abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 13:56:53 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146329014
Omdat ik toch nog even wil antwoorden omdat je het andere topic gesloten had, hier nog even snel. Ik zie wel of je hem sluit, maar lees het in ieder geval nog eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:45 schreef Danny het volgende:

[..]

ouders met kinderen, die warme herinneringen hebben aan hun eigen jeugd en die warme herinneringen nu voor hun kinderen willen creëren. Gezien het gehuil over een zwarte piet zou ik overigens zeggen dat er nog voldoende kleuters rondlopen hier.
Uw gedrag jegens zwarte piet vind ik anders ook redelijk kinderachtig. Iets te fanatiek over een feest dat duidelijk alleen voor kinderen bedoeld is, wat niks te zoeken heeft (naar mijn mening) op het FOK! forum. Wat ongelooflijk provocatief weer, maar daar smul je (ben dat "u" een beetje beu) natuurlijk wel van, vooral als je weer lekker usertjes mag bannen.

Aan de andere kant: wees blij dat mensen er zich druk om maken. Geeft wel aan dat FOK! wel iets betekent voor velen hier.

Enfin, het is natuurlijk jouw site, dus doe wat je niet laten kunt, maar dit is mijn mening erover.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 13:58:15 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_146329064
Ik ben het er ook niet mee eens, maar:
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Enfin, het is natuurlijk jouw site, dus doe wat je niet laten kunt
Dat.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:01:41 #3
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146329203
Waarom zou dit niet op FOK! thuishoren? Voor (bijna) alle normale zaken / discussies is plek op FOK!, dus zou hier ook ruimte voor moeten zijn. Zowel de voor als tegenstanders.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:04:09 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146329294
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:01 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Waarom zou dit niet op FOK! thuishoren? Voor (bijna) alle normale zaken / discussies is plek op FOK!, dus zou hier ook ruimte voor moeten zijn. Zowel de voor als tegenstanders.
Zijn "we" die hele discussie nu nog niet zat dan? :{

Oveirgens is er in NWS een topic dat al tig delen loopt over Zwarte Piet 8}
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:05:03 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146329334
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:58 schreef remlof het volgende:
Ik ben het er ook niet mee eens, maar:

[..]

Dat.
Helemaal prima hoor, maar het is natuurlijk wel vrij kinderachtig om op deze manier je mening kenbaar te maken en op te dringen.
ALs ik me eraan zou storen, zou ik wel een ander forum zoeken, maar toch is het wel zo. 8}.
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:11:34 #6
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146329594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:01 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Er is ruimte voor voor en tegenstanders, maar FOK! heeft ZWARTE Piet. Dat is geen discussiepunt. De 'discussie' voor of tegen zwarte piet wordt op FOK! al op meerdere plekken gevoerd, dus doen alsof je je mening niet mag uiten is onzin. Er is een plek voor alles, en elk topic waarin mensen het leuk vinden om sinterklaas traditioneel te houden bevuilen met gelul over racisme is gewoonweg onwenselijk.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:15:42 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146329758
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:11 schreef Danny het volgende:

[..]

Er is ruimte voor voor en tegenstanders, maar FOK! heeft ZWARTE Piet. Dat is geen discussiepunt. De 'discussie' voor of tegen zwarte piet wordt op FOK! al op meerdere plekken gevoerd, dus doen alsof je je mening niet mag uiten is onzin. Er is een plek voor alles, en elk topic waarin mensen het leuk vinden om sinterklaas traditioneel te houden bevuilen met gelul over racisme is gewoonweg onwenselijk.
Waarom wil je als eigenaar van fok dan, dat je mening zo duidelijk wordt doorgedrukt in de vorm van banners en zwarte piet smileys? Jij kunt je mening toch ook gewoon in een topic kwijt?
pi_146329846
oO/ 8}
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:17:54 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146329854
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:15 schreef Kreator het volgende:

Waarom wil je als eigenaar van fok dan, dat je mening zo duidelijk wordt doorgedrukt in de vorm van banners en zwarte piet smileys? Jij kunt je mening toch ook gewoon in een topic kwijt?
FOK! staat ergens voor. En ik vind dat FOK! dat uit mag dragen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is wat het is.
pi_146330014
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:17 schreef Danny het volgende:

[..]

FOK! staat ergens voor. En ik vind dat FOK! dat uit mag dragen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is wat het is.
Nee, FOK! staat nergens voor. Daarom trekt het ook partij door een link naar de Pietitie in een banner te doen.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:22:59 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146330058
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee, FOK! staat nergens voor. Daarom trekt het ook partij door een link naar de Pietitie in een banner te doen.
ERGENS voor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_146330076
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ERGENS voor.
Het was dan ook sarcastisch.
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:24:46 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330137
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het was dan ook sarcastisch.
FOK! staat niet voor JOUW mening en dus staat het nergens voor. Duidelijk. Start zelf een site en doe daarmee wat je wilt. FOK! staat voor iets waar jij niet voor staat. Dat kun je accepteren, of je kunt vertrekken. Dat zijn - feitelijk - de opties die je hebt.
pi_146330235
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:24 schreef Danny het volgende:

[..]

FOK! staat niet voor JOUW mening en dus staat het nergens voor. Duidelijk. Start zelf een site en doe daarmee wat je wilt. FOK! staat voor iets waar jij niet voor staat. Dat kun je accepteren, of je kunt vertrekken. Dat zijn - feitelijk - de opties die je hebt.
Helder. Het is dan ook helemaal aan jou.

Maar mimimi, ergens vind ik het toch jammer. ;(
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:28:00 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146330273
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:24 schreef Danny het volgende:

[..]

Nu ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. JIJ vindt dat zwarte piet moet kunnen en niet 'fok'. Fok is groter dan Danny. Ik ben namelijk helemaal niet voor (of tegen) zwarte piet en ik maak wel onderdeel uit van Fok.
Dat is nou het mooie van een discussieforum. Daar hoeft iemand toch niet voor weg te gaan?
pi_146330284
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nu ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. JIJ vindt dat zwarte piet moet kunnen en niet 'fok'. Fok is groter dan Danny. Ik ben namelijk helemaal niet voor (of tegen) zwarte piet en ik maak wel onderdeel uit van Fok.
Dat is nou het mooie van een discussieforum. Daar hoeft iemand toch niet voor weg te gaan?
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:28:39 #17
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330302
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Helder. Het is dan ook helemaal aan jou.

Maar mimimi, ergens vind ik het toch jammer. ;(
och, jij vindt een zwarte piet header jammer, ik vind het jammer dat een traditie die ik en mijn kinderen koesteren om zeep wordt geholpen. Zo hebben we allemaal wat.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:28:48 #18
pi_146330308
quote:

[..]

boem
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146330335
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Danny het volgende:

[..]

och, jij vindt een zwarte piet header jammer, ik vind het jammer dat een traditie die ik en mijn kinderen koesteren om zeep wordt geholpen. Zo hebben we allemaal wat.
Dat is waar. ;( Meningen verschillen, maar zou het zoveel kwaad kunnen dat de Pieten worden veranderd?

Wat dacht je van alienpieten? :7
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:29:39 #20
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330338
quote:

[..]

Klopt. Hoeft ook niet. Je kunt ook accepteren dat FOK! pro-piet is. FOK! is geen neutraal medium. Dat jij vindt dat dat wel zou moeten maakt niet dat het zo is.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:29:54 #21
pi_146330347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Danny het volgende:

[..]

Weet je wat mensen in de 19e eeuw ook koesterden? Hun goedkope slaven. Janken dat ze deden in 1863.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146330369
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Weet je wat mensen in de 19e eeuw ook koesterden? Hun goedkope slaven. Janken dat ze deden in 1863.
Dit dus. Dat traditie-argument. :')
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:31:11 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330399
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is waar. ;( Meningen verschillen, maar zou het zoveel kwaad kunnen dat de Pieten worden veranderd?

Wat dacht je van alienpieten? :7
Wat dacht je van een kerstbanaan ipv kerstboom?
Paaskomkommers ipv paaseieren?
Mosterdfeest ipv suikerfeest?
Offeren van vingertoppen ipv schapen bij het offerfeest?
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:31:41 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146330421
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef Danny het volgende:
Je kunt ook accepteren dat FOK! pro-piet is. FOK! is geen neutraal medium.
Fok! is niet pro-piet. Danny is pro-piet. Maar goed, die discussie gaan we niet uitkomen. 8}.
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:32:23 #25
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330454
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dit dus. Dat traditie-argument. :')
een traditie waarin slaven worden gehouden en mishandeld vergelijken met een traditie waarin kinderen snoep en speelgoed krijgen is gewoon te dom om serieus op te reageren. Sorry.
Sowieso is dit geen discussiepunt. Zwarte Piet blijft op FOK!.
pi_146330483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:31 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat dacht je van een kerstbanaan ipv kerstboom?
Paaskomkommers ipv paaseieren?
Mosterdfeest ipv suikerfeest?
Offeren van vingertoppen ipv schapen bij het offerfeest?
Toch wel van een andere orde.

Maar kerst is ook gedateerd inderdaad. ;(

Heb jij er geen probleem mee dat je je kinderen voorliegt over het bestaan van de Sint?
pi_146330495
Oké helder Danny. :'(
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:33:57 #28
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330523
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Fok! is niet pro-piet. Danny is pro-piet. Maar goed, die discussie gaan we niet uitkomen. 8}.
FOK! is wel pro-piet. Dat kun je zien aan de header en kon je de afgelopen 15 jaar al zien als je had opgelet.
pi_146330562
#TEAMPIET
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:35:13 #30
pi_146330568
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef Danny het volgende:

[..]

een traditie waarin slaven worden gehouden en mishandeld vergelijken met een traditie waarin kinderen snoep en speelgoed krijgen is gewoon te dom om serieus op te reageren. Sorry.
Ik snap dat je het een leuk feest vind, dat vond ik vroeger ook, maar het beeld van een blanke man, wie alleen zwarte knechten in dienst heeft en geen enkele witte, is naar mijn (of ik kan onderhand wel onze zeggen) mening niet meer van deze tijd.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:37:45 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146330677
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:33 schreef Danny het volgende:

[..]

FOK! is wel pro-piet. Dat kun je zien aan de header en kon je de afgelopen 15 jaar al zien als je had opgelet.
De eerste 14 jaar van mijn fokbestaan was er geen piet-discussie, omdat er toen nog geen verbodsroepers waren. :7.
En ja, ik snap wel dat je vindt dat 'de bezoekers' geen onderdeel van fok zijn, maar dat vind ik dus wel; zeker omdat het geen eenzijdige website is met een stukje tekst, maar een interactief forum.
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:37:53 #32
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330688
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toch wel van een andere orde.

Maar kerst is ook gedateerd inderdaad. ;(

Heb jij er geen probleem mee dat je je kinderen voorliegt over het bestaan van de Sint?
Ik heb nooit hoeven liegen. De waarheid is in het midden gelaten en de kinderen hebben daaraan zelf invulling gegeven.
'Bestaat Sinterklaas?'
'Waarom denk je dat hij niet bestaat?'
'Dat denk ik niet'
'ok'.

Kinderen waren ook niet geschokt toen we het uiteindelijk wel vertelden. Het hele verhaal. Van Sinterklaas die eeuwen geleden langs deuren ging en mensen zomaar geld ging brengen. En dat hij is overleden en dat ouders nu proberen die legende in leven te houden voor de jonge generatie, zodat zij leren dat een goede daad niet perse beloond hoeft te worden. En dat je prima kunt geven zonder te nemen. En toen de oudste 'eruit' was is zij medeverantwoordelijk geworden voor het in stand houden van de magie van Sinterklaas en het feest voor de kinderen.
De hypocrietheid van mensen die beweren niet te liegen tegen hun kinderen vind ik stuitender dan dit sprookje. Maar hej, dat ben ik.
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:38:33 #33
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330715
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:35 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik snap dat je het een leuk feest vind, dat vond ik vroeger ook, maar het beeld van een blanke man, wie alleen zwarte knechten in dienst heeft en geen enkele witte, is naar mijn (of ik kan onderhand wel onze zeggen) mening niet meer van deze tijd.
Dus een bedrijf die alleen negers in dienst neemt is racistisch tegen negers? Bijzondere conclusie.
pi_146330744
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:38 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus een bedrijf die alleen negers in dienst neemt is racistisch tegen negers? Bijzondere conclusie.
McDonald's is inderdaad heel racistisch. :7
gr gr
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:40:00 #35
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330786
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

De eerste 14 jaar van mijn fokbestaan was er geen piet-discussie, omdat er toen nog geen verbodsroepers waren. :7.
En ja, ik snap wel dat je vindt dat 'de bezoekers' geen onderdeel van fok zijn, maar dat vind ik dus wel; zeker omdat het geen eenzijdige website is met een stukje tekst, maar een interactief forum.
Ik vind dat bezoekers wel onderdeel van FOK! zijn, maar zijn bepalen niet waar FOK! voor staat. Je gaat ook niet naar geenstijl om daar vervolgens te eisen dat het anders moet. En nu ben ik er wel klaar mee. Je mag het laatste woord nemen van me.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:40:05 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146330791
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:35 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zo kun je alles wel kapotredeneren. Kerstmis ook maar verbieden? En pasen? En alles wat met de bijbel te maken heeft? Zo ouderwets, om te herdenken dat een fictief figuur vroeger zogenaamd aan een kruis is geslagen. Of uit zijn graf is opgestaan. Is niet meer van deze tijd.
Sommige dingen moet je niet uit zijn verband trekken. Het is gewoon een kinderfeestje.
pi_146330797
Zijn er serieus mensen ja die nu ook al gaan huilen om wat smiles :') |:( |:( |:( :')
Echt waar maak je je druk om.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:41:00 #38
pi_146330823
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:38 schreef Danny het volgende:

[..]

Niet zozeer een bedrijf dat mensen in dienst neemt, want sinterklaas is een zogenaamde goedheiligman die handelt namens de detailhandel ( :') ), maar dit gaat om het principe. Praktisch gezien representeer je de slavernij, weliswaar op een hele andere manier, maar toch representeer je slavernij.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146330848
quote:
Die banner en smilies interesseren me verder niet of die er wel of niet zijn, maar waar ik wel "hinder" van ondervind is de link onder de banner waardoor je automatisch op die pietitie-site uitkomt.
Het is me geregeld overkomen als ik op New Topics/MyAt wil klikken en dan zit ik dus ongewenst op Facebook.

Kan die link niet wat naar links of omhoog verplaatst worden om dat ongemak te verhelpen?
  Admin woensdag 5 november 2014 @ 14:42:58 #40
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146330913
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Niet zozeer een bedrijf dat mensen in dienst neemt, want sinterklaas is een zogenaamde goedheiligman die handelt namens de detailhandel ( :') ), maar dit gaat om het principe. Praktisch gezien representeer je de slavernij, weliswaar op een hele andere manier, maar toch representeer je slavernij.
niet. en dan mag jij nu ook het laatste woord. Ben er klaar mee. Topic gaat verder ook uit m'n AT want de hele anti-piet discussie slaat wmb helemaal nergens op, en is puur aangezwengeld door quinsy en consorten om wat miljarden te gaan verdienen aan iets wat ze zelf niet hebben meegemaakt.
Adios en veel plezier ermee.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:43:01 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146330916
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Praktisch gezien representeer je de slavernij, weliswaar op een hele andere manier, maar toch representeer je slavernij.
Niet waar. Totale onzin. Verdiep je eens in de geschiedenis.
pi_146330933
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:42 schreef Danny het volgende:

[..]

niet. en dan mag jij nu ook het laatste woord. Ben er klaar mee. Topic gaat verder ook uit m'n AT want de hele anti-piet discussie slaat wmb helemaal nergens op, en is puur aangezwengeld door quinsy en consorten om wat miljarden te gaan verdienen aan iets wat ze zelf niet hebben meegemaakt.

_O-
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:46:53 #43
pi_146331066
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Niet waar. Totale onzin. Verdiep je eens in de geschiedenis.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:42 schreef Danny het volgende:

[..]

Dit totale onzin noemen _O- Eindelijk wordt jullie eens de keiharde waarheid verteld in twee zinnetjes, en mij wordt verteld om me te gaan verdiepen in geschiedenis.

80% van Nederland is capabel genoeg om zo te redeneren maar ze houden stug vast aan hun emoties, en dus ontwijken ze de waarheid, Danny jongen, je bent een schoolvoorbeeld voor de Nederlander, GEFELICITEERD *O*

Dit is geweldig man :')
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:49:13 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146331153
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
80% van Nederland is capabel genoeg om zo te redeneren maar ze houden stug vast aan hun emoties
...het is emotioneel om te roepen dat een geschminkte nederlander met een pruik op een slaaf van een blanke opa zou zijn en daarom verboden moet worden.
Ik heb toch echt gewoon rationeel geantwoord. Dat jij daar niets mee kunt, omdat je er kennelijk te emotioneel betrokken bij bent, is niet mijn probleem.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:50:21 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_146331193
Nouja de link naar slavernij bestaat wel ergens, maar is nogal vergezocht. Die zat waarschijnlijk ook niet in het originele concept van zwarte piet. Het huidige beeld van zwarte piet komt van na de slavernij. Exacter is dat het de beschimping van een minderheid representeert.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:50:28 #46
pi_146331199
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

...het is emotioneel om te roepen dat een geschminkte nederlander met een pruik op een slaaf van een blanke opa zou zijn en daarom verboden moet worden.
Ik heb toch echt gewoon rationeel geantwoord. Dat jij daar niets mee kunt, omdat je er kennelijk te emotioneel betrokken bij bent, is niet mijn probleem.
Je ontkent gewoon echt dat sinterklaas gebaseerd is op slavernij? Serieus?

Held _O-
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:51:12 #47
pi_146331225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:50 schreef speknek het volgende:
Nouja de link naar slavernij bestaat wel ergens, maar is nogal vergezocht. Die zat waarschijnlijk ook niet in het originele concept van zwarte piet. Het huidige beeld van zwarte piet komt van na de slavernij. Exacter is dat het de beschimping van een minderheid representeert.
Ga nou niet doen alsof er nauwelijks een link is, want die is er overduidelijk. :') .
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 14:56:35 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146331436
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:51 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ga nou niet doen alsof er nauwelijks een link is, want die is er overduidelijk. :') .
Zelfs al zou die er zijn, en dat ontken ik inderdaad tot op zekere hoogte, dan nog kun je het hele verhaal ook gewoon omdraaien. Ga eens met je tijd mee verbodsroepdroeftoeter. Slavernij is in Nederland al tig jaar niet meer aan de orde. Hou eens op om elk gekleurd puntje om te draaien tot een slavernijprobleem dat er niet is.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:59:55 #49
pi_146331559
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zelfs al zou die er zijn, en dat ontken ik inderdaad tot op zekere hoogte, dan nog kun je het hele verhaal ook gewoon omdraaien. Ga eens met je tijd mee verbodsroepdroeftoeter. Slavernij is in Nederland al tig jaar niet meer aan de orde. Hou eens op om elk gekleurd puntje om te draaien tot een slavernijprobleem dat er niet is.
Ik moet met m'n tijd meegaan :') Nee een blanke leider met louter zwarte knechtjes is lekker bijdetijds.

Kap eens met dat nostalgische gedrag, het irriteert mateloos.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 15:00:41 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_146331585
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er is weldegelijk een slavernijprobleem in dat Nederland nooit met zichzelf in het reine is gekomen, en daarom iedereen in een machtige kramp schiet over zwarte piet. Dat is misschien wat anders dan ChevyCaprice bedoelt, maar toch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 15:15:03 #51
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_146332033
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Je ontkent gewoon echt dat sinterklaas gebaseerd is op slavernij? Serieus?

Held _O-
Jouw gebrek aan historisch besef is tenenkrommend en om te janken. Om over je jankargumenten nog maar te zwijgen.
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 15:17:01 #52
pi_146332083
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:15 schreef dekatophetspek het volgende:

[..]

Jouw gebrek aan historisch besef is tenenkrommend en om te janken. Om over je jankargumenten nog maar te zwijgen.
:')
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 15:21:23 #53
pi_146332217
quote:

[..]

Toch maar even antwoorden: fantastische argumenten en weerleggingen, chapeau.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 15:22:23 #54
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_146332248
quote:

[..]

Dat zijn teksten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_146332252
De integratie is duidelijk mislukt, wij mogen ons schikken naar de nieuwe, nou never nooit niet
pi_146332326
8} _O_ Piet! _O_ 8}
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 15:31:30 #57
pi_146332556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Leipo666 het volgende:
8} _O_ Piet! _O_ 8}
Dat UI ;(
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146332574
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:31 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat UI ;(
zou iedereen moeten doen oO/
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 15:34:22 #59
pi_146332658
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat zijn teksten.
De waarheid is erg moeilijk inderdaad.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146332900
Ik geef dit topic

3 roetjakkers.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 november 2014 @ 15:43:24 #61
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146333046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:00 schreef speknek het volgende:
en daarom iedereen in een machtige kramp schiet over zwarte piet.
Er is maar een hele kleine groep die er een probleem mee heeft hoor.
pi_146333093
Danny is gewoon oud. Het is te laat voor hem. Alle fokkers onder de 25 jaar, er is nog hoop voor jullie! Accepteer de waarheid en zie dat zwarte piet fout is!
  Moderator / Redactie FP woensdag 5 november 2014 @ 15:46:06 #63
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146333148
oO/ 8}

Kom fegtuh dan.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  woensdag 5 november 2014 @ 15:47:31 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146333207
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:44 schreef groenewolk het volgende:
Danny is gewoon oud. Het is te laat voor hem. Alle fokkers onder de 25 jaar, er is nog hoop voor jullie! Accepteer de waarheid en zie dat zwarte piet fout is!
Anders druk je even je eigen mening door als feit :').
Get woke, go broke!
  woensdag 5 november 2014 @ 15:47:46 #65
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146333217
Misschien een referendum (een verkapte poll dus) op FOK! ?
  woensdag 5 november 2014 @ 15:51:02 #66
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146333344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:44 schreef groenewolk het volgende:
Wat is er zo fout aan zwarte piet dan?
Verdiep je eerst maar eens achter het verhaal achter zwarte piet.
Menig klein kind zal je vertellen dat zwarte piet zwart is door de schoonsteen.
pi_146333400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:47 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Misschien een referendum (een verkapte poll dus) op FOK! ?

Is er al geweest.
  woensdag 5 november 2014 @ 15:53:49 #68
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146333460
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:52 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is er al geweest.
Representatief ook :')_
Gewoon een algemene poll, die ook meteen opvalt als je op forum.fok komt (als user)
pi_146333465
Wel fijn dat er eindelijk eens aangifte is gedaan tegen die Quinsy Gario oO/
Ook al is het door powned, interesseert me geen reet. Om te kotsen die vent :r
pi_146333501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:51 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Wat is er zo fout aan zwarte piet dan?
Verdiep je eerst maar eens achter het verhaal achter zwarte piet.
Menig klein kind zal je vertellen dat zwarte piet zwart is door de schoonsteen.
Is dat volgens jou het verhaal achter zwarte piet? Dat hij zwart is door de schoorsteen?
  woensdag 5 november 2014 @ 15:55:00 #71
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146333529
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:54 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Is dat volgens jou het verhaal achter zwarte piet? Dat hij zwart is door de schoorsteen?
Roet enzo ja :Y
Zo werd dat aan mij ( en vele leeftijdsgenoten) verteld.
pi_146333566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:55 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Roet enzo ja :Y
Zo werd dat aan mij ( en vele leeftijdsgenoten) verteld.
Oké dat is niet het verhaal, hij is zwart omdat hij een zwarte man moet voorstellen, vandaar de rode lippen, kroeshaar en de oorringen.
  woensdag 5 november 2014 @ 15:59:50 #73
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146333735
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:55 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Oké dat is niet het verhaal, hij is zwart omdat hij een zwarte man moet voorstellen, vandaar de rode lippen, kroeshaar en de oorringen.
Ik heb liever niet dat je de term ''zwarte gebruikt'' want dat is natuurlijk racistisch.
En iedere ''zwarte man'' heeft dus ook kroeshaar rode lippen etc?

Dat in Nederland tegenwoordig de meerderheid door de minderheid wordt geregeerd is natuurlijk van de zotte. Net als het feit dat er aandacht wordt gegeven door de media.
pi_146333755
Danny _O_

Fuck iedereen die tegen zwarte piet is.
pi_146333781
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:59 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik heb liever niet dat je de term ''zwarte gebruikt'' want dat is natuurlijk racistisch.
En iedere ''zwarte man'' heeft dus ook kroeshaar rode lippen etc?
Nee, het is dan ook een karikatuur.
quote:
Dat in Nederland tegenwoordig de meerderheid door de minderheid wordt geregeerd is natuurlijk van de zotte. Net als het feit dat er aandacht wordt gegeven door de media.
Uh, oké.
  woensdag 5 november 2014 @ 16:05:21 #76
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146334008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:00 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Nee, het is dan ook een karikatuur.

[..]

Uh, oké.
Ja toch?
Als in Nederland dan een referendum gehouden wordt, durf ik wel te voorspellen dat ''zwarte piet'' dan gewoon blijft zoals hij is.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:23:17 #77
pi_146334735
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ja toch?
Als in Nederland dan een referendum gehouden wordt, durf ik wel te voorspellen dat ''zwarte piet'' dan gewoon blijft zoals hij is.
Het gemiddelde IQ in dit land is dan ook niet zo hoog, dus dat is logisch.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146334802
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:23 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

In welk land is het gemiddeld wel hoog dan?
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:26:05 #79
pi_146334853
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:24 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

In welk land is het gemiddeld wel hoog dan?
In geen enkel land. ^O^
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146334872
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:26 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

In geen enkel land. ^O^
Dat bedoel ik.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:27:32 #81
pi_146334922
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:26 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
En nu? Je punt maakt helemaal niks uit.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 16:29:04 #82
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146334988
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:23 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Maar waarom wil je zo graag dat zwarte piet verdwijnt dan?
Bijna iedere normale Nederlander weet dat slavernij verschrikkelijk is geweest, en zal zich bij zwarte piet nooit een slaaf voorstellen. En de kinderen al helemaal niet. En dit hele feest draait om de koters.
Het zijn maar een paar die op hun pik getrapt zijn en nu maar huilie huilie doen.
Als we zo gaan beginnen wil ik ook een verbod blanke vla etc etc.
  woensdag 5 november 2014 @ 16:30:33 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146335048
Het verschil zit hem er in dat hier niet gaat om Piet die zwart is, maar om "Zwarte Piet" een figuur, net als Iron Man, Spider Man etc.
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:31:02 #84
pi_146335065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Maar waarom wil je zo graag dat zwarte piet verdwijnt dan?
Bijna iedere normale Nederlander weet dat slavernij verschrikkelijk is geweest, en zal zich bij zwarte piet nooit een slaaf voorstellen. En de kinderen al helemaal niet. En dit hele feest draait om de koters.
Het zijn maar een paar die op hun pik getrapt zijn en nu maar huilie huilie doen.
Als we zo gaan beginnen wil ik ook een verbod blanke vla etc etc.
heb het in dit topic al uitgelegd. dit hele feest is achterhaald, niet meer van deze tijd. dat is het. het slaat nergens meer op
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146335067
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

En nu? Je punt maakt helemaal niks uit.
Jouw punt wel dan? Met je "gemiddeld IQ is laag". Je zegt zelf dat dat overal zo is, want zo is het ook overal. Wat heeft dat met deze discussie te maken? Zijn verschillende opvattingen over de zwarte vriend, zie niet wat iq daar per se mee te maken moet hebben.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:33:11 #86
pi_146335154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:31 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Jouw punt wel dan? Met je "gemiddeld IQ is laag". Je zegt zelf dat dat overal zo is, want zo is het ook overal. Wat heeft dat met deze discussie te maken? Zijn verschillende opvattingen over de zwarte vriend, zie niet wat iq daar per se mee te maken moet hebben.
nou als je het land laat kiezen betekent dat niet meteen dat dat gelijk het beste is. wat je zegt inderdaad, verschillende opvattingen.

daarom wordt het land ook niet geleid door tokkies
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 16:36:49 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146335298
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

nou als je het land laat kiezen betekent dat niet meteen dat dat gelijk het beste is. wat je zegt inderdaad, verschillende opvattingen.

Dan nog. Waarom ga je in een land wonen met van die walgelijke tradities eigenlijk? Het is niet dat het opeens vorige week bestond spontaan?
Get woke, go broke!
  woensdag 5 november 2014 @ 16:37:12 #88
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146335311
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Jawel, als je het volk laat kiezen is het duidelijk toch?
De meerderheid regeert.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:39:07 #89
pi_146335385
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan nog. Waarom ga je in een land wonen met van die walgelijke tradities eigenlijk? Het is niet dat het opeens vorige week bestond spontaan?
ik ben hier opgegroeid, ik laat me niet wegjagen door een paar vervelende tokkies die hun zin doordrijven

en wtf is dat eigenlijk voor vraag :') ____

alsof jij het met alles wat in dit land gebeurt eens bent.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 16:40:30 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146335442
quote:
13s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:39 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

ik ben hier opgegroeid, ik laat me niet wegjagen door een paar vervelende tokkies die hun zin doordrijven

en wtf is dat eigenlijk voor vraag :') ____

alsof jij het met alles wat in dit land gebeurt eens bent.
Pardon, die paar vervelende tokkies die hun zin doordrijven zijn de anti-piet mensen hoor, 90% van de mensen is pro-piet.

Het is een hele normale vraag eigenlijk, waarom zouden je ouders gaan wonen in zo'n walgelijk land dan? Dat wil je toch niet, wonen in een land vol racisten :r
Get woke, go broke!
  woensdag 5 november 2014 @ 16:41:31 #91
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146335488
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Pardon, die paar vervelende tokkies die hun zin doordrijven zijn de anti-piet mensen hoor, 90% van de mensen is pro-piet.

Het is een hele normale vraag eigenlijk, waarom zouden je ouders gaan wonen in zo'n walgelijk land dan? Dat wil je toch niet, wonen in een land vol racisten :r
Ik heb anders nog nooit het land zo hard zien strijden voor 1 ''zwarte''
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:43:02 #92
pi_146335544
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

waarom haal je nou weer m'n ouders erbij?

dit land is niet vol met racisten, heb ik nergens gezegd. alleen zwarte piet is een fout feest.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 16:43:57 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146335586
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

waarom haal je nou weer m'n ouders erbij?

dit land is niet vol met racisten, heb ik nergens gezegd. alleen zwarte piet is een fout feest.
Zwarte piet is niet eens een feest, zwarte piet is een fictief karakter bij het Sinterklaasfeest, precies wat het WAS, een feest. Nu is het een landelijke discussie.
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:44:40 #94
pi_146335616
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zwarte piet is niet eens een feest, zwarte piet is een fictief karakter bij het Sinterklaasfeest, precies wat het WAS, een feest. Nu is het een landelijke discussie.
wat doe je ineens bijdehand :')
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146335746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:48:36 #96
pi_146335785
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:47 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Dit.
en nu gaan we allemaal in een hoekje zitten janken :'(
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146335802
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

en nu gaan we allemaal in een hoekje zitten janken :'(
Nee, dat doe jij alleen.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 16:51:31 #98
pi_146335903
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:49 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Nee, dat doe jij alleen.
nee hoor. ik uit alleen mij mening. ik ben er alleen tegen maar het is niet zo dat ik emotioneel word, iets wat je bij beide kanten wel tegenkomt.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 16:52:33 #99
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_146335935
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:21 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Toch maar even antwoorden: fantastische argumenten en weerleggingen, chapeau.
Kom jij dan eens met steekhoudende argumenten waarom Zwarte Piet racistisch zou zijn? Daarnaast heeft het volgens mij weinig nut om veel energie in een discussie met jou te beginnen omdat jij toch al overtuigd bent van je eigen gelijk. Ik zou zeggen lees het interview dat ik het afgelopen weekend heb gedaan met Arnold-Jan Scheer, een man die al dertig jaar onderzoek doet naar de herkomst van het hele Sinterklaas gebeuren. De grootste leugen die in Nederland heerst is dat het personage Zwarte Piet door een schoolmeester in 1850 zou zijn bedacht! Zwarte Piet is geen Afrikaan of andere kleurling!
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
pi_146335970
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:52 schreef dekatophetspek het volgende:

[..]

Kom jij dan eens met steekhoudende argumenten waarom Zwarte Piet racistisch zou zijn? Daarnaast heeft het volgens mij weinig nut om veel energie in een discussie met jou te beginnen omdat jij toch al overtuigd bent van je eigen gelijk. Ik zou zeggen lees het interview dat ik het afgelopen weekend heb gedaan met Arnold-Jan Scheer, een man die al dertig jaar onderzoek doet naar de herkomst van het hele Sinterklaas gebeuren. De grootste leugen die in Nederland heerst is dat het personage Zwarte Piet door een schoolmeester in 1850 zou zijn bedacht! Zwarte Piet is geen Afrikaan of andere kleurling!
Dat heft TS niet want TS is gewoon een odinaire trol.
<O) oO/ oO/ 8} 8} oO/
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 5 november 2014 @ 16:55:55 #101
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_146336063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zou iedereen moeten doen oO/
<==== deze ook goed

Oh ja TS :')

Wat familieleden van m'n oma zijn vroeger met de trein naar verschillende concentratiekampen gebracht.
Als ik op centraal station ben in Amsterdam en ik zie dat er treinen naar Duitsland gaan , moet ik daar gelijk aan denken.
Ik vind dat ze treinen die naar Duitsland gaan moeten verbieden. :(
Ik ben inmiddels overleden
pi_146336108
quote:

[..]

Link naar dat interview?
  woensdag 5 november 2014 @ 16:57:09 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146336113
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

nee hoor. ik uit alleen mij mening. ik ben er alleen tegen maar het is niet zo dat ik emotioneel word, iets wat je bij beide kanten wel tegenkomt.
Feit is dat ik niet per se voor ben, maar wel doodmoe word van raasiesme roepers om elke scheet.

Zoals die Serena Willams die voor man werd uitgemaakt, THAT'S RACIST!

Hoe dan?!!! :') :'( :').
Get woke, go broke!
  woensdag 5 november 2014 @ 17:00:27 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_146336238
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Moderator woensdag 5 november 2014 @ 17:00:28 #105
pi_146336239
quote:
waarom Zwarte Piet racistisch zou zijn?
Waar heb ik dat ooit gezegd? Kijk je trekt iets te snel een conclusiezie je.

Verder kan je alles wat ik zeg in dit topic lezen, ik heb geen zin om alles te herhalen.

Over dat interviewtje van je: interessant, maar heb je ook bewijzen van die statements? 30 jaar onderzoek klinkt niet alsof het verzonnen is dus ik ben erg benieuwd.

Ook ben ik benieuwd waarom dat wat die man heeft gevonden nooit landelijk bekend is geweest.
tot nu toe is er (tenminste niet zoals ik al zei, landelijk bekend) namelijk geen directe bron die naar zwarte piet te leiden is. het zou een doorbraak zijn als we eindelijk het verlossende woord kunnen horen
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 17:01:43 #106
pi_146336280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Feit is dat ik niet per se voor ben, maar wel doodmoe word van raasiesme roepers om elke scheet.

Zoals die Serena Willams die voor man werd uitgemaakt, THAT'S RACIST!

Hoe dan?!!! :') :'( :').
En waarom quote je mij daarvoor?
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 17:02:09 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_146336294
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

En waarom quote je mij daarvoor?
Omdat jij de enige anti-pieter bent hier :7.
Get woke, go broke!
pi_146336338
zwpietsmile.gif
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 17:03:39 #109
pi_146336340
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat jij de enige anti-pieter bent hier :7.
ik ben hier niet voor grappen en grollen :(
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146336375
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

ik ben hier niet voor grappen en grollen :(
Nee nee
  woensdag 5 november 2014 @ 17:05:17 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_146336397
Nou ja, als het bij wet verboden wordt zullen de zwarte pietsmileys toch ook van FOK! moeten verdwijnen.
  woensdag 5 november 2014 @ 17:05:47 #112
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_146336422
Zwarte Piet, waar hij zich ook bevindt, hij zorgt voor ellende. In Nederland schminken mensen zich als Zwarte Piet om een fantasieleven voor kinderen (en stiekem henzelf) tot leven te brengen en gooien ze met pepernoten. Zwarte Piet bij ons is geëvolueerd van slaaf, naar carnavalsganger en uiteindelijke tot afleidingsexpert. In het buitenland doen ze het anders. Daar gebruiken ze bivakmutsen om zich te verkleden en schieten ze met scherp. En zo zien we Zwarte Piet overal ter wereld terug. Het lijkt anders, maar ik zie veel overeenkomsten.
  woensdag 5 november 2014 @ 17:07:51 #113
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_146336501
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bij een groepsverkrachting heeft de meerderheid ook lol en is er 1 iemand die er problemen mee heeft, zullen we dat dan ook maar gelijk goedkeuren?
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 17:09:39 #114
pi_146336576
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:07 schreef john-hert het volgende:

[..]

Bij een groepsverkrachting heeft de meerderheid ook lol en is er 1 iemand die er problemen mee heeft, zullen we dat dan ook maar gelijk goedkeuren?
whaha briljant dit _O-
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Sport woensdag 5 november 2014 @ 17:10:53 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_146336629
Gaan we nu ook weer krom liggen over een stel smilies?

Het zit diep blijkbaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 5 november 2014 @ 17:21:18 #116
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_146336984
Haten op Zwarte Piet :N

Oja, de kerstman mag wel afgeschaft worden. Daaaag ~:) :W
Het is patat.
pi_146337012
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:21 schreef Evi_90 het volgende:
Haten op Zwarte Piet :N

Oja, de kerstman mag wel afgeschaft worden. Daaaag ~:) :W
Hoi :W
pi_146337242
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:07 schreef john-hert het volgende:

[..]

Als alleen al het zien van een zwarte piet hetzelfde gevoel oproept als het ondergaan van een groepsverkrachting, ligt het probleem waarschijnlijk bij jou, niet bij zwarte piet.
pi_146337268
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:29 schreef Latert het volgende:

[..]

Als alleen al het zien van een zwarte piet hetzelfde gevoel oproept als het ondergaan van een groepsverkrachting, ligt het probleem waarschijnlijk bij jou, niet bij zwarte piet.
Of bij haar.
pi_146337296
quote:
Iets te fanatiek over een feest dat duidelijk alleen voor kinderen bedoeld is,
Dit ja, obsessief tot en met :') .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_146337398
quote:

[..]

Ontkennen dat een traditie gebaseerd is op slavernij en iemand die dit wel ziet dom noemen. Dat ik dit nog mee mocht maken.

Dat je Zwarte Piet op FOK! wilt houden, oké maar wat je hier boven zegt is eigenlijk te dom om op te reageren ook al doe ik het toch.
  Redactie Sport woensdag 5 november 2014 @ 17:56:00 #122
pi_146338097
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:34 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ontkennen dat een traditie gebaseerd is op slavernij en iemand die dit wel ziet dom noemen. Dat ik dit nog mee mocht maken.

Dat je Zwarte Piet op FOK! wilt houden, oké maar wat je hier boven zegt is eigenlijk te dom om op te reageren ook al doe ik het toch.
Alle tradities zijn gebaseerd op slavernij? Dat zeg je nu?
  woensdag 5 november 2014 @ 17:56:40 #123
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_146338115
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:29 schreef Latert het volgende:

[..]

Het gaat om het principe.
pi_146338147
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Alle tradities zijn gebaseerd op slavernij? Dat zeg je nu?
Ik hoop voor je dat je niet serieus bent.. Je snapt me wel.
pi_146338251
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we nu ook weer krom liggen over een stel smilies?

Het zit diep blijkbaar.
Echt he :') snap oprecht niet waarom men zich zo druk maakt hierover :')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:02:24 #126
pi_146338297
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Echt he :') snap oprecht niet waarom men zich zo druk maakt hierover :')
Dat werd vast ook gezegd in de tijd dat bepaalde mensen achterin de bus moesten gaan zitten.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Sport woensdag 5 november 2014 @ 18:03:24 #127
pi_146338329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:57 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je niet serieus bent.. Je snapt me wel.
Ik snap heus wel wat je bedoelt, alleen is nooit duidelijk bewezen dat het een pro-slavernij traditie is. De pieten zijn geen bewezen slaven. Wel is de kans groot dat zij als ex-slaven te boek zouden kunnen staan, maar dan kunnen we ook zoveel afschaffen. Het is te vergezocht, en wat mij betreft zou de zaak prima afgedaan kunnen worden met de piet zwart houden en de oorbellen en lippenstift, die overbodig zijn, te verwijderen.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:03:58 #128
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146338345
Bij deze alvast een klacht over de Kerstman smiley.
Fok! doet aan fatshaming :r :r
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Redactie Sport woensdag 5 november 2014 @ 18:04:03 #129
pi_146338351
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat werd vast ook gezegd in de tijd dat bepaalde mensen achterin de bus moesten gaan zitten.
Over kromme vergelijkingen gesproken. Teringjantje.

Is de zweepsmiley ook racistisch tegenover sadomasochisten?
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:06:31 #130
pi_146338419
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Over kromme vergelijkingen gesproken.
Ben ik het niet mee eens. Iets kleins kan in de basis iets groots zijn.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 18:08:25 #131
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146338473
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen hier aanstoot aan kunnen nemen. Wat een gezeik allemaal zeg.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_146338505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen hier aanstoot aan kunnen nemen. Wat een gezeik allemaal zeg.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:09:42 #133
pi_146338512
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
quote:

[..]

Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146338539
quote:
Omdat ik toch nog even wil antwoorden omdat je het andere topic gesloten had, hier nog even snel. Ik zie wel of je hem sluit, maar lees het in ieder geval nog eens.

[..]

Uw gedrag jegens zwarte piet vind ik anders ook redelijk kinderachtig. Iets te fanatiek over een feest dat duidelijk alleen voor kinderen bedoeld is, wat niks te zoeken heeft (naar mijn mening) op het FOK! forum. Wat ongelooflijk provocatief weer, maar daar smul je (ben dat "u" een beetje beu) natuurlijk wel van, vooral als je weer lekker usertjes mag bannen.

Aan de andere kant: wees blij dat mensen er zich druk om maken. Geeft wel aan dat FOK! wel iets betekent voor velen hier.

Enfin, het is natuurlijk jouw site, dus doe wat je niet laten kunt, maar dit is mijn mening erover.
zwarte piet is een geloof. ik ga je aanklagen jij hater 8}
  woensdag 5 november 2014 @ 18:11:33 #135
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146338562
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

[..]

Dat is appels met peren vergelijken. Dit is een kinderfeest. Er lopen zwarte pieten rond. Dat is het.
Wat jij aanhaalt, dat is discriminatie. Toen hadden negers minder rechten dan de mens. Werden ze op allerlei vlakken in het dagelijks leven het leven onmogelijk en of zuur gemaakt. Dat is absoluut niet te vergelijken met die ene dag van het jaar waarop sommige zichzelf met schmink zwart schilderen en vervolgens met snoepgoed smijten.
pi_146338570
quote:

[..]

:')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_146338577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik snap heus wel wat je bedoelt, alleen is nooit duidelijk bewezen dat het een pro-slavernij traditie is. De pieten zijn geen bewezen slaven. Wel is de kans groot dat zij als ex-slaven te boek zouden kunnen staan, maar dan kunnen we ook zoveel afschaffen. Het is te vergezocht, en wat mij betreft zou de zaak prima afgedaan kunnen worden met de piet zwart houden en de oorbellen en lippenstift, die overbodig zijn, te verwijderen.
Ik vind het niet vergezocht, kroeshaar, negerlippen en helemaal zwart van de roetvlekken? Wel ben ik met je eens dat zwarte piet inderdaad geen bewezen slaaf is maar ik snap dat sommige mensen zich hiermee gediscrimineerd voelen.

Ook meende ik dat zwarte piet ontstaan is in de tijd van de slavernij en toen als het zwarte negertje het knechtje van de grote blanke Sinterklaas moest spelen maar hier heb ik me nooit echt in verdiept.

Kleine aanpassingen waren genoeg geweest inderdaad, maar zwarte piet op deze voet door laten gaan was not-done geweest. En het smoesje van kinderfeest kennen we nu wel, net zoals de meeste reactie's waren dat Hitler ook goed met kinderen was
pi_146338619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik vind het niet vergezocht, kroeshaar, negerlippen en helemaal zwart van de roetvlekken? Wel ben ik met je eens dat zwarte piet inderdaad geen bewezen slaaf is maar ik snap dat sommige mensen zich hiermee gediscrimineerd voelen.

Ook meende ik dat zwarte piet ontstaan is in de tijd van de slavernij en toen als het zwarte negertje het knechtje van de grote blanke Sinterklaas moest spelen maar hier heb ik me nooit echt in verdiept.

Kleine aanpassingen waren genoeg geweest inderdaad, maar zwarte piet op deze voet door laten gaan was not-done geweest. En het smoesje van kinderfeest kennen we nu wel, net zoals de meeste reactie's waren dat Hitler ook goed met kinderen was
het is een geloof. een moslim mag ook geloven dat niet gelovigen dood mogen. so shut it het is heilig :)
pi_146338629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik snap er geen reet van dat er *ineens* zoveel mensen zicht gediscrimineerd voelen. Maar nu is het een hype en durven ze ineens rechtszaken aan te spannen tegen scholen, gemeentes weet ik wat. Stelletje meelopers zijn het.
pi_146338658
zwarte piet moet blijven
pi_146338663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het is een geloof. een moslim mag ook geloven dat niet gelovigen dood mogen. so shut it het is heilig :)
What the fuck?
pi_146338689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:14 schreef Harlekien het volgende:

[..]

What the fuck?
je GELOOFT in sinterklaas en zwarte piet - of niet. het is een GELOOF. afblijven dus :)
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:16:08 #143
pi_146338702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken. Dit is een kinderfeest. Er lopen zwarte pieten rond. Dat is het.
Wat jij aanhaalt, dat is discriminatie. Toen hadden negers minder rechten dan de mens. Werden ze op allerlei vlakken in het dagelijks leven het leven onmogelijk en of zuur gemaakt. Dat is absoluut niet te vergelijken met die ene dag van het jaar waarop sommige zichzelf met schmink zwart schilderen en vervolgens met snoepgoed smijten.
Maar ik zeg alleen dat achter de kleine dingen waar ik me nu druk over maak iets heel anders kan zitten Iets dat niks met smileys te maken heeft, maar met een achterhaald feest dat gevierd wordt, en de zekere eigenaar van deze website tracht te propageren
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146338703
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Ik snap er geen reet van dat er *ineens* zoveel mensen zicht gediscrimineerd voelen. Maar nu is het een hype en durven ze ineens rechtszaken aan te spannen tegen scholen, gemeentes weet ik wat. Stelletje meelopers zijn het.
Is niet ineens, deze discussie kwam elk jaar terug. Al sinds vroeger hoor. Het was elk jaar een hype, het verschil is dat steeds mensen het in gingen zien en het er mee eens waren dat het zwarte piet gebeuren wel moest veranderen.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:16:41 #145
pi_146338721
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:15 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je GELOOFT in sinterklaas en zwarte piet - of niet. het is een GELOOF. afblijven dus :)
ONZ is hiernaast. Doei.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146338724
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:15 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Godverredomme, ben je serieus?
pi_146338741
pvv'ers gingen als zwarte piet naar hun werk
pi_146338751
het is gewoon een feit. doei met je non-argument.
pi_146338770
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Een kinderfeest met nog zoveel traditie uit de tijd van de slavernij dat mensen zich gediscrimineerd voelden, kleine aanpassingen waren eigenlijk wel nodig.
pi_146338783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:18 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Een kinderfeest met nog zoveel traditie uit de tijd van de slavernij dat mensen zich gediscrimineerd voelden, kleine aanpassingen waren eigenlijk wel nodig.
wat een hoop aannames.
pi_146338787
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:17 schreef Inspireme het volgende:
pvv'ers gingen als zwarte piet naar hun werk
Owja en de PVV maakt optimaal gebruik van dit alles om kiezers te winnen.
pi_146338795
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:18 schreef SuperFood het volgende:

[..]

wat een hoop aannames.
Ga eens ergens anders lollig doen
  woensdag 5 november 2014 @ 18:19:25 #153
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146338797
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:16 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Maar ik zeg alleen dat achter de kleine dingen waar ik me nu druk over maak iets heel anders kan zitten Iets dat niks met smileys te maken heeft, maar met een achterhaald feest dat gevierd wordt, en de zekere eigenaar van deze website tracht te propageren
In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.
Wat je nu ziet is dat een Jandoedel, genaamd Gario, heeft zitten zaniken om niets. In plaats van hem collectief te negeren, gewoon niets met zijn mening te doen, heeft men de fout gemaakt om hem serieus te nemen en in debat gegaan. Toen is de bom gebarsten en ineens is zwarte piet hartstikke racistisch. Wel, iedereen zijn of haar goed recht dat te vinden, maar ik persoonlijk vind dat men daar maling aan moet hebben en het feest gewoon vieren. Hier in Nederland hebben we altijd de gewoonte om tradities aan te passen als er een kleine minderheid is die daar last van heeft. Wel, in het leven kun je nu eenmaal niet alles leuk vinden, er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar goed, dat laat ik maar zo. Dat moeten die zeiksnorren over zwarte piet ook eens gaan doen.
pi_146338806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:18 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Owja en de PVV maakt optimaal gebruik van dit alles om kiezers te winnen.
true
pi_146338818
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ga eens ergens anders lollig doen
ow ja

andere visie op zwarte piet's oorsprong: http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:21:22 #156
pi_146338841
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.
Wat je nu ziet is dat een Jandoedel, genaamd Gario, heeft zitten zaniken om niets. In plaats van hem collectief te negeren, gewoon niets met zijn mening te doen, heeft men de fout gemaakt om hem serieus te nemen en in debat gegaan. Toen is de bom gebarsten en ineens is zwarte piet hartstikke racistisch. Wel, iedereen zijn of haar goed recht dat te vinden, maar ik persoonlijk vind dat men daar maling aan moet hebben en het feest gewoon vieren. Hier in Nederland hebben we altijd de gewoonte om tradities aan te passen als er een kleine minderheid is die daar last van heeft. Wel, in het leven kun je nu eenmaal niet alles leuk vinden, er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar goed, dat laat ik maar zo. Dat moeten die zeiksnorren over zwarte piet ook eens gaan doen.
Zoals ik al zei, precies hetzelfde zou ook gezegd kunnen zijn toen de zwarten achterin de bus moesten gaan zitten. "Waar maak je je eigenlijk druk om, iets verder naar achter lopen.Maak er neit zo'n probleem van." Tuurlijk is dit iets anders maar in de basis is het hetzelfde.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:22:16 #157
pi_146338867
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ow ja

andere visie op zwarte piet's oorsprong: http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
Er zijn wel meer gekkies geweest die het dachten te ontkracht te hebben maar hard bewijs ontbreekt altijd.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146338873
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ow ja

Dat artikel beweert dat zwarte piet geen slaaf is omdat hij een roe heeft
pi_146338877
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Er zijn wel meer gekkies geweest die het dachten te ontkracht te hebben maar hard bewijs ontbreekt altijd.
net zoals jouw hard bewijs. gekkie die je er bent.
  Redactie Sport woensdag 5 november 2014 @ 18:23:32 #160
pi_146338901
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Complete onzin inderdaad. Het is nooit bewezen dat hij wel een slaaf is, maar er is ook geen bewezen racistisch karakter. Kleine aanpassingen zouden, zoals jij al zei, voldoende zijn geweest maar het loopt allemaal een beetje uit de hand :)
pi_146338925
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef Harlekien het volgende:

[..]

er zijn vele versies mbt de oorsprong van zwarte piet. dus ga lekker dropveters trekken met je niet bewezen slaven verhaal, het is even waarschijnlijk als vele andere theorieën en ook niet meer waard. ^O^
pi_146338936
quote:

[..]

Het feest bevat nog gewoonten van vroeger, van andere tijden. Toen slavernij nog heel normaal was, dat er 150 jaar nodig was om dit in te zien vind ik ook een beetje raar. Wel is het zo dat er nog racistische onderdelen aan de zwarte piet zaten en anno 2014 kon dat gewoon niet meer. Dat heel zwarte piet weg moest is dan ook weer overdreven.
pi_146338947
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Complete onzin inderdaad. Het is nooit bewezen dat hij wel een slaaf is, maar er is ook geen bewezen racistisch karakter. Kleine aanpassingen zouden, zoals jij al zei, voldoende zijn geweest maar het loopt allemaal een beetje uit de hand :)
Eensch
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:25:45 #164
pi_146338959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef SuperFood het volgende:

[..]

net zoals jouw hard bewijs. gekkie die je er bent.
Je kan door logisch redeneren wel zelf bedenken dat dit allemaal stamt uit de slavernij.

Maar ik heb het hier wel gehad verder.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:26:08 #165
pi_146338969
ik ben weg uit dit topic, heb t wel gezien w/
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146338972
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Je kan door logisch redeneren wel zelf bedenken dat dit allemaal stamt uit de slavernij.

Maar ik heb het hier wel gehad verder.
omdat jij denkt dat het daarvan afstamt moet ik het maar logisch vinden. goed argument wel.
pi_146338983
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:24 schreef SuperFood het volgende:

[..]

er zijn vele versies mbt de oorsprong van zwarte piet. dus ga lekker dropveters trekken met je niet bewezen slaven verhaal, het is even waarschijnlijk als vele andere theorieën en ook niet meer waard. ^O^
Het is gewoon een kansloos artikel waar argumenten als kroeshaar en negerlippen weg worden gedaan met "zwarte piet was geen slaaf want had een roe". Het deed mij eerlijk gezegd denken aan zo'n Illuminati proof artikeltje.
pi_146338988
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
ik ben weg uit dit topic, heb t wel gezien w/
omdat je zo'n leeghoofd bent zonder enig hard argument. doei he!
pi_146338989
Neeeeeeeeee blijf! Alsjeblieft! Wat moeten we zonder je!
  woensdag 5 november 2014 @ 18:27:02 #170
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146338998
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:21 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, precies hetzelfde zou ook gezegd kunnen zijn toen de zwarten achterin de bus moesten gaan zitten. "Waar maak je je eigenlijk druk om, iets verder naar achter lopen.Maak er neit zo'n probleem van." Tuurlijk is dit iets anders maar in de basis is het hetzelfde.
Laat ik een ander balletje opgooien, want daar gaat iedereen in deze discussie aan voorbij.
Er was voorheen geen racisme, Sinterklaas werd gevierd, hartstikke gezellig allemaal, klaar. Toen kwam er een mislukt kunstenaartje die, puur voor naamsbekendheid, oproer ging kraaien. Zogenaamd onder het mom van het indammen van racisme. Wel, het jammere is dat iedereen daarin mee ging, want het tegenovergestelde is gebeurd. In plaats van racisme in te dammen is er allemaal een grotere tegenstelling (belachelijk dat we daar in 2014 nog steeds mee bezig zijn, maar goed) tussen blank en zwart ontstaan. De hele insteek heeft dus jammerlijk gefaald, dat is het hele ironische aan deze discussie.
pi_146338999
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Het is gewoon een kansloos artikel waar argumenten als kroeshaar en negerlippen weg worden gedaan met "zwarte piet was geen slaaf want had een roe". Het deed mij eerlijk gezegd denken aan zo'n Illuminati proof artikeltje.
het was maar een voorbeeldje. net zoals de theorie van ts dat het met slaven te maken heeft.
pi_146339002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef SuperFood het volgende:

[..]

omdat je zo'n leeghoofd bent zonder enig hard argument. doei he!
Jij post een artikel als argument, en hebt verder zelf nog geen goed argument gegeven.
pi_146339024
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Jij post een artikel als argument, en hebt verder zelf nog geen goed argument gegeven.
het artikel geeft een voorbeeld van 1 van de vele andere theorieën waar zwarte piet van afstamt. ts beweert van de slaven maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat die ontstaanshistorie meer likely is dan een andere. that's all.
pi_146339029
weg met zwarte piet
weg met zwarte piet

een kinderfeest? een verkapt kinderfeestje met een racistisch element erin
pi_146339048
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:28 schreef Inspireme het volgende:
weg met zwarte piet
weg met zwarte piet

een kinderfeest? een verkapt kinderfeestje met een racistisch element erin
nee man het is een geloof, een traditie en een tof kinderfeest. alleen bejaarde niet gelovers zien er iets in wat er niet is.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:29:35 #176
pi_146339063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Laat ik een ander balletje opgooien, want daar gaat iedereen in deze discussie aan voorbij.
Er was voorheen geen racisme, Sinterklaas werd gevierd, hartstikke gezellig allemaal, klaar. Toen kwam er een mislukt kunstenaartje die, puur voor naamsbekendheid, oproer ging kraaien. Zogenaamd onder het mom van het indammen van racisme. Wel, het jammere is dat iedereen daarin mee ging, want het tegenovergestelde is gebeurd. In plaats van racisme in te dammen is er allemaal een grotere tegenstelling (belachelijk dat we daar in 2014 nog steeds mee bezig zijn, maar goed) tussen blank en zwart ontstaan. De hele insteek heeft dus jammerlijk gefaald, dat is het hele ironische aan deze discussie.
Er is niks gebeurd omdat 80% van Nederland stug vasthoudt aan die traditie zonder enig vermogen tot nuance. Puur uit nostalgie wordt dit feest nog gevierd.

Maar zoals ik al zei, ik ben hier weg, je had net gelijk over dat accepteren dat er mensen zijn die niet kunnen veranderen.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146339080
quote:

[..]

Hoe weet jij dat er niet mensen zijn die zwarte piet altijd als racistisch hebben ervaren maar niet naar de media zijn gegaan?
pi_146339085
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Er is niks gebeurd omdat 80% van Nederland stug vasthoudt aan die traditie zonder enig vermogen tot nuance. Puur uit nostalgie wordt dit feest nog gevierd.

Maar zoals ik al zei, ik ben hier weg, je had net gelijk over dat accepteren dat er mensen zijn die niet kunnen veranderen.
jij zou weg gaan. ga dan.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:31:37 #179
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_146339129
Het enige irritante vind ik dat er 'bij ons' in de banner staat, wat je op elke FOK!-user zou kunnen projecteren terwijl natuurlijk niet iedereen deze mening deelt. Ik denk dat veel mensen, die zich wel met FOK! verbonden voelen maar niet met Zwarte Piet dit niet als fijn ervaren. Verder heb ik geen mening over het feit dat de banner er is, niets mis mee maar diegene die de banner geplaatst heeft is wel voor mensen aan het praten waarover hij niets te zeggen heeft, wat tegen het karakter van FOK! als discussieplatform ingaat.
pi_146339155
quote:

[..]

Dat is wel waar ja. Maar als je die Quinsy altijd in beeld ziet heeft vindt hij zich zo ontzettend verheven, en zo gedraagt ie zich ook. Werkelijk al-tijd. Dus denk niet dat hij hier ook maar iets van zal snappen maar gewoon de volgende "ja, maar..racisme" opgooit. Alles voor zijn eigen gelijk.
Waar dit een bijzonder mooi voorbeeld van is: http://giel.vara.nl/media/318843. Wat je van Giel vindt of niet, dit is (wederom) een bijzonder sneu optreden mijns inziens.
pi_146339163
FOK zegt hey, dit is waar we voor staan. Bevalt het je niet dan moet je daar je eigen conclusie maar uit trekken.
pi_146339195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef SuperFood het volgende:
FOK zegt hey, dit is waar we voor staan. Bevalt het je niet dan moet je daar je eigen conclusie maar uit trekken.
Idd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:34:16 #183
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146339222
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat er niet mensen zijn die zwarte piet altijd als racistisch hebben ervaren maar niet naar de media zijn gegaan?
Die zijn er altijd. Echter, het was een zeer kleine minderheid. Er is al eens eerder onderzoek naar gedaan, een enquête en daaruit bleek dat het merendeel van de gekleurde mensen absoluut geen moeite heeft met Sinterklaas.
Echter, doordat het een beetje een hype is geworden, wordt het opgeblazen en wordt het bijna zo gebracht alsof donkere mensen hier in Nederland stelselmatig gediscrimineerd worden. En dat is het punt dat mij een klein beetje irriteert, het is volledig opgeblazen.
En niemand, maar dan ook niemand, hoor je meer over dat zogenaamde oorspronkelijke doel, namelijk mensen dichterbij elkaar brengen. In plaats van cohesie is er juist polarisering tussen blank en zwart ontstaan.
pi_146339240
Echt helemaal met TS eens.

Ik kan niet wachten tot de Pieten een andere kleur krijgen of Sinterklaas gewoon wordt afgeschaft. Heerlijk. Vooral de tranen van de tokkies die je dan van hun wangen kunt likken, die zoute smaak.
pi_146339244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:28 schreef SuperFood het volgende:

[..]

nee man het is een geloof, een traditie en een tof kinderfeest. alleen bejaarde niet gelovers zien er iets in wat er niet is.
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat het niet racistisch kan zijn. ;)
pi_146339287
quote:

[..]

Ik denk toch dat een negroide persoon zwarte piet anders beleeft dan een blank persoon.

Die Quincy Gario maakt er een groot drama van met zijn verhalen over dat hij getraumatiseerd is door het fenomeen Zwarte Piet en dat alle sinterklaas-sympathisanten rascisten zijn. Het gaat hem er vooral om om in een slachtofferrol te kruipen en anderen - de blanken - de schuld op te leggen.

Echter vind ik wel: als meerdere negroide personen aangeven zich niet fijn te voelen bij het fenomeen Zwarte Piet en als het ook dilemma's geeft bij zwarte kinderen, is het wel fair om de Pieten een andere kleur te geven. Het is een kleine aanpassing; voor de rest hoeft er niks te veranderen aan het feest.

Ik vind wel dat we als blanke mensen in dit geval te snel roepen dat ze niet zo moeten zeuren.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:36:36 #187
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146339315
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja. Maar als je die Quinsy altijd in beeld ziet heeft vindt hij zich zo ontzettend verheven, en zo gedraagt ie zich ook. Werkelijk al-tijd. Dus denk niet dat hij hier ook maar iets van zal snappen maar gewoon de volgende "ja, maar..racisme" opgooit. Alles voor zijn eigen gelijk.
Waar dit een bijzonder mooi voorbeeld van is: http://giel.vara.nl/media/318843. Wat je van Giel vindt of niet, dit is (wederom) een bijzonder sneu optreden mijns inziens.
Quinsy is een mislukt kunstenaartje. Met zijn kunst haalt hij het nieuws niet. Dus hij is maar de moderne grafrover gaan uithangen, onder het mom van ook slechte publiciteit is publiciteit, en lekker de boel gaan opstoken. Hij heeft er nog het meeste baat bij want inmiddels kent iedereen zijn naam.
Het jammere is dat mensen daar volledig aan voorbij gaan. Want hij wil echt blank en zwart niet bij elkaar brengen hoor, er was voor deze discussie weinig aan de hand.
pi_146339464
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:34 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dat betekent niet dat het niet racistisch kan zijn. ;)
welk ras is zwarte piet nou helemaal. ik vind het racisme argument echt kul maar als je argumenten hebt hoor ik ze natuurlijk graag.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:40:48 #189
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146339484
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:36 schreef Pulzzar het volgende:
Echter vind ik wel: als meerdere negroide personen aangeven zich niet fijn te voelen bij het fenomeen Zwarte Piet en als het ook dilemma's geeft bij zwarte kinderen, is het wel fair om de Pieten een andere kleur te geven. Het is een kleine aanpassing; voor de rest hoeft er niks te veranderen aan het feest.
Wat ik al zei, er is weleens onderzoek naar gedaan. Veruit het merendeel van de zwarte bevolking had geen moeite met Sinterklaas. Door deze discussie, zeker de anti-piet beweging probeert dat een beetje zo te draaien, lijkt het alsof ineens iedere donkere in Nederland zich vreselijk gediscrimineerd voelt. Dat is helemaal niet zo.
En laten we eerlijk zijn, het is een kinderfeest, zag jij zwarte piet als een ondergeschikte slaaf van sinterklaas? Want hij was zwart?
Tuurlijk zien kinderen dat niet.

De animatieserie South Park heeft wat dat betreft een goede aflevering gemaakt over een schoolvlag. Dat gaat eigenlijk bij deze discussie ook op. Volwassenen maken ruzie over racisme (werd geloof ik een neger opgehangen) terwijl de kinderen alleen maar mensen zagen - die verbonden er helemaal geen zwart of wit aan.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:41:22 #190
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146339510
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

het medium FOK! kiest dus de kant van Zwarte Piet. Dat Danny dat als baas bepaald lijkt me logisch. Als jij een community hebt en bepaald dat je voor iets/iemand bent hebben je users het er mee te doen. Of ze vertrekken. Veel meer smaken heb je niet. En die kerstbanaan lijkt me een prima ding. Pleur je makkelijker dan een boom.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:41:42 #191
pi_146339518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef SuperFood het volgende:

[..]

jij zou weg gaan. ga dan.
beetje dimmen ik ben hier de topicstarter
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:42:11 #192
pi_146339536
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef SuperFood het volgende:
dit staat ook in de OP

LEZEN. :Y
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146339544
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:40 schreef SuperFood het volgende:

[..]

welk ras is zwarte piet nou helemaal. ik vind het racisme argument echt kul maar als je argumenten hebt hoor ik ze natuurlijk graag.
tot het negroide ras volgens mij?
pi_146339546
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

beetje dimmen ik ben hier de topicstarter
je zei dat je weg zou gaan. maar je bent natuurlijk welkom hoor. heb je even echte argumenten gegoogled maar niet gevonden?

welkom terug ts ^O^
pi_146339570
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Inspireme het volgende:

[..]

ow. zo heb ik dat nooit ervaren. maar je mag natuurlijk een mening hebben :)
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:43:24 #196
pi_146339583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je zei dat je weg zou gaan. maar je bent natuurlijk welkom hoor. heb je even echte argumenten gegoogled maar niet gevonden?

welkom terug ts ^O^
_O-
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 18:43:27 #197
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146339586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Inspireme het volgende:

[..]

:N

Tot het schoorsteenvegersras.
Sporten voor Sophia
pi_146339599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Wat ik al zei, er is weleens onderzoek naar gedaan.
Onderzoek in Amsterdam:

www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 18:44:54 ]
  woensdag 5 november 2014 @ 18:44:09 #199
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146339612
SuperFood geloof dat we tegen een muur praten. Zonde van onze tijd.
Sporten voor Sophia
pi_146339618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:43 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ow. zo heb ik dat nooit ervaren. maar je mag natuurlijk een mening hebben :)
Hij lijkt eigenlijk ook wel aziatisch met dat donkere huidskleur en kroeshaar.
pi_146339642
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:43 schreef Toekito het volgende:

[..]

waarom geen roetpiet dan
pi_146339645
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:44 schreef Toekito het volgende:
SuperFood geloof dat we tegen een muur praten. Zonde van onze tijd.
ja zonde he geen goede argumenten vinden die te staven zijn en dan maar op deze toer. ik vind het ook jammer voor je.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:44:55 #203
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146339651
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Onderzoek in Amsterdam:
[ afbeelding ]
Ik ga, als ik zin en tijd heb, eens op zoek naar dat onderzoek dat ik toen had gezien. Was in heel Nederland gehouden dacht ik.
pi_146339678
quote:
meest nuttige inhoudelijke post in dit topic. dank je wel :)
pi_146339726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:44 schreef Inspireme het volgende:

[..]

waarom geen roetpiet dan
wie zal het zeggen meisje, wie zal het zeggen...
  woensdag 5 november 2014 @ 18:47:25 #206
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146339754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:44 schreef Inspireme het volgende:

[..]

waarom geen roetpiet dan
Waarom wel? We hebben de lippen al minder rood gemaakt, de roe is weg, Piet is een zelfdenkend figuur waar die vroeger oliedom was, oorbellen zijn weg en last but not least wat Frank Debrin zegt.
Sporten voor Sophia
pi_146339763
Toch vind ik het jammer dat racistische elementen mogen aanblijven onder het nom dat het een kinderfeest is. Tuurlijk maken kinderen zich er niet druk om want die zien alleen een feest erin. Het gaat erom dat een deel van onze bevolking zich gediscrimineerd voelt.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:48:04 #208
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146339779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:44 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ja zonde he geen goede argumenten vinden die te staven zijn en dan maar op deze toer. ik vind het ook jammer voor je.
voor mij? ik ben Pro hoor. Ik ben 22ste weer even ZP :) O+
Sporten voor Sophia
  woensdag 5 november 2014 @ 18:48:40 #209
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146339803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:47 schreef Harlekien het volgende:
Toch vind ik het jammer dat racistische elementen mogen aanblijven onder het nom dat het een kinderfeest is. Tuurlijk maken kinderen zich er niet druk om want die zien alleen een feest erin. Het gaat erom dat een deel van onze bevolking zich gediscrimineerd voelt.
Word ik ook wel eens. Op afkomst. Hoor je mij klagen?!
Sporten voor Sophia
pi_146339844
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:47 schreef Toekito het volgende:

[..]

Waarom wel? We hebben de lippen al minder rood gemaakt, de roe is weg, Piet is een zelfdenkend figuur waar die vroeger oliedom was, oorbellen zijn weg en last but not least wat Frank Debrin zegt.
je kinderen zoveel voorliegen :') zwarte piet komt toch zogenaamd door de schoorsteen?
mijn ouders zeiden in groep 2 al van goh luister zwarte piet en sinterklaas zijn nep. Vier het lekker maar het is niet echt.
pi_146339876
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:49 schreef Inspireme het volgende:

[..]

je kinderen zoveel voorliegen :') zwarte piet komt toch zogenaamd door de schoorsteen?
mijn ouders zeiden in groep 2 al van goh luister zwarte piet en sinterklaas zijn nep. Vier het lekker maar het is niet echt.
ja hallo als ik mijn kinderen mag leren dat er een god bestaat dan toch zeker ook dat sinterklaas bestaat.
pi_146339879
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:48 schreef Toekito het volgende:

[..]

Word ik ook wel eens. Op afkomst. Hoor je mij klagen?!
Maar omdat het jou niets doet moeten anderen het maar accepteren? Jij voelt je niet gediscrimineerd door zwarte piet, anderen wel dus die moeten er maar mee leven?
pi_146339899
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:50 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Maar omdat het jou niets doet moeten anderen het maar accepteren? Jij voelt je niet gediscrimineerd door zwarte piet, anderen wel dus die moeten er maar mee leven?
precies.
pi_146339924
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:50 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ja hallo als ik mijn kinderen mag leren dat er een god bestaat dan toch zeker ook dat sinterklaas bestaat.
Zijn ook echt hetzelfde. Maar goed doe wat je wilt.
pi_146339940
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:51 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Zijn ook echt hetzelfde. Maar goed doe wat je wilt.
:) *;
  woensdag 5 november 2014 @ 18:52:08 #216
395200 deadprez
One more rail
pi_146339943
Zwarte Piet is racisme.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_146339979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:52 schreef deadprez het volgende:
Zwarte Piet is racisme.
opkk van nederland
pi_146339999
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:43 schreef Toekito het volgende:

[..]

Dat geloof je zelf niet toch?
pi_146340002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:47 schreef Harlekien het volgende:
  woensdag 5 november 2014 @ 18:53:12 #220
395200 deadprez
One more rail
pi_146340004
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:52 schreef Inspireme het volgende:

[..]

opkk van nederland
Meteen schelden, typisch pro-Piet-kamp weer.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:53:19 #221
pi_146340013
quote:
Zwarte Piet is racisme.
^O^

Alleen jammer dat de bevolking dit niet inziet
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 18:53:38 #222
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146340027
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:50 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Je kunt dat ook omdraaien. Omdat er een aantal er moeite mee hebben, moet dus maar heel Nederland een traditie in de ban doen. Of moeten die mensen dat ene feest maar voor lief nemen. Want ik erger me ook aan van alles, bepaalde dingen die ik het liefste zou zien verdwijnen, maar goed, veel andere mensen vinden het leuk dus dan trek ik me er maar niet al te veel van aan. Laat ik anderen hun lolletje hebben.
Een meerderheid moet zich naar mijn mening in een democratische samenleving niet aanpassen naar een zeurende minderheid. Want zoveel gebeurt er in principe niet.
pi_146340031
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:44 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik ga, als ik zin en tijd heb, eens op zoek naar dat onderzoek dat ik toen had gezien. Was in heel Nederland gehouden dacht ik.
Nou, ik ben benieuwd. Voel je niet verplicht hoor. :P
pi_146340035
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

^O^

Alleen jammer dat de bevolking dit niet inzietonze mening niet deelt
pi_146340043
quote:
Zwarte Piet is racisme.
Gras is groen.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:54:13 #226
pi_146340056
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:53 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Vind ik jammer, inderdaad.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 18:54:40 #227
395200 deadprez
One more rail
pi_146340074
Maar goed, vooral lekker je blackface-feestje vieren.
Stop the violence
Down with the hate
pi_146340087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:53 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Je kunt dat ook omdraaien. Omdat er een aantal er moeite mee hebben, moet dus maar heel Nederland een traditie in de ban doen. Of moeten die mensen dat ene feest maar voor lief nemen. Want ik erger me ook aan van alles, bepaalde dingen die ik het liefste zou zien verdwijnen, maar goed, veel andere mensen vinden het leuk dus dan trek ik me er maar niet al te veel van aan. Laat ik anderen hun lolletje hebben.
Een meerderheid moet zich naar mijn mening in een democratische samenleving niet aanpassen naar een zeurende minderheid. Want zoveel gebeurt er in principe niet.
wijsheid in deze woorden zowel op het niveau van deze discussie als op algemeen democratisch gedachtengoed niveau. ^O^
pi_146340098
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:53 schreef deadprez het volgende:

[..]

Meteen schelden, typisch pro-Piet-kamp weer.
pro-piet zijn :')
als zwarte piet verkleed gaan naar je werk :')
pro piet muziek maken :')
ah en tig winkels en bn'ers boycotten :')
  woensdag 5 november 2014 @ 18:55:36 #230
395200 deadprez
One more rail
pi_146340116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:55 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Precies.
Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 5 november 2014 @ 18:55:42 #231
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_146340123
Mss moest de Sint wel een quotum volgen om een aantal allochtonen in dienst te nemen.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:55:49 #232
395200 deadprez
One more rail
pi_146340126
Huh wat, pro-piet muziek? :')
Stop the violence
Down with the hate
pi_146340145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:55 schreef Inspireme het volgende:

[..]

soms moet je zeggen, EN NOU IS HET GENOEG GEWEEST DOE WEER EENS NORMAAL :( dit is zo'n moment. doorgeslagen discussie aan alle kanten.
pi_146340156
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:55 schreef deadprez het volgende:
Huh wat, pro-piet muziek? :')
Verbaast me niets. Als je ook al ziet dat je Nederlandse white power hardcore hebt.

:r
pi_146340179
http://racistenuitdekast.tumblr.com/

Pro piet zijn :') no thanks.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:57:51 #236
395200 deadprez
One more rail
pi_146340201
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Verbaast me niets. Als je ook al ziet dat je Nederlandse white power hardcore hebt.

:r
Das waar. ;(

Of dit soort pareltjes

Stop the violence
Down with the hate
pi_146340216
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:57 schreef Inspireme het volgende:

deze is wel racistisch - dit itt zwarte piet:
pi_146340229
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:53 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Hé Hé eindelijk iemand met goede argumenten.

Klopt inderdaad, het is een kleinere groep. Alleen racistische elementen in een volksfeest kunnen gewoon niet meer anno 2014. Mensen voelen zich gediscrimineerd daardoor, maar in plaats van of kant A of kant B te kiezen kun je ook een compromis sluiten.

Veel mensen hier beweren dat de mensen die zich gediscrimineerd voelen zwarte piet helemaal weg willen hebben. Terwijl bij de meeste demonstratie's tegen zwarte piet er alleen maar gevraagd word om kleine aanpassingen(kroeshaar, roet ipv helemaal zwart).
  woensdag 5 november 2014 @ 18:59:04 #240
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146340254
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:57 schreef Inspireme het volgende:

Waarom zijn rare uitspraken van een stel mafketels ineens representatief voor alle mensen die er geen heil in zien om zwarte piet krampachtig te veranderen in een kaaspiet of weet ik het? Maar liever alles bij het oude houden.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:59:17 #241
395200 deadprez
One more rail
pi_146340262
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:58 schreef SuperFood het volgende:

[..]

deze is wel racistisch - dit itt zwarte piet:
[ afbeelding ]
Dat Zwarte Piet racisme is, is natuurlijk ook iets te simpel gesteld.
Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 5 november 2014 @ 19:01:17 #243
395200 deadprez
One more rail
pi_146340332
quote:
Gadverdamme, walgelijk volk.
Stop the violence
Down with the hate
pi_146340366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:01 schreef deadprez het volgende:

[..]

Gadverdamme, walgelijk volk.
zijn we het allemaal over eens denk ik :)
  woensdag 5 november 2014 @ 19:02:26 #245
395200 deadprez
One more rail
pi_146340385
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:02 schreef SuperFood het volgende:

[..]

zijn we het allemaal over eens denk ik :)
Nou, mooi zo. Lijkt me ook niet meer dan normaal eigenlijk.
Stop the violence
Down with the hate
pi_146340465
quote:
15s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:02 schreef deadprez het volgende:

[..]

Nou, mooi zo. Lijkt me ook niet meer dan normaal eigenlijk.
och je hebt altijd mensen die dat mooi vinden en zichzelf beter voelen dan <vul een ras / bevolkingsgroep in>
pi_146340472
quote:
5s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Waarom zijn rare uitspraken van een stel mafketels ineens representatief voor alle mensen die er geen heil in zien om zwarte piet krampachtig te veranderen in een kaaspiet of weet ik het? Maar liever alles bij het oude houden.
Het zijn geen stel. Het zijn er een heleboel. Je ziet ze op facebook, op demonstraties, op mijn bijbaantje (waarom gaan jullie gvd zwarte piet boycotten, kanker verraders!?!?!!) Het zal vast zo zijn dat ze de pro piet niet representeren maar op dit moment lijkt het er wel op ja.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:06:04 #248
395200 deadprez
One more rail
pi_146340550
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:04 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Het zijn geen stel. Het zijn er een heleboel. Je ziet ze op facebook, op demonstraties, op mijn bijbaantje (waarom gaan jullie gvd zwarte piet boycotten, kanker verraders!?!?!!) Het zal vast zo zijn dat ze de pro piet niet representeren maar op dit moment lijkt het er wel op ja.
Dat is gewoon omdat dat het schreeuwvolk is, de rest hoor je niet zo overdreven.
Stop the violence
Down with the hate
pi_146340582
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:06 schreef deadprez het volgende:

[..]

Dat is gewoon omdat dat het schreeuwvolk is, de rest hoor je niet zo overdreven.
Daar heb je een punt inderdaad. Ze overschreeuwen de normale pro-pieten.
pi_146340588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:04 schreef Inspireme het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen als je sinterklaas hoog in het vaandel hebt staan dat je organisaties die zich duidelijk afzetten en meedoen aan de zwarte piet zwartmakerij (:D) als verraders voelt.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:07:54 #251
395200 deadprez
One more rail
pi_146340650
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:06 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen als je sinterklaas hoog in het vaandel hebt staan dat je organisaties die zich duidelijk afzetten en meedoen aan de zwarte piet zwartmakerij (:D) als verraders voelt.
Verraders nog wel. :') Beetje overdreven.
Stop the violence
Down with the hate
pi_146340714
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:07 schreef deadprez het volgende:

[..]

Verraders nog wel. :') Beetje overdreven.
waarom. het is een traditie die velen van kinds af aan hebben meegekregen. die hun ouders al hebben gevierd, ouders die nu overleden zijn. en dat zou nu opeens drastisch moeten veranderen omdat er een klein groepje mensen het er opeens niet mee eens zijn? en dan doe jij er als organisatie aan mee? nee ik kan dat gevoel van verraad wel begrijpen.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:10:04 #253
395200 deadprez
One more rail
pi_146340748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:09 schreef SuperFood het volgende:

[..]

waarom. het is een traditie die velen van kinds af aan hebben meegekregen. die hun ouders al hebben gevierd, ouders die nu overleden zijn. en dat zou nu opeens drastisch moeten veranderen omdat er een klein groepje mensen het er opeens niet mee eens zijn? en dan doe jij er als organisatie aan mee? nee ik kan dat gevoel van verraad wel begrijpen.
Tradities veranderen nou eenmaal. En als het je niet bevalt, kun je dat ook op een normale manier laten merken.
Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 5 november 2014 @ 19:10:16 #254
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146340757
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:58 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Hé Hé eindelijk iemand met goede argumenten.

Klopt inderdaad, het is een kleinere groep. Alleen racistische elementen in een volksfeest kunnen gewoon niet meer anno 2014. Mensen voelen zich gediscrimineerd daardoor, maar in plaats van of kant A of kant B te kiezen kun je ook een compromis sluiten.

Veel mensen hier beweren dat de mensen die zich gediscrimineerd voelen zwarte piet helemaal weg willen hebben. Terwijl bij de meeste demonstratie's tegen zwarte piet er alleen maar gevraagd word om kleine aanpassingen(kroeshaar, roet ipv helemaal zwart).
Ik kan me ook wel in de tegenbeweging verplaatsen, enigszins de argumenten volgen. Maar dan denk ik, het is een kinderfeest. Het is bedoeld voor kinderen. Toen jij een jong was, zag je er toen racisme in? Of was Sinterklaas nu eenmaal de baas want hij was oud en dergelijke?
Ik zie er geen racisme in, ik zie dat er pas racisme ontstaat als je in iets onschuldigs racisme gaat zien. Er niets voor deze hele discussie niets aan de hand. Een kinderfeest, klaar. Ik persoonlijk vind het gezeur en ik persoonlijk vind ook dat zulke mensen de meerderheid hun lolletje moet gunnen. Want zoiets vreselijks gebeurt er niet. Mensen schminken zich zwart en strooien met snoepgoed, dat is het eigenlijk. Ik snap werkelijk waar niet hoe je je daar zó druk om kan maken. Sommige mensen doen net alsof ze iets vreselijks wordt aangedaan. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
pi_146340783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:09 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Drastisch ja? Het gaat hier om de huidskleur van zwarte piet en de rol die hij speelt. Maak er roetpiet van en laat die negroide kenmerken achter. Past toch veel beter bij het verhaaltje?
  woensdag 5 november 2014 @ 19:11:38 #256
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_146340807
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:10 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik kan me ook wel in de tegenbeweging verplaatsen, enigszins de argumenten volgen. Maar dan denk ik, het is een kinderfeest. Het is bedoeld voor kinderen. Toen jij een jong was, zag je er toen racisme in? Of was Sinterklaas nu eenmaal de baas want hij was oud en dergelijke?
Ik zie er geen racisme in, ik zie dat er pas racisme ontstaat als je in iets onschuldigs racisme gaat zien. Er niets voor deze hele discussie niets aan de hand. Een kinderfeest, klaar. Ik persoonlijk vind het gezeur en ik persoonlijk vind ook dat zulke mensen de meerderheid hun lolletje moet gunnen. Want zoiets vreselijks gebeurt er niet. Mensen schminken zich zwart en strooien met snoepgoed, dat is het eigenlijk. Ik snap werkelijk waar niet hoe je je daar zó druk om kan maken. Sommige mensen doen net alsof ze iets vreselijks wordt aangedaan. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
Het geeft vooral de sociale onrust weer in het land.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:13:21 #257
395200 deadprez
One more rail
pi_146340876
quote:

[..]

Het gaat er ook niet om of de kinderen er racisme in zien, natuurlijk is dat niet zo. Het gaat er, mij in ieder geval, om dat het uiterlijk van Zwarte Piet een beetje te veel lijkt op de manier waarop men in het verleden karikaturen maakte van donkere mensen.

Het vetgedrukte stukje gaat natuurlijk ook op voor een deel van het pro-Piet-kamp.
Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 5 november 2014 @ 19:13:48 #258
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146340894
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:11 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Het geeft vooral de sociale onrust aan in het land.
Nou nee. Die sociale onrust is juist door de discussie ontstaan, dat was daarvoor niet zo. Dat vind ik ook zo ironisch aan deze discussie; het was zogenaamd om racisme tegen te gaan, blank en donker nader naar elkaar toe te bewegen. Maar het tegenovergestelde gebeurde. Ik heb in Nederland (ik vind het bijna toestanden zoals je nog wel in de VS ziet) zelden zo'n polarisatie tussen donkere bevolking en blanke bevolking gezien. Terwijl de insteek eigenlijk het tegenovergestelde was.
pi_146340904
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:11 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Drastisch ja? Het gaat hier om de huidskleur van zwarte piet en de rol die hij speelt. Maak er roetpiet van en laat die negroide kenmerken achter. Past toch veel beter bij het verhaaltje?
ik vind het prima zoals het is en ik zie er geen neger in (nog nooit een zwarte neger tegengekomen ook, alleen bruine)
pi_146340923
quote:

[..]

Nou als ik mij erg gediscrimineerd zou voelen zou ik er ook een punt van maken. Dat het een kinderfeest is vind ik eigenlijk maar een drogreden, zoals ik eerder al in dit topic zei. Je kunt niet racistische elementen in een traditie aanhouden onder het mom het is een kinderfeest.

De kinderen voelen zich niet gediscrimineerd en hebben er eigenlijk geen besef van maar het gaat om de mensen die zich WEL gediscrimineerd voelen en dat is het punt wat mensen vaak missen.

Dat er al te lang over door gezeken word, uit het verband gerukt word en uitgebuit word vind ik eigenlijk het grootste probleem.

Toen ik zo klein was en nog in Sinterklaas geloofde maakte ik me niet druk om racisme maar of ik wel lief genoeg was geweest dit jaar.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:16:04 #261
395200 deadprez
One more rail
pi_146340976

Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 5 november 2014 @ 19:16:37 #262
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_146341002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:13 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nou nee. Die sociale onrust is juist door de discussie ontstaan, dat was daarvoor niet zo. Dat vind ik ook zo ironisch aan deze discussie; het was zogenaamd om racisme tegen te gaan, blank en donker nader naar elkaar toe te bewegen. Maar het tegenovergestelde gebeurde. Ik heb in Nederland (ik vind het bijna toestanden zoals je nog wel in de VS ziet) zelden zo'n polarisatie tussen donkere bevolking en blanke bevolking gezien. Terwijl de insteek eigenlijk het tegenovergestelde was.
Er zal wel al iets gebroeid hebben, dat kan je niet ontkennen. Veel haat tussen de bevolkingsgroepen, weinig samenhang en met de Sint kunnen ze scoren.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 19:16:48 #263
pi_146341013
quote:
Dit dus precies.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146341015
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:14 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Nou als ik mij erg gediscrimineerd zou voelen zou ik er ook een punt van maken. Dat het een kinderfeest is vind ik eigenlijk maar een drogreden, zoals ik eerder al in dit topic zei. Je kunt niet racistische elementen in een traditie aanhouden onder het mom het is een kinderfeest.

De kinderen voelen zich niet gediscrimineerd en hebben er eigenlijk geen besef van maar het gaat om de mensen die zich WEL gediscrimineerd voelen en dat is het punt wat mensen vaak missen.

Dat er al te lang over door gezeken word, uit het verband gerukt word en uitgebuit word vind ik eigenlijk het grootste probleem.

Toen ik zo klein was en nog in Sinterklaas geloofde maakte ik me niet druk om racisme maar of ik wel lief genoeg was geweest dit jaar.
zelfs als het 100.000 man is die zich gediscrimineerd voelen dan nog is het gelukkig zo dat we in een democratie leven. kan mij het schelen dat ze dat zo voelen - ze moeten hun gevoel maar eens laten nakijken (mijn persoonlijke mening - het is natuurlijk hun goed recht om zwarte piet als racisme te zien).
pi_146341017
quote:
Leuke chick, zie je meteen. Jammer van het kleurtje.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:17:11 #266
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146341028
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:13 schreef deadprez het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of de kinderen er racisme in zien, natuurlijk is dat niet zo. Het gaat er, mij in ieder geval, om dat het uiterlijk van Zwarte Piet een beetje te veel lijkt op de manier waarop men in het verleden karikaturen maakte van donkere mensen.

Het vetgedrukte stukje gaat natuurlijk ook op voor een deel van het pro-Piet-kamp.
In de geschiedenis heb je zoiets als heuristiek. Een bepaalde term of afbeelding kan soms in de loop der jaren veranderen qua connotatie of zelfs betekenis.
Zwarte piet is daar naar mijn mening een voorbeeld van. Er wordt allang geen neger meer mee bedoeld zoals op racistische prenten van vroeger. Zwarte piet is gewoon, nou ja, zwarte piet. Strooit met snoep en pleurt zogenaamd cadeautjes door de schoorsteen. Je kunt ook naar racisme gaan zoeken en juist door accent te leggen op de verschillen, terwijl die er eigenlijk niet eens zijn, werk je ook racisme in de hand.

Ik ben het verder eens hoor. Ik zag laatst zo'n filmpje van zo'n tegendemonstratie, zowel pro als anti kraamden dingen uit waarvan ik dacht, mijn hemel. Maar goed, je hebt altijd extreme gevallen er tussen zitten, waar de discussie ook over gaat, daar ontkom je niet aan.
pi_146341032
quote:
8} de smiley lijkt nog meer op dat eerste plaatje dan een echte zwarte piet
pi_146341094
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:17 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

8} de smiley lijkt nog meer op dat eerste plaatje dan een echte zwarte piet
het lijkt dus op een blanke met zwarte creme op. wat maak je je druk dan jong.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:19:16 #269
395200 deadprez
One more rail
pi_146341121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:17 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

In de geschiedenis heb je zoiets als heuristiek. Een bepaalde term of afbeelding kan soms in de loop der jaren veranderen qua connotatie of zelfs betekenis.
Zwarte piet is daar naar mijn mening een voorbeeld van. Er wordt allang geen neger meer mee bedoeld zoals op racistische prenten van vroeger. Zwarte piet is gewoon, nou ja, zwarte piet. Strooit met snoep en pleurt zogenaamd cadeautjes door de schoorsteen. Je kunt ook naar racisme gaan zoeken en juist door accent te leggen op de verschillen, terwijl die er eigenlijk niet eens zijn, werk je ook racisme in de hand.

Ik ben het verder eens hoor. Ik zag laatst zo'n filmpje van zo'n tegendemonstratie, zowel pro als anti kraamden dingen uit waarvan ik dacht, mijn hemel. Maar goed, je hebt altijd extreme gevallen er tussen zitten, waar de discussie ook over gaat, daar ontkom je niet aan.
Het gaat ook niet zozeer om wat er bedoeld wordt, maar hoe het overkomt op een deel van de bevolking.

En klopt, in beide kampen zitten nogal veel achterlijken. :')
Stop the violence
Down with the hate
pi_146341132
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:16 schreef SuperFood het volgende:

[..]

zelfs als het 100.000 man is die zich gediscrimineerd voelen dan nog is het gelukkig zo dat we in een democratie leven. kan mij het schelen dat ze dat zo voelen - ze moeten hun gevoel maar eens laten nakijken (mijn persoonlijke mening - het is natuurlijk hun goed recht om zwarte piet als racisme te zien).
Nou, oké.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:19:35 #271
395200 deadprez
One more rail
pi_146341137
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:18 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het lijkt dus op een blanke met zwarte creme op. wat maak je je druk dan jong.
Weet je wat dat is, op die eerste foto die ik postte?
Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 5 november 2014 @ 19:19:56 #272
395200 deadprez
One more rail
pi_146341146
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:16 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Een democratie moet geen dictatuur van de meerderheid worden. :P
Stop the violence
Down with the hate
pi_146341291
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:19 schreef deadprez het volgende:

[..]

Weet je wat dat is, op die eerste foto die ik postte?
i don't care - wat het ook is het bewijst niets.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:23:47 #274
395200 deadprez
One more rail
pi_146341303
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:23 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Uh, oké.
Stop the violence
Down with the hate
pi_146341323
quote:
5s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het zegt natuurlijk wel dat het bij veel mensen bepaalde emoties oproept. Als je dit zo constateert dan lijkt het me zeer gezond om Zwarte Piet te willen veranderen, al is het al om deze tokkies niet hun zin te geven.
pi_146341327
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:23 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Het bewijst wel degelijk iets, maar jij wilt dat niet in zien.
pi_146341358
De opinie hier op FOK! lijkt trouwens steeds meer tegen Zwarte Piet te zijn. _O_
pi_146341379
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:24 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Het bewijst wel degelijk iets, maar jij wilt dat niet in zien.
het bewijst even veel als
pi_146341388
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:24 schreef robin007bond het volgende:
De opinie hier op FOK! lijkt trouwens steeds meer tegen Zwarte Piet te zijn. _O_
dream on. jij ziet ze vliegen.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:25:41 #280
395200 deadprez
One more rail
pi_146341395
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:25 schreef SuperFood het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, niet echt eigenlijk.
Stop the violence
Down with the hate
pi_146341397
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een onzin.
pi_146341408
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:24 schreef robin007bond het volgende:
Nou hoppatee, nieuwe banner
  woensdag 5 november 2014 @ 19:26:48 #283
395200 deadprez
One more rail
pi_146341445
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zou wel beter zijn als Piet er in het vervolg zo uit zou zien tho, want hij is toch zwart van het roet?
Stop the violence
Down with the hate
pi_146341454
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:26 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Nou hoppatee, nieuwe banner
ja op basis van zijn gevoel. zelfs al is het gemeten dan nog is fok van danny en is hij degeen die bepaalt hoe of wat. in dit geval: danny _O_
  woensdag 5 november 2014 @ 19:29:14 #285
395200 deadprez
One more rail
pi_146341562
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:27 schreef SuperFood het volgende:
dan nog is fok van danny en is hij degeen die bepaalt hoe of wat.
Ja, dat weten we.
Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 5 november 2014 @ 19:33:01 #286
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_146341788
Weer een zeiktopic hierover -O-
  woensdag 5 november 2014 @ 19:34:13 #287
395200 deadprez
One more rail
pi_146341860
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:33 schreef hugecooll het volgende:
Logisch toch. Het is weer bijna Sinterklaas, dus er wordt ook weer meer over gesproken.
Stop the violence
Down with the hate
pi_146341913
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:33 schreef hugecooll het volgende:
hoop piet haters op fok die topics openen -O-
  woensdag 5 november 2014 @ 19:35:46 #289
179075 hugecooll
pi_146341957
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:34 schreef deadprez het volgende:

[..]

Logisch toch. Het is weer bijna Sinterklaas, dus er wordt ook weer meer over gesproken.
Ja, maar dat hoeven er toch niet direct meerdere per dag te zijn? Ik ga die shit eens wat actiever wegflikkeren
  woensdag 5 november 2014 @ 19:36:30 #290
395200 deadprez
One more rail
pi_146341997
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, maar dat hoeven er toch niet direct meerdere per dag te zijn? Ik ga die shit eens wat actiever wegflikkeren
Dat moet je zelf weten.
Stop the violence
Down with the hate
  Forum Admin woensdag 5 november 2014 @ 19:36:32 #291
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_146342000
Ach ik voel mee ook nog steeds gekwetst hoe de katholieken en protestanten eeuwenlang ons land verneukt hebben en verhuld in duisternis. Maar om nou Pasen Pinksteren of Kerst te willen afschaffen gaat me weer wat fur.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_146342013
quote:

[..]

O+ held
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 19:36:49 #293
pi_146342015
quote:

[..]

hoezo wegflikkeren :'(
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 19:37:02 #294
395200 deadprez
One more rail
pi_146342031
Nou deze is toch bijna vol.
Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 5 november 2014 @ 19:37:04 #295
179075 hugecooll
pi_146342034
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dees nie, die ZP-zeiktopics in het algemeen
  woensdag 5 november 2014 @ 19:37:13 #296
395200 deadprez
One more rail
pi_146342044
Zal ik hem volspammen met mijn coole abo-powers?
Stop the violence
Down with the hate
pi_146342047
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

op slot gooien, in de vergetelheid bonjouren O+
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 19:37:20 #298
pi_146342050
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:36 schreef Pharkus het volgende:
Ach ik voel mee ook nog steeds gekwetst hoe de katholieken en protestanten eeuwenlang ons land verneukt hebben en verhuld in duisternis. Maar om nou Pasen Pinksteren of Kerst te willen afschaffen gaat me weer wat fur.
oke.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 19:37:44 #299
pi_146342067
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:37 schreef deadprez het volgende:
Zal ik hem volspammen met mijn coole abo-powers?
ik wil lapo
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146342070
3
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 19:37:58 #301
pi_146342080
a