abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146831623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:18 schreef xodox het volgende:

[..]

Vind ik een dode jood belangrijker dan een dode palestijn? Nee hoor.
Waarom maakt Israel dan zo veel meer Palestijnen dood dan er Israeli's doodgaan?
quote:
Israël vindt een dode jood veel erger dan dat hamas een dode palestijn erg vindt. "we love death more than you love life"
Dat is nog steeds geen argument waarom Israel ongeveer 10 keer zo veel Palestijnen doodt dan er Israeli's doodgaan. Of waarom het aantal verkeersdoden in Israel minder zwaar weegt dan het veel kleinere aantal raketdoden in Israel.
quote:
Dat is geen kritiek op Israël, dat is een pluspunt, wat dit toont aan dat ze zorg dragen van hun bevolking.
Wel ja joh! De gevaarlijkste plek op aarde organiseren en al je buren op stang jagen. Dat is zorgen voor je bevolking!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146831681
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom maakt Israel dan zo veel meer Palestijnen dood dan er Israeli's doodgaan?
Héél simpel

Israël = Iron Dome
Palestijnen = Human Shield

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:Dat is nog steeds geen argument waarom Israel ongeveer 10 keer zo veel Palestijnen doodt dan er Israeli's doodgaan. Of waarom het aantal verkeersdoden in Israel minder zwaar weegt dan het veel kleinere aantal raketdoden in Israel.
Hoeveel bloed van Joodse kinderen moet er vloeien om uw sympathie te winnen? Zich blind staren op cijfers lijdt nergens toe. Het gaat om de doelen en daden van beide partijen
pi_146831719
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:22 schreef xodox het volgende:

[..]

http://joodsactueel.be/20(...)ar-contraproductief/

[..]

Ik toon alleen maar aan waarom jij Gaza als een concentratiekamp ziet. Gazanen moeten eens in eigen boezem durven kijken ipv steeds met dat vingertje te wijzen.
En nu een goedpraten van de vernietiging van de zee- en de luchthaven.

Je toont niks aan. Je begint een verhaal over de verdeling van subsidiegelden in Gaza. Terwijl je daar helemaal niet over gaat. Dat heeft verder niks met de blokkade van Gaza te maken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146831803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:31 schreef xodox het volgende:

[..]

Héél simpel

Israël = Iron Dome
Palestijnen = Human Shield
Hier heb ik even geen antwoord op. Werelden van verschil.
Alsof je een zonnestorm vergelijkt met een burenruzie.
Dus dit is waarom Israel zo veel meer Palestijnen doodt dan andersom.
Yad Vashem: Wie een mens doodt, doodt de hele mensheid.
quote:
[..]

Hoeveel bloed van Joodse kinderen moet er vloeien om uw sympathie te winnen? Zich blind staren op cijfers lijdt nergens toe. Het gaat om de doelen en daden van beide partijen
Hoeveel bloed van Palestijnse kinderen moet er vloeien om uw sympathie te winnen?

Mijn sympathie wordt niet gewonnen door doden, maar door levenden.
pi_146832626
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een hypocrisie! Mekkeren over vier dode joden tegen een dode Palestijn. Maar als de verhouding andersom ligt, sta je te juichen!
:{
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 20 november 2014 @ 09:54:18 #186
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146834517
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Extreem dom van jou: alsof Israel voor zichzelf enig excuus nodig heeft. Hoogstens voor het oog van de wereld, voor de show.
Je geeft zelf het antwoord al.
Say what?
pi_146834817
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En nu een goedpraten van de vernietiging van de zee- en de luchthaven.

Je toont niks aan. Je begint een verhaal over de verdeling van subsidiegelden in Gaza. Terwijl je daar helemaal niet over gaat. Dat heeft verder niks met de blokkade van Gaza te maken.
Ik ga niet over de subsidiegelden.

Maar als je de subsidiegelden (die de hoogste zijn van de hele wereld) gebruikt voor persoonlijke verrijking en voor militair materieel in plaats van dat te investeren in gezondheidszorg of onderwijs moet je niet komen klagen dat je land niet deugt. Jij wilt het beste voor de regio neem ik aan, maar de kont blijven likken van Hamas gaat de Palestijnen niets verder brengen hoor. Integendeel.
pi_146835392
De Palestijnen hadden die Hamas-bende er allang moeten uitsmijten. Het enige dat die bende brengt, is dood, verderf, armoede, onderdrukking en haat. Naast een vals gevoel van saamhorigheid en zorg. Wat de nazi's waren voor de Duitsers, en ISIS voor de islamitische wereld, is Hamas voor de Palestijnen.
pi_146835494
quote:
8s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:38 schreef Karrs het volgende:
De Palestijnen hadden die Hamas-bende er allang moeten uitsmijten. Het enige dat die bende brengt, is dood, verderf, armoede, onderdrukking en haat. Naast een vals gevoel van saamhorigheid en zorg. Wat de nazi's waren voor de Duitsers, en ISIS voor de islamitische wereld, is Hamas voor de Palestijnen.
Precies! De palestijnen hebben van de honger geen ontlasting maar de leiders van Hammas leven in weelde. Ze zijn overigens ook weer bezig met raketten te testen. Wanneer gaat er weer een raket richting Israel? Uiteraard zal Israel daarop reageren en dan gaan de palestijnen weer huilie huilie doen. Hopenlijk zet Israel dit keer door. Enough is enough.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_146837369
pi_146837451
quote:
Waarom partij trekken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146837867
quote:
15s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom partij trekken?
Omdat ik voor de ontwikkeling ben in deze wereld en niet voor barbarij. Zoals de antisemieten het zouden willen, die uiteraard onder het mom van antizionisme ten strijde trekken om een politiek debat aan te gaan, krijg je gewoon de zoveelste Arabische staat (cfr. Libië, Egypte, Jordanië, Irak, Libanon) waar haatbaardjes elkaar de kop inslaan. Daar zitten ik en de wereld niet op te wachten.

Bovendien is het religieus argument misschien nog belangrijker
pi_146838221
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:19 schreef xodox het volgende:

[..]

Omdat ik voor de ontwikkeling ben in deze wereld en niet voor barbarij. Zoals de antisemieten het zouden willen, die uiteraard onder het mom van antizionisme ten strijde trekken om een politiek debat aan te gaan, krijg je gewoon de zoveelste Arabische staat (cfr. Libië, Egypte, Jordanië, Irak, Libanon) waar haatbaardjes elkaar de kop inslaan. Daar zitten ik en de wereld niet op te wachten.

Bovendien is het religieus argument misschien nog belangrijker
jij bent zo'n aap die kritiek op Israël afdoet als antisemitisme? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146838369
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

jij bent zo'n aap die kritiek op Israël afdoet als antisemitisme? :')
Niet alle antizionisten zijn antisemieten, maar wel alle antisemieten zijn antizionisten
pi_146838870
quote:
15s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom partij trekken?
Waarschijnlijk omdat hij Israëliër is, ik zeg maar wat. :-P

Overigens lijkt het me niet zo'n moeilijke keuze. Er is één kant die werkelijk overloopt van haat en religieus ingegeven vernietigingdrang. En met een gigantisch grotere factor dan de andere partij. Het lijkt me niet zo moeilijk voor een normaal mens om te bepalen aan welke kant je dan staat.
pi_146840755
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat hij Israëliër is, ik zeg maar wat. :-P
Xodox is een christelijke Jodenaanbidder.
pi_146841245
quote:
11s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:16 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Xodox is een christelijke Jodenaanbidder.
Een soort jew-wannabe of jew by proxy.
Niks mis mee, het is namelijk niet zo makkelijk om als niet-jood, jood te worden (nee, een Ajax seizoenkaart telt niet)
Ik heb ook nog nooit een joodse missionaris gezien, "verklaar jezelf jood of ga dood" , dat is bij de bebaarde buren wel anders.
Racist
pi_146841655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:34 schreef Toga het volgende:

[..]

Een soort jew-wannabe of jew by proxy.
Niks mis mee, het is namelijk niet zo makkelijk om als niet-jood, jood te worden (nee, een Ajax seizoenkaart telt niet)
Ik heb ook nog nooit een joodse missionaris gezien, "verklaar jezelf jood of ga dood" , dat is bij de bebaarde buren wel anders.
Ik begreep altijd dat je ook geen jood hoeft te worden om in de hemel te komen, volgens hun religie. Je moet gewoon een goed mens zijn.

Lijkt me een heel wat gezonder instelling dan die van die andere twee Abrahamistische religies...
  donderdag 20 november 2014 @ 16:15:18 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146844318
quote:
quote:
The situation is worsening already hostile relations between Israel’s prime minister, Binyamin Netanyahu, and the Palestinian president, Mahmoud Abbas. Netanyahu has accused Abbas of inciting recent violence by calling on Palestinians to defend the religious site, while Abbas has accused Netanyahu of fanning the flames by allowing provocative visits by members of the Knesset and his own party as part of their campaign for prayer rights there.

The theme has been taken up in the Israeli media. Under the headline “wave of Palestinian terror starting to resemble a religious war”, Amos Harel in Haaretz has blamed both sides, the Israeli government for contributing “to the emphasis on the religious component of the conflict by demonstrating helplessness in the face of recent efforts by right-wing [Jewish] activists to change the status quo regarding Jewish prayer on the Temple Mount”. On the Palestinian side, he added: “Defending al-Aqsa Mosque [on the holy site] provides an appropriate excuse for the recent terror perpetrators.”

The same language was echoed by Ben Caspit in Ma’ariv, who criticised Netanyahu’s response on Tuesday. “The true danger,” wrote Caspit, “which Netanyahu did not mention yesterday is that the wave of terror will turn into a true religious war, such as has not yet occurred here: they will kill Jews in a synagogue, Jews will burn mosques in their towns, and the next big thing could be a terror attack on the Temple Mount.”

The reality is that a religious subtext to the violence has become increasingly difficult to ignore.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146847212
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:03 schreef xodox het volgende:

[..]

Slaat nergens op dit natuurlijk. Israël bouwt op zijn grenzen muren waar het wil.

Gaza is het meest gesubsidieerde gebied ter wereld. Natuurlijk, als dat geld gebruikt wordt voor persoonlijke verrijking van de leiders of voor de aankoop van wapens en niet geïnvesteerd wordt in onderwijs, gezondheidszorg etc krijg je idd niet zo'n prettige samenleving.
te simpel dit.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:

Je maakt daar een gewoonte van, lijkt het wel. Dat wordt vervelend.
Ga eens op een argument in, dan valt er wat te praten.
Lees je je eigen reacties weleens terug?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:

Nee, Israel bouwt grenzen op het gebied van anderen. En als het bij de prikkeldraadmuren op het land bleef, zou er misschien nog mee te leven zijn. Maar Israel heeft ook de lucht- en zeehaven van Gaza vernietigd en op zee een blokkade ingesteld.
Dat recht heeft het niet! Of moeten we er rekening mee gaan houden dat Israel een blokkade om Nederland heenlegt omdat het dat toevallig wil?
Wat is dit dan?! Je noemt geen feiten. Geen geschiedenis. Het is non stop eenzijdig spreken. Kortom onderbuik gevoelens. Geen discussie maar modder gooien en zoveel mogelijk dingen blijven herhalen. En dat is dwaasheid.

Hier nog een voorbeeld:

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:27 schreef Kees22 het volgende:

Dat snap ik niet. Is die uitspraak niet waar dan? Hebben de meeste joden niet hun vaderland verlaten om in Israel land van een ander te koloniseren? Zijn de meeste inwoners van de VSvA geen import? Idem voor Australië? Nieuw-Zeeland? De inwoners van geheel Amerika?
Of de inwoners van Europa, nu we het toch over geschiedenis hebben?
Import of nazaten van import. Dat is geen verachtelijke uitspraak, dat is gewoon de waarheid.

En je hoeft niet verbaasd te zijn over de haat tegen het in bezit nemen van land: kijk maar eens naar de Rijdende Rechter. Dat is gewoon universeel menselijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:

Ach, de subsidie uit de VSvA is zo groot als de defensiebegroting, dus waar klaag je over?
Hoe denk je dat Palestijnen denken over een dode of gewonde Palestijn door een wapen van Israel? Zijn die levens minder waard? Moet daar niet keihard tegen opgetreden worden? Geldt Yad Vashem alleen voor joodse levens of voor alle levens?
Hamas wint mijn zieltje niet door het afschieten van domme raketten. Israel heeft mijn zieltje verspeeld (want ik was zeer voor Israel) door de bezetting van de Westelijke Oever en de vuile streken die het daar uithaalde.
Geen argumentatie. Geen historische feiten. Geen enkele onderbouwing. Alleen maar emotie.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:

Jaja, al die verhalen van de diverse geloven zijn inderdaad erg geloofwaardig. Ik was agnost tot in 2010 Octopus Paul Zijn almacht bewees en ik Hem accepteerde als de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten. Gelukkig heeft Hij geen heilig boek gedicteerd, waarmee gelovigen elkaar de hersens inslaan, maar Hij geeft vrijelijk aan iedereen Zijn heilige inkt. Zodat iedereen zijn of haar geheel persoonlijke heilige boek kan schrijven, uitsluitend en alleen voor zichzelf.
oké ja je hebt dit heel vaak verkondigd.
Ik ben niet religieus was verboden (communism)
Mijn ouders en beide grootouders zijn niet religieus. Heb dus een voordeel lijkt het. En ik spreek bijna geen Nederlands omdat mijn ouders geen Nederlands kunnen. En ik weinig in Nederland kom de laatste tijd.

quote:
Als Jeruzalem de derde belangrijke stad is in de islam, is het dus een belangrijke stad voor de islam.
Politieke doeleinden.

quote:
In het puzzelwoordenboek inderdaad. Minachtende of vernederende opmerking, bedoelde ik. Ik trek me er meestal niet zoveel van aan, maar vind ze wel heel storend, omdat ik er omheen moet lezen. Ze vervuilen ook de argumenten.
Overigens kan ik het zelf ook goed, dus uitdagen is niet verstandig.
Dat is jouw interpretatie. Mensen die ergens bij betrokken voelen zien al gauw datgene als vernederend of minachtend. ( neem een kijkje in de zwarte piet discussie)

Wat je typt kan ik niets mee. Ik geef je het advies om een neutralere houding te gaan aannemen dan kun je meer verdragen.

quote:

Nou ja, ik ben steeds op zoek naar argumenten
Grapje zeker?

quote:
Oe, mijn respect. Ja, dat wel. Ik heb wel eens voorgesteld om een schema te maken van argumenten en weerleggingen. Zodat we konden verwijzen naar argument B12 met weerlegging Q31. Of zo.
Ikzelf probeer wel af en toe een nieuw argument te vinden en te leren van informatie van tegenstanders. En soms raak je in gesprek met mensen, en dat kan ook heel interessant zijn.
Dat je probeert te leren van informatie dat buiten jouw straatje gaat geloof ik niets van. Daarvoor herhaal je teveel.

Met de laatste ben ik het wel eens. Daarom vind ik een forum als deze wel leuk. De hoeveelheid aan kennis. Ik mis alleen wat discussies waar ik me meer thuis in zal voelen. Zaken die mij persoonlijk aan gaan dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')