abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147436478
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:02 schreef jackie12 het volgende:
Op dit kaartje van Geruisloos is het hemelsbreed vanaf de 1e quebrada naar de rivier ( 1 crossing no cable) 3 kilometer

http://i4.minus.com/ilmzYhZ5BtuAz.jpg

Het is hemelsbreed maar als ik het vergelijk met het stuk vanaf begin Pianista tot aan de 1e quebrada dan is dat stuk langer dan vanaf de 1e quebrada naar die 1e crossing.

Over de Pianista tot aan de 1e quebrada doe je dik 3 uur.

Waarom zou je dan vanaf de 1e quebrada in 4,5 uur niet bij de rivier kunnen zijn?

Van wie komt die informatie?
Dat heb ik ook nooit geloofd om eerlijk te zijn.

Ik meen van een of andere NOStroela.

- Feliciano heeft gezegd in 8 uur van de rugzak naar Boquete gelopen te zijn
- Het is van Boquete naar de Mirador 3 uur - 1 uur Boq-Il Pianista, 2 uur Pianista-Mirador
- Dan is de rugzakplek dus op 5 uur lopen van de Mirador gevonden
- stel: Feliciano kent het gebied op zijn duimpje en doet het 2 keer zo snel als een amateur
- Dan kan je in 10 uur lopen van de verste plek van levend verblijf naar de Mirador komen. Dat is 10,5 kilometer, dus zo'n 1 kilometer per uur

Dat maakt het gebied ook zo klein. En hoe langer de levensduur in de scenario's, hoe onlogischer dat ze dat piepstukkie nooit hebben kunnen doen. Zelfs niet in het geval van een verwonding die op 1 april in ieder geval niet levensbedreigend was.

Als Kris overleden was en Lisanne vond haar, zou ze foto's overdag gemaakt hebben en geen veel te dichtbije flitsfoto van haar (achter)hoofd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147436560
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit geloofd om eerlijk te zijn.

Ik meen van een of andere NOStroela.

- Feliciano heeft gezegd in 8 uur van de rugzak naar Boquete gelopen te zijn
- Het is van Boquete naar de Mirador 3 uur - 1 uur Boq-Il Pianista, 2 uur Pianista-Mirador
- Dan is de rugzakplek dus op 5 uur lopen van de Mirador gevonden
- stel: Feliciano kent het gebied op zijn duimpje en doet het 2 keer zo snel als een amateur
- Dan kan je in 10 uur lopen van de verste plek van levend verblijf naar de Mirador komen. Dat is 10,5 kilometer, dus zo'n 1 kilometer per uur

Dat maakt het gebied ook zo klein. En hoe langer de levensduur in de scenario's, hoe onlogischer dat ze dat piepstukkie nooit hebben kunnen doen. Zelfs niet in het geval van een verwonding die op 1 april in ieder geval niet levensbedreigend was.

Als Kris overleden was en Lisanne vond haar, zou ze foto's overdag gemaakt hebben en geen veel te dichtbije flitsfoto van haar (achter)hoofd.
Volgens mij kwam die info ook van Baru.
Weet iemand dat nog?
pi_147436701
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De nieuwe foto brengt 1 cruciale vraag naar boven:

Hoe kan het dat 2 meiden gedurende 6 dagen geen foto's hebben gemaakt (en niet terug hebben kunnen komen naar minimaal de Mirador), uberhaupt geen camera-activiteit hadden, en dan opeens, 3 uur lang in het pikke maanloze donker duidelijk bewuste foto's en "foto's" maken? Wat heeft ze daartoe gedreven en hoe kun je dat in welk scenario dan ook uitleggen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 9 december 2014 @ 22:39:57 #54
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147438121
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:23 schreef El_Matador het volgende:

Er zijn ook bronnen van rode auto's, mannetjes met petjes in de struiken, zogenaamd opgepikte iPhonesignalen, geflipte gidsenzoontjes en botten in het stuwmeer.
Ja, voor elk wat wils :)
Ik geef de voorkeur aan serieuze bronnen, en ook die zitten er vaak naast.
quote:
Ik neem aan dat dit een slordige misinterpretatie is.
Mee eens. Een misinterpretatie van wat? Dat staat er nou net niet bij. Misschien een misinterpretatie van een moeilijk woord waar 'fosfor' in zit, bv. difosforpentoxide?
quote:
Maar klamp je eraan vast als het je uitkomt, je scenario versterkt.... :D
Nee hoor, onnatuurlijke fosforverbindingen verzwakken mijn scenario ;)
Dat maakt me ook niet uit. Ik wil uitvinden wat er gebeurd is; ik ga me niet vastklampen aan een scenario.
quote:
Fosfor zou groot nieuws zijn, fosfaten zijn talrijk in de natuur.
Ook mee eens. Voor fosfaten kom ik mijn bed niet uit.
Daarom ben ik benieuwd wat er nu werkelijk is aangetroffen op die rib.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_147438249
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Volgens mij kwam die info ook van Baru.
Weet iemand dat nog?
Ik kan me een NOSvideo herinneren en volgens mij werd daar door Angel P., de vinder van Kris' spijkerbroekje live in beeld gezegd dat het "1-2 dagen (!) lopen was naar de rivier".

Er wordt een hoop geluld, maar als The Master Scorcerer of The Panamanian Mountains, Highlands, Caves and Cable Bridges het zegt, wie zijn wij dan om eraan te twijfelen?

pi_147438449
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:

Tenzij je goed wil kunnen zien wat het is en je hebt geen andere bron van licht dan de camera
.
pi_147438594
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Tenzij je goed wil kunnen zien wat het is en je hebt geen andere bron van licht dan de camera
.
Jouw lijn zegt dus dat ze Kris al "een paar dagen"? kwijt was, en dat ze precies uitgerekend, daar in die stikdonkere nacht, vol gekke beesten, honger, klauteren, beetje bijlichten met een camera, door een uitgeputte en wanhopige Lisanne in een "onmetelijke jungle" (ja, het is een relatief klein gebied, maar dat komt voor het argument ff niet handig uit :7 ) gevonden wordt, en dat dat ook -waarschijnlijk- de laatste foto (@ 3:54) uit de serie wordt?

Hmm...

pi_147438807
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jouw lijn zegt dus dat ze Kris al "een paar dagen"? kwijt was, en dat ze precies uitgerekend, daar in die stikdonkere nacht, vol gekke beesten, honger, klauteren, beetje bijlichten met een camera, door een uitgeputte en wanhopige Lisanne in een "onmetelijke jungle" (ja, het is een relatief klein gebied, maar dat komt voor het argument ff niet handig uit :7 ) gevonden wordt, en dat dat ook -waarschijnlijk- de laatste foto (@ 3:54) uit de serie wordt?

Hmm...
Welke andere dag of nacht was minder toevallig geweest?
Ja, een wanhopige Lisanne kan de rivier gevolgd zijn en na dagen K gevonden hebben.
Waar zeg ik dat het de laatste foto is? Ik denk dat L nog wat langer geleefd heeft.
pi_147438881
Is het overigens zeker dat er geen andere, interessante nachtfoto's op de camera staan, die bijvoorbeeld uit de pers gehouden worden?
Make my day!
pi_147438907
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:58 schreef agter het volgende:
Is net overigens zeker dat er geen andere, interessante nachtfoto's op de camera staan, die bijvoorbeeld uit de pers gehouden worden?
Bijvoorbeeld waar Lisanne op staat
pi_147438948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:56 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Welke andere dag of nacht was minder toevallig geweest?
Ja, een wanhopige Lisanne kan de rivier gevolgd zijn en na dagen K gevonden hebben.
Waar zeg ik dat het de laatste foto is? Ik denk dat L nog wat langer geleefd heeft.
Ik acht de kans dat Lisanne 's nachts op zoek gaat naar Kris klein
Ik acht de kans dat Lisanne eerst 2 haarscherpe goed gelukte foto's (_542 en _550) maakt (met die rare onverklaarbare zakjes erop) en daarna al lopend op zoek naar Kris haar plots (na ruim 2 uur helletocht) vindt miniem

Lisanne kan langer geleefd hebben, waarom denk je dat Kris op die foto dood is? Wat anders dan een idee dat ze dat niet is, geeft je die indruk?

Is het niet veel logischer te veronderstellen dat ze samen waren die nacht? Zou jij als vrouw alleen door de jungle gaan lopen juist 's nachts?

pi_147438969
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:58 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld waar Lisanne op staat
Bijvoorbeeld.
Er zou ook sprake zijn van een foto met een boot.
Hoe zeker weten we dat dit alle nachtfoto's zijn?
Make my day!
pi_147439006
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:58 schreef agter het volgende:
Is het overigens zeker dat er geen andere, interessante nachtfoto's op de camera staan, die bijvoorbeeld uit de pers gehouden worden?
Het zijn er nu al 5 (4 als die twee "_542's" met die geul dezelfde zijn) en geen 3 (van 90) zoals de ouders altijd hebben beweerd, inderdaad....

pi_147439236
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zijn er nu al 5 (4 als die twee "_542's" met die geul dezelfde zijn) en geen 3 (van 90) zoals de ouders altijd hebben beweerd, inderdaad....
Als er meer foto's zijn is de kans groot dat die meer naar een ongeluk of verdwaling wijzen.
Anders hadden de ouders en de advocaat die allang ingezet om verder onderzoek te eisen.
En waren ze kennelijk reden genoeg voor de ouders van L om de zaak verder niet te onderzoeken
Die "bootfoto" is flauwekul denk ik
pi_147439340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als er meer foto's zijn is de kans groot dat die meer naar een ongeluk of verdwaling wijzen.
Anders hadden de ouders en de advocaat die allang ingezet om verder onderzoek te eisen.
En waren ze kennelijk reden genoeg voor de ouders van L om de zaak verder niet te onderzoeken
Die "bootfoto" is flauwekul denk ik
Dit denk ik dus ook.
Bij Gods gratie mochten we die foto zien van dat haar. Nadat al het onderzoek op niets uit leek te lopen.
Dan maar een foto tonen die op zijn minst de indruk wekt dat ze niet op 1 april vermoord zijn...
Make my day!
pi_147439513
Door de vroege scheiding van de beide families, hebben we ook een fotobias. 2 foto's met alleen Lisanne erop, de meerderheid met Kris. Al was het Lisannes camera, ook van haar moeten er meer foto's zijn.

Dit biast ook onze ideeen over scenario's.

pi_147439536
En die boot ongezien als "onzin" bestempelen lijkt me wat cru.

Zou die Prof. mr. dr. ir. Steffens dan echt zo'n flapdrol zijn??

pi_147439583
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:15 schreef El_Matador het volgende:
En die boot ongezien als "onzin" bestempelen lijkt me wat cru.

Zou die Prof. mr. dr. ir. Steffens dan echt zo'n flapdrol zijn??
Ik ben bang van wel...
pi_147439668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:16 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel...
Zullen we dat oordeel vellen als we dezelfde foto als hij met dezelfde resolutie bekeken mogen hebben??

pi_147439744
Ik vermoed ook dat de "bootfoto" de foto 542 is, dat hij de rotsen voor een bootwand aangezien heeft.
De ouders zeggen ook steeds dat je op die foto's omhoog kijkt langs een rotswand.

Als dat niet zo is ben ik natuurlijk ook heel benieuwd naar de foto
pi_147439760
Trouwens: NOStroela, als je meeleest, dank je wel voor je video'tje. Je hebt in ieder geval de Mirador en Lorenzo G.'s (geen familie van Feliciano toch?) finca goed vastgelegd.

Toch een positief puntje voor onze MSM... :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_147439964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:21 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik vermoed ook dat de "bootfoto" de foto 542 is, dat hij de rotsen voor een bootwand aangezien heeft.
De ouders zeggen ook steeds dat je op die foto's omhoog kijkt langs een rotswand.

Als dat niet zo is ben ik natuurlijk ook heel benieuwd naar de foto
Kan me helemaal niet bij een bootfoto voorstellen.
pi_147440069
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:27 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Mijn idee ook.
Denk dus dat er nog wel meer foto's zijn. En dat die niet direct richting een misdrijf wijzen.
Heel erg flauw, om die niet ook vrij te geven.
Make my day!
pi_147440103
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:27 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Nee niet echt maar ik heb dan ook niet zo een hoge pet op van die Dick S.
Anders snap ik niet dat ze die foto niet laten zien.

Ik heb ook niemand anders er over gehoord, over een boot.
Geen van de ouders en ook de advocaat niet.
pi_147440205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:31 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee niet echt maar ik heb dan ook niet zo een hoge pet op van die Dick S.
Anders snap ik niet dat ze die foto niet laten zien.

Ik heb ook niemand anders er over gehoord, over een boot.
Geen van de ouders en ook de advocaat niet.
Dick "Johnnie Walker en slechte Panamese paddo's" Steffens wordt hier als een nitwit door het Changuinolaslijk gehaald.

Is dat wel helemaal fair? Zonder een foto gezien te hebben?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')