Ik ben niet rechts.quote:
Soms denk ik dat het sowieso niet moeilijk is om beter politiek te bedrijven dan wat er nu is. Maar dat is waarschijnlijk wel erg makkelijk gezegd.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zolang we eerlijk zijn, zijn we sowieso beter dan GL.
Sowieso waar staat links eigenlijk voor?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat jij als Links zou betitelen denk ik. Iedereen lijkt daar zijn of haar eigen invulling aan te geven.
Ik denk dat het cultuurtje daar ook maar weinig open staat voor verandering, hoe graag je het ook wil.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:04 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik ben niet rechts.
Ook niet extreem links trouwens.
[..]
Soms denk ik dat het sowieso niet moeilijk is om beter politiek te bedrijven dan wat er nu is. Maar dat is waarschijnlijk wel erg makkelijk gezegd.
Ja, dat weet ik. Maar ik dacht dat je bedoelde dat het voor hbo en WO werd afgeschaft en voor mbo niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Mbo krijgt nu ook al ov (net als de rest van HBO en universitair Nederland).
Enige wat verandert is dat mbo'ers <18 vanaf 2019 ook al ov krijgen. Omdat vmbo korter duurt dan havo/vwo en er dus veel meer <18jarigen op mbo zitten dan op hbo en wo. Best logisch toch?
Ah ja klopt. Het kan niet zo zijn dat je en geen stufi vangt en later relatief meer gaat bijdragen. Dan de belastingen omlaag idd, ik ben ook (ideologisch) fel tegen het leenstelsel inderdaadquote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat het een beetje gek is dat er voor deze (toekomstige) universiteit studenten een leenstelsel komt. Het werkt een beetje ontmoedigend wat mij betreft.
Eerlijk gezegd hebben we het in Nederland eigenlijk wel goed. We zeiken eerlijk gezegd ergens wel veel. Je hoeft maar in noem maar op Amerika te kijken en dan heb je een ander beeld hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:04 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik ben niet rechts.
Ook niet extreem links trouwens.
[..]
Soms denk ik dat het sowieso niet moeilijk is om beter politiek te bedrijven dan wat er nu is. Maar dat is waarschijnlijk wel erg makkelijk gezegd.
Inderdaad. Eigenlijk mag het hele systeem wel op de schop. Maar ja, niemand die dat voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat het cultuurtje daar ook maar weinig open staat voor verandering, hoe graag je het ook wil.
Ik ben goed in martelen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
We moeten onze eigen partij maar oprichten.
Het lijkt er op alsof we hier iig veel kennis hebben op het gebied van milieu en dierenwelzijn.
Dat het ergens anders slechter is betekent niet dat we hier maar tevreden moeten zijn. Er is altijd ruimte voor verbetering.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hebben we het in Nederland eigenlijk wel goed. We zeiken eerlijk gezegd ergens wel veel. Je hoeft maar in noem maar op Amerika te kijken en dan heb je een ander beeld hoor.
quote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wilde wel politiek actief worden, maar kan me niet echt helemaal in een partij vinden op dit moment.
Ik denk veel mensen niet, ik denk (even kort door de bocht) zowel links als rechtsquote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wilde wel politiek actief worden, maar kan me niet echt helemaal in een partij vinden op dit moment.
Pics?quote:
Ome Geert en z'n lekkere volkse jongens van de pvv. Oh nee, zo slecht is dat cultuurtje nog nietquote:Op woensdag 10 december 2014 21:06 schreef Fera het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk mag het hele systeem wel op de schop. Maar ja, niemand die dat voor elkaar krijgt.
Amerika is natuurlijk een breed begrip. Genoeg gebieden in Amerika waar ik het beleid wel prima vind.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hebben we het in Nederland eigenlijk wel goed. We zeiken eerlijk gezegd ergens wel veel. Je hoeft maar in noem maar op Amerika te kijken en dan heb je een ander beeld hoor.
Daar heb je zeker gelijk inquote:Op woensdag 10 december 2014 21:06 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat het ergens anders slechter is betekent niet dat we hier maar tevreden moeten zijn. Er is altijd ruimte voor verbetering.
Ja en naar Afrika. Maar dan nog mag het wel beter.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Mn vriendin wil mn haar knippen!quote:Op woensdag 10 december 2014 21:07 schreef Myraela het volgende:
Maar het staat wel leuk, al wil ik het stiekem wel weer lang laten groeien.
Tegenwoordig nergens meer voor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sowieso waar staat links eigenlijk voor?
Er is wel een en ander veranderd de laatste 15 jaar, ook qua cultuur.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat het cultuurtje daar ook maar weinig open staat voor verandering, hoe graag je het ook wil.
Hoofd KGBquote:Op woensdag 10 december 2014 21:06 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben goed in martelen.
Regel jij een baan bij de AIVD voor me.
Wat voor gebieden?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Amerika is natuurlijk een breed begrip. Genoeg gebieden in Amerika waar ik het beleid wel prima vind.
Nou meer in de trand dat het studeren daar zo verdomd duur is. Als je in een beetje fatsoenlijke universiteit wilt komen. In Nederland is dat dan weer goed geregeld wat mij betreft en ook nog eens 'redelijk' betaalbaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Amerika is natuurlijk een breed begrip. Genoeg gebieden in Amerika waar ik het beleid wel prima vind.
Burgemeester lijkt me wel wat.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Fascination het volgende:
Ach, je kunt het toch nooit goed doen in de politiek. Zoveel belangen waarmee je rekening moet houden, het beperkte geld dat ervoor beschikbaar is en de regeringsstructuur die belemmert dat je volledig je partijprogramma kan naleven. Lijkt me een kutbaan.
Een standpunt is toch ook helemaal niet nodig, dan kan je tenminste niet beticht worden van draaienquote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Tegenwoordig nergens meer voor.
Ja dat dan weer wel. Maar echt talent hebben voor iets wordt er wel weer beloond.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou meer in de trand dat het studeren daar zo verdomd duur is. Als je in een beetje fatsoenlijke universiteit wilt komen. In Nederland is dat dan weer goed geregeld wat mij betreft en ook nog eens 'redelijk' betaalbaar.
Het verdient wel aardig.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Fascination het volgende:
Ach, je kunt het toch nooit goed doen in de politiek. Zoveel belangen waarmee je rekening moet houden, het beperkte geld dat ervoor beschikbaar is en de regeringsstructuur die belemmert dat je volledig je partijprogramma kan naleven. Lijkt me een kutbaan.
Dat vind ik wel een serieus goed systeem.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja dat dan weer wel. Maar echt talent hebben voor iets wordt er wel weer beloond.
Klopt je zult het eigenlijk nooit goed doenquote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Fascination het volgende:
Zo slecht is Amerika inderdaad nog niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
De meer liberale gebieden, Oregon en dergelijke.
Eens, ja.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Fascination het volgende:
Dat is toch een ander woord voor bestuurder?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eens, ja.
Het beste word je crimineel, dat loont.
Ben ik te risicomijdend voor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eens, ja.
Daar ben ik dan weer teveel een watje voorquote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eens, ja.
Je hebt praktisch geen kans om veroordeeld te worden in Nederlandquote:Op woensdag 10 december 2014 21:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ben ik te risicomijdend voor.
Die hebben meer erecodes dan politiciquote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eens, ja.
Precies 10 daagjes straatjes vegenquote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je hebt praktisch geen kans om veroordeeld te worden in Nederland
Daar komt dan wel weer een veroordeling aan te pasquote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Precies 10 daagjes straatjes vegen![]()
Ik kan het ook niet, hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ben ik te risicomijdend voor.
Paar uurtjes schoffelen, best te doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je hebt praktisch geen kans om veroordeeld te worden in Nederland
Ach voor een dubbele moordquote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar komt dan wel weer een veroordeling aan te pas
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zolang je niemand vermoord of een verkeersovertreding begaat, kom je er bijna altijd mee weg.
Shoplifting?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef Myraela het volgende:
Ik moest 4 uur in een winkel werken.
Ben benieuwd naar je argumentatie hiervoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sowieso is het rechtssysteem best wel ruk in Nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |