Het is meestal wel sneller hoor Ik denk eerder 2 of 3 dagen. Ik heb hem geloof ik woensdagochtend aangevraagd en kon hem vrijdag ophalen.quote:Op zondag 14 september 2014 11:51 schreef BazZz2 het volgende:
Morgenochtend rijbewijs aanvragen!
en dan nog 5 werkdagen wachten
Ik hoop dat het waar is. maandagochtend of woensdag zijn eigenlijk mijn enige dagen dat ik m op kan halenquote:Op zondag 14 september 2014 12:00 schreef alors het volgende:
[..]
Het is meestal wel sneller hoor Ik denk eerder 2 of 3 dagen. Ik heb hem geloof ik woensdagochtend aangevraagd en kon hem vrijdag ophalen.
Bij mij in Den Haag lag 'ie er echt pas na vijf werkdagenquote:Op zondag 14 september 2014 12:00 schreef alors het volgende:
[..]
Het is meestal wel sneller hoor Ik denk eerder 2 of 3 dagen. Ik heb hem geloof ik woensdagochtend aangevraagd en kon hem vrijdag ophalen.
Komt omdat Den Haag de ambtenaren hoofdstad is.quote:Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Bij mij in Den Haag lag 'ie er echt pas na vijf werkdagen
Gewoon een TR zetten. Die 48 uur gelden niet voor een mod.quote:Op zondag 14 september 2014 21:58 schreef ShevaJB het volgende:
Voor in de OP wellicht, ik heb m'n rijbewijs op 29 juli behaald, maar vergeten om dit specifiek in de OP te laten zetten
Edit: Ik zie dat ik te laat ben
Gaan we proberen.quote:Op zondag 14 september 2014 22:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gewoon een TR zetten. Die 48 uur gelden niet voor een mod.
Probeer de situaties te analyseren en goed te letten op de details. Kinderen, en fietsers bij een onoverzichtelijk bocht is zo goed als altijd 'remmen', en zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Veel van deze situaties krijg je ook letterlijk op je examen.quote:Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend
Let ook goed op je achteruitkijkspiegel, je snelheid en eventueel knipperlichten.quote:Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend
Het is dan ook pas je tweede les, joh Geen zorgen, komt uiteindelijk allemaal goed.quote:Op maandag 15 september 2014 15:48 schreef Sander166 het volgende:
Zal het de volgende keer vragen, want voor m'n gevoel beheers ik het nog niet helemaal.
Gooi hier een paar plaatjes neer van de situaties die jij fout had, dan kunnen wij hier wel een beetje onderbouwen hoe en wat, misschien dat je daar van leert.quote:Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend
Nog helemaal niet lijkt me waarschijnlijker. Het aangrijppunt moet je kunnen voelen als je heel rustig je koppeling laat opkomen. En nee, je voelt het niet in je koppelingspedaal, maar wel in de auto, die wil dan vooruit.quote:Op maandag 15 september 2014 15:48 schreef Sander166 het volgende:
Zal het de volgende keer vragen, want voor m'n gevoel beheers ik het nog niet helemaal.
In Engeland kreeg ik meteen bij het slagen een stukje papier mee dat ik kon gebruiken als tijdelijk rijbewijs. Dat doen ze in Nederland niet?quote:Op maandag 15 september 2014 10:24 schreef BazZz2 het volgende:
Rijbewijs is aangevraagd! nu hopen dat ie er toch voor het weekend ligt en niet maandag. want dan kan ik van t weekend meteen gaan rijden!
Nee, daar doen ze in Nederland helaas niet aan. misschien wel handig om voor te stellenquote:Op maandag 15 september 2014 23:44 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
In Engeland kreeg ik meteen bij het slagen een stukje papier mee dat ik kon gebruiken als tijdelijk rijbewijs. Dat doen ze in Nederland niet?
quote:Op maandag 15 september 2014 11:15 schreef Hinder het volgende:
[..]
Probeer de situaties te analyseren en goed te letten op de details. Kinderen, en fietsers bij een onoverzichtelijk bocht is zo goed als altijd 'remmen', en zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Veel van deze situaties krijg je ook letterlijk op je examen.
ik probeer het dankjequote:Op maandag 15 september 2014 12:23 schreef Louboutin het volgende:
quote:
Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
Ik ben bezig met mijn theorie, en dat gaat allemaal prima op het remmen, gas geven of niets doen na.
Op 1 of andere manier heb ik daar gewoon steeds heel veel fouten. Soms zijn de antwoorden zo onlogisch. Echt heel frustrerend
Let ook goed op je achteruitkijkspiegel, je snelheid en eventueel knipperlichten.
oke, hier zijn er een paarquote:Op maandag 15 september 2014 17:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gooi hier een paar plaatjes neer van de situaties die jij fout had, dan kunnen wij hier wel een beetje onderbouwen hoe en wat, misschien dat je daar van leert.
1. Je rijdt maar 20 km/u, rem je, dan kom je stil te staan, terwijl de afstand tussen jou en de kinderen nog relatief groot is, dus inderdaad: gas loslaten en rustig langsrijden. Ik zou zelf wel mijn voeten op de rem plaatsen voor de zekerheid, maar remmen met 20km/u is niet nodig.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:25 schreef roos94 het volgende:
oke, hier zijn er een paar
[ afbeelding ]
hier had ik dus remmen, aangezien er sneeuw ligt en die twee kinderen op een slee zitten en eruit zien alsof ze zo de weg op gaan rijden. Volgens mijn antwoordenboekje is het antwoord B, namelijk: "De kinderen met de slee moet u in de gaten houden, u moet ermee rekening houden dat ze zo de weg op kunnen glijden. De snelheid moet aangepast worden." B gas loslaten dus.
[ afbeelding ]
" U kunt met deze snelheid de fietsers passeren zonder gevaar of hinder te veroorzaken" antwoord C zegt mijn boekje. Maar de voorste fietser rijdt niet helemaal rechts en ik rijd 50, dus dan is het toch logisch dat je wat gas terugneemt? Ik had B namelijk.
[ afbeelding ]
"Er zijn uitstaphordes en geen voetgangers die zichtbaar de weg op kunnen lopen. " C
Bij deze dacht ik: ik rijd 40 en door de tram die links staat en de auto's aan de rechterkant zie ik helemaal niet wat daar gebeurt dus neem ik wat gas in. Dus niet goed.
[ afbeelding ]
lijkt een beetje op dat andere plaatje, ik rijd hier 60. die voorste man rijdt zowat in het midden en volgens mijn boekje is de weg overzichtelijk en is er geen gevaar te zien, dus hoef ik hier niets te doen.. Misschien ben ik wel achterlijk hoor, ik weet het ook niet.
ah dankje ik zal je tips proberen toe te passenquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
1. Je rijdt maar 20 km/u, rem je, dan kom je stil te staan, terwijl de afstand tussen jou en de kinderen nog relatief groot is, dus inderdaad: gas loslaten en rustig langsrijden. Ik zou zelf wel mijn voeten op de rem plaatsen voor de zekerheid, maar remmen met 20km/u is niet nodig.
2. Ook hier is de afstand tussen jou en de voorste fietser relatief groot, daarnaast heb je voldoende ruimte om uit te wijken mocht er iets gebeuren. Al zal de fietser gewoon naar rechts gaan als je iets dichterbij komt.
3. Mensen die uitstappen komen op de stoep te staan en niet direct op de weg. Goed opletten is voldoende.
Je rijdt tijdens lessen ook heel vaak gewoon 50 terwijl er een boel auto's langs de weg staan toch? Geen reden om dus te remmen / gas los te laten.
4. Afstand tussen jou en de voorste man is weer groot, als je dichterbij komt, en de fietser hoort je aankomen, zal hij zelf iets naar rechts gaan.
Je moet wat minder 'bang' zijn, want bij alles reageer jij iets extremer dan nodig lijkt het wel. En probeer de snelheid waarmee je rijdt voor te stellen. Uiteindelijk is het ook een beetje ervaring en gevoel hebben, ik deed mijn theorie toen ik al op de helft van mijn lessen was waardoor ik het iets beter kon inschatten.
Meer kleuren .quote:Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef MissStevie het volgende:
vanmorgen weer rijles gehad en het ging best lekker moet wel leren om de chaos uit mijn hoofd te krijgen.. wanneer ik bijv. 80 rijd en plotseling naar links moet ofzo.. kijken, remmen, terugschakelen, koppeling op laten komen en sturen.. dit gaat nog niet altijd even subtiel maar komt vanzelf.. oefening baart kunst zullen we maar zeggen
eennnn.. snelweg gereden donders dat vond ik wel erg spannend en het ging zo snel.. maar het wende wel erg snel. Hoe beter het gaat, hoe leuker ik het begin te vinden. Probeer nu ook steeds leraar voor te zijn, dus dat hij me zo min mogelijk hoeft te vertellen wat ik moet doen. mezelf een beetje uitdagen
`ja maar kleuren en autorijden tegelijk is zo lastigquote:
Wat was de reden dat je gezakt was?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:32 schreef roosszz het volgende:
Ben helaas gezakt vandaag
Geheel terecht trouwens, had het gevoel zelf ook al heel erg tijdens het rijden
snelweg wen je heel snel aan. vond ik uiteindelijk het makkelijkste van alles. de eerste keer was bij mij een ramp. toen ik een baan moest opschuiven, ging bij het kijken de auto al mee, waardoor ik bijna iemand van de weg reedquote:Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef MissStevie het volgende:
vanmorgen weer rijles gehad en het ging best lekker moet wel leren om de chaos uit mijn hoofd te krijgen.. wanneer ik bijv. 80 rijd en plotseling naar links moet ofzo.. kijken, remmen, terugschakelen, koppeling op laten komen en sturen.. dit gaat nog niet altijd even subtiel maar komt vanzelf.. oefening baart kunst zullen we maar zeggen
eennnn.. snelweg gereden donders dat vond ik wel erg spannend en het ging zo snel.. maar het wende wel erg snel. Hoe beter het gaat, hoe leuker ik het begin te vinden. Probeer nu ook steeds leraar voor te zijn, dus dat hij me zo min mogelijk hoeft te vertellen wat ik moet doen. mezelf een beetje uitdagen
mijn eerste instructeur vertelde dat wanneer je remde, je bij de 30 km/uur de koppeling moest mee intrappen. dus: eerst remmen -> 30 km/uur -> koppeling erbijquote:Op donderdag 18 september 2014 20:00 schreef Sander166 het volgende:
Hoe hebben ze bij jullie het remmen en daarna ontkoppelen geleerd? Mijn instructeur heeft de volgende regel gegeven: Als je boven de 40 km/u rijdt moet je gewoon remmen en zodra je onder de 40 km/u komt moet je de koppeling intrappen (en desnoods doorremmen)
Als je onder de 40 km/u rijdt moet je eerst de koppeling intrappen en daarna remmen. Volgens hem hoef je helemaal niet op de toerenteller te letten bij het remmen, omdat het bij elke auto anders is wanneer hij afslaat.
Ik vond het maar vreemd dat hij dit zei, want bijna overal zeggen ze dat je naar je toeren moet kijken Volgende keer krijg ik schakelen erbij en volgens mij gaat ie dan ook zeggen dat ik niet op de toerenteller moet letten. Ik denk dat hij schakelt op basis van de snelheid van de auto.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:06 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
mijn eerste instructeur vertelde dat wanneer je remde, je bij de 30 km/uur de koppeling moest mee intrappen. dus: eerst remmen -> 30 km/uur -> koppeling erbij
mijn tweede instructeur zei het volgende:
remmen -> toeren tot net voor de 1000 (dus 1200/1300) -> koppeling erbij.
de auto gaat vanzelf 'protesteren' als die tot dichtbij de 1000 toeren komt zonder dat de koppeling is ingetrapt, dus dan weet je het zeker
ik zet mijn voet gewoon ervoor. echt maar heel soms ernaast. als jij het fijner vindt ervoor. lekker zo houden.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:17 schreef Sander166 het volgende:
Zetten jullie je linkervoet altijd naast het koppelingspedaal of gewoon ervoor? Ik vind het irritant om m'n voet ernaast te houden...vind het veel makkelijker als hij ervoor is.
Volgens m'n instructeur moet bij het koppelen je hak in de mat en moet je met de bovenkant van je voet de koppeling helemaal intrappen. Je moet het kunnen doseren, netals hoe je je gaspedaal bedient. Ik gebruikte m'n hele voet om hem in te trappen Een soort reflex als ik snel moest koppelen. Maar bij het omhoog laten komen kan je dan moeilijk doseren, omdat je voet nergens houvast heeft.
WELKOM!quote:Op donderdag 18 september 2014 20:37 schreef LasTeR het volgende:
Meldt zich! Ben 25 en het zal eens tijd worden.
Gisteren mijn tweede les gehad, ging al aardig goed naar mijn gevoel. Lekker rond gereden, aantal stoplichten gehad, van baan wisselen, wat rotondes (gelijk kennisgemaakt met de turborotonde, woonwijkje door en ook nog even de provinciale weg op.
Ik heb de tweede les ook alles zelf gedaan, één keer de in de verkeerde versnelling geschakeld (4 i.p.v. terug naar 2). De instructeur houdt wel de rem goed in de gaten bij stoplichten maar heeft nog niet ingegrepen + bij het optrekken merk ik dat hij daarbij helpt om het aangrijpingspunt wat soepeler te vinden/vast te houden.
Vind zelf vooral de snelheid lastig in te schatten, rijd al heel gauw 60 waar je 50 mag etc. maar aan de andere kant rijd je dan wel lekker met het overige verkeer mee.
Het doel is om 2 keer per week te lessen, nog even kijken of ik soms blokken van twee uur kan lessen. Ga waarschijnlijk voor een pakket van 25 lessen en dan met tussentijdse toets of herexamen, maar dat zie ik wel zodra ik wat meer lessen heb gehad. Nu alweer zin in de volgende les .
Ernaast. Als je dan ooit automaat gaat rijden, is de nijging je poot te verplaatsen minder aanwezig.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:17 schreef Sander166 het volgende:
Zetten jullie je linkervoet altijd naast het koppelingspedaal of gewoon ervoor? Ik vind het irritant om m'n voet ernaast te houden...vind het veel makkelijker als hij ervoor is.
Ik heb het met 35 gehaald dus je hebt nog 10 jaar.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:37 schreef LasTeR het volgende:
Meldt zich! Ben 25 en het zal eens tijd worden.
Ik wou net zeggen, ik was 31 en voor die tijd nooit nodig gehad eigenlijk.... haha maar nu ben ik echt heul blij dat ik een auto heb (f*ck het OV )quote:Op donderdag 18 september 2014 20:37 schreef LasTeR het volgende:
Meldt zich! Ben 25 en het zal eens tijd worden.
[quote] Op vrijdag 19 september 2014 11:06 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ik heb het met 35 gehaald dus je hebt nog 10 jaar.
Gewoon voor de deur gaan liggen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:06 schreef zeefje het volgende:
Geslaagd
Kutte is gemeentehuis is Tot 12 open en de gegevens zijn om 12 uur pas binnen. Dus nu pas maandag aanvragen
Gedaan, vrijdag ophalenquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon voor de deur gaan liggen.
nog gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:23 schreef zeefje het volgende:
[..]
Gedaan, vrijdag ophalen
Ik ben zo blij
Snelheid is ook een prima raadgever. Ik rij nu al jaren in een auto zonder toerenteller. Ook dan moet je kunnen schakelen.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:21 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Ik vond het maar vreemd dat hij dit zei, want bijna overal zeggen ze dat je naar je toeren moet kijken Volgende keer krijg ik schakelen erbij en volgens mij gaat ie dan ook zeggen dat ik niet op de toerenteller moet letten. Ik denk dat hij schakelt op basis van de snelheid van de auto.
de eerste rotonde bij het cbr ging al fout .. dacht dat iemand eraf ging maar bleef op de rotonde.. stond ik daar hmm..quote:Op woensdag 17 september 2014 22:54 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Wat was de reden dat je gezakt was?
Als de koppeling gekoppeld is dan is er ook een vaste verhouding tussen de snelheid van de auto en de snelheid van de motor.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:31 schreef Eix het volgende:
Snelheid is ook een prima raadgever. Ik rij nu al jaren in een auto zonder toerenteller. Ook dan moet je kunnen schakelen.
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 17:35 schreef BazZz2 het volgende: (en door Duitsland. dat is natuurlijk altijd leuk)
Ja oke, das wel weer waar helaasquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:41 schreef Pitchout het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
Ach, zo lang je de stukken daartussen wel gewoon door kan trappen. Een baustelle in Duitsland, zo is mijn ervaring, is eigenlijk nooit langer dan nodig. Heb je 2 in een paar km? In NL zou vaak het hele stuk 90 of 70 zijn, in Duitsland kan je ertussen gewoon weer op het gas. Wees trouwens wel slim en ga echt die 80 rijden waar die staat aangegeven bij zo'n baustelle, er wordt best veel op gecontroleerd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 21:41 schreef Pitchout het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
Ik doel niet zo zeer op de snelheid die je mag rijden bij een baustelle, maar meer de vreselijk smalle stukken waar je overheen moet rijden. Als je al langer rijdt in een bepaalde auto is dat natuurlijk geen enkel probleem maar wanneer je met een slagschip (dat niet van jezelf is) op vakantie gaat worden sommige baustelle's ineens een hele krappe bedoening.quote:Op zondag 21 september 2014 03:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, zo lang je de stukken daartussen wel gewoon door kan trappen. Een baustelle in Duitsland, zo is mijn ervaring, is eigenlijk nooit langer dan nodig. Heb je 2 in een paar km? In NL zou vaak het hele stuk 90 of 70 zijn, in Duitsland kan je ertussen gewoon weer op het gas. Wees trouwens wel slim en ga echt die 80 rijden waar die staat aangegeven bij zo'n baustelle, er wordt best veel op gecontroleerd.
Inderdaad, de toerenteller van mijn (eerste) auto doet het niet eens gelukkig hoor en voel je het makkelijk aan, vooral bij oudere auto's zoals de mijne.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit op de toerenteller meer. Als je je eigen auto hebt ga je dat heel makkelijk aanvoelen.
Twee lessenquote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu twee lessen bezig geweest met schakelen maar bak er nog weinig van ik heb ook erg moeite met aanvoelen wanneer de koppeling los moet en ik gas moet geven. Als ik het te snel doe slaat de motor af, doe ik het langzaam is het ook niet goed want dan moet het verkeer achter me wachten. Lastig..:|
Net geslaagd of heb je ook het roze pasje al?quote:
net geslaagdquote:Op maandag 22 september 2014 13:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Net geslaagd of heb je ook het roze pasje al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd!quote:
quote:Op maandag 22 september 2014 13:47 schreef usernaamvergeten het volgende:
Geslaagd voor theorie-examen
van harte allebei!!quote:
Rijden alsof het gewoon een rijles is, mocht je ergens een fout maken is het van belang dat je dat veilig en vlot weet op te lossen. Succes!quote:Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond!
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
Thanks! Dat zei mijn rijinstructeur inderdaad ook al; net doen of ik er naast zit, maar dan is het gewoon iemand anders hahaquote:Op woensdag 24 september 2014 22:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Rijden alsof het gewoon een rijles is, mocht je ergens een fout maken is het van belang dat je dat veilig en vlot weet op te lossen. Succes!
Spannend! Fijn dat je van te voren de zenuwen er een beetje uit kunt rijden succes morgen!quote:Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond!
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
Dankjewel! Eerst maar eens een goede nachtrust, want dat is ook belangrijk haha!quote:Op woensdag 24 september 2014 23:38 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Spannend! Fijn dat je van te voren de zenuwen er een beetje uit kunt rijden succes morgen!
Laat de burn-outs en handrembochtjes nog even achterwege.quote:
Thanks, dat is helemaal waar ! Over 2 uurtjes gaan we de uitslag horenquote:Op donderdag 25 september 2014 02:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Laat de burn-outs en handrembochtjes nog even achterwege.
Serieus, succes ermee, niet teveel zorgen over maken. Iedere malloot die je op de weg tegen komt, heeft dat rijbewijs ooit ook kunnen halen, dus jij kan het ook wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |