quote:Vier doden bij aanval op synagoge in Jeruzalem
Bij een aanval op een synagoge in Jeruzalem zijn zeker vier doden gevallen. Ook zijn er acht gewonden. De slachtoffers werden belaagd door twee daders die later door de politie zijn gedood.
De aanval gebeurde in het westen van de stad, in de wijk Har Nof waar vooral orthodoxe joden wonen. De politie spreekt van een terroristische aanslag. De daders drongen de synagoge binnen met bijlen, messen en geweren waarmee ze de bezoekers aanvielen.
Volgens de politie zijn de daders Palestijnen uit Oost-Jeruzalem. Een man die in de synagoge was toen het gebeurde vertelt dat hij meerdere schoten hoorde, "daarna begon iedereen te rennen om in veiligheid te komen".
Vergelding
De afgelopen weken waren er meerdere geweldsincidenten. Dit weekend werd een Israëlische man neergestoken met een schroevendraaier en er braken rellen uit na de dood van een Palestijnse buschauffeur.
Hamas noemt de aanval op de synagoge een vergelding voor de dood van de buschauffeur, die volgens de Palestijnen is gelyncht door orthodoxe joden. De organisatie spreekt van een historische daad.
NOS-correspondent Monique van Hoogstraten spreekt van een "serieuze, zware aanslag in vergelijking met wat er eerder is gebeurd". Ook is het volgens haar opvallend dat er vuurwapens zijn gebruikt. "Tot nu toe gebruikten aanvallers meestal messen of stenen."
Onschuldig aan wat?quote:Op dinsdag 18 november 2014 07:33 schreef Karrs het volgende:
Weer een aanslag. Weer wat onschuldige mensen dood.
Waar slaat dit op? Wat suggereer jij hier voor zieks?quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit zou niet de eerste false flag zijn in de geschiedenis van het land.
Palestijnen en ultra-orthodoxen hebben doorgaans weinig problemen met elkaar.
Kijk eens anders op de false flag lijstjes op Wikipedia en het aantal gevallen in Israël.quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kijk eens anders op de false flag lijstjes op Wikipedia en het aantal gevallen in Israël.
Enige argwaan is zeker gepast.
Palestijnen en kolonisten/nationaal-religieuzen hebben vaak problemen.
Niet met ultra-orthodoxen. Die zijn juist tegen de staat Israël
De meeste Israelische joden hebben hun vaderland verlaten om andermans land te bezetten, dus de kans dat ze allemaal onschuldig zijn is niet heel groot.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar slaat dit op? Wat suggereer jij hier voor zieks?
De meeste Israëlische joden zijn in Israël geboren.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meeste Israelische joden hebben hun vaderland verlaten om andermans land te bezetten, dus de kans dat ze allemaal onschuldig zijn is niet heel groot.
In 1950 hebben Israëlische spionnen aanslagen gepleegd op de Joodse gemeenschap in Baghdad om ze naar Israël te lokken.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%9351_Baghdad_bombingsquote:1950–1951 Baghdad bombings refers to the bombing of Jewish targets in Baghdad, Iraq, between April 1950 and June 1951.
Two confirmed activists in the Iraqi Zionist underground were found guilty by an Iraqi court for the bombing, and were sentenced to death. Another was sentenced to life imprisonment and seventeen more were given long prison sentences.[2] The allegations against Israeli agents had "wide consensus" amongst Iraqi Jews in Israel.[3][4][5][6][7] Many of the Iraqi Jews in Israel who lived in poor conditions blamed their ills and misfortunes on the Israeli Zionist emissaries or Iraqi Zionist underground movement.[8] The allegations against the Zionist agents were viewed as "more plausible than most" by the British Foreign Office.[9][10][11][7][4][5]
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geweld tegen ultra-orthodoxe en Arabische Joden schuwen de extreem-rechtse Israëliërs niet hoor. Die zien zij als zwak en inferieur.
Heb je ook nog argumenten behalve die makkelijke smiley.quote:
Onvoorstelbaar. Wat een verachtelijke uitspraak..quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meeste Israelische joden hebben hun vaderland verlaten om andermans land te bezetten, dus de kans dat ze allemaal onschuldig zijn is niet heel groot.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten behalve die makkelijke smiley.
Er is zeker wel haat tegen de orthodoxen, omdat de orthodoxen tegen zionisme en de staat Israël zijn.
Je bedoelt dat je je gaat verplaatsen in de mensen ter plekke? Dat zou tot nieuwe inzichten moeten leiden, zoals dat er geen uitzicht is op een vreedzame oplossing zolang één partij profiteert van het voortduren van het conflict met gebiedsuitbreiding en etnische zuivering.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar. Wat een verachtelijke uitspraak..
Ik begin door dit soort haatspraak de hoop te verliezen dat er ooit een vreedzame oplossing kan komen voor dit conflict. Als Nederlanders al zo haatvol reageren, hoe moet het dan met de mensen ter plekke?
Dus niet voor de Islam. Maar goed we blijven bij elkaars standpunt. Dat Muhammed op een vliegende paard de stad bezocht heeft maakt het zeer geloofwaardig.quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De derde heilige stad van de islam! Dus erg belangrijk voor moslims!
Sneren moest ik even opzoeken. Het heeft vele betekenissen. Welke je bedoeld weet ik niet.quote:Je vertelt me niet zo heel veel nieuws en je sneren zijn onterecht
De Nederlandse taal is niet mijn moedertaal kwam pas met mijn 21 jaar hiermee in aanraking. En nu ik spreek het ook nog zelden. Laat staan schrijven. Fok is een goede oefeninigquote:Wat me blijft verbazen is je ongelooflijk slechte Nederlands. Zo slecht en slordig dat je soms heel andere dingen beweert dan je wilt beweren.
Maar goed, daar zijn andere topics voor, ik zal er verder niet over zeuren.
Dank je wel een waardige discussie partner. I like that.quote:Omdat je serieus reageert: ik heb je verhaal bewaard voor latere herlezing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |