abonnement Unibet Coolblue
pi_147443136
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:47 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is net zo goed speculeren, stel de broek is er a- door Kris zelf achtergelaten op exact deze plek, b- de broek is 10 keer verplaatst, c- de locatie is verkeerd doorgegeven door het indianen koppel.

Wat leert de tussenliggende vegetatie jou in geval van a, b of c?
Wat is net zo goed speculeren? Mogelijke routes vastleggen? Je kan ze allicht in kaart brengen, welke route je volgt is aan jou.

Het broekje is volgens de berichten niet gevonden door het rijstkoppeltje (die hebben "alleen" de rugzak op 11 juni gevonden), maar door Angel Palacios, de man die ook met de Kremers en met Feliciano optrok.

Vegetatie, routes, hoogtes kunnen helpen verklaren waarom dat broekje daar nou lag. Gespoeld? Is mogelijk, maar dan vreemd precies daar terecht gekomen (en blijven liggen). Bovendien is hogerop de berg dan alleen via de Pata de Macho mogelijk en die is erg steil. Het zou een mogelijke route kunnen zijn. Niet via de paddocks dus, maar steiler, moeilijker, gevaarlijker, (wanhopiger?)...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:47 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Je zadelt ons op met een omgekeerde bewijslast. Misschien goed in het land der MIG's, maar hier doen we dat toch andersom. Valse beschuldiging is een delict.
Inderdaad is genoemde F degene die het meest heeft kunnen sturen in deze zaak. Het vraagt echter meer dan alleen het zien van die mogelijkheid om ook een beschuldiging uit te (mogen) spreken.
Ik begrijp je maar neem het toch even op voor MIG.

Er zijn veel meer aanwijzingen die er op wijzen dat Feliciano meer weet wat er met de meiden is gebeurd dan dat er dingen naar Joran wijzen over wat er met Nathalee is gebeurd.

Het is echter Peter die dat heeft getoond en is er niemand die tegen hem zegt dat valse beschuldigingen strafbaar zijn. Integendeel.
pi_147443152
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:51 schreef Perico het volgende:
Dan kan 509 een cruciale missing link zijn, tussen 1 en 8 april, misschien zelfs wel met een hint van wat er gebeurd is...
Dat lijkt me gezien de grote pauze en de feitelijke verwijdering (minstens _509 is verwijderd, wie weet hoeveel nog meer?) heel waar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Oke, en toen?
(ze hebben iig geen foto's meer gemaakt of toch 1 die gewist is..?)
Die foto 509 . . . Experts dalen af naar het niveau van de nullen en enen op de SD-kaart. Daar zeven ze dan de bekende files uit en dan is er wel of niet een portie nullen en enen over. Die analyseren ze dan net zo lang tot ze een foto(fragment) hebben. Als dat er niet meer van te maken is, dan is de hele foto waarschijnlijk weg.
Op onze canon telt het gewoon door als je een foto weghaalt. Of er ook direct wordt overschreven weet ik niet.
pi_147443166
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:52 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik begrijp je maar neem het toch even op voor MIG.

Er zijn veel meer aanwijzingen die er op wijzen dat Feliciano meer weet wat er met de meiden is gebeurd dan dat er dingen naar Joran wijzen over wat er met Nathalee is gebeurd.

Het is echter Peter die dat heeft getoond en is er niemand die tegen hem zegt dat valse beschuldigingen strafbaar zijn. Integendeel.
Denk jij dat de Panamese politie hem beschermt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 10 december 2014 @ 02:00:45 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147443216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:30 schreef agter het volgende:

[..]

Mijn idee ook.
Denk dus dat er nog wel meer foto's zijn. En dat die niet direct richting een misdrijf wijzen.
Heel erg flauw, om die niet ook vrij te geven.
ja dan doet die foto van haar haar het stukken beter, incl afgedekt deel.
pi_147443218
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:

Wat is net zo goed speculeren?
Mogelijke routes vastleggen? Je kan ze allicht in kaart brengen, welke route je volgt is aan jou.

Het broekje is volgens de berichten niet gevonden door het rijstkoppeltje (die hebben "alleen" de rugzak op 11 juni gevonden), maar door Angel Palacios, de man die ook met de Kremers en met Feliciano optrok.

Vegetatie, routes, hoogtes kunnen helpen verklaren waarom dat broekje daar nou lag.
Gespoeld? Is mogelijk, maar dan vreemd precies daar terecht gekomen (en blijven liggen). Bovendien is hogerop de berg dan alleen via de Pata de Macho mogelijk en die is erg steil. Het zou een mogelijke route kunnen zijn. Niet via de paddocks dus, maar steiler, moeilijker, gevaarlijker, (wanhopiger?)...
Nee dat is speculeren, je weet niet of andere personen die broek al veel eerder ergens anders hebben gevonden, het kan zelfs in handen van meerdere personen zijn geweest voordat ene Angel Palacios het vond.
Dan kun je de vegetatie gaan bekijken of hoe de hoogte kan verklaren hoe het er komt, maar voor hetzelfde geld lag het er wekenlang niet en er zelfs niet in de buurt, dus is speculeren over hoe het er komt via kaartjes nutteloos.
pi_147443237
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:00 schreef Za het volgende:

[..]

Nee dat is speculeren, je weet niet of andere personen die broek al veel eerder ergens anders hebben gevonden, het kan zelfs in handen van meerdere personen zijn geweest voordat ene Angel Palacios het vond.
Dan kun je de vegetatie gaan bekijken of hoe de hoogte kan verklaren hoe het er komt, maar voor hetzelfde geld lag het er wekenlang niet en er zelfs niet in de buurt, dus is speculeren over hoe het er komt via kaartjes nutteloos.
Het is nooit nutteloos.

Elk onderzoek roept -als het goed is- nieuwe vragen op.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 10 december 2014 @ 02:03:42 #159
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147443246
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De nieuwe foto brengt 1 cruciale vraag naar boven:

Hoe kan het dat 2 meiden gedurende 6 dagen geen foto's hebben gemaakt (en niet terug hebben kunnen komen naar minimaal de Mirador), uberhaupt geen camera-activiteit hadden, en dan opeens, 3 uur lang in het pikke maanloze donker duidelijk bewuste foto's en "foto's" maken? Wat heeft ze daartoe gedreven en hoe kun je dat in welk scenario dan ook uitleggen?

dat het niet de meiden zijn geweest die de fotos hebben gemaakt
pi_147443255
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat het niet de meiden zijn geweest die de fotos hebben gemaakt
Wie dan wel en hoe kwam ie wanneer aan de camera?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443264
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:22 schreef Perico het volgende:

[..]

Eigenlijk doe ik meer aan hardop denken, zeggen wat mij opvalt. Ik heb verder geen scenario ontwikkeld, maar heb wel een boel "experimenten" gedaan met foto's en data.

Die foto metadata zijn er terwille van het archief van de fotograaf, je kunt ze vrij eenvoudig veranderen. Ik heb hierover ook een video gepost, hoe ik dat heb gedaan.

In dit specifieke geval reageerde ik op de stellingname, dat het "zeker" is dat het beeld van de foto's op de top 13:00 Panamese tijd rechtvaardigt.

Ik vind alleen dat zonlicht tussen linkerarm en lichaam vreemd op IMG_499, daar is dan een beperkte schuine invalshoek die ik niet per se bij dat tijdstip vind passen.

Ook is vergeleken met andere foto's op de top, zowel van Kris, als andere gidsen en toeristen, Lisanne in verhouding erg groot ter plekke.

Dus merk ik dat op, zonder verder ook impliciet te beweren dat er gemanipuleerd is. Wel is het zo, dat dat makkelijk kan, het is laagdrempelig mogelijk en men heeft er theoretisch ook lang de tijd voor gehad, tot en met de vondst van de rugzak.
Ha Perico,

Ik neem aan dat je met 'linkerarm' L's rechterarm bedoelt. Die steekt wat naar achteren en vangt zo het zonlicht achter haar lichaam. De zon staat bijna recht boven haar, iets naar achteren en naar rechts. Dan kan de schaduw en het licht ook zo achterlangs vallen.

De foto van Kris op de Mirador is naar heersende opvatting gemaakt met de iPhone. Dan krijg je andere hoeken en verhoudingen vanwege de andere lens. Evident is ook dat Lisanne van dichterbij is genomen dan Kris. Ca. de dubbele afstand zou ik denken.
  woensdag 10 december 2014 @ 02:09:02 #162
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147443276
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:46 schreef El_Matador het volgende:
Ja, dat kan ik ook zien, dat was mijn "analyse". Maar die edits zijn traceerbaar zei je juist. Er was 1 veldje (van de 200) dat je kon editen en dan was er niets te zien.
Ik heb in het informele circuit met bescheidenheid, tact en geduld proberen te achterhalen, wat men heeft aangetroffen aan parameters maar vooralsnog zwijgen alle graven.

Het is zo, dat in het hypothetische geval van manipulatie, je denkt dat alles er goed uitziet, maar dat er dan 1 solide ogende parameter, met een vertrouwen inboezemende waarde, toch niet origineel is, maar door het husselen van alle bytes op de PC door de PC daar is neergezet.

Ook is het niet zo, dat Microsoft Windows Photo Viewer 6.16 bladiebla, specifiek verwijst naar dat programma.

Ik heb een Canon testfoto bewerkt met enkel een Canon Photoshop-achtig programma en prompt verscheen er Microsoft Windows Photo Viewer 6.16 in de metadata, zoals ook op 17 juni in Panama geschiedde.

Ik/we zullen nog meer geduld moeten hebben, met het doorsijpelen van informatie, die het journaille wel allemaal gegund is.
pi_147443295
Za haalde iets naar voren wat onderzocht moet worden: Is het mogelijk en te camoufleren dat je zogenaamd oproepen doet in het verleden op een plek waar geen bereik is.
Dit door de telefoon terug te zetten in tijd en weer terug te halen naar nu.

Als dit mogelijk is dan is dit voor mij de missing link en hebben ze de oproepen ed niet zelf gedaan
(noch de foto's)
Daarom geen appjes/smsjes/berichten etc.

Verder denk ik Mata dat je wel uit een ei moet komen om niet te kunnen beamen dat de "toevalligheden en eigenaardigheden" rondom Feliciano wel erg groot zijn.
Ik denk niet dat hij direct iets te maken heeft met hun verdwijning maar wel meer weet.

Of in het land van Noriega zulke dingen nog steeds kunnen worden weggemoffeld kun jij denk ik beter een antwoord op geven aangezien jij daar in de buurt woont en beter op de hoogte bent van de mentaliteit in die regio.
pi_147443314
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:02 schreef El_Matador het volgende:

Het is nooit nutteloos.

Elk onderzoek roept -als het goed is- nieuwe vragen op.
Laten we ons beperken tot de antwoorden.

Stel de broek is er a- door Kris zelf achtergelaten op exact deze plek, b- de broek is 10 keer verplaatst, c- de locatie is verkeerd doorgegeven door Angel Palacios.

Wat leert de tussenliggende vegetatie jou in geval van a, b of c?
pi_147443319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:12 schreef jackie12 het volgende:
Za haalde iets naar voren wat onderzocht moet worden: Is het mogelijk en te camoufleren dat je zogenaamd oproepen doet in het verleden op een plek waar geen bereik is.
Dit door de telefoon terug te zetten in tijd en weer terug te halen naar nu.

Als dit mogelijk is dan is dit voor mij de missing link en hebben ze de oproepen ed niet zelf gedaan
(noch de foto's)
Daarom geen appjes/smsjes/berichten etc.
De psychokiller wordt nóg gekunstelder. Wordt een goeie film zo. :9

quote:
Verder denk ik Mata dat je wel uit een ei moet komen om niet te kunnen beamen dat de "toevalligheden en eigenaardigheden" rondom Feliciano wel erg groot zijn.
Ik denk niet dat hij direct iets te maken heeft met hun verdwijning maar wel meer weet.

Of in het land van Noriega zulke dingen nog steeds kunnen worden weggemoffeld kun jij denk ik beter een antwoord op geven aangezien jij daar in de buurt woont en beter op de hoogte bent van de mentaliteit in die regio.
True. Het niet vinden door peperdure SINAPROC en wel door FG (omdat die op de juiste plaats ging zoeken, maar ook ALLEEN nadat de rugzak was gevonden) is heel bizar. Bijna of iemand SINAPROC verteld zou (kunnen) hebben; langs die Culebra hoef je niet te zoeken, daar zitten ze niet, heb al gekeken joh, kleine moeite, heb er toch een finca (waar precies, weten we dat nou al?).

FG heeft (bijna) alles gevonden
Alles gerapporteerd
Met alle zoektochten van pa en ma Kremers meegeweest

Dat is wel heel veel alles bij elkaar natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443326
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:15 schreef Za het volgende:

[..]

Laten we ons beperken tot de antwoorden.

Stel de broek is er a- door Kris zelf achtergelaten op exact deze plek, b- de broek is 10 keer verplaatst, c- de locatie is verkeerd doorgegeven door het indianen koppel.

Wat leert de tussenliggende vegetatie jou in geval van a, b of c?
A - achtergelaten
B - "10 keer verplaatst" (hoe, wat, door wie, waarom? waarom zou iemand in de jungle een broekje van een ander verplaatsen??)
C - locatie verkeerd doorgegeven door Angel Palacios (iets wat ie live op video zegt!)

Alleen A dus. Wat als het broekje is achtergelaten? Kan in combinatie met de gevolgde route en het terrein ons meer vertellen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443331
quote:
11s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Whuut? Welke Sinaproc-kaart heb jij??
Dezelfde denk ik. Zie hier een detail met geschetst pad (in blauw)
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
In het gebied naar de huizen 12 en 13 zijn m.i. alle opties doorzocht. Staan ook heel veel helikopters geplakt.
pi_147443341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:38 schreef Za het volgende:

[..]

Wat voor nut heeft het om acht te slaan op het terrein terwijl je niet eens weet wie die broek daar neergelegd heeft, die kan wel 10 keer verplaatst zijn, dus wat hebben we aan die tussenliggende vegetatie en hoogteverschillen?
Temperatuurverschillen, overlevingskansen, bananenplantages, huizen en hutten, steile hellingen, paden, wegen voor 4x4 drives, waar lopen rivieren precies enz.
pi_147443343
quote:
De psychokiller wordt nóg gekunstelder. Wordt een goeie film zo. :9

Ik meen dat het Perico was die dat getest heeft en dat dit kinderlijk eenvoudig bleek te zijn.
Op 1 april zijn ze verdwenen. Je kunt lang brainstormen hoor tot half juni.
  woensdag 10 december 2014 @ 02:27:38 #170
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147443355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:06 schreef matteo_111 het volgende:

De foto van Kris op de Mirador is naar heersende opvatting gemaakt met de iPhone. Dan krijg je andere hoeken en verhoudingen vanwege de andere lens. Evident is ook dat Lisanne van dichterbij is genomen dan Kris. Ca. de dubbele afstand zou ik denken.
Hallo Matteo,

Ja, een iPhone heeft meer een vissenoog perspectief, maar op die foto van Kris zijn alle verhoudingen wel juist. Die plant, de cyathea albomarginata, met die tentakels, is overigens daar ongeveer net zo groot als op de foto van Lisanne.

Op de foto van Kris zie je duidelijk dat de rode struik in het achterland, ver weg is.

Lisanne's foto is niet gezoomd. Die cyathea plant is bijna net zo groot, maar ze staat er zelf van erg dichtbij op, plus dat die rode struik een stuk dichterbij is, zonder te zoomen.

Dat valt gewoon op. Een verschil in camera maakt wel wat uit, maar naast een grote Lisanne en een rode struik die naarvoren is gehaald zonder te zoomen staat er ook nog eens veel van de omgeving ter linkerzijde op, terwijl Lisanne wel heel dichtbij is.

Intuitief wringt dat allemaal wat, omdat de bergen in het achterland wel exact qua grootte over elkaar heen kunnen worden gelegd. Maar het kan net zo goed aan mij liggen, daar niet van..

Hier het vergelijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147443365
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:

A - achtergelaten
Of in het water gevallen kilometers verderop en toen aangespoeld, toen door een wandelaar/indiaan/boer/toerist opgepakt en op die steen gelegd?

quote:
B - "10 keer verplaatst" (hoe, wat, door wie, waarom? waarom zou iemand in de jungle een broekje van een ander verplaatsen??)
Indiaan vindt de jeans in de jungle, neemt hem mee, denkt dan wat moet ik ermee en gooit hem weg. Een boer met koeien ziet de broek liggen in de buurt van zijn Finca, denkt als die van die vermiste meisjes is heb ik een probleem, stopt broek in rugzak en legt hem een paar kilometer buiten zijn gebied. Een indianenkind ziet de broek geeft hem aan zijn moeder die hem mee wil nemen, maar er toch maar vanaf ziet en de broek weer ergens heel anders op een steen legt.

quote:
C - locatie verkeerd doorgegeven door Angel Palacios (iets wat ie live op video zegt!)
Hij kan zoveel zeggen, misschien liegt hij? Lag de broek in de buurt van een van de paddocks en wilden die mensen daar geen problemen, of hij vergist zich net zoals al die getuigen, die vergissen zich allemaal een dag (live op video!), maar een vergissing van deze man is ondenkbaar?

quote:
Alleen A dus. Wat als het broekje is achtergelaten? Kan in combinatie met de gevolgde route en het terrein ons meer vertellen.
Nee A, B en C, wat leert de vegetatie jou in deze 3 gevallen, bvd.
pi_147443372
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"we hebben het wel gezien"

De dood van je dochter. Auw.

Beetje cru gesteld, maar ik heb me ook verbaasd over juist die uitspraak. Daar begint het juist als je meer wilt weten, en dan draaien ze om. Aan beide zijden loopt een pad de wei in. Je ziet het aan overstapjes en merken op stenen. Daar ligt precies een kruising met een rode route van Sinaprog, als je het mij vraagt.

Maar even een plaatje voor wie dit te snel gaat.
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=1

Op WS heb ik me wel afgevraagd of ze hier ook van het pad zijn gegaan om, bij voorbeeld, een foto te maken van het mooie uitzicht en daar in de problemen zijn geraakt (diverse mogelijkheden). Het is de meest natuurlijke plek om een volgend groepje foto's te maken.
pi_147443374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:29 schreef Za het volgende:

[..]

Of in het water gevallen kilometers verderop en toen aangespoeld, toen door een wandelaar/indiaan/boer/toerist opgepakt en op die steen gelegd?

[..]

Indiaan vindt de jeans in de jungle, neemt hem mee, denkt dan wat moet ik ermee en gooit hem weg. Een boer met koeien ziet de broek liggen in de buurt van zijn Finca, denkt als die van die vermiste meisjes is heb ik een probleem, stopt broek in rugzak en legt hem een paar kilometer buiten zijn gebied. Een indianenkind ziet de broek geeft hem aan zijn moeder die hem mee wil nemen, maar er toch maar vanaf ziet en de broek weer ergens heel anders op een steen legt.
Ja joh, maak er een heel Center Parcsverhaal van. :D :*

- Er woont geen hont
- Het regende pijpenstelen

quote:
Hij kan zoveel zeggen, misschien liegt hij? Lag de broek in de buurt van een van de paddocks en wilden die mensen daar geen problemen, of hij vergist zich net zoals al die getuigen, die vergissen zich allemaal een dag (live op video!), maar een vergissing van deze man is ondenkbaar?
Sure, hij vergist zich. Of nee, liegt. En ook tegen de ouders. Zit je nou echt te zoeken?

quote:
Nee A, B en C, wat leert de vegetatie jou in deze 3 gevallen, bvd.
Het traject is van belang. En alles wat daarbij hoort, o.a. vegetatie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 10 december 2014 @ 02:38:21 #174
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147443385
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie dan wel en hoe kwam ie wanneer aan de camera?
geen idee, maar die vraag is nog interessanter nu kris op een foto lijkt te staan.
pi_147443398
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:38 schreef Marrije het volgende:

[..]

geen idee, maar die vraag is nog interessanter nu kris op een foto lijkt te staan.
Dus je roept maar wat?

Ik vroeg toch, in welk scenario dan ook? Denk er dieper over na, wat bedoel je ermee, hoe kan het, wie, wat, wanneer, etc.

Kris is nu juist de startaanwijzing, nu redeneer je in een cirkel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443399
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:

Ja joh, maak er een heel Center Parcsverhaal van. :D :*

- Er woont geen hont
- Het regende pijpenstelen
De broek is pas na 3 maanden oid gevonden meen ik, ga je nu beweren dat al die tijd geen mens daar door dat gebied heeft gelopen? De koeien moeten eten hebben, de indianen moeten hun kleding wassen.
En what about al die narcotraffickers?, het is hun enige route volgens jou!

quote:
Sure, hij vergist zich. Of nee, liegt. En ook tegen de ouders. Zit je nou echt te zoeken?
Wanneer alle getuigen zich vergissen op de dag cq het uur dat ze Kris en Lisanne gezien hebben (zoveel is zeker) waarom is het dan onmogelijk dat deze persoon zich vergist?

quote:
Het traject is van belang. En alles wat daarbij hoort, o.a. vegetatie.
Dat zeg je nu al een paar keer, maar je wilt maar niet delen wat de tussenliggende vegetatie jou geleerd heeft.
pi_147443433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:43 schreef Za het volgende:

[..]

De broek is pas na 3 maanden oid gevonden meen ik, ga je nu beweren dat al die tijd geen mens daar door dat gebied heeft gelopen? De koeien moeten eten hebben, de indianen moeten hun kleding wassen.
En what about al die narcotraffickers?, het is hun enige route volgens jou!
Dat laatste lieg je.

Ik zei "de enige route door de jungle". Dichter bij Changuinola wordt de vegetatie lager, het gebied veel drukker en vlakker.

Aan de David-kant is ook een route. Ik had het specifiek over ten noorden van de cordillera die door heel Centraal-Amerika loopt.

Trek een route van San Pedro Sula door Nicaragua en Costa Rica en blijf in de jungle. Waar kom je langs in Panama?

quote:
Wanneer alle getuigen zich vergissen op de dag cq het uur dat ze Kris en Lisanne gezien hebben (zoveel is zeker) waarom is het dan onmogelijk dat deze persoon zich vergist?
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, hoe kom je daarbij.

Ik zie er geen enkele aanleiding voor, hij maakt deel uit van het team en kent het gebied.

quote:
Dat zeg je nu al een paar keer, maar je wilt maar niet delen wat de tussenliggende vegetatie jou geleerd heeft.
Die ken ik toch niet? Daarom vroeg ik ook aan Geruisloos om de mogelijke routes te plotten, dan kan je dat a.h.v. Google Earth en Bing aardig inschatten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443453
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:

Dat laatste lieg je.

Ik zei "de enige route door de jungle". Dichter bij Changuinola wordt de vegetatie lager, het gebied veel drukker en vlakker.
quote:
19s.gif Op maandag 1 december 2014 18:12 schreef El_Matador het volgende:
Wat onze Montenegrijnse Plinio voorstelt, is lang zo gek nog niet. Op zoek naar een kerstvakantie (ja, lekker laat), met de kaart van Centraal-Amerika voor me (Boquete is nog langsgekomen als optie maar wordt hem toch niet... :P ), is de enige route voor drugssmokkel van Colombia naar Mexico door de onherbergzame jungle van Alto Romero.

Ten zuiden van de CD is het te vlak en druk bevolkt met David en omgeving. De noordelijke kust is Bocas en Changuinola en andere drukke, met DEA en politie bevolkte plekken.

De enige route loopt dus precies door het Parque La Amistad.


[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 10-12-2014 03:02:57 ]
pi_147443455
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:27 schreef Perico het volgende:

[..]

Hallo Matteo,

Ja, een iPhone heeft meer een vissenoog perspectief, maar op die foto van Kris zijn alle verhoudingen wel juist. Die plant, de cyathea albomarginata, met die tentakels, is overigens daar ongeveer net zo groot als op de foto van Lisanne.

Op de foto van Kris zie je duidelijk dat de rode struik in het achterland, ver weg is.

Lisanne's foto is niet gezoomd. Die cyathea plant is bijna net zo groot, maar ze staat er zelf van erg dichtbij op, plus dat die rode struik een stuk dichterbij is, zonder te zoomen.

Dat valt gewoon op. Een verschil in camera maakt wel wat uit, maar naast een grote Lisanne en een rode struik die naarvoren is gehaald zonder te zoomen staat er ook nog eens veel van de omgeving ter linkerzijde op, terwijl Lisanne wel heel dichtbij is.

Intuitief wringt dat allemaal wat, omdat de bergen in het achterland wel exact qua grootte over elkaar heen kunnen worden gelegd. Maar het kan net zo goed aan mij liggen, daar niet van..

Hier het vergelijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha Perico,

Eerder maakte ik deze vergelijking:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=9

De foto's zijn hier qua achtergrond vergelijkbaar gemaakt om een hoekverschil tussen canon en iPhone op te sporen, maar het kan ook dienen voor ons vraagstuk. Duidelijk is dat wanneer de achtergrond vergelijkbaar gemaakt wordt, Lisanne dichter bij de camera staat dan Kris. voor de achtergrond maken die paar meters niet uit.
Bovendien neemt de iPhone met een kleinere beeldhoek meer van de lengte van Kris --> dus verderaf. nmbm althans.
pi_147443459
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:20 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dezelfde denk ik. Zie hier een detail met geschetst pad (in blauw)
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
In het gebied naar de huizen 12 en 13 zijn m.i. alle opties doorzocht. Staan ook heel veel helikopters geplakt.
Welk geschetst pad is dat? Die blauwe lijn loopt ver ten westen van waar ze zich bevonden, niet?

De rode lijnen heeft SINAPROC gevolgd, bij hut 12 zijn ze volgens mij niet geweest en na Hut 13 naar het oosten afgebogen, waar Kris en Lisanne naar het noorden gevonden zijn...

Die helikoptervluchten heb ik in de OP samengevat. Die begonnen pas op 8 april overdag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 10 december 2014 @ 02:53:17 #181
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147443474
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus je roept maar wat?

Ik vroeg toch, in welk scenario dan ook? Denk er dieper over na, wat bedoel je ermee, hoe kan het, wie, wat, wanneer, etc.

Kris is nu juist de startaanwijzing, nu redeneer je in een cirkel.
ik bedoel dat het goed kan dat een derde de foto heeft gemaakt.

Jij vraagt wie dat was, ja duh, als we dat wisten :D En wanneer, nou wanneer de foto is gemaakt.

Ik ga geen verhaal ophangen uit de grote duim of dat nou angelo was die door de dames onbedoeld werd betrapt toen hij bezig was met een drugstransport, deal, blabla... Of dat het pablo was die dacht aan die meiden vergrijp ik mij en daarna what to do what to do blabla.

De fotos zijn snachts gemaakt, en mijn onderbuik zegt dan, lekker stiekem.

En daar hoeft verder geen heel verhaal om heen. Een los stukje kan een schakel zijn.
pi_147443475
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:50 schreef Za het volgende:
Centraal-Amerika voor me (Boquete is nog langsgekomen als optie maar wordt hem toch niet... :P ), is de enige route voor drugssmokkel van Colombia naar Mexico door de onherbergzame jungle van Alto Romero.

Ten zuiden van de CD is het te vlak en druk bevolkt met David en omgeving. De noordelijke kust is Bocas en Changuinola en andere drukke, met DEA en politie bevolkte plekken.

De enige route [tussen de drukke kust en de CD] loopt dus precies door het Parque La Amistad.
Wat ik zei. Dat jij niet wil lezen, is niet mijn fout.

Wat probeer je nou te zieken? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443503
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welk geschetst pad is dat? Die blauwe lijn loopt ver ten westen van waar ze zich bevonden, niet?

De rode lijnen heeft SINAPROC gevolgd, bij hut 12 zijn ze volgens mij niet geweest en na Hut 13 naar het oosten afgebogen, waar Kris en Lisanne naar het noorden gevonden zijn...

Die helikoptervluchten heb ik in de OP samengevat. Die begonnen pas op 8 april overdag.
Dag 'Mata'

De blauwe lijn loopt globaal over het pad zoals Baru dat in zijn vogelvluchtkaart op bing heeft aangetekend. Dat is ook een 'ongeveer', maar wel de beste die er nu is, en hij komt bij de 1e kabelbrug uit.
pi_147443504
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik bedoel dat het goed kan dat een derde de foto heeft gemaakt.

Jij vraagt wie dat was, ja duh, als we dat wisten :D En wanneer, nou wanneer de foto is gemaakt.

Ik ga geen verhaal ophangen uit de grote duim of dat nou angelo was die door de dames onbedoeld werd betrapt toen hij bezig was met een drugstransport, deal, blabla... Of dat het pablo was die dacht aan die meiden vergrijp ik mij en daarna what to do what to do blabla.

De fotos zijn snachts gemaakt, en mijn onderbuik zegt dan, lekker stiekem.

En daar hoeft verder geen heel verhaal om heen. Een los stukje kan een schakel zijn.
ja nee duidelijk. Als er gevraagd wordt naar uitleg, haak je af. "Dat boeit me niet".

Dan kan je van alles blijven roepen. Niemand die het kan weerleggen want uileg hoe of wat geef je niet. Je gooit gewoon een stelling erin; hop, bewijs maar dat het niet klopt.

Ik weet dat we in BNW zitten waar dat soort "hier heb je mijn complot'theorie' en slik het maar"-retoriek allemaal moet kunnen, maar vind je het zelf, na al die maanden niet wat makkelijk worden?

Als je met Kris op de foto op 8 april nog steeds halsstarrig vast blijft houden aan vermoord op 1 april, na al die maanden, gewoon blind vooruit, wat schiet je dan op?

Niet alleen tegen jou, jackie doet dat ook.

Nieuwe feiten bieden nieuwe mogelijkheden. Maar wat is de meerwaarde van "een idee droppen en de hele hoe of wat of waarom van het idee maakt me niks uit" over "ik heb een droom zus en zo gehad" of "de ziener heeft dit en dat "gezien""?

Valse sporen uitzetten
Foto-expert
Telefoongegevensvervalsexpert
Niet geinteresseerd in geld
Ook niet in waardevolle spullen
Verstopt rugzakken
Hakt lichamen in stukken en verspreid ze zonder sporen van geweld achter te laten langs de rivier
Psycho
Sterk
Kan goed liegen
Heeft vriendjes bij het OM
Heeft een boot
En een capuchon
En scopolamine
En een hypercomputer om foto's mee te bewerken

Ja, kijk, leuk, die criminelen, maar bouw je een A- of B-film of toch een belachelijke Z-film?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:59 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dag 'Mata'

De blauwe lijn loopt globaal over het pad zoals Baru dat in zijn vogelvluchtkaart op bing heeft aangetekend. Dat is ook een 'ongeveer', maar wel de beste die er nu is, en hij komt bij de 1e kabelbrug uit.
Dat zijn hele andere locaties maar hij kent het gebied. Maar dan dus nog verder van SINAPROC vandaan...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443515
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:

Dat laatste lieg je.

Ik zei "de enige route door de jungle". Dichter bij Changuinola wordt de vegetatie lager, het gebied veel drukker en vlakker.

Aan de David-kant is ook een route. Ik had het specifiek over ten noorden van de cordillera die door heel Centraal-Amerika loopt.

Trek een route van San Pedro Sula door Nicaragua en Costa Rica en blijf in de jungle. Waar kom je langs in Panama?
Ik vind het allemaal best, maar jij zegt dat er geen hond is in het gebied, en tegelijkertijd vind je het helemaal geen gek idee dat Kris en Lisanne narcotraffickers zijn tegengekomen.

quote:
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, hoe kom je daarbij.

Ik zie er geen enkele aanleiding voor, hij maakt deel uit van het team en kent het gebied.
Die getuigen die Kris en Lisanne hebben gezien kennen het gebied ook, en Sigrid kende hen persoonlijk, toch komen zij met verkeerde tijden, net zoals Angel Palacios zich kan vergissen in de locatie.

quote:
Die ken ik toch niet? Daarom vroeg ik ook aan Geruisloos om de mogelijke routes te plotten, dan kan je dat a.h.v. Google Earth en Bing aardig inschatten.
OK wat zeggen de kaarten en satellietkaarten je mbt het tussenliggende gebied (post # 126)
pi_147443528
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:01 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal best, maar jij zegt dat er geen hond is in het gebied, en tegelijkertijd vind je het helemaal geen gek idee dat Kris en Lisanne narcotraffickers zijn tegengekomen.
Nou, daar heb je je langverwachte antwoord.

De miljardenbusiness uit de VS in de verlaten achtertuin van Boquete. :*

quote:
OK wat zeggen de kaarten en satellietkaarten je mbt het tussenliggende gebied (post # 126)
Eerst die mogelijke routes zien meisje. Rustig aan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 10 december 2014 @ 03:08:09 #188
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147443541
quote:
18s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ja nee duidelijk. Als er gevraagd wordt naar uitleg, haak je af. "Dat boeit me niet".

Dan kan je van alles blijven roepen. Niemand die het kan weerleggen want uileg hoe of wat geef je niet. Je gooit gewoon een stelling erin; hop, bewijs maar dat het niet klopt.

Ik weet dat we in BNW zitten waar dat soort "hier heb je mijn complot'theorie' en slik het maar"-retoriek allemaal moet kunnen, maar vind je het zelf, na al die maanden niet wat makkelijk worden?

Als je met Kris op de foto op 8 april nog steeds halsstarrig vast blijft houden aan vermoord op 1 april, na al die maanden, gewoon blind vooruit, wat schiet je dan op?

Niet alleen tegen jou, jackie doet dat ook.

Nieuwe feiten bieden nieuwe mogelijkheden. Maar wat is de meerwaarde van "een idee droppen en de hele hoe of wat of waarom van het idee maakt me niks uit" over "ik heb een droom zus en zo gehad" of "de ziener heeft dit en dat "gezien""?

Valse sporen uitzetten
Foto-expert
Telefoongegevensvervalsexpert
Niet geinteresseerd in geld
Ook niet in waardevolle spullen
Verstopt rugzakken
Hakt lichamen in stukken en verspreid ze zonder sporen van geweld achter te laten langs de rivier
Psycho
Sterk
Kan goed liegen
Heeft vriendjes bij het OM
Heeft een boot
En een capuchon
En scopolamine
En een hypercomputer om foto's mee te bewerken

Ja, kijk, leuk, die criminelen, maar bouw je een A- of B-film of toch een belachelijke Z-film?
ik begrijp best dat iemand niet alles leest en of alles kan onthouden, maar ik ga ook niet alles aan elkaar plakken.

Ik had al gezegd nav de foto van kris' haar, ik dacht voorheen dat ze op 1 april waren vermoord en geloofde dus niet in vasthouden. Maar dat eerste kan best later zijn gebeurd dan ik dacht en dat tweede zou daar best de oorzaak van kunnen zijn.
pi_147443550
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:04 schreef El_Matador het volgende:

Nou, daar heb je je langverwachte antwoord.
Nee, waarom zouden narcotraffickers (die zich daar volgens jou niet ophouden in geval van regen) een broek gaan verplaatsen door de jungle?

Mocht deze optie desondanks bestaan IYO, in hoeverre is de tussenliggende vegetatie dan nog van belang inzake de vindplek van de broek en de Quebrada?
pi_147443554
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:11 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, waarom zouden narcotraffickers (die zich daar volgens jou niet ophouden in geval van regen) een broek gaan verplaatsen door de jungle?

Mocht deze optie desondanks bestaan IYO, in hoeverre is de tussenliggende vegetatie dan nog van belang inzake de vindplek van de broek en de Quebrada?
Tijd om naar bedje te gaan Za, je begint nu echt compleet te raaskallen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147443569
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:13 schreef El_Matador het volgende:

Tijd om naar bedje te gaan Za, je begint nu echt compleet te raaskallen.
Je beseft dat ik alleen vraag de "info" waar jij mee komt te verklaren?
pi_147443575
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:22 schreef Za het volgende:

[..]

Je beseft dat ik alleen vraag de "info" waar jij mee komt te verklaren?
Nee, want je lult maar een eind raak. Je projecteert jouw eigen scenario op mij "dat broekje is van hand tot hand gegaan -door narcos?-".

De "info" waar ik mee kom? Ga slapen, doei.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 10 december 2014 @ 07:13:16 #193
430880 mig72
De Professional
pi_147443893
Het lijkt me dat een paar betrokkenen van het onderzoek daderkennis hebben.
pi_147444205
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 02:20 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dezelfde denk ik. Zie hier een detail met geschetst pad (in blauw)
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
In het gebied naar de huizen 12 en 13 zijn m.i. alle opties doorzocht. Staan ook heel veel helikopters geplakt.
Kan het zijn dat de 1 denkt dat de -lange-rode lijn het Pianista pad is en de ander meent dat het de blauwe is?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147446469
Ik ben er niet van overtuigd dat de nachtfoto's willekeurig zijn en de foto's an sich niet het doel waren. Als dat zo was dan zou 550 niet loodrecht portrait zijn maar de hele serie consequent landscape met wat graden rotatie naar links en rechts meer of minder. Maar nee, alle foto's zijn waterpas gemaakt. Verder vind ik 542 en zijn flanker ook nog eens te laag bij de grond genomen om random te zijn. Ook voor 550 is iemand er even voor gaan zitten. Hoe meer foto's er van tafel vallen hoe mysterieuzer het allemaal wordt.
pi_147446574
Verder zou ik daar bij de rio Pianista eens gaan spieden wat die kerel die met een schep honden verjaagt gebruikt om gallinazos bij zijn abattoir weg te jagen.
pi_147447092
Het is niet mijn scenario maar toch mag het volgende niet terzijde worden geschoven:

De ingewijden, die niet met hun naam genoemd willen worden, zien een mogelijk verband met twee mannen voor wie zo'n half jaar geleden uitgebreid werd gewaarschuwd via affiches bij winkels, restaurants en tankstations in de provincie Chiriquí (waarin Boquete ligt, red.).

Lucratieve bezigheid
Het duo zou zich bezighouden met de ontvoering van jongeren voor orgaanhandel. Een lucratieve bezigheid, zeggen de bronnen. 'Voor een gezonde nier zouden bedragen worden betaald tot wel 45.000 Amerikaanse dollar.'

De woordvoerster van de families Froon en Kremers zegt dat dit een van de scenario's is waarmee rekening wordt gehouden. In de verdwijningszaak was eerder al sprake van een rood voertuig van het type pick-up dat op de looproute van de meiden zou zijn gesignaleerd op de dag van hun verdwijning.

Omwonenden verklaarden dat ze de onbekende wagen het pad zagen afrijden op het tijdstip dat de twee Nederlandse toeristen hadden moeten terugkeren van een toeristische wandeling.

Henhouse, 8 juni 2014
  woensdag 10 december 2014 @ 11:06:41 #198
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147447169
Het zou veel makkelijker zijn om hier een dakloze Zuid-Amerikaan voor te gebruiken dan twee Nederlandse toeristen.

Alleen al het gedoe met het vervoer, de te verwachte media heisa etc.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_147447276
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:06 schreef BertV het volgende:
Het zou veel makkelijker zijn om hier een dakloze Zuid-Amerikaan voor te gebruiken dan twee Nederlandse toeristen.

Alleen al het gedoe met het vervoer, de te verwachte media heisa etc.
Ben het met je eens maar daar kunnen misschien bepaalde redenen voor zijn.
  woensdag 10 december 2014 @ 11:24:52 #200
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147447576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:11 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ben het met je eens maar daar kunnen misschien bepaalde redenen voor zijn.
Maar dan hebben ze dus de operaties uitgevoerd, en daarna de lichaamsdelen weer teruggebracht om het een verdwaling te laten lijken? Bij een zwerver hoef je die moeite niet eens te doen. Hoe naar dat ook klinkt. En nog een keer naar de plaats van delict rijden is wel heel veel risico nemen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_147447660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:06 schreef BertV het volgende:
Het zou veel makkelijker zijn om hier een dakloze Zuid-Amerikaan voor te gebruiken dan twee Nederlandse toeristen.

Alleen al het gedoe met het vervoer, de te verwachte media heisa etc.
Nou ja, dat argument is iets te makkelijk. Niet op ieder potje past een indiaans genetisch dekseltje.
pi_147447913
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:24 schreef BertV het volgende:

[..]

Maar dan hebben ze dus de operaties uitgevoerd, en daarna de lichaamsdelen weer teruggebracht om het een verdwaling te laten lijken? Bij een zwerver hoef je die moeite niet eens te doen. Hoe naar dat ook klinkt. En nog een keer naar de plaats van delict rijden is wel heel veel risico nemen.
Het lijkt mij inderdaad geen sinecure maar ik ken hun gedachtengangen niet en evenmin hun doen en laten.

Ze doen het in ieder geval niet in hun eentje. Er zijn uiteraard heel wat mensen bij betrokken.
  woensdag 10 december 2014 @ 11:45:16 #203
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147447995
Turistas (2006) - IMDb

Er is zelfs een film overgemaakt zag ik al googlend.

De klanten in die ziekenhuizen moeten dus (ook) Europees / Wit zijn.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_147448114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:28 schreef Deiner het volgende:

[..]

Nou ja, dat argument is iets te makkelijk. Niet op ieder potje past een indiaans genetisch dekseltje.
Dat is al een belangrijk punt.
pi_147448229
Orgaanhandel als motief voor gekke dingen bestaat wel degelijk. Waar zoals in Costa Rica zo'n handel zo groot is en zo internationaal gericht, ter illustratie hier zomaar een artikel uit de New York Times, is vanalles mogelijk.

Nou is het er in het geval Kris en Lisanne met de haren bijgesleept natuurlijk, maar heel ver is het niet slepen van Chiriqui naar het buurland.
pi_147448254
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:54 schreef Deiner het volgende:
Orgaanhandel als motief voor gekke dingen bestaat natuurlijk wel degelijk. Waar zoals in Costa Rica zo'n handel zo groot is en zo internationaal gericht, ter illustratie hier zomaar een artikel uit de New York Times, is vanalles mogelijk.

Nou is het er in het geval Kris en Lisanne met de haren bijgesleept natuurlijk, maar heel ver is het niet slepen van Chiriqui naar het buurland.
Maar wat zijn dan precies de aanwijzingen dat het in dit geval om orgaanhandel zou gaan?
Make my day!
pi_147448276
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:56 schreef agter het volgende:

[..]

Maar wat zijn dan precies de aanwijzingen dat het in dit geval om orgaanhandel zou gaan?
Waar zeg ik dan precies dat ik precieze aanwijzingen heb. Djeez. "Nou is het er in het geval Kris en Lisanne met de haren bijgesleept natuurlijk,"
pi_147448301
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:57 schreef Deiner het volgende:

[..]

Waar zeg ik dan precies dat ik precieze aanwijzingen heb. Djeez.
Huh, zeg ik dat dan? Ik stel een open vraag, of er aanwijzingen zijn voor OH.
Make my day!
pi_147448397
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:58 schreef agter het volgende:

[..]

Huh, zeg ik dat dan? Ik stel een open vraag, of er aanwijzingen zijn voor OH.
Ik zou de aanwijzingen niet weten. Ja, dat uit het gevonden heupbot de ligamenten weg zijn. En de vondst van stukken huid. Dat zijn rare dingen. Maar aanwijzingen. Geen flauw idee, zo vanachter het beeldscherm.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:09:03 #210
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147448552
Ik merk aan mezelf ook dat ik aan het theorie hoppen ben... maar met orgaanhandel zouden er geen nachtfoto's zijn ruim een week later.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_147449006
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:03 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Kan het zijn dat de 1 denkt dat de -lange-rode lijn het Pianista pad is en de ander meent dat het de blauwe is?
ik vraag mij hetzelfde af. Van wie komt de informatie over de coördinaten van de Quebrada's?
pi_147449827
Het zou gewoon een stuk makkelijker zijn om het één en ander uit te sluiten als er gewoon fatsoenlijk forensisch onderzoek was gedaan.
pi_147450963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:03 schreef gynaika het volgende:
Het is niet mijn scenario maar toch mag het volgende niet terzijde worden geschoven:

De ingewijden, die niet met hun naam genoemd willen worden, zien een mogelijk verband met twee mannen voor wie zo'n half jaar geleden uitgebreid werd gewaarschuwd via affiches bij winkels, restaurants en tankstations in de provincie Chiriquí (waarin Boquete ligt, red.).

Lucratieve bezigheid
Het duo zou zich bezighouden met de ontvoering van jongeren voor orgaanhandel. Een lucratieve bezigheid, zeggen de bronnen. 'Voor een gezonde nier zouden bedragen worden betaald tot wel 45.000 Amerikaanse dollar.'

De woordvoerster van de families Froon en Kremers zegt dat dit een van de scenario's is waarmee rekening wordt gehouden. In de verdwijningszaak was eerder al sprake van een rood voertuig van het type pick-up dat op de looproute van de meiden zou zijn gesignaleerd op de dag van hun verdwijning.

Omwonenden verklaarden dat ze de onbekende wagen het pad zagen afrijden op het tijdstip dat de twee Nederlandse toeristen hadden moeten terugkeren van een toeristische wandeling.

Henhouse, 8 juni 2014
Gaan we weer helemaal overnieuw beginnen? Dit is al maanden geleden weerlegd, ook de uitspraken van de ouders zijn outdated, nog van voor de vondst van de rugtas.

Waarom plaats je geen echte link i.p.v. alleen de naam vd site te noemen.
Volgens mij stond er ook wat anders bij n.l. dat dat bericht over die personen op een misverstand berustte.
pi_147455724
De tegens bij verdwalen zijn:

- Niet gevonden zijn in een relatief klein gebied
- Zelf de weg niet hebben terug kunnen vinden in een relatief klein gebied
- Geen bericht of foto achtergelaten
- Niet 1 keer geprobeerd te bellen/sms-en/appen naar huis
- Onduidelijk hoe de meiden vanaf hun hostel naar de Pianista zijn gekomen
- Een doodsoorzaak

De tegens bij een misdrijf zijn:

- Geen andere mensen te zien op de foto's
- De telefoongeschiedenis waarbij een dader wel erg geraffineerd moet zijn om die te manipuleren of zo dom is om de meiden hun telefoons en camera te laten houden
- De wazige foto van waarschijnlijk (een levende?) Kris na 8 dagen.

Wie vult aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 10-12-2014 16:07:18 ]
pi_147456575
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:21 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Gaan we weer helemaal overnieuw beginnen? Dit is al maanden geleden weerlegd, ook de uitspraken van de ouders zijn outdated, nog van voor de vondst van de rugtas.

Waarom plaats je geen echte link i.p.v. alleen de naam vd site te noemen.
Volgens mij stond er ook wat anders bij n.l. dat dat bericht over die personen op een misverstand berustte.
Heb nooit geweten dat dit scenario geheel weerlegd is. Op een gegeven moment is er niet meer over gesproken. En dat is geheel iets anders. Logisch, het is ook een heel naar onderwerp.

Het is ook niet mijn bedoeling om vervelend te gaan doen met mogelijkheden, die eventueel plaatsgevonden zouden kunnen hebben.

Ik zei al, het is niet mijn scenario en ik bied mijn excuses aan dat ik dit onderwerp heb aangehaald.
pi_147456746
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Heb nooit geweten dat dit scenario geheel weerlegd is. Op een gegeven moment is er niet meer over gesproken. En dat is geheel iets anders. Logisch, het is ook een heel naar onderwerp.

Het is ook niet mijn bedoeling om vervelend te gaan doen met mogelijkheden, die eventueel plaatsgevonden zouden kunnen hebben.

Ik zei al, het is niet mijn scenario en ik bied mijn excuses aan dat ik dit onderwerp heb aangehaald.
Welnee iedereen is vrij om zijn/haar eigen lijn te volgen, het is alleen maar mijn reactie ;)

Wat ik bedoel is dat ik gelezen heb dat dat bericht over die 2 voortvuchtigen achteraf een fout bleek te zijn, die zouden in Spanje of zo gezocht worden. Maar daarom vroeg ik om de link want als ik de namen heb kan ik dat terugzoeken.
  woensdag 10 december 2014 @ 17:03:18 #217
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147457919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Heb nooit geweten dat dit scenario geheel weerlegd is. Op een gegeven moment is er niet meer over gesproken. En dat is geheel iets anders. Logisch, het is ook een heel naar onderwerp.

Het is ook niet mijn bedoeling om vervelend te gaan doen met mogelijkheden, die eventueel plaatsgevonden zouden kunnen hebben.

Ik zei al, het is niet mijn scenario en ik bied mijn excuses aan dat ik dit onderwerp heb aangehaald.
Van mij mag je schrijven wat je wilt, maar ik tart iedereen om één gedocumenteerd, recent geval van orgaanroof in Chiriquí of Bocas del Toro te noemen. Geen gerucht dus, maar bewijs. (En ook geen vrijwillige orgaandeal waarvoor het (overlevende) "slachtoffer" een geldbedrag krijgt - de twee categorieën verschillen nogal, maar worden vaak met elkaar verward.)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_147458131
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:03 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Kan het zijn dat de 1 denkt dat de -lange-rode lijn het Pianista pad is en de ander meent dat het de blauwe is?
Baru zegt en tekent ongeveer de blauwe.

http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

Voor mij de hoogst beschikbare autoriteit.
pi_147458134
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Welnee iedereen is vrij om zijn/haar eigen lijn te volgen, het is alleen maar mijn reactie ;)

Wat ik bedoel is dat ik gelezen heb dat dat bericht over die 2 voortvuchtigen achteraf een fout bleek te zijn, die zouden in Spanje of zo gezocht worden. Maar daarom vroeg ik om de link want als ik de namen heb kan ik dat terugzoeken.
Dit is de link: http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?action=recent;start=40
pi_147458164
quote:
Dank!
pi_147458268
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dank!
Ik zie dat de link niet juist overkomt.
Het is heel vervelend dat deze link het niet doet zoals het behoort.

Even nog uitproberen.
pi_147458314
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:03 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Van mij mag je schrijven wat je wilt, maar ik tart iedereen om één gedocumenteerd, recent geval van orgaanroof in Chiriquí of Bocas del Toro te noemen. Geen gerucht dus, maar bewijs. (En ook geen vrijwillige orgaandeal waarvoor het (overlevende) "slachtoffer" een geldbedrag krijgt - de twee categorieën verschillen nogal, maar worden vaak met elkaar verward.)
Dat is wel wat veel gevraagd, als je alleen mogelijke misdaden onderzoekt waarvan al een bewezen voorbeeld in het gebied is geweest blijft er een hoop werk liggen. Dan zou elk eerste delict in zijn soort niet onderzocht worden omdat het te ver gezocht zou zijn.
Zou het wel een stuk rustiger maken voor justitie :D
pi_147458387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:14 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik zie dat de link niet juist overkomt.
Het is heel vervelend dat deze link het niet doet zoals het behoort.

Even nog uitproberen.
Staat wel wat anders interessants in;

One frustration that we found in Panama was that due to the small population of the country, virtually everyone was either "family" or "friends" with everyone else. Often the police knew exactly who the culprits were, but would not cross those lines of family or friendship for enforcement purposes, sometimes for fear of retribution.
  woensdag 10 december 2014 @ 17:25:31 #224
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147458543
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:16 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat is wel wat veel gevraagd, als je alleen mogelijke misdaden onderzoekt waarvan al een bewezen voorbeeld in het gebied is geweest blijft er een hoop werk liggen. Dan zou elk eerste delict in zijn soort niet onderzocht worden omdat het te ver gezocht zou zijn.
Zou het wel een stuk rustiger maken voor justitie :D
Dat is op zichzelf natuurlijk waar, maar waarom zou je op dit forum hypotheses gaan opstellen over iets wat daar nog nooit is gebeurd? Daar komt in dit geval nog eens bij dat men nogal onderschat wat er allemaal komt kijken bij een geslaagde orgaantransplantatie, van het verwijderen van het orgaan bij de donor tot het ontslaan (uit het ziekenhuis) van de ontvangende patiënt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_147458628
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:50 schreef jackie12 het volgende:

- De telefoongeschiedenis waarbij een dader wel erg geraffineerd moet zijn om die te manipuleren of zo dom is om de meiden hun telefoons en camera te laten houden
- De wazige foto van waarschijnlijk (een levende?) Kris na 8 dagen.

De wazige foto kan in principe overal gemaakt zijn, o.a. in een OH kliniek.

Zijn alle handelingen met de telefoon ook mogelijk zonder SIM kaartje?
pi_147458881
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:28 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De wazige foto kan in principe overal gemaakt zijn, o.a. in een OH kliniek.

Zijn alle handelingen met de telefoon ook mogelijk zonder SIM kaartje?
Nee, je hebt wel toegang tot je telefoon met alle apps en foto's. Ook kan je nog noodoproepen doen. Whatsapp geeft dan bijvoorbeeld een foutmelding, maar als je internetverbinding hebt, kan je wel gewoon e-mailen met de telefoon zonder SIM.
pi_147458928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:41 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Nee, je hebt wel toegang tot je telefoon met alle apps en foto's. Ook kan je nog noodoproepen doen. Whatsapp geeft dan bijvoorbeeld een foutmelding, maar als je internetverbinding hebt, kan je wel gewoon e-mailen met de telefoon zonder SIM.
Ik bedoelde de handelingen die in het overzicht staan. Als ik je goed begrijp kan dat allemaal ook zonder SIM.
pi_147458978
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik bedoelde de handelingen die in het overzicht staan. Als ik je goed begrijp kan dat allemaal ook zonder SIM.
Je kan zonder SIM en zonder pincode altijd kiezen voor noodoproep doen. Ik denk alleen niet dat je dan kan kiezen voor 112 of 911 en durf het ook niet uit te proberen ;)
pi_147458989
Perico jij hebt nogal verstand van foto's.
Hoe zit het nou met foto 509?
Klopt het dat 509 gewist is ná de nachtfoto's?
Indien ze die foto 509 namelijk direct na het nemen hadden gewist dan was 509 toch overschreven?
En is het niet zo dat als je een foto naderhand wist de daaropvolgende foto een nieuw nummer krijgen, dus 510 wordt dan 509?
Want als het zo is als ik denk dat het is, dan is foto 509 pas gewist/verdwenen/achtergehouden nadat de camera gevonden was.
pi_147459037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik bedoelde de handelingen die in het overzicht staan. Als ik je goed begrijp kan dat allemaal ook zonder SIM.
ALLE handelingen die gedaan zijn kun je ook doen zonder de pincode te weten met dus een vergrendeld scherm.
Ik ben erg benieuwd naar de exacte telefoongegevens en of het echt klopt dat de eerste 4 dagen met de juiste pin is ingelogd en daarna ,met de verkeerde.
pi_147459065
Dacht er aan toen ik dit zag. http://www.dumpert.nl/med(...)nden_algerijnen.html. Meisje mocht blijkbaar haar telefoon houden maar zonder SIM.
pi_147459218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:46 schreef ToniB het volgende:

Klopt het dat 509 gewist is ná de nachtfoto's?
Ergens na de eerste nachtfoto. Die kreeg nummer 510 omdat 509 op dat moment nog gewoon aanwezig was.

[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 10-12-2014 18:10:38 ]
pi_147459816
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:49 schreef 11en30 het volgende:
Dacht er aan toen ik dit zag. http://www.dumpert.nl/med(...)nden_algerijnen.html. Meisje mocht blijkbaar haar telefoon houden maar zonder SIM.
Hmm... interessant! Maar ik neem aan dat in de telefoons van Kris&Lisanne de SIM kaart is gevonden?
pi_147460037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Staat wel wat anders interessants in;

One frustration that we found in Panama was that due to the small population of the country, virtually everyone was either "family" or "friends" with everyone else. Often the police knew exactly who the culprits were, but would not cross those lines of family or friendship for enforcement purposes, sometimes for fear of retribution.
Dat is zeker interessant om te weten. Kleine gemeenschap, men houdt elkaar de hand boven het hoofd.

Ja, dan wordt het heel lastig om waarheden boven water te halen. Angst is daarbij uiteraard een belangrijke factor.

De betreffende link krijg ik niet geplaatst. Lukt wel in mijn concepten maar niet op dit topic. Voor mij een raadsel.
pi_147460718
Je gaat toch niet één foto wissen? Dat mieter je toch het hele toestel weg als er iets op staat wat niet gezien mag worden?
  woensdag 10 december 2014 @ 19:06:35 #236
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147460976
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Staat wel wat anders interessants in;

One frustration that we found in Panama was that due to the small population of the country, virtually everyone was either "family" or "friends" with everyone else. Often the police knew exactly who the culprits were, but would not cross those lines of family or friendship for enforcement purposes, sometimes for fear of retribution.
ah die mate van loyaliteit waar ik het over had en daarmee voor gek werd verklaard
pi_147461002
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:57 schreef schuschuho het volgende:
Je gaat toch niet één foto wissen? Dat mieter je toch het hele toestel weg als er iets op staat wat niet gezien mag worden?
wat als je nou als eerste de camera in handen krijg en aansluit op de pc. Na het bekijken van die foto's zie je ineens een verre achterneef....ons kent ons....in paniek wis je die foto van de camera. De foto's hebben pas na downloaden een vast nummer zover ik weet.
pi_147462775
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:28 schreef 11en30 het volgende:

De wazige foto kan in principe overal gemaakt zijn, o.a. in een OH kliniek.

Indien de nachtfoto's zijn gemaakt in de jungle, dan moet iemand midden in de nacht vanuit de jungle naar de kliniek zijn gegaan om (met een specifieke reden) die wazige foto van Kris te nemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:36 schreef 11en30 het volgende:
Ik ben er niet van overtuigd dat de nachtfoto's willekeurig zijn en de foto's an sich niet het doel waren. Als dat zo was dan zou 550 niet loodrecht portrait zijn maar de hele serie consequent landscape met wat graden rotatie naar links en rechts meer of minder. Maar nee, alle foto's zijn waterpas gemaakt. Verder vind ik 542 en zijn flanker ook nog eens te laag bij de grond genomen om random te zijn. Ook voor 550 is iemand er even voor gaan zitten. Hoe meer foto's er van tafel vallen hoe mysterieuzer het allemaal wordt.
In geval van gedecideerd handelen zouden alle foto's met een specifieke reden zijn genomen, ook de donkere?
Is er ergens een overzicht van de foto's (dus niet de nummers maar wat er op de foto staat) met tijden erbij? Waren de foto's met bladeren bv ergens middenin de reeks van 90? bvd.
pi_147463194
We dwalen nu wel erg af!
pi_147463822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef schuschuho het volgende:
We dwalen nu wel erg af!
Misschien ook niet, wie weet!

Afdwalen past in dit topic!
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147464319
Ik hoop op een nieuwsbericht met nieuwe info voordat de zoektocht begint.
pi_147465874
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:59 schreef Za het volgende:

[..]

Indien de nachtfoto's zijn gemaakt in de jungle, dan moet iemand midden in de nacht vanuit de jungle naar de kliniek zijn gegaan om (met een specifieke reden) die wazige foto van Kris te nemen.
Ik ben er niet zeker van dat de nachtfoto's in de jungle gemaakt zijn. Wat de tijden betreft zit er 2-3 uur tussen de foto van het haar en 542/550. In die tijd kun je makkelijk weer terug in de OH-OK zijn. :s)
pi_147467079
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:57 schreef schuschuho het volgende:
Je gaat toch niet één foto wissen? Dat mieter je toch het hele toestel weg als er iets op staat wat niet gezien mag worden?
Waarom een dwaalspoor is een terecht vaak gestelde vraag hier.

Stel de meiden zijn het slachtoffer geworden van een vooraf niet geplande moord.
Dit kan zijn dat ze met mensen mee gingen die bv vervelend werden en dat het daarna gruwelijk uit de hand is gelopen.
Of dat ze per ongeluk de verkeerde personen zijn tegen gekomen of dat ze iets gezien hebben wat ze niet hadden mogen zien. (bv iets met drugs)

als moordenaar kun je dan 2 dingen doen:
1 - de lichamen laten verdwijnen
2 - een dwaalspoor opzetten zodat mensen denken dat ze verdwaald waren en op die manier aan hun einde zijn gekomen

Als de lichamen waren verdwenen dan hadden we tot de dag van vandaag helemaal nul komma nul noppes geweten met als waarschijnlijk gevolg een groot recherche onderzoek.
Tja, en als je die dag met de meiden mee was en niet zeker weet of je bent gezien of dat je daar ergens in de buurt van de mirador woont en/of werkt of daar criminele dingen doet dan kan ik me voorstellen dat je na een tijdje wel zenuwachtig gaat worden dat je toch ontdekt gaat worden.
De aandacht die deze zaak kreeg was tot half juni gigantisch. Ook in Panama zelf.

Als er niks was gevonden dan was Peter er waarschijnlijk al geweest, was de regering in Panama veel meer onder druk gezet misschien wel door de Nederlandse regering want 2 meiden die in het niets opgaan is toch iets anders dan die ene Brit met een aandoening die een paar jaar geleden verdween.

Mocht er een dwaalspoor zijn opgezet dan heeft de dader daar bijna 2 en half maand de tijd voor genomen om daar over na te denken om dat wel of niet te doen.
(Ik vraag me dus ook al een tijdje af of bepaalde dingen die gedaan zijn met zowel de telefoons als de camera ook achteraf gedaan kunnen zijn)

En als er inderdaad een dwaalspoor is opgezet dan is dat aardig gelukt.
Panama die het wel goed vindt zo, de Froons die denken dat ze verdwaald waren, Peter die het slikt en de enige mensen die zich niet zomaar neerleggen zijn de Kremers en de paar mensen op dit forum.
Het is in ieder geval zo goed gelukt dat die ene gids ondanks de vele eigenaardigheden en toevalligheden niet eens onderzocht is. En dat vind ik echt niet te begrijpen.

Of er een dwaalspoor is opgezet of niet dat weten we niet.
Ik denk wel in die hoek ondanks de onduidelijke foto van Kris? omdat ik te veel logische dingen mis bij verdwalen.
pi_147467712
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dank!
De link http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?action=recent;start=40 was toch goed maar je moet even naar page 5 en dan zie je post 41, die ik aanhaalde.
pi_147468085
@ Grijzemassa

Ik bedoel post 42.
  woensdag 10 december 2014 @ 22:06:05 #246
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147468308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:40 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En als er inderdaad een dwaalspoor is opgezet dan is dat aardig gelukt.

Omdat daders er alleen maar voor hoeven zorgen dat er geen dadersporen zijn.

Iets waarvoor ze alle tijd hebben gehad en het gebied en de natuur heel erg geschikt voor is.

Als ik een moord zou willen maskeren als vermissing of verdwaling zou ik het in zo'n gebied doen. Veel natuur, weinig mensen en geen gsm/netwerk dekking.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_147469187
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:01 schreef gynaika het volgende:
@ Grijzemassa

Ik bedoel post 42.
Dank je voor je moeite dit is het gerectifeerde artikel uit het AD

Ik ben bang dat de journalisten een oor aangenaaid is door enkele locals die geld voor deze informatie zouden hebben gekregen

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 10-12-2014 22:40:37 ]
pi_147469741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dank je voor je moeite dit is het gerectifeerde artikel uit het AD

Ik ben bang dat de journalisten een oor aangenaaid is door enkele locals die geld voor deze informatie zouden hebben gekregen
Dat is inderdaad goed mogelijk, geld speelt de grote rol.
pi_147471242
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:05 schreef Perico het volgende:

[..]

IMG_508 is de enige foto die nu bekend is, waar sporen van een fotoburst in de metadata te vinden zijn, door de notatie van honderdsten van seconden.

Als er meer dan een seconde tussen zit, is er technisch geen sprake meer van een burst.

Wel zie je maar heel weinig seconden tussen:

• IMG_486 en 487 (17:42:14 en 17:42:1x)
• IMG_499 en 500 (19:01:38 en 19:01:44)
• IMG_503 en 504 (19:06:xx en 19:06:20)
• IMG_505 en 506 (19:20:33 en 19:20:36)

Daar er verschillende versies van foto 508 in omloop zijn, kun je -- als je de laatste versie hiervan neemt (waar ik niet zo in geloof) -- ook nog van een verschil van slechts acht seconden spreken tussen IMG_507 en 508 (19:54:50 en 19:54:58).

Anders is dat verschil 50 seconden. De rode draad is dat er niet vaak werd gestopt om foto's te maken en dat het tendens was, meerdere beelden te schieten op 1 plek.
dankjewel voor je analyse!
geen zin om foto's te schieten, gedwongen om onzin foto's te schieten?
pi_147472520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef 11en30 het volgende:

Ik ben er niet zeker van dat de nachtfoto's in de jungle gemaakt zijn.
Nee, maar je vermoed wel dat alle foto's met een specifieke reden gemaakt zijn.

Misschien dat iemand hen heeft gevonden die nacht, de foto van Kris nam als bewijs, en de foto's van de omgeving expliciet (en waterpas) om vast te leggen waar ze gevonden waren, en de tak met zakjes als markering van die plek?

Niet dat ik dit denk, maar denk jij in die richting?
pi_147472604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:42 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat is inderdaad goed mogelijk, geld speelt de grote rol.
En dat is ook niet zo gek, een koffieplukkers onderkomen bij Boquete;

Here’s a make-shift home where about 30 people live. When it rains (which is often) their home is continually destroyed


http://www.cross-pollinat(...)nd-smell-the-coffee/
pi_147472755
De weg/uitweg zoeken midden in de nacht, misschien ook de reden dat Kris op de foto stond? Ze liep voor Lisanne?

Ik geloof namelijk in de theorie dat ze een aantal dagen zijn vastgehouden en samen zijn ontsnapt in de nacht van de foto's. Ik geloof de ze de camera gebruikt hebben als alternatief voor een zaklamp en zo een uitweg hebben gezocht.
pi_147472828
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
De weg/uitweg zoeken midden in de nacht, misschien ook de reden dat Kris op de foto stond? Ze liep voor Lisanne?

Ik geloof namelijk in de theorie dat ze een aantal dagen zijn vastgehouden en samen zijn ontsnapt in de nacht van de foto's. Ik geloof de ze de camera gebruikt hebben als alternatief voor een zaklamp en zo een uitweg hebben gezocht.
Maar wie maakte de noodoproepen dan de eerste dagen?
Of mochten ze hun telefoons bij hun houden?

Of zijn het fake-oproepen achteraf gemaakt?
pi_147472919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
De weg/uitweg zoeken midden in de nacht, misschien ook de reden dat Kris op de foto stond? Ze liep voor Lisanne?

Ik geloof namelijk in de theorie dat ze een aantal dagen zijn vastgehouden en samen zijn ontsnapt in de nacht van de foto's. Ik geloof de ze de camera gebruikt hebben als alternatief voor een zaklamp en zo een uitweg hebben gezocht.
Hai ootje, in een theorie kan je niet geloven. Het is ook geen theorie, maar een scenario. :*

Goed, het is wel de enige mogelijkheid die ik ook zie bij een misdrijf.
Mijn idee, die "trein" volgend, dat Lisanne was ontsnapt die nacht en Kris werd vastgehouden. Nu met deze foto lijkt me dat onmogelijk, maar kan jouw idee wel nog steeds. De camera gebruiken om bij te lichten is ook mijn idee, maar foto _542 en zeker _550 zijn duidelijk "gestaged", geen losse opnames op een helletocht door de Panamese jungle.

En ja, dat denk ik ook, dat Kris voor Lisanne liep. En dat zo deze -laatste?- "foto" gemaakt is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 11 december 2014 @ 00:23:01 #255
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147472955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:46 schreef ToniB het volgende:
Perico jij hebt nogal verstand van foto's.
Hoe zit het nou met foto 509?
Klopt het dat 509 gewist is ná de nachtfoto's?
Indien ze die foto 509 namelijk direct na het nemen hadden gewist dan was 509 toch overschreven?
En is het niet zo dat als je een foto naderhand wist de daaropvolgende foto een nieuw nummer krijgen, dus 510 wordt dan 509?
Want als het zo is als ik denk dat het is, dan is foto 509 pas gewist/verdwenen/achtergehouden nadat de camera gevonden was.
Als je tijdens de tocht IMG_509 wist, dan is die naam weer vrij en zal het toestel een volgende foto deze naam geven.

Ook als die foto op 8 april zou zijn genomen. Dus je mag concluderen dat IMG_509 na het nemen van alle nachtfoto's gewist is ja. Dat maakt het wel verdacht, omdat uit die nachtreeks opwelt dat er niet aan fotobeheer is gedaan.

Een cruciale aanwijzing wat betreft manipulatie door derden?
pi_147472970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:16 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar wie maakte de noodoproepen dan de eerste dagen?
Kunnen ze zelf gedaan hebben.

quote:
Of mochten ze hun telefoons bij hun houden?
Vind ik onlogisch, maar als we toch een stel criminelen moeten inbouwen, dan kunnen ze wel zo makkelijk zijn ja. Ze weten toch dat er geen bereik was.

quote:
Of zijn het fake-oproepen achteraf gemaakt?
Nee, dat gaat veel verder dan een groepje slordige/overmoedige/dronken(?)/onoplettende criminelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147472971
Ik denk dat de op de eerste dag de eerste noodoproepen zelf gedaan hebben.

Dat K&L iets gezien hadden wat ze beter niet hadden willen/kunnen zien. Drugs/afrekening/moord zoiets. Ik geloof ik niet dat ze zover gelopen zijn dan ze niet op tijd voor het donker terug in het dorp hadden willen zijn. Ze hierna probeerden te vluchten en zelf de noodoproepen hebben gedaan.

Ik denk dat ze hierna zijn ingehaald en vastgehouden door derden en dat deze personen ook niet wisten wat ze met de meiden aanmoesten. En dat deze derden op gezette tijden gecontroleerd hebben of hun telefoons het al deden.

Ik denk dat de meiden daarna in de nacht van de nachtfoto's samen zijn ontsnapt.
pi_147473043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk dat de op de eerste dag de eerste noodoproepen zelf gedaan hebben.

Dat K&L iets gezien hadden wat ze beter niet hadden willen/kunnen zien. Drugs/afrekening/moord zoiets. Ik geloof ik niet dat ze zover gelopen zijn dan ze niet op tijd voor het donker terug in het dorp hadden willen zijn. Ze hierna probeerden te vluchten en zelf de noodoproepen hebben gedaan.

Ik denk dat ze hierna zijn ingehaald en vastgehouden door derden en dat deze personen ook niet wisten wat ze met de meiden aanmoesten. En dat deze derden op gezette tijden gecontroleerd hebben of hun telefoons het al deden.

Ik denk dat de meiden daarna in de nacht van de nachtfoto's samen zijn ontsnapt.
Ik ga even mee in die gedachte:

Vastgehouden en door de misdadigers gedwongen om iedere dag (op haast gezette tijden) de noodoproepen te doen.
Na 4 dagen op 5 april ontsnapt zonder de telefoons maar met de camera en op 8 april de foto's?
(vandaar de foute pincode's vanaf 5 april)

ik zeg even wat ik denk hoor zonder er echt goed over na te denken
pi_147473063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:23 schreef Perico het volgende:
Dus je mag concluderen dat IMG_509 na het nemen van alle nachtfoto's gewist is ja.
Kom op Perico, dan ben je zo'n foto-expert en dan doe je zo slordig??

- minstens _509 is gewist, _510+ kan ook gewist zijn
- er is 6,5 dag waarin allerlei foto's genomen en gewist kunnen zijn

Waarom zou _509 ná de nachtfoto's gewist moeten zijn? Misschien is _509 wel gebruikt om bij te lichten, weet jij veel?

"Je mag concluderen..." op basis van een totaal onvolledige en laagresolute dataset, lijkt me wat ver gaan, eerlijk gezegd...

Je weet ook dat mensen hier met dat soort conclusies aan de haal gaan als feiten en komt het terug in een heel scenario.

Als je inmiddels toegang hebt verkregen tot alle data op de hoogste resolutie, heb ik niks gezegd natuurlijk...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473145
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kom op Perico, dan ben je zo'n foto-expert en dan doe je zo slordig??

- minstens _509 is gewist, _510+ kan ook gewist zijn
- er is 6,5 dag waarin allerlei foto's genomen en gewist kunnen zijn

Waarom zou _509 ná de nachtfoto's gewist moeten zijn? Misschien is _509 wel gebruikt om bij te lichten, weet jij veel?

"Je mag concluderen..." op basis van een totaal onvolledige en laagresolute dataset, lijkt me wat ver gaan, eerlijk gezegd...

Je weet ook dat mensen hier met dat soort conclusies aan de haal gaan als feiten en komt het terug in een heel scenario.

Als je inmiddels toegang hebt verkregen tot alle data op de hoogste resolutie, heb ik niks gezegd natuurlijk...
Begrijp ik hier uit dat foto 509 is gewist maar bij wijze van spreke ook heel veel foto's die daarna zijn gemaakt?
En nadat deze foto's gewist waren is ie verder gegaan met 510 ?
pi_147473165
Hoi Jackie,

Vastgehouden en door de misdadigers gedwongen om iedere dag (op haast gezette tijden) de noodoproepen te doen

Nee, ik vind de telefoontijden uit het schema teveel lijken op pauzetijden en dat de derden deze oproepen hebben gemaakt. Ze hadden toch geen horloges om? Hoe kunnen K&L dan zelf zo op de klok de telefoons aan en uit gezet hebben? De telefoons zijn in mijn scenario afgenomen.

Dus de eerste noodoproepen gedaan door K&L zelf en de overige foto's tot nacht van de nachtfoto's door de "derden".
pi_147473169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:23 schreef Perico het volgende:

[..]

Perico is er misschien een lijstje van welke nachtfoto's (welke afbeelding) om hoe laat precies gemaakt werd? Vallen de foto's van de takken enzo midden in de reeks van 90? Bvd!
pi_147473209
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoi Jackie,

Vastgehouden en door de misdadigers gedwongen om iedere dag (op haast gezette tijden) de noodoproepen te doen

Nee, ik vind de telefoontijden uit het schema teveel lijken op pauzetijden en dat de derden deze oproepen hebben gemaakt. Ze hadden toch geen horloges om? Hoe kunnen K&L dan zelf zo op de klok de telefoons aan en uit gezet hebben? De telefoons zijn in mijn scenario afgenomen.

Dus de eerste noodoproepen gedaan door K&L zelf en de overige foto's tot nacht van de nachtfoto's door de "derden".
Het is uiterst vreemd dat er in principe iedere keer gebeld werd tussen 10.15 uur en 11.00 uur.
En 's middags tussen 13.37 uur en 13.57 uur.

Er is nooit tussen 17 uur gebeld (behalve die van 4.50 uur) en 7 uur 's ochtends
pi_147473214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:33 schreef Za het volgende:

[..]

Perico is er misschien een lijstje van welke nachtfoto's (welke afbeelding) om hoe laat precies gemaakt werd? Vallen de foto's van de takken enzo midden in de reeks van 90? Bvd!
Dat is er niet helemaal:

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #138 - Foto 509

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
509 -- DELETED --

Foto's 8 april
10 07:29:4x - 01:29 Panama
511 07:30
512 07:30
542 07:38:12
550 07:39:54 - 01:39 Panama
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk dat de op de eerste dag de eerste noodoproepen zelf gedaan hebben.

Dat K&L iets gezien hadden wat ze beter niet hadden willen/kunnen zien. Drugs/afrekening/moord zoiets. Ik geloof ik niet dat ze zover gelopen zijn dan ze niet op tijd voor het donker terug in het dorp hadden willen zijn. Ze hierna probeerden te vluchten en zelf de noodoproepen hebben gedaan.

Ik denk dat ze hierna zijn ingehaald en vastgehouden door derden en dat deze personen ook niet wisten wat ze met de meiden aanmoesten. En dat deze derden op gezette tijden gecontroleerd hebben of hun telefoons het al deden.

Ik denk dat de meiden daarna in de nacht van de nachtfoto's samen zijn ontsnapt.
Afgaande op je vorige posts geloof je dus in een verdwaling, gevolgd door een kidnapping (nav het zien van een drugsdelict) gevolgd door vastgehouden worden, daarna een ontsnapping gevolgd door wederom een verdwaling?
pi_147473238
Ook vind ik het heel typerend dat er steeds berichten waren tijdens de eerste dagen van criminelen die gezocht werden. Misschien zijn ze deze wel tegengekomen.

Het lijken me een beetje ruigere types daar dan de gemiddelde "kantoortuinjongen" uit Nederland.
Ik geloof ook niet in een voorop gezet plan door derden en meer in een samenloop van omstandigheden.
  donderdag 11 december 2014 @ 00:38:04 #267
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147473239
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
Kom op Perico, dan ben je zo'n foto-expert en dan doe je zo slordig??

- minstens _509 is gewist, _510+ kan ook gewist zijn
- er is 6,5 dag waarin allerlei foto's genomen en gewist kunnen zijn

Waarom zou _509 ná de nachtfoto's gewist moeten zijn? Misschien is _509 wel gebruikt om bij te lichten, weet jij veel?
Volgens het NFI rapport mist IMG_509. Daar baseer ik me op, ik snap de insteek van de kritiek niet zo goed.

Ja, het is mogelijk dat er na IMG_508 nog negentig foto's genomen zijn tussen 1 en 8 april en dat die negentig bagger nachtfoto's die allemaal overschreven hebben.

Maar dan nog is het een vaststelling, dat nr. 509 mist. Die is dan 1x of 2x zelfs gewist.

Misschien volgde er wel een onstellend lange fotoburst na IMG_508, van tientallen foto's. Alles is mogelijk, maar het ergert mensen als ik dat steeds als disclaimer bij iedere post moet zetten.

Het NFI was meer geinteresseerd in de fysieke gesteldheid van de geheugenkaart dan de foto's en hebben die aan gort geknipt. De metadata geloofden ze verder wel.
pi_147473248
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is er niet helemaal:

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #138 - Foto 509

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
509 -- DELETED --

Foto's 8 april
10 07:29:4x - 01:29 Panama
511 07:30
512 07:30
542 07:38:12
550 07:39:54 - 01:39 Panama
Dank je, welke afbeeldingen staan er op 511, 512, 542 en 550?
pi_147473249
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is uiterst vreemd dat er in principe iedere keer gebeld werd tussen 10.15 uur en 11.00 uur.
En 's middags tussen 13.37 uur en 13.57 uur.

Er is nooit tussen 17 uur gebeld (behalve die van 4.50 uur) en 7 uur 's ochtends
Er zijn alleen noodoproeppogingen (niet gelukt, op 1 vaag berichtje na dat er een telefoontje wel doorkwam, maar daar hebben de ouders ook niks mee gedaan, lijkt me een misinterpretatie) en na 5 april alleen maar de telefoon aangezet en geen pincode ingevoerd. Vermoedelijk om te zien of er bereik was of niet. Was niet zo, hop telefoon weer uit.

In de eerste dagen hebben ze alles op zo energiezuinig mogelijk gezet, zo slim waren ze wel. Anders kan die iPhone nooit ruim een uur aangestaan hebben op 11 april.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef Za het volgende:

[..]

Dank je, welke afbeeldingen staan er op 511, 512, 542 en 550?
Weten we niet van 511 en 512. _542 is de rots met geul (is dat die "grot" volgens meestergeoloog Hans Kremers?) en _550 zijn de rode zakjes. Die van Kris' rode haar was om 03:54 en moet dus ongeveer de laatste geweest zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 11 december 2014 @ 00:43:00 #271
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147473316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef Za het volgende:
Dank je, welke afbeeldingen staan er op 511, 512, 542 en 550?
511 en 512 zijn onbekend, 542 is de foto met het rotsplateau en het metalen voorwerp en de "man met de rugzak", foto 550 is die met de takjes met de oranje plastic zakjes.
pi_147473323
hoi Za,

[b]Afgaande op je vorige posts geloof je dus in een verdwaling, gevolgd door een kidnapping (nav het zien van een drugsdelict) gevolgd door vastgehouden worden, daarna een ontsnapping gevolgd door wederom een verdwaling?[b]

Nee ik geloof juist niet dat ze verdwaald zijn en dat ze na de laatste foto zijn omgekeerd om redelijk op tijd terug te zijn in het dorp. Ik heb dat ook niet beweerd omdat ik me niet kan voorstellen zoals de familieleden dat ze zo onnozel zouden zijn. Je geeft er een mooie wending aan.

Die tweede verdwaling heb ik ook niet benoemt, vervelend dat je mijn woorden in de mond wil leggen die ik niet gebruikt heb en niet bedoel. Enfin zoek het maar uit, ik hou mijn mond wel.
pi_147473369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef Perico het volgende:

[..]

Volgens het NFI rapport mist IMG_509. Daar baseer ik me op, ik snap de insteek van de kritiek niet zo goed.

Ja, het is mogelijk dat er na IMG_508 nog negentig foto's genomen zijn tussen 1 en 8 april en dat die negentig bagger nachtfoto's die allemaal overschreven hebben.

Maar dan nog is het een vaststelling, dat nr. 509 mist. Die is dan 1x of 2x zelfs gewist.

Misschien volgde er wel een onstellend lange fotoburst na IMG_508, van tientallen foto's. Alles is mogelijk, maar het ergert mensen als ik dat steeds als disclaimer bij iedere post moet zetten.

Het NFI was meer geinteresseerd in de fysieke gesteldheid van de geheugenkaart dan de foto's en hebben die aan gort geknipt. De metadata geloofden ze verder wel.
Het enige wat die DELETED bij _509 ons vertelt; is dat er NA _508 een foto is verwijderd in een serie van minimaal 2; _510 was ook gemaakt maar behouden. Dat proces kan zich herhalen; bij de laatste foto's wissen, na 510, zal de eerste weer _510 krijgen.

In principe zijn er dan heel veel mogelijkheden en is de vraag "waarom hebben ze geen foto's genomen" totaal op losse schroeven komen te staan. Er is sowieso een foto gewist en er kunnen veel foto's genomen zijn geweest en later gewist.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473375
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:43 schreef Perico het volgende:
metalen voorwerp
:? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473515
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef Perico het volgende:
Het NFI was meer geinteresseerd in de fysieke gesteldheid van de geheugenkaart dan de foto's en hebben die aan gort geknipt. De metadata geloofden ze verder wel.
Je hebt ze gesproken en dit hebben ze aan je opgebiecht?

Of is het de dikke duim?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473554
Wellicht dat 509 uit schaamte door Kris of Lisanne verwijdert is?

Je realiseert je dat je het niet gaat overleven, dat de camera mogelijk door een voorbijganger gevonden zal worden en dat je foto's dus zullen worden bekeken. Op 509 staat iets wat je gênant vindt, wat doe je?
pi_147473572
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn alleen noodoproeppogingen (niet gelukt, op 1 vaag berichtje na dat er een telefoontje wel doorkwam, maar daar hebben de ouders ook niks mee gedaan, lijkt me een misinterpretatie) en na 5 april alleen maar de telefoon aangezet en geen pincode ingevoerd. Vermoedelijk om te zien of er bereik was of niet. Was niet zo, hop telefoon weer uit.

In de eerste dagen hebben ze alles op zo energiezuinig mogelijk gezet, zo slim waren ze wel. Anders kan die iPhone nooit ruim een uur aangestaan hebben op 11 april.
Als je het -tig keer probeert tussen 10.15 en 11.00 uur en ook -tig keer probeert tussen 13.37 en 13.57 en je hebt iedere keer geen bereik dan ga je een keer proberen of je 's avonds of 's nachts bereik hebt.
Hebben ze niet gedaan.
Ik denk net als jij dat het slimme meiden waren dus kan ik me niet voorstellen of een reden bedenken dat ze dat niet gedaan hebben.
pi_147473621
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:43 schreef Perico het volgende:

511 en 512 zijn onbekend, 542 is de foto met het rotsplateau en het metalen voorwerp en de "man met de rugzak", foto 550 is die met de takjes met de oranje plastic zakjes.
Dus voor de foto van het rotsplateau en "de man met de rugzak" zaten 30 donkere foto's ertussen 9, en er na nog zo'n 50 donkere foto's tot de foto van Kris? Zo ongeveer?
pi_147473624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:59 schreef Geruisloos het volgende:
Wellicht dat 509 uit schaamte door Kris of Lisanne verwijdert is?

Je realiseert je dat je het niet gaat overleven, dat de camera mogelijk door een voorbijganger gevonden zal worden en dat je foto's dus zullen worden bekeken. Op 509 staat iets wat je gênant vindt, wat doe je?
Hey, goed dat je online bent.

Ik zit jouw mooie kaart van 27-10 te bekijken en waar jij de Quebrada hebt geplot, heb je die direct van Baru of van mijn coordinaten?

Die plek zou dan namelijk de 2e quebrada moeten zijn, want ik had quebrada ingetekend in mijn kaart en vroeg aan Baru of dat goed was. Hij antwoordde licht cryptisch zoals zijn Engels is dat het de 2e quebrada moest zijn daar en dat hij de 1e (toen) niet goed op een kaart wist te plotten.

Dat is een belangrijk verschil want kijkend naar de kaart en denkend aan de zaak kan het heel goed dat Kris en Lisanne NIET bij de 2e quebrada zijn geweest maar recht naar het noorden omhoog zijn gelopen richting de paddocks en de hutten 12 en 13.

http://i4.minus.com/ilmzYhZ5BtuAz.jpg

De eerste quebrada zou dan ongeveer op het punt moeten liggen van de bovenste witte stip van de foto's ertussen, bij G9, de 2e waar jij "Quebrada" hebt staan.

Een mogelijke route vanaf die mogelijke eerste quebrada is recht door het dal naar het noorden over G10, richting H10 en daar Hut 12...

Dat komt ook beter overeen met de blauwe lijn die Matteo van Baru heeft gekregen als mogelijke route voor Kris en Lisanne.

In dat geval zouden ze dus niet de quebrada/rivier gevolgd hebben langs H9 en I10...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473645
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:

Nee ik geloof juist niet dat ze verdwaald zijn en dat ze na de laatste foto zijn omgekeerd om redelijk op tijd terug te zijn in het dorp. Ik heb dat ook niet beweerd omdat ik me niet kan voorstellen zoals de familieleden dat ze zo onnozel zouden zijn. Je geeft er een mooie wending aan.

Die tweede verdwaling heb ik ook niet benoemt, vervelend dat je mijn woorden in de mond wil leggen die ik niet gebruikt heb en niet bedoel. Enfin zoek het maar uit, ik hou mijn mond wel.
OK, ik dacht dat je een poosje geleden kwam met het idee van een verdwaling gevolgd door misdrijf dat die optie nog openstond iets in die richting, vandaar mijn vraag.
pi_147473661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:00 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je het -tig keer probeert tussen 10.15 en 11.00 uur en ook -tig keer probeert tussen 13.37 en 13.57 en je hebt iedere keer geen bereik dan ga je een keer proberen of je 's avonds of 's nachts bereik hebt.
Hebben ze niet gedaan.
Ik denk net als jij dat het slimme meiden waren dus kan ik me niet voorstellen of een reden bedenken dat ze dat niet gedaan hebben.
Die tigjes is de vraag. Zouden we de complete lijst in handen hebben kan je pas echt daarover nadenken. We weten niet of het NU regelmatige schema echt zo eng regelmatig is. We hebben bronnen van meer oproeppogingen en aanzetacties. Maar niet het complete plaatje.

Daar nu helemaal je scenario op bouwen, lijkt me drijfzand.

Ik ontken de regelmaat zeker niet, zoals Molurus wel steevast deed. Die zit er gewoon eng duidelijk in. Maar de vraag is dus of dat wel echt is.

Stukje bij beetje worden "heilige huisjes" door nieuwe data omver getrapt.

De lijn Mata van 31 maart blijkt onmogelijk; ze zijn vermoedelijk nooit eerder op de Pianista geweest. Verklaart ook veel duidelijker waarom ze op de computer zochten. Was dat wel die ochtend? De een stond op de kaart te kijken en de ander lag in de hangmat (zonder Wifi aan?).

Ze kunnen de tijd van 31 maart 's middags ook (en wellicht beter) op de computer hebben doorgebracht. Of om 13:13 daar juist mee opgehouden en vergiste die Sigrid zich ook een dag. Niet 1 april op de computer, maar 31 maart. Niet 1 april om 13:00 weggegaan, maar 31 maart...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473680
Alternatief scenario ben benieuwd naar jullie mening:

Kris en Lisanne worden door Feliciano afgezet bij de Pianista.(daarom voelde hij zich ook zo betrokken)
Ze lopen na de mirador door en 1 van de 2 verzwikt haar enkel rond 16.30 uur.
Ze beseffen dat ze voor het donker niet terug kunnen komen.
Overnachten en lopen de volgende dag verder. Bellen -tig keer naar huis. Appen/sms-en enz in de hoop dat ie een keer aankomt.
Komen terecht bij 1 van de kabelbruggen en wachten daar op hulp.
Die komt niet.
Ze bellen en sms-en zich wezenloos, maken foto's van de omgeving/van elkaar en na een week of 2 overlijden ze vlak bij elkaar bij de rugzak.(het broekje hebben ze als markeringsteken neergelegd).

Meisjes worden na 2 maanden gevonden en Panama ziet dat ze niet gezocht hebben op de plek die heel erg voor de hand lag (wat een blunder!) en ziet de claims en kritiek al aankomen wat ten koste zal gaan van hun toerisme dus economie.
NFI van Panama knoeit met de camera. delete de berichtjes en alle andere belangrijke dingen gevonden op de telefoons en stuurt Feliciano op pad om de geplaatste resten te laten vinden en zegt heel bijdehand tegen Nederland: NFI controleer het maar.
Nederlandse NFI controleert het en vindt niks wat in de richting van een misdrijf wijst.

Panama blij en gaat over tot de orde van de dag.

Schiet er maar op aub
pi_147473705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:05 schreef Za het volgende:

[..]

Dus voor de foto van het rotsplateau en "de man met de rugzak" zaten 30 donkere foto's ertussen 9, en er na nog zo'n 50 donkere foto's tot de foto van Kris? Zo ongeveer?
90 foto's 's nachts volgens de ouders. Dat is _510-_599

Van 01:29 (dus niet 01:00 zoals de ouders zeiden) tot 3:54+ (foto hoofd Kris) zijn er 90 foto's gemaakt.

3 binnen 1 minuut om 01:29/30 (_510-_512)
29 foto's in 7 minuten (~4 / minuut) (01:30-01:38:12)
9 foto's in 1:42 = 11.2 sec / foto (~5/6 per minuut)

En dan nog in een pikdonkere nacht maar 49 foto's "over" in een tijdsbestek van 2 uur en 15 minuten...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 11 december 2014 @ 01:17:32 #284
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147473708
quote:
11s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
Je hebt ze gesproken en dit hebben ze aan je opgebiecht?

Of is het de dikke duim?
Dat komt uit het radio interview met 1 Vandaag, op de dag van de laatste reportage. Daar werd dat gemeld over de geheugenkaart.

In het NFI rapport zit verder alleen die lijst met foto nummers en tijden. De 26.000 metadata velden heeft men off the record slechts doorgescrolld om te zien of het legitiem oogde en men de tijden en data kon vertrouwen.

Dat was het belangrijkste.
pi_147473727
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:17 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat komt uit het radio interview met 1 Vandaag, op de dag van de laatste reportage. Daar werd dat gemeld over de geheugenkaart.

In het NFI rapport zit verder alleen die lijst met foto nummers en tijden. De 26.000 metadata velden heeft men off the record slechts doorgescrolld om te zien of het legitiem oogde en men de tijden en data kon vertrouwen.

Dat was het belangrijkste.
En dat rapport van 1000 pagina's?? Hoe krijg je zoiets vol met een "beetje kneuterig knutselwerk, verder niet teveel tijd aan besteed"?

Ik doe 8 weken onderzoek en schrijf een rapport met veel plaatjes van hooguit 80 pagina's. Wat stoppen die NFI daar allemaal in dan? De koffielijsten? Wie het volleybaltoernooi won?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473754
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is er niet helemaal:

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #138 - Foto 509

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
509 -- DELETED --

Foto's 8 april
10 07:29:4x - 01:29 Panama
511 07:30
512 07:30
542 07:38:12
550 07:39:54 - 01:39 Panama
Wat me zo opvalt aan die fotodata: alles is vrij snel achter elkaar genomen, behalve:

- Foto #489; 18 minuten tot volgende foto;
- Foto #492; 19 minuten tot volgende foto;
- Foto #494; 18 minuten tot volgende foto;
- Foto #504; 14 minuten tot volgende foto;
- Foto #506; 14 minuten tot volgende foto.
pi_147473759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:14 schreef jackie12 het volgende:
Alternatief scenario ben benieuwd naar jullie mening:

Kris en Lisanne worden door Feliciano afgezet bij de Pianista.(daarom voelde hij zich ook zo betrokken)
Ze lopen na de mirador door en 1 van de 2 verzwikt haar enkel rond 16.30 uur.
Ze beseffen dat ze voor het donker niet terug kunnen komen.
Overnachten en lopen de volgende dag verder.
Waarom? Ze weten toch dat ze niet verder moesten?

quote:
Bellen -tig keer naar huis112/911. Appen/sms-en enz in de hoop dat ie een keer aankomt.
Komen terecht bij 1 van de kabelbruggen en wachten daar op hulp.
Die komt niet.
Ze bellen en sms-en zich wezenloos, maken foto's van de omgeving/van elkaar en na een week of 2 overlijden ze vlak bij elkaar bij de rugzak.(het broekje hebben ze als markeringsteken neergelegd).
Niet "bij de rugzak". Die lag ongeveer een kilometer stroomafwaarts. Of ze zijn omhoog gelopen, of ze zijn de rugzak kwijtgeraakt en die is een klein stukje door de rivier meegesleept.

Prima, niks meer aan doen.

quote:
NFI van Panama knoeit met de camera. delete de berichtjes en alle andere belangrijke dingen gevonden op de telefoons en stuurt Feliciano op pad om de geplaatste resten te laten vinden en zegt heel bijdehand tegen Nederland: NFI controleer het maar.
Nederlandse NFI controleert het en vindt niks wat in de richting van een misdrijf wijst.

Panama blij en gaat over tot de orde van de dag.

Schiet er maar op aub
Leuk voor een film, jackie. Nee. Zet het uit je hoofd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473766
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:24 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Wat me zo opvalt aan die fotodata: alles is vrij snel achter elkaar genomen, behalve:

- Foto #489; 18 minuten tot volgende foto;
- Foto #492; 19 minuten tot volgende foto;
- Foto #494; 18 minuten tot volgende foto;
- Foto #504; 14 minuten tot volgende foto;
- Foto #506; 14 minuten tot volgende foto.
Da's vrij logisch, fotomomenten en pauzes na zo'n 15 tot 20 minuten. Onderweg niks fotowaardigs en dan ben je aan het hiken.

Zo maak ik ook foto's. Perico ook, lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147473805
Ik zit nu Froon bij Pauw te kijken (eindelijk):

• Martina is opeens omgetoverd tot echte getuige. Midden op de dag, aan de zon te zien, wijst ze omhoog en zegt "zo laat gingen ze ongeveer weg". Dat terwijl ze in de NeXvideo de meiden nog rond 15:00 ergens zag??
• In beeld komt Angel Palacios, afgebeeld als "Panamese boer" :') die vertelt over de gevonden schoen.

"se encontró" =/= "vonden we", geachte Pauwredactie. Het betekent "werd gevonden". Nu lijkt het alsof Angel Palacios bij het team was dat de schoen vond. Dat hoeft niet. We weten dat hij het broekje vond, was dat bij dezelfde expeditie als dat de schoen gevonden werd?

Dan hebben we een dag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 11 december 2014 @ 01:36:27 #290
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147473807
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:

En dat rapport van 1000 pagina's?? Hoe krijg je zoiets vol met een "beetje kneuterig knutselwerk, verder niet teveel tijd aan besteed"?

Ik doe 8 weken onderzoek en schrijf een rapport met veel plaatjes van hooguit 80 pagina's. Wat stoppen die NFI daar allemaal in dan? De koffielijsten? Wie het volleybaltoernooi won?
Panama heeft 1000 pagina's dossier, het NFI leverde 130 pagina's. Een uitdraai van alle metadata per foto neemt alleen algauw 2 A4tjes in beslag, bij hun gangbare lettertype en dat zou het beschikbare aantal pagina's alleen al ruimschoots overschrijven

Dat zal zijn vervangen door een beschrijvende paragraaf dat er wel dieper is gekeken, maar dat daar verder niets opzienbarends uit naar voren kwam, volgens hen dan.

Verder vergen beschrijvingen van DNA sporenonderzoek veel tekst en ja, bij de telefoons zitten wat meer plaatjes, net als bij de rugzak. Pagina's worden zo gevuld.
pi_147473889
Suggestieve vraag over de Kremers, Pauwtje. En Martijn heeft niet de kracht hem goed te beantwoorden... :(

Helaas.

Sja, aardige uitzending. Martijn is er geweest, Peter niet, wel over Colombia O+ gelezen (FARC :r ).

Wat Martijn zegt was ook mijn eerste argument om tegen moord te zijn; mensenhandel. 2 jonge blonde dames zijn in trafficking jungle gewoon een enorm waardevolle buit. Moorden is minder logisch dan doorverkopen.

Bewapende narco's zouden ze dan ook eerder meenemen dan doden. En zeker geen sporen achterlaten zoals de rugzak.

Dan zou de psycho killer of de uit de hand gelopen verkrachtingspoging en overleden op de vlucht nog de enige mogelijkheden zijn.

Die psycho is naast Professor, ook Master, Scorcerer, en Wizard of the Mountain, dus ofwel we hebben te maken met een heel League of Extraordinary Gentlemen of 1 uomo universale bij wie Feliciano, Plinio en wij allen diep in de schaduw staan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147474851
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey, goed dat je online bent.

Ik zit jouw mooie kaart van 27-10 te bekijken en waar jij de Quebrada hebt geplot, heb je die direct van Baru of van mijn coordinaten?

Die plek zou dan namelijk de 2e quebrada moeten zijn, want ik had quebrada ingetekend in mijn kaart en vroeg aan Baru of dat goed was. Hij antwoordde licht cryptisch zoals zijn Engels is dat het de 2e quebrada moest zijn daar en dat hij de 1e (toen) niet goed op een kaart wist te plotten.

Dat is een belangrijk verschil want kijkend naar de kaart en denkend aan de zaak kan het heel goed dat Kris en Lisanne NIET bij de 2e quebrada zijn geweest maar recht naar het noorden omhoog zijn gelopen richting de paddocks en de hutten 12 en 13.

http://i4.minus.com/ilmzYhZ5BtuAz.jpg

De eerste quebrada zou dan ongeveer op het punt moeten liggen van de bovenste witte stip van de foto's ertussen, bij G9, de 2e waar jij "Quebrada" hebt staan.

Een mogelijke route vanaf die mogelijke eerste quebrada is recht door het dal naar het noorden over G10, richting H10 en daar Hut 12...

Dat komt ook beter overeen met de blauwe lijn die Matteo van Baru heeft gekregen als mogelijke route voor Kris en Lisanne.

In dat geval zouden ze dus niet de quebrada/rivier gevolgd hebben langs H9 en I10...
Het is nog niet helemaal duidelijk inderdaad waar beide quebrada's precies liggen. De 1e op mijn kaart kan ook niet de 2e zijn, want waar steek je de 1e dan over?

Mijn vermoeden is nu onderstaande, en dit komt ook het beste overeen met de kaart van Baru. De 2e stroom is echter wat lastiger vast te stellen, maar het lijkt er op dat daar iets loopt.

De afstand tussen de mirador en 1e quebrada is ongeveer 1 uur, de afstand tussen de 1e en 2e quebrada is ongeveer 20 minuten. Dus het zou dan zoiets kunnen zijn:



De loopsnelheid zal een stuk lager geweest moeten zijn dan aan de andere kant van de mirador als dit klopt. Dit gaf de broer van Lisanne bij Pauw ook al aan trouwens, dat het pad een stuk lastiger was.
  donderdag 11 december 2014 @ 08:25:12 #293
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147474905
quote:
11s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:55 schreef El_Matador het volgende:

[...]

En zeker geen sporen achterlaten zoals de rugzak.
Opzettelijk achtergelaten sporen vind ik nog altijd een betere verklaring dan broekjes die spontaan afglijden en rugzakken die door de rivier netjes en intact hoog op de oever worden neergezet. Of botten die stoomopwaarts bewegen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_147475632
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:24 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Wat me zo opvalt aan die fotodata: alles is vrij snel achter elkaar genomen, behalve:

- Foto #489; 18 minuten tot volgende foto;
- Foto #492; 19 minuten tot volgende foto;
- Foto #494; 18 minuten tot volgende foto;
- Foto #504; 14 minuten tot volgende foto;
- Foto #506; 14 minuten tot volgende foto.
Zijn hier ook foto's later tussenuit gewist? 490, 491, 493, 495 t/m 503, 505
pi_147475775
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:16 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De afstand tussen de mirador en 1e quebrada is ongeveer 1 uur, de afstand tussen de 1e en 2e quebrada is ongeveer 20 minuten. Dus het zou dan zoiets kunnen zijn:

[ afbeelding ]
De paddocks beginnen waar de Kremers zijn omgekeerd (AFK). Was dat niet dichtbij de 2e Q? Misschien heb je daar nog wat aan.
pi_147476276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:18 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zijn hier ook foto's later tussenuit gewist? 490, 491, 493, 495 t/m 503, 505
Nee, volgens schema in spoiler van Mata niet.
Wat me opviel is dat foto's die jij opnoemt heel snel achter elkaar zijn gemaakt. En ik vond het grappig dat er bij mijn opsomming er eerst een pauze tussenzit van ongeveer 18 minuten en erna ongeveer 15 minuten. Aardig consequent.

Mata gaf goed argument daarvoor (kwartier lopen, dan rusten). Maar ik vind het weer bijzonder consequent, net als de beltijden.
pi_147476601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:16 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het is nog niet helemaal duidelijk inderdaad waar beide quebrada's precies liggen. De 1e op mijn kaart kan ook niet de 2e zijn, want waar steek je de 1e dan over?

Mijn vermoeden is nu onderstaande, en dit komt ook het beste overeen met de kaart van Baru. De 2e stroom is echter wat lastiger vast te stellen, maar het lijkt er op dat daar iets loopt.

De afstand tussen de mirador en 1e quebrada is ongeveer 1 uur, de afstand tussen de 1e en 2e quebrada is ongeveer 20 minuten. Dus het zou dan zoiets kunnen zijn:

[ afbeelding ]

De loopsnelheid zal een stuk lager geweest moeten zijn dan aan de andere kant van de mirador als dit klopt. Dit gaf de broer van Lisanne bij Pauw ook al aan trouwens, dat het pad een stuk lastiger was.
Ha Geruisloos.
De ondergrond van de kaart van sinaprog heeft een zeer goed uitgewerkt stelsel van rivieren en hoogtelijnen. Moet een basiskaart zijn van een nationaal instituut of zo. In ieder geval veel beter dan die van BING/Google waar rivieren veel korter zijn, soms zijn weggelaten of soms ineens over een bergje gaan.
Behalve dat ligt er in de regentijd overal in elk laagste punt van een dal een riviertje, maar dat was toen nog niet aan de orde. Ik heb in mijn kaart de rivieren aangevuld en gecorrigeerd.

De quebrada's moeten dus samenvallen met een riviertje en het pad moet dan kloppen met de richting van het riviertje op de foto's en films. Dat doet het bij Baru overigens ook niet steeds. De 1e quebrada zou op zijn pad van rechts naar links lopen, bergafwaarts gezien.

Jouw quebada ligt ongeveer op de plek waar ik de 2e quebrada vermoed.
M.i. zijn alle coördinaten niet de bron, maar het resultaat van het intekenen op een kaart.
pi_147476809
Baru....
Die vent lult uit zn nek, belooft dingen die hij niet nakomt, kan dan opeens heel goed Engels en het volgende moment "hij nie begrijpe"
Hou toch op om die vent als een soort heilige te aanbidden.
Hoe naief kun je zijn
pi_147476856
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:35 schreef El_Matador het volgende:
Ik zit nu Froon bij Pauw te kijken (eindelijk):

• Martina is opeens omgetoverd tot echte getuige. Midden op de dag, aan de zon te zien, wijst ze omhoog en zegt "zo laat gingen ze ongeveer weg". Dat terwijl ze in de NeXvideo de meiden nog rond 15:00 ergens zag??
• In beeld komt Angel Palacios, afgebeeld als "Panamese boer" :') die vertelt over de gevonden schoen.

"se encontró" =/= "vonden we", geachte Pauwredactie. Het betekent "werd gevonden". Nu lijkt het alsof Angel Palacios bij het team was dat de schoen vond. Dat hoeft niet. We weten dat hij het broekje vond, was dat bij dezelfde expeditie als dat de schoen gevonden werd?

Dan hebben we een dag.
Goed verhaal van die Martina hè. Als zij nou in het begin de enige was die aangaf dat ze Kris&Lisanne rond 15.00 uur had gezien, had ik kunnen begrijpen dat ze zich misschien wat had vergist.
En die Angel is helemaal geen boer of juist wel?
pi_147478549
quote:
Kris en Lisanne worden door Feliciano afgezet bij de Pianista.(daarom voelde hij zich ook zo betrokken)
Ze lopen na de mirador door en 1 van de 2 verzwikt haar enkel rond 16.30 uur.
Ze beseffen dat ze voor het donker niet terug kunnen komen.
De noodsituatie kan volgens mij niet gestart zijn met een ongeluk oid om 16.30. Als dat zo zou zijn, dan waren ze veel dichter bij het eindpunt geweest (en dus in een gebied met bereik). De meiden hadden hoogstwaarschijnlijk gepland om rond 17.00 uur weer terug te zijn (bij pianista restaurant in ieder geval). Waarom ik dat denk? Omdat ik zelf vrouw ben, verstandig en serieus, regelmatig wandel, ook in korte broek (niets mis mee) en dan ruim voor donker weer in de bewoonde wereld wil zijn. Om 16.30 midden in de jungle zijn betekent voor mij dan ook: óf ze zijn verdwaald, of ze zijn gevangen genomen door derden (maar dan al veel eerder). Dat laatste zou mogelijk zijn maar vind ik vooralsnog niet voor de hand liggen. Ik denk dus dat ze belden omdat ze zich om 16.30 realiseerden dat ze verdwaald waren.
Dat ze door F. zijn afgezet lijkt me niet waarschijnlijk. Ze kenden die man nog helemaal niet volgens mij? En hij had toch geen tijd die dag?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')