abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:02:24 #126
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146338297
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Echt he :') snap oprecht niet waarom men zich zo druk maakt hierover :')
Dat werd vast ook gezegd in de tijd dat bepaalde mensen achterin de bus moesten gaan zitten.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Sport woensdag 5 november 2014 @ 18:03:24 #127
274204 crew  Mexicanobakker
pi_146338329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:57 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je niet serieus bent.. Je snapt me wel.
Ik snap heus wel wat je bedoelt, alleen is nooit duidelijk bewezen dat het een pro-slavernij traditie is. De pieten zijn geen bewezen slaven. Wel is de kans groot dat zij als ex-slaven te boek zouden kunnen staan, maar dan kunnen we ook zoveel afschaffen. Het is te vergezocht, en wat mij betreft zou de zaak prima afgedaan kunnen worden met de piet zwart houden en de oorbellen en lippenstift, die overbodig zijn, te verwijderen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 5 november 2014 @ 18:03:58 #128
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146338345
Bij deze alvast een klacht over de Kerstman smiley.
Fok! doet aan fatshaming :r :r
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Redactie Sport woensdag 5 november 2014 @ 18:04:03 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_146338351
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat werd vast ook gezegd in de tijd dat bepaalde mensen achterin de bus moesten gaan zitten.
Over kromme vergelijkingen gesproken. Teringjantje.

Is de zweepsmiley ook racistisch tegenover sadomasochisten?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:06:31 #130
pi_146338419
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Over kromme vergelijkingen gesproken.
Ben ik het niet mee eens. Iets kleins kan in de basis iets groots zijn.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 5 november 2014 @ 18:08:25 #131
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146338473
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen hier aanstoot aan kunnen nemen. Wat een gezeik allemaal zeg.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_146338505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen hier aanstoot aan kunnen nemen. Wat een gezeik allemaal zeg.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:09:42 #133
pi_146338512
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
quote:

[..]

Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146338539
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Omdat ik toch nog even wil antwoorden omdat je het andere topic gesloten had, hier nog even snel. Ik zie wel of je hem sluit, maar lees het in ieder geval nog eens.

[..]

Uw gedrag jegens zwarte piet vind ik anders ook redelijk kinderachtig. Iets te fanatiek over een feest dat duidelijk alleen voor kinderen bedoeld is, wat niks te zoeken heeft (naar mijn mening) op het FOK! forum. Wat ongelooflijk provocatief weer, maar daar smul je (ben dat "u" een beetje beu) natuurlijk wel van, vooral als je weer lekker usertjes mag bannen.

Aan de andere kant: wees blij dat mensen er zich druk om maken. Geeft wel aan dat FOK! wel iets betekent voor velen hier.

Enfin, het is natuurlijk jouw site, dus doe wat je niet laten kunt, maar dit is mijn mening erover.
zwarte piet is een geloof. ik ga je aanklagen jij hater 8}
  woensdag 5 november 2014 @ 18:11:33 #135
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_146338562
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

[..]

Dat is appels met peren vergelijken. Dit is een kinderfeest. Er lopen zwarte pieten rond. Dat is het.
Wat jij aanhaalt, dat is discriminatie. Toen hadden negers minder rechten dan de mens. Werden ze op allerlei vlakken in het dagelijks leven het leven onmogelijk en of zuur gemaakt. Dat is absoluut niet te vergelijken met die ene dag van het jaar waarop sommige zichzelf met schmink zwart schilderen en vervolgens met snoepgoed smijten.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_146338570
quote:

[..]

:')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_146338577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik snap heus wel wat je bedoelt, alleen is nooit duidelijk bewezen dat het een pro-slavernij traditie is. De pieten zijn geen bewezen slaven. Wel is de kans groot dat zij als ex-slaven te boek zouden kunnen staan, maar dan kunnen we ook zoveel afschaffen. Het is te vergezocht, en wat mij betreft zou de zaak prima afgedaan kunnen worden met de piet zwart houden en de oorbellen en lippenstift, die overbodig zijn, te verwijderen.
Ik vind het niet vergezocht, kroeshaar, negerlippen en helemaal zwart van de roetvlekken? Wel ben ik met je eens dat zwarte piet inderdaad geen bewezen slaaf is maar ik snap dat sommige mensen zich hiermee gediscrimineerd voelen.

Ook meende ik dat zwarte piet ontstaan is in de tijd van de slavernij en toen als het zwarte negertje het knechtje van de grote blanke Sinterklaas moest spelen maar hier heb ik me nooit echt in verdiept.

Kleine aanpassingen waren genoeg geweest inderdaad, maar zwarte piet op deze voet door laten gaan was not-done geweest. En het smoesje van kinderfeest kennen we nu wel, net zoals de meeste reactie's waren dat Hitler ook goed met kinderen was
pi_146338619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik vind het niet vergezocht, kroeshaar, negerlippen en helemaal zwart van de roetvlekken? Wel ben ik met je eens dat zwarte piet inderdaad geen bewezen slaaf is maar ik snap dat sommige mensen zich hiermee gediscrimineerd voelen.

Ook meende ik dat zwarte piet ontstaan is in de tijd van de slavernij en toen als het zwarte negertje het knechtje van de grote blanke Sinterklaas moest spelen maar hier heb ik me nooit echt in verdiept.

Kleine aanpassingen waren genoeg geweest inderdaad, maar zwarte piet op deze voet door laten gaan was not-done geweest. En het smoesje van kinderfeest kennen we nu wel, net zoals de meeste reactie's waren dat Hitler ook goed met kinderen was
het is een geloof. een moslim mag ook geloven dat niet gelovigen dood mogen. so shut it het is heilig :)
pi_146338629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik snap er geen reet van dat er *ineens* zoveel mensen zicht gediscrimineerd voelen. Maar nu is het een hype en durven ze ineens rechtszaken aan te spannen tegen scholen, gemeentes weet ik wat. Stelletje meelopers zijn het.
pi_146338658
zwarte piet moet blijven
pi_146338663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het is een geloof. een moslim mag ook geloven dat niet gelovigen dood mogen. so shut it het is heilig :)
What the fuck?
pi_146338689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:14 schreef Harlekien het volgende:

[..]

What the fuck?
je GELOOFT in sinterklaas en zwarte piet - of niet. het is een GELOOF. afblijven dus :)
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:16:08 #143
pi_146338702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken. Dit is een kinderfeest. Er lopen zwarte pieten rond. Dat is het.
Wat jij aanhaalt, dat is discriminatie. Toen hadden negers minder rechten dan de mens. Werden ze op allerlei vlakken in het dagelijks leven het leven onmogelijk en of zuur gemaakt. Dat is absoluut niet te vergelijken met die ene dag van het jaar waarop sommige zichzelf met schmink zwart schilderen en vervolgens met snoepgoed smijten.
Maar ik zeg alleen dat achter de kleine dingen waar ik me nu druk over maak iets heel anders kan zitten Iets dat niks met smileys te maken heeft, maar met een achterhaald feest dat gevierd wordt, en de zekere eigenaar van deze website tracht te propageren
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146338703
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Ik snap er geen reet van dat er *ineens* zoveel mensen zicht gediscrimineerd voelen. Maar nu is het een hype en durven ze ineens rechtszaken aan te spannen tegen scholen, gemeentes weet ik wat. Stelletje meelopers zijn het.
Is niet ineens, deze discussie kwam elk jaar terug. Al sinds vroeger hoor. Het was elk jaar een hype, het verschil is dat steeds mensen het in gingen zien en het er mee eens waren dat het zwarte piet gebeuren wel moest veranderen.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 18:16:41 #145
pi_146338721
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:15 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je GELOOFT in sinterklaas en zwarte piet - of niet. het is een GELOOF. afblijven dus :)
ONZ is hiernaast. Doei.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146338724
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:15 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Godverredomme, ben je serieus?
pi_146338741
pvv'ers gingen als zwarte piet naar hun werk
pi_146338751
het is gewoon een feit. doei met je non-argument.
pi_146338770
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Een kinderfeest met nog zoveel traditie uit de tijd van de slavernij dat mensen zich gediscrimineerd voelden, kleine aanpassingen waren eigenlijk wel nodig.
pi_146338783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:18 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Een kinderfeest met nog zoveel traditie uit de tijd van de slavernij dat mensen zich gediscrimineerd voelden, kleine aanpassingen waren eigenlijk wel nodig.
wat een hoop aannames.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')