abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:20:56 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146773954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ik geloof dit niet.

Tenzij de Russen inderdaad de oppervlakkige 'bad guys' zijn zoals ze in de meeste Hollywood films worden voorgesteld.

Anders zou ik dit gewoon scharen onder Oekrainse propaganda. Maar ben benieuwd naar het bewijs.

[ Bericht 10% gewijzigd door DustPuppy op 18-11-2014 14:28:48 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146774065
Is er op die rampplek nog steeds geen sneeuw gevallen? Normaal is het daar nu toch al winters?
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:37:31 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_146774449
wel bizar dat er een aanslag is verijdeld...
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_146774599
WaterdrinkerP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:24:35 Die hele verijdelde aanslag zaak in Charkov stinkt. Wat men maar niet begrijpt is dat dit ook een propaganda-oorlog is. Aan beide kanten. reageer retweet
pi_146774827
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik geloof dit niet.

Tenzij de Russen inderdaad de oppervlakkige 'bad guys' zijn zoals ze in de meeste Hollywood films worden voorgesteld.

Anders zou ik dit gewoon scharen onder Oekrainse propaganda. Maar ben benieuwd naar het bewijs.
Iets zegt mij dat we de opgepakte mensen niet gaan zien. :')
pi_146774859
Wordt ook nog niks gemeld bij andere buitenlandse media.
pi_146774862
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef L3gend het volgende:

[..]

Slaat helemaal nergens op. Rusland kan weinig winnen door nog meer EU-burgers om te brengen. En vliegtuig neer laten knallen door separatisten veroorzaakt al veel te veel aandacht voor het conflict wat Rusland betreft.

Dit is waarschijnlijk geen verzinsel, maar erg aangedikt door Oekrane. Je kunt altijd wel een paar gekken vinden die een bekend doelwit willen aanvallen, vervolgens verzin je er zelf een verhaal omheen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146774883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel toevallig dat ook net Dave Roelvink aangehouden is.... ;)
so long and thanks for all the fish
pi_146774901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel toevallig dat ook net Dave Roelvink aangehouden is.... ;)
Die doet alles voor een beetje aandacht, net zoals zijn vader.
pi_146774911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De meeste landen respecteren nog wel de internationale regels (dit in tegenstelling tot Rusland).
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_146774922
Wanneer verklaren we de oorlog aan Rusland?
pi_146774929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:52 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

De meeste landen respecteren nog wel de internationale regels (dit in tegenstelling tot Rusland).
Welke internationale regels?
pi_146774984
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:53 schreef Infection het volgende:
Wanneer verklaren we de oorlog aan Rusland?
Deze mannen zijn er anders al klaar voor:

dinsdag 18 november 2014 @ 15:01:27 #15
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146775136
Ik kan wel een reden verzinnen:

*zet aluhoedje op*

Na de aanslag zou Oekrane roepen dat het Rusland of de separatisten waren, uiteraard.
Rusland kan dan misschien met 'overtuigend' (zij het gefabriceerd) bewijs komen dat het Oekrane zelf was, waardoor hun verhaal dat MH-17 is neergeschoten door Oekraine ook ineens een stuk geloofwaardiger wordt...

*zet aluhoedje af*

Zoiets? Maar dat is erg ver gezocht, misschien.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146775534
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:01 schreef DustPuppy het volgende:
Ik kan wel een reden verzinnen:

*zet aluhoedje op*

Na de aanslag zou Oekrane roepen dat het Rusland of de separatisten waren, uiteraard.
Rusland kan dan misschien met 'overtuigend' (zij het gefabriceerd) bewijs komen dat het Oekrane zelf was, waardoor hun verhaal dat MH-17 is neergeschoten door Oekraine ook ineens een stuk geloofwaardiger wordt...

*zet aluhoedje af*

Zoiets? Maar dat is erg ver gezocht, misschien.
Het zou me niet eens verbazen. :')
pi_146776107
Weliswaar ontstijgt het het niveau van riooljournalistiek en heeft het ook geen onduidelijke twitterbron, maar toch. Aber auf Deutsch, het interview van de ARD met Putin.

http://www.ardmediathek.d(...)7468&bcastId=8109878
pi_146779356
Het nieuws betreffende die verijdelde wordt overigens gemeld door het Russische bureau Interfax, blijkbaar dus niet door Oekraeners.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2014 17:23:16 ]
pi_146781847
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:44 schreef deelnemer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, dat de mate waarin leiders er voordeel uit kunnen halen, het enige/doorslaggevende criterium is. Waarom zou ik beslissingsbevoegdheden overdragen op leiders als deze die gebruiken voor hun eigen voordeel? En als niemand bereid is zijn beslissingsbevoegdheden over te dragen op de leiders, dan zijn ze geen leiders meer. Het is eerder zo de een bevolking de leiders krijgt die het verdient. Als je geen goed bestuur afdwingt, krijg je slechte leiders.
''voordeel uit kunnen halen'' bedoelde ik niet als in; direct persoonlijk gewin. Dat kn ook, en zou ng problematischer zijn (voor de bevolking). Maar ik ging in deze uit van het geval een ''voordeel voor het land of de unie die zij representeren''.
pi_146782210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 18:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

''voordeel uit kunnen halen'' bedoelde ik niet als in; direct persoonlijk gewin. Dat kn ook, en zou ng problematischer zijn (voor de bevolking). Maar ik ging in deze uit van het geval een ''voordeel voor het land of de unie die zij representeren''.
Ook dat niet, want dan zou 'natievorming' een dekmantel zijn voor het ongebreideld najagen van nationaal voordeel. Waarom zouden burgers, die zelf niet zo samenleven, ineens geen breder palet aan morele sentimenten meer hebben?

Los daarvan, hebben burgers geen belang bij conflict, zoals in Donbass. Als de bestuurselite zijn rol jegens de samenleving wil waarmaken, zal ze conflicten diplomatiek oplossen.
The view from nowhere.
pi_146782347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:08 schreef deelnemer het volgende:
Ook dat niet, want dan zou 'natievorming' een dekmantel zijn voor het ongebreideld najagen van nationaal voordeel. Waarom zouden burgers, die zelf niet zo samenleven, ineens geen breder palet aan morele sentimenten meer hebben?

Los daarvan, hebben burgers geen belang bij conflict, zoals in Donbass. Als de bestuurselite zijn rol jegens de samenleving wil waarmaken, zal ze conflicten diplomatiek oplossen.
Ik snap je eerste zin niet. Wat bedoel je met 'natievorming' en 'zelf zo samenleven'? Op welke wijze?

Maar conflict is (tenzij destabiliteit van potentile concurrentie wenselijk is - en dan heb je het over conflict buiten de ervaring van de eigen burgers) niet het doel natuurlijk.
pi_146783755
NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:17:02 This cat and mouse game never stops. Interfax. Kiev should talk to insurgents, not Moscow - deputy FM Karasin on Yatsenyuk's offer of talks. reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:18:08 Biggest difference between the war in Ukraine and wars of the early 20th century? No one, absolutely no one is up to take the responsibility reageer retweet
ianbateson twitterde op maandag 17-11-2014 om 20:52:50 .@AP over 10,000 in #Budapest protesting against pro-Putin PM Orban+corruption http://t.co/Qis5QJvdhG #Hungary http://t.co/L5xGxhjsYn reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146785963
Grappig hoe persoonlijke meningen inmiddels ook al onder nieuws en feiten vallen :)

Het uitgebreide interview van ARD met Putin al gezien, deelnemer?
Is wellicht wat interessanter om daar een mening over te hebben.
pi_146786341
quote:
ianbateson twitterde op maandag 17-11-2014 om 20:52:50 .@AP over 10,000 in #Budapest protesting against pro-Putin PM Orban+corruption http://t.co/Qis5QJvdhG #Hungary http://t.co/L5xGxhjsYn reageer retweet
[ afbeelding ]
Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0IP10J20141105

[ Bericht 1% gewijzigd door crashbangboom op 18-11-2014 21:00:44 ]
pi_146787881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.

De VS mogen zelf kiezen wie ze wel of geen visum voor hun land geven, lijkt me.

En tegen de Hongaarse dictatuur zou eerder meer dan minder verzet mogen komen vanuit andere landen. Wat de VS hier doet is wat dat betreft een welkom signaal.
pi_146788541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:26 schreef Igen het volgende:

[..]

De VS mogen zelf kiezen wie ze wel of geen visum voor hun land geven, lijkt me.

En tegen de Hongaarse dictatuur zou eerder meer dan minder verzet mogen komen vanuit andere landen. Wat de VS hier doet is wat dat betreft een welkom signaal.
Natuurlijk mag dat, zelfs als het uitsluitend extern politiek gemotiveerd is.Maar dat maakt het niet minder eng, willekeurig en oncontroleerbaar (en ondemocratisch, ai).

Regime change door de US in Hongarije de volgende? Anders zijn de EU sancties die in mei verlengd moeten worden bij deze dood. Hebben we nog meer onwillende staten, die een lesje moeten leren? Slovakije ging ook niet direct op de rug liggen, toch?
pi_146788731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, zelfs als het uitsluitend extern politiek gemotiveerd is.Maar dat maakt het niet minder eng, willekeurig en oncontroleerbaar (en ondemocratisch, ai).

Regime change door de US in Hongarije de volgende? Anders zijn de EU sancties die in mei verlengd moeten worden bij deze dood. Hebben we nog meer onwillende staten, die een lesje moeten leren? Slovakije ging ook niet direct op de rug liggen, toch?
Stel je niet zo aan, Hongarije heeft een volstrekt achterlijke en dictatoriale regering, los van welk standpunt ze over Oekrane innemen.

Wat dat betreft is Hongarije hier ook best off-topic.
pi_146789008
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, Hongarije heeft een volstrekt achterlijke en dictatoriale regering, los van welk standpunt ze over Oekrane innemen.

Wat dat betreft is Hongarije hier ook best off-topic.
Dat moet je tegen deelnemer vertellen dan, die legt het verband met pro-putin.

Laatste keer dat ik keek hadden ze trouwens een democratisch gekozen regering, maar ik kan me vergissen. Of is dat toch niet het criterium van de regime changende broeders?

Hongarije is zeer ontopic, dit maakt weer duidelijk hoe de USA elke 'tegenstander' in hun jihad tegen Rusland probeert op koud ijs te zetten.

Grootheidswaanzin. Beter dat de EU op tijd ten halve keert dan volslagen dwaalt in dit spel.
pi_146795482
Oekraine heeft dus een aanslag verijdeld op een Nederlandse delegatie, zonder vervolgens de beveiliging van deze delegatie, of de Nederlandse regering in te lichten??

Lekker betrouwbare partner hebben we!
pi_146800523
Maar het betekent wel dat ze de strategie van aanvallen als er Nederlanders op de rampplek zijn, hebben verlaten dus kunnen we eindelijk daar doorwerken.
pi_146803689
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:47 schreef crashbangboom het volgende:
Grappig hoe persoonlijke meningen inmiddels ook al onder nieuws en feiten vallen :)

Het uitgebreide interview van ARD met Putin al gezien, deelnemer?
Is wellicht wat interessanter om daar een mening over te hebben.
Een mening is op zichzelf ook een feit, en als deze vandaag wordt geuit is het ook nieuw. De mening van Poetin over de situatie vond ik niet acceptabel, omdat hij de rol van Rusland in Oekraine volledig ontkent.

Een andere uitspraak van Poetin (waar die tweets/mening betrekking op had), dat Kiev nu moet onderhandelen met de rebellen ipv Rusland, is in strijd met het Minsk akkoord (er in Donbass nog geen officiele verkiezing gehouden) en de leiders in Donbass leggen Oekraine dictaten op (wij zijn onafhankelijk) waarvoor Rusland de machtsfactor is die dat mogelijk maakt. Over deze kwestie is alleen met Rusland te onderhandelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Maar het betekent wel dat ze de strategie van aanvallen als er Nederlanders op de rampplek zijn, hebben verlaten dus kunnen we eindelijk daar doorwerken.
De Oekraine heeft geen strategie van obstructie op de crash-site.

[ Bericht 10% gewijzigd door deelnemer op 19-11-2014 12:06:12 ]
The view from nowhere.
pi_146803977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 11:57 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een mening is op zichzelf ook ook een feit.
:D

quote:
De mening van Poetin over de situatie vond ik niet acceptabel, omdat hij de rol van Rusland in Oekraine volledig ontkent.
Ik zou niet weten hoe je dat in het interview kan beluisteren, integendeel.

quote:
Een andere uitspraak van Powtin, dat Kiev nu moet onderhandelen met de rebellen ipv Rusland, is in strijd met het Minsk akkoord (er in Donbass nog geen officiele verkiezing gehouden) en de leiders in Donbass leggen Oekraine dictaten op (wij zijn onafhankelijk) waarvoor Rusland de machtsfactor is die dat mogelijk maakt. Over deze kwestie is alleen met Rusland te onderhandelen.

Wat hij daar over zegt is het meest zinnige wat ik sinds een jaar over deze kwestie gehoord heb. Wat hij daar namelijk zegt is dat als twee externe mogendheden iets met elkaar afspreken over de hoofden van de direct betrokkenen heen, dat een garantie voor instabiliteit is, en dat alleen de direct betrokkenen zelf duurzame afspraken kunnen maken.

Heeft er toch nog iemand wat geleerd van de afgelopen twintig jaar.
pi_146804078
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik geloof dit niet.

Dat inderdaad. Oekrane heeft er teveel belang bij om Europa achter zich te houden.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146804232
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:05 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

[..]

Ik zou niet weten hoe je dat in het interview kan beluisteren, integendeel.

[..]

Wat hij daar over zegt is het meest zinnige wat ik sinds een jaar over deze kwestie gehoord heb. Wat hij daar namelijk zegt is dat als twee externe mogendheden iets met elkaar afspreken over de hoofden van de direct betrokkenen heen, dat een garantie voor instabiliteit is, en dat alleen de direct betrokkenen zelf duurzame afspraken kunnen maken.

Heeft er toch nog iemand wat geleerd van de afgelopen twintig jaar.
Daar klopt niets van, omdat Rusland veel meer betrokken is dan hij verteld. Hij noemt de annexatie van de Krim volledig in overeenstemming met het internationaal recht. Maar Rusland heeft op de Krim de macht over genomen (the little green man), er in twee weken er een referendum door gejast, waarvan de uitslag door eigen poppetjes is vastgesteld. Donbass is nog erger, want verloopt met veel bloedvergieten. Poetin framed de situatie op een manier die meer verhuld dat verduidelijkt.

Hier is dan het interview.
The view from nowhere.
pi_146804402
Rusland kondigt militaire invasie aan die ze waarschijnlijk zelf zullen beginnen. De doelen lijken mij duidelijk. Het vliegveld van Donetsk en de stad Mariopol.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_146804586
Commentaar van een volkerrecht expert op het interview met Putin
Vlkerrechtliche Bewertung des Putin-Interviews
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_146804727
Het besluit van Oekrane om de geldkraan dicht te draaien voor gebieden in het oosten van het land zou een voorbode kunnen zijn voor een militair offensief van het Oekraense leger.
Daar heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov woensdag voor gewaarschuwd.

Eerder deze maand maakte de Oekraense regering al bekend dat ze de betaling van overheidsgelden stopzet aan gebieden die in handen van de rebellen zijn. Het gaat met name om de regio's rond de steden Donetsk en Loehansk.

Het gaat om een bedrag van rond de 2 miljard euro. De nu al noodlijdende economie in de regio kan daardoor verder achteruit gaan.

Lavrov zei te vermoeden dat het Oekraense leger met het stopzetten van de betalingen "de weg bereidt voor een nieuwe invasie om zo het probleem met geweld op te lossen".

Voertuigen

In de gebieden die in handen van de rebellen zijn werden de afgelopen weken tientallen gepantserde voertuigen, artilleriestukken en zware wapens verplaatst.

Ook dat doet de vrees toenemen dat nieuwe vijandelijkheden op handen zijn. Ondanks een staakt-het-vuren dat sinds september van kracht is, komen er nog dagelijks mensen om het leven bij artilleriebeschietingen.

Geen gesprekken

Wat Oekrane betreft komen er geen rechtstreekse gesprekken met de pro-Russische separatisten over de beindiging van het conflict. Dat zei premier Arseni Jatsenjoek woensdag. Hij riep Rusland op om zich te houden aan de wapenstilstand die begin september inging en sindsdien veelvuldig wordt geschonden.

Deze week eisten hevige gevechten in het oosten van het land weer tientallen levens. De slachtoffers vielen vooral in gevechten rond het vliegveld van Donetsk. Zowel rebellen als militairen van het regeringsleger sneuvelden, zei de nationale veiligheidsraad in Kiev maandag.

Rechtstreeks duel

De leider van de separatisten in Loehansk, Igor Plotnitski, heeft de Oekraense president Petro Porosjenko voor een duel uitgedaagd. Plotnitski wil daarmee een einde maken aan de oorlog tussen Oekrane en de pro-Russische opstandelingen, aldus het Russische persbureau Itar-Tass woensdag.

"Laten we het voorbeeld volgen van de oude Slavische leiders en de Kazachse leiders", stelt Plotnitski voor. "De winnaar van het duel mag de tegenpartij de voorwaarden voor het beindigen van het conflict opleggen."

Wat Plotnitski betreft, bepaalt Porosjenko waar het duel zal plaatsvinden. De president mag ook het wapen kiezen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)litaire-invasie.html
pi_146804763
Wat Oekrane betreft komen er geen rechtstreekse gesprekken met de pro-Russische separatisten over de beindiging van het conflict. Dat zei premier Arseni Jatsenjoek woensdag. Hij riep Rusland op om zich te houden aan de wapenstilstand die begin september inging en sindsdien veelvuldig wordt geschonden.

Ik dacht dat de overheid ook een taak had om het bloedvergieten te stoppen?
  woensdag 19 november 2014 @ 12:33:51 #39
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146804787
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:31 schreef Smack10 het volgende:
Het besluit van Oekrane om de geldkraan dicht te draaien voor gebieden in het oosten van het land zou een voorbode kunnen zijn voor een militair offensief van het Oekraense leger.
Daar heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov woensdag voor gewaarschuwd.

Eerder deze maand maakte de Oekraense regering al bekend dat ze de betaling van overheidsgelden stopzet aan gebieden die in handen van de rebellen zijn. Het gaat met name om de regio's rond de steden Donetsk en Loehansk.

Het gaat om een bedrag van rond de 2 miljard euro. De nu al noodlijdende economie in de regio kan daardoor verder achteruit gaan.

Lavrov zei te vermoeden dat het Oekraense leger met het stopzetten van de betalingen "de weg bereidt voor een nieuwe invasie om zo het probleem met geweld op te lossen".

Voertuigen

In de gebieden die in handen van de rebellen zijn werden de afgelopen weken tientallen gepantserde voertuigen, artilleriestukken en zware wapens verplaatst.

Ook dat doet de vrees toenemen dat nieuwe vijandelijkheden op handen zijn. Ondanks een staakt-het-vuren dat sinds september van kracht is, komen er nog dagelijks mensen om het leven bij artilleriebeschietingen.

Geen gesprekken

Deze week eisten hevige gevechten in het oosten van het land weer tientallen levens. De slachtoffers vielen vooral in gevechten rond het vliegveld van Donetsk. Zowel rebellen als militairen van het regeringsleger sneuvelden, zei de nationale veiligheidsraad in Kiev maandag.

Rechtstreeks duel

De leider van de separatisten in Loehansk, Igor Plotnitski, heeft de Oekraense president Petro Porosjenko voor een duel uitgedaagd. Plotnitski wil daarmee een einde maken aan de oorlog tussen Oekrane en de pro-Russische opstandelingen, aldus het Russische persbureau Itar-Tass woensdag.

"Laten we het voorbeeld volgen van de oude Slavische leiders en de Kazachse leiders", stelt Plotnitski voor. "De winnaar van het duel mag de tegenpartij de voorwaarden voor het beindigen van het conflict opleggen."

Wat Plotnitski betreft, bepaalt Porosjenko waar het duel zal plaatsvinden. De president mag ook het wapen kiezen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)litaire-invasie.html
Duel at dawn on the beach with flintlock pistols. ^O^
  woensdag 19 november 2014 @ 12:37:43 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146804917
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:33 schreef Smack10 het volgende:

Ik dacht dat de overheid ook een taak had om het bloedvergieten te stoppen?
Ik denk dat Oekrane gelijk heeft. Ze kunnen het best met de macht achter de separatisten praten.

Zolang die macht blijft ontkennen dat ze een partij zijn is onderhandelen niet mogelijk.
pi_146805030
Ah, Oekrane gaat nu dan toch de geldkraan dichtdraaien in het gebied van de opstandelingen? Een voorspelbare stap in het scenario dat van begin af aan al erg waarschijnlijk was, nl. het ontstaan van een zoveelste Abchazi/Zuid-Osseti/Transnistri.

Heeft Lavrov eigenlijk ook kritiek erop dat ze in Luhansk/Donetzk niet wilden meedoen aan de presidentsverkiezingen, of stelt hij zich op het standpunt dat het gebied eigenlijk niet bij Oekrane hoort als dat politiek handig uitkomt maar eigenlijk ook weer wel bij Oekrane hoort als dat economisch handig uitkomt?
pi_146805246
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat Oekrane gelijk heeft. Ze kunnen het best met de macht achter de separatisten praten.

Zolang die macht blijft ontkennen dat ze een partij zijn is onderhandelen niet mogelijk.
En met wie moet die partij achter de separatisten praten?
  woensdag 19 november 2014 @ 12:55:55 #43
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146805462
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En met wie moet die partij achter de separatisten praten?
Met Oekrane natuurlijk. Maar zoals ik al zei, dat doen ze niet, want dan moeten ze toegeven dat ze een partij zijn in het conflict. En dat doen ze pas als het conflict gestreden is en zij gewonnen hebben (zie annexatie Krim).
pi_146805596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met Oekrane natuurlijk. Maar zoals ik al zei, dat doen ze niet, want dan moeten ze toegeven dat ze een partij zijn in het conflict. En dat doen ze pas als het conflict gestreden is en zij gewonnen hebben (zie annexatie Krim).
Het lijkt mij inderdaad ook constructiever als Rusland met de V.S. gaat praten, want daar gaat het uiteindelijk om.
  woensdag 19 november 2014 @ 13:01:32 #45
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146805632
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het lijkt mij inderdaad ook constructiever als Rusland met de V.S. gaat praten, want daar gaat het uiteindelijk om.
De V.S. is niet manschappen en materieel het gebied in aan het pompen.
pi_146805658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De V.S. is niet manschappen en materieel het gebied in aan het pompen.
Nee, wel geld waarmee bovenstaande wordt gekocht.
pi_146805906
NoahSneider twitterde op woensdag 19-11-2014 om 12:39:44 Gas still not flowing to #Ukraine, which has yet to start pre-payments to #Russiahttp://t.co/FuzXudobCP reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146805936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:41 schreef Igen het volgende:
Ah, Oekrane gaat nu dan toch de geldkraan dichtdraaien in het gebied van de opstandelingen?
Wel logisch ook, anders zouden ze rechtstreeks de strijd tegen zichzelf financieren. Ook niet erg praktisch :P
  woensdag 19 november 2014 @ 13:11:41 #49
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146805978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, wel geld waarmee bovenstaande wordt gekocht.
Dat is niet te vergelijken.

Met die logica hoeven we immers nooit meer te onderhandelen met landen waar specifiek iets aan de hand is. Dan zou de V.S. ook met Rusland moeten onderhandelen over Iran i.p.v. met het land zelf bijvoorbeeld.

Ja, ik ben het met je eens dat het een proxy-oorlog is. Maar Rusland heeft dat 'proxy' gedeelte inmiddels losgelaten.
pi_146806071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, ik ben het met je eens dat het een proxy-oorlog is. Maar Rusland heeft dat 'proxy' gedeelte inmiddels losgelaten.
Wat denk je als aan de grens van de V.S. een vergelijkbaar conflict zou zijn, dan had de V.S. dat land waarschijnlijk allang genuked (wellicht wat overdreven maar goed).

Je snapt wel wat ik bedoel.
  woensdag 19 november 2014 @ 13:16:14 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146806119
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat denk je als aan de grens van de V.S. een vergelijkbaar conflict zou zijn, dan had de V.S. dat land waarschijnlijk allang genuked (wellicht wat overdreven maar goed).

Je snapt wel wat ik bedoel.
Agree to disagree.
pi_146806128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:27 schreef Digi2 het volgende:
Commentaar van een volkerrecht expert op het interview met Putin
Vlkerrechtliche Bewertung des Putin-Interviews
Nicht wirklich. Niet echt. Dat is juridische taal voor, jawel.
pi_146806161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Daar klopt niets van, omdat Rusland veel meer betrokken is dan hij verteld. Hij noemt de annexatie van de Krim volledig in overeenstemming met het internationaal recht. Maar Rusland heeft op de Krim de macht over genomen (the little green man), er in twee weken er een referendum door gejast, waarvan de uitslag door eigen poppetjes is vastgesteld. Donbass is nog erger, want verloopt met veel bloedvergieten. Poetin framed de situatie op een manier die meer verhuld dat verduidelijkt.

Hier is dan het interview.
Ik zie hier wel veel geframed worden, maar het is niet Putin.

Probeer gewoon eens open niet vooringenomen te luisteren?
pi_146806169
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Agree to disagree.
^O^
pi_146806239
Als een land bepaalde gebieden afsluit voor publieke zaken, dan wil dat land dat gebied niet meer of maakt het tot een soort ghetto waar mensen omkomen door tekorten?

Ik bedoel, we hebben het hier over een overheid die wij ( :')) bij de E.U. willen die gebieden afsluit van noodzakelijke publieke services.
pi_146806320
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:09 schreef deelnemer het volgende:
NoahSneider twitterde op woensdag 19-11-2014 om 12:39:44 Gas still not flowing to #Ukraine, which has yet to start pre-payments to #Russiahttp://t.co/FuzXudobCP reageer retweet
Was ook nooit de bedoeling van de Ukraine

http://news.yahoo.com/ukr(...)640796--finance.html

Twee highlights:

quote:
Ukraine aims to avoid using an interim gas deal signed last month for as long as it can and eventually end its reliance on Russian gas through better EU connections, Naftogaz Chief Executive Andriy Kobolyev told Reuters on Tuesday.

....

The interim gas accord is an insurance policy.

"Signing this deal with the Russian Federation was necessary to make sure that we are able to go through peak demand when we have low temperatures," Kobolyev said. "As soon as we decide it is time to pay for Russian gas, we will make an advance payment."

...

The CEO said as part of the anti-corruption drive he was working on "a 50 percent principle", aimed at replacing half the company's staff with new people, including from international companies. He gave no timeframe.
Met name de laatste, komt de aap uit de mouw. Kom er maar in Biden e McCain.
pi_146806383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met die logica hoeven we immers nooit meer te onderhandelen met landen waar specifiek iets aan de hand is. Dan zou de V.S. ook met Rusland moeten onderhandelen over Iran i.p.v. met het land zelf bijvoorbeeld.

Ehm, dat is juist EXACT wat er gebeurd. Zonder Rusland was Iran er al lang niet meer.
pi_146806416
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ehm, dat is juist EXACT wat er gebeurd. Zonder Rusland was Iran er al lang niet meer.
Dan waren er een helehoop staten niet meer. Niet in rechtsvorm, maar fysiek.
pi_146806723
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Smack10 het volgende:
Als een land bepaalde gebieden afsluit voor publieke zaken, dan wil dat land dat gebied niet meer of maakt het tot een soort ghetto waar mensen omkomen door tekorten?

Ik bedoel, we hebben het hier over een overheid die wij ( :')) bij de E.U. willen die gebieden afsluit van noodzakelijke publieke services.
Of dat gebied is een rebellen gebied wat zegt het andere deel niet meer nodig te hebben. Vanzelfsprekend sluit je het dan af. Met bepaalde "lusten"komen lasten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 19 november 2014 @ 13:35:00 #60
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146806743
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Smack10 het volgende:

Een gebied wat zijn eigen overheid de oorlog heeft verklaard.

Dus of de regering kan de geldstroom naar het gebied stopzetten of doorgaan zijn eigen gewapende tegenstand te financieren. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze, toch?
pi_146806825
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Een gebied wat zijn eigen overheid de oorlog heeft verklaard.

Dus of de regering kan de geldstroom naar het gebied stopzetten of doorgaan zijn eigen gewapende tegenstand te financieren. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze, toch?
En vice versa
  woensdag 19 november 2014 @ 13:37:30 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146806837
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

True, maar er is toch wel een verschil tussen zeggen: "Ho, ho je blijft met je tengels van onze vriend af" of "wij bepalen wat er met onze vriend gebeurd, dus praat maar met ons en niet met hem."

Of zie ik dat helemaal verkeerd?
  woensdag 19 november 2014 @ 13:38:33 #63
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146806877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En vice versa
Donetsk en Luhansk financieren de regering in Kiev?

Of betwist jij nou wie wie de oorlog heeft verklaard?
pi_146806892
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het helpt natuurlijk niet dat die president zelf bezig is de rechterlijke macht te ontmantelen. In dit tempo kunnen de Hongaren straks nog maar op 1 partij stemmen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_146806968
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het helpt natuurlijk niet dat die president zelf bezig is de rechterlijke macht te ontmantelen. In dit tempo kunnen de Hongaren straks nog maar op 1 partij stemmen.
In dit tempo kan de wereld alleen nog maar op twee Amerikaanse kandidaten stemmen :)

Wat heeft Amerika zich te bemoeien met elke vage uithoek van de wereld die niet slaafs Uncle Sam klakkeloos volgt? Waarbij elk regime wat hun wel welgevallig is zo dictatoriaal, ondemocratisch en onwettelijk mag zijn als maar kan?
pi_146807050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:41 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

In dit tempo kan de wereld alleen nog maar op twee Amerikaanse kandidaten stemmen :)

Wat heeft Amerika zich te bemoeien met elke vage uithoek van de wereld die niet slaafs Uncle Sam klakkeloos volgt?
Nog steeds meer keus.

Maar net zoveel als elk ander land. Maar dat geeft ze nog wel het recht om hun afkeuren uit te spreken of dmv diplomatieke dwang dingen te voorkomen.
pi_146807051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En vice versa
Die hoek van het land was natuurlijk al een flinke netto-ontvanger.
pi_146807080
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hoek van het land was natuurlijk al een flinke netto-ontvanger.
De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd) en de bulk van de industrie. Dus nee....
pi_146807131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef DustPuppy het volgende:
True, maar er is toch wel een verschil tussen zeggen: "Ho, ho je blijft met je tengels van onze vriend af" of "wij bepalen wat er met onze vriend gebeurd, dus praat maar met ons en niet met hem."

Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ah zo, d'r zit idd wel wat nuance in. Het is niet letterlijk het laatste maar de grote buurman dicteert in dit geval wel dat het bij praten blijft.
pi_146807209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nog steeds meer keus.

Maar net zoveel als elk ander land. Maar dat geeft ze nog wel het recht om hun afkeuren uit te spreken of dmv diplomatieke dwang dingen te voorkomen.
Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger (moreel) recht aan ontlenen.

Als Orban de US weer volledig steunt in de anti Russische jihad, is het weer het beste vriendje.
pi_146807239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger moreel recht aan ontlenen.
Is dat zo? Over het algemeen zit er wel een lijn in het VS buitenland beleid.
pi_146807274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat zo? Over het algemeen zit er wel een lijn in het VS buitenland beleid.
Ja, wie het niet eens met ons is, bombarderen we terug naar de vorige eeuw.

Ik weet niet goed welk recht dat is? Wel dat het extreem gevaarlijk is voor de wereldvrede, al twintig jaar.
pi_146807315
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:44 schreef crashbangboom het volgende:
De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd) en de bulk van de industrie. Dus nee....
Ik zou eerder de EU zeggen....
pi_146807320
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd)
Zoals je weet is schaliegas amper rendabel te ontwikkelen. Blijft een leuk aluhoedjes verhaal maar in de praktijk speelt het amper mee.
quote:
en de bulk van de industrie. Dus nee....
Als je het hebt over zwaar verouderde mijnen en staalindustrie die draait op subsidie heb je zeker een punt.
pi_146807324
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, wie het niet eens met ons is, bombarderen we terug naar de vorige eeuw.

Ik weet niet goed welk recht dat is?
Dat is 1 land geweest waarbij er wel degelijk ook hogere uitgangspunten waren dan alleen jullie zijn het niet met ons eens.
pi_146807336
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger (moreel) recht aan ontlenen.

Als Orban de US weer volledig steunt in de anti Russische jihad, is het weer het beste vriendje.
Voor de EU niet.
pi_146807359
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zoals je weet is schaliegas amper rendabel te ontwikkelen. Blijft een leuk aluhoedjes verhaal maar in de praktijk speelt het amper mee.

misschien moet je toch iets beter volgen wat schalie betekent voor de wereldenergiemarkt, wat denk je dat Biden Jr. anders in de Urkaine te zoeken heeft?

quote:
Als je het hebt over zwaar verouderde mijnen en staalindustrie die draait op subsidie heb je zeker een punt.
Daar heb ik het dan ook niet over :)
pi_146807379
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

Dus de shell bestaat ook uit alu hoedjes want ze hebben 9 miljard genvesteerd in die velden? :W
pi_146807411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zou eerder de EU zeggen....
Die zijn schaakmat gezet door de Amerikanen, en kunnen nu niet meer terug.
pi_146807456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De EU had er geen fuck over te zeggen m.b.t. Oekrane, fuck de EU was de mening van de V.S.

En wij zitten opgescheept met een oorlog in Europa, weer lekker laf van de V.S.
pi_146807525
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

misschien moet je toch iets beter volgen wat schalie betekent voor de wereldenergiemarkt, wat denk je dat Biden Jr. anders in de Urkaine te zoeken heeft?

[..]
Ik weet prima wat het betekent. En daarmee is de rol die de aluhoedjes er in dit conflict aan toe dichten natuurlijk belachelijk.
quote:
Daar heb ik het dan ook niet over :)
Waar heb je het dan wel concreet op?
pi_146807566
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus de shell bestaat ook uit alu hoedjes want ze hebben 9 miljard genvesteerd in die velden? :W
Nope, dat schrijf ik niet. De rol die je er aan toe wil dichten is echter veel te groot. In Rusland zelf heeft Shell nog veel meer genvesteerd en te verliezen om maar eens wat te noemen.
pi_146807582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:53 schreef crashbangboom het volgende:
Waarom zou de VS meer interesse hebben in schaliegas (in Oekrane) dan de EU?
pi_146807584
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De EU had er geen fuck over te zeggen m.b.t. Oekrane, fuck de EU was de mening van de V.S.

En wij zitten opgescheept met een oorlog in Europa, weer lekker laf van de V.S.
Wat wil je hier nu precies zeggen?
pi_146807599
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:54 schreef Smack10 het volgende:
weer lekker laf van de V.S
weer?
pi_146807607
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Shell heeft blijkbaar de VS in de houdgreep.
pi_146807616
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet prima wat het betekent. En daarmee is de rol die de aluhoedjes er in dit conflict aan toe dichten natuurlijk belachelijk.

[..]

Waar heb je het dan wel concreet op?
Als je weet wat dat betekent moet je niet zulke aperte onzin posten :)
pi_146807670
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef 99.999 het volgende:
Shell heeft blijkbaar de VS in de houdgreep.
Dat zeggen we nu wel spottend, maar Shell was in Irak ook de grootste winnaar.
pi_146807689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Is jou niet opgevallen dat McCain het eerst volgende weekend na MH17 opeens in Amsterdam Amerikaans natuaral gas aan Europa stond aan te bieden?

Ja, vervelend van dat vliegtuig, het zijn die commies, maar ik heb de oplossing hoor, koop ons natural gas.

Weerzinwekkend gewoon.
pi_146807724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als je weet wat dat betekent moet je niet zulke aperte onzin posten :)
Nu niet de boel gaan ontwijken aub.

Maar welke industrie doel nu precies op?
pi_146807726
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Is jou niet opgevallen dat McCain het eerst volgende weekend na MH17 opeens in Amsterdam Amerikaans natuaral gas aan Europa stond aan te bieden?

Ja, vervelend van dat vliegtuig, het zijn die commies, maar ik heb de oplossing hoor, koop ons natural gas.

Weerzinwekkend gewoon.
Waiting for 99.999 for trolling comments in 1, 2, 3...
pi_146807754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat zeggen we nu wel spottend, maar Shell was in Irak ook de grootste winnaar.
Voor hen was een stabiel Irak ook aantrekkelijker geweest. Hadden ze met minder risico meer kunnen verdienen.
pi_146807763
quote:

Weerzinwekkend gewoon.
Dus Amerika heeft interesse in een situatie waarin de EU gn (goedkope) schalie kan halen uit Oekrane? Da's wat anders dan ''interesse in de schaliegas in Oekrane''.
pi_146807770
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waiting for 99.999 for trolling comments in 1, 2, 3...
Getroll is het zeker.
pi_146807790
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu niet de boel gaan ontwijken aub.

Maar welke industrie doel nu precies op?
Niet ontwijken 99.999, is shale amper rendabel te ontwikkelen?
pi_146807800
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Getroll is het zeker.
Fijn dat je het zelf nu eindelijk toegeeft.

Als je hier alleen komt om het topic te verzieken, waarom kom je dan?
pi_146807819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Was het maar hier alleen.
pi_146807852
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet ontwijken 99.999, is shale amper rendabel te ontwikkelen?
In veel gevallen is dat inderdaad het geval. Zie de miljardenafboekingen van verschillende oliemaatschappijen op dit onderwerp.

Maar hoe zit het nu met die industrie?
pi_146807880
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oh, had het vooral over het gedrag van crashbang :).
pi_146807892
En de Poetin-geilers in het algemeen.
pi_146807931
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In veel gevallen is dat inderdaad het geval. Zie de miljardenafboekingen van verschillende oliemaatschappijen op dit onderwerp.

Maar hoe zit het nu met die industrie?
pi_146808003
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Juist, zware industrie die niet meer concurrerend is op de wereldmarkt en die alleen overeind blijft door subsidie uit Kiev.
pi_146808026
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist, zware industrie die niet meer concurrerend is op de wereldmarkt en die alleen overeind blijft door subsidie uit Kiev.
Gast, serieus.

Gooi jezelf weg _O-
pi_146808113
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gast, serieus.

Gooi jezelf weg _O-
Oh, die verouderde staal en kolenindustrie is nog wel goed concurrerend?
pi_146808142
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, die verouderde staal en kolenindustrie is nog wel goed concurrerend?
Heb je ook bronnen voor je subsidie verhaal?
pi_146808465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie daamee bedoelt dat als Ukraine allse uit het buitenland moet importeren omdat ze zelf geen industrie meer hebben, het westen dat zwaar zal moeten subsidieren.
pi_146808497
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Sowieso wel een lezenswaardig stuk voor je
https://decorrespondent.n(...)en/38198952-aca68603

quote:
De laatste groep wijst op een analyse van het tijdschrift De Oekraense Week. Die berekende dat op basis van de overheidsbegroting Galici, de regio in het westen, in 2012 de schatkist 635 miljoen euro opleverde en daarvan 596 miljoen terugkreeg in de vorm van subsidies. De Donbassregio leverde 1,6 miljard euro op, maar ontving 44 miljard euro voor subsidies en pensioenen.
pi_146808510
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk dat ie daamee bedoelt dat als Ukraine allse uit het buitenland moet importeren omdat ze zelf geen industrie meer hebben, het westen dat zwaar zal moeten subsidieren.
Nogmaals het plaatje dan, aangezien dit wel relevant is voor het conflict daar:

Is natuurlijk geen toeval dat om deze gebieden gevochten wordt, als je ziet hoeveel deze bedragen aan de industrie in Oekrane.
pi_146808911

[ Bericht 100% gewijzigd door crashbangboom op 19-11-2014 14:33:36 ]
pi_146809048
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sowieso wel een lezenswaardig stuk voor je
https://decorrespondent.n(...)en/38198952-aca68603

[..]

Wellicht moet je er een wat serieuzere bron bijhalen dan een populair geschreven anecdote?

http://www.birmingham.ac.(...)kraine-connolly.aspx

quote:
Western Ukraine’s economic powerhouse, the city of Kiev, would likely experience significant disruption in the event of a division. West Ukraine would require enormous levels of external assistance, both to manage its large public debt burden, and to generate the type of economic restructuring that would be required to increase income levels across the country. Without restructuring, West Ukraine would be one of the poorest countries in Europe. The financial assistance and open market for exports provided by the EU would be crucial to the economic future of the country.

East Ukraine, on the other hand, has the potential for a brighter future. It would inherit the richer, more urbanised and on the whole more productive sections of the Ukrainian economy. It is also further along in developing its shale gas resources. Consequently, East Ukraine would be more viable as an independent state and would possess the capabilities to compete in some areas of the global economy. In an alternative scenario, East Ukraine would also represent a significant and relatively modern addition to an enlarged Russian economy.
pi_146809068
Financial Times:
http://blogs.ft.com/beyon(...)ust-stay-in-ukraine/

Total net subsidies to Donbas from Ukraine’s budget and industries were 38.6bn hryvnia in 2013 ($2.9bn) or 17 per cent of the region’s GDP. Kiev subsidised both the region’s budget deficit and its coal industry, as well as subsidising electricity and natural gas for local industrial enterprises.

Die Welt:
http://www.dw.de/the-significance-of-the-donbas/a-17567049

Donbas coal is not competitive

As for the Donbas coalfield, Ewald Bhlke, director of the Berthold Beitz Center in Berlin, can only agree: "Since the 1980s, it has been unprofitable, expensive and has really only been kept alive artificially for social reasons."

Industrie in de Donbass is gewoon zwaar verlieslatend, beetje vergelijkbaar met de industrie in bijvoorbeeld Walloni.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2014 14:37:08 ]
pi_146809102
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:35 schreef J.B. het volgende:
http://blogs.ft.com/beyon(...)ust-stay-in-ukraine/

Total net subsidies to Donbas from Ukraine’s budget and industries were 38.6bn hryvnia in 2013 ($2.9bn) or 17 per cent of the region’s GDP. Kiev subsidised both the region’s budget deficit and its coal industry, as well as subsidising electricity and natural gas for local industrial enterprises.

Industrie in de Donbass is gewoon zwaar verlieslatend, beetje vergelijkbaar met de industrie in bijvoorbeeld Walloni.
Lees het stuk hierboven maar eens.

Aardig dat die poging om te spinnen dat Oost Ukraine alleen kolen is, en en passent ook nog even het verband met Wallonie proberen te leggen.
pi_146809285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:36 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Aardig dat die poging om te spinnen dat Oost Ukraine alleen kolen is, en en passent ook nog even het verband met Wallonie proberen te leggen.
Walloni is inderdaad rendabeler.

Maar welke industrie in Oost-Oekrane is volgens jou dan nog zo belangrijk en rendabel?
pi_146809305
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:36 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Gedaan, maar daar wordt gesproken over Oekrane in 2 helften splitsen en aangezien de huidige volksrepubliek slechts 3% van de oppervlakte van Oekrane behelst gaat de vergelijking mank. Bijvoorbeeld Dnjepropetrovsk en Charkov zitten er al niet bij ingegrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2014 14:42:29 ]
pi_146809408
Dan moeten jullie toch echt beter lezen.

Dan komen dat soort misverstanden dat het enkel kolen is niet tot stand, en voorts zou je natuurlijk ook eens naar het geposte kaartje kunnen kijken.
pi_146809726
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:46 schreef crashbangboom het volgende:
Dan moeten jullie toch echt beter lezen.

Dan komen dat soort misverstanden dat het enkel kolen is niet tot stand, en voorts zou je natuurlijk ook eens naar het geposte kaartje kunnen kijken.
Er wordt ook niet gesteld dat het alleen kolen is. Maar vooral dat het gaat om veel verouderde zware industrie.

Maar goed, kan je ook aangeven om welke belangrijke en rendabele industrie het dan wel gaat? Want die vraag ontwijk je hier constant :)
pi_146809833
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt ook niet gesteld dat het alleen kolen is. Maar vooral dat het gaat om veel verouderde zware industrie.

Maar goed, kan je ook aangeven om welke belangrijke en rendabele industrie het dan wel gaat? Want die vraag ontwijk je hier constant :)
Lezen, 99.999

Niet het gebruikelijke spelletje van eerst zuigen, dan schelden en dan zoveel mogelijk domme vragen gaan stellen in de hoop dat het antwoord een mogelijkheid geeft om een zijweg in te slaan.
pi_146810028
quote:

[..]

Weerzinwekkend gewoon.
Raar want dat verhaal was al veel langer bezig. Om juist zijn reserves aan te houden is het bij wet verboden in de VS omdat aan het buitenland te verkopen.
Daarom investeert de EU veel in leidingen naar noord afrika en turkije.
pi_146810199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Raar want dat verhaal was al veel langer bezig. Om juist zijn reserves aan te houden is het bij wet verboden in de VS omdat aan het buitenland te verkopen.
Daarom investeert de EU veel in leidingen naar noord afrika en turkije.
Die pijpleiding naar Turkije gaat nergens naartoe, want om die aan te sluiten met de Qatar velden moet ie door..... juist..... Syrie en Irak (hoe toevallig).

Verder is de USA al LNG terminals aan het bouwen, http://fortune.com/2014/0(...)es-two-new-projects/ en bepaalde liquids zijn al vrijgesteld van de ban. O.a. export men vanuit Alaska naar Japan.

De enige echte oplossing is natuurlijk voor de EU om eindelijk zelf haar energievraagstuk in eigen beheer te nemen, want of je nu door Rusland wordt gebeten of door de USA, dat is om het even. Dan is Rusland ws. nog een stabiele leverancier, want als Rutte n keer verkeerd hoest heb je als een economische sanctie te pakken tegenwoordig.
pi_146810289
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die pijpleiding naar Turkije gaat nergens naartoe, want om die aan te sluiten met de Qatar velden moet ie door..... juist..... Syrie en Irak (hoe toevallig).

Verder is de USA al LNG terminals aan het bouwen, http://fortune.com/2014/0(...)es-two-new-projects/ en bepaalde liquids zijn al vrijgesteld van de ban. O.a. export men vanuit Alaska naar Japan.

De enige echte oplossing is natuurlijk voor de EU om eindelijk zelf haar energievraagstuk in eigen beheer te nemen, want of je nu door Rusland wordt gebeten of door de USA, dat is om het even. Dan is Rusland ws. nog een stabiele leverancier, want als Rutte n keer verkeerd hoest heb je als een economische sanctie te pakken tegenwoordig.
Die leiding die door Turkije loopt, gaat naar Azerbeidzjan.
pi_146810347
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:16 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Die leiding die door Turkije loopt, gaat naar Azerbeidzjan.
Maar het heikele punt de laatste tien jaar is om 'm aan te sluiten met Qatar, want daar zit de motherload. Dan komt een conflictje hier en daar toch wel handig uit.

Slecht nieuws voor shell trouwens (als die pijpleiding er ooit onder druk van de EU komt), want die kunnen hun GTL investeringen in Qatar dan in n keer afschrijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door crashbangboom op 19-11-2014 15:30:04 ]
pi_146811362
November 19, 2014 17:32

Ukrainian troops lose 1,800 armored vehicles and tanks in Southeast Ukraine - source

MOSCOW/DONETSK. Nov 19 (Interfax-AVN) - The Ukrainian military have lost some 1,800 infantry combat vehicles, armored carriers and tanks in hostilities in the country's southeast, a well-informed source in the joint intelligence structures of the self-proclaimed Donetsk People's Republic (DPR) and Luhansk Peoples' Republic (LPR) told Interfax-AVN on Wednesday.

"The losses of armor suffered by Ukrainian military formations since the beginning hostilities in the territories of DPR and LPR as of mid-November totaled about 1,800 units," the source said.

About 500 of them are irreparable losses, the source specified. "We are speaking of fully destroyed infantry combat vehicles, armored carriers and tanks and also the armored vehicles which the militia captured as trophies and use in its own interests," he said.

He said that out of the 500 lost units, some 100 are tanks - T60, T-72 and T-80.

http://www.interfax.com/newsinf.asp?id=552250
  woensdag 19 november 2014 @ 15:59:29 #123
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_146811634
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:14 schreef crashbangboom het volgende:
, want als Rutte n keer verkeerd hoest heb je als een economische sanctie te pakken tegenwoordig.
Ruutte hoest toch alleen op commando van brussel als ie al wat durft te hoesten
pi_146811868
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:01 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Lezen, 99.999

Niet het gebruikelijke spelletje van eerst zuigen, dan schelden en dan zoveel mogelijk domme vragen gaan stellen in de hoop dat het antwoord een mogelijkheid geeft om een zijweg in te slaan.
Die tactiek pas jij toe. Ik stel je diverse malen dezelfde concrete vraag maar je antwoord maar niet...

Om welke belangrijke en rendabele industrie draait het dan wel?
pi_146811925
EuromaidanPR twitterde op woensdag 19-11-2014 om 08:54:56 #Mejlis of #Crimean Tatars ppl building in #Simferopol will be sold by #Russian illegal authority at auction -@unian http://t.co/9fyCryNL58 reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op woensdag 19-11-2014 om 13:27:26 #Russia delivers a new shock to #Crimean business: forced nationalizationhttp://t.co/0c7ziuJywm | EMPR #RussiainvadedUkraine #Ukraine reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146812490
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die tactiek pas jij toe. Ik stel je diverse malen dezelfde concrete vraag maar je antwoord maar niet...

Om welke belangrijke en rendabele industrie draait het dan wel?
Heb ik al zesendertig keer op geantwoord (geen 10.000, grapje deelnemer), dat jij het niet wil lezen wil niet zeggen dat je verder moet zuigen.
pi_146812779
Nope je ontwijkt het geven van een antwoord consequent.
pi_146812882
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:38 schreef 99.999 het volgende:
Nope je bent een drenend kind wat het antwoord niet wil lezen. Dat is toch wel een tekortkoming op een internetforum.
pi_146812971
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:38 schreef 99.999 het volgende:
Ga toch inhoudelijk in op iets i.p.v. de boel weer de verstieren met je getroll en gedraai.
pi_146814839
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nope je bent een drenend kind wat het antwoord niet wil lezen. Dat is toch wel een tekortkoming op een internetforum.
Nou, leg het me dan maar eens uit. Want ik zie je antwoord echt niet...
Welke rendabele industrien maken die regio nu zo belangrijk?
pi_146815679
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou, leg het me dan maar eens uit. Want ik zie je antwoord echt niet...
Welke rendabele industrien maken die regio nu zo belangrijk?
Is je scrollknop kapot?

En verder

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ga toch inhoudelijk in op iets i.p.v. de boel weer de verstieren met je getroll en gedraai.
pi_146816099
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Is je scrollknop kapot?

En verder

[..]

Die knopjes werken prima. En dan zie ik dat jij en smack beginnen te trollen nadat de oorspronkelijke stelling van jullie kant overtuigend onderuit is gehaald. Tikkie sneu allemaal.
pi_146816246
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die knopjes werken prima. En dan zie ik dat jij en smack beginnen te trollen nadat de oorspronkelijke stelling van jullie kant overtuigend onderuit is gehaald. Tikkie sneu allemaal.
Referend aan je putin-lover claim, moet je dan de sperma van ome bama eens uit je ogen vegen.

Het feit dat je als een vijfjarige over coal blijft miepen, maar verder geen enkele post wil lezen (bewust, omdat je een user bent die alleen wil zieken), is weinig overtuigend. Alweer zo'n "claim" uit het luchtledige, enkel om te provoceren.

Gewoon kappen met die trieste shit 99.999. En niet alleen in dit topic.
pi_146816908
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Referend aan je putin-lover claim, moet je dan de sperma van ome bama eens uit je ogen vegen.

Het feit dat je als een vijfjarige over coal blijft miepen,
Dat doe ik dus juist niet, ondanks je herhaalde pogingen mij dat aan te wrijven.
Ik vraag je al een aantal maal wat er buiten die zwaar verouderde en op subsidies draaiende kolen- en staalindustrie zich voor belangrijke en rendabele industrie zich in het rebellengebied bevindt.
Daar komt gewoon geen antwoord op (dat kaartje is daar het antwoord ook niet op, dat snap je zelf ook wel)

quote:
maar verder geen enkele post wil lezen (bewust, omdat je een user bent die alleen wil zieken), is weinig overtuigend. Alweer zo'n "claim" uit het luchtledige, enkel om te provoceren.
Ik heb de verschillende posts vanmiddag gewoon gelezen.

quote:
Gewoon kappen met die trieste shit 99.999. En niet alleen in dit topic.
Dat persoonlijke geneuzel van je voegt volgens mij niet zoveel toe. Al snap ik ook prima dat je dat enkel doet omdat je inhoudelijk geen punt hebt :)
pi_146817101
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat doe ik dus juist niet, ondanks je herhaalde pogingen mij dat aan te wrijven.
Ik vraag je al een aantal maal wat er buiten die zwaar verouderde en op subsidies draaiende kolen- en staalindustrie zich voor belangrijke en rendabele industrie zich in het rebellengebied bevindt.
Daar komt gewoon geen antwoord op (dat kaartje is daar het antwoord ook niet op, dat snap je zelf ook wel)
Daar is al diverse malen een antwoord op gekomen, kleuter. :)

quote:
Ik heb de verschillende posts vanmiddag gewoon gelezen.

Nog erger, je bent dus enkel aan het zieken om het zieken.

quote:
Dat persoonlijke geneuzel van je voegt volgens mij niet zoveel toe. Al snap ik ook prima dat je dat enkel doet omdat je inhoudelijk geen punt hebt :)
Dat getrol van jou voegt vooral niet veel toe. Forumbreed. Al is dat bord voor je kop wel schattig.
pi_146817117
quote:
Interessant

Voor het netto ontvanger zijn van het rebellengebied wel een aardig plaatje
pi_146817128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Daar is al diverse malen een antwoord op gekomen, kleuter. :)
Waar dan toch? Geef eens een linkje?
[..]
pi_146817188
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar dan toch? Geef eens een linkje?
[..]
Jij kan als ex modje prima lezen, trolleke :)

.
pi_146817319
quote:
Goed gegoogled, deelnemer, ben je nog wat tegengekomen wat 99.999 niet wil lezen, maar wat wel diverse malen hier gepost is?
pi_146817355
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:10 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

.
Wederom op de man :).

Maar dan mogen we er dus van uitgaan dat je mijn vraag niet kan of wil beantwoorden en daarom dus maar op de man gaat spelen :)
pi_146817373
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:13 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Goed gegoogled, deelnemer, ben je nog wat tegengekomen wat 99.999 niet wil lezen, maar wat wel diverse malen hier gepost is?
Kan je het stuk niet op de inhoud pareren? In plaats van dit sneue op de man gaan?
pi_146817392
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wederom op de man :).

Maar dan mogen we er dus van uitgaan dat je mijn vraag niet kan of wil beantwoorden en daarom dus maar op de man gaat spelen :)
Dat mag geenzins, keunigin.
pi_146817396
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:10 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

.
Crashbangboom & Smack10 hanteren dezelfde strategie als Rusland in het conflict in Oekraine. Een ander in de schoenen schuiven wat je zelf doet.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:13 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee.
The view from nowhere.
pi_146817407
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je het stuk niet op de inhoud pareren? In plaats van dit sneue op de man gaan?
Kan jij je scrollknop niet gebruiken ipv dit op de man gaan, met je putin lover crap?
  Moderator woensdag 19 november 2014 @ 19:16:38 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146817414
wtf is hier nu weer aan de hand }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_146817421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Crashbangboom & Smack10 hanteren dezelfde strategie als Rusland ook in het conflict in Oekraine. Een ander in de schoenen schuiven wat je zelf doet.
_O-
pi_146817434
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kan jij je scrollknop niet gebruiken ipv dit op de man gaan, met je putin lover crap?
Ok, je kan dat stuk dus niet pareren en je kan mijn vragen niet beantwoorden.

Is dat ook weer duidelijk.
pi_146817499
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, je kan dat stuk dus niet pareren en je kan mijn vragen niet beantwoorden.

Is dat ook weer duidelijk.
Niemand kan jouw vragen beantwoorden, 99.999 :)
Ever.
  Moderator woensdag 19 november 2014 @ 19:20:34 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146817549
dat lijkt me een mooie afsluiter voor dit onzinnige gesprekje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_146818283
quote:
Ukraine’s industry centres on the East. Nearly all steel production and most arms manufacturing takes place in the region, and the country is currently one of the world’s leading exporters in both sectors. Other higher value-added sectors, including the auto and aerospace industries, are also predominantly located in the East, although the competitiveness of enterprises in this region is patchy.
Er vanuit gaande dat crashbangboom duidt op dat artikel van de Universiteit van Birmingham:

De voornaamste staalindustrie in Oekrane bevindt zich in Krivyi Rih en Mariupol (ArcelorMittal Kryvyi Rih, Ilyich en Azovstal, dat zijn de 3 grootste staalfabrieken van Oekrane). Wapenindustrie bestaat met name in Charkiv (tanks) en Dnipropetrovsk. Autoindustrie bevindt zich vooral in Zaporizhzhia (ZAZ) en lucht- en ruimtevaart in Zaporizhzhia en Dnipropetrovsk.

In Luhansk bestaat vooral machinebouw (waaronder treinen, Luhanskteplovoz) en in Donetsk voor mijnbouw. De lokale voetbalclub heet niet voor niks Shakhtar (koempel) Donetsk.

Dat de belangrijkste industrie zich in het oosten van Oekrane bevindt staat dus als een paal boven water, maar die bevindt zich niet in het gebied dat nu gecontroleerd wordt door de separatisten.
pi_146818460
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat crashbangboom duidt op dat artikel van de Universiteit van Birmingham:

De voornaamste staalindustrie in Oekrane bevindt zich in Krivyi Rih en Mariupol (ArcelorMittal Kryvyi Rih, Ilyich en Azovstal, dat zijn de 3 grootste staalfabrieken van Oekrane). Wapenindustrie bestaat met name in Charkiv (tanks) en Dnipropetrovsk. Autoindustrie bevindt zich vooral in Zaporizhzhia (ZAZ) en lucht- en ruimtevaart in Zaporizhzhia en Dnipropetrovsk.

In Luhansk bestaat vooral machinebouw (waaronder treinen, Luhanskteplovoz) en in Donetsk voor mijnbouw. De lokale voetbalclub heet niet voor niks Shakhtar (koempel) Donetsk.

Dat de belangrijkste industrie zich in het oosten van Oekrane bevindt staat dus als een paal boven water, maar die bevindt zich niet in het gebied dat nu gecontroleerd wordt door de separatisten.
Maar wel het deel wat tzt onderdeel van Oost Ukraine zal zijn, en, veel belangrijker, het kan geen van allemaal bestaan zonder het gasveld wat ligt onder...... juist. Als dat nog niet duidelijk is: energie is de sleutel tot de Ukraine.

En dat is het cynisme in dit verhaal. Dat incluis dat er hier een soort van videospelletje van gemaakt wordt. Het is geen stratego op een laptop.

Weet jij toevallig ook waar die gasleiding tussen Rusland en Europa ligt, want het verbaast me nog steeds dat daar n beider partijen nog geen bommetje namens de ander geplaatst heeft.
pi_146818706
Grappig dat jij wel kan lezen J.B., overigens :) Kudos.
pi_146818717
PaulSonne twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:07:13 Kremlin Spokesman Peskov: Russia wants a 100% guarantee that Ukraine won't enter NATO. http://t.co/foyTshIr5K reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op woensdag 19-11-2014 om 16:32:53 The Ukrainian government has approved a draft decree by President Petro Poroshenko on the unilateral demarcation of the border with #Russia. reageer retweet
torreyhclark twitterde op woensdag 19-11-2014 om 08:16:53 In the room with Putin as he discusses how Russia will survive sanctions, fight corruption http://t.co/cWQ2lysQx6 via @BloombergNews reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:41 Lavrov at a presser in Moscow calls for a dialog between Kiev and Ukraine's multitude of faiths, ethnicities, languages. 1/2 reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:50 as if the war was ever about that. reageer retweet

[ Bericht 11% gewijzigd door deelnemer op 19-11-2014 20:46:44 ]
The view from nowhere.
pi_146818819
quote:
NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:41 Lavrov at a presser in Moscow calls for a dialog between Kiev and Ukraine's multitude of faiths, ethnicities, languages. 1/2 reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:57:50 as if the war was ever about that. reageer retweet
Vertelt ze wel ook eens waar de oorlog wel over gaat?

Wat is de achtergrond van deze dame die nieuws en feiten zou presenteren?
pi_146818977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maar wel het deel wat tzt onderdeel van Oost Ukraine zal zijn, en, veel belangrijker, het kan geen van allemaal bestaan zonder het gasveld wat ligt onder...... juist. Als dat nog niet duidelijk is: energie is de sleutel tot de Ukraine.

En dat is het cynisme in dit verhaal. Dat incluis dat er hier een soort van videospelletje van gemaakt wordt. Het is geen stratego op een laptop.

Weet jij toevallig ook waar die gasleiding tussen Rusland en Europa ligt, want het verbaast me nog steeds dat daar n beider partijen nog geen bommetje namens de ander geplaatst heeft.

http://russia-insider.com(...)riches_stake_ukraine

Dat gasveld blijkt volgens deze bron slechts voor een klein gedeelte in de bezette gebieden te liggen, bovendien ligt ook bij Lviv een groot veld.

Tussen Rusland en Europa liggen meerdere gasleidingen, ik vond deze plaatjes:

Europa:

Oekrane:

De voornaamste pijpleidingen richting Europa liggen dus ook niet in het bezette gebied, maar ten noorden en westen ervan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2014 19:56:58 ]
pi_146819093
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:54 schreef J.B. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

http://russia-insider.com(...)riches_stake_ukraine

Dat gasveld blijkt volgens deze bron slechts voor een klein gedeelte in de bezette gebieden te liggen, bovendien ligt ook bij Lviv een groot veld.

Tussen Rusland en Europa liggen meerdere gasleidingen, ik vond deze plaatjes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De voornaamste pijpleidingen richting Europa liggen dus ook niet in het bezette gebied, maar ten noorden ervan.
Dat veld van Lviv verbleekt bij het deel wat ligt in pro russisch gebied.

"Bezet gebied" is een onjuiste en misleidende term, maar kennelijk wordt gevochten ten zuiden van de "grote" gasleiding. Nou ja, is wachten tot die opgeblazen wordt en Russen daar de schuld van krijgen, dan :) Nou ja, ik denk dat de EU toch wel tenminste zo slim is om geen feedback delivery toe te zeggen (ooit), want dat is de kat op het spek binden.
pi_146820379
Shale gas reserves and major fields of Ukraine

quote:
According to the Energy Information Administration’s estimates published in June, 2013 technically recoverable Ukrainian shale gas reserves constitute 3.6 trillion cubic meters (1,75% of world shale gas reserves). Earlier in 2011 Energy Information Administration has estimated technically recoverable shale gas reserves of Ukraine as 1.2 trillion cubic meters (0.6% of estimated world reserves), and total reserves as approximately 5.6 trillion cubic meters. According to the report of Dixi Group, estimates of shale gas reserves in Ukraine vary and range from 5 to 8 trillion cubic meters, 1-1.5 trillion cubic meters of which are technically extractive.
quote:
According to a study of KPMG, the start of shale gas extraction is expected in 6-7 years, and annual extraction volumes will constitute 2-3 billion cubic meters for Oleska area and 8-10 billion cubic meters for Yuzivska area. The study of the international company INS CERA that was executed for Ministry of Energy and Coal Industry of Ukraine assumes the start of shale gas extraction in 2015. The Ministry estimates the forecasted volume of shale gas extraction at the level of 6-11 billion cubic meters in 2030.

Thus, the volume of shale gas extraction will depend on the investments in drilling activities, the development of the regulatory framework and confirmation of existing reserves. Under favorable conditions, the volume of shale gas extraction could reach 10 billion cubic meters over the next decade.
Ukraine Special Report: Natural Gas and Ukraine’s Energy Future

quote:
The results of a recent IHS CERA study, which are supported by results from a separate
study carried out by the Energy Information Agency within the US Department of Energy,
show that Ukraine holds vast resources of shale gas and CBM.

The majority of shale gas and CBM in Ukraine is present in the East region, specifically the Dnieper-Donets-Donbas Basin,with some additional potential present in the West region. Total gas-in-place resources for unconventional gas in Ukraine could exceed 11.5 Tcm, in IHS CERA's view.

Experience from production in the United States shows that only a small portion of shale
gas and CBM plays—their so-called sweet spots—are likely to be economically producible.

The location and geometry of sweet spots is determined by gas content, maturity, depth,
pressure, and rock mechanics; at this stage, these factors remain highly uncertain in frontier
areas for unconventional gas such as Ukraine.

IHS CERA has mapped the potential areas for shale gas and CBM in the East and West
regions of Ukraine. By applying analogues from the United States, potential key parameters
including time to first production as well as ramp-up and plateau rates were determined for
the various play areas. This allows modeling of potential longer-term production profiles for
different cases, taking into account various possible levels for unit production costs.
tl;dr: Men schat dat 1,5 Tcm (triljoen kubieke meter) winbaar is. Dat heeft een straatwaarde van $500 miljard. Te winnen over een periode van 50 jaar. Dat $10 miljard per jaar. De winning begint bescheidener met 5 - 10 bcm (biljoen kubieke meter) met een straatwaarde van een paar miljard dollar. Dat alles omgeven met veel onzekerheden. Niet echt de nieuwe Qatar-velden, wel een mooie bijdrage aan de gas consumptie van Oekraine (momenteel 59 bcm per jaar).

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 19-11-2014 20:47:55 ]
The view from nowhere.
pi_146823749
quote:
Goede zaak dat de hongaren nu vaart maken met south stream en zo de amerikaanse spelletjes om europa te verzwakken ondermijnen. Bravo! Rusland en Europa zouden als 1blok samen moeten optrekken in plaats dat we tegen elkaar uitgespeeld worden.
pi_146827111
quote:
Maar wel het deel wat tzt onderdeel van Oost Ukraine zal zijn
Hoe wil je dat rechtvaardigen?
The view from nowhere.
pi_146827326
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hoe wil je dat rechtvaardigen?
Democratie. (c) het "westen". Democratie is namelijk niet wat een buitenstaander die toevallig wij heet wil. , maar is vooral local.
pi_146827442
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:03 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Democratie. (c) het "westen". Democratie is namelijk niet wat een buitenstaander die toevallig wij heet wil. , maar is vooral local.
De bevolking in Oost-Oekraine wil niet afsplitsen.
The view from nowhere.
pi_146827490
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Objectief onjuiste bewering - gaan we weer zo verder met dit soort geblaat?
pi_146827543
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:07 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Objectief onjuiste bewering - gaan we weer zo verder met dit soort geblaat?
En waaruit blijkt dat?
The view from nowhere.
pi_146827732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat?
Zeg het maar, wie beweert bewijst.

same old shit dus.
pi_146829195
Eerlijk gecopy/paste uit het tweakers draadje over oekraine:

Een flinke knal daar in Donetsk.

En over afscheiden van Oekrane, toen ik hier een hele rits fotos liet zien over hoe Mariupol zich aan het opmaken was om de Russen buiten de deur te houden, gewoon burgers die daar kuilen zaten te graven etc, was het enige antwoord van hier ook 'Mariupol wilt Russisch zijn'. Tuurlijk zolang je maar door je gekleurde brilletje blijft kijken wilt de hele wereld Russisch zijn.

Als de mensen daar echt willen afscheiden moeten ze ervoor zorgen dat ze iemand in het parlement krijgen die voorstander is voor een referendum over afscheiding en daarna het referendum op een normaal manier laten uitvoeren. Zo werkt het in een democratie.

Niet door een door Rusland ingehuurde mensen een Separatisten/Rebellen beweging laten opzetten waar nu de doodstraf ook is ingevoerd en als je niet een beetje meewerkt ineens verdachte bent van een misdrijf waar de doodstraf op staat. Om met ontzettend veel doden achter te blijven en achteraf maar keihard te roepen dat het allemaal echt onafhankelijk is en alles de schuld van Kiev is.

En ondertussen blijven hier een groep mensen maar blind alles ontkennen en alles CIA/Kiev Nazi propaganda noemen. Tuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2014 23:47:22 ]
pi_146829962
Grootste onzin is natuurlijk dat de grote oliemaatschappijen erachter zitten. 'Ja Shell krijgt nu gasvelden in handen'

:') :')

Als oliemaatschappijen ergens baat bij hebben zijn het wel dictators die ze wat geld toe kunnen stoppen en de rust bewaren. Wtf hebben oliemaatschappijen aan sancties en oorlog. Alleen in Rusland hebben ze al vele honderden miljarden aan investeringen lopen.
  donderdag 20 november 2014 @ 00:20:32 #170
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146830360
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Goede zaak dat de hongaren nu vaart maken met south stream en zo de amerikaanse spelletjes om europa te verzwakken ondermijnen. Bravo! Rusland en Europa zouden als 1blok samen moeten optrekken in plaats dat we tegen elkaar uitgespeeld worden.
_O-
Hoe krijg je dit in je hoofd :')
pi_146834224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:46 schreef teckna het volgende:
Als de mensen daar echt willen afscheiden moeten ze ervoor zorgen dat ze iemand in het parlement krijgen die voorstander is voor een referendum over afscheiding en daarna het referendum op een normaal manier laten uitvoeren. Zo werkt het in een democratie.
Jammer ze dat niet gedaan hebben toen Janoekovytsj president was. Niet door het Westen ingehuurde mensen een Nazi/Rebellen beweging laten opzetten die met geweld en omkoping een rechtmatig verkozen president afzetten. Om met honderden doden achter te blijven en achteraf maar keihard te roepen dat het de regering was die met het hevige geweld begon.
pi_146834320
Janoekovytsj was de steun van zijn parlement kwijt, inclusief die van grote delen van zijn partij. Gewoon op democratische wijze einde oefening dus.
pi_146834391
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Jammer ze dat niet gedaan hebben toen Janoekovytsj president was. Niet door het Westen ingehuurde mensen een Nazi/Rebellen beweging laten opzetten die met geweld en omkoping een rechtmatig verkozen president afzetten. Om met honderden doden achter te blijven en achteraf maar keihard te roepen dat het de regering was die met het hevige geweld begon.
Ja jammer man, blijven we in de propaganda retoriek zitten? Het is de lokale bevolking geweest die daar protesten hield, in dezelfde trend zoals dit ook bijvoorbeeld in Turkije is gebeurd. En ongeveer het eerste wat het interim parlement deed was nieuwe verkiezingen uitschrijven, welk ook zijn gehouden.

Bij een echte coup is ongeveer het eerste wat ze doen verkiezingen uitstellen en allemaal noodwetten uitschrijven om ervoor te zorgen dat ze in macht blijven. Maar het is natuurlijk makkelijker om te roepen dat het allemaal hunnies schuld is. Want ja, Rusland is vrede en heeft alleen maar het beste voor met de mensen en het grote gemene Europa moet dood.
  donderdag 20 november 2014 @ 09:56:16 #174
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146834551
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Maar als die tanks en andere Russische wapens die de rebellen krijgen. Wat vind je daar nou van?
  donderdag 20 november 2014 @ 10:30:50 #175
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146835229
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar als die tanks en andere Russische wapens die de rebellen krijgen. Wat vind je daar nou van?
Die kopen ze gewoon op de hoek bij Guns'R'Us natuurlijk.
Daar zit echt geen buitenlandse weldoener achter hoor *kuch* *kuch*
pi_146835937
Bedankt trouwens J.B., interessant leeswerk. Deelnemer ook natuurlijk.
pi_146837252
quote:
OVSE-konvooi in Oost-Oekrane beschoten
Een konvooi van de OVSE (Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa) is gisteren beschoten nabij Mariinka, even ten westen van Donetsk. Dat gebied staat onder controle van het Oekraense leger.

Dat heeft de OVSE vandaag bekendgemaakt. Twee geniformeerde mensen stapten uit een vrachtwagen en vuurden twee kogels af op de wagens. Die misten het konvooi op twee meter. De waarnemers verlieten daarop onmiddellijk het gebied, aldus de verklaring. Het is niet duidelijk wie de mannen waren.

De OVSE is in Oekrane om het staakt-het-vuren tussen het Oekraense leger en de pro-Russische rebellen te monitoren.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aine-beschoten.dhtml
pi_146837484
quote:
Major explosions jolt Donetsk overnight, power outage traps almost 300 miners underground - City Hall

Tensions ran high in Donetsk in the early hours of November 20, and all city districts were shaken by gunfire and explosions, the City Council press service reported.

Private homes were hit by shells in the Kuibyshevsky district.

An overnight artillery attack disrupted power supply to the northern and central water stations of Donetskmiskvodokanal. The central water station resumed operation in the morning, and the blackout continued at the northern water station. There is no tap water in the Kyivsky and Voroshylovsky districts and water supply is limited in the Kuibyshevsky and Kalininsky districts.

City services are repairing the damaged utility networks.

A power outage occurred at the Zasiadko Mine at 00:03 on November 20, trapping 231 miners underground. Power supply was partially restored at 01:40. The causes of the blackout are being looked into. As of 06:00 193 miners had been brought to the surface.

A fire and significant damage done to a gas pipeline halted gas supply to a number of residential buildings in the Kuibyshevsky district. Repairmen expect to restore gas supplies on Thursday morning.

The city was relatively quiet as of 10:00.
The view from nowhere.
pi_146837567
quote:
Investigators notified only 47 people of being suspects in Maidan crimes - deputy prosecutor general

Investigators have managed to notify only 47 people of being suspects in crimes committed on Independence Square in Kyiv this winter, the Ukrainian Prosecutor General's Office has reported.

"We have currently managed to really notify 47 persons of being suspects," Deputy Prosecutor General and Head of the Main Investigation Department Oleh Zalisko said at a briefing in Kyiv on Wednesday.

He said that the impossibility of bringing to justice the organizers of mass killings had seriously impeded the investigation. He said that former officials and law enforcement officers involved in these crimes had destroyed the evidence, in particular, documents on the removal of weapons, investigative cases, and information about the deployment of security forces.

"This significantly influenced the timing and completeness of a pre-trial investigation," Zalisko said.

He also said that 1,167 criminal proceedings were being investigated due to the events on the Maidan this winter and that 77 people had been notified of being suspects. Sixty-seven people were killed with firearms and 184 sustained gunshot wounds in the center of Kyiv in February 2014. Over 750 people sustained injuries not related to the use of firearms, Zalisko said.

Earlier, an advisor to the Ukrainian interior minister, Anton Heraschenko, said that Russia's policy interfered with bringing to justice a number of identified persons involved in murders on Euromaidan in Kyiv and other crimes, as a lot of suspects are hiding in Russia.

In his article for the Dzerkalo Tyzhnia (Weekly Mirror) newspaper Ukrainian Prosecutor General Vitaliy Yarema wrote that 74 peaceful citizens and 12 policemen had been killed in Kyiv downtown on February 18-20, 2014, while 180 citizens and over 180 law enforcers had suffered gunshot wounds.
The view from nowhere.
pi_146837702
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:48 schreef deelnemer het volgende:
PaulSonne twitterde op woensdag 19-11-2014 om 14:07:13 Kremlin Spokesman Peskov: Russia wants a 100% guarantee that Ukraine won't enter NATO. http://t.co/foyTshIr5K reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op woensdag 19-11-2014 om 16:32:53 The Ukrainian government has approved a draft decree by President Petro Poroshenko on the unilateral demarcation of the border with #Russia. reageer retweet
torreyhclark twitterde op woensdag 19-11-2014 om 08:16:53 In the room with Putin as he discusses how Russia will survive sanctions, fight corruption http://t.co/cWQ2lysQx6 via @BloombergNews reageer retweet
Gooi anders nog even wat MaidanPR propaganda erin, die hebben ook altijd wel wat grappige berichten op hun twitter.
pi_146837784
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Daar is de V.S. ook bang voor denk ik soms.
pi_146837813
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat of roep je nu gewoon maar wat?
pi_146837843
quote:
Eastern Ukraine fighting kills 13 per day despite ceasefire: U.N.

(Reuters) - Fighting in Eastern Ukraine has killed an average of 13 people each day in the eight weeks since a Sept. 5 ceasefire agreement, U.N. High Commissioner for Human Rights Zeid Ra’ad Al Hussein said in a statement on Thursday.

At least 4,317 people have died and 9,921 have been wounded in the conflict in Eastern Ukraine between mid-April and Nov 18, the statement said.

It cited Ukraine's State Emergency Service as saying the number of internally displaced people in Ukraine had increased from 275,489 as of Sept. 18 to 466,829 on Nov. 19.

myroslavapetsa twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:28:19 Acc to UN, 957 lives lost in East #Ukraine fighting between September 6 and November 18, or during the "ceasefire" reageer retweet
quote:

[ Bericht 32% gewijzigd door deelnemer op 20-11-2014 12:52:53 ]
The view from nowhere.
pi_146837873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat of roep je nu gewoon maar wat?
Uitslagen presidents- & parlementsverkiezing.
The view from nowhere.
pi_146837884
Het Oosten van Oekrane is ook wel degelijk belangrijk voor Oekrane zelf:

That fighting has disrupted the entire eastern part of the country, crimping business and tax receipts. Mikhail Afendikov, chief executive of Cub Energy, an exploration company, said his firm is drilling only four gas wells in eastern Ukraine instead of 18 as planned. Two-thirds of Ukraine’s coal production comes from the strife-torn Donbas region, and output there has fallen by half. Bridges and railways have been damaged.

http://www.washingtonpost(...)da079cb8a_story.html
pi_146837924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Uitslagen presidents- & parlementsverkiezing.
Ik dacht dat de twee betwiste gebieden niet mochten deelnemen aan de "verkiezingen"?
pi_146838084
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:20 schreef Smack10 het volgende:
Het Oosten van Oekrane is ook wel degelijk belangrijk voor Oekrane zelf:

That fighting has disrupted the entire eastern part of the country, crimping business and tax receipts. Mikhail Afendikov, chief executive of Cub Energy, an exploration company, said his firm is drilling only four gas wells in eastern Ukraine instead of 18 as planned. Two-thirds of Ukraine’s coal production comes from the strife-torn Donbas region, and output there has fallen by half. Bridges and railways have been damaged.

http://www.washingtonpost(...)da079cb8a_story.html
Wel belangrijk maar ook een kostenpost vanwege de subsidies die nodig zijn.
pi_146838085
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik dacht dat de twee betwiste gebieden niet mochten deelnemen aan de "verkiezingen"?
Maar het gaat over heel Oost-Oekraine zoals Crashbangboom dat hier definieert.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:39 schreef J.B. het volgende:
quote:
Maar wel het deel wat tzt onderdeel van Oost Ukraine zal zijn,
The view from nowhere.
pi_146838325
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:28 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maar het gaat over heel Oost-Oekraine zoals Crashbangboom dat hier definieert.

[..]

[..]

In een situatie waar twee gebieden zich uitspreken tegen de regering en worden aangevallen door het leger is het niet erg objectief om verkiezingen te houden, wat vindt jij?

Angst zou niet kunnen meespelen?
pi_146838333
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:13 schreef Smack10 het volgende:
Gooi anders nog even wat MaidanPR propaganda erin, die hebben ook altijd wel wat grappige berichten op hun twitter.
EuromaidanPR twitterde op woensdag 19-11-2014 om 15:25:02 First session of new #Ukraine's parliament to be held on November 27... http://t.co/OVXoFMUwuJ reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:17:27 #OSCE SMM mission will increase the number of monitors from about 300 now to 500 by the end of year, most to be deployed in East |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:36:16 #OSCE r asked for more details re 2 reported incidents of fire opened at OSCE veh indirectly blamed on Ukr forces - answer: all 4 now |EMPR reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146838401
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:38 schreef deelnemer het volgende:

[..]

EuromaidanPR twitterde op woensdag 19-11-2014 om 15:25:02 First session of new #Ukraine's parliament to be held on November 27... http://t.co/OVXoFMUwuJ reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:17:27 #OSCE SMM mission will increase the number of monitors from about 300 now to 500 by the end of year, most to be deployed in East |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:36:16 #OSCE r asked for more details re 2 reported incidents of fire opened at OSCE veh indirectly blamed on Ukr forces - answer: all 4 now |EMPR reageer retweet
Ik vind het gek dat de berichten van dit twitteraccount uberhaupt nog als serieus gezien worden, zou je als tegenwicht net zo goed de berichten van een pro-Russische bron hier constant kunnen neerplanten, dan zou daar telkens "raar" op gereageerd worden.
pi_146838505
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In een situatie waar twee gebieden zich uitspreken tegen de regering en worden aangevallen door het leger is het niet erg objectief om verkiezingen te houden, wat vindt jij?

Angst zou niet kunnen meespelen?
Nee. Buiten de rebellen gebieden is er alle gelegenheid om de genocide uit te voeren die de het fascistische Kiev regime volgens Poetin in Donbass beoogd. Maar vreemd genoeg zijn de burgers buiten de rebellen gebieden veilig, en kunnen anoniem stemmen, onder het toeziend oog van de OVSE waarnemers.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 20-11-2014 13:04:21 ]
The view from nowhere.
pi_146838542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik vind het gek dat de berichten van dit twitteraccount uberhaupt nog als serieus gezien worden, zou je als tegenwicht net zo goed de berichten van een pro-Russische bron hier constant kunnen neerplanten, dan zou daar telkens "raar" op gereageerd worden.
Dat heb ik vaak genoeg gedaan, en anderen ook. In het OP staan al een aantal opties.
The view from nowhere.
pi_146838732
Al meer details over het konvooi van de OSCE dat beschoten zou zijn?

Ik vind niet veel op het twitterbericht na..
pi_146838930
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:55 schreef Smack10 het volgende:
Al meer details over het konvooi van de OSCE dat beschoten zou zijn?

Ik vind niet veel op het twitterbericht na..
quote:
  donderdag 20 november 2014 @ 15:37:38 #198
430548 homme7
pi_146843161
Als de Republikeinen in de USA aan het bewind komen dan zul je nog wel eens wat anders zien

let maar eens op

http://www.telegraaf.nl/b(...)stabiliseren___.html

quote:
do 20 nov 2014, 15:05

Rusland: wapenlevering VS destabiliseert

MOSKOU - De Verenigde Staten schenden internationale akkoorden en destabiliseren de situatie als ze wapens leveren aan het Oekraense leger.
Dat heeft een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag gezegd. Volgens hem zou het een „zeer ernstig signaal“ zijn als de VS op die manier de strijd tegen de separatisten zouden ondersteunen.

Oekraense soldaten bij een checkpointFoto: AFP
Een Amerikaanse functionaris suggereerde woensdag dat de VS wapens aan het land zouden kunnen leveren. „Als het beleid verandert kunnen we spreken van een ernstige destabiliserende factor die grote gevolgen kan hebben voor de machtsverhoudingen in de regio”, aldus de Russische woordvoerder.

De Amerikaanse vice-president Joe Biden arriveert donderdagavond in de Oekraense hoofdstad Kiev voor gesprekken over de gespannen situatie in het oosten van het land.
pi_146843653
De opinie van een lid van de diaspora vond ik wel interessant:

http://schumatsky.de/Russia-is-a-lie.htm
pi_146845358
quote:
MOSKOU - De Verenigde Staten schenden internationale akkoorden en destabiliseren de situatie als ze wapens leveren aan het Oekraense leger.
Dat heeft een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag gezegd. Volgens hem zou het een „zeer ernstig signaal“ zijn als de VS op die manier de strijd tegen de separatisten zouden ondersteunen.
De separatisten met wapens en troepen steunen daarentegen...
pi_146845663
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De separatisten met wapens en troepen steunen daarentegen...
Ik neem aan dat ze dan zo consequent zijn dat ze sancties aan zichzelf opleggen ;)
pi_146845814
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:52 schreef zuchtje het volgende:
De opinie van een lid van de diaspora vond ik wel interessant:

http://schumatsky.de/Russia-is-a-lie.htm
Dat zie je ook bij Strelkov en zijn kliek. Die doen alsof ze een historisch / tsjaristisch drama spelen, alsof het leven een stuurbare droom is. Dat getuig ook van het idee dat de wereld maakbaar is, en de macht om het naar je hand te zetten, de enige realiteit.
The view from nowhere.
  donderdag 20 november 2014 @ 18:18:27 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_146847669
http://www.telegraaf.nl/b(...)oomgesprekken__.html
Rusland en Noord Korea
Gaan ze nu samen met atoomraketten lopen smijten ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_146848474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:05 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat zie je ook bij Strelkov en zijn kliek. Die doen alsof ze een historisch / tsjaristisch drama spelen, alsof het leven een stuurbare droom is. Dat getuig ook van het idee dat de wereld maakbaar is, en de macht om het naar je hand te zetten, de enige realiteit.
Strelkov is iemand die zich met hart en ziel heeft ingezet voor zijn land. Zo iemand verdient een lintje. Je kunt hem vergelijken in Nederlands perspectief met iemand als Raymond Westerling. (Ook hij verdient naar mijn mening nog steeds posthuum een Willemsorde.) Ook iemand die geweldig werk heeft verricht in het belang van Nederland en voor onmogelijke taken werd opgescheept. Toch wist hij zijn taak op een geweldige manier te volbrengen, maar werden er methodes gebruikt die nu door politiek correct en vooral hypocriet Nederland (want de politiek was de opdrachtgever) onterecht niet meer worden gezien als acceptabel. (de excuses zijn een schande en een dolksteek in de rug van alle Indieveteranen) Ondanks dat heeft Westerling juist door zijn methodes wellicht vele duizenden doden voorkomen. Een staat heeft iemand nodig die het vuile werk opknapt. De Russen hebben Strelkov, wij hadden Westerling en nu mensen zoals Marco Kroon.

http://www.dscherokhan.co(...)terling-dschero-khan

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 20-11-2014 19:40:54 ]
pi_146850501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Strelkov is iemand die zich met hart en ziel heeft ingezet voor zijn land. Zo iemand verdient een lintje. Je kunt hem vergelijken in Nederlands perspectief met iemand als Raymond Westerling. (Ook hij verdient naar mijn mening nog steeds posthuum een Willemsorde.) Ook iemand die geweldig werk heeft verricht in het belang van Nederland en voor onmogelijke taken werd opgescheept. Toch wist hij zijn taak op een geweldige manier te volbrengen, maar werden er methodes gebruikt die nu door politiek correct en vooral hypocriet Nederland (want de politiek was de opdrachtgever) onterecht niet meer worden gezien als acceptabel. (de excuses zijn een schande en een dolksteek in de rug van alle Indieveteranen) Ondanks dat heeft Westerling juist door zijn methodes wellicht vele duizenden doden voorkomen. Een staat heeft iemand nodig die het vuile werk opknapt. De Russen hebben Strelkov, wij hadden Westerling en nu mensen zoals Marco Kroon.

http://www.dscherokhan.co(...)terling-dschero-khan
[ afbeelding ]
Diezelfde Strelkov heeft vandaag in de Russische media toegegeven dat de Russen de oorlog begonnen zijn:

quote:
If you understand Russian this is very insightful interview from Girkin (Strelkov). In case you had any doubts he acknowledges that he started the war, implies that he received his orders from Russia, and that Russian regular army was involved in the conflict. His "disclaimer" is that 90% of the troops that he eventually put together were locals, which could potentially be true, but does not change the fact that this conflict was started by Russia.
http://zavtra.ru/content/view/kto-tyi-strelok/
pi_146851187
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:51 schreef Nintex het volgende:

[..]

Diezelfde Strelkov heeft vandaag in de Russische media toegegeven dat de Russen de oorlog begonnen zijn:

[..]

Strelkov is een instrument van de Russische staat, net zoals Westerling dit was van de Nederlandse staat. Denk hier bij de staatsgreep in Bandoeng van 1950, die volledig met medeweten en zelfs in opdracht van de Nederlandse overheid was gepleegd en waar hij later ten onrechte werd afgeschreven als eenling, zodat de politici de handen konden wassen in onschuld. Ook voor Strelkov dreigt dit zelfde lot. Strelkov is een geweldige strijder, maar politiek soms onhandig.
pi_146851192
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:51 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

Kennelijk spreekt de engelse bron nogal gebrekkig Russisch dan, haal het artikel maar eens door google translate. Niet dat ik Strelkov verder erg serieus of constructief in zijn taal acht, maar de engelse tekst die je (zonder bronvermelding overigens) quote is tegenovergesteld aan wat in de russische tekst staat.
pi_146851233
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kennelijk spreekt de engelse bron nogal gebrekkig Russisch dan, haal het artikel maar eens door google translate. Niet dat ik Strelkov verder erg serieus of constructief in zijn taal acht, maar de engelse tekst is tegenovergesteld aan wat in de russische tekst staat.
UIteraard is de kans groot dat het een stukje propaganda betreft. Strelkov is een nogal makkelijke zondebok natuurlijk voor de Kiev adepten.
pi_146851243
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Strelkov is een instrument van de Russische staat, net zoals Westerling dit was van de Nederlandse staat. Denk hier bij de staatsgreep in Bandoeng van 1950, die volledig met medeweten en zelfs in opdracht van de Nederlandse overheid was gepleegd en waar hij later ten onrechte werd afgeschreven als eenling, zodat de politici de handen konden wassen in onschuld. Ook voor Strelkov dreigt dit zelfde lot. Strelkov is een geweldige strijder, maar politiek soms onhandig.
Verder alles goed met je? :D Gaan we er straks de slag bij Nieuwpoort bijhalen?
pi_146855415
quote:
quote:
EuromaidanPress twitterde op donderdag 20-11-2014 om 17:32:08 Dear Moscovites, all #Russia's troops are at #Ukraine's border. You have a unique opportunity to take over #Kremlin! http://t.co/Ms7Os8lf56 reageer retweet
NotMattBellamy twitterde op donderdag 20-11-2014 om 20:13:16 The Girkin/Strelkov interview in which he claims responsibility for Russia's invasion (in Eng): http://t.co/Lb437ahpNs [v @UmlandAndreas] reageer retweet
ChristopherJM twitterde op donderdag 20-11-2014 om 08:14:50 Banking & phone chaos in #Crimea are another front in the conflict between #Ukraine & #Russia. Great @reuters report: http://t.co/EtmpOrWM9i reageer retweet
Conflict_Report twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:37:49 #BreakingFootageFirst insights of the main Ukrainian army camp near #Delbaltseve.https://t.co/dH23Uk33RJTanks, BMPs, ATGM, mortars. reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146859301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:21 schreef deelnemer het volgende:

Conflict_Report twitterde op donderdag 20-11-2014 om 12:37:49 #BreakingFootageFirst insights of the main Ukrainian army camp near #Delbaltseve.https://t.co/dH23Uk33RJTanks, BMPs, ATGM, mortars. reageer retweet
Duitse kleding trouwens, god verhoede dat het Russische hadden geweze. :) @ 0.42

Belevert Duitsland nu illegaal Ukraine met militair tuig? ;)
  vrijdag 21 november 2014 @ 08:02:44 #214
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_146861168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 00:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Duitse kleding trouwens, god verhoede dat het Russische hadden geweze. :) @ 0.42

Belevert Duitsland nu illegaal Ukraine met militair tuig? ;)
Zouden er meer moeten doen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 21 november 2014 @ 08:21:39 #215
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146861340
Iemand dit al gelezen?
Boris Schumatsky - Russia is a lie

Goed stuk.
pi_146862048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:21 schreef DustPuppy het volgende:
Iemand dit al gelezen?
Boris Schumatsky - Russia is a lie

Goed stuk.
zuchtje postte het al onderaan de vorige pagina ;) .
pi_146862108
quote:
De Amerikaanse vice-president Joe Biden arriveert donderdagavond in de Oekraense hoofdstad Kiev voor gesprekken over de gespannen situatie in het oosten van het land.
De laatste keer dat de baas van de CIA in Oekrane was, was dat het startpunt voor wat massa-slachtingen. Ik neem aan dat de V.S. even langs gaat bij de puppets in Kiev.
pi_146862176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:00 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze dan zo consequent zijn dat ze sancties aan zichzelf opleggen ;)
Iets zegt mij dat dit wel goedgepraat wordt door het Westen. :')

Misschien kan Rusland dan wat lange afstandsraketten leveren aan Cuba of Venezuela.
  vrijdag 21 november 2014 @ 09:37:11 #219
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146862564
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Misschien kan Rusland dan wat lange afstandsraketten leveren aan Cuba of Venezuela.
Hoezo, Rusland levert toch ook al wapens aan de separatisten.
Hell, ze leveren zelfs manschappen, dus waar hebben we het over?
pi_146862581
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoezo, Rusland levert toch ook al wapens aan de separatisten.
Hell, ze leveren zelfs manschappen, dus waar hebben we het over?
Waarom zou er iets goedgepraat moeten worden dan? Als de VS wapens willen leveren aan een land om de rotzooi in eigen land op orde te krijgen moeten ze dat nog altijd zelf weten m.i.
pi_146864669
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De rebellen een de overheid in Kiev zijn geen gelijkwaardige partijen. De ene partij is illegitiem (een onafhankelijk DPR & LDR wordt door niemand erkend) en de andere legitiem.
The view from nowhere.
pi_146864868
quote:
Coalition Agreement in Ukrainian Parliament Seeks EU Integration, NATO Membership

The following is a summary and translation by The Interpreter of the main points provided by Liga.net's source about the coalition agreement:

o Parliamentary immunity will be removed.

o A procedure for impeachment of the president will be drafted and approved.

o Integration with the European Union and fulfillment of all the points of the EU Association Agreement along the way.

o Ukraine's non-bloc status will be abolished. Instead, according to the agreement, entry into NATO will henceforth be a goal of Ukraine.

o A new electoral system will be passed in which the majoritarian system will be removed and a proportional system with open lists will be incorporated.

o Decentralization of Ukraine will be undertaken.

o Ukraine will return control of Crimea and will file lawsuits against Russia.

o Ukraine will permanently locate troops in the east of Ukraine, and will devote at least 3% of the GDP to defense.

o An Anti-Corruption Bureau and National Agency to Combat Corruption will be created.

o Creation of a National Police within Interior Ministry reforms.

o De-communization and prohibition of Soviet and Nazi symbols and propaganda.

o Election of mayors in large cities will take place in two rounds, and there will be less deputies in local councils.

The presentation of the agreement will take place at 12:30 pm Kiev time.

TASS reported several additional points in the agreement:

o “protection of legal interests of Crimean Tatars, all Ukrainian citizens living on a temporarily occupied territory of Crimea and Sevastopol, parts of the Lugansk and Donetsk region, and liberation of these territories”.

o investigation of the killing of protesters on Kiev’s Independence Square in February 2014.
http://www.interpretermag(...)tion-agreement/#5090
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:22:52 #223
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146866362
leonidragozin twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 11:53:34 Novorossia "anti-fascists" spread a cartoon purporting that members of "fascist junta" in Kiev are in fact all Jews. http://t.co/TxDieTSa2Q reageer retweet
Wie waren er ook alweer de Nazi's? :')
pi_146867735
Strelkov: Russen helpen de rebellen

MOSKOU -
Volgens voormalig rebellenleider Igor Strelkov krijgen de Oekraense separatisten flink wat hulp van de Russen. In een interview met de nationalistische Russische krant Zavtra zegt hij bovendien dat het vooral Russische troepen „op vakantie” waren, die eerder dit jaar Marioepol belegerden en dat Strelkov zichzelf als „hoofdverantwoordelijke” ziet voor de strijd in het oosten van Oekrane.

Strelkov verliet de rebellenbeweging aan het begin van deze herfst en zit nu in Rusland. Volgens hem worden de rebellen vanuit daar geholpen, al laat hij zich niet uit over het leveren van wapens. „Ik kan niet zeggen dat wij ze in alles voorzien, maar we helpen ze echt.”
Eind deze zomer bestond het rebellenleger dat de stad Marioepol belegerde voor het grootste deel uit Russische soldaten „die op vakantie waren” om mee te helpen in de strijd, zo vertelt Strelkov. Hijzelf en zijn eenheden waren het echter die het conflict tot een oorlog maakten. Strelkov toog namelijk vanuit Moskou naar Oekrane, en werd daar de minister van Defensie van de Volksrepubliek Donetsk. „Als onze eenheid de grens niet was overgestoken, was alles uitgedoofd. Wij hebben bij wijze van spreken het vliegwiel een zetje gegeven”, legt hij uit.
De separatisten hoopten dat Rusland de Donbas, of Nieuw-Rusland zoals Strelkov het gebied rond Donetsk en Loehansk noemt, zou inlijven. Dat was immers met het schiereiland de Krim ook gebeurd. „Toen ik begreep dat Rusland ons niet in zou nemen, was dat een schokkend besluit voor ons“ zegt Strelkov.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_de_rebellen___.html
pi_146870468
Ofterwijl MH17 heeft het plan om het gebied snel in te nemen door Rusland verhinderd, Strelkov ziet de complete chaos die ontstaan is. Terwijl een snelle overname van Rusland ala de Krim was beloofd. Besluit te stoppen omdat hij spijt heeft gekregen en vooral omdat hij niet de ondersteuning kreeg die beloofd was (hij voelt zich waarschijnlijk verraden) en doet nu een boekje open. Uiteraard wel de gekuiste versie maar wel direct uit de mond van een v/d hoofdspelers in het verhaal.

Zeg het al weken, Heel DNR/LNR zijn niets meer dan Huurlingen in opdracht van en met ondersteuning van het Russisch leger met een beetje lokale mensen die 'vrijwillig' helpen. En we moeten een stoppen met onderscheid maken tussen DNR/LNR/Rebellen/Seperatisten en de Russen.

Ben benieuwd hoe dit gespind zal worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2014 15:23:20 ]
pi_146871119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:22 schreef DustPuppy het volgende:
leonidragozin twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 11:53:34 Novorossia "anti-fascists" spread a cartoon purporting that members of "fascist junta" in Kiev are in fact all Jews. http://t.co/TxDieTSa2Q reageer retweet
De grootste anti semitisten kwamen al uit ukraina voordat het nationaal socialisme uberhaupt bestond
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:15:44 #227
430548 homme7
pi_146871870
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:46 schreef Sjors. het volgende:

[..]

De grootste anti semitisten kwamen al uit ukraina voordat het nationaal socialisme uberhaupt bestond
nou rusland en oekraine heeft en hebben de meeste joden hoor
pi_146873791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:15 schreef homme7 het volgende:

[..]

nou rusland en oekraine heeft en hebben de meeste joden hoor
het woord pogrom is russisch, zegt in principe al genoeg toch
pi_146881828
ChristopherJM twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 18:09:00 Jeez. RT @juliaioffe: The head producer of the new "Russia Today" holding hangs himself in Moscow. http://t.co/sxIuoYUrdm reageer retweet
myroslavapetsa twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 12:41:42 #Yatsenyuk says future pro-West coalition to secure at least 300 seat in parliament, have constitutional majority to amend Constitution reageer retweet
ASLuhn twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 15:06:00 Now in English: Strelkov claims credit for war in eastern Ukraine,everything would've fizzled out if not for his unit http://t.co/LnGIMuODOD reageer retweet
The view from nowhere.
  vrijdag 21 november 2014 @ 22:56:40 #230
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_146886050
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:22 schreef DustPuppy het volgende:
Tja, pro-westers is kapitalisme en dat word gedomineerd door Joodse bankiers. Dus In Kiev zitten joodse nazi's, volkomen logisch.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 23 november 2014 @ 13:26:53 #232
312994 deelnemer
ff meedenken
  zondag 23 november 2014 @ 13:30:35 #233
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146923775
quote:
Ik denk dat Moldavi en Servie richting meer Russische invloed gaan. Servi krijgt zelfs Russische bases op het grondgebied en wordt de main hub van South stream.
  zondag 23 november 2014 @ 13:55:31 #234
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_146924468
EuromaidanPR twitterde op zondag 23-11-2014 om 13:22:36 #Norway freezes political contacts with #Russia, calls back its mil experts b/c of Russian aggression in #Ukraine http://t.co/1UHXoXOiJj |EMPR reageer retweet
The view from nowhere.
  zondag 23 november 2014 @ 14:03:47 #235
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146927931
Genocide in Oost Oekrane.
Het Westen helpt de daders.

http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_c1
Life is what happens while planning other things
pi_146928802
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 15:47 schreef JCats het volgende:
Genocide in Oost Oekrane.
Het Westen helpt de daders.

http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_c1
Lees eens het artikel voor je onzin uitkraamt. Kiev en de rebellen doen allebei niets tot weinig voor die mensen. Alleen een staal magnaat die naar Kiev is gevlucht zorgt voor voedselhulp. Zo gaat het altijd met gebieden die glorieus door Rusland ontzet worden. Wat achter blijft na de strijd is een straatarme regio waarvan het volk ingezet kan worden voor een nieuwe brandhaard.
pi_146929388
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 16:20 schreef Nintex het volgende:

[..]

Lees eens het artikel voor je onzin uitkraamt. Kiev en de rebellen doen allebei niets tot weinig voor die mensen. Alleen een staal magnaat die naar Kiev is gevlucht zorgt voor voedselhulp. Zo gaat het altijd met gebieden die glorieus door Rusland ontzet worden. Wat achter blijft na de strijd is een straatarme regio waarvan het volk ingezet kan worden voor een nieuwe brandhaard.
Vergis je je niet met de Amerikaanse regimechangers met hun F18's?
pi_146929800
Weerzinwekkend om een regime te helpen, dat zijn eigen burgers aanvalt.

http://www.nu.nl/politiek(...)-spullen-winter.html

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)logsuitrusting.dhtml
pi_146930214
Daar zijn ze al, Amerikaanse soldaten (adviseurs) in Ukraine. Nu ook officieel.

http://www.defense.gov/news/newsarticle.aspx?id=123700
pi_146930637
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 16:41 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Vergis je je niet met de Amerikaanse regimechangers met hun F18's?
Amerika verpest vaak ook de post-war plannen ja en soms zelfs de pre-war plannen. Echter moet je niet lukraak gaan rondstrooien met termen als 'genocide', zoals JCats doet zonder je verstand te gebruiken. Er is geen sprake van genocide en hoe vaker die term onterecht gebruikt wordt hoe minder betekenis het uiteindelijk heeft. Een beetje als de woorden 'rascisme' of 'discriminatie' die worden rondgestrooid.
  zondag 23 november 2014 @ 17:28:56 #242
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146930716
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 16:56 schreef JCats het volgende:
Weerzinwekkend om een regime te helpen, dat zijn eigen burgers aanvalt.

http://www.nu.nl/politiek(...)-spullen-winter.html

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)logsuitrusting.dhtml
belachelijk gewoon. Absurd dat er weer met 2 maten gemeten wordt. De Russen krijgen sancties en het misdadige regime in Kiev dat massaal clusterbommen op de eigen burgers gooit krijgt materiaal om de oorlog tegen de eigen bevolking nog maar weer eens verder op te stoken.
pi_146930823
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

belachelijk gewoon. Absurd dat er weer met 2 maten gemeten wordt. De Russen krijgen sancties en het misdadige regime in Kiev dat massaal clusterbommen op de eigen burgers gooit krijgt materiaal om de oorlog tegen de eigen bevolking nog maar weer eens verder op te stoken.
Er zijn in totaal 4000 slachtoffers gevallen, inclusief bewapende rebellen en soldaten. Je kunt dan niet spreken van 'massaal' clusterbommen op eigen burgers gooien.

Je kunt propaganda spuien zoveel je wilt, dankzij Strelkov weten we hoe de vork in de steel zit. Hij kreeg opdracht van de Russen om herrie te schoppen in Oost Oekraine. Vervolgens zijn twee partijen met verouderd roestig en niet secuur wapen materiaal elkaar te lijf gegaan. Daarbij had Oekraine graag directe NAVO steun gezien en de rebellen een Russische militaire interventie, maar grote militaire acties bleven uit en de steun was beperkt.
pi_146935594
Als de NAVO deed wat ze in voormalig Joegoslavi deed, zou Kiev gebombardeerd worden
(Belgrado, april en mei 1999)

[ Bericht 88% gewijzigd door JCats op 24-11-2014 01:45:18 ]
  maandag 24 november 2014 @ 08:34:26 #245
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146946914
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja, pro-westers is kapitalisme en dat word gedomineerd door Joodse bankiers. Dus In Kiev zitten joodse nazi's, volkomen logisch.
Ik vind het een rare contradictie om aan de ene kant te zeggen dat het allemaal Nazi's zijn en aan de andere kant dat ze gerund worden door Joden.

Of zie ik dat verkeerd?
  maandag 24 november 2014 @ 10:08:29 #246
430548 homme7
pi_146948233
http://www.telegraaf.nl/b(...)sen_miljarden__.html

De sancties kosten de russen bakken met geld (dollars)
  maandag 24 november 2014 @ 10:09:33 #247
430548 homme7
pi_146948253
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:13 schreef JCats het volgende:
Als de NAVO deed wat ze in voormalig Joegoslavi deed, zou Kiev gebombardeerd worden
(Belgrado, april en mei 1999)
nou eerlijke verkiezingen mag je best respecteren, maar massas weerloze mensen elimineren dat mag niet , de ISIS niet en de Serviece Nazis ook niet
  maandag 24 november 2014 @ 13:09:12 #248
430548 homme7
pi_146952413
Een NATO land gaat Oekraine militair steunen en met wapens, soort wapensluisje van de eu naar oekraine lijkt me

http://www.telegraaf.nl/b(...)ekraine_echt___.html
pi_146953126
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:09 schreef homme7 het volgende:
Een NATO land gaat Oekraine militair steunen en met wapens, soort wapensluisje van de eu naar oekraine lijkt me

http://www.telegraaf.nl/b(...)ekraine_echt___.html
Gewoon glashard ontkennen, en zeggen dat je tegelijkertijd de Litouwse burgers aan het beschermen bent waarbij elke opgepakte soldaat op vakantie is.
  maandag 24 november 2014 @ 14:33:13 #250
430548 homme7
pi_146954983
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_info_MH17__.html

Er gaan echt wel mensen kletsen die weten wie het gedaan heeft
pi_146956481
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:08 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)sen_miljarden__.html

De sancties kosten de russen bakken met geld (dollars)
Ach, gewoon een paar kernwapens aan de hoogste bieder verkopen, ter compensatie. We zaait zal immers oogsten.
pi_146956519
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:33 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_info_MH17__.html

Er gaan echt wel mensen kletsen die weten wie het gedaan heeft
Die zijn allang door de CIA opgeborgen. Laat eerst de USA die zogenaamde overduidelijke satellietbeelden eens overhandigen.
  maandag 24 november 2014 @ 15:43:02 #253
430548 homme7
pi_146957214
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die zijn allang door de CIA opgeborgen. Laat eerst de USA die zogenaamde overduidelijke satellietbeelden eens overhandigen.
aan jou ?
pi_146957600
Ik denk dat Hagel geen tweede Powell wil worden, en de ongefundeerde beweringen en hele/halve leugens zat is. http://www.nytimes.com/20(...)r-pressure.html?_r=0

Overal ter wereld maar destabiliseren en redenen verzinnen om bommen gooien en iedereen die niet in de maat loopt economisch de oorlog te verklaren, dat had ie toch anders gedacht.

Nu komt er vast een cowboy aan de macht, zo eentje die alleen ruskis wil afmaken. En Europa niet alleen een fuck the EU toewenst, maar dat vlekje ook als colleteral damage in de groot amerikaanse strijd tegen de vele assen van het kwaad (eigenlijk alles wat niet US is) ziet.
pi_146959449
quote:
quote:
ASLuhn twitterde op maandag 24-11-2014 om 13:02:01 Graham Philipps reportedly wounded in eastern Ukraine. Via @varlamov http://t.co/Pukk386bs7 reageer retweet
quote:
ASLuhn twitterde op maandag 24-11-2014 om 16:04:17 Link to prosecutor calling fraud charges against Bogatenkova, who investigated soldiers deaths in Ukraine, baseless: http://t.co/sPdUUxSBbw reageer retweet
The view from nowhere.
  maandag 24 november 2014 @ 17:51:15 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_146961054
http://www.telegraaf.nl/b(...)uit_Oekraine___.html

ma 24 nov 2014, 16:49
NAVO roept Russen op weg te gaan uit Oekrane
DEN HAAG -

De secretaris-generaal van de NAVO, Jens Stoltenberg, heeft Rusland maandag opgeroepen om al z'n troepen terug te trekken uit het oosten van Oekrane. Hij deed dat in Den Haag, na afloop van een werklunch met premier Mark Rutte.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_146961107
NAVO, toon eens een flintertje bewijs voor jullie ophitsende taal met betrekking tot een land dat zogenaamd niet tot de NAVO behoort :)

Ga een beetje de landsgrenzen van Syrie schenden of zo, en de crap uit die mensen bombarderen :(

[ Bericht 15% gewijzigd door crashbangboom op 24-11-2014 18:06:46 ]
pi_146962324
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 17:53 schreef crashbangboom het volgende:
NAVO, toon eens een flintertje bewijs voor jullie ophitsende taal met betrekking tot een land dat zogenaamd niet tot de NAVO behoort :)

Ga een beetje de landsgrenzen van Syrie schenden of zo, en de crap uit die mensen bombarderen :(
Je wilt nog altijd beweren dat er geen Russische militairen rondlopen of liepen in Oekraine?
pi_146962546
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 18:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je wilt nog altijd beweren dat er geen Russische militairen rondlopen of liepen in Oekraine?
Ha, de aanval van de tegenvraag.

Waar is al dat bewijs voor de beweringen van de NAVO? Waar zijn al die satellietbeelden?
Als ze beweren dat Elvis leeft, in een non NAVO land nota bene, geloof je het dan ook?

Heeft de NATO al toestemming aan de legitieme Syrische regering gevraagd voor niet alleen schending van hun luchruim maar het deponeren van miljarden aan bommen?
pi_146962694
Van de andere kant, kunnen ze niet gewoon hun beweringen twitteren, dan moet ze wel waar zijn.
pi_146962771
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waar is al dat bewijs voor de beweringen van de NAVO? Waar zijn al die satellietbeelden?
Als ze beweren dat Elvis leeft, in een non NAVO land nota bene, geloof je het dan ook?
De beweringen van de NAVO kwamen nogal laat. De meeste mensen wisten allang dat de opstand in Donbass door Russen wordt aangestuurd en vanuit Rusland van de nodige middelen worden voorzien.

quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2014 18:54 schreef crashbangboom het volgende:
Van de andere kant, kunnen ze niet gewoon hun beweringen twitteren, dan moet ze wel waar zijn.
Van de andere kant, klets jij zo provocerend & dwaas uit je nek, dan kun beter in AEX de beurskoersen gaan voorspellen.
The view from nowhere.
pi_146962895
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De beweringen van de NAVO kwamen nogal laat. De meeste mensen wisten allang dat de opstand in Donbass door Russen wordt aangestuurd en vanuit Rusland van de nodige middelen worden voorzien.

Nope, de meeste mensen wisten wel dat de USA 5 mrd in regime change hadden gestoken en ook waar voor hun geld willen.

Just fuck the EU, een onbeduidend lastig vlekje in Amerika's politiek. Hoe lang laat de EU zich verneuken, dat is wel de vraag.

pi_146963130
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:55 schreef deelnemer het volgende:

Van de andere kant, klets jij zo provocerend & dwaas uit je nek, dan kun beter in AEX de beurskoersen gaan voorspellen.
Ik geloof het alleen als een vage bron het twittert. Doe je best, je bent tot nu best goed gebleken daarin.

--

De NAVO zou wel eens een paar toontjes minder provocerend mogen zijn, en wat minder als een dwaze ruziezoeker die net uit de kroeg komt vallen uit haar nek mogen kletsen, en wat meer oplossingsgericht mogen gaan denken ipv het vuurtje zo hoog mogelijk op te stoken.

Al helemaal als het een non NAVO land betreft. Tenzij ze vergeten zijn te twitteren dat Ukraine ondanks alle afspraken opeens tot de NAVO toegetreden is :)

En met bondgenoten die je fucken, wie heeft er nog vijanden nodig dan?
pi_146963272
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Heeft de NATO al toestemming aan de legitieme Syrische regering gevraagd voor niet alleen schending van hun luchruim maar het deponeren van miljarden aan bommen?
Je ontkent de Russische aanwezigheid dus?
pi_146963380
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ontkent de Russische aanwezigheid dus?
Je ontkent dat NAVO veel beweert, maar nooit bewijs aanvoert, ondanks dat ze beweert (!) dat te hebben? Dus?

Je ontkent dat dit hevige mate onproductief is, en dat dit dus kennelijk in het gameplan van de NAVO zit. Met betrekking tot een land wat officieel geen lid van NAVO is?
pi_146963491
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:10 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Je ontkent dat NAVO veel beweert, maar nooit bewijs aanvoert, ondanks dat ze beweert (!) dat te hebben? Dus?

Je ontkent dat dit hevige mate onproductief is, en dat dit dus kennelijk in het gameplan van de NAVO zit. Met betrekking tot een land wat officieel geen lid van NAVO is?
Ok, je bent dus weer enkel aan het trollen. Doei :W
pi_146963611
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, je bent dus weer enkel aan het trollen. Doei :W
Spiegeltje, spiegeltje. :W

Mijn vijfjarig neefje begint ook alleen maar vragen te stellen als ie het ergens niet over wil hebben. Werkt ook niet.

Jullie kunnen toch ook gewoon objectief kritisch kijken naar wat er gebeurd en hoe de EU gemangeld wordt?
pi_146964202
Mensen kunnen in post 262 de video bekijken waarin de voormalige leiding van de DPR zelf vertelt waar ze vandaan komen.
The view from nowhere.
pi_146964218
Zoals we al wisten, was de zogenaamde aanslag in Oekraine, oorlogsretoriek van Oekraine op rtl nieuws
pi_146964249
Natuurlijk is er hulp van Russische vrijwilligers.
Daar kan de Russische regering weinig aan doen.

Zoals er ook veel Oekraense vrijwilligers zijn met het doel slachtingen aan te richten.
En natuurlijk kan de Oekraense regering daar wat aan doen.
Als ze zouden willen...

Government Responsible for Cluster Attacks on Donetsk
http://www.hrw.org/news/2(...)se-cluster-munitions
pi_146964289
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:31 schreef deelnemer het volgende:
Mensen kunnen in post 262 de video bekijken waarin de voormalige leiding van de DPR zelf vertelt waar ze vandaan komen.
Mensen kunnen in de opvolgende post bekijken hoe de USA betrokken is, en wat ze van de belangen van de EU vinden.
pi_146964364
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:32 schreef JCats het volgende:

Zoals er ook veel Oekraense vrijwilligers zijn met het doel slachtingen aan te richten.
En natuurlijk kan de Oekraense regering daar wat aan doen.
Als ze zouden willen...

Government Responsible for Cluster Attacks on Donetsk
http://www.hrw.org/news/2(...)se-cluster-munitions
Zoals er ook een substantieel deel vrijwilligers meevecht bij ISIS, koerden en Syrische rebellen.

Wat ik allemaal even verbijsterend vind, overigens, maar het hoort kennelijk bij deze gepolariseerde oogkleppenwereld.
pi_146964640
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:32 schreef JCats het volgende:
Er is zoveel hulp van Russische vrijwilligers, dat een buurland verovert kan worden door de Russen, terwijl de overheid in Rusland alleen vreedzame betrekkingen met dat land heeft. Daarom heb je niets aan een vredesverdrag met Rusland, want dan kun je nog steeds door Russische vrijwilligers worden uitgemoord.
The view from nowhere.
pi_146964816
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Mensen kunnen in de opvolgende post bekijken hoe de USA betrokken is, en wat ze van de belangen van de EU vinden.
In het filmpje praat Victoria Nuland met de ambassadeur over de situatie in Ukraine en wat de VS daarin wil. Dat lijkt mij normaal voor mensen die zich bezighouden met de buitenlandse politiek.
The view from nowhere.
pi_146964837
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er is zoveel hulp van Russische vrijwilligers, dat een buurland verovert kan worden door de Russen, terwijl de overheid in Rusland alleen vreedzame betrekkingen met andere landen heeft. Daarom heb je niets aan een vredesverdrag met Rusland, want dan kun je nog steeds door Russische vrijwilligers worden uitgemoord.
En daarom, wat je ook van Putin vindt of niet, is het volkomen terecht dat hij stelt dat een vredesverdrag enkel tussen de beide directe partijen kan gesloten worden.

Wat je verder van Putin vindt, hij heeft, vind ik, wel iets geleerd van 20 jaar oorlog en interventie in met name het midden Oosten.

Dat is ook exact waar het mis gegaan is, toen de EU erbij stond terwijl -door de USA ondersteund zoals nu blijkt- het acooord tussen beide partijen daags erna al gekilled werd door afzetting van de democratisch gekozen Urkainse regering.

Je kan vrede niet van buiten opleggen. Nimmer.
pi_146964853
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In het filmpje praat Victoria Nuland met de ambassadeur over de situatie in Ukraine en wat de VS daarin wil. Dat lijkt mij normaal voor mensen die zich bezighouden met de buitenlandse politiek.
Ja, fuck the EU is heel normaal in dat verband.

Sjezus, moet ik een 99.999 doen?

Hoe moeilijk is het te erkennen dat niemand in deze kwestie zuivere bedoelingen heeft gehad, en dat het een dikke fuck up en miscalculatie van beide kanten is geweest, en dat dit zonder terugschaling van testosteron niet tot werkbare proporties teruggebracht kan worden?

Wat ik echter vooral triest vind, is dat de EU zich hierin laat meezuigen.
pi_146964924
Toen het uitmoorden begon, verschenen de Russische vrijwilligers.

Hoe kan het dat iemand niets heeft meegekregen van de barbaarse haat in de Oekrane tegen Russisch sprekenden?
pi_146965057
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En daarom, wat je ook van Putin vindt of niet, is het volkomen terecht dat hij stelt dat een vredesverdrag enkel tussen de beide directe partijen kan gesloten worden.
Nee, want de rebellen zijn Poetin's poppetjes.

quote:
Wat je verder van Putin vindt, hij heeft, vind ik, wel iets geleerd van 20 jaar oorlog en interventie in met name het midden Oosten.

Dat is ook exact waar het mis gegaan is, toen de EU erbij stond terwijl -door de USA ondersteund zoals nu blijkt- het acooord tussen beide partijen daags erna al gekilled werd door afzetting van de democratisch gekozen Urkainse regering.

Je kan vrede niet van buiten opleggen. Nimmer.
Dan moet je niet gaan schieten op de Maidan. De president is afgezet door zijn eigen parlement.
The view from nowhere.
pi_146965432
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:46 schreef JCats het volgende:
Toen het uitmoorden begon, verschenen de Russische vrijwilligers.
Nee, omgekeerd. Lees maar na in dit topic. Eerst begint het bezetten van gebouwen en duiken types als Babai en Strelkov op. Later ontpoppen deze Russen zich tot de commandanten van Kramatorsk Slaviansk. In amper 3 maanden zijn er de eerste ingegraven steden, met controle posten en loopgraven, en mensen met automatische wapens en MANPADS. Dat lijkt op een succesvol uitgerolde militaire campagne ipv een escalerend burgerprotest.

quote:
Hoe kan het dat iemand niets heeft meegekregen van de barbaarse haat in de Oekrane tegen Russisch sprekenden?
Iedereen heeft het meegekregen (onvermijdelijk ivm de Russische propaganda) en verworpen als onjuist.
The view from nowhere.
pi_146965589
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, fuck the EU is heel normaal in dat verband.

Sjezus, moet ik een 99.999 doen?

Hoe moeilijk is het te erkennen dat niemand in deze kwestie zuivere bedoelingen heeft gehad, en dat het een dikke fuck up en miscalculatie van beide kanten is geweest, en dat dit zonder terugschaling van testosteron niet tot werkbare proporties teruggebracht kan worden?

Wat ik echter vooral triest vind, is dat de EU zich hierin laat meezuigen.
Rusland destabiliseert Oekraine om te voorkomen dat het land een westerse koers gaat varen en er van de CIS niet veel terecht komt.
The view from nowhere.
pi_146965708
Poetin heeft steeds aangegeven de Oekraense soevereiniteit te respecteren.

Bijvoorbeeld:

"Ik kan hier nu niet beoordelen of dit fout was, maar dit is wat er gebeurd is. In dit verband is het moeilijk om niet te erkennen dat Oekrane een complex, multi-component systeem van staatsvorming is. Dit is gewoon de manier waarop het ging met historische ontwikkelingen. De mensen van de Krim vreesden voor zichzelf en de toekomst van hun kinderen na een staatsgreep die met steun van onze westerse partners werd uitgevoerd en besloten om gebruik te maken van het recht op zelfbeschikking zoals dat is vastgelegd in het internationaal recht. Dit betekent echter geenszins dat we niet de Oekraense soevereiniteit respecteren. Wij respecteren de Oekraense soevereiniteit en zullen dat blijven doen in de toekomst. Ik hoop van harte op normalisatie en op de ontwikkeling van de Russisch-Oekraense relaties en ik denk dat dit een onvermijdelijk proces is."

http://www.vrijechronique(...)ands/#comment-107050
pi_146965781
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:49 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, want de rebellen zijn Poetin's poppetjes.
Iedereen in dit verband zijn poppetjes van de Amerikanen en de Russen.
Exact mijn punt.

quote:
Dan moet je niet gaan schieten op de Maidan. De president is afgezet door zijn eigen parlement.
Ook al zou je me dat ook nog in de schoenen willen schuiven, ik heb niet geschoten hoor :)

Voorafgaande aan Maidan zijn talrijke politieagenten doodgeschoten. Wie daarvoor de opdracht gegeven heeft, is niet duidelijk Wie op Maidan geschoten heeft is niet duidelijk , en al helemaal niet wie daarvoor de opdracht heeft gegeven, en het gerechtelijk onderzoek ernaar is bewust gatenkaas, tot het punt dat de partijdige rechter er zelfs niet meer tegenkan, en de gedaagden 'vergeet'' in arrest te nemen, zodat ze kunnen vluchten voor een rechtsloze lynchpartij. Ik heb vaak genoeg het bloomberg artikel gepost wat dit belicht - te genant voor woorden.

De EU sloot de ene dag een compromis overeenkomst, en stond de andere dag toe dat een US gespikte putsch plaatsvond.

Voor jou is dit is alles nog de ver van mijn bed show, iets wat op twitter en internet gebeurt. Allemaal tres cool. Wat we van 20 jaar midden oosten mogen leren, is dat telkens als we als "westen" ingrijpen, het probleem een beetje groter wordt, waardoor we weer moeten ingrijpen, waardoor het evenwicht weer meer verstoord wordt, een vicieuze circel.Wat er nu in het midden oosten gebeurt, is de opmaat voor nog veel meer, en is direct gevolg van twintig jaar destabilisatie en opportunistisch conflict voeden door het Westen. En als ik zeg Westen is het telkens de USA, met de EU die daarachter aan hobbelt. Dat blijft niet de ver van ons bed show. De wereld is inmiddels zo instabiel door ons gemaakt, dat het niet de vraag is OF we ooit zaaien, maar WANNEER. En daar heb ik niet zo'n zin in. De EU moet maar eens voor zichzelf opkomen, en niet als pionnetje in het Englandspiel van de USA gebruikt laten worden.

En al helemaal niet als het om achterlandgebieden zoals Ukraine, Syrie of Irak gaat.
pi_146965945
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Rusland destabiliseert Oekraine om te voorkomen dat het land een westerse koers gaat varen en er van de CIS niet veel terecht komt.
USA destabiliseert de Ukraine om de omgekeerde reden. Ook al ligt het aan het andere eind van de wereld, en hebben ze er totaal niks te schaften.

Je punt?
pi_146966308
Abchazi (afvallige provincie Georgie) heeft vandaag een verdrag met Putin getekend als eerste stap naar annexatie van dat gebied. Je moet wel hele grote oogkleppen op hebben om niet door te hebben waar de Russen mee bezig zijn en dat is het verwezenlijken van Novorossiya.

Het grootste probleem in de DNR/LNR was dat de bevolking daar niet zat te wachten op Kiev, maar ook helemaal niet zat te wachten op Rusland. (in Mariupol was dit nog duidelijker) Strelkov heeft zelf toegegeven de oorlog te hebben gestart.

Nog een leuk detail voor de aluhoedjes, Alexander Borodai, de voormalige FSB clown die het Russische plan in Oost Oekraine tot uiting bracht... heeft het onderzoek geleid naar de Moscow bombings: http://english.pravda.ru/news/russia/27-07-2002/47226-0/#.VHODTYvF9Wg . Dezelfde aanslagen die de oorlog in Tsjetenie aanwakkerde en Putin zijn presidentschap bezorgde.

Overigens is het onzin dat de VS Oekraine gedestabiliseerd heeft. Er zijn wat congresleden op de foto gegaan met lokale politici en de VS heeft wat liberale en democratische praatclubjes geld toe geschoven. Yanukovich heeft Oekraine gedestabiliseerd door het failliet te laten gaan. Vervolgens wilde Putin geen geld meer lenen en sprong de EU in dat gat, dat vond Putin niet leuk en toen floot hij Yanukovich terug met alle gevolgen van dien.
pi_146966922
Dat noemen we de vrije wil van een volk, om democratisch te beslissen over haar eigen lot, Nintex, niet 'annexatie'

En als dat zonder bloedvergieten kan, anders dan bijv. Kosovo waar de USA zonder enig mandaat de shit bombardeerde uit de mensen om dat mogelijk te maken, lijkt me dat prima.

Je moet wel heel grote oogkleppen ophebben om niet door te hebben waar de Amerikanen mee bezig zijn, en dat is destabiliseren van zo veel mogelijk regios, met een virtuele neerwaartse circel van steeds meer interventie en geweld en haat als gevolg.

Ik zeg, dat we daar als EU ons niet voor moeten laten gebruiken. Het moet maar eens gedaan zijn met dat fuck the EU van over de grote plas.

Laat ze maar fijn frobelen daar in Abchazie, I couldn't care less. Okiwokkiestan mag ook iets tekenen als ze dat willen.
pi_146968129
En om maar de TT te debunken, ondanks dat het toch op twitter stond

http://www.nu.nl/buitenla(...)anslag-oekraine.html

quote:
De Nederlandse geheime dienst heeft geen aanwijzingen gevonden dat er begin november een aanslag op een Nederlandse delegatie in Oekrane is verijdeld.
Dat melden bronnen tegenover RTL Nieuws maandag.

De Oekraense veiligheidschef Valentin Nalivaitsjenko had eerder tijdens een persconferentie verteld dat er een terroristengroep een aanslag zou plegen op de Nederlandse delegatie tijdens een bezoek aan Charkov. Dit zou in opdracht zijn van de Russische geheime dienst.

Ook minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders was bij die delegatie aanwezig.

Nalivaitsjenko sprak tijdens de persconferentie verder van een ''gevaarlijke subversieve verkenningsgroep'' die uit twaalf mensen bestond en waarvan de leiders zijn gearresteerd.

De groep werd aangehouden op verdenking van andere terroristische activiteiten in Charkov, aldus de veiligheidschef. Tijdens de persconferentie werden beelden getoond van de explosieven en van een verdachte vrouw die 'bekent'.
Nogmaals, als je dit soort bondgenoten hebt, heb je geen vijanden nodig.

Aan alle kanten wordt een vies spel gespeeld, het is aan ons om te zeggen, spelen jullie lekker zelf verder, wij gaan zinnige constructieve dingen voor onszelf doen.
pi_146970475
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:09 schreef homme7 het volgende:

[..]

nou eerlijke verkiezingen mag je best respecteren, maar massas weerloze mensen elimineren dat mag niet , de ISIS niet en de Serviece Nazis ook niet
Het zit de meesten hier gewoon hoog dat Rusland in tegenstelling tot het Westen bijna zonder bloedvergieten een schiereiland heeft weten te bezetten.

Dat "Serviece Nazis" op Kosovo massaal weerloze mensen hebben zitten elimineren blijkt met de dag steeds minder en minder want ondertussen doemen vanuit Westerse bronnen diverse Albanese misdaden op, waar het Westen destijds totaal blind voor was omdat eigen interesse (zoals vandaag de dag) zwaarder wogen;

- Misdaden tegen de niet- Albaneze bevolking
- Orgaanhandel
- Criminaliteit
- Corruptie (zelfs EULEX hebben ze zover gekregen ja ja)
- Mensenhandel
- Extremisme verheerlijking en export van extremisme
- Drugshandel
- Wapenhandel

Er was van de week nog een nieuwsbericht over dat het Kosovo gebeuren uit de hand zit te lopen en het helemaal niet hetgeen is wat de EU met Kosovo voor ogen had. Dat bericht kan ik echter niet zo snel terug vinden.

Waar was het Westen dat de mond vol heeft over mensenrechten toen onderstaande gebeurde? Nergens, sterker nog de KFOR/NAVO stond erbij en keek ernaar.

Als iemand mag zeggen wat het beste is voor Oekraine dan zijn dat als laatste de EU en VS wel.
Geen enkel "project" van hen kent nl. een goede afloop (Irak, Kosovo Afghanistan en Libie). :')
pi_146971433
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:05 schreef crashbangboom het volgende:
Iedereen in dit verband zijn poppetjes van de Amerikanen en de Russen.
Exact mijn punt.
Dat deugt niet. In dit geval zijn het de Russen die Oekraine destabiliseren en politiek naar hun pijpen willen laten dansen, maar dan vind jij het ineens goed.
The view from nowhere.
pi_146971611
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat deugt niet. In dit geval zijn het de Russen die Oekraine destabiliseren en politiek naar hun pijpen willen laten dansen, maar dan vind jij het ineens goed.
Beter lezen deelnemer, dat vind ik niet. Niet zo woorden in de mond leggen/voor een ander invullen, en oogkleppen op het nachtkastje.

[ Bericht 6% gewijzigd door crashbangboom op 24-11-2014 22:12:11 ]
pi_146972592
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:03 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Beter lezen deelnemer, dat vind ik niet. Niet zo woorden in de mond leggen/voor een ander invullen, en oogkleppen op het nachtkastje.
Nee, je bent een buikspreekpop van de Russische propaganda.

Dat Rusland de Krim geannexeerd heeft is evident (de machtovername, en in 2 weken er een volksraadpleging er doorheen jagen die je alleen zelf controleert, is geen geloofwaardige vorm van zelfbeschikking. Noch is de Krim evident altijd Russisch geweest.

Dat Rusland de opstand in Oost-Oekraine heeft aangewakkerd en georganiseerd, is ook evident. Dat zeggen de Russen die deze opstand leiden zelf in de video uit post 262.

Dat er wapens vanuit Rusland Oekraine instromen is ook evident. Er zijn tal van meldingen over. Reconstructies van militaire colonnes die vanuit Rusland Oekraine binnen treden. De doden, die na de aanval op het vliegveld van Donetsk, werden afgevoerd naar Rusland. De machtsovername door Vostok bataljon van het gemeentehuis in Donetsk. Een grenspost, die werd plat geschoten door mensen die vanuit Rusland door de Russische grenspost gingen en vervolgens de Oekrainse grenspost aanvielen. Ook toen het eerste Russische 'hulpkonvooi' de Oekrainse grens overging, constateerde aanwezige journalisten nog dezelfde avond dat er een colonne militaire voertuigen de grens overging. Het offensief bij Mariupol, dat vanaf Russisch grondgebied werd ingezet. De doden die na het laatste offensief werden afgevoerd naar Rusland.

Rusland drijft dit gewapende conflict, om Oekraine zijn wil op te leggen.
The view from nowhere.
pi_146973285
Servie en Kosovo erbij halen tja, en dan de daden van criminelen uit het Servische leger bagataliseren.... sneu. Het zijn mooie stukjes geschiedenisvervalsing net als nu met het Oekraine verhaal. Geen van de Russische fanboys gaat in op het feit dat Yanukovich het land naar de afgrond heeft gebracht en voor hem mevrouw Tymoshenko, Daar ligt de grondslag van het conflict.

Niet systematische corruptie en slecht bestuur hebben Oekraine gesloopt, maar een telefoontje van een boze Amerikaanse mevrouw die 'fuck the EU' riep heeft dit 'uiteraard' allemaal veroorzaakt :') .

Putin loog in deze kwestie over het feit dat zijn troepen op de Krim waren en loog over het feit dat ze op den duur ook actief waren in Oost Oekraine. Blijkbaar is het in Rusland dood normaal om met een paar tanks in je zomervakantie de grens over te rijden en een oorlog te beginnen. Blijkbaar zijn de artillerie kanonnen aan de grens zo slecht beveiligd dat iedere nationalistische vrijwilliger een grenspost kan platschieten en blijkbaar kun je voor luchtafweergeschut sparen met supermarkt zegeltjes. Hoe goed de lokale militie ook is, je kunt niet binnen een paar weken een goed georganiseerd leger de grond uit stampen, zelfs niet als dat 'de wil van het volk' is. Het feit dat de DNR onder controle was van ex-FSB chef Borodai is ook heel normaal natuurlijk.

Je zult mij niet horen zeggen dat andere politieke machten ook buiten Rusland hun kans hebben gegrepen en de situatie hebben gebruikt dan wel misbruikt om er beter van te worden. Maar dat zijn allemaal neveneffecten van het systematisch hersenspoelen van de Oost Oekrainse bevolking door de Russische media en het beinvloeden van de politiek aldaar.

De Oekrainse geheime diensten maken er met broodje aap verhalen over nep aanslagen ook een potje van. Maar van dat corrupte land dat de afgrond in gezakt is verwacht je eigenlijk niet veel beter, van Vladimir Putin, de alleenheerser van Rusland en zijn prettig gestoorde ex-KGB kliek mag je toch wel iets meer terughoudendheid en wijsheid in dit (geo politieke) conflict verwachten. Dat zelfs Merkel zich verraden voelt door ome Putin zegt genoeg lijkt me.
pi_146973319
Ach Strelkov heeft z'n verhaal uit de doeken gedaan en dat vat in feite alles samen. Alle discussies over Amerikanen en de NAVO en weet ik wat allemaal zijn compleet nutteloos omdat een van de hoofdrolspelers gewoon gezegd heeft hoe de vork in de steel zit. Wat die Serven, Kosovaren, Albanezen en weet ik welke etniciteiten er constant met de haren bijgetrokken worden te maken hebben met dit conflict is mij overigens een compleet raadsel.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 22:55:26 ]
pi_146973406
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:53 schreef J.B. het volgende:
Ach Strelkov heeft z'n verhaal uit de doeken gedaan en dat vat in feite alles samen. Alle discussies over Amerikanen en de NAVO en weet ik wat allemaal zijn compleet nutteloos omdat een van de hoofdrolspelers gewoon gezegd heeft hoe de vork in de steel zit.
Uiteindelijk zal de oorzaak ergens bij de invasie van Napeleon gezocht moeten worden als we na nog 60 delen het station 1e en 2e wereld oorlog gepasseerd zijn. We zijn in tussen al in Kosovo aangekomen :') |:(
pi_146973914
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, je bent een buikspreekpop van de Russische propaganda.
Ja, ik word betaald om te posten hier op FOK! door Vlad himself ;(
Ben je wel helemaal 100% daarboven?

quote:
Dat Rusland de Krim geannexeerd heeft is evident (de machtovername, en in 2 weken er een volksraadpleging er doorheen jagen die je alleen zelf controleert, is geen geloofwaardige vorm van zelfbeschikking. Noch is de Krim evident altijd Russisch geweest.
Dat is een vrij gebruikelijke westerse vorm van democratie brengen hoor, alleen gaat het meestal gepaard met een flink bloedvergieten.

quote:
Dat Rusland de opstand in Oost-Oekraine heeft aangewakkerd en georganiseerd, is ook evident. Dat zeggen de Russen die deze opstand leiden zelf in de video uit post 262.
Misschien dat je de opvolgende video ook even kan bekijken. Moest ik van Vlad zeggen hoor, 10 euro extra :) [ik heb natuurlijk wel een contract in euro, niet in rubles, ander moet ik dat bij Obama hedgen]

quote:
Dat er wapens vanuit Rusland Oekraine instromen is ook evident. Er zijn tal van meldingen over. Reconstructies van militaire colonnes die vanuit Rusland Oekraine binnen treden.
Reconstructies. Ah, zoiets als de plaatjes van Powell die WOMD in Irak moesten aantonen? Ik dacht dat we ons niet meer voor dat karretje lieten spannen?

Opnieuw, je mag vinden van Putin wat je wil, maar als hij zegt dat wapens zijn weg wel vinden als er voor betaald wordt, heeft ie gelijk. Over de hele wereld. Zeg jij maar wat je wil hebben, van welke makelij, en als je er voor betaalt kun je het krijgen. Als je toevallig in het belang van de USA strijd voor niks zelfs. Kun je het daags erna verkopen aan de tegenstander. Oops :) En er zijn veel mensen met geld die heel boos zijn, of op een zelf bedachte jihad zijn. Aan alle zijden, of het sjeiks, promotors of olichargen zijn. Met elke inmenging meer en meer. Dat blijf je maar negeren, dat elke keer als 'we' ergens in moeien door regime change te forceren, we grotere onevenwichtigheden en haat promoten, waardoor we weer meer moeten ingrijpen etc etc.

Opnieuw, het is nu allemaal cool, ver weg en twitter enzo. Het is niet de vraag of je oogst, maar wanneer je oogst. Karma is a bitch, in a theatre near you.

Ik heb daar geen zin in, dus moet de EU zich voor dat soort spelletjes ook niet voor laten gebruiken, imho. Het is geen video game, deelnemer, en ook geen twitter feed. Het is echt. Je mag mij best proberen af te bluffen, en uit dit topic te weren, maar je hebt serieus geen idee wat het inhoudt. Maar goed ook, overigens.

quote:
De doden, die na de aanval op het vliegveld van Donetsk, werden afgevoerd naar Rusland. De machtsovername door Vostok bataljon van het gemeentehuis in Donetsk. Een grenspost, die werd plat geschoten door mensen die vanuit Rusland door de Russische grenspost gingen en vervolgens de Oekrainse grenspost aanvielen. Ook toen het eerste Russische 'hulpkonvooi' de Oekrainse grens overging, constateerde aanwezige journalisten nog dezelfde avond dat er een colonne militaire voertuigen de grens overging. Het offensief bij Mariupol, dat vanaf Russisch grondgebied werd ingezet. De doden die na het laatste offensief werden afgevoerd naar Rusland.

Rusland drijft dit gewapende conflict, om Oekraine zijn wil op te leggen.
Ben jij nou zo naief, of denk je echt dat het om Ukraine gaat? Moet ik nou een lijstje opsommen van alle interventies en inmengin die de USA daar gepleegd heeft? En subtiel probeer je het te framen als enkel een gewapend confict, maar het gaat inmiddels - en ging voor dat al- veel veel verder dan dit. Het gaat om een stelletje testosteron neocons in de USA die die Ruskis wel eens op de knieen willen dringen. En de EU die daar ingelokt zijn. Met die twee schreeuwende volksmenners voorop, trouwens. Quart wit and half wit, met het spuug op de bek.

De realiteit is dat niemand, NIEMAND, de Ukraine ook maar iets intereseert. Behalve Rusland, omdat het op hun grens ligt. En dat is exact de reden waarom de USA, ook al ligt het aan het andere eind van de wereld er zo'n zaak van maakt om zoveel mogelijk te stoken, te destabilseren.

Ukraine is van oudsher een brugstaat. Het is niet westers, het is niet russisch. Het is een mengvorm. Of zoals Kissinger zegt, it did not glue correctly. Maar het heeft potentie om een buffer te vormen tussen Rusland en de EU. En dat wil de USA niet.

Ik zeg, fuck de USA. De EU moet maar eens voor zichzelf opkomen, en zich niet laten verleiden om verneukt te worden door de USA, die alleen geinteresseerd zijn in zoveel mogelijk opportunistische regime changes aan de andere kant van de wereld. Krijg de tyfus aan al die propaganda en die ruige praat. Die haantjes allemaal op stok, gewoon doen wat goed voor de EU is. Zelfs als twitter het er niet mee eens is. Fuck de rest van die crap.
pi_146974640
Nintex, ik weet dat je een volslagen malloot bent met je lappen tekst, maar Servie erbij halen heeft geen nut. Deelnemer zou het bijna framing noemen, als het niet als anti Russisch commentaar opgevat zou kunnen worden. ;)

Ik heb genoeg ervaring aan de Kroatische kant via Kroatische familie en vrienden, waarvan er eentje zelfs op de opsporingslijst van het Tribunaal stond -en met buitengewoon goede redenen, weet ik uit eerste hand-, om te weten dat er bij het uiteenvallen van Joegoslavie er geen enkele goede partij was, en er zelden is in dit soort conflicten. Waar dit soort zaken gebeuren, is in de regel iedereen fout, ook al denkt iedereen het absolute en godsgegeven recht aan hun kant te hebben. Vanuit hun beperkte perspectief.

maar toen bestond er ook nog niet het Goddelijke twitter, waar elke quote de Waarheid is. En Nederlanders hebben zowiezo recht op de enige waarheid he :) Er zit ook nog wel een cultureel aspect aan, met ons rechte vingertje

Iedereen heeft een goede reden om boos te zijn, en aan alle zijden zijn partijen die er belang bij hebben om dat te voeden, en dat te laten voortduren. Het is een zieke machtswellustige wereld.

Het is echter aan ons of we die voortdurend willen voeden, of niet.

Ik zeg niet doen. Europa heeft genoeg oorlogen meegemaakt om er niet nog eentje -was het er maar eentje, we hebben de afgelopen twintig jaar meer oorlogen actief gevoerd dan de twee eeuwen ervoor- te promoten. We moeten ons niet meer laten gebruiken in dit spel, dan valt de legitimiteit aan beide kanten weg, en dan kan men onderling, zonder inmenging, een oplossing trachten te zoeken.

En PS: en anders zoeken ze het maar fijn uit in Ukraine, Azbechie (ik weet geeneens waar het ligt), Irak, Syrie, Sudan , een woestijn in Afganistan, whatever. Wat hebben 'we' daar uberhaupt te zoeken? Waarom moet we daar zo nodig generaties haat zaaien door onze inmning en destabilisatie courtesy of lockheed martin?

[ Bericht 3% gewijzigd door crashbangboom op 24-11-2014 23:37:01 ]
pi_146974891
Er is geen Amerikaans masterplan. Het zijn een serie fuck-ups van individuele personen. Ik weet dat het houvast geeft om te denken dat men in het Witte Huis deze scenario's tot in de puntjes uitwerkt. In het Midden Oosten geeft dat tal van regimes ook een mooi excuus voor eigen falen, maar er is geen enkel bewijs voor. Er is wel veel bewijs voor het feit dat de Amerikanen doorgaans alles verneuken, omdat ze de situatie niet begrijpen (Kosovo), de cultuur niet begrijpen(Afghanistan) of compleet de verkeerde acties uitvoeren(Irak). De enige reden dat Amerika in die situatie komt en niet Japan, Duitsland, Nederland of Belgie, is dat zij het grootste wapenarsenaal hebben en de VN(dus heel veel andere landen) ook willen dat de VS wereldpolitie speelt.

Obama is al een jaar of 4 heel 'vigilant' met het 'adressen' van 'fluid situations on the ground', terwijl het hele CIA netwerk dusdanig op zijn gat ligt dat ze de invasie van de Krim en de invasie van Irak door IS wel aan zagen komen, maar het Witte Huis niet konden overtuigen. Het is zelfs zo erg dat Mursi en Sisi allebei dachten dat de andere partij geholpen werd door de Amerikanen, terwijl in realiteit de Amerikanen geen flauw idee hadden voor wie ze partij moesten kiezen of wat ze moesten doen. De mythe van de Amerikaanse macht en invloed is vele malen groter en complexer dan de werkelijkheid.

De werkelijkheid is dat Obama als een lame duck nu al een jaar of 4 staat te golfen en de politiek in die periode compleet is vast gelopen. De werkelijkheid is echter ook dat Putin zijn positie alleen maar versterkt heeft en een achterbaks geopolitiek spelletje speelt, omdat hij weet dat het Amerikaanse politieke systeem op zijn gat ligt en de Duitsers het te druk hebben met het bij elkaar houden van de EU. Indien de Amerikanen wel een bepaald doel hadden in Oekraine dan waren er veel betere en efficientere methodes dan het afzetten van Yanukovich als reactie op het niet tekenen van een verdrag met de EU.
pi_146975105
Dat zijn weer fraaie afstandelijke volzinnen, nimtex, en fijn dat je kind aan huis bent aan het Pentagon :)

Mijn verhaal was echter persoonlijk.

Waarom kiezen we ervoor het leven van mensen zoveel mogelijk te verneuken, als het maar ver genoeg weg ligt? Waarom kunnen we als EU niet gewoon toegeven, dat te meer we trachten te beinvloeden naar ons wereldbeeld, te meer we destabiliseren en de voedingsbodem voor steeds ernstigere conflicten leggen? Amerikanen kunnen dat niet, die denken echt dat de wereld ophoudt bij border patrol. Zouden wij niet onderhand wijzer mogen zijn?
pi_146975411
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:41 schreef crashbangboom het volgende:
Waarom kunnen we als EU niet gewoon toegeven, dat te meer we trachten te beinvloeden naar ons wereldbeeld, te meer we destabiliseren en de voedingsbodem voor steeds ernstigere conflicten leggen?
Omdat wij ook onze eigen waarden democratie, mensenrechten, vrijheid, rechtsstaat, vrije markt, vrijheid van meningsuiting etc. moeten verdedigen. Als wij dat niet krachtig genoeg doen dan gaat dat fout. Het is ook aan Oekraine zelf om een keuze te maken betreffende de toekomst van het land, Rusland heeft nu voor hen de keuze gemaakt door het land doelbewust in twee stukken te splitsen. Mogelijkerwijs is dit op de lange termijn de beste oplossing, maar Rusland had deze keuze niet voor Oekraine mogen maken.
pi_146975459
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:41 schreef crashbangboom het volgende:
Dat zijn weer fraaie afstandelijke volzinnen, nimtex, en fijn dat je kind aan huis bent aan het Pentagon :)

Mijn verhaal was echter persoonlijk.

Waarom kiezen we ervoor het leven van mensen zoveel mogelijk te verneuken, als het maar ver genoeg weg ligt? Waarom kunnen we als EU niet gewoon toegeven, dat te meer we trachten te beinvloeden naar ons wereldbeeld, te meer we destabiliseren en de voedingsbodem voor steeds ernstigere conflicten leggen? Amerikanen kunnen dat niet, die denken echt dat de wereld ophoudt bij border patrol. Zouden wij niet onderhand wijzer mogen zijn?
Oke, stel we luisteren naar jou. Zowel de EU als de VS trekt de handen af van Oekraine, Moldavie, Albanie, Georgie, Azerbeidzjan. Geen financiele steun, geen politieke steun, helemaal niets, we bemoeien ons er helemaal niet meer mee. We geven toch geen fuck om dat soort landen.

Op welke manier zijn die mensen daar, daar dan mee geholpen?
pi_146975991
vol
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')