abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146796015

Officile Palestijne televisie, dames en heren. (dus niet Hamas)

Toont nog maar eens waarom Isral geen Palestijnse staat hoeft te accepteren. Hebben ze die, is Isral het volgende doelwit. Ze doen zelf geen moeite om sluw te zijn.
  woensdag 19 november 2014 @ 00:33:57 #152
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_146796210
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:25 schreef xodox het volgende:

Officile Palestijne televisie, dames en heren. (dus niet Hamas)

Toont nog maar eens waarom Isral geen Palestijnse staat hoeft te accepteren. Hebben ze die, is Isral het volgende doelwit. Ze doen zelf geen moeite om sluw te zijn.
Zie niks raars aan het filmpje. Hebben gewoon volkomen gelijk.
pi_146796234
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:33 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Zie niks raars aan het filmpje. Hebben gewoon volkomen gelijk.
En daarom zal er nooit vrede zijn. Voor vrede is een partner nodig.

Het midden oosten kan je niet vergelijken met Europa. Daar is het eten of gegeten worden
  woensdag 19 november 2014 @ 00:36:48 #154
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_146796288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:35 schreef xodox het volgende:

[..]

En daarom zal er nooit vrede zijn. Voor vrede is een partner nodig.

Het midden oosten kan je niet vergelijken met Europa. Daar is het eten of gegeten worden
hij zegt toch duidelijk de 1948 verdeling?
pi_146796372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:36 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

hij zegt toch duidelijk de 1948 verdeling?
Het volgens hen bezette gebied in '48 door de Joden willen ze inderdaad terug.
  woensdag 19 november 2014 @ 00:46:40 #156
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_146796499
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:40 schreef xodox het volgende:

[..]

Het volgens hen bezette gebied in '48 door de Joden willen ze inderdaad terug.
:?
pi_146796529
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:46 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

:?
Wat begrijp je niet?
  woensdag 19 november 2014 @ 00:48:28 #158
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_146796535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:48 schreef xodox het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet?
er is toch een verdeling gemaakt mijn vriend
pi_146796582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:48 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

er is toch een verdeling gemaakt mijn vriend
Inderdaad. En als ze bv. Haifa terug willen, wat zegt dat over hen?
pi_146830044
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:45 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

De meeste Isralische joden zijn in Isral geboren.
In 2005 maakten de autochtonen (ouders geboren op Palestijns gebied), tweede generatieallochtonen (ouders buiten Israel geboren, zelf geboren op Israelisch gebied) en eerste generatieallochtonen (zelf buiten Israel geboren) alle drie ongeveer 1/3 deel van de joden in Israel uit. Dus Wilders zou, als hij het voor het zeggen kreeg in Israel, van 2/3 van de bevolking het Israelische paspoort afpakken.
Cijfers van het Israelische CBS.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146830127
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 november 2014 07:33 schreef Karrs het volgende:
Weer een aanslag. Weer wat onschuldige mensen dood.

De Palestijnen zijn hard bezig hun eigen graf te graven in Jeruzalem... :{
Wat een hypocrisie! Mekkeren over vier dode joden tegen een dode Palestijn. Maar als de verhouding andersom ligt, sta je te juichen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146830148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In 2005 maakten de autochtonen (ouders geboren op Palestijns gebied), tweede generatieallochtonen (ouders buiten Israel geboren, zelf geboren op Israelisch gebied) en eerste generatieallochtonen (zelf buiten Israel geboren) alle drie ongeveer 1/3 deel van de joden in Israel uit. Dus Wilders zou, als hij het voor het zeggen kreeg in Israel, van 2/3 van de bevolking het Israelische paspoort afpakken.
Cijfers van het Israelische CBS.
http://www.cbs.gov.il/rea(...)=st02_24x&CYear=2009
pi_146830202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:26 schreef UpsideDown het volgende:
Extreem dom van ze, nu geeft Isral zichzelf groen licht om keihard terug te slaan.

Maar ja, wat verwacht je ook van terroristen die mensen met messen en bijlen te lijf gaan. Doet niet onder van ISIS.
Extreem dom van jou: alsof Israel voor zichzelf enig excuus nodig heeft. Hoogstens voor het oog van de wereld, voor de show.

Fosforgranaten en raketten uit vliegtuigen zijn natuurlijk veel beter! Stukken beschaafder ook!
pi_146830454
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Extreem dom van jou: alsof Israel voor zichzelf enig excuus nodig heeft. Hoogstens voor het oog van de wereld, voor de show.

Fosforgranaten en raketten uit vliegtuigen zijn natuurlijk veel beter! Stukken beschaafder ook!
Wat zou jij doen als je land beschoten wordt met duizenden raketten?

Het leven is geen PlayStation
pi_146830570
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar. Wat een verachtelijke uitspraak.. :N

Ik begin door dit soort haatspraak de hoop te verliezen dat er ooit een vreedzame oplossing kan komen voor dit conflict. Als Nederlanders al zo haatvol reageren, hoe moet het dan met de mensen ter plekke?
Dat snap ik niet. Is die uitspraak niet waar dan? Hebben de meeste joden niet hun vaderland verlaten om in Israel land van een ander te koloniseren? Zijn de meeste inwoners van de VSvA geen import? Idem voor Australi? Nieuw-Zeeland? De inwoners van geheel Amerika?
Of de inwoners van Europa, nu we het toch over geschiedenis hebben?
Import of nazaten van import. Dat is geen verachtelijke uitspraak, dat is gewoon de waarheid.

En je hoeft niet verbaasd te zijn over de haat tegen het in bezit nemen van land: kijk maar eens naar de Rijdende Rechter. Dat is gewoon universeel menselijk.
pi_146830599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:23 schreef xodox het volgende:

[..]

Overdrijf nou toch niet zo man! Duizenden raketten? Die nog zelden doel treffen ook nog!

Bovendien ga je voorbij aan mijn argument, namelijk dat Israel voor zichzelf geen argument nodig heeft om Palestijnen dwars te zitten.
pi_146830683
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Overdrijf nou toch niet zo man! Duizenden raketten? Die nog zelden doel treffen ook nog!
Die Iron Dome is ontzettend duur, dat is geen spelletje

Elke dode of gewonde Israli door een raket van Hamas, is er n teveel. Daar moet keihard tegen opgetreden worden. Een absolute nultolerantie. En dat weet Hamas natuurlijk. Waarom doen ze het dan? Om simpele zieltjes voor zich te kunnen winnen zoals u. Ik trap niet in die krokodillentralen.
pi_146830841
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:23 schreef xodox het volgende:

[..]

stel de vraag anders wat zou jij doen als jou land zomaar wordt ingenomen een muur tussen jou huis en het huis van je ouders wordt geplaatst je niet meer normaal naar je werk kan en brood halen bij de bakker bijna een dag taak is
pi_146831001
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:27 schreef Szikha het volgende:

[..]

Dus niet voor de Islam. Maar goed we blijven bij elkaars standpunt. Dat Muhammed op een vliegende paard de stad bezocht heeft maakt het zeer geloofwaardig.
Jaja, al die verhalen van de diverse geloven zijn inderdaad erg geloofwaardig. Ik was agnost tot in 2010 Octopus Paul Zijn almacht bewees en ik Hem accepteerde als de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten. Gelukkig heeft Hij geen heilig boek gedicteerd, waarmee gelovigen elkaar de hersens inslaan, maar Hij geeft vrijelijk aan iedereen Zijn heilige inkt. Zodat iedereen zijn of haar geheel persoonlijke heilige boek kan schrijven, uitsluitend en alleen voor zichzelf.
Als Jeruzalem de derde belangrijke stad is in de islam, is het dus een belangrijke stad voor de islam.
quote:
[..]

Sneren moest ik even opzoeken. Het heeft vele betekenissen. Welke je bedoeld weet ik niet.
In het puzzelwoordenboek inderdaad. Minachtende of vernederende opmerking, bedoelde ik. Ik trek me er meestal niet zoveel van aan, maar vind ze wel heel storend, omdat ik er omheen moet lezen. Ze vervuilen ook de argumenten.
Overigens kan ik het zelf ook goed, dus uitdagen is niet verstandig.
quote:
[..]

De Nederlandse taal is niet mijn moedertaal kwam pas met mijn 21 jaar hiermee in aanraking. En nu ik spreek het ook nog zelden. Laat staan schrijven. Fok is een goede oefeninig

En hartelijk dank
Ja, dat bedacht ik later ook al, kijkend naar de soort taalfouten.
Waarom spreek je het zelden? En waarom zou je oefenen? Ik vind dit een merkwaardige combinatie: wel redelijk goed Nederlands schrijven maar het niet vaak doen?
quote:
[..]

Dank je wel een waardige discussie partner. I like that.
Dank je!
Nou ja, ik ben steeds op zoek naar argumenten. Geschreeuw en gescheld vind ik tijdverspilling, al ga ik er ook wel eens in mee.
quote:
Ik heb ver terug zitten lezen in deze topic. Eigenlijk is alles al wel ooit gezegt.
Oe, mijn respect. Ja, dat wel. Ik heb wel eens voorgesteld om een schema te maken van argumenten en weerleggingen. Zodat we konden verwijzen naar argument B12 met weerlegging Q31. Of zo.
Ikzelf probeer wel af en toe een nieuw argument te vinden en te leren van informatie van tegenstanders. En soms raak je in gesprek met mensen, en dat kan ook heel interessant zijn.
pi_146831042
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:39 schreef klawie het volgende:

[..]

stel de vraag anders wat zou jij doen als jou land zomaar wordt ingenomen een muur tussen jou huis en het huis van je ouders wordt geplaatst je niet meer normaal naar je werk kan en brood halen bij de bakker bijna een dag taak is
Waarom moet ik mij dat afvragen? Dat is simpelweg niet van toepassing in Gaza.

De realiteit is dat Isral een grove fout heeft gemaakt met de bezetting in Gaza te beindigen. Ze dachten/hoopten hiermee vrede te bereiken. In realiteit kregen ze een terreurstaat naast hun deur. Ze zullen niet dezelfde fout maken in Judea en Samaria.
pi_146831089
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:32 schreef xodox het volgende:

[..]

Die Iron Dome is ontzettend duur, dat is geen spelletje

Elke dode of gewonde Israli door een raket van Hamas, is er n teveel. Daar moet keihard tegen opgetreden worden. Een absolute nultolerantie. En dat weet Hamas natuurlijk. Waarom doen ze het dan? Om simpele zieltjes voor zich te kunnen winnen zoals u. Ik trap niet in die krokodillentralen.
Ach, de subsidie uit de VSvA is zo groot als de defensiebegroting, dus waar klaag je over?
Hoe denk je dat Palestijnen denken over een dode of gewonde Palestijn door een wapen van Israel? Zijn die levens minder waard? Moet daar niet keihard tegen opgetreden worden? Geldt Yad Vashem alleen voor joodse levens of voor alle levens?
Hamas wint mijn zieltje niet door het afschieten van domme raketten. Israel heeft mijn zieltje verspeeld (want ik was zeer voor Israel) door de bezetting van de Westelijke Oever en de vuile streken die het daar uithaalde.
pi_146831099
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:49 schreef xodox het volgende:

[..]

De realiteit is dat Isral een grove fout heeft gemaakt met de bezetting in Gaza te beindigen. Ze dachten/hoopten hiermee vrede te bereiken. In realiteit kregen ze een terreurstaat naast hun deur. Ze zullen niet dezelfde fout maken in Judea en Samaria.
ze bezetten iets wat niet van hun is en geven het `terug`en dan maken ze een fout????

jij gaat het ver schoppen in het leven vriend
pi_146831104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:49 schreef xodox het volgende:

[..]

Israel heeft de bezetting veranderd in een concentratiekamp. Natuurlijk werkt dat niet. Dat had elke ghettobeheerder je wel kunnen vertellen.
pi_146831168
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, de subsidie uit de VSvA is zo groot als de defensiebegroting, dus waar klaag je over?
Je hebt echt al veel onzin uitgekraamd in deze topics, maar dit slaat gewoon alles. Het zijn subsidies dus dat geld mag je gewoon door de toilet spoelen, zeg je hier eigenlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:Hoe denk je dat Palestijnen denken over een dode of gewonde Palestijn door een wapen van Israel? Zijn die levens minder waard? Moet daar niet keihard tegen opgetreden worden? Geldt Yad Vashem alleen voor joodse levens of voor alle levens?
Wie aangevallen wordt, heeft volgens het internationaal recht het recht zichzelf te verdedigen. Meer kan ik daar niet over zeggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:Hamas wint mijn zieltje niet door het afschieten van domme raketten. Israel heeft mijn zieltje verspeeld (want ik was zeer voor Israel) door de bezetting van de Westelijke Oever en de vuile streken die het daar uithaalde.
Moge God jou leiden
pi_146831202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:53 schreef klawie het volgende:

[..]

ze bezetten iets wat niet van hun is en geven het `terug`en dan maken ze een fout????

jij gaat het ver schoppen in het leven vriend
Ze hebben een fout gemaakt in die zin dat de situatie onder de bezetting van Gaza beter was dan een terreurstaatje naast je deur
pi_146831278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel heeft de bezetting veranderd in een concentratiekamp. Natuurlijk werkt dat niet. Dat had elke ghettobeheerder je wel kunnen vertellen.
Slaat nergens op dit natuurlijk. Isral bouwt op zijn grenzen muren waar het wil.

Gaza is het meest gesubsidieerde gebied ter wereld. Natuurlijk, als dat geld gebruikt wordt voor persoonlijke verrijking van de leiders of voor de aankoop van wapens en niet genvesteerd wordt in onderwijs, gezondheidszorg etc krijg je idd niet zo'n prettige samenleving.
pi_146831373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:57 schreef xodox het volgende:

[..]

Je hebt echt al veel onzin uitgekraamd in deze topics, maar dit slaat gewoon alles. Het zijn subsidies dus dat geld mag je gewoon door de toilet spoelen, zeg je hier eigenlijk.
Nee, dat zeg ik niet! Ik zeg dat je niet moet zeiken over hoeveel iets kost als je het gratis krijgt van iemand anders.
quote:
[..]

Wie aangevallen wordt, heeft volgens het internationaal recht het recht zichzelf te verdedigen. Meer kan ik daar niet over zeggen.
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was waarom je een dode jood belangrijker vindt dan een dode Palestijn.
quote:
[..]

Moge God jou leiden
Octopus Paul leidt niet, die laat Zijn gelovigen vrij om hun eigen weg te zoeken.
Maar alweer ga je aan mijn argument voorbij: Israel heeft mijn zieltje verspeeld door zich te gedragen als een schurkenstaat.

Je maakt daar een gewoonte van, lijkt het wel. Dat wordt vervelend.
Ga eens op een argument in, dan valt er wat te praten.
pi_146831461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:03 schreef xodox het volgende:

[..]

Slaat nergens op dit natuurlijk. Isral bouwt op zijn grenzen muren waar het wil.
Nee, Israel bouwt grenzen op het gebied van anderen. En als het bij de prikkeldraadmuren op het land bleef, zou er misschien nog mee te leven zijn. Maar Israel heeft ook de lucht- en zeehaven van Gaza vernietigd en op zee een blokkade ingesteld.
Dat recht heeft het niet! Of moeten we er rekening mee gaan houden dat Israel een blokkade om Nederland heenlegt omdat het dat toevallig wil?
quote:
Gaza is het meest gesubsidieerde gebied ter wereld. Natuurlijk, als dat geld gebruikt wordt voor persoonlijke verrijking van de leiders of voor de aankoop van wapens en niet genvesteerd wordt in onderwijs, gezondheidszorg etc krijg je idd niet zo'n prettige samenleving.
Ach, nu maak je je opeens druk over het welbevinden van de bevolking van Gaza?
Over de besteding van de subsidies aan Gaza ga jij niet en of die verstandig zijn is helemaal geen onderwerp van deze discussie.
pi_146831522
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:

Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was waarom je een dode jood belangrijker vindt dan een dode Palestijn.
Vind ik een dode jood belangrijker dan een dode palestijn? Nee hoor.

Isral vindt een dode jood veel erger dan dat hamas een dode palestijn erg vindt. "we love death more than you love life"

Dat is geen kritiek op Isral, dat is een pluspunt, wat dit toont aan dat ze zorg dragen van hun bevolking.
pi_146831569
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, Israel bouwt grenzen op het gebied van anderen. En als het bij de prikkeldraadmuren op het land bleef, zou er misschien nog mee te leven zijn. Maar Israel heeft ook de lucht- en zeehaven van Gaza vernietigd en op zee een blokkade ingesteld.
Dat recht heeft het niet! Of moeten we er rekening mee gaan houden dat Israel een blokkade om Nederland heenlegt omdat het dat toevallig wil?
http://joodsactueel.be/20(...)ar-contraproductief/

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:
Ach, nu maak je je opeens druk over het welbevinden van de bevolking van Gaza?
Over de besteding van de subsidies aan Gaza ga jij niet en of die verstandig zijn is helemaal geen onderwerp van deze discussie.
Ik toon alleen maar aan waarom jij Gaza als een concentratiekamp ziet. Gazanen moeten eens in eigen boezem durven kijken ipv steeds met dat vingertje te wijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')