abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146766450
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:22 schreef Karrs het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Wat suggereer jij hier voor zieks?
De meeste Israelische joden hebben hun vaderland verlaten om andermans land te bezetten, dus de kans dat ze allemaal onschuldig zijn is niet heel groot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146766559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De meeste Israelische joden hebben hun vaderland verlaten om andermans land te bezetten, dus de kans dat ze allemaal onschuldig zijn is niet heel groot.
De meeste Israëlische joden zijn in Israël geboren.
pi_146766606
Ik zeg het vaker, je hebt geen reet aan dat hele gebied. Dit blijft eeuwen zo doorgaan. Gooi er een bom op! Niemand geeft een fuck erom.
Zonder wrijving geen glans
pi_146766688
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:30 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

:')
In 1950 hebben Israëlische spionnen aanslagen gepleegd op de Joodse gemeenschap in Baghdad om ze naar Israël te lokken.
quote:
1950–1951 Baghdad bombings refers to the bombing of Jewish targets in Baghdad, Iraq, between April 1950 and June 1951.

Two confirmed activists in the Iraqi Zionist underground were found guilty by an Iraqi court for the bombing, and were sentenced to death. Another was sentenced to life imprisonment and seventeen more were given long prison sentences.[2] The allegations against Israeli agents had "wide consensus" amongst Iraqi Jews in Israel.[3][4][5][6][7] Many of the Iraqi Jews in Israel who lived in poor conditions blamed their ills and misfortunes on the Israeli Zionist emissaries or Iraqi Zionist underground movement.[8] The allegations against the Zionist agents were viewed as "more plausible than most" by the British Foreign Office.[9][10][11][7][4][5]
http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%9351_Baghdad_bombings

Kan je wel zo kijken, maar zelfs de Britten nemen aan dat dit zo is gegaan.
Geweld tegen ultra-orthodoxe en Arabische Joden schuwen de extreem-rechtse Israëliërs niet hoor. Die zien zij als zwak en inferieur.
pi_146766800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:52 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Geweld tegen ultra-orthodoxe en Arabische Joden schuwen de extreem-rechtse Israëliërs niet hoor. Die zien zij als zwak en inferieur.
:').....
pi_146766820
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:58 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

:').....
Heb je ook nog argumenten behalve die makkelijke smiley.

Er is zeker wel haat tegen de orthodoxen, omdat de orthodoxen tegen zionisme en de staat Israël zijn. :P
pi_146766975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar. Wat een verachtelijke uitspraak.. :N

Ik begin door dit soort haatspraak de hoop te verliezen dat er ooit een vreedzame oplossing kan komen voor dit conflict. Als Nederlanders al zo haatvol reageren, hoe moet het dan met de mensen ter plekke?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_146766996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:59 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Heb je ook nog argumenten behalve die makkelijke smiley.

Er is zeker wel haat tegen de orthodoxen, omdat de orthodoxen tegen zionisme en de staat Israël zijn. :P
pi_146767211
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik begin door dit soort haatspraak de hoop te verliezen dat er ooit een vreedzame oplossing kan komen voor dit conflict. Als Nederlanders al zo haatvol reageren, hoe moet het dan met de mensen ter plekke?
Je bedoelt dat je je gaat verplaatsen in de mensen ter plekke? Dat zou tot nieuwe inzichten moeten leiden, zoals dat er geen uitzicht is op een vreedzame oplossing zolang één partij profiteert van het voortduren van het conflict met gebiedsuitbreiding en etnische zuivering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146767382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De derde heilige stad van de islam! Dus erg belangrijk voor moslims!
Dus niet voor de Islam. Maar goed we blijven bij elkaars standpunt. Dat Muhammed op een vliegende paard de stad bezocht heeft maakt het zeer geloofwaardig.

quote:
Je vertelt me niet zo heel veel nieuws en je sneren zijn onterecht
Sneren moest ik even opzoeken. Het heeft vele betekenissen. Welke je bedoeld weet ik niet.

quote:
Wat me blijft verbazen is je ongelooflijk slechte Nederlands. Zo slecht en slordig dat je soms heel andere dingen beweert dan je wilt beweren.
Maar goed, daar zijn andere topics voor, ik zal er verder niet over zeuren.
De Nederlandse taal is niet mijn moedertaal kwam pas met mijn 21 jaar hiermee in aanraking. En nu ik spreek het ook nog zelden. Laat staan schrijven. Fok is een goede oefeninig

En hartelijk dank

quote:
Omdat je serieus reageert: ik heb je verhaal bewaard voor latere herlezing.
Dank je wel een waardige discussie partner. I like that.

Ik heb ver terug zitten lezen in deze topic. Eigenlijk is alles al wel ooit gezegt.
  dinsdag 18 november 2014 @ 10:33:19 #61
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146767497
Here we go again

quote:
Israël: hard optreden na aanslag

dinsdag 18 nov 2014, 09:07 (Update: 18-11-14, 10:08)

De Israëlische premier Netanyahu zegt dat er hard opgetreden gaat worden na de terroristische aanslag op een synagoge in Jeruzalem. Bij die aanslag vanmorgen vroeg vielen zes doden, onder wie de twee daders. Netanyahu geeft Hamas en de Palestijnse president Abbas de schuld van de aanval.

Het Israëlische kabinet houdt vanmiddag een spoedoverleg over de veiligheidssituatie. "Dat is een direct gevolg van de aanval op de synagoge", zo staat in een verklaring van Netanyahu. "We zullen met harde hand optreden om de brute moord op Joden te vergelden."

Historisch
De Palestijnse president Abbas heeft de aanslag veroordeeld. Hij keurt het doden van burgers af, "ongeacht welke partij daarvoor verantwoordelijk is".

Hamas noemt de aanval op de synagoge een historische daad en zegt dat het een vergeldingsactie is voor de dood van een Palestijnse buschauffeur.

Ook de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft gereageerd. Hij heeft Netanyahu gecondoleerd en roept de Palestijnse leiders op om mensen niet verder aan te sporen tot geweld.

Vergeldingsactie
Hamas noemt de aanval op de synagoge een historische daad en zegt dat het een vergeldingsactie is voor de dood van een Palestijnse buschauffeur. Die is volgens de Palestijnen gelyncht door Joden, maar Israël spreekt van zelfmoord.

Ook de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft gereageerd. Hij heeft Netanyahu gecondoleerd en roept de Palestijnse leiders op om mensen niet verder aan te sporen tot geweld.

'Verschrikkelijk en schokkend'
Minister Koenders van Buitenlandse Zaken vindt de aanslag op de synagoge "verschrikkelijk". Volgens hem is de situatie in de regio hierdoor nog meer op scherp gezet. Dat de aanslag een religieuze achtergrond heeft noemt hij "schokkend".

Koenders wil voorkomen dat de situatie verder escaleert. Hij gaat daarover vandaag in gesprek met zijn Palestijnse ambtsgenoot.

Gisteren is er ook in Europa over gesproken, zegt hij. "Ik heb wel het idee dat de Palestijnen en de Israëliërs het risico inzien, maar er zijn nog steeds enorme emoties na het vele geweld van de afgelopen tijd."
Say what?
pi_146767724
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:07 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ook mooie reactie.

Jij haalt denk ik kolonisten en orthodoxen slecht uit elkaar.
pi_146767954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:43 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ook mooie reactie.

Jij haalt denk ik kolonisten en orthodoxen slecht uit elkaar.
Dude, geef het op. Dit is al tot in den treure herhaald en weerlegd. :z
pi_146768166
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je je gaat verplaatsen in de mensen ter plekke? Dat zou tot nieuwe inzichten moeten leiden, zoals dat er geen uitzicht is op een vreedzame oplossing zolang één partij profiteert van het voortduren van het conflict met gebiedsuitbreiding en etnische zuivering.
Dat laatste is jouw mening. De mijne is dat er geen uitzicht is op een vreedzame oplossing zolang één partij gebukt gaat onder die ziedende, middeleeuwse jodenhaat. En eigenlijk gaan beide partijen eronder gebukt...

Helaas is mijn mening ondersteund door de realiteit en is de jouwe gebaseerd op drogredenering...
pi_146768213
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:53 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dude, geef het op. Dit is al tot in den treure herhaald en weerlegd. :z
Het is weerlegd dat Israëlische agenten aanslagen hebben gepleegd op Arabische Joden om ze naar Israël te lokken? http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%9351_Baghdad_bombings
En dat ze Ethiopische Joden hebben ontvoerd naar Israël?
http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_Israel#Emigration_to_Israel

Volgens mij niet hoor. Is gewoon algemeen bekend.
pi_146768477
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:04 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het is weerlegd dat Israëlische agenten aanslagen hebben gepleegd op Arabische Joden om ze naar Israël te lokken? http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%9351_Baghdad_bombings
En dat ze Ethiopische Joden hebben ontvoerd naar Israël?
http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_Israel#Emigration_to_Israel

Volgens mij niet hoor. Is gewoon algemeen bekend.
Leuk topic is dit he?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146768844
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jij bent wel van het overdrijven he?
pi_146769092
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij overdrijft niet. Dat soort jodenhaat is nog altijd vrij normaal in Europa. Daarom bestaat Israel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146769122
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:40 schreef waht het volgende:

[..]

Hij overdrijft niet. Dat soort jodenhaat is nog altijd vrij normaal in Europa. Daarom bestaat Israel.
_O-

Vanwaar die liefde voor joden?
pi_146769165
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.

En als je dit overdrijven noemt, dan ben jij van het bagatelliseren. :{
pi_146769181
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:42 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee.

En als je dit overdrijven noemt, dan ben jij van het bagatelliseren. :{
Als ik zit, dan sta jij.
pi_146769203
Joden zijn cool.

Veel zionisten zijn af en toe zeer fout bezig.
pi_146769269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
Joden zijn cool.

Veel zionisten zijn af en toe zeer fout bezig.
Zionisten zijn een 'false flag' van Iran om hun invloed en machtspositie in de Levant uit te breiden.
pi_146769357
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:40 schreef waht het volgende:

[..]

Precies en dat maakt de haat nog groter.
Ich hock in meinem Bonker
  dinsdag 18 november 2014 @ 11:55:08 #75
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')