abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145172297
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke problemen spelen er zoal met moslims die een anti-islamklimaat rechtvaardigen?
En jij denkt dat ik die spelletjes met jou nog ga spelen?

Vaak genoeg een uitleg gegeven 10-12 jaar lang.

Ik heb mijn best gedaan, laat die bom maar barsten.
pi_145172313
Echt, Bin Laden zou een vreugdedansje doen als-ie nog zou leven en dit anti-islamklimaat mee zou maken. Allerlei figuren die zogenaamd het westen beschermen tegen 'de islam' maar ondertussen keihard meewerken aan de politieke agenda van extremisten. _O_
pi_145172327
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Meer dan de helft van de moslims is gematigd. Meneer Koopmans heeft daar onlangs nog onderzoek naar gedaan.
Er bestaan geen gematigde moslims.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:38:33 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145172334
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke problemen spelen er zoal met moslims die een anti-islamklimaat rechtvaardigen?
Wat?? hahahahaha
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145172397
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:37 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En jij denkt dat ik die spelletjes met jou nog ga spelen?

Vaak genoeg een uitleg gegeven 10-12 jaar lang.

Ik heb mijn best gedaan, laat die bom maar barsten.
Lekker makkelijk dit. :') Maar prima joh, dan ga jij lekker aan de zijlijn staan kijken hoe de samenleving de tyfus in gepolariseerd wordt. Bin Laden is trots op je.
pi_145172439
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:38 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Er bestaan geen gematigde moslims.
Die bestaan wel degelijk. Een deel van de moslims houdt er wat men noemt fundamentalistische ideeën op na. En een heel klein deel is bereid om geweld te gebruiken.
pi_145172503
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker makkelijk dit. :') Maar prima joh, dan ga jij lekker aan de zijlijn staan kijken hoe de samenleving de tyfus in gepolariseerd wordt. Bin Laden is trots op je.
Jij hebt geen flauw idee waar ik sta.

Niks lekker makkelijk, wegkijken, decennia lang, dat is/was,makkelijk en laf, wat jij doet, zeg maar.

Daar ligt de schuld van de huidige en toekomstige situatie.
pi_145172545
goed muzzy topic
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:44:53 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145172601
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie geen enkele Amerikaan, Engelsman of Westerling zich distantiëren van de leugens over massavernietigingswapens in Irak en de daaropvolgende interventie in een soevereine staat. We hebben het dan nog niet over de vele onschuldige burgerdoden en het in een chaos en anarchie stoppen van een staat om politieke doeleinden.
Dat is onzin. Genoeg mensen die zich openlijk tegen Irak hebben uitgesproken, waaronder ik. Er zijn zoveel mensen die tegen de oorlog in Afghanistan en Irak zijn, net als een inval in Iran.
pi_145172616
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:
Natuurlijk niet. Nederlanders doen dit niet vanuit een gemeenschappelijke denkstroming, dit komt uit neonazistische hoek. Als jij niet gelinkt bent aan die stroming, komt het geweld dus ook niet voort uit het gedachtegoed wat jij aanhangt. Dus hoef je er ook geen afstand van te nemen.
Moet ik ondertussen afleiden aan het ontbreken van reacties waarin afstand wordt genomen, door mensen die duidelijk ook tegen de islam, zijn dat die dit geweld steunen?
pi_145172638
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:42 schreef Kanjer het volgende:
Jij hebt geen flauw idee waar ik sta.
Aan dezelfde kant als andere idioten die er belang bij hebben als de samenleving de tyfus in wordt gepolariseerd. Met de "er bestaan geen gematigde moslims".

quote:
Niks lekker makkelijk, wegkijken, decennia lang, dat is/was,makkelijk en laf, wat jij doet, zeg maar.
Wegkijken. :') Goddomme alles kan in Nederland genoemd en benoemd worden. Maar als er dan mensen zijn die het niet eens zijn met jouw perspectief steek je het vuur aan en mag de boel wat jou betreft ontploffen. :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:46:56 #62
396550 Richestorags
pi_145172691
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die bestaan wel degelijk. Een deel van de moslims houdt er wat men noemt fundamentalistische ideeën op na. En een heel klein deel is bereid om geweld te gebruiken.
En een groot deel van de 'gematigde' gemeenschap wordt gegijzeld. Zij zullen het niet altijd eens zijn met acties van mensen uit hun gemeenschap maar aan de bel trekken gaat te ver want dan zijn het kaaskoppen en verraders.
pi_145172813
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En een groot deel van de 'gematigde' gemeenschap wordt gegijzeld. Zij zullen het niet altijd eens zijn met acties van mensen uit hun gemeenschap maar aan de bel trekken gaat te ver want dan zijn het kaaskoppen en verraders.
Gegijzeld? Wat? :') Juist de fundamentalistische gemeenschappen waar salafisme de klok slaat en die er flinke fundamentalistische denkbeelden op nahouden zijn zo geïsoleerd als de pest. Dat is ook de enige reden dat salafisme daar gedijt.

Alsof gematigde moslims elkaar allemaal één keer in de week zien of iets en dan rekenschap aan elkaar moeten afleggen over de afgelopen week. De meeste moslims leven zo'n zelfde leven als jij en ik en zoeken mensen op met wie ze redelijk op dezelfde golflengte zitten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:50:24 #64
396550 Richestorags
pi_145172828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Moet ik ondertussen afleiden aan het ontbreken van reacties waarin afstand wordt genomen, door mensen die duidelijk ook tegen de islam, zijn dat die dit geweld steunen?
Dat mensen dit steunen moeten ze zelf weten. Dat ze het niet afkeuren is logisch: het wordt niet vanuit hun gedachtegoed gedaan. De meeste Nederlanders zijn toch geen kaalkopjes? Overigens geef ik Kanjer gelijk. Verwerpelijke incidenten als deze worden veroorzaakt door de open etterende wond van politiek correct wegkijken van problematiek en het jarenlang weg hebben gezet van criticasters als racisten. Daar het einde van de problematiek nog niet in zicht is zullen incidenten als deze zich vaker voordoen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:51:20 #65
396550 Richestorags
pi_145172863
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gegijzeld? Wat? :') Juist de fundamentalistische gemeenschappen waar salafisme de klok slaat en die er flinke fundamentalistische denkbeelden op nahouden zijn zo geïsoleerd als de pest. Dat is ook de enige reden dat salafisme daar gedijt.
Hoeveel mensen gaven de derde dader van de overval op de juweliers aan bij de politie? Juist ja.
pi_145172896
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:50 schreef Richestorags het volgende:
Dat ze het niet afkeuren is logisch: het wordt niet vanuit hun gedachtegoed gedaan.
Dit zijn toch duidelijk anti-islamitische acties of zie ik dat helemaal verkeerd?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:52:51 #67
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_145172919
Ik heb het moslims helemaal gehad. Dat meen ik echt.
Een paar jaar geleden had ik nog respect voor ze, maar ik ben het totaal kwijt. Wat een rotgodsdienst. Bah! Het is de duivel!
pi_145172935
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een gematigde moslim bestaat niet, iedere moslim volgt de ideologie van de islam en conformeert daaraan.
Dan ben je het expleciet eens met wat daarin staat, niet een klein beetje, niet gematigd, maar volledig, anders ben je geen echte moslim.

Ergo, gematigde moslims bestaan niet, helemaal wel, of helemaal niet.

IS is de puurste vorm van de islam, volgen de koran.

Vandaar ook het stilzwijgende goedkeuring van, pak hem beet 75% van de moslims, ze moeten wel, het staat in de koran.

De onderzoeken over "een gematigde moslim" kan de prullenbak in, naast het gegeven dat ze halstarrig volhouden dat IS ècht geen Islamitische Staat is, en "dat het geen echte moslims" zijn.

Beiden zijn onjuist, maar men moet onze vrienden in S.A. en V.A.E. En dergelijke te vriend houden en zorgen dat zij, zonder gezichtsverlies kunnen meevechten.
pi_145172942
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat mag toch wel duidelijk zijn? "Hier, wil je mijn perspectief niet erkennen, dan is dit wat je ervoor terug krijgt." Het lijkt verdomd veel op een sneue manier van chanteren. Als het dat al niet is.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:54:12 #70
396550 Richestorags
pi_145172986
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dit zijn toch duidelijk anti-islamitische acties of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ja, maar niet elke Nederlander deelt op die manier anti-Islam denkbeelden, laat staan acties. Dus hoeven ze er ook geen afstand van te nemen. Er is geen gezamenlijke anti-Islam actie partij die elke Nederlander aanhangt.
pi_145173044
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, maar niet elke Nederlander deelt op die manier anti-Islam denkbeelden, laat staan acties. Dus hoeven ze er ook geen afstand van te nemen. Er is geen gezamenlijke anti-Islam actie partij die elke Nederlander aanhangt.
Dus eigenlijk moeten alleen mensen die die acties steunen afstand nemen van die acties, het wordt een steeds groter raadsel voor mij.
pi_145173169
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:53 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Een gematigde moslim bestaat niet, iedere moslim volgt de ideologie van de islam en conformeert daaraan.
Er is geen religie zo versplinterd als de islam. Er is dus helemaal geen sprake van "de ideologie van de islam".

quote:
Dan ben je het expleciet eens met wat daarin staat, niet een klein beetje, niet gematigd, maar volledig, anders ben je geen echte moslim.
Met wat er staat. :') Er staat zoveel in de koran. Zelfs mensen die universitaire studies doen naar de uitleg van de koran zitten niet op één lijn. Laat staan dat moslims dat zitten.

quote:
Ergo, gematigde moslims bestaan niet, helemaal wel, of helemaal niet.
Wat je hier doet is precies hetgeen de fundamentalisten doen. "Dit staat in de islam. Ben je het daar niet mee eens dan ben je een afvallige". Nogmaals: Bin Laden is trots op je. Kennelijk een prima leermeester geweest.

quote:
IS is de puurste vorm van de islam, volgen de koran.
Ik weet niet of ik dit nu triest of grappig moet vinden, dat je hier niet de ironie van in ziet.

quote:
Vandaar ook het stilzwijgende goedkeuring van, pak hem beet 75% van de moslims, ze moeten wel, het staat in de koran.
Welja, we gokken maar gewoon wat. :')

quote:
De onderzoeken over "een gematigde moslim" kan de prullenbak in, naast het gegeven dat ze halstarrig volhouden dat IS ècht geen Islamitische Staat is, en "dat het geen echte moslims" zijn.

Beiden zijn onjuist
Je staat aan precies dezelfde kant als de figuren waar je voor waarschuwt, dat blijkt wel weer.
pi_145173205
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er is ook geen gezamenlijke anti-westerse partij die elke moslim aanhangt.
pi_145173352
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie geen enkele Amerikaan, Engelsman of Westerling zich distantiëren van de leugens over massavernietigingswapens in Irak en de daaropvolgende interventie in een soevereine staat. We hebben het dan nog niet over de vele onschuldige burgerdoden en het in een chaos en anarchie stoppen van een staat om politieke doeleinden.
En hoe voel jij je als westerling hierin? Zover ik weet stonden de meeste mensen hier helemaal niet op de wachten, maar denk je nou echt dat er naar burgers geluisterd wordt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Nederlanders doen dit niet vanuit een gemeenschappelijke denkstroming, dit komt uit neonazistische hoek. Als jij niet gelinkt bent aan die stroming, komt het geweld dus ook niet voort uit het gedachtegoed wat jij aanhangt. Dus hoef je er ook geen afstand van te nemen.
Het is ook zo makkelijk om jezelf buiten het hokje te plaatsen. Om eerlijk te zijn, ik vind het zelf ook verleidelijk, want zo hoef je je niet schuldig of verantwoordelijk te voelen. Hoewel ik niks met de islam heb en het ook niet zo'n geweldige religie vind, baal ik er behoorlijk van dat er blijkbaar veel geweld is tegenover moskeeën. En ik heb het idee dat sommige media dit prachtig vinden, want anders had de islam nooit zoveel aandacht.
ROBODEMONS..................|:(
pi_145173404
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is ook geen gezamenlijke anti-westerse partij die elke moslim aanhangt.
Het is inderdaad een groot raadsel voor mij hoe dat nou zit met dat afstand nemen van. Het lijkt erop dat moslims afstand moeten nemen van alles wat een ander fout vindt en dat het alleen geldt voor moslims want die geloven allemaal hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')