abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147440276
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dick "Johnnie Walker en slechte Panamese paddo's" Steffens wordt hier als een nitwit door het Changuinolaslijk gehaald.

Is dat wel helemaal fair? Zonder een foto gezien te hebben?
Misschien niet. Laten ze maar met de foto komen >:)
pi_147440315
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Misschien niet. Laten ze maar met de foto komen >:)
:D ok, wie stuurt dit door. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147440361
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dick "Johnnie Walker en slechte Panamese paddo's" Steffens wordt hier als een nitwit door het Changuinolaslijk gehaald.

Is dat wel helemaal fair? Zonder een foto gezien te hebben?
Tja, hij geeft ons wel de praatjes, maar niet de foto.
Make my day!
pi_147440399
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:30 schreef agter het volgende:

[..]

Mijn idee ook.
Denk dus dat er nog wel meer foto's zijn. En dat die niet direct richting een misdrijf wijzen.
Heel erg flauw, om die niet ook vrij te geven.
Bedoel je zogenaamde zwarte nachtdfoto's of foto's van Lisanne?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:31 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee niet echt maar ik heb dan ook niet zo een hoge pet op van die Dick S.
Anders snap ik niet dat ze die foto niet laten zien.

Ik heb ook niemand anders er over gehoord, over een boot.
Geen van de ouders en ook de advocaat niet.
Volgens mij had dhr. Kremers het nog over een grot, maar boot niet in elk geval. En moet ik dan denken een aan actief varend boot, ruïne, opblaasboot, watertaxi? 8)7
pi_147440492
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:37 schreef agter het volgende:

[..]

Tja, hij geeft ons wel de praatjes, maar niet de foto.
De Televaag gaf die, toch? Of hebben we hem op beeld??

Heeft men een morele verplichting ons op de hoogte te houden? Neuh, daar moet je vanaf stappen denk ik.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147440505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:38 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Bedoel je zogenaamde zwarte nachtdfoto's of foto's van Lisanne?

[..]

Volgens mij had dhr. Kremers het nog over een grot, maar boot niet in elk geval. En moet ik dan denken een aan actief varend boot, ruïne, opblaasboot, watertaxi? 8)7
Ik heb het over nachtfoto's waarop wel meer dan zwart te zien is. Hoe zeker weten we dat we al die foto's kennen? En indien niet, wat zou de reden kunnen zijn om die foto's niet te laten zien?
Make my day!
pi_147440546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:38 schreef MidnightB00m het volgende:

En moet ik dan denken een aan actief varend boot, ruïne, opblaasboot, watertaxi? 8)7

pi_147440636
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Televaag gaf die, toch? Of hebben we hem op beeld??

Heeft men een morele verplichting ons op de hoogte te houden? Neuh, daar moet je vanaf stappen denk ik.
Tachtig verkeerde inlogpogingen vertelde hij toch ook bij Humberto?
Ook geen onderbouwing voor.
Make my day!
pi_147440683
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:44 schreef agter het volgende:

[..]

Tachtig verkeerde inlogpogingen vertelde hij toch ook bij Humberto?
Ook geen onderbouwing voor.
Flipflop je nu twee dingen door elkaar?

Humberto zei dat, hij verbeterde het niet, de ouders ook niet. Is het dan waar? Weten we niet.

Maar zo kan je heel makkelijk mensen voor fantast of leugenaar uitmaken. Zonder de echte data te kennen vind ik dat vanaf de zolderkamer toch een beetje onprofessioneel, als ik eerlijk ben.

Zou jij in je werk ook niet leuk vinden, neem ik aan.

pi_147440693
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:41 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb het over nachtfoto's waarop wel meer dan zwart te zien is. Hoe zeker weten we dat we al die foto's kennen? En indien niet, wat zou de reden kunnen zijn om die foto's niet te laten zien?
Misschien wist de familie het nog niet eens... misschien werd er langer onderzoek gedaan naar foto met rode haar en pas later mocht men er over praten?

quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Beste boot ^O^
pi_147440764
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Flipflop je nu twee dingen door elkaar?

Humberto zei dat, hij verbeterde het niet, de ouders ook niet. Is het dan waar? Weten we niet.

Maar zo kan je heel makkelijk mensen voor fantast of leugenaar uitmaken. Zonder de echte data te kennen vind ik dat vanaf de zolderkamer toch een beetje onprofessioneel, als ik eerlijk ben.

Zou jij in je werk ook niet leuk vinden, neem ik aan.
Dan nog wil ik eerst de data/foto/het bewijs zien, voordat ik op zijn (of de jouwe ;) ) blauwe ogen geloof.
Overigens wordt er hier niemand voor leugenaar uitgemaakt.
Make my day!
pi_147440786
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De nieuwe foto brengt 1 cruciale vraag naar boven:

Hoe kan het dat 2 meiden gedurende 6 dagen geen foto's hebben gemaakt (en niet terug hebben kunnen komen naar minimaal de Mirador), uberhaupt geen camera-activiteit hadden, en dan opeens, 3 uur lang in het pikke maanloze donker duidelijk bewuste foto's en "foto's" maken? Wat heeft ze daartoe gedreven en hoe kun je dat in welk scenario dan ook uitleggen?

Dat is de "1 million dollar question"
pi_147440852
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:48 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat is de "1 million dollar question"
Laten we beginnen dan.

Domnivoor betaalt de prijs uit. :7

pi_147440922
En ik wil ook wel eens antwoord horen op de vraag met name bedoeld voor de "verdwaalkant" waarom ze niet tegen hun ouders hebben gezegd dat ze de Pianista gingen doen en 2 hoe ze bij het begin van de Pianista zijn gekomen vanaf hun hostel?

Het is een makkie om te beginnen vanaf na de laatste foto op de 1e quebrada maar mis een verklaring als je aan verdwalen denkt over het hoe en waarom in de ochtend van 1 april
pi_147440992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:53 schreef jackie12 het volgende:
En ik wil ook wel eens antwoord horen op de vraag met name bedoeld voor de "verdwaalkant" waarom ze niet tegen hun ouders hebben gezegd dat ze de Pianista gingen doen en 2 hoe ze bij het begin van de Pianista zijn gekomen vanaf hun hostel?

Het is een makkie om te beginnen vanaf na de laatste foto op de 1e quebrada maar mis een verklaring als je aan verdwalen denkt over het hoe en waarom in de ochtend van 1 april
1 - Chani G. vertelde de beide dames; we gaan ergens heen, maar het is een sorpresa. Vertel niets aan je ouders, maar ik garandeer je; het wordt een mooi avontuur.
2 - op de rug van een mula, een muilezel. Dat leek de dames een leuk ritje. Het laatste stuk werd gedaan gedragen door drie halsbandpekari's.

pi_147441114
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:53 schreef jackie12 het volgende:

Dus als iemand deze twee vragen kan beantwoorden wissel jij van trein? (De rest is immers "een makkie")
Make my day!
pi_147441185
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:01 schreef agter het volgende:

[..]

Dus als iemand deze twee vragen kan beantwoorden wissel jij van trein? (De rest is immers "een makkie")
Jackie kan er maar niet over uit dat een gebrek aan data geen argument op zichzelf is.

De ouders hebben het nooit over liften, auto's of 4x4's gehad, terwijl zij wel alle foto's van de wandeling hebben gezien. Als ze met een auto (tot "vlakbij" :') ) de top gebracht zijn, dan hadden de ouders die bel allang laten luiden, zo'n enorm spoor zou ook Arrocha niet laten liggen.

pi_147441427
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:01 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb oa op jouw verzoek topics terug mn scenario gepost.
Had een kanonnensalvo verwacht. Niets. Geen een reactie van niemand niet(behalve een paar via PM)

Nee ik wissel niet van trein.

Het grootste probleem dat ik heb met verdwalen is het missen van appe/sms-en/normale foto's en een berichtje gemaakt voor de ouders.
Mijn vriendin is van hun leeftijd. Meiden van die leeftijd zitten de hele dagen op hun telefoon (en Kris en Lisanne ook volgens de reportage) Het is voor mij ondenkbaar dat ze dat niet gedaan hebben in minimaal 11 dagen tijd.
Accu sparen vind ik een verklaring die ver gezocht is om het verdwalen rond te krijgen.
Bovendien kun je aan het belschema zien dat ze op bepaalde momenten helemaal niet hun accu spaarden.
pi_147441585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:14 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik heb oa op jouw verzoek topics terug mn scenario gepost.
Had een kanonnensalvo verwacht. Niets. Geen een reactie van niemand niet(behalve een paar via PM)

Nee ik wissel niet van trein.

Het grootste probleem dat ik heb met verdwalen is het missen van appe/sms-en/normale foto's en een berichtje gemaakt voor de ouders.
Mijn vriendin is van hun leeftijd. Meiden van die leeftijd zitten de hele dagen op hun telefoon (en Kris en Lisanne ook volgens de reportage) Het is voor mij ondenkbaar dat ze dat niet gedaan hebben in minimaal 11 dagen tijd.
Accu sparen vind ik een verklaring die ver gezocht is om het verdwalen rond te krijgen.
Bovendien kun je aan het belschema zien dat ze op bepaalde momenten helemaal niet hun accu spaarden.
Dat scenario moet ik nog eens terug lezen. Zat/zit veel op Tenerife (mager excuus, maar wel lekker weer, al is het vnl kantoor).
Ik behoud me het recht voor om op ieder gewenst moment iedere trein te pakken die voorhanden is. :) maw ik sluit niets uit. Maar ik krijg nu wel het vermoeden dat ze minimaal 11 dagen geleefd hebben.
In elk geval zijn ze niet op 1 april vermoord.
Eens?
Make my day!
pi_147441588
quote:
19s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jackie kan er maar niet over uit dat een gebrek aan data geen argument op zichzelf is.

De ouders hebben het nooit over liften, auto's of 4x4's gehad, terwijl zij wel alle foto's van de wandeling hebben gezien. Als ze met een auto (tot "vlakbij" :') ) de top gebracht zijn, dan hadden de ouders die bel allang laten luiden, zo'n enorm spoor zou ook Arrocha niet laten liggen.
De ouders van Kris (neem dat maar van me aan) hebben heel lang gedacht dat de getuigen gewoon qua tijd wat uren verkeerd zaten (de lijn Martijn F lzeg maar :) )

Zij zijn tot voor kort niet echt bezig geweest over hoe ze daar zijn gekomen en waarom ze niks hebben gehoord dat ze de Pianista gingen doen.
Ze waren vooral bezig met het terugvinden van resten en hoe ze verdwalen konden na de mirador.

Hen is geadviseerd om helemaal opnieuw te beginnen en dat begint zelfs al in de tijd dat ze in Bocas waren.
pi_147441663
Laat ik het anders zeggen: Van jou tot en met Domnivoor en van Perico tot Geruisloos en heel veel daar tussen in: Ik heb het idee dat wij veel meer weten buiten het NFI rapport om dan dat de ouders weten die het NFI rapport wel hebben.

MAW als vandaag het NFI rapport hier gepost zou worden zouden wij verder zijn dan dat de ouders/rechercheurs/instanties dan zijn
pi_147441696
Als ik dit zie:

Dan werd er op bijv 31 maart ook geen contact met de ouders gelegd via de telefoon.
Wellicht deden ze het vnl via email?
Make my day!
pi_147441784
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:25 schreef agter het volgende:
Als ik dit zie:

[ afbeelding ]
Dan werd er op bijv 31 maart ook geen contact met de ouders gelegd via de telefoon.
Wellicht deden ze het vnl via email?
Heyy interessant!

Kris maakte maandagmiddag 31 maart om 16:44 dus contact met het hostel. Dan was ze dus zeker niet op de Pianista gezien door Lorenzo noch Oliva en dan dus hoogstwaarschijnlijk ook niet door de andere getuigen...

Wat hebben ze tussen 13:13 en 16:44 die middag gedaan?

pi_147441866
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:20 schreef agter het volgende:

[..]

Dat scenario moet ik nog eens terug lezen. Zat/zit veel op Tenerife (mager excuus, maar wel lekker weer, al is het vnl kantoor).
Ik behoud me het recht voor om op ieder gewenst moment iedere trein te pakken die voorhanden is. :) maw ik sluit niets uit. Maar ik krijg nu wel het vermoeden dat ze minimaal 11 dagen geleefd hebben.
In elk geval zijn ze niet op 1 april vermoord.
Eens?
Meest waarschijnlijk is dat ze op 8 april in de vroege ochtend allebei nog in leven waren. Dat lijkt me zonneklaar. Of dat echt zo is weten we niet.
Mijn gedachte verklaring voor de nachtfoto's was tweeledig: 1) mogelijk een reactie op signalen van sinaprog die nacht, en 2) paniek van Lisanne die Kris meende te horen na een ongeluk in de rivier. en voor het eerst alleen was. De eerste kan nog, de tweede lijkt me verdampt.

2,5 uur lang flitsen als signaal is ook niet zinvol lijkt me. Bovendien lijkt het erop dat de flitsacties niet regelmatig over de periode zijn verspreid, maar juist meer in clusters zijn gedaan. Dat pleit niet voor een signalering. Ook het tijdstip zou je anders verwachten. En waarom juist die avond?

Flitsen na een ontsnapping? Dat is in het donker de beste manier om te laten weten waar je bent. Komt bij dat je jezelf ook verblindt.

Bijlichten? Waarom zou je nu iets willen zien terwijl je al een week in het donker zit en dat - althans voor zover wij weten - niet hoefde? De foto's waarop 'iets' te zien is geven geen echte informatie.

Uit het commentaar bij de laatste uitzending maak ik op dat alle foto's met open lens en open flits zijn gemaakt, maar dat de meeste 'zwart' zijn, met evt. takken of bomen. Naar boven dus qua belichting. Het belichten van boomtoppen geeft het meeste en verste signaal, lijkt me. Dat zou dan weer slim zijn. Complete verklaring is dit nog niet, m.i.
pi_147441874
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heyy interessant!

Kris maakte maandagmiddag 31 maart om 16:44 dus contact met het hostel. Dan was ze dus zeker niet op de Pianista gezien door Lorenzo noch Oliva en dan dus hoogstwaarschijnlijk ook niet door de andere getuigen...

Wat hebben ze tussen 13:13 en 16:44 die middag gedaan?
Eens.
En bij deze (direct opvolgend, 2 april in de ochtend) zie je dat ze meerdere malen achter elkaar 112 heeft proberen te bellen en daarna vaak het bereik heeft gecheckt.
Ook zie je dat ze de eerste nacht de iPhone al uit gezet heeft:
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')