Snelheid is ook een prima raadgever. Ik rij nu al jaren in een auto zonder toerenteller. Ook dan moet je kunnen schakelen.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:21 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Ik vond het maar vreemd dat hij dit zei, want bijna overal zeggen ze dat je naar je toeren moet kijken Volgende keer krijg ik schakelen erbij en volgens mij gaat ie dan ook zeggen dat ik niet op de toerenteller moet letten. Ik denk dat hij schakelt op basis van de snelheid van de auto.
de eerste rotonde bij het cbr ging al fout .. dacht dat iemand eraf ging maar bleef op de rotonde.. stond ik daar hmm..quote:Op woensdag 17 september 2014 22:54 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Wat was de reden dat je gezakt was?
Als de koppeling gekoppeld is dan is er ook een vaste verhouding tussen de snelheid van de auto en de snelheid van de motor.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:31 schreef Eix het volgende:
Snelheid is ook een prima raadgever. Ik rij nu al jaren in een auto zonder toerenteller. Ook dan moet je kunnen schakelen.
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 17:35 schreef BazZz2 het volgende: (en door Duitsland. dat is natuurlijk altijd leuk)
Ja oke, das wel weer waar helaasquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:41 schreef Pitchout het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
Ach, zo lang je de stukken daartussen wel gewoon door kan trappen. Een baustelle in Duitsland, zo is mijn ervaring, is eigenlijk nooit langer dan nodig. Heb je 2 in een paar km? In NL zou vaak het hele stuk 90 of 70 zijn, in Duitsland kan je ertussen gewoon weer op het gas. Wees trouwens wel slim en ga echt die 80 rijden waar die staat aangegeven bij zo'n baustelle, er wordt best veel op gecontroleerd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 21:41 schreef Pitchout het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dat nog steeds zegt nadat je de zoveelste baustelle in de verte ziet opdoemen.
Ik doel niet zo zeer op de snelheid die je mag rijden bij een baustelle, maar meer de vreselijk smalle stukken waar je overheen moet rijden. Als je al langer rijdt in een bepaalde auto is dat natuurlijk geen enkel probleem maar wanneer je met een slagschip (dat niet van jezelf is) op vakantie gaat worden sommige baustelle's ineens een hele krappe bedoening.quote:Op zondag 21 september 2014 03:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, zo lang je de stukken daartussen wel gewoon door kan trappen. Een baustelle in Duitsland, zo is mijn ervaring, is eigenlijk nooit langer dan nodig. Heb je 2 in een paar km? In NL zou vaak het hele stuk 90 of 70 zijn, in Duitsland kan je ertussen gewoon weer op het gas. Wees trouwens wel slim en ga echt die 80 rijden waar die staat aangegeven bij zo'n baustelle, er wordt best veel op gecontroleerd.
Inderdaad, de toerenteller van mijn (eerste) auto doet het niet eens gelukkig hoor en voel je het makkelijk aan, vooral bij oudere auto's zoals de mijne.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit op de toerenteller meer. Als je je eigen auto hebt ga je dat heel makkelijk aanvoelen.
Twee lessenquote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu twee lessen bezig geweest met schakelen maar bak er nog weinig van ik heb ook erg moeite met aanvoelen wanneer de koppeling los moet en ik gas moet geven. Als ik het te snel doe slaat de motor af, doe ik het langzaam is het ook niet goed want dan moet het verkeer achter me wachten. Lastig..:|
Net geslaagd of heb je ook het roze pasje al?quote:
net geslaagdquote:Op maandag 22 september 2014 13:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Net geslaagd of heb je ook het roze pasje al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd!quote:
quote:Op maandag 22 september 2014 13:47 schreef usernaamvergeten het volgende:
Geslaagd voor theorie-examen
van harte allebei!!quote:
Rijden alsof het gewoon een rijles is, mocht je ergens een fout maken is het van belang dat je dat veilig en vlot weet op te lossen. Succes!quote:Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond!
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
Thanks! Dat zei mijn rijinstructeur inderdaad ook al; net doen of ik er naast zit, maar dan is het gewoon iemand anders hahaquote:Op woensdag 24 september 2014 22:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Rijden alsof het gewoon een rijles is, mocht je ergens een fout maken is het van belang dat je dat veilig en vlot weet op te lossen. Succes!
Spannend! Fijn dat je van te voren de zenuwen er een beetje uit kunt rijden succes morgen!quote:Op woensdag 24 september 2014 21:35 schreef igi0n het volgende:
Morgen ochtend om 5 voor 9 afrijden! Spannond!
Ik word 3 kwartier eerder opgehaald om alles nog even door te nemen, en even warm te lopen. Ben zeer benieuwd. Iemand nog tips oid?
Dankjewel! Eerst maar eens een goede nachtrust, want dat is ook belangrijk haha!quote:Op woensdag 24 september 2014 23:38 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Spannend! Fijn dat je van te voren de zenuwen er een beetje uit kunt rijden succes morgen!
Laat de burn-outs en handrembochtjes nog even achterwege.quote:
Thanks, dat is helemaal waar ! Over 2 uurtjes gaan we de uitslag horenquote:Op donderdag 25 september 2014 02:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Laat de burn-outs en handrembochtjes nog even achterwege.
Serieus, succes ermee, niet teveel zorgen over maken. Iedere malloot die je op de weg tegen komt, heeft dat rijbewijs ooit ook kunnen halen, dus jij kan het ook wel.
Dan zul je wel goed om je heen gekeken hebben tijdens het parkeren.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:39 schreef igi0n het volgende:
Geslaagd
Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel
Verplichte passeerstrook voor tractorenquote:Op donderdag 25 september 2014 14:02 schreef vannelle het volgende:
Zitten best wel nuttige tussen trouwens.
Jammer dat de MMBS's als autovariant nog steeds toegestaan worden, alhoewel die ook verplicht van zo'n strook gebruik moeten maken.quote:Op donderdag 25 september 2014 14:26 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Verplichte passeerstrook voor tractoren
Ja, dat dan wel weer! Dankjewelquote:Op donderdag 25 september 2014 14:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan zul je wel goed om je heen gekeken hebben tijdens het parkeren.
Gefeliciteerd!!
Die van mij was altijd heel erg makkelijk naarmate ik steeds dichterbij het examen kwam, op het laatst was hetquote:Op woensdag 24 september 2014 22:03 schreef igi0n het volgende:
[..]
Thanks! Dat zei mijn rijinstructeur inderdaad ook al; net doen of ik er naast zit, maar dan is het gewoon iemand anders haha
En dat geeft je ook meer zelfvertrouwen achter het stuur, als je af en toe nét even iets meer gas mag geven of af en toe zelf mag bepalen waar je heen rijd.quote:We gaan de snelweg op, maar komen vanaf zoals je kan zien stoplichten die op rood staan, dus trap hem maar even door, want ik weet dat jij als jij het rijbewijs hebt je ook niet constant aan de regeltjes gaat houden
Gefeliciteerd .quote:Op donderdag 25 september 2014 10:39 schreef igi0n het volgende:
Geslaagd
Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel
EN? EN? EN?quote:Op donderdag 25 september 2014 07:14 schreef igi0n het volgende:
[..]
Thanks, dat is helemaal waar ! Over 2 uurtjes gaan we de uitslag horen
Gefeliciteerd!! examinatoren zoals die van jou geven hoopquote:Op donderdag 25 september 2014 10:39 schreef igi0n het volgende:
Geslaagd
Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel
Dankje!quote:Op donderdag 25 september 2014 18:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Gefeliciteerd .
Was er geen plek bij het CBR waar je gwoon rechtdoor in kon parkeren?
Geslaagd hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dankje! Inderdaad, ik was ook zeer blij met zo'n chille examinatorquote:Op donderdag 25 september 2014 21:07 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!! examinatoren zoals die van jou geven hoop
Iets meer gas bijgeven! Is een kwestie van wennen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:20 schreef De_Dakgoot het volgende:
Net zelf gereden voor het eerst, auto paar keer laten afslaan
op het einde lukte het wel met het weg rijden, benzine auto heeft amper koppeling en rijd dus een beetje anders dan de lesauto's
Wou toen weg rijden van de parkeerplaats dacht dat het op de koppeling kon, sloeg die meteen af .quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Iets meer gas bijgeven! Is een kwestie van wennen.
Wel lekker he, zelf rijden?
Omdat veel mensen geen automaat willen, zoals ik. Ik wil zelf controle hebben over de auto, en wanneer ik wel of niet laat/vroeg schakel.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
Als het rijden verder gewoon goed gaat, zal je vlot genoeg je rijbewijs halen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..
Schakelen is toch simpel? Het is gewoon een extra handeling die je ff moet verrichten. Na een tijdje doe je het automatisch. Ik kreeg het de vorige les voor de eerste keer en het is niet moeilijk ofzo. Je moet ff oefenen met de versnellingspook en je hebt het zo onder de knie. Misschien gaat je instructeur te snel, waardoor je in de war raakt als je alles tegelijk moet doen. Ik lees hier dat sommige mensen de 1ste of 2de les al gelijk alles moesten doen. Ik zou dan ook in de war raken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
even een update van mijn kant.. heb bijna 20 lessen gehad en heb tehoren gekregen dat ik beter automaat kan lessen, omdat er na de zoveelse les weer vanalles fout ging.
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..
Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
Dat sowieso. Ik rij nu 2j in mijn eigen auto uit 2000, en reed gisteren een stuk in de auto van mijn vriendin uit 2012. Het grootste verschil was de koppeling, dat is echt ontzettend wennen. Bij haar kon je wegrijden, EN schakelen, zonder uberhaubt ooit gas bij te geven. Bij mijn 14j oude saab moet je gassen bij het wegrijden en ook bijgassen bij het schakelen, anders schud je jezelf door mekaarquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:08 schreef Sander166 het volgende:
Ik heb alleen nog problemen met vlot wegrijden en tijdens het rijden schokt de auto nog een beetje als ik koppel. Maar volgens mij hebben zelfs ervaren bestuurders hier last van als ze bv in een andere auto moeten rijden.
Kan aan het gewicht liggen, hoe vlot je de koppeling laat komen, brandstof, etc.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik rij nu 2j in mijn eigen auto uit 2000, en reed gisteren een stuk in de auto van mijn vriendin uit 2012. Het grootste verschil was de koppeling, dat is echt ontzettend wennen. Bij haar kon je wegrijden, EN schakelen, zonder uberhaubt ooit gas bij te geven. Bij mijn 14j oude saab moet je gassen bij het wegrijden en ook bijgassen bij het schakelen, anders schud je jezelf door mekaar
Precies. Dat is dus ook waar het over ging toch de verschillende auto's.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kan aan het gewicht liggen, hoe vlot je de koppeling laat komen, brandstof, etc.
Ligt eraan. Soms met handrem, soms gewoon alleen met voetrem en koppeling.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:25 schreef De_Dakgoot het volgende:
Hoe doen jullie trouwens de hellingproef in een benzine wagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |