abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144458435
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2014:

* Neraice (7 januari)
* dick_laurent (6 februari)
* ChevyCaprice (13 februari)
* SgtPorkbeans (24 maart)
* iFrost (24 maart)
* Nystiq (8 april)
* Brummetje2.0 (25 april)
* Messina (28 april)
* KaoloJoeka (29 april)
* NanaMidi (1 mei)
* StefanKollaart (6 mei)
* Doorzettertje (6 mei)
* terrorsjaak (4 juli)
* replay11nl (16 juli)
* Delirio (22 juli)
* mizzaardbei (22 juli)
* Froyo (24 juli)
* ShevaJB (29 juli)
* Flitskikker (5 augustus)
* BazZz2 (8 september)
* Friek_ (9 september)
* badschaap (9 september)
* Tosti-Vreter (11 september)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

PS: TS kan je alleen de eerste 48 uur na het maken van dit topic in de OP zetten. Daarna is bewerken van de OP niet meer mogelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 14-09-2014 22:29:04 ]
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144459356
De 200e, toch een soort jubileum. :P
pi_144510281
Morgenochtend rijbewijs aanvragen! *O*

en dan nog 5 werkdagen wachten -O-
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144510424
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:51 schreef BazZz2 het volgende:
Morgenochtend rijbewijs aanvragen! *O*

en dan nog 5 werkdagen wachten -O-
Het is meestal wel sneller hoor :) Ik denk eerder 2 of 3 dagen. Ik heb hem geloof ik woensdagochtend aangevraagd en kon hem vrijdag ophalen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_144510454
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:00 schreef alors het volgende:

[..]

Het is meestal wel sneller hoor :) Ik denk eerder 2 of 3 dagen. Ik heb hem geloof ik woensdagochtend aangevraagd en kon hem vrijdag ophalen.
Ik hoop dat het waar is. maandagochtend of woensdag zijn eigenlijk mijn enige dagen dat ik m op kan halen
"Get busy living, or get busy dying"
  zondag 14 september 2014 @ 12:05:44 #6
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144510521
200 *O* vandaag theorie leren!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_144510551
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:00 schreef alors het volgende:

[..]

Het is meestal wel sneller hoor :) Ik denk eerder 2 of 3 dagen. Ik heb hem geloof ik woensdagochtend aangevraagd en kon hem vrijdag ophalen.
Bij mij in Den Haag lag 'ie er echt pas na vijf werkdagen ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144524788
Afgelopen vrijdag aangevraagd, waarschijnlijk a.s. woensdagochtend al ophalen! :Y
pi_144525982
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Bij mij in Den Haag lag 'ie er echt pas na vijf werkdagen ;(
Komt omdat Den Haag de ambtenaren hoofdstad is.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  zondag 14 september 2014 @ 21:58:43 #10
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144532240
Voor in de OP wellicht, ik heb m'n rijbewijs op 29 juli behaald, maar vergeten om dit specifiek in de OP te laten zetten :)

Edit: Ik zie dat ik te laat ben :@
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_144532702
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 21:58 schreef ShevaJB het volgende:
Voor in de OP wellicht, ik heb m'n rijbewijs op 29 juli behaald, maar vergeten om dit specifiek in de OP te laten zetten :)

Edit: Ik zie dat ik te laat ben :@
Gewoon een TR zetten. Die 48 uur gelden niet voor een mod.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 14 september 2014 @ 22:07:48 #12
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144532738
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2014 22:06 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gewoon een TR zetten. Die 48 uur gelden niet voor een mod.
Gaan we proberen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_144543395
Rijbewijs is aangevraagd! nu hopen dat ie er toch voor het weekend ligt en niet maandag. want dan kan ik van t weekend meteen gaan rijden! :D
"Get busy living, or get busy dying"
  Miss 200.000.000! maandag 15 september 2014 @ 11:09:32 #14
367000 roos94
pi_144544429
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. :{ Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend |:(
pi_144544559
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. :{ Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend |:(
Probeer de situaties te analyseren en goed te letten op de details. Kinderen, en fietsers bij een onoverzichtelijk bocht is zo goed als altijd 'remmen', en zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Veel van deze situaties krijg je ook letterlijk op je examen.
Get stoned
pi_144546193
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. :{ Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend |:(
Let ook goed op je achteruitkijkspiegel, je snelheid en eventueel knipperlichten.
pi_144552389
Vandaag tweede les gehad. Merk wel dat ik na 4 dagen weer in moest komen. Ben nu van plan om standaard 2 of 3 keer per week te lessen.

Mocht deze les alleen koppelen, ontkoppelen en gas geven. Schakelen deed hij nog. Ligt het aan mij of voel je dat aangrijpingspunt helemaal niet? :') Ik moest gewoon de koppeling intrappen, omhoog laten komen en tegelijkertijd gas geven. Die balancerende beweging dus. Dat werkte wel, maar ik 'voelde' het niet aan ofzo :{

Zal het de volgende keer vragen, want voor m'n gevoel beheers ik het nog niet helemaal.
pi_144553918
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:48 schreef Sander166 het volgende:

Zal het de volgende keer vragen, want voor m'n gevoel beheers ik het nog niet helemaal.
Het is dan ook pas je tweede les, joh :) Geen zorgen, komt uiteindelijk allemaal goed. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144556545
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. :{ Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend |:(
Gooi hier een paar plaatjes neer van de situaties die jij fout had, dan kunnen wij hier wel een beetje onderbouwen hoe en wat, misschien dat je daar van leert.
★★★
  FOK!fotograaf maandag 15 september 2014 @ 20:26:29 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144562475
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:48 schreef Sander166 het volgende:

Zal het de volgende keer vragen, want voor m'n gevoel beheers ik het nog niet helemaal.
Nog helemaal niet lijkt me waarschijnlijker. Het aangrijppunt moet je kunnen voelen als je heel rustig je koppeling laat opkomen. En nee, je voelt het niet in je koppelingspedaal, maar wel in de auto, die wil dan vooruit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144572964
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:24 schreef BazZz2 het volgende:
Rijbewijs is aangevraagd! nu hopen dat ie er toch voor het weekend ligt en niet maandag. want dan kan ik van t weekend meteen gaan rijden! :D
In Engeland kreeg ik meteen bij het slagen een stukje papier mee dat ik kon gebruiken als tijdelijk rijbewijs. Dat doen ze in Nederland niet?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_144576740
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:44 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

In Engeland kreeg ik meteen bij het slagen een stukje papier mee dat ik kon gebruiken als tijdelijk rijbewijs. Dat doen ze in Nederland niet?
Nee, daar doen ze in Nederland helaas niet aan. misschien wel handig om voor te stellen :)
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144594546
Ik heb hier ergens rond januari/februari wat gepost, dat ik ging beginnen met rijlessen en theorie enzo. Gelukkig heet ik niet Braddie en heb ik me theorie in juli gehaald, en praktijk ben ik nu druk mee bezig (rond de 30 lessen gehad) en mag volgende week donderdag dan eindelijk afrijden!

Heb zelf het idee dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben, komt ook omdat ik al een beetje het gevoel heb 'dat ik hem al heb' en daardoor iets minder zorgvuldig te werk ga. Nu de laatste puntjes op de I zetten en nog wat extra lessen doen, en dan zien we het wel :P :+
  Miss 200.000.000! dinsdag 16 september 2014 @ 19:25:27 #24
367000 roos94
pi_144595926
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:15 schreef Hinder het volgende:

[..]

Probeer de situaties te analyseren en goed te letten op de details. Kinderen, en fietsers bij een onoverzichtelijk bocht is zo goed als altijd 'remmen', en zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Veel van deze situaties krijg je ook letterlijk op je examen.
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 12:23 schreef Louboutin het volgende:
quote:
Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend
Let ook goed op je achteruitkijkspiegel, je snelheid en eventueel knipperlichten.
ik probeer het :) dankje

quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 17:55 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Gooi hier een paar plaatjes neer van de situaties die jij fout had, dan kunnen wij hier wel een beetje onderbouwen hoe en wat, misschien dat je daar van leert.
oke, hier zijn er een paar



hier had ik dus remmen, aangezien er sneeuw ligt en die twee kinderen op een slee zitten en eruit zien alsof ze zo de weg op gaan rijden. Volgens mijn antwoordenboekje is het antwoord B, namelijk: "De kinderen met de slee moet u in de gaten houden, u moet ermee rekening houden dat ze zo de weg op kunnen glijden. De snelheid moet aangepast worden." B gas loslaten dus.



" U kunt met deze snelheid de fietsers passeren zonder gevaar of hinder te veroorzaken" antwoord C zegt mijn boekje. Maar de voorste fietser rijdt niet helemaal rechts en ik rijd 50, dus dan is het toch logisch dat je wat gas terugneemt? Ik had B namelijk.



"Er zijn uitstaphordes en geen voetgangers die zichtbaar de weg op kunnen lopen. " C

Bij deze dacht ik: ik rijd 40 en door de tram die links staat en de auto's aan de rechterkant zie ik helemaal niet wat daar gebeurt dus neem ik wat gas in. Dus niet goed.



lijkt een beetje op dat andere plaatje, ik rijd hier 60. die voorste man rijdt zowat in het midden en volgens mijn boekje is de weg overzichtelijk en is er geen gevaar te zien, dus hoef ik hier niets te doen.. Misschien ben ik wel achterlijk hoor, ik weet het ook niet.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:32:47 #25
405872 roosszz
never give up!
pi_144596256
Ben helaas gezakt vandaag ;(
Geheel terecht trouwens, had het gevoel zelf ook al heel erg tijdens het rijden
pi_144596612
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:25 schreef roos94 het volgende:

oke, hier zijn er een paar

[ afbeelding ]

hier had ik dus remmen, aangezien er sneeuw ligt en die twee kinderen op een slee zitten en eruit zien alsof ze zo de weg op gaan rijden. Volgens mijn antwoordenboekje is het antwoord B, namelijk: "De kinderen met de slee moet u in de gaten houden, u moet ermee rekening houden dat ze zo de weg op kunnen glijden. De snelheid moet aangepast worden." B gas loslaten dus.

[ afbeelding ]

" U kunt met deze snelheid de fietsers passeren zonder gevaar of hinder te veroorzaken" antwoord C zegt mijn boekje. Maar de voorste fietser rijdt niet helemaal rechts en ik rijd 50, dus dan is het toch logisch dat je wat gas terugneemt? Ik had B namelijk.

[ afbeelding ]

"Er zijn uitstaphordes en geen voetgangers die zichtbaar de weg op kunnen lopen. " C

Bij deze dacht ik: ik rijd 40 en door de tram die links staat en de auto's aan de rechterkant zie ik helemaal niet wat daar gebeurt dus neem ik wat gas in. Dus niet goed.

[ afbeelding ]

lijkt een beetje op dat andere plaatje, ik rijd hier 60. die voorste man rijdt zowat in het midden en volgens mijn boekje is de weg overzichtelijk en is er geen gevaar te zien, dus hoef ik hier niets te doen.. Misschien ben ik wel achterlijk hoor, ik weet het ook niet.
1. Je rijdt maar 20 km/u, rem je, dan kom je stil te staan, terwijl de afstand tussen jou en de kinderen nog relatief groot is, dus inderdaad: gas loslaten en rustig langsrijden. Ik zou zelf wel mijn voeten op de rem plaatsen voor de zekerheid, maar remmen met 20km/u is niet nodig.

2. Ook hier is de afstand tussen jou en de voorste fietser relatief groot, daarnaast heb je voldoende ruimte om uit te wijken mocht er iets gebeuren. Al zal de fietser gewoon naar rechts gaan als je iets dichterbij komt.

3. Mensen die uitstappen komen op de stoep te staan en niet direct op de weg. Goed opletten is voldoende.
Je rijdt tijdens lessen ook heel vaak gewoon 50 terwijl er een boel auto's langs de weg staan toch? Geen reden om dus te remmen / gas los te laten.

4. Afstand tussen jou en de voorste man is weer groot, als je dichterbij komt, en de fietser hoort je aankomen, zal hij zelf iets naar rechts gaan.

Je moet wat minder 'bang' zijn, want bij alles reageer jij iets extremer dan nodig lijkt het wel. En probeer de snelheid waarmee je rijdt voor te stellen. Uiteindelijk is het ook een beetje ervaring en gevoel hebben, ik deed mijn theorie toen ik al op de helft van mijn lessen was waardoor ik het iets beter kon inschatten.
★★★
  Miss 200.000.000! dinsdag 16 september 2014 @ 19:55:55 #27
367000 roos94
pi_144597333
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:40 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

1. Je rijdt maar 20 km/u, rem je, dan kom je stil te staan, terwijl de afstand tussen jou en de kinderen nog relatief groot is, dus inderdaad: gas loslaten en rustig langsrijden. Ik zou zelf wel mijn voeten op de rem plaatsen voor de zekerheid, maar remmen met 20km/u is niet nodig.

2. Ook hier is de afstand tussen jou en de voorste fietser relatief groot, daarnaast heb je voldoende ruimte om uit te wijken mocht er iets gebeuren. Al zal de fietser gewoon naar rechts gaan als je iets dichterbij komt.

3. Mensen die uitstappen komen op de stoep te staan en niet direct op de weg. Goed opletten is voldoende.
Je rijdt tijdens lessen ook heel vaak gewoon 50 terwijl er een boel auto's langs de weg staan toch? Geen reden om dus te remmen / gas los te laten.

4. Afstand tussen jou en de voorste man is weer groot, als je dichterbij komt, en de fietser hoort je aankomen, zal hij zelf iets naar rechts gaan.

Je moet wat minder 'bang' zijn, want bij alles reageer jij iets extremer dan nodig lijkt het wel. En probeer de snelheid waarmee je rijdt voor te stellen. Uiteindelijk is het ook een beetje ervaring en gevoel hebben, ik deed mijn theorie toen ik al op de helft van mijn lessen was waardoor ik het iets beter kon inschatten.
ah dankje ^O^ ik zal je tips proberen toe te passen
pi_144618021
vanmorgen weer rijles gehad en het ging best lekker :D moet wel leren om de chaos uit mijn hoofd te krijgen.. wanneer ik bijv. 80 rijd en plotseling naar links moet ofzo.. kijken, remmen, terugschakelen, koppeling op laten komen en sturen.. dit gaat nog niet altijd even subtiel :') maar komt vanzelf.. oefening baart kunst zullen we maar zeggen *)
eennnn.. snelweg gereden 8-) donders dat vond ik wel erg spannend en het ging zo snel.. maar het wende wel erg snel. Hoe beter het gaat, hoe leuker ik het begin te vinden. Probeer nu ook steeds leraar voor te zijn, dus dat hij me zo min mogelijk hoeft te vertellen wat ik moet doen. mezelf een beetje uitdagen :P
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144618722
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef MissStevie het volgende:
vanmorgen weer rijles gehad en het ging best lekker :D moet wel leren om de chaos uit mijn hoofd te krijgen.. wanneer ik bijv. 80 rijd en plotseling naar links moet ofzo.. kijken, remmen, terugschakelen, koppeling op laten komen en sturen.. dit gaat nog niet altijd even subtiel :') maar komt vanzelf.. oefening baart kunst zullen we maar zeggen *)
eennnn.. snelweg gereden 8-) donders dat vond ik wel erg spannend en het ging zo snel.. maar het wende wel erg snel. Hoe beter het gaat, hoe leuker ik het begin te vinden. Probeer nu ook steeds leraar voor te zijn, dus dat hij me zo min mogelijk hoeft te vertellen wat ik moet doen. mezelf een beetje uitdagen :P
Meer kleuren :P.
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 12:13:39 #30
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144619088
Heel stom iets eigenlijk, maar is jullie tijdens rijles wel eens verteld dat je bij het achteruit rijden ook gewoon gas kan geven? Dus net zoals hoe je normaal in z'n 1 zou optrekken, maar dan in de achteruit.

Reden dat ik het vraag is omdat mijn instructeur (die ik verder overigens heel goed vond) mij altijd heeft gezegd dat je achteruit rijdt op alleen de koppeling. Zodoende kwam het dus nooit in mij op om gas te geven bij het achteruit rijden.

Dit heb ik ook maanden zo na het behalen van mijn rijbewijs gedaan elke keer dat ik achteruit reed. Maar er waren dus ook af en toe situaties waarbij ik op een hellinkje achteruit moest, of bijvoorbeeld over een stoepje. Dan begon mijn auto elke keer helemaal te shaken en trillen en moeilijk moeilijk, en soms sloeg ie zelfs af. Tot dat ik dus (pas na een paar maanden :@) eens het probeerde met gas erbij, en tadaa... dan heb je opeens genoeg power om achteruit een stoepje op of af te gaan zonder moeite.

Best wel stom dus dat ik dat al die tijd niet wist hehehe.
  FOK!fotograaf woensdag 17 september 2014 @ 12:23:26 #31
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144619395
Diesel trekt het prima op alleen de koppeling, maar een wat grotere benzineauto vindt een dotje gas wel lekker. En dan snelheid variëren met je koppeling. Dus niet, zoals je veel ouderen ziet doen, koppeling net laten aangrijpen en dan 4000 toeren draaien om achteruit te kruipen. _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144621154
Ja hoor, ik heb tijdens rijles ook wel gas nodig gehad met achteruit rijden: hellingproef, maar dan achteruit. En een keer op een parkeerplaats, rij maar 200m recht achteruit. "Wel gas geven, zo komen we er nooit!"
pi_144621814
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:03 schreef Anne het volgende:

[..]

Meer kleuren :P.
`ja maar kleuren en autorijden tegelijk is zo lastig :+
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144643128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:32 schreef roosszz het volgende:
Ben helaas gezakt vandaag ;(
Geheel terecht trouwens, had het gevoel zelf ook al heel erg tijdens het rijden
Wat was de reden dat je gezakt was?
pi_144664180
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef MissStevie het volgende:
vanmorgen weer rijles gehad en het ging best lekker :D moet wel leren om de chaos uit mijn hoofd te krijgen.. wanneer ik bijv. 80 rijd en plotseling naar links moet ofzo.. kijken, remmen, terugschakelen, koppeling op laten komen en sturen.. dit gaat nog niet altijd even subtiel :') maar komt vanzelf.. oefening baart kunst zullen we maar zeggen *)
eennnn.. snelweg gereden 8-) donders dat vond ik wel erg spannend en het ging zo snel.. maar het wende wel erg snel. Hoe beter het gaat, hoe leuker ik het begin te vinden. Probeer nu ook steeds leraar voor te zijn, dus dat hij me zo min mogelijk hoeft te vertellen wat ik moet doen. mezelf een beetje uitdagen :P
snelweg wen je heel snel aan. vond ik uiteindelijk het makkelijkste van alles. de eerste keer was bij mij een ramp. toen ik een baan moest opschuiven, ging bij het kijken de auto al mee, waardoor ik bijna iemand van de weg reed :P

en inderdaad. gewoon lol hebben, maar wel doen wat je moet doen uiteraard :)
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144668818
Hoe hebben ze bij jullie het remmen en daarna ontkoppelen geleerd? Mijn instructeur heeft de volgende regel gegeven: Als je boven de 40 km/u rijdt moet je gewoon remmen en zodra je onder de 40 km/u komt moet je de koppeling intrappen (en desnoods doorremmen)

Als je onder de 40 km/u rijdt moet je eerst de koppeling intrappen en daarna remmen. Volgens hem hoef je helemaal niet op de toerenteller te letten bij het remmen, omdat het bij elke auto anders is wanneer hij afslaat.
pi_144669005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:00 schreef Sander166 het volgende:
Hoe hebben ze bij jullie het remmen en daarna ontkoppelen geleerd? Mijn instructeur heeft de volgende regel gegeven: Als je boven de 40 km/u rijdt moet je gewoon remmen en zodra je onder de 40 km/u komt moet je de koppeling intrappen (en desnoods doorremmen)

Als je onder de 40 km/u rijdt moet je eerst de koppeling intrappen en daarna remmen. Volgens hem hoef je helemaal niet op de toerenteller te letten bij het remmen, omdat het bij elke auto anders is wanneer hij afslaat.
mijn eerste instructeur vertelde dat wanneer je remde, je bij de 30 km/uur de koppeling moest mee intrappen. dus: eerst remmen -> 30 km/uur -> koppeling erbij

mijn tweede instructeur zei het volgende:

remmen -> toeren tot net voor de 1000 (dus 1200/1300) -> koppeling erbij.

de auto gaat vanzelf 'protesteren' als die tot dichtbij de 1000 toeren komt zonder dat de koppeling is ingetrapt, dus dan weet je het zeker :P

[ Bericht 0% gewijzigd door BazZz2 op 18-09-2014 20:14:41 ]
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144669470
Zetten jullie je linkervoet altijd naast het koppelingspedaal of gewoon ervoor? Ik vind het irritant om m'n voet ernaast te houden...vind het veel makkelijker als hij ervoor is.

Volgens m'n instructeur moet bij het koppelen je hak in de mat en moet je met de bovenkant van je voet de koppeling helemaal intrappen. Je moet het kunnen doseren, netals hoe je je gaspedaal bedient. Ik gebruikte m'n hele voet om hem in te trappen :') Een soort reflex als ik snel moest koppelen. Maar bij het omhoog laten komen kan je dan moeilijk doseren, omdat je voet nergens houvast heeft.
pi_144669643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:06 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

mijn eerste instructeur vertelde dat wanneer je remde, je bij de 30 km/uur de koppeling moest mee intrappen. dus: eerst remmen -> 30 km/uur -> koppeling erbij

mijn tweede instructeur zei het volgende:

remmen -> toeren tot net voor de 1000 (dus 1200/1300) -> koppeling erbij.

de auto gaat vanzelf 'protesteren' als die tot dichtbij de 1000 toeren komt zonder dat de koppeling is ingetrapt, dus dan weet je het zeker :P
Ik vond het maar vreemd dat hij dit zei, want bijna overal zeggen ze dat je naar je toeren moet kijken :{ Volgende keer krijg ik schakelen erbij en volgens mij gaat ie dan ook zeggen dat ik niet op de toerenteller moet letten. Ik denk dat hij schakelt op basis van de snelheid van de auto.
pi_144670144
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:17 schreef Sander166 het volgende:
Zetten jullie je linkervoet altijd naast het koppelingspedaal of gewoon ervoor? Ik vind het irritant om m'n voet ernaast te houden...vind het veel makkelijker als hij ervoor is.

Volgens m'n instructeur moet bij het koppelen je hak in de mat en moet je met de bovenkant van je voet de koppeling helemaal intrappen. Je moet het kunnen doseren, netals hoe je je gaspedaal bedient. Ik gebruikte m'n hele voet om hem in te trappen :') Een soort reflex als ik snel moest koppelen. Maar bij het omhoog laten komen kan je dan moeilijk doseren, omdat je voet nergens houvast heeft.
ik zet mijn voet gewoon ervoor. echt maar heel soms ernaast. als jij het fijner vindt ervoor. lekker zo houden.

en mijn instructeur wilde ook altijd dat ik mn hak op de mat hield. maar heb dit maar heel soms gedaan. vond het echt HEEL irritant. ik zet gewoon het voorse deel van mijn zool op het pedaal en laat hem dan rustig opkomen (nu moet ik er wel bij zeggen dat het aangrijpingspunt bij iedere auto weer anders is. bij mijn nieuwste lesauto zat die heel laag en had ik soms moeite om m daar dan ook te houden. dat vergt toch meer kracht dan wanneer die wat hoger zit)

altijd als ik probeerde met mn hak op de grond kwam bij het op laten komen mn voet soms vast te zitten en dan moest ik m weer gaan verschuiven enzo. was een heel gedoe. voor koppelen zonder hak moet je misschien wel een beetje gevoel hebben. had ik eerst totaal niet, maar kwam uiteindelijk vanzelf. laatste paar lessen en op het examen is de auto niet 1 keer afgeslagen.

doe wat jezelf fijn vindt. maar als ik je toch een tip mag geven: trap de koppeling in met de bovenkant van je voet en probeer hem rustig op te laten komen. dit zal echt niet altijd goed gaan, maar uiteindelijk krijg je er wat meer gevoel voor
"Get busy living, or get busy dying"
  donderdag 18 september 2014 @ 20:37:10 #41
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_144670282
Meldt zich! Ben 25 en het zal eens tijd worden. :')

Gisteren mijn tweede les gehad, ging al aardig goed naar mijn gevoel. Lekker rond gereden, aantal stoplichten gehad, van baan wisselen, wat rotondes (gelijk kennisgemaakt met de turborotonde, woonwijkje door en ook nog even de provinciale weg op.

Ik heb de tweede les ook alles zelf gedaan, één keer de in de verkeerde versnelling geschakeld (4 i.p.v. terug naar 2). De instructeur houdt wel de rem goed in de gaten bij stoplichten maar heeft nog niet ingegrepen + bij het optrekken merk ik dat hij daarbij helpt om het aangrijpingspunt wat soepeler te vinden/vast te houden.
Vind zelf vooral de snelheid lastig in te schatten, rijd al heel gauw 60 waar je 50 mag etc. maar aan de andere kant rijd je dan wel lekker met het overige verkeer mee.

Het doel is om 2 keer per week te lessen, nog even kijken of ik soms blokken van twee uur kan lessen. Ga waarschijnlijk voor een pakket van 25 lessen en dan met tussentijdse toets of herexamen, maar dat zie ik wel zodra ik wat meer lessen heb gehad. Nu alweer zin in de volgende les :9.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_144671344
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:37 schreef LasTeR het volgende:
Meldt zich! Ben 25 en het zal eens tijd worden. :')

Gisteren mijn tweede les gehad, ging al aardig goed naar mijn gevoel. Lekker rond gereden, aantal stoplichten gehad, van baan wisselen, wat rotondes (gelijk kennisgemaakt met de turborotonde, woonwijkje door en ook nog even de provinciale weg op.

Ik heb de tweede les ook alles zelf gedaan, één keer de in de verkeerde versnelling geschakeld (4 i.p.v. terug naar 2). De instructeur houdt wel de rem goed in de gaten bij stoplichten maar heeft nog niet ingegrepen + bij het optrekken merk ik dat hij daarbij helpt om het aangrijpingspunt wat soepeler te vinden/vast te houden.
Vind zelf vooral de snelheid lastig in te schatten, rijd al heel gauw 60 waar je 50 mag etc. maar aan de andere kant rijd je dan wel lekker met het overige verkeer mee.

Het doel is om 2 keer per week te lessen, nog even kijken of ik soms blokken van twee uur kan lessen. Ga waarschijnlijk voor een pakket van 25 lessen en dan met tussentijdse toets of herexamen, maar dat zie ik wel zodra ik wat meer lessen heb gehad. Nu alweer zin in de volgende les :9.
WELKOM!

te hard rijden deed ik ook altijd tijdens lessen. meestal lette ik gewoon op mn voorganger en paste ik me aan zijn snelheid aan. soms is dat echter te hard, maarja :P
"Get busy living, or get busy dying"
  FOK!fotograaf donderdag 18 september 2014 @ 21:14:07 #43
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144671705
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:17 schreef Sander166 het volgende:
Zetten jullie je linkervoet altijd naast het koppelingspedaal of gewoon ervoor? Ik vind het irritant om m'n voet ernaast te houden...vind het veel makkelijker als hij ervoor is.
Ernaast. Als je dan ooit automaat gaat rijden, is de nijging je poot te verplaatsen minder aanwezig.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144686846
vanochtend langs het gemeentehuis om te kijken of mn rijbewijs al binnen was, en JAWEL, hij was er!

dus het roze pasje is binnen. ik denk dat ik van het weekend eens even lekker ga rijden :)
"Get busy living, or get busy dying"
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:06:43 #45
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_144687186
Geslaagd
Kutte is gemeentehuis is Tot 12 open en de gegevens zijn om 12 uur pas binnen. Dus nu pas maandag aanvragen
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_144687193
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:37 schreef LasTeR het volgende:
Meldt zich! Ben 25 en het zal eens tijd worden. :')
Ik heb het met 35 gehaald dus je hebt nog 10 jaar. ;)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 11:07:57 #47
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144687230
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:37 schreef LasTeR het volgende:
Meldt zich! Ben 25 en het zal eens tijd worden. :')

[quote]0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik heb het met 35 gehaald dus je hebt nog 10 jaar. ;)
Ik wou net zeggen, ik was 31 :@ en voor die tijd nooit nodig gehad eigenlijk.... haha maar nu ben ik echt heul blij dat ik een auto heb (f*ck het OV :P)
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2014 @ 11:17:19 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144687432
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:06 schreef zeefje het volgende:
Geslaagd
Kutte is gemeentehuis is Tot 12 open en de gegevens zijn om 12 uur pas binnen. Dus nu pas maandag aanvragen
Gewoon voor de deur gaan liggen. :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 19 september 2014 @ 12:23:14 #49
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_144689119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gewoon voor de deur gaan liggen. :P
Gedaan, vrijdag ophalen :+
Ik ben zo blij O+
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_144690836
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:23 schreef zeefje het volgende:

[..]

Gedaan, vrijdag ophalen :+
Ik ben zo blij O+
nog gefeliciteerd!
"Get busy living, or get busy dying"
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:31:16 #51
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_144691167
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:21 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Ik vond het maar vreemd dat hij dit zei, want bijna overal zeggen ze dat je naar je toeren moet kijken :{ Volgende keer krijg ik schakelen erbij en volgens mij gaat ie dan ook zeggen dat ik niet op de toerenteller moet letten. Ik denk dat hij schakelt op basis van de snelheid van de auto.
Snelheid is ook een prima raadgever. Ik rij nu al jaren in een auto zonder toerenteller. Ook dan moet je kunnen schakelen. :P

Overigens ga je het op een gegeven moment ook aanvoelen. Ik denk er nu niet meer bij na.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:54:51 #52
405872 roosszz
never give up!
pi_144703389
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:54 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Wat was de reden dat je gezakt was?
de eerste rotonde bij het cbr ging al fout .. dacht dat iemand eraf ging maar bleef op de rotonde.. stond ik daar hmm..
En daarna nog een fietser inhalen voor een kruispunt..

Doe beide dingen nooit...
Vandaag weer rijles gehad en ging weer goed :)
pi_144703978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:31 schreef Eix het volgende:
Snelheid is ook een prima raadgever. Ik rij nu al jaren in een auto zonder toerenteller. Ook dan moet je kunnen schakelen. :P
Als de koppeling gekoppeld is dan is er ook een vaste verhouding tussen de snelheid van de auto en de snelheid van de motor.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_144704072
Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit op de toerenteller meer. Als je je eigen auto hebt ga je dat heel makkelijk aanvoelen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144727264
Net voor het eerst in een niet-lesauto gereden. was echt superleuk. en ook niet heel erg raar egenlijk, ging eigenlijk allemaal vanzelf. nu ga ik waarschjnlijk in oktober naar Denemarken, dus dan kan ik echt een heel end rijden (en door Duitsland. dat is natuurlijk altijd leuk) :)
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144734702
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:35 schreef BazZz2 het volgende: (en door Duitsland. dat is natuurlijk altijd leuk) :)
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
"For the parents of a Little Leaguer, a baseball game is simply a nervous breakdown divided into innings." - Earl Wilson
pi_144739573
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:41 schreef Pitchout het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
Ja oke, das wel weer waar helaas :(
"Get busy living, or get busy dying"
  FOK!fotograaf zondag 21 september 2014 @ 03:17:30 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144743431
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:41 schreef Pitchout het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
Ach, zo lang je de stukken daartussen wel gewoon door kan trappen. Een baustelle in Duitsland, zo is mijn ervaring, is eigenlijk nooit langer dan nodig. Heb je 2 in een paar km? In NL zou vaak het hele stuk 90 of 70 zijn, in Duitsland kan je ertussen gewoon weer op het gas. Wees trouwens wel slim en ga echt die 80 rijden waar die staat aangegeven bij zo'n baustelle, er wordt best veel op gecontroleerd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144745986
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 03:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, zo lang je de stukken daartussen wel gewoon door kan trappen. Een baustelle in Duitsland, zo is mijn ervaring, is eigenlijk nooit langer dan nodig. Heb je 2 in een paar km? In NL zou vaak het hele stuk 90 of 70 zijn, in Duitsland kan je ertussen gewoon weer op het gas. Wees trouwens wel slim en ga echt die 80 rijden waar die staat aangegeven bij zo'n baustelle, er wordt best veel op gecontroleerd.
Ik doel niet zo zeer op de snelheid die je mag rijden bij een baustelle, maar meer de vreselijk smalle stukken waar je overheen moet rijden. Als je al langer rijdt in een bepaalde auto is dat natuurlijk geen enkel probleem maar wanneer je met een slagschip (dat niet van jezelf is) op vakantie gaat worden sommige baustelle's ineens een hele krappe bedoening.

Ik denk dat het in Nederland beter geregeld is. Nee, het is niet fijn om een heel stuk 70 te moeten rijden maar in Nederland is dat vaak maar van korte duur omdat nieuwe wegen over het algemeen in luttele dagen/weken worden aangelegd. In Duitsland leggen ze gerust een aantal jaar een wegdek open.
"For the parents of a Little Leaguer, a baseball game is simply a nervous breakdown divided into innings." - Earl Wilson
  zondag 21 september 2014 @ 16:36:06 #60
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_144757706
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit op de toerenteller meer. Als je je eigen auto hebt ga je dat heel makkelijk aanvoelen.
Inderdaad, de toerenteller van mijn (eerste) auto doet het niet eens :P gelukkig hoor en voel je het makkelijk aan, vooral bij oudere auto's zoals de mijne.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  Miss 200.000.000! zondag 21 september 2014 @ 17:12:00 #61
367000 roos94
pi_144759265
Ik ben nu twee lessen bezig geweest met schakelen maar bak er nog weinig van :( ik heb ook erg moeite met aanvoelen wanneer de koppeling los moet en ik gas moet geven. Als ik het te snel doe slaat de motor af, doe ik het langzaam is het ook niet goed want dan moet het verkeer achter me wachten. Lastig..:|
  zondag 21 september 2014 @ 17:30:39 #62
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_144759901
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu twee lessen bezig geweest met schakelen maar bak er nog weinig van :( ik heb ook erg moeite met aanvoelen wanneer de koppeling los moet en ik gas moet geven. Als ik het te snel doe slaat de motor af, doe ik het langzaam is het ook niet goed want dan moet het verkeer achter me wachten. Lastig..:|
Twee lessen :')

Ik weet heel goed hoe hopeloos je je voelt als je net begint met lessen, maar het komt vanzelf :)
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_144786460
*O* Ik heb hem! *O*
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144786685
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 13:27 schreef De_Dakgoot het volgende:
*O* Ik heb hem! *O*
Net geslaagd of heb je ook het roze pasje al?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_144786816
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:36 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Net geslaagd of heb je ook het roze pasje al?
net geslaagd
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144786980
Geslaagd voor theorie-examen *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 13:40 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

net geslaagd
Gefeliciteerd!
pi_144796219
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:47 schreef usernaamvergeten het volgende:
Geslaagd voor theorie-examen *O*
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 13:27 schreef De_Dakgoot het volgende:
*O* Ik heb hem! *O*
van harte allebei!! *O*
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144796263
Gefeliciteerd usernaamvergeten & De_Dakgoot!! *O* *O* *O*
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144872612
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond! *)
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
pi_144873984
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond! *)
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
Rijden alsof het gewoon een rijles is, mocht je ergens een fout maken is het van belang dat je dat veilig en vlot weet op te lossen. Succes!
Flesje bier
pi_144874054
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:02 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Rijden alsof het gewoon een rijles is, mocht je ergens een fout maken is het van belang dat je dat veilig en vlot weet op te lossen. Succes!
Thanks! Dat zei mijn rijinstructeur inderdaad ook al; net doen of ik er naast zit, maar dan is het gewoon iemand anders haha :P
pi_144878753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond! *)
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
Spannend! Fijn dat je van te voren de zenuwen er een beetje uit kunt rijden :) succes morgen! :D
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144879653
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:38 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Spannend! Fijn dat je van te voren de zenuwen er een beetje uit kunt rijden :) succes morgen! :D
Dankjewel! Eerst maar eens een goede nachtrust, want dat is ook belangrijk haha!
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2014 @ 02:25:41 #74
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144881716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Iemand nog tips oid?
Laat de burn-outs en handrembochtjes nog even achterwege. :P

Serieus, succes ermee, niet teveel zorgen over maken. Iedere malloot die je op de weg tegen komt, heeft dat rijbewijs ooit ook kunnen halen, dus jij kan het ook wel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144882086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 02:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Laat de burn-outs en handrembochtjes nog even achterwege. :P

Serieus, succes ermee, niet teveel zorgen over maken. Iedere malloot die je op de weg tegen komt, heeft dat rijbewijs ooit ook kunnen halen, dus jij kan het ook wel.
Thanks, dat is helemaal waar :)! Over 2 uurtjes gaan we de uitslag horen :D

[ Bericht 9% gewijzigd door igi0n op 25-09-2014 10:39:42 ]
pi_144885300
Geslaagd :D :7

Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel 8-)
pi_144891163
Ja hoor, ze hebben weer wat bedacht.
14 nieuwe verkeersborden er bij per 1 januari 2015.

Zitten best wel nuttige tussen trouwens. :)
pi_144891207
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:39 schreef igi0n het volgende:
Geslaagd :D :7

Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel 8-)
Dan zul je wel goed om je heen gekeken hebben tijdens het parkeren.
Gefeliciteerd!!
pi_144891838
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:02 schreef vannelle het volgende:
Zitten best wel nuttige tussen trouwens. :)
Verplichte passeerstrook voor tractoren *O*
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2014 @ 15:13:57 #80
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144893343
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:26 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Verplichte passeerstrook voor tractoren *O*
Jammer dat de MMBS's als autovariant nog steeds toegestaan worden, alhoewel die ook verplicht van zo'n strook gebruik moeten maken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144894048
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan zul je wel goed om je heen gekeken hebben tijdens het parkeren.
Gefeliciteerd!!
Ja, dat dan wel weer! Dankjewel :D
pi_144895311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:03 schreef igi0n het volgende:

[..]

Thanks! Dat zei mijn rijinstructeur inderdaad ook al; net doen of ik er naast zit, maar dan is het gewoon iemand anders haha :P
Die van mij was altijd heel erg makkelijk naarmate ik steeds dichterbij het examen kwam, op het laatst was het
quote:
We gaan de snelweg op, maar komen vanaf zoals je kan zien stoplichten die op rood staan, dus trap hem maar even door, want ik weet dat jij als jij het rijbewijs hebt je ook niet constant aan de regeltjes gaat houden
En dat geeft je ook meer zelfvertrouwen achter het stuur, als je af en toe nét even iets meer gas mag geven of af en toe zelf mag bepalen waar je heen rijd.

Moest me 99% van de tijd gewoon aan de regels houden uiteraard, maar er zaten momenten tussen dat het gewoon was van, ok doe maar even lekker je ding want ik weet dat je kan rijden nu dus geef hem maar op z`n donder.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2014 16:13:37 ]
pi_144899562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:39 schreef igi0n het volgende:
Geslaagd :D :7

Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel 8-)
Gefeliciteerd :P.

Was er geen plek bij het CBR waar je gwoon rechtdoor in kon parkeren?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144902046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:14 schreef igi0n het volgende:

[..]

Thanks, dat is helemaal waar :)! Over 2 uurtjes gaan we de uitslag horen :D
EN? EN? EN?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144904609
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:39 schreef igi0n het volgende:
Geslaagd :D :7

Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel 8-)
Gefeliciteerd!! *O* examinatoren zoals die van jou geven hoop :P
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144920673
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:46 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :P.

Was er geen plek bij het CBR waar je gwoon rechtdoor in kon parkeren?
Dankje!
Ik moest verplicht achteruit inparkeren, omdat hij dus niet zeker wist of ik dat wel goed kon haha!
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:00 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

EN? EN? EN?
Geslaagd he :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:07 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! *O* examinatoren zoals die van jou geven hoop :P
Dankje! Inderdaad, ik was ook zeer blij met zo'n chille examinator *O*
pi_144951594
Net zelf gereden voor het eerst, auto paar keer laten afslaan ;(
op het einde lukte het wel met het weg rijden, benzine auto heeft amper koppeling en rijd dus een beetje anders dan de lesauto's :P
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144951867
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:20 schreef De_Dakgoot het volgende:
Net zelf gereden voor het eerst, auto paar keer laten afslaan ;(
op het einde lukte het wel met het weg rijden, benzine auto heeft amper koppeling en rijd dus een beetje anders dan de lesauto's :P
Iets meer gas bijgeven! Is een kwestie van wennen. :)
Wel lekker he, zelf rijden?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144952415
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Iets meer gas bijgeven! Is een kwestie van wennen. :)
Wel lekker he, zelf rijden?
Wou toen weg rijden van de parkeerplaats dacht dat het op de koppeling kon, sloeg die meteen af :P.
Daarna wat gas erbij gegeven zowel vooruit als achteruit en toen ging het wel.
Is overigens wel wennen dat je meteen naar zn 2 kan zodra die rolt.

Zelf rijden is zekers lekker, vader zat er wel naast maar het is toch anders dan dat er een instructeur bij zit.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144957532
even een update van mijn kant.. heb bijna 20 lessen gehad en heb tehoren gekregen dat ik beter automaat kan lessen, omdat er na de zoveelse les weer vanalles fout ging.
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..

Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
pi_144957561
Topic 200, mooie mijlpaal *O*

En gefeliciteerd nieuwe geslaagden *O*
pi_144957616
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:

Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
Omdat veel mensen geen automaat willen, zoals ik. Ik wil zelf controle hebben over de auto, en wanneer ik wel of niet laat/vroeg schakel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 17:55:56 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144959743
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..
Als het rijden verder gewoon goed gaat, zal je vlot genoeg je rijbewijs halen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144960017
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
even een update van mijn kant.. heb bijna 20 lessen gehad en heb tehoren gekregen dat ik beter automaat kan lessen, omdat er na de zoveelse les weer vanalles fout ging.
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..

Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
Schakelen is toch simpel? Het is gewoon een extra handeling die je ff moet verrichten. Na een tijdje doe je het automatisch. Ik kreeg het de vorige les voor de eerste keer en het is niet moeilijk ofzo. Je moet ff oefenen met de versnellingspook en je hebt het zo onder de knie. Misschien gaat je instructeur te snel, waardoor je in de war raakt als je alles tegelijk moet doen. Ik lees hier dat sommige mensen de 1ste of 2de les al gelijk alles moesten doen. Ik zou dan ook in de war raken.

Ik heb alleen nog problemen met vlot wegrijden en tijdens het rijden schokt de auto nog een beetje als ik koppel. Maar volgens mij hebben zelfs ervaren bestuurders hier last van als ze bv in een andere auto moeten rijden.
pi_144960136
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:08 schreef Sander166 het volgende:

Ik heb alleen nog problemen met vlot wegrijden en tijdens het rijden schokt de auto nog een beetje als ik koppel. Maar volgens mij hebben zelfs ervaren bestuurders hier last van als ze bv in een andere auto moeten rijden.
Dat sowieso. Ik rij nu 2j in mijn eigen auto uit 2000, en reed gisteren een stuk in de auto van mijn vriendin uit 2012. Het grootste verschil was de koppeling, dat is echt ontzettend wennen. Bij haar kon je wegrijden, EN schakelen, zonder uberhaubt ooit gas bij te geven. Bij mijn 14j oude saab moet je gassen bij het wegrijden en ook bijgassen bij het schakelen, anders schud je jezelf door mekaar :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 18:22:40 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144960340
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat sowieso. Ik rij nu 2j in mijn eigen auto uit 2000, en reed gisteren een stuk in de auto van mijn vriendin uit 2012. Het grootste verschil was de koppeling, dat is echt ontzettend wennen. Bij haar kon je wegrijden, EN schakelen, zonder uberhaubt ooit gas bij te geven. Bij mijn 14j oude saab moet je gassen bij het wegrijden en ook bijgassen bij het schakelen, anders schud je jezelf door mekaar :P
Kan aan het gewicht liggen, hoe vlot je de koppeling laat komen, brandstof, etc.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144960545
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kan aan het gewicht liggen, hoe vlot je de koppeling laat komen, brandstof, etc.
Precies. Dat is dus ook waar het over ging toch ;) de verschillende auto's.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144961578
ja denk ook dat het principe is dat ik niet weet WANNEER en WAAROM er geschakeld moet worden. ook de hele theorie erachter, ik heb een filmpje waar uitgelegd is hoe de versnellingsbak werkt, dus heel informatief.
maar ja vinden jullie dat iedereen in principe auto kan rijden [met schakel]?? los van het feit van het aantal u dat iemand nodig heeft.

En iemand cijfers hoeveel procent van rijbewijs bezitters automaat rijd en hoeveel schakel?? Ik denk 50% tegen 50%...
pi_144962000
Hoe doen jullie trouwens de hellingproef in een benzine wagen?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 19:56:16 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144962931
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:25 schreef De_Dakgoot het volgende:
Hoe doen jullie trouwens de hellingproef in een benzine wagen?
Ligt eraan. Soms met handrem, soms gewoon alleen met voetrem en koppeling.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144962978
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ligt eraan. Soms met handrem, soms gewoon alleen met voetrem en koppeling.
Maar laat je je koppeling nog opkomen tot die trilt zoals een diesel?
of geef je al gas en laat je handrem en koppeling dan los?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 20:00:56 #102
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144963121
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:58 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Maar laat je je koppeling nog opkomen tot die trilt zoals een diesel?
of geef je al gas en laat je handrem en koppeling dan los?
Meestal al gas erbij, maar zo trek ik normaal ook weg. Koppeling opkomen en gas intrappen gaat gelijktijdig. Soms voetje dwars en soort "heel and toe'n", met handrem nog steeds wachten totdat ie trekt en dan gassen. Handrem gebruik ik dan ook meer om te zorgen dat ik niet terugrol dan voor andere dingen in die situaties.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145002653
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als het rijden verder gewoon goed gaat, zal je vlot genoeg je rijbewijs halen.
thanks voor de nodige ondersteuning! Echter gaat het rijden juist niet goed, anders zegt mn instructeur niet dat ik beter in automaat kan gaan lessen..
Heb al bijna 20lessen gehad, maar het gaat weer steeds mis. Denk je dat het een goeie keuze is dat ik dat doe? Of moet ik alleen een andere instructeur nemen, maar wel in schakel blijven lessen?? Mn ouders zijn er best wel teleurgesteld om en ikzelf ook want had verwacht dat ik het wel kon.
  FOK!fotograaf zondag 28 september 2014 @ 23:18:01 #104
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145004532
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:44 schreef TheSatanSlayer het volgende:
thanks voor de nodige ondersteuning! Echter gaat het rijden juist niet goed, anders zegt mn instructeur niet dat ik beter in automaat kan gaan lessen..
Heb al bijna 20lessen gehad, maar het gaat weer steeds mis. Denk je dat het een goeie keuze is dat ik dat doe? Of moet ik alleen een andere instructeur nemen, maar wel in schakel blijven lessen?? Mn ouders zijn er best wel teleurgesteld om en ikzelf ook want had verwacht dat ik het wel kon.
Maar dat het rijden niet goed gaat, is dat een oorzaak van het slechte schakelen, zit je teveel met je focus op de pook en koppeling? Of rijd je gewoon slecht, maak je veel fouten en ga je daardoor stressen en vervolgens fout schakelen? Ik denk dat dit erg belangrijk is om uit te vinden en wellicht dat rijden in een automaat, al dan niet korte tijd, bij kan dragen aan het vinden van het antwoord. Of kan bijdragen aan het vinden van een bepaalde routine in het rijden om daarna weer het schakelen erbij op te pakken zonder dat het dan nogmaals problematisch verloopt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 28 september 2014 @ 23:21:10 #105
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145004676
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
even een update van mijn kant.. heb bijna 20 lessen gehad en heb tehoren gekregen dat ik beter automaat kan lessen, omdat er na de zoveelse les weer vanalles fout ging.
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..

Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
1. Automaten zijn veel duurder soms wel tot ¤2000 á 3000 extra.
2. Sommigen vinden het niet leuk om in een automaat te rijden (hier val ik ook onder) Mijn vader heeft een automaat, en het is echt slaapverwekkend om daar in te rijden.
3. Het is toch veel leuker om zelf de controle te hebben over een auto i.p.v. dat je de computer al het werk laat doen?

Ik zou gewoon in die schakel blijven rijden, en anders gewoon een andere rijschool opzoeken. Als je al in de auto zit met de gedachte ''ik kan het niet'' lukt het ook niet.

Daar komt nog bij, dat als je dan in een automaat gelest hebt, het een enorme stap zal zijn om een auto met een handbak te rijden. Je kan dan beter langer doen over je lessen en in een handbak afrijden, zodat je altijd nog een automaat kan gaan rijden als je dat wilt.

En je mag de eerste aantal jaren alleen in automaten rijden en dan is even de auto van je (insert hier iemand die een handbak heeft) lenen er niet bij.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145005670
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 23:21 schreef SgtPorkbeans het volgende:

En je mag de eerste aantal jaren alleen in automaten rijden en dan is even de auto van je (insert hier iemand die een handbak heeft) lenen er niet bij.
Je mag toch helemaal niet in een schakel rijden met automaat rijbewijs, ook niet na een aantal jaren?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_145006004
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 23:47 schreef Messina het volgende:

[..]

Je mag toch helemaal niet in een schakel rijden met automaat rijbewijs, ook niet na een aantal jaren?
Klopt. :)

Ik denk trouwens dat je in de toekomst alleen maar automaten hebt. Toch zou ik alles op alles zetten om een schakel rijbewijs te halen, dan ben je toch minder beperkt.
★★★
pi_145010046
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 23:18 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dat het rijden niet goed gaat, is dat een oorzaak van het slechte schakelen, zit je teveel met je focus op de pook en koppeling? Of rijd je gewoon slecht, maak je veel fouten en ga je daardoor stressen en vervolgens fout schakelen? Ik denk dat dit erg belangrijk is om uit te vinden en wellicht dat rijden in een automaat, al dan niet korte tijd, bij kan dragen aan het vinden van het antwoord. Of kan bijdragen aan het vinden van een bepaalde routine in het rijden om daarna weer het schakelen erbij op te pakken zonder dat het dan nogmaals problematisch verloopt.
Nee, maar hij zegt ook vaak dingen terwijl ik dat wél doe. Dan zegt ie: ''je kijkt weer op de pook hé'' terwijl ik dat helemaal niet deed. Of hij zegt: heb je die straatje van rechts gezien, terwijl ik dat wél gezien heb.. Hier wordt ik dan onzeker van en soms denk ik dan echt van ik kan t niet.. [heb al weinig zelfvertouwen dus]
Maar stressen doe ik niet, want dat maakt t alleen mr erger als ik hem laat afslaan bijv dan blijf ik gewoon kalm en zet de auto weer aan!
Het is vooral niet weten wanneer WELKE handeling verricht moet worden en het tegelijkertijd opletten op de weg, de borden, evt. voorbijgangers. etc. etc. Dát is mijn probleem, zou dat niet verholpen kunnen worden? Ik wil t zelf heel graag goed doen, het lukt alleen niet. Moet wel zeggen dat mn instructeur een perfectionist is: alles moet perfect en hij kan zelf vlekkeloos rijden, maar dat probeert die over te brengen naar zn leerlingen wat goed is ofc, maar bij mensen zoals mij werkt dat niet echt. Een foutje kan ik wel negeren, 2 fouten ook, maar na de 3e wordt het mij toch alweer teveel :S
pi_145010773
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

Nee, maar hij zegt ook vaak dingen terwijl ik dat wél doe. Dan zegt ie: ''je kijkt weer op de pook hé'' terwijl ik dat helemaal niet deed. Of hij zegt: heb je die straatje van rechts gezien, terwijl ik dat wél gezien heb.. Hier wordt ik dan onzeker van en soms denk ik dan echt van ik kan t niet.. [heb al weinig zelfvertouwen dus]
Maar stressen doe ik niet, want dat maakt t alleen mr erger als ik hem laat afslaan bijv dan blijf ik gewoon kalm en zet de auto weer aan!
Het is vooral niet weten wanneer WELKE handeling verricht moet worden en het tegelijkertijd opletten op de weg, de borden, evt. voorbijgangers. etc. etc. Dát is mijn probleem, zou dat niet verholpen kunnen worden? Ik wil t zelf heel graag goed doen, het lukt alleen niet. Moet wel zeggen dat mn instructeur een perfectionist is: alles moet perfect en hij kan zelf vlekkeloos rijden, maar dat probeert die over te brengen naar zn leerlingen wat goed is ofc, maar bij mensen zoals mij werkt dat niet echt. Een foutje kan ik wel negeren, 2 fouten ook, maar na de 3e wordt het mij toch alweer teveel :S
Het beste kun je, ook op je examen, heel overdreven (maar niet te lang) de diverse richtingen, zijstraten van rechts, etc. inkijken, omdat zowel je instructeur als je examinator duidelijk moet zien dat je kijkt. Ik had eerst ook de neiging veel rond te kijken zonder m'n hoofd te draaien, maar dan is dus bijna niet te controleren of ik echt gekeken had. Op je examen kun je daar dus echt op zakken, ondanks dat je wellicht zelf wel gekeken had, en dus gewoon zag wat de situatie was.

Verder had ik (en ik vermoed iedereen wel) het idee dat alle handelingen tegelijk uitvoeren onmogelijk zou zijn, maar na een tijdje ging het schakelen gewoon vanzelf, en heb je dus veel meer tijd en aandacht over om je op de weg te concentreren. Bij de één gaat dit natuurlijk wat makkelijker dan de ander, maar met (veel?) oefenen is dit dus echt te leren.

Waarom vraag je niet een keer of je naar een rustig stukje industrieterrein mag rijden om het schakelen zelf eens (opnieuw) te oefenen? Zoals gezegd zul je op je examen echt goed moeten kijken, en kun je het dus niet veroorloven telkens (onbewust) naar de versnellingspook te moeten kijken bij het schakelen. Mij lijkt het verstandig eerst te zorgen dat je de bediening van de auto onder controle hebt, en gewoon rustig om je heen kunt kijken.
Get stoned
pi_145013484
Ben nu een maandje bezig, uurtje of 10 gereden. Examen is al ingepland op 31 oktober en TTT op 16 oktober. TTT vond ik zelf een beetje onzin, maar ik zou dan ook 4 uur rijles extra krijgen + TTT voor 100 euro meer dus dat heb ik maar gedaan. Gaat tot nu toe erg goed en instructeur zei ook dat ik voorliep op anderen. Komende maand veel rijden, 3/4 keer per week dus daar heb ik wel zin in. Hoop dat ik mijn praktijk ook in 1x haal dan ben ik er vanaf :+
pi_145015437
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:41 schreef Foxiee het volgende:
Ben nu een maandje bezig, uurtje of 10 gereden. Examen is al ingepland op 31 oktober en TTT op 16 oktober. TTT vond ik zelf een beetje onzin, maar ik zou dan ook 4 uur rijles extra krijgen + TTT voor 100 euro meer dus dat heb ik maar gedaan. Gaat tot nu toe erg goed en instructeur zei ook dat ik voorliep op anderen. Komende maand veel rijden, 3/4 keer per week dus daar heb ik wel zin in. Hoop dat ik mijn praktijk ook in 1x haal dan ben ik er vanaf :+
Zozo, dat doe je zeer snel! Nog dingetjes die kan verbeteren? Want zo te horen gaat alles perfect, goed bezig! 8-)
pi_145019946
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:42 schreef igi0n het volgende:

[..]

Zozo, dat doe je zeer snel! Nog dingetjes die kan verbeteren? Want zo te horen gaat alles perfect, goed bezig! 8-)
Haha, ik heb nog meer dan genoeg te leren hoor en het gaat echt niet perfect, maar ik zie wel iedere les weer verbetering. Wel fijn dat mijn praktijk examen al direct werd aangevraagd nadat ik mijn theorie haalde. Heb er al zin in!

Ik had eerst wat moeite met de koppeling (benzine auto). Ik snapte het principe wel, maar had hem toch aantal keren laten afslaan voor het stoplicht. Toen gingen we ergens op een rustig stukje het oefenen, achter elkaar stoppen en rijden en het hielp enorm de lessen erna. Voor de rest nog niet echt dingen waar ik nu tegenaan loop, maar moet ook nog wat dingen moet leren zoals parkeren, hellingproef en heb nog niet vaak op snelweg gereden. Deed toevallig de vorige les wel een stop opdracht tussen twee auto's zonder dat ik er erg in had.

Mijn instructeur is ook heel relaxed in de auto en dat scheelt enorm. Had even het topic doorgelezen, maar een instructeur die constant zeurt als je wat fout doet lijkt mij niet echt fijn. Ik had van te voren wel aangegeven snel mijn rijbewijs te willen hebben en +- 2 maanden is een mooi termijn. 1x per week lessen zag ik ook niet zitten
pi_145047818
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 14:57 schreef Foxiee het volgende:

[..]

Haha, ik heb nog meer dan genoeg te leren hoor en het gaat echt niet perfect, maar ik zie wel iedere les weer verbetering. Wel fijn dat mijn praktijk examen al direct werd aangevraagd nadat ik mijn theorie haalde. Heb er al zin in!

Ik had eerst wat moeite met de koppeling (benzine auto). Ik snapte het principe wel, maar had hem toch aantal keren laten afslaan voor het stoplicht. Toen gingen we ergens op een rustig stukje het oefenen, achter elkaar stoppen en rijden en het hielp enorm de lessen erna. Voor de rest nog niet echt dingen waar ik nu tegenaan loop, maar moet ook nog wat dingen moet leren zoals parkeren, hellingproef en heb nog niet vaak op snelweg gereden. Deed toevallig de vorige les wel een stop opdracht tussen twee auto's zonder dat ik er erg in had.

Mijn instructeur is ook heel relaxed in de auto en dat scheelt enorm. Had even het topic doorgelezen, maar een instructeur die constant zeurt als je wat fout doet lijkt mij niet echt fijn. Ik had van te voren wel aangegeven snel mijn rijbewijs te willen hebben en +- 2 maanden is een mooi termijn. 1x per week lessen zag ik ook niet zitten
Mooi man, je snap tenminste als je iets niet helemaal lekker doet en je lost het ook goed op!
Over paar maandjes kan jij lekker autorijden :D

Ik kreeg zonet een SMSje (ja, echt) dat mijn rijbewijs klaar ligt op het gemeentehuis ^O^
pi_145062759
Iemand ervaring met BE-rijbewijs? Wat voor dingen moet je doen in het examen?
Achteruit rijden en keren met een kar kan ik al jaren, en grotere karren zijn makkelijker te keren dan kleine dus het examen lijkt mij een eitje. Iemand?
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_145082533
Oke het nu wel officieel ik zit zonder rijschool en er werd dus geadviseerd om een automaat rijschool te zoeken. Ik heb er al een gevonden en die geven toevallig ook les in schakel maar dan met de RIS methode [eentje die mijn huidige rijschool niet gebruikte] en bovendien ook aan kinderen met ASS / ADHD en dat voor dezelfde prijs.

Wat zijn eigenlijk de nadelen als je werk wilt zoeken waarvoor je een rijbewijs nodig hebt? Beschikken de bdrijven alleen over schakelbakken of ook automaten? Bijv. voor studentchauffeur, bezorger, etc. (een van mijn motieven voor het rijbewijs is dan ook meer kans op werk)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:58:23 #116
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145083161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:30 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Oke het nu wel officieel ik zit zonder rijschool en er werd dus geadviseerd om een automaat rijschool te zoeken. Ik heb er al een gevonden en die geven toevallig ook les in schakel maar dan met de RIS methode [eentje die mijn huidige rijschool niet gebruikte] en bovendien ook aan kinderen met ASS / ADHD en dat voor dezelfde prijs.

Wat zijn eigenlijk de nadelen als je werk wilt zoeken waarvoor je een rijbewijs nodig hebt? Beschikken de bdrijven alleen over schakelbakken of ook automaten? Bijv. voor studentchauffeur, bezorger, etc. (een van mijn motieven voor het rijbewijs is dan ook meer kans op werk)
Dan zal je toch echt moeten schakelen :Y
De meeste bedrijven hebben geen automaten omdat een dergelijke auto dan vaak al ¤2000,- meer kost :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145083613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:58 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dan zal je toch echt moeten schakelen :Y
De meeste bedrijven hebben geen automaten omdat een dergelijke auto dan vaak al ¤2000,- meer kost :P
liever besparen op de kosten dan meer mogelijkheden bieden voor werkzoekende? belachelijk..
En ik vind het nog steeds vreemd ik heb net gehoord dat ze in Amerika allemaal automaat rijden en in Japan ook.. Hoeveel % zijn het er eigenlijk die automaat rijden in NL? Ik denk wel 50%?
Ik ben er ook al om uitgelachen, srs, maar die mensen hebben gewoon aanleg voor het autorijden, wat ik niet heb helaas
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:23:39 #118
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145083711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:19 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

liever besparen op de kosten dan meer mogelijkheden bieden voor werkzoekende? belachelijk..
En ik vind het nog steeds vreemd ik heb net gehoord dat ze in Amerika allemaal automaat rijden en in Japan ook.. Hoeveel % zijn het er eigenlijk die automaat rijden in NL? Ik denk wel 50%?
:')!!!!
Als bedrijf ga je toch geen 2000 euro extra uitgeven omdat een werknemer niet kan schakelen? :')
Lijkt mij eerder een probleem van de werknemer, die leert maar schakelen.
En in Amerika en Japan is 95% automaat ja :Y
In Nederland zal dit 20 á 30% zijn schat ik zo :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 10:28:19 #119
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145083827
http://www.nu.nl/politiek(...)en-aangescherpt.html

Voor iedereen die net zijn rijbewijs heeft. Geen gekke dingen doen he!!! ;)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:33:49 #120
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145083965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)en-aangescherpt.html

Voor iedereen die net zijn rijbewijs heeft. Geen gekke dingen doen he!!! ;)
Well f*ck ;(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145084010
Echt, sorry maar ik snap niet waarom sommige mensen niet gewoon door leren voor schakelen. Dan duurt het maar iets langer maar je hebt er zoooooveel meer aan. Bijvoorbeeld als je een auto leent van iemand. Volgens mij is het nog minder dan 10% automaat in Nederland. Ik kom ze in ieder geval vrijwel nooit tegen!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:37:00 #122
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145084041
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:35 schreef delano.888 het volgende:
Echt, sorry maar ik snap niet waarom sommige mensen niet gewoon door leren voor schakelen. Dan duurt het maar iets langer maar je hebt er zoooooveel meer aan. Bijvoorbeeld als je een auto leent van iemand. Volgens mij is het nog minder dan 10% automaat in Nederland. Ik kom ze in ieder geval vrijwel nooit tegen!
en het maakt het autorijden ook een stuk leuker/actiever imo
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145084351
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:35 schreef delano.888 het volgende:
Echt, sorry maar ik snap niet waarom sommige mensen niet gewoon door leren voor schakelen. Dan duurt het maar iets langer maar je hebt er zoooooveel meer aan. Bijvoorbeeld als je een auto leent van iemand. Volgens mij is het nog minder dan 10% automaat in Nederland. Ik kom ze in ieder geval vrijwel nooit tegen!
Sommige mensen kúnnen het gewoon niet, geloof me.
Heb een leerlinge gehad die al op ruim 50 lessen zat en iedere les leek wel de 1e zo beroerd ging het.
Toen ik haar voorstelde om misschien toch maar automaat te gaan rijden werd ze kwaad......
Als iets niet lukt moet men niet tegen beter weten in oneindig door blijven gaan vind ik.
pi_145084463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Sommige mensen kúnnen het gewoon niet, geloof me.
Heb een leerlinge gehad die al op ruim 50 lessen zat en iedere les leek wel de 1e zo beroerd ging het.
Toen ik haar voorstelde om misschien toch maar automaat te gaan rijden werd ze kwaad......
Als iets niet lukt moet men niet tegen beter weten in oneindig door blijven gaan vind ik.
Ok. Maar dan moet je vervolgens niet verwachten dat iedere werkgever wel even een automaat voor je aanschaft :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145084746
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ok. Maar dan moet je vervolgens niet verwachten dat iedere werkgever wel even een automaat voor je aanschaft :')
Als je alleen maar een automaatrijbewijs hebt zit er weinig anders op denk je niet?
En in overleg is alles mogelijk.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:08:51 #126
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145084845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je alleen maar een automaatrijbewijs hebt zit er weinig anders op denk je niet?
En in overleg is alles mogelijk.
Denk dat een werkgever dan eerder naar een ander op zoek zou gaan die wel kan schakelen i.p.v. er extra geld voor uit te trekken :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 11:10:00 #127
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145084870
Voordat ik begon met rijles vroeg ik me ook altijd af van, waarom rijd het overgrote merendeel in NL in een handbak? Automaat is toch veel makkelijker??

Nu ik bijna een jaar mn rijbewijs heb wil ik hier deels op terugkomen;
Schakelen is, als je het eenmaal gewoon gewend bent, niks lastigs en inderdaad wel leuk soms omdat je zelf kan kiezen hoe hoog je 'm in de toeren jaagt voordat je doorschakelt.

Echter, elke keer dat ik tot nu toe in de file heb gestaan dacht ik bij mezelf....goddamn, had ik nu maar een automaat :')
pi_145084926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Denk dat een werkgever dan eerder naar een ander op zoek zou gaan die wel kan schakelen i.p.v. er extra geld voor uit te trekken :P
En ik denk van niet. Kunnen schakelen of niet heeft geen bal met je werk te maken tenzij je chauffeur bent.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:12:33 #129
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145084940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
Voordat ik begon met rijles vroeg ik me ook altijd af van, waarom rijd het overgrote merendeel in NL in een handbak? Automaat is toch veel makkelijker??

Nu ik bijna een jaar mn rijbewijs heb wil ik hier deels op terugkomen;
Schakelen is, als je het eenmaal gewoon gewend bent, niks lastigs en inderdaad wel leuk soms omdat je zelf kan kiezen hoe hoog je 'm in de toeren jaagt voordat je doorschakelt.

Echter, elke keer dat ik tot nu toe in de file heb gestaan dacht ik bij mezelf....goddamn, had ik nu maar een automaat :')
In een file of in druk stadsverkeer zou ik ook een automaat willen :@
Maar het liefste speel ik gewoon met de koppeling O+
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:14:08 #130
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145084982
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

En ik denk van niet. Kunnen schakelen of niet heeft geen bal met je werk te maken tenzij je chauffeur bent.
Maar Satanslayer geeft aan dat hij iets wil doen met studentchauffeur o.i.d. , en dan lijkt het me niet dat ze je dan zo even een automaat onder je kont drukken :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 11:16:17 #131
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145085040
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:12 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

In een file of in druk stadsverkeer zou ik ook een automaat willen :@
Maar het liefste speel ik gewoon met de koppeling O+
Nou, toen ik vorige week urenlang in een oneindige satan in de hel file zat die zo'n beetje vanaf Antwerpen tot Breda duurde, en ik serieus een trillend linkerbeen kreeg van con-ti-nu de koppeling laten komen om maar in de 1 een beetje door te kunnen rollen, was de lol er echt wel vanaf :P
pi_145085074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Maar Satanslayer geeft aan dat hij iets wil doen met studentchauffeur o.i.d. , en dan lijkt het me niet dat ze je dan zo even een automaat onder je kont drukken :P
Dat had ik even gemist, my bad!
Dan is het idd wel handig als je kan schakelen als je de boel niet wil verwoesten.
pi_145085148
2e keer op geweest en opnieuw gezakt. Geen ingrepen of iets dergelijks gehad. Bij het wegrijden bij het CBR (klein uitritje) kwam een auto van links die de straat in wilde waar ik dus uit kwam. Opzich geen probleem, was het niet zo dat achter de linkerachterband een brommer zat geplakt. Examinator zei; Kijk die brommer meer niet.

Verder nog een keer gehad dat een auto van rechts kwam (stapvoets) en die was nog ruim 100 meter weg, vergat ik te remmen (was in de 2e minuut van het examen). Verder ging alles goed en toch gezakt.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:27:42 #134
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145085353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:20 schreef Poepz0r het volgende:
2e keer op geweest en opnieuw gezakt. Geen ingrepen of iets dergelijks gehad. Bij het wegrijden bij het CBR (klein uitritje) kwam een auto van links die de straat in wilde waar ik dus uit kwam. Opzich geen probleem, was het niet zo dat achter de linkerachterband een brommer zat geplakt. Examinator zei; Kijk die brommer meer niet.

Verder nog een keer gehad dat een auto van rechts kwam (stapvoets) en die was nog ruim 100 meter weg, vergat ik te remmen (was in de 2e minuut van het examen). Verder ging alles goed en toch gezakt.
Wat deed je fout volgens de examinator dan?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145085370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:27 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Wat deed je fout volgens de examinator dan?
Ik had die brommer moeten zien, maar die zat echt achter de linkerkant van de auto en kon ik niet zien. Ik reed niet door ofzo, maar gaf hem de indruk dat ik wilde gaan rijden zeg maar.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:30:51 #136
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145085433
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik had die brommer moeten zien, maar die zat echt achter de linkerkant van de auto en kon ik niet zien. Ik reed niet door ofzo, maar gaf hem de indruk dat ik wilde gaan rijden zeg maar.
Je moet beter kijken dus :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145085488
Vooruit kijken, maar kon hem echt niet zien verder. Het is niet iets wat de hele tijd plaatsvond, maar er lijkt wel totaal geen ruimte meer van; Oke komt misschien door de spanning, kan keer gebeuren ofzo.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:34:18 #138
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145085532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:32 schreef Poepz0r het volgende:
Vooruit kijken, maar kon hem echt niet zien verder. Het is niet iets wat de hele tijd plaatsvond, maar er lijkt wel totaal geen ruimte meer van; Oke komt misschien door de spanning, kan keer gebeuren ofzo.
Hoeveel lessen heb je nu gehad?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145085582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:34 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je nu gehad?
40 ofzo denk ik? Heb wel de pech gehad dat ik bij mijn vorige rijschool een pakket had en hij besloot failliet te gaan :D

Ik onderwaardeer mijzelf. Ik kan fantastisch smooth rijden, maar bij zo'n examen heb ik last van wat faalangst ofzo. Geen spanning puur angst om.
pi_145085598
Punt is nieuw examen aanvragen + lessen + vrije dag. Kost allemaal zo achterlijk veel geld.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:36:32 #141
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145085613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

40 ofzo denk ik? Heb wel de pech gehad dat ik bij mijn vorige rijschool een pakket had en hij besloot failliet te gaan :D

Ik onderwaardeer mijzelf. Ik kan fantastisch smooth rijden, maar bij zo'n examen heb ik last van wat faalangst ofzo. Geen spanning puur angst om.
Oh ;(
Dat is wel ruk ja :P
3 keer is scheepsrecht ^O^
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:28:45 #142
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_145099453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:36 schreef Poepz0r het volgende:
Punt is nieuw examen aanvragen + lessen + vrije dag. Kost allemaal zo achterlijk veel geld.
Ik snap je helemaal. Ik moet zelf de 21e op voor de tweede keer. De eerste keer ben ik gezakt op kijken en de koppeling vanwege de zenuwen. Ik heb gelukkig wel Propranolol gekregen van de dokter. Ik moest het een keertje proberen, maar dat heb ik voor een presentatie gedaan. Het middeltje werkte wel goed.
pi_145101101
ik heb de nieuwe rijschool benaderd en een proefles aangevraagd, wat wel ¤66 kost [voor 1,5u] is dat niet afzetterij? bij mn vorige rijschool gewoon gratis [bij aanschaf pakket]..

Bij die proefles van de nieuwe instructeur kan dan bevestigd worden of ik beter verder kan lessen in schakel of in automaat.

Daarom moet ik me echt bewijzen tegen hem, omdat ik het ook echt wil! Met automaat schiet ik niks op, gezien mijn motief om me rijbewijs te halen meer kans op werk is. Ik hoop dat hij me goedkeurt, anders zit er niks anders op, want ik wil ook niet tegen beter weten in 80 lessen gaan nemen en dan slagen en vervolgens een gevaar zijn op de weg... Zit al op de ¤700 voor het lessen alleen al :'((

Ps. zijn er mensen die gelest hebben met de RIS methode? Schijnt heel goed te werken en aangezien ik dat de vorige keer niet heb gehad is DIT hét misschien??
pi_145103500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:14 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ik heb de nieuwe rijschool benaderd en een proefles aangevraagd, wat wel ¤66 kost [voor 1,5u] is dat niet afzetterij? bij mn vorige rijschool gewoon gratis [bij aanschaf pakket]..
Mijn rijinstructeur rekende ¤40 per uur dus hoewel ietsje duurder valt het wel mee.
quote:
Bij die proefles van de nieuwe instructeur kan dan bevestigd worden of ik beter verder kan lessen in schakel of in automaat.

Daarom moet ik me echt bewijzen tegen hem, omdat ik het ook echt wil! Met automaat schiet ik niks op, gezien mijn motief om me rijbewijs te halen meer kans op werk is. Ik hoop dat hij me goedkeurt, anders zit er niks anders op, want ik wil ook niet tegen beter weten in 80 lessen gaan nemen en dan slagen en vervolgens een gevaar zijn op de weg... Zit al op de ¤700 voor het lessen alleen al :'((
Waarom zou je je tegen die instructeur moeten bewijzen als je nu al weet dat je een rijbewijs voor handgeschakelde auto's wil?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145104726
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:14 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ik heb de nieuwe rijschool benaderd en een proefles aangevraagd, wat wel ¤66 kost [voor 1,5u] is dat niet afzetterij? bij mn vorige rijschool gewoon gratis [bij aanschaf pakket]..

Bij die proefles van de nieuwe instructeur kan dan bevestigd worden of ik beter verder kan lessen in schakel of in automaat.

Daarom moet ik me echt bewijzen tegen hem, omdat ik het ook echt wil! Met automaat schiet ik niks op, gezien mijn motief om me rijbewijs te halen meer kans op werk is. Ik hoop dat hij me goedkeurt, anders zit er niks anders op, want ik wil ook niet tegen beter weten in 80 lessen gaan nemen en dan slagen en vervolgens een gevaar zijn op de weg... Zit al op de ¤700 voor het lessen alleen al :'((

Ps. zijn er mensen die gelest hebben met de RIS methode? Schijnt heel goed te werken en aangezien ik dat de vorige keer niet heb gehad is DIT hét misschien??
Hoeveel lessen heb je nou gehad dan? Want het schakelen is ook gewoon kwestie van wennen. De 1 pakt het sneller op dan de ander, maar dat betekent niet dat jij het niet kan of nooit zal kunnen.

Ik zie het meer als een faal van je vorige instructeur dat hij je in een automaat af wil laten rijden. Hij moet het jou leren en ondersteunen waar nodig.

Doe gewoon die intake en zeg gewoon niks over dat hele schakel gebeuren en ga gewoon lekker rijden en laat zien wat je kan.
pi_145116244
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:14 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ik heb de nieuwe rijschool benaderd en een proefles aangevraagd, wat wel ¤66 kost [voor 1,5u] is dat niet afzetterij? bij mn vorige rijschool gewoon gratis [bij aanschaf pakket]..

Bij die proefles van de nieuwe instructeur kan dan bevestigd worden of ik beter verder kan lessen in schakel of in automaat.

Daarom moet ik me echt bewijzen tegen hem, omdat ik het ook echt wil! Met automaat schiet ik niks op, gezien mijn motief om me rijbewijs te halen meer kans op werk is. Ik hoop dat hij me goedkeurt, anders zit er niks anders op, want ik wil ook niet tegen beter weten in 80 lessen gaan nemen en dan slagen en vervolgens een gevaar zijn op de weg... Zit al op de ¤700 voor het lessen alleen al :'((

Ps. zijn er mensen die gelest hebben met de RIS methode? Schijnt heel goed te werken en aangezien ik dat de vorige keer niet heb gehad is DIT hét misschien??
700 euro is peanuts, dat zijn gemiddeld 15 lessen ofzo. Tegenwoordig ben je al snel 1500-2000 kwijt hoor merk ik.
pi_145118926
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

700 euro is peanuts, dat zijn gemiddeld 15 lessen ofzo. Tegenwoordig ben je al snel 1500-2000 kwijt hoor merk ik.
Dat is dan ook al minimaal ja, een pakket met 25 uur kost gemiddeld al 1700 euro :') (met slagingsgarantie TTT theorie etc)
Ik heb het laatst even uitgerekend, 100 uur a 43euro = 4300 euro, 3x theorie bij CBR = 200 ongeveer, 3x theorie bij Examencentrum = 500 euro.
20 uur aan gecancelde lessen = 880 euro.

4350 + 200 + 500 + 880 = bijna 6000 euro.
Even ter vergelijking.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Deze 147 uit 2006 kost 6000 euro :') Oftewel, ik had een leuke Alfa kunnen kopen _O-

Maar daar staat nu wel tegenover dat ik het rijbewijs heb, en dat ik lekker de hele wereld rondcross sinds een paar weken :D
pi_145119650
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:27 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

Maar daar staat nu wel tegenover dat ik het rijbewijs heb, en dat ik lekker de hele wereld rondcross sinds een paar weken :D
En dat is heel belangrijker, want dat hou je je hele leven.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 10:56:50 #149
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145119663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:27 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Dat is dan ook al minimaal ja, een pakket met 25 uur kost gemiddeld al 1700 euro :') (met slagingsgarantie TTT theorie etc)
Ik heb het laatst even uitgerekend, 100 uur a 43euro = 4300 euro, 3x theorie bij CBR = 200 ongeveer, 3x theorie bij Examencentrum = 500 euro.
20 uur aan gecancelde lessen = 880 euro.

4350 + 200 + 500 + 880 = bijna 6000 euro.
Even ter vergelijking.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Deze 147 uit 2006 kost 6000 euro :') Oftewel, ik had een leuke Alfa kunnen kopen _O-

Maar daar staat nu wel tegenover dat ik het rijbewijs heb, en dat ik lekker de hele wereld rondcross sinds een paar weken :D
Oef, dan kom ik er met mijn 1700 euro totaal beter vanaf :P

Maar ja, ik was dan ook in een keer geslaagd voor theorie/praktijk en zonder TTT O-)
pi_145119748
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef delano.888 het volgende:

[..]

En dat is heel belangrijker, want dat hou je je hele leven.
Zo is het! En die 6000 euro kosten heb je er met 5-6 maanden werken ook al uit.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:04:00 #151
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_145128516
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef delano.888 het volgende:

[..]

En dat is heel belangrijker, want dat hou je je hele leven.
Tenzij je punten gaat verzamelen :)
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:16:03 #152
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_145135003
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:04 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Tenzij je punten gaat verzamelen :)
Dat heb je gelukkig wel grotendeels in eigen hand. Ik merk wel dat ik bepaalde handelingen soms niet meer of versneld uitvoer nu ik mijn rijbewijs heb wat niet altijd verstandig kan zijn, maar andere zaken (dode hoek-controle op snelweg) juist heb aangescherpt.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_145135741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oef, dan kom ik er met mijn 1700 euro totaal beter vanaf :P

Maar ja, ik was dan ook in een keer geslaagd voor theorie/praktijk en zonder TTT O-)
mag ik je aanraken?
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:22:49 #154
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145150237
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:35 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

mag ik je aanraken?
Nee ga weg.
pi_145151360
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee ga weg.
En ik dan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:30:03 #156
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145152195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:03 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En ik dan?
Nou vooruit, alleen als we daarna ook gaan muilen.
pi_145152753
vandaag rijles na een nachtdienst.. geen succes ;(
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_145158180
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:44 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

thanks voor de nodige ondersteuning! Echter gaat het rijden juist niet goed, anders zegt mn instructeur niet dat ik beter in automaat kan gaan lessen..
Heb al bijna 20lessen gehad, maar het gaat weer steeds mis. Denk je dat het een goeie keuze is dat ik dat doe? Of moet ik alleen een andere instructeur nemen, maar wel in schakel blijven lessen?? Mn ouders zijn er best wel teleurgesteld om en ikzelf ook want had verwacht dat ik het wel kon.
Je zei toch dat je 3 weken niet had gelest? Ik denk dat dat ook meespeelt. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar na 3 weken moet je weer inkomen en grote kans dat je bepaalde handelingen bent vergeten en niet meer automatisch doet.

Als je regelmatig lest, ga je de handelingen vanzelf automatisch uitvoeren. Zoals het schakelen, in z'n 1 zetten als je stilstaat voor een stoplicht en richting aangeven bij elke zijdelingse verplaatsing. Ik zou gewoon in een schakelbak blijven lessen als ik jou was.
pi_145170255
Vanochtend vroeg (7 u) met dikke mist gereden & voor het eerst in het donker dus dat was wel even wennen en tegelijk leuk om te doen.

Alleen er is wat mij eigenlijk nog steeds bezig houdt. Op een 80 km weg stond een bord werkverkeer inclusief maximum snelheid van 30 kilometer per uur, maar er was nergens een einde verbod bord en niemand hield zich aan die maximum snelheid.

Ik wist echt niet wat ik moest doen. Als ik 30 had gereden dat hele lange stuk dan had dat voor een hoop getoeter en inhaal manoevres geleid (alles behalve veilig met dikke mist) dus besloot wel snelheid te minderen naar 50 (waarbij sommige mij alsnog inhaalde overigens) waarbij ik eigenlijk alsnog veel te hard reed. Ik vroeg dit uiteraard aan mijn instructeur en die zei dat ik eigenlijk ook 30 zou moeten blijven rijden. Maar ik blijf het maar vreemd vinden. Net alsof ze gewoon vergeten waren om weer het einde aan te duiden. Het was ook niet een klein stukje, maar duurde zeker 5 minuten voordat ik weer ergens de bebouwde kom in reed. Binnen de bebouwde kom zie je wel gewoon altijd een einde verbod bord.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat er precies van je verwacht wordt in zo'n situatie. Heb ik iets over het hoofd gezien?
pi_145170602
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:50 schreef Foxiee het volgende:
Vanochtend vroeg (7 u) met dikke mist gereden & voor het eerst in het donker dus dat was wel even wennen en tegelijk leuk om te doen.

Alleen er is wat mij eigenlijk nog steeds bezig houdt. Op een 80 km weg stond een bord werkverkeer inclusief maximum snelheid van 30 kilometer per uur, maar er was nergens een einde verbod bord en niemand hield zich aan die maximum snelheid.

Ik wist echt niet wat ik moest doen. Als ik 30 had gereden dat hele lange stuk dan had dat voor een hoop getoeter en inhaal manoevres geleid (alles behalve veilig met dikke mist) dus besloot wel snelheid te minderen naar 50 (waarbij sommige mij alsnog inhaalde overigens) waarbij ik eigenlijk alsnog veel te hard reed. Ik vroeg dit uiteraard aan mijn instructeur en die zei dat ik eigenlijk ook 30 zou moeten blijven rijden. Maar ik blijf het maar vreemd vinden. Net alsof ze gewoon vergeten waren om weer het einde aan te duiden. Het was ook niet een klein stukje, maar duurde zeker 5 minuten voordat ik weer ergens de bebouwde kom in reed. Binnen de bebouwde kom zie je wel gewoon altijd een einde verbod bord.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat er precies van je verwacht wordt in zo'n situatie. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Een verbodsbord ten behoeve van snelheid geldt tot de volgende kruising. Kwam je in die vijf minuten een kruising tegen?
Get stoned
pi_145171110
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:57 schreef Hinder het volgende:

[..]

Een verbodsbord ten behoeve van snelheid geldt tot de volgende kruising. Kwam je in die vijf minuten een kruising tegen?
Nee, het was 1 lange rechte weg (wel met bochten ofcours) tot ik weer de bebouwde kom in reed. Het was ook een lang stuk, zal zeker wel een kilometer of 3/4 zijn geweest.

Ik heb wel het idee dat ik iets over het hoofd heb gezien of dat ik ergens niet van op de hoogte ben qua regel.

Ik kan eventueel wel even vragen waar het precies was aan mijn instructeur. Zelf vergeet ik altijd waar ik precies ben geweest na het rijden. Enige wat ik nog herinner is dat ik in Amersfoort heb gereden, maar alles eromheen weet ik niet meer _O-
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:52:09 #162
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_145191042
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:48 schreef MissStevie het volgende:
vandaag rijles na een nachtdienst.. geen succes ;(
Meer koffie c_/
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_145192151
oke ben net weer bezig geweest met theorie [ook belangrijk!!] en de oefen examen en ik had hem helaas weer niet gehaald, maar het het wél goed gemaakt naar mijn mening. Vooral het onderdeel kennis van verkeersregels. Echter bij een fout weet ik niet waarom die fout is, kan iemand die uitleggen?? zie bijlage.

en ook in de bijlage welke vragen ik allemaal fout had, gaat de goede kan op en binnenkort maar eens examen aanvragen!



pi_145192169
Tuurlijk moet je die voorlaten gaan, hij komt tenslotte van rechts.
pi_145192191
ik dacht dat het juist geen kruispunt was en dan heeft rechtdoorgaand verkeer voorrang.
btw. in die afbeelding is niet te zien dat het een dijk is dus een list vraag denk ik?
pi_145192227
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:
maar het is in eerste instantie geen kruispunt, volgens mij. en een brommer is altijd langzamer
dat is zeker waar, maar hij moet in feite invoegen he.
toegegeven, in de praktijk zal je hem écht niet voor laten gaan, maar in theorie moet het wel _O-
pi_145192269
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:37 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

dat is zeker waar, maar hij moet in feite invoegen he.
toegegeven, in de praktijk zal je hem écht niet voor laten gaan, maar in theorie moet het wel _O-
ja, daarom ik vul alles in volgens het principe: wat zou IK doen in deze situatie en wat is logisch? Doorrijden dus. Brommer moet sws vertragen omdat hij goed moet kijken naar de weg waar die wilt in gaan voegen.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:42:00 #168
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_145192338
Het is trouwens een motor geen brommer.

en het is een gelijkwaardig krijspunt, anders zou er of een bord staan dat het een voorangsweg is of dat de motor voorang had moeten verlenen.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_145196248
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:42 schreef De_Dakgoot het volgende:
krijspunt
Aaaaaaaaahhhh .
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145196397
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:39 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

ja, daarom ik vul alles in volgens het principe: wat zou IK doen in deze situatie en wat is logisch? Doorrijden dus. Brommer moet sws vertragen omdat hij goed moet kijken naar de weg waar die wilt in gaan voegen.
Dat gaat natuurlijk niet op. Je moet gewoon volgens de regels handelen, of je 't er nu wel of niet mee eens bent. Op je examens word je hier gewoon op afgerekend. En terecht.
Get stoned
pi_145196759
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:39 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Brommer moet sws vertragen omdat hij goed moet kijken naar de weg waar die wilt in gaan voegen.
De motor wil niet invoegen.
Hij wil op de gelijkwaardige kruising rechtsaf.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:11 schreef Hinder het volgende:
Dat gaat natuurlijk niet op. Je moet gewoon volgens de regels handelen, of je 't er nu wel of niet mee eens bent. Op je examens word je hier gewoon op afgerekend. En terecht.
Daarom juist goed dat hij het invult zoals hij het zou doen.
Dan zakt hij en heeft het examen goed gewerkt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145301556
Ben vandaag begonnen met een van de belangrijkste onderdelen van de rijopleiding: kijktechniek.

Binnenspiegel, buitenspiegel en over de schouder. Pfff begin het nu al irritant te vinden. Hoop dat het snel automatisme wordt bij mij, want ik moet er nog teveel bij nadenken :') Soms vergeet ik bv terug te schakelen, omdat ik druk bezig ben met het scannen van de omgeving.

Maargoed, het was de 1ste keer. Volgens m'n instructeur heb je leerlingen die zelfs bij het praktijkexamen massaal de mist ingaan bij het kijken. Zo had hij pas een leerling die van de 10x rechts afslaan, maar 1x over de schouder keek :') Die was keihard gezakt dus. Terwijl ze tijdens de lessen wel ging kijken.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:00:32 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145301703
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:55 schreef Sander166 het volgende:

Maargoed, het was de 1ste keer. Volgens m'n instructeur heb je leerlingen die zelfs bij het praktijkexamen massaal de mist ingaan bij het kijken. Zo had hij pas een leerling die van de 10x rechts afslaan, maar 1x over de schouder keek :') Die was keihard gezakt dus. Terwijl ze tijdens de lessen wel ging kijken.
De meeste mensen lijken het ook direct na het halen van het rijbewijs over boord te zetten, wat een hoop bijna botsingen door niet kijken oplevert.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145331989
Aangezien ik toch al "ontmaskerd" ben als "Braddie"
19 november afrijden _O_
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:59:17 #175
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145332992
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:30 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Aangezien ik toch al "ontmaskerd" ben als "Braddie"
19 november afrijden _O_
Braddie? Holy shit, you're back!

:D
pi_145334094
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Braddie? Holy shit, you're back!

:D
Yes i`m back! :D
pi_145336857
vandaag voor het eerst écht alleen gereden. moest even naar het winkelcentrum voor iets. ernaartoe ging goed, alleen op de parkeerplaats op de terugweg wilde die nog wel eens afslaan. nu had de auto (daihatsu sirion) een kleinere motor dan mn lesauto (VW polo), dus het is even wennen met de koppeling nog (iets meer gas bij geven bij het wegrijden), maar uiteindelijk went dat ook wel gelukkig :)

Nu mag ik zaterdag voor het eerst écht een heel eind rijden. naar Denemarken (heb familie daar). dus ben heel benieuwd hoe dat gaat. heb er wel heel veel zin in *O*
"Get busy living, or get busy dying"
pi_145337122
Toen ik voor het eerst alleen reed had ik m'n auto een beetje bergaf geparkeerd, heb volgens mij 5 minuten staan proberen daar uit te komen voordat het me lukte zonder dat 'ie af sloeg. Moet je effe gevoel voor krijgen. ;)
Flesje bier
pi_145337150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:30 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Aangezien ik toch al "ontmaskerd" ben als "Braddie"
19 november afrijden _O_
Niet om te kloten, maar heb je nu je theorie gehaald? Neem aan van wel als je mag afrijden?
Flesje bier
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 18:13:16 #180
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145337260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:58 schreef BazZz2 het volgende:
vandaag voor het eerst écht alleen gereden. moest even naar het winkelcentrum voor iets. ernaartoe ging goed, alleen op de parkeerplaats op de terugweg wilde die nog wel eens afslaan. nu had de auto (daihatsu sirion) een kleinere motor dan mn lesauto (VW polo), dus het is even wennen met de koppeling nog (iets meer gas bij geven bij het wegrijden), maar uiteindelijk went dat ook wel gelukkig :)

Nu mag ik zaterdag voor het eerst écht een heel eind rijden. naar Denemarken (heb familie daar). dus ben heel benieuwd hoe dat gaat. heb er wel heel veel zin in *O*
Holy cow, ga je in een daihatsu sirion naar Denemarken rijden? :P succes, ik vond een half uur in zo'n ding rijden al een ramp.

Nee maar even positief, veel plezier! Je eerste road trip is altijd awesome :Y
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:15:10 #181
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145337314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:33 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Yes i`m back! :D
Bradster is back :o :D *O*
Hoe gaat het met je rijlessen knul?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:25:54 #182
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_145337579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:58 schreef BazZz2 het volgende:, alleen op de parkeerplaats op de terugweg wilde die nog wel eens afslaan.
Herkenbaar :D
Ook een overstap van diesel naar benzine?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_145338120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:25 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Herkenbaar :D
Ook een overstap van diesel naar benzine?
jup :)
"Get busy living, or get busy dying"
pi_145338143
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Holy cow, ga je in een daihatsu sirion naar Denemarken rijden? :P succes, ik vond een half uur in zo'n ding rijden al een ramp.

Nee maar even positief, veel plezier! Je eerste road trip is altijd awesome :Y
al eens eerder gedaan hoor, gaat best wel goed
"Get busy living, or get busy dying"
pi_145352601
quote:
12s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:09 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Niet om te kloten, maar heb je nu je theorie gehaald? Neem aan van wel als je mag afrijden?
Theorie heb ik echt al 5 maanden in m`n zak
pi_145353621
Maandag eerste keer achter het stuur stappen :o vind t stiekem wel een beetje spannend :')
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:56:39 #187
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145357560
Geslaagd!!!!!!!!! Woohoo! Party! w/

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145357678
quote:
6s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:56 schreef Dagoduck het volgende:
Geslaagd!!!!!!!!! Woohoo! Party! w/
Gefeliciteerd ^O^.
Get stoned
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:11:36 #189
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_145357994
quote:
6s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:56 schreef Dagoduck het volgende:
Geslaagd!!!!!!!!! Woohoo! Party! w/
Van harte :)
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_145360425
Tot m`n examen de 19e heb ik nog 28 les uur geplanned _O_
Aandachtspuntje bij de TTT was het kijken, dat was op bepaalde punten toch minder, en in die 28 uur moet het zéker goed komen.
Afrijden gebeurd met een faalangstexamen, en ik mag met stressverlichtende medicatie rijden, dus ik heb ook alvast een pilletje aangevraagd bij de dokter.

Dus ga vást de 1e x slagen.

Ook omdat m`n instructeur de dinsdag voor m`n TTT zei dat ik al op praktijkexamen niveau auto reed en dat ik dus als het een examen was geweest het pasje zou hebben gehad, maarja, stress + faalangst..
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 13:21:24 #191
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145362132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:25 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Tot m`n examen de 19e heb ik nog 28 les uur geplanned _O_

Damn..... hoeveel les heb je inmiddels in totaal wel niet gehad dan?

quote:
Ook omdat m`n instructeur de dinsdag voor m`n TTT zei dat ik al op praktijkexamen niveau auto reed en dat ik dus als het een examen was geweest het pasje zou hebben gehad.
Op zich zei je dat ook maanden geleden al.... maar goed, ik gun het je van harte hoor! Dat je maar eindelijk eens mag slagen! ^O^
pi_145362234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn..... hoeveel les heb je inmiddels in totaal wel niet gehad dan?
[..]
Op zich zei je dat ook maanden geleden al.... maar goed, ik gun het je van harte hoor! Dat je maar eindelijk eens mag slagen! ^O^
Klopt, dat zei ik maanden geleden ook al, maar toen kreeg ik een andere instructeur en was het weer minder..

Ik heb het opgevraagd, tot vandaag 123 les uur :') aan het eind van de rit heb ik 152 uur gereden.
Mijn vader zei vorige week
quote:
Als je maar niet denkt dat jij in mijn auto komt te rijden met die vrienden van je, of uberhaupt... Want ik vind dat je met het lessen moet stoppen als je er zo lang over doet.
Dat was ook erg motiverend.

Terwijl hij niet weet dat ik van, instructeur 1 gedurende 35 les uur NIKS heb geleerd, ja.. schakelen, spiegelen, basis controles, maar niet bijzondere verrichtingen.
Van instructeur 2 leerde ik voldoende, maar dat was echt een zeurkous en die zei ook op een gegeven moment tijdens het achteruit inparkeren
quote:
Autorijden is echt niet jouw ding he
En dat was ook na 40-45 uur les.
En bij instructeur 3 had ik na 2 lessen al mijn onzekerheden er al uit omdat die man mij gewoon álles liet doen wat ik op dat moment prettig vond en waar van hij vond dat het mij een zekerheidsboost zou geven, hij had ook zoiets van
quote:
Je mag best af en toe wat sneller optrekken bij het stoplicht met mijn toestemming, en ik laat je ook gewoon alleen rijden, dan ga ik achterin zitten, want dat is goed voor je zelfvertrouwen, en dat heb jij nodig
Bij die 3e instructeur les ik nu ook een kleine 30 uur ondertussen, en die man geeft mij echt op een hele fijne manier les waardoor ik tegenwoordig niet meer zwetend achter het stuur zit, maar luidkeels samen met hem zit mee te zingen met muziek en in de stoel zit te swingen, en gewoon af en toe lekker gek doen, bij een benzinepomp stoppen, en dan gewoon lekker onder het genot van een broodje en bakkie koffie beetje doornemen hoe en wat er nou goed ging, en wat er de volgens keer gaat gebeuren, en af en toe zoeken we een parkeerplaats op en gaan we kijken hoe snel ik kan slalomen zonder dat de achterkant uitbreekt _O_

(Is overigens een antiliaan _O_ )

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2014 13:33:43 ]
pi_145365786
Ik zit nu op +- 15 uur, volgende week donderdag TTT en 31e examen. Tot die tijd zal ik nog 22.50 uur achter het stuur kruipen, dus dat worden een drukke 3 weken. Gister navigatie gereden van mijn huis naar CBR en daar geoefend met het parkeren. Laatst genoemde vond ik nog wel wat lastig, maar dat komt nog wel. Als ik het meteen haal dan heb ik er 2 maandjes over gedaan wat mooi zou uitkomen want in november ben ik jarig :9

Zit al stiekem te kijken naar een starters auto, maar ben er nog niet helemaal over uit. Mijn hart zegt Alfa Romeo 147 (+- 2.500), maar altijd als ik 'alfa romeo' laat vallen tijdens een gesprek dan krijg ik ellenlange verhalen van mensen waarbij de auto meer in de garage stond dan op de weg _O-
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 15:51:47 #194
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145366268
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:34 schreef Foxiee het volgende:

Zit al stiekem te kijken naar een starters auto, maar ben er nog niet helemaal over uit. Mijn hart zegt Alfa Romeo 147 (+- 2.500), maar altijd als ik 'alfa romeo' laat vallen tijdens een gesprek dan krijg ik ellenlange verhalen van mensen waarbij de auto meer in de garage stond dan op de weg _O-
Haha deed ik ook al tijdens mijn rijlessen :P

En ja ik vind Alfa's ook zeer mooi, maar heb het ook niet aangedurfd....
Daarvoor in de plaats is mijn eerste auto een Astra G geworden. Een stuk saaier en suffer dan een Alfa ja, maar anderzijds... ik heb er nu al 13.000 plezierige kms mee rondgereden en hij heeft me geen enkele keer laten staan :)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:39:58 #195
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145373311
quote:
11s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 02:06 schreef d4v1d het volgende:
Maandag eerste keer achter het stuur stappen :o vind t stiekem wel een beetje spannend :')
Zoek je wel een mooie boom uit om hem tegen te parkeren :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:40:50 #196
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145373352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:34 schreef Foxiee het volgende:
Zit al stiekem te kijken naar een starters auto, maar ben er nog niet helemaal over uit. Mijn hart zegt Alfa Romeo 147 (+- 2.500), maar altijd als ik 'alfa romeo' laat vallen tijdens een gesprek dan krijg ik ellenlange verhalen van mensen waarbij de auto meer in de garage stond dan op de weg _O-
Alfa's zijn prima auto's :Y
Moet je wel een diesel hebben, benzine is gewoon pure aids :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145373570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Alfa's zijn prima auto's :Y
Moet je wel een diesel hebben, benzine is gewoon pure aids :@
Wat hij zegt ^ Het kost je wat meer in de wegenbelasting per kwartaal maar haal álsjeblieft een JTD.
pi_145400767
Ik heb nu een maand mn rijbewijs en ben ook aan het kijken naar tweedehandsjes, maar mn moeder zegt dat het niet handig is om nu al een auto te nemen. Ik heb wel een aardig bedrag aan spaargeld achter de hand, maar verder geen extra inkomen.

Is het verstandig om dan een auto te kopen? Of moet ik gewoon even wachten.

Ik mag de auto van mn moeder niet lenen omdat het een leaseauto is. Mag alleen als zij ernaast zit. De auto van mn oma mag ik wel soms lenen, maar die woont 10 km bij mij vandaan.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_145400832
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:58 schreef BazZz2 het volgende:
Ik heb nu een maand mn rijbewijs en ben ook aan het kijken naar tweedehandsjes, maar mn moeder zegt dat het niet handig is om nu al een auto te nemen. Ik heb wel een aardig bedrag aan spaargeld achter de hand, maar verder geen extra inkomen.
Is het verstandig om dan een auto te kopen? Of moet ik gewoon even wachten.
Ik mag de auto van mn moeder niet lenen omdat het een leaseauto is. Mag alleen als zij ernaast zit. De auto van mn oma mag ik wel soms lenen, maar die woont 10 km bij mij vandaan.
Heb je helemaal 0 inkomen? Dan is t inderdaad een slecht idee om een auto te nemen. Benzine, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, zorgt er voor dat je spaargeld een keer opraakt en wat doe je dan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145400990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:58 schreef BazZz2 het volgende:
Is het verstandig om dan een auto te kopen? Of moet ik gewoon even wachten.
Dat is een vraag je alleen zelf kunt beantwoorden.

Waarom vindt je moeder het 'niet handig' om 'nu al' een auto te nemen?

Je kunt bedenken hoe en hoe vaak je hem wil gaan gebruiken. Dan kun je uitrekenen hoeveel je dat ongeveer gaat kosten.
Daarna is het aan jou om te bepalen of je de kosten/baten verhouding acceptabel is.

*edit: Als je geen inkomen hebt dan ben je met een auto inderdaad snel door je spaargeld heen.

Ben je van plan om maar heel af en toe met de auto te gaan dan zou je ook kunnen overwegen om je in te schrijven op een site voor particulier auto huren. Dan huur je er een wanneer het nodig is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145404877
zijn er mensen hier eignelijk die alleen automaat hebben? en wat vinden jullie, heb je 24 lessen daarvoor nodig of minder?
pi_145404971
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:17 schreef TheSatanSlayer het volgende:
en wat vinden jullie, heb je 24 lessen daarvoor nodig of minder?
Niemand hier kan je vertellen hoeveel lessen je nodig hebt.
Je kan een vlotte leerling zijn, een gemiddelde, een langzame leerling of een Bradster.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_145405921
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:17 schreef TheSatanSlayer het volgende:
zijn er mensen hier eignelijk die alleen automaat hebben? en wat vinden jullie, heb je 24 lessen daarvoor nodig of minder?
Waarom wil je per se een automaat dan? Heb je al gereden bij een andere rijschool?

Schakelen vind ik juist leuk om te doen eerlijk gezegd. Lijkt mij erg saai om te rijden in een automaat
pi_145406285
Een automaat gelimiteerd rijbewijs nemen moet je echt alleen doen als je absoluut geen andere keus hebt, bijvoorbeeld om financiële redenen. Maar zelfs dan zou ik eerst sparen en dan nog voor handbak gaan. Je beperkt echt je eigen mogelijkheden in de toekomst, en daar ga je ooit een keer van balen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145406458
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:43 schreef Foxiee het volgende:
[..]
Waarom wil je per se een automaat dan? Heb je al gereden bij een andere rijschool?
Schakelen vind ik juist leuk om te doen eerlijk gezegd. Lijkt mij erg saai om te rijden in een automaat
zeg ik dat? ik wil juist geen automaat, maar schakelen. ik vroeg het alleen af want bij mij gaat t schakelen nog moeizaam en na deze reacties gelezen te hebben nog meer redenen om geen automaat te nemen, ik doe er we geowon langer over..
pi_145408033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:55 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

zeg ik dat? ik wil juist geen automaat, maar schakelen. ik vroeg het alleen af want bij mij gaat t schakelen nog moeizaam en na deze reacties gelezen te hebben nog meer redenen om geen automaat te nemen, ik doe er we geowon langer over..
Kan je mij wel gaan uitkafferen, maar als jij hier een vraag stelt over het aantal lessen die je misschien nodig hebt in een automaat dan laat je niet merken dat je "juist geen automaat wilt".

Maar goed, blijft uiteindelijk je eigen keuze natuurlijk, maar ik zou er inderdaad gewoon wat langer over gaan doen. Komt ongetwijfeld goed en anders blijf je je maar voorhouden dat sommige er zelfs 130 uur over doen. Dan heb jij nog heel wat schakel uurtjes voor de boeg ;).

Uit nieuwsgierigheid, waar heb je vooral moeite mee bij het schakelen?
pi_145410586
ok mijn excuses dan voor de reactie...
en ik heb pas volgende week mn proefles bij nieuwe rijschool.
Ik heb vooral moeite met de timing en ik weet nog niet zogoed wanneer ik moet terugschakelen..
maar schakelen is niet het aller grootste probleem.. vooral het kijken en [snelheid] inschatten van anderen en de positie van de auto. dat zijn dus de oorzaken dat ik niet goed kan schakelen.

bv. ik rijd in een smalle 60km weg met bomen langs de kant en er rijd een tegemoedkomer aan, op zon moment moet ik al bedenken wat te doen. ik heb moeite met het inschatten van afstanden [botsen we tegen elkaar aan als we allebei doorrijden?]. dan verlies ik tijd om te schakelen en schakel ik of te laat of helemaal niet.. vaak voorgekomen tijdens rijlessen..

maar werd ook wel opdringerig gedaan en daar wordt ik gestresst van. en alleen maar kritiek en werd snel boos.. nieuwe rijschool met de RIS methode, het idee alleen al klinkt voor mij aangenamer!
pi_145413731
Het leren schakelen en kiezen van de versnelling is een kwestie van repetitie tot het automatisch gaat.

Wat je moet doen bij een tegenligger op een smalle weg is een kwestie van inzicht en vooruit denken.
Eigenlijk kun je al bedenken wat je dan moet doen op het moment dat je de weg op rijdt en ziet hoe breed deze is.
Als je dan al in je hoofd hebt 'Als tegenligger Dan actie' dan kun je deze actie rustig starten en voltooien.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145418073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Niemand hier kan je vertellen hoeveel lessen je nodig hebt.
Je kan een vlotte leerling zijn, een gemiddelde, een langzame leerling of een Bradster.
Hééééé..... Of een Bradster, lekker mensen afbranden op onzekerheid/faalangst, good job.
pi_145418114
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:58 schreef BazZz2 het volgende:
Ik heb nu een maand mn rijbewijs en ben ook aan het kijken naar tweedehandsjes, maar mn moeder zegt dat het niet handig is om nu al een auto te nemen. Ik heb wel een aardig bedrag aan spaargeld achter de hand, maar verder geen extra inkomen.
Is het verstandig om dan een auto te kopen? Of moet ik gewoon even wachten.
Ik mag de auto van mn moeder niet lenen omdat het een leaseauto is. Mag alleen als zij ernaast zit. De auto van mn oma mag ik wel soms lenen, maar die woont 10 km bij mij vandaan.
Als je zelf wat inkomen hebt kan je kijken naar een klein autootje (Denk aan een Suzuki Alto, Fiat Cinquecento, Peugeot 205, iets in die richting) En anders dan moet je kijken of je bij familieleden niet eens de auto mag lenen, scheelt een hoop als je hem dan alleen hoeft vol te tanken.
pi_145418157
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:20 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Hééééé..... Of een Bradster, lekker mensen afbranden op onzekerheid/faalangst, good job.
Stel je ff lekker niet aan je hebt het zelf allemaal veroorzaakt met je kuttopics over mensen die 3x over hun theorie examen deden lang geleden, en vervolgens kom je hier keer op keer, kloon na kloon, weer terug. Dan vraag je er om, als je het niet kan hebben blijf je toch gewoon weg? Niemand heeft je gemist hoor de laatste maanden..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145418189
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Stel je ff lekker niet aan je hebt het zelf allemaal veroorzaakt met je kuttopics over mensen die 3x over hun theorie examen deden lang geleden, en vervolgens kom je hier keer op keer, kloon na kloon, weer terug. Dan vraag je er om, als je het niet kan hebben blijf je toch gewoon weg? Niemand heeft je gemist hoor de laatste maanden..
Oh, ik kan het best hebben hoor dat mensen dit steeds doen, en ja, misschien is het wat hypocriet, die topics en dergelijke reacties, maar come on "Of een Bradster" Gaat wel heel erg ver.
En dat ik zo`n tergend langzame / onzekere leerling ben heeft een reden, en die reden wil ik je best geven in PM.
pi_145418242
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:24 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Oh, ik kan het best hebben hoor dat mensen dit steeds doen, en ja, misschien is het wat hypocriet, die topics en dergelijke reacties, maar come on "Of een Bradster" Gaat wel heel erg ver.
En dat ik zo`n tergend langzame / onzekere leerling ben heeft een reden, en die reden wil ik je best geven in PM.
Die reden wisten we een jaar geleden al. Net zo als dat een jaar geleden iedereen al klaar met je was. Je hebt t zelf veroorzaakt dat mensen zo over je praten. Deal with it..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145418280
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die reden wisten we een jaar geleden al. Net zo als dat een jaar geleden iedereen al klaar met je was. Je hebt t zelf veroorzaakt dat mensen zo over je praten. Deal with it..
Oh, dus de echte reden "Buiten mijn Nystagmus en onzekerheid qua rijden om" weten jullie? Dus ook waarom ik in 2009 niet meteen ben begonnen met lessen (Zoals ik inderdaad toentertijd wel melde) Maar het heb uitgesteld tot 2013 omdat ik er nog niet "klaar" voor was? ;)
pi_145418315
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:27 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Oh, dus de echte reden "Buiten mijn Nystagmus en onzekerheid qua rijden om" weten jullie? Dus ook waarom ik in 2009 niet meteen ben begonnen met lessen (Zoals ik inderdaad toentertijd wel melde) Maar het heb uitgesteld tot 2013 omdat ik er nog niet "klaar" voor was? ;)
Kerel. Hou nou maar op met jezelf verdedigen het enige wat je bereikt is dat mensen steeds meer een hekel aan je krijgen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145418330
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kerel. Hou nou maar op met jezelf beledigen het enige wat je bereikt is dat mensen steeds meer een hekel aan je krijgen.
Dat kan, boeit mij vrij weinig, zolang ik de mensen niet persoonlijk ken mogen ze van mij vinden wat ze willen (Zeker omdat om tekst gaat op een forum, ffs)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2014 00:29:33 ]
pi_145418356
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:28 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Dat kan, boeit mij vrij weinig, zolang ik de mensen niet persoonlijk ken mogen ze van mij vinden wat ze willen (Zeker omdat om tekst gaat op een forum, ffs)
Nou, wat klaag je dan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145418514
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou, wat klaag je dan?
Gaat gewoon om het principe.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:35:01 #219
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_145418526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:
bv. ik rijd in een smalle 60km weg met bomen langs de kant en er rijd een tegemoedkomer aan, op zon moment moet ik al bedenken wat te doen. ik heb moeite met het inschatten van afstanden [botsen we tegen elkaar aan als we allebei doorrijden?]. dan verlies ik tijd om te schakelen en schakel ik of te laat of helemaal niet.. vaak voorgekomen tijdens rijlessen..
Normaal rijd je dan 4e versnelling; als je onder de 50 gaat, schakel je naar de 3...onder de 35 ga je terug naar de 2e versnelling.

Het allerbelangrijkst is het tijdig remmen als je een tegenligger tegenkomt...het overkomt mij regelmatig dat ik na zo'n situatie met 30km/h wil optrekken in de 4e versnelling. :') Je merkt dan snel genoeg dat dat niet wil en je naar de 2 moet terugschakelen.
pi_145418736
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:35 schreef Van_Poppel het volgende:

Je merkt dan snel genoeg dat dat niet wil en je naar de 2 moet terugschakelen.
Tenzij je heel veel tijd hebt :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:47:11 #221
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_145418787
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:44 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tenzij je heel veel tijd hebt :P
Mijn Aygo vindt het echt niet leuk als ik in de 4e versnelling wil optrekken van 30 naar 60. -O-

Sterker nog, hij vertikt het gewoon. :(
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:47:57 #222
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145418805
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Niemand hier kan je vertellen hoeveel lessen je nodig hebt.
Je kan een vlotte leerling zijn, een gemiddelde, een langzame leerling of een Bradster.
_O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145418857
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:47 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Mijn Aygo vindt het echt niet leuk als ik in de 4e versnelling wil optrekken van 30 naar 60. -O-

Sterker nog, hij vertikt het gewoon. :(
Tuurlijk, hij gaat brommen en moeilijk doen, maar als je gas blijft geven zou hij er ooit toch wel moeten komen :P ik doe wel eens zo lui als ik geen zin heb terug te schakelen, hij komt er uiteindelijk wel een keer :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:53:34 #224
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145418912
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:34 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Gaat gewoon om het principe.
Je bent zelf degene geweest die alle omgangsprincipes over boord heeft gezet en vervolgens kei-hard op zijn smoel ging toen bleek dat je zelf nog veel meer tijd nodig had dan de mensen die je belachelijk maakte. En dat laatste, daarop word je nog steeds afgerekend. Alle anderen die lang nodig hebben krijgen steun en daarmee wordt de draak niet gestoken. Heb je dat ding nou trouwens al eens?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145418939
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je bent zelf degene geweest die alle omgangsprincipes over boord heeft gezet en vervolgens kei-hard op zijn smoel ging toen bleek dat je zelf nog veel meer tijd nodig had dan de mensen die je belachelijk maakte. En dat laatste, daarop word je nog steeds afgerekend. Alle anderen die lang nodig hebben krijgen steun en daarmee wordt de draak niet gestoken. Heb je dat ding nou trouwens al eens?
Heb het pasje nog niet nee, 19 november afrijden, dus het komt eraan.
(En bij deze mijn excuses voor al die kansloze posts, want dan ben ik zelf 19 maanden bezig geweest... Weliswaar met een tussenpauze van 8 maanden en 3x een instructeur wissel.. Maar toch)
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:56:06 #226
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_145418957
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij gaat brommen en moeilijk doen, maar als je gas blijft geven zou hij er ooit toch wel moeten komen :P ik doe wel eens zo lui als ik geen zin heb terug te schakelen, hij komt er uiteindelijk wel een keer :D
Uiteindelijk kom je er wel, maar inmiddels hebben wel 3 auto's je ingehaald. Bovendien krijgt je motor flink op z'n donder. Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben, maar een goede instructeur/examinator zal hier zeker wat over zeggen.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:57:06 #227
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145418978
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:55 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Heb het pasje nog niet nee, 19 november afrijden, dus het komt eraan.
(En bij deze mijn excuses voor al die kansloze posts, want dan ben ik zelf 19 maanden bezig geweest... Weliswaar met een tussenpauze van 8 maanden en 3x een instructeur wissel.. Maar toch)
Succes dan! ^O^ 27x is zo'n beetje wel 9x scheepsrecht geweest ofzo...

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben
Maar je rijdt niet perfect. Het kan bij een net wel/net niet ritje doorslaggevend zijn in de negatieve zin van het woord.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145419042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Succes dan! ^O^ 27x is zo'n beetje wel 9x scheepsrecht geweest ofzo...
[..]
Maar je rijdt niet perfect. Het kan bij een net wel/net niet ritje doorslaggevend zijn in de negatieve zin van het woord.
Ik ga voor de eerste x afrijden he....
pi_145419048
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Uiteindelijk kom je er wel, maar inmiddels hebben wel 3 auto's je ingehaald. Bovendien krijgt je motor flink op z'n donder. Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben, maar een goede instructeur/examinator zal hier zeker wat over zeggen.
Ja sorry, ik had het er alleen over dat het kan. Dat moet je uiteraard niet doen in een examen. Ik heb al 2j mijn rijbewijs maar blijf t een gezellig topic vinden. Meestal dan :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:35:16 #230
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145423455
Mijn les vandaag was Ronduit drama in sommige gevallen....

[ Bericht 22% gewijzigd door Toekito op 11-10-2014 11:49:18 ]
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145423673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ok mijn excuses dan voor de reactie...
en ik heb pas volgende week mn proefles bij nieuwe rijschool.
Ik heb vooral moeite met de timing en ik weet nog niet zogoed wanneer ik moet terugschakelen..
maar schakelen is niet het aller grootste probleem.. vooral het kijken en [snelheid] inschatten van anderen en de positie van de auto. dat zijn dus de oorzaken dat ik niet goed kan schakelen.

bv. ik rijd in een smalle 60km weg met bomen langs de kant en er rijd een tegemoedkomer aan, op zon moment moet ik al bedenken wat te doen. ik heb moeite met het inschatten van afstanden [botsen we tegen elkaar aan als we allebei doorrijden?]. dan verlies ik tijd om te schakelen en schakel ik of te laat of helemaal niet.. vaak voorgekomen tijdens rijlessen..

maar werd ook wel opdringerig gedaan en daar wordt ik gestresst van. en alleen maar kritiek en werd snel boos.. nieuwe rijschool met de RIS methode, het idee alleen al klinkt voor mij aangenamer!
Maar dat zijn inprincipe kleine dingetjes en puur ook wat je kan ontwikkelen door gewenning. Als het smal is dan zou ik langzamer rijden en aan de hand van de kilometers schakelen. Als je onder 30/35 zit naar 2 en als je daar nog boven zit naar 3. Dat merk je zelf ook wel want anders duurt het een halve dag om op te trekken.

Wel vervelend als je zo'n instructeur hebt gehad. De mijne is heel rustig en legt alles ook rustig uit. Als ik iets vergeet of ik doe iets niet goed dan vraagt mijn instructeur: 'wat vergat je/wat kon beter' en 9/10 keer benoem ik het al voordat 'ie er wat van zegt.

En niet teveel aantrekken van anderen (die zeggen alleen wat als het goed gaat of verbloemen de werkelijkheid). Ik zei de vorige keer ook dat het goed gaat en mijn instructeur mij bovengemiddeld vond gezien de aantal uren tot nu toe, maar ik heb ook nog meer dan genoeg verbeterpunten. Doorstroming, rembeleid, vooruit kijken om er een paar op te noemen.

Ik zou bij je proefles ook helemaal niks zeggen over het schakelen en kijk maar aan het einde van de les wat die instructeur heeft te zeggen over jouw voortgang/rijstijl. Dan ga je er lekker blanco in. Laat nog even weten hoe het is gegaan!
pi_145424271
Ja, hij was echt nooit tevreden en na elke fout een hoop kritiek enzo..
Ook toen ik pas me 6e les had... Toen reed ik 60km door de bocht en botsten we bijna tegen de boom door het gladde weg, maar daarvoor neem je rijlessen... Daar heb ik nu ook van geleerd, maar daarna krijg ik geen compliment meer als ik het wél goed doe.. . Kijkt niet naar de mogelijkheden, maar heeft uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid waardoor ik nu veel geld ben verloren...

Hopelijk is de nieuwe rijschool beter, in ieder geval een stuk duurder!
En nee, ze zijn erover ingelicht dus ze weten dat ik [heel veel] moeite heb met het schakelen.. Na die proefles krijg ik tehoren wat het beste is voor mij, ik vrees voor het ergste...

Maar raden jullie aan om bij particulier of bedrijven te gaan?
pi_145436486
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:20 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Hééééé..... Of een Bradster, lekker mensen afbranden op onzekerheid/faalangst, good job.
Lieve schat, volgens mij ben jij degene geweest die constant mensen bleef afzeiken en belachelijk maakte.

Lach er gewoon om. Jij hebt andere kwaliteiten dan autorijden, dat weet ik zeker. Leg je je er gewoon bij neer dat autorijden niet jouw grootste kwaliteit is en lach gezellig met ons mee. Ik hoop van harte dat je straks op je allereerste examen slaagt zodat je ook eens lekker kunt gaan rijden. :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_145436791
hey was hier zo gezellig ;(
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_145437283
Ja, hij was echt nooit tevreden en na elke fout een hoop kritiek enzo..
Ook toen ik pas me 6e les had... Toen reed ik 60km door de bocht en botsten we bijna tegen de boom door het gladde weg, maar daarvoor neem je rijlessen... Daar heb ik nu ook van geleerd, maar daarna krijg ik geen compliment meer als ik het wél goed doe.. . Kijkt niet naar de mogelijkheden, maar heeft uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid waardoor ik nu veel geld ben verloren...

Hopelijk is de nieuwe rijschool beter, in ieder geval een stuk duurder!
En nee, ze zijn erover ingelicht dus ze weten dat ik [heel veel] moeite heb met het schakelen.. Na die proefles krijg ik tehoren wat het beste is voor mij, ik vrees voor het ergste...

Maar raden jullie aan om bij particulier of bedrijven te gaan?
pi_145438237
TSS, heb je jezelf niet een ontzettend trauma aangepraat? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_145443490
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:54 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Hopelijk is de nieuwe rijschool beter, in ieder geval een stuk duurder!
En nee, ze zijn erover ingelicht dus ze weten dat ik [heel veel] moeite heb met het schakelen.. Na die proefles krijg ik tehoren wat het beste is voor mij, ik vrees voor het ergste...
Maar wat ga je doen als ze je adviseren om voor automaat te gaan? Zoals je er over schrijft klinkt het alsof je hun goedkeuring nodig hebt.

Als je hoe dan ook voor schakelen wil gaan dan hoef je ook niet op te zien tegen het oordeel van die rijschool. maak gewoon duidelijk wat je wil, ook al kost het meer lessen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145449268
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar wat ga je doen als ze je adviseren om voor automaat te gaan? Zoals je er over schrijft klinkt het alsof je hun goedkeuring nodig hebt.
Als je hoe dan ook voor schakelen wil gaan dan hoef je ook niet op te zien tegen het oordeel van die rijschool. maak gewoon duidelijk wat je wil, ook al kost het meer lessen.
Denk dat mijn oude instructeur hun er al van overtuigd hebben en hij heeft ze ook ingelicht van tevoren dus dan moeten ze al een soort oordeel over mij hebben... In eerste instantie wouden ze mij meteen automaat laten lessen, ik heb dus die proefles aangevraagd en nu kijken ze wat het beste en snelste is voor mij..

Ik wil eigenlijk héél graag voor schakelen gaan, omdat ik daar gewoon véél meer aan heb.. Ook omdat ik dan kan gaan solliciteren voor baantjes die me erg leuk lijken!
Ik heb volgende week woe de afspraak, moet ik hun weer mailen? En ik vraag me nog steeds af wat beter is om nou bij een bedrijf te lessen of particulier? Die 1e kost mij een hoop geld en je betaald eigenlijk voor hun werknemers etc.
pi_145449644
Als jij wilt leren schakelen zou ik dat zeker aangeven, en zeggen dat je alleen in automaat wilt rijden in uiterste nood.

Wat betreft particulier of bedrijf;

Het zal weinig uitmaken qua kosten. Bij een groot bedrijf zal de medewerker minder worden betaald, maar heeft hij/zij ook geen kosten als er iets stuk gaat aan de auto, wat een eenmansbedrijf wel heeft.

Ik zou eerder kijken naar statistieken van rijscholen met meer dan 25 leerlingen, en degenen met de hoogste score geslaagden eens googlen op ervaringen. Ik geloof dat nationaal gezien de slaagkans op het eerste examen rond de 50% ligt, dus laat je niet afschrikken als een rijschool 50-55% heeft. Zeker een grote rijschool zal meer gemiddelde mensen hebben dan een school die maar een paar leerlingen heeft gehad.

Ik vond een grote rijschool wel prettig. Op een gegeven moment ging mijn instructrice weg (ziek), en kreeg ik een ander waar het totaal niet mee klikte. Één belletje en ik kreeg een andere instructeur. Hoera! :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_145450392
Lastige vraag omdat de meeste voor een particulier hebben gereden of een grote rijschool en niet "en". Ik zelf rijd voor een particulier en dat bevalt mij prima. Wel is het belangrijk dat je van te voren vraagt wat er gebeurt ivm ziekte of als er wat met de auto gebeurt. Bij mij heeft de instructeur twee auto's en in geval van ziekte vangt iemand anders dat op (ze hebben dat onderling zo geregeld).

Slagingspercentage zou ik mij niet helemaal blind op staren. Er zijn verschillende manieren om een slagingspercentag hoog te houden zonder dat jij er echt wat aan hebt. Maar het is lastig om iets aan te raden want ze verschillen allemaal van elkaar. Ik zou gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Klopt trouwens wat je zegt wat betreft de baantjes. De auto's van het bedrijf waar ik werk zijn allemaal handgeschakeld ( Seat Leon uit 2014, mooie bak :D ). Dat niet alleen, maar als je alleen automaat kan rijden kan je ook nooit een keer de auto van iemand anders lenen/gebruiken (tenzij dat toevallig ook automaat is ofc).
  Miss 200.000.000! zondag 12 oktober 2014 @ 13:24:23 #241
367000 roos94
pi_145453051
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb nu 10lessen gehad en schakelen tijdens het rijden zelf gaat oke. Ik heb alleen een groot probleem; wegrijden bij bijv een stoplicht is een drama. Ik ga veelstr langzaam, heb dan steeds ruzie met de koppeling. Ik voel me hierdoor dom en mijn motivatie zakt er ook door. We hebben al meerdere lessen op lege terreinen geoefend maar het wil gewoon niet lukken. Als ik de koppeling te snel laat komen valt de motor uit, doe ik het te langzaam worden mensen achter me boos.. heeft iemand miss tips hiervoor ? Word er een beetje wanhopig van als ik zie dat anderen na 2 lesjes al probleemloos alles doen :(
pi_145453147
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:24 schreef roos94 het volgende:
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb nu 10lessen gehad en schakelen tijdens het rijden zelf gaat oke. Ik heb alleen een groot probleem; wegrijden bij bijv een stoplicht is een drama. Ik ga veelstr langzaam, heb dan steeds ruzie met de koppeling. Ik voel me hierdoor dom en mijn motivatie zakt er ook door. We hebben al meerdere lessen op lege terreinen geoefend maar het wil gewoon niet lukken. Als ik de koppeling te snel laat komen valt de motor uit, doe ik het te langzaam worden mensen achter me boos.. heeft iemand miss tips hiervoor ? Word er een beetje wanhopig van als ik zie dat anderen na 2 lesjes al probleemloos alles doen :(
Hoe dom het ook klinkt, en dat kan ik me goed voorstellen, maar toch blijven oefenen op die koppeling. Komt vanzelf goed. En niet te veel rekening houden met die mensen achter je, je zit niet voor niets in een auto met een grote L erop... ;)
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:34:48 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145453274
Je 'verruilt' je koppeling voor het gaspedaal. Bij het verkeerslicht kun je al spelen met het ding om uit te vlooien waar hij precies aangrijpt, en tijdens het wegrijden laat je tijdens het op laten komen van het koppelingspedaal, tegelijkertijd het gaspedaal verder zakken.. Het is een balans-spelletje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_145453712
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:28 schreef Foxiee het volgende:
Lastige vraag omdat de meeste voor een particulier hebben gereden of een grote rijschool en niet "en". Ik zelf rijd voor een particulier en dat bevalt mij prima. Wel is het belangrijk dat je van te voren vraagt wat er gebeurt ivm ziekte of als er wat met de auto gebeurt. Bij mij heeft de instructeur twee auto's en in geval van ziekte vangt iemand anders dat op (ze hebben dat onderling zo geregeld).
Slagingspercentage zou ik mij niet helemaal blind op staren. Er zijn verschillende manieren om een slagingspercentag hoog te houden zonder dat jij er echt wat aan hebt. Maar het is lastig om iets aan te raden want ze verschillen allemaal van elkaar. Ik zou gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.
Klopt trouwens wat je zegt wat betreft de baantjes. De auto's van het bedrijf waar ik werk zijn allemaal handgeschakeld ( Seat Leon uit 2014, mooie bak :D ). Dat niet alleen, maar als je alleen automaat kan rijden kan je ook nooit een keer de auto van iemand anders lenen/gebruiken (tenzij dat toevallig ook automaat is ofc).
Dus dan kan ik beter geen proefles nemen en meteen een pakket nemen voor het schakelen? Als ik dan toch weet wat ik nu wil, dan bespaar ik me die ¤70 aan proefles..
Ik heb al 16 lessen [schakel] gehad, dus misschien he ik zelfs niet zo gek veel lessen mer nodig. Dan begin ik tenminste niet weer helemaal opnieuw en les ik eigenlijk verder, maar dan met een compleet andere methode en andere instructrice.

In zon pakket zitten wel veel dingen inbegrepen zoals een ttt, 2 proefexamens en een RIS boekje, waardoor je door thuis ook kunt leren

[ Bericht 2% gewijzigd door TheSatanSlayer op 13-10-2014 12:40:17 ]
pi_145454502
Een proef les is toch gratis normaal gesproken? Of ze helft ofzo maar 70 euro???? :o :o :o
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145456509
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:24 schreef roos94 het volgende:
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb nu 10lessen gehad en schakelen tijdens het rijden zelf gaat oke. Ik heb alleen een groot probleem; wegrijden bij bijv een stoplicht is een drama. Ik ga veelstr langzaam, heb dan steeds ruzie met de koppeling. Ik voel me hierdoor dom en mijn motivatie zakt er ook door. We hebben al meerdere lessen op lege terreinen geoefend maar het wil gewoon niet lukken. Als ik de koppeling te snel laat komen valt de motor uit, doe ik het te langzaam worden mensen achter me boos.. heeft iemand miss tips hiervoor ? Word er een beetje wanhopig van als ik zie dat anderen na 2 lesjes al probleemloos alles doen :(
Mij is het zo geleerd:

Wegrijden: koppeling omhoog laten komen totdat hij begint te rollen --> dat punt even vasthouden --> gas geven --> koppeling langzaam omhoog laten komen.

Als je al rijdt en wilt opschakelen: Koppeling intrappen --> schakelen --> beetje gas geven (zodat je de motor al trekkracht geeft) en daarna de koppeling langzaam op laten komen. Als ik geen gas geef en de koppeling laat opkomen gaat de auto schokken.

Wegrijden gaat bij mij ook langzaam. Snel wegrijden doe je zo: Koppeling ingetrapt blijven houden --> beetje gas geven --> koppeling omhoog laten en zodra hij 'aangrijpt' merk je dat de auto sneller gaat wegrijden, omdat je de motor al veel trekkracht geeft :P

Maar van m'n instructeur mag ik dat niet doen. Weet niet waarom, maar ik denk dat het als 'gevaarlijk' of 'asociaal' wordt ervaren en je verspilt brandstof, want je geeft gas, terwijl de motor niet gekoppeld is.
  zondag 12 oktober 2014 @ 15:27:15 #247
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_145456693
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 15:21 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Wegrijden gaat bij mij ook langzaam. Snel wegrijden doe je zo: Koppeling ingetrapt blijven houden --> beetje gas geven --> koppeling omhoog laten en zodra hij 'aangrijpt' merk je dat de auto sneller gaat wegrijden, omdat je de motor al veel trekkracht geeft :P

Maar van m'n instructeur mag ik dat niet doen. Weet niet waarom, maar ik denk dat het als 'gevaarlijk' of 'asociaal' wordt ervaren en je verspilt brandstof, want je geeft gas, terwijl de motor niet gekoppeld is.
Ik heb het juist wél op deze manier geleerd, en in een benzine auto moet je volgens mij haast wel. Anders ben je niet vooruit te branden. :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_145456940
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:17 schreef delano.888 het volgende:
Een proef les is toch gratis normaal gesproken? Of ze helft ofzo maar 70 euro???? :o :o :o
ze vragen gewoon de volle prijs en een proefles is 90min ipv 60 dus ¤70 kom je dan uit
pi_145465139
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 15:27 schreef Reemi het volgende:

[..]

Ik heb het juist wél op deze manier geleerd, en in een benzine auto moet je volgens mij haast wel. Anders ben je niet vooruit te branden. :P
Ik les in een benzine auto en mij is het zo geleerd: koppeling indrukken, dan op laten komen tot aangrijpingspunt en dan gas erbij geven en koppeling vasthouden/gelijktijdig omhoog doen.

Ik had er de eerste paar lessen ook wat moeite mee. Ik had hem een aantal keer laten afslaan voor een stoplicht. Toen heeft mijn instructeur een keer mij 15 minuten alleen maar laten starten en stoppen achter elkaar aan het begin van de les. Sinds die les nooit meer de auto laten afslaan.

Komende 3 weken iets van 22/23 uur rijden naast een fulltime baan :+
  Miss 200.000.000! zondag 12 oktober 2014 @ 21:18:14 #250
367000 roos94
pi_145470506
Bedankt voor de reacties :) hopelijk zal het de volgende lessen beter gaan
pi_145488152
Dus dan kan ik beter geen proefles nemen en meteen een pakket nemen voor het schakelen? Als ik dan toch weet wat ik nu wil, dan bespaar ik me die ¤70 aan proefles..
Ik heb al 16 lessen [schakel] gehad, dus misschien he ik zelfs niet zo gek veel lessen mer nodig. Dan begin ik tenminste niet weer helemaal opnieuw en les ik eigenlijk verder, maar dan met een compleet andere methode en andere instructrice.

In zon pakket zitten wel veel dingen inbegrepen zoals een ttt, 2 proefexamens en een RIS boekje, waardoor je door thuis ook kunt leren
pi_145498167
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:40 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Dus dan kan ik beter geen proefles nemen en meteen een pakket nemen voor het schakelen?
Vraag of je gewoon een uurtje kunt lessen tegen uurloon, als de rijschool en instructeur of instructrice bevalt een pakketje nemen. Voordeel van een grote rijschool lijkt mij dat er meerdere instructeurs zijn en als hij/zij niet bevalt kan je wisselen. Rij zelf bij een zelfstandige die ik via via heb gevonden. Werkt prima voor mij, maar je moet wel uitkijken bij een zelfstandige of deze kundig is en hoe het is geregeld als de auto kapot is of de instructeur ziek is.
Ik ben ook geen natuurtalent, duurde bij mij ook even voordat ik de auto helemaal onder controle had. Heb nu 29 lessen gehad en gaat vrij goed nu, nog een aantal lessen en ik kan ttt doen en afrijden. Komt goed dus.
Denk dat het bij jou ook niet zo zeer het schakelen is maar meer de timing en dit komt door een gebrek aan ervaring en niet (goed genoeg en ver) kijken. Was voor mij ook een probleem, maar probeer goed te kijken, zo vroeg mogelijk inzicht te krijgen in de verkeerssituatie waarop je vervolgens kan handelen. Neem de tijd, eventueel een beetje snelheid minderen als de verkeerssituatie onoverzichtelijk is.
pi_145499862
Laten jullie je voet altijd naast het koppelingspedaal als je hem niet gebruikt? M'n instructeur zegt dat als ik in versnelling 1,2 of 3 rijd, dat ik m'n voet dan gewoon op het koppelingspedaal kan houden, omdat je in de bebouwde kom vaak moet schakelen en remmen. Je maak het jezelf alleen maar lastig door je voet steeds ernaast en dan weer erop te zetten.

In versnelling 4 en 5 kan je je voet wel ernaast houden, omdat je buiten de bebouwde kom en op de snelweg amper hoeft te schakelen.

Ik dacht altijd dat het slecht was om je voet erop te houden, omdat de koppeling dan 'contact' maakt en de druklagers dan kunnen doorbranden. Of maakt hij alleen 'contact' als je hem (al dan niet onbewust) indrukt?
pi_145500033
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:16 schreef Sander166 het volgende:
Laten jullie je voet altijd naast het koppelingspedaal als je hem niet gebruikt? M'n instructeur zegt dat als ik in versnelling 1,2 of 3 rijd, dat ik m'n voet dan gewoon op het koppelingspedaal kan houden, omdat je in de bebouwde kom vaak moet schakelen en remmen. Je maak het jezelf alleen maar lastig door je voet steeds ernaast en dan weer erop te zetten.
In versnelling 4 en 5 kan je je voet wel ernaast houden, omdat je buiten de bebouwde kom en op de snelweg amper hoeft te schakelen.
Ik dacht altijd dat het slecht was om je voet erop te houden, omdat de koppeling dan 'contact' maakt en de druklagers dan kunnen doorbranden. Of maakt hij alleen 'contact' als je hem (al dan niet onbewust) indrukt?
Mij is geleerd dat het absoluut niet mag, je voet er op houden. Sowieso is het argument wat hij zegt onzin, want als je moet koppelen om op te schakelen kan die halve seconde er echt wel bij, en als je moet koppelen om te remmen, dan rem je eerst met rechts, dus ook dan heb je alle tijd om je voet naar de koppeling te brengen.
Dus ik zou dat idee van hem lekker negeren en hem altijd er naast leggen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 13 oktober 2014 @ 18:27:15 #255
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_145500268
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:16 schreef Sander166 het volgende:
Laten jullie je voet altijd naast het koppelingspedaal als je hem niet gebruikt? M'n instructeur zegt dat als ik in versnelling 1,2 of 3 rijd, dat ik m'n voet dan gewoon op het koppelingspedaal kan houden, omdat je in de bebouwde kom vaak moet schakelen en remmen. Je maak het jezelf alleen maar lastig door je voet steeds ernaast en dan weer erop te zetten.
In versnelling 4 en 5 kan je je voet wel ernaast houden, omdat je buiten de bebouwde kom en op de snelweg amper hoeft te schakelen.
Ik dacht altijd dat het slecht was om je voet erop te houden, omdat de koppeling dan 'contact' maakt en de druklagers dan kunnen doorbranden. Of maakt hij alleen 'contact' als je hem (al dan niet onbewust) indrukt?
Voet gaat er altijd naast, slijt je koppeling ook minder snel.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_145500770
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:27 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Voet gaat er altijd naast, slijt je koppeling ook minder snel.
Dat niet alleen, als jouw examinator ziet dat jij hem er constant op hebt zak je sowieso.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:40:44 #257
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_145506201
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:40 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Dat niet alleen, als jouw examinator ziet dat jij hem er constant op hebt zak je sowieso.
Er 'op' is in dit geval niet indrukken maar gewoon je voet er boven houden (lijkt mij ?). Lijkt mij wel positief als je je voet binnen de bebouwde kom boven de koppeling hebt. Toont aan dat je snel wil en kan handelen, en de situatie kan inschatten. Dat gezegd hebbende:

Vind het verhaal van de instructeur wel kloppen, alleen zou ik dus kijken naar de situatie en niet naar de versnelling. (In praktijk komt het wel overeen, maar gaat meer om de situatie in kunnen schatten..) Zijn er veel zijstraten (verkeer van rechts), veel voetgangers die evt kunnen oversteken, rij je in een woonwijk etc. Daar wil je snel kunnen handelen. Als je gewoon op een rustige weg rechtdoor kan rijden zou ik je voet ernaast houden.
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_145506430
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:40 schreef kaassouffle het volgende:
[..]
Er 'op' is in dit geval niet indrukken maar gewoon je voet er boven houden (lijkt mij). Lijkt mij wel positief als je je voet binnen de bebouwde kom boven de koppeling hebt. Toont aan dat je snel wil en kan handelen, en de situatie kan inschatten. Dat gezegd hebbende:
Vind het verhaal van de instructeur wel goed, alleen zou ik kijken naar de situatie en niet de naar de versnelling. (In praktijk komt het wel overeen, maar gaat meer om de situatie..) Zijn er veel zijstraten (verkeer van rechts), veel voetgangers die evt kunnen oversteken, rij je in een woonwijk etc. Daar wil je snel kunnen handelen. Als je gewoon op een rustige weg rechtdoor kan rijden zou ik je voet ernaast houden.
Ik vind het wel onzin hoor, van het plateautje naar het pedaal die beweging kost je echt niet veel tijd, en het maakt ook nog eens niks uit, want bij afremmen moet je toch eerst een stuk alleen remmen en bij opschakelen heb je ook over het algemeen geen haast.

Wat natuurlijk wel volkomen logisch is is dat je je voet er boven houd als je steeds verder achter elkaar door opschakelt voor bijvoorbeeld de snelweg. Maar in de bebouwde kom rij ik gewoon lekker 2 of 3 hoor met mijn voet naast het pedaal.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2014 @ 20:53:04 #259
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145506822
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:40 schreef kaassouffle het volgende:
Er 'op' is in dit geval niet indrukken maar gewoon je voet er boven houden (lijkt mij ?). Lijkt mij wel positief als je je voet binnen de bebouwde kom boven de koppeling hebt. Toont aan dat je snel wil en kan handelen, en de situatie kan inschatten.
Vooruit denken toont dat nog veel meer. Je hebt toch ook niet constant je voet boven de rem? Terwijl je die, ook bij een noodstop, eerder nodig hebt dan je koppeling. Overigens, erboven houden ga je niet redden, na enige tijd ga je leunen en gaat je koppeling dus minder druk krijgen. Als je vlot optrekt bij een stoplicht van 1 naar 2 naar 3 kan je hem er even boven houden ja, maar verder? Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe, denk er totaal niet bij na.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145512522
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:40 schreef kaassouffle het volgende:
[..]
Er 'op' is in dit geval niet indrukken maar gewoon je voet er boven houden (lijkt mij ?). Lijkt mij wel positief als je je voet binnen de bebouwde kom boven de koppeling hebt. Toont aan dat je snel wil en kan handelen, en de situatie kan inschatten. Dat gezegd hebbende:
Vind het verhaal van de instructeur wel kloppen, alleen zou ik dus kijken naar de situatie en niet naar de versnelling. (In praktijk komt het wel overeen, maar gaat meer om de situatie in kunnen schatten..) Zijn er veel zijstraten (verkeer van rechts), veel voetgangers die evt kunnen oversteken, rij je in een woonwijk etc. Daar wil je snel kunnen handelen. Als je gewoon op een rustige weg rechtdoor kan rijden zou ik je voet ernaast houden.
Ja dat je je voet gewoon erop houdt, maar de koppeling niet indrukt. Ik woon in een grote stad en binnen de bebouwde kom moet je wel vaak stoppen voor kruispunten, zebrapaden of opstoppingen in het verkeer. In het begin werd ik er echt gek van om continu te schakelen, remmen en optrekken.

Het ligt idd aan de situatie van het verkeer. Als ik niks verwacht, dan gaat m'n voet automatisch al ernaast.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:24:12 #261
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_145512676
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooruit denken toont dat nog veel meer. Je hebt toch ook niet constant je voet boven de rem? Terwijl je die, ook bij een noodstop, eerder nodig hebt dan je koppeling. Overigens, erboven houden ga je niet redden, na enige tijd ga je leunen en gaat je koppeling dus minder druk krijgen. Als je vlot optrekt bij een stoplicht van 1 naar 2 naar 3 kan je hem er even boven houden ja, maar verder? Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe, denk er totaal niet bij na.
Ik zeg toch niet 'constant'. Je hoeft ook geen uur met je voet erboven te gaan rijden. Bedoelde echt in drukke straat of iets. Situatie inschatten is voor mij juist ook vooruit denken.

Had les in Naarden binnenstad. Veel kleine straatjes met zijstraatjes waar je niet in kan kijken. Dan werd mij wel geleerd om voor elke zijstraat gas los te laten en voet bij de rem te houden. Dat soort situaties heb ik in gedachten. Uiteindelijk wordt je er ook sneller in en dan denk je niet eens meer na waar je je voet laat inderdaad ;) Maar bij het lessen kan het best helpen om het voor jezelf aan te houden.
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2014 @ 23:04:48 #262
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145515128
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:24 schreef kaassouffle het volgende:
Ik zeg toch niet 'constant'. Je hoeft ook geen uur met je voet erboven te gaan rijden. Bedoelde echt in drukke straat of iets. Situatie inschatten is voor mij juist ook vooruit denken.
Dan nog... Wat wil je met je koppeling doen? Gas los is eigenlijk altijd wel terugzakken in toeren (of je rijdt te laag in toeren) en harder remmen dan direct je koppeling intrappen. Daarbij, als jij toch je voet van gas naar rem moet zetten, kan je ook je andere voet van zijkant naar koppeling zetten. De toegevoegde waarde van een voet boven de koppeling is 0.
Je hebt het de hele tijd over snel handelen, maar geef eens een concreet voorbeeld waarbij je de koppeling sneller nodig hebt dan de rem? Overstekende voetgangers? Rem. Slingerende fietsers? Rem.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:32:46 #263
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_145516176
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog... Wat wil je met je koppeling doen? Gas los is eigenlijk altijd wel terugzakken in toeren (of je rijdt te laag in toeren) en harder remmen dan direct je koppeling intrappen. Daarbij, als jij toch je voet van gas naar rem moet zetten, kan je ook je andere voet van zijkant naar koppeling zetten. De toegevoegde waarde van een voet boven de koppeling is 0.
Je hebt het de hele tijd over snel handelen, maar geef eens een concreet voorbeeld waarbij je de koppeling sneller nodig hebt dan de rem? Overstekende voetgangers? Rem. Slingerende fietsers? Rem.
Vraag ging over koppeling. Ik antwoord over koppeling. Als je aan het lessen bent en nog niet zo snel bent in schakelen is dat heel niet zo'n slecht advies om je voet er bij te houden (wordt vanzelf makkelijker en dan doe je het minder). Gaat vooral om het terugschakelen en niet laten afslaan in situaties die ik eerder noemde.

Verder ben ik het helemaal niet met je oneens over het remmen hoor :)
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_145539052
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Tuurlijk, hij gaat brommen en moeilijk doen, maar als je gas blijft geven zou hij er ooit toch wel moeten komen :P ik doe wel eens zo lui als ik geen zin heb terug te schakelen, hij komt er uiteindelijk wel een keer :D
als je de kleppen naar de klote wil hebben moet je daar vooral mee doorgaan :')
pi_145569411
Vraag over het BE praktijkexamen:
Wat moet ik tijdens het examen doen?
Hoe moeilijk is het?
Wat is het slagingspercentage?
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_145583061
Morgen TTT, vind mezelf nog niet helemaal klaar. Heb nog wel 15 uur staan tot mijn examen (31e). Het gaat dan met name de bijzondere verrichtingen en dan het kijkgedrag. Ik ben zo bezig met de handeling en het niets raken dat ik vergeet rond te kijken.

Gek genoeg gaat fileparkeren en achteruit/vooruit parkeren tussen auto's het best, maar in een leeg vak zit ik er vaak naast.

Vandaag ook paar keer hellingsproef gedaan op een stijle hellibg en dat ging goed. Maar dat kan ook bijna niet fout gaan als je het aangrijpingspunt voelt.
pi_145589707
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:16 schreef Foxiee het volgende:
Morgen TTT, vind mezelf nog niet helemaal klaar. Heb nog wel 15 uur staan tot mijn examen (31e). Het gaat dan met name de bijzondere verrichtingen en dan het kijkgedrag. Ik ben zo bezig met de handeling en het niets raken dat ik vergeet rond te kijken.
Gek genoeg gaat fileparkeren en achteruit/vooruit parkeren tussen auto's het best, maar in een leeg vak zit ik er vaak naast.
Vandaag ook paar keer hellingsproef gedaan op een stijle hellibg en dat ging goed. Maar dat kan ook bijna niet fout gaan als je het aangrijpingspunt voelt.
Komt goed, succes! ^O^
pi_145600971
TTT gehad en eenmaal begonnen werd ik toch wel wat zenuwachtig :+. Ging op zich wel goed en als opmerking kreeg ik mee dat ik meet op de doorstroming moet letten. Ik reed te langzaam in woonwijken, uitvoegen (snelheid vasthouden en dan uitvoegen) en een aantal keer met kruispunten. Voor de rest niets gehoord en de vrijstellingen gehaald.

Nu dus veel oefenen met het wat meer durven, maar overall wel tevreden. Nu over twee weken examen met nog zo'n 12-15 uur rijles.
pi_145601352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:09 schreef Foxiee het volgende:
TTT gehad en eenmaal begonnen werd ik toch wel wat zenuwachtig :+. Ging op zich wel goed en als opmerking kreeg ik mee dat ik meet op de doorstroming moet letten. Ik reed te langzaam in woonwijken, uitvoegen (snelheid vasthouden en dan uitvoegen) en een aantal keer met kruispunten. Voor de rest niets gehoord en de vrijstellingen gehaald.

Nu dus veel oefenen met het wat meer durven, maar overall wel tevreden. Nu over twee weken examen met nog zo'n 12-15 uur rijles.
Netjes ^O^. Nu inderdaad gewoon doorgaan en wat extra letten op de situaties waarover je opmerkingen hebt gehad. Dan komt 't helemaal goed.
Get stoned
pi_145611901
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:22 schreef Hinder het volgende:

[..]

Netjes ^O^. Nu inderdaad gewoon doorgaan en wat extra letten op de situaties waarover je opmerkingen hebt gehad. Dan komt 't helemaal goed.
Inderdaad. Was van te voren bang om een hele waslijst aan verbeter punten te krijgen. Doorstroming is natuurlijk een heel belangrijk punt, maar voor de rest geen aanmerkingen en het kijk gedrag was goed werd er gezegd. Nu dus de komende twee weken daarmee oefenen en hopelijk slaag ik dan. Zou wel mooi zijn, rijbewijs in +- 6 weken tijd terwijl ik het een tijd heb uitgesteld (ben nu 23) :+

Moet wel zeggen dat ik zelf de TTT onzin vond. Ik kon kiezen om hem niet te doen en zou ik 150 euro goedkoper uit zijn, maar ik kreeg samen voor die meerprijs ook nog 4 lesuren erbij (actie). Als ik die er niet bij had dan had ik het ook niet gedaan. Want eigenlijk gaat het nergens over.
pi_145613236
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:17 schreef Foxiee het volgende:
Moet wel zeggen dat ik zelf de TTT onzin vond.
Ik heb voor de lol eens gekeken bij de tarieven van het CBR en daar kost een TTT evenveel als een examen: ¤94,25 (BNOR ¤115,00)
Je betaalt dus evenveel, doet hetzelfde examen en wordt op dezelfde onderdelen beoordeeld maar je weet bij de TTT zeker dat je nog geen rijbewijs zult krijgen en dus nog een keer op moet. :D
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145613415
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:17 schreef Foxiee het volgende:

[..]

Inderdaad. Was van te voren bang om een hele waslijst aan verbeter punten te krijgen. Doorstroming is natuurlijk een heel belangrijk punt, maar voor de rest geen aanmerkingen en het kijk gedrag was goed werd er gezegd. Nu dus de komende twee weken daarmee oefenen en hopelijk slaag ik dan. Zou wel mooi zijn, rijbewijs in +- 6 weken tijd terwijl ik het een tijd heb uitgesteld (ben nu 23) :+

Moet wel zeggen dat ik zelf de TTT onzin vond. Ik kon kiezen om hem niet te doen en zou ik 150 euro goedkoper uit zijn, maar ik kreeg samen voor die meerprijs ook nog 4 lesuren erbij (actie). Als ik die er niet bij had dan had ik het ook niet gedaan. Want eigenlijk gaat het nergens over.
Gewoon vragen of je examenroutes mag oefenen, als dat al niet gedaan wordt. Dan leer je de situaties vanzelf kennen. Verder is die TTT ook onzin, behalve als 't geld bespaart als 't in een pakket zit. Als ik 't er zelf extra bij gehad zou hebben, was ik hierdoor echt niet ineens in één keer geslaagd.
Get stoned
pi_145613436
quote:
10s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik heb voor de lol eens gekeken bij de tarieven van het CBR en daar kost een TTT evenveel als een examen: ¤94,25 (BNOR ¤115,00)
Je betaalt dus evenveel, doet hetzelfde examen en wordt op dezelfde onderdelen beoordeeld maar je weet bij de TTT zeker dat je nog geen rijbewijs zult krijgen en dus nog een keer op moet. :D
Vergeet de enorme marge niet die sommige rijscholen overhouden aan TTT's.
Get stoned
pi_145614058
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:51 schreef Hinder het volgende:

[..]

Gewoon vragen of je examenroutes mag oefenen, als dat al niet gedaan wordt. Dan leer je de situaties vanzelf kennen. Verder is die TTT ook onzin, behalve als 't geld bespaart als 't in een pakket zit. Als ik 't er zelf extra bij gehad zou hebben, was ik hierdoor echt niet ineens in één keer geslaagd.
Ja, ik heb al regelmatig gereden rondom mijn examen gebied. Laatste paar lessen ook veel aandacht voor die verrichtingen dus ik ben ook wel blij dat ik nu gewoon lekker kan rijden en niet dat gezeik meer heb.

Denk het ook niet hoor. Het is natuurlijk wel fijn, maar je betaalt wel grof geld voor iets wat eigenlijk ook wel gedaan worden door de rijschool zelf. Zeker bij grotere rijscholen kan je ook gewoon een keer vragen of een andere instructeur naast je kan zitten en feedback geven.

Maar goed, ik kreeg er dus ook 4 lessen bij + TTT voor 150 euro meer dus dan vond ik het nog wel acceptabel.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:48:50 #275
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_145615604
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:51 schreef Hinder het volgende:

[..]

Vergeet de enorme marge niet die sommige rijscholen overhouden aan TTT's.
De lesauto wordt wel een dik uur gebruikt (inclusief babbeltje voor- en achteraf). Dat moet wel betaald worden.
pi_145616276
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 20:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

De lesauto wordt wel een dik uur gebruikt (inclusief babbeltje voor- en achteraf). Dat moet wel betaald worden.
Dat snap ik, maar bij mij kwam er wel wat meer bij dan het bedrag voor een normaal lesuur.
Get stoned
  donderdag 16 oktober 2014 @ 21:06:04 #277
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_145616539
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:01 schreef Hinder het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar bij mij kwam er wel wat meer bij dan het bedrag voor een normaal lesuur.
Je rijschool is 1.5 a 2 (facturabele) uren kwijt met een TTT. Vergeet niet dat hij ook nog naar de volgende leerling moet.
pi_145620832
Trouwens nog wel een "grappig" moment tijdens TTT. Op een gegeven moment liet ik de auto doorrollen, maar de snelheid was erg laag en ik had hem nog in 2 zitten. Ik was eerlijk gezegd vergeten terug te schakelen, maar het ging nog net goed met optrekken en examinator zei: 'heb je geluk dat het een diesel is' waarop ik antwoordde dat het een benzine auto is en geen diesel :+
pi_145620855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:24 schreef Foxiee het volgende:
Trouwens nog wel een "grappig" moment tijdens TTT. Op een gegeven moment liet ik de auto doorrollen, maar de snelheid was erg laag en ik had hem nog in 2 zitten. Ik was eerlijk gezegd vergeten terug te schakelen, maar het ging nog net goed met optrekken en examinator zei: 'heb je geluk dat het een diesel is' waarop ik antwoordde dat het een benzine auto is en geen diesel :+
Benzine kan al in zijn 2 rijden zodra die rolt.
Diesel doet dan al een beetje moeilijk.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_145621098
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:25 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Benzine kan al in zijn 2 rijden zodra die rolt.
Diesel doet dan al een beetje moeilijk.
Klopt, ik schakel ook altijd meteen naar twee met optrekken. Alleen nu nam ik dus snelheid af (doorstart dus) en ik reed op een gegeven moment ergens onder 10 km/u en dan had ik eigenlijk moeten terug schakelen naar 1 en gelijk weer naar 2. Je voelt hem wel moeilijk doen als je bijna vanuit stilstand optrekt in 2 zonder 1 te gebruiken.
pi_145783907
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:40 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Dat niet alleen, als jouw examinator ziet dat jij hem er constant op hebt zak je sowieso.
je oom is op tv :o
pi_145804413
Heb vandaag m'n 8ste les gehad en ik reed voor 95% van de tijd volledig zelfstandig. Dus zonder ingrijpen van de instructeur. Hij moest alleen een paar keer voor me ontkoppelen, omdat ik ineens moest stoppen voor gekken die zomaar oversteken of bestuurders die zonder te kijken een uitrit uitrijden :')

Damnn, van de 'schrik' vergat ik ook nog eens terug te schakelen naar z'n 1...in z'n 3 kan je volgens mij niet wegrijden (hoorde die motor gek doen en m'n instructeur schakelde gelijk naar 1).

Zodra je de basisprincipes van het autorijden onder controle hebt, gaat je leerproces echt snel vooruit. Nooit gedacht dat ik na 8 lessen al grotendeels zelfstandig een route kon rijden. Moet wel zeggen...je mentale toestand is ook van belang. Als ik me niet goed voel, rij ik alsof het m'n eerste les is :r
  FOK!fotograaf woensdag 22 oktober 2014 @ 02:14:29 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145804552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:03 schreef Sander166 het volgende:
Zodra je de basisprincipes van het autorijden onder controle hebt, gaat je leerproces echt snel vooruit. Nooit gedacht dat ik na 8 lessen al grotendeels zelfstandig een route kon rijden. Moet wel zeggen...je mentale toestand is ook van belang. Als ik me niet goed voel, rij ik alsof het m'n eerste les is :r
Bereid je maar voor, ook in bijv. je 25e les kan en zal dat nog voor komen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145807828
En ook na je lessen kan dat nog wel een beetje. :) Nadat ik m'n rijbewijs haalde in april heb ik tot eind juni elke paar weken wel een stukje gereden hier en daar, in de auto van m'n ouders of een huurauto. Toen drie maanden lang er niet aan toe gekomen.

De eerste keer dan weer rijden voelde weer redelijk onnatuurlijk aan! (Maar het went gelukkig wel redelijk snel daarna.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!fotograaf woensdag 22 oktober 2014 @ 09:59:46 #285
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145808127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:45 schreef LintuxCx het volgende:
En ook na je lessen kan dat nog wel een beetje. :) Nadat ik m'n rijbewijs haalde in april heb ik tot eind juni elke paar weken wel een stukje gereden hier en daar, in de auto van m'n ouders of een huurauto. Toen drie maanden lang er niet aan toe gekomen.

De eerste keer dan weer rijden voelde weer redelijk onnatuurlijk aan! (Maar het went gelukkig wel redelijk snel daarna.)
Het is dan ook belangrijk dat je na het behalen van je rijbewijs regelmatig blijft rijden, zeker het eerste jaar. Je kan namelijk nog niet rijden, je mag rijden en moet nu ervaring op doen om te zorgen dat je ook kan rijden. En dat duurt gewoon even. Door niet te rijden raak je eigenlijk alles wel weer kwijt, omdat het nog niet routinematig is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145808364
Dat was dan ook precies mijn punt ja. Maar als je zelf geen auto hebt dan is "regelmatig" een lastig begrip. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:36:48 #287
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_145809047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bereid je maar voor, ook in bijv. je 25e les kan en zal dat nog voor komen.
Dat had ik ook een keer rond dat aantal lessen. Vreselijk. Ik deed het zo ontzettend slecht! :D Maar goed, dat hoort erbij!

Ik mag zo ook weer, met nog wat restjes wind van de storm! :P
pi_145809106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik mag zo ook weer, met nog wat restjes wind van de storm! :P
Lekker telkens als je een vrachtwagen voorbij rijdt snel corrigeren omdat je ineens weer in de volle wind komt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf woensdag 22 oktober 2014 @ 10:45:19 #289
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145809257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik mag zo ook weer, met nog wat restjes wind van de storm! :P
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:38 schreef jeroen25 het volgende:
Lekker telkens als je een vrachtwagen voorbij rijdt snel corrigeren omdat je ineens weer in de volle wind komt.
Ik begon mijn lessen eind januari/begin februari in zo'n jaar dat het zo lekker sneeuwde iedere keer tot eind maart en die sneeuw ook bleef liggen... Een van de eerste lessen reed ik op een parking en trok de instructeur aan de handrem. Ik wist niet wat me overkwam... :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145809301
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik begon mijn lessen eind januari/begin februari in zo'n jaar dat het zo lekker sneeuwde iedere keer tot eind maart en die sneeuw ook bleef liggen... Een van de eerste lessen reed ik op een parking en trok de instructeur aan de handrem. Ik wist niet wat me overkwam... :')
En dan op je examen bij de parkeeropdracht aan de handrem trekken en dan met een draai van 180 graden in één beweging in het parkeervak schuiven?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator woensdag 22 oktober 2014 @ 10:55:38 #291
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145809518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:08 schreef LintuxCx het volgende:
Dat was dan ook precies mijn punt ja. Maar als je zelf geen auto hebt dan is "regelmatig" een lastig begrip. :)
Daarom gewoon 2e hands auto kopen nadat je je rijbewijs gehaald hebt.
Al voor rond de 600-900 euro kan je een leuk simpel koekblik vinden met apk waar je op zijn minst een jaartje gewoon in kan rondcrossen.
Ja, het zal geen mooie luxe auto zijn, maar je kan wel die oh-zo-belangrijke ervaring opdoen. ^O^

edit - ik bedoel maar: http://link.marktplaats.nl/a1013150601 650 euro.
14 tot 16 euro wegenbelasting per maand, apk tot volgend jaar, lekker zuunig ook. Prima eerste auto lijkt mij.

(het is maar een voorbeeld he, ik ben niet de verkoper van deze auto, trust me :P)

[ Bericht 18% gewijzigd door dick_laurent op 22-10-2014 11:02:48 ]
  FOK!fotograaf woensdag 22 oktober 2014 @ 11:07:47 #292
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145809869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:47 schreef jeroen25 het volgende:
En dan op je examen bij de parkeeropdracht aan de handrem trekken en dan met een draai van 180 graden in één beweging in het parkeervak schuiven?
Haha, was het maar zo. Ik had toen vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen. Geinig verhaal op zich, kreeg dus een stopopdracht, dus ik stopte keurig. Wilde de examinator er nog een keeropdracht van maken, waarop ik zei (veilig stilstaand) dat ik vrijstelling had. "Oh, dan was dit ook onnodig". Heeft vast niet tegen gewerkt. >:)
Ik kreeg met normale rijles ook al op mijn donder voor de snelheid.130-135 op de teller was echt hard zat... Met BE examen van de examinator: "Je weet dat we inmiddels op een 30 weg zitten?" O~) Reed 45+ ofzo... Instructeur die ik die dag had, hield wel van doorrijden... Die vond het ook totaal niet erg dat ik de combinatie links voor het stoplicht neerzette, i.p.v. achter de leswagen waar ik de ronde ervoor ook al achter zat en hem 3x af liet slaan. :P 8-) Ach, beide in 1x gehaald, mag niet klagen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145809929
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
Daarom gewoon 2e hands auto kopen nadat je je rijbewijs gehaald hebt.
Maar een auto bezitten is waar ik woon echt het toppunt van nutteloosheid. :+

Ik houd het liever bij elke maand een weekendje een goeie auto huren. Een automaat met cruise control, en wat groter zodat ik er ook echt in pas (ben 1m98). Een koekblik is dan zelfpijniging.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:10:33 #294
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145809953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Haha, was het maar zo. Ik had toen vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen. Geinig verhaal op zich, kreeg dus een stopopdracht, dus ik stopte keurig. Wilde de examinator er nog een keeropdracht van maken, waarop ik zei (veilig stilstaand) dat ik vrijstelling had. "Oh, dan was dit ook onnodig". Heeft vast niet tegen gewerkt. >:)
Ik kreeg met normale rijles ook al op mijn donder voor de snelheid.130-135 op de teller was echt hard zat... Met BE examen van de examinator: "Je weet dat we inmiddels op een 30 weg zitten?" O~) Reed 45+ ofzo... Instructeur die ik die dag had, hield wel van doorrijden... Die vond het ook totaal niet erg dat ik de combinatie links voor het stoplicht neerzette, i.p.v. achter de leswagen waar ik de ronde ervoor ook al achter zat en hem 3x af liet slaan. :P 8-) Ach, beide in 1x gehaald, mag niet klagen.
Naar welke zaken kijkt men eigenlijk bij een BE examen?
Ik zit er namelijk ook aan te denken om E achter B te halen :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 22 oktober 2014 @ 11:11:19 #295
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145809983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:09 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar een auto bezitten is waar ik woon echt het toppunt van nutteloosheid. :+

Ik houd het liever bij elke maand een weekendje een goeie auto huren. Een automaat met cruise control, en wat groter zodat ik er ook echt in pas (ben 1m98). Een koekblik is dan zelfpijniging.
Behalve dat je pas een auto mag huren nadat je je rijbewijs één jaar hebt..... dus dat gaat 'm niet worden vrees ik voor je.
pi_145810083
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Behalve dat je pas een auto mag huren nadat je je rijbewijs één jaar hebt..... dus dat gaat 'm niet worden vrees ik voor je.
Zie boven, ik doe het al. Maar Enterprise is idd het enige bedrijf dat die ontiegelijk idiote policy niet heeft. Kreeg een week na mijn rij-examen een VW Passat mee en heb die uiteraard ook schadevrij teruggebracht.

Idioot omdat: Ja, ik was na afrijden een belabberde chauffeur. Kun je nagaan hoe belabberd ik zou zijn een jaar later met alle verse ervaring vergeten. Ik snap dat een nieuwe chauffeur een hoger risico is, maar reken dan een tientje per dag extra aan verzekering ofzo, ipv ze helemaal af te snijden. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!fotograaf woensdag 22 oktober 2014 @ 11:19:27 #297
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145810250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Naar welke zaken kijkt men eigenlijk bij een BE examen?
Ik zit er namelijk ook aan te denken om E achter B te halen :P
Euh. Mijne is alweer bijna 3 jaar terug, maar ik moest rijden met zo'n ding, door relatief krappe straatjes rijden, ik had een wegversmalling. Vaste prik is het aan/afkoppelen (aanhanger op plaats 1, auto op plaats, zodat je hem er echt voor moet zetten en aan moet koppelen). Verder had ik een omkeeropdracht (in een straatje met een T kruising, dus achteruit en een bocht om), een flink stuk achteruit rijden (recht), bevatte mijn route een helling met stoplicht (waar ik natuurlijk voor stond), meerijden met het verkeer, invoegen op een ringweg (met max. 80). Op zich niet zoveel bijzonders. Ik wist wanneer ik ging rijden en heb in dezelfde week een paar uur met mijn vader rondgereden op een industrieterrein bij hun in de buurt, iedere oprit van een bedrijf daar heb ik wel een keer gehad met insteken langs een stoepje, zowel over links als over rechts. Daar heb ik echt profijt van gehad op mijn rijdag, want ik had het gevoel voor insturen/tegen sturen bij in een bocht achteruit rijden vrij vlot te pakken in de leswagen (ligt in iedere auto net iets anders, net als bijv. het punt van insturen bij fileparkeren per auto verschillend is en je dat op ervaring doet). Pa had een aanhanger die een max. gewicht van 2500 kg mocht hebben en waar een klein bergje zand in lag een avondje geregeld. Aanhanger kan kiepen, dus is van zichzelf al zwaarder, waardoor je echt met je koppeling en gas moet geven (een bagagewagentje rijd je zo mee weg). Handig, want de lescombinatie is ook verzwaard.
Verder krijg vragen over de papieren van de combinatie, moet je wat dingen kunnen aanwijzen, lichtcheck kunnen doen, remtest ( :') ): ga hard op de rem bij 10 km/h en als je boenk hoort werkt volgens het CBR je oplooprem. Het enige dat je dan weet, is dat de koppeling vast zit en dat je, als je dat te vaak doet, de cilinder mag vervangen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator woensdag 22 oktober 2014 @ 11:19:30 #298
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145810253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:14 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Zie boven, ik doe het al. Maar Enterprise is idd het enige bedrijf dat die ontiegelijk idiote policy niet heeft. Kreeg een week na mijn rij-examen een VW Passat mee en heb die uiteraard ook schadevrij teruggebracht.

Idioot omdat: Ja, ik was na afrijden een belabberde chauffeur. Kun je nagaan hoe belabberd ik zou zijn een jaar later met alle verse ervaring vergeten. Ik snap dat een nieuwe chauffeur een hoger risico is, maar reken dan een tientje per dag extra aan verzekering ofzo, ipv ze helemaal af te snijden. :{
Oh echt? Wist ik niet haha. Ik heb het namelijk in het begin nog wel eens geprobeerd om een auto te huren maar kreeg overal een "nee" te horen.

Toen dus maar gewoon zelf auto gekocht en daarmee nu al teringveel gereden :P

-oh en btw, ik woon ook in de stad en zou ook in principe geen auto echt "nodig" hebben.
Toch maar een gekocht voor tripjes etc. Rijd er doordeweeks niet zo heel vaak mee, maar ga wel regelmatig weekendjes naar familie in Limburg en ben al 3X er mee op vakantie geweest.
  FOK!fotograaf woensdag 22 oktober 2014 @ 11:21:57 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145810328
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh echt? Wist ik niet haha. Ik heb het namelijk in het begin nog wel eens geprobeerd om een auto te huren maar kreeg overal een "nee" te horen.

Toen dus maar gewoon zelf auto gekocht en daarmee nu al teringveel gereden :P
Ik heb me daar altijd over verbaasd. Net als koerieren enzo, een/twee jaar je rijbewijs. Ik weet zeker dat ik in mijn eerste half jaar meer heb gereden dan menigeen in een eerste jaar doet. Mja, dat is niet te meten hè.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator woensdag 22 oktober 2014 @ 11:24:52 #300
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_145810416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb me daar altijd over verbaasd. Net als koerieren enzo, een/twee jaar je rijbewijs. Ik weet zeker dat ik in mijn eerste half jaar meer heb gereden dan menigeen in een eerste jaar doet. Mja, dat is niet te meten hè.
Nee daarom. Ik heb nu bijna een jaar het pasje en heb al dik 14.000 km gereden. Twee keer naar Berlijn, een keer naar Italië/Slovenië, en vorige maand nog heen en weer naar zuid Frankrijk.

Als dat geen ervaring opbouwen is weet ik t ook niet.
Maar toch, mag ik officieel nog geen auto huren bij Europcar of Hertz, want ja.... ik kan er nog niks van natuurlijk :')
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:26:51 #301
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145810479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee daarom. Ik heb nu bijna een jaar het pasje en heb al dik 14.000 km gereden. Twee keer naar Berlijn, een keer naar Italië/Slovenië, en vorige maand nog heen en weer naar zuid Frankrijk.

Als dat geen ervaring opbouwen is weet ik t ook niet.
Maar toch, mag ik officieel nog geen auto huren bij Europcar of Hertz, want ja.... ik kan er nog niks van natuurlijk :')
Dat snap ik dus ook niet, kunnen ze daar dan geen bepaalde toeslag voor rekenen van ¤100,- omdat je nog onervaren bent ofzo? Ik denk dat een beginnend bestuurder zelfs rustiger rijdt als iemand die al een x aantal jaar zijn rijbewijs heeft en die auto helemaal aftrapt :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')