<==== deze ook goedquote:
Link naar dat interview?quote:Op woensdag 5 november 2014 16:52 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Kom jij dan eens met steekhoudende argumenten waarom Zwarte Piet racistisch zou zijn? Daarnaast heeft het volgens mij weinig nut om veel energie in een discussie met jou te beginnen omdat jij toch al overtuigd bent van je eigen gelijk. Ik zou zeggen lees het interview dat ik het afgelopen weekend heb gedaan met Arnold-Jan Scheer, een man die al dertig jaar onderzoek doet naar de herkomst van het hele Sinterklaas gebeuren. De grootste leugen die in Nederland heerst is dat het personage Zwarte Piet door een schoolmeester in 1850 zou zijn bedacht! Zwarte Piet is geen Afrikaan of andere kleurling!
Feit is dat ik niet per se voor ben, maar wel doodmoe word van raasiesme roepers om elke scheet.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
nee hoor. ik uit alleen mij mening. ik ben er alleen tegen maar het is niet zo dat ik emotioneel word, iets wat je bij beide kanten wel tegenkomt.
quote:Op woensdag 5 november 2014 15:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er is maar een hele kleine groep die er een probleem mee heeft hoor.
Waar heb ik dat ooit gezegd? Kijk je trekt iets te snel een conclusiezie je.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:52 schreef dekatophetspek het volgende:
waarom Zwarte Piet racistisch zou zijn?
En waarom quote je mij daarvoor?quote:Op woensdag 5 november 2014 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Feit is dat ik niet per se voor ben, maar wel doodmoe word van raasiesme roepers om elke scheet.
Zoals die Serena Willams die voor man werd uitgemaakt, THAT'S RACIST!
Hoe dan?!!!![]()
![]()
.
Omdat jij de enige anti-pieter bent hierquote:Op woensdag 5 november 2014 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En waarom quote je mij daarvoor?
ik ben hier niet voor grappen en grollenquote:Op woensdag 5 november 2014 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat jij de enige anti-pieter bent hier.
Nee neequote:Op woensdag 5 november 2014 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
ik ben hier niet voor grappen en grollen
Bij een groepsverkrachting heeft de meerderheid ook lol en is er 1 iemand die er problemen mee heeft, zullen we dat dan ook maar gelijk goedkeuren?quote:Op woensdag 5 november 2014 15:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er is maar een hele kleine groep die er een probleem mee heeft hoor.
whaha briljant ditquote:Op woensdag 5 november 2014 17:07 schreef john-hert het volgende:
[..]
Bij een groepsverkrachting heeft de meerderheid ook lol en is er 1 iemand die er problemen mee heeft, zullen we dat dan ook maar gelijk goedkeuren?
Hoiquote:Op woensdag 5 november 2014 17:21 schreef Evi_90 het volgende:
Haten op Zwarte Piet![]()
Oja, de kerstman mag wel afgeschaft worden. Daaaag![]()
Als alleen al het zien van een zwarte piet hetzelfde gevoel oproept als het ondergaan van een groepsverkrachting, ligt het probleem waarschijnlijk bij jou, niet bij zwarte piet.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:07 schreef john-hert het volgende:
[..]
Bij een groepsverkrachting heeft de meerderheid ook lol en is er 1 iemand die er problemen mee heeft, zullen we dat dan ook maar gelijk goedkeuren?
Of bij haar.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:29 schreef Latert het volgende:
[..]
Als alleen al het zien van een zwarte piet hetzelfde gevoel oproept als het ondergaan van een groepsverkrachting, ligt het probleem waarschijnlijk bij jou, niet bij zwarte piet.
Dit ja, obsessief tot en metquote:Op woensdag 5 november 2014 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Iets te fanatiek over een feest dat duidelijk alleen voor kinderen bedoeld is,
Ontkennen dat een traditie gebaseerd is op slavernij en iemand die dit wel ziet dom noemen. Dat ik dit nog mee mocht maken.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef Danny het volgende:
[..]
een traditie waarin slaven worden gehouden en mishandeld vergelijken met een traditie waarin kinderen snoep en speelgoed krijgen is gewoon te dom om serieus op te reageren. Sorry.
Sowieso is dit geen discussiepunt. Zwarte Piet blijft op FOK!.
Alle tradities zijn gebaseerd op slavernij? Dat zeg je nu?quote:Op woensdag 5 november 2014 17:34 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ontkennen dat een traditie gebaseerd is op slavernij en iemand die dit wel ziet dom noemen. Dat ik dit nog mee mocht maken.
Dat je Zwarte Piet op FOK! wilt houden, oké maar wat je hier boven zegt is eigenlijk te dom om op te reageren ook al doe ik het toch.
Het gaat om het principe.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:29 schreef Latert het volgende:
[..]
Als alleen al het zien van een zwarte piet hetzelfde gevoel oproept als het ondergaan van een groepsverkrachting, ligt het probleem waarschijnlijk bij jou, niet bij zwarte piet.
Ik hoop voor je dat je niet serieus bent.. Je snapt me wel.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle tradities zijn gebaseerd op slavernij? Dat zeg je nu?
Echt hequote:Op woensdag 5 november 2014 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we nu ook weer krom liggen over een stel smilies?
Het zit diep blijkbaar.
Dat werd vast ook gezegd in de tijd dat bepaalde mensen achterin de bus moesten gaan zitten.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Echt hesnap oprecht niet waarom men zich zo druk maakt hierover
Ik snap heus wel wat je bedoelt, alleen is nooit duidelijk bewezen dat het een pro-slavernij traditie is. De pieten zijn geen bewezen slaven. Wel is de kans groot dat zij als ex-slaven te boek zouden kunnen staan, maar dan kunnen we ook zoveel afschaffen. Het is te vergezocht, en wat mij betreft zou de zaak prima afgedaan kunnen worden met de piet zwart houden en de oorbellen en lippenstift, die overbodig zijn, te verwijderen.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:57 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je niet serieus bent.. Je snapt me wel.
Over kromme vergelijkingen gesproken. Teringjantje.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat werd vast ook gezegd in de tijd dat bepaalde mensen achterin de bus moesten gaan zitten.
Ben ik het niet mee eens. Iets kleins kan in de basis iets groots zijn.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Over kromme vergelijkingen gesproken.
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen hier aanstoot aan kunnen nemen. Wat een gezeik allemaal zeg.
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen hier aanstoot aan kunnen nemen. Wat een gezeik allemaal zeg.
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat werd vast ook gezegd in de tijd dat bepaalde mensen achterin de bus moesten gaan zitten.
zwarte piet is een geloof. ik ga je aanklagen jij haterquote:Op woensdag 5 november 2014 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Omdat ik toch nog even wil antwoorden omdat je het andere topic gesloten had, hier nog even snel. Ik zie wel of je hem sluit, maar lees het in ieder geval nog eens.
[..]
Uw gedrag jegens zwarte piet vind ik anders ook redelijk kinderachtig. Iets te fanatiek over een feest dat duidelijk alleen voor kinderen bedoeld is, wat niks te zoeken heeft (naar mijn mening) op het FOK! forum. Wat ongelooflijk provocatief weer, maar daar smul je (ben dat "u" een beetje beu) natuurlijk wel van, vooral als je weer lekker usertjes mag bannen.
Aan de andere kant: wees blij dat mensen er zich druk om maken. Geeft wel aan dat FOK! wel iets betekent voor velen hier.
Enfin, het is natuurlijk jouw site, dus doe wat je niet laten kunt, maar dit is mijn mening erover.
Dat is appels met peren vergelijken. Dit is een kinderfeest. Er lopen zwarte pieten rond. Dat is het.quote:
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind het niet vergezocht, kroeshaar, negerlippen en helemaal zwart van de roetvlekken? Wel ben ik met je eens dat zwarte piet inderdaad geen bewezen slaaf is maar ik snap dat sommige mensen zich hiermee gediscrimineerd voelen.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik snap heus wel wat je bedoelt, alleen is nooit duidelijk bewezen dat het een pro-slavernij traditie is. De pieten zijn geen bewezen slaven. Wel is de kans groot dat zij als ex-slaven te boek zouden kunnen staan, maar dan kunnen we ook zoveel afschaffen. Het is te vergezocht, en wat mij betreft zou de zaak prima afgedaan kunnen worden met de piet zwart houden en de oorbellen en lippenstift, die overbodig zijn, te verwijderen.
het is een geloof. een moslim mag ook geloven dat niet gelovigen dood mogen. so shut it het is heiligquote:Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik vind het niet vergezocht, kroeshaar, negerlippen en helemaal zwart van de roetvlekken? Wel ben ik met je eens dat zwarte piet inderdaad geen bewezen slaaf is maar ik snap dat sommige mensen zich hiermee gediscrimineerd voelen.
Ook meende ik dat zwarte piet ontstaan is in de tijd van de slavernij en toen als het zwarte negertje het knechtje van de grote blanke Sinterklaas moest spelen maar hier heb ik me nooit echt in verdiept.
Kleine aanpassingen waren genoeg geweest inderdaad, maar zwarte piet op deze voet door laten gaan was not-done geweest. En het smoesje van kinderfeest kennen we nu wel, net zoals de meeste reactie's waren dat Hitler ook goed met kinderen was
Ik snap er geen reet van dat er *ineens* zoveel mensen zicht gediscrimineerd voelen. Maar nu is het een hype en durven ze ineens rechtszaken aan te spannen tegen scholen, gemeentes weet ik wat. Stelletje meelopers zijn het.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik vind het niet vergezocht, kroeshaar, negerlippen en helemaal zwart van de roetvlekken? Wel ben ik met je eens dat zwarte piet inderdaad geen bewezen slaaf is maar ik snap dat sommige mensen zich hiermee gediscrimineerd voelen.
Ook meende ik dat zwarte piet ontstaan is in de tijd van de slavernij en toen als het zwarte negertje het knechtje van de grote blanke Sinterklaas moest spelen maar hier heb ik me nooit echt in verdiept.
Kleine aanpassingen waren genoeg geweest inderdaad, maar zwarte piet op deze voet door laten gaan was not-done geweest. En het smoesje van kinderfeest kennen we nu wel, net zoals de meeste reactie's waren dat Hitler ook goed met kinderen was
What the fuck?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het is een geloof. een moslim mag ook geloven dat niet gelovigen dood mogen. so shut it het is heilig
Maar ik zeg alleen dat achter de kleine dingen waar ik me nu druk over maak iets heel anders kan zitten Iets dat niks met smileys te maken heeft, maar met een achterhaald feest dat gevierd wordt, en de zekere eigenaar van deze website tracht te propagerenquote:Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken. Dit is een kinderfeest. Er lopen zwarte pieten rond. Dat is het.
Wat jij aanhaalt, dat is discriminatie. Toen hadden negers minder rechten dan de mens. Werden ze op allerlei vlakken in het dagelijks leven het leven onmogelijk en of zuur gemaakt. Dat is absoluut niet te vergelijken met die ene dag van het jaar waarop sommige zichzelf met schmink zwart schilderen en vervolgens met snoepgoed smijten.
Is niet ineens, deze discussie kwam elk jaar terug. Al sinds vroeger hoor. Het was elk jaar een hype, het verschil is dat steeds mensen het in gingen zien en het er mee eens waren dat het zwarte piet gebeuren wel moest veranderen.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van dat er *ineens* zoveel mensen zicht gediscrimineerd voelen. Maar nu is het een hype en durven ze ineens rechtszaken aan te spannen tegen scholen, gemeentes weet ik wat. Stelletje meelopers zijn het.
ONZ is hiernaast. Doei.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:15 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je GELOOFT in sinterklaas en zwarte piet - of niet. het is een GELOOF. afblijven dus
Godverredomme, ben je serieus?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:15 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je GELOOFT in sinterklaas en zwarte piet - of niet. het is een GELOOF. afblijven dus
Een kinderfeest met nog zoveel traditie uit de tijd van de slavernij dat mensen zich gediscrimineerd voelden, kleine aanpassingen waren eigenlijk wel nodig.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken. Dit is een kinderfeest. Er lopen zwarte pieten rond. Dat is het.
Wat jij aanhaalt, dat is discriminatie. Toen hadden negers minder rechten dan de mens. Werden ze op allerlei vlakken in het dagelijks leven het leven onmogelijk en of zuur gemaakt. Dat is absoluut niet te vergelijken met die ene dag van het jaar waarop sommige zichzelf met schmink zwart schilderen en vervolgens met snoepgoed smijten.
wat een hoop aannames.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:18 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Een kinderfeest met nog zoveel traditie uit de tijd van de slavernij dat mensen zich gediscrimineerd voelden, kleine aanpassingen waren eigenlijk wel nodig.
Owja en de PVV maakt optimaal gebruik van dit alles om kiezers te winnen.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:17 schreef Inspireme het volgende:
pvv'ers gingen als zwarte piet naar hun werk
In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ik zeg alleen dat achter de kleine dingen waar ik me nu druk over maak iets heel anders kan zitten Iets dat niks met smileys te maken heeft, maar met een achterhaald feest dat gevierd wordt, en de zekere eigenaar van deze website tracht te propageren
truequote:Op woensdag 5 november 2014 18:18 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Owja en de PVV maakt optimaal gebruik van dit alles om kiezers te winnen.
ow jaquote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ga eens ergens anders lollig doen
Zoals ik al zei, precies hetzelfde zou ook gezegd kunnen zijn toen de zwarten achterin de bus moesten gaan zitten. "Waar maak je je eigenlijk druk om, iets verder naar achter lopen.Maak er neit zo'n probleem van." Tuurlijk is dit iets anders maar in de basis is het hetzelfde.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.
Wat je nu ziet is dat een Jandoedel, genaamd Gario, heeft zitten zaniken om niets. In plaats van hem collectief te negeren, gewoon niets met zijn mening te doen, heeft men de fout gemaakt om hem serieus te nemen en in debat gegaan. Toen is de bom gebarsten en ineens is zwarte piet hartstikke racistisch. Wel, iedereen zijn of haar goed recht dat te vinden, maar ik persoonlijk vind dat men daar maling aan moet hebben en het feest gewoon vieren. Hier in Nederland hebben we altijd de gewoonte om tradities aan te passen als er een kleine minderheid is die daar last van heeft. Wel, in het leven kun je nu eenmaal niet alles leuk vinden, er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar goed, dat laat ik maar zo. Dat moeten die zeiksnorren over zwarte piet ook eens gaan doen.
Er zijn wel meer gekkies geweest die het dachten te ontkracht te hebben maar hard bewijs ontbreekt altijd.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ow ja
andere visie op zwarte piet's oorsprong: http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
Dat artikel beweert dat zwarte piet geen slaaf is omdat hij een roe heeftquote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ow ja
andere visie op zwarte piet's oorsprong: http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
net zoals jouw hard bewijs. gekkie die je er bent.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er zijn wel meer gekkies geweest die het dachten te ontkracht te hebben maar hard bewijs ontbreekt altijd.
Complete onzin inderdaad. Het is nooit bewezen dat hij wel een slaaf is, maar er is ook geen bewezen racistisch karakter. Kleine aanpassingen zouden, zoals jij al zei, voldoende zijn geweest maar het loopt allemaal een beetje uit de handquote:Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat artikel beweert dat zwarte piet geen slaaf is omdat hij een roe heeft
er zijn vele versies mbt de oorsprong van zwarte piet. dus ga lekker dropveters trekken met je niet bewezen slaven verhaal, het is even waarschijnlijk als vele andere theorieėn en ook niet meer waard.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat artikel beweert dat zwarte piet geen slaaf is omdat hij een roe heeft
Het feest bevat nog gewoonten van vroeger, van andere tijden. Toen slavernij nog heel normaal was, dat er 150 jaar nodig was om dit in te zien vind ik ook een beetje raar. Wel is het zo dat er nog racistische onderdelen aan de zwarte piet zaten en anno 2014 kon dat gewoon niet meer. Dat heel zwarte piet weg moest is dan ook weer overdreven.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In de jaren 80 is er al eens eerder een korte ophef over geweest, die ophef stierf toen snel want men wist ook wel dat ze eigenlijk aan het zeuren waren.
Wat je nu ziet is dat een Jandoedel, genaamd Gario, heeft zitten zaniken om niets. In plaats van hem collectief te negeren, gewoon niets met zijn mening te doen, heeft men de fout gemaakt om hem serieus te nemen en in debat gegaan. Toen is de bom gebarsten en ineens is zwarte piet hartstikke racistisch. Wel, iedereen zijn of haar goed recht dat te vinden, maar ik persoonlijk vind dat men daar maling aan moet hebben en het feest gewoon vieren. Hier in Nederland hebben we altijd de gewoonte om tradities aan te passen als er een kleine minderheid is die daar last van heeft. Wel, in het leven kun je nu eenmaal niet alles leuk vinden, er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar goed, dat laat ik maar zo. Dat moeten die zeiksnorren over zwarte piet ook eens gaan doen.
Eenschquote:Op woensdag 5 november 2014 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Complete onzin inderdaad. Het is nooit bewezen dat hij wel een slaaf is, maar er is ook geen bewezen racistisch karakter. Kleine aanpassingen zouden, zoals jij al zei, voldoende zijn geweest maar het loopt allemaal een beetje uit de hand
Je kan door logisch redeneren wel zelf bedenken dat dit allemaal stamt uit de slavernij.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:22 schreef SuperFood het volgende:
[..]
net zoals jouw hard bewijs. gekkie die je er bent.
omdat jij denkt dat het daarvan afstamt moet ik het maar logisch vinden. goed argument wel.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan door logisch redeneren wel zelf bedenken dat dit allemaal stamt uit de slavernij.
Maar ik heb het hier wel gehad verder.
Het is gewoon een kansloos artikel waar argumenten als kroeshaar en negerlippen weg worden gedaan met "zwarte piet was geen slaaf want had een roe". Het deed mij eerlijk gezegd denken aan zo'n Illuminati proof artikeltje.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:24 schreef SuperFood het volgende:
[..]
er zijn vele versies mbt de oorsprong van zwarte piet. dus ga lekker dropveters trekken met je niet bewezen slaven verhaal, het is even waarschijnlijk als vele andere theorieėn en ook niet meer waard.
omdat je zo'n leeghoofd bent zonder enig hard argument. doei he!quote:Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
ik ben weg uit dit topic, heb t wel gezien
Laat ik een ander balletje opgooien, want daar gaat iedereen in deze discussie aan voorbij.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, precies hetzelfde zou ook gezegd kunnen zijn toen de zwarten achterin de bus moesten gaan zitten. "Waar maak je je eigenlijk druk om, iets verder naar achter lopen.Maak er neit zo'n probleem van." Tuurlijk is dit iets anders maar in de basis is het hetzelfde.
het was maar een voorbeeldje. net zoals de theorie van ts dat het met slaven te maken heeft.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het is gewoon een kansloos artikel waar argumenten als kroeshaar en negerlippen weg worden gedaan met "zwarte piet was geen slaaf want had een roe". Het deed mij eerlijk gezegd denken aan zo'n Illuminati proof artikeltje.
Jij post een artikel als argument, en hebt verder zelf nog geen goed argument gegeven.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
omdat je zo'n leeghoofd bent zonder enig hard argument. doei he!
het artikel geeft een voorbeeld van 1 van de vele andere theorieėn waar zwarte piet van afstamt. ts beweert van de slaven maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat die ontstaanshistorie meer likely is dan een andere. that's all.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Jij post een artikel als argument, en hebt verder zelf nog geen goed argument gegeven.
nee man het is een geloof, een traditie en een tof kinderfeest. alleen bejaarde niet gelovers zien er iets in wat er niet is.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:28 schreef Inspireme het volgende:
weg met zwarte piet
weg met zwarte piet
een kinderfeest? een verkapt kinderfeestje met een racistisch element erin
Er is niks gebeurd omdat 80% van Nederland stug vasthoudt aan die traditie zonder enig vermogen tot nuance. Puur uit nostalgie wordt dit feest nog gevierd.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Laat ik een ander balletje opgooien, want daar gaat iedereen in deze discussie aan voorbij.
Er was voorheen geen racisme, Sinterklaas werd gevierd, hartstikke gezellig allemaal, klaar. Toen kwam er een mislukt kunstenaartje die, puur voor naamsbekendheid, oproer ging kraaien. Zogenaamd onder het mom van het indammen van racisme. Wel, het jammere is dat iedereen daarin mee ging, want het tegenovergestelde is gebeurd. In plaats van racisme in te dammen is er allemaal een grotere tegenstelling (belachelijk dat we daar in 2014 nog steeds mee bezig zijn, maar goed) tussen blank en zwart ontstaan. De hele insteek heeft dus jammerlijk gefaald, dat is het hele ironische aan deze discussie.
Hoe weet jij dat er niet mensen zijn die zwarte piet altijd als racistisch hebben ervaren maar niet naar de media zijn gegaan?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Laat ik een ander balletje opgooien, want daar gaat iedereen in deze discussie aan voorbij.
Er was voorheen geen racisme, Sinterklaas werd gevierd, hartstikke gezellig allemaal, klaar. Toen kwam er een mislukt kunstenaartje die, puur voor naamsbekendheid, oproer ging kraaien. Zogenaamd onder het mom van het indammen van racisme. Wel, het jammere is dat iedereen daarin mee ging, want het tegenovergestelde is gebeurd. In plaats van racisme in te dammen is er allemaal een grotere tegenstelling (belachelijk dat we daar in 2014 nog steeds mee bezig zijn, maar goed) tussen blank en zwart ontstaan. De hele insteek heeft dus jammerlijk gefaald, dat is het hele ironische aan deze discussie.
jij zou weg gaan. ga dan.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er is niks gebeurd omdat 80% van Nederland stug vasthoudt aan die traditie zonder enig vermogen tot nuance. Puur uit nostalgie wordt dit feest nog gevierd.
Maar zoals ik al zei, ik ben hier weg, je had net gelijk over dat accepteren dat er mensen zijn die niet kunnen veranderen.
Dat is wel waar ja. Maar als je die Quinsy altijd in beeld ziet heeft vindt hij zich zo ontzettend verheven, en zo gedraagt ie zich ook. Werkelijk al-tijd. Dus denk niet dat hij hier ook maar iets van zal snappen maar gewoon de volgende "ja, maar..racisme" opgooit. Alles voor zijn eigen gelijk.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Idd.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef SuperFood het volgende:
FOK zegt hey, dit is waar we voor staan. Bevalt het je niet dan moet je daar je eigen conclusie maar uit trekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn er altijd. Echter, het was een zeer kleine minderheid. Er is al eens eerder onderzoek naar gedaan, een enquźte en daaruit bleek dat het merendeel van de gekleurde mensen absoluut geen moeite heeft met Sinterklaas.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat er niet mensen zijn die zwarte piet altijd als racistisch hebben ervaren maar niet naar de media zijn gegaan?
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat het niet racistisch kan zijn.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:28 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee man het is een geloof, een traditie en een tof kinderfeest. alleen bejaarde niet gelovers zien er iets in wat er niet is.
Ik denk toch dat een negroide persoon zwarte piet anders beleeft dan een blank persoon.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Quinsy is een mislukt kunstenaartje. Met zijn kunst haalt hij het nieuws niet. Dus hij is maar de moderne grafrover gaan uithangen, onder het mom van ook slechte publiciteit is publiciteit, en lekker de boel gaan opstoken. Hij heeft er nog het meeste baat bij want inmiddels kent iedereen zijn naam.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja. Maar als je die Quinsy altijd in beeld ziet heeft vindt hij zich zo ontzettend verheven, en zo gedraagt ie zich ook. Werkelijk al-tijd. Dus denk niet dat hij hier ook maar iets van zal snappen maar gewoon de volgende "ja, maar..racisme" opgooit. Alles voor zijn eigen gelijk.
Waar dit een bijzonder mooi voorbeeld van is: http://giel.vara.nl/media/318843. Wat je van Giel vindt of niet, dit is (wederom) een bijzonder sneu optreden mijns inziens.
welk ras is zwarte piet nou helemaal. ik vind het racisme argument echt kul maar als je argumenten hebt hoor ik ze natuurlijk graag.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:34 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat het niet racistisch kan zijn.
Wat ik al zei, er is weleens onderzoek naar gedaan. Veruit het merendeel van de zwarte bevolking had geen moeite met Sinterklaas. Door deze discussie, zeker de anti-piet beweging probeert dat een beetje zo te draaien, lijkt het alsof ineens iedere donkere in Nederland zich vreselijk gediscrimineerd voelt. Dat is helemaal niet zo.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:36 schreef Pulzzar het volgende:
Echter vind ik wel: als meerdere negroide personen aangeven zich niet fijn te voelen bij het fenomeen Zwarte Piet en als het ook dilemma's geeft bij zwarte kinderen, is het wel fair om de Pieten een andere kleur te geven. Het is een kleine aanpassing; voor de rest hoeft er niks te veranderen aan het feest.
het medium FOK! kiest dus de kant van Zwarte Piet. Dat Danny dat als baas bepaald lijkt me logisch. Als jij een community hebt en bepaald dat je voor iets/iemand bent hebben je users het er mee te doen. Of ze vertrekken. Veel meer smaken heb je niet. En die kerstbanaan lijkt me een prima ding. Pleur je makkelijker dan een boom.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Fok! is niet pro-piet. Danny is pro-piet. Maar goed, die discussie gaan we niet uitkomen..
beetje dimmen ik ben hier de topicstarterquote:
dit staat ook in de OPquote:Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef SuperFood het volgende:
FOK zegt hey, dit is waar we voor staan. Bevalt het je niet dan moet je daar je eigen conclusie maar uit trekken.
tot het negroide ras volgens mij?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]
welk ras is zwarte piet nou helemaal. ik vind het racisme argument echt kul maar als je argumenten hebt hoor ik ze natuurlijk graag.
je zei dat je weg zou gaan. maar je bent natuurlijk welkom hoor. heb je even echte argumenten gegoogled maar niet gevonden?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
beetje dimmen ik ben hier de topicstarter
ow. zo heb ik dat nooit ervaren. maar je mag natuurlijk een mening hebbenquote:Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Inspireme het volgende:
[..]
tot het negroide ras volgens mij?
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je zei dat je weg zou gaan. maar je bent natuurlijk welkom hoor. heb je even echte argumenten gegoogled maar niet gevonden?
welkom terug ts
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Inspireme het volgende:
[..]
tot het negroide ras volgens mij?
Onderzoek in Amsterdam:quote:Op woensdag 5 november 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Wat ik al zei, er is weleens onderzoek naar gedaan.
Hij lijkt eigenlijk ook wel aziatisch met dat donkere huidskleur en kroeshaar.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:43 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ow. zo heb ik dat nooit ervaren. maar je mag natuurlijk een mening hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |