Die trolls moet je niet teveel op in gaan, don't feed.quote:Op maandag 17 november 2014 11:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kom op, als er updates worden geplaatst die niet tegen Rusland zijn wordt er een blik trolls opengetrokken die het topic instant komen verzieken.
Zouden we hier ook iets mee kunnen doen dan, dan kunnen we het een fatsoenlijk topic houden.
Nu OT: Wat vinden we van het feit dat nu (pas) de wrakstukken worden geborgen?
Na vier maanden toch een overeenkomst sluiten, dat had toch ook eerder gekund?
Dat is gezien de bronnen van zulke updates niet geheel apart te noemen.quote:Op maandag 17 november 2014 11:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kom op, als er updates worden geplaatst die niet tegen Rusland zijn wordt er een blik trolls opengetrokken die het topic instant komen verzieken.
Ik geef toch duidelijk aan dat het van mij niet hoeft. Ik volg dit topic sinds het begin en ben degene die de meeste posten geplaatst heb (en post bij lange na niet alles wat ik lees). Daarbij heb ik ook diverse pro-Russische bronnen gevolgd. Al met al zit daar meer dan 10.000 uur in. Ik lees daarom zelden of nooit iets dat ik niet al weet. Maar mijn gesprekspartners denken dat wat ze willen vertellen voor mij wel allemaal nieuw is. Zij weten zeker dat ik het verkeerd zie, omdat ik al die dingen nog niet weet. Dat is een misvatting.quote:Op maandag 17 november 2014 11:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij vraagt je af waarom je een herhaling van onderwerpen krijgt, maar je geeft hier duidelijk een standpunt aan waarin ik alleen maar het woord Rusland zie in de betekenis van "schuldige".
Het niet openstaan voor andere meningen/bronnen zorgt inderdaad voor een vermoeiende herhaling van reeds genoemde punten, ik sta zelf open voor discussie maar jij ook?
Anders, wat heeft dit topic voor zin?
Ja maar is het niet zo dat er nu een overeenkomst is getekend met de "lokale hulpdiensten" oftewel de The People Of Donetsk, die Nederland niet erkent.quote:Op maandag 17 november 2014 11:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die trolls moet je niet teveel op in gaan, don't feed.
Dat die wrakstukken nu nog eens worden geborgen is natuurlijk een sneu schouwspel om te zien, dat had veel eerder gekund. NL weigert te onderhandelen met de lokale machthebbers, dan krijg je dit soort poppenkasttaferelen. Er staat voor NL maar 1 belang voorop, en dat is het onderzoek en de berging. Dat constante gemekker over de territoriale integriteit van Oekraïne moet maar even wijken zolang dit speelt, dat is namelijk prioriteit 2.
10.000 uur is 1250 werkdagenquote:Op maandag 17 november 2014 12:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik geef toch duidelijk aan dat het van mij niet hoeft. Ik volg dit topic sinds het begin en ben degene die de meeste posten geplaatst heb (en post bij lange na niet alles wat ik lees). Daarbij heb ik ook diverse pro-Russische bronnen gevolgd. Al met al zit daar meer dan 10.000 uur in. Ik lees daarom zelden of nooit iets dat ik niet al weet. Maar mijn gesprekspartners denken dat wat ze willen vertellen voor mij wel allemaal nieuw is. Zij weten zeker dat ik het verkeerd zie, omdat ik al die dingen nog niet weet. Dat is een misvatting.
Verder suggereren ze voortdurend dat je zo de waarheid kan weten, zoals AutoDefense eerder, of SadPanda, of BaajGuardian ..... Dan zijn ze zelf naief.
Dat wil niet zeggen dat mensen er niet over mogen discussieren, maar het heeft mijn voorkeur als men dat doet in POL, en hier alleen het nieuws volgt. Mensen mogen in dit topic, naar aanleiding van het nieuws best wat opmerken, maar oeverloze discussies, waarin mensen elkaar vooral uit schelden, zorgen ervoor dat het zicht op de ontwikkelingen onder sneeuwt.
Heb jij enig reden om te denken dat het vliegtuig moedwillig is neergehaald? Alleen de Russen claimen dat het burgervliegtuig moedwillig is neergehaald. Dat is nogal een claim.quote:Op maandag 17 november 2014 12:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja maar is het niet zo dat er nu een overeenkomst is getekend met de "lokale hulpdiensten" oftewel de The People Of Donetsk, die Nederland niet erkent.
Weliswaar via de OVSE, maar dan verandert toch niks aan het feit dat er een handtekening op staat van een partij die Nederland niet erkent. Dan zou dat eerder toch ook mogelijk moeten zijn geweest..
Het feit dat Nederland geen uitspraken doet over de "schuldigen" is overigens volkomen begrijpbaar aangezien Nederland het onderzoek doet en daarmee geen voorlopige uitspraken kan doen.
Sorry 1000 uur (200 dagen, 5 uur gemiddeld). In het begin wel 10 uur per dag. Tegenwoordig veel minder.quote:Op maandag 17 november 2014 12:43 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
10.000 uur is 1250 werkdagenBijna 5 jaar fulltime.
Ik denk dat je naief daarmee een nieuwe betekenis geeft
En ook het begrip "feit' enzo.
Er is gebleken dat ook "Westerse bronnen" niet te vertrouwen zijn en zorgen voor stemmingsmakerij.quote:Op maandag 17 november 2014 11:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is gezien de bronnen van zulke updates niet geheel apart te noemen.
Dat zou ik kunnen zeggen inderdaad, maar ik plaats het in de context van je gedragingen en je andere posts. Quid pro quo, deelnemer. Neem je eigen advies eens ter harte.quote:Op maandag 17 november 2014 12:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Sorry 1000 uur (200 dagen, 5 uur gemiddeld). In het begin wel 10 uur per dag. Tegenwoordig veel minder.
Maar je zou kunnen zeggen: Je bedoelt waarschijnlijk geen 10.000 want dat kan niet. Je kan het ook gebruiken om iemand neer te halen. Zodat iemand na een type fout kan opdonderen. En dat speelt sterk mee, ik mijn weerzin in dit soort discussie.
Maar waarom heb jij die reflex om die Russische bronnen, overduidelijk geinspireerd op propaganda, zo blind te geloven?quote:Op maandag 17 november 2014 12:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er is gebleken dat ook "Westerse bronnen" niet te vertrouwen zijn en zorgen voor stemmingsmakerij.
Zelfs tot de hoogte van onze Frans die een emotionele toespraak houdt en de burgers daar beschuldigt van zeer ernstige feiten, die achteraf niet waar blijken te zijn.
Moeten we dan gelijk maar geen vertrouwen meer hebben in diezelfde bronnen?
Ik denk dat je meer kunt aflezen aan wat er niet getoond en gezegd wordt. De hele wereld wordt minitieus in de gaten gehouden, en geen van de partijen (zowel oost als west voor de zwart/wit lovers) kan zeggen wat er gebeurd is? (dwz aantonen, gesteld en gesuggereerd wordt extreem veel, categorie ring van TwitterFrans inderdaad)quote:Op maandag 17 november 2014 12:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er is gebleken dat ook "Westerse bronnen" niet te vertrouwen zijn en zorgen voor stemmingsmakerij.
Zelfs tot de hoogte van onze Frans die een emotionele toespraak houdt en de burgers daar beschuldigt van zeer ernstige feiten, die achteraf niet waar blijken te zijn.
Ik volg ook diverse bronnen en personen die stellig verkondigen dat zij de waarheid weten zijn inderdaad naïef, zoals jij aangeeft.quote:Op maandag 17 november 2014 12:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik geef toch duidelijk aan dat het van mij niet hoeft. Ik volg dit topic sinds het begin en ben degene die de meeste posten geplaatst heb (en post bij lange na niet alles wat ik lees). Daarbij heb ik ook diverse pro-Russische bronnen gevolgd. Al met al zit daar meer dan 10.000 uur in. Ik lees daarom zelden of nooit iets dat ik niet al weet. Maar mijn gesprekspartners denken dat wat ze willen vertellen voor mij wel allemaal nieuw is. Zij weten zeker dat ik het verkeerd zie, omdat ik al die dingen nog niet weet. Dat is een misvatting.
Verder suggereren ze voortdurend dat je zo de waarheid kan weten, zoals AutoDefense eerder, of SadPanda, of BaajGuardian ..... Dan zijn ze zelf naief.
Dat wil niet zeggen dat mensen er niet over mogen discussieren, maar het heeft mijn voorkeur als men dat doet in POL, en hier alleen het nieuws volgt. Mensen mogen in dit topic, naar aanleiding van het nieuws best wat opmerken, maar oeverloze discussies, waarin mensen elkaar vooral uit schelden, zorgen ervoor dat het zicht op de ontwikkelingen onder sneeuwt.
Het is mij bekend dat alleen Oekraïne beschikt over vliegtuigen, daarom vind ik het wel vreemd dat het leger dan ook lucht-afweer geschut had geplaatst rond Donetsk, aangezien de "rebellen" geen vliegtuigen hebben.quote:Op maandag 17 november 2014 12:47 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Heb jij enig reden om te denken dat het vliegtuig moedwillig is neergehaald? Alleen de Russen claimen dat het burgervliegtuig moedwillig is neergehaald. Dat is nogal een claim.
De situatie destijds weet ik nog goed. Het lag in lijn met de verwachtingen dat de rebellen bezig waren hun luchtafweer te verbeteren (alleen Oekraine beschikte over vliegtuigen die gebruikt werden voor bevoorrading en het beschieten van de posities van de rebellen). In dit artikel staan veel van de relevante feiten. Ik zie geen enkele reden voor de verwachting dat Oekraine dat vliegtuig neerschiet.
En wil dan weten, of dat verhaal van de Russen over een Oekrainse straaljager opzettelijk verzonnen is, met zelf in elkaar gesleuteld misleidend bewijsmateriaal (waar de Oekrainse zijde melding van maakt). Want als dat zo is, dan ben je over de rug van de slachtoffers van deze vliegramp politieke spelletjes aan het spelen.quote:Op maandag 17 november 2014 13:02 schreef Smack10 het volgende:
Ik denk zelf ook niet dat het vliegtuig bewust is neergehaald nee, maar eerder per ongeluk.
Maar Frans Timmermans is toch juist gecorrigeerd door de Nederlandse media?quote:Op maandag 17 november 2014 12:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gehuldigd omdat ie in wel tien talen grof kan liegen, toch? Is dat corrigeren tegenwoordig?quote:Op maandag 17 november 2014 14:27 schreef Basterds het volgende:
[..]
Maar Frans Timmermans is toch juist gecorrigeerd door de Nederlandse media?
Deze post (en vooral de dikgedrukte delen), daar sta ik volledig achter.quote:Op maandag 17 november 2014 14:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
En wil dan weten, of dat verhaal van de Russen over een Oekrainse straaljager opzettelijk verzonnen is, met zelf in elkaar gesleuteld misleidend bewijsmateriaal (waar de Oekrainse zijde melding van maakt). Want als dat zo is, dan ben je over de rug van de slachtoffers van deze vliegramp politieke spelletjes aan het spelen.
Maar wie spelen die spelletjes? Dat is onze bestuurselite (van Oekrainse burgers in Oekraine, van Nederlandse burgers in Nederland, van Russische burgers in Rusland). Dat betekent dat een deel van de mensen op wie wij moeten kunnen bouwen, diep onbeschofte ratten zijn. Ook met de oorlog in Irak had ik dit probleem.
Dat zijn de dingen die ik wil weten (voor mezelf). Ik zou willen, dat burgers konden afdwingen dat de bestuurselite wordt gezuiverd van dit soort hufters en hun meelopers. Dat betekent, dat je daarover een serieus debat moet voeren. Dus niet, of je debatje kunt winnen over de gebeurtenissen in Oekraine, zonder dat het je kan schelen dat er meer dan 4000 doden zijn gevallen en meer dan 9000 gewonden.
Het interesseert mij dus niet of land x, y of z de schuld heeft. Mij interesseert alleen dat de bestuurselite die schuldig is, ook de schuld krijgt. Met als doel een meer betrouwbaar bestuur.
Mij interesseert het of dit mogelijk is, of hopeloos. Want het lijkt altijd hopeloos. Als je je hard maakt, om de mensen die grote schendingen veroorzaken te verwijderen uit het bestuur, dan creeer je alleen een nieuw spel, waarin hufters anderen proberen te laten struikelen met desinformatie.
Het probleem lijkt onoplosbaar. Daarmee daalt de waarde van ons ieder leven. Want wat is een leven waard als je het grijnzend kapot mag trappen, en het naief is om te denken dat iemand dat kan verhinderen.
De Russen besteden veel aandacht aan het leed in Donbass, maar ontkennen volledig daarin een rol te spelen. Dat laatste geloof ik niet. Ik begrijp dat mensen daarom niets meer met Poetin te maken willen hebben, net zoals mensen Bush hebben uitgekotst.
Maar altijd blijft de onmacht, dat je niet makkelijk kunt weten hoe de vork in de steel zit. Of je niet de verkeerde partij gelooft. En dit dilemma verdiend veel meer aandacht van burgers, in de hoop dat er iets aan te verbeteren is. Al geloof ik steeds meer, dat de mens een te beperkt aapje is, om betrouwbaar te kunnen zijn.
Jij kwam met het woord 'hypocriet'. Wat wij/ik wilde duidelijk maken is hoe irrelevant zulke waardeoordelen zijn binnen het spel v.d. geopolitiek. De gegeven argumenten aan het volk zijn inderdaad vaak hypocriet, in dit conflict zowel aan westerse als aan Russische zijde. Deze herkenning (dat iets hypocriet is) heeft maar op één manier waarde, namelijk wat het doet met de mening van de bevolking. Het gevaar van hierin is dat als de bevolking niet begrijpt dat geopolitiek niet gebaseerd is op 'eerlijkheid' en 'rechtvaardigheid', ze tegen zichzelf (eigen land/gebied) kunnen keren omdat ze (en dan vooral de westerse mens) zichzelf graag profileren als 'goed' (humanistisch, rechtvaardig, vredelievend, et cetera). Een stuitend voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dat mensen nu roepen dat het westen zijn bek moet houden, ''omdat ze zelf dit en dat gedaan hebben'' en het anders hypocriet zou zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 09:36 schreef Smack10 het volgende:
De woorden machtsspel, geopolitiek etc. is allemaal heel interessant om te gebruiken, maar het feit is dat gewone burgers slachtoffer worden van de politici die de belangen behartigen van bepaalde partijen. Of dit nu Russische of Westerse belangen zijn doet er niet toe als je slachtoffer wordt als onschuldige burger.
Er zijn er hier een aantal die keihard alles verdedigen dat de NAVO landen/EU doen, ook als dit leidt tot burgerslachtoffers. Waarom ga je niet hier tegenin?
Daarom ben ik tegen geopolitiek, als men men daarmee bedoeld dat je niet moet streven naar een internationale rechtsorde, maar zo wijs moet zijn om onbeperkt met macht te spelen, omdat de politieke werkelijk nu eenmaal zo is.quote:Op maandag 17 november 2014 17:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij kwam met het woord 'hypocriet'. Wat wij/ik wilde duidelijk maken is hoe irrelevant zulke waardeoordelen zijn binnen het spel v.d. geopolitiek. De gegeven argumenten aan het volk zijn inderdaad vaak hypocriet, in dit conflict zowel aan westerse als aan Russische zijde. Deze herkenning (dat iets hypocriet is) heeft maar op één manier waarde, namelijk wat het doet met de mening van de bevolking. Het gevaar van hierin is dat als de bevolking niet begrijpt dat geopolitiek niet gebaseerd is op 'eerlijkheid' en 'rechtvaardigheid', ze tegen zichzelf (eigen land/gebied) kunnen keren omdat ze (en dan vooral de westerse mens) zichzelf graag profileren als 'goed' (humanistisch, rechtvaardig, vredelievend, et cetera). Een stuitend voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dat mensen nu roepen dat het westen zijn bek moet houden, ''omdat ze zelf dit en dat gedaan hebben'' en het anders hypocriet zou zijn.
Geopolitiek is een fenomeen geboren uit diversiteit en onderscheid. Daar kun je niet tegen zijn. Een poging het spel te balanceren d.m.v. van een rechtsorde is het hoogst haalbare. In welke mate dat lukt hangt af van de mate van interesse die de diverse leiders erin hebben - en daarmee bedoel ik vooral: hoeveel voordeel ze er uit kunnen halen.quote:Op maandag 17 november 2014 17:51 schreef deelnemer het volgende:
Daarom ben ik tegen geopolitiek, als men men daarmee bedoeld dat je niet moet streven naar een internationale rechtsorde, maar zo wijs moet zijn om onbeperkt met macht te spelen, omdat de politieke werkelijk nu eenmaal zo is.
Dat denken ze te willen inderdaad. Een heldere uitleg over de wereldse situatie zou daar wel eens een definitieve verandering in kunnen brengen. Het geïmplementeerde (wens)idee voed de overlevingskans van de rechtsorde wél. Dat wel.quote:Op maandag 17 november 2014 17:51 schreef deelnemer het volgende:
. Burgers vinden dat 'eerlijkheid' en 'rechtvaardigheid' een rol dienen te spelen in de internationale politiek. Dat kun je zien aan het feit dat politici hun beleid altijd in deze termen proberen te rechtvaardigen.
Ik ben het er niet mee eens, dat de mate waarin leiders er voordeel uit kunnen halen, het enige/doorslaggevende criterium is. Waarom zou ik beslissingsbevoegdheden overdragen op leiders als deze die gebruiken voor hun eigen voordeel? En als niemand bereid is zijn beslissingsbevoegdheden over te dragen op de leiders, dan zijn ze geen leiders meer. Het is eerder zo de een bevolking de leiders krijgt die het verdient. Als je geen goed bestuur afdwingt, krijg je slechte leiders.quote:Op maandag 17 november 2014 18:01 schreef LelijKnap het volgende:
Geopolitiek is een fenomeen geboren uit diversiteit en onderscheid. Daar kun je niet tegen zijn. Een poging het spel te balanceren d.m.v. van een rechtsorde is het hoogst haalbare. In welke mate dat lukt hangt af van de mate van interesse die de diverse leiders erin hebben - en daarmee bedoel ik vooral: hoeveel voordeel ze er uit kunnen halen.
twitter:Kateryna_Kruk twitterde op zondag 16-11-2014 om 23:10:53War is not the only one trouble...http://t.co/U2HE2fvKW6 reageer retweet
twitter:Kateryna_Kruk twitterde op maandag 17-11-2014 om 10:08:44.@hrw report on abuses in #Crimea http://t.co/JyytFheGR3 reageer retweet
twitter:ASLuhn twitterde op maandag 17-11-2014 om 09:48:11Ukraine opens 400 criminal cases for falsification in last month's elections. & they were supposedly pretty clean!? http://t.co/WwHC0vTr9A reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op maandag 17-11-2014 om 16:34:15EU decides not to go the whole hog with new Ukraine sanctions: Donetsk & Lugansk rebels to be added, but no Russians. http://t.co/6JE9kFe6Hw reageer retweet
twitter:BBCSteveR twitterde op maandag 17-11-2014 om 07:55:30Today's Vedomosti: "The G20 summit demonstrated that Russia & the West lack the common language necessary for a constructive dialogue" reageer retweet
twitter:ChristopherJM twitterde op maandag 17-11-2014 om 08:46:39#Russia deports Polish diplomats for "activities incompatible with their status" after #Poland boots Russian diplos http://t.co/0UrStO19sa reageer retweet
twitter:KiritRadia twitterde op maandag 17-11-2014 om 11:21:42Now Russia has expelled a German diplomat after kicking out Polish diplomats in tit-for-tat moves, per Russian Foreign Ministry reageer retweet
twitter:ASLuhn twitterde op maandag 17-11-2014 om 22:08:10Putin claims west is provoking Russia into new cold war as ‘spies’ deported http://t.co/TMuscmDAB2 via @guardian reageer retweet
twitter:
twitter:ChristopherJM twitterde op maandag 17-11-2014 om 11:58:03Ominous. MT @PoroshenkoEng: We are prepared for a scenario of total war.We dont want war,we want peace...Russia doesnt respect any agreement reageer retweet
twitter:myroslavapetsa twitterde op maandag 17-11-2014 om 23:37:10Poroshenko's admin dep head: Ukraine doesn't airstrike Russian military convoys crossing into Donbass to prevent a full-scale war in Europe reageer retweet
twitter:myroslavapetsa twitterde op maandag 17-11-2014 om 23:43:44Public outcry at Chaly's words on Ukraine choosing not to airstrike RU mil convoys [which existence Putin denies]: It's the war already! reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op maandag 17-11-2014 om 09:36:16A big story gone unnoticed last week: http://t.co/ci1tNTfv8W Russia doubling aid to Abkhazia to $225mln, border will be "gradually" opened reageer retweet
Als het merendeel van de burgers bestaat uit blinde schapen, dan zal er ook geen vergelding komen.quote:Op maandag 17 november 2014 17:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daarom ben ik tegen geopolitiek, als men men daarmee bedoeld dat je niet moet streven naar een internationale rechtsorde, maar zo wijs moet zijn om onbeperkt met macht te spelen, omdat de politieke werkelijk nu eenmaal zo is.
Volgens mij vinden burger dat helemaal niet (afgezien van opmerkelijk veel Fokkers, die blijkbaar een achterhoede vormen). Burgers vinden dat 'eerlijkheid' en 'rechtvaardigheid' een rol dienen te spelen in de internationale politiek. Dat kun je zien aan het feit dat politici hun beleid altijd in deze termen proberen te rechtvaardigen. Als politici daarin de bevolking voor de gek houden, dan moeten ze rekening houden met vergelding.
Inderdaad moet je niet zo consequent willen zijn, dat je het bedrog tot standaard verheft (want zij doen het ook).
quote:Aanslag op delegatie Nederlandse regering in Oekraïne verijdeld'
De Oekraïense veiligheidsdienst zou een aanslag op de delegatie van de Nederlandse regering bij een bezoek aan Charkow hebben verijdeld.
Een terroristengroep zou de aanslag in opdracht van de geheime diensten van Rusland hebben willen plegen.
Dat zegt Valentyn Nalyvaichenko, hoofd van de Oekraïense veiligheidsdiensten, dinsdag volgens het Russische persbureau Interfax.
Het is niet duidelijk of het gaat om een bezoek van premier Mark Rutte of Frans Timmermans. Ook is niet bekend bij welk bezoek de aanslag gepleegd zou worden.
Leden van een terreurgroep zijn volgens het hoofd van de Oekraïense veiligheidsdienst SBU aangehouden. Hun bedoelingen zijn volgens Nalivaitsjenko duidelijk geworden tijdens verhoren. De verdachten zouden zijn getraind in een kamp van de Russische veiligheidsdienst FSB, stelt Nalivaitsjenko.
Fabriek
De Russische geheime dienst zou hun opdracht hebben gegeven voor een aanslag op de Nederlandse delegatie die de Malisjev-fabriek in Charkov wilde bezoeken en explosieven hebben verstrekt.
In deze fabriek worden de lichamelijke resten en spullen van de slachtoffers van vlucht MH17 die zijn geborgen, verzameld voor terugkeer naar Nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |