Wat is net zo goed speculeren? Mogelijke routes vastleggen? Je kan ze allicht in kaart brengen, welke route je volgt is aan jou.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:47 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is net zo goed speculeren, stel de broek is er a- door Kris zelf achtergelaten op exact deze plek, b- de broek is 10 keer verplaatst, c- de locatie is verkeerd doorgegeven door het indianen koppel.
Wat leert de tussenliggende vegetatie jou in geval van a, b of c?
Ik begrijp je maar neem het toch even op voor MIG.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:47 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Je zadelt ons op met een omgekeerde bewijslast. Misschien goed in het land der MIG's, maar hier doen we dat toch andersom. Valse beschuldiging is een delict.
Inderdaad is genoemde F degene die het meest heeft kunnen sturen in deze zaak. Het vraagt echter meer dan alleen het zien van die mogelijkheid om ook een beschuldiging uit te (mogen) spreken.
Dat lijkt me gezien de grote pauze en de feitelijke verwijdering (minstens _509 is verwijderd, wie weet hoeveel nog meer?) heel waar.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:51 schreef Perico het volgende:
Dan kan 509 een cruciale missing link zijn, tussen 1 en 8 april, misschien zelfs wel met een hint van wat er gebeurd is...
Die foto 509 . . . Experts dalen af naar het niveau van de nullen en enen op de SD-kaart. Daar zeven ze dan de bekende files uit en dan is er wel of niet een portie nullen en enen over. Die analyseren ze dan net zo lang tot ze een foto(fragment) hebben. Als dat er niet meer van te maken is, dan is de hele foto waarschijnlijk weg.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Oke, en toen?
(ze hebben iig geen foto's meer gemaakt of toch 1 die gewist is..?)
Denk jij dat de Panamese politie hem beschermt?quote:Op woensdag 10 december 2014 01:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik begrijp je maar neem het toch even op voor MIG.
Er zijn veel meer aanwijzingen die er op wijzen dat Feliciano meer weet wat er met de meiden is gebeurd dan dat er dingen naar Joran wijzen over wat er met Nathalee is gebeurd.
Het is echter Peter die dat heeft getoond en is er niemand die tegen hem zegt dat valse beschuldigingen strafbaar zijn. Integendeel.
ja dan doet die foto van haar haar het stukken beter, incl afgedekt deel.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:30 schreef agter het volgende:
[..]
Mijn idee ook.
Denk dus dat er nog wel meer foto's zijn. En dat die niet direct richting een misdrijf wijzen.
Heel erg flauw, om die niet ook vrij te geven.
Nee dat is speculeren, je weet niet of andere personen die broek al veel eerder ergens anders hebben gevonden, het kan zelfs in handen van meerdere personen zijn geweest voordat ene Angel Palacios het vond.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
Wat is net zo goed speculeren? Mogelijke routes vastleggen? Je kan ze allicht in kaart brengen, welke route je volgt is aan jou.
Het broekje is volgens de berichten niet gevonden door het rijstkoppeltje (die hebben "alleen" de rugzak op 11 juni gevonden), maar door Angel Palacios, de man die ook met de Kremers en met Feliciano optrok.
Vegetatie, routes, hoogtes kunnen helpen verklaren waarom dat broekje daar nou lag. Gespoeld? Is mogelijk, maar dan vreemd precies daar terecht gekomen (en blijven liggen). Bovendien is hogerop de berg dan alleen via de Pata de Macho mogelijk en die is erg steil. Het zou een mogelijke route kunnen zijn. Niet via de paddocks dus, maar steiler, moeilijker, gevaarlijker, (wanhopiger?)...
Het is nooit nutteloos.quote:Op woensdag 10 december 2014 02:00 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat is speculeren, je weet niet of andere personen die broek al veel eerder ergens anders hebben gevonden, het kan zelfs in handen van meerdere personen zijn geweest voordat ene Angel Palacios het vond.
Dan kun je de vegetatie gaan bekijken of hoe de hoogte kan verklaren hoe het er komt, maar voor hetzelfde geld lag het er wekenlang niet en er zelfs niet in de buurt, dus is speculeren over hoe het er komt via kaartjes nutteloos.
dat het niet de meiden zijn geweest die de fotos hebben gemaaktquote:Op dinsdag 9 december 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De nieuwe foto brengt 1 cruciale vraag naar boven:
Hoe kan het dat 2 meiden gedurende 6 dagen geen foto's hebben gemaakt (en niet terug hebben kunnen komen naar minimaal de Mirador), uberhaupt geen camera-activiteit hadden, en dan opeens, 3 uur lang in het pikke maanloze donker duidelijk bewuste foto's en "foto's" maken? Wat heeft ze daartoe gedreven en hoe kun je dat in welk scenario dan ook uitleggen?
Wie dan wel en hoe kwam ie wanneer aan de camera?quote:Op woensdag 10 december 2014 02:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat het niet de meiden zijn geweest die de fotos hebben gemaakt
Ha Perico,quote:Op woensdag 10 december 2014 01:22 schreef Perico het volgende:
[..]
Eigenlijk doe ik meer aan hardop denken, zeggen wat mij opvalt. Ik heb verder geen scenario ontwikkeld, maar heb wel een boel "experimenten" gedaan met foto's en data.
Die foto metadata zijn er terwille van het archief van de fotograaf, je kunt ze vrij eenvoudig veranderen. Ik heb hierover ook een video gepost, hoe ik dat heb gedaan.
In dit specifieke geval reageerde ik op de stellingname, dat het "zeker" is dat het beeld van de foto's op de top 13:00 Panamese tijd rechtvaardigt.
Ik vind alleen dat zonlicht tussen linkerarm en lichaam vreemd op IMG_499, daar is dan een beperkte schuine invalshoek die ik niet per se bij dat tijdstip vind passen.
Ook is vergeleken met andere foto's op de top, zowel van Kris, als andere gidsen en toeristen, Lisanne in verhouding erg groot ter plekke.
Dus merk ik dat op, zonder verder ook impliciet te beweren dat er gemanipuleerd is. Wel is het zo, dat dat makkelijk kan, het is laagdrempelig mogelijk en men heeft er theoretisch ook lang de tijd voor gehad, tot en met de vondst van de rugzak.
Ik heb in het informele circuit met bescheidenheid, tact en geduld proberen te achterhalen, wat men heeft aangetroffen aan parameters maar vooralsnog zwijgen alle graven.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:46 schreef El_Matador het volgende:
Ja, dat kan ik ook zien, dat was mijn "analyse". Maar die edits zijn traceerbaar zei je juist. Er was 1 veldje (van de 200) dat je kon editen en dan was er niets te zien.
Laten we ons beperken tot de antwoorden.quote:Op woensdag 10 december 2014 02:02 schreef El_Matador het volgende:
Het is nooit nutteloos.
Elk onderzoek roept -als het goed is- nieuwe vragen op.
De psychokiller wordt nóg gekunstelder. Wordt een goeie film zo.quote:Op woensdag 10 december 2014 02:12 schreef jackie12 het volgende:
Za haalde iets naar voren wat onderzocht moet worden: Is het mogelijk en te camoufleren dat je zogenaamd oproepen doet in het verleden op een plek waar geen bereik is.
Dit door de telefoon terug te zetten in tijd en weer terug te halen naar nu.
Als dit mogelijk is dan is dit voor mij de missing link en hebben ze de oproepen ed niet zelf gedaan
(noch de foto's)
Daarom geen appjes/smsjes/berichten etc.
True. Het niet vinden door peperdure SINAPROC en wel door FG (omdat die op de juiste plaats ging zoeken, maar ook ALLEEN nadat de rugzak was gevonden) is heel bizar. Bijna of iemand SINAPROC verteld zou (kunnen) hebben; langs die Culebra hoef je niet te zoeken, daar zitten ze niet, heb al gekeken joh, kleine moeite, heb er toch een finca (waar precies, weten we dat nou al?).quote:Verder denk ik Mata dat je wel uit een ei moet komen om niet te kunnen beamen dat de "toevalligheden en eigenaardigheden" rondom Feliciano wel erg groot zijn.
Ik denk niet dat hij direct iets te maken heeft met hun verdwijning maar wel meer weet.
Of in het land van Noriega zulke dingen nog steeds kunnen worden weggemoffeld kun jij denk ik beter een antwoord op geven aangezien jij daar in de buurt woont en beter op de hoogte bent van de mentaliteit in die regio.
A - achtergelatenquote:Op woensdag 10 december 2014 02:15 schreef Za het volgende:
[..]
Laten we ons beperken tot de antwoorden.
Stel de broek is er a- door Kris zelf achtergelaten op exact deze plek, b- de broek is 10 keer verplaatst, c- de locatie is verkeerd doorgegeven door het indianen koppel.
Wat leert de tussenliggende vegetatie jou in geval van a, b of c?
Dezelfde denk ik. Zie hier een detail met geschetst pad (in blauw)quote:Op woensdag 10 december 2014 01:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Whuut? Welke Sinaproc-kaart heb jij??
Temperatuurverschillen, overlevingskansen, bananenplantages, huizen en hutten, steile hellingen, paden, wegen voor 4x4 drives, waar lopen rivieren precies enz.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:38 schreef Za het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om acht te slaan op het terrein terwijl je niet eens weet wie die broek daar neergelegd heeft, die kan wel 10 keer verplaatst zijn, dus wat hebben we aan die tussenliggende vegetatie en hoogteverschillen?
Ik meen dat het Perico was die dat getest heeft en dat dit kinderlijk eenvoudig bleek te zijn.quote:De psychokiller wordt nóg gekunstelder. Wordt een goeie film zo.
Hallo Matteo,quote:Op woensdag 10 december 2014 02:06 schreef matteo_111 het volgende:
De foto van Kris op de Mirador is naar heersende opvatting gemaakt met de iPhone. Dan krijg je andere hoeken en verhoudingen vanwege de andere lens. Evident is ook dat Lisanne van dichterbij is genomen dan Kris. Ca. de dubbele afstand zou ik denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of in het water gevallen kilometers verderop en toen aangespoeld, toen door een wandelaar/indiaan/boer/toerist opgepakt en op die steen gelegd?quote:
Indiaan vindt de jeans in de jungle, neemt hem mee, denkt dan wat moet ik ermee en gooit hem weg. Een boer met koeien ziet de broek liggen in de buurt van zijn Finca, denkt als die van die vermiste meisjes is heb ik een probleem, stopt broek in rugzak en legt hem een paar kilometer buiten zijn gebied. Een indianenkind ziet de broek geeft hem aan zijn moeder die hem mee wil nemen, maar er toch maar vanaf ziet en de broek weer ergens heel anders op een steen legt.quote:B - "10 keer verplaatst" (hoe, wat, door wie, waarom? waarom zou iemand in de jungle een broekje van een ander verplaatsen??)
Hij kan zoveel zeggen, misschien liegt hij? Lag de broek in de buurt van een van de paddocks en wilden die mensen daar geen problemen, of hij vergist zich net zoals al die getuigen, die vergissen zich allemaal een dag (live op video!), maar een vergissing van deze man is ondenkbaar?quote:C - locatie verkeerd doorgegeven door Angel Palacios (iets wat ie live op video zegt!)
Nee A, B en C, wat leert de vegetatie jou in deze 3 gevallen, bvd.quote:Alleen A dus. Wat als het broekje is achtergelaten? Kan in combinatie met de gevolgde route en het terrein ons meer vertellen.
Beetje cru gesteld, maar ik heb me ook verbaasd over juist die uitspraak. Daar begint het juist als je meer wilt weten, en dan draaien ze om. Aan beide zijden loopt een pad de wei in. Je ziet het aan overstapjes en merken op stenen. Daar ligt precies een kruising met een rode route van Sinaprog, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"we hebben het wel gezien"
De dood van je dochter. Auw.
Ja joh, maak er een heel Center Parcsverhaal van.quote:Op woensdag 10 december 2014 02:29 schreef Za het volgende:
[..]
Of in het water gevallen kilometers verderop en toen aangespoeld, toen door een wandelaar/indiaan/boer/toerist opgepakt en op die steen gelegd?
[..]
Indiaan vindt de jeans in de jungle, neemt hem mee, denkt dan wat moet ik ermee en gooit hem weg. Een boer met koeien ziet de broek liggen in de buurt van zijn Finca, denkt als die van die vermiste meisjes is heb ik een probleem, stopt broek in rugzak en legt hem een paar kilometer buiten zijn gebied. Een indianenkind ziet de broek geeft hem aan zijn moeder die hem mee wil nemen, maar er toch maar vanaf ziet en de broek weer ergens heel anders op een steen legt.
Sure, hij vergist zich. Of nee, liegt. En ook tegen de ouders. Zit je nou echt te zoeken?quote:Hij kan zoveel zeggen, misschien liegt hij? Lag de broek in de buurt van een van de paddocks en wilden die mensen daar geen problemen, of hij vergist zich net zoals al die getuigen, die vergissen zich allemaal een dag (live op video!), maar een vergissing van deze man is ondenkbaar?
Het traject is van belang. En alles wat daarbij hoort, o.a. vegetatie.quote:Nee A, B en C, wat leert de vegetatie jou in deze 3 gevallen, bvd.
geen idee, maar die vraag is nog interessanter nu kris op een foto lijkt te staan.quote:Op woensdag 10 december 2014 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie dan wel en hoe kwam ie wanneer aan de camera?
Dus je roept maar wat?quote:Op woensdag 10 december 2014 02:38 schreef Marrije het volgende:
[..]
geen idee, maar die vraag is nog interessanter nu kris op een foto lijkt te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |