abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147472604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:42 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat is inderdaad goed mogelijk, geld speelt de grote rol.
En dat is ook niet zo gek, een koffieplukkers onderkomen bij Boquete;

Here’s a make-shift home where about 30 people live. When it rains (which is often) their home is continually destroyed

http://www.cross-pollinat(...)nd-smell-the-coffee/
pi_147472755
De weg/uitweg zoeken midden in de nacht, misschien ook de reden dat Kris op de foto stond? Ze liep voor Lisanne?

Ik geloof namelijk in de theorie dat ze een aantal dagen zijn vastgehouden en samen zijn ontsnapt in de nacht van de foto's. Ik geloof de ze de camera gebruikt hebben als alternatief voor een zaklamp en zo een uitweg hebben gezocht.
pi_147472828
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
De weg/uitweg zoeken midden in de nacht, misschien ook de reden dat Kris op de foto stond? Ze liep voor Lisanne?

Ik geloof namelijk in de theorie dat ze een aantal dagen zijn vastgehouden en samen zijn ontsnapt in de nacht van de foto's. Ik geloof de ze de camera gebruikt hebben als alternatief voor een zaklamp en zo een uitweg hebben gezocht.
Maar wie maakte de noodoproepen dan de eerste dagen?
Of mochten ze hun telefoons bij hun houden?

Of zijn het fake-oproepen achteraf gemaakt?
pi_147472919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:

Hai ootje, in een theorie kan je niet geloven. Het is ook geen theorie, maar een scenario. :*

Goed, het is wel de enige mogelijkheid die ik ook zie bij een misdrijf.
Mijn idee, die "trein" volgend, dat Lisanne was ontsnapt die nacht en Kris werd vastgehouden. Nu met deze foto lijkt me dat onmogelijk, maar kan jouw idee wel nog steeds. De camera gebruiken om bij te lichten is ook mijn idee, maar foto _542 en zeker _550 zijn duidelijk "gestaged", geen losse opnames op een helletocht door de Panamese jungle.

En ja, dat denk ik ook, dat Kris voor Lisanne liep. En dat zo deze -laatste?- "foto" gemaakt is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 11 december 2014 @ 00:23:01 #255
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147472955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:46 schreef ToniB het volgende:
Perico jij hebt nogal verstand van foto's.
Hoe zit het nou met foto 509?
Klopt het dat 509 gewist is ná de nachtfoto's?
Indien ze die foto 509 namelijk direct na het nemen hadden gewist dan was 509 toch overschreven?
En is het niet zo dat als je een foto naderhand wist de daaropvolgende foto een nieuw nummer krijgen, dus 510 wordt dan 509?
Want als het zo is als ik denk dat het is, dan is foto 509 pas gewist/verdwenen/achtergehouden nadat de camera gevonden was.
Als je tijdens de tocht IMG_509 wist, dan is die naam weer vrij en zal het toestel een volgende foto deze naam geven.

Ook als die foto op 8 april zou zijn genomen. Dus je mag concluderen dat IMG_509 na het nemen van alle nachtfoto's gewist is ja. Dat maakt het wel verdacht, omdat uit die nachtreeks opwelt dat er niet aan fotobeheer is gedaan.

Een cruciale aanwijzing wat betreft manipulatie door derden?
pi_147472970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:16 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar wie maakte de noodoproepen dan de eerste dagen?
Kunnen ze zelf gedaan hebben.

quote:
Of mochten ze hun telefoons bij hun houden?
Vind ik onlogisch, maar als we toch een stel criminelen moeten inbouwen, dan kunnen ze wel zo makkelijk zijn ja. Ze weten toch dat er geen bereik was.

quote:
Of zijn het fake-oproepen achteraf gemaakt?
Nee, dat gaat veel verder dan een groepje slordige/overmoedige/dronken(?)/onoplettende criminelen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147472971
Ik denk dat de op de eerste dag de eerste noodoproepen zelf gedaan hebben.

Dat K&L iets gezien hadden wat ze beter niet hadden willen/kunnen zien. Drugs/afrekening/moord zoiets. Ik geloof ik niet dat ze zover gelopen zijn dan ze niet op tijd voor het donker terug in het dorp hadden willen zijn. Ze hierna probeerden te vluchten en zelf de noodoproepen hebben gedaan.

Ik denk dat ze hierna zijn ingehaald en vastgehouden door derden en dat deze personen ook niet wisten wat ze met de meiden aanmoesten. En dat deze derden op gezette tijden gecontroleerd hebben of hun telefoons het al deden.

Ik denk dat de meiden daarna in de nacht van de nachtfoto's samen zijn ontsnapt.
pi_147473043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

Dat K&L iets gezien hadden wat ze beter niet hadden willen/kunnen zien. Drugs/afrekening/moord zoiets. Ik geloof ik niet dat ze zover gelopen zijn dan ze niet op tijd voor het donker terug in het dorp hadden willen zijn. Ze hierna probeerden te vluchten en zelf de noodoproepen hebben gedaan.

Ik denk dat ze hierna zijn ingehaald en vastgehouden door derden en dat deze personen ook niet wisten wat ze met de meiden aanmoesten. En dat deze derden op gezette tijden gecontroleerd hebben of hun telefoons het al deden.

Ik denk dat de meiden daarna in de nacht van de nachtfoto's samen zijn ontsnapt.
Ik ga even mee in die gedachte:

Vastgehouden en door de misdadigers gedwongen om iedere dag (op haast gezette tijden) de noodoproepen te doen.
Na 4 dagen op 5 april ontsnapt zonder de telefoons maar met de camera en op 8 april de foto's?
(vandaar de foute pincode's vanaf 5 april)

ik zeg even wat ik denk hoor zonder er echt goed over na te denken
pi_147473063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:23 schreef Perico het volgende:
Dus je mag concluderen dat IMG_509 na het nemen van alle nachtfoto's gewist is ja.
Kom op Perico, dan ben je zo'n foto-expert en dan doe je zo slordig??

- minstens _509 is gewist, _510+ kan ook gewist zijn
- er is 6,5 dag waarin allerlei foto's genomen en gewist kunnen zijn

Waarom zou _509 ná de nachtfoto's gewist moeten zijn? Misschien is _509 wel gebruikt om bij te lichten, weet jij veel?

"Je mag concluderen..." op basis van een totaal onvolledige en laagresolute dataset, lijkt me wat ver gaan, eerlijk gezegd...

Je weet ook dat mensen hier met dat soort conclusies aan de haal gaan als feiten en komt het terug in een heel scenario.

Als je inmiddels toegang hebt verkregen tot alle data op de hoogste resolutie, heb ik niks gezegd natuurlijk...

pi_147473145
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zou _509 ná de nachtfoto's gewist moeten zijn? Misschien is _509 wel gebruikt om bij te lichten, weet jij veel?

"Je mag concluderen..." op basis van een totaal onvolledige en laagresolute dataset, lijkt me wat ver gaan, eerlijk gezegd...

Je weet ook dat mensen hier met dat soort conclusies aan de haal gaan als feiten en komt het terug in een heel scenario.

Als je inmiddels toegang hebt verkregen tot alle data op de hoogste resolutie, heb ik niks gezegd natuurlijk...
Begrijp ik hier uit dat foto 509 is gewist maar bij wijze van spreke ook heel veel foto's die daarna zijn gemaakt?
En nadat deze foto's gewist waren is ie verder gegaan met 510 ?
pi_147473165
Hoi Jackie,

Vastgehouden en door de misdadigers gedwongen om iedere dag (op haast gezette tijden) de noodoproepen te doen

Nee, ik vind de telefoontijden uit het schema teveel lijken op pauzetijden en dat de derden deze oproepen hebben gemaakt. Ze hadden toch geen horloges om? Hoe kunnen K&L dan zelf zo op de klok de telefoons aan en uit gezet hebben? De telefoons zijn in mijn scenario afgenomen.

Dus de eerste noodoproepen gedaan door K&L zelf en de overige foto's tot nacht van de nachtfoto's door de "derden".
pi_147473169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:23 schreef Perico het volgende:

[..]

Perico is er misschien een lijstje van welke nachtfoto's (welke afbeelding) om hoe laat precies gemaakt werd? Vallen de foto's van de takken enzo midden in de reeks van 90? Bvd!
pi_147473209
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoi Jackie,

Vastgehouden en door de misdadigers gedwongen om iedere dag (op haast gezette tijden) de noodoproepen te doen

Nee, ik vind de telefoontijden uit het schema teveel lijken op pauzetijden en dat de derden deze oproepen hebben gemaakt. Ze hadden toch geen horloges om? Hoe kunnen K&L dan zelf zo op de klok de telefoons aan en uit gezet hebben? De telefoons zijn in mijn scenario afgenomen.

Dus de eerste noodoproepen gedaan door K&L zelf en de overige foto's tot nacht van de nachtfoto's door de "derden".
Het is uiterst vreemd dat er in principe iedere keer gebeld werd tussen 10.15 uur en 11.00 uur.
En 's middags tussen 13.37 uur en 13.57 uur.

Er is nooit tussen 17 uur gebeld (behalve die van 4.50 uur) en 7 uur 's ochtends
pi_147473214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:33 schreef Za het volgende:

[..]

Perico is er misschien een lijstje van welke nachtfoto's (welke afbeelding) om hoe laat precies gemaakt werd? Vallen de foto's van de takken enzo midden in de reeks van 90? Bvd!
Dat is er niet helemaal:

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #138 - Foto 509

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
509 -- DELETED --

Foto's 8 april
10 07:29:4x - 01:29 Panama
511 07:30
512 07:30
542 07:38:12
550 07:39:54 - 01:39 Panama

pi_147473223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

Afgaande op je vorige posts geloof je dus in een verdwaling, gevolgd door een kidnapping (nav het zien van een drugsdelict) gevolgd door vastgehouden worden, daarna een ontsnapping gevolgd door wederom een verdwaling?
pi_147473238
Ook vind ik het heel typerend dat er steeds berichten waren tijdens de eerste dagen van criminelen die gezocht werden. Misschien zijn ze deze wel tegengekomen.

Het lijken me een beetje ruigere types daar dan de gemiddelde "kantoortuinjongen" uit Nederland.
Ik geloof ook niet in een voorop gezet plan door derden en meer in een samenloop van omstandigheden.
  donderdag 11 december 2014 @ 00:38:04 #267
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147473239
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:

Volgens het NFI rapport mist IMG_509. Daar baseer ik me op, ik snap de insteek van de kritiek niet zo goed.

Ja, het is mogelijk dat er na IMG_508 nog negentig foto's genomen zijn tussen 1 en 8 april en dat die negentig bagger nachtfoto's die allemaal overschreven hebben.

Maar dan nog is het een vaststelling, dat nr. 509 mist. Die is dan 1x of 2x zelfs gewist.

Misschien volgde er wel een onstellend lange fotoburst na IMG_508, van tientallen foto's. Alles is mogelijk, maar het ergert mensen als ik dat steeds als disclaimer bij iedere post moet zetten.

Het NFI was meer geinteresseerd in de fysieke gesteldheid van de geheugenkaart dan de foto's en hebben die aan gort geknipt. De metadata geloofden ze verder wel.
pi_147473248
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is er niet helemaal:

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #138 - Foto 509

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
509 -- DELETED --

Foto's 8 april
10 07:29:4x - 01:29 Panama
511 07:30
512 07:30
542 07:38:12
550 07:39:54 - 01:39 Panama
Dank je, welke afbeeldingen staan er op 511, 512, 542 en 550?
pi_147473249
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is uiterst vreemd dat er in principe iedere keer gebeld werd tussen 10.15 uur en 11.00 uur.
En 's middags tussen 13.37 uur en 13.57 uur.

Er is nooit tussen 17 uur gebeld (behalve die van 4.50 uur) en 7 uur 's ochtends
Er zijn alleen noodoproeppogingen (niet gelukt, op 1 vaag berichtje na dat er een telefoontje wel doorkwam, maar daar hebben de ouders ook niks mee gedaan, lijkt me een misinterpretatie) en na 5 april alleen maar de telefoon aangezet en geen pincode ingevoerd. Vermoedelijk om te zien of er bereik was of niet. Was niet zo, hop telefoon weer uit.

In de eerste dagen hebben ze alles op zo energiezuinig mogelijk gezet, zo slim waren ze wel. Anders kan die iPhone nooit ruim een uur aangestaan hebben op 11 april.

pi_147473282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef Za het volgende:

[..]

Weten we niet van 511 en 512. _542 is de rots met geul (is dat die "grot" volgens meestergeoloog Hans Kremers?) en _550 zijn de rode zakjes. Die van Kris' rode haar was om 03:54 en moet dus ongeveer de laatste geweest zijn.

donderdag 11 december 2014 @ 00:43:00 #271
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147473316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef Za het volgende:
511 en 512 zijn onbekend, 542 is de foto met het rotsplateau en het metalen voorwerp en de "man met de rugzak", foto 550 is die met de takjes met de oranje plastic zakjes.
pi_147473323
hoi Za,

[b]Afgaande op je vorige posts geloof je dus in een verdwaling, gevolgd door een kidnapping (nav het zien van een drugsdelict) gevolgd door vastgehouden worden, daarna een ontsnapping gevolgd door wederom een verdwaling?[b]

Nee ik geloof juist niet dat ze verdwaald zijn en dat ze na de laatste foto zijn omgekeerd om redelijk op tijd terug te zijn in het dorp. Ik heb dat ook niet beweerd omdat ik me niet kan voorstellen zoals de familieleden dat ze zo onnozel zouden zijn. Je geeft er een mooie wending aan.

Die tweede verdwaling heb ik ook niet benoemt, vervelend dat je mijn woorden in de mond wil leggen die ik niet gebruikt heb en niet bedoel. Enfin zoek het maar uit, ik hou mijn mond wel.
pi_147473369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef Perico het volgende:

[..]

Volgens het NFI rapport mist IMG_509. Daar baseer ik me op, ik snap de insteek van de kritiek niet zo goed.

Ja, het is mogelijk dat er na IMG_508 nog negentig foto's genomen zijn tussen 1 en 8 april en dat die negentig bagger nachtfoto's die allemaal overschreven hebben.

Maar dan nog is het een vaststelling, dat nr. 509 mist. Die is dan 1x of 2x zelfs gewist.

Misschien volgde er wel een onstellend lange fotoburst na IMG_508, van tientallen foto's. Alles is mogelijk, maar het ergert mensen als ik dat steeds als disclaimer bij iedere post moet zetten.

Het NFI was meer geinteresseerd in de fysieke gesteldheid van de geheugenkaart dan de foto's en hebben die aan gort geknipt. De metadata geloofden ze verder wel.
Het enige wat die DELETED bij _509 ons vertelt; is dat er NA _508 een foto is verwijderd in een serie van minimaal 2; _510 was ook gemaakt maar behouden. Dat proces kan zich herhalen; bij de laatste foto's wissen, na 510, zal de eerste weer _510 krijgen.

In principe zijn er dan heel veel mogelijkheden en is de vraag "waarom hebben ze geen foto's genomen" totaal op losse schroeven komen te staan. Er is sowieso een foto gewist en er kunnen veel foto's genomen zijn geweest en later gewist.

pi_147473375
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:43 schreef Perico het volgende:
metalen voorwerp
:? :?

pi_147473515
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:38 schreef Perico het volgende:
Je hebt ze gesproken en dit hebben ze aan je opgebiecht?

Of is het de dikke duim?

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')