abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:20:56 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146773954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ik geloof dit niet.

Tenzij de Russen inderdaad de oppervlakkige 'bad guys' zijn zoals ze in de meeste Hollywood films worden voorgesteld.

Anders zou ik dit gewoon scharen onder Oekrainse propaganda. Maar ben benieuwd naar het bewijs.

[ Bericht 10% gewijzigd door DustPuppy op 18-11-2014 14:28:48 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146774065
Is er op die rampplek nog steeds geen sneeuw gevallen? Normaal is het daar nu toch al winters?
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:37:31 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_146774449
wel bizar dat er een aanslag is verijdeld...
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_146774599
WaterdrinkerP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:24:35 Die hele verijdelde aanslag zaak in Charkov stinkt. Wat men maar niet begrijpt is dat dit ook een propaganda-oorlog is. Aan beide kanten. reageer retweet
pi_146774827
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik geloof dit niet.

Tenzij de Russen inderdaad de oppervlakkige 'bad guys' zijn zoals ze in de meeste Hollywood films worden voorgesteld.

Anders zou ik dit gewoon scharen onder Oekrainse propaganda. Maar ben benieuwd naar het bewijs.
Iets zegt mij dat we de opgepakte mensen niet gaan zien. :')
pi_146774859
Wordt ook nog niks gemeld bij andere buitenlandse media.
pi_146774862
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef L3gend het volgende:

[..]

Slaat helemaal nergens op. Rusland kan weinig winnen door nog meer EU-burgers om te brengen. Eén vliegtuig neer laten knallen door separatisten veroorzaakt al veel te veel aandacht voor het conflict wat Rusland betreft.

Dit is waarschijnlijk geen verzinsel, maar erg aangedikt door Oekraïne. Je kunt altijd wel een paar gekken vinden die een bekend doelwit willen aanvallen, vervolgens verzin je er zelf een verhaal omheen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146774883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel toevallig dat ook net Dave Roelvink aangehouden is.... ;)
so long and thanks for all the fish
pi_146774901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel toevallig dat ook net Dave Roelvink aangehouden is.... ;)
Die doet alles voor een beetje aandacht, net zoals zijn vader.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:52:48 #11
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_146774911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De meeste landen respecteren nog wel de internationale regels (dit in tegenstelling tot Rusland).
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_146774922
Wanneer verklaren we de oorlog aan Rusland?
pi_146774929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:52 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

De meeste landen respecteren nog wel de internationale regels (dit in tegenstelling tot Rusland).
Welke internationale regels?
pi_146774984
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:53 schreef Infection het volgende:
Wanneer verklaren we de oorlog aan Rusland?
Deze mannen zijn er anders al klaar voor:

dinsdag 18 november 2014 @ 15:01:27 #15
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146775136
Ik kan wel een reden verzinnen:

*zet aluhoedje op*

Na de aanslag zou Oekraïne roepen dat het Rusland of de separatisten waren, uiteraard.
Rusland kan dan misschien met 'overtuigend' (zij het gefabriceerd) bewijs komen dat het Oekraïne zelf was, waardoor hun verhaal dat MH-17 is neergeschoten door Oekraine ook ineens een stuk geloofwaardiger wordt...

*zet aluhoedje af*

Zoiets? Maar dat is erg ver gezocht, misschien.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146775534
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:01 schreef DustPuppy het volgende:
Ik kan wel een reden verzinnen:

*zet aluhoedje op*

Na de aanslag zou Oekraïne roepen dat het Rusland of de separatisten waren, uiteraard.
Rusland kan dan misschien met 'overtuigend' (zij het gefabriceerd) bewijs komen dat het Oekraïne zelf was, waardoor hun verhaal dat MH-17 is neergeschoten door Oekraine ook ineens een stuk geloofwaardiger wordt...

*zet aluhoedje af*

Zoiets? Maar dat is erg ver gezocht, misschien.
Het zou me niet eens verbazen. :')
pi_146776107
Weliswaar ontstijgt het het niveau van riooljournalistiek en heeft het ook geen onduidelijke twitterbron, maar toch. Aber auf Deutsch, het interview van de ARD met Putin.

http://www.ardmediathek.d(...)7468&bcastId=8109878
pi_146779356
Het nieuws betreffende die verijdelde wordt overigens gemeld door het Russische bureau Interfax, blijkbaar dus niet door Oekraïeners.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2014 17:23:16 ]
pi_146781847
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:44 schreef deelnemer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, dat de mate waarin leiders er voordeel uit kunnen halen, het enige/doorslaggevende criterium is. Waarom zou ik beslissingsbevoegdheden overdragen op leiders als deze die gebruiken voor hun eigen voordeel? En als niemand bereid is zijn beslissingsbevoegdheden over te dragen op de leiders, dan zijn ze geen leiders meer. Het is eerder zo de een bevolking de leiders krijgt die het verdient. Als je geen goed bestuur afdwingt, krijg je slechte leiders.
''voordeel uit kunnen halen'' bedoelde ik niet als in; direct persoonlijk gewin. Dat kán ook, en zou nóg problematischer zijn (voor de bevolking). Maar ik ging in deze uit van het geval een ''voordeel voor het land of de unie die zij representeren''.
pi_146782210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 18:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

''voordeel uit kunnen halen'' bedoelde ik niet als in; direct persoonlijk gewin. Dat kán ook, en zou nóg problematischer zijn (voor de bevolking). Maar ik ging in deze uit van het geval een ''voordeel voor het land of de unie die zij representeren''.
Ook dat niet, want dan zou 'natievorming' een dekmantel zijn voor het ongebreideld najagen van nationaal voordeel. Waarom zouden burgers, die zelf niet zo samenleven, ineens geen breder palet aan morele sentimenten meer hebben?

Los daarvan, hebben burgers geen belang bij conflict, zoals in Donbass. Als de bestuurselite zijn rol jegens de samenleving wil waarmaken, zal ze conflicten diplomatiek oplossen.
The view from nowhere.
pi_146782347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:08 schreef deelnemer het volgende:
Ook dat niet, want dan zou 'natievorming' een dekmantel zijn voor het ongebreideld najagen van nationaal voordeel. Waarom zouden burgers, die zelf niet zo samenleven, ineens geen breder palet aan morele sentimenten meer hebben?

Los daarvan, hebben burgers geen belang bij conflict, zoals in Donbass. Als de bestuurselite zijn rol jegens de samenleving wil waarmaken, zal ze conflicten diplomatiek oplossen.
Ik snap je eerste zin niet. Wat bedoel je met 'natievorming' en 'zelf zo samenleven'? Op welke wijze?

Maar conflict is (tenzij destabiliteit van potentiële concurrentie wenselijk is - en dan heb je het over conflict buiten de ervaring van de eigen burgers) niet het doel natuurlijk.
pi_146783755
NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:17:02 This cat and mouse game never stops. Interfax. Kiev should talk to insurgents, not Moscow - deputy FM Karasin on Yatsenyuk's offer of talks. reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:18:08 Biggest difference between the war in Ukraine and wars of the early 20th century? No one, absolutely no one is up to take the responsibility reageer retweet
ianbateson twitterde op maandag 17-11-2014 om 20:52:50 .@AP over 10,000 in #Budapest protesting against pro-Putin PM Orban+corruption http://t.co/Qis5QJvdhG #Hungary http://t.co/L5xGxhjsYn reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146785963
Grappig hoe persoonlijke meningen inmiddels ook al onder nieuws en feiten vallen :)

Het uitgebreide interview van ARD met Putin al gezien, deelnemer?
Is wellicht wat interessanter om daar een mening over te hebben.
pi_146786341
quote:
ianbateson twitterde op maandag 17-11-2014 om 20:52:50 .@AP over 10,000 in #Budapest protesting against pro-Putin PM Orban+corruption http://t.co/Qis5QJvdhG #Hungary http://t.co/L5xGxhjsYn reageer retweet
[ afbeelding ]
Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0IP10J20141105

[ Bericht 1% gewijzigd door crashbangboom op 18-11-2014 21:00:44 ]
pi_146787881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.

De VS mogen zelf kiezen wie ze wel of geen visum voor hun land geven, lijkt me.

En tegen de Hongaarse dictatuur zou eerder meer dan minder verzet mogen komen vanuit andere landen. Wat de VS hier doet is wat dat betreft een welkom signaal.
pi_146788541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:26 schreef Igen het volgende:

[..]

De VS mogen zelf kiezen wie ze wel of geen visum voor hun land geven, lijkt me.

En tegen de Hongaarse dictatuur zou eerder meer dan minder verzet mogen komen vanuit andere landen. Wat de VS hier doet is wat dat betreft een welkom signaal.
Natuurlijk mag dat, zelfs als het uitsluitend extern politiek gemotiveerd is.Maar dat maakt het niet minder eng, willekeurig en oncontroleerbaar (en ondemocratisch, ai).

Regime change door de US in Hongarije de volgende? Anders zijn de EU sancties die in mei verlengd moeten worden bij deze dood. Hebben we nog meer onwillende staten, die een lesje moeten leren? Slovakije ging ook niet direct op de rug liggen, toch?
pi_146788731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, zelfs als het uitsluitend extern politiek gemotiveerd is.Maar dat maakt het niet minder eng, willekeurig en oncontroleerbaar (en ondemocratisch, ai).

Regime change door de US in Hongarije de volgende? Anders zijn de EU sancties die in mei verlengd moeten worden bij deze dood. Hebben we nog meer onwillende staten, die een lesje moeten leren? Slovakije ging ook niet direct op de rug liggen, toch?
Stel je niet zo aan, Hongarije heeft een volstrekt achterlijke en dictatoriale regering, los van welk standpunt ze over Oekraïne innemen.

Wat dat betreft is Hongarije hier ook best off-topic.
pi_146789008
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, Hongarije heeft een volstrekt achterlijke en dictatoriale regering, los van welk standpunt ze over Oekraïne innemen.

Wat dat betreft is Hongarije hier ook best off-topic.
Dat moet je tegen deelnemer vertellen dan, die legt het verband met pro-putin.

Laatste keer dat ik keek hadden ze trouwens een democratisch gekozen regering, maar ik kan me vergissen. Of is dat toch niet het criterium van de regime changende broeders?

Hongarije is zeer ontopic, dit maakt weer duidelijk hoe de USA elke 'tegenstander' in hun jihad tegen Rusland probeert op koud ijs te zetten.

Grootheidswaanzin. Beter dat de EU op tijd ten halve keert dan volslagen dwaalt in dit spel.
pi_146795482
Oekraine heeft dus een aanslag verijdeld op een Nederlandse delegatie, zonder vervolgens de beveiliging van deze delegatie, of de Nederlandse regering in te lichten??

Lekker betrouwbare partner hebben we!
pi_146800523
Maar het betekent wel dat ze de strategie van aanvallen als er Nederlanders op de rampplek zijn, hebben verlaten dus kunnen we eindelijk daar doorwerken.
pi_146803689
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:47 schreef crashbangboom het volgende:
Grappig hoe persoonlijke meningen inmiddels ook al onder nieuws en feiten vallen :)

Het uitgebreide interview van ARD met Putin al gezien, deelnemer?
Is wellicht wat interessanter om daar een mening over te hebben.
Een mening is op zichzelf ook een feit, en als deze vandaag wordt geuit is het ook nieuw. De mening van Poetin over de situatie vond ik niet acceptabel, omdat hij de rol van Rusland in Oekraine volledig ontkent.

Een andere uitspraak van Poetin (waar die tweets/mening betrekking op had), dat Kiev nu moet onderhandelen met de rebellen ipv Rusland, is in strijd met het Minsk akkoord (er in Donbass nog geen officiele verkiezing gehouden) en de leiders in Donbass leggen Oekraine dictaten op (wij zijn onafhankelijk) waarvoor Rusland de machtsfactor is die dat mogelijk maakt. Over deze kwestie is alleen met Rusland te onderhandelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Maar het betekent wel dat ze de strategie van aanvallen als er Nederlanders op de rampplek zijn, hebben verlaten dus kunnen we eindelijk daar doorwerken.
De Oekraine heeft geen strategie van obstructie op de crash-site.

[ Bericht 10% gewijzigd door deelnemer op 19-11-2014 12:06:12 ]
The view from nowhere.
pi_146803977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 11:57 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een mening is op zichzelf ook ook een feit.
:D

quote:
De mening van Poetin over de situatie vond ik niet acceptabel, omdat hij de rol van Rusland in Oekraine volledig ontkent.
Ik zou niet weten hoe je dat in het interview kan beluisteren, integendeel.

quote:
Een andere uitspraak van Powtin, dat Kiev nu moet onderhandelen met de rebellen ipv Rusland, is in strijd met het Minsk akkoord (er in Donbass nog geen officiele verkiezing gehouden) en de leiders in Donbass leggen Oekraine dictaten op (wij zijn onafhankelijk) waarvoor Rusland de machtsfactor is die dat mogelijk maakt. Over deze kwestie is alleen met Rusland te onderhandelen.

Wat hij daar over zegt is het meest zinnige wat ik sinds een jaar over deze kwestie gehoord heb. Wat hij daar namelijk zegt is dat als twee externe mogendheden iets met elkaar afspreken over de hoofden van de direct betrokkenen heen, dat een garantie voor instabiliteit is, en dat alleen de direct betrokkenen zelf duurzame afspraken kunnen maken.

Heeft er toch nog iemand wat geleerd van de afgelopen twintig jaar.
pi_146804078
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik geloof dit niet.

Dat inderdaad. Oekraïne heeft er teveel belang bij om Europa achter zich te houden.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146804232
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:05 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

[..]

Ik zou niet weten hoe je dat in het interview kan beluisteren, integendeel.

[..]

Wat hij daar over zegt is het meest zinnige wat ik sinds een jaar over deze kwestie gehoord heb. Wat hij daar namelijk zegt is dat als twee externe mogendheden iets met elkaar afspreken over de hoofden van de direct betrokkenen heen, dat een garantie voor instabiliteit is, en dat alleen de direct betrokkenen zelf duurzame afspraken kunnen maken.

Heeft er toch nog iemand wat geleerd van de afgelopen twintig jaar.
Daar klopt niets van, omdat Rusland veel meer betrokken is dan hij verteld. Hij noemt de annexatie van de Krim volledig in overeenstemming met het internationaal recht. Maar Rusland heeft op de Krim de macht over genomen (the little green man), er in twee weken er een referendum door gejast, waarvan de uitslag door eigen poppetjes is vastgesteld. Donbass is nog erger, want verloopt met veel bloedvergieten. Poetin framed de situatie op een manier die meer verhuld dat verduidelijkt.

Hier is dan het interview.
The view from nowhere.
pi_146804402
Rusland kondigt militaire invasie aan die ze waarschijnlijk zelf zullen beginnen. De doelen lijken mij duidelijk. Het vliegveld van Donetsk en de stad Mariopol.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_146804586
Commentaar van een volkerrecht expert op het interview met Putin
Völkerrechtliche Bewertung des Putin-Interviews
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_146804727
Het besluit van Oekraïne om de geldkraan dicht te draaien voor gebieden in het oosten van het land zou een voorbode kunnen zijn voor een militair offensief van het Oekraïense leger.
Daar heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov woensdag voor gewaarschuwd.

Eerder deze maand maakte de Oekraïense regering al bekend dat ze de betaling van overheidsgelden stopzet aan gebieden die in handen van de rebellen zijn. Het gaat met name om de regio's rond de steden Donetsk en Loehansk.

Het gaat om een bedrag van rond de 2 miljard euro. De nu al noodlijdende economie in de regio kan daardoor verder achteruit gaan.

Lavrov zei te vermoeden dat het Oekraïense leger met het stopzetten van de betalingen "de weg bereidt voor een nieuwe invasie om zo het probleem met geweld op te lossen".

Voertuigen

In de gebieden die in handen van de rebellen zijn werden de afgelopen weken tientallen gepantserde voertuigen, artilleriestukken en zware wapens verplaatst.

Ook dat doet de vrees toenemen dat nieuwe vijandelijkheden op handen zijn. Ondanks een staakt-het-vuren dat sinds september van kracht is, komen er nog dagelijks mensen om het leven bij artilleriebeschietingen.

Geen gesprekken

Wat Oekraïne betreft komen er geen rechtstreekse gesprekken met de pro-Russische separatisten over de beëindiging van het conflict. Dat zei premier Arseni Jatsenjoek woensdag. Hij riep Rusland op om zich te houden aan de wapenstilstand die begin september inging en sindsdien veelvuldig wordt geschonden.

Deze week eisten hevige gevechten in het oosten van het land weer tientallen levens. De slachtoffers vielen vooral in gevechten rond het vliegveld van Donetsk. Zowel rebellen als militairen van het regeringsleger sneuvelden, zei de nationale veiligheidsraad in Kiev maandag.

Rechtstreeks duel

De leider van de separatisten in Loehansk, Igor Plotnitski, heeft de Oekraïense president Petro Porosjenko voor een duel uitgedaagd. Plotnitski wil daarmee een einde maken aan de oorlog tussen Oekraïne en de pro-Russische opstandelingen, aldus het Russische persbureau Itar-Tass woensdag.

"Laten we het voorbeeld volgen van de oude Slavische leiders en de Kazachse leiders", stelt Plotnitski voor. "De winnaar van het duel mag de tegenpartij de voorwaarden voor het beëindigen van het conflict opleggen."

Wat Plotnitski betreft, bepaalt Porosjenko waar het duel zal plaatsvinden. De president mag ook het wapen kiezen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)litaire-invasie.html
pi_146804763
Wat Oekraïne betreft komen er geen rechtstreekse gesprekken met de pro-Russische separatisten over de beëindiging van het conflict. Dat zei premier Arseni Jatsenjoek woensdag. Hij riep Rusland op om zich te houden aan de wapenstilstand die begin september inging en sindsdien veelvuldig wordt geschonden.

Ik dacht dat de overheid ook een taak had om het bloedvergieten te stoppen?
  woensdag 19 november 2014 @ 12:33:51 #39
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146804787
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:31 schreef Smack10 het volgende:
Het besluit van Oekraïne om de geldkraan dicht te draaien voor gebieden in het oosten van het land zou een voorbode kunnen zijn voor een militair offensief van het Oekraïense leger.
Daar heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov woensdag voor gewaarschuwd.

Eerder deze maand maakte de Oekraïense regering al bekend dat ze de betaling van overheidsgelden stopzet aan gebieden die in handen van de rebellen zijn. Het gaat met name om de regio's rond de steden Donetsk en Loehansk.

Het gaat om een bedrag van rond de 2 miljard euro. De nu al noodlijdende economie in de regio kan daardoor verder achteruit gaan.

Lavrov zei te vermoeden dat het Oekraïense leger met het stopzetten van de betalingen "de weg bereidt voor een nieuwe invasie om zo het probleem met geweld op te lossen".

Voertuigen

In de gebieden die in handen van de rebellen zijn werden de afgelopen weken tientallen gepantserde voertuigen, artilleriestukken en zware wapens verplaatst.

Ook dat doet de vrees toenemen dat nieuwe vijandelijkheden op handen zijn. Ondanks een staakt-het-vuren dat sinds september van kracht is, komen er nog dagelijks mensen om het leven bij artilleriebeschietingen.

Geen gesprekken

Deze week eisten hevige gevechten in het oosten van het land weer tientallen levens. De slachtoffers vielen vooral in gevechten rond het vliegveld van Donetsk. Zowel rebellen als militairen van het regeringsleger sneuvelden, zei de nationale veiligheidsraad in Kiev maandag.

Rechtstreeks duel

De leider van de separatisten in Loehansk, Igor Plotnitski, heeft de Oekraïense president Petro Porosjenko voor een duel uitgedaagd. Plotnitski wil daarmee een einde maken aan de oorlog tussen Oekraïne en de pro-Russische opstandelingen, aldus het Russische persbureau Itar-Tass woensdag.

"Laten we het voorbeeld volgen van de oude Slavische leiders en de Kazachse leiders", stelt Plotnitski voor. "De winnaar van het duel mag de tegenpartij de voorwaarden voor het beëindigen van het conflict opleggen."

Wat Plotnitski betreft, bepaalt Porosjenko waar het duel zal plaatsvinden. De president mag ook het wapen kiezen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)litaire-invasie.html
Duel at dawn on the beach with flintlock pistols. ^O^
  woensdag 19 november 2014 @ 12:37:43 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146804917
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:33 schreef Smack10 het volgende:

Ik dacht dat de overheid ook een taak had om het bloedvergieten te stoppen?
Ik denk dat Oekraïne gelijk heeft. Ze kunnen het best met de macht achter de separatisten praten.

Zolang die macht blijft ontkennen dat ze een partij zijn is onderhandelen niet mogelijk.
pi_146805030
Ah, Oekraïne gaat nu dan toch de geldkraan dichtdraaien in het gebied van de opstandelingen? Een voorspelbare stap in het scenario dat van begin af aan al erg waarschijnlijk was, nl. het ontstaan van een zoveelste Abchazië/Zuid-Ossetië/Transnistrië.

Heeft Lavrov eigenlijk ook kritiek erop dat ze in Luhansk/Donetzk niet wilden meedoen aan de presidentsverkiezingen, of stelt hij zich op het standpunt dat het gebied eigenlijk niet bij Oekraïne hoort als dat politiek handig uitkomt maar eigenlijk ook weer wel bij Oekraïne hoort als dat economisch handig uitkomt?
pi_146805246
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat Oekraïne gelijk heeft. Ze kunnen het best met de macht achter de separatisten praten.

Zolang die macht blijft ontkennen dat ze een partij zijn is onderhandelen niet mogelijk.
En met wie moet die partij achter de separatisten praten?
  woensdag 19 november 2014 @ 12:55:55 #43
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146805462
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En met wie moet die partij achter de separatisten praten?
Met Oekraïne natuurlijk. Maar zoals ik al zei, dat doen ze niet, want dan moeten ze toegeven dat ze een partij zijn in het conflict. En dat doen ze pas als het conflict gestreden is en zij gewonnen hebben (zie annexatie Krim).
pi_146805596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met Oekraïne natuurlijk. Maar zoals ik al zei, dat doen ze niet, want dan moeten ze toegeven dat ze een partij zijn in het conflict. En dat doen ze pas als het conflict gestreden is en zij gewonnen hebben (zie annexatie Krim).
Het lijkt mij inderdaad ook constructiever als Rusland met de V.S. gaat praten, want daar gaat het uiteindelijk om.
  woensdag 19 november 2014 @ 13:01:32 #45
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146805632
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het lijkt mij inderdaad ook constructiever als Rusland met de V.S. gaat praten, want daar gaat het uiteindelijk om.
De V.S. is niet manschappen en materieel het gebied in aan het pompen.
pi_146805658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De V.S. is niet manschappen en materieel het gebied in aan het pompen.
Nee, wel geld waarmee bovenstaande wordt gekocht.
pi_146805906
NoahSneider twitterde op woensdag 19-11-2014 om 12:39:44 Gas still not flowing to #Ukraine, which has yet to start pre-payments to #Russiahttp://t.co/FuzXudobCP reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146805936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:41 schreef Igen het volgende:
Ah, Oekraïne gaat nu dan toch de geldkraan dichtdraaien in het gebied van de opstandelingen?
Wel logisch ook, anders zouden ze rechtstreeks de strijd tegen zichzelf financieren. Ook niet erg praktisch :P
  woensdag 19 november 2014 @ 13:11:41 #49
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146805978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, wel geld waarmee bovenstaande wordt gekocht.
Dat is niet te vergelijken.

Met die logica hoeven we immers nooit meer te onderhandelen met landen waar specifiek iets aan de hand is. Dan zou de V.S. ook met Rusland moeten onderhandelen over Iran i.p.v. met het land zelf bijvoorbeeld.

Ja, ik ben het met je eens dat het een proxy-oorlog is. Maar Rusland heeft dat 'proxy' gedeelte inmiddels losgelaten.
pi_146806071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, ik ben het met je eens dat het een proxy-oorlog is. Maar Rusland heeft dat 'proxy' gedeelte inmiddels losgelaten.
Wat denk je als aan de grens van de V.S. een vergelijkbaar conflict zou zijn, dan had de V.S. dat land waarschijnlijk allang genuked (wellicht wat overdreven maar goed).

Je snapt wel wat ik bedoel.
  woensdag 19 november 2014 @ 13:16:14 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146806119
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat denk je als aan de grens van de V.S. een vergelijkbaar conflict zou zijn, dan had de V.S. dat land waarschijnlijk allang genuked (wellicht wat overdreven maar goed).

Je snapt wel wat ik bedoel.
Agree to disagree.
pi_146806128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:27 schreef Digi2 het volgende:
Commentaar van een volkerrecht expert op het interview met Putin
Völkerrechtliche Bewertung des Putin-Interviews
Nicht wirklich. Niet echt. Dat is juridische taal voor, jawel.
pi_146806161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Daar klopt niets van, omdat Rusland veel meer betrokken is dan hij verteld. Hij noemt de annexatie van de Krim volledig in overeenstemming met het internationaal recht. Maar Rusland heeft op de Krim de macht over genomen (the little green man), er in twee weken er een referendum door gejast, waarvan de uitslag door eigen poppetjes is vastgesteld. Donbass is nog erger, want verloopt met veel bloedvergieten. Poetin framed de situatie op een manier die meer verhuld dat verduidelijkt.

Hier is dan het interview.
Ik zie hier wel veel geframed worden, maar het is niet Putin.

Probeer gewoon eens open niet vooringenomen te luisteren?
pi_146806169
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Agree to disagree.
^O^
pi_146806239
Als een land bepaalde gebieden afsluit voor publieke zaken, dan wil dat land dat gebied niet meer of maakt het tot een soort ghetto waar mensen omkomen door tekorten?

Ik bedoel, we hebben het hier over een overheid die wij ( :')) bij de E.U. willen die gebieden afsluit van noodzakelijke publieke services.
pi_146806320
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:09 schreef deelnemer het volgende:
NoahSneider twitterde op woensdag 19-11-2014 om 12:39:44 Gas still not flowing to #Ukraine, which has yet to start pre-payments to #Russiahttp://t.co/FuzXudobCP reageer retweet
Was ook nooit de bedoeling van de Ukraine

http://news.yahoo.com/ukr(...)640796--finance.html

Twee highlights:

quote:
Ukraine aims to avoid using an interim gas deal signed last month for as long as it can and eventually end its reliance on Russian gas through better EU connections, Naftogaz Chief Executive Andriy Kobolyev told Reuters on Tuesday.

....

The interim gas accord is an insurance policy.

"Signing this deal with the Russian Federation was necessary to make sure that we are able to go through peak demand when we have low temperatures," Kobolyev said. "As soon as we decide it is time to pay for Russian gas, we will make an advance payment."

...

The CEO said as part of the anti-corruption drive he was working on "a 50 percent principle", aimed at replacing half the company's staff with new people, including from international companies. He gave no timeframe.
Met name de laatste, komt de aap uit de mouw. Kom er maar in Biden e McCain.
pi_146806383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met die logica hoeven we immers nooit meer te onderhandelen met landen waar specifiek iets aan de hand is. Dan zou de V.S. ook met Rusland moeten onderhandelen over Iran i.p.v. met het land zelf bijvoorbeeld.

Ehm, dat is juist EXACT wat er gebeurd. Zonder Rusland was Iran er al lang niet meer.
pi_146806416
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ehm, dat is juist EXACT wat er gebeurd. Zonder Rusland was Iran er al lang niet meer.
Dan waren er een helehoop staten niet meer. Niet in rechtsvorm, maar fysiek.
pi_146806723
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Smack10 het volgende:
Als een land bepaalde gebieden afsluit voor publieke zaken, dan wil dat land dat gebied niet meer of maakt het tot een soort ghetto waar mensen omkomen door tekorten?

Ik bedoel, we hebben het hier over een overheid die wij ( :')) bij de E.U. willen die gebieden afsluit van noodzakelijke publieke services.
Of dat gebied is een rebellen gebied wat zegt het andere deel niet meer nodig te hebben. Vanzelfsprekend sluit je het dan af. Met bepaalde "lusten"komen lasten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 19 november 2014 @ 13:35:00 #60
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146806743
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Smack10 het volgende:

Een gebied wat zijn eigen overheid de oorlog heeft verklaard.

Dus of de regering kan de geldstroom naar het gebied stopzetten of doorgaan zijn eigen gewapende tegenstand te financieren. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze, toch?
pi_146806825
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Een gebied wat zijn eigen overheid de oorlog heeft verklaard.

Dus of de regering kan de geldstroom naar het gebied stopzetten of doorgaan zijn eigen gewapende tegenstand te financieren. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze, toch?
En vice versa
  woensdag 19 november 2014 @ 13:37:30 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146806837
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

True, maar er is toch wel een verschil tussen zeggen: "Ho, ho je blijft met je tengels van onze vriend af" of "wij bepalen wat er met onze vriend gebeurd, dus praat maar met ons en niet met hem."

Of zie ik dat helemaal verkeerd?
  woensdag 19 november 2014 @ 13:38:33 #63
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146806877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En vice versa
Donetsk en Luhansk financieren de regering in Kiev?

Of betwist jij nou wie wie de oorlog heeft verklaard?
pi_146806892
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het helpt natuurlijk niet dat die president zelf bezig is de rechterlijke macht te ontmantelen. In dit tempo kunnen de Hongaren straks nog maar op 1 partij stemmen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_146806968
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het helpt natuurlijk niet dat die president zelf bezig is de rechterlijke macht te ontmantelen. In dit tempo kunnen de Hongaren straks nog maar op 1 partij stemmen.
In dit tempo kan de wereld alleen nog maar op twee Amerikaanse kandidaten stemmen :)

Wat heeft Amerika zich te bemoeien met elke vage uithoek van de wereld die niet slaafs Uncle Sam klakkeloos volgt? Waarbij elk regime wat hun wel welgevallig is zo dictatoriaal, ondemocratisch en onwettelijk mag zijn als maar kan?
pi_146807050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:41 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

In dit tempo kan de wereld alleen nog maar op twee Amerikaanse kandidaten stemmen :)

Wat heeft Amerika zich te bemoeien met elke vage uithoek van de wereld die niet slaafs Uncle Sam klakkeloos volgt?
Nog steeds meer keus.

Maar net zoveel als elk ander land. Maar dat geeft ze nog wel het recht om hun afkeuren uit te spreken of dmv diplomatieke dwang dingen te voorkomen.
pi_146807051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En vice versa
Die hoek van het land was natuurlijk al een flinke netto-ontvanger.
pi_146807080
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hoek van het land was natuurlijk al een flinke netto-ontvanger.
De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd) en de bulk van de industrie. Dus nee....
pi_146807131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef DustPuppy het volgende:
True, maar er is toch wel een verschil tussen zeggen: "Ho, ho je blijft met je tengels van onze vriend af" of "wij bepalen wat er met onze vriend gebeurd, dus praat maar met ons en niet met hem."

Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ah zo, d'r zit idd wel wat nuance in. Het is niet letterlijk het laatste maar de grote buurman dicteert in dit geval wel dat het bij praten blijft.
pi_146807209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nog steeds meer keus.

Maar net zoveel als elk ander land. Maar dat geeft ze nog wel het recht om hun afkeuren uit te spreken of dmv diplomatieke dwang dingen te voorkomen.
Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger (moreel) recht aan ontlenen.

Als Orban de US weer volledig steunt in de anti Russische jihad, is het weer het beste vriendje.
pi_146807239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger moreel recht aan ontlenen.
Is dat zo? Over het algemeen zit er wel een lijn in het VS buitenland beleid.
pi_146807274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat zo? Over het algemeen zit er wel een lijn in het VS buitenland beleid.
Ja, wie het niet eens met ons is, bombarderen we terug naar de vorige eeuw.

Ik weet niet goed welk recht dat is? Wel dat het extreem gevaarlijk is voor de wereldvrede, al twintig jaar.
pi_146807315
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:44 schreef crashbangboom het volgende:
De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd) en de bulk van de industrie. Dus nee....
Ik zou eerder de EU zeggen....
pi_146807320
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De shale gas velden liggen er (daarom is Uncle Sam er ook zo in geinteresseerd)
Zoals je weet is schaliegas amper rendabel te ontwikkelen. Blijft een leuk aluhoedjes verhaal maar in de praktijk speelt het amper mee.
quote:
en de bulk van de industrie. Dus nee....
Als je het hebt over zwaar verouderde mijnen en staalindustrie die draait op subsidie heb je zeker een punt.
pi_146807324
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, wie het niet eens met ons is, bombarderen we terug naar de vorige eeuw.

Ik weet niet goed welk recht dat is?
Dat is 1 land geweest waarbij er wel degelijk ook hogere uitgangspunten waren dan alleen jullie zijn het niet met ons eens.
pi_146807336
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Naar volstrekte willekeur. Daar kun je geen hoger (moreel) recht aan ontlenen.

Als Orban de US weer volledig steunt in de anti Russische jihad, is het weer het beste vriendje.
Voor de EU niet.
pi_146807359
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zoals je weet is schaliegas amper rendabel te ontwikkelen. Blijft een leuk aluhoedjes verhaal maar in de praktijk speelt het amper mee.

misschien moet je toch iets beter volgen wat schalie betekent voor de wereldenergiemarkt, wat denk je dat Biden Jr. anders in de Urkaine te zoeken heeft?

quote:
Als je het hebt over zwaar verouderde mijnen en staalindustrie die draait op subsidie heb je zeker een punt.
Daar heb ik het dan ook niet over :)
pi_146807379
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

Dus de shell bestaat ook uit alu hoedjes want ze hebben 9 miljard geïnvesteerd in die velden? :W
pi_146807411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zou eerder de EU zeggen....
Die zijn schaakmat gezet door de Amerikanen, en kunnen nu niet meer terug.
pi_146807456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De EU had er geen fuck over te zeggen m.b.t. Oekraïne, fuck de EU was de mening van de V.S.

En wij zitten opgescheept met een oorlog in Europa, weer lekker laf van de V.S.
pi_146807525
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

misschien moet je toch iets beter volgen wat schalie betekent voor de wereldenergiemarkt, wat denk je dat Biden Jr. anders in de Urkaine te zoeken heeft?

[..]
Ik weet prima wat het betekent. En daarmee is de rol die de aluhoedjes er in dit conflict aan toe dichten natuurlijk belachelijk.
quote:
Daar heb ik het dan ook niet over :)
Waar heb je het dan wel concreet op?
pi_146807566
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus de shell bestaat ook uit alu hoedjes want ze hebben 9 miljard geïnvesteerd in die velden? :W
Nope, dat schrijf ik niet. De rol die je er aan toe wil dichten is echter veel te groot. In Rusland zelf heeft Shell nog veel meer geïnvesteerd en te verliezen om maar eens wat te noemen.
pi_146807582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:53 schreef crashbangboom het volgende:
Waarom zou de VS meer interesse hebben in schaliegas (in Oekraïne) dan de EU?
pi_146807584
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De EU had er geen fuck over te zeggen m.b.t. Oekraïne, fuck de EU was de mening van de V.S.

En wij zitten opgescheept met een oorlog in Europa, weer lekker laf van de V.S.
Wat wil je hier nu precies zeggen?
pi_146807599
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:54 schreef Smack10 het volgende:
weer lekker laf van de V.S
weer?
pi_146807607
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Shell heeft blijkbaar de VS in de houdgreep.
pi_146807616
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet prima wat het betekent. En daarmee is de rol die de aluhoedjes er in dit conflict aan toe dichten natuurlijk belachelijk.

[..]

Waar heb je het dan wel concreet op?
Als je weet wat dat betekent moet je niet zulke aperte onzin posten :)
pi_146807670
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef 99.999 het volgende:
Shell heeft blijkbaar de VS in de houdgreep.
Dat zeggen we nu wel spottend, maar Shell was in Irak ook de grootste winnaar.
pi_146807689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Is jou niet opgevallen dat McCain het eerst volgende weekend na MH17 opeens in Amsterdam Amerikaans natuaral gas aan Europa stond aan te bieden?

Ja, vervelend van dat vliegtuig, het zijn die commies, maar ik heb de oplossing hoor, koop ons natural gas.

Weerzinwekkend gewoon.
pi_146807724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als je weet wat dat betekent moet je niet zulke aperte onzin posten :)
Nu niet de boel gaan ontwijken aub.

Maar welke industrie doel nu precies op?
pi_146807726
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Is jou niet opgevallen dat McCain het eerst volgende weekend na MH17 opeens in Amsterdam Amerikaans natuaral gas aan Europa stond aan te bieden?

Ja, vervelend van dat vliegtuig, het zijn die commies, maar ik heb de oplossing hoor, koop ons natural gas.

Weerzinwekkend gewoon.
Waiting for 99.999 for trolling comments in 1, 2, 3...
pi_146807754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat zeggen we nu wel spottend, maar Shell was in Irak ook de grootste winnaar.
Voor hen was een stabiel Irak ook aantrekkelijker geweest. Hadden ze met minder risico meer kunnen verdienen.
pi_146807763
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef crashbangboom het volgende:

Weerzinwekkend gewoon.
Dus Amerika heeft interesse in een situatie waarin de EU géén (goedkope) schalie kan halen uit Oekraïne? Da's wat anders dan ''interesse in de schaliegas in Oekraïne''.
pi_146807770
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waiting for 99.999 for trolling comments in 1, 2, 3...
Getroll is het zeker.
pi_146807790
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu niet de boel gaan ontwijken aub.

Maar welke industrie doel nu precies op?
Niet ontwijken 99.999, is shale amper rendabel te ontwikkelen?
pi_146807800
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Getroll is het zeker.
Fijn dat je het zelf nu eindelijk toegeeft.

Als je hier alleen komt om het topic te verzieken, waarom kom je dan?
pi_146807819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Was het maar hier alleen.
pi_146807852
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet ontwijken 99.999, is shale amper rendabel te ontwikkelen?
In veel gevallen is dat inderdaad het geval. Zie de miljardenafboekingen van verschillende oliemaatschappijen op dit onderwerp.

Maar hoe zit het nu met die industrie?
pi_146807880
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oh, had het vooral over het gedrag van crashbang :).
pi_146807892
En de Poetin-geilers in het algemeen.
pi_146807931
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In veel gevallen is dat inderdaad het geval. Zie de miljardenafboekingen van verschillende oliemaatschappijen op dit onderwerp.

Maar hoe zit het nu met die industrie?
pi_146808003
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Juist, zware industrie die niet meer concurrerend is op de wereldmarkt en die alleen overeind blijft door subsidie uit Kiev.
pi_146808026
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist, zware industrie die niet meer concurrerend is op de wereldmarkt en die alleen overeind blijft door subsidie uit Kiev.
Gast, serieus.

Gooi jezelf weg _O-
pi_146808113
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gast, serieus.

Gooi jezelf weg _O-
Oh, die verouderde staal en kolenindustrie is nog wel goed concurrerend?
pi_146808142
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, die verouderde staal en kolenindustrie is nog wel goed concurrerend?
Heb je ook bronnen voor je subsidie verhaal?
pi_146808465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie daamee bedoelt dat als Ukraine allse uit het buitenland moet importeren omdat ze zelf geen industrie meer hebben, het westen dat zwaar zal moeten subsidieren.
pi_146808497
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Sowieso wel een lezenswaardig stuk voor je
https://decorrespondent.n(...)en/38198952-aca68603

quote:
De laatste groep wijst op een analyse van het tijdschrift De Oekraïense Week. Die berekende dat op basis van de overheidsbegroting Galicië, de regio in het westen, in 2012 de schatkist 635 miljoen euro opleverde en daarvan 596 miljoen terugkreeg in de vorm van subsidies. De Donbassregio leverde 1,6 miljard euro op, maar ontving 44 miljard euro voor subsidies en pensioenen.
pi_146808510
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk dat ie daamee bedoelt dat als Ukraine allse uit het buitenland moet importeren omdat ze zelf geen industrie meer hebben, het westen dat zwaar zal moeten subsidieren.
Nogmaals het plaatje dan, aangezien dit wel relevant is voor het conflict daar:

Is natuurlijk geen toeval dat om deze gebieden gevochten wordt, als je ziet hoeveel deze bedragen aan de industrie in Oekraïne.
pi_146808911

[ Bericht 100% gewijzigd door crashbangboom op 19-11-2014 14:33:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')