SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 08-10-2014 12:10:06 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
LT gefeliciteerd!
Yuki, mooi verslag. En fijn dat de powersong hielp. Welke heb je uiteindelijk gebruikt.![]()
Ik ga hier de wind maar eens trotseren voor mijn kleine dinsdag-rondje. Hopen dat mijn blaren voldoende hersteld zijn.
Moblo: het is wel mooi schoon nu. En de huid er omheen ziet er ook goed uit. Toch nog iets positiefs.......![]()
Zou iemand deze aan WLWW toe kunnen voegen? Ik ga ook eens een trail proberen.
[code]25 oktober 2014 - Strong Viking Brother Edition (Amsterdam)
• Devv - 19 km[/code ]
[code]1 november 2014 - Devil's Trail (Amsterdam)
• Devv - 14 km[/code ]
[code]11 januari 2015 - PWN Egmond Halve Marathon (Egmond)
• Devv - HM[/code ]
[code]8 februari 2015 - Groet uit Schoorl (Schoorl)
• Devv - 30 km[/code ]
[code]7 maart 2015 - Mud Masters (Haarlemmermeer)
• Devv - Marathon[/code ]
[code]8 maart 2015 - Mud Masters (Haarlemmermeer)
• Devv - 12 km[/code ]
[code]18 april 2015 - Stormloop (Zandvoort)
• Devv - 5 uur (STORMBAAS)[/code ]
[code]5 september 2015 - Toughest Oslo (Oslo)
• Devv - 8 km (OVB)[/code ]![]()
Als je de spaties weghaalt bij de /code dan wil ik het best voor je doen.quote:
-edit- laat maar, heb je er al bij geprutst.
Een obstacle marathon en de dag daarna nog even de 12km...
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dank. Ja, maar die ga ik heel rustig met vrienden lopen. En ik zorg ervoor dat ik deze keer wel goed voorbereid ben
.
![]()
Hij had er in mei al eentje staan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar 1 marathon volgend jaar? Mager programmaatje
Van mij mag je!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:32 schreef spiritusbus het volgende:
Kan ik bij Egmond er ook bij? 11 januari
[ code verwijderd ]
Vrijdag opent de inschrijving voor de Eiger Ultra trail, even een sfeerbeeldje erbij en iedereen wil inschrijven toch?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, zeg, hey! Plaats eens niet zulke financieel-onverantwoorde plaatjes!
Lijkt me wel een mooie namelijk... 2016 misschien?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hoeveel maanden moet ik daarvoor onder een brug slapen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:44 schreef Guard het volgende:
Vrijdag opent de inschrijving voor de Eiger Ultra trail, even een sfeerbeeldje erbij en iedereen wil inschrijven toch?
[ afbeelding ]![]()
Heb jij dat filmpje wat ik hierboven postte nou al gezien? Is een stuk betaalbaarder.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:45 schreef Wolve000 het volgende:
Lijkt me wel een mooie namelijk... 2016 misschien?Ja doei.![]()
Volgens mij wil iemand me aan de marathons hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb jij dat filmpje wat ik hierboven postte nou al gezien? Is een stuk betaalbaarder.
Ja, die is ook mooi!
Ik ben enorm aan het twijfelen, wil daar supergraag mijn eerste ultra lopen, en weet niet of dat haalbaar is in 2015. En in 2016 staat de jungfrau al op het programma, en dan is het financieel ook niet echt aantrekkelijk om 2x binnen een paar maanden naar Bern (het kanton) te gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:45 schreef Wolve000 het volgende:
Lijkt me wel een mooie namelijk... 2016 misschien?
Maar ja 2017 is ook zo ver...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jungfrau in 2015 is geen alternatief?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik ben enorm aan het twijfelen, wil daar supergraag mijn eerste ultra lopen, en weet niet of dat haalbaar is in 2015. En in 2016 staat de jungfrau al op het programma, en dan is het financieel ook niet echt aantrekkelijk om 2x binnen een paar maanden naar Bern (het kanton) te gaan.
Maar ja 2017 is ook zo ver...NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Nee, dat is dan weer te dicht op de marathon die ik in nov op de kalender heb staanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:54 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Jungfrau in 2015 is geen alternatief?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:55 schreef Guard het volgende:
[..]
Nee, dat is dan weer te dicht op de marathon die ik in nov op de kalender heb staan
Je kan het makkelijk maken door gewoon met jezelf af te spreken niet verder dan een halfjaar vooruit te kijken.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nadeel is alleen dat sommige events die wel erg mooi zijn al lang van te voren vol zitten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:06 schreef mosselmossel het volgende:
Je kan het makkelijk maken door gewoon met jezelf af te spreken niet verder dan een halfjaar vooruit te kijken.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Plus vind ik een half jaar niet echt heel lang als je besluit een ultra te gaan doen.
Niet alleen voor voorbereiding qua training, maar ook andere dingen zoals verblijf e.d.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
L_T Gefeliciteerd!![]()
dringt nu pas tot me door, beetje traag vandaag
Ja LT ben je nu jarig of niet?
Ik heb nog pijn in mijn pootjes, maar heb wel zin om naar de club te gaan. Achteraan hobbelen maar. Eerste x dat meneer weer loopt trouwens![]()
![]()
L_T gefeliciteerd! (en ik zag in eerste instantie hetzelfde in moblo's foto )
IK ga zo maar een longsleeve uit de kast pakken voor de training vanavond.. en ik denk ook nog windjack erover.. IK vind 't maar vies guur en koud!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik ben blij voor je.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:29 schreef hatsaflats het volgende:
Onweer! Ben ik niet voor jan doedel aan het spijbelen van trainen![]()
waarom niet?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik ben enorm aan het twijfelen, wil daar supergraag mijn eerste ultra lopen, en weet niet of dat haalbaar is in 2015.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik ook voor mezelfquote:alle voorspellingen (ok, knmi, weeronline en buienradar) zeiden dat het relatief droog zou blijven hier, maar daar geloofde ik niet zo in. Gelukkig maar, want het heeft hier net zo pleurishard geonweerd dat ik echt niet op de baan had willen hupsen. Die ook nog eens glad wordt van nattigheid.
![]()
inderdaad, laten we het gewoon opdoeken en weer bij topic #1 beginnen... ik denk nog met weemoed terug aan de dagen hier dat je met een HM op je palmares een absolute eindbaas wasquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:47 schreef YUR het volgende:
Ja, eigenlijk is dit topic gewoon compleet ontspoord'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
174km gelopen in september, zegt Endomondo.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:47 schreef YUR het volgende:
Ja, eigenlijk is dit topic gewoon compleet ontspoordquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:06 schreef SEMTEX het volgende:
174km gelopen in september, zegt Endomondo.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Children of the Nightquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:56 schreef Serinde het volgende:
LT gefeliciteerd!
Yuki, mooi verslag. En fijn dat de powersong hielp. Welke heb je uiteindelijk gebruikt.![]()
Ik ga hier de wind maar eens trotseren voor mijn kleine dinsdag-rondje. Hopen dat mijn blaren voldoende hersteld zijn.
Moblo: het is wel mooi schoon nu. En de huid er omheen ziet er ook goed uit. Toch nog iets positiefs.......
Lekker gelopen? Hoe ging 't met de blaren?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik geloof na vandaag ook niet meer in voorspellingen van oa weeronline, buienalarm en buienradar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:01 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik ook voor mezelfalle voorspellingen (ok, knmi, weeronline en buienradar) zeiden dat het relatief droog zou blijven hier, maar daar geloofde ik niet zo in. Gelukkig maar, want het heeft hier net zo pleurishard geonweerd dat ik echt niet op de baan had willen hupsen. Die ook nog eens glad wordt van nattigheid.
![]()
We hebben nu al een stuk of 10, 12 marathon veteranen rondlopen in dit topic... and counting. In 2014 komen er in totaal zo'n 7 marathonlopers in dit topic bijquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:47 schreef YUR het volgende:
Ja, eigenlijk is dit topic gewoon compleet ontspoord![]()
Ah vandaar dat je ging hakken bij de finishquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:14 schreef Yuki het volgende:
[..]
Children of the Night
Lekker gelopen? Hoe ging 't met de blaren?
ik heb gister getraild https://www.endomondo.com/workouts/420160631
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Veteranen? Wie dan? Ik geloof niet dat er veel zijn met 5 of meer marathons...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We hebben nu al een stuk of 10, 12 marathon veteranen rondlopen in dit topic... and counting. In 2014 komen er in totaal zo'n 7 marathonlopers in dit topic bijZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De HM Llaollao inschrijving is al veel langer open en doet niet onder voor de Eiger qua landschapquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:44 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Het wordt tijd dat er ook mensen komen verhalen die zich richten op de 800 meter of zo. Dat zou wel verfrissend zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, laten we het gewoon opdoeken en weer bij topic #1 beginnen... ik denk nog met weemoed terug aan de dagen hier dat je met een HM op je palmares een absolute eindbaas was![]()
tellen trainingsrondjes ook mee?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Veteranen? Wie dan? Ik geloof niet dat er veel zijn met 5 of meer marathons...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik wil jou best als marathonveteraan meetellen, maar dan kom ik in dit topic nog niet tot zo veel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
tellen trainingsrondjes ook mee?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
We tellen wel veel Evy-veteranenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:38 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik wil jou best als marathonveteraan meetellen, maar dan kom ik in dit topic nog niet tot zo veel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja ben jarig, mijn birthday run was fijn en net lekker sushi laten bezorgen! En nu ga ik de hele avond met mijn vriend het bordspel spelen wat ik van hem heb gekregen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:45 schreef Quoi het volgende:
Ja LT ben je nu jarig of niet?
Ik heb nog pijn in mijn pootjes, maar heb wel zin om naar de club te gaan. Achteraan hobbelen maar. Eerste x dat meneer weer loopt trouwensIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ben jarig, mijn birthday run was fijn en net lekker sushi laten bezorgen! En nu ga ik de hele avond met mijn vriend het bordspel spelen wat ik van hem heb gekregen!
En ik zal pijll even voor zijn. Welk spel heb je gekregen?"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ben jarig, mijn birthday run was fijn en net lekker sushi laten bezorgen! En nu ga ik de hele avond met mijn vriend het bordspel spelen wat ik van hem heb gekregen!![]()
![]()
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ben jarig, mijn birthday run was fijn en net lekker sushi laten bezorgen! En nu ga ik de hele avond met mijn vriend het bordspel spelen wat ik van hem heb gekregen!![]()
Gefeliciteerd LT!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Selfdoubt etc.quote:
Ga er in december pas echt goed over nadenkenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Gewoon doen. Je gaat hem zeker weten uitlopen. Desnoods iets minder snel. Maar dat je het niet redt of dat je meteen geblesseerd zou raken hoef je niet bang voor te zijn. Ik had voor mijn TDF avontuur ook nooit verder dan 38 gelopen, maar je lichaam kan meer dan je denkt! En omhoog moet sowieso al rustig aanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik ben enorm aan het twijfelen, wil daar supergraag mijn eerste ultra lopen, en weet niet of dat haalbaar is in 2015. En in 2016 staat de jungfrau al op het programma, en dan is het financieel ook niet echt aantrekkelijk om 2x binnen een paar maanden naar Bern (het kanton) te gaan.
Maar ja 2017 is ook zo ver...![]()
![]()
Allen jammer dat het me een godsvermogen kost om er te komenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
De HM Llaollao inschrijving is al veel langer open en doet niet onder voor de Eiger qua landschapMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Daar hoor ik niet bij...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
We tellen wel veel Evy-veteranenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
La Tramposa, los felicitatos olé!
Ik wil lopen maar ik kan niet. Zelfs met dit klote-weer. Steeds als ik denk dat m'n voet beter wordt, loop ik er even op en dan begint die pees, of die spier, of wat het ook is, pijn te doen.
Straks kan ik te lang niet lopen en weet ik niet meer hoe het moet.![]()
![]()
Oh over tijden denk ik al helemaal niet naquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:54 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Gewoon doen. Je gaat hem zeker weten uitlopen. Desnoods iets minder snel. Maar dat je het niet redt of dat je meteen geblesseerd zou raken hoef je niet bang voor te zijn. Ik had voor mijn TDF avontuur ook nooit verder dan 38 gelopen, maar je lichaam kan meer dan je denkt! En omhoog moet sowieso al rustig aan
gewoon een redelijk vlakke 50km uitzoeken.... als je een marathon kunt lopen kan je ook een 50km lopen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Selfdoubt etc.
Ga er in december pas echt goed over nadenken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Doe je in maart sallandtrail 50km, die is redelijk instapniveau en wel mooiquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gewoon een redelijk vlakke 50km uitzoeken.... als je een marathon kunt lopen kan je ook een 50km lopen!![]()
![]()
Mooie blaar, MoBlo. Ik smeerde vroeger altijd een beetje vaseline op mijn open bloedblaren, zodat ik mijn handen nog een beetje kon gebruiken.
Ik wil volgend jaar ook een marathon doen, maar heb na de duurloop van zondag nog steeds een onbestemd gevoel. Misschien moet ik gewoon ziek worden.
Ben benieuwd hoe het zondag met de halve gaat. Ach ja. We zien wel waar het schip strandt.![]()
inderdaad, gewoon een beetje doorrommelen op marathon-training nivo en dan is er niets aan de handquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:04 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Doe je in maart sallandtrail 50km, die is redelijk instapniveau en wel mooi'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Als je 1 marathon hebt gelopen ben je een marathon veteraan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Veteranen? Wie dan? Ik geloof niet dat er veel zijn met 5 of meer marathons...quote:Een veteraan (oorspr. Latijn vetus, oud) is een oudgediende, iemand met ervaring.![]()
Ja precies.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:04 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Doe je in maart sallandtrail 50km, die is redelijk instapniveau en wel mooiJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hopelijk voor mij volgend jaar ook een ultra. Maar dan wel de instapmodellen van 50/55km. Daar zijn er hier een paar van in de buurt die wel tof en mooi zijn. Maar eerst nog een M en mijn voeten op orde krijgen!Ja doei.![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:12 schreef motorbloempje het volgende:
Hopelijk voor mij volgend jaar ook een ultra. Maar dan wel de instapmodellen van 50/55km. Daar zijn er hier een paar van in de buurt die wel tof en mooi zijn. Maar eerst nog een M en mijn voeten op orde krijgen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:04 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Doe je in maart sallandtrail 50km, die is redelijk instapniveau en wel mooi![]()
HIER in de buurtSalland weet ik nog niet of we die dit jaar weer doen. Moeten ook Cauberg nog overwegen. Als Cauberg, dan niet Salland. Maar als niet Cauberg dan niet automatisch wel Salland. Geld enzo, jetweetsch.
Ja doei.![]()
Tja, leuk al die verschillende prachtige marathons en ultra trails...Eerst maar eens uit die lappenmand komen en met een hogere hartslag dan 140 gaan trainen....
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Laten we gewoon allemaal de 50 op de Salland trail doen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vanmiddag met m'n oude én nieuwe hardloopschoenen teruggegaan naar de winkel, om mijn 'probleem' voor te leggen aan hun en te kijken wat hier aan gedaan zou kunnen worden. Gelukkig waren ze direct heel vriendelijk en namen ze alle tijd om mij te helpen. Ze zeiden me ook toe dat als echt zou blijken dat ik niet lekker loop op deze schoenen, ik ze mocht inruilen voor andere schoenen!
Afijn, eerst een filmpje gemaakt met m'n oude schoenen, daarna een filmpje op m'n nieuwe schoenen waar ik dus niet lekker op loop. Conclusie: de oude schoenen die ik heb zijn gewoon neutrale schoenen zonder gekkigheid. Die nieuwe schoenen zijn aangemeten en hebben veel meer pronatie (noem je dat zo?) omdat ik met beide voeten naar binnen loop. De medewerker vertelde mij dat de verschijnselen die ik beschreef - pijn in m'n knieën en schenen - vrij normaal zijn voor lopers die kilometers op neutrale schoenen hebben gelopen, terwijl ze daar eigenlijk gewoon totaal niet goed op lopen. Hij zei dat mijn voeten en ik nu pas op de juiste schoenen loop, en daar nu dus aan moeten wennen. Mijn spieren moeten weer opbouwen vanaf nul in principe, en als het goed was had ik deze pijntjes ook toen ik begon met hardlopen. Dat zou best kunnen zei ik, ik loop volgens mij al vier jaar op m'n oude schoenenHij verzekerde me dat ik met rustig opbouwen binnen 2 weken al een stuk lekkerder zou lopen op die nieuwe schoenen.
Moraal van het verhaal: schoenen mee terug naar huis genomen, en vol goede moed vanavond maar weer een rondje gehobbeld op m'n nieuwe schoenen. En warempel, ik liep al een stuk lekkerder dan afgelopen zondag, toen ik ze het liefst nog in de dichtstbijzijnde sloot had willen gooien
Morgen een duurloopje van 8km op het programma, maar wel op m'n oude schoenen. Dat raadde hij me wel aan, om lange afstanden eerst nog op m'n oude schoenen te lopen, en dan desnoods als ik thuiskom nog een kilometer uit te lopen op m'n nieuwe schoenen. Dus dat staat morgen op de planning!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Zondag weer gewoon een 10km wedstrijd. Vind ik ook ver zat eigenlijk
Ben alvast weer met bietensap begonnen, je moet jezelf ook een beetje voor de gek houden natuurlijk!
Ik zie mezelf nog niet gauw een marathon verhard lopen, maar lekker in het bos lijkt me best een keer leuk. Misschien in november en december 2 trailtjes lopen
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Dat klopt. Maar in die 4 jaar heb ik bijna evenveel km's gelopen als de afgelopen twee maandenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Sowieso ben je wel serieus te laat met je schoenen vervangen als ze al 4 jaar oud zijn.Ik loop nu met plezier en serieuzer. De afgelopen 4 jaar was het gemiddeld een keer per week met een vriend van me, en dan gebruikten we het hardlopen om doordeweeks af te kunnen spreken, omdat we het beide te druk hadden (hebben) om iets af te spreken zonder hardlopen
Hardloop schoenen 'slijten' ook van liggen. De demping wordt met het jaar minder. Ook als je er niet op loopt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:32 schreef trolley het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar in die 4 jaar heb ik bijna evenveel km's gelopen als de afgelopen twee maandenIk loop nu met plezier en serieuzer. De afgelopen 4 jaar was het gemiddeld een keer per week met een vriend van me, en dan gebruikten we het hardlopen om doordeweeks af te kunnen spreken, omdat we het beide te druk hadden (hebben) om iets af te spreken zonder hardlopen
![]()
Na al die wedstrijdverslagen van (halve) marathons enzo, maar even een blogje getypt over een trainingsrondje.
https://allergenenhardlop(...)/10/07/safety-first/<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Vandaar dus ook de verklaarbare pijntjes die ik nu heb. Gewoon even doorbijten nuquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hardloop schoenen 'slijten' ook van liggen. De demping wordt met het jaar minder. Ook als je er niet op loopt.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:35 schreef MaleDuck het volgende:
Na al die wedstrijdverslagen van (halve) marathons enzo, maar even een blogje getypt over een trainingsrondje.
https://allergenenhardlop(...)/10/07/safety-first/Slim idee wel . Mooi dat het weer even goed ging in ieder geval. Nu hopen dat je snel ook weer voluit kan gaan
![]()
![]()
Ja, maar dat zou niet heel lang moeten duren volgens mij.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:36 schreef trolley het volgende:
[..]
Vandaar dus ook de verklaarbare pijntjes die ik nu heb. Gewoon even doorbijten nu![]()
La Tramposa, los felicitatos olé!
(die pikte ik van Flipsen, maar hij klinkt zo leuk)
Achteraan langzame groep getraind en dat was zwaar zat. Pijn in m'n poten. Maar aan het eind had ik nog wel een km gewild. Het was trouwens volle maan en bliksemde af en toe, prachtig in de polder![]()
Meneer liep met eigen woorden 'als een jong veulen'. Bikkel!![]()
Ja, begin mn lijf wel aan te voelen wanneer wel handig is en wanneer niet. Ik hoop ook dat ik snel weer wat harder kan gaan trainen en weer wat wedstrijden kan meepakken. Ga de komende tijd wel weer proberen meer trainingskilometers te maken, zodat als ik dan weer harder mag, ik meteen ook een leuk wedstrijdje mee kan pakken. Stiekem denk ik aan Egmond, maar mag ik niet te veel aan denken van mezelf.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Slim idee wel . Mooi dat het weer even goed ging in ieder geval. Nu hopen dat je snel ook weer voluit kan gaan
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Het was vanavond dan gelukkig ook al een stuk minder dan afgelopen zondag. Vierde rondje op m'n nieuwe schoenen, eerste rondje dat ik lekker gelopen heb. Dus over een week en drie trainingsrondjes hoop ik er weinig tot geen last meer van te ondervindenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar dat zou niet heel lang moeten duren volgens mij.Veel langer mag het ook niet gaan duren, omdat ik over tweeënhalve week een wedstrijdloopje heb van 7,5km en die toch liever op m'n nieuwe schoenen loop dan op m'n oude
Neu. Ik hou niet van trailen. En ik vind 42km wel meer dan zat eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:20 schreef Daywalk3r het volgende:
Laten we gewoon allemaal de 50 op de Salland trail doenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
ik vroeg me laatst af in hoevere dit het geval is als ze bijv. ergens een jaar op de plank staan in een magazijn en pas na 2 jaar als "overjarig" model de deur uit gaanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hardloop schoenen 'slijten' ook van liggen. De demping wordt met het jaar minder. Ook als je er niet op loopt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat is vaak het geval bij de goedkope internetdeals. En ja, daar slijten ze ook. Al vraag ik me wel af of het echt zo hard gaat als ze zeggen. Materialen zijn tegenwoordig toch veel beter?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik vroeg me laatst af in hoevere dit het geval is als ze bijv. ergens een jaar op de plank staan in een magazijn en pas na 2 jaar als "overjarig" model de deur uit gaanZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja ik zou er ook niet te zwaar aan tillenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik vroeg me laatst af in hoevere dit het geval is als ze bijv. ergens een jaar op de plank staan in een magazijn en pas na 2 jaar als "overjarig" model de deur uit gaanMaar 4 jaar is wel behoorlijk oud.
![]()
![]()
tijd om een trail-baard te kweken!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
nee bedankt, Ik hoef geen amerikaanse hippie trail neckbeardMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Voor de geïnteresseerde eventueel: mijn Marathon playlist:"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu aan het klooien om hem op mijn iPhone te krijgen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
50km trailen, jahoor ja, lijkt me een leuk idee.
Neh, in februari nog een HM, als het ff kan sub 2, en verder gewoon lekker 5 en 10km. Of misschien 11, als dat makkelijker is voor de routeplanners.![]()
Ik wil in 2015 nog eens een HM om en nabij de 1:40 lopen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, ik wil ook weleens ietsquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:14 schreef SEMTEX het volgende:
Ik wil in 2015 nog eens een HM om en nabij de 1:40 lopen.![]()
![]()
quote:Mijn PR staat nu op 1:44, moet haalbaar zijn
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik wil hem eerst eens onder 1:45 krijgen, officieel staat ie nog op 1:57quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Mijn PR staat nu op 1:44, moet haalbaar zijn
Lijkt me wel een mooie opwarmer voor Texelquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:20 schreef Daywalk3r het volgende:
Laten we gewoon allemaal de 50 op de Salland trail doen![]()
![]()
In 2015 hopelijk een paar trails en een paar HMs
En mijn PR's op 5, 10 en 21,1 km verpulveren
Misschien op de 15 ook wel, maar hoeft niet perse.
Oh en de meijendelloop 25 km lopen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Eerst maar eens de HM van Amsterdam killen. Volgende doel is stiekem de 25km Asselronde. Nu nog voldoende tijd vinden om te trainen![]()
![]()
Ik wil gewoon in 2015 ook weer lekker lopen. En het boeit niet zo wat of waar, als het maar leuk is.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja word nu snel donker, ik kwam er 1.5 week terug achter op de racefiets, ik pakte een stuk waar ik normaal nooit kom, en had geen licht bij me, het was echter zo donker dat ik 2 keer gewacht hebt tot er auto langs kwam, want zag het pad echt niet meerquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:35 schreef MaleDuck het volgende:
https://allergenenhardlop(...)/10/07/safety-first/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Tijd vind je niet, die maak je!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:25 schreef Stefanovic83 het volgende:
Eerst maar eens de HM van Amsterdam killen. Volgende doel is stiekem de 25km Asselronde. Nu nog voldoende tijd vinden om te trainen
Als je wacht tot er tijd komt aanwaaien dan gebeurt er niksSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
De 5 kilometer is echt een rot afstand. Je gaat helemaal dood om onder de 20 minuten te lopen. Ik mocht er afgelopen weekend weer aan geloven tijdens de estafette...de horror. Ik moest bij de finish bijna kokhalzen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:23 schreef Murmeli het volgende:
In 2015 hopelijk een paar trails en een paar HMs
En mijn PR's op 5, 10 en 21,1 km verpulveren
Misschien op de 15 ook wel, maar hoeft niet perse.
Oh en de meijendelloop 25 km lopen![]()
Lekker dood gaanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:42 schreef Devv het volgende:
[..]
De 5 kilometer is echt een rot afstand. Je gaat helemaal dood om onder de 20 minuten te lopen. Ik mocht er afgelopen weekend weer aan geloven tijdens de estafette...de horror. Ik moest bij de finish bijna kokhalzen.
En sub20 loop ik alleen in mijn dromen. Als ik een 25-er kan lopen ben ik heul trots
Nieuw gassie bij ons op de club is anderhalve maand geleden begonnen met hardlopen en liep afgelopen weekend 17.59 op de 5km...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zondag weer kans op Fok!ers op tv:
http://www.omroepbrabant.(...)+Omroep+Brabant.aspxMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Helemaal leuk om jullie verhalen te lezen. Na mijn eerste maand hardlopen heb ik het beginnersschema onder de knie en na 3 dagen na een training (4x2, 3x3 en 1x4) vanmorgen ontzettende last van mijn achilleshiel. Jammer en nu meerdere keren per dag in de koeling. Vond het echt klote om mijn groep vanavond over de dijk te zien lopen.. Hoop er weer snel aan te kunnen sluiten, maar moet verplicht rusten en dat gaat niet, want ik moet ook gewoon lopen van en naar de metro naar werk.
Hell To The Liars![]()
Vorig jaar bij de finish mezelf gespot (alleen omdat manlief het opgenomen hadquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:56 schreef Guard het volgende:
Zondag weer kans op Fok!ers op tv:
http://www.omroepbrabant.(...)+Omroep+Brabant.aspx). Hoop dat ze dit jaar de helikopter de lucht in krijgen itt vorig jaar.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Met zo'n episch triomfantelijk muziekje en gave cameravoering krijg ik er bijna zin in.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:53 schreef mosselmossel het volgende:
Oe, nog een heel kleine video-impressie van de Kustmarathon![]()
Misschien eerst maar Hoka's kopen.![]()
Die heb je voor die loop niet nodig hoor. Mijn Brooksen hielden zich ook prima.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef wyccie het volgende:
[..]
Met zo'n episch triomfantelijk muziekje en gave cameravoering krijg ik er bijna zin in.![]()
Misschien eerst maar Hoka's kopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik had hiervoor Brooks, maar heb nu gelukkig weer New Balance.
Die Hoka's zijn wel echt een beetje 'Now it's time to Fly'. Had ze getest, zit nu nog te wachten op het bericht dat ik een paar gewonnen heb.![]()
![]()
Loopt het als een springveertje?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Een beetje dat gevoel. Ze zien er ongelooflijk lomp uit, maar zijn superlicht.quote:
En je wikkelt je voet vanzelf af.![]()
In november hebben ze hier in Vught een demonstratie van Hoka. Die heb ik ook in de agenda gezet, want ik ben er wel benieuwd naar ook. Hoewel het ook misschien was ingegeven door de blessure die ik had, maar het idee erachter spreekt me wel aan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:10 schreef wyccie het volgende:
Ik had hiervoor Brooks, maar heb nu gelukkig weer New Balance.
Die Hoka's zijn wel echt een beetje 'Now it's time to Fly'. Had ze getest, zit nu nog te wachten op het bericht dat ik een paar gewonnen heb.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik vraag me af of je er lange duurlopen mee kunt doen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Het loopt als kussentjes, hele zachte kussentjes. Maar ze zijn nog wel zwaar vind ik hoor. Merk duidelijk dat mijn benen meer moeten werken met de Hoka's aan. Maar dat is in vergelijking met de Sense, Kinvara en VFF die allemaal heel licht zijn. Ook moeten mijn enkels iets meer werken met onverhard terrein. Maar ze liepen het laatste stuk van de TDF heerlijk, ik snap zeker waarom ze heel veel op Ultra's gebruikt worden.
Ik word brutaal genoemd door MudSweatTrails:
http://www.mudsweattrails.nl/hogeveluwetrail_2014![]()
Wat Jero zegt, juist voor de lange afstanden worden ze veel gebruikt. Best wat ultratrailers.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vraag me af of je er lange duurlopen mee kunt doen?![]()
Pff...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
Het loopt als kussentjes, hele zachte kussentjes. Maar ze zijn nog wel zwaar vind ik hoor. Merk duidelijk dat mijn benen meer moeten werken met de Hoka's aan. Maar dat is in vergelijking met de Sense, Kinvara en VFF die allemaal heel licht zijn. Ook moeten mijn enkels iets meer werken met onverhard terrein. Maar ze liepen het laatste stuk van de TDF heerlijk, ik snap zeker waarom ze heel veel op Ultra's gebruikt worden.
http://www.mudsweattrails.nl/hogeveluwetrail_2014Waarom zou je dat niet 'mogen'?quote:De derde plaats werd bemachtigd door een zeer sterk lopende Jeroen V*. Jeroen liep vanaf de eerste kilometer brutaal mee om de eerste plekken en wist dit knap vol te houden. - See more at: http://www.mudsweattrails(...)sthash.wobmaHiz.dpuf.
Helemaal waar! Desondanks niet zo eenvoudig als het klinktquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Tijd vind je niet, die maak je!
Als je wacht tot er tijd komt aanwaaien dan gebeurt er niks![]()
Schrik niet, maar er is meer in het leven dan hardlopen :p![]()
Ook maar eens proberen. Alleen geen centjes voorlopigquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat Jero zegt, juist voor de lange afstanden worden ze veel gebruikt. Best wat ultratrailers.
Smoesjes, je maakt er tijd voorquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:21 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Helemaal waar! Desondanks niet zo eenvoudig als het klinkt![]()
Schrik niet, maar er is meer in het leven dan hardlopen :pWil je dat niet, dan is hardlopen geen prio voor je (en dat mag)
Jij hebt inderdaad een ander referentiekader.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
Maar ze zijn nog wel zwaar vind ik hoor.
Ik loop op New Balance 1080, niet bepaald minimalistische schoentjes.![]()
![]()
Ik vind hardlopen niet leuk genoeg
Haha.. jawel, maar werk studie en m'n vriendin hebben recht op voorrang![]()
Volgens mij is de Hoka Test Tour al in Eindhoven geweest.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ook maar eens proberen. Alleen geen centjes voorlopig
Maar waarschijnlijk heeft de Run2Day ze ook nog wel in de winkel.![]()
Nou ja, ik ben ook wel benieuwd naar Hoka. Ik kan zeggen dat ik inmiddels helemaal blessurevrij ben. Ik weet niet of het door de schoenen kwam, maar sinds ik drie weken geleden mijn Mizuno's aan de kant heb geschopt is het zienderogen beter geworden en de laatste anderhalve week heb ik mijn voeten helemaal niet meer gevoeld.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/hogeveluwetrail_2014
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
een van de merken die, samen met o.a. Altra, in de race is voor de titel "ultra-merk bij uitstek"quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vraag me af of je er lange duurlopen mee kunt doen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat zeg je nu?????quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:21 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Schrik niet, maar er is meer in het leven dan hardlopen :p
Maar serieus: ik had er ook nooit tijd voor en nu wel. Sterker nog: ik heb er nu een hobby (naast hardlopen), een extra sport en een vriend bij en zelfs dat past.
Al helpt het dat ik nu maar een km of 13 in de week loop. Als ik straks weer voor een hm ga trainen moet ik gaan puzzelen.
Maar dan nog is mijn tijdbesef veranderd en lijk ik meer in een dag te kunnen doen sinds ik wat serieuzer loop.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik ben heel blij dat ik nu een andere baan heb waarbij ik gewoon 5 keer per week kan sporten als ik wil.En ik kan zelfs van tevoren eten.
![]()
Mag ik in de OP:
1
2[b]11 januari 2015 - [url=http://2014.avcaesar.nl/index.php/home-pnhh]Poort naar het heuvelland, trailrun (Beek)[/url][/b]
[*] Runninglinda - 30 km
en bij de Caubergtrail, 11 april
• Runninglinda - 28 km
(hopelijk doe ik het goed zo...)![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:56 schreef runninglinda het volgende:
Mag ik in de OP:
[ code verwijderd ]
• Runninglinda - 28 km
(hopelijk doe ik het goed zo...)
push the boundaries, go for it!!
[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-10-2014 03:32:25 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:09 schreef SEMTEX het volgende:
Voor de geïnteresseerde eventueel: mijn Marathon playlist:"Wat is je streeftijd voor zondag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu aan het klooien om hem op mijn iPhone te krijgen.![]()
Wat een kneus ben je danquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
![]()
http://www.metronieuws.nl(...)rZnjg!wqIRqTk0JUEPU/
Als er één dag is dat verslapen geen optie is...![]()
Ik vraag me vooral af waarom zijn verloofde hem niet uit bed heeft getrapt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:50 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Wat een kneus ben je dan
Als er één dag is dat verslapen geen optie is...![]()
Gewoon ervoor zorgen dat je vriendin ook gaat hardlopen. Scheelt een boelquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:21 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Schrik niet, maar er is meer in het leven dan hardlopen :p
Verder riep iedereen tegen ons dat we nooooit meer tijd zouden hebben om te kunnen hardlopen. Hmhm.
![]()
+1quote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:53 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af waarom zijn verloofde hem niet uit bed heeft getrapt.![]()
![]()
Ik geloof er ook weinig van.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
![]()
http://www.metronieuws.nl(...)rZnjg!wqIRqTk0JUEPU/
Je kunt je toch niet verslapen op zo'n dag.
En fijne vriendin heeft hij dan....
Mijn man geeft niets om hardlopen maar weet zeker dat hij me wakker zou schudden als ik anders een wedstrijd zou missen.![]()
Mijn relatie is wel het laatste dat ten koste gaat van het lopen. Mijn niet-hardlopende vriend is blij dat ik loop. Ik kan mijn hoofd leegmaken, voel me fitter, zie er goed uit.... Hij heeft er op alle fronten baat bij![]()
![]()
Gisteravond weer heerlijk gelopen![]()
http://app.endomondo.com/workouts/420197282/10707661
Wat denken jullie, komt de 10 km erasmusronde op 1 november te vroeg voor mij, of zou dat moeten lukken.
Bovenstaande loopje was mn langste afstand tot nu toe.![]()
Dat moet best lukken lijkt me. Wel een beetje rustig aan op 1 nov en niet ineens veel harder willen lopen dan je tot nu toe in trainingen doetquote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:09 schreef RunnerAdd het volgende:
Gisteravond weer heerlijk gelopen![]()
http://app.endomondo.com/workouts/420197282/10707661
Wat denken jullie, komt de 10 km erasmusronde op 1 november te vroeg voor mij, of zou dat moeten lukken.
Bovenstaande loopje was mn langste afstand tot nu toe.
Vrouw, kind, werk, studie, vakgerelateerde opleidingen....tijd zat voor marathontraining
die studie gaat alleen wat trager
F means you're fucked![]()
"Arkham Terror". Een soort Dungeons & Dragons volgens mijquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:42 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En ik zal pijll even voor zijn. Welk spel heb je gekregen?Maar we zijn gisteren alleen al 2 uur bezig geweest met de spelopzet en we zijn tot pagina 10 van de 24 gekomen van de spelregels
To be continued dus..
Mijn tempowisselingsrondje was trouwens best wel lachen, het parkje bij mijn huis is wel wat klein om 40 minuten te rennen maar ik heb wel lol gehad. Ook nog 'haasje over' gedaan over 20 van die nietjes-fietsenrekken die ongeveer 80cm uit elkaar stonden, best wel goed voor de explosiviteit van je beenspieren! En er stonden daar nog meer leuke toestellen voor extra oefeningen.
Ook nog een paar keer 200m op 200m af gedaan, en tot mijn verbazing ging er eentje in 3.20-3.30! En ik had nog zelfs het gevoel dat ik niet eens voluit kon omdat het nogal donker was en ik niet wilde struikelen. Als ik dat nou eens een km zou kunnen volhouden
http://app.endomondo.com/workouts/420164856/11367364Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zou hem dan denk op ongeveer 6:15 / km proberen te lopen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:13 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat moet best lukken lijkt me. Wel een beetje rustig aan op 1 nov en niet ineens veel harder willen lopen dan je tot nu toe in trainingen doet
Kijk net even bij de uitslagen van vorig jaar, dan zou ik dus welgeteld 2 deelnemers (M) vd 150 achter me laten![]()
In dit bij alle wedstrijdlopen zo of is dit een relatief sterk deelnemersveld?
http://www.eur-roadrunner(...)/uitslagen-2013.html![]()
Zie niet in waarom je zo langzaam moet lopen. Je loopt je trainingen, die nu tot 7km gaan, ook gewoon op 6.00 ongeveer. Denk dat je best voor een tijd onder het uur zou kunnen gaan hoor. Lijkt me echt geen probleem.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:47 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Zou hem dan denk op ongeveer 6:15 / km proberen te lopen.
Kijk net even bij de uitslagen van vorig jaar, dan zou ik dus welgeteld 2 deelnemers (M) vd 150 achter me laten![]()
http://www.eur-roadrunner(...)/uitslagen-2013.html
edit: je gaat gewoon onder het uur lopen. Geen enkel probleem.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
@SEMTEX: Ik zou zonder muziek lopen. Ik heb de MTR (tijdrit over 120 km, duur, ruim 3 uur) vaak met muziek gereden, en afgelopen jaar voor het eerst niet. En eigenlijk bevalt dat het beste. Je wordt het getetter in je oor op een gegeven moment zat, en dat is al je het zwaar hebt. Totdat je het zwaar hebt, doet die muziek niet zoveel voor je. Just my 2ct.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Wat boeit dat nu hoeveelste je eindigt?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:47 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Zou hem dan denk op ongeveer 6:15 / km proberen te lopen.
http://www.eur-roadrunner(...)/uitslagen-2013.html
En je hoeft inderdaad niet langzamer te lopen of zo, wat ik bedoelde was dat je je niet laat meeslepen door het wedstrijdelement en ineens een min per km sneller gaat lopen dan je gewend bent aan het begin want dan wordt het nog lastig op het eind.
Je kan best wat sneller lopen dan in trainingen, want tijdens een wedstrijd kun je best wat meer. Adrenaline, publiek enzoMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ben ik het ook mee eens, maar ik loop hoe dan ook al bijna altijd zonder muziek. Zaterdag dus ook. En nog een voordeel. Na 30km is het echt heel fijn om aanmoedigingen van volslagen onbekenden te horen. Hoe gek dat ook klinkt, maar dat geeft goede moed.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:55 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: Ik zou zonder muziek lopen. Ik heb de MTR (tijdrit over 120 km, duur, ruim 3 uur) vaak met muziek gereden, en afgelopen jaar voor het eerst niet. En eigenlijk bevalt dat het beste. Je wordt het getetter in je oor op een gegeven moment zat, en dat is al je het zwaar hebt. Totdat je het zwaar hebt, doet die muziek niet zoveel voor je. Just my 2ct.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:41 schreef wyccie het volgende:
Ik wil in 2015 nou eindelijk eens die Usain Bolt eruit lopen.Of gewoon prettig lopen is ook prima.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
+1quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:56 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ben ik het ook mee eens, maar ik loop hoe dan ook al bijna altijd zonder muziek. Zaterdag dus ook. En nog een voordeel. Na 30km is het echt heel fijn om aanmoedigingen van volslagen onbekenden te horen. Hoe gek dat ook klinkt, maar dat geeft goede moed.
Maar ja iedereen moet doen wat het beste bij hem/haar past en Semtex loopt altijd met muziek.
Dan moet je dat lekker blijven doenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat is ook iets waar ik over twijfel. Ik wil sowieso het grootste deel niet met muziek lopen, maar misschien mijn telefoon en oortjes in de waterpack stoppen voor de laatste 10km of zo. Ik heb daar één keer tijdens een LDL van 28km wel wat aangehad, om muziek aan te zetten toen ik het echt zwaar kreeg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:55 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: Ik zou zonder muziek lopen. Ik heb de MTR (tijdrit over 120 km, duur, ruim 3 uur) vaak met muziek gereden, en afgelopen jaar voor het eerst niet. En eigenlijk bevalt dat het beste. Je wordt het getetter in je oor op een gegeven moment zat, en dat is al je het zwaar hebt. Totdat je het zwaar hebt, doet die muziek niet zoveel voor je. Just my 2ct.
Maar ik heb dan weer niet het geduld/de skills/de telefoon om een hippe playlist te maken met allemaal oppeppende muziek en mijn oortjes zijn ook nogal bagger
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als je normaal al zo weinig met muziek loopt, zou ik het bij een marathon zeker niet doen. Bij Semtex is het anders, omdat die eigenlijk altijd al wel met muziek loopt. Als je het nu zwaar krijgt, word je door het publiek wel opgepept.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is ook iets waar ik over twijfel. Ik wil sowieso het grootste deel niet met muziek lopen, maar misschien mijn telefoon en oortjes in de waterpack stoppen voor de laatste 10km of zo. Ik heb daar één keer tijdens een LDL van 28km wel wat aangehad, om muziek aan te zetten toen ik het echt zwaar kreeg.
Maar ik heb dan weer niet het geduld/de skills/de telefoon om een hippe playlist te maken met allemaal oppeppende muziek en mijn oortjes zijn ook nogal baggerZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wat een spreiding bij die vrouwenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/hogeveluwetrail_2014
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:51 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zie niet in waarom je zo langzaam moet lopen. Je loopt je trainingen, die nu tot 7km gaan, ook gewoon op 6.00 ongeveer. Denk dat je best voor een tijd onder het uur zou kunnen gaan hoor. Lijkt me echt geen probleem.
edit: je gaat gewoon onder het uur lopen. Geen enkel probleem.Ik zou me er inderdaad niets van aan moeten trekken hoe hard anderen lopen en me op mijn eigen race moeten focussen, maar soms heb ik daar wat moeite mee.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:56 schreef Guard het volgende:
[..]
Wat boeit dat nu hoeveelste je eindigt?
En je hoeft inderdaad niet langzamer te lopen of zo, wat ik bedoelde was dat je je niet laat meeslepen door het wedstrijdelement en ineens een min per km sneller gaat lopen dan je gewend bent aan het begin want dan wordt het nog lastig op het eind.
Je kan best wat sneller lopen dan in trainingen, want tijdens een wedstrijd kun je best wat meer. Adrenaline, publiek enzo
Vind het lastig in te schatten wat het 'wedstrijdeffect' is.
Loop mn trainingen wel ruim onder mn max, dus jullie hebben denk wel gelijk.
10 km onder het uur klinkt wel als een mooi streven![]()
![]()
quote:![]()
En lopen zonder muziek
Vraagje: hoe zat het nou met hardlopen en ziek/verkouden zijn?
Niet lopen als je koorts hebt weet ik. Maar als je verkouden + heel gammel bent? Maandag voelde ik me na t rennen een stuk beroerder dan ervoor, gisteren niet gerend, en knapte ik in de loop vd dag best wel op tijdens mijn werk, en vandaag word ik gammel wakker en heb heel slecht geslapen. Geen koorts volgens mij.
Beter een training overslaan of gewoon een rondje lopen (max 4 km)?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Er was bijvoorbeeld de 'onder de nek' regel. Als je ook verschijnselen onder de nek voelde (spierpijn, rugpijn, koude rillingen etc.), sowieso niet gaan. Als het puur volle holtes en hoesten zijn, kun je wel gaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]![]()
En lopen zonder muziek
Niet lopen als je koorts hebt weet ik. Maar als je verkouden + heel gammel bent? Maandag voelde ik me na t rennen een stuk beroerder dan ervoor, gisteren niet gerend, en knapte ik in de loop vd dag best wel op tijdens mijn werk, en vandaag word ik gammel wakker en heb heel slecht geslapen. Geen koorts volgens mij.
Beter een training overslaan of gewoon een rondje lopen (max 4 km)?
Link: http://www.prorun.nl/gezo(...)iepje-onder-de-ledenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
neck-checkquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]![]()
En lopen zonder muziek
Beter een training overslaan of gewoon een rondje lopen (max 4 km)?quote:"A neck check is a way to determine your level of activity during a respiratory illness," adds Neil Schachter, MD, medical director of respiratory care at Mount Sinai Medical Center in New York. "If your symptoms are above the neck, including a sore throat, nasal congestion, sneezing, and tearing eyes, then it's OK to exercise," he says. "If your symptoms are below the neck, such as coughing, body aches, fever, and fatigue, then it's time to hang up the running shoes until these symptoms subside."Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als je je trainingen ruim onder je max loopt op 6 min/km is de 10 onder t uur zeker haalbaar. Eerste 1-2 km zelfde tempo lopen, als dat soepel gaat kan je bijv naar 5.50/km en als dat soepel gaat evt de laatste km nog versnellen ofzo.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:20 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
[..]
Ik zou me er inderdaad niets van aan moeten trekken hoe hard anderen lopen en me op mijn eigen race moeten focussen, maar soms heb ik daar wat moeite mee.
Vind het lastig in te schatten wat het 'wedstrijdeffect' is.
Loop mn trainingen wel ruim onder mn max, dus jullie hebben denk wel gelijk.
10 km onder het uur klinkt wel als een mooi streven
Vooral je niet laten meeslepen met de hele snellen bij de start, want dan loop je jezelf stuk.
Met een wedstrijd voelt de 6 min/km waarschijnlijk als slenteren. Die sfeer en spanning doen heel veel.
En een van de laatsten worden is niet erg. Zal met <60 min nog wel meevallen uiteindelijk maar dan nog. Het is wel grappig. En soms merk je het ook niet zo. Al zitten er bijv maar 10 man achter je, dat is niet echt merkbaar.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hmmm beetje slijm ophoesten is dus een grensgevalletje...
Ik kijk wel ff of het bijtrekt. Tnx voor de links iig
Als je je muziek zat bent, kun je het ook uitzetten heoortjes wegstoppen en klaar!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
mja ik zou het juist andersom doen denk ik, 'voor nood' in mijn waterpack stoppen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je je muziek zat bent, kun je het ook uitzetten heoortjes wegstoppen en klaar!
Dan moet ik wel de waterpack meenemen, maar daar ben ik geloof ik toch al voor 60-70% voorstander van
Ik zou het helemaal niet erg vinden om eens laatste te worden. Het lijkt mij zelfs wel leuk. Je ziet toch vaak dat de laatste loper een soort heldenontvangst krijgt. Maar ik zie het niet snel gebeuren, want ik moet zo'n beetje op mijn buik gaan rollen om ergens laatste te worden.![]()
Ik deed hetzelfde in Schotland, was wel fijnquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
mja ik zou het juist andersom doen denk ik, 'voor nood' in mijn waterpack stoppen.
Dan moet ik wel de waterpack meenemen, maar daar ben ik geloof ik toch al voor 60-70% voorstander vanF means you're fucked![]()
Afgelopen loopje was 6:04 / km over 7 km. dat is wel iets vertekend doordat ik de laatste 2 kilometers steeds iets versnelde (5:55 en 5:36).quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Als je je trainingen ruim onder je max loopt op 6 min/km is de 10 onder t uur zeker haalbaar. Eerste 1-2 km zelfde tempo lopen, als dat soepel gaat kan je bijv naar 5.50/km en als dat soepel gaat evt de laatste km nog versnellen ofzo.
Vooral je niet laten meeslepen met de hele snellen bij de start, want dan loop je jezelf stuk.
Met een wedstrijd voelt de 6 min/km waarschijnlijk als slenteren. Die sfeer en spanning doen heel veel.
En een van de laatsten worden is niet erg. Zal met <60 min nog wel meevallen uiteindelijk maar dan nog. Het is wel grappig. En soms merk je het ook niet zo. Al zitten er bijv maar 10 man achter je, dat is niet echt merkbaar.
Mn LDL loop ik rond de 6:20 - 6:30 / km.
Misschien moet ik er niet zoveel over nadenken en me gewoon gaan inschrijven![]()
![]()
Misschien dat hier iemand dit weet: kun je met elke garmin je loopjes importeren in endomondo?
Want ik wil graag de forerunner 110 aanschaffen maar ik zou het wel graag op endomondo willen importeren. En als het niet kan dan zou ik graag een ander model willen waarbij het wel kan.![]()
Je kan Endomondo zelfs koppelen aan je Garminaccount zodat het automagisch synchroniseertquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:02 schreef Patoshik het volgende:
Misschien dat hier iemand dit weet: kun je met elke garmin je loopjes importeren in endomondo?
Want ik wil graag de forerunner 110 aanschaffen maar ik zou het wel graag op endomondo willen importeren. En als het niet kan dan zou ik graag een ander model willen waarbij het wel kan.![]()
Maarreeee....ik zou geen 110 meer aanschaffen. Wel kan ik een 10, 210 of 220 aanraden![]()
![]()
Gewoon doen inderdaad. Wedstrijden/evenementen zijn leukquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:55 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Afgelopen loopje was 6:04 / km over 7 km. dat is wel iets vertekend doordat ik de laatste 2 kilometers steeds iets versnelde (5:55 en 5:36).
Misschien moet ik er niet zoveel over nadenken en me gewoon gaan inschrijven
Waarom perse Endo?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:02 schreef Patoshik het volgende:
Want ik wil graag de forerunner 110 aanschaffen maar ik zou het wel graag op endomondo willen importeren. En als het niet kan dan zou ik graag een ander model willen waarbij het wel kan.
En je kunt alles importeren in Endo als je wilt.
Ik zou eerder naar de functionaliteiten van het horloge kijken en daar je keuze op bepalen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het weer voor 19 oktober ziet er goed uit. Taper madness is wel goed aan het toeslaan nu
http://www.pinterest.com/pin/415527503092030656/Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ben je al zenuwachtig?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Het weer voor 19 oktober ziet er goed uit. Taper madness is wel goed aan het toeslaan nu![]()
![]()
Bij vlagenquote:
Gisteren 2x een km op mijn beoogde marathontempo gelopen (of misschien 10 seconden/km te hard) en dan denk ik.. kan ik dat echt volhouden
En verder weet ik dat ik goed getraind heb, mijn schema uitgevoerd, nauwelijks kms heb moeten schrappen dus dat het rationeel goed moet komen, in het ergste geval in een langzamere tijd dan ik hoop. Maar ik ben wel heel bang om te vallen of ziek te worden of zo
Gewoon jezelf in bubblewrap wikkelen, dan komt alles goed!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij vlagen
Gisteren 2x een km op mijn beoogde marathontempo gelopen (of misschien 10 seconden/km te hard) en dan denk ik.. kan ik dat echt volhouden
En verder weet ik dat ik goed getraind heb, mijn schema uitgevoerd, nauwelijks kms heb moeten schrappen dus dat het rationeel goed moet komen, in het ergste geval in een langzamere tijd dan ik hoop. Maar ik ben wel heel bang om te vallen of ziek te worden of zo
En wat voor tijd hoop je op?![]()
Hmm ik weet niet of ik dat hardop moet zeggen, maar what the hellquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon jezelf in bubblewrap wikkelen, dan komt alles goed!
En wat voor tijd hoop je op?3.50 zou heel mooi zijn. 3.45 als alles boven verwachting top gaat en met alles onder de 4.00 ben ik blij. Ik wil op 5.40 beginnen en kijken of ik in de tweede helft wat kan versnellen.
Omdat ik qua horloge's niet echt een voorkeur heb (gemiddelde snelheid, tijd, km, niet te duur) en ik het allemaal wel graag op 1 plek wil hebben. En aangezien ik nu al een tijdje loop met endomondo heb ik al m'n loopjes (als ze goed gelogd zijn) daar staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:07 schreef Guard het volgende:
[..]
Waarom perse Endo?
En je kunt alles importeren in Endo als je wilt.
Ik zou eerder naar de functionaliteiten van het horloge kijken en daar je keuze op bepalen.![]()
Ik heb nog steeds spierpijn!![]()
Die cumulatieve tijd in de nieuwe Garmin Connect is toch wel erg leuk. Kan ik mooi mijn tussentijden zien op de HVL van zondag j.l. (27:42 - 55:19 - 1:23:45 (deze was wel erg lekker) - 1:52:38 - 1:58:33 voor resp. 5, 10, 15, 20 en 21,1 km).![]()
Oeh, dat is helemaal makkelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:04 schreef GotC het volgende:
[..]
Je kan Endomondo zelfs koppelen aan je Garminaccount zodat het automagisch synchroniseert![]()
Maarreeee....ik zou geen 110 meer aanschaffen. Wel kan ik een 10, 210 of 220 aanraden
Ik ga even kijken naar jouw voorstellen.![]()
![]()
De Garmin 110 is nogal..outdatedquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:22 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Oeh, dat is helemaal makkelijk.
Ik ga even kijken naar jouw voorstellen.De 10 is wel een hele mooie, voor een leuk prijsje (¤ 110 bij hartslagmetershop punt nl)
![]()
Dan denk ik dat ik (voor nu) voor de 10 ga. Die heeft gewoon alles wat ik wil en is niet te duur.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:23 schreef GotC het volgende:
[..]
De Garmin 110 is nogal..outdatedDe 10 is wel een hele mooie, voor een leuk prijsje (¤ 110 bij hartslagmetershop punt nl)
Dankjewel!
![]()
Hmmh, nu loop ik toch tegen iets aan. Bij de forerunner 10 krijg je pas na een km te zien hoe hard je loopt dus je kunt ondertussen niet aanpassen als je te hard of te zacht loopt. Is dit bij de 220 wel het geval?![]()
Je bedoelt dat hij het gemiddelde over een km weergeeft. Die krijg je wel meteen te zien, maar past zich aan naarmate de km vordert. Actuele snelheid wil je ook niet zien, omdat dit heel erg kan schommelen door GPS foutjes.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:32 schreef Patoshik het volgende:
Hmmh, nu loop ik toch tegen iets aan. Bij de forerunner 10 krijg je pas na een km te zien hoe hard je loopt dus je kunt ondertussen niet aanpassen als je te hard of te zacht loopt. Is dit bij de 220 wel het geval?
Je ziet dus wel meteen je tempo en dit kan je daarop ook aanpassen. Maar het is het gemiddelde tempo over de km die je bezig bent.![]()
Ik heb hier nog een werkeloze 110 liggenIk leen 'm zo af en toe uit aan mensen die willen proberen hoe het nu loopt, met zo'n hardloophorloge. Vervolgens kopen ze er dan zelf eentje
Intussen voel ik me net een kleuter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heeft de FR10 dan geen lap pace? Dat is namelijk de enige zinvolle snelheid om op te letten, aangezien "instant pace" ofwel sterk fluctueert a.g.v. het niet constant zijn van de nauwkeurigheid van GPS ofwel softwarematig uitgesmeerd wordt tot een gokwaarde.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:32 schreef Patoshik het volgende:
Hmmh, nu loop ik toch tegen iets aan. Bij de forerunner 10 krijg je pas na een km te zien hoe hard je loopt dus je kunt ondertussen niet aanpassen als je te hard of te zacht loopt. Is dit bij de 220 wel het geval?![]()
Je zou ook naar de TomTom Runner kunnen kijken. Die is ook niet zo duur meer.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:32 schreef Patoshik het volgende:
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:35 schreef Quoi het volgende:
Ik heb hier nog een werkeloze 110 liggenIk leen 'm zo af en toe uit aan mensen die willen proberen hoe het nu loopt, met zo'n hardloophorloge. Vervolgens kopen ze er dan zelf eentje
Intussen voel ik me net een kleuter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat hoorde ik gister ook van iemand, die had 'm voor 117 euro aangeschaftquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:36 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Je zou ook naar de TomTom Runner kunnen kijken. Die is ook niet zo duur meer.![]()
Pace staat alleen best klein in beeld, zag ik tijdens het trainen.![]()
zo, dat is behoorlijk pittige tijdquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm ik weet niet of ik dat hardop moet zeggen, maar what the hell3.50 zou heel mooi zijn. 3.45 als alles boven verwachting top gaat en met alles onder de 4.00 ben ik blij. Ik wil op 5.40 beginnen en kijken of ik in de tweede helft wat kan versnellen.
Zo, dat zou een mooie tijd zijn! Een spelletje Arkham Horror duurt twee keer zo lang...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm ik weet niet of ik dat hardop moet zeggen, maar what the hell3.50 zou heel mooi zijn. 3.45 als alles boven verwachting top gaat en met alles onder de 4.00 ben ik blij. Ik wil op 5.40 beginnen en kijken of ik in de tweede helft wat kan versnellen.
![]()
Klopt. Zoals ik zei, volgens mijn schema zou het moeten kunnen en mijn schema's hebben tot nu toe altijd gelijk gehad, liep zelfs meestal harder dan de voorspelde tijd, maar een marathon is toch wel een andere kluifquote:Dus ik vind het zelf ook wel een beetje eng.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:37 schreef hatsaflats het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je bent iig mijn heldin als je onder de 4 uur looptquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klopt. Zoals ik zei, volgens mijn schema zou het moeten kunnen en mijn schema's hebben tot nu toe altijd gelijk gehad, liep zelfs meestal harder dan de voorspelde tijd, maar een marathon is toch wel een andere kluif
Dat kan jij gewoon! Je bent echt vet goed bezig!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klopt. Zoals ik zei, volgens mijn schema zou het moeten kunnen en mijn schema's hebben tot nu toe altijd gelijk gehad, liep zelfs meestal harder dan de voorspelde tijd, maar een marathon is toch wel een andere kluifDus ik vind het zelf ook wel een beetje eng.
![]()
![]()
Oh dan moet ik toch weer eens terug omschakelenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb nog steeds spierpijn!![]()
Die cumulatieve tijd in de nieuwe Garmin Connect is toch wel erg leuk. Kan ik mooi mijn tussentijden zien op de HVL van zondag j.l. (27:42 - 55:19 - 1:23:45 (deze was wel erg lekker) - 1:52:38 - 1:58:33 voor resp. 5, 10, 15, 20 en 21,1 km).
Trouwens: ben van de douche goed opgeknapt dus ik denk wel dat ik ga lopen vandaag.
En ik ga over een paar weken een 5 km loopje doen denk ik. Heb wel weer zin in een wedstrijdje. Niet voor een pr ofzo. 28-29 min zou leuk zijn, das wel uitdagend maar geen pr en nu zwaar zat denk ik.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
3.45 zou ik ook wel willenMaar dat wordt sowieso niet mijn uitgangspunt volgende week
Haha true, ik krijg alleen geen kriebels in mijn nek en buik als ik aan dat spelletje denkquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:40 schreef pijll het volgende:
[..]
Zo, dat zou een mooie tijd zijn! Een spelletje Arkham Horror duurt twee keer zo lang...
Ach, ergens is het ook wel weer leuk, dat gemengde gevoel van heel veel zenuwen en heel veel zin. Sinds mijn eerste HM niet meer zo erg gehad..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zou lekker gaan hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:42 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh dan moet ik toch weer eens terug omschakelen
Trouwens: ben van de douche goed opgeknapt dus ik denk wel dat ik ga lopen vandaag.
En ik ga over een paar weken een 5 km loopje doen denk ik. Heb wel weer zin in een wedstrijdje. Niet voor een pr ofzo. 28-29 min zou leuk zijn, das wel uitdagend maar geen pr en nu zwaar zat denk ik.Vooral omdat je een beetje kwakkelt. Soms kan dat net het zetje geven.
Ik heb ook weer zin in een wedstrijdje! Zondagochtend is er een 5 of 10 hier in de buurt, maar ik gok dat dat een beetje vroeg is na de HM misschien. Pootjes zijn nog een beetje moei.![]()
LT is dan ook vet fit en sportief enzo. Zo'n meiske dat op van die running motivationals staat enzo, van die kekke foto's!
Ja doei.![]()
Nog niet, maar leef je uit om er één te makenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
LT is dan ook vet fit en sportief enzo. Zo'n meiske dat op van die running motivationals staat enzo, van die kekke foto's!
Welk loopje heb je op het oog?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:42 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En ik ga over een paar weken een 5 km loopje doen denk ik. Heb wel weer zin in een wedstrijdje. Niet voor een pr ofzo. 28-29 min zou leuk zijn, das wel uitdagend maar geen pr en nu zwaar zat denk ik.![]()
Wat wordt je uitgangspunt?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:42 schreef YUR het volgende:
3.45 zou ik ook wel willenMaar dat wordt sowieso niet mijn uitgangspunt volgende week
Ik heb volgende weekend een wedstrijdje in de lokale zandbak...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik zou lekker gaan hoorVooral omdat je een beetje kwakkelt. Soms kan dat net het zetje geven.
Ik heb ook weer zin in een wedstrijdje! Zondagochtend is er een 5 of 10 hier in de buurt, maar ik gok dat dat een beetje vroeg is na de HM misschien. Pootjes zijn nog een beetje moei.
Maar voorlopig zie ik dat nog niet zo zitten.
Hopelijk kan een lekker rondje straks wat meer vertrouwen geven.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mijn herstel is ook wel lekker gegaan. Misschien morgen al wel lekker een rondje lopen weer. Alleen mijn kuiten zijn nog wat hard, maar ik voel er eigenlijk niet veel meer van.
Ook weer zin om een rondje te lopen dus!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nog naar de masseur gegaan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:46 schreef mosselmossel het volgende:
Mijn herstel is ook wel lekker gegaan. Misschien morgen al wel lekker een rondje lopen weer. Alleen mijn kuiten zijn nog wat hard, maar ik voel er eigenlijk niet veel meer van.
Ook weer zin om een rondje te lopen dus!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:41 schreef Quoi het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog geen. Moet nog op jacht. Nog suggesties?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:45 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Welk loopje heb je op het oog?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Neu. Na de marathon niet meer. Alleen ervoor. Maar het gaat wel weer goed eigenlijkquote:
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Moet je wel even ergens over een bergrug gaan rennen ofzo, of op een lege weg met mooie bomen en een zonsondergang. En daar een foto van laten maken, uiteraardquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nog niet, maar leef je uit om er één te maken
Ja doei.![]()
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:48 schreef hatsaflats het volgende:
[..]Ah, 15 oktober gaat dus gewoon lukkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er doen inmiddels flink wat mensen mee aan A'dam, misschien wel even gaan kijken in het Olympisch StadionOFFFFF zou er nog ruimte zijn voor de 8 km? Ik vind die toch altijd zo leuk.
![]()
Dan had je harder gekundquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:50 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Neu. Na de marathon niet meer. Alleen ervoor. Maar het gaat wel weer goed eigenlijk![]()
![]()
Als je wilt oefenen op strandlopen: Halve van Monster, op 25 oktober.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nog geen. Moet nog op jacht. Nog suggesties?
Erasmusronde (om de Kralingse Plas) op 1 november is misschien ook een mogelijkheid. Maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe laat die is...![]()
Een halve week ervoor ongeveer he?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:50 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Neu. Na de marathon niet meer. Alleen ervoor. Maar het gaat wel weer goed eigenlijk
Ik twijfel een beetje of ik ook nog een afspraak ga boeken. Misschien een beetje nutteloos, aangezien er echt geen zuur of spierspanning in mijn benen zit nu. Misschien na de 10km van zaterdag wel weer.
Erna zou ook wel goed zijn, maar vast ondraaglijk pijnlijkEn als je dan weer een paar dagen wacht is het alweer niet echt nodig meer.
LT, je komt zo heerlijk zenuwachtig op me overAlles aan het uitzoeken en proberen en voorspellen en doen
![]()
![]()
3 Plassenloop, Zoetermeerquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nog geen. Moet nog op jacht. Nog suggesties?
Dobbeloop, Nootdorp (iets korter dan 5 km)
Kopjesloop, Delft (iets korter dan 5 km)
Delftse Houtloop, Delft
Bertusloop, Delft (of is het binnenkort de Kwartaalloop, Quoi?)
Of je komt op 25/10 naar Schoonhoven voor de Dijkenloop, al hebben die geen 5. Wel een 6.![]()
Komend weekend trouwens de Bergse Plasloop. Dat is bij jou om de hoek. De 5 km is daar nog geen 4,9 km.![]()
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:55 schreef GotC het volgende:
LT, je komt zo heerlijk zenuwachtig op me overAlles aan het uitzoeken en proberen en voorspellen en doen
![]()
Sorry, ik probeer mijn naaste omgeving zoveel mogelijk met rust te laten dus dan komt het allemaal hier eruit!
Bertusloopquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
3 Plassenloop, Zoetermeer
Delftse Houtloop, Delft
Of je komt op 25/10 naar Schoonhoven voor de Dijkenloop, al hebben die geen 5. Wel een 6.
@Murmeli: de 8 km in Amsterdam is ook leuk! Onder het Rijksmuseum door. Niet echt in de buurt.
Loopje waar ik over twijfel is de Kopjesloop komende zondag (5 km).![]()
Gewoon inschriijven. Voor jou geldt wel als je er 7 kan, kom je die laatste 3 ook wel over.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:55 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Afgelopen loopje was 6:04 / km over 7 km. dat is wel iets vertekend doordat ik de laatste 2 kilometers steeds iets versnelde (5:55 en 5:36).
Misschien moet ik er niet zoveel over nadenken en me gewoon gaan inschrijven
En gezien je tempo loopje van 29-9 denk ik dat een tijd van 56~57 minuten dichterbij zijn dan je denkt
Groot gelijk hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]![]()
Sorry, ik probeer mijn naaste omgeving zoveel mogelijk met rust te laten dus dan komt het allemaal hier eruit!Ik vind het wel geinig om te lezen.
![]()
Je kunt toch gewoon Pace groot in het midden zetten? Ik heb linksboven altijd AVG/Pace, rechtsboven Duration en in het midden groot Distancequote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:38 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat hoorde ik gister ook van iemand, die had 'm voor 117 euro aangeschaft![]()
Pace staat alleen best klein in beeld, zag ik tijdens het trainen..
![]()
M'n 305 heeft 3 schermen waar ik doorheen kan zappen.
Op de eerste die ik meestal heb staan 4 dingen (tijd dat ik aan het rennen ben, afstand, gemiddelde pace en hartslag), op de tweede time of day en op de derde alleen gemiddelde pace, voor als ik alleen dat een beetje wil wetenEn dat staat dan ook echt gewoon groot op 't scherm!
Ja doei.![]()
L_T, blijf vooral nerveus!
Is het trouwens niet beter om niet weg te gaan op een tijd? Aangezien zelfs d'n YUR met moeite net onder de 4 uur liep, ondanks dat hij een snellere HM in de benen heeft dan jij. Maar goed, wellicht ben jij ook gewoon sterker.![]()
Oh, vast wel. De bewuste loper zei alleen tegen me dat hij dat niet voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:10 schreef Devv het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon Pace groot in het midden zetten? Ik heb linksboven altijd AVG/Pace, rechtsboven Duration en in het midden groot Distance.
![]()
Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-165, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Is het trouwens niet beter om niet weg te gaan op een tijd? Aangezien zelfs d'n YUR met moeite net onder de 4 uur liep, ondanks dat hij een snellere HM in de benen heeft dan jij. Maar goed, wellicht ben jij ook gewoon sterker.
Als er kramp inschiet of je krijgt maagissues ofzo ben je natuurlijk fucked, maar het blijft moeilijk inschatten of je die kans significant verkleint door een stuk langzamer weg te gaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
voor hij een trainingsvorm kiest heb je de optie metrics, daar kan hij de display aanpassenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oh, vast wel. De bewuste loper zei alleen tegen me dat hij dat niet voor elkaar krijgt.Trek eens aan mijn vinger?
Ik heb een paar vragen over hardloopkleding. Hoop dat jullie me een beetje willen helpen.
Nu het kouder wordt wil ik een outfit aanschaffen die geschikt is voor de herfst / winter. Nu loop ik 's avonds nog in een short en shirt met korte mouwen. Als er regen dreigt en / of het redelijk waait, doe ik een flinterdun hardloop jack aan. Nu nog wel te doen, maar over een week of 2 zal dit wellicht te koud zijn.
Wat adviseren jullie?
Longsleeve aanschaffen lijkt me, maar dan heb je volgens mij het gewone synthetische materiaal en thermo spul. Is dat thermo spul niet snel te warm?
En dan voor de benen wellicht een tight. Zijn daar nog verschillen in qua geschiktheid voor diverse weertypen?![]()
Ja ok, je hebt een punt. We hebben allemaal altijd een tijd in ons hoofd, al doen we soms van niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-165, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..
Als er kramp inschiet of je krijgt maagissues ofzo ben je natuurlijk fucked, maar het blijft moeilijk inschatten of je die kans significant verkleint door een stuk langzamer weg te gaan.
Het zou best kunnen dat weggaan op 5:40 ervoor zorgt dat het na 35 km nu wel kramppolonaise wordt, maar er is maar één manier om daar achter te komen. Punt is dat ik me kan herinneren dat d'n YUR vorig jaar door zijn trainers werd ingeschat op 3:46 op basis van zijn toenmalige HM-PR, maar dat dat anders liep (of beter gezegd: op een gegeven moment helemaal niet meer liep).
Het is toch wel een bijzondere afstand, die M.
Hoe dan ook: we houden je in de gaten!![]()
Laagjes voor het bovenlichaam. Zorg dat je je onderweg kunt 'pellen'.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb een paar vragen over hardloopkleding. Hoop dat jullie me een beetje willen helpen.
Nu het kouder wordt wil ik een outfit aanschaffen die geschikt is voor de herfst / winter. Nu loop ik 's avonds nog in een short en shirt met korte mouwen. Als er regen dreigt en / of het redelijk waait, doe ik een flinterdun hardloop jack aan. Nu nog wel te doen, maar over een week of 2 zal dit wellicht te koud zijn.
Wat adviseren jullie?
Longsleeve aanschaffen lijkt me, maar dan heb je volgens mij het gewone synthetische materiaal en thermo spul. Is dat thermo spul niet snel te warm?
En dan voor de benen wellicht een tight. Zijn daar nog verschillen in qua geschiktheid voor diverse weertypen?
En er zijn speciale dikkere wintertights.Ja doei.![]()
Ah OK. Ik denk dat hij er wel uit komt. Zijn probleemquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
voor hij een trainingsvorm kiest heb je de optie metrics, daar kan hij de display aanpassenHij ging TomTom mailen.
LT, blijf zenuwpezen hoor, dat hoort er een beetje bij. Probeer alleen niet teveel twijfels te hebben. Kopieer gewoon zo veel mogelijk de omstandigheden tijdens je duurloopjes, je weet gewoon al wat voor jou de beste manier van lopen is![]()
![]()
Op zich een goed advies, al denk ik niet dat dat nu nog gaat lukken voor L_T, als je eenmaal een tijd vast in je hoofd hebt zitten is het verrekte moeilijk om die te verdringenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Is het trouwens niet beter om niet weg te gaan op een tijd?Ik niet, ik ging weg met "finish" in mijn hoofd (en met finish bedoel ik de finish halen zonder te wandelen). Tuurlijk zat er ook wel een tijd in mijn hoofd, maar die heb ik al laten varen na het eerste uur, dus zo heel erg vast in mijn hoofd zat die tijd niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-160, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..
Als er kramp inschiet of je krijgt maagissues ofzo ben je natuurlijk fucked, maar het blijft moeilijk inschatten of je die kans significant verkleint door een stuk langzamer weg te gaan.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ah, dus liever geen thermo spul voor het bovenlichaam dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Laagjes voor het bovenlichaam. Zorg dat je je onderweg kunt 'pellen'.
En er zijn speciale dikkere wintertights.![]()
Oh, het kan wel, maar je hebt ook thermo's die je als laag kunt gebruiken onder een licht jasje.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah, dus liever geen thermo spul voor het bovenlichaam dan?
Ik heb een thermo-base-layer voor in de winter, soms nog met een shirt en afhankelijk van het weer een gewoon ademend jasje of m'n water- en winddichte jasje eroverheen. Zorg dat als je voor een base-layer gaat dat deze goed vocht/zweet afvoert!doen
Ja doei.![]()
Thermo-spul zou ik alleen gebruiken als het zwaar vriest. Die heb ik nu nog absoluut niet nodig. Maar dat is erg persoonlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah, dus liever geen thermo spul voor het bovenlichaam dan?
Ik zou zeggen, probeer gewoon zo lang mogelijk te blijven lopen met wat je nu hebt; als dat te koud wordt (en dan niet alleen in de eerste paar minuten), dan is het tijd om wat warmers aan te trekken.![]()
Maar je ging toch wel weg op een bepaald tempo wat je zo constant mogelijk vol probeert te houden?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Op zich een goed advies, al denk ik niet dat dat nu nog gaat lukken voor L_T, als je eenmaal een tijd vast in je hoofd hebt zitten is het verrekte moeilijk om die te verdringen
[..]
Ik niet, ik ging weg met "finish" in mijn hoofd (en met finish bedoel ik de finish halen zonder te wandelen). Tuurlijk zat er ook wel een tijd in mijn hoofd, maar die heb ik al laten varen na het eerste uur, dus zo heel erg vast in mijn hoofd zat die tijd niet.
anyway ik ga weer aan het werk want anders rijzen mijn zenuwen echt de pan uit
ik zag ze vandeweek alweer lopen, mensen die lang lang met jas erover begonnen waren.
Jas om de middel geknoopt en mouwen van de longsleeve opgestroopt...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat klinkt duur. Jasje van de Plutosport uit de sale.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Devv het volgende:
Nike Impossibly Light Jacket, voor herfst en winter.![]()
Nou, zondag bij m'n HM liepen er ook gewoon mensen de hele weg met hun jas compleet dichtgeritst, lange broek, hoofdband om. Mijn god. het was gewoon nog iets van 16 gradenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:29 schreef Guard het volgende:
ik zag ze vandeweek alweer lopen, mensen die lang lang met jas erover begonnen waren.
Jas om de middel geknoopt en mouwen van de longsleeve opgestroopt...![]()
Ja doei.![]()
Thanks.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, het kan wel, maar je hebt ook thermo's die je als laag kunt gebruiken onder een licht jasje.
Ik heb een thermo-base-layer voor in de winter, soms nog met een shirt en afhankelijk van het weer een gewoon ademend jasje of m'n water- en winddichte jasje eroverheen. Zorg dat als je voor een base-layer gaat dat deze goed vocht/zweet afvoert!doen
Dat jasje wat ik nu heb is zo goed als waterdicht. Dus even kijken voor iets wat beter ademt dus + een (thermo) shirt met lange mouwen als basis.![]()
Leuk verslag op leukeloopjes over de Hoge Veluwe Trail, het 16k-fiasco. Inclusief foto van de zingende gothic: http://leukeloopjes.wordp(...)-trail-volg-het-pad/![]()
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:25 schreef pijll het volgende:
[..]
Thermo-spul zou ik alleen gebruiken als het zwaar vriest. Die heb ik nu nog absoluut niet nodig. Maar dat is erg persoonlijk.
Ik zou zeggen, probeer gewoon zo lang mogelijk te blijven lopen met wat je nu hebt; als dat te koud wordt (en dan niet alleen in de eerste paar minuten), dan is het tijd om wat warmers aan te trekken harder te rennen.
vorlopig nog kort-kort, al heb ik van de week wel een hardloopjasje gekocht (knal groene asics in de aanbieding bij intersport)Trek eens aan mijn vinger?
Gisteravond liep ik in lange tight en jasje, voor het eerst. Ik liep alleen niet zo hard en de rust tussen de intervallen betrof 500m. Heb het dus geen moment te warm gehadIk vind het wel weer heerlijk om de lange tight aan te hebben.
![]()
Ohhhh dat is De Beste Combi!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:34 schreef YUR het volgende:
Thermo met lange mouwen onder shirt met korte mouwen![]()
![]()
nope ik ging uit van mijn hartslagquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar je ging toch wel weg op een bepaald tempo wat je zo constant mogelijk vol probeert te houden?
anyway ik ga weer aan het werk want anders rijzen mijn zenuwen echt de pan uit
Het weer was nogal raar die dag (heel koud begonnen en vrij snel werd het behoorlijk warm), en dus besloten om op mijn hartslag te letten, ipv krampachtig een tempo proberen vast te houden, daar ik niet wist wat die vrij snel stijgende temp voor uitwerking op me zou hebben.
Wat ook vrij lastig wordt (tempo vasthouden) als je GPS een beetje moeilijk doet. PROTIP daarvoor: als je echt op gem pace wil lopen is het wel verstandig om een schema van doorkomsttijden op je beoogde tempo mee te nemen, zodat je kunt controleren bij km punten op het parcours of je nog op schema ligt. Volgens mijn horloge liep ik op een gegeven moment een avg pace van 5.40 terwijl dat in werkelijkheid 10 sec langzamer was, dat kan nogal veel schelen op marathon afstand.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Meningen lopen uiteen dus. Voor nu is kort kort nog wel prima. Ga van het weekend wel eens de stad in. Bedankt iedereen.![]()
![]()
Ja, maar jij hebt diequote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:32 schreef GotC het volgende:
Ik wil zo lang mogelijk zonder jasje lopen. LongsleevesMet evt thermo eronder.
Nike Dri-Fit Longsleeve
Ja doei.![]()
Lang-langAls het iets frisser is en hard waait en/of regent loop ik vaak in een shirt met korte mouwen + jasje, als het niet zo hard waait en/of regen met een longsleeve. Hangt ook wel heel erg van de training af trouwens. Tijdens een duurloop kleed ik me warmer dan tijdens intervallen.
De combi van YUR draag ik ook graagThermospul is vaak ook een beetje warmteregulerend, waardoor je het minder snel warm krijgt.
![]()
Is het niet beter om gewoon je gedachten in te stellen op uitlopen bij je eerste marathon? Een leuke tijd is mooi meegenomen, maar het zou nogal vervelend zijn als je mega teleurgesteld de finish haalt want streeftijd niet gehaald.
Denk ik?
![]()
Lul niet je doel was om mij voor te blijven.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Op zich een goed advies, al denk ik niet dat dat nu nog gaat lukken voor L_T, als je eenmaal een tijd vast in je hoofd hebt zitten is het verrekte moeilijk om die te verdringen
[..]
Ik niet, ik ging weg met "finish" in mijn hoofd (en met finish bedoel ik de finish halen zonder te wandelen). Tuurlijk zat er ook wel een tijd in mijn hoofd, maar die heb ik al laten varen na het eerste uur, dus zo heel erg vast in mijn hoofd zat die tijd niet.![]()
![]()
Ja!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dieNike Dri-Fit Longsleeve
Ik heb 'm vanmorgen nog even geaaid
![]()
![]()
Waarom denk je dat ik in F stond?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Lul niet je doel was om mij voor te blijven.
Zodat ik je iig op het parcours voor kon blijven
Ik loop altijd zonder jasje, lang leve thermo en soms loop ik als het koud is een tshirt met lange mouwen van katoen, omdat het zo goed je warm houdtquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:32 schreef GotC het volgende:
Ik wil zo lang mogelijk zonder jasje lopen. LongsleevesMet evt thermo eronder.
Jaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:34 schreef YUR het volgende:
Thermo met lange mouwen onder shirt met korte mouwendaar is het bijna weer tijd voor. Vind ik fijn! (en het staat op de een of andere manier stoer
)
Ja doei.![]()
Ja, zoiets was ik al van plan. Daarnaast is tussentijden berekenen in mijn hoofd tijdens het loopje een van mijn favoriete hobbiesquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef Guard het volgende:
wordt (tempo vasthouden) als je GPS een beetje moeilijk doet. PROTIP daarvoor: als je echt op gem pace wil lopen is het wel verstandig om een schema van doorkomsttijden op je beoogde tempo mee te nemen, zodat je kunt controleren bij km punten op het parcours of je nog op schema ligt. Volgens mijn horloge liep ik op een gegeven moment een avg pace van 5.40 terwijl dat in werkelijkheid 10 sec langzamer was, dat kan nogal veel schelen op marathon afstand.Alleen als je echt moe wordt heb je er vaak de scherpte niet meer voor..
Hmm als ik gewoon alles eruit heb gehaald maar de tijd is langzamer, kan ik vast wel tevreden zijn hoor. Maar ik houd gewoon van lopen met een duidelijk plan, en tot nu toe heeft dat goed gewerkt. Geeft mij ook meer houvast.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:39 schreef GotC het volgende:
Is het niet beter om gewoon je gedachten in te stellen op uitlopen bij je eerste marathon? Een leuke tijd is mooi meegenomen, maar het zou nogal vervelend zijn als je mega teleurgesteld de finish haalt want streeftijd niet gehaald.
Denk ik?
Ik heb gisteravond voor het eerst weer lang-lang gelopen. Het was guur, het was koud en het waaide hard. Geen haar op m'n hoofd die nu nog kort-kort wil lopen. Tenzij de temperaturen weer drastisch stijgen, maar dat zal wel niet
Overigens vind ik lang-lang misschien nog wel lekkerder lopen dan kort-kort, maar dat kan ook door de temperaturen komen. Ik loop liever bij 10 graden dan bij 20.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ik heb een beetje medelijden met meneer LT, als je jezelf nu al zo druk loopt te makenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm als ik gewoon alles eruit heb gehaald maar de tijd is langzamer, kan ik vast wel tevreden zijn hoor. Maar ik houd gewoon van lopen met een duidelijk plan, en tot nu toe heeft dat goed gewerkt. Geeft mij ook meer houvast.
Ik zou dat nooit doen, bij een eerste marathon. Een gemiddelde snelheid in je hoofd houden (km-tijden van 5:40 bijvoorbeeld) is niet zo'n probleem, maar als je doorkomsttijden gaat bijhouden, dan moet je na een langzame kilometer van 5:50 (bijv) dat gaan inhalen door de volgende km op 5:30 te lopen. En sneller lopen dan je voorgenomen snelheid is niet handig, in een M.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef Guard het volgende:
[..]
Wat ook vrij lastig wordt (tempo vasthouden) als je GPS een beetje moeilijk doet. PROTIP daarvoor: als je echt op gem pace wil lopen is het wel verstandig om een schema van doorkomsttijden op je beoogde tempo mee te nemen, zodat je kunt controleren bij km punten op het parcours of je nog op schema ligt. Volgens mijn horloge liep ik op een gegeven moment een avg pace van 5.40 terwijl dat in werkelijkheid 10 sec langzamer was, dat kan nogal veel schelen op marathon afstand.![]()
Ik hoopte je dan ook niet tegen te komen onderweg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:40 schreef Guard het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik in F stond?
Zodat ik je iig op het parcours voor kon blijven![]()
je kan ook die 10 seconden uitsmeren over de komende 30 km bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:53 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik zou dat nooit doen, bij een eerste marathon. Een gemiddelde snelheid in je hoofd houden (km-tijden van 5:40 bijvoorbeeld) is niet zo'n probleem, maar als je doorkomsttijden gaat bijhouden, dan moet je na een langzame kilometer van 5:50 (bijv) dat gaan inhalen door de volgende km op 5:30 te lopen. En sneller lopen dan je voorgenomen snelheid is niet handig, in een M.![]()
Ik heb dat ook niet gedaan (sterker nog, ik heb me niet druk gemaakt om tempo's en tijd enzo), maar als ik L_T een beetje moet inschatten is die meer als ik gefocused op een tijd. En dan kan ik wel zeggen: moet je niet doen, maar luistert ze naar mij? Nee, dus kan ik beter wat tips geven waar ze iets aan heeftquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:53 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik zou dat nooit doen, bij een eerste marathon. Een gemiddelde snelheid in je hoofd houden (km-tijden van 5:40 bijvoorbeeld) is niet zo'n probleem, maar als je doorkomsttijden gaat bijhouden, dan moet je na een langzame kilometer van 5:50 (bijv) dat gaan inhalen door de volgende km op 5:30 te lopen. En sneller lopen dan je voorgenomen snelheid is niet handig, in een M.
Na de finish was voor mij een prima moment om je tegen te komenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik hoopte je dan ook niet tegen te komen onderweg.
Wat is dat nou weer voor rare opmerking? Ten eerste wordt er expliciet gevraagd naar mijn strategie, daarom reageer ik erop. Dat ik me een beetje druk maak lijkt me logisch voor een marathon. Mijn vriend is een topsporter dus ik heb doorgaans meer rekening te houden met zijn eigenaardigheden dan andersomquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb een beetje medelijden met meneer LT, als je jezelf nu al zo druk loopt te maken
Duur is goedquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:30 schreef pijll het volgende:
[..]
Dat klinkt duur. Jasje van de Plutosport uit de sale.
Thanks!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
3 Plassenloop, Zoetermeer
Delftse Houtloop, Delft
Of je komt op 25/10 naar Schoonhoven voor de Dijkenloop, al hebben die geen 5. Wel een 6.
Ik wil wel een echte 5, geen 4,9
Kralingse plasloop klinkt wel ok, dichtbijik ga met een vriendin die dit weekend zou lopen maar ziek is.
Edit: kralingse plasloop kan niet, dan moet er een vliegtuig gehaald worden.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik vond hem wel grappig, zeker icm de knipoogquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare opmerking?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Wat voor sport doet jouw vriend LT? En issie bekend als topsporter of dat dan weer niet?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nee, gewoon trainingsbroek, of soms lange thermobroek, die wel doorgaat als een tight...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Loopt iedereen hier bij kou trouwens in een tight en zo ja, waarom een tight?
Dat is puur voor de warmte<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja. Van een tight heb ik het minste last tijdens het lopen, omdat het strak om je benen zit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Loopt iedereen hier bij kou trouwens in een tight en zo ja, waarom een tight?![]()
Dan neem ik aan dat het een trainingsbroek is die van onderen bij de pijpen niet zo wijd is? Je weet wel, die met die rits aan de zijkant van de broekspijpen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:12 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Nee, gewoon trainingsbroek, of soms lange thermobroek, die wel doorgaat als een tight...
Dat is puur voor de warmte![]()
Dat lijkt me ook prettiger ja, hoewel ik even een soort 'schaamte' drempel over moet. Hoewel... een wielren outfit draag ik ook gewoon, dus schijt aan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja. Van een tight heb ik het minste last tijdens het lopen, omdat het strak om je benen zit.![]()
![]()
Ik loop altijd in een korte broek. Het maakt mij niet uit of het herfst of winter is. Ik draag soms wel lange mouwen en handschoenen, maar eigenlijk zelden een jack.![]()
Ik heb dat ook gehad toen ik net liep. Vond die tights altijd maar een beetje 'overdreven' bij hardlopers. Ik heb toen eerst een wat meer flubberig exemplaar gekocht, maar ben toen later toch overstag gegaan vanwege de comfort. En daarbij staat het ook nog eens iedereenook jouquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook prettiger ja, hoewel ik even een soort 'schaamte' drempel over moet. Hoewel... een wielren outfit draag ik ook gewoon, dus schijt aan.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:56 schreef runninglinda het volgende:
Mag ik in de OP:
[ code verwijderd ]
• Runninglinda - 28 km
(hopelijk doe ik het goed zo...)
Ja, want loopt lekker.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Loopt iedereen hier bij kou trouwens in een tight en zo ja, waarom een tight?![]()
Geen last van koude knieën dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:20 schreef Devv het volgende:
Ik loop altijd in een korte broek. Het maakt mij niet uit of het herfst of winter is. Ik draag soms wel lange mouwen en handschoenen, maar eigenlijk zelden een jack.Heb je ook gelijk in. Who caresquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad toen ik net liep. Vond die tights altijd maar een beetje 'overdreven' bij hardlopers. Ik heb toen eerst een wat meer flubberig exemplaar gekocht, maar ben toen later toch overstag gegaan vanwege de comfort. En daarbij staat het ook nog eens iedereenook jou![]()
![]()
Tights ftw! (for the winter)
dat lijkt me, beetje afhankelijk of je ongeacht wat voor weer het is altijd gaat lopen, niet heel erg verstandig.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:20 schreef Devv het volgende:
Ik loop altijd in een korte broek. Het maakt mij niet uit of het herfst of winter is. Ik draag soms wel lange mouwen en handschoenen, maar eigenlijk zelden een jack.
Door je benen onbedekt te laten kun je een boel lichaamswarmte verliezen, zeker als het ineens gaat regenen en/of waaien (convectie en verdamping)Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jep!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Loopt iedereen hier bij kou trouwens in een tight en zo ja, waarom een tight?
Zit lekkerSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nee, ik heb eigenlijk alleen last van koude handen. De rest van mijn lichaam is altijd heel snel warm. Dat is vooral in de zomer een groot nadeel. Ik loop liever in de vrieskou.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen last van koude knieën dan?
[..]![]()
Mietje.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ik zo naar buiten kijk wordt het vanavond ook lang-lang![]()
En weer blaren kweken zeker?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik zo naar buiten kijk wil ik rennen in de regen.![]()
*kras*
Zo raar is die opmerking toch niet, het is zeker geen kritiek. Iedereen heeft pre-race-kriebels en bij jou lijken ze wat vroeg te komen, wel heel leuk om te lezen juist.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare opmerking? Ten eerste wordt er expliciet gevraagd naar mijn strategie, daarom reageer ik erop. Dat ik me een beetje druk maak lijkt me logisch voor een marathon. Mijn vriend is een topsporter dus ik heb doorgaans meer rekening te houden met zijn eigenaardigheden dan andersomnee icm met drempel en ik een gewone korte broek lekker vind om in te lopen misschien koop ik eerders wel zo een 2-in-1 broekje. Kijken hoe dat bevalt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Loopt iedereen hier bij kou trouwens in een tight en zo ja, waarom een tight?Trek eens aan mijn vinger?
Whehehe, herkenbaar. Ik keek na 4 uur lopen nog op mijn horloge. Hmm, nog 7 km, dan moet ik wel doorrennen om binnen de 5 uur te finishen. En toen ik van het strand af kwam, moest ik nog 700 meter. En ik denken: shit, ik moet hollen, want ik heb nog maar 10 minuten! HALP! SCHNELL!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, zoiets was ik al van plan. Daarnaast is tussentijden berekenen in mijn hoofd tijdens het loopje een van mijn favoriete hobbiesAlleen als je echt moe wordt heb je er vaak de scherpte niet meer voor..
Dat is rationeel gezien inderdaad het allerbeste. Maar we zijn ook hardlopers. En we lopen ook om zo snel mogelijk te lopen. En daar hoort altijd een tijd bij. Als die eenmaal, hoe vaag ook nog, in je hoofd zit, krijg je die er met tien trekpaarden nog niet uit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:39 schreef GotC het volgende:
Denk ik?
Gewoon doorgaan hier! Ik herken veel van je dingen en vind het leuk om te lezen. Ow, en ik ben drie dagen voor de marathon naar de masseur geweest. Woensdag, en zaterdag was marathon.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare opmerking? Ten eerste wordt er expliciet gevraagd naar mijn strategie, daarom reageer ik erop. Dat ik me een beetje druk maak lijkt me logisch voor een marathon. Mijn vriend is een topsporter dus ik heb doorgaans meer rekening te houden met zijn eigenaardigheden dan andersomZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Roeien, hij heeft nog nooit een internationaal toernooi gestart dus denk niet dat je hem zal kennen, maar op nationaal niveau doet hij goed mee. Dit jaar is hij trouwens een beetje aan het aftrainen aangezien de studie ook een keer af moetquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:11 schreef Murmeli het volgende:
Wat voor sport doet jouw vriend LT? En issie bekend als topsporter of dat dan weer niet?
Agreedquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jadaar is het bijna weer tijd voor. Vind ik fijn! (en het staat op de een of andere manier stoer
)
Ik heb een loopje op mijn Garmin staan, die niet geupload wil worden.![]()
Iemand een idee hoe ik dit kan 'forceren'? Ik ken die functie op mijn klokje wel, maar dan gaat ie ALLES opnieuw oploaden. Ik wil dus alleen de een na laatste![]()
Waarom niet gewoon een tight met een korte broek er over dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:29 schreef CaLeX het volgende:
nee icm met drempel en ik een gewone korte broek lekker vind om in te lopen misschien koop ik eerders wel zo een 2-in-1 broekje. Kijken hoe dat bevalt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: