Ah het is een gebrek aan kennis, waar kan ik me aanmelden voor subsidie om meer te weten te komen?quote:De moskeeën denken dat de oorzaken voor het toenemend geweld liggen in politieke propaganda, bevooroordeelde mediaberichten en een gebrek aan kennis over moslims en de islam.

Hm ja, maar die bontkraagjes uit Opsporing Verzocht hebben over het algemeen weinig te maken met moskeeën.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:58 schreef Prospos het volgende:
Nou, ik zag laatst Opsporing Verzocht en kan mij wel wat anderen redenen bedenken behalve gebrek aan kennis over moslims en de islam.
Struisvogelpraktijken.

Tja, er moet ergens mee gecompenseerd worden. Of zouden ze dat toch een beetje expres doen.....quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hm ja, maar die bontkraagjes uit Opsporing Verzocht hebben over het algemeen weinig te maken met moskeeën.

Aha willekeurige mensen ergens bij betrekken heb je dus geleerd van de figuren op Opsporing Verzocht?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:58 schreef Prospos het volgende:
Nou, ik zag laatst Opsporing Verzocht en kan mij wel wat anderen redenen bedenken behalve gebrek aan kennis over moslims en de islam.
Struisvogelpraktijken.

Ik vind deze cijfers toch wel verbazingwekkend. Had het niet zo erg ingeschat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:04 schreef De_Guidance het volgende:
Goh verbazingwekkend, met de islamobsessie in de Nederlandse media.

Dat krijg je als mensen dag in dag uit worden bamggemaakt voor moslims, voornamelijk door TV.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind deze cijfers toch wel verbazingwekkend. Had het niet zo erg ingeschat.

Zag het toevallig, normaal kijk ik geen televisie maar internet lag er even uit. Waarschijnlijk keek ik op het verkeerde moment.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat krijg je als mensen dag in dag uit worden bamggemaakt voor moslims, voornamelijk door TV.
Dat mensen Opsporing Verzocht roepen laat precies zien welk medium de bron is van de haat en angst

Dat komt omdat het ook totaal opgeblazen en bij elkaar gelogen is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind deze cijfers toch wel verbazingwekkend. Had het niet zo erg ingeschat.

Allemaal de schuld van de geweldadige Islam.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Twee op de drie moskeeën in Nederland zijn slachtoffer van agressie en geweld.

Goed advies voor de Turkse moslimsquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:19 schreef DogCat het volgende:
Enige wat ik kan zeggen is, ga gewoon lekker terug naar Marokko daar doen ze dit nooit, iedereen blij.

Alle Nederlanders moeten zich en masse distantieren en gaan demonstreren op straat. Daarnaast moeten ze ook een verklaring tekenen nooit geweld te gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
Moeten alle Nederlanders zich nu distantiëren van dat geweld of alleen de PVV-stemmers?

Beetje quote mining. Wat is de context waarin die quotes staan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een anti-islamklimaat, hoe zou dat nou toch komen.
[ afbeelding ]

Een islamofobe site dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:23 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is de context waarin die quotes staan?

De Islam heeft het er maar zwaar mee. Net als de nazi's overigens. Daar is ook zo'n anti-klimaat van.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Anti-islamklimaat leidt tot geweld tegen moskeeën'
anti-islamklimaat

Nee, we wachten wel gewoon tot we de herstelbetalingen over mogen maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
Moeten alle Nederlanders zich nu distantiëren van dat geweld of alleen de PVV-stemmers?

De 13 geboden voor moslimsquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]

Je interpreteert het verkeerd , je moet het niet te letterlijk nemenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden

Zijn er eigenlijk ook moslims die zich distantieren van terrorisme, de aanslagen van 9-11 en barbarij zoals de IS?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:

quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je interpreteert het verkeerd , je moet het niet te letterlijk nemenZodra het ze uit komt inderdaad. Gematigde moslims die gewoon mee willen doen in de maatschappij zijn echt wel hele aardige mensen. Niets mis mee. Maar je komt ze zo verdomde weinig tegen helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016

Nee, dat krijg je er van als je de hele samenleving de tyfus in polariseert.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:15 schreef Kanjer het volgende:
Dat krijg je met jarenlang bagataliseren, wegkijken en goedpraten.

Ah, de fundamentalist komt weer even propaganda spuien. Held.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens mij waren die er laatst nog maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik zit nu met het concrete probleem dat ik altijd hoor dat anderen afstand moeten nemen van zulke daden. Vandaar dat ik even wil weten welke groep in dit geval afstand moet nemen van deze daden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook moslims die zich distantieren van terrorisme, de aanslagen van 9-11 en barbarij zoals de IS?
Vredesdemonstraties van moslims zou hun imago erg veel goed doen, denk ik zo.

Natuurlijk niet. Nederlanders doen dit niet vanuit een gemeenschappelijke denkstroming, dit komt uit neonazistische hoek. Als jij niet gelinkt bent aan die stroming, komt het geweld dus ook niet voort uit het gedachtegoed wat jij aanhangt. Dus hoef je er ook geen afstand van te nemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:

Heb je het afgelopen jaar onder een steen geleefd?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook moslims die zich distantieren van terrorisme, de aanslagen van 9-11 en barbarij zoals de IS?

Klopt, als het allemaal gematigd was had je dit soort onzin ook niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van de geweldadige Islam.
Gr gr,
Geert

quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:43 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je interpreteert het verkeerd , je moet het niet te letterlijk nemenAls je de tekst van het plaatsje bekijkt dan staat er al dat het niet de tekst van de koran is maar wat volgens de schrijver blijkbaar de opvattingen van Isis zijn. Het geeft wel aan hoe grappig die islamofobe mensen eigenlijk zijn ze maken hun eigen verhaaltjes en zetten er dan een verwijzing naar de koran bij, alsof dat daar in de koran staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas zijn er blijkbaar sufferds die erin trappen.

Ach, in de Koran zijn genoeg dubieuze teksten te vinden hoor, net als in m.n. het Oude Testament.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de tekst van het plaatsje bekijkt dan staat er al dat het niet de tekst van de koran is maar wat volgens de schrijver blijkbaar de opvattingen van Isis zijn. Het geeft wel aan hoe grappig die islamofobe mensen eigenlijk zijn ze maken hun eigen verhaaltjes en zetten er dan een verwijzing naar de koran bij, alsof dat daar in de koran staat.
Helaas zijn er blijkbaar sufferds die erin trappen.

Als m'n tante een piemel had, was het m'n oom geweest.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, als het allemaal gematigd was had je dit soort onzin ook niet.

Tja ik vind de hele koran dubieus maar dan nog ga ik die teksten niet verminken en doen alsof het in de koran staat. In mijn ogen maakt iemand die zoiets maakt zich onvoorstelbaar belachelijk, je kunt beter met realistische kritiek komen dan met zelf verzonnen verhaaltjes.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ach, in de Koran zijn genoeg dubieuze teksten te vinden hoor, net als in m.n. het Oude Testament.

En daarom zijn de mensen die zogenaamd waarschuwen voor fundamentalisme en moslims die stiekem snode plannen smeden tegen het westen zelf fundamentalisten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de tekst van het plaatsje bekijkt dan staat er al dat het niet de tekst van de koran is maar wat volgens de schrijver blijkbaar de opvattingen van Isis zijn. Het geeft wel aan hoe grappig die islamofobe mensen eigenlijk zijn ze maken hun eigen verhaaltjes en zetten er dan een verwijzing naar de koran bij, alsof dat daar in de koran staat.

Ik denk eerder slimme zakenmensen die gewoon veel geld verdienen aan de sukkels die bang zijn voor de islam. Je schrijft een mooie boekje en leuke verhaaltjes en je loopt binnen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En daarom zijn de mensen die zogenaamd waarschuwen voor fundamentalisme en moslims die stiekem snode plannen smeden tegen het westen zelf fundamentalisten.

Of gewoon omgebouwd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als m'n tante een piemel had, was het m'n oom geweest.

Actie, reactie, je hebt de volgorde verkeerd, zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat krijg je er van als je de hele samenleving de tyfus in polariseert.

Waarom? Ik zie geen enkele Amerikaan, Engelsman of Westerling zich distantiëren van de leugens over massavernietigingswapens in Irak en de daaropvolgende interventie in een soevereine staat. We hebben het dan nog niet over de vele onschuldige burgerdoden en het in een chaos en anarchie stoppen van een staat om politieke doeleinden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]

Er bestaat geen gematigde moslim.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, als het allemaal gematigd was had je dit soort onzin ook niet.

Welke problemen spelen er zoal met moslims die een anti-islamklimaat rechtvaardigen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:32 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Actie, reactie, je hebt de volgorde verkeerd, zoals gewoonlijk.

Meer dan de helft van de moslims is gematigd. Meneer Koopmans heeft daar onlangs nog onderzoek naar gedaan.quote:

quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke problemen spelen er zoal met moslims die een anti-islamklimaat rechtvaardigen?

En jij denkt dat ik die spelletjes met jou nog ga spelen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke problemen spelen er zoal met moslims die een anti-islamklimaat rechtvaardigen?

Er bestaan geen gematigde moslims.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de moslims is gematigd. Meneer Koopmans heeft daar onlangs nog onderzoek naar gedaan.

Wat?? hahahahahaquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Lekker makkelijk dit.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik die spelletjes met jou nog ga spelen?
Vaak genoeg een uitleg gegeven 10-12 jaar lang.
Ik heb mijn best gedaan, laat die bom maar barsten.

Die bestaan wel degelijk. Een deel van de moslims houdt er wat men noemt fundamentalistische ideeën op na. En een heel klein deel is bereid om geweld te gebruiken.quote:

Jij hebt geen flauw idee waar ik sta.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dit.Maar prima joh, dan ga jij lekker aan de zijlijn staan kijken hoe de samenleving de tyfus in gepolariseerd wordt. Bin Laden is trots op je.

Dat is onzin. Genoeg mensen die zich openlijk tegen Irak hebben uitgesproken, waaronder ik. Er zijn zoveel mensen die tegen de oorlog in Afghanistan en Irak zijn, net als een inval in Iran.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik zie geen enkele Amerikaan, Engelsman of Westerling zich distantiëren van de leugens over massavernietigingswapens in Irak en de daaropvolgende interventie in een soevereine staat. We hebben het dan nog niet over de vele onschuldige burgerdoden en het in een chaos en anarchie stoppen van een staat om politieke doeleinden.

Moet ik ondertussen afleiden aan het ontbreken van reacties waarin afstand wordt genomen, door mensen die duidelijk ook tegen de islam, zijn dat die dit geweld steunen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:
Natuurlijk niet. Nederlanders doen dit niet vanuit een gemeenschappelijke denkstroming, dit komt uit neonazistische hoek. Als jij niet gelinkt bent aan die stroming, komt het geweld dus ook niet voort uit het gedachtegoed wat jij aanhangt. Dus hoef je er ook geen afstand van te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |