Judea en Samaria?quote:Op donderdag 20 november 2014 00:49 schreef xodox het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij dat afvragen? Dat is simpelweg niet van toepassing in Gaza.
De realiteit is dat Israël een grove fout heeft gemaakt met de bezetting in Gaza te beëindigen. Ze dachten/hoopten hiermee vrede te bereiken. In realiteit kregen ze een terreurstaat naast hun deur. Ze zullen niet dezelfde fout maken in Judea en Samaria.
Zijn geschiedenis-kennis gaat niet verder dan de Torah.quote:Op donderdag 20 november 2014 18:10 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Judea en Samaria?
Gebruik jij soms ook de term Babylonië als je over Irak spreekt ofzo?
Spreken ze in Irak nog van Babylonië?quote:Op donderdag 20 november 2014 18:10 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Judea en Samaria?
Gebruik jij soms ook de term Babylonië als je over Irak spreekt ofzo?
Je bent in de war met Israel.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:38 schreef Karrs het volgende:
De Palestijnen hadden die Hamas-bende er allang moeten uitsmijten. Het enige dat die bende brengt, is dood, verderf, armoede, onderdrukking en haat. Naast een vals gevoel van saamhorigheid en zorg. Wat de nazi's waren voor de Duitsers, en ISIS voor de islamitische wereld, is Hamas voor de Palestijnen.
quote:Op donderdag 20 november 2014 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn geschiedenis-kennis gaat niet verder dan de Torah.
Zegt er één wat.quote:Op donderdag 20 november 2014 18:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jij hebt echt issues.
Ohja je bent een zionist, nu weet ik het weer.
miauw miauwquote:Op donderdag 20 november 2014 18:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zegt er één wat.
Maar nou heb ik weer genoeg aandacht aan je besteed, gek hatertje.
Laat ik even een citaat van Yoram Cohen, chef van Shin Bet, tegengekomen in de Gelderlander, hier herhalen: "Abbas propageert gene terreur, ook niet stiekem."quote:Op donderdag 20 november 2014 13:01 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij Israëliër is, ik zeg maar wat. :-P
Overigens lijkt het me niet zo'n moeilijke keuze. Er is één kant die werkelijk overloopt van haat en religieus ingegeven vernietigingdrang. En met een gigantisch grotere factor dan de andere partij. Het lijkt me niet zo moeilijk voor een normaal mens om te bepalen aan welke kant je dan staat.
Grappig wel dat sinds de joden naar het Midden-Oosten getrokken zijn, ze ook in dit opzicht zich weer opnieuw aangepast hebben aan hun herkomst. Zoals bekend lijken joden genetisch meer op Palestijnen dan op de Europese volken waar ze tussen woonden, zelfs na 2000 jaar nog.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:19 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat ik voor de ontwikkeling ben in deze wereld en niet voor barbarij. Zoals de antisemieten het zouden willen, die uiteraard onder het mom van antizionisme ten strijde trekken om een politiek debat aan te gaan, krijg je gewoon de zoveelste Arabische staat (cfr. Libië, Egypte, Jordanië, Irak, Libanon) waar haatbaardjes elkaar de kop inslaan. Daar zitten ik en de wereld niet op te wachten.
Bovendien is het religieus argument misschien nog belangrijker
Laat ik het nou eens een keer met je eens zijn!quote:Op donderdag 20 november 2014 14:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik begreep altijd dat je ook geen jood hoeft te worden om in de hemel te komen, volgens hun religie. Je moet gewoon een goed mens zijn.
Lijkt me een heel wat gezonder instelling dan die van die andere twee Abrahamistische religies...
Nee, niet vaak. Maar ik probeer hier een beetje de spreker bij de les te houden. Ik ga ongetwijfeld ook vaak de fout in, maar dan is het aan anderen om mij bij de les te houden.quote:Op donderdag 20 november 2014 18:01 schreef Szikha het volgende:
[..]
te simpel dit.
[..]
Lees je je eigen reacties weleens terug?
Over het bouwen van de muur op andermans gebied, over het vernietigen van de zee- en luchthavens door Israelische bulldozers hoef ik toch geen documentatie te leveren? Dat weet iedereen toch al?quote:[..]
Wat is dit dan?! Je noemt geen feiten. Geen geschiedenis. Het is non stop eenzijdig spreken. Kortom onderbuik gevoelens. Geen discussie maar modder gooien en zoveel mogelijk dingen blijven herhalen. En dat is dwaasheid.
Hier zou je een punt kunnen hebben. Historische feiten noem ik natuurlijk wel, maar niet erg concreet.Zoals ik al zei: ik moet ongetwijfeld ook bij de les gehouden worden.quote:Hier nog een voorbeeld:
[..]
[..]
Geen argumentatie. Geen historische feiten. Geen enkele onderbouwing. Alleen maar emotie.
OK, ik zal er niet meer over zeiken. Overigens schrijf je vrij goed Nederlands hoor. Zeker voor een buitenlander.quote:[..]
oké ja je hebt dit heel vaak verkondigd.
Ik ben niet religieus was verboden (communism)
Mijn ouders en beide grootouders zijn niet religieus. Heb dus een voordeel lijkt het. En ik spreek bijna geen Nederlands omdat mijn ouders geen Nederlands kunnen. En ik weinig in Nederland kom de laatste tijd.
Ja hallo: Jeruzalem wordt door de drie Abrahamistische godsdiensten als religieus belangrijk beschouwd. Dat is natuurlijk drie keer flauwekul, maar je ziet dat aanhangers van alle drie die godsdiensten bereid zijn wereldoorlogen te beginnen. Terwijl geen van de drie kan aantonen de waarheid in pacht te hebben. Sterker nog: ze claimen dezelfde god te aanbidden.quote:[..]
Politieke doeleinden.
Ja, daar heb je wel een punt. Maar je gebruikte denigrerende bewoordingen. Ik heb geen zin om ze terug te gaan zoeken, en je bent er ook mee gestopt, maar ik ben zeker van mijn mening en gevoel. En ik ben niet overgevoelig op dat punt.quote:[..]
Dat is jouw interpretatie. Mensen die ergens bij betrokken voelen zien al gauw datgene als vernederend of minachtend. ( neem een kijkje in de zwarte piet discussie)
Wat je typt kan ik niets mee. Ik geef je het advies om een neutralere houding te gaan aannemen dan kun je meer verdragen.
Nee. Ik ben zeker op zoek naar mijn gelijk, maar het herhalen van steeds maar dezelfde argumenten gaat snel vervelen. Dus ik ben op zoek naar nieuwe argumenten van tegenstanders en nieuwe van mijzelf.quote:[..]
Grapje zeker?
Ja hallo. Veel argumenten zijn ook herhalingen, dus de antwoorden zijn vaak ook herhalingen. Ik heb wel eens voorgesteld om de argumenten te nummeren, zodat de weerwoorden ook genummerd konden worden. Dan kun je eenvoudig discussiëren. [Ik herhaalde wat ik al gezegd had.]quote:[..]
Dat je probeert te leren van informatie dat buiten jouw straatje gaat geloof ik niets van. Daarvoor herhaal je teveel.
Mwa, FOK! biedt toch redelijk wel veel onderwerpen.quote:Met de laatste ben ik het wel eens. Daarom vind ik een forum als deze wel leuk. De hoeveelheid aan kennis. Ik mis alleen wat discussies waar ik me meer thuis in zal voelen. Zaken die mij persoonlijk aan gaan dus.
Je weet het wel ingewikkeld te maken he?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:06 schreef Szikha het volgende:
"For the first time in 1,000 years not a single Jew remains in the Jewish Quarter. Not a single building remains intact. This makes the Jews return here impossible"
Op 20 juli 1951 werd Koning Abdoellah I vermoord nabij de Rotskoepel in Jeruzalem door een Palestijn. Zijn verzet tegen een Palestijnse staat en onderdrukking van de Palestijnen maakten Abdoellah niet geliefd op de Westbank. In toespraken in 1953 en 1960 noemde de latere koning Hoessein Jeruzalem de 'tweede hoofdstad van het koninkrijk' en een 'onafscheidelijk deel van de Jordaanse Staat' De Westelijke Jordaanoever bevatte grofweg de helft van de bevolking van het koninkrijk en bezat 30 zetels in het Jordaanse parlement. Dankzij de hogere ontwikkeling was er een bevolkingstoestroom van de 'Oostelijke Jordaanoever' naar de 'Westelijke'.
( http://nl.m.wikipedia.org(...)telijke_Jordaanoever )
Gewoon blijven negeren dat de Arabische omringende landen een grote(re) rol hebben gespeeld en nog altijd spelen in het conflict.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Muhammad_Ali_of_Egypt
http://en.m.wikipedia.org/wiki/1834_Arab_revolt_in_Palestine
Het komt ook slecht uit als de feiten boven tafel komen. Maar worden ook meteen weggeschoven. En laten we ook de Joodse Arabisch vluchtelingen erbij halen. Zij worden vaak vergeten.
http://en.m.wikipedia.org(...)and_Muslim_countries
Oog om een oog , tand om een tand?
Ach: Lieberman wou Hamas uitroeien. Dus wat is het verschil?quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:13 schreef waxxx het volgende:
Hamas wou Lieberman vermoorden.
http://www.i24news.tv/en/(...)israeli-fm-lieberman
dat Hamas een terroristische organisatie is?quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach: Lieberman wou Hamas uitroeien. Dus wat is het verschil?
welke regel verbied het uitschakelen van lieberman?quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:44 schreef xodox het volgende:
[..]
Ook in een oorlog heb je je aan regels te houden
Israël is een internationaal erkend land, Hamas een terreurbeweging.quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach: Lieberman wou Hamas uitroeien. Dus wat is het verschil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |