Dat is complete bullshit kan ik je uit ervaring vertellen. Ik ken twee families waarvan ik van 1 met een jongen ben opgegroeid op de basisschool die tot over hun oren in de drugshandel en inbraken zaten, grote ruzie met elkaar hadden maar elkaar met rust lieten op het terrein van de moskee tijdens het vrijdaggebed. En zo heb ik nog veel meer voorbeelden (gewerkt in een magazijn met criminele figuren die gewoon naar de moskee gaan e.d.).quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:14 schreef balaverde het volgende:
[..]
Ja leuk verhaaltje maar dit soort mensen komt juist niet in moskeeën. Je gooit iedereen op een hoop.
Waar kom je zoveel criminelen tegen dan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is complete bullshit kan ik je uit ervaring vertellen. Ik ken twee families waarvan ik van 1 met een jongen ben opgegroeid op de basisschool die tot over hun oren in de drugshandel en inbraken zaten, grote ruzie met elkaar hadden maar elkaar met rust lieten op het terrein van de moskee tijdens het vrijdaggebed. En zo heb ik nog veel meer voorbeelden (gewerkt in een magazijn met criminele figuren die gewoon naar de moskee gaan e.d.).
In de Koran staat dat stelen verboden is. De meeste criminaliteit is dus niet dankzij islam. In nederland zijn het vooral de Marokkaanse en Antiliaanse straatratten die crimineel zijn. In Amerika bijvoorbeeld zorgen moslims niet voor denderend hoge criminaliteitscijfers. Je zegt immers ook niet dat het christendom criminaliteit veroorzaakt omdat zoveel Antilianen en Polen crimineel zijn, nietwaar?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat onderscheid is niet altijd duidelijk. Oude omaatjes worden beroofd en meisjes gedwongen tot prostitutie omdat het toch maar ongelovigen zijn. Maar criminaliteit an sich wordt niet gepredikt door de Koran, het wordt er soms wel mee goedgepraat.
Inderdaad.quote:Helemaal mee eens.
Daar heb je wel een punt, maar hoe komt het dan dat de haat tegenover de islam groter lijkt dan tegenover het christendom. Het zijn allebei gruwelijke religies.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tsja maar dat wil men niet zien hè. Men introduceert een haatzaaiende en gewelddadige godsdienst in Nederland (juist op het moment dat de haatzaaiende elementen uit het christendom enigszins zijn verdwenen in Nederland) en dan vraagt men zich verwonderd af waarom men zo'n haatzaaigodsdienst niet met open armen wil ontvangen.
Kijk voor de grap eens hoe er in de Koran over andersdenkenden (en dan vooral atheisten) wordt gesproken.
De islam is de laatste tijd flink veel gewelddadiger en intoleranter dan het christendom.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar hoe komt het dan dat de haat tegenover de islam groter lijkt dan tegenover het christendom. Het zijn allebei gruwelijke religies.
Tot de verlichting waren de islam en het christendom grofweg gezien beide even gewelddadig en intolerant. Ze komen beide uit dezelfde koker: 2 monotheïstische godsdiensten uit het Midden-Oosten, er is maar 1 godsdienst de juiste, het heilige boekje is het woord van God en daar mag nooit en nooit van afgeweken worden. Ongelovigen zijn het laagste van het laagste.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar hoe komt het dan dat de haat tegenover de islam groter lijkt dan tegenover het christendom. Het zijn allebei gruwelijke religies.
Nu de islam nog.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Echter is het christendom in Nederland flink naar de achtergrond geduwd en zijn de scherpste kantjes eraf. Daardoor is het christendom minder intolerant en gewelddadig geworden.
Dat is in Nederland, maar wereldwijd gezien zorgt het christendom nog steeds voor intolerantie. Denk maar aan al die Amerikaanse evangelisten die delen van Afrika aan het bekeren zijn en voor haat zorgen naar anders denkenden en homo's. Nu wil ik niet de islam verdedigen, want ik vind het absoluut geen toffe religie, maar wees consequent en keur dan beide religies af.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tot de verlichting waren de islam en het christendom grofweg gezien beide even gewelddadig en intolerant. Ze komen beide uit dezelfde koker: 2 monotheïstische godsdiensten uit het Midden-Oosten, er is maar 1 godsdienst de juiste, het heilige boekje is het woord van God en daar mag nooit en nooit van afgeweken worden. Ongelovigen zijn het laagste van het laagste.
Een erg giftige cocktail dus die je weg vrijmaakt voor intolerantie, a haat en geweld jegens andersdenkenden.
Echter is het christendom in Nederland flink naar de achtergrond geduwd en zijn de scherpste kantjes eraf. Daardoor is het christendom minder intolerant en gewelddadig geworden.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is in Nederland, maar wereldwijd gezien zorgt het christendom nog steeds voor intolerantie. Denk maar aan al die Amerikaanse evangelisten die delen van Afrika aan het bekeren zijn en voor haat zorgen naar anders denkenden en homo's. Nu wil ik niet de islam verdedigen, want ik vind het absoluut geen toffe religie, maar wees consequent en keur dan beide religies af.
Daar kan Nederland zelf weinig aan doen, want te weinig macht. Wel kunnen we, of moeten we eigenlijk, zorgen dat gelijkwaardigheid een belangrijk onderdeel van onze samenleving blijft. Dat doe je niet door een religie te bashen, maar door duidelijk te wezen dat artikel 1 van de Grondwet altijd boven de standpunten van religies staat.
Maar wij wonen in Nederland dus de intolerantie van de Islam is relevanter voor ons. Op een grotere schaal is de kwalijke invloed van het Christendom relevant voor ons: als dat sprookjesfestijn in Afrika wordt verboden kunnen we eindelijk eens wat aan gezinsplanning gaan doen daar, wat nog altijd wordt tegengehouden door de Katholieke kerk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is in Nederland, maar wereldwijd gezien zorgt het christendom nog steeds voor intolerantie. Denk maar aan al die Amerikaanse evangelisten die delen van Afrika aan het bekeren zijn en voor haat zorgen naar anders denkenden en homo's. Nu wil ik niet de islam verdedigen, want ik vind het absoluut geen toffe religie, maar wees consequent en keur dan beide religies af.
Daar kan Nederland zelf weinig aan doen, want te weinig macht. Wel kunnen we, of moeten we eigenlijk, zorgen dat gelijkwaardigheid een belangrijk onderdeel van onze samenleving blijft. Dat doe je niet door een religie te bashen, maar door duidelijk te wezen dat artikel 1 van de Grondwet altijd boven de standpunten van religies staat.
Joh je meent het.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat doen de vrinden van Greet ook. Zie hier een baby die de tijd van zijn leven heeft:
[ afbeelding ]
Wat een goed plan, jôh, hey! Een godsdienst gaan verbieden...en dat noemen we dan...eens denken...eens denken... een dictatuur.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar wij wonen in Nederland dus de intolerantie van de Islam is relevanter voor ons. Op een grotere schaal is de kwalijke invloed van het Christendom relevant voor ons: als dat sprookjesfestijn in Afrika wordt verboden kunnen we eindelijk eens wat aan gezinsplanning gaan doen daar, wat nog altijd wordt tegengehouden door de Katholieke kerk.
We hoeven het niet in zijn geheel te verbieden maar het zou de planeet serieus ten goede komen als de kankergezwellen als het verbod op abortus en voorbehoedsmiddelen, gecombineerd met het aanzetten tot zoveel mogelijk kinderen maken wat de Katholieke kerk in Afrika doet eens tot een stop worden gebracht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:12 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat een goed plan, jôh, hey! Een godsdienst gaan verbieden...en dat noemen we dan...eens denken...eens denken... een dictatuur.
Bewezen succesvolle samenlevingsvormen moet je ook niet zomaar aan de kant schuiven. Dat zou idioot zijn!
Afrika is het probleem niet. Deze aarde wordt vernietigd door overconsumptie in het Westen. Afrika verbruikt heel weinig en eist weinig van deze planeet. Kijk alleen naar de vleesconsumptie in de VS. Wat een Amerikaan in één jaar eet, daar kun je 10 Afrikanen mee voeden. Men zal zich moeten aanpassen in het Westen. Bijvoorbeeld niet om het jaar een nieuwe smartphone, maar daar langer gebruik van maken. En zo kunnen we wel even doorgaan met opsommen. Je wijst graag met het vingertje naar anderen maar vergeet om hand in eigen zak te steken. Een mooi voorbeeld van plaat op de kop hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hoeven het niet in zijn geheel te verbieden maar het zou de planeet serieus ten goede komen als de kankergezwellen als het verbod op abortus en voorbehoedsmiddelen, gecombineerd met het aanzetten tot zoveel mogelijk kinderen maken wat de Katholieke kerk in Afrika doet eens tot een stop worden gebracht.
stempt allen pvv, want geerd gaat ons verlosen van aldie islamietise antellianen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:58 schreef Prospos het volgende:
Nou, ik zag laatst Opsporing Verzocht en kan mij wel wat anderen redenen bedenken behalve gebrek aan kennis over moslims en de islam.
Struisvogelpraktijken.
De paus is een 'excuus-truus'. Men neemt er veel, in de hoop dat er in ieder geval één succesvol wordt. hihi.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hoeven het niet in zijn geheel te verbieden maar het zou de planeet serieus ten goede komen als de kankergezwellen als het verbod op abortus en voorbehoedsmiddelen, gecombineerd met het aanzetten tot zoveel mogelijk kinderen maken wat de Katholieke kerk in Afrika doet eens tot een stop worden gebracht.
Want Richestorags koopt elk jaar een nieuwe smartphone en eet veel vlees.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Afrika is het probleem niet. Deze aarde wordt vernietigd door overconsumptie in het Westen. Afrika verbruikt heel weinig en eist weinig van deze planeet. Kijk alleen naar de vleesconsumptie in de VS. Wat een Amerikaan in één jaar eet, daar kun je 10 Afrikanen mee voeden. Men zal zich moeten aanpassen in het Westen. Bijvoorbeeld niet om het jaar een nieuwe smartphone, maar daar langer gebruik van maken. En zo kunnen we wel even doorgaan met opsommen. Je wijst graag met het vingertje naar anderen maar vergeet om hand in eigen zak te steken. Een mooi voorbeeld van plaat op de kop hebben.
Ik ken hem niet. Hij heeft wel een punt als het gaat om geboortebeperking, maar als het gaat om grootverbruik dan is het Westen het haasje.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Want Richestorags koopt elk jaar een nieuwe smartphone en eet veel vlees.
Ten eerste zijn wij in Europa geen Amerikanen. Ten tweede heb ik nergens gesteld dat het Westen toonaangevend wonder is. Het Westen heeft echter wel de kennis en het geld om als de tijd rijp is radicale veranderingen te maken, daar de enorm toegenomen bevolking in Afrika op oude (meer vervuilende) wijze zal doorgaan. China heeft Amerika al ingehaald qua CO2-uitstoot. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Afrika is het probleem niet. Deze aarde wordt vernietigd door overconsumptie in het Westen. Afrika verbruikt heel weinig en eist weinig van deze planeet. Kijk alleen naar de vleesconsumptie in de VS. Wat een Amerikaan in één jaar eet, daar kun je 10 Afrikanen mee voeden. Men zal zich moeten aanpassen in het Westen. Bijvoorbeeld niet om het jaar een nieuwe smartphone, maar daar langer gebruik van maken. En zo kunnen we wel even doorgaan met opsommen. Je wijst graag met het vingertje naar anderen maar vergeet om hand in eigen zak te steken. Een mooi voorbeeld van plaat op de kop hebben.
Dat het westen grootverbruikers zijn is een feit, maar daarvoor hoef je nog geen individueel van te beschuldigen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ken hem niet. Hij heeft wel een punt als het gaat om geboortebeperking, maar als het gaat om grootverbruik dan is het Westen het haasje.
Gezellige familieshow is dat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, kijk maar naar Opsporing Verzocht.
Als Afrika economisch groeit, dan zal het aantal geboortes waarschijnlijk dalen. Overigens hebben zij net zoveel recht om de aarde te vervuilen als wij. Absoluut niet goed, maar je kunt het moeilijk anderen verbieden als de omgeving waarin je zelf woont er niet zo hard aan meewerkt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ten eerste zijn wij in Europa geen Amerikanen. Ten tweede heb ik nergens gesteld dat het Westen toonaangevend wonder is. Het Westen heeft echter wel de kennis en het geld om als de tijd rijp is radicale veranderingen te maken, daar de enorm toegenomen bevolking in Afrika op oude (meer vervuilende) wijze zal doorgaan. China heeft Amerika al ingehaald qua CO2-uitstoot. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Afrika economisch groeit en de mensen zich maar blijven voortplanten?
Nog los van het feit dat het aantal bootvluchtelingen grote proporties zal aannemen, terwijl het nu al kiele kiele is op sommige plekken.
Overigens groeit Afrika al als kool als je de ontwikkelingen aldaar nauwgezet op de voet volgt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als Afrika economisch groeit, dan zal het aantal geboortes waarschijnlijk dalen. Overigens hebben zij net zoveel recht om de aarde te vervuilen als wij. Absoluut niet goed, maar je kunt het moeilijk anderen verbieden als de omgeving waarin je zelf woont er niet zo hard aan meewerkt.
Ik vind dat in feite niemand het recht heeft om de aarde grootschalig te vervuilen. Ook het Westen zal zich moeten aanpassen. Wat betreft de verspreiding van haat door de kerk in Afrika ben ik het zeker met je eens. Maar hou er ook rekening mee dat het Christendom in Afrika vaak het Christelijke geloof gemengd met allerlei tradities en gebruiken inhoudt. Haat kan ook uit al bestaande structuren voortkomen. Maar goed, het feit dat Katholieken in Nederland bewust hun ogen sluiten voor deze misstanden is walgelijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als Afrika economisch groeit, dan zal het aantal geboortes waarschijnlijk dalen. Overigens hebben zij net zoveel recht om de aarde te vervuilen als wij. Absoluut niet goed, maar je kunt het moeilijk anderen verbieden als de omgeving waarin je zelf woont er niet zo hard aan meewerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |