abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145172638
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:42 schreef Kanjer het volgende:
Jij hebt geen flauw idee waar ik sta.
Aan dezelfde kant als andere idioten die er belang bij hebben als de samenleving de tyfus in wordt gepolariseerd. Met de "er bestaan geen gematigde moslims".

quote:
Niks lekker makkelijk, wegkijken, decennia lang, dat is/was,makkelijk en laf, wat jij doet, zeg maar.
Wegkijken. :') Goddomme alles kan in Nederland genoemd en benoemd worden. Maar als er dan mensen zijn die het niet eens zijn met jouw perspectief steek je het vuur aan en mag de boel wat jou betreft ontploffen. :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:46:56 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145172691
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die bestaan wel degelijk. Een deel van de moslims houdt er wat men noemt fundamentalistische ideeën op na. En een heel klein deel is bereid om geweld te gebruiken.
En een groot deel van de 'gematigde' gemeenschap wordt gegijzeld. Zij zullen het niet altijd eens zijn met acties van mensen uit hun gemeenschap maar aan de bel trekken gaat te ver want dan zijn het kaaskoppen en verraders.
pi_145172813
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En een groot deel van de 'gematigde' gemeenschap wordt gegijzeld. Zij zullen het niet altijd eens zijn met acties van mensen uit hun gemeenschap maar aan de bel trekken gaat te ver want dan zijn het kaaskoppen en verraders.
Gegijzeld? Wat? :') Juist de fundamentalistische gemeenschappen waar salafisme de klok slaat en die er flinke fundamentalistische denkbeelden op nahouden zijn zo geïsoleerd als de pest. Dat is ook de enige reden dat salafisme daar gedijt.

Alsof gematigde moslims elkaar allemaal één keer in de week zien of iets en dan rekenschap aan elkaar moeten afleggen over de afgelopen week. De meeste moslims leven zo'n zelfde leven als jij en ik en zoeken mensen op met wie ze redelijk op dezelfde golflengte zitten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:50:24 #64
396550 Richestorags
pi_145172828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Moet ik ondertussen afleiden aan het ontbreken van reacties waarin afstand wordt genomen, door mensen die duidelijk ook tegen de islam, zijn dat die dit geweld steunen?
Dat mensen dit steunen moeten ze zelf weten. Dat ze het niet afkeuren is logisch: het wordt niet vanuit hun gedachtegoed gedaan. De meeste Nederlanders zijn toch geen kaalkopjes? Overigens geef ik Kanjer gelijk. Verwerpelijke incidenten als deze worden veroorzaakt door de open etterende wond van politiek correct wegkijken van problematiek en het jarenlang weg hebben gezet van criticasters als racisten. Daar het einde van de problematiek nog niet in zicht is zullen incidenten als deze zich vaker voordoen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:51:20 #65
396550 Richestorags
pi_145172863
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gegijzeld? Wat? :') Juist de fundamentalistische gemeenschappen waar salafisme de klok slaat en die er flinke fundamentalistische denkbeelden op nahouden zijn zo geïsoleerd als de pest. Dat is ook de enige reden dat salafisme daar gedijt.
Hoeveel mensen gaven de derde dader van de overval op de juweliers aan bij de politie? Juist ja.
pi_145172896
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:50 schreef Richestorags het volgende:
Dat ze het niet afkeuren is logisch: het wordt niet vanuit hun gedachtegoed gedaan.
Dit zijn toch duidelijk anti-islamitische acties of zie ik dat helemaal verkeerd?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:52:51 #67
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_145172919
Ik heb het moslims helemaal gehad. Dat meen ik echt.
Een paar jaar geleden had ik nog respect voor ze, maar ik ben het totaal kwijt. Wat een rotgodsdienst. Bah! Het is de duivel!
pi_145172935
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die bestaan wel degelijk. Een deel van de moslims houdt er wat men noemt fundamentalistische ideeën op na. En een heel klein deel is bereid om geweld te gebruiken.
Een gematigde moslim bestaat niet, iedere moslim volgt de ideologie van de islam en conformeert daaraan.
Dan ben je het expleciet eens met wat daarin staat, niet een klein beetje, niet gematigd, maar volledig, anders ben je geen echte moslim.

Ergo, gematigde moslims bestaan niet, helemaal wel, of helemaal niet.

IS is de puurste vorm van de islam, volgen de koran.

Vandaar ook het stilzwijgende goedkeuring van, pak hem beet 75% van de moslims, ze moeten wel, het staat in de koran.

De onderzoeken over "een gematigde moslim" kan de prullenbak in, naast het gegeven dat ze halstarrig volhouden dat IS ècht geen Islamitische Staat is, en "dat het geen echte moslims" zijn.

Beiden zijn onjuist, maar men moet onze vrienden in S.A. en V.A.E. En dergelijke te vriend houden en zorgen dat zij, zonder gezichtsverlies kunnen meevechten.
pi_145172942
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Moet ik ondertussen afleiden aan het ontbreken van reacties waarin afstand wordt genomen, door mensen die duidelijk ook tegen de islam, zijn dat die dit geweld steunen?
Dat mag toch wel duidelijk zijn? "Hier, wil je mijn perspectief niet erkennen, dan is dit wat je ervoor terug krijgt." Het lijkt verdomd veel op een sneue manier van chanteren. Als het dat al niet is.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:54:12 #70
396550 Richestorags
pi_145172986
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dit zijn toch duidelijk anti-islamitische acties of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ja, maar niet elke Nederlander deelt op die manier anti-Islam denkbeelden, laat staan acties. Dus hoeven ze er ook geen afstand van te nemen. Er is geen gezamenlijke anti-Islam actie partij die elke Nederlander aanhangt.
pi_145173044
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, maar niet elke Nederlander deelt op die manier anti-Islam denkbeelden, laat staan acties. Dus hoeven ze er ook geen afstand van te nemen. Er is geen gezamenlijke anti-Islam actie partij die elke Nederlander aanhangt.
Dus eigenlijk moeten alleen mensen die die acties steunen afstand nemen van die acties, het wordt een steeds groter raadsel voor mij.
pi_145173169
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:53 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Een gematigde moslim bestaat niet, iedere moslim volgt de ideologie van de islam en conformeert daaraan.
Er is geen religie zo versplinterd als de islam. Er is dus helemaal geen sprake van "de ideologie van de islam".

quote:
Dan ben je het expleciet eens met wat daarin staat, niet een klein beetje, niet gematigd, maar volledig, anders ben je geen echte moslim.
Met wat er staat. :') Er staat zoveel in de koran. Zelfs mensen die universitaire studies doen naar de uitleg van de koran zitten niet op één lijn. Laat staan dat moslims dat zitten.

quote:
Wat je hier doet is precies hetgeen de fundamentalisten doen. "Dit staat in de islam. Ben je het daar niet mee eens dan ben je een afvallige". Nogmaals: Bin Laden is trots op je. Kennelijk een prima leermeester geweest.

quote:
Ik weet niet of ik dit nu triest of grappig moet vinden, dat je hier niet de ironie van in ziet.

quote:
Vandaar ook het stilzwijgende goedkeuring van, pak hem beet 75% van de moslims, ze moeten wel, het staat in de koran.
Welja, we gokken maar gewoon wat. :')

quote:
De onderzoeken over "een gematigde moslim" kan de prullenbak in, naast het gegeven dat ze halstarrig volhouden dat IS ècht geen Islamitische Staat is, en "dat het geen echte moslims" zijn.

Beiden zijn onjuist
Je staat aan precies dezelfde kant als de figuren waar je voor waarschuwt, dat blijkt wel weer.
pi_145173205
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er is ook geen gezamenlijke anti-westerse partij die elke moslim aanhangt.
pi_145173352
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie geen enkele Amerikaan, Engelsman of Westerling zich distantiëren van de leugens over massavernietigingswapens in Irak en de daaropvolgende interventie in een soevereine staat. We hebben het dan nog niet over de vele onschuldige burgerdoden en het in een chaos en anarchie stoppen van een staat om politieke doeleinden.
En hoe voel jij je als westerling hierin? Zover ik weet stonden de meeste mensen hier helemaal niet op de wachten, maar denk je nou echt dat er naar burgers geluisterd wordt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Nederlanders doen dit niet vanuit een gemeenschappelijke denkstroming, dit komt uit neonazistische hoek. Als jij niet gelinkt bent aan die stroming, komt het geweld dus ook niet voort uit het gedachtegoed wat jij aanhangt. Dus hoef je er ook geen afstand van te nemen.
Het is ook zo makkelijk om jezelf buiten het hokje te plaatsen. Om eerlijk te zijn, ik vind het zelf ook verleidelijk, want zo hoef je je niet schuldig of verantwoordelijk te voelen. Hoewel ik niks met de islam heb en het ook niet zo'n geweldige religie vind, baal ik er behoorlijk van dat er blijkbaar veel geweld is tegenover moskeeën. En ik heb het idee dat sommige media dit prachtig vinden, want anders had de islam nooit zoveel aandacht.
ROBODEMONS..................|:(
pi_145173404
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is ook geen gezamenlijke anti-westerse partij die elke moslim aanhangt.
Het is inderdaad een groot raadsel voor mij hoe dat nou zit met dat afstand nemen van. Het lijkt erop dat moslims afstand moeten nemen van alles wat een ander fout vindt en dat het alleen geldt voor moslims want die geloven allemaal hetzelfde.
pi_145173468
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aan dezelfde kant als andere idioten die er belang bij hebben als de samenleving de tyfus in wordt gepolariseerd. Met de "er bestaan geen gematigde moslims".

[..]

Wegkijken. :') Goddomme alles kan in Nederland genoemd en benoemd worden. Maar als er dan mensen zijn die het niet eens zijn met jouw perspectief steek je het vuur aan en mag de boel wat jou betreft ontploffen. :')
Kom je er weer eens niet uit, dat je het nodig vind om te gaan schelden?

Ik ben, met mijn, inmiddels bewezen, gelijk 10-12 jaar bezig geweest om mensen te overtuigen dat ze de boel aan het verkloten waren voor de moslim die hier gewoon huisje/boompje/beestje heeft en lekker aan het werk is.

Jij, als voorbeeld er zijn vele anderen, hebt ertoe bijgedragen, met je politiek correcte houding, en je Wilders haat dat een smeulend vuurtje een bosbrand gaat worden, samen met een bedriegende overheid en falende burgemeesters en nog wat volk.

En wie gaat het slachtoffer worden? Juist! Bedankt he, namens alle moslims die WEL gewoon in Nederland willen wonen.
pi_145173494
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:53 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Beiden zijn onjuist, maar men moet onze vrienden in S.A. en V.A.E. En dergelijke te vriend houden en zorgen dat zij, zonder gezichtsverlies kunnen meevechten.
Je bent dus een kenner. Heb je theologie gestudeerd? Ben je zelf wel een echte moslim?
pi_145173631
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:15 schreef Kanjer het volgende:
Dat krijg je met jarenlang bagataliseren, wegkijken en goedpraten.

Dan gaan mensen zelf hun onvrede oplossen en zijn de "gewone" moslims het slachtoffer.
Met dank aan alle linkse "wegmetons" knuffelaars, overheden en regering.

Dit was tien jaar geleden al te voorspellen en nu is het dan zover, en het eind daarvan is nog lang niet in zicht.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 23:15:59 #79
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145173911
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:02 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En hoe voel jij je als westerling hierin? Zover ik weet stonden de meeste mensen hier helemaal niet op de wachten, maar denk je nou echt dat er naar burgers geluisterd wordt.
Ik ben geboren in NL, maar heb niet bepaald de uiterlijke kenmerken van een doorsnee Westerling. Mijn roots liggen in het rauwe en primitieve Rifgebergte, net zoals de graven van mijn voorouders. Ik vind het schandalig, maar de VS houdt dat gebied al jaren in een verstikkende wurggreep en als kers op de taart krijgen die mensen daar ook nog extremistische groepen als IS op hun dak (de Arabische tirannen laat ik dan nog achterwege), die niet opkijken van een beestachtige moord. Die mensen vertrouwen het Westen niet na alles wat ze is aangedaan. Gisteren ook weer een bericht dat de Westerse alliantie in Syrië zich niet houdt aan burgerbescherming. Als ze een terrorist van IS om het leven kunnen brengen met als prijs 10 nietszeggende levens van Syrische burgers dan zullen ze op die knop drukken. Als je zo met levens om gaat in die regio moet je niet opkijken als mensen gaan haten wat hun kind, vader of moeder heeft gedood.
pi_145174068
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Kom je er weer eens niet uit, dat je het nodig vind om te gaan schelden?
Stel je niet zo aan.

quote:
Ik ben, met mijn, inmiddels bewezen, gelijk 10-12 jaar bezig geweest om mensen te overtuigen dat ze de boel aan het verkloten waren voor de moslim die hier gewoon huisje/boompje/beestje heeft en lekker aan het werk is.
Dat doe jij. Door bijvoorbeeld te stellen dat er geen gematigde moslims bestaan.

quote:
En wie gaat het slachtoffer worden? Juist! Bedankt he, namens alle moslims die WEL gewoon in Nederland willen wonen.
Och natuurlijk, je bekommert je om moslims. :')
pi_145174215
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.

[..]

Dat doe jij. Door bijvoorbeeld te stellen dat er geen gematigde moslims bestaan.

[..]

Och natuurlijk, je bekommert je om moslims. :')
In ieder geval meer dan jij.
pi_145174298
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

In ieder geval meer dan jij.
Vandaar je pogingen moslims weg te zetten als extremisten. Heel geloofwaardig wel.
pi_145174570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:15 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ben geboren in NL, maar heb niet bepaald de uiterlijke kenmerken van een doorsnee Westerling. Mijn roots liggen in het rauwe en primitieve Rifgebergte, net zoals de graven van mijn voorouders. Ik vind het schandalig, maar de VS houdt dat gebied al jaren in een verstikkende wurggreep en als kers op de taart krijgen die mensen daar ook nog extremistische groepen als IS op hun dak (de Arabische tirannen laat ik dan nog achterwege), die niet opkijken van een beestachtige moord. Die mensen vertrouwen het Westen niet na alles wat ze is aangedaan. Gisteren ook weer een bericht dat de Westerse alliantie in Syrië zich niet houdt aan burgerbescherming. Als ze een terrorist van IS om het leven kunnen brengen met als prijs 10 nietszeggende levens van Syrische burgers dan zullen ze op die knop drukken. Als je zo met levens om gaat in die regio moet je niet opkijken als mensen gaan haten wat hun kind, vader of moeder heeft gedood.
Je uiterlijk lijkt me niet echt relevant. Je woont in Nederland en spreekt de taal. Je bent dus een onderdeel van de westerse samenleving. Overigens ben ik het wel met je eens dat het schandalig is wat er gebeurt. Juist in landen waarin gelijkwaardigheid en een veilige omgeving belangrijk is, zouden hier niet aan mee moeten dan. En dan kan ik me heel kwaad maken op Nederland dat ze zo achter de VS aanhuppelt. Niks tegen de gemiddelde Amerikaan, maar dat land is behoorlijk gewelddadig. En juist door dit soort praktijken krijgt de naam 'het westen' een heel vieze bijsmaak. Het liefst zou ik de VS geen westers land willen noemen. Ook omdat de cultuur best wel afwijkend is vergeleken met de Europese cultuur en ik nog steeds het idee heb dat ze qua mensenrechten nog achter lopen. Veel staten hebben zelfs nog de doodstraf, dus dat zegt wel genoeg. Maar goed, ik ben niet de persoon die dat beslist.

Aan de andere kant hoop ik niet dat wij burgers een vertekend beeld van het MO en islamitische landen krijgen. De gemiddelde burger wil net als ons ook gewoon een fijn leven en meestal een gezinnetje starten. Helaas willen media dat wij een vijand hebben en door heel selectief om te gaan met beeldmateriaal, kun je toch een vertekend beeld vormen.
pi_145174611
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vandaar je pogingen moslims weg te zetten als extremisten. Heel geloofwaardig wel.
En dat is precies het probleem in een notedop.

Zodra je ook maar iets van kritiek uit inzake moslims/islam, lopen types als jij gelijk te stijgeren en de persoon in kwestie weg te zetten als racist, extreem-rechts, vul het ljstje zelf maar aan, je hebt hem zelf gemaakt.

Waar zeg ik dat alle moslims extremisten zijn? Omdat ik stel dat er geen gematigde moslim KAN zijn?

Maakt dat iedereen gelijk een extremist in jouw ogen? Mooi wereldbeeld heb jij, kun je trots op zijn.
pi_145175067
quote:

[..]

Collateral damage heet dat, sad but true.

Het is gewoon een kwestie van je eigen militairen beschermen, als jij niet die gozer opblaast die IED's legt kunnen er morgen weer een paar militairen sneuvelen.. als ik moest kiezen tussen mijn mensen of andere mensen is de keuze voor mij snel gemaakt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je uiterlijk lijkt me niet echt relevant. Je woont in Nederland en spreekt de taal. Je bent dus een onderdeel van de westerse samenleving. Overigens ben ik het wel met je eens dat het schandalig is wat er gebeurt. Juist in landen waarin gelijkwaardigheid en een veilige omgeving belangrijk is, zouden hier niet aan mee moeten dan. En dan kan ik me heel kwaad maken op Nederland dat ze zo achter de VS aanhuppelt. Niks tegen de gemiddelde Amerikaan, maar dat land is behoorlijk gewelddadig. En juist door dit soort praktijken krijgt de naam 'het westen' een heel vieze bijsmaak. Het liefst zou ik de VS geen westers land willen noemen. Ook omdat de cultuur best wel afwijkend is vergeleken met de Europese cultuur en ik nog steeds het idee heb dat ze qua mensenrechten nog achter lopen. Veel staten hebben zelfs nog de doodstraf, dus dat zegt wel genoeg. Maar goed, ik ben niet de persoon die dat beslist.

Aan de andere kant hoop ik niet dat wij burgers een vertekend beeld van het MO en islamitische landen krijgen. De gemiddelde burger wil net als ons ook gewoon een fijn leven en meestal een gezinnetje starten. Helaas willen media dat wij een vijand hebben en door heel selectief om te gaan met beeldmateriaal, kun je toch een vertekend beeld vormen.
Dat is een kwestie van mening, ik ben blij dat ze de doodstraf hebben.

Als ik hier de tv aan doe in de avond/nacht en die forensische onderzoeken zie op tv waarvan de dader een vrouw van de straat heeft gepakt in een bos heeft verkracht en in brand gestoken vind ik het niet meer dan terecht dat die een spuitje krijgt.

Zulke mensen verdienen geen enkele medeleven en hebben het recht verspeelt om te mogen leven.
Waz met jou!
pi_145175130
Meer nieuws kijken, laat je lekker brainwashen.
pi_145175614
[D66-modus]

Een haatzaaiboek of een haatzaaiklimaat leidt niet tot geweld. Mensen plegen geweld.

[/D66-modus]
pi_145175658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:49 schreef De_Guidance het volgende:
Meer nieuws kijken, laat je lekker brainwashen.
Het zijn juist gelovigen die zich laten brainwashen door een eeuwigoud boek, dat niet bekritiseerd mag worden.
pi_145175734
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het zijn juist gelovigen die zich laten brainwashen door een eeuwigoud boek, dat niet bekritiseerd mag worden.
Wil je serieus ontkennen dat er in NL media momenteel een anti-moslim klimaat heerst?
pi_145176044
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:05 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wil je serieus ontkennen dat er in NL media momenteel een anti-moslim klimaat heerst?
Dat ontken ik zeker niet. Ik ben het helemaal met je eens. Echter komt het van 2 kanten. Wat in de heilige boekjes over andersdenkenden en atheïsten staat is ook niet mals. Dat schept ook een klimaat van intolerantie, minachting of haat.

Je kan niet alleen de PVV of de media verantwoordelijk voor het huidige klimaat houden. Gelovigen (jij niet dus) zouden ook eens kritisch naar hun heilige boekjes moeten kijken die boordevol geweld en haat jegens andersdenkenden staan.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 00:24:58 #91
396550 Richestorags
pi_145176411
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is inderdaad een groot raadsel voor mij hoe dat nou zit met dat afstand nemen van. Het lijkt erop dat moslims afstand moeten nemen van alles wat een ander fout vindt en dat het alleen geldt voor moslims want die geloven allemaal hetzelfde.
Nogmaals: IS vindt haar inspiratie in de Islam, kaalkopjes in neonazistisch gedachtegoed. De Islam is de gemene deler onder moslims, neonazistisch gedachtegoed niet onder Nederlanders. Overigens verwacht ik ook niet dat Moslims maar van alles en nog wat afstand nemen, want ik weet ook wel dat de meesten geen salafistische onzin ofzo aanhangen.
pi_145177009
De media bericht vrij eenzijdig en oppervlakkig en is voornamelijk gebaseerd op angst. Onze hoofden worden volgestopt met die stroom van (non)informatie en die prikkels zorgen er voor dat we er bewust en onbewust mee bezig zijn. Ik zit me er soms aan te ergeren dat de meeste mensen er wel over eens zijn dat het een kleine groep is die radicaliseert, maar dat we daar alleen op blijven richten. Belicht die andere grotere groep mensen dan ook en laat dan zien hoe het ook anders kan. Dat er nog genoeg mensen zijn die het wel proberen, positief in het leven staan en meedoen. Ik zie het af en toe wel eens via de sociale media, maar naar mijn mening veel te weinig. Het gevoel geven dat iedereen er toe doet en erbij hoort. Ik vond het sociaal experiment `Typisch Nederlands` ook wel interessant om te kijken. Ondanks de soms grote verschillen en vooroordelen komen mensen bij elkaar en proberen elkaar nog een beetje te begrijpen. Soms veranderden ze zelfs van mening, bij andere aspecten was het moeilijker en zullen ongetwijfeld meningsverschillen blijven bestaan. Maar je hoeft het ook niet altijd eens te zijn. Zolang we maar niet verder uit elkaar drijven en respect voor elkaar proberen te tonen , komen we denk ik al een stuk verder. Al dan wel niet voor een persoon, zijn geloof of dat iedereen anders is. Zolang we elkaar maar niet de hersens inslaan. Of je het er mee eens bent of niet, we leven nu eenmaal samen en met elkaar moeten we het doen. Angst is vaak wat ons in de weg staat en afremt.
pi_145177493
hoe komt het eigenlijk dat vernielingen aan moskees racisme en enti-islam is. maar vernielingen aan kerken door het hele land slechts baldadigheid van jongeren is?
pi_145177690
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 01:05 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
hoe komt het eigenlijk dat vernielingen aan moskees racisme en enti-islam is
Niemand in dit topic heeft het überhaupt over racisme gehad. Oh wacht.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:50 schreef Richestorags het volgende:
weg hebben gezet van criticasters als racisten
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:36 schreef Kanjer het volgende:
weg te zetten als racist
Goh.
pi_145177876
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 01:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niemand in dit topic heeft het überhaupt over racisme gehad. Oh wacht.

[..]

[..]

Goh.
Je repleys worden er niet sterker op pik, een paar reakties uit een topic en dan net doen alsof dat alles is, jij
en je kornuiten zijn daar al jaren mee bezig in tientallen topics.

Wel fijn om te zien dat er meerdere zijn die wel een reële blik op de maatschappij hebben.

Dat geeft de burger moed.
pi_145178002
Kijk al die knuffelaars hier weer eens in een spagaat schieten. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_145178053
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 01:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je repleys worden er niet sterker op pik, een paar reakties uit een topic en dan net doen alsof dat alles is, jij

Wel fijn om te zien dat er meerdere zijn die wel een reële blik op de maatschappij hebben.

Veel plezier verder met je Calimero-gehuil en de gebruikelijke stropoppen man.
pi_145178398
Helft van het topic weer van de hand van een paar users.

On-topic: Zaait en gij zult oogsten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_145178556
De islam heeft de pers trouwens helemaal niet nodig om zo'n "klimaat" te creeeren, daar zijn ze uitstekend zelf toe in staat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 04:06:05 #100
396550 Richestorags
pi_145178698
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 02:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Veel plezier verder met je Calimero-gehuil en de gebruikelijke stropoppen man.
En jij dan met je eufemismen. Wilde jij ontkennen dan dat lieden als Pim in het verleden ten onrechte tot iets werden weggezet als wat ze totaal niet waren? Het product daarvan is Geert Wilders, negeer de onvrede en het blijft dooretteren.
pi_145178718
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 01:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je betoog is niet eens coherent.

Eerst stel je dat moslims niet gematigd kunnen zijn, om later te beweren, dat "links" het verpest voor 'de goeien', omdat ze de 'bad guys' doodknuffelen. Wat bovendien ook nog eens verzonnen is, want voor iedereen in Nederland gelden dezelfde regels, anders woon je in een Bananenrepubliek.

Je generaliseert, bent onwetend en xenofoob, maar jij, "oh, Groot Helder Licht" hebt het allemaal doorzien.

Pûhleeeeaaaase. :{w
pi_145178740
En nu ga jij beweren, dat de straffen niet zwaar genoeg zijn in Nederland, en dan wijs ik je erop dat het één van de veiligste landen ter wereld is om te wonen.

Daar wil jij bewijs voor, dat lever ik dan:

http://mens-en-samenlevin(...)-wereld-in-2012.html

quote:
De meest veilige landen in de wereld 2012. Wat zijn nu eigenlijk de veiligste landen om in te wonen? In Nederland is het vraagstuk van veiligheid nog altijd een erg relevant onderwerp in de politiek. Waar de ene politieke partij wijst op het gevoel van onveiligheid in de samenleving, stelt de andere partij dat Nederland juist een ontzettend veilig land is. Op de Global peace index komen we als 28e van de meest veilige landen binnen.
Dan zeg jij, dat onderzoek klopt niet, want mijn oma is bang op straat.

Dan zeg ik: 1 geval is niet representatief.

Dan zeg jij: Het is in het algemeen en allemaal moslims.

Dan wijs ik nogmaals op dat onderzoek.

Hebben we dat vast gehad.
pi_145178777
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 04:14 schreef OeJ het volgende:

[..]

Je betoog is niet eens coherent.

Eerst stel je dat moslims niet gematigd kunnen zijn, om later te beweren, dat "links" het verpest voor 'de goeien', omdat ze de 'bad guys' doodknuffelen. Wat bovendien ook nog eens verzonnen is, want voor iedereen in Nederland gelden dezelfde regels, anders woon je in een Bananenrepubliek.

Je generaliseert, bent onwetend en xenofoob, maar jij, "oh, Groot Helder Licht" hebt het allemaal doorzien.

Pûhleeeeaaaase. :{w
Gratis tip,

Leer lezen of drink wat minder voor je een reactie plaatst.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 07:50:10 #104
396550 Richestorags
pi_145179279
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 04:54 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Gratis tip,

Leer lezen of drink wat minder voor je een reactie plaatst.
Grappig dat Xa1pt aka mr eufemist ons aanhaalt dat wij beginnen over het feit dat je als criticaster gelijk als xenofoob wordt neergezet en dat Oej ons gelijk bewijst.
pi_145179364
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:36 schreef Specularium het volgende:

[..]

Beetje onzin, Henk.
Hij heeft gelijk, kijk maar naar Opsporing Verzocht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145180879
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 04:06 schreef Richestorags het volgende:
Wilde jij ontkennen dan dat lieden als Pim in het verleden ten onrechte tot iets werden weggezet als wat ze totaal niet waren? Het product daarvan is Geert Wilders, negeer de onvrede en het blijft dooretteren.
Geen idee, die gast is al meer dan 10 jaar dood dus dat lijkt me niet bepaald het sterkste voorbeeld. Natuurlijk zal er zo nu en dan ergens wel een keer racisme geroepen worden, maar het is te makkelijk en ook nog eens absoluut niet waar dat kritiek nooit gewenst was en altijd werd en wordt weggezet als racisme.
pi_145181343
Tja logisch gevolg he. Als de overheid niet ingrijpt dan krijg je dit soort zaken.
De hele integratie van immigranten met een islamitische achtergrond is overal in de westerse wereld mislukt.
Ze passen hier gewoon niet.
pi_145181458
Misschien wel een goed idee voor Nederlandse moslimgroepen om eens een charme-offensief te beginnen. Als er zo veel mensen een verkeerd beeld hebben van de islam, dan moet dat toch wel recht te zetten zijn, lijkt me.
pi_145181576
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, het is heel eenvoudig. Iedere keer als iemand waar jij vaagjes mee geassocieerd zou kunnen worden iets slechts doet heb je ruwweg 3 keuzes:

A. Je voelt je niet betrokken of verantwoordelijk "want het heeft niets met jou te maken" ook al delen jullie geloof, geslacht, naam, seksuele voorkeur of whatever. Je zegt hoogstens iets afkeurends over de dader of "erg he ?" als het het gesprek van de dag is op de werkvloer - je gaat niet actief de media opzoeken.

B. Je gaat onmiddellijk excuses verzinnen voor de dader en wild naar alles en iedereen als medeschuldige wijzen, waarbij het "mede" al snel verandert in "hoofd" en de eigenlijke dader eigenlijk helemaal geen blaam treft. Wellicht organiseer je ook nog een protest en een eerbetoon voor de dader.

C. Je spreekt publiekelijk en actief nadrukkelijk je walging en afkeuring uit. Wellicht organiseer je ook nog een protest en een eerbetoon voor het slachtoffer

Bij moslims kiest een opvallend groot deel voor B en nauwelijks iemand voor C. Dat straalt helaas af op groep A. Oneerlijk ? Ja. Maar groep B is nu eenmaal te prominent aanwezig om te negeren.
Tegenwicht bieden is helaas nodig.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_145181637
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nogmaals: IS vindt haar inspiratie in de Islam, kaalkopjes in neonazistisch gedachtegoed. De Islam is de gemene deler onder moslims, neonazistisch gedachtegoed niet onder Nederlanders. Overigens verwacht ik ook niet dat Moslims maar van alles en nog wat afstand nemen, want ik weet ook wel dat de meesten geen salafistische onzin ofzo aanhangen.
Maar als er geweld wordt gebruikt tegen een moskee dan is dat niet per definitie neo-nazistisch gedrag het is anti-islamitisch gedrag.Verder is islam een gemene deler onder moslims maar delen Nederlanders ook sociaal economische en politieke opvattingen. De vraag blijft dus wanneer men afstand moet nemen want ook moslims delen, zoals je terecht opmerkt, maar weinig opvattingen. Als men het niet eens is met geweldsgebruik van Isis zou dat betekenen dat men dus geen afstand hoeft te nemen want men deelt die opvattingen immers niet. Ook salafisten hoeven het niet eens te zijn met de daden van Isis. Als de daders christenen blijken te zijn zou het ook vreemd zijn als alle christenen dan ineens afstand moeten nemen.

Ik ben altijd van mening geweest dat de mens zelf verantwoordelijk is voor al zijn daden en niemand verantwoordelijk is voor de daden van een ander, vandaar dat ik graag wil weten hoe de mensen die hier ook vaak geroepen hebben dat moslims afstand moeten nemen aankijken tegen deze kwestie.
pi_145181645
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:06 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien wel een goed idee voor Nederlandse moslimgroepen om eens een charme-offensief te beginnen. Als er zo veel mensen een verkeerd beeld hebben van de islam, dan moet dat toch wel recht te zetten zijn, lijkt me.
Dat heeft niet zoveel zin. Er zijn de afgelopen maanden legio protesten en geluiden van afkeuring uit die hoek geweest, maar je blijft altijd een groep mensen houden die dat negeert.
pi_145181657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Klopt, als het allemaal gematigd was had je dit soort onzin ook niet.
Het overgrote deel van de moslims in Nederland is gematigd....

En toch heb je dit soort onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145181659
quote:
maar de VS houdt dat gebied al jaren in een verstikkende wurggreep
Kan je daar iets meer over vertellen want dat is mij volledig onbekend.
pi_145181817
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de moslims in Nederland is gematigd....

En toch heb je dit soort onzin.
Probleem is dat de lijst met negatieve islamitische zaken vrij lang is en die met positieve...

Nou ja, het wordt tijd om eens een paar positieve islamitische initiatieven te ontplooien. Regel maaltijden voor de daklozen van een grote stad, zoiets.
pi_145181855
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Probleem is dat de lijst met negatieve islamitische zaken vrij lang is en die met positieve...

Nou ja, het wordt tijd om eens een paar positieve islamitische initiatieven te ontplooien. Regel maaltijden voor de daklozen van een grote stad, zoiets.
Dat doen ze vandaag toch ? Dat is daadwerkelijk onderdeel van het slachtfeest.
Officieel.
pi_145181958
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:27 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat doen ze vandaag toch ? Dat is daadwerkelijk onderdeel van het slachtfeest.
Officieel.
Ja? Gaan ze maaltijden uitdelen aan daklozen? Waar?
pi_145182028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja? Gaan ze maaltijden uitdelen aan daklozen? Waar?
Overal als het goed is - bij het slachtfeest behoor je het vlees te verdelen onder "armen, buren en familieleden". Of ze dat echt doen is natuurlijk een tweede; als ze dat doen zou het idd erg slim zijn dat prominenter te melden.

Turken schijnen trouwens massaal GEEN dier te slachten, maar geld over te maken naar een goed doel dat mensen in arme landen eten geeft. Ook daar zou het best slim zijn dat wat prominenter te melden. Lijkt men meteen begaan met het "slachten op dierendag is wel erg lullig" sentiment.
pi_145182045
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oh, die zijn er ook wel. Onlangs heeft de Turkse moskee hier in de stad de buurt schoongemaakt. En er zijn vaker van dat soort acties.

Maar dat soort onderwerpen zijn natuurlijk weinig spannend. Media besteden er nauwelijks aandacht aan. En terecht trouwens, want het is een fucking schoonmaakactie.
pi_145182076
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, die zijn er ook wel. Onlangs heeft de Turkse moskee hier in de stad de buurt schoongemaakt. En er zijn vaker van dat soort acties.

Maar dat soort onderwerpen zijn natuurlijk weinig spannend. Media besteden er nauwelijks aandacht aan. En terecht trouwens, want het is een fucking schoonmaakactie.
Dan moeten ze wat doen aan hun PR, want als ze zo veel goeds doen maar het wordt niet bekend, dan blijft dat negatieve beeld natuurlijk bestaan.
pi_145182139
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan moeten ze wat doen aan hun PR, want als ze zo veel goeds doen maar het wordt niet bekend, dan blijft dat negatieve beeld natuurlijk bestaan.
Mwoah, het zal weinig verschil maken. De lokale moskee kan daklozen te eten geven, de buurt schoonmaken en bejaarden helpen oversteken, en nog zullen veel mensen gekant zijn tegen moslims.

Denk je nou echt dat de boe-roepers in het topic het ene reet kan schelen als moslims daklozen te eten geven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')