abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:56:06 #226
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_145418957
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij gaat brommen en moeilijk doen, maar als je gas blijft geven zou hij er ooit toch wel moeten komen :P ik doe wel eens zo lui als ik geen zin heb terug te schakelen, hij komt er uiteindelijk wel een keer :D
Uiteindelijk kom je er wel, maar inmiddels hebben wel 3 auto's je ingehaald. Bovendien krijgt je motor flink op z'n donder. Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben, maar een goede instructeur/examinator zal hier zeker wat over zeggen.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:57:06 #227
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145418978
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:55 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Heb het pasje nog niet nee, 19 november afrijden, dus het komt eraan.
(En bij deze mijn excuses voor al die kansloze posts, want dan ben ik zelf 19 maanden bezig geweest... Weliswaar met een tussenpauze van 8 maanden en 3x een instructeur wissel.. Maar toch)
Succes dan! ^O^ 27x is zo'n beetje wel 9x scheepsrecht geweest ofzo...

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben
Maar je rijdt niet perfect. Het kan bij een net wel/net niet ritje doorslaggevend zijn in de negatieve zin van het woord.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145419042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Succes dan! ^O^ 27x is zo'n beetje wel 9x scheepsrecht geweest ofzo...
[..]
Maar je rijdt niet perfect. Het kan bij een net wel/net niet ritje doorslaggevend zijn in de negatieve zin van het woord.
Ik ga voor de eerste x afrijden he....
pi_145419048
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Uiteindelijk kom je er wel, maar inmiddels hebben wel 3 auto's je ingehaald. Bovendien krijgt je motor flink op z'n donder. Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben, maar een goede instructeur/examinator zal hier zeker wat over zeggen.
Ja sorry, ik had het er alleen over dat het kan. Dat moet je uiteraard niet doen in een examen. Ik heb al 2j mijn rijbewijs maar blijf t een gezellig topic vinden. Meestal dan :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:35:16 #230
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145423455
Mijn les vandaag was Ronduit drama in sommige gevallen....

[ Bericht 22% gewijzigd door Toekito op 11-10-2014 11:49:18 ]
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145423673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ok mijn excuses dan voor de reactie...
en ik heb pas volgende week mn proefles bij nieuwe rijschool.
Ik heb vooral moeite met de timing en ik weet nog niet zogoed wanneer ik moet terugschakelen..
maar schakelen is niet het aller grootste probleem.. vooral het kijken en [snelheid] inschatten van anderen en de positie van de auto. dat zijn dus de oorzaken dat ik niet goed kan schakelen.

bv. ik rijd in een smalle 60km weg met bomen langs de kant en er rijd een tegemoedkomer aan, op zon moment moet ik al bedenken wat te doen. ik heb moeite met het inschatten van afstanden [botsen we tegen elkaar aan als we allebei doorrijden?]. dan verlies ik tijd om te schakelen en schakel ik of te laat of helemaal niet.. vaak voorgekomen tijdens rijlessen..

maar werd ook wel opdringerig gedaan en daar wordt ik gestresst van. en alleen maar kritiek en werd snel boos.. nieuwe rijschool met de RIS methode, het idee alleen al klinkt voor mij aangenamer!
Maar dat zijn inprincipe kleine dingetjes en puur ook wat je kan ontwikkelen door gewenning. Als het smal is dan zou ik langzamer rijden en aan de hand van de kilometers schakelen. Als je onder 30/35 zit naar 2 en als je daar nog boven zit naar 3. Dat merk je zelf ook wel want anders duurt het een halve dag om op te trekken.

Wel vervelend als je zo'n instructeur hebt gehad. De mijne is heel rustig en legt alles ook rustig uit. Als ik iets vergeet of ik doe iets niet goed dan vraagt mijn instructeur: 'wat vergat je/wat kon beter' en 9/10 keer benoem ik het al voordat 'ie er wat van zegt.

En niet teveel aantrekken van anderen (die zeggen alleen wat als het goed gaat of verbloemen de werkelijkheid). Ik zei de vorige keer ook dat het goed gaat en mijn instructeur mij bovengemiddeld vond gezien de aantal uren tot nu toe, maar ik heb ook nog meer dan genoeg verbeterpunten. Doorstroming, rembeleid, vooruit kijken om er een paar op te noemen.

Ik zou bij je proefles ook helemaal niks zeggen over het schakelen en kijk maar aan het einde van de les wat die instructeur heeft te zeggen over jouw voortgang/rijstijl. Dan ga je er lekker blanco in. Laat nog even weten hoe het is gegaan!
pi_145424271
Ja, hij was echt nooit tevreden en na elke fout een hoop kritiek enzo..
Ook toen ik pas me 6e les had... Toen reed ik 60km door de bocht en botsten we bijna tegen de boom door het gladde weg, maar daarvoor neem je rijlessen... Daar heb ik nu ook van geleerd, maar daarna krijg ik geen compliment meer als ik het wél goed doe.. . Kijkt niet naar de mogelijkheden, maar heeft uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid waardoor ik nu veel geld ben verloren...

Hopelijk is de nieuwe rijschool beter, in ieder geval een stuk duurder!
En nee, ze zijn erover ingelicht dus ze weten dat ik [heel veel] moeite heb met het schakelen.. Na die proefles krijg ik tehoren wat het beste is voor mij, ik vrees voor het ergste...

Maar raden jullie aan om bij particulier of bedrijven te gaan?
pi_145436486
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:20 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Hééééé..... Of een Bradster, lekker mensen afbranden op onzekerheid/faalangst, good job.
Lieve schat, volgens mij ben jij degene geweest die constant mensen bleef afzeiken en belachelijk maakte.

Lach er gewoon om. Jij hebt andere kwaliteiten dan autorijden, dat weet ik zeker. Leg je je er gewoon bij neer dat autorijden niet jouw grootste kwaliteit is en lach gezellig met ons mee. Ik hoop van harte dat je straks op je allereerste examen slaagt zodat je ook eens lekker kunt gaan rijden. :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_145436791
hey was hier zo gezellig ;(
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_145437283
Ja, hij was echt nooit tevreden en na elke fout een hoop kritiek enzo..
Ook toen ik pas me 6e les had... Toen reed ik 60km door de bocht en botsten we bijna tegen de boom door het gladde weg, maar daarvoor neem je rijlessen... Daar heb ik nu ook van geleerd, maar daarna krijg ik geen compliment meer als ik het wél goed doe.. . Kijkt niet naar de mogelijkheden, maar heeft uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid waardoor ik nu veel geld ben verloren...

Hopelijk is de nieuwe rijschool beter, in ieder geval een stuk duurder!
En nee, ze zijn erover ingelicht dus ze weten dat ik [heel veel] moeite heb met het schakelen.. Na die proefles krijg ik tehoren wat het beste is voor mij, ik vrees voor het ergste...

Maar raden jullie aan om bij particulier of bedrijven te gaan?
pi_145438237
TSS, heb je jezelf niet een ontzettend trauma aangepraat? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_145443490
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:54 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Hopelijk is de nieuwe rijschool beter, in ieder geval een stuk duurder!
En nee, ze zijn erover ingelicht dus ze weten dat ik [heel veel] moeite heb met het schakelen.. Na die proefles krijg ik tehoren wat het beste is voor mij, ik vrees voor het ergste...
Maar wat ga je doen als ze je adviseren om voor automaat te gaan? Zoals je er over schrijft klinkt het alsof je hun goedkeuring nodig hebt.

Als je hoe dan ook voor schakelen wil gaan dan hoef je ook niet op te zien tegen het oordeel van die rijschool. maak gewoon duidelijk wat je wil, ook al kost het meer lessen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145449268
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar wat ga je doen als ze je adviseren om voor automaat te gaan? Zoals je er over schrijft klinkt het alsof je hun goedkeuring nodig hebt.
Als je hoe dan ook voor schakelen wil gaan dan hoef je ook niet op te zien tegen het oordeel van die rijschool. maak gewoon duidelijk wat je wil, ook al kost het meer lessen.
Denk dat mijn oude instructeur hun er al van overtuigd hebben en hij heeft ze ook ingelicht van tevoren dus dan moeten ze al een soort oordeel over mij hebben... In eerste instantie wouden ze mij meteen automaat laten lessen, ik heb dus die proefles aangevraagd en nu kijken ze wat het beste en snelste is voor mij..

Ik wil eigenlijk héél graag voor schakelen gaan, omdat ik daar gewoon véél meer aan heb.. Ook omdat ik dan kan gaan solliciteren voor baantjes die me erg leuk lijken!
Ik heb volgende week woe de afspraak, moet ik hun weer mailen? En ik vraag me nog steeds af wat beter is om nou bij een bedrijf te lessen of particulier? Die 1e kost mij een hoop geld en je betaald eigenlijk voor hun werknemers etc.
pi_145449644
Als jij wilt leren schakelen zou ik dat zeker aangeven, en zeggen dat je alleen in automaat wilt rijden in uiterste nood.

Wat betreft particulier of bedrijf;

Het zal weinig uitmaken qua kosten. Bij een groot bedrijf zal de medewerker minder worden betaald, maar heeft hij/zij ook geen kosten als er iets stuk gaat aan de auto, wat een eenmansbedrijf wel heeft.

Ik zou eerder kijken naar statistieken van rijscholen met meer dan 25 leerlingen, en degenen met de hoogste score geslaagden eens googlen op ervaringen. Ik geloof dat nationaal gezien de slaagkans op het eerste examen rond de 50% ligt, dus laat je niet afschrikken als een rijschool 50-55% heeft. Zeker een grote rijschool zal meer gemiddelde mensen hebben dan een school die maar een paar leerlingen heeft gehad.

Ik vond een grote rijschool wel prettig. Op een gegeven moment ging mijn instructrice weg (ziek), en kreeg ik een ander waar het totaal niet mee klikte. Één belletje en ik kreeg een andere instructeur. Hoera! :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_145450392
Lastige vraag omdat de meeste voor een particulier hebben gereden of een grote rijschool en niet "en". Ik zelf rijd voor een particulier en dat bevalt mij prima. Wel is het belangrijk dat je van te voren vraagt wat er gebeurt ivm ziekte of als er wat met de auto gebeurt. Bij mij heeft de instructeur twee auto's en in geval van ziekte vangt iemand anders dat op (ze hebben dat onderling zo geregeld).

Slagingspercentage zou ik mij niet helemaal blind op staren. Er zijn verschillende manieren om een slagingspercentag hoog te houden zonder dat jij er echt wat aan hebt. Maar het is lastig om iets aan te raden want ze verschillen allemaal van elkaar. Ik zou gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Klopt trouwens wat je zegt wat betreft de baantjes. De auto's van het bedrijf waar ik werk zijn allemaal handgeschakeld ( Seat Leon uit 2014, mooie bak :D ). Dat niet alleen, maar als je alleen automaat kan rijden kan je ook nooit een keer de auto van iemand anders lenen/gebruiken (tenzij dat toevallig ook automaat is ofc).
  Miss 200.000.000! zondag 12 oktober 2014 @ 13:24:23 #241
367000 roos94
pi_145453051
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb nu 10lessen gehad en schakelen tijdens het rijden zelf gaat oke. Ik heb alleen een groot probleem; wegrijden bij bijv een stoplicht is een drama. Ik ga veelstr langzaam, heb dan steeds ruzie met de koppeling. Ik voel me hierdoor dom en mijn motivatie zakt er ook door. We hebben al meerdere lessen op lege terreinen geoefend maar het wil gewoon niet lukken. Als ik de koppeling te snel laat komen valt de motor uit, doe ik het te langzaam worden mensen achter me boos.. heeft iemand miss tips hiervoor ? Word er een beetje wanhopig van als ik zie dat anderen na 2 lesjes al probleemloos alles doen :(
pi_145453147
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:24 schreef roos94 het volgende:
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb nu 10lessen gehad en schakelen tijdens het rijden zelf gaat oke. Ik heb alleen een groot probleem; wegrijden bij bijv een stoplicht is een drama. Ik ga veelstr langzaam, heb dan steeds ruzie met de koppeling. Ik voel me hierdoor dom en mijn motivatie zakt er ook door. We hebben al meerdere lessen op lege terreinen geoefend maar het wil gewoon niet lukken. Als ik de koppeling te snel laat komen valt de motor uit, doe ik het te langzaam worden mensen achter me boos.. heeft iemand miss tips hiervoor ? Word er een beetje wanhopig van als ik zie dat anderen na 2 lesjes al probleemloos alles doen :(
Hoe dom het ook klinkt, en dat kan ik me goed voorstellen, maar toch blijven oefenen op die koppeling. Komt vanzelf goed. En niet te veel rekening houden met die mensen achter je, je zit niet voor niets in een auto met een grote L erop... ;)
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:34:48 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_145453274
Je 'verruilt' je koppeling voor het gaspedaal. Bij het verkeerslicht kun je al spelen met het ding om uit te vlooien waar hij precies aangrijpt, en tijdens het wegrijden laat je tijdens het op laten komen van het koppelingspedaal, tegelijkertijd het gaspedaal verder zakken.. Het is een balans-spelletje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_145453712
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:28 schreef Foxiee het volgende:
Lastige vraag omdat de meeste voor een particulier hebben gereden of een grote rijschool en niet "en". Ik zelf rijd voor een particulier en dat bevalt mij prima. Wel is het belangrijk dat je van te voren vraagt wat er gebeurt ivm ziekte of als er wat met de auto gebeurt. Bij mij heeft de instructeur twee auto's en in geval van ziekte vangt iemand anders dat op (ze hebben dat onderling zo geregeld).
Slagingspercentage zou ik mij niet helemaal blind op staren. Er zijn verschillende manieren om een slagingspercentag hoog te houden zonder dat jij er echt wat aan hebt. Maar het is lastig om iets aan te raden want ze verschillen allemaal van elkaar. Ik zou gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.
Klopt trouwens wat je zegt wat betreft de baantjes. De auto's van het bedrijf waar ik werk zijn allemaal handgeschakeld ( Seat Leon uit 2014, mooie bak :D ). Dat niet alleen, maar als je alleen automaat kan rijden kan je ook nooit een keer de auto van iemand anders lenen/gebruiken (tenzij dat toevallig ook automaat is ofc).
Dus dan kan ik beter geen proefles nemen en meteen een pakket nemen voor het schakelen? Als ik dan toch weet wat ik nu wil, dan bespaar ik me die ¤70 aan proefles..
Ik heb al 16 lessen [schakel] gehad, dus misschien he ik zelfs niet zo gek veel lessen mer nodig. Dan begin ik tenminste niet weer helemaal opnieuw en les ik eigenlijk verder, maar dan met een compleet andere methode en andere instructrice.

In zon pakket zitten wel veel dingen inbegrepen zoals een ttt, 2 proefexamens en een RIS boekje, waardoor je door thuis ook kunt leren

[ Bericht 2% gewijzigd door TheSatanSlayer op 13-10-2014 12:40:17 ]
pi_145454502
Een proef les is toch gratis normaal gesproken? Of ze helft ofzo maar 70 euro???? :o :o :o
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145456509
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:24 schreef roos94 het volgende:
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb nu 10lessen gehad en schakelen tijdens het rijden zelf gaat oke. Ik heb alleen een groot probleem; wegrijden bij bijv een stoplicht is een drama. Ik ga veelstr langzaam, heb dan steeds ruzie met de koppeling. Ik voel me hierdoor dom en mijn motivatie zakt er ook door. We hebben al meerdere lessen op lege terreinen geoefend maar het wil gewoon niet lukken. Als ik de koppeling te snel laat komen valt de motor uit, doe ik het te langzaam worden mensen achter me boos.. heeft iemand miss tips hiervoor ? Word er een beetje wanhopig van als ik zie dat anderen na 2 lesjes al probleemloos alles doen :(
Mij is het zo geleerd:

Wegrijden: koppeling omhoog laten komen totdat hij begint te rollen --> dat punt even vasthouden --> gas geven --> koppeling langzaam omhoog laten komen.

Als je al rijdt en wilt opschakelen: Koppeling intrappen --> schakelen --> beetje gas geven (zodat je de motor al trekkracht geeft) en daarna de koppeling langzaam op laten komen. Als ik geen gas geef en de koppeling laat opkomen gaat de auto schokken.

Wegrijden gaat bij mij ook langzaam. Snel wegrijden doe je zo: Koppeling ingetrapt blijven houden --> beetje gas geven --> koppeling omhoog laten en zodra hij 'aangrijpt' merk je dat de auto sneller gaat wegrijden, omdat je de motor al veel trekkracht geeft :P

Maar van m'n instructeur mag ik dat niet doen. Weet niet waarom, maar ik denk dat het als 'gevaarlijk' of 'asociaal' wordt ervaren en je verspilt brandstof, want je geeft gas, terwijl de motor niet gekoppeld is.
  zondag 12 oktober 2014 @ 15:27:15 #247
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_145456693
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 15:21 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Wegrijden gaat bij mij ook langzaam. Snel wegrijden doe je zo: Koppeling ingetrapt blijven houden --> beetje gas geven --> koppeling omhoog laten en zodra hij 'aangrijpt' merk je dat de auto sneller gaat wegrijden, omdat je de motor al veel trekkracht geeft :P

Maar van m'n instructeur mag ik dat niet doen. Weet niet waarom, maar ik denk dat het als 'gevaarlijk' of 'asociaal' wordt ervaren en je verspilt brandstof, want je geeft gas, terwijl de motor niet gekoppeld is.
Ik heb het juist wél op deze manier geleerd, en in een benzine auto moet je volgens mij haast wel. Anders ben je niet vooruit te branden. :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_145456940
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:17 schreef delano.888 het volgende:
Een proef les is toch gratis normaal gesproken? Of ze helft ofzo maar 70 euro???? :o :o :o
ze vragen gewoon de volle prijs en een proefles is 90min ipv 60 dus ¤70 kom je dan uit
pi_145465139
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 15:27 schreef Reemi het volgende:

[..]

Ik heb het juist wél op deze manier geleerd, en in een benzine auto moet je volgens mij haast wel. Anders ben je niet vooruit te branden. :P
Ik les in een benzine auto en mij is het zo geleerd: koppeling indrukken, dan op laten komen tot aangrijpingspunt en dan gas erbij geven en koppeling vasthouden/gelijktijdig omhoog doen.

Ik had er de eerste paar lessen ook wat moeite mee. Ik had hem een aantal keer laten afslaan voor een stoplicht. Toen heeft mijn instructeur een keer mij 15 minuten alleen maar laten starten en stoppen achter elkaar aan het begin van de les. Sinds die les nooit meer de auto laten afslaan.

Komende 3 weken iets van 22/23 uur rijden naast een fulltime baan :+
  Miss 200.000.000! zondag 12 oktober 2014 @ 21:18:14 #250
367000 roos94
pi_145470506
Bedankt voor de reacties :) hopelijk zal het de volgende lessen beter gaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')