Gezien ik altijd heb geloofd dat Kris en Lisanne iets was aangedaan op de middag van 1 april brengt de nieuwe foto bij mij een andere cruciale vraag naar boven:quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:
De nieuwe foto brengt 1 cruciale vraag naar boven:
Hoe kan het dat 2 meiden gedurende 6 dagen geen foto's hebben gemaakt (en niet terug hebben kunnen komen naar minimaal de Mirador), uberhaupt geen camera-activiteit hadden, en dan opeens, 3 uur lang in het pikke maanloze donker duidelijk bewuste foto's en "foto's" maken? Wat heeft ze daartoe gedreven en hoe kun je dat in welk scenario dan ook uitleggen?
Dat heb ik niet uit de uitzending opgemaakt, maar dat zou zeer interessant zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:35 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Uit het commentaar bij de laatste uitzending maak ik op dat alle foto's met open lens en open flits zijn gemaakt, maar dat de meeste 'zwart' zijn, met evt. takken of bomen. Naar boven dus qua belichting. Het belichten van boomtoppen geeft het meeste en verste signaal, lijkt me. Dat zou dan weer slim zijn. Complete verklaring is dit nog niet, m.i.
Wisten ze dat?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:38 schreef Za het volgende:
[..]
Gezien ik altijd heb geloofd dat Kris en Lisanne iets was aangedaan op de middag van 1 april brengt de nieuwe foto bij mij een andere cruciale vraag naar boven:
Hoe kan het dat Kris en Lisanne pas om 16:39 een noodoproep deden (in welk scenario dan ook) terwijl ze op dat moment al bijna 2 uur wisten dat ze niet voor donker terug konden zijn via de Pianista route.
Het is zeker, dat er veel meer foto's van Lisanne zijn. Uit mededogen met de familie zijn die blijkbaar nooit gelekt. Al zullen ze er qua postuur niet anders uitzien dan de ons bekende, maar wel natuurlijk met nieuwe omgevingen en achtergronden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
Door de vroege scheiding van de beide families, hebben we ook een fotobias. 2 foto's met alleen Lisanne erop, de meerderheid met Kris. Al was het Lisannes camera, ook van haar moeten er meer foto's zijn.
Dit biast ook onze ideeen over scenario's.
Dit is Kris haar telefoon. Lisanne heeft op 31 maart meerdere keren contact gehad met haar moeder via app en sms.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:25 schreef agter het volgende:
Als ik dit zie:
[ afbeelding ]
Dan werd er op bijv 31 maart ook geen contact met de ouders gelegd via de telefoon.
Wellicht deden ze het vnl via email?
Exact en dank voor je mooie kaartupdate, gaat erbij in de OP!quote:Op woensdag 10 december 2014 00:45 schreef Geruisloos het volgende:
De foto met het rode haar is interessant en sluit goed aan op de signaleringstheorie en de willekeurigheid van de nachtfoto's (en dat er dus onbewust dingen kunnen zijn vastgelegd op die foto's, zonder dat er een doel was om die objecten te fotograferen).
Ik zou heel graag zien dat de rivier tussen de quebrada en de vondst van Kris haar jeans nagelopen wordt voor zover dat kan. Dit is immers de meest directe weg tussen de 'last known location' en de vondsten. Het zou best kunnen dat ze gestorven zijn langs die rivier, en dat (een deel van) de resten stroomafwaarts zijn gespoeld na regenval.
Daarnaast is dit een zeer afwijkende route die hoogstwaarschijnlijk nog nooit eerder is onderzocht. Zie de met blauw aangegeven route op onderstaande kaart.
[ afbeelding ]
Ja dat wisten ze. Indien ze voor donker terug hadden willen zijn via de Pianista route hadden ze om 14:30 moeten omkeren. Wanneer je pas om 15:30 omkeerd weet je dat je 4 en half uur terug moet lopen en dat je niet voor donker terug kunt zijn. Wanneer het dus 16:39 is, weet je al zo'n 2 uur dat je niet voor donker terug kunt zijn via de Pianista route.quote:
Dat was toch de vriend van Kris?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef jackie12 het volgende:
Lisanne is een miep. Een lieve miep. Veel contact ook met Stefan haar vriendje.
Dan waren ze wel gebleven bij de paddock waar hut 13 in ligtquote:Op woensdag 10 december 2014 00:45 schreef Geruisloos het volgende:
De foto met het rode haar is interessant en sluit goed aan op de signaleringstheorie en de willekeurigheid van de nachtfoto's (en dat er dus onbewust dingen kunnen zijn vastgelegd op die foto's, zonder dat er een doel was om die objecten te fotograferen).
Ik zou heel graag zien dat de rivier tussen de quebrada en de vondst van Kris haar jeans nagelopen wordt voor zover dat kan. Dit is immers de meest directe weg tussen de 'last known location' en de vondsten. Het zou best kunnen dat ze gestorven zijn langs die rivier, en dat (een deel van) de resten stroomafwaarts zijn gespoeld na regenval.
Daarnaast is dit een zeer afwijkende route die hoogstwaarschijnlijk nog nooit eerder is onderzocht. Zie de met blauw aangegeven route op onderstaande kaart.
[ afbeelding ]
Tweevandaag video rond 5.50 min. Het lijkt te gaan over de meeste andere foto's, qua context.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:42 schreef agter het volgende:
[..]
Dat heb ik niet uit de uitzending opgemaakt, maar dat zou zeer interessant zijn.
Kun je aangeven waar ze dat zeiden? Of welke zin? (Ongeveer)
- doorlopen omdat je denkt dat het een lus is -de lijn ?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef Za het volgende:
[..]
Ja dat wisten ze. Indien ze voor donker terug hadden willen zijn via de Pianista route hadden ze om 14:30 moeten omkeren. Wanneer je pas om 15:30 omkeerd weet je dat je 4 en half uur terug moet lopen en dat je niet voor donker terug kunt zijn. Wanneer het dus 16:39 is, weet je al zo'n 2 uur dat je niet voor donker terug kunt zijn via de Pianista route.
Ah, omkeren. Maar wat als je denkt dat het een rondje is?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef Za het volgende:
[..]
Ja dat wisten ze. Indien ze voor donker terug hadden willen zijn via de Pianista route hadden ze om 14:30 moeten omkeren. Wanneer je pas om 15:30 omkeerd weet je dat je 4 en half uur terug moet lopen en dat je niet voor donker terug kunt zijn. Wanneer het dus 16:39 is, weet je al zo'n 2 uur dat je niet voor donker terug kunt zijn via de Pianista route.
Ik kan me goed voorstellen dat ze liever een rivier volgden dan een onbekend pad.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact en dank voor je mooie kaartupdate, gaat erbij in de OP!
Ik heb het als punt A gemarkeerd in mijn kaartje in de OP. Het punt waar het pad (de rode lijn die Sinaproc naar het oosten volgde) aansluit op de Pato de Macho rivier, die diegene is met die mooie bocht erin, die uitkomt bij de 2e kabelbrug.
Die rivier zouden ze (als ze op het pad, dat wat Sinaproc gezocht heeft waren gebleven en niet naar de paddocks gegaan) gevolgd kunnen hebben naar het broekje. Een veel langere weg, een groter zoekgebied, maar mogelijk en ook een plausibele verklaring hoe ze in zo'n klein gebied zo slecht genavigeerd kunnen hebben?
Als ik de foto zie van de 1e quebrada dan lijkt het er helemaal niet op dat daar een pad langs loopt.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:53 schreef Geruisloos het volgende:
Op onderstaande kaart zie je hoe duidelijk het relatief kleine stroompje dat langs de quebrada komt, een pad vormt in het landschap.
[ afbeelding ]
Het lijkt er sterk op dat deze gevolgd kan worden.
In mijn vraag stond, indien ze voor donker terug wilden zijn via de Pianista route.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
- doorlopen omdat je denkt dat het een lus is -de lijn ?
2 uur lang de tijd vergeten?quote:- geen acht op de tijd slaan en afgeleid zijn door de natuur, poedelen in het water, of wat dan ook -de lijn Mata
En daarna weer vrijgelaten?quote:- door omstandigheden (derden?) gedwongen doorgelopen -de lijn ?
Ook dan wisten ze al 2 uur dat ze niet voor donker terug zouden zijn, waarom pas om 16:39 bellen?quote:- doordat er een ongeluk gebeurd was, konden ze (ineens) niet meer bergop, dus maar bergaf en na een tijd pas bellen -de lijn ?
Ze kunnen heel goed niet eens op de paddocks en hutten geweest zijn. Maar oostelijker, de Pato de Macho volgend (punt A):quote:Op woensdag 10 december 2014 00:55 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik de foto zie van de 1e quebrada dan lijkt het er helemaal niet op dat daar een pad langs loopt.
Maar goed, ik ben er niet geweest.
Hut 13 (Serracin familie?) kom je dan precies langs als er wel een pad loopt.
Waren ze dus op zeker gevonden
Ik zie een plotseling vertrek (buitenkansje, lift?) ook als zeer waarschijnlijk. Dat wil niet zeggen dat er ook maar enig verband is met de verdwijning, maar het vraagt wel om antwoorden op een aantal vragen.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit is Kris haar telefoon. Lisanne heeft op 31 maart meerdere keren contact gehad met haar moeder via app en sms.
Eerst dat ze zijn weggestuurd bij het kinderdagverblijf. Daarna dat ze iets anders gevonden hebben.
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80
na 8.20 min
Lisanne is een miep. Een lieve miep. Veel contact ook met Stefan haar vriendje.
Ouders wisten echter niet dat ze de Pianista gingen doen.
Ik ben er stellig van overtuigd dat ze op 1 april onverwacht vertrokken
In mijn vraag ging ik ervanuit dat ze wisten dat ze terug moesten lopen.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:52 schreef agter het volgende:
Ah, omkeren. Maar wat als je denkt dat het een rondje is?
Als ik naar de foto kijk van Kris bij de 1e quebrada dan moet je echt wel naar Specsavers als je niet ziet dat het pad daar verder loopt.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze kunnen heel goed niet eens op de paddocks en hutten geweest zijn. Maar oostelijker, de Pato de Macho volgend (punt A):
[ afbeelding ]
Zou kunnen verklaren waarom FG ze niet heeft gevonden.
Zou kunnen verklaren dat ze lang over quebrada-jeansplek gedaan kunnen hebben
In die foto kun je zien dat er water volop te drinken is (uit de beekjes) eveneens regenwater uit de hemel, en daarnaast kun je gewoon insecten en planten en zaden en beestjes (al dan niet dode als je niet kunt jagen) opeten tegen de honger. Verdwalingsdood daarom geloof ik niet in, want dan houd je het minstens 3 maanden of zo vol.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:55 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik de foto zie van de 1e quebrada dan lijkt het er helemaal niet op dat daar een pad langs loopt.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/PePc9Fy.jpg
Maar goed, ik ben er niet geweest.
Hut 13 (Serracin familie?) kom je dan precies langs als er wel een pad loopt.
Waren ze dus op zeker gevonden
IMG_508 is de enige foto die nu bekend is, waar sporen van een fotoburst in de metadata te vinden zijn, door de notatie van honderdsten van seconden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:46 schreef Poekje01 het volgende:
Als ik kijk naar de foto momenten op de kaart van Geruisloos valt me op dat alle ons bekende foto's vanaf de Mirador tot en met de quedabra zo snel achter elkaar blijken/lijken genomen te zijn, volgens de data. Alsof het allemaal in die soort, hoe heet het, 'fotoburst modus' is gedaan. Met maar hele korte tussenpozen tussen de foto's.
Volgens mij was dat met eerdere foto opnamen van de dames niet zo.
Is de stand aangepast op de mirador, en nooit meer teruggezet?
Dat vraag ik me dus ook af, er zou dan iets gebeurd moeten zijn binnen die 3 kwartier waardoor ze niet zijn gaan teruglopen. Of ze hadden toen al het plan verder te lopen ipv om te keren.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:05 schreef jackie12 het volgende:
Om 14 uur waren ze 3 uur onderweg dus ook weer 3 uur terug (is 17 uur)
Dan konden ze dus hooguit nog 3 kwartier doorlopen om voor het donker terug te zijn bij het begin van de Pianista.
Oke, en toen?
(ze hebben iig geen foto's meer gemaakt of toch 1 die gewist is..?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |