abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145323783
L_T, blijf vooral nerveus!

Is het trouwens niet beter om niet weg te gaan op een tijd? Aangezien zelfs d'n YUR met moeite net onder de 4 uur liep, ondanks dat hij een snellere HM in de benen heeft dan jij. Maar goed, wellicht ben jij ook gewoon sterker.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:14:30 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145323806
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:10 schreef Devv het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon Pace groot in het midden zetten? Ik heb linksboven altijd AVG/Pace, rechtsboven Duration en in het midden groot Distance :) .
Oh, vast wel. De bewuste loper zei alleen tegen me dat hij dat niet voor elkaar krijgt.
pi_145323846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:13 schreef Zwabberhark het volgende:

Is het trouwens niet beter om niet weg te gaan op een tijd? Aangezien zelfs d'n YUR met moeite net onder de 4 uur liep, ondanks dat hij een snellere HM in de benen heeft dan jij. Maar goed, wellicht ben jij ook gewoon sterker.
Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-165, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..
Als er kramp inschiet of je krijgt maagissues ofzo ben je natuurlijk fucked, maar het blijft moeilijk inschatten of je die kans significant verkleint door een stuk langzamer weg te gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145323858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh, vast wel. De bewuste loper zei alleen tegen me dat hij dat niet voor elkaar krijgt.
voor hij een trainingsvorm kiest heb je de optie metrics, daar kan hij de display aanpassen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_145323972
Ik heb een paar vragen over hardloopkleding. Hoop dat jullie me een beetje willen helpen. :)

Nu het kouder wordt wil ik een outfit aanschaffen die geschikt is voor de herfst / winter. Nu loop ik 's avonds nog in een short en shirt met korte mouwen. Als er regen dreigt en / of het redelijk waait, doe ik een flinterdun hardloop jack aan. Nu nog wel te doen, maar over een week of 2 zal dit wellicht te koud zijn.

Wat adviseren jullie?

Longsleeve aanschaffen lijkt me, maar dan heb je volgens mij het gewone synthetische materiaal en thermo spul. Is dat thermo spul niet snel te warm?

En dan voor de benen wellicht een tight. Zijn daar nog verschillen in qua geschiktheid voor diverse weertypen?
pi_145323992
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-165, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..
Als er kramp inschiet of je krijgt maagissues ofzo ben je natuurlijk fucked, maar het blijft moeilijk inschatten of je die kans significant verkleint door een stuk langzamer weg te gaan.
Ja ok, je hebt een punt. We hebben allemaal altijd een tijd in ons hoofd, al doen we soms van niet.

Het zou best kunnen dat weggaan op 5:40 ervoor zorgt dat het na 35 km nu wel kramppolonaise wordt, maar er is maar één manier om daar achter te komen. Punt is dat ik me kan herinneren dat d'n YUR vorig jaar door zijn trainers werd ingeschat op 3:46 op basis van zijn toenmalige HM-PR, maar dat dat anders liep (of beter gezegd: op een gegeven moment helemaal niet meer liep).

Het is toch wel een bijzondere afstand, die M.

Hoe dan ook: we houden je in de gaten!
pi_145324000
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb een paar vragen over hardloopkleding. Hoop dat jullie me een beetje willen helpen. :)

Nu het kouder wordt wil ik een outfit aanschaffen die geschikt is voor de herfst / winter. Nu loop ik 's avonds nog in een short en shirt met korte mouwen. Als er regen dreigt en / of het redelijk waait, doe ik een flinterdun hardloop jack aan. Nu nog wel te doen, maar over een week of 2 zal dit wellicht te koud zijn.

Wat adviseren jullie?

Longsleeve aanschaffen lijkt me, maar dan heb je volgens mij het gewone synthetische materiaal en thermo spul. Is dat thermo spul niet snel te warm?

En dan voor de benen wellicht een tight. Zijn daar nog verschillen in qua geschiktheid voor diverse weertypen?
Laagjes voor het bovenlichaam. Zorg dat je je onderweg kunt 'pellen'.

En er zijn speciale dikkere wintertights.
Ja doei.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:21:54 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145324003
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]

voor hij een trainingsvorm kiest heb je de optie metrics, daar kan hij de display aanpassen
Ah OK. Ik denk dat hij er wel uit komt. Zijn probleem ;) Hij ging TomTom mailen.

LT, blijf zenuwpezen hoor, dat hoort er een beetje bij. Probeer alleen niet teveel twijfels te hebben. Kopieer gewoon zo veel mogelijk de omstandigheden tijdens je duurloopjes, je weet gewoon al wat voor jou de beste manier van lopen is :)
pi_145324014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:13 schreef Zwabberhark het volgende:

Is het trouwens niet beter om niet weg te gaan op een tijd?
Op zich een goed advies, al denk ik niet dat dat nu nog gaat lukken voor L_T, als je eenmaal een tijd vast in je hoofd hebt zitten is het verrekte moeilijk om die te verdringen
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je gaat toch altijd wel weg op 'een' tijd? Een optie zou zijn om nog langzamer te beginnen. Maar aangezien ik mijn LDL op 6.00 heb gedaan en dat tot en met 35 km prima ging, op hartslag 150-160, denk ik dat ik wel meer kan (mijn maximale hartslag is 218). Misschien is het overmoedig en stort ik in, maar volgens de reken je rijk show zou 3.46 kunnen dus dan is weggaan op 5.40 nog redelijk veilig..
Ik niet, ik ging weg met "finish" in mijn hoofd (en met finish bedoel ik de finish halen zonder te wandelen). Tuurlijk zat er ook wel een tijd in mijn hoofd, maar die heb ik al laten varen na het eerste uur, dus zo heel erg vast in mijn hoofd zat die tijd niet.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_145324020
>>>
pi_145324023
grr
pi_145324025
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Laagjes voor het bovenlichaam. Zorg dat je je onderweg kunt 'pellen'.

En er zijn speciale dikkere wintertights.
Ah, dus liever geen thermo spul voor het bovenlichaam dan?
pi_145324076
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Oh, het kan wel, maar je hebt ook thermo's die je als laag kunt gebruiken onder een licht jasje.

Ik heb een thermo-base-layer voor in de winter, soms nog met een shirt en afhankelijk van het weer een gewoon ademend jasje of m'n water- en winddichte jasje eroverheen. Zorg dat als je voor een base-layer gaat dat deze goed vocht/zweet afvoert!doen :+
Ja doei.
pi_145324107
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Thermo-spul zou ik alleen gebruiken als het zwaar vriest. Die heb ik nu nog absoluut niet nodig. Maar dat is erg persoonlijk.

Ik zou zeggen, probeer gewoon zo lang mogelijk te blijven lopen met wat je nu hebt; als dat te koud wordt (en dan niet alleen in de eerste paar minuten), dan is het tijd om wat warmers aan te trekken.
pi_145324116
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Op zich een goed advies, al denk ik niet dat dat nu nog gaat lukken voor L_T, als je eenmaal een tijd vast in je hoofd hebt zitten is het verrekte moeilijk om die te verdringen

[..]

Ik niet, ik ging weg met "finish" in mijn hoofd (en met finish bedoel ik de finish halen zonder te wandelen). Tuurlijk zat er ook wel een tijd in mijn hoofd, maar die heb ik al laten varen na het eerste uur, dus zo heel erg vast in mijn hoofd zat die tijd niet.
Maar je ging toch wel weg op een bepaald tempo wat je zo constant mogelijk vol probeert te houden?
anyway ik ga weer aan het werk want anders rijzen mijn zenuwen echt de pan uit :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145324131
Nike Impossibly Light Jacket, voor herfst en winter.
pi_145324171
ik zag ze vandeweek alweer lopen, mensen die lang lang met jas erover begonnen waren.
Jas om de middel geknoopt en mouwen van de longsleeve opgestroopt...
pi_145324200
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Devv het volgende:
Nike Impossibly Light Jacket, voor herfst en winter.
Dat klinkt duur. Jasje van de Plutosport uit de sale.
pi_145324208
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:29 schreef Guard het volgende:
ik zag ze vandeweek alweer lopen, mensen die lang lang met jas erover begonnen waren.
Jas om de middel geknoopt en mouwen van de longsleeve opgestroopt...
Nou, zondag bij m'n HM liepen er ook gewoon mensen de hele weg met hun jas compleet dichtgeritst, lange broek, hoofdband om. Mijn god. het was gewoon nog iets van 16 graden _O- :')
Ja doei.
pi_145324221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, het kan wel, maar je hebt ook thermo's die je als laag kunt gebruiken onder een licht jasje.

Ik heb een thermo-base-layer voor in de winter, soms nog met een shirt en afhankelijk van het weer een gewoon ademend jasje of m'n water- en winddichte jasje eroverheen. Zorg dat als je voor een base-layer gaat dat deze goed vocht/zweet afvoert!doen :+
Thanks.

Dat jasje wat ik nu heb is zo goed als waterdicht. Dus even kijken voor iets wat beter ademt dus + een (thermo) shirt met lange mouwen als basis.
pi_145324224
Leuk verslag op leukeloopjes over de Hoge Veluwe Trail, het 16k-fiasco. Inclusief foto van de zingende gothic: http://leukeloopjes.wordp(...)-trail-volg-het-pad/
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:32:25 #247
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145324267
Ik wil zo lang mogelijk zonder jasje lopen. Longsleeves O+ Met evt thermo eronder.
pi_145324303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:25 schreef pijll het volgende:

[..]

Thermo-spul zou ik alleen gebruiken als het zwaar vriest. Die heb ik nu nog absoluut niet nodig. Maar dat is erg persoonlijk.

Ik zou zeggen, probeer gewoon zo lang mogelijk te blijven lopen met wat je nu hebt; als dat te koud wordt (en dan niet alleen in de eerste paar minuten), dan is het tijd om wat warmers aan te trekken harder te rennen.
;)

vorlopig nog kort-kort, al heb ik van de week wel een hardloopjasje gekocht (knal groene asics in de aanbieding bij intersport)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:34:44 #249
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145324326
Thermo met lange mouwen onder shirt met korte mouwen O+
F means you're fucked
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:35:36 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145324344
Gisteravond liep ik in lange tight en jasje, voor het eerst. Ik liep alleen niet zo hard en de rust tussen de intervallen betrof 500m. Heb het dus geen moment te warm gehad :) Ik vind het wel weer heerlijk om de lange tight aan te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')