abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146964837
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er is zoveel hulp van Russische vrijwilligers, dat een buurland verovert kan worden door de Russen, terwijl de overheid in Rusland alleen vreedzame betrekkingen met andere landen heeft. Daarom heb je niets aan een vredesverdrag met Rusland, want dan kun je nog steeds door Russische vrijwilligers worden uitgemoord.
En daarom, wat je ook van Putin vindt of niet, is het volkomen terecht dat hij stelt dat een vredesverdrag enkel tussen de beide directe partijen kan gesloten worden.

Wat je verder van Putin vindt, hij heeft, vind ik, wel iets geleerd van 20 jaar oorlog en interventie in met name het midden Oosten.

Dat is ook exact waar het mis gegaan is, toen de EU erbij stond terwijl -door de USA ondersteund zoals nu blijkt- het acooord tussen beide partijen daags erna al gekilled werd door afzetting van de democratisch gekozen Urkainse regering.

Je kan vrede niet van buiten opleggen. Nimmer.
so long and thanks for all the fish
pi_146964853
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In het filmpje praat Victoria Nuland met de ambassadeur over de situatie in Ukraine en wat de VS daarin wil. Dat lijkt mij normaal voor mensen die zich bezighouden met de buitenlandse politiek.
Ja, fuck the EU is heel normaal in dat verband.

Sjezus, moet ik een 99.999 doen?

Hoe moeilijk is het te erkennen dat niemand in deze kwestie zuivere bedoelingen heeft gehad, en dat het een dikke fuck up en miscalculatie van beide kanten is geweest, en dat dit zonder terugschaling van testosteron niet tot werkbare proporties teruggebracht kan worden?

Wat ik echter vooral triest vind, is dat de EU zich hierin laat meezuigen.
pi_146964924
Toen het uitmoorden begon, verschenen de Russische vrijwilligers.

Hoe kan het dat iemand niets heeft meegekregen van de barbaarse haat in de Oekraïne tegen Russisch sprekenden?
Life is what happens while planning other things
pi_146965057
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En daarom, wat je ook van Putin vindt of niet, is het volkomen terecht dat hij stelt dat een vredesverdrag enkel tussen de beide directe partijen kan gesloten worden.
Nee, want de rebellen zijn Poetin's poppetjes.

quote:
Wat je verder van Putin vindt, hij heeft, vind ik, wel iets geleerd van 20 jaar oorlog en interventie in met name het midden Oosten.

Dat is ook exact waar het mis gegaan is, toen de EU erbij stond terwijl -door de USA ondersteund zoals nu blijkt- het acooord tussen beide partijen daags erna al gekilled werd door afzetting van de democratisch gekozen Urkainse regering.

Je kan vrede niet van buiten opleggen. Nimmer.
Dan moet je niet gaan schieten op de Maidan. De president is afgezet door zijn eigen parlement.
The view from nowhere.
pi_146965432
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:46 schreef JCats het volgende:
Toen het uitmoorden begon, verschenen de Russische vrijwilligers.
Nee, omgekeerd. Lees maar na in dit topic. Eerst begint het bezetten van gebouwen en duiken types als Babai en Strelkov op. Later ontpoppen deze Russen zich tot de commandanten van Kramatorsk Slaviansk. In amper 3 maanden zijn er de eerste ingegraven steden, met controle posten en loopgraven, en mensen met automatische wapens en MANPADS. Dat lijkt op een succesvol uitgerolde militaire campagne ipv een escalerend burgerprotest.

quote:
Hoe kan het dat iemand niets heeft meegekregen van de barbaarse haat in de Oekraïne tegen Russisch sprekenden?
Iedereen heeft het meegekregen (onvermijdelijk ivm de Russische propaganda) en verworpen als onjuist.
The view from nowhere.
pi_146965589
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, fuck the EU is heel normaal in dat verband.

Sjezus, moet ik een 99.999 doen?

Hoe moeilijk is het te erkennen dat niemand in deze kwestie zuivere bedoelingen heeft gehad, en dat het een dikke fuck up en miscalculatie van beide kanten is geweest, en dat dit zonder terugschaling van testosteron niet tot werkbare proporties teruggebracht kan worden?

Wat ik echter vooral triest vind, is dat de EU zich hierin laat meezuigen.
Rusland destabiliseert Oekraine om te voorkomen dat het land een westerse koers gaat varen en er van de CIS niet veel terecht komt.
The view from nowhere.
pi_146965708
Poetin heeft steeds aangegeven de Oekraïense soevereiniteit te respecteren.

Bijvoorbeeld:

"Ik kan hier nu niet beoordelen of dit fout was, maar dit is wat er gebeurd is. In dit verband is het moeilijk om niet te erkennen dat Oekraïne een complex, multi-component systeem van staatsvorming is. Dit is gewoon de manier waarop het ging met historische ontwikkelingen. De mensen van de Krim vreesden voor zichzelf en de toekomst van hun kinderen na een staatsgreep die met steun van onze westerse partners werd uitgevoerd en besloten om gebruik te maken van het recht op zelfbeschikking zoals dat is vastgelegd in het internationaal recht. Dit betekent echter geenszins dat we niet de Oekraïense soevereiniteit respecteren. Wij respecteren de Oekraïense soevereiniteit en zullen dat blijven doen in de toekomst. Ik hoop van harte op normalisatie en op de ontwikkeling van de Russisch-Oekraïense relaties en ik denk dat dit een onvermijdelijk proces is."

http://www.vrijechronique(...)ands/#comment-107050
Life is what happens while planning other things
pi_146965781
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:49 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, want de rebellen zijn Poetin's poppetjes.
Iedereen in dit verband zijn poppetjes van de Amerikanen en de Russen.
Exact mijn punt.

quote:
Dan moet je niet gaan schieten op de Maidan. De president is afgezet door zijn eigen parlement.
Ook al zou je me dat ook nog in de schoenen willen schuiven, ik heb niet geschoten hoor :)

Voorafgaande aan Maidan zijn talrijke politieagenten doodgeschoten. Wie daarvoor de opdracht gegeven heeft, is niet duidelijk Wie op Maidan geschoten heeft is niet duidelijk , en al helemaal niet wie daarvoor de opdracht heeft gegeven, en het gerechtelijk onderzoek ernaar is bewust gatenkaas, tot het punt dat de partijdige rechter er zelfs niet meer tegenkan, en de gedaagden 'vergeet'' in arrest te nemen, zodat ze kunnen vluchten voor een rechtsloze lynchpartij. Ik heb vaak genoeg het bloomberg artikel gepost wat dit belicht - te genant voor woorden.

De EU sloot de ene dag een compromis overeenkomst, en stond de andere dag toe dat een US gespikte putsch plaatsvond.

Voor jou is dit is alles nog de ver van mijn bed show, iets wat op twitter en internet gebeurt. Allemaal tres cool. Wat we van 20 jaar midden oosten mogen leren, is dat telkens als we als "westen" ingrijpen, het probleem een beetje groter wordt, waardoor we weer moeten ingrijpen, waardoor het evenwicht weer meer verstoord wordt, een vicieuze circel.Wat er nu in het midden oosten gebeurt, is de opmaat voor nog veel meer, en is direct gevolg van twintig jaar destabilisatie en opportunistisch conflict voeden door het Westen. En als ik zeg Westen is het telkens de USA, met de EU die daarachter aan hobbelt. Dat blijft niet de ver van ons bed show. De wereld is inmiddels zo instabiel door ons gemaakt, dat het niet de vraag is OF we ooit zaaien, maar WANNEER. En daar heb ik niet zo'n zin in. De EU moet maar eens voor zichzelf opkomen, en niet als pionnetje in het Englandspiel van de USA gebruikt laten worden.

En al helemaal niet als het om achterlandgebieden zoals Ukraine, Syrie of Irak gaat.
pi_146965945
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Rusland destabiliseert Oekraine om te voorkomen dat het land een westerse koers gaat varen en er van de CIS niet veel terecht komt.
USA destabiliseert de Ukraine om de omgekeerde reden. Ook al ligt het aan het andere eind van de wereld, en hebben ze er totaal niks te schaften.

Je punt?
pi_146966308
Abchazië (afvallige provincie Georgie) heeft vandaag een verdrag met Putin getekend als eerste stap naar annexatie van dat gebied. Je moet wel hele grote oogkleppen op hebben om niet door te hebben waar de Russen mee bezig zijn en dat is het verwezenlijken van Novorossiya.

Het grootste probleem in de DNR/LNR was dat de bevolking daar niet zat te wachten op Kiev, maar ook helemaal niet zat te wachten op Rusland. (in Mariupol was dit nog duidelijker) Strelkov heeft zelf toegegeven de oorlog te hebben gestart.

Nog een leuk detail voor de aluhoedjes, Alexander Borodai, de voormalige FSB clown die het Russische plan in Oost Oekraine tot uiting bracht... heeft het onderzoek geleid naar de Moscow bombings: http://english.pravda.ru/news/russia/27-07-2002/47226-0/#.VHODTYvF9Wg . Dezelfde aanslagen die de oorlog in Tsjetenie aanwakkerde en Putin zijn presidentschap bezorgde.

Overigens is het onzin dat de VS Oekraine gedestabiliseerd heeft. Er zijn wat congresleden op de foto gegaan met lokale politici en de VS heeft wat liberale en democratische praatclubjes geld toe geschoven. Yanukovich heeft Oekraine gedestabiliseerd door het failliet te laten gaan. Vervolgens wilde Putin geen geld meer lenen en sprong de EU in dat gat, dat vond Putin niet leuk en toen floot hij Yanukovich terug met alle gevolgen van dien.
pi_146966922
Dat noemen we de vrije wil van een volk, om democratisch te beslissen over haar eigen lot, Nintex, niet 'annexatie'

En als dat zonder bloedvergieten kan, anders dan bijv. Kosovo waar de USA zonder enig mandaat de shit bombardeerde uit de mensen om dat mogelijk te maken, lijkt me dat prima.

Je moet wel heel grote oogkleppen ophebben om niet door te hebben waar de Amerikanen mee bezig zijn, en dat is destabiliseren van zo veel mogelijk regios, met een virtuele neerwaartse circel van steeds meer interventie en geweld en haat als gevolg.

Ik zeg, dat we daar als EU ons niet voor moeten laten gebruiken. Het moet maar eens gedaan zijn met dat fuck the EU van over de grote plas.

Laat ze maar fijn frobelen daar in Abchazie, I couldn't care less. Okiwokkiestan mag ook iets tekenen als ze dat willen.
pi_146968129
En om maar de TT te debunken, ondanks dat het toch op twitter stond

http://www.nu.nl/buitenla(...)anslag-oekraine.html

quote:
De Nederlandse geheime dienst heeft geen aanwijzingen gevonden dat er begin november een aanslag op een Nederlandse delegatie in Oekraïne is verijdeld.
Dat melden bronnen tegenover RTL Nieuws maandag.

De Oekraïense veiligheidschef Valentin Nalivaitsjenko had eerder tijdens een persconferentie verteld dat er een terroristengroep een aanslag zou plegen op de Nederlandse delegatie tijdens een bezoek aan Charkov. Dit zou in opdracht zijn van de Russische geheime dienst.

Ook minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders was bij die delegatie aanwezig.

Nalivaitsjenko sprak tijdens de persconferentie verder van een ''gevaarlijke subversieve verkenningsgroep'' die uit twaalf mensen bestond en waarvan de leiders zijn gearresteerd.

De groep werd aangehouden op verdenking van andere terroristische activiteiten in Charkov, aldus de veiligheidschef. Tijdens de persconferentie werden beelden getoond van de explosieven en van een verdachte vrouw die 'bekent'.
Nogmaals, als je dit soort bondgenoten hebt, heb je geen vijanden nodig.

Aan alle kanten wordt een vies spel gespeeld, het is aan ons om te zeggen, spelen jullie lekker zelf verder, wij gaan zinnige constructieve dingen voor onszelf doen.
pi_146970475
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:09 schreef homme7 het volgende:

[..]

nou eerlijke verkiezingen mag je best respecteren, maar massas weerloze mensen elimineren dat mag niet , de ISIS niet en de Serviece Nazis ook niet
Het zit de meesten hier gewoon hoog dat Rusland in tegenstelling tot het Westen bijna zonder bloedvergieten een schiereiland heeft weten te bezetten.

Dat "Serviece Nazis" op Kosovo massaal weerloze mensen hebben zitten elimineren blijkt met de dag steeds minder en minder want ondertussen doemen vanuit Westerse bronnen diverse Albanese misdaden op, waar het Westen destijds totaal blind voor was omdat eigen interesse (zoals vandaag de dag) zwaarder wogen;

- Misdaden tegen de niet- Albaneze bevolking
- Orgaanhandel
- Criminaliteit
- Corruptie (zelfs EULEX hebben ze zover gekregen ja ja)
- Mensenhandel
- Extremisme verheerlijking en export van extremisme
- Drugshandel
- Wapenhandel

Er was van de week nog een nieuwsbericht over dat het Kosovo gebeuren uit de hand zit te lopen en het helemaal niet hetgeen is wat de EU met Kosovo voor ogen had. Dat bericht kan ik echter niet zo snel terug vinden.

Waar was het Westen dat de mond vol heeft over mensenrechten toen onderstaande gebeurde? Nergens, sterker nog de KFOR/NAVO stond erbij en keek ernaar.

Als iemand mag zeggen wat het beste is voor Oekraine dan zijn dat als laatste de EU en VS wel.
Geen enkel "project" van hen kent nl. een goede afloop (Irak, Kosovo Afghanistan en Libie). :')
pi_146971433
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:05 schreef crashbangboom het volgende:
Iedereen in dit verband zijn poppetjes van de Amerikanen en de Russen.
Exact mijn punt.
Dat deugt niet. In dit geval zijn het de Russen die Oekraine destabiliseren en politiek naar hun pijpen willen laten dansen, maar dan vind jij het ineens goed.
The view from nowhere.
pi_146971611
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat deugt niet. In dit geval zijn het de Russen die Oekraine destabiliseren en politiek naar hun pijpen willen laten dansen, maar dan vind jij het ineens goed.
Beter lezen deelnemer, dat vind ik niet. Niet zo woorden in de mond leggen/voor een ander invullen, en oogkleppen op het nachtkastje.

[ Bericht 6% gewijzigd door crashbangboom op 24-11-2014 22:12:11 ]
pi_146972592
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:03 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Beter lezen deelnemer, dat vind ik niet. Niet zo woorden in de mond leggen/voor een ander invullen, en oogkleppen op het nachtkastje.
Nee, je bent een buikspreekpop van de Russische propaganda.

Dat Rusland de Krim geannexeerd heeft is evident (de machtovername, en in 2 weken er een volksraadpleging er doorheen jagen die je alleen zelf controleert, is geen geloofwaardige vorm van zelfbeschikking. Noch is de Krim evident altijd Russisch geweest.

Dat Rusland de opstand in Oost-Oekraine heeft aangewakkerd en georganiseerd, is ook evident. Dat zeggen de Russen die deze opstand leiden zelf in de video uit post 262.

Dat er wapens vanuit Rusland Oekraine instromen is ook evident. Er zijn tal van meldingen over. Reconstructies van militaire colonnes die vanuit Rusland Oekraine binnen treden. De doden, die na de aanval op het vliegveld van Donetsk, werden afgevoerd naar Rusland. De machtsovername door Vostok bataljon van het gemeentehuis in Donetsk. Een grenspost, die werd plat geschoten door mensen die vanuit Rusland door de Russische grenspost gingen en vervolgens de Oekrainse grenspost aanvielen. Ook toen het eerste Russische 'hulpkonvooi' de Oekrainse grens overging, constateerde aanwezige journalisten nog dezelfde avond dat er een colonne militaire voertuigen de grens overging. Het offensief bij Mariupol, dat vanaf Russisch grondgebied werd ingezet. De doden die na het laatste offensief werden afgevoerd naar Rusland.

Rusland drijft dit gewapende conflict, om Oekraine zijn wil op te leggen.
The view from nowhere.
pi_146973285
Servie en Kosovo erbij halen tja, en dan de daden van criminelen uit het Servische leger bagataliseren.... sneu. Het zijn mooie stukjes geschiedenisvervalsing net als nu met het Oekraine verhaal. Geen van de Russische fanboys gaat in op het feit dat Yanukovich het land naar de afgrond heeft gebracht en voor hem mevrouw Tymoshenko, Daar ligt de grondslag van het conflict.

Niet systematische corruptie en slecht bestuur hebben Oekraine gesloopt, maar een telefoontje van een boze Amerikaanse mevrouw die 'fuck the EU' riep heeft dit 'uiteraard' allemaal veroorzaakt :') .

Putin loog in deze kwestie over het feit dat zijn troepen op de Krim waren en loog over het feit dat ze op den duur ook actief waren in Oost Oekraine. Blijkbaar is het in Rusland dood normaal om met een paar tanks in je zomervakantie de grens over te rijden en een oorlog te beginnen. Blijkbaar zijn de artillerie kanonnen aan de grens zo slecht beveiligd dat iedere nationalistische vrijwilliger een grenspost kan platschieten en blijkbaar kun je voor luchtafweergeschut sparen met supermarkt zegeltjes. Hoe goed de lokale militie ook is, je kunt niet binnen een paar weken een goed georganiseerd leger de grond uit stampen, zelfs niet als dat 'de wil van het volk' is. Het feit dat de DNR onder controle was van ex-FSB chef Borodai is ook heel normaal natuurlijk.

Je zult mij niet horen zeggen dat andere politieke machten ook buiten Rusland hun kans hebben gegrepen en de situatie hebben gebruikt dan wel misbruikt om er beter van te worden. Maar dat zijn allemaal neveneffecten van het systematisch hersenspoelen van de Oost Oekrainse bevolking door de Russische media en het beinvloeden van de politiek aldaar.

De Oekrainse geheime diensten maken er met broodje aap verhalen over nep aanslagen ook een potje van. Maar van dat corrupte land dat de afgrond in gezakt is verwacht je eigenlijk niet veel beter, van Vladimir Putin, de alleenheerser van Rusland en zijn prettig gestoorde ex-KGB kliek mag je toch wel iets meer terughoudendheid en wijsheid in dit (geo politieke) conflict verwachten. Dat zelfs Merkel zich verraden voelt door ome Putin zegt genoeg lijkt me.
pi_146973319
Ach Strelkov heeft z'n verhaal uit de doeken gedaan en dat vat in feite alles samen. Alle discussies over Amerikanen en de NAVO en weet ik wat allemaal zijn compleet nutteloos omdat een van de hoofdrolspelers gewoon gezegd heeft hoe de vork in de steel zit. Wat die Serven, Kosovaren, Albanezen en weet ik welke etniciteiten er constant met de haren bijgetrokken worden te maken hebben met dit conflict is mij overigens een compleet raadsel.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 22:55:26 ]
pi_146973406
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:53 schreef J.B. het volgende:
Ach Strelkov heeft z'n verhaal uit de doeken gedaan en dat vat in feite alles samen. Alle discussies over Amerikanen en de NAVO en weet ik wat allemaal zijn compleet nutteloos omdat een van de hoofdrolspelers gewoon gezegd heeft hoe de vork in de steel zit.
Uiteindelijk zal de oorzaak ergens bij de invasie van Napeleon gezocht moeten worden als we na nog 60 delen het station 1e en 2e wereld oorlog gepasseerd zijn. We zijn in tussen al in Kosovo aangekomen :') |:(
pi_146973914
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, je bent een buikspreekpop van de Russische propaganda.
Ja, ik word betaald om te posten hier op FOK! door Vlad himself ;(
Ben je wel helemaal 100% daarboven?

quote:
Dat Rusland de Krim geannexeerd heeft is evident (de machtovername, en in 2 weken er een volksraadpleging er doorheen jagen die je alleen zelf controleert, is geen geloofwaardige vorm van zelfbeschikking. Noch is de Krim evident altijd Russisch geweest.
Dat is een vrij gebruikelijke westerse vorm van democratie brengen hoor, alleen gaat het meestal gepaard met een flink bloedvergieten.

quote:
Dat Rusland de opstand in Oost-Oekraine heeft aangewakkerd en georganiseerd, is ook evident. Dat zeggen de Russen die deze opstand leiden zelf in de video uit post 262.
Misschien dat je de opvolgende video ook even kan bekijken. Moest ik van Vlad zeggen hoor, 10 euro extra :) [ik heb natuurlijk wel een contract in euro, niet in rubles, ander moet ik dat bij Obama hedgen]

quote:
Dat er wapens vanuit Rusland Oekraine instromen is ook evident. Er zijn tal van meldingen over. Reconstructies van militaire colonnes die vanuit Rusland Oekraine binnen treden.
Reconstructies. Ah, zoiets als de plaatjes van Powell die WOMD in Irak moesten aantonen? Ik dacht dat we ons niet meer voor dat karretje lieten spannen?

Opnieuw, je mag vinden van Putin wat je wil, maar als hij zegt dat wapens zijn weg wel vinden als er voor betaald wordt, heeft ie gelijk. Over de hele wereld. Zeg jij maar wat je wil hebben, van welke makelij, en als je er voor betaalt kun je het krijgen. Als je toevallig in het belang van de USA strijd voor niks zelfs. Kun je het daags erna verkopen aan de tegenstander. Oops :) En er zijn veel mensen met geld die heel boos zijn, of op een zelf bedachte jihad zijn. Aan alle zijden, of het sjeiks, promotors of olichargen zijn. Met elke inmenging meer en meer. Dat blijf je maar negeren, dat elke keer als 'we' ergens in moeien door regime change te forceren, we grotere onevenwichtigheden en haat promoten, waardoor we weer meer moeten ingrijpen etc etc.

Opnieuw, het is nu allemaal cool, ver weg en twitter enzo. Het is niet de vraag of je oogst, maar wanneer je oogst. Karma is a bitch, in a theatre near you.

Ik heb daar geen zin in, dus moet de EU zich voor dat soort spelletjes ook niet voor laten gebruiken, imho. Het is geen video game, deelnemer, en ook geen twitter feed. Het is echt. Je mag mij best proberen af te bluffen, en uit dit topic te weren, maar je hebt serieus geen idee wat het inhoudt. Maar goed ook, overigens.

quote:
De doden, die na de aanval op het vliegveld van Donetsk, werden afgevoerd naar Rusland. De machtsovername door Vostok bataljon van het gemeentehuis in Donetsk. Een grenspost, die werd plat geschoten door mensen die vanuit Rusland door de Russische grenspost gingen en vervolgens de Oekrainse grenspost aanvielen. Ook toen het eerste Russische 'hulpkonvooi' de Oekrainse grens overging, constateerde aanwezige journalisten nog dezelfde avond dat er een colonne militaire voertuigen de grens overging. Het offensief bij Mariupol, dat vanaf Russisch grondgebied werd ingezet. De doden die na het laatste offensief werden afgevoerd naar Rusland.

Rusland drijft dit gewapende conflict, om Oekraine zijn wil op te leggen.
Ben jij nou zo naief, of denk je echt dat het om Ukraine gaat? Moet ik nou een lijstje opsommen van alle interventies en inmengin die de USA daar gepleegd heeft? En subtiel probeer je het te framen als enkel een gewapend confict, maar het gaat inmiddels - en ging voor dat al- veel veel verder dan dit. Het gaat om een stelletje testosteron neocons in de USA die die Ruskis wel eens op de knieen willen dringen. En de EU die daar ingelokt zijn. Met die twee schreeuwende volksmenners voorop, trouwens. Quart wit and half wit, met het spuug op de bek.

De realiteit is dat niemand, NIEMAND, de Ukraine ook maar iets intereseert. Behalve Rusland, omdat het op hun grens ligt. En dat is exact de reden waarom de USA, ook al ligt het aan het andere eind van de wereld er zo'n zaak van maakt om zoveel mogelijk te stoken, te destabilseren.

Ukraine is van oudsher een brugstaat. Het is niet westers, het is niet russisch. Het is een mengvorm. Of zoals Kissinger zegt, it did not glue correctly. Maar het heeft potentie om een buffer te vormen tussen Rusland en de EU. En dat wil de USA niet.

Ik zeg, fuck de USA. De EU moet maar eens voor zichzelf opkomen, en zich niet laten verleiden om verneukt te worden door de USA, die alleen geinteresseerd zijn in zoveel mogelijk opportunistische regime changes aan de andere kant van de wereld. Krijg de tyfus aan al die propaganda en die ruige praat. Die haantjes allemaal op stok, gewoon doen wat goed voor de EU is. Zelfs als twitter het er niet mee eens is. Fuck de rest van die crap.
pi_146974640
Nintex, ik weet dat je een volslagen malloot bent met je lappen tekst, maar Servie erbij halen heeft geen nut. Deelnemer zou het bijna framing noemen, als het niet als anti Russisch commentaar opgevat zou kunnen worden. ;)

Ik heb genoeg ervaring aan de Kroatische kant via Kroatische familie en vrienden, waarvan er eentje zelfs op de opsporingslijst van het Tribunaal stond -en met buitengewoon goede redenen, weet ik uit eerste hand-, om te weten dat er bij het uiteenvallen van Joegoslavie er geen enkele goede partij was, en er zelden is in dit soort conflicten. Waar dit soort zaken gebeuren, is in de regel iedereen fout, ook al denkt iedereen het absolute en godsgegeven recht aan hun kant te hebben. Vanuit hun beperkte perspectief.

maar toen bestond er ook nog niet het Goddelijke twitter, waar elke quote de Waarheid is. En Nederlanders hebben zowiezo recht op de enige waarheid he :) Er zit ook nog wel een cultureel aspect aan, met ons rechte vingertje

Iedereen heeft een goede reden om boos te zijn, en aan alle zijden zijn partijen die er belang bij hebben om dat te voeden, en dat te laten voortduren. Het is een zieke machtswellustige wereld.

Het is echter aan ons of we die voortdurend willen voeden, of niet.

Ik zeg niet doen. Europa heeft genoeg oorlogen meegemaakt om er niet nog eentje -was het er maar eentje, we hebben de afgelopen twintig jaar meer oorlogen actief gevoerd dan de twee eeuwen ervoor- te promoten. We moeten ons niet meer laten gebruiken in dit spel, dan valt de legitimiteit aan beide kanten weg, en dan kan men onderling, zonder inmenging, een oplossing trachten te zoeken.

En PS: en anders zoeken ze het maar fijn uit in Ukraine, Azbechie (ik weet geeneens waar het ligt), Irak, Syrie, Sudan , een woestijn in Afganistan, whatever. Wat hebben 'we' daar uberhaupt te zoeken? Waarom moet we daar zo nodig generaties haat zaaien door onze inmning en destabilisatie courtesy of lockheed martin?

[ Bericht 3% gewijzigd door crashbangboom op 24-11-2014 23:37:01 ]
pi_146974891
Er is geen Amerikaans masterplan. Het zijn een serie fuck-ups van individuele personen. Ik weet dat het houvast geeft om te denken dat men in het Witte Huis deze scenario's tot in de puntjes uitwerkt. In het Midden Oosten geeft dat tal van regimes ook een mooi excuus voor eigen falen, maar er is geen enkel bewijs voor. Er is wel veel bewijs voor het feit dat de Amerikanen doorgaans alles verneuken, omdat ze de situatie niet begrijpen (Kosovo), de cultuur niet begrijpen(Afghanistan) of compleet de verkeerde acties uitvoeren(Irak). De enige reden dat Amerika in die situatie komt en niet Japan, Duitsland, Nederland of Belgie, is dat zij het grootste wapenarsenaal hebben en de VN(dus heel veel andere landen) ook willen dat de VS wereldpolitie speelt.

Obama is al een jaar of 4 heel 'vigilant' met het 'adressen' van 'fluid situations on the ground', terwijl het hele CIA netwerk dusdanig op zijn gat ligt dat ze de invasie van de Krim en de invasie van Irak door IS wel aan zagen komen, maar het Witte Huis niet konden overtuigen. Het is zelfs zo erg dat Mursi en Sisi allebei dachten dat de andere partij geholpen werd door de Amerikanen, terwijl in realiteit de Amerikanen geen flauw idee hadden voor wie ze partij moesten kiezen of wat ze moesten doen. De mythe van de Amerikaanse macht en invloed is vele malen groter en complexer dan de werkelijkheid.

De werkelijkheid is dat Obama als een lame duck nu al een jaar of 4 staat te golfen en de politiek in die periode compleet is vast gelopen. De werkelijkheid is echter ook dat Putin zijn positie alleen maar versterkt heeft en een achterbaks geopolitiek spelletje speelt, omdat hij weet dat het Amerikaanse politieke systeem op zijn gat ligt en de Duitsers het te druk hebben met het bij elkaar houden van de EU. Indien de Amerikanen wel een bepaald doel hadden in Oekraine dan waren er veel betere en efficientere methodes dan het afzetten van Yanukovich als reactie op het niet tekenen van een verdrag met de EU.
pi_146975105
Dat zijn weer fraaie afstandelijke volzinnen, nimtex, en fijn dat je kind aan huis bent aan het Pentagon :)

Mijn verhaal was echter persoonlijk.

Waarom kiezen we ervoor het leven van mensen zoveel mogelijk te verneuken, als het maar ver genoeg weg ligt? Waarom kunnen we als EU niet gewoon toegeven, dat te meer we trachten te beinvloeden naar ons wereldbeeld, te meer we destabiliseren en de voedingsbodem voor steeds ernstigere conflicten leggen? Amerikanen kunnen dat niet, die denken echt dat de wereld ophoudt bij border patrol. Zouden wij niet onderhand wijzer mogen zijn?
pi_146975411
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:41 schreef crashbangboom het volgende:
Waarom kunnen we als EU niet gewoon toegeven, dat te meer we trachten te beinvloeden naar ons wereldbeeld, te meer we destabiliseren en de voedingsbodem voor steeds ernstigere conflicten leggen?
Omdat wij ook onze eigen waarden democratie, mensenrechten, vrijheid, rechtsstaat, vrije markt, vrijheid van meningsuiting etc. moeten verdedigen. Als wij dat niet krachtig genoeg doen dan gaat dat fout. Het is ook aan Oekraine zelf om een keuze te maken betreffende de toekomst van het land, Rusland heeft nu voor hen de keuze gemaakt door het land doelbewust in twee stukken te splitsen. Mogelijkerwijs is dit op de lange termijn de beste oplossing, maar Rusland had deze keuze niet voor Oekraine mogen maken.
pi_146975459
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:41 schreef crashbangboom het volgende:
Dat zijn weer fraaie afstandelijke volzinnen, nimtex, en fijn dat je kind aan huis bent aan het Pentagon :)

Mijn verhaal was echter persoonlijk.

Waarom kiezen we ervoor het leven van mensen zoveel mogelijk te verneuken, als het maar ver genoeg weg ligt? Waarom kunnen we als EU niet gewoon toegeven, dat te meer we trachten te beinvloeden naar ons wereldbeeld, te meer we destabiliseren en de voedingsbodem voor steeds ernstigere conflicten leggen? Amerikanen kunnen dat niet, die denken echt dat de wereld ophoudt bij border patrol. Zouden wij niet onderhand wijzer mogen zijn?
Oke, stel we luisteren naar jou. Zowel de EU als de VS trekt de handen af van Oekraine, Moldavie, Albanie, Georgie, Azerbeidzjan. Geen financiele steun, geen politieke steun, helemaal niets, we bemoeien ons er helemaal niet meer mee. We geven toch geen fuck om dat soort landen.

Op welke manier zijn die mensen daar, daar dan mee geholpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')