Snelheid is ook een prima raadgever. Ik rij nu al jaren in een auto zonder toerenteller. Ook dan moet je kunnen schakelen.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:21 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Ik vond het maar vreemd dat hij dit zei, want bijna overal zeggen ze dat je naar je toeren moet kijken Volgende keer krijg ik schakelen erbij en volgens mij gaat ie dan ook zeggen dat ik niet op de toerenteller moet letten. Ik denk dat hij schakelt op basis van de snelheid van de auto.
de eerste rotonde bij het cbr ging al fout .. dacht dat iemand eraf ging maar bleef op de rotonde.. stond ik daar hmm..quote:Op woensdag 17 september 2014 22:54 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Wat was de reden dat je gezakt was?
Als de koppeling gekoppeld is dan is er ook een vaste verhouding tussen de snelheid van de auto en de snelheid van de motor.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:31 schreef Eix het volgende:
Snelheid is ook een prima raadgever. Ik rij nu al jaren in een auto zonder toerenteller. Ook dan moet je kunnen schakelen.
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 17:35 schreef BazZz2 het volgende: (en door Duitsland. dat is natuurlijk altijd leuk)
Ja oke, das wel weer waar helaasquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:41 schreef Pitchout het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
Ach, zo lang je de stukken daartussen wel gewoon door kan trappen. Een baustelle in Duitsland, zo is mijn ervaring, is eigenlijk nooit langer dan nodig. Heb je 2 in een paar km? In NL zou vaak het hele stuk 90 of 70 zijn, in Duitsland kan je ertussen gewoon weer op het gas. Wees trouwens wel slim en ga echt die 80 rijden waar die staat aangegeven bij zo'n baustelle, er wordt best veel op gecontroleerd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 21:41 schreef Pitchout het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
Ik doel niet zo zeer op de snelheid die je mag rijden bij een baustelle, maar meer de vreselijk smalle stukken waar je overheen moet rijden. Als je al langer rijdt in een bepaalde auto is dat natuurlijk geen enkel probleem maar wanneer je met een slagschip (dat niet van jezelf is) op vakantie gaat worden sommige baustelle's ineens een hele krappe bedoening.quote:Op zondag 21 september 2014 03:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, zo lang je de stukken daartussen wel gewoon door kan trappen. Een baustelle in Duitsland, zo is mijn ervaring, is eigenlijk nooit langer dan nodig. Heb je 2 in een paar km? In NL zou vaak het hele stuk 90 of 70 zijn, in Duitsland kan je ertussen gewoon weer op het gas. Wees trouwens wel slim en ga echt die 80 rijden waar die staat aangegeven bij zo'n baustelle, er wordt best veel op gecontroleerd.
Inderdaad, de toerenteller van mijn (eerste) auto doet het niet eens gelukkig hoor en voel je het makkelijk aan, vooral bij oudere auto's zoals de mijne.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit op de toerenteller meer. Als je je eigen auto hebt ga je dat heel makkelijk aanvoelen.
Twee lessenquote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu twee lessen bezig geweest met schakelen maar bak er nog weinig van ik heb ook erg moeite met aanvoelen wanneer de koppeling los moet en ik gas moet geven. Als ik het te snel doe slaat de motor af, doe ik het langzaam is het ook niet goed want dan moet het verkeer achter me wachten. Lastig..:|
Net geslaagd of heb je ook het roze pasje al?quote:
net geslaagdquote:Op maandag 22 september 2014 13:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Net geslaagd of heb je ook het roze pasje al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd!quote:
quote:Op maandag 22 september 2014 13:47 schreef usernaamvergeten het volgende:
Geslaagd voor theorie-examen
van harte allebei!!quote:
Rijden alsof het gewoon een rijles is, mocht je ergens een fout maken is het van belang dat je dat veilig en vlot weet op te lossen. Succes!quote:Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond!
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
Thanks! Dat zei mijn rijinstructeur inderdaad ook al; net doen of ik er naast zit, maar dan is het gewoon iemand anders hahaquote:Op woensdag 24 september 2014 22:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Rijden alsof het gewoon een rijles is, mocht je ergens een fout maken is het van belang dat je dat veilig en vlot weet op te lossen. Succes!
Spannend! Fijn dat je van te voren de zenuwen er een beetje uit kunt rijden succes morgen!quote:Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond!
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
Dankjewel! Eerst maar eens een goede nachtrust, want dat is ook belangrijk haha!quote:Op woensdag 24 september 2014 23:38 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Spannend! Fijn dat je van te voren de zenuwen er een beetje uit kunt rijden succes morgen!
Laat de burn-outs en handrembochtjes nog even achterwege.quote:
Thanks, dat is helemaal waar ! Over 2 uurtjes gaan we de uitslag horenquote:Op donderdag 25 september 2014 02:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Laat de burn-outs en handrembochtjes nog even achterwege.
Serieus, succes ermee, niet teveel zorgen over maken. Iedere malloot die je op de weg tegen komt, heeft dat rijbewijs ooit ook kunnen halen, dus jij kan het ook wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |