Oh, vast wel. De bewuste loper zei alleen tegen me dat hij dat niet voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:10 schreef Devv het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon Pace groot in het midden zetten? Ik heb linksboven altijd AVG/Pace, rechtsboven Duration en in het midden groot Distance.
Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-165, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:13 schreef Zwabberhark het volgende:
L_T, blijf vooral nerveus!
Is het trouwens niet beter om niet weg te gaan op een tijd? Aangezien zelfs d'n YUR met moeite net onder de 4 uur liep, ondanks dat hij een snellere HM in de benen heeft dan jij. Maar goed, wellicht ben jij ook gewoon sterker.
voor hij een trainingsvorm kiest heb je de optie metrics, daar kan hij de display aanpassenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oh, vast wel. De bewuste loper zei alleen tegen me dat hij dat niet voor elkaar krijgt.
Ja ok, je hebt een punt. We hebben allemaal altijd een tijd in ons hoofd, al doen we soms van niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-165, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..
Als er kramp inschiet of je krijgt maagissues ofzo ben je natuurlijk fucked, maar het blijft moeilijk inschatten of je die kans significant verkleint door een stuk langzamer weg te gaan.
Laagjes voor het bovenlichaam. Zorg dat je je onderweg kunt 'pellen'.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb een paar vragen over hardloopkleding. Hoop dat jullie me een beetje willen helpen.
Nu het kouder wordt wil ik een outfit aanschaffen die geschikt is voor de herfst / winter. Nu loop ik 's avonds nog in een short en shirt met korte mouwen. Als er regen dreigt en / of het redelijk waait, doe ik een flinterdun hardloop jack aan. Nu nog wel te doen, maar over een week of 2 zal dit wellicht te koud zijn.
Wat adviseren jullie?
Longsleeve aanschaffen lijkt me, maar dan heb je volgens mij het gewone synthetische materiaal en thermo spul. Is dat thermo spul niet snel te warm?
En dan voor de benen wellicht een tight. Zijn daar nog verschillen in qua geschiktheid voor diverse weertypen?
Ah OK. Ik denk dat hij er wel uit komt. Zijn probleemquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
voor hij een trainingsvorm kiest heb je de optie metrics, daar kan hij de display aanpassen
Op zich een goed advies, al denk ik niet dat dat nu nog gaat lukken voor L_T, als je eenmaal een tijd vast in je hoofd hebt zitten is het verrekte moeilijk om die te verdringenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:13 schreef Zwabberhark het volgende:
L_T, blijf vooral nerveus!
Is het trouwens niet beter om niet weg te gaan op een tijd?
Ik niet, ik ging weg met "finish" in mijn hoofd (en met finish bedoel ik de finish halen zonder te wandelen). Tuurlijk zat er ook wel een tijd in mijn hoofd, maar die heb ik al laten varen na het eerste uur, dus zo heel erg vast in mijn hoofd zat die tijd niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-160, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..
Als er kramp inschiet of je krijgt maagissues ofzo ben je natuurlijk fucked, maar het blijft moeilijk inschatten of je die kans significant verkleint door een stuk langzamer weg te gaan.
Ah, dus liever geen thermo spul voor het bovenlichaam dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Laagjes voor het bovenlichaam. Zorg dat je je onderweg kunt 'pellen'.
En er zijn speciale dikkere wintertights.
Oh, het kan wel, maar je hebt ook thermo's die je als laag kunt gebruiken onder een licht jasje.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah, dus liever geen thermo spul voor het bovenlichaam dan?
Thermo-spul zou ik alleen gebruiken als het zwaar vriest. Die heb ik nu nog absoluut niet nodig. Maar dat is erg persoonlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah, dus liever geen thermo spul voor het bovenlichaam dan?
Maar je ging toch wel weg op een bepaald tempo wat je zo constant mogelijk vol probeert te houden?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Op zich een goed advies, al denk ik niet dat dat nu nog gaat lukken voor L_T, als je eenmaal een tijd vast in je hoofd hebt zitten is het verrekte moeilijk om die te verdringen
[..]
Ik niet, ik ging weg met "finish" in mijn hoofd (en met finish bedoel ik de finish halen zonder te wandelen). Tuurlijk zat er ook wel een tijd in mijn hoofd, maar die heb ik al laten varen na het eerste uur, dus zo heel erg vast in mijn hoofd zat die tijd niet.
Dat klinkt duur. Jasje van de Plutosport uit de sale.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Devv het volgende:
Nike Impossibly Light Jacket, voor herfst en winter.
Nou, zondag bij m'n HM liepen er ook gewoon mensen de hele weg met hun jas compleet dichtgeritst, lange broek, hoofdband om. Mijn god. het was gewoon nog iets van 16 gradenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:29 schreef Guard het volgende:
ik zag ze vandeweek alweer lopen, mensen die lang lang met jas erover begonnen waren.
Jas om de middel geknoopt en mouwen van de longsleeve opgestroopt...
Thanks.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, het kan wel, maar je hebt ook thermo's die je als laag kunt gebruiken onder een licht jasje.
Ik heb een thermo-base-layer voor in de winter, soms nog met een shirt en afhankelijk van het weer een gewoon ademend jasje of m'n water- en winddichte jasje eroverheen. Zorg dat als je voor een base-layer gaat dat deze goed vocht/zweet afvoert!doen
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:25 schreef pijll het volgende:
[..]
Thermo-spul zou ik alleen gebruiken als het zwaar vriest. Die heb ik nu nog absoluut niet nodig. Maar dat is erg persoonlijk.
Ik zou zeggen, probeer gewoon zo lang mogelijk te blijven lopen met wat je nu hebt; als dat te koud wordt (en dan niet alleen in de eerste paar minuten), dan is het tijd om wat warmers aan te trekken harder te rennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |