Ik geloof dit niet.quote:
twitter:WaterdrinkerP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:24:35Die hele verijdelde aanslag zaak in Charkov stinkt. Wat men maar niet begrijpt is dat dit ook een propaganda-oorlog is. Aan beide kanten. reageer retweet
Iets zegt mij dat we de opgepakte mensen niet gaan zien.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik geloof dit niet.
Tenzij de Russen inderdaad de oppervlakkige 'bad guys' zijn zoals ze in de meeste Hollywood films worden voorgesteld.
Anders zou ik dit gewoon scharen onder Oekrainse propaganda. Maar ben benieuwd naar het bewijs.
Slaat helemaal nergens op. Rusland kan weinig winnen door nog meer EU-burgers om te brengen. En vliegtuig neer laten knallen door separatisten veroorzaakt al veel te veel aandacht voor het conflict wat Rusland betreft.quote:
Ik vind het wel heel toevallig dat ook net Dave Roelvink aangehouden is....quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat we de opgepakte mensen niet gaan zien.
Die doet alles voor een beetje aandacht, net zoals zijn vader.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel toevallig dat ook net Dave Roelvink aangehouden is....
De meeste landen respecteren nog wel de internationale regels (dit in tegenstelling tot Rusland).quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat we de opgepakte mensen niet gaan zien.
Welke internationale regels?quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:52 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
De meeste landen respecteren nog wel de internationale regels (dit in tegenstelling tot Rusland).
Deze mannen zijn er anders al klaar voor:quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:53 schreef Infection het volgende:
Wanneer verklaren we de oorlog aan Rusland?
Het zou me niet eens verbazen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:01 schreef DustPuppy het volgende:
Ik kan wel een reden verzinnen:
*zet aluhoedje op*
Na de aanslag zou Oekrane roepen dat het Rusland of de separatisten waren, uiteraard.
Rusland kan dan misschien met 'overtuigend' (zij het gefabriceerd) bewijs komen dat het Oekrane zelf was, waardoor hun verhaal dat MH-17 is neergeschoten door Oekraine ook ineens een stuk geloofwaardiger wordt...
*zet aluhoedje af*
Zoiets? Maar dat is erg ver gezocht, misschien.
''voordeel uit kunnen halen'' bedoelde ik niet als in; direct persoonlijk gewin. Dat kn ook, en zou ng problematischer zijn (voor de bevolking). Maar ik ging in deze uit van het geval een ''voordeel voor het land of de unie die zij representeren''.quote:Op maandag 17 november 2014 18:44 schreef deelnemer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, dat de mate waarin leiders er voordeel uit kunnen halen, het enige/doorslaggevende criterium is. Waarom zou ik beslissingsbevoegdheden overdragen op leiders als deze die gebruiken voor hun eigen voordeel? En als niemand bereid is zijn beslissingsbevoegdheden over te dragen op de leiders, dan zijn ze geen leiders meer. Het is eerder zo de een bevolking de leiders krijgt die het verdient. Als je geen goed bestuur afdwingt, krijg je slechte leiders.
Ook dat niet, want dan zou 'natievorming' een dekmantel zijn voor het ongebreideld najagen van nationaal voordeel. Waarom zouden burgers, die zelf niet zo samenleven, ineens geen breder palet aan morele sentimenten meer hebben?quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''voordeel uit kunnen halen'' bedoelde ik niet als in; direct persoonlijk gewin. Dat kn ook, en zou ng problematischer zijn (voor de bevolking). Maar ik ging in deze uit van het geval een ''voordeel voor het land of de unie die zij representeren''.
Ik snap je eerste zin niet. Wat bedoel je met 'natievorming' en 'zelf zo samenleven'? Op welke wijze?quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:08 schreef deelnemer het volgende:
Ook dat niet, want dan zou 'natievorming' een dekmantel zijn voor het ongebreideld najagen van nationaal voordeel. Waarom zouden burgers, die zelf niet zo samenleven, ineens geen breder palet aan morele sentimenten meer hebben?
Los daarvan, hebben burgers geen belang bij conflict, zoals in Donbass. Als de bestuurselite zijn rol jegens de samenleving wil waarmaken, zal ze conflicten diplomatiek oplossen.
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:17:02This cat and mouse game never stops. Interfax. Kiev should talk to insurgents, not Moscow - deputy FM Karasin on Yatsenyuk's offer of talks. reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:18:08Biggest difference between the war in Ukraine and wars of the early 20th century? No one, absolutely no one is up to take the responsibility reageer retweet
twitter:ianbateson twitterde op maandag 17-11-2014 om 20:52:50.@AP over 10,000 in #Budapest protesting against pro-Putin PM Orban+corruption http://t.co/Qis5QJvdhG #Hungary http://t.co/L5xGxhjsYn reageer retweet
Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.quote:[ afbeelding ]twitter:ianbateson twitterde op maandag 17-11-2014 om 20:52:50.@AP over 10,000 in #Budapest protesting against pro-Putin PM Orban+corruption http://t.co/Qis5QJvdhG #Hungary http://t.co/L5xGxhjsYn reageer retweet
De VS mogen zelf kiezen wie ze wel of geen visum voor hun land geven, lijkt me.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0IP10J20141105
Natuurlijk mag dat, zelfs als het uitsluitend extern politiek gemotiveerd is.Maar dat maakt het niet minder eng, willekeurig en oncontroleerbaar (en ondemocratisch, ai).quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:26 schreef Igen het volgende:
[..]
De VS mogen zelf kiezen wie ze wel of geen visum voor hun land geven, lijkt me.
En tegen de Hongaarse dictatuur zou eerder meer dan minder verzet mogen komen vanuit andere landen. Wat de VS hier doet is wat dat betreft een welkom signaal.
Stel je niet zo aan, Hongarije heeft een volstrekt achterlijke en dictatoriale regering, los van welk standpunt ze over Oekrane innemen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:38 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, zelfs als het uitsluitend extern politiek gemotiveerd is.Maar dat maakt het niet minder eng, willekeurig en oncontroleerbaar (en ondemocratisch, ai).
Regime change door de US in Hongarije de volgende? Anders zijn de EU sancties die in mei verlengd moeten worden bij deze dood. Hebben we nog meer onwillende staten, die een lesje moeten leren? Slovakije ging ook niet direct op de rug liggen, toch?
Dat moet je tegen deelnemer vertellen dan, die legt het verband met pro-putin.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, Hongarije heeft een volstrekt achterlijke en dictatoriale regering, los van welk standpunt ze over Oekrane innemen.
Wat dat betreft is Hongarije hier ook best off-topic.
Een mening is op zichzelf ook een feit, en als deze vandaag wordt geuit is het ook nieuw. De mening van Poetin over de situatie vond ik niet acceptabel, omdat hij de rol van Rusland in Oekraine volledig ontkent.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:47 schreef crashbangboom het volgende:
Grappig hoe persoonlijke meningen inmiddels ook al onder nieuws en feiten vallen
Het uitgebreide interview van ARD met Putin al gezien, deelnemer?
Is wellicht wat interessanter om daar een mening over te hebben.
De Oekraine heeft geen strategie van obstructie op de crash-site.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Maar het betekent wel dat ze de strategie van aanvallen als er Nederlanders op de rampplek zijn, hebben verlaten dus kunnen we eindelijk daar doorwerken.
quote:Op woensdag 19 november 2014 11:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een mening is op zichzelf ook ook een feit.
Ik zou niet weten hoe je dat in het interview kan beluisteren, integendeel.quote:De mening van Poetin over de situatie vond ik niet acceptabel, omdat hij de rol van Rusland in Oekraine volledig ontkent.
Wat hij daar over zegt is het meest zinnige wat ik sinds een jaar over deze kwestie gehoord heb. Wat hij daar namelijk zegt is dat als twee externe mogendheden iets met elkaar afspreken over de hoofden van de direct betrokkenen heen, dat een garantie voor instabiliteit is, en dat alleen de direct betrokkenen zelf duurzame afspraken kunnen maken.quote:Een andere uitspraak van Powtin, dat Kiev nu moet onderhandelen met de rebellen ipv Rusland, is in strijd met het Minsk akkoord (er in Donbass nog geen officiele verkiezing gehouden) en de leiders in Donbass leggen Oekraine dictaten op (wij zijn onafhankelijk) waarvoor Rusland de machtsfactor is die dat mogelijk maakt. Over deze kwestie is alleen met Rusland te onderhandelen.
Dat inderdaad. Oekrane heeft er teveel belang bij om Europa achter zich te houden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik geloof dit niet.
Tenzij de Russen inderdaad de oppervlakkige 'bad guys' zijn zoals ze in de meeste Hollywood films worden voorgesteld.
Anders zou ik dit gewoon scharen onder Oekrainse propaganda. Maar ben benieuwd naar het bewijs.
Daar klopt niets van, omdat Rusland veel meer betrokken is dan hij verteld. Hij noemt de annexatie van de Krim volledig in overeenstemming met het internationaal recht. Maar Rusland heeft op de Krim de macht over genomen (the little green man), er in twee weken er een referendum door gejast, waarvan de uitslag door eigen poppetjes is vastgesteld. Donbass is nog erger, want verloopt met veel bloedvergieten. Poetin framed de situatie op een manier die meer verhuld dat verduidelijkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:05 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
[..]
Ik zou niet weten hoe je dat in het interview kan beluisteren, integendeel.
[..]
Wat hij daar over zegt is het meest zinnige wat ik sinds een jaar over deze kwestie gehoord heb. Wat hij daar namelijk zegt is dat als twee externe mogendheden iets met elkaar afspreken over de hoofden van de direct betrokkenen heen, dat een garantie voor instabiliteit is, en dat alleen de direct betrokkenen zelf duurzame afspraken kunnen maken.
Heeft er toch nog iemand wat geleerd van de afgelopen twintig jaar.
Duel at dawn on the beach with flintlock pistols.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:31 schreef Smack10 het volgende:
Het besluit van Oekrane om de geldkraan dicht te draaien voor gebieden in het oosten van het land zou een voorbode kunnen zijn voor een militair offensief van het Oekraense leger.
Daar heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov woensdag voor gewaarschuwd.
Eerder deze maand maakte de Oekraense regering al bekend dat ze de betaling van overheidsgelden stopzet aan gebieden die in handen van de rebellen zijn. Het gaat met name om de regio's rond de steden Donetsk en Loehansk.
Het gaat om een bedrag van rond de 2 miljard euro. De nu al noodlijdende economie in de regio kan daardoor verder achteruit gaan.
Lavrov zei te vermoeden dat het Oekraense leger met het stopzetten van de betalingen "de weg bereidt voor een nieuwe invasie om zo het probleem met geweld op te lossen".
Voertuigen
In de gebieden die in handen van de rebellen zijn werden de afgelopen weken tientallen gepantserde voertuigen, artilleriestukken en zware wapens verplaatst.
Ook dat doet de vrees toenemen dat nieuwe vijandelijkheden op handen zijn. Ondanks een staakt-het-vuren dat sinds september van kracht is, komen er nog dagelijks mensen om het leven bij artilleriebeschietingen.
Geen gesprekken
Wat Oekrane betreft komen er geen rechtstreekse gesprekken met de pro-Russische separatisten over de beindiging van het conflict. Dat zei premier Arseni Jatsenjoek woensdag. Hij riep Rusland op om zich te houden aan de wapenstilstand die begin september inging en sindsdien veelvuldig wordt geschonden.
Deze week eisten hevige gevechten in het oosten van het land weer tientallen levens. De slachtoffers vielen vooral in gevechten rond het vliegveld van Donetsk. Zowel rebellen als militairen van het regeringsleger sneuvelden, zei de nationale veiligheidsraad in Kiev maandag.
Rechtstreeks duel
De leider van de separatisten in Loehansk, Igor Plotnitski, heeft de Oekraense president Petro Porosjenko voor een duel uitgedaagd. Plotnitski wil daarmee een einde maken aan de oorlog tussen Oekrane en de pro-Russische opstandelingen, aldus het Russische persbureau Itar-Tass woensdag.
"Laten we het voorbeeld volgen van de oude Slavische leiders en de Kazachse leiders", stelt Plotnitski voor. "De winnaar van het duel mag de tegenpartij de voorwaarden voor het beindigen van het conflict opleggen."
Wat Plotnitski betreft, bepaalt Porosjenko waar het duel zal plaatsvinden. De president mag ook het wapen kiezen.
![]()
http://www.nu.nl/buitenla(...)litaire-invasie.html
Ik denk dat Oekrane gelijk heeft. Ze kunnen het best met de macht achter de separatisten praten.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:33 schreef Smack10 het volgende:
Wat Oekrane betreft komen er geen rechtstreekse gesprekken met de pro-Russische separatisten over de beindiging van het conflict. Dat zei premier Arseni Jatsenjoek woensdag. Hij riep Rusland op om zich te houden aan de wapenstilstand die begin september inging en sindsdien veelvuldig wordt geschonden.
Ik dacht dat de overheid ook een taak had om het bloedvergieten te stoppen?
En met wie moet die partij achter de separatisten praten?quote:Op woensdag 19 november 2014 12:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekrane gelijk heeft. Ze kunnen het best met de macht achter de separatisten praten.
Zolang die macht blijft ontkennen dat ze een partij zijn is onderhandelen niet mogelijk.
Met Oekrane natuurlijk. Maar zoals ik al zei, dat doen ze niet, want dan moeten ze toegeven dat ze een partij zijn in het conflict. En dat doen ze pas als het conflict gestreden is en zij gewonnen hebben (zie annexatie Krim).quote:Op woensdag 19 november 2014 12:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En met wie moet die partij achter de separatisten praten?
Het lijkt mij inderdaad ook constructiever als Rusland met de V.S. gaat praten, want daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Met Oekrane natuurlijk. Maar zoals ik al zei, dat doen ze niet, want dan moeten ze toegeven dat ze een partij zijn in het conflict. En dat doen ze pas als het conflict gestreden is en zij gewonnen hebben (zie annexatie Krim).
De V.S. is niet manschappen en materieel het gebied in aan het pompen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het lijkt mij inderdaad ook constructiever als Rusland met de V.S. gaat praten, want daar gaat het uiteindelijk om.
Nee, wel geld waarmee bovenstaande wordt gekocht.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De V.S. is niet manschappen en materieel het gebied in aan het pompen.
twitter:NoahSneider twitterde op woensdag 19-11-2014 om 12:39:44Gas still not flowing to #Ukraine, which has yet to start pre-payments to #Russia…http://t.co/FuzXudobCP reageer retweet
Wel logisch ook, anders zouden ze rechtstreeks de strijd tegen zichzelf financieren. Ook niet erg praktischquote:Op woensdag 19 november 2014 12:41 schreef Igen het volgende:
Ah, Oekrane gaat nu dan toch de geldkraan dichtdraaien in het gebied van de opstandelingen?
Dat is niet te vergelijken.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, wel geld waarmee bovenstaande wordt gekocht.
Wat denk je als aan de grens van de V.S. een vergelijkbaar conflict zou zijn, dan had de V.S. dat land waarschijnlijk allang genuked (wellicht wat overdreven maar goed).quote:Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken.
Ja, ik ben het met je eens dat het een proxy-oorlog is. Maar Rusland heeft dat 'proxy' gedeelte inmiddels losgelaten.
Agree to disagree.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat denk je als aan de grens van de V.S. een vergelijkbaar conflict zou zijn, dan had de V.S. dat land waarschijnlijk allang genuked (wellicht wat overdreven maar goed).
Je snapt wel wat ik bedoel.
Nicht wirklich. Niet echt. Dat is juridische taal voor, jawel.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:27 schreef Digi2 het volgende:
Commentaar van een volkerrecht expert op het interview met Putin
Vlkerrechtliche Bewertung des Putin-Interviews
Ik zie hier wel veel geframed worden, maar het is niet Putin.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daar klopt niets van, omdat Rusland veel meer betrokken is dan hij verteld. Hij noemt de annexatie van de Krim volledig in overeenstemming met het internationaal recht. Maar Rusland heeft op de Krim de macht over genomen (the little green man), er in twee weken er een referendum door gejast, waarvan de uitslag door eigen poppetjes is vastgesteld. Donbass is nog erger, want verloopt met veel bloedvergieten. Poetin framed de situatie op een manier die meer verhuld dat verduidelijkt.
Hier is dan het interview.
Was ook nooit de bedoeling van de Ukrainequote:Op woensdag 19 november 2014 13:09 schreef deelnemer het volgende:
twitter:NoahSneider twitterde op woensdag 19-11-2014 om 12:39:44Gas still not flowing to #Ukraine, which has yet to start pre-payments to #Russia…http://t.co/FuzXudobCP reageer retweet
Met name de laatste, komt de aap uit de mouw. Kom er maar in Biden e McCain.quote:Ukraine aims to avoid using an interim gas deal signed last month for as long as it can and eventually end its reliance on Russian gas through better EU connections, Naftogaz Chief Executive Andriy Kobolyev told Reuters on Tuesday.
....
The interim gas accord is an insurance policy.
"Signing this deal with the Russian Federation was necessary to make sure that we are able to go through peak demand when we have low temperatures," Kobolyev said. "As soon as we decide it is time to pay for Russian gas, we will make an advance payment."
...
The CEO said as part of the anti-corruption drive he was working on "a 50 percent principle", aimed at replacing half the company's staff with new people, including from international companies. He gave no timeframe.
Ehm, dat is juist EXACT wat er gebeurd. Zonder Rusland was Iran er al lang niet meer.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken.
Met die logica hoeven we immers nooit meer te onderhandelen met landen waar specifiek iets aan de hand is. Dan zou de V.S. ook met Rusland moeten onderhandelen over Iran i.p.v. met het land zelf bijvoorbeeld.
Dan waren er een helehoop staten niet meer. Niet in rechtsvorm, maar fysiek.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ehm, dat is juist EXACT wat er gebeurd. Zonder Rusland was Iran er al lang niet meer.
Of dat gebied is een rebellen gebied wat zegt het andere deel niet meer nodig te hebben. Vanzelfsprekend sluit je het dan af. Met bepaalde "lusten"komen lasten.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Smack10 het volgende:
Als een land bepaalde gebieden afsluit voor publieke zaken, dan wil dat land dat gebied niet meer of maakt het tot een soort ghetto waar mensen omkomen door tekorten?
Ik bedoel, we hebben het hier over een overheid die wij () bij de E.U. willen die gebieden afsluit van noodzakelijke publieke services.
Een gebied wat zijn eigen overheid de oorlog heeft verklaard.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Smack10 het volgende:
Als een land bepaalde gebieden afsluit voor publieke zaken, dan wil dat land dat gebied niet meer of maakt het tot een soort ghetto waar mensen omkomen door tekorten?
Ik bedoel, we hebben het hier over een overheid die wij () bij de E.U. willen die gebieden afsluit van noodzakelijke publieke services.
En vice versaquote:Op woensdag 19 november 2014 13:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een gebied wat zijn eigen overheid de oorlog heeft verklaard.
Dus of de regering kan de geldstroom naar het gebied stopzetten of doorgaan zijn eigen gewapende tegenstand te financieren. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze, toch?
True, maar er is toch wel een verschil tussen zeggen: "Ho, ho je blijft met je tengels van onze vriend af" of "wij bepalen wat er met onze vriend gebeurd, dus praat maar met ons en niet met hem."quote:Op woensdag 19 november 2014 13:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ehm, dat is juist EXACT wat er gebeurd. Zonder Rusland was Iran er al lang niet meer.
Donetsk en Luhansk financieren de regering in Kiev?quote:
Het helpt natuurlijk niet dat die president zelf bezig is de rechterlijke macht te ontmantelen. In dit tempo kunnen de Hongaren straks nog maar op 1 partij stemmen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0IP10J20141105
In dit tempo kan de wereld alleen nog maar op twee Amerikaanse kandidaten stemmenquote:Op woensdag 19 november 2014 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk niet dat die president zelf bezig is de rechterlijke macht te ontmantelen. In dit tempo kunnen de Hongaren straks nog maar op 1 partij stemmen.
Nog steeds meer keus.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
In dit tempo kan de wereld alleen nog maar op twee Amerikaanse kandidaten stemmen
Wat heeft Amerika zich te bemoeien met elke vage uithoek van de wereld die niet slaafs Uncle Sam klakkeloos volgt?
De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd) en de bulk van de industrie. Dus nee....quote:Op woensdag 19 november 2014 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die hoek van het land was natuurlijk al een flinke netto-ontvanger.
Ah zo, d'r zit idd wel wat nuance in. Het is niet letterlijk het laatste maar de grote buurman dicteert in dit geval wel dat het bij praten blijft.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef DustPuppy het volgende:
True, maar er is toch wel een verschil tussen zeggen: "Ho, ho je blijft met je tengels van onze vriend af" of "wij bepalen wat er met onze vriend gebeurd, dus praat maar met ons en niet met hem."
Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger (moreel) recht aan ontlenen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nog steeds meer keus.
Maar net zoveel als elk ander land. Maar dat geeft ze nog wel het recht om hun afkeuren uit te spreken of dmv diplomatieke dwang dingen te voorkomen.
Is dat zo? Over het algemeen zit er wel een lijn in het VS buitenland beleid.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:47 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger moreel recht aan ontlenen.
Ja, wie het niet eens met ons is, bombarderen we terug naar de vorige eeuw.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is dat zo? Over het algemeen zit er wel een lijn in het VS buitenland beleid.
Ik zou eerder de EU zeggen....quote:Op woensdag 19 november 2014 13:44 schreef crashbangboom het volgende:
De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd) en de bulk van de industrie. Dus nee....
Zoals je weet is schaliegas amper rendabel te ontwikkelen. Blijft een leuk aluhoedjes verhaal maar in de praktijk speelt het amper mee.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:44 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd)
Als je het hebt over zwaar verouderde mijnen en staalindustrie die draait op subsidie heb je zeker een punt.quote:en de bulk van de industrie. Dus nee....
Dat is 1 land geweest waarbij er wel degelijk ook hogere uitgangspunten waren dan alleen jullie zijn het niet met ons eens.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:49 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, wie het niet eens met ons is, bombarderen we terug naar de vorige eeuw.
Ik weet niet goed welk recht dat is?
Voor de EU niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:47 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger (moreel) recht aan ontlenen.
Als Orban de US weer volledig steunt in de anti Russische jihad, is het weer het beste vriendje.
misschien moet je toch iets beter volgen wat schalie betekent voor de wereldenergiemarkt, wat denk je dat Biden Jr. anders in de Urkaine te zoeken heeft?quote:Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals je weet is schaliegas amper rendabel te ontwikkelen. Blijft een leuk aluhoedjes verhaal maar in de praktijk speelt het amper mee.
Daar heb ik het dan ook niet overquote:Als je het hebt over zwaar verouderde mijnen en staalindustrie die draait op subsidie heb je zeker een punt.
Dus de shell bestaat ook uit alu hoedjes want ze hebben 9 miljard genvesteerd in die velden?quote:Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals je weet is schaliegas amper rendabel te ontwikkelen. Blijft een leuk aluhoedjes verhaal maar in de praktijk speelt het amper mee.
[..]
Als je het hebt over zwaar verouderde mijnen en staalindustrie die draait op subsidie heb je zeker een punt.
Die zijn schaakmat gezet door de Amerikanen, en kunnen nu niet meer terug.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zou eerder de EU zeggen....
De EU had er geen fuck over te zeggen m.b.t. Oekrane, fuck de EU was de mening van de V.S.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die zijn schaakmat gezet door de Amerikanen, en kunnen nu niet meer terug.
Ik weet prima wat het betekent. En daarmee is de rol die de aluhoedjes er in dit conflict aan toe dichten natuurlijk belachelijk.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
misschien moet je toch iets beter volgen wat schalie betekent voor de wereldenergiemarkt, wat denk je dat Biden Jr. anders in de Urkaine te zoeken heeft?
[..]
Waar heb je het dan wel concreet op?quote:Daar heb ik het dan ook niet over
Nope, dat schrijf ik niet. De rol die je er aan toe wil dichten is echter veel te groot. In Rusland zelf heeft Shell nog veel meer genvesteerd en te verliezen om maar eens wat te noemen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus de shell bestaat ook uit alu hoedjes want ze hebben 9 miljard genvesteerd in die velden?
Waarom zou de VS meer interesse hebben in schaliegas (in Oekrane) dan de EU?quote:Op woensdag 19 november 2014 13:53 schreef crashbangboom het volgende:
Die zijn schaakmat gezet door de Amerikanen, en kunnen nu niet meer terug.
Wat wil je hier nu precies zeggen?quote:Op woensdag 19 november 2014 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De EU had er geen fuck over te zeggen m.b.t. Oekrane, fuck de EU was de mening van de V.S.
En wij zitten opgescheept met een oorlog in Europa, weer lekker laf van de V.S.
Shell heeft blijkbaar de VS in de houdgreep.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom zou de VS meer interesse hebben in schaliegas (in Oekrane) dan de EU?
Als je weet wat dat betekent moet je niet zulke aperte onzin postenquote:Op woensdag 19 november 2014 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet prima wat het betekent. En daarmee is de rol die de aluhoedjes er in dit conflict aan toe dichten natuurlijk belachelijk.
[..]
Waar heb je het dan wel concreet op?
Dat zeggen we nu wel spottend, maar Shell was in Irak ook de grootste winnaar.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef 99.999 het volgende:
Shell heeft blijkbaar de VS in de houdgreep.
Is jou niet opgevallen dat McCain het eerst volgende weekend na MH17 opeens in Amsterdam Amerikaans natuaral gas aan Europa stond aan te bieden?quote:Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom zou de VS meer interesse hebben in schaliegas (in Oekrane) dan de EU?
Nu niet de boel gaan ontwijken aub.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Als je weet wat dat betekent moet je niet zulke aperte onzin posten
Waiting for 99.999 for trolling comments in 1, 2, 3...quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Is jou niet opgevallen dat McCain het eerst volgende weekend na MH17 opeens in Amsterdam Amerikaans natuaral gas aan Europa stond aan te bieden?
Ja, vervelend van dat vliegtuig, het zijn die commies, maar ik heb de oplossing hoor, koop ons natural gas.
Weerzinwekkend gewoon.
Voor hen was een stabiel Irak ook aantrekkelijker geweest. Hadden ze met minder risico meer kunnen verdienen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat zeggen we nu wel spottend, maar Shell was in Irak ook de grootste winnaar.
Dus Amerika heeft interesse in een situatie waarin de EU gn (goedkope) schalie kan halen uit Oekrane? Da's wat anders dan ''interesse in de schaliegas in Oekrane''.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef crashbangboom het volgende:
Is jou niet opgevallen dat McCain het eerst volgende weekend na MH17 opeens in Amsterdam Amerikaans natuaral gas aan Europa stond aan te bieden?
Ja, vervelend van dat vliegtuig, het zijn die commies, maar ik heb de oplossing hoor, koop ons natural gas.
Weerzinwekkend gewoon.
Getroll is het zeker.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waiting for 99.999 for trolling comments in 1, 2, 3...
Niet ontwijken 99.999, is shale amper rendabel te ontwikkelen?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu niet de boel gaan ontwijken aub.
Maar welke industrie doel nu precies op?
Fijn dat je het zelf nu eindelijk toegeeft.quote:
Was het maar hier alleen.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Fijn dat je het zelf nu eindelijk toegeeft.
Als je hier alleen komt om het topic te verzieken, waarom kom je dan?
In veel gevallen is dat inderdaad het geval. Zie de miljardenafboekingen van verschillende oliemaatschappijen op dit onderwerp.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Niet ontwijken 99.999, is shale amper rendabel te ontwikkelen?
Oh, had het vooral over het gedrag van crashbangquote:Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Fijn dat je het zelf nu eindelijk toegeeft.
Als je hier alleen komt om het topic te verzieken, waarom kom je dan?
quote:Op woensdag 19 november 2014 14:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In veel gevallen is dat inderdaad het geval. Zie de miljardenafboekingen van verschillende oliemaatschappijen op dit onderwerp.
Maar hoe zit het nu met die industrie?
Juist, zware industrie die niet meer concurrerend is op de wereldmarkt en die alleen overeind blijft door subsidie uit Kiev.quote:
Gast, serieus.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist, zware industrie die niet meer concurrerend is op de wereldmarkt en die alleen overeind blijft door subsidie uit Kiev.
Heb je ook bronnen voor je subsidie verhaal?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, die verouderde staal en kolenindustrie is nog wel goed concurrerend?
Ik denk dat ie daamee bedoelt dat als Ukraine allse uit het buitenland moet importeren omdat ze zelf geen industrie meer hebben, het westen dat zwaar zal moeten subsidieren.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heb je ook bronnen voor je subsidie verhaal?
Sowieso wel een lezenswaardig stuk voor jequote:Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heb je ook bronnen voor je subsidie verhaal?
quote:De laatste groep wijst op een analyse van het tijdschrift De Oekraense Week. Die berekende dat op basis van de overheidsbegroting Galici, de regio in het westen, in 2012 de schatkist 635 miljoen euro opleverde en daarvan 596 miljoen terugkreeg in de vorm van subsidies. De Donbassregio leverde 1,6 miljard euro op, maar ontving 44 miljard euro voor subsidies en pensioenen.
Nogmaals het plaatje dan, aangezien dit wel relevant is voor het conflict daar:quote:Op woensdag 19 november 2014 14:17 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik denk dat ie daamee bedoelt dat als Ukraine allse uit het buitenland moet importeren omdat ze zelf geen industrie meer hebben, het westen dat zwaar zal moeten subsidieren.
Wellicht moet je er een wat serieuzere bron bijhalen dan een populair geschreven anecdote?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sowieso wel een lezenswaardig stuk voor je
https://decorrespondent.n(...)en/38198952-aca68603
[..]
quote:Western Ukraine’s economic powerhouse, the city of Kiev, would likely experience significant disruption in the event of a division. West Ukraine would require enormous levels of external assistance, both to manage its large public debt burden, and to generate the type of economic restructuring that would be required to increase income levels across the country. Without restructuring, West Ukraine would be one of the poorest countries in Europe. The financial assistance and open market for exports provided by the EU would be crucial to the economic future of the country.
East Ukraine, on the other hand, has the potential for a brighter future. It would inherit the richer, more urbanised and on the whole more productive sections of the Ukrainian economy. It is also further along in developing its shale gas resources. Consequently, East Ukraine would be more viable as an independent state and would possess the capabilities to compete in some areas of the global economy. In an alternative scenario, East Ukraine would also represent a significant and relatively modern addition to an enlarged Russian economy.
Lees het stuk hierboven maar eens.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:35 schreef J.B. het volgende:
http://blogs.ft.com/beyon(...)ust-stay-in-ukraine/
Total net subsidies to Donbas from Ukraine’s budget and industries were 38.6bn hryvnia in 2013 ($2.9bn) or 17 per cent of the region’s GDP. Kiev subsidised both the region’s budget deficit and its coal industry, as well as subsidising electricity and natural gas for local industrial enterprises.
Industrie in de Donbass is gewoon zwaar verlieslatend, beetje vergelijkbaar met de industrie in bijvoorbeeld Walloni.
Walloni is inderdaad rendabeler.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Lees het stuk hierboven maar eens.
Aardig dat die poging om te spinnen dat Oost Ukraine alleen kolen is, en en passent ook nog even het verband met Wallonie proberen te leggen.
Gedaan, maar daar wordt gesproken over Oekrane in 2 helften splitsen en aangezien de huidige volksrepubliek slechts 3% van de oppervlakte van Oekrane behelst gaat de vergelijking mank. Bijvoorbeeld Dnjepropetrovsk en Charkov zitten er al niet bij ingegrepen.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Lees het stuk hierboven maar eens.
Aardig dat die poging om te spinnen dat Oost Ukraine alleen kolen is, en en passent ook nog even het verband met Wallonie proberen te leggen.
Er wordt ook niet gesteld dat het alleen kolen is. Maar vooral dat het gaat om veel verouderde zware industrie.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:46 schreef crashbangboom het volgende:
Dan moeten jullie toch echt beter lezen.
Dan komen dat soort misverstanden dat het enkel kolen is niet tot stand, en voorts zou je natuurlijk ook eens naar het geposte kaartje kunnen kijken.
Lezen, 99.999quote:Op woensdag 19 november 2014 14:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er wordt ook niet gesteld dat het alleen kolen is. Maar vooral dat het gaat om veel verouderde zware industrie.
Maar goed, kan je ook aangeven om welke belangrijke en rendabele industrie het dan wel gaat? Want die vraag ontwijk je hier constant
Raar want dat verhaal was al veel langer bezig. Om juist zijn reserves aan te houden is het bij wet verboden in de VS omdat aan het buitenland te verkopen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Weerzinwekkend gewoon.
Die pijpleiding naar Turkije gaat nergens naartoe, want om die aan te sluiten met de Qatar velden moet ie door..... juist..... Syrie en Irak (hoe toevallig).quote:Op woensdag 19 november 2014 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Raar want dat verhaal was al veel langer bezig. Om juist zijn reserves aan te houden is het bij wet verboden in de VS omdat aan het buitenland te verkopen.
Daarom investeert de EU veel in leidingen naar noord afrika en turkije.
Die leiding die door Turkije loopt, gaat naar Azerbeidzjan.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:14 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die pijpleiding naar Turkije gaat nergens naartoe, want om die aan te sluiten met de Qatar velden moet ie door..... juist..... Syrie en Irak (hoe toevallig).
Verder is de USA al LNG terminals aan het bouwen, http://fortune.com/2014/0(...)es-two-new-projects/ en bepaalde liquids zijn al vrijgesteld van de ban. O.a. export men vanuit Alaska naar Japan.
De enige echte oplossing is natuurlijk voor de EU om eindelijk zelf haar energievraagstuk in eigen beheer te nemen, want of je nu door Rusland wordt gebeten of door de USA, dat is om het even. Dan is Rusland ws. nog een stabiele leverancier, want als Rutte n keer verkeerd hoest heb je als een economische sanctie te pakken tegenwoordig.
Maar het heikele punt de laatste tien jaar is om 'm aan te sluiten met Qatar, want daar zit de motherload. Dan komt een conflictje hier en daar toch wel handig uit.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die leiding die door Turkije loopt, gaat naar Azerbeidzjan.
Ruutte hoest toch alleen op commando van brussel als ie al wat durft te hoestenquote:Op woensdag 19 november 2014 15:14 schreef crashbangboom het volgende:
, want als Rutte n keer verkeerd hoest heb je als een economische sanctie te pakken tegenwoordig.
Die tactiek pas jij toe. Ik stel je diverse malen dezelfde concrete vraag maar je antwoord maar niet...quote:Op woensdag 19 november 2014 15:01 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Lezen, 99.999
Niet het gebruikelijke spelletje van eerst zuigen, dan schelden en dan zoveel mogelijk domme vragen gaan stellen in de hoop dat het antwoord een mogelijkheid geeft om een zijweg in te slaan.
twitter:EuromaidanPR twitterde op woensdag 19-11-2014 om 08:54:56#Mejlis of #Crimean Tatars ppl building in #Simferopol will be sold by #Russian illegal authority at auction -@unian http://t.co/9fyCryNL58 reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op woensdag 19-11-2014 om 13:27:26#Russia delivers a new shock to #Crimean business: forced nationalizationhttp://t.co/0c7ziuJywm | EMPR #RussiainvadedUkraine #Ukraine reageer retweet
Heb ik al zesendertig keer op geantwoord (geen 10.000, grapje deelnemer), dat jij het niet wil lezen wil niet zeggen dat je verder moet zuigen.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die tactiek pas jij toe. Ik stel je diverse malen dezelfde concrete vraag maar je antwoord maar niet...
Om welke belangrijke en rendabele industrie draait het dan wel?
Nope je bent een drenend kind wat het antwoord niet wil lezen. Dat is toch wel een tekortkoming op een internetforum.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:38 schreef 99.999 het volgende:
Nope je ontwijkt het geven van een antwoord consequent.
Ga toch inhoudelijk in op iets i.p.v. de boel weer de verstieren met je getroll en gedraai.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:38 schreef 99.999 het volgende:
Nope je ontwijkt het geven van een antwoord consequent.
Nou, leg het me dan maar eens uit. Want ik zie je antwoord echt niet...quote:Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nope je bent een drenend kind wat het antwoord niet wil lezen. Dat is toch wel een tekortkoming op een internetforum.
Is je scrollknop kapot?quote:Op woensdag 19 november 2014 17:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou, leg het me dan maar eens uit. Want ik zie je antwoord echt niet...
Welke rendabele industrien maken die regio nu zo belangrijk?
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ga toch inhoudelijk in op iets i.p.v. de boel weer de verstieren met je getroll en gedraai.
Die knopjes werken prima. En dan zie ik dat jij en smack beginnen te trollen nadat de oorspronkelijke stelling van jullie kant overtuigend onderuit is gehaald. Tikkie sneu allemaal.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:24 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Is je scrollknop kapot?
En verder
[..]
Referend aan je putin-lover claim, moet je dan de sperma van ome bama eens uit je ogen vegen.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die knopjes werken prima. En dan zie ik dat jij en smack beginnen te trollen nadat de oorspronkelijke stelling van jullie kant overtuigend onderuit is gehaald. Tikkie sneu allemaal.
Dat doe ik dus juist niet, ondanks je herhaalde pogingen mij dat aan te wrijven.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Referend aan je putin-lover claim, moet je dan de sperma van ome bama eens uit je ogen vegen.
Het feit dat je als een vijfjarige over coal blijft miepen,
Ik heb de verschillende posts vanmiddag gewoon gelezen.quote:maar verder geen enkele post wil lezen (bewust, omdat je een user bent die alleen wil zieken), is weinig overtuigend. Alweer zo'n "claim" uit het luchtledige, enkel om te provoceren.
Dat persoonlijke geneuzel van je voegt volgens mij niet zoveel toe. Al snap ik ook prima dat je dat enkel doet omdat je inhoudelijk geen punt hebtquote:Gewoon kappen met die trieste shit 99.999. En niet alleen in dit topic.
Daar is al diverse malen een antwoord op gekomen, kleuter.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat doe ik dus juist niet, ondanks je herhaalde pogingen mij dat aan te wrijven.
Ik vraag je al een aantal maal wat er buiten die zwaar verouderde en op subsidies draaiende kolen- en staalindustrie zich voor belangrijke en rendabele industrie zich in het rebellengebied bevindt.
Daar komt gewoon geen antwoord op (dat kaartje is daar het antwoord ook niet op, dat snap je zelf ook wel)
Nog erger, je bent dus enkel aan het zieken om het zieken.quote:Ik heb de verschillende posts vanmiddag gewoon gelezen.
Dat getrol van jou voegt vooral niet veel toe. Forumbreed. Al is dat bord voor je kop wel schattig.quote:Dat persoonlijke geneuzel van je voegt volgens mij niet zoveel toe. Al snap ik ook prima dat je dat enkel doet omdat je inhoudelijk geen punt hebt
Interessantquote:Op woensdag 19 november 2014 19:03 schreef deelnemer het volgende:
Ukraine’s Heavy Industry : Glittering Prize or White Elephant?
Waar dan toch? Geef eens een linkje?quote:Op woensdag 19 november 2014 19:08 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Daar is al diverse malen een antwoord op gekomen, kleuter.
Jij kan als ex modje prima lezen, trollekequote:Op woensdag 19 november 2014 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar dan toch? Geef eens een linkje?
[..]
Goed gegoogled, deelnemer, ben je nog wat tegengekomen wat 99.999 niet wil lezen, maar wat wel diverse malen hier gepost is?quote:Op woensdag 19 november 2014 19:03 schreef deelnemer het volgende:
Ukraine’s Heavy Industry : Glittering Prize or White Elephant?
Wederom op de manquote:Op woensdag 19 november 2014 19:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jij kan als ex modje prima lezen, trolleke
.
Kan je het stuk niet op de inhoud pareren? In plaats van dit sneue op de man gaan?quote:Op woensdag 19 november 2014 19:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Goed gegoogled, deelnemer, ben je nog wat tegengekomen wat 99.999 niet wil lezen, maar wat wel diverse malen hier gepost is?
Dat mag geenzins, keunigin.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wederom op de man.
Maar dan mogen we er dus van uitgaan dat je mijn vraag niet kan of wil beantwoorden en daarom dus maar op de man gaat spelen
Crashbangboom & Smack10 hanteren dezelfde strategie als Rusland in het conflict in Oekraine. Een ander in de schoenen schuiven wat je zelf doet.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jij kan als ex modje prima lezen, trolleke
.
Nee.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Goed gegoogled, deelnemer, ben je nog wat tegengekomen wat 99.999 niet wil lezen, maar wat wel diverse malen hier gepost is?
Kan jij je scrollknop niet gebruiken ipv dit op de man gaan, met je putin lover crap?quote:Op woensdag 19 november 2014 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je het stuk niet op de inhoud pareren? In plaats van dit sneue op de man gaan?
quote:Op woensdag 19 november 2014 19:16 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Crashbangboom & Smack10 hanteren dezelfde strategie als Rusland ook in het conflict in Oekraine. Een ander in de schoenen schuiven wat je zelf doet.
Ok, je kan dat stuk dus niet pareren en je kan mijn vragen niet beantwoorden.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kan jij je scrollknop niet gebruiken ipv dit op de man gaan, met je putin lover crap?
Niemand kan jouw vragen beantwoorden, 99.999quote:Op woensdag 19 november 2014 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, je kan dat stuk dus niet pareren en je kan mijn vragen niet beantwoorden.
Is dat ook weer duidelijk.
Er vanuit gaande dat crashbangboom duidt op dat artikel van de Universiteit van Birmingham:quote:Ukraine’s industry centres on the East. Nearly all steel production and most arms manufacturing takes place in the region, and the country is currently one of the world’s leading exporters in both sectors. Other higher value-added sectors, including the auto and aerospace industries, are also predominantly located in the East, although the competitiveness of enterprises in this region is patchy.
Maar wel het deel wat tzt onderdeel van Oost Ukraine zal zijn, en, veel belangrijker, het kan geen van allemaal bestaan zonder het gasveld wat ligt onder...... juist. Als dat nog niet duidelijk is: energie is de sleutel tot de Ukraine.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat crashbangboom duidt op dat artikel van de Universiteit van Birmingham:
De voornaamste staalindustrie in Oekrane bevindt zich in Krivyi Rih en Mariupol (ArcelorMittal Kryvyi Rih, Ilyich en Azovstal, dat zijn de 3 grootste staalfabrieken van Oekrane). Wapenindustrie bestaat met name in Charkiv (tanks) en Dnipropetrovsk. Autoindustrie bevindt zich vooral in Zaporizhzhia (ZAZ) en lucht- en ruimtevaart in Zaporizhzhia en Dnipropetrovsk.
In Luhansk bestaat vooral machinebouw (waaronder treinen, Luhanskteplovoz) en in Donetsk voor mijnbouw. De lokale voetbalclub heet niet voor niks Shakhtar (koempel) Donetsk.
Dat de belangrijkste industrie zich in het oosten van Oekrane bevindt staat dus als een paal boven water, maar die bevindt zich niet in het gebied dat nu gecontroleerd wordt door de separatisten.
twitter:PaulSonne twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:07:13Kremlin Spokesman Peskov: Russia wants a 100% guarantee that Ukraine won't enter NATO. http://t.co/foyTshIr5K reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op woensdag 19-11-2014 om 16:32:53The Ukrainian government has approved a draft decree by President Petro Poroshenko on the unilateral demarcation of the border with #Russia. reageer retweet
twitter:torreyhclark twitterde op woensdag 19-11-2014 om 08:16:53In the room with Putin as he discusses how Russia will survive sanctions, fight corruption http://t.co/cWQ2lysQx6 via @BloombergNews reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:41Lavrov at a presser in Moscow calls for a dialog between Kiev and Ukraine's multitude of faiths, ethnicities, languages. 1/2 reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:50as if the war was ever about that. reageer retweet
Vertelt ze wel ook eens waar de oorlog wel over gaat?quote:twitter:NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:41Lavrov at a presser in Moscow calls for a dialog between Kiev and Ukraine's multitude of faiths, ethnicities, languages. 1/2 reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:50as if the war was ever about that. reageer retweet
quote:Op woensdag 19 november 2014 19:43 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Maar wel het deel wat tzt onderdeel van Oost Ukraine zal zijn, en, veel belangrijker, het kan geen van allemaal bestaan zonder het gasveld wat ligt onder...... juist. Als dat nog niet duidelijk is: energie is de sleutel tot de Ukraine.
En dat is het cynisme in dit verhaal. Dat incluis dat er hier een soort van videospelletje van gemaakt wordt. Het is geen stratego op een laptop.
Weet jij toevallig ook waar die gasleiding tussen Rusland en Europa ligt, want het verbaast me nog steeds dat daar n beider partijen nog geen bommetje namens de ander geplaatst heeft.
Dat veld van Lviv verbleekt bij het deel wat ligt in pro russisch gebied.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://russia-insider.com(...)riches_stake_ukraine
Dat gasveld blijkt volgens deze bron slechts voor een klein gedeelte in de bezette gebieden te liggen, bovendien ligt ook bij Lviv een groot veld.
Tussen Rusland en Europa liggen meerdere gasleidingen, ik vond deze plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De voornaamste pijpleidingen richting Europa liggen dus ook niet in het bezette gebied, maar ten noorden ervan.
quote:According to the Energy Information Administration’s estimates published in June, 2013 technically recoverable Ukrainian shale gas reserves constitute 3.6 trillion cubic meters (1,75% of world shale gas reserves). Earlier in 2011 Energy Information Administration has estimated technically recoverable shale gas reserves of Ukraine as 1.2 trillion cubic meters (0.6% of estimated world reserves), and total reserves as approximately 5.6 trillion cubic meters. According to the report of Dixi Group, estimates of shale gas reserves in Ukraine vary and range from 5 to 8 trillion cubic meters, 1-1.5 trillion cubic meters of which are technically extractive.
Ukraine Special Report: Natural Gas and Ukraine’s Energy Futurequote:According to a study of KPMG, the start of shale gas extraction is expected in 6-7 years, and annual extraction volumes will constitute 2-3 billion cubic meters for Oleska area and 8-10 billion cubic meters for Yuzivska area. The study of the international company INS CERA that was executed for Ministry of Energy and Coal Industry of Ukraine assumes the start of shale gas extraction in 2015. The Ministry estimates the forecasted volume of shale gas extraction at the level of 6-11 billion cubic meters in 2030.
Thus, the volume of shale gas extraction will depend on the investments in drilling activities, the development of the regulatory framework and confirmation of existing reserves. Under favorable conditions, the volume of shale gas extraction could reach 10 billion cubic meters over the next decade.
tl;dr: Men schat dat 1,5 Tcm (triljoen kubieke meter) winbaar is. Dat heeft een straatwaarde van $500 miljard. Te winnen over een periode van 50 jaar. Dat $10 miljard per jaar. De winning begint bescheidener met 5 - 10 bcm (biljoen kubieke meter) met een straatwaarde van een paar miljard dollar. Dat alles omgeven met veel onzekerheden. Niet echt de nieuwe Qatar-velden, wel een mooie bijdrage aan de gas consumptie van Oekraine (momenteel 59 bcm per jaar).quote:The results of a recent IHS CERA study, which are supported by results from a separate
study carried out by the Energy Information Agency within the US Department of Energy,
show that Ukraine holds vast resources of shale gas and CBM.
The majority of shale gas and CBM in Ukraine is present in the East region, specifically the Dnieper-Donets-Donbas Basin,with some additional potential present in the West region. Total gas-in-place resources for unconventional gas in Ukraine could exceed 11.5 Tcm, in IHS CERA's view.
Experience from production in the United States shows that only a small portion of shale
gas and CBM plays—their so-called sweet spots—are likely to be economically producible.
The location and geometry of sweet spots is determined by gas content, maturity, depth,
pressure, and rock mechanics; at this stage, these factors remain highly uncertain in frontier
areas for unconventional gas such as Ukraine.
IHS CERA has mapped the potential areas for shale gas and CBM in the East and West
regions of Ukraine. By applying analogues from the United States, potential key parameters
including time to first production as well as ramp-up and plateau rates were determined for
the various play areas. This allows modeling of potential longer-term production profiles for
different cases, taking into account various possible levels for unit production costs.
Goede zaak dat de hongaren nu vaart maken met south stream en zo de amerikaanse spelletjes om europa te verzwakken ondermijnen. Bravo! Rusland en Europa zouden als 1blok samen moeten optrekken in plaats dat we tegen elkaar uitgespeeld worden.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:20 schreef deelnemer het volgende:
Russia's relations with Hungary warm as ties with West chill
Hoe wil je dat rechtvaardigen?quote:Op woensdag 19 november 2014 19:43 schreef crashbangboom het volgende:
Maar wel het deel wat tzt onderdeel van Oost Ukraine zal zijn
Democratie. (c) het "westen". Democratie is namelijk niet wat een buitenstaander die toevallig wij heet wil. , maar is vooral local.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hoe wil je dat rechtvaardigen?
De bevolking in Oost-Oekraine wil niet afsplitsen.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:03 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Democratie. (c) het "westen". Democratie is namelijk niet wat een buitenstaander die toevallig wij heet wil. , maar is vooral local.
Objectief onjuiste bewering - gaan we weer zo verder met dit soort geblaat?quote:Op woensdag 19 november 2014 23:06 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De bevolking in Oost-Oekraine wil niet afsplitsen.
En waaruit blijkt dat?quote:Op woensdag 19 november 2014 23:07 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Objectief onjuiste bewering - gaan we weer zo verder met dit soort geblaat?
quote:Op woensdag 19 november 2014 21:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Goede zaak dat de hongaren nu vaart maken met south stream en zo de amerikaanse spelletjes om europa te verzwakken ondermijnen. Bravo! Rusland en Europa zouden als 1blok samen moeten optrekken in plaats dat we tegen elkaar uitgespeeld worden.
Jammer ze dat niet gedaan hebben toen Janoekovytsj president was. Niet door het Westen ingehuurde mensen een Nazi/Rebellen beweging laten opzetten die met geweld en omkoping een rechtmatig verkozen president afzetten. Om met honderden doden achter te blijven en achteraf maar keihard te roepen dat het de regering was die met het hevige geweld begon.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:46 schreef teckna het volgende:
Als de mensen daar echt willen afscheiden moeten ze ervoor zorgen dat ze iemand in het parlement krijgen die voorstander is voor een referendum over afscheiding en daarna het referendum op een normaal manier laten uitvoeren. Zo werkt het in een democratie.
Ja jammer man, blijven we in de propaganda retoriek zitten? Het is de lokale bevolking geweest die daar protesten hield, in dezelfde trend zoals dit ook bijvoorbeeld in Turkije is gebeurd. En ongeveer het eerste wat het interim parlement deed was nieuwe verkiezingen uitschrijven, welk ook zijn gehouden.quote:Op donderdag 20 november 2014 09:39 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Jammer ze dat niet gedaan hebben toen Janoekovytsj president was. Niet door het Westen ingehuurde mensen een Nazi/Rebellen beweging laten opzetten die met geweld en omkoping een rechtmatig verkozen president afzetten. Om met honderden doden achter te blijven en achteraf maar keihard te roepen dat het de regering was die met het hevige geweld begon.
Maar als die tanks en andere Russische wapens die de rebellen krijgen. Wat vind je daar nou van?quote:Op donderdag 20 november 2014 09:39 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Jammer ze dat niet gedaan hebben toen Janoekovytsj president was. Niet door het Westen ingehuurde mensen een Nazi/Rebellen beweging laten opzetten die met geweld en omkoping een rechtmatig verkozen president afzetten. Om met honderden doden achter te blijven en achteraf maar keihard te roepen dat het de regering was die met het hevige geweld begon.
Die kopen ze gewoon op de hoek bij Guns'R'Us natuurlijk.quote:Op donderdag 20 november 2014 09:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Maar als die tanks en andere Russische wapens die de rebellen krijgen. Wat vind je daar nou van?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aine-beschoten.dhtmlquote:OVSE-konvooi in Oost-Oekrane beschoten
Een konvooi van de OVSE (Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa) is gisteren beschoten nabij Mariinka, even ten westen van Donetsk. Dat gebied staat onder controle van het Oekraense leger.
Dat heeft de OVSE vandaag bekendgemaakt. Twee geniformeerde mensen stapten uit een vrachtwagen en vuurden twee kogels af op de wagens. Die misten het konvooi op twee meter. De waarnemers verlieten daarop onmiddellijk het gebied, aldus de verklaring. Het is niet duidelijk wie de mannen waren.
De OVSE is in Oekrane om het staakt-het-vuren tussen het Oekraense leger en de pro-Russische rebellen te monitoren.
quote:Major explosions jolt Donetsk overnight, power outage traps almost 300 miners underground - City Hall
Tensions ran high in Donetsk in the early hours of November 20, and all city districts were shaken by gunfire and explosions, the City Council press service reported.
Private homes were hit by shells in the Kuibyshevsky district.
An overnight artillery attack disrupted power supply to the northern and central water stations of Donetskmiskvodokanal. The central water station resumed operation in the morning, and the blackout continued at the northern water station. There is no tap water in the Kyivsky and Voroshylovsky districts and water supply is limited in the Kuibyshevsky and Kalininsky districts.
City services are repairing the damaged utility networks.
A power outage occurred at the Zasiadko Mine at 00:03 on November 20, trapping 231 miners underground. Power supply was partially restored at 01:40. The causes of the blackout are being looked into. As of 06:00 193 miners had been brought to the surface.
A fire and significant damage done to a gas pipeline halted gas supply to a number of residential buildings in the Kuibyshevsky district. Repairmen expect to restore gas supplies on Thursday morning.
The city was relatively quiet as of 10:00.
quote:Investigators notified only 47 people of being suspects in Maidan crimes - deputy prosecutor general
Investigators have managed to notify only 47 people of being suspects in crimes committed on Independence Square in Kyiv this winter, the Ukrainian Prosecutor General's Office has reported.
"We have currently managed to really notify 47 persons of being suspects," Deputy Prosecutor General and Head of the Main Investigation Department Oleh Zalisko said at a briefing in Kyiv on Wednesday.
He said that the impossibility of bringing to justice the organizers of mass killings had seriously impeded the investigation. He said that former officials and law enforcement officers involved in these crimes had destroyed the evidence, in particular, documents on the removal of weapons, investigative cases, and information about the deployment of security forces.
"This significantly influenced the timing and completeness of a pre-trial investigation," Zalisko said.
He also said that 1,167 criminal proceedings were being investigated due to the events on the Maidan this winter and that 77 people had been notified of being suspects. Sixty-seven people were killed with firearms and 184 sustained gunshot wounds in the center of Kyiv in February 2014. Over 750 people sustained injuries not related to the use of firearms, Zalisko said.
Earlier, an advisor to the Ukrainian interior minister, Anton Heraschenko, said that Russia's policy interfered with bringing to justice a number of identified persons involved in murders on Euromaidan in Kyiv and other crimes, as a lot of suspects are hiding in Russia.
In his article for the Dzerkalo Tyzhnia (Weekly Mirror) newspaper Ukrainian Prosecutor General Vitaliy Yarema wrote that 74 peaceful citizens and 12 policemen had been killed in Kyiv downtown on February 18-20, 2014, while 180 citizens and over 180 law enforcers had suffered gunshot wounds.
Gooi anders nog even wat MaidanPR propaganda erin, die hebben ook altijd wel wat grappige berichten op hun twitter.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:48 schreef deelnemer het volgende:
twitter:PaulSonne twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:07:13Kremlin Spokesman Peskov: Russia wants a 100% guarantee that Ukraine won't enter NATO. http://t.co/foyTshIr5K reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op woensdag 19-11-2014 om 16:32:53The Ukrainian government has approved a draft decree by President Petro Poroshenko on the unilateral demarcation of the border with #Russia. reageer retweet
twitter:torreyhclark twitterde op woensdag 19-11-2014 om 08:16:53In the room with Putin as he discusses how Russia will survive sanctions, fight corruption http://t.co/cWQ2lysQx6 via @BloombergNews reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:41Lavrov at a presser in Moscow calls for a dialog between Kiev and Ukraine's multitude of faiths, ethnicities, languages. 1/2 reageer retweet
Daar is de V.S. ook bang voor denk ik soms.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Goede zaak dat de hongaren nu vaart maken met south stream en zo de amerikaanse spelletjes om europa te verzwakken ondermijnen. Bravo! Rusland en Europa zouden als 1blok samen moeten optrekken in plaats dat we tegen elkaar uitgespeeld worden.
En waaruit blijkt dat of roep je nu gewoon maar wat?quote:Op woensdag 19 november 2014 23:06 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De bevolking in Oost-Oekraine wil niet afsplitsen.
quote:Eastern Ukraine fighting kills 13 per day despite ceasefire: U.N.
(Reuters) - Fighting in Eastern Ukraine has killed an average of 13 people each day in the eight weeks since a Sept. 5 ceasefire agreement, U.N. High Commissioner for Human Rights Zeid Ra’ad Al Hussein said in a statement on Thursday.
At least 4,317 people have died and 9,921 have been wounded in the conflict in Eastern Ukraine between mid-April and Nov 18, the statement said.
It cited Ukraine's State Emergency Service as saying the number of internally displaced people in Ukraine had increased from 275,489 as of Sept. 18 to 466,829 on Nov. 19.twitter:myroslavapetsa twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:28:19Acc to UN, 957 lives lost in East #Ukraine fighting between September 6 and November 18, or during the "ceasefire" reageer retweet
quote:
Uitslagen presidents- & parlementsverkiezing.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat of roep je nu gewoon maar wat?
Ik dacht dat de twee betwiste gebieden niet mochten deelnemen aan de "verkiezingen"?quote:Op donderdag 20 november 2014 12:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Uitslagen presidents- & parlementsverkiezing.
Wel belangrijk maar ook een kostenpost vanwege de subsidies die nodig zijn.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:20 schreef Smack10 het volgende:
Het Oosten van Oekrane is ook wel degelijk belangrijk voor Oekrane zelf:
That fighting has disrupted the entire eastern part of the country, crimping business and tax receipts. Mikhail Afendikov, chief executive of Cub Energy, an exploration company, said his firm is drilling only four gas wells in eastern Ukraine instead of 18 as planned. Two-thirds of Ukraine’s coal production comes from the strife-torn Donbas region, and output there has fallen by half. Bridges and railways have been damaged.
http://www.washingtonpost(...)da079cb8a_story.html
Maar het gaat over heel Oost-Oekraine zoals Crashbangboom dat hier definieert.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de twee betwiste gebieden niet mochten deelnemen aan de "verkiezingen"?
quote:Op woensdag 19 november 2014 19:39 schreef J.B. het volgende:
Dat de belangrijkste industrie zich in het oosten van Oekrane bevindt staat dus als een paal boven water, maar die bevindt zich niet in het gebied dat nu gecontroleerd wordt door de separatisten.
quote:Op woensdag 19 november 2014 19:43 schreef crashbangboom het volgende:
Maar wel het deel wat tzt onderdeel van Oost Ukraine zal zijn,
In een situatie waar twee gebieden zich uitspreken tegen de regering en worden aangevallen door het leger is het niet erg objectief om verkiezingen te houden, wat vindt jij?quote:Op donderdag 20 november 2014 12:28 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Maar het gaat over heel Oost-Oekraine zoals Crashbangboom dat hier definieert.
[..]
[..]
quote:Op donderdag 20 november 2014 12:13 schreef Smack10 het volgende:
Gooi anders nog even wat MaidanPR propaganda erin, die hebben ook altijd wel wat grappige berichten op hun twitter.
twitter:EuromaidanPR twitterde op woensdag 19-11-2014 om 15:25:02First session of new #Ukraine's parliament to be held on November 27... http://t.co/OVXoFMUwuJ reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:17:27#OSCE SMM mission will increase the number of monitors from about 300 now to 500 by the end of year, most to be deployed in East |EMPR reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:36:16#OSCE r asked for more details re 2 reported incidents of fire opened at OSCE veh indirectly blamed on Ukr forces - answer: all 4 now |EMPR reageer retweet
Ik vind het gek dat de berichten van dit twitteraccount uberhaupt nog als serieus gezien worden, zou je als tegenwicht net zo goed de berichten van een pro-Russische bron hier constant kunnen neerplanten, dan zou daar telkens "raar" op gereageerd worden.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:38 schreef deelnemer het volgende:
[..]twitter:EuromaidanPR twitterde op woensdag 19-11-2014 om 15:25:02First session of new #Ukraine's parliament to be held on November 27... http://t.co/OVXoFMUwuJ reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:17:27#OSCE SMM mission will increase the number of monitors from about 300 now to 500 by the end of year, most to be deployed in East |EMPR reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:36:16#OSCE r asked for more details re 2 reported incidents of fire opened at OSCE veh indirectly blamed on Ukr forces - answer: all 4 now |EMPR reageer retweet
Nee. Buiten de rebellen gebieden is er alle gelegenheid om de genocide uit te voeren die de het fascistische Kiev regime volgens Poetin in Donbass beoogd. Maar vreemd genoeg zijn de burgers buiten de rebellen gebieden veilig, en kunnen anoniem stemmen, onder het toeziend oog van de OVSE waarnemers.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In een situatie waar twee gebieden zich uitspreken tegen de regering en worden aangevallen door het leger is het niet erg objectief om verkiezingen te houden, wat vindt jij?
Angst zou niet kunnen meespelen?
Dat heb ik vaak genoeg gedaan, en anderen ook. In het OP staan al een aantal opties.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind het gek dat de berichten van dit twitteraccount uberhaupt nog als serieus gezien worden, zou je als tegenwicht net zo goed de berichten van een pro-Russische bron hier constant kunnen neerplanten, dan zou daar telkens "raar" op gereageerd worden.
quote:
Altijd interessant, een nieuw filmpje dus even kijken.quote:
quote:Op donderdag 20 november 2014 12:55 schreef Smack10 het volgende:
Al meer details over het konvooi van de OSCE dat beschoten zou zijn?
Ik vind niet veel op het twitterbericht na..
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aine-beschoten.dhtml
quote:do 20 nov 2014, 15:05
Rusland: wapenlevering VS destabiliseert
MOSKOU - De Verenigde Staten schenden internationale akkoorden en destabiliseren de situatie als ze wapens leveren aan het Oekraense leger.
Dat heeft een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag gezegd. Volgens hem zou het een „zeer ernstig signaal“ zijn als de VS op die manier de strijd tegen de separatisten zouden ondersteunen.
Oekraense soldaten bij een checkpointFoto: AFP
Een Amerikaanse functionaris suggereerde woensdag dat de VS wapens aan het land zouden kunnen leveren. „Als het beleid verandert kunnen we spreken van een ernstige destabiliserende factor die grote gevolgen kan hebben voor de machtsverhoudingen in de regio”, aldus de Russische woordvoerder.
De Amerikaanse vice-president Joe Biden arriveert donderdagavond in de Oekraense hoofdstad Kiev voor gesprekken over de gespannen situatie in het oosten van het land.
De separatisten met wapens en troepen steunen daarentegen...quote:MOSKOU - De Verenigde Staten schenden internationale akkoorden en destabiliseren de situatie als ze wapens leveren aan het Oekraense leger.
Dat heeft een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag gezegd. Volgens hem zou het een „zeer ernstig signaal“ zijn als de VS op die manier de strijd tegen de separatisten zouden ondersteunen.
Ik neem aan dat ze dan zo consequent zijn dat ze sancties aan zichzelf opleggenquote:Op donderdag 20 november 2014 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De separatisten met wapens en troepen steunen daarentegen...
Dat zie je ook bij Strelkov en zijn kliek. Die doen alsof ze een historisch / tsjaristisch drama spelen, alsof het leven een stuurbare droom is. Dat getuig ook van het idee dat de wereld maakbaar is, en de macht om het naar je hand te zetten, de enige realiteit.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:52 schreef zuchtje het volgende:
De opinie van een lid van de diaspora vond ik wel interessant:
http://schumatsky.de/Russia-is-a-lie.htm
Strelkov is iemand die zich met hart en ziel heeft ingezet voor zijn land. Zo iemand verdient een lintje. Je kunt hem vergelijken in Nederlands perspectief met iemand als Raymond Westerling. (Ook hij verdient naar mijn mening nog steeds posthuum een Willemsorde.) Ook iemand die geweldig werk heeft verricht in het belang van Nederland en voor onmogelijke taken werd opgescheept. Toch wist hij zijn taak op een geweldige manier te volbrengen, maar werden er methodes gebruikt die nu door politiek correct en vooral hypocriet Nederland (want de politiek was de opdrachtgever) onterecht niet meer worden gezien als acceptabel. (de excuses zijn een schande en een dolksteek in de rug van alle Indieveteranen) Ondanks dat heeft Westerling juist door zijn methodes wellicht vele duizenden doden voorkomen. Een staat heeft iemand nodig die het vuile werk opknapt. De Russen hebben Strelkov, wij hadden Westerling en nu mensen zoals Marco Kroon.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat zie je ook bij Strelkov en zijn kliek. Die doen alsof ze een historisch / tsjaristisch drama spelen, alsof het leven een stuurbare droom is. Dat getuig ook van het idee dat de wereld maakbaar is, en de macht om het naar je hand te zetten, de enige realiteit.
Diezelfde Strelkov heeft vandaag in de Russische media toegegeven dat de Russen de oorlog begonnen zijn:quote:Op donderdag 20 november 2014 18:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Strelkov is iemand die zich met hart en ziel heeft ingezet voor zijn land. Zo iemand verdient een lintje. Je kunt hem vergelijken in Nederlands perspectief met iemand als Raymond Westerling. (Ook hij verdient naar mijn mening nog steeds posthuum een Willemsorde.) Ook iemand die geweldig werk heeft verricht in het belang van Nederland en voor onmogelijke taken werd opgescheept. Toch wist hij zijn taak op een geweldige manier te volbrengen, maar werden er methodes gebruikt die nu door politiek correct en vooral hypocriet Nederland (want de politiek was de opdrachtgever) onterecht niet meer worden gezien als acceptabel. (de excuses zijn een schande en een dolksteek in de rug van alle Indieveteranen) Ondanks dat heeft Westerling juist door zijn methodes wellicht vele duizenden doden voorkomen. Een staat heeft iemand nodig die het vuile werk opknapt. De Russen hebben Strelkov, wij hadden Westerling en nu mensen zoals Marco Kroon.
http://www.dscherokhan.co(...)terling-dschero-khan
[ afbeelding ]
http://zavtra.ru/content/view/kto-tyi-strelok/quote:If you understand Russian this is very insightful interview from Girkin (Strelkov). In case you had any doubts he acknowledges that he started the war, implies that he received his orders from Russia, and that Russian regular army was involved in the conflict. His "disclaimer" is that 90% of the troops that he eventually put together were locals, which could potentially be true, but does not change the fact that this conflict was started by Russia.
Strelkov is een instrument van de Russische staat, net zoals Westerling dit was van de Nederlandse staat. Denk hier bij de staatsgreep in Bandoeng van 1950, die volledig met medeweten en zelfs in opdracht van de Nederlandse overheid was gepleegd en waar hij later ten onrechte werd afgeschreven als eenling, zodat de politici de handen konden wassen in onschuld. Ook voor Strelkov dreigt dit zelfde lot. Strelkov is een geweldige strijder, maar politiek soms onhandig.quote:Op donderdag 20 november 2014 19:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Diezelfde Strelkov heeft vandaag in de Russische media toegegeven dat de Russen de oorlog begonnen zijn:
[..]
http://zavtra.ru/content/view/kto-tyi-strelok/
Kennelijk spreekt de engelse bron nogal gebrekkig Russisch dan, haal het artikel maar eens door google translate. Niet dat ik Strelkov verder erg serieus of constructief in zijn taal acht, maar de engelse tekst die je (zonder bronvermelding overigens) quote is tegenovergesteld aan wat in de russische tekst staat.quote:Op donderdag 20 november 2014 19:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Diezelfde Strelkov heeft vandaag in de Russische media toegegeven dat de Russen de oorlog begonnen zijn:
[..]
http://zavtra.ru/content/view/kto-tyi-strelok/
UIteraard is de kans groot dat het een stukje propaganda betreft. Strelkov is een nogal makkelijke zondebok natuurlijk voor de Kiev adepten.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:17 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kennelijk spreekt de engelse bron nogal gebrekkig Russisch dan, haal het artikel maar eens door google translate. Niet dat ik Strelkov verder erg serieus of constructief in zijn taal acht, maar de engelse tekst is tegenovergesteld aan wat in de russische tekst staat.
Verder alles goed met je?quote:Op donderdag 20 november 2014 20:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Strelkov is een instrument van de Russische staat, net zoals Westerling dit was van de Nederlandse staat. Denk hier bij de staatsgreep in Bandoeng van 1950, die volledig met medeweten en zelfs in opdracht van de Nederlandse overheid was gepleegd en waar hij later ten onrechte werd afgeschreven als eenling, zodat de politici de handen konden wassen in onschuld. Ook voor Strelkov dreigt dit zelfde lot. Strelkov is een geweldige strijder, maar politiek soms onhandig.
quote:Op donderdag 20 november 2014 20:48 schreef deelnemer het volgende:
Putin says Russia must prevent 'color revolution'
quote:twitter:EuromaidanPress twitterde op donderdag 20-11-2014 om 17:32:08Dear Moscovites, all #Russia's troops are at #Ukraine's border. You have a unique opportunity to take over #Kremlin! http://t.co/Ms7Os8lf56 reageer retweet
twitter:NotMattBellamy twitterde op donderdag 20-11-2014 om 20:13:16The Girkin/Strelkov interview in which he claims responsibility for Russia's invasion (in Eng): http://t.co/Lb437ahpNs [v @UmlandAndreas] reageer retweet
twitter:ChristopherJM twitterde op donderdag 20-11-2014 om 08:14:50Banking & phone chaos in #Crimea are another front in the conflict between #Ukraine & #Russia. Great @reuters report: http://t.co/EtmpOrWM9i reageer retweet
twitter:Conflict_Report twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:37:49#BreakingFootageFirst insights of the main Ukrainian army camp near #Delbaltseve.https://t.co/dH23Uk33RJTanks, BMPs, ATGM, mortars. reageer retweet
Duitse kleding trouwens, god verhoede dat het Russische hadden geweze.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:21 schreef deelnemer het volgende:
twitter:Conflict_Report twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:37:49#BreakingFootageFirst insights of the main Ukrainian army camp near #Delbaltseve.https://t.co/dH23Uk33RJTanks, BMPs, ATGM, mortars. reageer retweet
Zouden er meer moeten doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 00:14 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Duitse kleding trouwens, god verhoede dat het Russische hadden geweze.@ 0.42
Belevert Duitsland nu illegaal Ukraine met militair tuig?
zuchtje postte het al onderaan de vorige paginaquote:Op vrijdag 21 november 2014 08:21 schreef DustPuppy het volgende:
Iemand dit al gelezen?
Boris Schumatsky - Russia is a lie
Goed stuk.
De laatste keer dat de baas van de CIA in Oekrane was, was dat het startpunt voor wat massa-slachtingen. Ik neem aan dat de V.S. even langs gaat bij de puppets in Kiev.quote:De Amerikaanse vice-president Joe Biden arriveert donderdagavond in de Oekraense hoofdstad Kiev voor gesprekken over de gespannen situatie in het oosten van het land.
Iets zegt mij dat dit wel goedgepraat wordt door het Westen.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan zo consequent zijn dat ze sancties aan zichzelf opleggen
Hoezo, Rusland levert toch ook al wapens aan de separatisten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat dit wel goedgepraat wordt door het Westen.![]()
Misschien kan Rusland dan wat lange afstandsraketten leveren aan Cuba of Venezuela.
Waarom zou er iets goedgepraat moeten worden dan? Als de VS wapens willen leveren aan een land om de rotzooi in eigen land op orde te krijgen moeten ze dat nog altijd zelf weten m.i.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoezo, Rusland levert toch ook al wapens aan de separatisten.
Hell, ze leveren zelfs manschappen, dus waar hebben we het over?
De rebellen een de overheid in Kiev zijn geen gelijkwaardige partijen. De ene partij is illegitiem (een onafhankelijk DPR & LDR wordt door niemand erkend) en de andere legitiem.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat dit wel goedgepraat wordt door het Westen.![]()
Misschien kan Rusland dan wat lange afstandsraketten leveren aan Cuba of Venezuela.
http://www.interpretermag(...)tion-agreement/#5090quote:Coalition Agreement in Ukrainian Parliament Seeks EU Integration, NATO Membership
The following is a summary and translation by The Interpreter of the main points provided by Liga.net's source about the coalition agreement:
o Parliamentary immunity will be removed.
o A procedure for impeachment of the president will be drafted and approved.
o Integration with the European Union and fulfillment of all the points of the EU Association Agreement along the way.
o Ukraine's non-bloc status will be abolished. Instead, according to the agreement, entry into NATO will henceforth be a goal of Ukraine.
o A new electoral system will be passed in which the majoritarian system will be removed and a proportional system with open lists will be incorporated.
o Decentralization of Ukraine will be undertaken.
o Ukraine will return control of Crimea and will file lawsuits against Russia.
o Ukraine will permanently locate troops in the east of Ukraine, and will devote at least 3% of the GDP to defense.
o An Anti-Corruption Bureau and National Agency to Combat Corruption will be created.
o Creation of a National Police within Interior Ministry reforms.
o De-communization and prohibition of Soviet and Nazi symbols and propaganda.
o Election of mayors in large cities will take place in two rounds, and there will be less deputies in local councils.
The presentation of the agreement will take place at 12:30 pm Kiev time.
TASS reported several additional points in the agreement:
o “protection of legal interests of Crimean Tatars, all Ukrainian citizens living on a temporarily occupied territory of Crimea and Sevastopol, parts of the Lugansk and Donetsk region, and liberation of these territories”.
o investigation of the killing of protesters on Kiev’s Independence Square in February 2014.
Wie waren er ook alweer de Nazi's?twitter:leonidragozin twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 11:53:34Novorossia "anti-fascists" spread a cartoon purporting that members of "fascist junta" in Kiev are in fact all Jews. http://t.co/TxDieTSa2Q reageer retweet
De grootste anti semitisten kwamen al uit ukraina voordat het nationaal socialisme uberhaupt bestondquote:Op vrijdag 21 november 2014 12:22 schreef DustPuppy het volgende:
Wie waren er ook alweer de Nazi's?twitter:leonidragozin twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 11:53:34Novorossia "anti-fascists" spread a cartoon purporting that members of "fascist junta" in Kiev are in fact all Jews. http://t.co/TxDieTSa2Q reageer retweet
nou rusland en oekraine heeft en hebben de meeste joden hoorquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:46 schreef Sjors. het volgende:
[..]
De grootste anti semitisten kwamen al uit ukraina voordat het nationaal socialisme uberhaupt bestond
het woord pogrom is russisch, zegt in principe al genoeg tochquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:15 schreef homme7 het volgende:
[..]
nou rusland en oekraine heeft en hebben de meeste joden hoor
twitter:ChristopherJM twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 18:09:00Jeez. RT @juliaioffe: The head producer of the new "Russia Today" holding hangs himself in Moscow. http://t.co/sxIuoYUrdm reageer retweet
twitter:myroslavapetsa twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 12:41:42#Yatsenyuk says future pro-West coalition to secure at least 300 seat in parliament, have constitutional majority to amend Constitution reageer retweet
twitter:ASLuhn twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 15:06:00Now in English: Strelkov claims credit for war in eastern Ukraine,everything would've fizzled out if not for his unit http://t.co/LnGIMuODOD reageer retweet
Tja, pro-westers is kapitalisme en dat word gedomineerd door Joodse bankiers. Dus In Kiev zitten joodse nazi's, volkomen logisch.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:22 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat Moldavi en Servie richting meer Russische invloed gaan. Servi krijgt zelfs Russische bases op het grondgebied en wordt de main hub van South stream.quote:
twitter:EuromaidanPR twitterde op zondag 23-11-2014 om 13:22:36#Norway freezes political contacts with #Russia, calls back its mil experts b/c of Russian aggression in #Ukraine http://t.co/1UHXoXOiJj |EMPR reageer retweet
Lees eens het artikel voor je onzin uitkraamt. Kiev en de rebellen doen allebei niets tot weinig voor die mensen. Alleen een staal magnaat die naar Kiev is gevlucht zorgt voor voedselhulp. Zo gaat het altijd met gebieden die glorieus door Rusland ontzet worden. Wat achter blijft na de strijd is een straatarme regio waarvan het volk ingezet kan worden voor een nieuwe brandhaard.quote:Op zondag 23 november 2014 15:47 schreef JCats het volgende:
Genocide in Oost Oekrane.
Het Westen helpt de daders.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_c1
Vergis je je niet met de Amerikaanse regimechangers met hun F18's?quote:Op zondag 23 november 2014 16:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Lees eens het artikel voor je onzin uitkraamt. Kiev en de rebellen doen allebei niets tot weinig voor die mensen. Alleen een staal magnaat die naar Kiev is gevlucht zorgt voor voedselhulp. Zo gaat het altijd met gebieden die glorieus door Rusland ontzet worden. Wat achter blijft na de strijd is een straatarme regio waarvan het volk ingezet kan worden voor een nieuwe brandhaard.
Amerika verpest vaak ook de post-war plannen ja en soms zelfs de pre-war plannen. Echter moet je niet lukraak gaan rondstrooien met termen als 'genocide', zoals JCats doet zonder je verstand te gebruiken. Er is geen sprake van genocide en hoe vaker die term onterecht gebruikt wordt hoe minder betekenis het uiteindelijk heeft. Een beetje als de woorden 'rascisme' of 'discriminatie' die worden rondgestrooid.quote:Op zondag 23 november 2014 16:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Vergis je je niet met de Amerikaanse regimechangers met hun F18's?
belachelijk gewoon. Absurd dat er weer met 2 maten gemeten wordt. De Russen krijgen sancties en het misdadige regime in Kiev dat massaal clusterbommen op de eigen burgers gooit krijgt materiaal om de oorlog tegen de eigen bevolking nog maar weer eens verder op te stoken.quote:Op zondag 23 november 2014 16:56 schreef JCats het volgende:
Weerzinwekkend om een regime te helpen, dat zijn eigen burgers aanvalt.
http://www.nu.nl/politiek(...)-spullen-winter.html
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)logsuitrusting.dhtml
Er zijn in totaal 4000 slachtoffers gevallen, inclusief bewapende rebellen en soldaten. Je kunt dan niet spreken van 'massaal' clusterbommen op eigen burgers gooien.quote:Op zondag 23 november 2014 17:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
belachelijk gewoon. Absurd dat er weer met 2 maten gemeten wordt. De Russen krijgen sancties en het misdadige regime in Kiev dat massaal clusterbommen op de eigen burgers gooit krijgt materiaal om de oorlog tegen de eigen bevolking nog maar weer eens verder op te stoken.
Ik vind het een rare contradictie om aan de ene kant te zeggen dat het allemaal Nazi's zijn en aan de andere kant dat ze gerund worden door Joden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, pro-westers is kapitalisme en dat word gedomineerd door Joodse bankiers. Dus In Kiev zitten joodse nazi's, volkomen logisch.
nou eerlijke verkiezingen mag je best respecteren, maar massas weerloze mensen elimineren dat mag niet , de ISIS niet en de Serviece Nazis ook nietquote:Op zondag 23 november 2014 20:13 schreef JCats het volgende:
Als de NAVO deed wat ze in voormalig Joegoslavi deed, zou Kiev gebombardeerd worden
(Belgrado, april en mei 1999)
Gewoon glashard ontkennen, en zeggen dat je tegelijkertijd de Litouwse burgers aan het beschermen bent waarbij elke opgepakte soldaat op vakantie is.quote:Op maandag 24 november 2014 13:09 schreef homme7 het volgende:
Een NATO land gaat Oekraine militair steunen en met wapens, soort wapensluisje van de eu naar oekraine lijkt me
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekraine_echt___.html
Ach, gewoon een paar kernwapens aan de hoogste bieder verkopen, ter compensatie. We zaait zal immers oogsten.quote:Op maandag 24 november 2014 10:08 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)sen_miljarden__.html
De sancties kosten de russen bakken met geld (dollars)
Die zijn allang door de CIA opgeborgen. Laat eerst de USA die zogenaamde overduidelijke satellietbeelden eens overhandigen.quote:Op maandag 24 november 2014 14:33 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_info_MH17__.html
Er gaan echt wel mensen kletsen die weten wie het gedaan heeft
aan jou ?quote:Op maandag 24 november 2014 15:23 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die zijn allang door de CIA opgeborgen. Laat eerst de USA die zogenaamde overduidelijke satellietbeelden eens overhandigen.
quote:
quote:
twitter:ASLuhn twitterde op maandag 24-11-2014 om 13:02:01Graham Philipps reportedly wounded in eastern Ukraine. Via @varlamov http://t.co/Pukk386bs7 reageer retweet
quote:
twitter:ASLuhn twitterde op maandag 24-11-2014 om 16:04:17Link to prosecutor calling fraud charges against Bogatenkova, who investigated soldiers deaths in Ukraine, baseless: http://t.co/sPdUUxSBbw reageer retweet
Je wilt nog altijd beweren dat er geen Russische militairen rondlopen of liepen in Oekraine?quote:Op maandag 24 november 2014 17:53 schreef crashbangboom het volgende:
NAVO, toon eens een flintertje bewijs voor jullie ophitsende taal met betrekking tot een land dat zogenaamd niet tot de NAVO behoort
Ga een beetje de landsgrenzen van Syrie schenden of zo, en de crap uit die mensen bombarderen
Ha, de aanval van de tegenvraag.quote:Op maandag 24 november 2014 18:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je wilt nog altijd beweren dat er geen Russische militairen rondlopen of liepen in Oekraine?
De beweringen van de NAVO kwamen nogal laat. De meeste mensen wisten allang dat de opstand in Donbass door Russen wordt aangestuurd en vanuit Rusland van de nodige middelen worden voorzien.quote:Op maandag 24 november 2014 18:50 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ha, de aanval van de tegenvraag.
Waar is al dat bewijs voor de beweringen van de NAVO? Waar zijn al die satellietbeelden?
Als ze beweren dat Elvis leeft, in een non NAVO land nota bene, geloof je het dan ook?
Van de andere kant, klets jij zo provocerend & dwaas uit je nek, dan kun beter in AEX de beurskoersen gaan voorspellen.quote:Op maandag 24 november 2014 18:54 schreef crashbangboom het volgende:
Van de andere kant, kunnen ze niet gewoon hun beweringen twitteren, dan moet ze wel waar zijn.
Nope, de meeste mensen wisten wel dat de USA 5 mrd in regime change hadden gestoken en ook waar voor hun geld willen.quote:Op maandag 24 november 2014 18:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De beweringen van de NAVO kwamen nogal laat. De meeste mensen wisten allang dat de opstand in Donbass door Russen wordt aangestuurd en vanuit Rusland van de nodige middelen worden voorzien.
Ik geloof het alleen als een vage bron het twittert. Doe je best, je bent tot nu best goed gebleken daarin.quote:Op maandag 24 november 2014 18:55 schreef deelnemer het volgende:
Van de andere kant, klets jij zo provocerend & dwaas uit je nek, dan kun beter in AEX de beurskoersen gaan voorspellen.
Je ontkent de Russische aanwezigheid dus?quote:Op maandag 24 november 2014 18:50 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ha, de aanval van de tegenvraag.
Waar is al dat bewijs voor de beweringen van de NAVO? Waar zijn al die satellietbeelden?
Als ze beweren dat Elvis leeft, in een non NAVO land nota bene, geloof je het dan ook?
Heeft de NATO al toestemming aan de legitieme Syrische regering gevraagd voor niet alleen schending van hun luchruim maar het deponeren van miljarden aan bommen?
Je ontkent dat NAVO veel beweert, maar nooit bewijs aanvoert, ondanks dat ze beweert (!) dat te hebben? Dus?quote:Op maandag 24 november 2014 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ontkent de Russische aanwezigheid dus?
Ok, je bent dus weer enkel aan het trollen. Doeiquote:Op maandag 24 november 2014 19:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je ontkent dat NAVO veel beweert, maar nooit bewijs aanvoert, ondanks dat ze beweert (!) dat te hebben? Dus?
Je ontkent dat dit hevige mate onproductief is, en dat dit dus kennelijk in het gameplan van de NAVO zit. Met betrekking tot een land wat officieel geen lid van NAVO is?
Spiegeltje, spiegeltje.quote:Op maandag 24 november 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, je bent dus weer enkel aan het trollen. Doei
Mensen kunnen in de opvolgende post bekijken hoe de USA betrokken is, en wat ze van de belangen van de EU vinden.quote:Op maandag 24 november 2014 19:31 schreef deelnemer het volgende:
Mensen kunnen in post 262 de video bekijken waarin de voormalige leiding van de DPR zelf vertelt waar ze vandaan komen.
Zoals er ook een substantieel deel vrijwilligers meevecht bij ISIS, koerden en Syrische rebellen.quote:Op maandag 24 november 2014 19:32 schreef JCats het volgende:
Natuurlijk is er hulp van Russische vrijwilligers.
Daar kan de Russische regering weinig aan doen.
Zoals er ook veel Oekraense vrijwilligers zijn met het doel slachtingen aan te richten.
En natuurlijk kan de Oekraense regering daar wat aan doen.
Als ze zouden willen...
Government Responsible for Cluster Attacks on Donetsk
http://www.hrw.org/news/2(...)se-cluster-munitions
Er is zoveel hulp van Russische vrijwilligers, dat een buurland verovert kan worden door de Russen, terwijl de overheid in Rusland alleen vreedzame betrekkingen met dat land heeft. Daarom heb je niets aan een vredesverdrag met Rusland, want dan kun je nog steeds door Russische vrijwilligers worden uitgemoord.quote:Op maandag 24 november 2014 19:32 schreef JCats het volgende:
Natuurlijk is er hulp van Russische vrijwilligers.
Daar kan de Russische regering weinig aan doen.
In het filmpje praat Victoria Nuland met de ambassadeur over de situatie in Ukraine en wat de VS daarin wil. Dat lijkt mij normaal voor mensen die zich bezighouden met de buitenlandse politiek.quote:Op maandag 24 november 2014 19:33 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Mensen kunnen in de opvolgende post bekijken hoe de USA betrokken is, en wat ze van de belangen van de EU vinden.
En daarom, wat je ook van Putin vindt of niet, is het volkomen terecht dat hij stelt dat een vredesverdrag enkel tussen de beide directe partijen kan gesloten worden.quote:Op maandag 24 november 2014 19:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er is zoveel hulp van Russische vrijwilligers, dat een buurland verovert kan worden door de Russen, terwijl de overheid in Rusland alleen vreedzame betrekkingen met andere landen heeft. Daarom heb je niets aan een vredesverdrag met Rusland, want dan kun je nog steeds door Russische vrijwilligers worden uitgemoord.
Ja, fuck the EU is heel normaal in dat verband.quote:Op maandag 24 november 2014 19:44 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In het filmpje praat Victoria Nuland met de ambassadeur over de situatie in Ukraine en wat de VS daarin wil. Dat lijkt mij normaal voor mensen die zich bezighouden met de buitenlandse politiek.
Nee, want de rebellen zijn Poetin's poppetjes.quote:Op maandag 24 november 2014 19:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En daarom, wat je ook van Putin vindt of niet, is het volkomen terecht dat hij stelt dat een vredesverdrag enkel tussen de beide directe partijen kan gesloten worden.
Dan moet je niet gaan schieten op de Maidan. De president is afgezet door zijn eigen parlement.quote:Wat je verder van Putin vindt, hij heeft, vind ik, wel iets geleerd van 20 jaar oorlog en interventie in met name het midden Oosten.
Dat is ook exact waar het mis gegaan is, toen de EU erbij stond terwijl -door de USA ondersteund zoals nu blijkt- het acooord tussen beide partijen daags erna al gekilled werd door afzetting van de democratisch gekozen Urkainse regering.
Je kan vrede niet van buiten opleggen. Nimmer.
Nee, omgekeerd. Lees maar na in dit topic. Eerst begint het bezetten van gebouwen en duiken types als Babai en Strelkov op. Later ontpoppen deze Russen zich tot de commandanten van Kramatorsk Slaviansk. In amper 3 maanden zijn er de eerste ingegraven steden, met controle posten en loopgraven, en mensen met automatische wapens en MANPADS. Dat lijkt op een succesvol uitgerolde militaire campagne ipv een escalerend burgerprotest.quote:Op maandag 24 november 2014 19:46 schreef JCats het volgende:
Toen het uitmoorden begon, verschenen de Russische vrijwilligers.
Iedereen heeft het meegekregen (onvermijdelijk ivm de Russische propaganda) en verworpen als onjuist.quote:Hoe kan het dat iemand niets heeft meegekregen van de barbaarse haat in de Oekrane tegen Russisch sprekenden?
Rusland destabiliseert Oekraine om te voorkomen dat het land een westerse koers gaat varen en er van de CIS niet veel terecht komt.quote:Op maandag 24 november 2014 19:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, fuck the EU is heel normaal in dat verband.
Sjezus, moet ik een 99.999 doen?
Hoe moeilijk is het te erkennen dat niemand in deze kwestie zuivere bedoelingen heeft gehad, en dat het een dikke fuck up en miscalculatie van beide kanten is geweest, en dat dit zonder terugschaling van testosteron niet tot werkbare proporties teruggebracht kan worden?
Wat ik echter vooral triest vind, is dat de EU zich hierin laat meezuigen.
Iedereen in dit verband zijn poppetjes van de Amerikanen en de Russen.quote:Op maandag 24 november 2014 19:49 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, want de rebellen zijn Poetin's poppetjes.
Ook al zou je me dat ook nog in de schoenen willen schuiven, ik heb niet geschoten hoorquote:Dan moet je niet gaan schieten op de Maidan. De president is afgezet door zijn eigen parlement.
USA destabiliseert de Ukraine om de omgekeerde reden. Ook al ligt het aan het andere eind van de wereld, en hebben ze er totaal niks te schaften.quote:Op maandag 24 november 2014 20:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Rusland destabiliseert Oekraine om te voorkomen dat het land een westerse koers gaat varen en er van de CIS niet veel terecht komt.
Nogmaals, als je dit soort bondgenoten hebt, heb je geen vijanden nodig.quote:De Nederlandse geheime dienst heeft geen aanwijzingen gevonden dat er begin november een aanslag op een Nederlandse delegatie in Oekrane is verijdeld.
Dat melden bronnen tegenover RTL Nieuws maandag.
De Oekraense veiligheidschef Valentin Nalivaitsjenko had eerder tijdens een persconferentie verteld dat er een terroristengroep een aanslag zou plegen op de Nederlandse delegatie tijdens een bezoek aan Charkov. Dit zou in opdracht zijn van de Russische geheime dienst.
Ook minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders was bij die delegatie aanwezig.
Nalivaitsjenko sprak tijdens de persconferentie verder van een ''gevaarlijke subversieve verkenningsgroep'' die uit twaalf mensen bestond en waarvan de leiders zijn gearresteerd.
De groep werd aangehouden op verdenking van andere terroristische activiteiten in Charkov, aldus de veiligheidschef. Tijdens de persconferentie werden beelden getoond van de explosieven en van een verdachte vrouw die 'bekent'.
Het zit de meesten hier gewoon hoog dat Rusland in tegenstelling tot het Westen bijna zonder bloedvergieten een schiereiland heeft weten te bezetten.quote:Op maandag 24 november 2014 10:09 schreef homme7 het volgende:
[..]
nou eerlijke verkiezingen mag je best respecteren, maar massas weerloze mensen elimineren dat mag niet , de ISIS niet en de Serviece Nazis ook niet
Dat deugt niet. In dit geval zijn het de Russen die Oekraine destabiliseren en politiek naar hun pijpen willen laten dansen, maar dan vind jij het ineens goed.quote:Op maandag 24 november 2014 20:05 schreef crashbangboom het volgende:
Iedereen in dit verband zijn poppetjes van de Amerikanen en de Russen.
Exact mijn punt.
Beter lezen deelnemer, dat vind ik niet. Niet zo woorden in de mond leggen/voor een ander invullen, en oogkleppen op het nachtkastje.quote:Op maandag 24 november 2014 21:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat deugt niet. In dit geval zijn het de Russen die Oekraine destabiliseren en politiek naar hun pijpen willen laten dansen, maar dan vind jij het ineens goed.
Nee, je bent een buikspreekpop van de Russische propaganda.quote:Op maandag 24 november 2014 22:03 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Beter lezen deelnemer, dat vind ik niet. Niet zo woorden in de mond leggen/voor een ander invullen, en oogkleppen op het nachtkastje.
Uiteindelijk zal de oorzaak ergens bij de invasie van Napeleon gezocht moeten worden als we na nog 60 delen het station 1e en 2e wereld oorlog gepasseerd zijn. We zijn in tussen al in Kosovo aangekomenquote:Op maandag 24 november 2014 22:53 schreef J.B. het volgende:
Ach Strelkov heeft z'n verhaal uit de doeken gedaan en dat vat in feite alles samen. Alle discussies over Amerikanen en de NAVO en weet ik wat allemaal zijn compleet nutteloos omdat een van de hoofdrolspelers gewoon gezegd heeft hoe de vork in de steel zit.
Ja, ik word betaald om te posten hier op FOK! door Vlad himselfquote:Op maandag 24 november 2014 22:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, je bent een buikspreekpop van de Russische propaganda.
Dat is een vrij gebruikelijke westerse vorm van democratie brengen hoor, alleen gaat het meestal gepaard met een flink bloedvergieten.quote:Dat Rusland de Krim geannexeerd heeft is evident (de machtovername, en in 2 weken er een volksraadpleging er doorheen jagen die je alleen zelf controleert, is geen geloofwaardige vorm van zelfbeschikking. Noch is de Krim evident altijd Russisch geweest.
Misschien dat je de opvolgende video ook even kan bekijken. Moest ik van Vlad zeggen hoor, 10 euro extraquote:Dat Rusland de opstand in Oost-Oekraine heeft aangewakkerd en georganiseerd, is ook evident. Dat zeggen de Russen die deze opstand leiden zelf in de video uit post 262.
Reconstructies. Ah, zoiets als de plaatjes van Powell die WOMD in Irak moesten aantonen? Ik dacht dat we ons niet meer voor dat karretje lieten spannen?quote:Dat er wapens vanuit Rusland Oekraine instromen is ook evident. Er zijn tal van meldingen over. Reconstructies van militaire colonnes die vanuit Rusland Oekraine binnen treden.
Ben jij nou zo naief, of denk je echt dat het om Ukraine gaat? Moet ik nou een lijstje opsommen van alle interventies en inmengin die de USA daar gepleegd heeft? En subtiel probeer je het te framen als enkel een gewapend confict, maar het gaat inmiddels - en ging voor dat al- veel veel verder dan dit. Het gaat om een stelletje testosteron neocons in de USA die die Ruskis wel eens op de knieen willen dringen. En de EU die daar ingelokt zijn. Met die twee schreeuwende volksmenners voorop, trouwens. Quart wit and half wit, met het spuug op de bek.quote:De doden, die na de aanval op het vliegveld van Donetsk, werden afgevoerd naar Rusland. De machtsovername door Vostok bataljon van het gemeentehuis in Donetsk. Een grenspost, die werd plat geschoten door mensen die vanuit Rusland door de Russische grenspost gingen en vervolgens de Oekrainse grenspost aanvielen. Ook toen het eerste Russische 'hulpkonvooi' de Oekrainse grens overging, constateerde aanwezige journalisten nog dezelfde avond dat er een colonne militaire voertuigen de grens overging. Het offensief bij Mariupol, dat vanaf Russisch grondgebied werd ingezet. De doden die na het laatste offensief werden afgevoerd naar Rusland.
Rusland drijft dit gewapende conflict, om Oekraine zijn wil op te leggen.
Omdat wij ook onze eigen waarden democratie, mensenrechten, vrijheid, rechtsstaat, vrije markt, vrijheid van meningsuiting etc. moeten verdedigen. Als wij dat niet krachtig genoeg doen dan gaat dat fout. Het is ook aan Oekraine zelf om een keuze te maken betreffende de toekomst van het land, Rusland heeft nu voor hen de keuze gemaakt door het land doelbewust in twee stukken te splitsen. Mogelijkerwijs is dit op de lange termijn de beste oplossing, maar Rusland had deze keuze niet voor Oekraine mogen maken.quote:Op maandag 24 november 2014 23:41 schreef crashbangboom het volgende:
Waarom kunnen we als EU niet gewoon toegeven, dat te meer we trachten te beinvloeden naar ons wereldbeeld, te meer we destabiliseren en de voedingsbodem voor steeds ernstigere conflicten leggen?
Oke, stel we luisteren naar jou. Zowel de EU als de VS trekt de handen af van Oekraine, Moldavie, Albanie, Georgie, Azerbeidzjan. Geen financiele steun, geen politieke steun, helemaal niets, we bemoeien ons er helemaal niet meer mee. We geven toch geen fuck om dat soort landen.quote:Op maandag 24 november 2014 23:41 schreef crashbangboom het volgende:
Dat zijn weer fraaie afstandelijke volzinnen, nimtex, en fijn dat je kind aan huis bent aan het Pentagon
Mijn verhaal was echter persoonlijk.
Waarom kiezen we ervoor het leven van mensen zoveel mogelijk te verneuken, als het maar ver genoeg weg ligt? Waarom kunnen we als EU niet gewoon toegeven, dat te meer we trachten te beinvloeden naar ons wereldbeeld, te meer we destabiliseren en de voedingsbodem voor steeds ernstigere conflicten leggen? Amerikanen kunnen dat niet, die denken echt dat de wereld ophoudt bij border patrol. Zouden wij niet onderhand wijzer mogen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |