abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145321155
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:55 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: Ik zou zonder muziek lopen. Ik heb de MTR (tijdrit over 120 km, duur, ruim 3 uur) vaak met muziek gereden, en afgelopen jaar voor het eerst niet. En eigenlijk bevalt dat het beste. Je wordt het getetter in je oor op een gegeven moment zat, en dat is al je het zwaar hebt. Totdat je het zwaar hebt, doet die muziek niet zoveel voor je. Just my 2ct.
Ben ik het ook mee eens, maar ik loop hoe dan ook al bijna altijd zonder muziek. Zaterdag dus ook. En nog een voordeel. Na 30km is het echt heel fijn om aanmoedigingen van volslagen onbekenden te horen. Hoe gek dat ook klinkt, maar dat geeft goede moed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_145321172
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:41 schreef wyccie het volgende:
Ik wil in 2015 nou eindelijk eens die Usain Bolt eruit lopen.Of gewoon prettig lopen is ook prima.
:D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145321181
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:56 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ben ik het ook mee eens, maar ik loop hoe dan ook al bijna altijd zonder muziek. Zaterdag dus ook. En nog een voordeel. Na 30km is het echt heel fijn om aanmoedigingen van volslagen onbekenden te horen. Hoe gek dat ook klinkt, maar dat geeft goede moed.
+1

Maar ja iedereen moet doen wat het beste bij hem/haar past en Semtex loopt altijd met muziek.
Dan moet je dat lekker blijven doen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_145321235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:55 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: Ik zou zonder muziek lopen. Ik heb de MTR (tijdrit over 120 km, duur, ruim 3 uur) vaak met muziek gereden, en afgelopen jaar voor het eerst niet. En eigenlijk bevalt dat het beste. Je wordt het getetter in je oor op een gegeven moment zat, en dat is al je het zwaar hebt. Totdat je het zwaar hebt, doet die muziek niet zoveel voor je. Just my 2ct.
Dat is ook iets waar ik over twijfel. Ik wil sowieso het grootste deel niet met muziek lopen, maar misschien mijn telefoon en oortjes in de waterpack stoppen voor de laatste 10km of zo. Ik heb daar één keer tijdens een LDL van 28km wel wat aangehad, om muziek aan te zetten toen ik het echt zwaar kreeg.
Maar ik heb dan weer niet het geduld/de skills/de telefoon om een hippe playlist te maken met allemaal oppeppende muziek en mijn oortjes zijn ook nogal bagger :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145321276
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is ook iets waar ik over twijfel. Ik wil sowieso het grootste deel niet met muziek lopen, maar misschien mijn telefoon en oortjes in de waterpack stoppen voor de laatste 10km of zo. Ik heb daar één keer tijdens een LDL van 28km wel wat aangehad, om muziek aan te zetten toen ik het echt zwaar kreeg.
Maar ik heb dan weer niet het geduld/de skills/de telefoon om een hippe playlist te maken met allemaal oppeppende muziek en mijn oortjes zijn ook nogal bagger :P
Als je normaal al zo weinig met muziek loopt, zou ik het bij een marathon zeker niet doen. Bij Semtex is het anders, omdat die eigenlijk altijd al wel met muziek loopt. Als je het nu zwaar krijgt, word je door het publiek wel opgepept.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_145321278
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
Het loopt als kussentjes, hele zachte kussentjes. Maar ze zijn nog wel zwaar vind ik hoor. Merk duidelijk dat mijn benen meer moeten werken met de Hoka's aan. Maar dat is in vergelijking met de Sense, Kinvara en VFF die allemaal heel licht zijn :). Ook moeten mijn enkels iets meer werken met onverhard terrein. Maar ze liepen het laatste stuk van de TDF heerlijk, ik snap zeker waarom ze heel veel op Ultra's gebruikt worden.

Ik word brutaal genoemd door MudSweatTrails >:) :
http://www.mudsweattrails.nl/hogeveluwetrail_2014
Wat een spreiding bij die vrouwen :o
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:10:25 #157
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145321356
spreiding bij vrouwen _O_ :9
F means you're fucked
pi_145321498
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Zie niet in waarom je zo langzaam moet lopen. Je loopt je trainingen, die nu tot 7km gaan, ook gewoon op 6.00 ongeveer. Denk dat je best voor een tijd onder het uur zou kunnen gaan hoor. Lijkt me echt geen probleem.

edit: je gaat gewoon onder het uur lopen. Geen enkel probleem.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Wat boeit dat nu hoeveelste je eindigt?
En je hoeft inderdaad niet langzamer te lopen of zo, wat ik bedoelde was dat je je niet laat meeslepen door het wedstrijdelement en ineens een min per km sneller gaat lopen dan je gewend bent aan het begin want dan wordt het nog lastig op het eind.
Je kan best wat sneller lopen dan in trainingen, want tijdens een wedstrijd kun je best wat meer. Adrenaline, publiek enzo
Ik zou me er inderdaad niets van aan moeten trekken hoe hard anderen lopen en me op mijn eigen race moeten focussen, maar soms heb ik daar wat moeite mee.

Vind het lastig in te schatten wat het 'wedstrijdeffect' is.
Loop mn trainingen wel ruim onder mn max, dus jullie hebben denk wel gelijk.
10 km onder het uur klinkt wel als een mooi streven :)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:25:21 #159
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145321578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:10 schreef YUR het volgende:
spreiding bij vrouwen _O_ :9
_O-

En lopen zonder muziek O+

Vraagje: hoe zat het nou met hardlopen en ziek/verkouden zijn?
Niet lopen als je koorts hebt weet ik. Maar als je verkouden + heel gammel bent? Maandag voelde ik me na t rennen een stuk beroerder dan ervoor, gisteren niet gerend, en knapte ik in de loop vd dag best wel op tijdens mijn werk, en vandaag word ik gammel wakker en heb heel slecht geslapen. Geen koorts volgens mij.
Beter een training overslaan of gewoon een rondje lopen (max 4 km)?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_145321614
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

_O-

Niet lopen als je koorts hebt weet ik. Maar als je verkouden + heel gammel bent? Maandag voelde ik me na t rennen een stuk beroerder dan ervoor, gisteren niet gerend, en knapte ik in de loop vd dag best wel op tijdens mijn werk, en vandaag word ik gammel wakker en heb heel slecht geslapen. Geen koorts volgens mij.
Er was bijvoorbeeld de 'onder de nek' regel. Als je ook verschijnselen onder de nek voelde (spierpijn, rugpijn, koude rillingen etc.), sowieso niet gaan. Als het puur volle holtes en hoesten zijn, kun je wel gaan.

Link: http://www.prorun.nl/gezo(...)iepje-onder-de-leden
pi_145321619
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

_O-

neck-check :Y

quote:
"A neck check is a way to determine your level of activity during a respiratory illness," adds Neil Schachter, MD, medical director of respiratory care at Mount Sinai Medical Center in New York. "If your symptoms are above the neck, including a sore throat, nasal congestion, sneezing, and tearing eyes, then it's OK to exercise," he says. "If your symptoms are below the neck, such as coughing, body aches, fever, and fatigue, then it's time to hang up the running shoes until these symptoms subside."
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:32:41 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145321675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:20 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

[..]

Ik zou me er inderdaad niets van aan moeten trekken hoe hard anderen lopen en me op mijn eigen race moeten focussen, maar soms heb ik daar wat moeite mee.

Vind het lastig in te schatten wat het 'wedstrijdeffect' is.
Loop mn trainingen wel ruim onder mn max, dus jullie hebben denk wel gelijk.
10 km onder het uur klinkt wel als een mooi streven :)
Als je je trainingen ruim onder je max loopt op 6 min/km is de 10 onder t uur zeker haalbaar. Eerste 1-2 km zelfde tempo lopen, als dat soepel gaat kan je bijv naar 5.50/km en als dat soepel gaat evt de laatste km nog versnellen ofzo.
Vooral je niet laten meeslepen met de hele snellen bij de start, want dan loop je jezelf stuk.
Met een wedstrijd voelt de 6 min/km waarschijnlijk als slenteren. Die sfeer en spanning doen heel veel.

En een van de laatsten worden is niet erg. Zal met <60 min nog wel meevallen uiteindelijk maar dan nog. Het is wel grappig. En soms merk je het ook niet zo. Al zitten er bijv maar 10 man achter je, dat is niet echt merkbaar.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:35:43 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145321723
Hmmm beetje slijm ophoesten is dus een grensgevalletje...
Ik kijk wel ff of het bijtrekt. Tnx voor de links iig O+
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 09:42:50 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_145321850
Als je je muziek zat bent, kun je het ook uitzetten he ;) oortjes wegstoppen en klaar!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_145321892
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je je muziek zat bent, kun je het ook uitzetten he ;) oortjes wegstoppen en klaar!
mja ik zou het juist andersom doen denk ik, 'voor nood' in mijn waterpack stoppen.
Dan moet ik wel de waterpack meenemen, maar daar ben ik geloof ik toch al voor 60-70% voorstander van :P
pi_145321970
Ik zou het helemaal niet erg vinden om eens laatste te worden. Het lijkt mij zelfs wel leuk. Je ziet toch vaak dat de laatste loper een soort heldenontvangst krijgt. Maar ik zie het niet snel gebeuren, want ik moet zo'n beetje op mijn buik gaan rollen om ergens laatste te worden.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:49:36 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145321991
Vanmiddag weer lopen! *O* Met een nieuw doel *O* Opbouwen naar 10,5 km *O*
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:50:34 #168
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145322012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

mja ik zou het juist andersom doen denk ik, 'voor nood' in mijn waterpack stoppen.
Dan moet ik wel de waterpack meenemen, maar daar ben ik geloof ik toch al voor 60-70% voorstander van :P
Ik deed hetzelfde in Schotland, was wel fijn
F means you're fucked
pi_145322128
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Als je je trainingen ruim onder je max loopt op 6 min/km is de 10 onder t uur zeker haalbaar. Eerste 1-2 km zelfde tempo lopen, als dat soepel gaat kan je bijv naar 5.50/km en als dat soepel gaat evt de laatste km nog versnellen ofzo.
Vooral je niet laten meeslepen met de hele snellen bij de start, want dan loop je jezelf stuk.
Met een wedstrijd voelt de 6 min/km waarschijnlijk als slenteren. Die sfeer en spanning doen heel veel.

En een van de laatsten worden is niet erg. Zal met <60 min nog wel meevallen uiteindelijk maar dan nog. Het is wel grappig. En soms merk je het ook niet zo. Al zitten er bijv maar 10 man achter je, dat is niet echt merkbaar.
Afgelopen loopje was 6:04 / km over 7 km. dat is wel iets vertekend doordat ik de laatste 2 kilometers steeds iets versnelde (5:55 en 5:36).
Mn LDL loop ik rond de 6:20 - 6:30 / km.

Misschien moet ik er niet zoveel over nadenken en me gewoon gaan inschrijven :@
pi_145322280
Misschien dat hier iemand dit weet: kun je met elke garmin je loopjes importeren in endomondo?

Want ik wil graag de forerunner 110 aanschaffen maar ik zou het wel graag op endomondo willen importeren. En als het niet kan dan zou ik graag een ander model willen waarbij het wel kan.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 10:04:25 #171
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145322314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:02 schreef Patoshik het volgende:
Misschien dat hier iemand dit weet: kun je met elke garmin je loopjes importeren in endomondo?

Want ik wil graag de forerunner 110 aanschaffen maar ik zou het wel graag op endomondo willen importeren. En als het niet kan dan zou ik graag een ander model willen waarbij het wel kan.
Je kan Endomondo zelfs koppelen aan je Garminaccount zodat het automagisch synchroniseert O+

Maarreeee....ik zou geen 110 meer aanschaffen. Wel kan ik een 10, 210 of 220 aanraden :)
pi_145322333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:55 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Afgelopen loopje was 6:04 / km over 7 km. dat is wel iets vertekend doordat ik de laatste 2 kilometers steeds iets versnelde (5:55 en 5:36).
Mn LDL loop ik rond de 6:20 - 6:30 / km.

Misschien moet ik er niet zoveel over nadenken en me gewoon gaan inschrijven :@
Gewoon doen inderdaad. Wedstrijden/evenementen zijn leuk :)
pi_145322369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:02 schreef Patoshik het volgende:

Waarom perse Endo?
En je kunt alles importeren in Endo als je wilt.
Ik zou eerder naar de functionaliteiten van het horloge kijken en daar je keuze op bepalen.
pi_145322397
Het weer voor 19 oktober ziet er goed uit. Taper madness is wel goed aan het toeslaan nu :o
http://www.pinterest.com/pin/415527503092030656/
  woensdag 8 oktober 2014 @ 10:09:36 #175
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145322419
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Het weer voor 19 oktober ziet er goed uit. Taper madness is wel goed aan het toeslaan nu :o
Ben je al zenuwachtig? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')