Owja en de PVV maakt optimaal gebruik van dit alles om kiezers te winnen.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:17 schreef Inspireme het volgende:
pvv'ers gingen als zwarte piet naar hun werk
In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ik zeg alleen dat achter de kleine dingen waar ik me nu druk over maak iets heel anders kan zitten Iets dat niks met smileys te maken heeft, maar met een achterhaald feest dat gevierd wordt, en de zekere eigenaar van deze website tracht te propageren
truequote:Op woensdag 5 november 2014 18:18 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Owja en de PVV maakt optimaal gebruik van dit alles om kiezers te winnen.
ow jaquote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ga eens ergens anders lollig doen
Zoals ik al zei, precies hetzelfde zou ook gezegd kunnen zijn toen de zwarten achterin de bus moesten gaan zitten. "Waar maak je je eigenlijk druk om, iets verder naar achter lopen.Maak er neit zo'n probleem van." Tuurlijk is dit iets anders maar in de basis is het hetzelfde.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.
Wat je nu ziet is dat een Jandoedel, genaamd Gario, heeft zitten zaniken om niets. In plaats van hem collectief te negeren, gewoon niets met zijn mening te doen, heeft men de fout gemaakt om hem serieus te nemen en in debat gegaan. Toen is de bom gebarsten en ineens is zwarte piet hartstikke racistisch. Wel, iedereen zijn of haar goed recht dat te vinden, maar ik persoonlijk vind dat men daar maling aan moet hebben en het feest gewoon vieren. Hier in Nederland hebben we altijd de gewoonte om tradities aan te passen als er een kleine minderheid is die daar last van heeft. Wel, in het leven kun je nu eenmaal niet alles leuk vinden, er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar goed, dat laat ik maar zo. Dat moeten die zeiksnorren over zwarte piet ook eens gaan doen.
Er zijn wel meer gekkies geweest die het dachten te ontkracht te hebben maar hard bewijs ontbreekt altijd.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ow ja
andere visie op zwarte piet's oorsprong: http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
Dat artikel beweert dat zwarte piet geen slaaf is omdat hij een roe heeftquote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ow ja
andere visie op zwarte piet's oorsprong: http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
net zoals jouw hard bewijs. gekkie die je er bent.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er zijn wel meer gekkies geweest die het dachten te ontkracht te hebben maar hard bewijs ontbreekt altijd.
Complete onzin inderdaad. Het is nooit bewezen dat hij wel een slaaf is, maar er is ook geen bewezen racistisch karakter. Kleine aanpassingen zouden, zoals jij al zei, voldoende zijn geweest maar het loopt allemaal een beetje uit de handquote:Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat artikel beweert dat zwarte piet geen slaaf is omdat hij een roe heeft
er zijn vele versies mbt de oorsprong van zwarte piet. dus ga lekker dropveters trekken met je niet bewezen slaven verhaal, het is even waarschijnlijk als vele andere theorieën en ook niet meer waard.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat artikel beweert dat zwarte piet geen slaaf is omdat hij een roe heeft
Het feest bevat nog gewoonten van vroeger, van andere tijden. Toen slavernij nog heel normaal was, dat er 150 jaar nodig was om dit in te zien vind ik ook een beetje raar. Wel is het zo dat er nog racistische onderdelen aan de zwarte piet zaten en anno 2014 kon dat gewoon niet meer. Dat heel zwarte piet weg moest is dan ook weer overdreven.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.
Wat je nu ziet is dat een Jandoedel, genaamd Gario, heeft zitten zaniken om niets. In plaats van hem collectief te negeren, gewoon niets met zijn mening te doen, heeft men de fout gemaakt om hem serieus te nemen en in debat gegaan. Toen is de bom gebarsten en ineens is zwarte piet hartstikke racistisch. Wel, iedereen zijn of haar goed recht dat te vinden, maar ik persoonlijk vind dat men daar maling aan moet hebben en het feest gewoon vieren. Hier in Nederland hebben we altijd de gewoonte om tradities aan te passen als er een kleine minderheid is die daar last van heeft. Wel, in het leven kun je nu eenmaal niet alles leuk vinden, er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar goed, dat laat ik maar zo. Dat moeten die zeiksnorren over zwarte piet ook eens gaan doen.
Eenschquote:Op woensdag 5 november 2014 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Complete onzin inderdaad. Het is nooit bewezen dat hij wel een slaaf is, maar er is ook geen bewezen racistisch karakter. Kleine aanpassingen zouden, zoals jij al zei, voldoende zijn geweest maar het loopt allemaal een beetje uit de hand
Je kan door logisch redeneren wel zelf bedenken dat dit allemaal stamt uit de slavernij.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef SuperFood het volgende:
[..]
net zoals jouw hard bewijs. gekkie die je er bent.
omdat jij denkt dat het daarvan afstamt moet ik het maar logisch vinden. goed argument wel.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan door logisch redeneren wel zelf bedenken dat dit allemaal stamt uit de slavernij.
Maar ik heb het hier wel gehad verder.
Het is gewoon een kansloos artikel waar argumenten als kroeshaar en negerlippen weg worden gedaan met "zwarte piet was geen slaaf want had een roe". Het deed mij eerlijk gezegd denken aan zo'n Illuminati proof artikeltje.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:24 schreef SuperFood het volgende:
[..]
er zijn vele versies mbt de oorsprong van zwarte piet. dus ga lekker dropveters trekken met je niet bewezen slaven verhaal, het is even waarschijnlijk als vele andere theorieën en ook niet meer waard.
omdat je zo'n leeghoofd bent zonder enig hard argument. doei he!quote:Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
ik ben weg uit dit topic, heb t wel gezien
Laat ik een ander balletje opgooien, want daar gaat iedereen in deze discussie aan voorbij.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, precies hetzelfde zou ook gezegd kunnen zijn toen de zwarten achterin de bus moesten gaan zitten. "Waar maak je je eigenlijk druk om, iets verder naar achter lopen.Maak er neit zo'n probleem van." Tuurlijk is dit iets anders maar in de basis is het hetzelfde.
het was maar een voorbeeldje. net zoals de theorie van ts dat het met slaven te maken heeft.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het is gewoon een kansloos artikel waar argumenten als kroeshaar en negerlippen weg worden gedaan met "zwarte piet was geen slaaf want had een roe". Het deed mij eerlijk gezegd denken aan zo'n Illuminati proof artikeltje.
Jij post een artikel als argument, en hebt verder zelf nog geen goed argument gegeven.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
omdat je zo'n leeghoofd bent zonder enig hard argument. doei he!
het artikel geeft een voorbeeld van 1 van de vele andere theorieën waar zwarte piet van afstamt. ts beweert van de slaven maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat die ontstaanshistorie meer likely is dan een andere. that's all.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Jij post een artikel als argument, en hebt verder zelf nog geen goed argument gegeven.
nee man het is een geloof, een traditie en een tof kinderfeest. alleen bejaarde niet gelovers zien er iets in wat er niet is.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:28 schreef Inspireme het volgende:
weg met zwarte piet
weg met zwarte piet
een kinderfeest? een verkapt kinderfeestje met een racistisch element erin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |