Het zaakje stinkt aan alle kanten.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:02 schreef Poekje01 het volgende:
Wat ik ook nog steeds niet snap is dat de gidsen vanaf het begin hebben geroepen, "oh, ongeluk bij een kabelbrug, verdronken in de rivier" maar niemand van hen Sinaproc of de locals blijkbaar heeft gewezen op die mogelijkheid. En Sinaproc / gidsen dus ook niet eerst stroomafwaarts rondom de rivieren (want de mens heeft drinkwater nodig) is gaan zoeken, die deels in het verlengde liggen van de Pianista.
De vlieger dat iedereen eerst dacht dat ze aan de Boquete kant zaten gaat niet op, want de politie had die computer gechecked. Zowel I. als F.G hebben bij hun aangifte de politie verteld waar ze konden zitten.
Gids F. dacht verder zelf in eerste instantie aan misdaad blijkt uit de media althans, want hij dacht dat ze lokaal ergens werden vastgehouden. Dus volgde huiszoekingen.
Ook al heb je dan te maken met diverse instanties, dan vind ik het nog steeds vreemd om die kaart te zien van de zoekroutes van Sinaproc. Allemaal stoere mannen, maar de meesten zagen wij hier achter elkaar in ganzepas op de paden lopen. Hadden ze geen megafoons of fluitjes bij zich, hoorden de meiden hen niet, of andersom??
Ik las ergens dat de Sinaproccers de vallei niet inmochten ivm. de slangen in het gebied. Maar ja, je hebt er ook gifige grassen, giftige planten, bomen met doornen enz.
Vervolgens worden die resten gevonden 'op plekken waar altijd resten van mensen aanspoelen die in de rivier zjn gevallen', en waarvan dan de locals wel weten in welke bochten van de rivieren er dan botresten aanspoelen, en dit ..... olv. van een bekende eh.. lokale gids, geboren in het gebied. Die daar een finca heeft.
En weet hoe je bij die rivieroevers moet komen.
Die daar dan maar es gaat kijken ... niet in april, niet in mei, maar pas na bijna 3 maanden, in juni. En alleen omdat de ouders er toen waren en aandrongen op nieuwe zoekpogingen, en de rugzak werd gevonden.
Hoe is F.G. eigenlijk van gedachten veranderd? (van misdaad naar verdwaling?) Alleen die rugzakvondst?
En hoe wist hij opeens wel precies waar te zoeken stroomopwaarts, op hele specifieke plekken?
Hij kende die plekken wel al dan?
Van Baru?quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:13 schreef ToniB het volgende:
Van wie, wat is de bron, van de coördinaten van de Quebrada's?
Denk namelijk dat die niet kloppen en dat de rode lijn die naar het noorden loopt op de zoekkaart van Sinaproc dé trail is en de Quebrada's daar liggen. Feliciano zei ook dat er maar 1 pad is. Het pad dat hij met de ouders gelopen heeft. Ik had het al eens eerder gevraagd maar nog geen antwoord mogen ontvangen.
Er staan wat foto's op Thuxico Bandido facebooks. Je ziet er wel goed de omgeving maar waar het precies is...? Zouden we bergtoppen moeten vergelijken.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:21 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Van Baru?
Wil ook wel eens precies weten waar die paddock van Feliciano is. Er wordt gezegd bij de 4e kabelbrug.
Zal me niet verbazen dat dit niet klopt en veel dichterbij is.
Om 2 dagen onderweg heen , en 2 dagen onderweg weer terug te zijn om je koeien eten te geven lijkt me niet echt handig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat moet het mortuarium zijn waar Sudden ook jaren gewerkt heeft. Daar gebeuren meer vreemde dingen. Normaal heeft dood zijn, levend, ziek of vergifigd, geen invloed op het reeds bestaande haar. Haren zijn dood en ondergaan geen invloed vanuit het lichaam.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:58 schreef Lutalo het volgende:
Wat de mooie schone haren ( zo lijkt het in elk geval) betreft, even heel in 't kort: het blijkt dat na de dood haren heel zacht en flexibel worden ( ook smerige en vette haren) . Dit heeft iemand die jaren in een mortuarium heeft gewerkt, mij geschreven. Ik kan er wel meer over vertellen maar in verband met feestelijkheden heb ik geen tijd daarvoor.
Als ik kijk naar de foto momenten op de kaart van Geruisloos valt me op dat alle ons bekende foto's vanaf de Mirador tot en met de quedabra zo snel achter elkaar blijken/lijken genomen te zijn, volgens de data. Alsof het allemaal in die soort, hoe heet het, 'fotoburst modus' is gedaan. Met maar hele korte tussenpozen tussen de foto's.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:13 schreef ToniB het volgende:
Van wie, wat is de bron, van de coördinaten van de Quebrada's?
Denk namelijk dat die niet kloppen en dat de rode lijn die naar het noorden loopt op de zoekkaart van Sinaproc dé trail is en de Quebrada's daar liggen. Feliciano zei ook dat er maar 1 pad is. Het pad dat hij met de ouders gelopen heeft. Ik had het al eens eerder gevraagd maar nog geen antwoord mogen ontvangen.
Hallo, ik lees al een tijdje mee en heb vanaf het begin al een probleem met F.G.: de man die beide schoenen vond (achter struiken en onder boomstammen als ik me niet vergis)quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:02 schreef Poekje01 het volgende:
Hoe is F.G. eigenlijk van gedachten veranderd? (van misdaad naar verdwaling?) Alleen die rugzakvondst?
En hoe wist hij opeens wel precies waar te zoeken stroomopwaarts, op hele specifieke plekken?
Hij kende die plekken wel al dan?
Done. De andere kaarten zijn nieuw.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:28 schreef 11en30 het volgende:
Kan die kaart van Geruisloos aub terug naar een spoiler? Zo interessant of nieuwswaardig is het niet (meer). Hij vreet data en m'n tel loopt erop vast. Ook die andere maps mogen van mij naar dezelfde kaartenspoiler.
Het hoeft geen "wildvreemde" te zijn. En zoals je al zei, ze waren voorzichtig en serieus. Daarom juist zouden ze niet alleen gaan. Op aanbeveling van iemand die ze vertrouwden is geen ver gezochte gedachte.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:43 schreef Ceto het volgende:
K&L stonden bekend als voorzichtige en serieuze vrouwen. Ik zie dan niet dat deze meiden met een wildvreemde een wandeling in the middle of nowhere zouden gaan maken. Ik geloof daarom niet zo dat ze (vanaf het begin) met derden mee zijn gegaan.
Over foto509: als je een foto verwijderd op de camera, worden de foto's toch gewoon hernummerd? Bij mijn camera in ieder geval wel. Foto 509 moet volgens mij dus niet in de jungle maar bij het uitlezen van de kaart zijn gewist.
Precies. Ik denk iemand van wie E. op de taalschool Spanish by the river, heeft gezien wie dat was / waren.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:51 schreef ToniB het volgende:
[..]
Het hoeft geen "wildvreemde" te zijn. En zoals je al zei, ze waren voorzichtig en serieus. Daarom juist zouden ze niet alleen gaan. Op aanbeveling van iemand die ze vertrouwden is geen ver gezochte gedachte.
Fosfaten. Geen fosfor. Een groot verschil.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:28 schreef MidnightB00m het volgende:
Het verhoogde concentratie fosfor ....een verhoogde concentratie fosfor op is gevonden.
Haha volgens mij heb je mij of iemand anders daar al een keer eerder in moeten verbeterenquote:Op dinsdag 9 december 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Fosfaten. Geen fosfor. Een groot verschil.
Maar hij was zo bezorgd en nam zelfs fruit mee!quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:51 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Hallo, ik lees al een tijdje mee en heb vanaf het begin al een probleem met F.G.: de man die beide schoenen vond (achter struiken en onder boomstammen als ik me niet vergis)
Is er niemand die zich afvraagt, als je het op pure kansberekening gooit, hoe groot deze is dat 1en dezelfde man, in een gebied zo onbevattelijk uitgestrekt als de jungle van Panama, de twee (goed verstopte) schoenen vindt én ook nog eens botresten?
Ikzelf woon vlak naast de Kennemerduinen, een postzegel vergeleken bij de Panamese jungle en ik ken het gebied als mijn broekzak. De kans dat ik in dat gebied één schoen terug zou vinden is al minitieus. De kans dat ik er twee vindt is wat? Één op hoeveel? En vervolgens nog botresten?
Over de botresten gesproken. Waren dat toevallig de resten met verhoogde concentraties fosfaten? En was er niet iemand die opperde dat die te vinden zijn in organische compost en kippenmest. Net datgene wat gebruikt wordt door koffieplanters? Laat F. nu toch een eigen koffieplantage hebben (bron Tripadvisor)
Ik zeg niet dat er een verband is, dat zou van tunnelvisie getuigen, maar hé....alle scenario's zijn zo een beetje voorbij gekomen toch?
F is toch ook degene geweest die ze op de bewuste dag kwam opzoeken bij de taalschool? Ofwel de laatste die ze in leven gezien heeft? Heeft hij ze een tour aangeboden?
Wie heeft die Olivia ondervraagd? Die zou ze om 16:15 nog gezien hebben, maar als ik me goed herinner had F toch ook een hand in het ondervragen van de locals?
Helemaal juist.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:56 schreef Domnivoor het volgende:
Er is wel degelijk een bron die sporen van fosfor vermeldt:
Los huesos presentan rastros de fósforo
http://laestrella.com.pa/(...)ros-fosforo/23807431
Dan kun je zeggen dat de auteur fosfaten bedoelt, maar er staat toch echt fósforo.
Stel dat er een spoor van fosforpentoxide gevonden is, dat zou significant zijn
Er zijn ook bronnen van rode auto's, mannetjes met petjes in de struiken, zogenaamd opgepikte iPhonesignalen, geflipte gidsenzoontjes en botten in het stuwmeer.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:56 schreef Domnivoor het volgende:
Er is wel degelijk een bron die sporen van fosfor vermeldt:
Los huesos presentan rastros de fósforo
http://laestrella.com.pa/(...)ros-fosforo/23807431
Dan kun je zeggen dat de auteur fosfaten bedoelt, maar er staat toch echt fósforo.
Stel dat er een spoor van fosforpentoxide gevonden is, dat zou significant zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Is ie wel bij de 1e kabelbrug geweest? Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:14 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Maar hij was zo bezorgd en nam zelfs fruit mee!
Ja hij was zo 'gewoon' he! Je verwacht het niet... Zo een attente man, altijd bezorgd en lief en spraakzaam. Hij pastte altijd op de kinderen. Ze waren DOL op hemquote:Op dinsdag 9 december 2014 21:14 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Maar hij was zo bezorgd en nam zelfs fruit mee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |