Die zijn toch verhuisd? In 2005 was 1/3 eerstegeneratie allochtoon en 1/3 tweedegeneratie allochtoon. (definitie NL CBS, cijfers ISR CBS). Slechts 1/3 was geboren in Palestijns gebied en daarvan natuurlijk slechts een klein deel voor 1948, dus echt oorspronkelijke bewoner van Palestina.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Moeten die 6 miljoen Joden dan verhuizen?
Lezen: er stond niet minderheid, er stond groepering.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:04 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Hamas een etnische minderheid was?
Ik heb het idee dat jij verstandiger bent dan de meeste bijdragers.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:59 schreef waht het volgende:
De joden zitten veel langer in dat gebied, derhalve is het van hen.
Te makkelijk. Of te moeilijk voor jou om je in te denken wat een muur om je heen betekent.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord over een Jood die over die muur naar Palestijnse kant klom.
Doet me denken aan die gast die met een knuppel mij wilde beroven. Toen dat mislukte, schold hij mij hartgrondig uit voor klootzak. Alsof ik iets verkeerds gedaan had.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef xodox het volgende:
[..]
Joden toelaten om te wonen in Judea en Samaria (gebied C, onder volledig Israëlisch veiligheidstoezicht met dank aan de Oslo akkoorden) vind ik niets verkeerd aan.
Wat zijn dat nou voor argumenten? Godallemachtig wat een gezever!quote:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!quote:
Denk jij dat iemand die pro Israël is de westerse waarden en democratie verdedigt misschien? Is in mijn geval totaal niet zo. Ik heb andere redenen om de Joodse staat te steunen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!
En dan nog zeggen dat Israel de westerse waarden van democratie en zo vertegenwoordigt. En verdedigt tegen de ondemocratische en barbaarse horden.
Nou, dat denk ik eerlijk gezegd zelden. Verdedigers van de strapatsen van Israel beroepen zich meestal niet op de waarden en de democratie die het westen zo graag tot de zijne rekent. (Of die rekening terecht is, kun je ernstig betwijfelen, maar dat is een ander verhaal.)quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:47 schreef xodox het volgende:
[..]
Denk jij dat iemand die pro Israël is de westerse waarden en democratie verdedigt misschien? Is in mijn geval totaal niet zo. Ik heb andere redenen om de Joodse staat te steunen.
quote:Op donderdag 13 november 2014 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel onze steun verdient omdat het ons laatste bolwerk is van die westerse waarden en democratie tegen de barbaarse islamitische horden
quote:
Als je Israëlisch staatsburger bent, woon je in bezet Gaza en heb je geen Israëlisch papiertje ben je hoogstwaarschijnlijk gebonden aan de wetten en regels van Hamas (en die zijn niet echt eerlijk, nee), idem voor de bezette Westelijke Jordaanoever onder PA-bestuur.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]![]()
bedoel je.
Of wou je beweren dat in Israel en de door deze joodse staat bezette gebieden democratie en eerlijke rechten voor iedereen ook gelden?
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens:quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:56 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je Israëlisch staatsburger bent, woon je in bezet Gaza en heb je geen Israëlisch papiertje ben je hoogstwaarschijnlijk gebonden aan de wetten en regels van Hamas (en die zijn niet echt eerlijk, nee), idem voor de bezette Westelijke Jordaanoever onder PA-bestuur.
Ik ga in op je aanvulling, vet van mij.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:56 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je Israëlisch staatsburger bent, woon je in bezet Gaza en heb je geen Israëlisch papiertje ben je hoogstwaarschijnlijk gebonden aan de wetten en regels van Hamas (en die zijn niet echt eerlijk, nee), idem voor de bezette Westelijke Jordaanoever onder PA-bestuur.
Zou je dat willen dan? Gewoon voor iedereen, door Israël verzorgde, democratie en eerlijke rechten?
Als je mijn reactie op een normale manier interpreteert dan staat er in het kort een 'nee', ik heb er alleen de reden bij gegeven, voor de aardig.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens:
"Of wou je beweren dat in Israel en de door deze joodse staat bezette gebieden democratie en eerlijke rechten voor iedereen gelden?"
Ja, dat verbaast me niks. En dan is Israel dus een schurkenstaat.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:01 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je mijn reactie op een normale manier interpreteert dan staat er in het kort een 'nee', ik heb er alleen de reden bij gegeven, voor de aardig.
Dan zou Israel dat gebied volledig moeten inlijven en volledige jurisdictie moeten krijgen over die gebieden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ga in op je aanvulling, vet van mij.
Ja,
1. Die VN-regels gelden alleen voor burgers die onderworpen zijn aan de bezetting.quote:dat is ook waar de VN-regels over gaan: de bezette gebieden moeten beheerd worden zoals een goede beheerder zou doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |