Grappig is dan wel dat Israel zich geheel conformeert aan zijn omgeving. Niet onderhandelen, zoals wij in Europa doen, sinds de Tweede Wereldoorlog. Maar meteen maar alles in puin gooien.quote:
Israel is een behoorlijk stroeve gesprekspartner, dat moet ik je nageven.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig is dan wel dat Israel zich geheel conformeert aan zijn omgeving. Niet onderhandelen, zoals wij in Europa doen, sinds de Tweede Wereldoorlog.
Lol, Israel heeft twee jaar lang raketaanvallen te verduren gekregen voordat ze eens terugsloegen met 'operation protective edge'.quote:Maar meteen maar alles in puin gooien.
Je knipt wel heel opzichtig in mijn tekst.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:11 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dan zou Israel dat gebied volledig moeten inlijven en volledige jurisdictie moeten krijgen over die gebieden.
Israel ken geen wetten en regels afdwingen over de Palestijnse autoriteit. Maar ik mag aannemen dat Israel wel in staat is om de Isrealische kolonisten en nederzettingsbouwers te controleren.quote:[..]
1. Die VN-regels gelden alleen voor burgers die onderworpen zijn aan de bezetting.
2. Israel heeft geen controle over de overheid in de bezette gebieden, die kan dus niet zomaar allemaal wetten en regels op gaan stellen en een democratisch systeem afdwingen.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je knipt wel heel opzichtig in mijn tekst.
Wat bedoel je met controlen?quote:Israel ken geen wetten en regels afdwingen over de Palestijnse autoriteit. Maar ik mag aannemen dat Israel wel in staat is om de Isrealische kolonisten en nederzettingsbouwers te controleren.
Ja, dat heeft in 2005 bij het vertrek van 9000 joden uit de Gaza ook zoveel vruchten afgeworpen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 05:43 schreef sp3c het volgende:
die nederzettingen moeten sowieso weg, gewoon bulldozeren of aan de palestijnen geven in ruil voor jeruzalem
nee dat gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 14 november 2014 05:43 schreef sp3c het volgende:
die nederzettingen moeten sowieso weg, gewoon bulldozeren of aan de palestijnen geven in ruil voor jeruzalem
nou en?quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:02 schreef Toga het volgende:
[..]
Ja, dat heeft in 2005 bij het vertrek van 9000 joden uit de Gaza ook zoveel vruchten afgeworpen.
wat jouw fictieve palestijnse broeders in Nederland vinden is totaal niet van belang hierquote:Ruilen lijkt me geen gek plan, zoals Israël deed met de Sinaï in ruil voor een handtekening. Maar voor zover ik alle Palestijnse broeders in Nederland hoor, zou Jeruzalem volledig en voor altijd en eeuwig onder islamitisch beheer moeten blijven, dat gaat 'm dus niet worden.
het is al gebeurd, gebeurd gewoon weer als Israel er iets mee denkt te kunnen winnen want echt veel hebben ze er niet aanquote:
Hoho, Koning David heeft er 1000 VC ook nog een vinger in de pap gehad. Pas in 635 NC kwam het Rashidun kalifaat om de hoek zetten. Maar goed, ik ben het met je eens dat je die twee partijen gescheiden moet houden, dat zou een paar conflicten schelen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou en?
ze hoorden er niet te zijn in de eerste plaats,
Laten we even voorop stellen dat het niet mijn broeders zijn, maar het is wel de mening van, nou, ik doe een wild gokje, 99,9% van alle moslims op de wereld; "Jeruzalem hoort bij de moslims!"quote:wat jouw fictieve palestijnse broeders in Nederland vinden is totaal niet van belang hier
Amenquote:feit is dat Israel Jeruzalem niet meer op gaat delen, daar moeten de palestijnen aldaar mee gaan leren leven ... wil niet zeggen dat ze er niet iets voor terug kunnen eisen
waar heb jij het nou weer overquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Hoho, Koning David heeft er 1000 VC ook nog een vinger in de pap gehad. Pas in 635 NC kwam het Rashidun kalifaat om de hoek zetten. Maar goed, ik ben het met je eens dat je die twee partijen gescheiden moet houden, dat zou een paar conflicten schelen.
het is een hele wilde gok en als we cijfers uit de lucht gaan graaien kan dit nog een leuke discussie wordenquote:[..]
Laten we even voorop stellen dat het niet mijn broeders zijn, maar het is wel de mening van, nou, ik doe een wild gokje, 99,9% van alle moslims op de wereld; "Jeruzalem hoort bij de moslims!"
Jeruzalem, niets mee kunnen , o jaquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is al gebeurd, gebeurd gewoon weer als Israel er iets mee denkt te kunnen winnen want echt veel hebben ze er niet aan
de nederzettingen slimmerikquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jeruzalem, niets mee kunnen , o ja
geen bijbel in huis zeker
PMS: Palestinian Madness Syndromequote:Op vrijdag 14 november 2014 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is dat toch vandaag, zit er iets in het water ofzo?
wat vinden je palestijnse broeders in Nederland van dit grapje?quote:
Ten eerste heb ik geen broeders uit dit gebied, daarnaast zijn de Marokkanen/Sudanezen/Ethiopiërs in Nederland ook geen broeders van de islamitische arabieren die in het voormalige Palestijnse mandaat wonen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:02 schreef sp3c het volgende:
wat vinden je palestijnse broeders in Nederland van dit grapje?
ok manquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:17 schreef Toga het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen broeders uit dit gebied, daarnaast zijn de Marokkanen/Sudanezen/Ethiopiërs in Nederland ook geen broeders van de islamitische arabieren die in het voormalige Palestijnse mandaat wonen.
Maar het rare is dat als ik dit grapje aan zo'n Nederlandse "broeder" zou vertellen, ik veel meer kans maak op (fatale) verwondingen dan als ik in Pieterburen "Pieterburen Madness Syndrone" zou zeggen.
is random iircquote:Trouwens, waarom heb jij een Sinterklaas icoontje en ik een Zwarte Piet?![]()
Niks mis mee, ik ben graag ZP, maar ben wel benieuwd.
Er gaat binnenkort een wet ingevoerd worden waardoor de Israëlische wetten ook in de Israëlische gebieden van de Westelijke Jordaanoever gaan gelden. Maar de linkse Israëlische mensen zijn daar niet zo blij mee, jij wel dus?quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je knipt wel heel opzichtig in mijn tekst.
[..]
Israel ken geen wetten en regels afdwingen over de Palestijnse autoriteit. Maar ik mag aannemen dat Israel wel in staat is om de Isrealische kolonisten en nederzettingsbouwers te controleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |