Gezien ik altijd heb geloofd dat Kris en Lisanne iets was aangedaan op de middag van 1 april brengt de nieuwe foto bij mij een andere cruciale vraag naar boven:quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:
De nieuwe foto brengt 1 cruciale vraag naar boven:
Hoe kan het dat 2 meiden gedurende 6 dagen geen foto's hebben gemaakt (en niet terug hebben kunnen komen naar minimaal de Mirador), uberhaupt geen camera-activiteit hadden, en dan opeens, 3 uur lang in het pikke maanloze donker duidelijk bewuste foto's en "foto's" maken? Wat heeft ze daartoe gedreven en hoe kun je dat in welk scenario dan ook uitleggen?
Dat heb ik niet uit de uitzending opgemaakt, maar dat zou zeer interessant zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:35 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Uit het commentaar bij de laatste uitzending maak ik op dat alle foto's met open lens en open flits zijn gemaakt, maar dat de meeste 'zwart' zijn, met evt. takken of bomen. Naar boven dus qua belichting. Het belichten van boomtoppen geeft het meeste en verste signaal, lijkt me. Dat zou dan weer slim zijn. Complete verklaring is dit nog niet, m.i.
Wisten ze dat?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:38 schreef Za het volgende:
[..]
Gezien ik altijd heb geloofd dat Kris en Lisanne iets was aangedaan op de middag van 1 april brengt de nieuwe foto bij mij een andere cruciale vraag naar boven:
Hoe kan het dat Kris en Lisanne pas om 16:39 een noodoproep deden (in welk scenario dan ook) terwijl ze op dat moment al bijna 2 uur wisten dat ze niet voor donker terug konden zijn via de Pianista route.
Het is zeker, dat er veel meer foto's van Lisanne zijn. Uit mededogen met de familie zijn die blijkbaar nooit gelekt. Al zullen ze er qua postuur niet anders uitzien dan de ons bekende, maar wel natuurlijk met nieuwe omgevingen en achtergronden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
Door de vroege scheiding van de beide families, hebben we ook een fotobias. 2 foto's met alleen Lisanne erop, de meerderheid met Kris. Al was het Lisannes camera, ook van haar moeten er meer foto's zijn.
Dit biast ook onze ideeen over scenario's.
Dit is Kris haar telefoon. Lisanne heeft op 31 maart meerdere keren contact gehad met haar moeder via app en sms.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:25 schreef agter het volgende:
Als ik dit zie:
[ afbeelding ]
Dan werd er op bijv 31 maart ook geen contact met de ouders gelegd via de telefoon.
Wellicht deden ze het vnl via email?
Exact en dank voor je mooie kaartupdate, gaat erbij in de OP!quote:Op woensdag 10 december 2014 00:45 schreef Geruisloos het volgende:
De foto met het rode haar is interessant en sluit goed aan op de signaleringstheorie en de willekeurigheid van de nachtfoto's (en dat er dus onbewust dingen kunnen zijn vastgelegd op die foto's, zonder dat er een doel was om die objecten te fotograferen).
Ik zou heel graag zien dat de rivier tussen de quebrada en de vondst van Kris haar jeans nagelopen wordt voor zover dat kan. Dit is immers de meest directe weg tussen de 'last known location' en de vondsten. Het zou best kunnen dat ze gestorven zijn langs die rivier, en dat (een deel van) de resten stroomafwaarts zijn gespoeld na regenval.
Daarnaast is dit een zeer afwijkende route die hoogstwaarschijnlijk nog nooit eerder is onderzocht. Zie de met blauw aangegeven route op onderstaande kaart.
[ afbeelding ]
Ja dat wisten ze. Indien ze voor donker terug hadden willen zijn via de Pianista route hadden ze om 14:30 moeten omkeren. Wanneer je pas om 15:30 omkeerd weet je dat je 4 en half uur terug moet lopen en dat je niet voor donker terug kunt zijn. Wanneer het dus 16:39 is, weet je al zo'n 2 uur dat je niet voor donker terug kunt zijn via de Pianista route.quote:
Dat was toch de vriend van Kris?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef jackie12 het volgende:
Lisanne is een miep. Een lieve miep. Veel contact ook met Stefan haar vriendje.
Dan waren ze wel gebleven bij de paddock waar hut 13 in ligtquote:Op woensdag 10 december 2014 00:45 schreef Geruisloos het volgende:
De foto met het rode haar is interessant en sluit goed aan op de signaleringstheorie en de willekeurigheid van de nachtfoto's (en dat er dus onbewust dingen kunnen zijn vastgelegd op die foto's, zonder dat er een doel was om die objecten te fotograferen).
Ik zou heel graag zien dat de rivier tussen de quebrada en de vondst van Kris haar jeans nagelopen wordt voor zover dat kan. Dit is immers de meest directe weg tussen de 'last known location' en de vondsten. Het zou best kunnen dat ze gestorven zijn langs die rivier, en dat (een deel van) de resten stroomafwaarts zijn gespoeld na regenval.
Daarnaast is dit een zeer afwijkende route die hoogstwaarschijnlijk nog nooit eerder is onderzocht. Zie de met blauw aangegeven route op onderstaande kaart.
[ afbeelding ]
Tweevandaag video rond 5.50 min. Het lijkt te gaan over de meeste andere foto's, qua context.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:42 schreef agter het volgende:
[..]
Dat heb ik niet uit de uitzending opgemaakt, maar dat zou zeer interessant zijn.
Kun je aangeven waar ze dat zeiden? Of welke zin? (Ongeveer)
- doorlopen omdat je denkt dat het een lus is -de lijn ?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef Za het volgende:
[..]
Ja dat wisten ze. Indien ze voor donker terug hadden willen zijn via de Pianista route hadden ze om 14:30 moeten omkeren. Wanneer je pas om 15:30 omkeerd weet je dat je 4 en half uur terug moet lopen en dat je niet voor donker terug kunt zijn. Wanneer het dus 16:39 is, weet je al zo'n 2 uur dat je niet voor donker terug kunt zijn via de Pianista route.
Ah, omkeren. Maar wat als je denkt dat het een rondje is?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef Za het volgende:
[..]
Ja dat wisten ze. Indien ze voor donker terug hadden willen zijn via de Pianista route hadden ze om 14:30 moeten omkeren. Wanneer je pas om 15:30 omkeerd weet je dat je 4 en half uur terug moet lopen en dat je niet voor donker terug kunt zijn. Wanneer het dus 16:39 is, weet je al zo'n 2 uur dat je niet voor donker terug kunt zijn via de Pianista route.
Ik kan me goed voorstellen dat ze liever een rivier volgden dan een onbekend pad.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact en dank voor je mooie kaartupdate, gaat erbij in de OP!
Ik heb het als punt A gemarkeerd in mijn kaartje in de OP. Het punt waar het pad (de rode lijn die Sinaproc naar het oosten volgde) aansluit op de Pato de Macho rivier, die diegene is met die mooie bocht erin, die uitkomt bij de 2e kabelbrug.
Die rivier zouden ze (als ze op het pad, dat wat Sinaproc gezocht heeft waren gebleven en niet naar de paddocks gegaan) gevolgd kunnen hebben naar het broekje. Een veel langere weg, een groter zoekgebied, maar mogelijk en ook een plausibele verklaring hoe ze in zo'n klein gebied zo slecht genavigeerd kunnen hebben?
Als ik de foto zie van de 1e quebrada dan lijkt het er helemaal niet op dat daar een pad langs loopt.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:53 schreef Geruisloos het volgende:
Op onderstaande kaart zie je hoe duidelijk het relatief kleine stroompje dat langs de quebrada komt, een pad vormt in het landschap.
[ afbeelding ]
Het lijkt er sterk op dat deze gevolgd kan worden.
In mijn vraag stond, indien ze voor donker terug wilden zijn via de Pianista route.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
- doorlopen omdat je denkt dat het een lus is -de lijn ?
2 uur lang de tijd vergeten?quote:- geen acht op de tijd slaan en afgeleid zijn door de natuur, poedelen in het water, of wat dan ook -de lijn Mata
En daarna weer vrijgelaten?quote:- door omstandigheden (derden?) gedwongen doorgelopen -de lijn ?
Ook dan wisten ze al 2 uur dat ze niet voor donker terug zouden zijn, waarom pas om 16:39 bellen?quote:- doordat er een ongeluk gebeurd was, konden ze (ineens) niet meer bergop, dus maar bergaf en na een tijd pas bellen -de lijn ?
Ze kunnen heel goed niet eens op de paddocks en hutten geweest zijn. Maar oostelijker, de Pato de Macho volgend (punt A):quote:Op woensdag 10 december 2014 00:55 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik de foto zie van de 1e quebrada dan lijkt het er helemaal niet op dat daar een pad langs loopt.
Maar goed, ik ben er niet geweest.
Hut 13 (Serracin familie?) kom je dan precies langs als er wel een pad loopt.
Waren ze dus op zeker gevonden
Ik zie een plotseling vertrek (buitenkansje, lift?) ook als zeer waarschijnlijk. Dat wil niet zeggen dat er ook maar enig verband is met de verdwijning, maar het vraagt wel om antwoorden op een aantal vragen.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit is Kris haar telefoon. Lisanne heeft op 31 maart meerdere keren contact gehad met haar moeder via app en sms.
Eerst dat ze zijn weggestuurd bij het kinderdagverblijf. Daarna dat ze iets anders gevonden hebben.
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80
na 8.20 min
Lisanne is een miep. Een lieve miep. Veel contact ook met Stefan haar vriendje.
Ouders wisten echter niet dat ze de Pianista gingen doen.
Ik ben er stellig van overtuigd dat ze op 1 april onverwacht vertrokken
In mijn vraag ging ik ervanuit dat ze wisten dat ze terug moesten lopen.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:52 schreef agter het volgende:
Ah, omkeren. Maar wat als je denkt dat het een rondje is?
Als ik naar de foto kijk van Kris bij de 1e quebrada dan moet je echt wel naar Specsavers als je niet ziet dat het pad daar verder loopt.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze kunnen heel goed niet eens op de paddocks en hutten geweest zijn. Maar oostelijker, de Pato de Macho volgend (punt A):
[ afbeelding ]
Zou kunnen verklaren waarom FG ze niet heeft gevonden.
Zou kunnen verklaren dat ze lang over quebrada-jeansplek gedaan kunnen hebben
In die foto kun je zien dat er water volop te drinken is (uit de beekjes) eveneens regenwater uit de hemel, en daarnaast kun je gewoon insecten en planten en zaden en beestjes (al dan niet dode als je niet kunt jagen) opeten tegen de honger. Verdwalingsdood daarom geloof ik niet in, want dan houd je het minstens 3 maanden of zo vol.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:55 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik de foto zie van de 1e quebrada dan lijkt het er helemaal niet op dat daar een pad langs loopt.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/PePc9Fy.jpg
Maar goed, ik ben er niet geweest.
Hut 13 (Serracin familie?) kom je dan precies langs als er wel een pad loopt.
Waren ze dus op zeker gevonden
IMG_508 is de enige foto die nu bekend is, waar sporen van een fotoburst in de metadata te vinden zijn, door de notatie van honderdsten van seconden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:46 schreef Poekje01 het volgende:
Als ik kijk naar de foto momenten op de kaart van Geruisloos valt me op dat alle ons bekende foto's vanaf de Mirador tot en met de quedabra zo snel achter elkaar blijken/lijken genomen te zijn, volgens de data. Alsof het allemaal in die soort, hoe heet het, 'fotoburst modus' is gedaan. Met maar hele korte tussenpozen tussen de foto's.
Volgens mij was dat met eerdere foto opnamen van de dames niet zo.
Is de stand aangepast op de mirador, en nooit meer teruggezet?
Dat vraag ik me dus ook af, er zou dan iets gebeurd moeten zijn binnen die 3 kwartier waardoor ze niet zijn gaan teruglopen. Of ze hadden toen al het plan verder te lopen ipv om te keren.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:05 schreef jackie12 het volgende:
Om 14 uur waren ze 3 uur onderweg dus ook weer 3 uur terug (is 17 uur)
Dan konden ze dus hooguit nog 3 kwartier doorlopen om voor het donker terug te zijn bij het begin van de Pianista.
Oke, en toen?
(ze hebben iig geen foto's meer gemaakt of toch 1 die gewist is..?)
Het zonlicht tussen de linkerarm van Lisanne en haar lichaam op IMG_499 ziet er anders uit als een anomalie.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:01 schreef matteo_111 het volgende:
We kunnen in ieder geval 13.00 uur op de mirador vastzetten: de tijdsaanduiding van de foto's klopt exact met wat erop te zien is qua zon en schaduwen.
Jij bent er echt van overtuigd dat er structureel met die foto's gerommeld is?quote:Op woensdag 10 december 2014 01:14 schreef Perico het volgende:
[..]
Het zonlicht tussen de linkerarm van Lisanne en haar lichaam op IMG_499 ziet er anders uit als een anomalie.
Kun je ook het nut van deze opname uitleggen? Bvd.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:13 schreef Geruisloos het volgende:
Hier nog even een schonere satellietopname zodat beter het landschap kunt zien tussen de quebrada en de jeans.
[ afbeelding ]
Jij denkt dus dat de foto die gewist is direct gemaakt is na de ene laatste foto?quote:Op woensdag 10 december 2014 01:05 schreef Perico het volgende:
[..]
IMG_508 is de enige foto die nu bekend is, waar sporen van een fotoburst in de metadata te vinden zijn, door de notatie van honderdsten van seconden.
Als er meer dan een seconde tussen zit, is er technisch geen sprake meer van een burst.
Wel zie je maar heel weinig seconden tussen:
• IMG_486 en 487 (17:42:14 en 17:42:1x)
• IMG_499 en 500 (19:01:38 en 19:01:44)
• IMG_503 en 504 (19:06:xx en 19:06:20)
• IMG_505 en 506 (19:20:33 en 19:20:36)
Daar er verschillende versies van foto 508 in omloop zijn, kun je -- als je de laatste versie hiervan neemt (waar ik niet zo in geloof) -- ook nog van een verschil van slechts acht seconden spreken tussen IMG_507 en 508 (19:54:50 en 19:54:58).
Anders is dat verschil 50 seconden. De rode draad is dat er niet vaak werd gestopt om foto's te maken en dat het tendens was, meerdere beelden te schieten op 1 plek.
Eigenlijk doe ik meer aan hardop denken, zeggen wat mij opvalt. Ik heb verder geen scenario ontwikkeld, maar heb wel een boel "experimenten" gedaan met foto's en data.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:16 schreef agter het volgende:
Jij bent er echt van overtuigd dat er structureel met die foto's gerommeld is?
Prachtig werk weer Geruisloos!quote:Op woensdag 10 december 2014 01:13 schreef Geruisloos het volgende:
Hier nog even een schonere satellietopname zodat beter het landschap kunt zien tussen de quebrada en de jeans.
[ afbeelding ]
Ah jackie, je bent in Boquete geweest? De route gelopen? Had je ons niet kunnen uitnodigen?quote:Op woensdag 10 december 2014 01:17 schreef jackie12 het volgende:
Vanaf de 1e quebrada is het 2,5 kilometer naar de Serracin familie. (das precies 16.39 uur...)
Als ik een hoogwaardige EXIFdatamanipulant zou moeten vinden hier die dat specifieke geheime veld van jou ook zou kennen en zo de data zonder sporen na te laten zou kunnen veranderen, dan ben ik een tijd bezig, Perico.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:22 schreef Perico het volgende:
[..]
Eigenlijk doe ik meer aan hardop denken, zeggen wat mij opvalt. Ik heb verder geen scenario ontwikkeld, maar heb wel een boel "experimenten" gedaan met foto's en data.
Die foto metadata zijn er terwille van het archief van de fotograaf, je kunt ze vrij eenvoudig veranderen. Ik heb hierover ook een video gepost, hoe ik dat heb gedaan.
In dit specifieke geval reageerde ik op de stellingname, dat het "zeker" is dat het beeld van de foto's op de top 13:00 Panamese tijd rechtvaardigt.
Ik vind alleen dat zonlicht tussen linkerarm en lichaam vreemd op IMG_499, daar is dan een beperkte schuine invalshoek die ik niet per se bij dat tijdstip vind passen.
Ook is vergeleken met andere foto's op de top, zowel van Kris, als andere gidsen en toeristen, Lisanne in verhouding erg groot ter plekke.
Dus merk ik dat op, zonder verder ook impliciet te beweren dat er gemanipuleerd is. Wel is het zo, dat dat makkelijk kan, het is laagdrempelig mogelijk en men heeft er theoretisch ook lang de tijd voor gehad, tot en met de vondst van de rugzak.
Jij bent zo gek op de kaartjes van Geruisloos.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah jackie, je bent in Boquete geweest? De route gelopen? Had je ons niet kunnen uitnodigen?
OK, ten eerste, indien je verdwaald bent danwel wordt vastgehouden zal het nemen van foto's geen prioriteit hebben en zelfs hooguit van minimaal nut zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:
Hoe kan het dat 2 meiden gedurende 6 dagen geen foto's hebben gemaakt, uberhaupt geen camera-activiteit hadden, en dan opeens, 3 uur lang in het pikke maanloze donker duidelijk bewuste foto's en "foto's" maken? Wat heeft ze daartoe gedreven en hoe kun je dat in welk scenario dan ook uitleggen?
Het is veel interessanter natuurlijk om gewoon in het wilde weg wat te verzinnen, zonder enige acht te slaan op terrein, mogelijke wegen, vegetatie, hoogteverschillen, steilheid, mogelijke gladheid, etc.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Jij bent zo gek op de kaartjes van Geruisloos.
Is alleen interessant als er ook daadwerkelijk een pad loopt langs het stroompje van de 1e quebrada.
In principe is dat een optie. Het lijkt me alleen toch wat vreemd op een aantal punten. Bij de 2e quebrada ga je niet door de rivier omlaag lijkt me. Als ze het andere pad hebben genomen - dat zou dan in de paddock moeten zijn geweest(?) - zouden ze inderdaad de rivier Pata de Macho zijn gekruist.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:51 schreef jackie12 het volgende:
Op woensdag 10 december 2014 00:45 schreef Geruisloos het volgende:
Nee hoor ik ben heel open minded.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is veel interessanter natuurlijk om gewoon in het wilde weg wat te verzinnen, zonder enige acht te slaan op terrein, mogelijke wegen, vegetatie, hoogteverschillen, steilheid, mogelijke gladheid, etc.
"zo gek op de kaartjes".
Kaarten en satellieten zijn de enige mogelijkheden die we hebben om vanaf onze zolderkamertjes "in het gebied" te kijken.
Dat jij daar weinig aan vindt, en de data interpreteert zoals het je uitkomt, en terugredeneert vanuit een bepaald geloof (een scenario), weten we nu wel jackie.
Whuut? Welke Sinaproc-kaart heb jij??quote:Op woensdag 10 december 2014 01:37 schreef matteo_111 het volgende:
mede omdat daar overal is gezocht. De intensiteit van zoeken volgens de sinaprog kaart was in die hoek veel intensiever dan tussen mirador en de kabelbruggen.
Wat voor nut heeft het om acht te slaan op het terrein terwijl je niet eens weet wie die broek daar neergelegd heeft, die kan wel 10 keer verplaatst zijn, dus wat hebben we aan die tussenliggende vegetatie en hoogteverschillen?quote:Op woensdag 10 december 2014 01:32 schreef El_Matador het volgende:
Het is veel interessanter natuurlijk om gewoon in het wilde weg wat te verzinnen, zonder enige acht te slaan op terrein, mogelijke wegen, vegetatie, hoogteverschillen, steilheid, mogelijke gladheid, etc.
"zo gek op de kaartjes".
Kaarten en satellieten zijn de enige mogelijkheden die we hebben om vanaf onze zolderkamertjes "in het gebied" te kijken.
Dat jij daar weinig aan vindt, en de data interpreteert zoals het je uitkomt, en terugredeneert vanuit een bepaald geloof (een scenario), weten we nu wel jackie.
Juist het terrein kan je die dingen meer vertellen.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:38 schreef Za het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om acht te slaan op het terrein terwijl je niet eens weet wie die broek daar neergelegd heeft
Baat het niet, dan schaadt het niet. Het terrein leert je dingen, vraag maar aan FG.quote:die kan wel 10 keer verplaatst zijn, dus wat hebben we aan die tussenliggende vegetatie en hoogteverschillen?
Maar het is zo makkelijk, met Windows Verkenner zet je al prima eerste stappen.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:29 schreef El_Matador het volgende:
Als ik een hoogwaardige EXIFdatamanipulant zou moeten vinden hier die dat specifieke geheime veld van jou ook zou kennen en zo de data zonder sporen na te laten zou kunnen veranderen, dan ben ik een tijd bezig, Perico.
De broer van de Professor, Ezequiel, heeft op zijn FB een prachtige interieurfoto gepost.quote:In de jungle van West-Panama lijkt het me helemaal een statistische onmogelijkheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht niet dat het om zijn eigen huis ging, maar als ik kijk naar die artiest die hier aan het werk is geweest, in de jungle van West-Panama met al dat verscheiden tegelwerk, dan zeg ik: chapeau! Heel wat moeilijker qua vernuft dan foto waarden van een andere foto importeren, met een druk op de knop.Fantastisch die levenswijze. Ik zou er zo zelf gaan rentenieren en de Alchemist of the Mountain worden. Fijne kaartavonden met de Master en Professor worden dat..quote:Datamanipulatie door een stel inheemsen in een jungle? Dat lijkt me filmwaardig. Niks tegen hun levenswijze trouwens, heerlijk beetje rijst verbouwen en rustig leven in de prachtige natuur.![]()
In mijn scenario die ik (gedeeltelijk) over nam van jou over de "dag eerder hypothese" zagen ze Martina om 15 uur en gingen ze daarna weer terug naar het hostel.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heyy interessant!
Kris maakte maandagmiddag 31 maart om 16:44 dus contact met het hostel. Dan was ze dus zeker niet op de Pianista gezien door Lorenzo noch Oliva en dan dus hoogstwaarschijnlijk ook niet door de andere getuigen...
Wat hebben ze tussen 13:13 en 16:44 die middag gedaan?
Ja, dat kan ik ook zien, dat was mijn "analyse". Maar die edits zijn traceerbaar zei je juist. Er was 1 veldje (van de 200) dat je kon editen en dan was er niets te zien.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:43 schreef Perico het volgende:
[..]
Maar het is zo makkelijk, met Windows Verkenner zet je al prima eerste stappen.... Ik heb wel vertrouwen in de discipelen van de Faculty of the Mountain
quote:De broer van de Professor, Ezequiel, heeft op zijn FB een prachtige interieurfoto gepost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht niet dat het om zijn eigen huis ging, maar als ik kijk naar die artiest die hier aan het werk is geweest, in de jungle van West-Panama met al dat verscheiden tegelwerk, dan zeg ik: chapeau! Heel wat moeilijker qua vernuft dan foto waarden van een andere foto importeren, met een druk op de knopjij denkt toch niet dat heel Panama in de steentijd leeft ofzo?? Typisch kitscherig rijkeluishuis, heb je hier ook genoeg. Dat zegt iets over dat ene veldje uit de 200 van zoveel foto's dat je 28.362 veldjes af moet gaan, en werkelijk geen millibytetje spoor achterlaten...
Ehh, leuke film. Sorry.Prima leven inderdaad. Goeie verhalen ook.quote:Fantastisch die levenswijze. Ik zou er zo zelf gaan rentenieren en de Alchemist of the Mountain worden. Fijne kaartavonden met de Master en Professor worden dat..The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Je zadelt ons op met een omgekeerde bewijslast. Misschien goed in het land der MIG's, maar hier doen we dat toch andersom. Valse beschuldiging is een delict.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:03 schreef mig72 het volgende:
Die dames zijn gewoon vermoord. Meest logische kandidaat (waarschijnlijk met de samenwerking van medeplichtigen) is ene gids met de beginletter F. Ik volg dit topic al een hele tijdje niet meer maar dat is volgens mij nog altijd niet ontkracht.
Dit is net zo goed speculeren, stel de broek is er a- door Kris zelf achtergelaten op exact deze plek, b- de broek is 10 keer verplaatst, c- de locatie is verkeerd doorgegeven door het indianen koppel.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:41 schreef El_Matador het volgende:
Juist het terrein kan je die dingen meer vertellen.
Anders blijft het in het wilde weg speculeren. Met Google Earth en Bing kan je de hele mogelijke routeset vastleggen. Die routes allemaal aflopen, dat hadden de ouders (die dezelfde tools hebben als wij, misschien een wat simpeler EXIFprogrammatje maar goed) moeten doen natuurlijk.
Martina is een zwakke getuige. Lorenzo ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
In mijn scenario die ik (gedeeltelijk) over nam van jou over de "dag eerder hypothese" zagen ze Martina om 15 uur en gingen ze daarna weer terug naar het hostel.
16.44 uur weer contact met de WIFI Spanish school zou precies in min scenario passen
De meest voor de hand liggende verklaring is, dat foto 509 is gewist, omdat die in een burst enkele honderdsten volgde na foto 508... dat Lisanne dat ter plekke heeft gedaan zo van:quote:Op woensdag 10 december 2014 01:21 schreef jackie12 het volgende:
Jij denkt dus dat de foto die gewist is direct gemaakt is na de ene laatste foto?
Waarom is die gewist denk jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |