abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146424156
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:29 schreef xodox het volgende:

[..]

Moeten die 6 miljoen Joden dan verhuizen?
Die zijn toch verhuisd? In 2005 was 1/3 eerstegeneratie allochtoon en 1/3 tweedegeneratie allochtoon. (definitie NL CBS, cijfers ISR CBS). Slechts 1/3 was geboren in Palestijns gebied en daarvan natuurlijk slechts een klein deel voor 1948, dus echt oorspronkelijke bewoner van Palestina.
Als ze thuis waren gebleven, waren er minder problemen geweest.
Waarom moesten al die Palestijnen verhuizen?
Of heb je geen weet van de naqba?

[ Bericht 5% gewijzigd door Kees22 op 08-11-2014 01:40:23 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146424217
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:04 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Hamas een etnische minderheid was?
Lezen: er stond niet minderheid, er stond groepering.
En jij en ik weten ook wel dat joden en Palestijnen genetisch gezien vrijwel gelijk zijn en dus niet ethnisch onderscheiden, maar zo ervaren zij zichzelf en elkaar wel. Dus als joden Palestijnen verdrijven doen ze aan ethnisch zuiveren.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146424278
quote:
4s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:59 schreef waht het volgende:
De joden zitten veel langer in dat gebied, derhalve is het van hen.
Ik heb het idee dat jij verstandiger bent dan de meeste bijdragers.
Kun je deze stelling wat beter onderbouwen?
Volgens mijn gegevens was rond 1900 namelijk het grootste deel van de bevolking in Palestina niet-joods en was het grootste deel van het grondgebied ook niet in joodse handen. En toen waren er al joden naar het gebied gestroomd, dus in de eeuwen daarvoor zijn er eigenlijk amper joden in het gebied geweest.
Dus graag onderbouwing van je stelling.
Of zit je gewoon te stangen, dat kan natuurlijk ook.
pi_146424318
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:00 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord over een Jood die over die muur naar Palestijnse kant klom.
Te makkelijk. Of te moeilijk voor jou om je in te denken wat een muur om je heen betekent.
Misschien dat je eens naar de Rijdende Rechter kunt kijken?
pi_146424353
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef xodox het volgende:

[..]

Joden toelaten om te wonen in Judea en Samaria (gebied C, onder volledig Israëlisch veiligheidstoezicht met dank aan de Oslo akkoorden) vind ik niets verkeerd aan.
Doet me denken aan die gast die met een knuppel mij wilde beroven. Toen dat mislukte, schold hij mij hartgrondig uit voor klootzak. Alsof ik iets verkeerds gedaan had.
pi_146461340

pi_146476359
pi_146476494

[ Bericht 15% gewijzigd door xodox op 09-11-2014 20:41:04 ]
pi_146521600
quote:
Wat zijn dat nou voor argumenten? Godallemachtig wat een gezever!

Jeruzalem is helemaal geen 3000 jaar de hoofdstad van het joodse volk. Dat volk heeft geen regering of territoriale rechten of land gehad, en dus ook geen hoofdstad.

Is nooit de hoofdstad van een andere natie (in de zin van natiestaat?) geweest. Ja en? Lhasa is nooit de hoofdstad van een andere natie geweest. Bonn is nooit de hoofdstad van een andere natie dan West-Duitsland geweest. Ja en?

Ja en? Er hebben dus al die tijd wel een paar joden in Jeruzalem gewoond. Ook een paar christenen. En vanaf pakweg 1400 jaar geleden ook een paar moslims. En er zijn vast ook wel Romeinen blijven hangen na de instorting van het Romeinse Rijk. Dus?

Ja, meer dan 600 keer genoemd. Pas maar op dat je niet beschuldigd wordt van holocaustontkenning met je 600 keer. Wat dan nog? Wat heeft de wereld te maken met heilige boeken als de Tenach? Of de Veda's? Of de Qoran?
De Qoran stelt nadrukkelijk dat de qoran zelf de vervanging is van tenach en bijbel.

Waarop zijn jouw argumenten gebaseerd? Stellen dat iets gewoon zo is, is geen argument. Dat geldt namelijk alleen voor jouzelf en voor niemand anders.
Je hebt, met gebruikmaking van de heilige inkt van Octopus Paul, je geheel eigen heilige boek geschreven. Maar dat geldt alleen en uitsluitend voor jou. Niet voor wie dan ook anders.
pi_146521660
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef xodox het volgende:
[ afbeelding ]
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!
En dan nog zeggen dat Israel de westerse waarden van democratie en zo vertegenwoordigt. En verdedigt tegen de ondemocratische en barbaarse horden.
pi_146524940
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!
En dan nog zeggen dat Israel de westerse waarden van democratie en zo vertegenwoordigt. En verdedigt tegen de ondemocratische en barbaarse horden.
Denk jij dat iemand die pro Israël is de westerse waarden en democratie verdedigt misschien? Is in mijn geval totaal niet zo. Ik heb andere redenen om de Joodse staat te steunen. :Y
pi_146632887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:47 schreef xodox het volgende:

[..]

Denk jij dat iemand die pro Israël is de westerse waarden en democratie verdedigt misschien? Is in mijn geval totaal niet zo. Ik heb andere redenen om de Joodse staat te steunen. :Y
Nou, dat denk ik eerlijk gezegd zelden. Verdedigers van de strapatsen van Israel beroepen zich meestal niet op de waarden en de democratie die het westen zo graag tot de zijne rekent. (Of die rekening terecht is, kun je ernstig betwijfelen, maar dat is een ander verhaal.)
Maar een veel gebruikt argument is wel, dat Israel onze steun verdient omdat het ons laatste bolwerk is van die westerse waarden en democratie tegen de barbaarse islamitische horden. Kennelijk ben jij niet zo hypocriet.

Overigens is Jeruzalem ooit de hoofdstad geweest van een christelijk rijk. Nou ja, rijkje van de kruisvaarders.
pi_146633851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel onze steun verdient omdat het ons laatste bolwerk is van die westerse waarden en democratie tegen de barbaarse islamitische horden
_O_
pi_146634443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:14 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

_O_
_O- oO/ bedoel je.
Of wou je beweren dat in Israel en de door deze joodse staat bezette gebieden democratie en eerlijke rechten voor iedereen ook gelden? 8)7
pi_146634995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O- oO/ bedoel je.
Of wou je beweren dat in Israel en de door deze joodse staat bezette gebieden democratie en eerlijke rechten voor iedereen ook gelden? 8)7
Als je Israëlisch staatsburger bent, woon je in bezet Gaza en heb je geen Israëlisch papiertje ben je hoogstwaarschijnlijk gebonden aan de wetten en regels van Hamas (en die zijn niet echt eerlijk, nee), idem voor de bezette Westelijke Jordaanoever onder PA-bestuur.

Zou je dat willen dan? Gewoon voor iedereen, door Israël verzorgde, democratie en eerlijke rechten :7 ?
pi_146635062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:56 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Als je Israëlisch staatsburger bent, woon je in bezet Gaza en heb je geen Israëlisch papiertje ben je hoogstwaarschijnlijk gebonden aan de wetten en regels van Hamas (en die zijn niet echt eerlijk, nee), idem voor de bezette Westelijke Jordaanoever onder PA-bestuur.
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens:
"Of wou je beweren dat in Israel en de door deze joodse staat bezette gebieden democratie en eerlijke rechten voor iedereen gelden?"
pi_146635111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:56 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Zou je dat willen dan? Gewoon voor iedereen, door Israël verzorgde, democratie en eerlijke rechten :7 ?
Ik ga in op je aanvulling, vet van mij.
Ja, dat is ook waar de VN-regels over gaan: de bezette gebieden moeten beheerd worden zoals een goede beheerder zou doen.
pi_146635114
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik herhaal mijn vraag nog maar eens:
"Of wou je beweren dat in Israel en de door deze joodse staat bezette gebieden democratie en eerlijke rechten voor iedereen gelden?"
Als je mijn reactie op een normale manier interpreteert dan staat er in het kort een 'nee', ik heb er alleen de reden bij gegeven, voor de aardig.
pi_146635167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 01:01 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Als je mijn reactie op een normale manier interpreteert dan staat er in het kort een 'nee', ik heb er alleen de reden bij gegeven, voor de aardig.
Ja, dat verbaast me niks. En dan is Israel dus een schurkenstaat.
Overigens heb je geen redenen gegeven. Je hebt aangeduid wat je je gesprekspartner niet gunt.
pi_146635321
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ga in op je aanvulling, vet van mij.
Ja,
Dan zou Israel dat gebied volledig moeten inlijven en volledige jurisdictie moeten krijgen over die gebieden.
quote:
dat is ook waar de VN-regels over gaan: de bezette gebieden moeten beheerd worden zoals een goede beheerder zou doen.
1. Die VN-regels gelden alleen voor burgers die onderworpen zijn aan de bezetting.
2. Israel heeft geen controle over de overheid in de bezette gebieden, die kan dus niet zomaar allemaal wetten en regels op gaan stellen en een democratisch systeem afdwingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')