Niet meer dan ik. En nu?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je daarmee probeert te zeggen, maar ik durf er een hoop onder te verwedden dat ik serieus veel meer eerstehands informatie heb over hoe Marokkanen en Turken (/moslims) in Nederland leven.
En die informatie gaat terug tot de tijd dat ze nog allemaal gastarbeiders waren. Het merendeel 'toerist' ook nog.
Nee, de zwakste personen in die wijken worden beroofd. En alleenstaande oudere nederlandse vrouwen zijn in die wijken nu eenmaal de zwakste personen. Net zo goed als hier in Istanbul oudere alleenstaande christelijke vrouwen dat zijn. Dat zijn mensen die geen verweer hebben. En de politie is er altijd te laat bij, namelijk als het kwaad al is geschied en het slachtoffer voldoende is geintimideerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad en als je dus in je eigen wijk ook nog eens iemand van je eigen gemeenschap gaat beroven... Je geeft zelf dus je antwoord op je rare veronderstellingen.
Grotendeels uit eigen ervaring. Binnen mijn eigen familie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe kom jij dan eigenlijk aan je info? Van horen zeggen of alles uit eigen ervaring ?
Dat men dat in Istanbul doet hoef je niet hier door te trekken. Je gaat alle kanten op met je retoriek. Als dat de zwakte mensen zijn in de wijk dan is dat dus de reden. Niet omdat ze ongelovige mensen zijn. Bam, je eigen standpunt afgeserveerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, de zwakste personen in die wijken worden beroofd. En alleenstaande oudere nederlandse vrouwen zijn in die wijken nu eenmaal de zwakste personen. Net zo goed als hier in Istanbul oudere alleenstaande christelijke vrouwen dat zijn. Dat zijn mensen die geen verweer hebben. En de politie is er altijd te laat bij, namelijk als het kwaad al is geschied en het slachtoffer voldoende is geintimideerd.
Maar je woont in Istanbul ?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Grotendeels uit eigen ervaring. Binnen mijn eigen familie.
Dat zijn wij wel degelijk. Dus dat maakt het des te interessanter.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of wij het zodanig met elkaar oneens zijn dat dat uitmaakt.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat men dat in Istanbul doet hoef je niet hier door te trekken. Je gaat alle kanten op met je retoriek. Als dat de zwakte mensen zijn in de wijk dan is dat dus de reden. Niet omdat ze ongelovige mensen zijn. Bam, je eigen standpunt afgeserveerd.
Jij hebt informatie waaruit blijkt dat Marokkaanse overvallers handelen vanuit een religieus motief?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je daarmee probeert te zeggen, maar ik durf er een hoop onder te verwedden dat ik serieus veel meer eerstehands informatie heb over hoe Marokkanen en Turken (/moslims) in Nederland leven.
En die informatie gaat terug tot de tijd dat ze nog allemaal gastarbeiders waren. Het merendeel 'toerist' ook nog.
Dat je mis zit met de zogenaamd religieuze motieven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:51 schreef HiZ het volgende:
[..]En nu ga je proberen te bewijzen dat ik het helemaal fout heb door te laten zien hoe jongeren uit achterstandswijken vooral overvallen plegen in villa-wijken of zo? Veel succes met je zoektocht, we zien elkaar volgend jaar wel weer. Als je het hebt opgegeven.
Nee, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die niet zo simpel zijn dat ze wel tussen de regels door kunnen lezen. Genoeg voorbeelden in dat walgelijke boek waaruit je kan concluderen dat niet-moslims minderwaardig e.d. zouden zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar er staat dus in de Koran te lezen: 'Gaat heen en beroof niet-gelovigen van hun rijkdommen'.
Klopt dat?
Ongelofelijk. Hoe kan je mensen zo over een kam scheren.quote:
Nee hoor. Waarom zou ik dat proberen te bewijzen. Dat was ook niet mijn veronderstelling. Jij lult zelf je eigen veronderstelling omver en gooit het nu over een andere boeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:51 schreef HiZ het volgende:
[..]En nu ga je proberen te bewijzen dat ik het helemaal fout heb door te laten zien hoe jongeren uit achterstandswijken vooral overvallen plegen in villa-wijken of zo? Veel succes met je zoektocht, we zien elkaar volgend jaar wel weer. Als je het hebt opgegeven.
Dat heb ik niet gezegd, ik denk dat ze handelen uit criminele motieven. En dat ze daarbij als slachtoffer de zwaksten uit hun omgeving kiezen. Ik heb ook gezegd dat ik denk dat voor een deel van IS de belangrijkste motieven ook crimineel zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt informatie waaruit blijkt dat Marokkaanse overvallers handelen vanuit een religieus motief?
In reactie op Xa1pt zei je nog:quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:56 schreef HiZ het volgende:
Dat heb ik niet gezegd, ik denk dat ze handelen uit criminele motieven. En dat ze daarbij als slachtoffer de zwaksten uit hun omgeving kiezen. Ik heb ook gezegd dat ik denk dat voor een deel van IS de belangrijkste motieven ook crimineel zijn.
Impliciet is dat gewoon zeggen dat er sprake is van een religieus geïnspireerd motief bij het kiezen van de slachtoffers.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, vreemd genoeg worden bejaarde niet-moslims hier in Turkije vaker beroofd rond de feestdagen. Just saying.
Er staat ook in de Koran dat je niet mag stelen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:53 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die niet zo simpel zijn dat ze wel tussen de regels door kunnen lezen. Genoeg voorbeelden in dat walgelijke boek waaruit je kan concluderen dat niet-moslims minderwaardig e.d. zouden zijn.
Maak voorbereiding tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk…. Om daarmee te terroriseren….. te terroriseren Allah’s vijand en uw vijand.
Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn […] houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht […] bindt hen dan in boeien […].
O profeet! Bestrijd de ongelovigen en de huichelaars, en pak hen hard aan! Hun toevluchtsoord is de hel! Welk vreselijk lot
Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen – en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen weerkeren
Impliciet concludeer je een feit, dat jij daar een verdere betekenis aan hangt is hooguit jezelf aan te rekenen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In reactie op Xa1pt zei je nog:
[..]
Impliciet is dat gewoon zeggen dat er sprake is van een religieus geïnspireerd motief bij het kiezen van de slachtoffers.
Je bent aan het raaskallen. Jij zei het zelfs nog expliciet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:00 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Impliciet concludeer je een feit, dat jij daar een verdere betekenis aan hangt is hooguit jezelf aan te rekenen.
Dat is nu precies de ellende met die eeuwen oude boeken, je kan ze op vele manieren interpreteren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er staat ook in de Koran dat je niet mag stelen.
Beetje vreemd is dat. De daders zijn zo sterk religieus gemotiveerd, dat ze een van de basisregels aan de laars lappen.
BNW. Tinfoilhat. Dhimmi.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:02 schreef Scorpie het volgende:
Moet je voor de gein die Ineke van der Valk eens googlen, dan zie je haar dubbele agenda
Ik geef toe dat je dat zo kunt lezen. Het is wat genuanceerder bedoeld.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In reactie op Xa1pt zei je nog:
[..]
Impliciet is dat gewoon zeggen dat er sprake is van een religieus geïnspireerd motief bij het kiezen van de slachtoffers.
'Gij zult niet stelen' is toch redelijk ondubbelzinnig.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:01 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Dat is nu precies de ellende met die eeuwen oude boeken, je kan ze op vele manieren interpreteren.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent aan het raaskallen. Jij zei het zelfs nog expliciet.
Ik zei helemaal niets, maar HIZ heeft ook geen enkele conclusie aan zijn bewering gebonden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, vreemd genoeg worden bejaarde niet-moslims hier in Turkije vaker beroofd rond de feestdagen. Just saying.
Goede bron!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_verdachtmaking.html
Gelukkig is HIZ zelf intelligent genoeg om terug te komen op zijn standpunt. Nu jij nog.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:06 schreef HardMetal het volgende:
[..]
[..]
Ik zei helemaal niets, maar HIZ heeft ook geen enkele conclusie aan zijn bewering gebonden.
Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn […] houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht […] bindt hen dan in boeien […].quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Gij zult niet stelen' is toch redelijk ondubbelzinnig.
Kan je echt met niets beters komen dan je discussiepartner zonder argumenten af te zagen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig is HIZ zelf intelligent genoeg om terug te komen op zijn standpunt. Nu jij nog.
Dus moslims moeten ongelovigen afslachten in plaats van beroven?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn […] houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht […] bindt hen dan in boeien […].
Net als bovenstaand vers......
Gelukkig staan verzen niet op zichzelf. Maar die discussie is al vijf miljoen keer gevoerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Net als bovenstaand vers......
Jij reageert niet op de rationele argumenten die hier voorbij zijn gekomen. Dus dat vind ik ergens wel typisch.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Kan je echt met niets beters komen dan je discussiepartner zonder argumenten af te zagen?
Nog vrij aardig van ze dat ze dan voor beroven kiezen :pquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus moslims moeten ongelovigen afslachten in plaats van beroven?
Zijn ze niet bepaald goed bezig, die jongens.
Het kan heel goed de interpretatie zijn van een minder stabiele moslim, het staat immers in het boek, dat de perfecte uiting is van Allah.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus moslims moeten ongelovigen afslachten in plaats van beroven?
Zijn ze niet bepaald goed bezig, die jongens.
Daar verschillen we dan in mening, zal ik jou dan nu ook even afbranden........ nah, daar voel ik me veel te goed voor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij reageert niet op de rationele argumenten die hier voorbij zijn gekomen. Dus dat vind ik ergens wel typisch.
Jij denkt dat de gemiddelde scooter-Marokkaan de Koran uit z'n hoofd kent en dergelijke verzen uit de hoge hoed tovert om zijn gedrag te rechtvaardigen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:10 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Het kan heel goed de interpretatie zijn van een minder stabiele moslim, het staat immers in het boek, dat de perfecte uiting is van Allah.
Nee, maar genoeg om allerlei ongein tegenover niet-moslims goed te rechtvaardigen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gemiddelde scooter-Marokkaan de Koran uit z'n hoofd kent en dergelijke verzen uit de hoge hoed tovert om zijn gedrag te rechtvaardigen?
Waaruit blijkt dat?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:13 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar genoeg om allerlei ongein tegenover niet-moslims goed te rechtvaardigen.
Waaruit blijkt dat ze die ongein rechtvaardigen vanuit de Koran?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef HardMetal het volgende:
http://web.avrotros.nl/opsporingverzocht/
Zoek jij maar eens een voorbeeld waarbij een moslim hier in Nederland een geloofsgenoot heeft beroofd.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ze die ongein rechtvaardigen vanuit de Koran?
Mijn eigen moeder is beroofd door twee moslims toen zij zelf onderweg was naar de moskee. Maar los daarvan is het geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:17 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Zoek jij maar eens een voorbeeld waarbij een moslim hier in Nederland een geloofsgenoot heeft beroofd.....
Denk je niet dat die jongens iemand beroven om daar zelf financieel beter van te worden, zonder dat er allerlei religieuze motieven bij komen kijken, een veel logischere verklaring is?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:13 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, maar genoeg om allerlei ongein tegenover niet-moslims goed te rechtvaardigen.
En toen was het stilquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn eigen moeder is beroofd door twee moslims toen zij zelf onderweg was naar de moskee. Maar los daarvan is het geen antwoord op mijn vraag.
Verzin je dit nu ter plekke of heb je nog een feitelijk iets waaruit ik kan aannemen dat je dit niet ter plekke verzint. Politiebericht ofzo?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn eigen moeder is beroofd door twee moslims toen zij zelf onderweg was naar de moskee.
Het is ook echt iets dat je ter plekke gaat verzinnen. Zieke gozer. Zo ver heen ben je..quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:19 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Verzin je dit nu ter plekke of heb je nog een feitelijk iets waaruit ik kan aannemen dat je dit niet ter plekke verzint. Politiebericht ofzo?
bedankt, ik weet genoeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is ook echt iets dat je ter plekke gaat verzinnen. Zieke gozer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |