abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:19:52 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145190060
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:14 schreef balaverde het volgende:

[..]

Ja leuk verhaaltje maar dit soort mensen komt juist niet in moskeeën. Je gooit iedereen op een hoop.
Dat is complete bullshit kan ik je uit ervaring vertellen. Ik ken twee families waarvan ik van 1 met een jongen ben opgegroeid op de basisschool die tot over hun oren in de drugshandel en inbraken zaten, grote ruzie met elkaar hadden maar elkaar met rust lieten op het terrein van de moskee tijdens het vrijdaggebed. En zo heb ik nog veel meer voorbeelden (gewerkt in een magazijn met criminele figuren die gewoon naar de moskee gaan e.d.).
pi_145190502
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is complete bullshit kan ik je uit ervaring vertellen. Ik ken twee families waarvan ik van 1 met een jongen ben opgegroeid op de basisschool die tot over hun oren in de drugshandel en inbraken zaten, grote ruzie met elkaar hadden maar elkaar met rust lieten op het terrein van de moskee tijdens het vrijdaggebed. En zo heb ik nog veel meer voorbeelden (gewerkt in een magazijn met criminele figuren die gewoon naar de moskee gaan e.d.).
Waar kom je zoveel criminelen tegen dan?
pi_145190980
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat onderscheid is niet altijd duidelijk. Oude omaatjes worden beroofd en meisjes gedwongen tot prostitutie omdat het toch maar ongelovigen zijn. Maar criminaliteit an sich wordt niet gepredikt door de Koran, het wordt er soms wel mee goedgepraat.
In de Koran staat dat stelen verboden is. De meeste criminaliteit is dus niet dankzij islam. In nederland zijn het vooral de Marokkaanse en Antiliaanse straatratten die crimineel zijn. In Amerika bijvoorbeeld zorgen moslims niet voor denderend hoge criminaliteitscijfers. Je zegt immers ook niet dat het christendom criminaliteit veroorzaakt omdat zoveel Antilianen en Polen crimineel zijn, nietwaar?

Criminaliteit op naam van de islam schuiven is dus onzin.

Wat natuurlijk wel aan de islam ligt, is de intolerantie naar andersdenkenden toe, antisemitisme, jihadisme, het streven naar sharia en het kalifaat. Dat alleen al is natuurlijk voldoende reden om zeer kritisch naar de islam te kijken (hoor je dat, Pechtold?).

quote:
Helemaal mee eens.
Inderdaad.
pi_145191280
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tsja maar dat wil men niet zien hè. Men introduceert een haatzaaiende en gewelddadige godsdienst in Nederland (juist op het moment dat de haatzaaiende elementen uit het christendom enigszins zijn verdwenen in Nederland) en dan vraagt men zich verwonderd af waarom men zo'n haatzaaigodsdienst niet met open armen wil ontvangen.

Kijk voor de grap eens hoe er in de Koran over andersdenkenden (en dan vooral atheisten) wordt gesproken.
Daar heb je wel een punt, maar hoe komt het dan dat de haat tegenover de islam groter lijkt dan tegenover het christendom. Het zijn allebei gruwelijke religies.
ROBODEMONS..................|:(
pi_145191332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt, maar hoe komt het dan dat de haat tegenover de islam groter lijkt dan tegenover het christendom. Het zijn allebei gruwelijke religies.
De islam is de laatste tijd flink veel gewelddadiger en intoleranter dan het christendom.
pi_145191477
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Tot de verlichting waren de islam en het christendom grofweg gezien beide even gewelddadig en intolerant. Ze komen beide uit dezelfde koker: 2 monotheïstische godsdiensten uit het Midden-Oosten, er is maar 1 godsdienst de juiste, het heilige boekje is het woord van God en daar mag nooit en nooit van afgeweken worden. Ongelovigen zijn het laagste van het laagste.

Een erg giftige cocktail dus die je weg vrijmaakt voor intolerantie, haat en geweld jegens andersdenkenden.

Echter is het christendom in Nederland flink naar de achtergrond geduwd en zijn de scherpste kantjes eraf. Daardoor is het christendom minder intolerant en gewelddadig geworden.
pi_145191716
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Echter is het christendom in Nederland flink naar de achtergrond geduwd en zijn de scherpste kantjes eraf. Daardoor is het christendom minder intolerant en gewelddadig geworden.
Nu de islam nog.
pi_145191752
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tot de verlichting waren de islam en het christendom grofweg gezien beide even gewelddadig en intolerant. Ze komen beide uit dezelfde koker: 2 monotheïstische godsdiensten uit het Midden-Oosten, er is maar 1 godsdienst de juiste, het heilige boekje is het woord van God en daar mag nooit en nooit van afgeweken worden. Ongelovigen zijn het laagste van het laagste.

Een erg giftige cocktail dus die je weg vrijmaakt voor intolerantie, a haat en geweld jegens andersdenkenden.

Dat is in Nederland, maar wereldwijd gezien zorgt het christendom nog steeds voor intolerantie. Denk maar aan al die Amerikaanse evangelisten die delen van Afrika aan het bekeren zijn en voor haat zorgen naar anders denkenden en homo's. Nu wil ik niet de islam verdedigen, want ik vind het absoluut geen toffe religie, maar wees consequent en keur dan beide religies af.

Daar kan Nederland zelf weinig aan doen, want te weinig macht. Wel kunnen we, of moeten we eigenlijk, zorgen dat gelijkwaardigheid een belangrijk onderdeel van onze samenleving blijft. Dat doe je niet door een religie te bashen, maar door duidelijk te wezen dat artikel 1 van de Grondwet altijd boven de standpunten van religies staat.
pi_145191799
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:18 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is in Nederland, maar wereldwijd gezien zorgt het christendom nog steeds voor intolerantie. Denk maar aan al die Amerikaanse evangelisten die delen van Afrika aan het bekeren zijn en voor haat zorgen naar anders denkenden en homo's. Nu wil ik niet de islam verdedigen, want ik vind het absoluut geen toffe religie, maar wees consequent en keur dan beide religies af.

Daar kan Nederland zelf weinig aan doen, want te weinig macht. Wel kunnen we, of moeten we eigenlijk, zorgen dat gelijkwaardigheid een belangrijk onderdeel van onze samenleving blijft. Dat doe je niet door een religie te bashen, maar door duidelijk te wezen dat artikel 1 van de Grondwet altijd boven de standpunten van religies staat.
:Y

Ben het helemaal met je eens.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:26:04 #160
396550 Richestorags
pi_145191938
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:18 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar wij wonen in Nederland dus de intolerantie van de Islam is relevanter voor ons. Op een grotere schaal is de kwalijke invloed van het Christendom relevant voor ons: als dat sprookjesfestijn in Afrika wordt verboden kunnen we eindelijk eens wat aan gezinsplanning gaan doen daar, wat nog altijd wordt tegengehouden door de Katholieke kerk.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:57:04 #161
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145192773
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat doen de vrinden van Greet ook. Zie hier een baby die de tijd van zijn leven heeft:
[ afbeelding ]
Joh je meent het.
pi_145193135
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar wij wonen in Nederland dus de intolerantie van de Islam is relevanter voor ons. Op een grotere schaal is de kwalijke invloed van het Christendom relevant voor ons: als dat sprookjesfestijn in Afrika wordt verboden kunnen we eindelijk eens wat aan gezinsplanning gaan doen daar, wat nog altijd wordt tegengehouden door de Katholieke kerk.
Wat een goed plan, jôh, hey! Een godsdienst gaan verbieden...en dat noemen we dan...eens denken...eens denken... een dictatuur.

Bewezen succesvolle samenlevingsvormen moet je ook niet zomaar aan de kant schuiven. Dat zou idioot zijn!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:52:12 #163
396550 Richestorags
pi_145194052
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:12 schreef OeJ het volgende:

[..]

Wat een goed plan, jôh, hey! Een godsdienst gaan verbieden...en dat noemen we dan...eens denken...eens denken... een dictatuur.

Bewezen succesvolle samenlevingsvormen moet je ook niet zomaar aan de kant schuiven. Dat zou idioot zijn!
We hoeven het niet in zijn geheel te verbieden maar het zou de planeet serieus ten goede komen als de kankergezwellen als het verbod op abortus en voorbehoedsmiddelen, gecombineerd met het aanzetten tot zoveel mogelijk kinderen maken wat de Katholieke kerk in Afrika doet eens tot een stop worden gebracht.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:54:52 #164
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145194112
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

We hoeven het niet in zijn geheel te verbieden maar het zou de planeet serieus ten goede komen als de kankergezwellen als het verbod op abortus en voorbehoedsmiddelen, gecombineerd met het aanzetten tot zoveel mogelijk kinderen maken wat de Katholieke kerk in Afrika doet eens tot een stop worden gebracht.
Afrika is het probleem niet. Deze aarde wordt vernietigd door overconsumptie in het Westen. Afrika verbruikt heel weinig en eist weinig van deze planeet. Kijk alleen naar de vleesconsumptie in de VS. Wat een Amerikaan in één jaar eet, daar kun je 10 Afrikanen mee voeden. Men zal zich moeten aanpassen in het Westen. Bijvoorbeeld niet om het jaar een nieuwe smartphone, maar daar langer gebruik van maken. En zo kunnen we wel even doorgaan met opsommen. Je wijst graag met het vingertje naar anderen maar vergeet om hand in eigen zak te steken. Een mooi voorbeeld van plaat op de kop hebben.
pi_145194161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:58 schreef Prospos het volgende:
Nou, ik zag laatst Opsporing Verzocht en kan mij wel wat anderen redenen bedenken behalve gebrek aan kennis over moslims en de islam.

Struisvogelpraktijken.
stempt allen pvv, want geerd gaat ons verlosen van aldie islamietise antellianen.
pi_145194292
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De paus is een 'excuus-truus'. Men neemt er veel, in de hoop dat er in ieder geval één succesvol wordt. hihi.
pi_145195241
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Afrika is het probleem niet. Deze aarde wordt vernietigd door overconsumptie in het Westen. Afrika verbruikt heel weinig en eist weinig van deze planeet. Kijk alleen naar de vleesconsumptie in de VS. Wat een Amerikaan in één jaar eet, daar kun je 10 Afrikanen mee voeden. Men zal zich moeten aanpassen in het Westen. Bijvoorbeeld niet om het jaar een nieuwe smartphone, maar daar langer gebruik van maken. En zo kunnen we wel even doorgaan met opsommen. Je wijst graag met het vingertje naar anderen maar vergeet om hand in eigen zak te steken. Een mooi voorbeeld van plaat op de kop hebben.
Want Richestorags koopt elk jaar een nieuwe smartphone en eet veel vlees. :?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:37:55 #168
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145195343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Want Richestorags koopt elk jaar een nieuwe smartphone en eet veel vlees. :?
Ik ken hem niet. Hij heeft wel een punt als het gaat om geboortebeperking, maar als het gaat om grootverbruik dan is het Westen het haasje.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:41:21 #169
396550 Richestorags
pi_145195457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ten eerste zijn wij in Europa geen Amerikanen. Ten tweede heb ik nergens gesteld dat het Westen toonaangevend wonder is. Het Westen heeft echter wel de kennis en het geld om als de tijd rijp is radicale veranderingen te maken, daar de enorm toegenomen bevolking in Afrika op oude (meer vervuilende) wijze zal doorgaan. China heeft Amerika al ingehaald qua CO2-uitstoot. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?

Nog los van het feit dat het aantal bootvluchtelingen grote proporties zal aannemen, terwijl het nu al kiele kiele is op sommige plekken.
pi_145195714
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ken hem niet. Hij heeft wel een punt als het gaat om geboortebeperking, maar als het gaat om grootverbruik dan is het Westen het haasje.
Dat het westen grootverbruikers zijn is een feit, maar daarvoor hoef je nog geen individueel van te beschuldigen.

De hoeveel kinderen die in delen van Afrika geboren worden is zeker een probleem, maar ik vind het zelf nogal makkelijk om de schuld alleen bij de katholiek kerk te leggen. Ook armoede speelt een rol en dat is vooral een gevolg van oneerlijke concurrentie. Westerse bedrijven die met subsidie daar heel goedkoop producten kunnen telen zorgen ervoor dat de lokale boeren failliet gaan. Vervolgens mogen ze voor een kutloontje bij zo'n westers bedrijf werken en andere lokale bieren niet meer kunnen steunen. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Waar ik me vooral aan stoor is de haat die het christendom daar verspreid. Er wordt dan geroepen dat moslims moeten distantiëren tegenover het geweld van bijvoorbeeld IS, maar waarom wordt er dan niet van christenen gevraagd om te distantiëren van de verspreiding van haat in Afrika.
pi_145195729
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 08:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk, kijk maar naar Opsporing Verzocht.
Gezellige familieshow is dat.
pi_145195784
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ten eerste zijn wij in Europa geen Amerikanen. Ten tweede heb ik nergens gesteld dat het Westen toonaangevend wonder is. Het Westen heeft echter wel de kennis en het geld om als de tijd rijp is radicale veranderingen te maken, daar de enorm toegenomen bevolking in Afrika op oude (meer vervuilende) wijze zal doorgaan. China heeft Amerika al ingehaald qua CO2-uitstoot. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?

Nog los van het feit dat het aantal bootvluchtelingen grote proporties zal aannemen, terwijl het nu al kiele kiele is op sommige plekken.
Als Afrika economisch groeit, dan zal het aantal geboortes waarschijnlijk dalen. Overigens hebben zij net zoveel recht om de aarde te vervuilen als wij. Absoluut niet goed, maar je kunt het moeilijk anderen verbieden als de omgeving waarin je zelf woont er niet zo hard aan meewerkt.
pi_145196109
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

Gezellige familieshow is dat.
Dat kunt u inderdaad stellen!
Allah Al Watan Al Malik
pi_145196135
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als Afrika economisch groeit, dan zal het aantal geboortes waarschijnlijk dalen. Overigens hebben zij net zoveel recht om de aarde te vervuilen als wij. Absoluut niet goed, maar je kunt het moeilijk anderen verbieden als de omgeving waarin je zelf woont er niet zo hard aan meewerkt.
Overigens groeit Afrika al als kool als je de ontwikkelingen aldaar nauwgezet op de voet volgt.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:04:36 #175
396550 Richestorags
pi_145196195
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vind dat in feite niemand het recht heeft om de aarde grootschalig te vervuilen. Ook het Westen zal zich moeten aanpassen. Wat betreft de verspreiding van haat door de kerk in Afrika ben ik het zeker met je eens. Maar hou er ook rekening mee dat het Christendom in Afrika vaak het Christelijke geloof gemengd met allerlei tradities en gebruiken inhoudt. Haat kan ook uit al bestaande structuren voortkomen. Maar goed, het feit dat Katholieken in Nederland bewust hun ogen sluiten voor deze misstanden is walgelijk.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:32:08 #176
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145197164
quote:

[..]

De grootste vervuilers zijn het Westen: Australië, Europa, VS, Canada, China en India. Europa kun je daar niet apart van zien. Wat begrijp je daar niet aan? Niemand wil het milieu voor economische groei opofferen. Een voorbeeld is gasboringen in het noorden van NL. Als het kabinet moet kiezen tussen 'geld - schatkist' en 'milieu - minder aardbevingen' dan kiest men voor het eerste. Men babbelt maar wat over 'het vinden van een goede balans tussen economische ontwikkeling en het beschermen van het milieu'. Men komt samen en houdt ellenlange vergaderingen, maar in die tijd komt weinig van de grond. Een klein beetje verandering duurt al jaren. Men spreekt al jaren over auto's op waterstof. Hoeveel mensen rijden er in waterstofauto's of op elektriciteit. Het zou de vervuilde lucht in Nederlandse steden echt goed doen om maar niet te spreken over knelpunten in de spits.

Na zestig jaar vrede en welvaart is men in het Westen boven in de behoeftepiramide van Maslow terechtgekomen. Materieel gezien hebben mensen alles en daarom zie je 'duurzaamheid' opkomen. Men is in China niet zo ver. Een Europa ten tijde van de Koude Oorlog besteedde totaal geen aandacht aan het milieu. Nu een klein beetje meer, maar echt lang niet genoeg. Ook China zal de prijs betalen in vorm van lucht-, water -en grondvervuiling. Verder zal het kankerrisico daar ook omhoog gaan. China gaat dus haar tol betalen als wereldfabriek. China heeft een puur gedreven groeimodel en geen oog voor duurzame economische ontwikkeling. Klinkt mooi, maar we weten allemaal dat het vooralsnog sprookjes zijn. Wat telt is harde klinkende munt, smartphone, dikke huis, dikke auto of meer auto's, dikke flatscreen, veel vlees in de vriezer, koelkast die vol zit en milieu daar lullen we wel wat over ergens in de late avonduren, want niet belangrijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat het westen grootverbruikers zijn is een feit, maar daarvoor hoef je nog geen individueel van te beschuldigen.

De hoeveel kinderen die in delen van Afrika geboren worden is zeker een probleem, maar ik vind het zelf nogal makkelijk om de schuld alleen bij de katholiek kerk te leggen. Ook armoede speelt een rol en dat is vooral een gevolg van oneerlijke concurrentie. Westerse bedrijven die met subsidie daar heel goedkoop producten kunnen telen zorgen ervoor dat de lokale boeren failliet gaan. Vervolgens mogen ze voor een kutloontje bij zo'n westers bedrijf werken en andere lokale bieren niet meer kunnen steunen. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Waar ik me vooral aan stoor is de haat die het christendom daar verspreid. Er wordt dan geroepen dat moslims moeten distantiëren tegenover het geweld van bijvoorbeeld IS, maar waarom wordt er dan niet van christenen gevraagd om te distantiëren van de verspreiding van haat in Afrika.
Afrika heeft te maken met een bevolkingsexplosie. Momenteel 1 miljard en in 2050 2 miljard inwoners. Ik denk dat de grootste problemen daarvoor armoede, gebrek aan scholing en goede voorlichting, een belabberde toegang tot anticonceptie en de slechte positie van vrouwen zijn. Onderwijs is het beste voorbehoedsmiddel, maar dat staat in heel Afrika op een extreem laag pitje. De Afrikaanse vrouw moet aan de pil, maar geen geld, geen kennis, en dus geen toegang tot onderwijs/anticonceptie. Hoe armer een gezin, hoe meer kinderen. Wie veel kinderen baart, heeft later altijd iemand die voor hem/haar zal zorgen. Vertel zo iemand dat hij/zij minder kinderen moet krijgen. Het is immers ook een 'stukje' oudedagsvoorziening.
pi_145197383
quote:
Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?
Dan zal het geboortecijfer automatisch afnemen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 02:08:28 #178
117098 Hathor
Effe niet
pi_145205064
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De OP klopt niet?
Nee, de moskee exploitanten liegen, zoals ingebakken is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 5 oktober 2014 @ 02:10:18 #179
117098 Hathor
Effe niet
pi_145205099
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Overigens groeit Afrika al als kool als je de ontwikkelingen aldaar nauwgezet op de voet volgt.
En de welvaart neemt zienderogen af, yeepeekayee motherfucker. Neem nog een glaasje ebola
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_145207821
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja leuk, maar als Mexicaanse drugsdealers zwaar katholiek zijn, dan gooi je toch ook niet de ruiten de plaatselijke kerk in?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145208842
Tja, je brengt een cultuur hierheen die haaks staat op de maatschappelijk geaccepteerde cultuur van het land, laat deze mensen lekker bij elkaar gaan zitten zodat ze zich vrijwel niet hoeven aan te passen en verwacht dan dat het allemaal in orde gaat komen.

Er is vaak genoeg aan de bel getrokken dat het mis ging. Er is vaak genoeg het signaal gegeven dat het beleid bij lange na niet voldoende was, van lokaal niveau tot landelijk niveau. De politiek wil er gewoon niet aan om met een structurele oplossing te komen en dat snap ik ook wel want dat zou zeer rigoureus moeten gebeuren en daar wil niemand z'n vingers aan branden.

Maar ondertussen is de twee deling in de maatschappij een feit, is er sprake van wij-zij denken en groeit ook de 2e en 3e generatie zo op.

Geert wilders of iemand anders hier de schuld van geven is echt te achterlijk voor woorden, enige wat hij doet is verwoorden hoe een significant deel van de maatschappij naar deze groep kijkt. En dat is niet bepaald positief en voor een deel ook zeker niet onterecht

quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja leuk, maar als Mexicaanse drugsdealers zwaar katholiek zijn, dan gooi je toch ook niet de ruiten de plaatselijke kerk in?
Dus dat, al heeft de moskee wel degelijk meer met hun dagelijks leven en handelen te maken dan bij de kerk.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:05:10 #182
348741 Prospos
Klik hier
pi_145209479
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:57 schreef Rurik het volgende:

[..]

stempt allen pvv, want geerd gaat ons verlosen van aldie islamietise antellianen.
Ik stem alleen op partij voor de dieren.
Hier staat niets.
pi_145211321
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:05 schreef Prospos het volgende:

[..]

Ik stem alleen op partij voor de dieren.
Weet jij dan toevallig hoeveel procent van de Nederlandse moslims gisteren koos voor een donatie aan een goed doel ipv het zelf doorsnijden van een keeltje ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_145211411
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:30 schreef Harlon het volgende:
Tja, je brengt een cultuur hierheen die haaks staat op de maatschappelijk geaccepteerde cultuur van het land, laat deze mensen lekker bij elkaar gaan zitten zodat ze zich vrijwel niet hoeven aan te passen en verwacht dan dat het allemaal in orde gaat komen.

Er is vaak genoeg aan de bel getrokken dat het mis ging. Er is vaak genoeg het signaal gegeven dat het beleid bij lange na niet voldoende was, van lokaal niveau tot landelijk niveau. De politiek wil er gewoon niet aan om met een structurele oplossing te komen en dat snap ik ook wel want dat zou zeer rigoureus moeten gebeuren en daar wil niemand z'n vingers aan branden.

Maar ondertussen is de twee deling in de maatschappij een feit, is er sprake van wij-zij denken en groeit ook de 2e en 3e generatie zo op.

Geert wilders of iemand anders hier de schuld van geven is echt te achterlijk voor woorden, enige wat hij doet is verwoorden hoe een significant deel van de maatschappij naar deze groep kijkt. En dat is niet bepaald positief en voor een deel ook zeker niet onterecht

[..]

Dus dat, al heeft de moskee wel degelijk meer met hun dagelijks leven en handelen te maken dan bij de kerk.
Volkomen mee eens.
pi_145211576
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:30 schreef Harlon het volgende:
Akkoord, maar het lijkt mij niet dat de imam tegen die jongens zegt 'gaat heen en deal drugs in de naam van Allah'.
pi_145212210
Niks van die incidenten komt zelfs maar in de buurt van wat IS doet met Moskeeën.
pi_145212300
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:59 schreef HiZ het volgende:
Niks van die incidenten komt zelfs maar in de buurt van wat IS doet met Moskeeën.
Wat is je punt?
pi_145212389
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Ik verbaas me gewoon over het opblazen van dit soort incidenten in Nederland.

In Syrië en Irak daar schrijven ze geen stoute tekst bij de voordeur, maar daar reduceren ze het hele gebouw tot puin.

En wij zitten hier topics vol te schrijven over dit soort onzin :)
pi_145212499
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik verbaas me gewoon over het opblazen van dit soort incidenten in Nederland.

In Syrië en Irak daar schrijven ze geen stoute tekst bij de voordeur, maar daar reduceren ze het hele gebouw tot puin.

En wij zitten hier topics vol te schrijven over dit soort onzin :)
Dus omdat in andere delen van de wereld duizenden onschuldige slachtoffers vallen door oorlog, is het geen nieuws als in Nederland een willekeurige passant een kogel kopt?

Ik volg even jouw manier van redeneren.
pi_145212641
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat in andere delen van de wereld duizenden onschuldige slachtoffers vallen door oorlog, is het geen nieuws als in Nederland een willekeurige passant een kogel kopt?

Ik volg even jouw manier van redeneren.
Voor het gemak trekken we het maar even door in het absurde? In welke wereld is het door het hoofd schieten van een mens zelfs maar vergelijkbaar met iets wat - in waarschijnlijk een groot deel van de gevallen - een kwajongensstreek is, gewoon omdat ze effetjes niks anders konden bedenken om mensen aan een hogere bloeddruk te helpen?

Het gaat mij vooral om de claim in de kop dat het 'anti-islam klimaat' er iets mee heeft te maken. Alsof er meer vrouwen een hoofddoek wordt afgerukt dan er worden uitgemaakt voor hoer omdat een of ander frustraatje er niet meer uitkomt met z'n hormonen.

Natuurlijk komt dat niet zo mooi uit in het straatje van de slachtoffer-maffia die hun subsidies alleen maar veilig kunnen stellen als het allemaal deel is van een groter plan om mensen te discrimineren om hun uiterlijk en/of geloof.
pi_145212721
Het is natuurlijk niet het gedrag van hele groepen moslims tegen niet moslims waardoor het geweld tegen moslims toeneemt.
Stel je toch eens voor dat je de schuld legt bij een bevolkingsgroep die door al hun ellende en gezeik al stevig onder vuur ligt, dat kan je die arme mensen toch niet aandoen om zomaar de schuldvraag bij hen neer te leggen. Weet je wat, we beschuldigen gewoon de mensen die wel lekker leven en laten leven, die kunnen nog wel wat hebben i.t.t. booslims.
60 HRC
pi_145212751
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor het gemak trekken we het maar even door in het absurde? In welke wereld is het door het hoofd schieten van een mens zelfs maar vergelijkbaar met iets wat - in waarschijnlijk een groot deel van de gevallen - een kwajongensstreek is, gewoon omdat ze effetjes niks anders konden bedenken om mensen aan een hogere bloeddruk te helpen?
Mijn punt is dat wat in Syrië gebeurt totaal niet relevant is. Het is onzin om te stellen dat vernielingen in Nederland geen probleem is omdat elders gebedshuizen worden opgeblazen.

Dat snap je zelf toch ook wel?

quote:
Het gaat mij vooral om de claim in de kop dat het 'anti-islam klimaat' er iets mee heeft te maken. Alsof er meer vrouwen een hoofddoek wordt afgerukt dan er worden uitgemaakt voor hoer omdat een of ander frustraatje er niet meer uitkomt met z'n hormonen.

Natuurlijk komt dat niet zo mooi uit in het straatje van de slachtoffer-maffia die hun subsidies alleen maar veilig kunnen stellen als het allemaal deel is van een groter plan om mensen te discrimineren om hun uiterlijk en/of geloof.
Welke subsidie?
pi_145212776
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:16 schreef HardMetal het volgende:
Weet je wat, we beschuldigen gewoon de mensen die wel lekker leven en laten leven, die kunnen nog wel wat hebben i.t.t. booslims.
De mensen die bijdragen aan het anti-islamklimaat doen niet bepaald aan het motto leven en laten leven.
pi_145212863
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De mensen die bijdragen aan het anti-islamklimaat doen niet bepaald aan het motto leven en laten leven.
Heb je een voorbeeld? En dan het liefst een voorbeeld waarbij de mate van geweld een beetje evenredig is aan het geweld dat moslims wereldwijd tentoon spreiden (ledematen afhakken, juweliers overvallen, koppensnellen e.d.)
60 HRC
pi_145212938
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn punt is dat wat in Syrië gebeurt totaal niet relevant is. Het is onzin om te stellen dat vernielingen in Nederland geen probleem is omdat elders gebedshuizen worden opgeblazen.

Dat snap je zelf toch ook wel?

[..]

Welke subsidie?
Weet ik veel, in 99% van de gevallen is de bron van dit soort 'verontrustende informatie' een of ander comite van zelfbenoemde vertegenwoordigers van - vul een minderheidsgroep in - die wonderbaarlijk goed de weg weten door het doolhof naar de subsidiepotjes waar vooral linkse politici dol op zijn.

En Syrië is wel degelijk relevant, dat is de echte grote picture. Je moet wel stekeblind zijn om te missen dat wat IS doet naast het leven van de mensen daar onmogelijk maken een onverbloemde poging is om tweedracht te zaaien in Europa en Amerika tussen moslims en andere. Moet je vooral in meegaan met dat soort dingen. Voor je het weet is een varkenskop in je buurtmoskee dan een van je kleinere problemen in Nederland.
pi_145212951
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:20 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld? En dan het liefst een voorbeeld waarbij de mate van geweld een beetje evenredig is aan het geweld dat moslims wereldwijd tentoon spreiden (ledematen afhakken, juweliers overvallen, koppensnellen e.d.)
Suggereer je nou dat de koppensnellers van IS en ventjes die een juwelier beroven handelen vanuit een vergelijkbaar religieus motief?
pi_145213006
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:20 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Precies dit. Een hele bevolkingsgroep wegzetten als schuldig. Dan laat je ook de mensen die er geen flikker mee te maken hebben niet langer met rust.
pi_145213010
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Suggereer je nou dat de koppensnellers van IS en ventjes die een juwelier beroven handelen vanuit een vergelijkbaar religieus motief?
Suggereer jij nou dat de koppensnellers van IS het religieuze motief veel belangrijker vinden dan de mogelijkheid om de vrouwen en eigendommen van iedereen die ze niet aanstaat te jatten?

Overigens, wat een wereld, dat je in 2014 een zin kan schrijven als 'iemands vrouw jatten' en dat niet eens in overdrachtelijke zin bedoelt.
pi_145213016
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Weet ik veel, in 99% van de gevallen is de bron van dit soort 'verontrustende informatie' een of ander comite van zelfbenoemde vertegenwoordigers van - vul een minderheidsgroep in - die wonderbaarlijk goed de weg weten door het doolhof naar de subsidiepotjes waar vooral linkse politici dol op zijn.

En Syrië is wel degelijk relevant, dat is de echte grote picture. Je moet wel stekeblind zijn om te missen dat wat IS doet naast het leven van de mensen daar onmogelijk maken een onverbloemde poging is om tweedracht te zaaien in Europa en Amerika tussen moslims en andere. Moet je vooral in meegaan met dat soort dingen. Voor je het weet is een varkenskop in je buurtmoskee dan een van je kleinere problemen in Nederland.
Nogmaals, het is raar om te stellen dat het niet erg is dat hier een ruit wordt ingetikt omdat in Syrië een gebedshuis wordt opgeblazen. Dat slaat gewoon nergens op.

Mensen die hier wonen hebben over het algemeen niets te bouten met Syrië.
pi_145213041
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of je het een religieus motief moet noemen betwijfel ik - maar de motieven zijn natuurlijk wel vrijwel gelijk. Het slachtoffer wordt niet als persoon gezien; de handeling zou de macht van de dader vergroten/hem verrijken.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')