Uw gedrag jegens zwarte piet vind ik anders ook redelijk kinderachtig. Iets te fanatiek over een feest dat duidelijk alleen voor kinderen bedoeld is, wat niks te zoeken heeft (naar mijn mening) op het FOK! forum. Wat ongelooflijk provocatief weer, maar daar smul je (ben dat "u" een beetje beu) natuurlijk wel van, vooral als je weer lekker usertjes mag bannen.quote:Op woensdag 5 november 2014 13:45 schreef Danny het volgende:
[..]
ouders met kinderen, die warme herinneringen hebben aan hun eigen jeugd en die warme herinneringen nu voor hun kinderen willen creëren. Gezien het gehuil over een zwarte piet zou ik overigens zeggen dat er nog voldoende kleuters rondlopen hier.
Dat.quote:Op woensdag 5 november 2014 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Enfin, het is natuurlijk jouw site, dus doe wat je niet laten kunt
Zijn "we" die hele discussie nu nog niet zat dan?quote:Op woensdag 5 november 2014 14:01 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Waarom zou dit niet op FOK! thuishoren? Voor (bijna) alle normale zaken / discussies is plek op FOK!, dus zou hier ook ruimte voor moeten zijn. Zowel de voor als tegenstanders.
Helemaal prima hoor, maar het is natuurlijk wel vrij kinderachtig om op deze manier je mening kenbaar te maken en op te dringen.quote:Op woensdag 5 november 2014 13:58 schreef remlof het volgende:
Ik ben het er ook niet mee eens, maar:
[..]
Dat.
Er is ruimte voor voor en tegenstanders, maar FOK! heeft ZWARTE Piet. Dat is geen discussiepunt. De 'discussie' voor of tegen zwarte piet wordt op FOK! al op meerdere plekken gevoerd, dus doen alsof je je mening niet mag uiten is onzin. Er is een plek voor alles, en elk topic waarin mensen het leuk vinden om sinterklaas traditioneel te houden bevuilen met gelul over racisme is gewoonweg onwenselijk.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:01 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Waarom zou dit niet op FOK! thuishoren? Voor (bijna) alle normale zaken / discussies is plek op FOK!, dus zou hier ook ruimte voor moeten zijn. Zowel de voor als tegenstanders.
Waarom wil je als eigenaar van fok dan, dat je mening zo duidelijk wordt doorgedrukt in de vorm van banners en zwarte piet smileys? Jij kunt je mening toch ook gewoon in een topic kwijt?quote:Op woensdag 5 november 2014 14:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Er is ruimte voor voor en tegenstanders, maar FOK! heeft ZWARTE Piet. Dat is geen discussiepunt. De 'discussie' voor of tegen zwarte piet wordt op FOK! al op meerdere plekken gevoerd, dus doen alsof je je mening niet mag uiten is onzin. Er is een plek voor alles, en elk topic waarin mensen het leuk vinden om sinterklaas traditioneel te houden bevuilen met gelul over racisme is gewoonweg onwenselijk.
FOK! staat ergens voor. En ik vind dat FOK! dat uit mag dragen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is wat het is.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:15 schreef Kreator het volgende:
Waarom wil je als eigenaar van fok dan, dat je mening zo duidelijk wordt doorgedrukt in de vorm van banners en zwarte piet smileys? Jij kunt je mening toch ook gewoon in een topic kwijt?
Nee, FOK! staat nergens voor. Daarom trekt het ook partij door een link naar de Pietitie in een banner te doen.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:17 schreef Danny het volgende:
[..]
FOK! staat ergens voor. En ik vind dat FOK! dat uit mag dragen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is wat het is.
ERGENS voor.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, FOK! staat nergens voor. Daarom trekt het ook partij door een link naar de Pietitie in een banner te doen.
FOK! staat niet voor JOUW mening en dus staat het nergens voor. Duidelijk. Start zelf een site en doe daarmee wat je wilt. FOK! staat voor iets waar jij niet voor staat. Dat kun je accepteren, of je kunt vertrekken. Dat zijn - feitelijk - de opties die je hebt.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het was dan ook sarcastisch.
Helder. Het is dan ook helemaal aan jou.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:24 schreef Danny het volgende:
[..]
FOK! staat niet voor JOUW mening en dus staat het nergens voor. Duidelijk. Start zelf een site en doe daarmee wat je wilt. FOK! staat voor iets waar jij niet voor staat. Dat kun je accepteren, of je kunt vertrekken. Dat zijn - feitelijk - de opties die je hebt.
Nu ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. JIJ vindt dat zwarte piet moet kunnen en niet 'fok'. Fok is groter dan Danny. Ik ben namelijk helemaal niet voor (of tegen) zwarte piet en ik maak wel onderdeel uit van Fok.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:24 schreef Danny het volgende:
[..]
FOK! staat niet voor JOUW mening en dus staat het nergens voor. Duidelijk. Start zelf een site en doe daarmee wat je wilt. FOK! staat voor iets waar jij niet voor staat. Dat kun je accepteren, of je kunt vertrekken. Dat zijn - feitelijk - de opties die je hebt.
quote:Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. JIJ vindt dat zwarte piet moet kunnen en niet 'fok'. Fok is groter dan Danny. Ik ben namelijk helemaal niet voor (of tegen) zwarte piet en ik maak wel onderdeel uit van Fok.
Dat is nou het mooie van een discussieforum. Daar hoeft iemand toch niet voor weg te gaan?
och, jij vindt een zwarte piet header jammer, ik vind het jammer dat een traditie die ik en mijn kinderen koesteren om zeep wordt geholpen. Zo hebben we allemaal wat.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helder. Het is dan ook helemaal aan jou.
Maar mimimi, ergens vind ik het toch jammer.
boemquote:Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. JIJ vindt dat zwarte piet moet kunnen en niet 'fok'. Fok is groter dan Danny. Ik ben namelijk helemaal niet voor (of tegen) zwarte piet en ik maak wel onderdeel uit van Fok.
Dat is nou het mooie van een discussieforum. Daar hoeft iemand toch niet voor weg te gaan?
Dat is waar.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Danny het volgende:
[..]
och, jij vindt een zwarte piet header jammer, ik vind het jammer dat een traditie die ik en mijn kinderen koesteren om zeep wordt geholpen. Zo hebben we allemaal wat.
Klopt. Hoeft ook niet. Je kunt ook accepteren dat FOK! pro-piet is. FOK! is geen neutraal medium. Dat jij vindt dat dat wel zou moeten maakt niet dat het zo is.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Weet je wat mensen in de 19e eeuw ook koesterden? Hun goedkope slaven. Janken dat ze deden in 1863.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Danny het volgende:
[..]
och, jij vindt een zwarte piet header jammer, ik vind het jammer dat een traditie die ik en mijn kinderen koesteren om zeep wordt geholpen. Zo hebben we allemaal wat.
Dit dus. Dat traditie-argument.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet je wat mensen in de 19e eeuw ook koesterden? Hun goedkope slaven. Janken dat ze deden in 1863.
Wat dacht je van een kerstbanaan ipv kerstboom?quote:Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar.Meningen verschillen, maar zou het zoveel kwaad kunnen dat de Pieten worden veranderd?
Wat dacht je van alienpieten?
Fok! is niet pro-piet. Danny is pro-piet. Maar goed, die discussie gaan we niet uitkomen.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef Danny het volgende:
Je kunt ook accepteren dat FOK! pro-piet is. FOK! is geen neutraal medium.
een traditie waarin slaven worden gehouden en mishandeld vergelijken met een traditie waarin kinderen snoep en speelgoed krijgen is gewoon te dom om serieus op te reageren. Sorry.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit dus. Dat traditie-argument.
Toch wel van een andere orde.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat dacht je van een kerstbanaan ipv kerstboom?
Paaskomkommers ipv paaseieren?
Mosterdfeest ipv suikerfeest?
Offeren van vingertoppen ipv schapen bij het offerfeest?
FOK! is wel pro-piet. Dat kun je zien aan de header en kon je de afgelopen 15 jaar al zien als je had opgelet.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Fok! is niet pro-piet. Danny is pro-piet. Maar goed, die discussie gaan we niet uitkomen..
Ik snap dat je het een leuk feest vind, dat vond ik vroeger ook, maar het beeld van een blanke man, wie alleen zwarte knechten in dienst heeft en geen enkele witte, is naar mijn (of ik kan onderhand wel onze zeggen) mening niet meer van deze tijd.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef Danny het volgende:
[..]
een traditie waarin slaven worden gehouden en mishandeld vergelijken met een traditie waarin kinderen snoep en speelgoed krijgen is gewoon te dom om serieus op te reageren. Sorry.
Sowieso is dit geen discussiepunt. Zwarte Piet blijft op FOK!.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |