Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedairOnderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Ligt er een beetje aan wat ze bedoelen. Ik neem aan dat de Israelische wetten diefstal van grond en vernielen van olijfbomen strafbaar stellen, dus op die punten zou het een verbetering zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:10 schreef waxxx het volgende:
[..]
Er gaat binnenkort een wet ingevoerd worden waardoor de Isralische wetten ook in de Isralische gebieden van de Westelijke Jordaanoever gaan gelden. Maar de linkse Isralische mensen zijn daar niet zo blij mee, jij wel dus?
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4589868,00.html
Was jij dat niet met een grote afbeelding dat Jeruzalem alleen van joodse rijken de hoofdstad was geweest? Waar dat een argument voor of tegen zou moeten zijn, ontgaat me ten ene male.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Hoho, Koning David heeft er 1000 VC ook nog een vinger in de pap gehad. Pas in 635 NC kwam het Rashidun kalifaat om de hoek zetten. Maar goed, ik ben het met je eens dat je die twee partijen gescheiden moet houden, dat zou een paar conflicten schelen.
Welnee. Omdat Jeruzalem rond 1948 verdeeld was in joodse, christelijke en islamitische gedeelten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:23 schreef Szikha het volgende:
Amai wat voor compromissen moet Israel wel niet doen voor vrede.
Jeruzalem verdelenAlleen omdat Muhammed een ooit een vage speedreis heeft gemaakt en hield daar even stil voor zijn miraj naar de 7e hemel.
Voor de Palestijnen erken ik hun recht ja. Voor de Islam natuurlijk niet. Islam is het geloof van Muhammed.
Islam heeft niets met Jeruzalem.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welnee. Omdat Jeruzalem rond 1948 verdeeld was in joodse, christelijke en islamitische gedeelten.
Als gevolg van een bewogen geschiedenis als gevolg van de drie Abrahamitische godsdiensten, die in agressie voor elkaar niet onderdoen. Maar misschien komt dat wel omdat Abraham zelf nou niet bepaald het grootste licht was.
De islam heeft wel degelijk iets met Jerusalem. Hoe denk je dat die moskee daar komt?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:34 schreef Szikha het volgende:
[..]
Islam heeft niets met Jeruzalem.
De Palestijnen (de inwoners wel).
Israel heeft Jeruzalem bezet. En bezette gebieden moeten ooit worden teruggegeven aan de rechtmatige eigenaars. Dus niks eenrichtingsverkeer.quote:Maar het valt me op dat Israel altijd iets moet opgeven voor de vrede. Het is 1 richtings verkeer.
Niet goed opgelet de afgelopen jaren. De Palestijnen hebben best veel gedaan voor de vrede. Alleen werd dat niet erkend door Israel.Nietquote:Wat hebben de Palestijnen gedaan voor vrede? Buiten de raketten , hooligan gedrag en idiote uitspraken van afgelopen jaren? Kan niets verzinnen.
Niet gekeken.quote:
De PA tv reageert hier subliem
Wat eenzijdige stukje pure onzin weer hierquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:34 schreef Szikha het volgende:
[..]
Islam heeft niets met Jeruzalem.
De Palestijnen (de inwoners wel). Maar het valt me op dat Israel altijd iets moet opgeven voor de vrede. Het is 1 richtings verkeer.
Wat hebben de Palestijnen gedaan voor vrede? Buiten de raketten , hooligan gedrag en idiote uitspraken van afgelopen jaren? Kan niets verzinnen.
De PA tv reageert hier subliem
Rustig aan kees, domme mensen heb je altijd.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:48 schreef Kees22 het volgende:
GVD.
Kan er hier ook nog eens een zinvolle reactie komen?
Gelukkig maar voor je dat je niet in de Gazastrook woont, Hamas zou 'GVD' niet bepaald waarderen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:48 schreef Kees22 het volgende:
GVD.
Egypte, Syri, Transjordani, Libanon, Irak, Jemen en Saoedi-Arabie die de oorlog tegen de kerverse staat Israel voert. Snap je het nog steeds niet dit conflict? Of wil je het niet snappen?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:48 schreef Kees22 het volgende:
GVD.
Graag een quote uit het VN-handvest of een resolutie.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welnee, bezet gebied wordt, als het goed is, ooit weer teruggegeven en moet tot die tijd gewoon netjes beheerd worden. De bezetter is volgens de VN evenzeer verantwoordelijk voor het welzijn van de bezette bevolking als voor de eigen bevolking. En terecht ook: moeten ze maar weer naar huis gaan als ze dat niet willen.
Klopt, dat gebeurt toch?quote:[..]
De kolonisten zijn onderdanen van de staat Israel en dienen dus de wetten van de staat Israel te gehoorzamen. Als ze dat niet doen, dienen ze opgepakt te worden.
De grond waarop zij bouwen wordt door Isral als hun grond gezien, dat gezegd hebbende verleent Israel aan iedere staatsburger die bouwt op zijn of haar grond diezelfde bescherming. Lijkt mij geen voordeel, hoe fout je dat ook mag vinden.quote:Israel geeft voordelen aan de kolonisten, zoals bescherming tegen de Palestijnen op wier grond ze bouwen,
Het leger assisteert weleens bij de bouw van nieuwe huizen door de staat, het leger helpt de staat dus.quote:het leger huurt kranen om te helpen met bouwen, etc.
Waarom geef je zelf niet het goede voorbeeld?quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:55 schreef Karrs het volgende:
Denk nou niet dat er ook maar iemand anders gaat denken in dit topic. Daarvoor zijn de standpunten veel te vastgeroest. Bovendien moet je mensen wel bereid vinden na te denken over hun eigen mening en dat is bij de meeste reageerders hier niet het geval.
Want je weet: bewijs en feiten zijn maar vervelend. Bevestiging van het eigen gelijk, dt is waar het om gaat.
... en vergeet niet dat eeuwige gewijs naar anderen bij mensen die vastgeroest zitten in een mening.quote:Op zondag 16 november 2014 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom geef je zelf niet het goede voorbeeld?
http://joodsactueel.be/20(...)kste-terroristische/quote:Hamas nu 2de rijkste terreurorganisaties na IS
Het zakenmagazine Forbes reveleerde deze week dat Hamas de op n na rijkste terroristische organisatie is ter wereld. Zij wordt enkel voorgegaan door de Islamitische Staat (IS) die veel inkomsten haalt uit oliebronnen.
De inkomsten van Hamas worden dan weer vooral gegenereerd uit internationale hulp en vanuit NGO’s.
Om hun operaties financieel te ondersteunen hebben terroristische groeperingen nood aan aanzienlijke geldstromen en wenden daarbij veelal dezelfde methoden tot fondsenwerving aan als criminele organisaties zoals drugshandel, diefstal of afpersing.
Enorme geldsommen worden echter regelmatig overgemaakt door VZW’s, niet-gouvernementele organisaties, hulpverleners, financile instellingen- tot zelfs enkele regeringen. Zodoende vloeit een aanzienlijk percentage van de internationale hulp aan Gaza naar Hamas.
Sinds Hamas de macht greep in Gaza in 2007 heeft het zich in minder dan n decennium met succes omgevormd in een organisatie die belastingen heft op haar inwoners en bedrijven en zodoende werkmiddelen genereert.
Het overgrote deel van de inkomsten van Hamas komt echter van buitenlandse hulp en NGO’s – een belangrijk gegeven dat aantoont dat de miljarden dollars steun, door de VN toegewezen aan Gaza na het conflict deze zomer, de veiligheid van Isral opnieuw in gevaar brengt.
De lijst van 10 rijkste terroristische organisaties in de wereld, volgens Forbes:
Islamitische Staat $2 miljard
Hamas $1 miljard
FARC (Colombia) $600 miljoen
Hezbollah $500 millioen
Taliban $400 miljoen
Al Qaida et affilis $150 miljoen
Lashkar eTaiba $100 miljoen
Al Shabaab $70 miljoen
IRA (Ierland) $50 miljoen
Boko Haram $25 miljoen
Door het te bouwen. In mijn geboorte stad staat ook een moskee. En? Je punt is? Moet deze stad ook verdeeld worden?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De islam heeft wel degelijk iets met Jerusalem. Hoe denk je dat die moskee daar komt?
Je bent niet alleen oranje maar ook nog eens grappig. Israel heeft Jeruzalem bezet? Terug geven aan de rechtmatige eigenaars land? Aan wie dan? Kenaanieten? Hun God was iig El.quote:Israel heeft Jeruzalem bezet. En bezette gebieden moeten ooit worden teruggegeven aan de rechtmatige eigenaars. Dus niks eenrichtingsverkeer.
Ik ben geen Israel dus je kan gewoon voorbeelden noemen.quote:Niet goed opgelet de afgelopen jaren. De Palestijnen hebben best veel gedaan voor de vrede. Alleen werd dat niet erkend door Israel.
Yalla! En jij wil een serieuze discussie?!quote:Niet gekeken.
De orthodoxen wel dan?quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:48 schreef waxxx het volgende:
[..]
Gelukkig maar voor je dat je niet in de Gazastrook woont, Hamas zou 'GVD' niet bepaald waarderen.
Waarom komen zo veel mensen pas tot echte bezinning nadat ze daadwerkelijk iets kunnen doen?quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:11 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Australia’s immediate past Foreign Minister, Bob Carr, has dramatically changed his views with respect to Israel and Palestine. “Why I’m Now a Friend of Palestine” published in last Saturday’s The Weekend Australian he explains his change of heart.
Artikel in link![]()
http://mondoweiss.net/2014/11/australian-announces-palestine
Wij van WC-eend.......quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:31 schreef xodox het volgende:
Waarom Judea en Samaria gn bezet gebied is: http://mijn-kijk-op.infon(...)aria-niet-bezet.html
Uit ervaring weet ik dat anti zionisten dit gewoon negeren. Net zoals men vroeger dacht dat de aarde plat was en iedereen die iets anders zei werd verbrand. Onthou n ding: tegen de waarheid kan je niet winnen, die komt altijd naar boven
quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:44 schreef Szikha het volgende:
[..]
Egypte, Syri, Transjordani, Libanon, Irak, Jemen en Saoedi-Arabie die de oorlog tegen de kerverse staat Israel voert. Snap je het nog steeds niet dit conflict? Of wil je het niet snappen?
Het gaat hen niet om de Palestijnen. Ook niet om een 'staat Palestina'. Don't u get it? Jij had het laatst over de ramp ( Al Nakba). Snap je het nog steeds niet?
Nog een hint: Egyptische president Nasser. Snap je het al? 1958 zegt je dat iets? Verenigde Arabische Republiek? Koning Hoessein? Novemver 1966 tussen Syrie en Egypte?
Snap je nu echt niet wat er aan de hand is? Geloof je nog altijd dat hier om de Palestijnen gaat?
Niemand geeft een bal om hen. De Palestijnen zijn de pionnen in een politieke machtstrijd tussen de Arabische landen en de staat Israel. Er komt geen Palestijnse staat.
Het Palestijnse probleem is DE centrale rol gaan spelen in het Arabisch-Israelisch conflict. Door het spreken over een Palestijnse identiteit zou deze (moeten) worden gesticht inplaats van Israel. Hierdoor kunnen de Arabische landen verenigen (pan Arabisme) en dit is het antwoord op het conflict.
Denkt men serieus dat Syrie of Libanon of Jordanie met een Palestijnse staat akkoord zal gaan? Really?? Of Israel??
Als je dat niet inziet ben je erg naief en begrijp je het hele conflict niet.
Treffender spiegels heb ik zelden gezien!quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:55 schreef Karrs het volgende:
Denk nou niet dat er ook maar iemand anders gaat denken in dit topic. Daarvoor zijn de standpunten veel te vastgeroest. Bovendien moet je mensen wel bereid vinden na te denken over hun eigen mening en dat is bij de meeste reageerders hier niet het geval.
Want je weet: bewijs en feiten zijn maar vervelend. Bevestiging van het eigen gelijk, dt is waar het om gaat.
Het is de conclusie van een Isralische onderzoekscommissie die op basis van juridische feiten is vastgesteld.quote:Op zondag 16 november 2014 23:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wij van WC-eend.......
Dit is geen waarheid, dit is een mening. Dat staat ook met grote letters boven het artikeltje. In het Engels weliswaar, maar we mogen toch aannemen dat je dat kunt lezen.
Dan is Israel dus logischerwijze een dievenstaat! Niet eens een staat van dieven, maar een stelende staat. Ik heb het verhaal al vaker verteld: ik ben ooit overvallen, maar bleek in staat om de overvaller te verjagen. Toen hij wegliep maakte hij me verontwaardigd uit voor klootzak. Alsof ik zijn rechten had geschonden. Maar goed, dat was een junkie, die hebben ze wel vaker niet op een rijtje.quote:Op zaterdag 15 november 2014 18:09 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Graag een quote uit het VN-handvest of een resolutie.
[..]
Klopt, dat gebeurt toch?
[..]
De grond waarop zij bouwen wordt door Isral als hun grond gezien, dat gezegd hebbende verleent Israel aan iedere staatsburger die bouwt op zijn of haar grond diezelfde bescherming. Lijkt mij geen voordeel, hoe fout je dat ook mag vinden.
[..]
Het leger assisteert weleens bij de bouw van nieuwe huizen door de staat, het leger helpt de staat dus.
Ik plak even uit de kop van het artikel: Opinie Isral 33: Isral heeft Judea en Samaria niet bezetquote:Op zondag 16 november 2014 23:43 schreef xodox het volgende:
[..]
Het is de conclusie van een Isralische onderzoekscommissie die op basis van juridische feiten is vastgesteld.
Wou je zeggen dat de Bundesrepublik de verkeerde vlag voert?quote:Op zondag 16 november 2014 12:24 schreef Toga het volgende:
Grappig, iemand heeft een boekje gevonden uit 1939, waar naast de Duitse vlag met swastika, de Palestijnse vlag prijkt met een Davidster.
[ afbeelding ]
Goed, ik had niet moeten vragen hoe die moskee daar komt, maar waarom die daar gebouwd is. Jeruzalem is in alle drie de Abrahamitische godsdiensten een uitermate belangrijke stad. Het is eigenlijk te zot voor woorden om daarover te moeten discussiren!quote:Op zondag 16 november 2014 18:36 schreef Szikha het volgende:
Sorry had je quote gemist
[..]
Door het te bouwen. In mijn geboorte stad staat ook een moskee. En? Je punt is? Moet deze stad ook verdeeld worden?
Met die laatste zin heb je een punt. Ik zal even kijken of het de moeite waard is.quote:[..]
Je bent niet alleen oranje maar ook nog eens grappig. Israel heeft Jeruzalem bezet? Terug geven aan de rechtmatige eigenaars land? Aan wie dan? Kenaanieten? Hun God was iig El.
Ik vind je smerig. Over de rug van Palestijnen ga jij om je boodschap te brengen.
En over Jeruzalem. Hier heb je alvast het antwoord:
- de moslims bidden richting Mekka
- vrijdagmiddag gebed
- Omar
- Helena
- Byzantium
- Aelia Capitolina
De vraag achter deze antwoord is voor jou. Dan begrijp je mischien wat beter dan het geouwehoer wat jij hier al jaren neerzet.
[..]
Ik ben geen Israel dus je kan gewoon voorbeelden noemen.
[..]
Yalla! En jij wil een serieuze discussie?!
De ondervrager is wel twee keer zo slim als de ondervraagde, dat is duidelijk. Die laatste komt niet veel verder dan de joden die met Pesach bidden: "Volgend jaar in Jeruzalem."quote:
quote:Op zondag 16 november 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Treffender spiegels heb ik zelden gezien!
Ik heb ooit eens een verhaal gehoord over een jongeman die werd aangevallen en in het gevecht de schoenen van de aanvaller wist te bemachtigen, de aanvaller rende op het moment weg maar kwam later steeds terug om zijn schoenen op te eisen. Helaas zonder resultaat.quote:Op zondag 16 november 2014 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan is Israel dus logischerwijze een dievenstaat! Niet eens een staat van dieven, maar een stelende staat. Ik heb het verhaal al vaker verteld: ik ben ooit overvallen, maar bleek in staat om de overvaller te verjagen. Toen hij wegliep maakte hij me verontwaardigd uit voor klootzak. Alsof ik zijn rechten had geschonden. Maar goed, dat was een junkie, die hebben ze wel vaker niet op een rijtje.
Nee, ik wou zeggen dat er nooit een specifiek arabische/islamitische palestijnse staat heeft bestaan. De huidige Palestijnse vlag is bijvoorbeeld ook pas in 1964 door de PLO aangenomen als de vlag van de palestijnse mensen (wie dat dan ook mogen zijn; joden/christenen/armenen horen daar blijkbaar niet bij).quote:Op zondag 16 november 2014 23:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat de Bundesrepublik de verkeerde vlag voert?
En ik kan de tekst niet lezen, maar als daar Palestijns staat, ondergraaft dat een favoriet argument!
Die is daar gebouwd doordat Omar een kalief in handen had. Dat was een enorm gebied met inclusief dus de stad Jeruzalem. Jeruzalem is nooit een belangrijke stad voor de Islam geweest. Dat het voor de latere Palestijnen belangrijk is ja. En dat het eeuwen later steeds belangrijker is geworden binnen de Islam ja. De reden? De staat Israel.quote:Op zondag 16 november 2014 23:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed, ik had niet moeten vragen hoe die moskee daar komt, maar waarom die daar gebouwd is. Jeruzalem is in alle drie de Abrahamitische godsdiensten een uitermate belangrijke stad. Het is eigenlijk te zot voor woorden om daarover te moeten discussiren!
[..]
Met die laatste zin heb je een punt. Ik zal even kijken of het de moeite waard is.
Ah, jij gaat er van uit dat een staat alleen land kan afpakken van een andere staat. Dat is natuurlijk niet zo: een staat kan wel degelijk land afpakken van mensen. Bijvoorbeeld door landgoederen te naasten of door autochtone bewoners te verdrijven. Dat gebeurde bij de Franse revolutie, toen bezittingen van de kerk en de adel ingepikt werden, of in Zimbabwe, toen de blanke boeren verdreven werden van hun grond, in de Amazone en dergelijke gebieden, waar hele dorpen verdreven werden, en ook in Palestina tijdens en na de stichting van Israel, toen hele dorpen verdreven werden met het geweer in de rug.quote:Op maandag 17 november 2014 08:41 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, ik wou zeggen dat er nooit een specifiek arabische/islamitische palestijnse staat heeft bestaan. De huidige Palestijnse vlag is bijvoorbeeld ook pas in 1964 door de PLO aangenomen als de vlag van de palestijnse mensen (wie dat dan ook mogen zijn; joden/christenen/armenen horen daar blijkbaar niet bij).
Dus dan is mijn vraag; hoe komt de VN erbij dat Isral land bezet, van wie dan? (Van) welke staat was het voorheen?
Het is ook een beetje eenzijdig als we spreken over "Free Palestine" als alle joden (volgens het Hamas handvest) er uitgeknikkerd zouden moeten worden. Ik denk dat ze bedoelen "Free Palestine from the Jews". Dat zou ook de twee vingertjes opsteken verklaren; de V van Victory, want met Peace heeft het niets te maken.
De derde heilige stad van de islam! Dus erg belangrijk voor moslims!quote:Op maandag 17 november 2014 10:01 schreef Szikha het volgende:
[..]
Die is daar gebouwd doordat Omar een kalief in handen had. Dat was een enorm gebied met inclusief dus de stad Jeruzalem. Jeruzalem is nooit een belangrijke stad voor de Islam geweest. Dat het voor de latere Palestijnen belangrijk is ja. En dat het eeuwen later steeds belangrijker is geworden binnen de Islam ja. De reden? De staat Israel.
[knip]
Waarom ik beweer dat Jeruzalem nooit een belangrijkste betekenis heeft gehad binnen de Islam is omdat deze verhaal berust is op een overlevering van de moslims zelf. Je bent niet consequent. Als het om Joden gaat keur je dit direct af, maar als het om moslims gaat niet.
Muhammed kreeg visioenen van de engel Gabriel. Toen Muhammed vervolgd werd in Mekka omdat hij predikte tegen de heidense goden bleef hij doorgaan met prediken. En in die tijd zou hij volgens de overleveringen een bijzondere reis gemaakt hebben naar Jeruzalem. Waarschijnlijk heeft hij helemaal geen fysieke reis gemaakt naar Jeruzalem maar goed dat ter zijde.
Daar in Jeruzalem stond hij even stil bij zijn miraj (= nachtreis) naar de 7e hemel. Jeruzalem was destijds een Byzantijnse (christelijke) stad en HET religieuze centrum van de westerse wereld. Dat Muhammed zich op zijn 'mysterieuze reis' ook hier in Jeruzalem even ophield maakte deze stad de 3e heilige stad van de Islam na Mekka en Jathrib ( Medina)
[knip]
Alle nachtegalen waren plots tot zwijgen gebracht en nog altijd zwijgen ze.
quote:Vier doden bij aanval op synagoge in Jeruzalem
Bij een aanval op een synagoge in Jeruzalem zijn zeker vier doden gevallen. Ook zijn er acht gewonden. De slachtoffers werden belaagd door twee daders die later door de politie zijn gedood.
De aanval gebeurde in het westen van de stad, in de wijk Har Nof waar vooral orthodoxe joden wonen. De politie spreekt van een terroristische aanslag. De daders drongen de synagoge binnen met bijlen, messen en geweren waarmee ze de bezoekers aanvielen.
Volgens de politie zijn de daders Palestijnen uit Oost-Jeruzalem. Een man die in de synagoge was toen het gebeurde vertelt dat hij meerdere schoten hoorde, "daarna begon iedereen te rennen om in veiligheid te komen".
Vergelding
De afgelopen weken waren er meerdere geweldsincidenten. Dit weekend werd een Isralische man neergestoken met een schroevendraaier en er braken rellen uit na de dood van een Palestijnse buschauffeur.
Hamas noemt de aanval op de synagoge een vergelding voor de dood van de buschauffeur, die volgens de Palestijnen is gelyncht door orthodoxe joden. De organisatie spreekt van een historische daad.
NOS-correspondent Monique van Hoogstraten spreekt van een "serieuze, zware aanslag in vergelijking met wat er eerder is gebeurd". Ook is het volgens haar opvallend dat er vuurwapens zijn gebruikt. "Tot nu toe gebruikten aanvallers meestal messen of stenen."
Onschuldig aan wat?quote:Op dinsdag 18 november 2014 07:33 schreef Karrs het volgende:
Weer een aanslag. Weer wat onschuldige mensen dood.
Waar slaat dit op? Wat suggereer jij hier voor zieks?quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit zou niet de eerste false flag zijn in de geschiedenis van het land.
Palestijnen en ultra-orthodoxen hebben doorgaans weinig problemen met elkaar.
Kijk eens anders op de false flag lijstjes op Wikipedia en het aantal gevallen in Isral.quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kijk eens anders op de false flag lijstjes op Wikipedia en het aantal gevallen in Isral.
Enige argwaan is zeker gepast.
Palestijnen en kolonisten/nationaal-religieuzen hebben vaak problemen.
Niet met ultra-orthodoxen. Die zijn juist tegen de staat Isral
De meeste Israelische joden hebben hun vaderland verlaten om andermans land te bezetten, dus de kans dat ze allemaal onschuldig zijn is niet heel groot.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar slaat dit op? Wat suggereer jij hier voor zieks?
De meeste Isralische joden zijn in Isral geboren.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meeste Israelische joden hebben hun vaderland verlaten om andermans land te bezetten, dus de kans dat ze allemaal onschuldig zijn is niet heel groot.
In 1950 hebben Isralische spionnen aanslagen gepleegd op de Joodse gemeenschap in Baghdad om ze naar Isral te lokken.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%9351_Baghdad_bombingsquote:1950–1951 Baghdad bombings refers to the bombing of Jewish targets in Baghdad, Iraq, between April 1950 and June 1951.
Two confirmed activists in the Iraqi Zionist underground were found guilty by an Iraqi court for the bombing, and were sentenced to death. Another was sentenced to life imprisonment and seventeen more were given long prison sentences.[2] The allegations against Israeli agents had "wide consensus" amongst Iraqi Jews in Israel.[3][4][5][6][7] Many of the Iraqi Jews in Israel who lived in poor conditions blamed their ills and misfortunes on the Israeli Zionist emissaries or Iraqi Zionist underground movement.[8] The allegations against the Zionist agents were viewed as "more plausible than most" by the British Foreign Office.[9][10][11][7][4][5]
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geweld tegen ultra-orthodoxe en Arabische Joden schuwen de extreem-rechtse Isralirs niet hoor. Die zien zij als zwak en inferieur.
Heb je ook nog argumenten behalve die makkelijke smiley.quote:
Onvoorstelbaar. Wat een verachtelijke uitspraak..quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meeste Israelische joden hebben hun vaderland verlaten om andermans land te bezetten, dus de kans dat ze allemaal onschuldig zijn is niet heel groot.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten behalve die makkelijke smiley.
Er is zeker wel haat tegen de orthodoxen, omdat de orthodoxen tegen zionisme en de staat Isral zijn.
Je bedoelt dat je je gaat verplaatsen in de mensen ter plekke? Dat zou tot nieuwe inzichten moeten leiden, zoals dat er geen uitzicht is op een vreedzame oplossing zolang n partij profiteert van het voortduren van het conflict met gebiedsuitbreiding en etnische zuivering.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar. Wat een verachtelijke uitspraak..
Ik begin door dit soort haatspraak de hoop te verliezen dat er ooit een vreedzame oplossing kan komen voor dit conflict. Als Nederlanders al zo haatvol reageren, hoe moet het dan met de mensen ter plekke?
Dus niet voor de Islam. Maar goed we blijven bij elkaars standpunt. Dat Muhammed op een vliegende paard de stad bezocht heeft maakt het zeer geloofwaardig.quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De derde heilige stad van de islam! Dus erg belangrijk voor moslims!
Sneren moest ik even opzoeken. Het heeft vele betekenissen. Welke je bedoeld weet ik niet.quote:Je vertelt me niet zo heel veel nieuws en je sneren zijn onterecht
De Nederlandse taal is niet mijn moedertaal kwam pas met mijn 21 jaar hiermee in aanraking. En nu ik spreek het ook nog zelden. Laat staan schrijven. Fok is een goede oefeninigquote:Wat me blijft verbazen is je ongelooflijk slechte Nederlands. Zo slecht en slordig dat je soms heel andere dingen beweert dan je wilt beweren.
Maar goed, daar zijn andere topics voor, ik zal er verder niet over zeuren.
Dank je wel een waardige discussie partner. I like that.quote:Omdat je serieus reageert: ik heb je verhaal bewaard voor latere herlezing.
quote:Isral: hard optreden na aanslag
dinsdag 18 nov 2014, 09:07 (Update: 18-11-14, 10:08)
De Isralische premier Netanyahu zegt dat er hard opgetreden gaat worden na de terroristische aanslag op een synagoge in Jeruzalem. Bij die aanslag vanmorgen vroeg vielen zes doden, onder wie de twee daders. Netanyahu geeft Hamas en de Palestijnse president Abbas de schuld van de aanval.
Het Isralische kabinet houdt vanmiddag een spoedoverleg over de veiligheidssituatie. "Dat is een direct gevolg van de aanval op de synagoge", zo staat in een verklaring van Netanyahu. "We zullen met harde hand optreden om de brute moord op Joden te vergelden."
Historisch
De Palestijnse president Abbas heeft de aanslag veroordeeld. Hij keurt het doden van burgers af, "ongeacht welke partij daarvoor verantwoordelijk is".
Hamas noemt de aanval op de synagoge een historische daad en zegt dat het een vergeldingsactie is voor de dood van een Palestijnse buschauffeur.
Ook de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft gereageerd. Hij heeft Netanyahu gecondoleerd en roept de Palestijnse leiders op om mensen niet verder aan te sporen tot geweld.
Vergeldingsactie
Hamas noemt de aanval op de synagoge een historische daad en zegt dat het een vergeldingsactie is voor de dood van een Palestijnse buschauffeur. Die is volgens de Palestijnen gelyncht door Joden, maar Isral spreekt van zelfmoord.
Ook de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft gereageerd. Hij heeft Netanyahu gecondoleerd en roept de Palestijnse leiders op om mensen niet verder aan te sporen tot geweld.
'Verschrikkelijk en schokkend'
Minister Koenders van Buitenlandse Zaken vindt de aanslag op de synagoge "verschrikkelijk". Volgens hem is de situatie in de regio hierdoor nog meer op scherp gezet. Dat de aanslag een religieuze achtergrond heeft noemt hij "schokkend".
Koenders wil voorkomen dat de situatie verder escaleert. Hij gaat daarover vandaag in gesprek met zijn Palestijnse ambtsgenoot.
Gisteren is er ook in Europa over gesproken, zegt hij. "Ik heb wel het idee dat de Palestijnen en de Isralirs het risico inzien, maar er zijn nog steeds enorme emoties na het vele geweld van de afgelopen tijd."
Dude, geef het op. Dit is al tot in den treure herhaald en weerlegd.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ook mooie reactie.
Jij haalt denk ik kolonisten en orthodoxen slecht uit elkaar.
Dat laatste is jouw mening. De mijne is dat er geen uitzicht is op een vreedzame oplossing zolang n partij gebukt gaat onder die ziedende, middeleeuwse jodenhaat. En eigenlijk gaan beide partijen eronder gebukt...quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je je gaat verplaatsen in de mensen ter plekke? Dat zou tot nieuwe inzichten moeten leiden, zoals dat er geen uitzicht is op een vreedzame oplossing zolang n partij profiteert van het voortduren van het conflict met gebiedsuitbreiding en etnische zuivering.
Het is weerlegd dat Isralische agenten aanslagen hebben gepleegd op Arabische Joden om ze naar Isral te lokken? http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%9351_Baghdad_bombingsquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dude, geef het op. Dit is al tot in den treure herhaald en weerlegd.
Leuk topic is dit he?quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het is weerlegd dat Isralische agenten aanslagen hebben gepleegd op Arabische Joden om ze naar Isral te lokken? http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%9351_Baghdad_bombings
En dat ze Ethiopische Joden hebben ontvoerd naar Isral?
http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_Israel#Emigration_to_Israel
Volgens mij niet hoor. Is gewoon algemeen bekend.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik begin door dit soort haatspraak de hoop te verliezen dat er ooit een vreedzame oplossing kan komen voor dit conflict. Als Nederlanders al zo haatvol reageren, hoe moet het dan met de mensen ter plekke?
Hij overdrijft niet. Dat soort jodenhaat is nog altijd vrij normaal in Europa. Daarom bestaat Israel.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Jij bent wel van het overdrijven he?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:40 schreef waht het volgende:
[..]
Hij overdrijft niet. Dat soort jodenhaat is nog altijd vrij normaal in Europa. Daarom bestaat Israel.
Nee.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Jij bent wel van het overdrijven he?
Als ik zit, dan sta jij.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee.
En als je dit overdrijven noemt, dan ben jij van het bagatelliseren.
Zionisten zijn een 'false flag' van Iran om hun invloed en machtspositie in de Levant uit te breiden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
Joden zijn cool.
Veel zionisten zijn af en toe zeer fout bezig.
Precies en dat maakt de haat nog groter.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:40 schreef waht het volgende:
[..]
Hij overdrijft niet. Dat soort jodenhaat is nog altijd vrij normaal in Europa. Daarom bestaat Israel.
Palestijnen? Leg nog eens uit, wie zijn dat? Inwoners van voormalige Britse mandaat Palestina? Ik begrijp dat jij alleen spreekt over islamitische arabieren, vind je dat zelf ook niet een beetje discirminerend? Heeft alleen deze groep nu recht om in Palestina te wonen? Sinds wanneer hebben zij het alleenrecht? Noem eens een datum? Dan noem ik dra 10 andere data waarmee andere bevolkingsgroepen recht op dat stukje land hebben.quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]Dat er nooit een specifieke Palestijnse staat heeft bestaan is een erg zwak argument, want het bestaan van Palestijnen kan niet ontkend worden.
Huh? Joden hebben andere Palestijnen weggejaagd dus daarom zijn er geen Joodse Palestijnen meer?quote:Vroegh, onder de Ottomanen, waren dat joden, christenen, moslims en andere geloven. Nu zijn er geen joodse Palestijnen meer, want die zijn weggegaan of ze hebben de andere Palestijnen weggejaagd.
Wow, je moet je echt dringend wat meer informeren. Het zijn net de ultra orthodoxen die de voorbije regeringsperiodes hebben samengewerkt met de rechtse partijen. In ruil kregen ze privileges.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Niet met ultra-orthodoxen. Die zijn juist tegen de staat Isral
ik ben blij dat je dat zelf ook inziet. Maar het kwam de Iraakse rechtbankquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dus de Isralirs gingen de Joden in Irak redden door ze op te blazen?
http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%9351_Baghdad_bombings
Nee logisch dit Toga. Erg logisch.
Je snapt het verschil niet tussen politiek en ideologie. Orthodoxen gaan het leger niet in omdat ze tegen de staat Israel zijn. Ze geloven niet in de politieke entiteit, enkel in de religieuze entiteit.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:56 schreef xodox het volgende:
[..]
Wow, je moet je echt dringend wat meer informeren. Het zijn net de ultra orthodoxen die de voorbije regeringsperiodes hebben samengewerkt met de rechtse partijen. In ruil kregen ze privileges.
Nu is het de rechtse partijen gelukt om te regeren zonder de ultra orthodoxen (maar met een middenpartij) waardoor die privileges weg vallen
http://israeltoday.nl/hea(...)ten-militaire-dienstquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:00 schreef waht het volgende:
[..]
Je snapt het verschil niet tussen politiek en ideologie. Orthodoxen gaan het leger niet in omdat ze tegen de staat Israel zijn. Ze geloven niet in de politieke entiteit, enkel in de religieuze entiteit.
De orthodoxen zitten in de politiek uit noodzaak, niet omdat ze achter de staat Israel staan.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:20 schreef Toga het volgende:
Hebben we het nou over de Neturei Karta?
The Jewish Virtual Library puts their numbers at 5,000. The Anti-Defamation League estimates that fewer than 100 members of the community take part in anti-Israel activism
Boeiend...
Rechts is een betere vriend voor de Haredim dan links in Isral, die over het algemeen ongelovigen of arabieren zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:26 schreef jamesdeen het volgende:
Nee, over bijna de gehele Haredim gemeenschap in Israel. De enige noemenswaardige groep binnen de Haredim met een positieve mening over Israel en zionisme zijn de sefardim, eigenlijk.
Met de bovenstaande theorie van de bomaanslag in Baghdad nog in gedachten;quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:18 schreef xodox het volgende:
[..]
Rechts is een betere vriend voor de Haredim dan links in Isral, die over het algemeen ongelovigen of arabieren zijn.
Het is in ieder geval een goede zaak dat deze luierikken meer en meer worden aangespoord om deel uit te maken van de beroepsbevolking en het land militair te dienen. Dat kan het land enkel ten goede komen.
Ultraorthodoxen werkte zowel met rechtse als linkse partijen samen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:56 schreef xodox het volgende:
[..]
Wow, je moet je echt dringend wat meer informeren. Het zijn net de ultra orthodoxen die de voorbije regeringsperiodes hebben samengewerkt met de rechtse partijen. In ruil kregen ze privileges.
Nu is het de rechtse partijen gelukt om te regeren zonder de ultra orthodoxen (maar met een middenpartij) waardoor die privileges weg vallen
Bron BBCquote:In the Gaza Strip, Palestinians distributed sweets in celebrations, some holding aloft an image of the attackers
Idd! Het is feest in Gaza, er zijn Joden vermoord! Hiep Hiep Hoera!quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:25 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
De Palestijnen die die joden hadden vermoord zijn ook vermoord.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Idd! Het is feest in Gaza, er zijn Joden vermoord! Hiep Hiep Hoera!
Al heb ik zo het vermoeden dat de enige die hier geforceerd een feest van maakten Hamasleden waren.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Idd! Het is feest in Gaza, er zijn Joden vermoord! Hiep Hiep Hoera!
Moord is met voorbedachte rade. Het afmaken van die Palestijnse moordenaars is dus geen moord.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
De Palestijnen die die joden hadden vermoord zijn ook vermoord.
Jawel dat is het wel.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:37 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Moord is met voorbedachte rade. Het afmaken van die Palestijnse moordenaars is dus geen moord.
Gelukkig dan maar dat Hamas een marginale groep is in Gaza. Ow, wacht, ze zijn democratisch gekozenquote:Op dinsdag 18 november 2014 17:36 schreef jamesdeen het volgende:
Al heb ik zo het vermoeden dat de enige die hier geforceerd een feest van maakten Hamasleden waren.
Als je op Hamas stemt ben je nog geen Hamaslid.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat Hamas een marginale groep is in Gaza. Ow, wacht, ze zijn democratisch gekozen
Tikva tikva.....quote:
Wat een teringherrie met onzinnige inhoud.quote:
az hoshitu yad l'ahavahquote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat een teringherrie met onzinnige inhoud.
shir yafe me'od.quote:
Jaquote:Op dinsdag 18 november 2014 18:09 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
shir yafe me'od.
medaber ivrit?
Is dat ook zo'n ranzige oorlogshitser als Netanyahu?quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:10 schreef xodox het volgende:
Even een nieuwe ster in de Isralische politiek voorstellen: Deheer Naftali Bennett
NAFTALI FOR PRESIDENT.![]()
![]()
Phuh die is een softie man!quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is dat ook zo'n ranzige oorlogshitser als Netanyahu?
Wat heb je er dan aan?quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:42 schreef xodox het volgende:
[..]
Phuh die is een softie man!
Netanyahu zou je zo een aai op z'n bol geven als je hem vergelijkt met Bennett.
There's only one naftali bennett.
Of met dat figuur vrede dichterbij zou komen.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of met dat figuur vrede dichterbij zou komen.
Om eerlijk te zijn denk ik dat Bennett een figuur is die het zionistisch project voor laat gaan op vredequote:Op dinsdag 18 november 2014 18:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vrede met de Palestijnen niet. Maar ook met links aan de macht komt die vrede er niet, toenmalig premier Barak (van de Arbeiderspartij) zei na Camp David dat er geen partner voor vrede was.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is gewoon een misselijke kwal dus. (heb ook bovenstaand stukje over hem wat beter gelezen).quote:
Da's al even geleden en tijden veranderenquote:Op dinsdag 18 november 2014 18:49 schreef waxxx het volgende:
[..]
Vrede met de Palestijnen niet. Maar ook met links aan de macht komt die vrede er niet, toenmalig premier Barak (van de Arbeiderspartij) zei na Camp David dat er geen partner voor vrede was.
Yup, helaas wel.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is gewoon een misselijke kwal dus. (heb ook bovenstaand stukje over hem wat beter gelezen).
Bakkes.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
Is dit topic nu de verzamelplek voor zionisten geworden of wat?
Het lijkt er op jaquote:Op dinsdag 18 november 2014 18:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
De nazaten van Abrahamquote:Op dinsdag 18 november 2014 18:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat versta je onder 'broeder'?
En die nazaten moeten allemaal achter n of andere zionistische extremist aanlopen ofzo?quote:
Gewoon Gods woord respecterenquote:Op dinsdag 18 november 2014 19:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En die nazaten moeten allemaal achter n of andere zionistische extremist aanlopen ofzo?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dan moet je eerst bewijzen dat er Goden bestaan.quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:14 schreef Szikha het volgende:
Maar goed. Hooligans of jongens die rellen zijn moeilijk te straffen. De Palestijnse jongeren met hun sjaals voor de gezichten, ik zie geen verschil met criminelen die een voetbal wedstrijd verpesten. Ze staan nergens achter. Ze willen choas creeren. Steken elkaar aan. Het is gewoon stoer man. Helaas verpesten ze het voor de gehele buurt.
Bravo
Geweld lost niets op.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
als je een Chinese muur voor je kop hebt is het inderdaad "ze staan nergens achter".
Gaat jou geen flikker aanquote:
Zie niks raars aan het filmpje. Hebben gewoon volkomen gelijk.quote:Op woensdag 19 november 2014 00:25 schreef xodox het volgende:
Officile Palestijne televisie, dames en heren. (dus niet Hamas)
Toont nog maar eens waarom Isral geen Palestijnse staat hoeft te accepteren. Hebben ze die, is Isral het volgende doelwit. Ze doen zelf geen moeite om sluw te zijn.
En daarom zal er nooit vrede zijn. Voor vrede is een partner nodig.quote:Op woensdag 19 november 2014 00:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zie niks raars aan het filmpje. Hebben gewoon volkomen gelijk.
hij zegt toch duidelijk de 1948 verdeling?quote:Op woensdag 19 november 2014 00:35 schreef xodox het volgende:
[..]
En daarom zal er nooit vrede zijn. Voor vrede is een partner nodig.
Het midden oosten kan je niet vergelijken met Europa. Daar is het eten of gegeten worden
Het volgens hen bezette gebied in '48 door de Joden willen ze inderdaad terug.quote:Op woensdag 19 november 2014 00:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
hij zegt toch duidelijk de 1948 verdeling?
quote:Op woensdag 19 november 2014 00:40 schreef xodox het volgende:
[..]
Het volgens hen bezette gebied in '48 door de Joden willen ze inderdaad terug.
Inderdaad. En als ze bv. Haifa terug willen, wat zegt dat over hen?quote:Op woensdag 19 november 2014 00:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
er is toch een verdeling gemaakt mijn vriend
In 2005 maakten de autochtonen (ouders geboren op Palestijns gebied), tweede generatieallochtonen (ouders buiten Israel geboren, zelf geboren op Israelisch gebied) en eerste generatieallochtonen (zelf buiten Israel geboren) alle drie ongeveer 1/3 deel van de joden in Israel uit. Dus Wilders zou, als hij het voor het zeggen kreeg in Israel, van 2/3 van de bevolking het Israelische paspoort afpakken.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:45 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
De meeste Isralische joden zijn in Isral geboren.
Wat een hypocrisie! Mekkeren over vier dode joden tegen een dode Palestijn. Maar als de verhouding andersom ligt, sta je te juichen!quote:Op dinsdag 18 november 2014 07:33 schreef Karrs het volgende:
Weer een aanslag. Weer wat onschuldige mensen dood.
De Palestijnen zijn hard bezig hun eigen graf te graven in Jeruzalem...
http://www.cbs.gov.il/rea(...)=st02_24x&CYear=2009quote:Op donderdag 20 november 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In 2005 maakten de autochtonen (ouders geboren op Palestijns gebied), tweede generatieallochtonen (ouders buiten Israel geboren, zelf geboren op Israelisch gebied) en eerste generatieallochtonen (zelf buiten Israel geboren) alle drie ongeveer 1/3 deel van de joden in Israel uit. Dus Wilders zou, als hij het voor het zeggen kreeg in Israel, van 2/3 van de bevolking het Israelische paspoort afpakken.
Cijfers van het Israelische CBS.
Extreem dom van jou: alsof Israel voor zichzelf enig excuus nodig heeft. Hoogstens voor het oog van de wereld, voor de show.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:26 schreef UpsideDown het volgende:
Extreem dom van ze, nu geeft Isral zichzelf groen licht om keihard terug te slaan.
Maar ja, wat verwacht je ook van terroristen die mensen met messen en bijlen te lijf gaan. Doet niet onder van ISIS.
Wat zou jij doen als je land beschoten wordt met duizenden raketten?quote:Op donderdag 20 november 2014 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Extreem dom van jou: alsof Israel voor zichzelf enig excuus nodig heeft. Hoogstens voor het oog van de wereld, voor de show.
Fosforgranaten en raketten uit vliegtuigen zijn natuurlijk veel beter! Stukken beschaafder ook!
Dat snap ik niet. Is die uitspraak niet waar dan? Hebben de meeste joden niet hun vaderland verlaten om in Israel land van een ander te koloniseren? Zijn de meeste inwoners van de VSvA geen import? Idem voor Australi? Nieuw-Zeeland? De inwoners van geheel Amerika?quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Overdrijf nou toch niet zo man! Duizenden raketten? Die nog zelden doel treffen ook nog!quote:Op donderdag 20 november 2014 00:23 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je land beschoten wordt met duizenden raketten?
Het leven is geen PlayStation
Die Iron Dome is ontzettend duur, dat is geen spelletjequote:Op donderdag 20 november 2014 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Overdrijf nou toch niet zo man! Duizenden raketten? Die nog zelden doel treffen ook nog!
stel de vraag anders wat zou jij doen als jou land zomaar wordt ingenomen een muur tussen jou huis en het huis van je ouders wordt geplaatst je niet meer normaal naar je werk kan en brood halen bij de bakker bijna een dag taak isquote:Op donderdag 20 november 2014 00:23 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je land beschoten wordt met duizenden raketten?
Het leven is geen PlayStation
Jaja, al die verhalen van de diverse geloven zijn inderdaad erg geloofwaardig. Ik was agnost tot in 2010 Octopus Paul Zijn almacht bewees en ik Hem accepteerde als de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten. Gelukkig heeft Hij geen heilig boek gedicteerd, waarmee gelovigen elkaar de hersens inslaan, maar Hij geeft vrijelijk aan iedereen Zijn heilige inkt. Zodat iedereen zijn of haar geheel persoonlijke heilige boek kan schrijven, uitsluitend en alleen voor zichzelf.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:27 schreef Szikha het volgende:
[..]
Dus niet voor de Islam. Maar goed we blijven bij elkaars standpunt. Dat Muhammed op een vliegende paard de stad bezocht heeft maakt het zeer geloofwaardig.
In het puzzelwoordenboek inderdaad. Minachtende of vernederende opmerking, bedoelde ik. Ik trek me er meestal niet zoveel van aan, maar vind ze wel heel storend, omdat ik er omheen moet lezen. Ze vervuilen ook de argumenten.quote:[..]
Sneren moest ik even opzoeken. Het heeft vele betekenissen. Welke je bedoeld weet ik niet.
Ja, dat bedacht ik later ook al, kijkend naar de soort taalfouten.quote:[..]
De Nederlandse taal is niet mijn moedertaal kwam pas met mijn 21 jaar hiermee in aanraking. En nu ik spreek het ook nog zelden. Laat staan schrijven. Fok is een goede oefeninig
En hartelijk dank
Dank je!quote:[..]
Dank je wel een waardige discussie partner. I like that.
Oe, mijn respect. Ja, dat wel. Ik heb wel eens voorgesteld om een schema te maken van argumenten en weerleggingen. Zodat we konden verwijzen naar argument B12 met weerlegging Q31. Of zo.quote:Ik heb ver terug zitten lezen in deze topic. Eigenlijk is alles al wel ooit gezegt.
Waarom moet ik mij dat afvragen? Dat is simpelweg niet van toepassing in Gaza.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:39 schreef klawie het volgende:
[..]
stel de vraag anders wat zou jij doen als jou land zomaar wordt ingenomen een muur tussen jou huis en het huis van je ouders wordt geplaatst je niet meer normaal naar je werk kan en brood halen bij de bakker bijna een dag taak is
Ach, de subsidie uit de VSvA is zo groot als de defensiebegroting, dus waar klaag je over?quote:Op donderdag 20 november 2014 00:32 schreef xodox het volgende:
[..]
Die Iron Dome is ontzettend duur, dat is geen spelletje
Elke dode of gewonde Israli door een raket van Hamas, is er n teveel. Daar moet keihard tegen opgetreden worden. Een absolute nultolerantie. En dat weet Hamas natuurlijk. Waarom doen ze het dan? Om simpele zieltjes voor zich te kunnen winnen zoals u. Ik trap niet in die krokodillentralen.
ze bezetten iets wat niet van hun is en geven het `terug`en dan maken ze een fout????quote:Op donderdag 20 november 2014 00:49 schreef xodox het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij dat afvragen? Dat is simpelweg niet van toepassing in Gaza.
De realiteit is dat Isral een grove fout heeft gemaakt met de bezetting in Gaza te beindigen. Ze dachten/hoopten hiermee vrede te bereiken. In realiteit kregen ze een terreurstaat naast hun deur. Ze zullen niet dezelfde fout maken in Judea en Samaria.
Israel heeft de bezetting veranderd in een concentratiekamp. Natuurlijk werkt dat niet. Dat had elke ghettobeheerder je wel kunnen vertellen.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:49 schreef xodox het volgende:
[..]
De realiteit is dat Isral een grove fout heeft gemaakt met de bezetting in Gaza te beindigen. Ze dachten/hoopten hiermee vrede te bereiken. In realiteit kregen ze een terreurstaat naast hun deur. Ze zullen niet dezelfde fout maken in Judea en Samaria.
Je hebt echt al veel onzin uitgekraamd in deze topics, maar dit slaat gewoon alles. Het zijn subsidies dus dat geld mag je gewoon door de toilet spoelen, zeg je hier eigenlijk.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, de subsidie uit de VSvA is zo groot als de defensiebegroting, dus waar klaag je over?
Wie aangevallen wordt, heeft volgens het internationaal recht het recht zichzelf te verdedigen. Meer kan ik daar niet over zeggen.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:Hoe denk je dat Palestijnen denken over een dode of gewonde Palestijn door een wapen van Israel? Zijn die levens minder waard? Moet daar niet keihard tegen opgetreden worden? Geldt Yad Vashem alleen voor joodse levens of voor alle levens?
Moge God jou leidenquote:Op donderdag 20 november 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:Hamas wint mijn zieltje niet door het afschieten van domme raketten. Israel heeft mijn zieltje verspeeld (want ik was zeer voor Israel) door de bezetting van de Westelijke Oever en de vuile streken die het daar uithaalde.
Ze hebben een fout gemaakt in die zin dat de situatie onder de bezetting van Gaza beter was dan een terreurstaatje naast je deurquote:Op donderdag 20 november 2014 00:53 schreef klawie het volgende:
[..]
ze bezetten iets wat niet van hun is en geven het `terug`en dan maken ze een fout????
jij gaat het ver schoppen in het leven vriend
Slaat nergens op dit natuurlijk. Isral bouwt op zijn grenzen muren waar het wil.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel heeft de bezetting veranderd in een concentratiekamp. Natuurlijk werkt dat niet. Dat had elke ghettobeheerder je wel kunnen vertellen.
Nee, dat zeg ik niet! Ik zeg dat je niet moet zeiken over hoeveel iets kost als je het gratis krijgt van iemand anders.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:57 schreef xodox het volgende:
[..]
Je hebt echt al veel onzin uitgekraamd in deze topics, maar dit slaat gewoon alles. Het zijn subsidies dus dat geld mag je gewoon door de toilet spoelen, zeg je hier eigenlijk.
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was waarom je een dode jood belangrijker vindt dan een dode Palestijn.quote:[..]
Wie aangevallen wordt, heeft volgens het internationaal recht het recht zichzelf te verdedigen. Meer kan ik daar niet over zeggen.
Octopus Paul leidt niet, die laat Zijn gelovigen vrij om hun eigen weg te zoeken.quote:[..]
Moge God jou leiden
Nee, Israel bouwt grenzen op het gebied van anderen. En als het bij de prikkeldraadmuren op het land bleef, zou er misschien nog mee te leven zijn. Maar Israel heeft ook de lucht- en zeehaven van Gaza vernietigd en op zee een blokkade ingesteld.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:03 schreef xodox het volgende:
[..]
Slaat nergens op dit natuurlijk. Isral bouwt op zijn grenzen muren waar het wil.
Ach, nu maak je je opeens druk over het welbevinden van de bevolking van Gaza?quote:Gaza is het meest gesubsidieerde gebied ter wereld. Natuurlijk, als dat geld gebruikt wordt voor persoonlijke verrijking van de leiders of voor de aankoop van wapens en niet genvesteerd wordt in onderwijs, gezondheidszorg etc krijg je idd niet zo'n prettige samenleving.
Vind ik een dode jood belangrijker dan een dode palestijn? Nee hoor.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was waarom je een dode jood belangrijker vindt dan een dode Palestijn.
http://joodsactueel.be/20(...)ar-contraproductief/quote:Op donderdag 20 november 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, Israel bouwt grenzen op het gebied van anderen. En als het bij de prikkeldraadmuren op het land bleef, zou er misschien nog mee te leven zijn. Maar Israel heeft ook de lucht- en zeehaven van Gaza vernietigd en op zee een blokkade ingesteld.
Dat recht heeft het niet! Of moeten we er rekening mee gaan houden dat Israel een blokkade om Nederland heenlegt omdat het dat toevallig wil?
Ik toon alleen maar aan waarom jij Gaza als een concentratiekamp ziet. Gazanen moeten eens in eigen boezem durven kijken ipv steeds met dat vingertje te wijzen.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:
Ach, nu maak je je opeens druk over het welbevinden van de bevolking van Gaza?
Over de besteding van de subsidies aan Gaza ga jij niet en of die verstandig zijn is helemaal geen onderwerp van deze discussie.
Waarom maakt Israel dan zo veel meer Palestijnen dood dan er Israeli's doodgaan?quote:Op donderdag 20 november 2014 01:18 schreef xodox het volgende:
[..]
Vind ik een dode jood belangrijker dan een dode palestijn? Nee hoor.
Dat is nog steeds geen argument waarom Israel ongeveer 10 keer zo veel Palestijnen doodt dan er Israeli's doodgaan. Of waarom het aantal verkeersdoden in Israel minder zwaar weegt dan het veel kleinere aantal raketdoden in Israel.quote:Isral vindt een dode jood veel erger dan dat hamas een dode palestijn erg vindt. "we love death more than you love life"
Wel ja joh! De gevaarlijkste plek op aarde organiseren en al je buren op stang jagen. Dat is zorgen voor je bevolking!quote:Dat is geen kritiek op Isral, dat is een pluspunt, wat dit toont aan dat ze zorg dragen van hun bevolking.
Hl simpelquote:Op donderdag 20 november 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom maakt Israel dan zo veel meer Palestijnen dood dan er Israeli's doodgaan?
Hoeveel bloed van Joodse kinderen moet er vloeien om uw sympathie te winnen? Zich blind staren op cijfers lijdt nergens toe. Het gaat om de doelen en daden van beide partijenquote:Op donderdag 20 november 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:Dat is nog steeds geen argument waarom Israel ongeveer 10 keer zo veel Palestijnen doodt dan er Israeli's doodgaan. Of waarom het aantal verkeersdoden in Israel minder zwaar weegt dan het veel kleinere aantal raketdoden in Israel.
En nu een goedpraten van de vernietiging van de zee- en de luchthaven.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:22 schreef xodox het volgende:
[..]
http://joodsactueel.be/20(...)ar-contraproductief/
[..]
Ik toon alleen maar aan waarom jij Gaza als een concentratiekamp ziet. Gazanen moeten eens in eigen boezem durven kijken ipv steeds met dat vingertje te wijzen.
Hier heb ik even geen antwoord op. Werelden van verschil.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:31 schreef xodox het volgende:
[..]
Hl simpel
Isral = Iron Dome
Palestijnen = Human Shield
Hoeveel bloed van Palestijnse kinderen moet er vloeien om uw sympathie te winnen?quote:[..]
Hoeveel bloed van Joodse kinderen moet er vloeien om uw sympathie te winnen? Zich blind staren op cijfers lijdt nergens toe. Het gaat om de doelen en daden van beide partijen
quote:Op donderdag 20 november 2014 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een hypocrisie! Mekkeren over vier dode joden tegen een dode Palestijn. Maar als de verhouding andersom ligt, sta je te juichen!
Je geeft zelf het antwoord al.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Extreem dom van jou: alsof Israel voor zichzelf enig excuus nodig heeft. Hoogstens voor het oog van de wereld, voor de show.
Ik ga niet over de subsidiegelden.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En nu een goedpraten van de vernietiging van de zee- en de luchthaven.
Je toont niks aan. Je begint een verhaal over de verdeling van subsidiegelden in Gaza. Terwijl je daar helemaal niet over gaat. Dat heeft verder niks met de blokkade van Gaza te maken.
Precies! De palestijnen hebben van de honger geen ontlasting maar de leiders van Hammas leven in weelde. Ze zijn overigens ook weer bezig met raketten te testen. Wanneer gaat er weer een raket richting Israel? Uiteraard zal Israel daarop reageren en dan gaan de palestijnen weer huilie huilie doen. Hopenlijk zet Israel dit keer door. Enough is enough.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:38 schreef Karrs het volgende:
De Palestijnen hadden die Hamas-bende er allang moeten uitsmijten. Het enige dat die bende brengt, is dood, verderf, armoede, onderdrukking en haat. Naast een vals gevoel van saamhorigheid en zorg. Wat de nazi's waren voor de Duitsers, en ISIS voor de islamitische wereld, is Hamas voor de Palestijnen.
Omdat ik voor de ontwikkeling ben in deze wereld en niet voor barbarij. Zoals de antisemieten het zouden willen, die uiteraard onder het mom van antizionisme ten strijde trekken om een politiek debat aan te gaan, krijg je gewoon de zoveelste Arabische staat (cfr. Libi, Egypte, Jordani, Irak, Libanon) waar haatbaardjes elkaar de kop inslaan. Daar zitten ik en de wereld niet op te wachten.quote:
jij bent zo'n aap die kritiek op Isral afdoet als antisemitisme?quote:Op donderdag 20 november 2014 12:19 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat ik voor de ontwikkeling ben in deze wereld en niet voor barbarij. Zoals de antisemieten het zouden willen, die uiteraard onder het mom van antizionisme ten strijde trekken om een politiek debat aan te gaan, krijg je gewoon de zoveelste Arabische staat (cfr. Libi, Egypte, Jordani, Irak, Libanon) waar haatbaardjes elkaar de kop inslaan. Daar zitten ik en de wereld niet op te wachten.
Bovendien is het religieus argument misschien nog belangrijker
Niet alle antizionisten zijn antisemieten, maar wel alle antisemieten zijn antizionistenquote:Op donderdag 20 november 2014 12:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
jij bent zo'n aap die kritiek op Isral afdoet als antisemitisme?
Waarschijnlijk omdat hij Isralir is, ik zeg maar wat. :-Pquote:
Xodox is een christelijke Jodenaanbidder.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:01 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij Isralir is, ik zeg maar wat. :-P
Een soort jew-wannabe of jew by proxy.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Xodox is een christelijke Jodenaanbidder.
Ik begreep altijd dat je ook geen jood hoeft te worden om in de hemel te komen, volgens hun religie. Je moet gewoon een goed mens zijn.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:34 schreef Toga het volgende:
[..]
Een soort jew-wannabe of jew by proxy.
Niks mis mee, het is namelijk niet zo makkelijk om als niet-jood, jood te worden (nee, een Ajax seizoenkaart telt niet)
Ik heb ook nog nooit een joodse missionaris gezien, "verklaar jezelf jood of ga dood" , dat is bij de bebaarde buren wel anders.
quote:
quote:The situation is worsening already hostile relations between Israel’s prime minister, Binyamin Netanyahu, and the Palestinian president, Mahmoud Abbas. Netanyahu has accused Abbas of inciting recent violence by calling on Palestinians to defend the religious site, while Abbas has accused Netanyahu of fanning the flames by allowing provocative visits by members of the Knesset and his own party as part of their campaign for prayer rights there.
The theme has been taken up in the Israeli media. Under the headline “wave of Palestinian terror starting to resemble a religious war”, Amos Harel in Haaretz has blamed both sides, the Israeli government for contributing “to the emphasis on the religious component of the conflict by demonstrating helplessness in the face of recent efforts by right-wing [Jewish] activists to change the status quo regarding Jewish prayer on the Temple Mount”. On the Palestinian side, he added: “Defending al-Aqsa Mosque [on the holy site] provides an appropriate excuse for the recent terror perpetrators.”
The same language was echoed by Ben Caspit in Ma’ariv, who criticised Netanyahu’s response on Tuesday. “The true danger,” wrote Caspit, “which Netanyahu did not mention yesterday is that the wave of terror will turn into a true religious war, such as has not yet occurred here: they will kill Jews in a synagogue, Jews will burn mosques in their towns, and the next big thing could be a terror attack on the Temple Mount.”
The reality is that a religious subtext to the violence has become increasingly difficult to ignore.
te simpel dit.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:03 schreef xodox het volgende:
[..]
Slaat nergens op dit natuurlijk. Isral bouwt op zijn grenzen muren waar het wil.
Gaza is het meest gesubsidieerde gebied ter wereld. Natuurlijk, als dat geld gebruikt wordt voor persoonlijke verrijking van de leiders of voor de aankoop van wapens en niet genvesteerd wordt in onderwijs, gezondheidszorg etc krijg je idd niet zo'n prettige samenleving.
Lees je je eigen reacties weleens terug?quote:Op donderdag 20 november 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
Je maakt daar een gewoonte van, lijkt het wel. Dat wordt vervelend.
Ga eens op een argument in, dan valt er wat te praten.
Wat is dit dan?! Je noemt geen feiten. Geen geschiedenis. Het is non stop eenzijdig spreken. Kortom onderbuik gevoelens. Geen discussie maar modder gooien en zoveel mogelijk dingen blijven herhalen. En dat is dwaasheid.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:
Nee, Israel bouwt grenzen op het gebied van anderen. En als het bij de prikkeldraadmuren op het land bleef, zou er misschien nog mee te leven zijn. Maar Israel heeft ook de lucht- en zeehaven van Gaza vernietigd en op zee een blokkade ingesteld.
Dat recht heeft het niet! Of moeten we er rekening mee gaan houden dat Israel een blokkade om Nederland heenlegt omdat het dat toevallig wil?
quote:Op donderdag 20 november 2014 00:27 schreef Kees22 het volgende:
Dat snap ik niet. Is die uitspraak niet waar dan? Hebben de meeste joden niet hun vaderland verlaten om in Israel land van een ander te koloniseren? Zijn de meeste inwoners van de VSvA geen import? Idem voor Australi? Nieuw-Zeeland? De inwoners van geheel Amerika?
Of de inwoners van Europa, nu we het toch over geschiedenis hebben?
Import of nazaten van import. Dat is geen verachtelijke uitspraak, dat is gewoon de waarheid.
En je hoeft niet verbaasd te zijn over de haat tegen het in bezit nemen van land: kijk maar eens naar de Rijdende Rechter. Dat is gewoon universeel menselijk.
Geen argumentatie. Geen historische feiten. Geen enkele onderbouwing. Alleen maar emotie.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:
Ach, de subsidie uit de VSvA is zo groot als de defensiebegroting, dus waar klaag je over?
Hoe denk je dat Palestijnen denken over een dode of gewonde Palestijn door een wapen van Israel? Zijn die levens minder waard? Moet daar niet keihard tegen opgetreden worden? Geldt Yad Vashem alleen voor joodse levens of voor alle levens?
Hamas wint mijn zieltje niet door het afschieten van domme raketten. Israel heeft mijn zieltje verspeeld (want ik was zeer voor Israel) door de bezetting van de Westelijke Oever en de vuile streken die het daar uithaalde.
ok ja je hebt dit heel vaak verkondigd.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
Jaja, al die verhalen van de diverse geloven zijn inderdaad erg geloofwaardig. Ik was agnost tot in 2010 Octopus Paul Zijn almacht bewees en ik Hem accepteerde als de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten. Gelukkig heeft Hij geen heilig boek gedicteerd, waarmee gelovigen elkaar de hersens inslaan, maar Hij geeft vrijelijk aan iedereen Zijn heilige inkt. Zodat iedereen zijn of haar geheel persoonlijke heilige boek kan schrijven, uitsluitend en alleen voor zichzelf.
Politieke doeleinden.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
Als Jeruzalem de derde belangrijke stad is in de islam, is het dus een belangrijke stad voor de islam.
Dat is jouw interpretatie. Mensen die ergens bij betrokken voelen zien al gauw datgene als vernederend of minachtend. ( neem een kijkje in de zwarte piet discussie)quote:Op donderdag 20 november 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
In het puzzelwoordenboek inderdaad. Minachtende of vernederende opmerking, bedoelde ik. Ik trek me er meestal niet zoveel van aan, maar vind ze wel heel storend, omdat ik er omheen moet lezen. Ze vervuilen ook de argumenten.
Overigens kan ik het zelf ook goed, dus uitdagen is niet verstandig.
Grapje zeker?quote:Op donderdag 20 november 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
Nou ja, ik ben steeds op zoek naar argumenten
Dat je probeert te leren van informatie dat buiten jouw straatje gaat geloof ik niets van. Daarvoor herhaal je teveel.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
Oe, mijn respect. Ja, dat wel. Ik heb wel eens voorgesteld om een schema te maken van argumenten en weerleggingen. Zodat we konden verwijzen naar argument B12 met weerlegging Q31. Of zo.
Ikzelf probeer wel af en toe een nieuw argument te vinden en te leren van informatie van tegenstanders. En soms raak je in gesprek met mensen, en dat kan ook heel interessant zijn.
Judea en Samaria?quote:Op donderdag 20 november 2014 00:49 schreef xodox het volgende:
[..]
Zijn geschiedenis-kennis gaat niet verder dan de Torah.quote:Op donderdag 20 november 2014 18:10 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Judea en Samaria?
Gebruik jij soms ook de term Babyloni als je over Irak spreekt ofzo?
Spreken ze in Irak nog van Babyloni?quote:Op donderdag 20 november 2014 18:10 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Judea en Samaria?
Gebruik jij soms ook de term Babyloni als je over Irak spreekt ofzo?
Je bent in de war met Israel.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:38 schreef Karrs het volgende:
De Palestijnen hadden die Hamas-bende er allang moeten uitsmijten. Het enige dat die bende brengt, is dood, verderf, armoede, onderdrukking en haat. Naast een vals gevoel van saamhorigheid en zorg. Wat de nazi's waren voor de Duitsers, en ISIS voor de islamitische wereld, is Hamas voor de Palestijnen.
quote:Op donderdag 20 november 2014 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn geschiedenis-kennis gaat niet verder dan de Torah.
Zegt er n wat.quote:Op donderdag 20 november 2014 18:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jij hebt echt issues.
Ohja je bent een zionist, nu weet ik het weer.
miauw miauwquote:Op donderdag 20 november 2014 18:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zegt er n wat.
Maar nou heb ik weer genoeg aandacht aan je besteed, gek hatertje.
Laat ik even een citaat van Yoram Cohen, chef van Shin Bet, tegengekomen in de Gelderlander, hier herhalen: "Abbas propageert gene terreur, ook niet stiekem."quote:Op donderdag 20 november 2014 13:01 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij Isralir is, ik zeg maar wat. :-P
Overigens lijkt het me niet zo'n moeilijke keuze. Er is n kant die werkelijk overloopt van haat en religieus ingegeven vernietigingdrang. En met een gigantisch grotere factor dan de andere partij. Het lijkt me niet zo moeilijk voor een normaal mens om te bepalen aan welke kant je dan staat.
Grappig wel dat sinds de joden naar het Midden-Oosten getrokken zijn, ze ook in dit opzicht zich weer opnieuw aangepast hebben aan hun herkomst. Zoals bekend lijken joden genetisch meer op Palestijnen dan op de Europese volken waar ze tussen woonden, zelfs na 2000 jaar nog.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:19 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat ik voor de ontwikkeling ben in deze wereld en niet voor barbarij. Zoals de antisemieten het zouden willen, die uiteraard onder het mom van antizionisme ten strijde trekken om een politiek debat aan te gaan, krijg je gewoon de zoveelste Arabische staat (cfr. Libi, Egypte, Jordani, Irak, Libanon) waar haatbaardjes elkaar de kop inslaan. Daar zitten ik en de wereld niet op te wachten.
Bovendien is het religieus argument misschien nog belangrijker
Laat ik het nou eens een keer met je eens zijn!quote:Op donderdag 20 november 2014 14:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik begreep altijd dat je ook geen jood hoeft te worden om in de hemel te komen, volgens hun religie. Je moet gewoon een goed mens zijn.
Lijkt me een heel wat gezonder instelling dan die van die andere twee Abrahamistische religies...
Nee, niet vaak. Maar ik probeer hier een beetje de spreker bij de les te houden. Ik ga ongetwijfeld ook vaak de fout in, maar dan is het aan anderen om mij bij de les te houden.quote:Op donderdag 20 november 2014 18:01 schreef Szikha het volgende:
[..]
te simpel dit.
[..]
Lees je je eigen reacties weleens terug?
Over het bouwen van de muur op andermans gebied, over het vernietigen van de zee- en luchthavens door Israelische bulldozers hoef ik toch geen documentatie te leveren? Dat weet iedereen toch al?quote:[..]
Wat is dit dan?! Je noemt geen feiten. Geen geschiedenis. Het is non stop eenzijdig spreken. Kortom onderbuik gevoelens. Geen discussie maar modder gooien en zoveel mogelijk dingen blijven herhalen. En dat is dwaasheid.
Hier zou je een punt kunnen hebben. Historische feiten noem ik natuurlijk wel, maar niet erg concreet.Zoals ik al zei: ik moet ongetwijfeld ook bij de les gehouden worden.quote:Hier nog een voorbeeld:
[..]
[..]
Geen argumentatie. Geen historische feiten. Geen enkele onderbouwing. Alleen maar emotie.
OK, ik zal er niet meer over zeiken. Overigens schrijf je vrij goed Nederlands hoor. Zeker voor een buitenlander.quote:[..]
ok ja je hebt dit heel vaak verkondigd.
Ik ben niet religieus was verboden (communism)
Mijn ouders en beide grootouders zijn niet religieus. Heb dus een voordeel lijkt het. En ik spreek bijna geen Nederlands omdat mijn ouders geen Nederlands kunnen. En ik weinig in Nederland kom de laatste tijd.
Ja hallo: Jeruzalem wordt door de drie Abrahamistische godsdiensten als religieus belangrijk beschouwd. Dat is natuurlijk drie keer flauwekul, maar je ziet dat aanhangers van alle drie die godsdiensten bereid zijn wereldoorlogen te beginnen. Terwijl geen van de drie kan aantonen de waarheid in pacht te hebben. Sterker nog: ze claimen dezelfde god te aanbidden.quote:[..]
Politieke doeleinden.
Ja, daar heb je wel een punt. Maar je gebruikte denigrerende bewoordingen. Ik heb geen zin om ze terug te gaan zoeken, en je bent er ook mee gestopt, maar ik ben zeker van mijn mening en gevoel. En ik ben niet overgevoelig op dat punt.quote:[..]
Dat is jouw interpretatie. Mensen die ergens bij betrokken voelen zien al gauw datgene als vernederend of minachtend. ( neem een kijkje in de zwarte piet discussie)
Wat je typt kan ik niets mee. Ik geef je het advies om een neutralere houding te gaan aannemen dan kun je meer verdragen.
Nee. Ik ben zeker op zoek naar mijn gelijk, maar het herhalen van steeds maar dezelfde argumenten gaat snel vervelen. Dus ik ben op zoek naar nieuwe argumenten van tegenstanders en nieuwe van mijzelf.quote:[..]
Grapje zeker?
Ja hallo. Veel argumenten zijn ook herhalingen, dus de antwoorden zijn vaak ook herhalingen. Ik heb wel eens voorgesteld om de argumenten te nummeren, zodat de weerwoorden ook genummerd konden worden. Dan kun je eenvoudig discussiren. [Ik herhaalde wat ik al gezegd had.]quote:[..]
Dat je probeert te leren van informatie dat buiten jouw straatje gaat geloof ik niets van. Daarvoor herhaal je teveel.
Mwa, FOK! biedt toch redelijk wel veel onderwerpen.quote:Met de laatste ben ik het wel eens. Daarom vind ik een forum als deze wel leuk. De hoeveelheid aan kennis. Ik mis alleen wat discussies waar ik me meer thuis in zal voelen. Zaken die mij persoonlijk aan gaan dus.
Je weet het wel ingewikkeld te maken he?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:06 schreef Szikha het volgende:
"For the first time in 1,000 years not a single Jew remains in the Jewish Quarter. Not a single building remains intact. This makes the Jews return here impossible"
Op 20 juli 1951 werd Koning Abdoellah I vermoord nabij de Rotskoepel in Jeruzalem door een Palestijn. Zijn verzet tegen een Palestijnse staat en onderdrukking van de Palestijnen maakten Abdoellah niet geliefd op de Westbank. In toespraken in 1953 en 1960 noemde de latere koning Hoessein Jeruzalem de 'tweede hoofdstad van het koninkrijk' en een 'onafscheidelijk deel van de Jordaanse Staat' De Westelijke Jordaanoever bevatte grofweg de helft van de bevolking van het koninkrijk en bezat 30 zetels in het Jordaanse parlement. Dankzij de hogere ontwikkeling was er een bevolkingstoestroom van de 'Oostelijke Jordaanoever' naar de 'Westelijke'.
( http://nl.m.wikipedia.org(...)telijke_Jordaanoever )
Gewoon blijven negeren dat de Arabische omringende landen een grote(re) rol hebben gespeeld en nog altijd spelen in het conflict.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Muhammad_Ali_of_Egypt
http://en.m.wikipedia.org/wiki/1834_Arab_revolt_in_Palestine
Het komt ook slecht uit als de feiten boven tafel komen. Maar worden ook meteen weggeschoven. En laten we ook de Joodse Arabisch vluchtelingen erbij halen. Zij worden vaak vergeten.
http://en.m.wikipedia.org(...)and_Muslim_countries
Oog om een oog , tand om een tand?
Ach: Lieberman wou Hamas uitroeien. Dus wat is het verschil?quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:13 schreef waxxx het volgende:
Hamas wou Lieberman vermoorden.
http://www.i24news.tv/en/(...)israeli-fm-lieberman
dat Hamas een terroristische organisatie is?quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach: Lieberman wou Hamas uitroeien. Dus wat is het verschil?
welke regel verbied het uitschakelen van lieberman?quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:44 schreef xodox het volgende:
[..]
Ook in een oorlog heb je je aan regels te houden
Isral is een internationaal erkend land, Hamas een terreurbeweging.quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach: Lieberman wou Hamas uitroeien. Dus wat is het verschil?
Dat is wat anders. In een oorlog komt terreur voor, maar andersom betekent terreur niet meteen oorlog. IRA, RAF, ETA, Hezbollah etc. zijn gewoon terreurorganisaties, geen legers oidquote:Op zaterdag 22 november 2014 10:37 schreef sp3c het volgende:
tuurlijk wel
andersgezegd, noem mij 1 Nederlandse oorlog waar niet 1 of meerdere partijen van terreur gebruik maakten?
volgens mij kun je teruggaan tot de Bali expedities en niets vinden!
Niet te vergelijken. Hamas pleegt terreur in de puurste vorm van het woord, om haatredenen.quote:maar puur het feit dat hamas iets doet of wil doen maakt het nog geen terreur natuurlijk, Israel doet/deed ook targeted killings
niet alleen staat dit bol van de aannames maar het is ook niet heep erg relevant allemaal voor het oorlogsrechtquote:Op zaterdag 22 november 2014 11:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is wat anders. In een oorlog komt terreur voor, maar andersom betekent terreur niet meteen oorlog. IRA, RAF, ETA, Hezbollah etc. zijn gewoon terreurorganisaties, geen legers oid
[..]
Niet te vergelijken. Hamas pleegt terreur in de puurste vorm van het woord, om haatredenen.
probeer je nu serieus te beweren dat Israel niet in oorlog is met Hamas?quote:Ze plegen trouwens ook terreur tegen hun eigen bevolking. Zijn ze daar dan ook mee in oorlog?
... als het om oorlog gaat en je het over twee strijdende partijen hebt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet alleen staat dit bol van de aannames maar het is ook niet heep erg relevant allemaal voor het oorlogsrecht
iets is wel of niet een oorlogsmisdaad en het uitschakelen van een leider aan de overkant is dat niet
Ja? Hoezo? Rollen er tanks door Gaza's straten? Heb ik iets gemist?quote:probeer je nu serieus te beweren dat Israel niet in oorlog is met Hamas?
rly??
quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
... als het om oorlog gaat en je het over twee strijdende partijen hebt.
Maar er is geen oorlog en Hamas is geen strijdende partij (in dit geval), het is een terreurorganisatie.
[..]
Ja? Hoezo? Rollen er tanks door Gaza's straten? Heb ik iets gemist?
Israel is een terreurstaat, Hamas een verzetsgroeperingquote:Op zaterdag 22 november 2014 10:51 schreef waxxx het volgende:
[..]
Isral is een internationaal erkend land, Hamas een terreurbeweging.
Burgers opblazen is op geen enkele manier verzet.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Israel is een terreurstaat, Hamas een verzetsgroepering
hamas is 1 van de strijdende partijenquote:Op zaterdag 22 november 2014 11:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
... als het om oorlog gaat en je het over twee strijdende partijen hebt.
Maar er is geen oorlog en Hamas is geen strijdende partij (in dit geval), het is een terreurorganisatie.
bijna jaarlijks tegenwoordigquote:[..]
Ja? Hoezo? Rollen er tanks door Gaza's straten? Heb ik iets gemist?
Het is op alle manieren, hoe je het ook wendt of keert, terreur.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:00 schreef waxxx het volgende:
[..]
Burgers opblazen is op geen enkele manier verzet.
De IRA was volgens zichzelf, maar volgens verder helemaal niemand in oorlog met Engeland. ETA, Spanje. RAF, Duitsland.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
hamas is 1 van de strijdende partijen
[..]
bijna jaarlijks tegenwoordig
dan zijn er nog de gevechtsvliegtuigen en de helikopters enzo en die checkpoints zijn er ook niet voor alcoholcontroles
en de Taliban?quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
De IRA was volgens zichzelf, maar volgens verder helemaal niemand in oorlog met Engeland. ETA, Spanje. RAF, Duitsland.
Het zijn en waren terreurorganisaties. Je moet er ook niet meer van gaan maken dan het is.
mooi hoe eenzijdig en naef een persoon kan denkenquote:Op zaterdag 22 november 2014 18:13 schreef Karrs het volgende:
Waarom bestaat Gaza dan nog
Lul nou niet zo slap, man. Dit is geen oorlog, maar een conflict met een terreurorganisatie die joden dood wil hebben.
Wat nou jong, een plotselinge bui van zelfreflectie?quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
mooi hoe eenzijdig en naef een persoon kan denken
quote:Jerusalem Mayor Nir Barkat on Friday called for Israel to revoke the citizenship of terrorists' families who support attacks against Israelis.
"We must be extremely focused [in or efforts] against evil people, to locate them and deal with them firmly," Barkat told Army Radio.
"I discussed the matter with the prime minister and the cabinet," he said, "and I think they understand it, and will examine how to revoke the citizenship of terrorists' families, as well as how to act more decisively against those who incite, cause disturbances and throw stones."
Barkat also addressed the recent decision by Ashkelon's mayor to impose a partial ban on Arab construction workers in local schools, saying it reminded him of dark days in Europe during the World War II era.
"We cannot generalize in the same way that was done to the Jews 70 years ago," Barkat said. "Here, in Jerusalem, we have tens of thousands of Arab laborers. We must make a very clear distinction" between terrorists and law-abiding citizens.
Barkat urged Jerusalemites to continue employing Arabs, and commended the synagogue where this week's deadly terror attack occurred for choosing to keep on its Arab workers.
Meanwhile, it was revealed that the sister of one of the synagogue attackers works for the Jerusalem municipality, in its social services department. Barkat said she is a "valued, excellent employee" who has worked for the city for more than a decade.
Also on Friday, the head of the Silwan residents' committee, Fakhri Abu Diab, told Army Radio that demolishing terrorists' homes, which is meant to be a deterrent, only encourages more terror.
http://www.haaretz.com/news/national/1.627759
Heeft Hamas van Isral geleerd.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is op alle manieren, hoe je het ook wendt of keert, terreur.
Het blijft een interessant en ongelooflijk fenomeen; het projecteren van de eigen haat en wandaden op de tegenstander.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft Hamas van Isral geleerd.
Zelfs zij lult jou er nog onder in deze "discussie".quote:
Heerlijke man.quote:
Vanwege Iraanse kernwapens op Jeruzalem?quote:Op zaterdag 22 november 2014 19:10 schreef xodox het volgende:
[..]
Heerlijke man.
Naftali Bennett premier en de toekomst van Isral ziet er stralend uit.
Krijg je een spontane erectie bij die gedachte?quote:Op zaterdag 22 november 2014 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vanwege Iraanse kernwapens op Jeruzalem?
Ben je daar in genteresseerd?quote:Op zaterdag 22 november 2014 19:31 schreef xodox het volgende:
[..]
Krijg je een spontane erectie bij die gedachte?
quote:
whatever man, als jij er je eigen termen op na wilt houden prima maar zo ga ik echt niet met je in discussie mafkeesquote:Lul nou niet zo slap, man. Dit is geen oorlog, maar een conflict met een terreurorganisatie die joden dood wil hebben.
Dat is dan geheel wederzijds, geachte gesprekspartner.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
whatever man, als jij er je eigen termen op na wilt houden prima maar zo ga ik echt niet met je in discussie mafkees
En Lieberman is niet terroristisch?quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:28 schreef xodox het volgende:
[..]
dat Hamas een terroristische organisatie is?
Ja, daar heb je een punt. Het zou fijn zijn, nou ja fijn is in oorlogstijden een raar woord, het zou wel rechtvaardig zijn als Israel zich in zijn oorlogen aan de regels hield.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:44 schreef xodox het volgende:
[..]
Ook in een oorlog heb je je aan regels te houden
Je bedoelt het bouwen van illegale nederzettingen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is op alle manieren, hoe je het ook wendt of keert, terreur.
Zeg dat wel!quote:Het blijft een interessant en ongelooflijk fenomeen; het projecteren van de eigen haat en wandaden op de tegenstander.
Wat is dat toch een lelijke taal! Me die harde g, om maar eens wat te noemen.quote:
Je hebt al eens eerder van dat soort plaatjes gepost.quote:
Het zijn de feiten, jammer dat je ze maar niet wil accepteren.quote:Op zondag 23 november 2014 02:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt al eens eerder van dat soort plaatjes gepost.
Wat een flauwekul!
Slap, werkelijk voor iedereen ongeloofwaardig.
Zelfs voorstanders van Israel nemen dit niet serieus.
quote:Op zondag 23 november 2014 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is dat toch een lelijke taal! Me die harde g, om maar eens wat te noemen.
Je hebt de kern van de 'discussie' te pakken.quote:Op zondag 23 november 2014 09:26 schreef waxxx het volgende:
[..]
Het zijn de feiten, jammer dat je ze maar niet wil accepteren.
Tja, het antisemitisme zit er diep in bij sommigen.quote:Op zondag 23 november 2014 11:08 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je hebt de kern van de 'discussie' te pakken.
En het grote probleem van degene op wie je reageerde.
quote:Eerste Palestijn door Isral in Gazastrook gedood sinds einde oorlog
Het Isralische leger heeft zondag een Palestijnse man doodgeschoten in de Gazastrook. Dat heeft het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid gemeld.
Het is de eerste dodelijke schietpartij sinds de vijftig dagen durende oorlog tussen Isral en en de Palestijnse Hamas-beweging in augustus ten einde kwam, aldus de Arabische nieuwszender al-Jazeera.
Het slachtoffer zou een 32-jarige boer zijn. Volgens medici is hij in zijn rug geschoten, ten oosten van het noordelijke vluchtelingenkamp Jabalya.
Een van zijn familieleden zegt dat hij op zoek was naar zangvogels, die in bomen nestelen bij de Isralische grens en veel geld opleveren op de markt in Gaza.
Door: ANP
In de rug geschoten toen hij zangvogeltjes zocht.quote:
Dit soort g klanken vind je in meedere talen terug. In de Semitische talen kennen ze bijvoorbeeld veel meer soorten g-klanken dan de Nederlandse taal.quote:Op zondag 23 november 2014 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is dat toch een lelijke taal! Me die harde g, om maar eens wat te noemen.
quote:
quote:A controversial bill that officially defines Israel as the nation-state of the Jewish people has been approved by cabinet despite warnings that the move risks undermining the country’s democratic character.
Opponents, including some cabinet ministers, said the new legislation defined reserved “national rights” for Jews only and not for its minorities, and rights groups condemned it as racist.
The bill, which is intended to become part of Israel’s basic laws, would recognise Israel’s Jewish character, institutionalise Jewish law as an inspiration for legislation and delist Arabic as a second official language.
Arab Muslims and Christians make up 20% of Israel’s population.
The cabinet passed the bill by a 14-7 majority after reports of rancorous exchanges during the meeting, including between the prime minister, Binyamin Netanyahu, and his justice minister, Tzipi Livni.
The bill, which still requires the Knesset’s approval to become a law, comes as tensions between Israelis and Palestinians rise sharply, and friction within Israel’s Arab minority grows.
Wat is je punt? Isral is toch de staat voor het Joodse volk? Of heb ik iets gemist?quote:Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor de mensen die trots roepen dat Arabieren gelijke rechten hebben in Isral:
[..]
[..]
Oh, dus Arabieren zijn wat jou betreft nu ook al 2e klas burgers. Kees22, onthou deze, dat kan nog van pas komen.quote:Op zondag 23 november 2014 22:17 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat is je punt? Isral is toch de staat voor het Joodse volk? Of heb ik iets gemist?
Dat het Arabisch als officile taal verdwijnt is op zich een prima zaak. Dit zal voor een betere integratie van de arabieren zorgen in de Isralische maatschappij. Het is niet omdat Arabisch geen officile taal meer is dat niet-Joden nu opeens niet meer gelijke rechten hebben.
Waar haal je dat nu opeens vandaan?quote:Op zondag 23 november 2014 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, dus Arabieren zijn wat jou betreft nu ook al 2e klas burgers. Kees22, onthou deze, dat kan nog van pas komen.
Dat zeg je zelf.quote:
Enige wat ik zeg is dat ik pleit voor een betere inburgering van arabieren in de Isralische samenleving, want doordat velen Arabisch en niet Hebreeuws als moedertaal hebben, kan dit wel voor problemen zorgen.quote:
Ik wacht eerst uitspraak van de Knesset af, voor ik hier een oordeel over kan geven. Grote kans dat het kabinet hierdoor zal vallen.quote:Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
dit heeft idd in alle vergelijkbare voorgaande gevallen nooit problemen opgeleverd ...quote:Op zondag 23 november 2014 22:17 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat is je punt? Isral is toch de staat voor het Joodse volk? Of heb ik iets gemist?
Dat het Arabisch als officile taal verdwijnt is op zich een prima zaak. Dit zal voor een betere integratie van de arabieren zorgen in de Isralische maatschappij. Het is niet omdat Arabisch geen officile taal meer is dat niet-Joden nu opeens niet meer gelijke rechten hebben.
Tuurlijk niet.quote:Op zondag 23 november 2014 22:25 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Ik wacht eerst uitspraak van de Knesset af, voor ik hier een oordeel over kan geven. Grote kans dat het kabinet hierdoor zal vallen.
Deze begrijp ik niet.quote:Op zondag 23 november 2014 22:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit heeft idd in alle vergelijkbare voorgaande gevallen nooit problemen opgeleverd ...
Voor zo'n futiliteit? In de praktijk verandert er, op de Arabische taal die niet meer officieel is wat een goede zaak is, niets.quote:
Joden hebben dus meer rechten met deze wet. Want de natiestaat is alleen het tehuis voor de joden. De niet-joden (en inheemse bewoners) die er mogen wonen worden slecht getolereerd, maar het is niet hun huis. Ze mogen er zeg maar zijn. Maar om het hun thuis te noemen moeten hadden ze maar als joden geboren moeten worden.quote:Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
A controversial bill that officially defines Israel as the nation-state of the Jewish people has been approved by cabinet despite warnings that the move risks undermining the country’s democratic character.
Joods-religieuze halakha-wetgeving wordt een inspiratie voor nationale wetgeving....zullen de Haredi's blij mee zijn. Nederlaag voor de seculieren. Niet vergeten dat de orthodoxe joden het ministerie van religieuze zaken in Israel beheren en bijv geen civiel huwelijk bestaat.quote:The bill...institutionalise Jewish law as an inspiration for legislation
Een inheemse taal wordt de officiele status van teruggeschroefd.....quote:and delist Arabic as a second official language.
zelden zo'n gestoord iemand als jou gezienquote:Op zondag 23 november 2014 12:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
In de rug geschoten toen hij zangvogeltjes zocht.
De lieverd...![]()
Het kan, hoor. Het kan. En lullig in dat geval. Maar eh...
quote:Op zondag 23 november 2014 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, dus Arabieren zijn wat jou betreft nu ook al 2e klas burgers. Kees22, onthou deze, dat kan nog van pas komen.
Ik kan ook van alles roepen. Je hebt het nu over gevolgen. De verschillende oorzaken benoem je niet of laat je weg.quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:
Over het bouwen van de muur op andermans gebied, over het vernietigen van de zee- en luchthavens door Israelische bulldozers hoef ik toch geen documentatie te leveren? Dat weet iedereen toch al?
Dank je. Het is moeilijk om jezelf goed te kunnen uit en te verwoorden in een 'vreemde' taal.quote:OK, ik zal er niet meer over zeiken. Overigens schrijf je vrij goed Nederlands hoor. Zeker voor een buitenlander.
Alleen is er wetenschappelijk en archeologisch bewijs dat Joden altijd in Jeruzalem hebben gezeten. Dit geldt niet voor Christenen en zeker niet voor Arabieren.quote:Ja hallo: Jeruzalem wordt door de drie Abrahamistische godsdiensten als religieus belangrijk beschouwd. Dat is natuurlijk drie keer flauwekul, maar je ziet dat aanhangers van alle drie die godsdiensten bereid zijn wereldoorlogen te beginnen. Terwijl geen van de drie kan aantonen de waarheid in pacht te hebben. Sterker nog: ze claimen dezelfde god te aanbidden.
Zoals iemand laatst zo mooi verwoord:quote:Nee. Ik ben zeker op zoek naar mijn gelijk, maar het herhalen van steeds maar dezelfde argumenten gaat snel vervelen. Dus ik ben op zoek naar nieuwe argumenten van tegenstanders en nieuwe van mijzelf.
Ik probeer te leren van documentaires die me aangeraden zijn door gesprekspartners, waaronder ook tegenstanders. Maar dan moet je minstens een jaar terugkijken. En ik moet zeggen: ze versterken mijn mening voornamelijk.
Omdat er geluiden zijn dat er misschien een gematigde versie komt.quote:Op zondag 23 november 2014 22:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Voor zo'n futiliteit? In de praktijk verandert er, op de Arabische taal die niet meer officieel is wat een goede zaak is, niets.
quote:The Livni version also ignores any language-based definition and defines Israel as Jewish and democratic, but it also contains a clause addressing the full equality before the law for all Israeli citizens – setting it apart from the other proposals.
het was sarcasme ...quote:
Alle nieuwsdumps die je hier altijd komt dumpen komen van 1 dezelfde bron........quote:Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
-knip-
weer the guardian
Arabieren hebben gelijke rechten in Israel, geen idee hoe dat bericht mijn ongelijk bewijst.quote:Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Ja.quote:Op zondag 23 november 2014 22:29 schreef Aloulou het volgende:
Maar voor de rest is er gewoon gelijkheid in Israel hoor
Het is een uitstekende bron.quote:Op zondag 23 november 2014 22:42 schreef Szikha het volgende:
[..]
Alle nieuwsdumps die je hier altijd komt dumpen komen van 1 dezelfde bron........
IsaacCuenca komt in de buurtquote:Op zondag 23 november 2014 22:59 schreef Szikha het volgende:
Gelukkig reageren Israelische Arabieren niet zo opgefokt als op het FOK!forum
Leg eens uit hoe dat zou veranderen met deze wet?quote:Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Is Israel nou een doorsnee land zoals andere apenlanden in het M-Oosten of niet? Omdat dit argument vaker naar boven wordt gehaald en anderzijds Israel en voorstanders ervan graag prat gaan op het feit dat het land "juist niet zo is als de Arabische apenlanden eromheen". Ik zou zeggen; make up your mind. Tegen welke standaarden wil je dit land aan het licht houden.quote:Op maandag 24 november 2014 07:01 schreef Karrs het volgende:
Superslecht idee, overigens. Isral moet seculier blijven. Dit zou een stap terug zijn van het moderne land dat ze is.
Overigens moet ik wel lachen om al die jodenhaters die Isral nu 'nazistaat' roepen op de frontpage. En maar niet doorhebben dat alle landen in het Midden-Oosten dit allang in hun eigen grondwetten hebben.
Wat lul je nou? Halacha?Haredim?quote:Op maandag 24 november 2014 09:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is Israel nou een doorsnee land zoals andere apenlanden in het M-Oosten of niet? Omdat dit argument vaker naar boven wordt gehaald en anderzijds Israel en voorstanders ervan graag prat gaan op het feit dat het land "juist niet zo is als de Arabische apenlanden eromheen". Ik zou zeggen; make up your mind. Tegen welke standaarden wil je dit land aan het licht houden.
Dat stukje met joodse halakha-wetgeving erin als inspiratie staat gewoon gelijk aan landen eromheen met de sharia-wetgevin als inspiratie of "bron van wetgeving"; denk aan Egypte. Synagoge en staat was al niet gescheiden maar dit zet de deur wel heel erg open voor een crypto-religieuze staat in Israel en meer invloed van religieuzen in nationale wetgeving. Want als Israel een staat voor joden is en de halakha-wetgeving heeft in die basiswetten een functie om als inspiratie te dienen voor nationale wetgeving dan is het logisch dat religieuzen op basis van die combinatie meer zaken gaan opeisen. Ook in het publieke domein. "We zijn immers een joodse staat, onze religie speelt daarin een fundamentele rol en de basiswetten zeggen dat de halakha een van de bronnen der wetgeving vormt."Je kan het bijna als symbool zien voor de verloren strijd die seculieren voeren in Israel als deze wet echt zo wordt aangenomen. Niet te vergeten dat demografisch gezien en verhoudingsgewijs bijv de haredi's eerder toenemen dan afnemen tegenover seculiere Israeliers.
Ik snap ook niet dat Netanyahu geen principiele problemen met zo'n wet heeft bijv.
Al die "vredesactivisten" die een onafhankelijke Palestijnse staat willen stichten, zullen dan ook de eerste zijn die op tafel staan te dansen als Isral zou vallen en een nieuwe diaspora uitbreekt.quote:Op maandag 24 november 2014 10:09 schreef Szikha het volgende:
En verder probeert men wanhopig een Palestijnse staat te stichten en weigeren ondertussen de Joodse staat. Hoe ironisch
Nederland is een Arische staat. Er gebeurt niets. Alleen gaat Geert het wel in de wet vastleggen nu. Het zat er sowieso al jaren aan te komen. Iedereen ongeacht sekse, religieuze overtuiging behoudt zijn rechten gewoon. Alleen is Nederland de staat voor het Arische volk nu. Zwarte Piet mag er wel zijn in deze weken, maar het zal nooit zijn thuisland worden zoals van de Arier zoals nu in de wet vastgelegdquote:Op maandag 24 november 2014 10:09 schreef Szikha het volgende:
Er gebeurd niets. Alleen het is een joodse staat. En dit gaan ze nu in de wet vastleggen. Iedereen ongeacht sekse , religieuse overtuiging behoudt zijn rechten gewoon.
En daarmee wordt een inheemse taal van haar status gestripped. Net zoals een inheems volk wordt uitgestolen als dat het land haar "thuisland niet zou zijn" omdat ze toevallig niet-joods zijn. Maar de import zoals Moldavier Liebermann mag wel aanspraak maken op zijn "thuisland". Maar nee, helemaal geen discriminatie dit. Er blijven gelijke rechtenquote:Er wordt vanaf nu verklaard dat Israel het thuisland van de Joden zal zijn. En het Hebreeuws wordt het enige officieele taal. Het Arabisch krijgt gewoon een bijzondere status.
De PLO en Abbas erkennen Israel al lang. Wat heeft ie ervoor teruggekregen deze partner for peace? Iran eist toch ook niet in de onderhandelingen nu dat Amerika en de bondgenoten eerst het Islamitische karakter van de Islamitische Republiek Iran expliciet erkent? Dat is Iran of Israel's probleem hoe ze zichzelf willen karakteriseren.quote:Zolang de Joodse Staat niet wordt erkend. Dus zijn Joodse wetten, zijn Joodse geschiedenis, zijn Joodse cultuur, Joodse scholen, het Ivriet en wet op terugkeer en noem maar op. Zolang dit niet erkend wordt wil de minister president niet onderhandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |