Ah het is een gebrek aan kennis, waar kan ik me aanmelden voor subsidie om meer te weten te komen?quote:De moskeeën denken dat de oorzaken voor het toenemend geweld liggen in politieke propaganda, bevooroordeelde mediaberichten en een gebrek aan kennis over moslims en de islam.
Hm ja, maar die bontkraagjes uit Opsporing Verzocht hebben over het algemeen weinig te maken met moskeeën.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:58 schreef Prospos het volgende:
Nou, ik zag laatst Opsporing Verzocht en kan mij wel wat anderen redenen bedenken behalve gebrek aan kennis over moslims en de islam.
Struisvogelpraktijken.
Tja, er moet ergens mee gecompenseerd worden. Of zouden ze dat toch een beetje expres doen.....quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hm ja, maar die bontkraagjes uit Opsporing Verzocht hebben over het algemeen weinig te maken met moskeeën.
Aha willekeurige mensen ergens bij betrekken heb je dus geleerd van de figuren op Opsporing Verzocht?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:58 schreef Prospos het volgende:
Nou, ik zag laatst Opsporing Verzocht en kan mij wel wat anderen redenen bedenken behalve gebrek aan kennis over moslims en de islam.
Struisvogelpraktijken.
Ik vind deze cijfers toch wel verbazingwekkend. Had het niet zo erg ingeschat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:04 schreef De_Guidance het volgende:
Goh verbazingwekkend, met de islamobsessie in de Nederlandse media.
Dat krijg je als mensen dag in dag uit worden bamggemaakt voor moslims, voornamelijk door TV.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind deze cijfers toch wel verbazingwekkend. Had het niet zo erg ingeschat.
Zag het toevallig, normaal kijk ik geen televisie maar internet lag er even uit. Waarschijnlijk keek ik op het verkeerde moment.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat krijg je als mensen dag in dag uit worden bamggemaakt voor moslims, voornamelijk door TV.
Dat mensen Opsporing Verzocht roepen laat precies zien welk medium de bron is van de haat en angst
Dat komt omdat het ook totaal opgeblazen en bij elkaar gelogen is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind deze cijfers toch wel verbazingwekkend. Had het niet zo erg ingeschat.
Allemaal de schuld van de geweldadige Islam.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Twee op de drie moskeeën in Nederland zijn slachtoffer van agressie en geweld.
Goed advies voor de Turkse moslimsquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:19 schreef DogCat het volgende:
Enige wat ik kan zeggen is, ga gewoon lekker terug naar Marokko daar doen ze dit nooit, iedereen blij.
Alle Nederlanders moeten zich en masse distantieren en gaan demonstreren op straat. Daarnaast moeten ze ook een verklaring tekenen nooit geweld te gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
Moeten alle Nederlanders zich nu distantiëren van dat geweld of alleen de PVV-stemmers?
Beetje quote mining. Wat is de context waarin die quotes staan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een anti-islamklimaat, hoe zou dat nou toch komen.
[ afbeelding ]
Een islamofobe site dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:23 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is de context waarin die quotes staan?
De Islam heeft het er maar zwaar mee. Net als de nazi's overigens. Daar is ook zo'n anti-klimaat van.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Anti-islamklimaat leidt tot geweld tegen moskeeën'
anti-islamklimaat
Nee, we wachten wel gewoon tot we de herstelbetalingen over mogen maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
Moeten alle Nederlanders zich nu distantiëren van dat geweld of alleen de PVV-stemmers?
De 13 geboden voor moslimsquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Je interpreteert het verkeerd , je moet het niet te letterlijk nemenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Zijn er eigenlijk ook moslims die zich distantieren van terrorisme, de aanslagen van 9-11 en barbarij zoals de IS?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je interpreteert het verkeerd , je moet het niet te letterlijk nemenZodra het ze uit komt inderdaad. Gematigde moslims die gewoon mee willen doen in de maatschappij zijn echt wel hele aardige mensen. Niets mis mee. Maar je komt ze zo verdomde weinig tegen helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Nee, dat krijg je er van als je de hele samenleving de tyfus in polariseert.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:15 schreef Kanjer het volgende:
Dat krijg je met jarenlang bagataliseren, wegkijken en goedpraten.
Ah, de fundamentalist komt weer even propaganda spuien. Held.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij waren die er laatst nog maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik zit nu met het concrete probleem dat ik altijd hoor dat anderen afstand moeten nemen van zulke daden. Vandaar dat ik even wil weten welke groep in dit geval afstand moet nemen van deze daden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook moslims die zich distantieren van terrorisme, de aanslagen van 9-11 en barbarij zoals de IS?
Vredesdemonstraties van moslims zou hun imago erg veel goed doen, denk ik zo.
Natuurlijk niet. Nederlanders doen dit niet vanuit een gemeenschappelijke denkstroming, dit komt uit neonazistische hoek. Als jij niet gelinkt bent aan die stroming, komt het geweld dus ook niet voort uit het gedachtegoed wat jij aanhangt. Dus hoef je er ook geen afstand van te nemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
Heb je het afgelopen jaar onder een steen geleefd?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook moslims die zich distantieren van terrorisme, de aanslagen van 9-11 en barbarij zoals de IS?
Klopt, als het allemaal gematigd was had je dit soort onzin ook niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van de geweldadige Islam.
Gr gr,
Geert
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je interpreteert het verkeerd , je moet het niet te letterlijk nemenAls je de tekst van het plaatsje bekijkt dan staat er al dat het niet de tekst van de koran is maar wat volgens de schrijver blijkbaar de opvattingen van Isis zijn. Het geeft wel aan hoe grappig die islamofobe mensen eigenlijk zijn ze maken hun eigen verhaaltjes en zetten er dan een verwijzing naar de koran bij, alsof dat daar in de koran staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas zijn er blijkbaar sufferds die erin trappen.
Ach, in de Koran zijn genoeg dubieuze teksten te vinden hoor, net als in m.n. het Oude Testament.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de tekst van het plaatsje bekijkt dan staat er al dat het niet de tekst van de koran is maar wat volgens de schrijver blijkbaar de opvattingen van Isis zijn. Het geeft wel aan hoe grappig die islamofobe mensen eigenlijk zijn ze maken hun eigen verhaaltjes en zetten er dan een verwijzing naar de koran bij, alsof dat daar in de koran staat.
Helaas zijn er blijkbaar sufferds die erin trappen.
Als m'n tante een piemel had, was het m'n oom geweest.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, als het allemaal gematigd was had je dit soort onzin ook niet.
Tja ik vind de hele koran dubieus maar dan nog ga ik die teksten niet verminken en doen alsof het in de koran staat. In mijn ogen maakt iemand die zoiets maakt zich onvoorstelbaar belachelijk, je kunt beter met realistische kritiek komen dan met zelf verzonnen verhaaltjes.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ach, in de Koran zijn genoeg dubieuze teksten te vinden hoor, net als in m.n. het Oude Testament.
En daarom zijn de mensen die zogenaamd waarschuwen voor fundamentalisme en moslims die stiekem snode plannen smeden tegen het westen zelf fundamentalisten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de tekst van het plaatsje bekijkt dan staat er al dat het niet de tekst van de koran is maar wat volgens de schrijver blijkbaar de opvattingen van Isis zijn. Het geeft wel aan hoe grappig die islamofobe mensen eigenlijk zijn ze maken hun eigen verhaaltjes en zetten er dan een verwijzing naar de koran bij, alsof dat daar in de koran staat.
Ik denk eerder slimme zakenmensen die gewoon veel geld verdienen aan de sukkels die bang zijn voor de islam. Je schrijft een mooie boekje en leuke verhaaltjes en je loopt binnen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En daarom zijn de mensen die zogenaamd waarschuwen voor fundamentalisme en moslims die stiekem snode plannen smeden tegen het westen zelf fundamentalisten.
Of gewoon omgebouwd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als m'n tante een piemel had, was het m'n oom geweest.
Actie, reactie, je hebt de volgorde verkeerd, zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat krijg je er van als je de hele samenleving de tyfus in polariseert.
Waarom? Ik zie geen enkele Amerikaan, Engelsman of Westerling zich distantiëren van de leugens over massavernietigingswapens in Irak en de daaropvolgende interventie in een soevereine staat. We hebben het dan nog niet over de vele onschuldige burgerdoden en het in een chaos en anarchie stoppen van een staat om politieke doeleinden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er bestaat geen gematigde moslim.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke problemen spelen er zoal met moslims die een anti-islamklimaat rechtvaardigen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:32 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Actie, reactie, je hebt de volgorde verkeerd, zoals gewoonlijk.
Meer dan de helft van de moslims is gematigd. Meneer Koopmans heeft daar onlangs nog onderzoek naar gedaan.quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke problemen spelen er zoal met moslims die een anti-islamklimaat rechtvaardigen?
En jij denkt dat ik die spelletjes met jou nog ga spelen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke problemen spelen er zoal met moslims die een anti-islamklimaat rechtvaardigen?
Er bestaan geen gematigde moslims.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de moslims is gematigd. Meneer Koopmans heeft daar onlangs nog onderzoek naar gedaan.
Wat?? hahahahahaquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dit.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik die spelletjes met jou nog ga spelen?
Vaak genoeg een uitleg gegeven 10-12 jaar lang.
Ik heb mijn best gedaan, laat die bom maar barsten.
Die bestaan wel degelijk. Een deel van de moslims houdt er wat men noemt fundamentalistische ideeën op na. En een heel klein deel is bereid om geweld te gebruiken.quote:
Jij hebt geen flauw idee waar ik sta.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dit.Maar prima joh, dan ga jij lekker aan de zijlijn staan kijken hoe de samenleving de tyfus in gepolariseerd wordt. Bin Laden is trots op je.
Dat is onzin. Genoeg mensen die zich openlijk tegen Irak hebben uitgesproken, waaronder ik. Er zijn zoveel mensen die tegen de oorlog in Afghanistan en Irak zijn, net als een inval in Iran.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik zie geen enkele Amerikaan, Engelsman of Westerling zich distantiëren van de leugens over massavernietigingswapens in Irak en de daaropvolgende interventie in een soevereine staat. We hebben het dan nog niet over de vele onschuldige burgerdoden en het in een chaos en anarchie stoppen van een staat om politieke doeleinden.
Moet ik ondertussen afleiden aan het ontbreken van reacties waarin afstand wordt genomen, door mensen die duidelijk ook tegen de islam, zijn dat die dit geweld steunen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:
Natuurlijk niet. Nederlanders doen dit niet vanuit een gemeenschappelijke denkstroming, dit komt uit neonazistische hoek. Als jij niet gelinkt bent aan die stroming, komt het geweld dus ook niet voort uit het gedachtegoed wat jij aanhangt. Dus hoef je er ook geen afstand van te nemen.
Aan dezelfde kant als andere idioten die er belang bij hebben als de samenleving de tyfus in wordt gepolariseerd. Met de "er bestaan geen gematigde moslims".quote:
Wegkijken.quote:Niks lekker makkelijk, wegkijken, decennia lang, dat is/was,makkelijk en laf, wat jij doet, zeg maar.
En een groot deel van de 'gematigde' gemeenschap wordt gegijzeld. Zij zullen het niet altijd eens zijn met acties van mensen uit hun gemeenschap maar aan de bel trekken gaat te ver want dan zijn het kaaskoppen en verraders.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die bestaan wel degelijk. Een deel van de moslims houdt er wat men noemt fundamentalistische ideeën op na. En een heel klein deel is bereid om geweld te gebruiken.
Gegijzeld? Wat?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En een groot deel van de 'gematigde' gemeenschap wordt gegijzeld. Zij zullen het niet altijd eens zijn met acties van mensen uit hun gemeenschap maar aan de bel trekken gaat te ver want dan zijn het kaaskoppen en verraders.
Dat mensen dit steunen moeten ze zelf weten. Dat ze het niet afkeuren is logisch: het wordt niet vanuit hun gedachtegoed gedaan. De meeste Nederlanders zijn toch geen kaalkopjes? Overigens geef ik Kanjer gelijk. Verwerpelijke incidenten als deze worden veroorzaakt door de open etterende wond van politiek correct wegkijken van problematiek en het jarenlang weg hebben gezet van criticasters als racisten. Daar het einde van de problematiek nog niet in zicht is zullen incidenten als deze zich vaker voordoen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moet ik ondertussen afleiden aan het ontbreken van reacties waarin afstand wordt genomen, door mensen die duidelijk ook tegen de islam, zijn dat die dit geweld steunen?
Hoeveel mensen gaven de derde dader van de overval op de juweliers aan bij de politie? Juist ja.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gegijzeld? Wat?Juist de fundamentalistische gemeenschappen waar salafisme de klok slaat en die er flinke fundamentalistische denkbeelden op nahouden zijn zo geïsoleerd als de pest. Dat is ook de enige reden dat salafisme daar gedijt.
Dit zijn toch duidelijk anti-islamitische acties of zie ik dat helemaal verkeerd?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:50 schreef Richestorags het volgende:
Dat ze het niet afkeuren is logisch: het wordt niet vanuit hun gedachtegoed gedaan.
Een gematigde moslim bestaat niet, iedere moslim volgt de ideologie van de islam en conformeert daaraan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die bestaan wel degelijk. Een deel van de moslims houdt er wat men noemt fundamentalistische ideeën op na. En een heel klein deel is bereid om geweld te gebruiken.
Dat mag toch wel duidelijk zijn? "Hier, wil je mijn perspectief niet erkennen, dan is dit wat je ervoor terug krijgt." Het lijkt verdomd veel op een sneue manier van chanteren. Als het dat al niet is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moet ik ondertussen afleiden aan het ontbreken van reacties waarin afstand wordt genomen, door mensen die duidelijk ook tegen de islam, zijn dat die dit geweld steunen?
Ja, maar niet elke Nederlander deelt op die manier anti-Islam denkbeelden, laat staan acties. Dus hoeven ze er ook geen afstand van te nemen. Er is geen gezamenlijke anti-Islam actie partij die elke Nederlander aanhangt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit zijn toch duidelijk anti-islamitische acties of zie ik dat helemaal verkeerd?
Dus eigenlijk moeten alleen mensen die die acties steunen afstand nemen van die acties, het wordt een steeds groter raadsel voor mij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, maar niet elke Nederlander deelt op die manier anti-Islam denkbeelden, laat staan acties. Dus hoeven ze er ook geen afstand van te nemen. Er is geen gezamenlijke anti-Islam actie partij die elke Nederlander aanhangt.
Er is geen religie zo versplinterd als de islam. Er is dus helemaal geen sprake van "de ideologie van de islam".quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Een gematigde moslim bestaat niet, iedere moslim volgt de ideologie van de islam en conformeert daaraan.
Met wat er staat.quote:Dan ben je het expleciet eens met wat daarin staat, niet een klein beetje, niet gematigd, maar volledig, anders ben je geen echte moslim.
Wat je hier doet is precies hetgeen de fundamentalisten doen. "Dit staat in de islam. Ben je het daar niet mee eens dan ben je een afvallige". Nogmaals: Bin Laden is trots op je. Kennelijk een prima leermeester geweest.quote:Ergo, gematigde moslims bestaan niet, helemaal wel, of helemaal niet.
Ik weet niet of ik dit nu triest of grappig moet vinden, dat je hier niet de ironie van in ziet.quote:IS is de puurste vorm van de islam, volgen de koran.
Welja, we gokken maar gewoon wat.quote:Vandaar ook het stilzwijgende goedkeuring van, pak hem beet 75% van de moslims, ze moeten wel, het staat in de koran.
Je staat aan precies dezelfde kant als de figuren waar je voor waarschuwt, dat blijkt wel weer.quote:De onderzoeken over "een gematigde moslim" kan de prullenbak in, naast het gegeven dat ze halstarrig volhouden dat IS ècht geen Islamitische Staat is, en "dat het geen echte moslims" zijn.
Beiden zijn onjuist
Er is ook geen gezamenlijke anti-westerse partij die elke moslim aanhangt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, maar niet elke Nederlander deelt op die manier anti-Islam denkbeelden, laat staan acties. Dus hoeven ze er ook geen afstand van te nemen. Er is geen gezamenlijke anti-Islam actie partij die elke Nederlander aanhangt.
En hoe voel jij je als westerling hierin? Zover ik weet stonden de meeste mensen hier helemaal niet op de wachten, maar denk je nou echt dat er naar burgers geluisterd wordt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik zie geen enkele Amerikaan, Engelsman of Westerling zich distantiëren van de leugens over massavernietigingswapens in Irak en de daaropvolgende interventie in een soevereine staat. We hebben het dan nog niet over de vele onschuldige burgerdoden en het in een chaos en anarchie stoppen van een staat om politieke doeleinden.
Het is ook zo makkelijk om jezelf buiten het hokje te plaatsen. Om eerlijk te zijn, ik vind het zelf ook verleidelijk, want zo hoef je je niet schuldig of verantwoordelijk te voelen. Hoewel ik niks met de islam heb en het ook niet zo'n geweldige religie vind, baal ik er behoorlijk van dat er blijkbaar veel geweld is tegenover moskeeën. En ik heb het idee dat sommige media dit prachtig vinden, want anders had de islam nooit zoveel aandacht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Nederlanders doen dit niet vanuit een gemeenschappelijke denkstroming, dit komt uit neonazistische hoek. Als jij niet gelinkt bent aan die stroming, komt het geweld dus ook niet voort uit het gedachtegoed wat jij aanhangt. Dus hoef je er ook geen afstand van te nemen.
Het is inderdaad een groot raadsel voor mij hoe dat nou zit met dat afstand nemen van. Het lijkt erop dat moslims afstand moeten nemen van alles wat een ander fout vindt en dat het alleen geldt voor moslims want die geloven allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is ook geen gezamenlijke anti-westerse partij die elke moslim aanhangt.
Kom je er weer eens niet uit, dat je het nodig vind om te gaan schelden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aan dezelfde kant als andere idioten die er belang bij hebben als de samenleving de tyfus in wordt gepolariseerd. Met de "er bestaan geen gematigde moslims".
[..]
Wegkijken.Goddomme alles kan in Nederland genoemd en benoemd worden. Maar als er dan mensen zijn die het niet eens zijn met jouw perspectief steek je het vuur aan en mag de boel wat jou betreft ontploffen.
Je bent dus een kenner. Heb je theologie gestudeerd? Ben je zelf wel een echte moslim?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Een gematigde moslim bestaat niet, iedere moslim volgt de ideologie van de islam en conformeert daaraan.
Dan ben je het expleciet eens met wat daarin staat, niet een klein beetje, niet gematigd, maar volledig, anders ben je geen echte moslim.
Ergo, gematigde moslims bestaan niet, helemaal wel, of helemaal niet.
IS is de puurste vorm van de islam, volgen de koran.
Vandaar ook het stilzwijgende goedkeuring van, pak hem beet 75% van de moslims, ze moeten wel, het staat in de koran.
De onderzoeken over "een gematigde moslim" kan de prullenbak in, naast het gegeven dat ze halstarrig volhouden dat IS ècht geen Islamitische Staat is, en "dat het geen echte moslims" zijn.
Beiden zijn onjuist, maar men moet onze vrienden in S.A. en V.A.E. En dergelijke te vriend houden en zorgen dat zij, zonder gezichtsverlies kunnen meevechten.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:15 schreef Kanjer het volgende:
Dat krijg je met jarenlang bagataliseren, wegkijken en goedpraten.
Dan gaan mensen zelf hun onvrede oplossen en zijn de "gewone" moslims het slachtoffer.
Met dank aan alle linkse "wegmetons" knuffelaars, overheden en regering.
Dit was tien jaar geleden al te voorspellen en nu is het dan zover, en het eind daarvan is nog lang niet in zicht.
Ik ben geboren in NL, maar heb niet bepaald de uiterlijke kenmerken van een doorsnee Westerling. Mijn roots liggen in het rauwe en primitieve Rifgebergte, net zoals de graven van mijn voorouders. Ik vind het schandalig, maar de VS houdt dat gebied al jaren in een verstikkende wurggreep en als kers op de taart krijgen die mensen daar ook nog extremistische groepen als IS op hun dak (de Arabische tirannen laat ik dan nog achterwege), die niet opkijken van een beestachtige moord. Die mensen vertrouwen het Westen niet na alles wat ze is aangedaan. Gisteren ook weer een bericht dat de Westerse alliantie in Syrië zich niet houdt aan burgerbescherming. Als ze een terrorist van IS om het leven kunnen brengen met als prijs 10 nietszeggende levens van Syrische burgers dan zullen ze op die knop drukken. Als je zo met levens om gaat in die regio moet je niet opkijken als mensen gaan haten wat hun kind, vader of moeder heeft gedood.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En hoe voel jij je als westerling hierin? Zover ik weet stonden de meeste mensen hier helemaal niet op de wachten, maar denk je nou echt dat er naar burgers geluisterd wordt.
Stel je niet zo aan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:05 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Kom je er weer eens niet uit, dat je het nodig vind om te gaan schelden?
Dat doe jij. Door bijvoorbeeld te stellen dat er geen gematigde moslims bestaan.quote:Ik ben, met mijn, inmiddels bewezen, gelijk 10-12 jaar bezig geweest om mensen te overtuigen dat ze de boel aan het verkloten waren voor de moslim die hier gewoon huisje/boompje/beestje heeft en lekker aan het werk is.
Och natuurlijk, je bekommert je om moslims.quote:En wie gaat het slachtoffer worden? Juist! Bedankt he, namens alle moslims die WEL gewoon in Nederland willen wonen.
In ieder geval meer dan jij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan.
[..]
Dat doe jij. Door bijvoorbeeld te stellen dat er geen gematigde moslims bestaan.
[..]
Och natuurlijk, je bekommert je om moslims.
Je uiterlijk lijkt me niet echt relevant. Je woont in Nederland en spreekt de taal. Je bent dus een onderdeel van de westerse samenleving. Overigens ben ik het wel met je eens dat het schandalig is wat er gebeurt. Juist in landen waarin gelijkwaardigheid en een veilige omgeving belangrijk is, zouden hier niet aan mee moeten dan. En dan kan ik me heel kwaad maken op Nederland dat ze zo achter de VS aanhuppelt. Niks tegen de gemiddelde Amerikaan, maar dat land is behoorlijk gewelddadig. En juist door dit soort praktijken krijgt de naam 'het westen' een heel vieze bijsmaak. Het liefst zou ik de VS geen westers land willen noemen. Ook omdat de cultuur best wel afwijkend is vergeleken met de Europese cultuur en ik nog steeds het idee heb dat ze qua mensenrechten nog achter lopen. Veel staten hebben zelfs nog de doodstraf, dus dat zegt wel genoeg. Maar goed, ik ben niet de persoon die dat beslist.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ben geboren in NL, maar heb niet bepaald de uiterlijke kenmerken van een doorsnee Westerling. Mijn roots liggen in het rauwe en primitieve Rifgebergte, net zoals de graven van mijn voorouders. Ik vind het schandalig, maar de VS houdt dat gebied al jaren in een verstikkende wurggreep en als kers op de taart krijgen die mensen daar ook nog extremistische groepen als IS op hun dak (de Arabische tirannen laat ik dan nog achterwege), die niet opkijken van een beestachtige moord. Die mensen vertrouwen het Westen niet na alles wat ze is aangedaan. Gisteren ook weer een bericht dat de Westerse alliantie in Syrië zich niet houdt aan burgerbescherming. Als ze een terrorist van IS om het leven kunnen brengen met als prijs 10 nietszeggende levens van Syrische burgers dan zullen ze op die knop drukken. Als je zo met levens om gaat in die regio moet je niet opkijken als mensen gaan haten wat hun kind, vader of moeder heeft gedood.
En dat is precies het probleem in een notedop.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar je pogingen moslims weg te zetten als extremisten. Heel geloofwaardig wel.
Collateral damage heet dat, sad but true.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ben geboren in NL, maar heb niet bepaald de uiterlijke kenmerken van een doorsnee Westerling. Mijn roots liggen in het rauwe en primitieve Rifgebergte, net zoals de graven van mijn voorouders. Ik vind het schandalig, maar de VS houdt dat gebied al jaren in een verstikkende wurggreep en als kers op de taart krijgen die mensen daar ook nog extremistische groepen als IS op hun dak (de Arabische tirannen laat ik dan nog achterwege), die niet opkijken van een beestachtige moord. Die mensen vertrouwen het Westen niet na alles wat ze is aangedaan. Gisteren ook weer een bericht dat de Westerse alliantie in Syrië zich niet houdt aan burgerbescherming. Als ze een terrorist van IS om het leven kunnen brengen met als prijs 10 nietszeggende levens van Syrische burgers dan zullen ze op die knop drukken. Als je zo met levens om gaat in die regio moet je niet opkijken als mensen gaan haten wat hun kind, vader of moeder heeft gedood.
Dat is een kwestie van mening, ik ben blij dat ze de doodstraf hebben.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je uiterlijk lijkt me niet echt relevant. Je woont in Nederland en spreekt de taal. Je bent dus een onderdeel van de westerse samenleving. Overigens ben ik het wel met je eens dat het schandalig is wat er gebeurt. Juist in landen waarin gelijkwaardigheid en een veilige omgeving belangrijk is, zouden hier niet aan mee moeten dan. En dan kan ik me heel kwaad maken op Nederland dat ze zo achter de VS aanhuppelt. Niks tegen de gemiddelde Amerikaan, maar dat land is behoorlijk gewelddadig. En juist door dit soort praktijken krijgt de naam 'het westen' een heel vieze bijsmaak. Het liefst zou ik de VS geen westers land willen noemen. Ook omdat de cultuur best wel afwijkend is vergeleken met de Europese cultuur en ik nog steeds het idee heb dat ze qua mensenrechten nog achter lopen. Veel staten hebben zelfs nog de doodstraf, dus dat zegt wel genoeg. Maar goed, ik ben niet de persoon die dat beslist.
Aan de andere kant hoop ik niet dat wij burgers een vertekend beeld van het MO en islamitische landen krijgen. De gemiddelde burger wil net als ons ook gewoon een fijn leven en meestal een gezinnetje starten. Helaas willen media dat wij een vijand hebben en door heel selectief om te gaan met beeldmateriaal, kun je toch een vertekend beeld vormen.
Het zijn juist gelovigen die zich laten brainwashen door een eeuwigoud boek, dat niet bekritiseerd mag worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:49 schreef De_Guidance het volgende:
Meer nieuws kijken, laat je lekker brainwashen.
Wil je serieus ontkennen dat er in NL media momenteel een anti-moslim klimaat heerst?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het zijn juist gelovigen die zich laten brainwashen door een eeuwigoud boek, dat niet bekritiseerd mag worden.
Dat ontken ik zeker niet. Ik ben het helemaal met je eens. Echter komt het van 2 kanten. Wat in de heilige boekjes over andersdenkenden en atheïsten staat is ook niet mals. Dat schept ook een klimaat van intolerantie, minachting of haat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wil je serieus ontkennen dat er in NL media momenteel een anti-moslim klimaat heerst?
Nogmaals: IS vindt haar inspiratie in de Islam, kaalkopjes in neonazistisch gedachtegoed. De Islam is de gemene deler onder moslims, neonazistisch gedachtegoed niet onder Nederlanders. Overigens verwacht ik ook niet dat Moslims maar van alles en nog wat afstand nemen, want ik weet ook wel dat de meesten geen salafistische onzin ofzo aanhangen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is inderdaad een groot raadsel voor mij hoe dat nou zit met dat afstand nemen van. Het lijkt erop dat moslims afstand moeten nemen van alles wat een ander fout vindt en dat het alleen geldt voor moslims want die geloven allemaal hetzelfde.
Niemand in dit topic heeft het überhaupt over racisme gehad. Oh wacht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:05 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
hoe komt het eigenlijk dat vernielingen aan moskees racisme en enti-islam is
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:50 schreef Richestorags het volgende:
weg hebben gezet van criticasters als racisten
Goh.quote:
Je repleys worden er niet sterker op pik, een paar reakties uit een topic en dan net doen alsof dat alles is, jijquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niemand in dit topic heeft het überhaupt over racisme gehad. Oh wacht.
[..]
[..]
Goh.
Veel plezier verder met je Calimero-gehuil en de gebruikelijke stropoppen man.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:28 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je repleys worden er niet sterker op pik, een paar reakties uit een topic en dan net doen alsof dat alles is, jij
en je kornuiten zijn daar al jaren mee bezig in tientallen topics.
Wel fijn om te zien dat er meerdere zijn die wel een reële blik op de maatschappij hebben.
Dat geeft de burger moed.
En jij dan met je eufemismen. Wilde jij ontkennen dan dat lieden als Pim in het verleden ten onrechte tot iets werden weggezet als wat ze totaal niet waren? Het product daarvan is Geert Wilders, negeer de onvrede en het blijft dooretteren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 02:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Veel plezier verder met je Calimero-gehuil en de gebruikelijke stropoppen man.
Je betoog is niet eens coherent.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:28 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je repleys worden er niet sterker op pik, een paar reakties uit een topic en dan net doen alsof dat alles is, jij
en je kornuiten zijn daar al jaren mee bezig in tientallen topics.
Wel fijn om te zien dat er meerdere zijn die wel een reële blik op de maatschappij hebben.
Dat geeft de burger moed.
Dan zeg jij, dat onderzoek klopt niet, want mijn oma is bang op straat.quote:De meest veilige landen in de wereld 2012. Wat zijn nu eigenlijk de veiligste landen om in te wonen? In Nederland is het vraagstuk van veiligheid nog altijd een erg relevant onderwerp in de politiek. Waar de ene politieke partij wijst op het gevoel van onveiligheid in de samenleving, stelt de andere partij dat Nederland juist een ontzettend veilig land is. Op de Global peace index komen we als 28e van de meest veilige landen binnen.
Gratis tip,quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 04:14 schreef OeJ het volgende:
[..]
Je betoog is niet eens coherent.
Eerst stel je dat moslims niet gematigd kunnen zijn, om later te beweren, dat "links" het verpest voor 'de goeien', omdat ze de 'bad guys' doodknuffelen. Wat bovendien ook nog eens verzonnen is, want voor iedereen in Nederland gelden dezelfde regels, anders woon je in een Bananenrepubliek.
Je generaliseert, bent onwetend en xenofoob, maar jij, "oh, Groot Helder Licht" hebt het allemaal doorzien.
Pûhleeeeaaaase.
Grappig dat Xa1pt aka mr eufemist ons aanhaalt dat wij beginnen over het feit dat je als criticaster gelijk als xenofoob wordt neergezet en dat Oej ons gelijk bewijst.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 04:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gratis tip,
Leer lezen of drink wat minder voor je een reactie plaatst.
Geen idee, die gast is al meer dan 10 jaar dood dus dat lijkt me niet bepaald het sterkste voorbeeld. Natuurlijk zal er zo nu en dan ergens wel een keer racisme geroepen worden, maar het is te makkelijk en ook nog eens absoluut niet waar dat kritiek nooit gewenst was en altijd werd en wordt weggezet als racisme.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 04:06 schreef Richestorags het volgende:
Wilde jij ontkennen dan dat lieden als Pim in het verleden ten onrechte tot iets werden weggezet als wat ze totaal niet waren? Het product daarvan is Geert Wilders, negeer de onvrede en het blijft dooretteren.
Nee, het is heel eenvoudig. Iedere keer als iemand waar jij vaagjes mee geassocieerd zou kunnen worden iets slechts doet heb je ruwweg 3 keuzes:quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is inderdaad een groot raadsel voor mij hoe dat nou zit met dat afstand nemen van. Het lijkt erop dat moslims afstand moeten nemen van alles wat een ander fout vindt en dat het alleen geldt voor moslims want die geloven allemaal hetzelfde.
Maar als er geweld wordt gebruikt tegen een moskee dan is dat niet per definitie neo-nazistisch gedrag het is anti-islamitisch gedrag.Verder is islam een gemene deler onder moslims maar delen Nederlanders ook sociaal economische en politieke opvattingen. De vraag blijft dus wanneer men afstand moet nemen want ook moslims delen, zoals je terecht opmerkt, maar weinig opvattingen. Als men het niet eens is met geweldsgebruik van Isis zou dat betekenen dat men dus geen afstand hoeft te nemen want men deelt die opvattingen immers niet. Ook salafisten hoeven het niet eens te zijn met de daden van Isis. Als de daders christenen blijken te zijn zou het ook vreemd zijn als alle christenen dan ineens afstand moeten nemen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nogmaals: IS vindt haar inspiratie in de Islam, kaalkopjes in neonazistisch gedachtegoed. De Islam is de gemene deler onder moslims, neonazistisch gedachtegoed niet onder Nederlanders. Overigens verwacht ik ook niet dat Moslims maar van alles en nog wat afstand nemen, want ik weet ook wel dat de meesten geen salafistische onzin ofzo aanhangen.
Dat heeft niet zoveel zin. Er zijn de afgelopen maanden legio protesten en geluiden van afkeuring uit die hoek geweest, maar je blijft altijd een groep mensen houden die dat negeert.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:06 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien wel een goed idee voor Nederlandse moslimgroepen om eens een charme-offensief te beginnen. Als er zo veel mensen een verkeerd beeld hebben van de islam, dan moet dat toch wel recht te zetten zijn, lijkt me.
Het overgrote deel van de moslims in Nederland is gematigd....quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kan je daar iets meer over vertellen want dat is mij volledig onbekend.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:15 schreef Jellereppe het volgende:
maar de VS houdt dat gebied al jaren in een verstikkende wurggreep
Probleem is dat de lijst met negatieve islamitische zaken vrij lang is en die met positieve...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de moslims in Nederland is gematigd....
En toch heb je dit soort onzin.
Dat doen ze vandaag toch ? Dat is daadwerkelijk onderdeel van het slachtfeest.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Probleem is dat de lijst met negatieve islamitische zaken vrij lang is en die met positieve...
Nou ja, het wordt tijd om eens een paar positieve islamitische initiatieven te ontplooien. Regel maaltijden voor de daklozen van een grote stad, zoiets.
Ja? Gaan ze maaltijden uitdelen aan daklozen? Waar?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:27 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat doen ze vandaag toch ? Dat is daadwerkelijk onderdeel van het slachtfeest.
Officieel.
Overal als het goed is - bij het slachtfeest behoor je het vlees te verdelen onder "armen, buren en familieleden". Of ze dat echt doen is natuurlijk een tweede; als ze dat doen zou het idd erg slim zijn dat prominenter te melden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Gaan ze maaltijden uitdelen aan daklozen? Waar?
Oh, die zijn er ook wel. Onlangs heeft de Turkse moskee hier in de stad de buurt schoongemaakt. En er zijn vaker van dat soort acties.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Probleem is dat de lijst met negatieve islamitische zaken vrij lang is en die met positieve...
Nou ja, het wordt tijd om eens een paar positieve islamitische initiatieven te ontplooien. Regel maaltijden voor de daklozen van een grote stad, zoiets.
Dan moeten ze wat doen aan hun PR, want als ze zo veel goeds doen maar het wordt niet bekend, dan blijft dat negatieve beeld natuurlijk bestaan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, die zijn er ook wel. Onlangs heeft de Turkse moskee hier in de stad de buurt schoongemaakt. En er zijn vaker van dat soort acties.
Maar dat soort onderwerpen zijn natuurlijk weinig spannend. Media besteden er nauwelijks aandacht aan. En terecht trouwens, want het is een fucking schoonmaakactie.
Mwoah, het zal weinig verschil maken. De lokale moskee kan daklozen te eten geven, de buurt schoonmaken en bejaarden helpen oversteken, en nog zullen veel mensen gekant zijn tegen moslims.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan moeten ze wat doen aan hun PR, want als ze zo veel goeds doen maar het wordt niet bekend, dan blijft dat negatieve beeld natuurlijk bestaan.
Ehm...volgens mij komen veel van de donaties aan de voedselbanken uit islamitische hoek, heb je nog meer suggesties?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, daar ruchtbaarheid aan geven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ehm...volgens mij komen veel van de donaties aan de voedselbanken uit islamitische hoek, heb je nog meer suggesties?
Fixed. Serieus man. De gemiddelde Nederlander ziet niets van ISIS. De gemiddelde Nederlander heeft zelfs nog nooit een boerka gezien, of alleen van tientallen meters afstand. En de gemiddelde Nederlander heeft nog nooit de binnenkant van een koran gezien.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oh ja, het ligt allemaal aan kortzichtig gedrag van landgenoten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:16 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Fixed. Serieus man. De gemiddelde Nederlander ziet niets van ISIS. De gemiddelde Nederlander heeft zelfs nog nooit een boerka gezien, of alleen van tientallen meters afstand. En de gemiddelde Nederlander heeft nog nooit de binnenkant van een koran gezien.
Het huidige klimaat is het resultaat van polarisering en irritant kortzichtig gedrag van landgenoten, met ondemocratische toestanden als resultaat (zie OP en de PVV bijvoorbeeld).
Criminaliteit ligt niet aan de islam; religieus extremisme, antisemitisme en jihadisme ligt wel aan de islam.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja, het ligt allemaal aan kortzichtig gedrag van landgenoten.
Even wat cijfers: Mocro's 4.9 x zo vaak crimineel, vormen bijna de helft van de gevangenispopulatie. NWA net zo vaak absoluut gezien in een bijstandsuitkering. Oprukkend antisemitisme en IS aanhang, in het bijzonder in de Schilderswijk. Jihadisten die in het M-O vechten. En dan ligt het allemaal aan de blanke boze Nederlander?
Wat een volstrekte onzin, dat programma is er om mensen op te sporen die een crimineel feit hebben gepleegd, geef me een enkele reden om dan niet te vermelden dat iemand 'licht-getint' is? Het draagt bij aan het signalement en heeft niks met angst aanjagen te maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat krijg je als mensen dag in dag uit worden bamggemaakt voor moslims, voornamelijk door TV.
Dat mensen Opsporing Verzocht roepen laat precies zien welk medium de bron is van de haat en angst
Als het aan de islam zou liggen zou dat alleen bij de islam te zien zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Criminaliteit ligt niet aan de islam; religieus extremisme, antisemitisme en jihadisme ligt wel aan de islam.
Het is wel belangrijk om dat onderscheid te maken.
Niet alleen aan de islam maar de islam kent wel het meeste. Alle religies kennen geweld maar het geweld uit naam van de islam is wel het meeste. Samen met christendom al 1400 jaar lang trouwens.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het aan de islam zou liggen zou dat alleen bij de islam te zien zijn.
Ligt niet aan de media, ligt niet aan de PVV maar aan de islam zelf. Misschien heeft er bij jou een soort gewenning plaatsgevonden maar wat de islam wereldwijd aanricht is gewoon bizar. Wat dat betreft stellen die paar pesterijtjes rondom moskeeën niet veel voor. Je kan het intolerante gedrag, homohaat, vrouwenonderdrukking, antisemitisme, dictaturen, de vele terreurgroepen, stenigingen, moorden en martelingen niet wegpoetsen met "maar ze zijn niet allemaal zo". Dit is een religie die in mijn ogen de wereld aardig verpest. De groeiende afkeer van deze religie heeft zo zijn redenen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:04 schreef De_Guidance het volgende:
Goh verbazingwekkend, met de islamobsessie in de Nederlandse media.
Tsja maar dat wil men niet zien hè. Men introduceert een haatzaaiende en gewelddadige godsdienst in Nederland (juist op het moment dat de haatzaaiende elementen uit het christendom enigszins zijn verdwenen in Nederland) en dan vraagt men zich verwonderd af waarom men zo'n haatzaaigodsdienst niet met open armen wil ontvangen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:36 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ligt niet aan de media, ligt niet aan de PVV maar aan de islam zelf. Misschien heeft er bij jou een soort gewenning plaatsgevonden maar wat de islam wereldwijd aanricht is gewoon bizar. Wat dat betreft stellen die paar pesterijtjes rondom moskeeën niet veel voor. Je kan het intolerante gedrag, homohaat, vrouwenonderdrukking, antisemitisme, dictaturen, de vele terreurgroepen, stenigingen, moorden en martelingen niet wegpoetsen met "maar ze zijn niet allemaal zo". Dit is een religie die in mijn ogen de wereld aardig verpest. De groeiende afkeer van deze religie heeft zo zijn redenen.
Treffend.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, maar als de islam niet de reden oorzaak is van islamitisch geweld, waarom is een anti-islamklimaat dan wel de oorzaak van geweld tegen moskeeën?
Welk geweld tegen moskeeën? Er gebeurt helemaal niks.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, maar als de islam niet de reden oorzaak is van islamitisch geweld, waarom is een anti-islamklimaat dan wel de oorzaak van geweld tegen moskeeën?
De OP klopt niet?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welk geweld tegen moskeeën? Er gebeurt helemaal niks.
Er vinden wel ongeregeldheden bij moskeeën plaats maar aan de andere kant heb je ook vanuit de islamitische hoek ongeregeldheden bij synagogen en joden die met een keppeltje op straat lopenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welk geweld tegen moskeeën? Er gebeurt helemaal niks.
Tja, nu je het zo zegt...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:37 schreef OeJ het volgende:
Het is gewoon potsierlijk iedere keer met die PVV'ers dat ze eerst pleiten voor ongelijke behandeling ("want Opsporing Verzocht"), moslims mogen niks (want het moet allemaal wel binnen de boerenkool-met-worst-cultuur passen), maar als je vervolgens vaststelt dat ze xenofoob en racistisch zijn, dan is dat a b s o l u u t volledig uit de lucht gegrepen.
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Heb je een paar voorbeelden?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:37 schreef OeJ het volgende:
moslims mogen niks (want het moet allemaal wel binnen de boerenkool-met-worst-cultuur passen)
Ze mogen geen schapen stelen of vrouwen besnijden.quote:
Moslims mogen hun kinderen verminken en indoctrineren. Ik zou niet weten waar je het gore lef vandaan haalt om te zeggen dat ze niks mogen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:37 schreef OeJ het volgende:
Het is gewoon potsierlijk iedere keer met die PVV'ers dat ze eerst pleiten voor ongelijke behandeling ("want Opsporing Verzocht"), moslims mogen niks (want het moet allemaal wel binnen de boerenkool-met-worst-cultuur passen), maar als je vervolgens vaststelt dat ze xenofoob en racistisch zijn, dan is dat a b s o l u u t volledig uit de lucht gegrepen.
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Je gooit nu een boel feiten op een hoop. Leg eerst eens uit wat de gevangenispopulatie in Nederland met moskeeën te maken heeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja, het ligt allemaal aan kortzichtig gedrag van landgenoten.
Even wat cijfers: Mocro's 4.9 x zo vaak crimineel, vormen bijna de helft van de gevangenispopulatie. NWA net zo vaak absoluut gezien in een bijstandsuitkering. Oprukkend antisemitisme en IS aanhang, in het bijzonder in de Schilderswijk. Jihadisten die in het M-O vechten. En dan ligt het allemaal aan de blanke boze Nederlander?
Dat doen de vrinden van Greet ook. Zie hier een baby die de tijd van zijn leven heeft:quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Moslims mogen hun kinderen verminken en indoctrineren. Ik zou niet weten waar je het gore lef vandaan haalt om te zeggen dat ze niks mogen.
De gevangenis wordt bevolkt door mensen die (in naam) moslim zijn. Daarom wordt er ook geen varkensvlees e.d. geserveerd in gevangenissen. De afkeer van de Islam wordt mede door de criminele immigranten veroorzaakt. Soms rechtvaardigen zij ook hun criminaliteit vanuit het feit dat slachtoffers ongelovig zijn, zie de Rotherham zaak in Engeland (of oude Nederlandse omaatjes die beroofd worden).quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:56 schreef balaverde het volgende:
[..]
Je gooit nu een boel feiten op een hoop. Leg eerst eens uit wat de gevangenispopulatie in Nederland met moskeeën te maken heeft.
Ja leuk verhaaltje maar dit soort mensen komt juist niet in moskeeën. Je gooit iedereen op een hoop.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De gevangenis wordt bevolkt door mensen die (in naam) moslim zijn. Daarom wordt er ook geen varkensvlees e.d. geserveerd in gevangenissen. De afkeer van de Islam wordt mede door de criminele immigranten veroorzaakt. Soms rechtvaardigen zij ook hun criminaliteit vanuit het feit dat slachtoffers ongelovig zijn, zie de Rotherham zaak in Engeland (of oude Nederlandse omaatjes die beroofd worden).
Dat onderscheid is niet altijd duidelijk. Oude omaatjes worden beroofd en meisjes gedwongen tot prostitutie omdat het toch maar ongelovigen zijn. Maar criminaliteit an sich wordt niet gepredikt door de Koran, het wordt er soms wel mee goedgepraat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Criminaliteit ligt niet aan de islam; religieus extremisme, antisemitisme en jihadisme ligt wel aan de islam.
Het is wel belangrijk om dat onderscheid te maken.
Helemaal mee eens.quote:In hoeverre het aan de boze blanke Nederlander ligt? Men had al in de jaren '70 moeten inzien dat de islam niet zo'n vredige sprookjesreligie is als het boeddhisme bijvoorbeeld zou zijn. In de afgelopen eeuwen zijn er boeken vol over islamitisch geweld, extremisme, intolerantie en jihadisme geschreven. Allemaal voor de Nederlander toegangbaar. Allemaal te lezen. De fout die gemaakt is is dat de politici geen interesse hebben om die kennis op zich te nemen waardoor je dus met 0,0 kennis beleid hebt gevoerd.
Dat is complete bullshit kan ik je uit ervaring vertellen. Ik ken twee families waarvan ik van 1 met een jongen ben opgegroeid op de basisschool die tot over hun oren in de drugshandel en inbraken zaten, grote ruzie met elkaar hadden maar elkaar met rust lieten op het terrein van de moskee tijdens het vrijdaggebed. En zo heb ik nog veel meer voorbeelden (gewerkt in een magazijn met criminele figuren die gewoon naar de moskee gaan e.d.).quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:14 schreef balaverde het volgende:
[..]
Ja leuk verhaaltje maar dit soort mensen komt juist niet in moskeeën. Je gooit iedereen op een hoop.
Waar kom je zoveel criminelen tegen dan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is complete bullshit kan ik je uit ervaring vertellen. Ik ken twee families waarvan ik van 1 met een jongen ben opgegroeid op de basisschool die tot over hun oren in de drugshandel en inbraken zaten, grote ruzie met elkaar hadden maar elkaar met rust lieten op het terrein van de moskee tijdens het vrijdaggebed. En zo heb ik nog veel meer voorbeelden (gewerkt in een magazijn met criminele figuren die gewoon naar de moskee gaan e.d.).
In de Koran staat dat stelen verboden is. De meeste criminaliteit is dus niet dankzij islam. In nederland zijn het vooral de Marokkaanse en Antiliaanse straatratten die crimineel zijn. In Amerika bijvoorbeeld zorgen moslims niet voor denderend hoge criminaliteitscijfers. Je zegt immers ook niet dat het christendom criminaliteit veroorzaakt omdat zoveel Antilianen en Polen crimineel zijn, nietwaar?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat onderscheid is niet altijd duidelijk. Oude omaatjes worden beroofd en meisjes gedwongen tot prostitutie omdat het toch maar ongelovigen zijn. Maar criminaliteit an sich wordt niet gepredikt door de Koran, het wordt er soms wel mee goedgepraat.
Inderdaad.quote:Helemaal mee eens.
Daar heb je wel een punt, maar hoe komt het dan dat de haat tegenover de islam groter lijkt dan tegenover het christendom. Het zijn allebei gruwelijke religies.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tsja maar dat wil men niet zien hè. Men introduceert een haatzaaiende en gewelddadige godsdienst in Nederland (juist op het moment dat de haatzaaiende elementen uit het christendom enigszins zijn verdwenen in Nederland) en dan vraagt men zich verwonderd af waarom men zo'n haatzaaigodsdienst niet met open armen wil ontvangen.
Kijk voor de grap eens hoe er in de Koran over andersdenkenden (en dan vooral atheisten) wordt gesproken.
De islam is de laatste tijd flink veel gewelddadiger en intoleranter dan het christendom.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar hoe komt het dan dat de haat tegenover de islam groter lijkt dan tegenover het christendom. Het zijn allebei gruwelijke religies.
Tot de verlichting waren de islam en het christendom grofweg gezien beide even gewelddadig en intolerant. Ze komen beide uit dezelfde koker: 2 monotheïstische godsdiensten uit het Midden-Oosten, er is maar 1 godsdienst de juiste, het heilige boekje is het woord van God en daar mag nooit en nooit van afgeweken worden. Ongelovigen zijn het laagste van het laagste.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar hoe komt het dan dat de haat tegenover de islam groter lijkt dan tegenover het christendom. Het zijn allebei gruwelijke religies.
Nu de islam nog.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Echter is het christendom in Nederland flink naar de achtergrond geduwd en zijn de scherpste kantjes eraf. Daardoor is het christendom minder intolerant en gewelddadig geworden.
Dat is in Nederland, maar wereldwijd gezien zorgt het christendom nog steeds voor intolerantie. Denk maar aan al die Amerikaanse evangelisten die delen van Afrika aan het bekeren zijn en voor haat zorgen naar anders denkenden en homo's. Nu wil ik niet de islam verdedigen, want ik vind het absoluut geen toffe religie, maar wees consequent en keur dan beide religies af.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tot de verlichting waren de islam en het christendom grofweg gezien beide even gewelddadig en intolerant. Ze komen beide uit dezelfde koker: 2 monotheïstische godsdiensten uit het Midden-Oosten, er is maar 1 godsdienst de juiste, het heilige boekje is het woord van God en daar mag nooit en nooit van afgeweken worden. Ongelovigen zijn het laagste van het laagste.
Een erg giftige cocktail dus die je weg vrijmaakt voor intolerantie, a haat en geweld jegens andersdenkenden.
Echter is het christendom in Nederland flink naar de achtergrond geduwd en zijn de scherpste kantjes eraf. Daardoor is het christendom minder intolerant en gewelddadig geworden.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is in Nederland, maar wereldwijd gezien zorgt het christendom nog steeds voor intolerantie. Denk maar aan al die Amerikaanse evangelisten die delen van Afrika aan het bekeren zijn en voor haat zorgen naar anders denkenden en homo's. Nu wil ik niet de islam verdedigen, want ik vind het absoluut geen toffe religie, maar wees consequent en keur dan beide religies af.
Daar kan Nederland zelf weinig aan doen, want te weinig macht. Wel kunnen we, of moeten we eigenlijk, zorgen dat gelijkwaardigheid een belangrijk onderdeel van onze samenleving blijft. Dat doe je niet door een religie te bashen, maar door duidelijk te wezen dat artikel 1 van de Grondwet altijd boven de standpunten van religies staat.
Maar wij wonen in Nederland dus de intolerantie van de Islam is relevanter voor ons. Op een grotere schaal is de kwalijke invloed van het Christendom relevant voor ons: als dat sprookjesfestijn in Afrika wordt verboden kunnen we eindelijk eens wat aan gezinsplanning gaan doen daar, wat nog altijd wordt tegengehouden door de Katholieke kerk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is in Nederland, maar wereldwijd gezien zorgt het christendom nog steeds voor intolerantie. Denk maar aan al die Amerikaanse evangelisten die delen van Afrika aan het bekeren zijn en voor haat zorgen naar anders denkenden en homo's. Nu wil ik niet de islam verdedigen, want ik vind het absoluut geen toffe religie, maar wees consequent en keur dan beide religies af.
Daar kan Nederland zelf weinig aan doen, want te weinig macht. Wel kunnen we, of moeten we eigenlijk, zorgen dat gelijkwaardigheid een belangrijk onderdeel van onze samenleving blijft. Dat doe je niet door een religie te bashen, maar door duidelijk te wezen dat artikel 1 van de Grondwet altijd boven de standpunten van religies staat.
Joh je meent het.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat doen de vrinden van Greet ook. Zie hier een baby die de tijd van zijn leven heeft:
[ afbeelding ]
Wat een goed plan, jôh, hey! Een godsdienst gaan verbieden...en dat noemen we dan...eens denken...eens denken... een dictatuur.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar wij wonen in Nederland dus de intolerantie van de Islam is relevanter voor ons. Op een grotere schaal is de kwalijke invloed van het Christendom relevant voor ons: als dat sprookjesfestijn in Afrika wordt verboden kunnen we eindelijk eens wat aan gezinsplanning gaan doen daar, wat nog altijd wordt tegengehouden door de Katholieke kerk.
We hoeven het niet in zijn geheel te verbieden maar het zou de planeet serieus ten goede komen als de kankergezwellen als het verbod op abortus en voorbehoedsmiddelen, gecombineerd met het aanzetten tot zoveel mogelijk kinderen maken wat de Katholieke kerk in Afrika doet eens tot een stop worden gebracht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:12 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat een goed plan, jôh, hey! Een godsdienst gaan verbieden...en dat noemen we dan...eens denken...eens denken... een dictatuur.
Bewezen succesvolle samenlevingsvormen moet je ook niet zomaar aan de kant schuiven. Dat zou idioot zijn!
Afrika is het probleem niet. Deze aarde wordt vernietigd door overconsumptie in het Westen. Afrika verbruikt heel weinig en eist weinig van deze planeet. Kijk alleen naar de vleesconsumptie in de VS. Wat een Amerikaan in één jaar eet, daar kun je 10 Afrikanen mee voeden. Men zal zich moeten aanpassen in het Westen. Bijvoorbeeld niet om het jaar een nieuwe smartphone, maar daar langer gebruik van maken. En zo kunnen we wel even doorgaan met opsommen. Je wijst graag met het vingertje naar anderen maar vergeet om hand in eigen zak te steken. Een mooi voorbeeld van plaat op de kop hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hoeven het niet in zijn geheel te verbieden maar het zou de planeet serieus ten goede komen als de kankergezwellen als het verbod op abortus en voorbehoedsmiddelen, gecombineerd met het aanzetten tot zoveel mogelijk kinderen maken wat de Katholieke kerk in Afrika doet eens tot een stop worden gebracht.
stempt allen pvv, want geerd gaat ons verlosen van aldie islamietise antellianen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:58 schreef Prospos het volgende:
Struisvogelpraktijken.
De paus is een 'excuus-truus'. Men neemt er veel, in de hoop dat er in ieder geval één succesvol wordt. hihi.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hoeven het niet in zijn geheel te verbieden maar het zou de planeet serieus ten goede komen als de kankergezwellen als het verbod op abortus en voorbehoedsmiddelen, gecombineerd met het aanzetten tot zoveel mogelijk kinderen maken wat de Katholieke kerk in Afrika doet eens tot een stop worden gebracht.
Want Richestorags koopt elk jaar een nieuwe smartphone en eet veel vlees.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Afrika is het probleem niet. Deze aarde wordt vernietigd door overconsumptie in het Westen. Afrika verbruikt heel weinig en eist weinig van deze planeet. Kijk alleen naar de vleesconsumptie in de VS. Wat een Amerikaan in één jaar eet, daar kun je 10 Afrikanen mee voeden. Men zal zich moeten aanpassen in het Westen. Bijvoorbeeld niet om het jaar een nieuwe smartphone, maar daar langer gebruik van maken. En zo kunnen we wel even doorgaan met opsommen. Je wijst graag met het vingertje naar anderen maar vergeet om hand in eigen zak te steken. Een mooi voorbeeld van plaat op de kop hebben.
Ik ken hem niet. Hij heeft wel een punt als het gaat om geboortebeperking, maar als het gaat om grootverbruik dan is het Westen het haasje.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Want Richestorags koopt elk jaar een nieuwe smartphone en eet veel vlees.
Ten eerste zijn wij in Europa geen Amerikanen. Ten tweede heb ik nergens gesteld dat het Westen toonaangevend wonder is. Het Westen heeft echter wel de kennis en het geld om als de tijd rijp is radicale veranderingen te maken, daar de enorm toegenomen bevolking in Afrika op oude (meer vervuilende) wijze zal doorgaan. China heeft Amerika al ingehaald qua CO2-uitstoot. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Afrika is het probleem niet. Deze aarde wordt vernietigd door overconsumptie in het Westen. Afrika verbruikt heel weinig en eist weinig van deze planeet. Kijk alleen naar de vleesconsumptie in de VS. Wat een Amerikaan in één jaar eet, daar kun je 10 Afrikanen mee voeden. Men zal zich moeten aanpassen in het Westen. Bijvoorbeeld niet om het jaar een nieuwe smartphone, maar daar langer gebruik van maken. En zo kunnen we wel even doorgaan met opsommen. Je wijst graag met het vingertje naar anderen maar vergeet om hand in eigen zak te steken. Een mooi voorbeeld van plaat op de kop hebben.
Dat het westen grootverbruikers zijn is een feit, maar daarvoor hoef je nog geen individueel van te beschuldigen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ken hem niet. Hij heeft wel een punt als het gaat om geboortebeperking, maar als het gaat om grootverbruik dan is het Westen het haasje.
Gezellige familieshow is dat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, kijk maar naar Opsporing Verzocht.
Als Afrika economisch groeit, dan zal het aantal geboortes waarschijnlijk dalen. Overigens hebben zij net zoveel recht om de aarde te vervuilen als wij. Absoluut niet goed, maar je kunt het moeilijk anderen verbieden als de omgeving waarin je zelf woont er niet zo hard aan meewerkt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ten eerste zijn wij in Europa geen Amerikanen. Ten tweede heb ik nergens gesteld dat het Westen toonaangevend wonder is. Het Westen heeft echter wel de kennis en het geld om als de tijd rijp is radicale veranderingen te maken, daar de enorm toegenomen bevolking in Afrika op oude (meer vervuilende) wijze zal doorgaan. China heeft Amerika al ingehaald qua CO2-uitstoot. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?
Nog los van het feit dat het aantal bootvluchtelingen grote proporties zal aannemen, terwijl het nu al kiele kiele is op sommige plekken.
Overigens groeit Afrika al als kool als je de ontwikkelingen aldaar nauwgezet op de voet volgt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als Afrika economisch groeit, dan zal het aantal geboortes waarschijnlijk dalen. Overigens hebben zij net zoveel recht om de aarde te vervuilen als wij. Absoluut niet goed, maar je kunt het moeilijk anderen verbieden als de omgeving waarin je zelf woont er niet zo hard aan meewerkt.
Ik vind dat in feite niemand het recht heeft om de aarde grootschalig te vervuilen. Ook het Westen zal zich moeten aanpassen. Wat betreft de verspreiding van haat door de kerk in Afrika ben ik het zeker met je eens. Maar hou er ook rekening mee dat het Christendom in Afrika vaak het Christelijke geloof gemengd met allerlei tradities en gebruiken inhoudt. Haat kan ook uit al bestaande structuren voortkomen. Maar goed, het feit dat Katholieken in Nederland bewust hun ogen sluiten voor deze misstanden is walgelijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als Afrika economisch groeit, dan zal het aantal geboortes waarschijnlijk dalen. Overigens hebben zij net zoveel recht om de aarde te vervuilen als wij. Absoluut niet goed, maar je kunt het moeilijk anderen verbieden als de omgeving waarin je zelf woont er niet zo hard aan meewerkt.
De grootste vervuilers zijn het Westen: Australië, Europa, VS, Canada, China en India. Europa kun je daar niet apart van zien. Wat begrijp je daar niet aan? Niemand wil het milieu voor economische groei opofferen. Een voorbeeld is gasboringen in het noorden van NL. Als het kabinet moet kiezen tussen 'geld - schatkist' en 'milieu - minder aardbevingen' dan kiest men voor het eerste. Men babbelt maar wat over 'het vinden van een goede balans tussen economische ontwikkeling en het beschermen van het milieu'. Men komt samen en houdt ellenlange vergaderingen, maar in die tijd komt weinig van de grond. Een klein beetje verandering duurt al jaren. Men spreekt al jaren over auto's op waterstof. Hoeveel mensen rijden er in waterstofauto's of op elektriciteit. Het zou de vervuilde lucht in Nederlandse steden echt goed doen om maar niet te spreken over knelpunten in de spits.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ten eerste zijn wij in Europa geen Amerikanen. Ten tweede heb ik nergens gesteld dat het Westen toonaangevend wonder is. Het Westen heeft echter wel de kennis en het geld om als de tijd rijp is radicale veranderingen te maken, daar de enorm toegenomen bevolking in Afrika op oude (meer vervuilende) wijze zal doorgaan. China heeft Amerika al ingehaald qua CO2-uitstoot. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?
Nog los van het feit dat het aantal bootvluchtelingen grote proporties zal aannemen, terwijl het nu al kiele kiele is op sommige plekken.
Afrika heeft te maken met een bevolkingsexplosie. Momenteel 1 miljard en in 2050 2 miljard inwoners. Ik denk dat de grootste problemen daarvoor armoede, gebrek aan scholing en goede voorlichting, een belabberde toegang tot anticonceptie en de slechte positie van vrouwen zijn. Onderwijs is het beste voorbehoedsmiddel, maar dat staat in heel Afrika op een extreem laag pitje. De Afrikaanse vrouw moet aan de pil, maar geen geld, geen kennis, en dus geen toegang tot onderwijs/anticonceptie. Hoe armer een gezin, hoe meer kinderen. Wie veel kinderen baart, heeft later altijd iemand die voor hem/haar zal zorgen. Vertel zo iemand dat hij/zij minder kinderen moet krijgen. Het is immers ook een 'stukje' oudedagsvoorziening.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat het westen grootverbruikers zijn is een feit, maar daarvoor hoef je nog geen individueel van te beschuldigen.
De hoeveel kinderen die in delen van Afrika geboren worden is zeker een probleem, maar ik vind het zelf nogal makkelijk om de schuld alleen bij de katholiek kerk te leggen. Ook armoede speelt een rol en dat is vooral een gevolg van oneerlijke concurrentie. Westerse bedrijven die met subsidie daar heel goedkoop producten kunnen telen zorgen ervoor dat de lokale boeren failliet gaan. Vervolgens mogen ze voor een kutloontje bij zo'n westers bedrijf werken en andere lokale bieren niet meer kunnen steunen. Maar goed, dat is een ander verhaal.
Waar ik me vooral aan stoor is de haat die het christendom daar verspreid. Er wordt dan geroepen dat moslims moeten distantiëren tegenover het geweld van bijvoorbeeld IS, maar waarom wordt er dan niet van christenen gevraagd om te distantiëren van de verspreiding van haat in Afrika.
Dan zal het geboortecijfer automatisch afnemen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:
Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?
Nee, de moskee exploitanten liegen, zoals ingebakken is.quote:
En de welvaart neemt zienderogen af, yeepeekayee motherfucker. Neem nog een glaasje ebolaquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overigens groeit Afrika al als kool als je de ontwikkelingen aldaar nauwgezet op de voet volgt.
Ja leuk, maar als Mexicaanse drugsdealers zwaar katholiek zijn, dan gooi je toch ook niet de ruiten de plaatselijke kerk in?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is complete bullshit kan ik je uit ervaring vertellen. Ik ken twee families waarvan ik van 1 met een jongen ben opgegroeid op de basisschool die tot over hun oren in de drugshandel en inbraken zaten, grote ruzie met elkaar hadden maar elkaar met rust lieten op het terrein van de moskee tijdens het vrijdaggebed. En zo heb ik nog veel meer voorbeelden (gewerkt in een magazijn met criminele figuren die gewoon naar de moskee gaan e.d.).
Dus dat, al heeft de moskee wel degelijk meer met hun dagelijks leven en handelen te maken dan bij de kerk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja leuk, maar als Mexicaanse drugsdealers zwaar katholiek zijn, dan gooi je toch ook niet de ruiten de plaatselijke kerk in?
Ik stem alleen op partij voor de dieren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:57 schreef Rurik het volgende:
[..]
stempt allen pvv, want geerd gaat ons verlosen van aldie islamietise antellianen.
Weet jij dan toevallig hoeveel procent van de Nederlandse moslims gisteren koos voor een donatie aan een goed doel ipv het zelf doorsnijden van een keeltje ?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:05 schreef Prospos het volgende:
[..]
Ik stem alleen op partij voor de dieren.
Volkomen mee eens.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:30 schreef Harlon het volgende:
Tja, je brengt een cultuur hierheen die haaks staat op de maatschappelijk geaccepteerde cultuur van het land, laat deze mensen lekker bij elkaar gaan zitten zodat ze zich vrijwel niet hoeven aan te passen en verwacht dan dat het allemaal in orde gaat komen.
Er is vaak genoeg aan de bel getrokken dat het mis ging. Er is vaak genoeg het signaal gegeven dat het beleid bij lange na niet voldoende was, van lokaal niveau tot landelijk niveau. De politiek wil er gewoon niet aan om met een structurele oplossing te komen en dat snap ik ook wel want dat zou zeer rigoureus moeten gebeuren en daar wil niemand z'n vingers aan branden.
Maar ondertussen is de twee deling in de maatschappij een feit, is er sprake van wij-zij denken en groeit ook de 2e en 3e generatie zo op.
Geert wilders of iemand anders hier de schuld van geven is echt te achterlijk voor woorden, enige wat hij doet is verwoorden hoe een significant deel van de maatschappij naar deze groep kijkt. En dat is niet bepaald positief en voor een deel ook zeker niet onterecht
[..]
Dus dat, al heeft de moskee wel degelijk meer met hun dagelijks leven en handelen te maken dan bij de kerk.
Akkoord, maar het lijkt mij niet dat de imam tegen die jongens zegt 'gaat heen en deal drugs in de naam van Allah'.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:30 schreef Harlon het volgende:
Dus dat, al heeft de moskee wel degelijk meer met hun dagelijks leven en handelen te maken dan bij de kerk.
Wat is je punt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:59 schreef HiZ het volgende:
Niks van die incidenten komt zelfs maar in de buurt van wat IS doet met Moskeeën.
Ik verbaas me gewoon over het opblazen van dit soort incidenten in Nederland.quote:
Dus omdat in andere delen van de wereld duizenden onschuldige slachtoffers vallen door oorlog, is het geen nieuws als in Nederland een willekeurige passant een kogel kopt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik verbaas me gewoon over het opblazen van dit soort incidenten in Nederland.
In Syrië en Irak daar schrijven ze geen stoute tekst bij de voordeur, maar daar reduceren ze het hele gebouw tot puin.
En wij zitten hier topics vol te schrijven over dit soort onzin
Voor het gemak trekken we het maar even door in het absurde? In welke wereld is het door het hoofd schieten van een mens zelfs maar vergelijkbaar met iets wat - in waarschijnlijk een groot deel van de gevallen - een kwajongensstreek is, gewoon omdat ze effetjes niks anders konden bedenken om mensen aan een hogere bloeddruk te helpen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat in andere delen van de wereld duizenden onschuldige slachtoffers vallen door oorlog, is het geen nieuws als in Nederland een willekeurige passant een kogel kopt?
Ik volg even jouw manier van redeneren.
Mijn punt is dat wat in Syrië gebeurt totaal niet relevant is. Het is onzin om te stellen dat vernielingen in Nederland geen probleem is omdat elders gebedshuizen worden opgeblazen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor het gemak trekken we het maar even door in het absurde? In welke wereld is het door het hoofd schieten van een mens zelfs maar vergelijkbaar met iets wat - in waarschijnlijk een groot deel van de gevallen - een kwajongensstreek is, gewoon omdat ze effetjes niks anders konden bedenken om mensen aan een hogere bloeddruk te helpen?
Welke subsidie?quote:Het gaat mij vooral om de claim in de kop dat het 'anti-islam klimaat' er iets mee heeft te maken. Alsof er meer vrouwen een hoofddoek wordt afgerukt dan er worden uitgemaakt voor hoer omdat een of ander frustraatje er niet meer uitkomt met z'n hormonen.
Natuurlijk komt dat niet zo mooi uit in het straatje van de slachtoffer-maffia die hun subsidies alleen maar veilig kunnen stellen als het allemaal deel is van een groter plan om mensen te discrimineren om hun uiterlijk en/of geloof.
De mensen die bijdragen aan het anti-islamklimaat doen niet bepaald aan het motto leven en laten leven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:16 schreef HardMetal het volgende:
Weet je wat, we beschuldigen gewoon de mensen die wel lekker leven en laten leven, die kunnen nog wel wat hebben i.t.t. booslims.
Heb je een voorbeeld? En dan het liefst een voorbeeld waarbij de mate van geweld een beetje evenredig is aan het geweld dat moslims wereldwijd tentoon spreiden (ledematen afhakken, juweliers overvallen, koppensnellen e.d.)quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De mensen die bijdragen aan het anti-islamklimaat doen niet bepaald aan het motto leven en laten leven.
Weet ik veel, in 99% van de gevallen is de bron van dit soort 'verontrustende informatie' een of ander comite van zelfbenoemde vertegenwoordigers van - vul een minderheidsgroep in - die wonderbaarlijk goed de weg weten door het doolhof naar de subsidiepotjes waar vooral linkse politici dol op zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is dat wat in Syrië gebeurt totaal niet relevant is. Het is onzin om te stellen dat vernielingen in Nederland geen probleem is omdat elders gebedshuizen worden opgeblazen.
Dat snap je zelf toch ook wel?
[..]
Welke subsidie?
Suggereer je nou dat de koppensnellers van IS en ventjes die een juwelier beroven handelen vanuit een vergelijkbaar religieus motief?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:20 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld? En dan het liefst een voorbeeld waarbij de mate van geweld een beetje evenredig is aan het geweld dat moslims wereldwijd tentoon spreiden (ledematen afhakken, juweliers overvallen, koppensnellen e.d.)
Precies dit. Een hele bevolkingsgroep wegzetten als schuldig. Dan laat je ook de mensen die er geen flikker mee te maken hebben niet langer met rust.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:20 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld? En dan het liefst een voorbeeld waarbij de mate van geweld een beetje evenredig is aan het geweld dat moslims wereldwijd tentoon spreiden (ledematen afhakken, juweliers overvallen, koppensnellen e.d.)
Suggereer jij nou dat de koppensnellers van IS het religieuze motief veel belangrijker vinden dan de mogelijkheid om de vrouwen en eigendommen van iedereen die ze niet aanstaat te jatten?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Suggereer je nou dat de koppensnellers van IS en ventjes die een juwelier beroven handelen vanuit een vergelijkbaar religieus motief?
Nogmaals, het is raar om te stellen dat het niet erg is dat hier een ruit wordt ingetikt omdat in Syrië een gebedshuis wordt opgeblazen. Dat slaat gewoon nergens op.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weet ik veel, in 99% van de gevallen is de bron van dit soort 'verontrustende informatie' een of ander comite van zelfbenoemde vertegenwoordigers van - vul een minderheidsgroep in - die wonderbaarlijk goed de weg weten door het doolhof naar de subsidiepotjes waar vooral linkse politici dol op zijn.
En Syrië is wel degelijk relevant, dat is de echte grote picture. Je moet wel stekeblind zijn om te missen dat wat IS doet naast het leven van de mensen daar onmogelijk maken een onverbloemde poging is om tweedracht te zaaien in Europa en Amerika tussen moslims en andere. Moet je vooral in meegaan met dat soort dingen. Voor je het weet is een varkenskop in je buurtmoskee dan een van je kleinere problemen in Nederland.
Of je het een religieus motief moet noemen betwijfel ik - maar de motieven zijn natuurlijk wel vrijwel gelijk. Het slachtoffer wordt niet als persoon gezien; de handeling zou de macht van de dader vergroten/hem verrijken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Suggereer je nou dat de koppensnellers van IS en ventjes die een juwelier beroven handelen vanuit een vergelijkbaar religieus motief?
Een ruit intikken is geen reden om te roepen dat de Kruistochten weer zijn begonnen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, het is raar om te stellen dat het niet erg is dat hier een ruit wordt ingetikt omdat in Syrië een gebedshuis wordt opgeblazen. Dat slaat gewoon nergens op.
Mensen die hier wonen hebben over het algemeen niets te bouten met Syrië.
Wilders dient inderdaad ook de agenda van IS.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef HiZ het volgende:
Je moet wel stekeblind zijn om te missen dat wat IS doet naast het leven van de mensen daar onmogelijk maken een onverbloemde poging is om tweedracht te zaaien in Europa en Amerika tussen moslims en andere. Moet je vooral in meegaan met dat soort dingen.
Ik suggereer helemaal niets. Ik stelde slechts een vraag aan een mede-user.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Suggereer jij nou dat de koppensnellers van IS het religieuze motief veel belangrijker vinden dan de mogelijkheid om de vrouwen en eigendommen van iedereen die ze niet aanstaat te jatten?
Dat roept ook niemand.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een ruit intikken is geen reden om te roepen dat de Kruistochten weer zijn begonnen.
Yep, de koran biedt meer dan genoeg handvatten om zulke zaken goed te praten, of heb jij een andere verklaring waarom er nooit eens een Marokkaanse bejaarde berooft wordt door onze moslim vrienden?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat de belangrijkste reden dat ik een grotere hekel aan IS heb is omdat zij echt mensen vermoorden en als slaven verkopen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wilders dient inderdaad ook de agenda van IS.
Zogenaamd vanwege het 'anti-islam klimaat'. Voor hetzelfde geld is het omdat er meer moskees zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat roept ook niemand.
De UvA constateert alleen dat het aantal incidenten toe is genomen.
Figuren die bejaarden beroven beroepen zich niet op de koran.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Yep, de koran biedt meer dan genoeg handvatten om zulke zaken goed te praten, of heb jij een andere verklaring waarom er nooit eens een Marokkaanse bejaarde berooft wordt door onze moslim vrienden?
Nee, begrijp het nou eens. Zij zijn zielig en wij boosaardig.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zogenaamd vanwege het 'anti-islam klimaat'. Voor hetzelfde geld is het omdat er meer moskees zijn.
Als ze alleen ongelovigen als slachtoffer uitkiezen/ongelovigen niet als volwaardig persoon zien doen ze dat indirect wel. Of het nu in de Koran zo staat of niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Figuren die bejaarden beroven beroepen zich niet op de koran.
Nee, maar worden wel opgevoed met de koran in de hand...... Enig idee hoeveel invloed de opvoeding van een kind heeft op zijn leven?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, vreemd genoeg worden bejaarde niet-moslims hier in Turkije vaker beroofd rond de feestdagen. Just saying.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik kan wel een aantal verklaringen bedenken ja.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Yep, de koran biedt meer dan genoeg handvatten om zulke zaken goed te praten, of heb jij een andere verklaring waarom er nooit eens een Marokkaanse bejaarde berooft wordt door onze moslim vrienden?
En dat bevestig je dan ook maar door de Calimero-kaart te trekken?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, begrijp het nou eens. Zij zijn zielig en wij boosaardig.....
Meer een combinatie van..... Financieel motief en waar kan je je beter op uitleven? Een mede moslim of een ongelovige?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan wel een aantal verklaringen bedenken ja.
Maar het beroven van juwelieren heeft dus geen financieel motief, maar wordt gedreven door de wens om de wetten Allah en de profeet zo goed mogelijk na te leven?
Ja, en dus is er een subsidie nodig voor een studie, en een comité van verontruste moslims (in dit specifieke geval).quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef HardMetal het volgende:
[..]
En krijgen dagelijks in de opvoeding mee dat ze gerust ouwe omaatjes mogen beroven omdat het toch minderwaardige mensen zijn?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar worden wel opgevoed met de koran in de hand......
Tsja. Ik vind het wel ironisch dat een cultuur die zo gefocust is op eer zo bereid is om zichzelf weg te zetten als zielige makkelijk te manipuleren slachtoffers.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Je eigen gemeenschap bestelen is natuurlijk ook weinig handig. Vooral omdat die betrekkelijk klein is. Eten waar je schijt enzo.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Als ze alleen ongelovigen als slachtoffer uitkiezen/ongelovigen niet als volwaardig persoon zien doen ze dat indirect wel. Of het nu in de Koran zo staat of niet.
Opvoeding?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En krijgen dagelijks in de opvoeding mee dat ze gerust ouwe omaatjes mogen beroven omdat het toch minderwaardige mensen zijn?
Volgens mij dan wel de omgekeerde Calimero kaart......quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat bevestig je dan ook maar door de Calimero-kaart te trekken?
Hoeveel mensen ken jij in een willekeurige groep van 400.000 Nederlanders?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je eigen gemeenschap bestelen is natuurlijk ook weinig handig. Vooral omdat die betrekkelijk klein is. Eten waar je schijt enzo.
Verder valt er vermoedelijk meer te halen bij een Nederlandse bejaarde.
Maar er staat dus in de Koran te lezen: 'Gaat heen en beroof niet-gelovigen van hun rijkdommen'.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:33 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Meer een combinatie van..... Financieel motief en waar kan je je beter op uitleven? Een mede moslim of een ongelovige?
Ja, niet direct zo, maar een moslim mag nogal wat tegenover een ongelovige volgens de koran, beliegen, belasten, tot (sex) slaaf maken enz. enz.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En krijgen dagelijks in de opvoeding mee dat ze gerust ouwe omaatjes mogen beroven omdat het toch minderwaardige mensen zijn?
Dus omdat jij geen andere verklaring kan vinden, ligt het aan de Koran. Overigens zijn er zat Marokkaanse bejaarden berooft. Ook door moslims. Omgekeerde wereld deze manier van redeneren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Jups. Rechtsstreeks uit de Torah gekopieerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar er staat dus in de Koran te lezen: 'Gaat heen en beroof niet-gelovigen van hun rijkdommen'.
Klopt dat?
Beste jongen, Marokkaanse en Turkse gemeenschappen in steden zijn vaak betrekkelijk klein. Het is ons kent ons.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij in een willekeurige groep van 400.000 Nederlanders?
Joden ook al? Die reli's toch.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Jups. Rechtsstreeks uit de Torah gekopieerd.
Nou als het wil lezen, dan staat er iets over het onthoofden van die niet-gelovigen. De heren van IS doen dat op die manier, en ontfermen zich naarna over de eigendommen en vrouwen van hun vermoorde tegenstanders.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar er staat dus in de Koran te lezen: 'Gaat heen en beroof niet-gelovigen van hun rijkdommen'.
Klopt dat?
Zo vreemd is het niet dat er geen mensen uit de eigen groep worden uitgekozen. Om praktische en psychologische redenen. Praktisch omdat de kans op herkenning of een toevallig verre bekende te treffen minder groot is. En het zorgt voor minder gewetensvragen omdat je je er minder verbonden mee voelt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Als ze alleen ongelovigen als slachtoffer uitkiezen/ongelovigen niet als volwaardig persoon zien doen ze dat indirect wel. Of het nu in de Koran zo staat of niet.
Verbazingwekkend hoe men dan nooit de daders op camerabeelden herkentquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beste jongen, Marokkaanse en Turkse gemeenschappen in steden zijn vaak betrekkelijk klein. Het is ons kent ons.
Nogmaals, eten waar je schijt enzo.
Deze begrijp ik niet. Dus dan is het niet vanwege het anti-islam klimaat? Of er meer of minder moskeeën zijn maakt dan niet uit namelijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zogenaamd vanwege het 'anti-islam klimaat'. Voor hetzelfde geld is het omdat er meer moskees zijn.
Volgens jou of krijgen ze dat dagelijks in de opvoeding mee, dat ongelovigen üntermenschen zijn enzo?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:35 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ja, niet direct zo, maar een moslim mag nogal wat tegenover een ongelovige volgens de koran, beliegen, belasten, tot (sex) slaaf maken enz. enz.
Nope.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:30 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Weet jij dan toevallig hoeveel procent van de Nederlandse moslims gisteren koos voor een donatie aan een goed doel ipv het zelf doorsnijden van een keeltje ?
Ik heb net geleerd dat moslims ongelovigen moeten beroven van Allah.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus omdat jij geen andere verklaring kan vinden, ligt het aan de Koran. Overigens zijn er zat Marokkaanse bejaarden berooft. Ook door moslims. Omgekeerde wereld deze manier van redeneren.
Als de politie zelf niet eens een doodnormale Golf 3 kan herkennen (van camerabeelden). ...quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:38 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Verbazingwekkend hoe men dan nooit de daders op camerabeelden herkent
Nee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:34 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Volgens mij dan wel de omgekeerde Calimero kaart......
Oh echt waar? En ben jij een Marokkaan dat je dat zo precies weet of heb je het gehoord van mensen die het zelfde stukje onzin na-papagaaien? Hint; er is geen enkele reden om aan te nemen dat elke Marokkaan doodgaat in dezelfde straat als waar zijn moeder hem op de wereld heeft gezet. In Nederland mogen zelfs Marokkanen in een troosteloze Vinex wijk gaan wonen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beste jongen, Marokkaanse en Turkse gemeenschappen in steden zijn vaak betrekkelijk klein. Het is ons kent ons.
Nogmaals, eten waar je schijt enzo.
Dat is inderdaad mijn tweede parttime baan. En ik let er uiteraard op dat ze blank en ongelovig zijn. Het gaat mij niet om het geld natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb net geleerd dat moslims ongelovigen moeten beroven van Allah.
Ik neem dus aan dat jij en je geloofsgenoten minimaal een bejaarde per week te grazen nemen.
Heel fijn voor IS.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou als het wil lezen, dan staat er iets over het onthoofden van die niet-gelovigen. De heren van IS doen dat op die manier, en ontfermen zich naarna over de eigendommen en vrouwen van hun vermoorde tegenstanders.
Op zondag 5 oktober 2014 13:40 schreef HiZ het volgende:
Is dat zo dan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:38 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Verbazingwekkend hoe men dan nooit de daders op camerabeelden herkent
Ik ga het niet onderzoeken of zo, dus bronnen ga je maar lekker zelf zoeken. Maar meestal - tenzij het volkome opportune overvallen zijn - is het zo dat de dieven en de slachtoffers in dezelfde wijk wonen en tot dezelfde sociaal economische klasse behoren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet dat er geen mensen uit de eigen groep worden uitgekozen. Om praktische en psychologische redenen. Praktisch omdat de kans op herkenning of een toevallig verre bekende te treffen minder groot is. En het zorgt voor minder gewetensvragen omdat je je er minder verbonden mee voelt.
Jij hebt geen idee wat 'gemeenschap' inhoudt, of wel?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh echt waar? En ben jij een Marokkaan dat je dat zo precies weet of heb je het gehoord van mensen die het zelfde stukje onzin na-papagaaien? Hint; er is geen enkele reden om aan te nemen dat elke Marokkaan doodgaat in dezelfde straat als waar zijn moeder hem op de wereld heeft gezet. In Nederland mogen zelfs Marokkanen in een troosteloze Vinex wijk gaan wonen.
Inderdaad en als je dus in je eigen wijk ook nog eens iemand van je eigen gemeenschap gaat beroven... Je geeft zelf dus je antwoord op je rare veronderstellingen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga het niet onderzoeken of zo, dus bronnen ga je maar lekker zelf zoeken. Maar meestal - tenzij het volkome opportune overvallen zijn - is het zo dat de dieven en de slachtoffers in dezelfde wijk wonen en tot dezelfde sociaal economische klasse behoren.
Tot dezelfde sociaal-economische klasse behoren is van een heel andere orde dan deel uitmaken van dezelfde gemeenschap. Dat eerste is macroniveau, het tweede micro.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga het niet onderzoeken of zo, dus bronnen ga je maar lekker zelf zoeken. Maar meestal - tenzij het volkome opportune overvallen zijn - is het zo dat de dieven en de slachtoffers in dezelfde wijk wonen en tot dezelfde sociaal economische klasse behoren.
Ongelovige omaatjes hè.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je daarmee probeert te zeggen, maar ik durf er een hoop onder te verwedden dat ik serieus veel meer eerstehands informatie heb over hoe Marokkanen en Turken (/moslims) in Nederland leven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee wat 'gemeenschap' inhoudt, of wel?
Niet meer dan ik. En nu?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je daarmee probeert te zeggen, maar ik durf er een hoop onder te verwedden dat ik serieus veel meer eerstehands informatie heb over hoe Marokkanen en Turken (/moslims) in Nederland leven.
En die informatie gaat terug tot de tijd dat ze nog allemaal gastarbeiders waren. Het merendeel 'toerist' ook nog.
Nee, de zwakste personen in die wijken worden beroofd. En alleenstaande oudere nederlandse vrouwen zijn in die wijken nu eenmaal de zwakste personen. Net zo goed als hier in Istanbul oudere alleenstaande christelijke vrouwen dat zijn. Dat zijn mensen die geen verweer hebben. En de politie is er altijd te laat bij, namelijk als het kwaad al is geschied en het slachtoffer voldoende is geintimideerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad en als je dus in je eigen wijk ook nog eens iemand van je eigen gemeenschap gaat beroven... Je geeft zelf dus je antwoord op je rare veronderstellingen.
Grotendeels uit eigen ervaring. Binnen mijn eigen familie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe kom jij dan eigenlijk aan je info? Van horen zeggen of alles uit eigen ervaring ?
Dat men dat in Istanbul doet hoef je niet hier door te trekken. Je gaat alle kanten op met je retoriek. Als dat de zwakte mensen zijn in de wijk dan is dat dus de reden. Niet omdat ze ongelovige mensen zijn. Bam, je eigen standpunt afgeserveerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, de zwakste personen in die wijken worden beroofd. En alleenstaande oudere nederlandse vrouwen zijn in die wijken nu eenmaal de zwakste personen. Net zo goed als hier in Istanbul oudere alleenstaande christelijke vrouwen dat zijn. Dat zijn mensen die geen verweer hebben. En de politie is er altijd te laat bij, namelijk als het kwaad al is geschied en het slachtoffer voldoende is geintimideerd.
Maar je woont in Istanbul ?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Grotendeels uit eigen ervaring. Binnen mijn eigen familie.
Dat zijn wij wel degelijk. Dus dat maakt het des te interessanter.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of wij het zodanig met elkaar oneens zijn dat dat uitmaakt.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat men dat in Istanbul doet hoef je niet hier door te trekken. Je gaat alle kanten op met je retoriek. Als dat de zwakte mensen zijn in de wijk dan is dat dus de reden. Niet omdat ze ongelovige mensen zijn. Bam, je eigen standpunt afgeserveerd.
Jij hebt informatie waaruit blijkt dat Marokkaanse overvallers handelen vanuit een religieus motief?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je daarmee probeert te zeggen, maar ik durf er een hoop onder te verwedden dat ik serieus veel meer eerstehands informatie heb over hoe Marokkanen en Turken (/moslims) in Nederland leven.
En die informatie gaat terug tot de tijd dat ze nog allemaal gastarbeiders waren. Het merendeel 'toerist' ook nog.
Dat je mis zit met de zogenaamd religieuze motieven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:51 schreef HiZ het volgende:
[..]En nu ga je proberen te bewijzen dat ik het helemaal fout heb door te laten zien hoe jongeren uit achterstandswijken vooral overvallen plegen in villa-wijken of zo? Veel succes met je zoektocht, we zien elkaar volgend jaar wel weer. Als je het hebt opgegeven.
Nee, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die niet zo simpel zijn dat ze wel tussen de regels door kunnen lezen. Genoeg voorbeelden in dat walgelijke boek waaruit je kan concluderen dat niet-moslims minderwaardig e.d. zouden zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt dat?
Ongelofelijk. Hoe kan je mensen zo over een kam scheren.quote:
Nee hoor. Waarom zou ik dat proberen te bewijzen. Dat was ook niet mijn veronderstelling. Jij lult zelf je eigen veronderstelling omver en gooit het nu over een andere boeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:51 schreef HiZ het volgende:
[..]En nu ga je proberen te bewijzen dat ik het helemaal fout heb door te laten zien hoe jongeren uit achterstandswijken vooral overvallen plegen in villa-wijken of zo? Veel succes met je zoektocht, we zien elkaar volgend jaar wel weer. Als je het hebt opgegeven.
Dat heb ik niet gezegd, ik denk dat ze handelen uit criminele motieven. En dat ze daarbij als slachtoffer de zwaksten uit hun omgeving kiezen. Ik heb ook gezegd dat ik denk dat voor een deel van IS de belangrijkste motieven ook crimineel zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt informatie waaruit blijkt dat Marokkaanse overvallers handelen vanuit een religieus motief?
In reactie op Xa1pt zei je nog:quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:56 schreef HiZ het volgende:
Dat heb ik niet gezegd, ik denk dat ze handelen uit criminele motieven. En dat ze daarbij als slachtoffer de zwaksten uit hun omgeving kiezen. Ik heb ook gezegd dat ik denk dat voor een deel van IS de belangrijkste motieven ook crimineel zijn.
Impliciet is dat gewoon zeggen dat er sprake is van een religieus geïnspireerd motief bij het kiezen van de slachtoffers.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, vreemd genoeg worden bejaarde niet-moslims hier in Turkije vaker beroofd rond de feestdagen. Just saying.
Er staat ook in de Koran dat je niet mag stelen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:53 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die niet zo simpel zijn dat ze wel tussen de regels door kunnen lezen. Genoeg voorbeelden in dat walgelijke boek waaruit je kan concluderen dat niet-moslims minderwaardig e.d. zouden zijn.
Maak voorbereiding tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk…. Om daarmee te terroriseren….. te terroriseren Allah’s vijand en uw vijand.
Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn […] houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht […] bindt hen dan in boeien […].
O profeet! Bestrijd de ongelovigen en de huichelaars, en pak hen hard aan! Hun toevluchtsoord is de hel! Welk vreselijk lot
Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen – en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen weerkeren
Impliciet concludeer je een feit, dat jij daar een verdere betekenis aan hangt is hooguit jezelf aan te rekenen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In reactie op Xa1pt zei je nog:
[..]
Impliciet is dat gewoon zeggen dat er sprake is van een religieus geïnspireerd motief bij het kiezen van de slachtoffers.
Je bent aan het raaskallen. Jij zei het zelfs nog expliciet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:00 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Impliciet concludeer je een feit, dat jij daar een verdere betekenis aan hangt is hooguit jezelf aan te rekenen.
Dat is nu precies de ellende met die eeuwen oude boeken, je kan ze op vele manieren interpreteren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er staat ook in de Koran dat je niet mag stelen.
Beetje vreemd is dat. De daders zijn zo sterk religieus gemotiveerd, dat ze een van de basisregels aan de laars lappen.
BNW. Tinfoilhat. Dhimmi.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:02 schreef Scorpie het volgende:
Moet je voor de gein die Ineke van der Valk eens googlen, dan zie je haar dubbele agenda
Ik geef toe dat je dat zo kunt lezen. Het is wat genuanceerder bedoeld.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In reactie op Xa1pt zei je nog:
[..]
Impliciet is dat gewoon zeggen dat er sprake is van een religieus geïnspireerd motief bij het kiezen van de slachtoffers.
'Gij zult niet stelen' is toch redelijk ondubbelzinnig.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:01 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Dat is nu precies de ellende met die eeuwen oude boeken, je kan ze op vele manieren interpreteren.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent aan het raaskallen. Jij zei het zelfs nog expliciet.
Ik zei helemaal niets, maar HIZ heeft ook geen enkele conclusie aan zijn bewering gebonden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, vreemd genoeg worden bejaarde niet-moslims hier in Turkije vaker beroofd rond de feestdagen. Just saying.
Goede bron!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_verdachtmaking.html
Gelukkig is HIZ zelf intelligent genoeg om terug te komen op zijn standpunt. Nu jij nog.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:06 schreef HardMetal het volgende:
[..]
[..]
Ik zei helemaal niets, maar HIZ heeft ook geen enkele conclusie aan zijn bewering gebonden.
Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn […] houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht […] bindt hen dan in boeien […].quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Gij zult niet stelen' is toch redelijk ondubbelzinnig.
Kan je echt met niets beters komen dan je discussiepartner zonder argumenten af te zagen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig is HIZ zelf intelligent genoeg om terug te komen op zijn standpunt. Nu jij nog.
Dus moslims moeten ongelovigen afslachten in plaats van beroven?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn […] houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht […] bindt hen dan in boeien […].
Net als bovenstaand vers......
Gelukkig staan verzen niet op zichzelf. Maar die discussie is al vijf miljoen keer gevoerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Net als bovenstaand vers......
Jij reageert niet op de rationele argumenten die hier voorbij zijn gekomen. Dus dat vind ik ergens wel typisch.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Kan je echt met niets beters komen dan je discussiepartner zonder argumenten af te zagen?
Nog vrij aardig van ze dat ze dan voor beroven kiezen :pquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus moslims moeten ongelovigen afslachten in plaats van beroven?
Zijn ze niet bepaald goed bezig, die jongens.
Het kan heel goed de interpretatie zijn van een minder stabiele moslim, het staat immers in het boek, dat de perfecte uiting is van Allah.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus moslims moeten ongelovigen afslachten in plaats van beroven?
Zijn ze niet bepaald goed bezig, die jongens.
Daar verschillen we dan in mening, zal ik jou dan nu ook even afbranden........ nah, daar voel ik me veel te goed voor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij reageert niet op de rationele argumenten die hier voorbij zijn gekomen. Dus dat vind ik ergens wel typisch.
Jij denkt dat de gemiddelde scooter-Marokkaan de Koran uit z'n hoofd kent en dergelijke verzen uit de hoge hoed tovert om zijn gedrag te rechtvaardigen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:10 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Het kan heel goed de interpretatie zijn van een minder stabiele moslim, het staat immers in het boek, dat de perfecte uiting is van Allah.
Nee, maar genoeg om allerlei ongein tegenover niet-moslims goed te rechtvaardigen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gemiddelde scooter-Marokkaan de Koran uit z'n hoofd kent en dergelijke verzen uit de hoge hoed tovert om zijn gedrag te rechtvaardigen?
Waaruit blijkt dat?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:13 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar genoeg om allerlei ongein tegenover niet-moslims goed te rechtvaardigen.
Waaruit blijkt dat ze die ongein rechtvaardigen vanuit de Koran?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef HardMetal het volgende:
http://web.avrotros.nl/opsporingverzocht/
Zoek jij maar eens een voorbeeld waarbij een moslim hier in Nederland een geloofsgenoot heeft beroofd.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ze die ongein rechtvaardigen vanuit de Koran?
Mijn eigen moeder is beroofd door twee moslims toen zij zelf onderweg was naar de moskee. Maar los daarvan is het geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:17 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Zoek jij maar eens een voorbeeld waarbij een moslim hier in Nederland een geloofsgenoot heeft beroofd.....
Denk je niet dat die jongens iemand beroven om daar zelf financieel beter van te worden, zonder dat er allerlei religieuze motieven bij komen kijken, een veel logischere verklaring is?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:13 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar genoeg om allerlei ongein tegenover niet-moslims goed te rechtvaardigen.
En toen was het stilquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn eigen moeder is beroofd door twee moslims toen zij zelf onderweg was naar de moskee. Maar los daarvan is het geen antwoord op mijn vraag.
Verzin je dit nu ter plekke of heb je nog een feitelijk iets waaruit ik kan aannemen dat je dit niet ter plekke verzint. Politiebericht ofzo?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn eigen moeder is beroofd door twee moslims toen zij zelf onderweg was naar de moskee.
Het is ook echt iets dat je ter plekke gaat verzinnen. Zieke gozer. Zo ver heen ben je..quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:19 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Verzin je dit nu ter plekke of heb je nog een feitelijk iets waaruit ik kan aannemen dat je dit niet ter plekke verzint. Politiebericht ofzo?
bedankt, ik weet genoeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is ook echt iets dat je ter plekke gaat verzinnen. Zieke gozer.
Jij neemt voor het gemak dus maar even aan dat moslims nooit beroofd worden en dat baseer je op een paar zaakjes die langskomen bij Opsporing Verzocht?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:19 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Verzin je dit nu ter plekke of heb je nog een feitelijk iets waaruit ik kan aannemen dat je dit niet ter plekke verzint. Politiebericht ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |