Ohhhh dat is De Beste Combi!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:34 schreef YUR het volgende:
Thermo met lange mouwen onder shirt met korte mouwen
nope ik ging uit van mijn hartslagquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar je ging toch wel weg op een bepaald tempo wat je zo constant mogelijk vol probeert te houden?
anyway ik ga weer aan het werk want anders rijzen mijn zenuwen echt de pan uit
Ja, maar jij hebt diequote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:32 schreef GotC het volgende:
Ik wil zo lang mogelijk zonder jasje lopen. LongsleevesMet evt thermo eronder.
Lul niet je doel was om mij voor te blijven.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Op zich een goed advies, al denk ik niet dat dat nu nog gaat lukken voor L_T, als je eenmaal een tijd vast in je hoofd hebt zitten is het verrekte moeilijk om die te verdringen
[..]
Ik niet, ik ging weg met "finish" in mijn hoofd (en met finish bedoel ik de finish halen zonder te wandelen). Tuurlijk zat er ook wel een tijd in mijn hoofd, maar die heb ik al laten varen na het eerste uur, dus zo heel erg vast in mijn hoofd zat die tijd niet.
Ja!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dieNike Dri-Fit Longsleeve
Waarom denk je dat ik in F stond?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Lul niet je doel was om mij voor te blijven.
Ik loop altijd zonder jasje, lang leve thermo en soms loop ik als het koud is een tshirt met lange mouwen van katoen, omdat het zo goed je warm houdtquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:32 schreef GotC het volgende:
Ik wil zo lang mogelijk zonder jasje lopen. LongsleevesMet evt thermo eronder.
Jaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:34 schreef YUR het volgende:
Thermo met lange mouwen onder shirt met korte mouwen
Ja, zoiets was ik al van plan. Daarnaast is tussentijden berekenen in mijn hoofd tijdens het loopje een van mijn favoriete hobbiesquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef Guard het volgende:
wordt (tempo vasthouden) als je GPS een beetje moeilijk doet. PROTIP daarvoor: als je echt op gem pace wil lopen is het wel verstandig om een schema van doorkomsttijden op je beoogde tempo mee te nemen, zodat je kunt controleren bij km punten op het parcours of je nog op schema ligt. Volgens mijn horloge liep ik op een gegeven moment een avg pace van 5.40 terwijl dat in werkelijkheid 10 sec langzamer was, dat kan nogal veel schelen op marathon afstand.
Hmm als ik gewoon alles eruit heb gehaald maar de tijd is langzamer, kan ik vast wel tevreden zijn hoor. Maar ik houd gewoon van lopen met een duidelijk plan, en tot nu toe heeft dat goed gewerkt. Geeft mij ook meer houvast.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:39 schreef GotC het volgende:
Is het niet beter om gewoon je gedachten in te stellen op uitlopen bij je eerste marathon? Een leuke tijd is mooi meegenomen, maar het zou nogal vervelend zijn als je mega teleurgesteld de finish haalt want streeftijd niet gehaald.
Denk ik?
Ik heb een beetje medelijden met meneer LT, als je jezelf nu al zo druk loopt te makenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm als ik gewoon alles eruit heb gehaald maar de tijd is langzamer, kan ik vast wel tevreden zijn hoor. Maar ik houd gewoon van lopen met een duidelijk plan, en tot nu toe heeft dat goed gewerkt. Geeft mij ook meer houvast.
Ik zou dat nooit doen, bij een eerste marathon. Een gemiddelde snelheid in je hoofd houden (km-tijden van 5:40 bijvoorbeeld) is niet zo'n probleem, maar als je doorkomsttijden gaat bijhouden, dan moet je na een langzame kilometer van 5:50 (bijv) dat gaan inhalen door de volgende km op 5:30 te lopen. En sneller lopen dan je voorgenomen snelheid is niet handig, in een M.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef Guard het volgende:
[..]
Wat ook vrij lastig wordt (tempo vasthouden) als je GPS een beetje moeilijk doet. PROTIP daarvoor: als je echt op gem pace wil lopen is het wel verstandig om een schema van doorkomsttijden op je beoogde tempo mee te nemen, zodat je kunt controleren bij km punten op het parcours of je nog op schema ligt. Volgens mijn horloge liep ik op een gegeven moment een avg pace van 5.40 terwijl dat in werkelijkheid 10 sec langzamer was, dat kan nogal veel schelen op marathon afstand.
Ik hoopte je dan ook niet tegen te komen onderweg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:40 schreef Guard het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik in F stond?
Zodat ik je iig op het parcours voor kon blijven
je kan ook die 10 seconden uitsmeren over de komende 30 km bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:53 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik zou dat nooit doen, bij een eerste marathon. Een gemiddelde snelheid in je hoofd houden (km-tijden van 5:40 bijvoorbeeld) is niet zo'n probleem, maar als je doorkomsttijden gaat bijhouden, dan moet je na een langzame kilometer van 5:50 (bijv) dat gaan inhalen door de volgende km op 5:30 te lopen. En sneller lopen dan je voorgenomen snelheid is niet handig, in een M.
Ik heb dat ook niet gedaan (sterker nog, ik heb me niet druk gemaakt om tempo's en tijd enzo), maar als ik L_T een beetje moet inschatten is die meer als ik gefocused op een tijd. En dan kan ik wel zeggen: moet je niet doen, maar luistert ze naar mij? Nee, dus kan ik beter wat tips geven waar ze iets aan heeftquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:53 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik zou dat nooit doen, bij een eerste marathon. Een gemiddelde snelheid in je hoofd houden (km-tijden van 5:40 bijvoorbeeld) is niet zo'n probleem, maar als je doorkomsttijden gaat bijhouden, dan moet je na een langzame kilometer van 5:50 (bijv) dat gaan inhalen door de volgende km op 5:30 te lopen. En sneller lopen dan je voorgenomen snelheid is niet handig, in een M.
Na de finish was voor mij een prima moment om je tegen te komenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik hoopte je dan ook niet tegen te komen onderweg.
Wat is dat nou weer voor rare opmerking? Ten eerste wordt er expliciet gevraagd naar mijn strategie, daarom reageer ik erop. Dat ik me een beetje druk maak lijkt me logisch voor een marathon. Mijn vriend is een topsporter dus ik heb doorgaans meer rekening te houden met zijn eigenaardigheden dan andersomquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb een beetje medelijden met meneer LT, als je jezelf nu al zo druk loopt te maken
Duur is goedquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:30 schreef pijll het volgende:
[..]
Dat klinkt duur. Jasje van de Plutosport uit de sale.
Thanks!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
3 Plassenloop, Zoetermeer
Dobbeloop, Nootdorp (iets korter dan 5 km)
Kopjesloop, Delft (iets korter dan 5 km)
Delftse Houtloop, Delft
Bertusloop, Delft (of is het binnenkort de Kwartaalloop, Quoi?)
Of je komt op 25/10 naar Schoonhoven voor de Dijkenloop, al hebben die geen 5. Wel een 6.
Ik vond hem wel grappig, zeker icm de knipoogquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare opmerking?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |