Er is niks gebeurd omdat 80% van Nederland stug vasthoudt aan die traditie zonder enig vermogen tot nuance. Puur uit nostalgie wordt dit feest nog gevierd.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Laat ik een ander balletje opgooien, want daar gaat iedereen in deze discussie aan voorbij.
Er was voorheen geen racisme, Sinterklaas werd gevierd, hartstikke gezellig allemaal, klaar. Toen kwam er een mislukt kunstenaartje die, puur voor naamsbekendheid, oproer ging kraaien. Zogenaamd onder het mom van het indammen van racisme. Wel, het jammere is dat iedereen daarin mee ging, want het tegenovergestelde is gebeurd. In plaats van racisme in te dammen is er allemaal een grotere tegenstelling (belachelijk dat we daar in 2014 nog steeds mee bezig zijn, maar goed) tussen blank en zwart ontstaan. De hele insteek heeft dus jammerlijk gefaald, dat is het hele ironische aan deze discussie.
Hoe weet jij dat er niet mensen zijn die zwarte piet altijd als racistisch hebben ervaren maar niet naar de media zijn gegaan?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Laat ik een ander balletje opgooien, want daar gaat iedereen in deze discussie aan voorbij.
Er was voorheen geen racisme, Sinterklaas werd gevierd, hartstikke gezellig allemaal, klaar. Toen kwam er een mislukt kunstenaartje die, puur voor naamsbekendheid, oproer ging kraaien. Zogenaamd onder het mom van het indammen van racisme. Wel, het jammere is dat iedereen daarin mee ging, want het tegenovergestelde is gebeurd. In plaats van racisme in te dammen is er allemaal een grotere tegenstelling (belachelijk dat we daar in 2014 nog steeds mee bezig zijn, maar goed) tussen blank en zwart ontstaan. De hele insteek heeft dus jammerlijk gefaald, dat is het hele ironische aan deze discussie.
jij zou weg gaan. ga dan.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er is niks gebeurd omdat 80% van Nederland stug vasthoudt aan die traditie zonder enig vermogen tot nuance. Puur uit nostalgie wordt dit feest nog gevierd.
Maar zoals ik al zei, ik ben hier weg, je had net gelijk over dat accepteren dat er mensen zijn die niet kunnen veranderen.
Dat is wel waar ja. Maar als je die Quinsy altijd in beeld ziet heeft vindt hij zich zo ontzettend verheven, en zo gedraagt ie zich ook. Werkelijk al-tijd. Dus denk niet dat hij hier ook maar iets van zal snappen maar gewoon de volgende "ja, maar..racisme" opgooit. Alles voor zijn eigen gelijk.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Idd.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef SuperFood het volgende:
FOK zegt hey, dit is waar we voor staan. Bevalt het je niet dan moet je daar je eigen conclusie maar uit trekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn er altijd. Echter, het was een zeer kleine minderheid. Er is al eens eerder onderzoek naar gedaan, een enquête en daaruit bleek dat het merendeel van de gekleurde mensen absoluut geen moeite heeft met Sinterklaas.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat er niet mensen zijn die zwarte piet altijd als racistisch hebben ervaren maar niet naar de media zijn gegaan?
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat het niet racistisch kan zijn.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:28 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee man het is een geloof, een traditie en een tof kinderfeest. alleen bejaarde niet gelovers zien er iets in wat er niet is.
Ik denk toch dat een negroide persoon zwarte piet anders beleeft dan een blank persoon.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.
Wat je nu ziet is dat een Jandoedel, genaamd Gario, heeft zitten zaniken om niets. In plaats van hem collectief te negeren, gewoon niets met zijn mening te doen, heeft men de fout gemaakt om hem serieus te nemen en in debat gegaan. Toen is de bom gebarsten en ineens is zwarte piet hartstikke racistisch. Wel, iedereen zijn of haar goed recht dat te vinden, maar ik persoonlijk vind dat men daar maling aan moet hebben en het feest gewoon vieren. Hier in Nederland hebben we altijd de gewoonte om tradities aan te passen als er een kleine minderheid is die daar last van heeft. Wel, in het leven kun je nu eenmaal niet alles leuk vinden, er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar goed, dat laat ik maar zo. Dat moeten die zeiksnorren over zwarte piet ook eens gaan doen.
Quinsy is een mislukt kunstenaartje. Met zijn kunst haalt hij het nieuws niet. Dus hij is maar de moderne grafrover gaan uithangen, onder het mom van ook slechte publiciteit is publiciteit, en lekker de boel gaan opstoken. Hij heeft er nog het meeste baat bij want inmiddels kent iedereen zijn naam.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja. Maar als je die Quinsy altijd in beeld ziet heeft vindt hij zich zo ontzettend verheven, en zo gedraagt ie zich ook. Werkelijk al-tijd. Dus denk niet dat hij hier ook maar iets van zal snappen maar gewoon de volgende "ja, maar..racisme" opgooit. Alles voor zijn eigen gelijk.
Waar dit een bijzonder mooi voorbeeld van is: http://giel.vara.nl/media/318843. Wat je van Giel vindt of niet, dit is (wederom) een bijzonder sneu optreden mijns inziens.
welk ras is zwarte piet nou helemaal. ik vind het racisme argument echt kul maar als je argumenten hebt hoor ik ze natuurlijk graag.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:34 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat het niet racistisch kan zijn.
Wat ik al zei, er is weleens onderzoek naar gedaan. Veruit het merendeel van de zwarte bevolking had geen moeite met Sinterklaas. Door deze discussie, zeker de anti-piet beweging probeert dat een beetje zo te draaien, lijkt het alsof ineens iedere donkere in Nederland zich vreselijk gediscrimineerd voelt. Dat is helemaal niet zo.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:36 schreef Pulzzar het volgende:
Echter vind ik wel: als meerdere negroide personen aangeven zich niet fijn te voelen bij het fenomeen Zwarte Piet en als het ook dilemma's geeft bij zwarte kinderen, is het wel fair om de Pieten een andere kleur te geven. Het is een kleine aanpassing; voor de rest hoeft er niks te veranderen aan het feest.
het medium FOK! kiest dus de kant van Zwarte Piet. Dat Danny dat als baas bepaald lijkt me logisch. Als jij een community hebt en bepaald dat je voor iets/iemand bent hebben je users het er mee te doen. Of ze vertrekken. Veel meer smaken heb je niet. En die kerstbanaan lijkt me een prima ding. Pleur je makkelijker dan een boom.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Fok! is niet pro-piet. Danny is pro-piet. Maar goed, die discussie gaan we niet uitkomen..
beetje dimmen ik ben hier de topicstarterquote:
dit staat ook in de OPquote:Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef SuperFood het volgende:
FOK zegt hey, dit is waar we voor staan. Bevalt het je niet dan moet je daar je eigen conclusie maar uit trekken.
tot het negroide ras volgens mij?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]
welk ras is zwarte piet nou helemaal. ik vind het racisme argument echt kul maar als je argumenten hebt hoor ik ze natuurlijk graag.
je zei dat je weg zou gaan. maar je bent natuurlijk welkom hoor. heb je even echte argumenten gegoogled maar niet gevonden?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
beetje dimmen ik ben hier de topicstarter
ow. zo heb ik dat nooit ervaren. maar je mag natuurlijk een mening hebbenquote:Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Inspireme het volgende:
[..]
tot het negroide ras volgens mij?
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je zei dat je weg zou gaan. maar je bent natuurlijk welkom hoor. heb je even echte argumenten gegoogled maar niet gevonden?
welkom terug ts
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Inspireme het volgende:
[..]
tot het negroide ras volgens mij?
Onderzoek in Amsterdam:quote:Op woensdag 5 november 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Wat ik al zei, er is weleens onderzoek naar gedaan.
Hij lijkt eigenlijk ook wel aziatisch met dat donkere huidskleur en kroeshaar.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:43 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ow. zo heb ik dat nooit ervaren. maar je mag natuurlijk een mening hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |