Tenzij je punten gaat verzamelenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En dat is heel belangrijker, want dat hou je je hele leven.
Dat heb je gelukkig wel grotendeels in eigen hand. Ik merk wel dat ik bepaalde handelingen soms niet meer of versneld uitvoer nu ik mijn rijbewijs heb wat niet altijd verstandig kan zijn, maar andere zaken (dode hoek-controle op snelweg) juist heb aangescherpt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:04 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Tenzij je punten gaat verzamelen
mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oef, dan kom ik er met mijn 1700 euro totaal beter vanaf
Maar ja, ik was dan ook in een keer geslaagd voor theorie/praktijk en zonder TTT
En ik dan?quote:
Je zei toch dat je 3 weken niet had gelest? Ik denk dat dat ook meespeelt. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar na 3 weken moet je weer inkomen en grote kans dat je bepaalde handelingen bent vergeten en niet meer automatisch doet.quote:Op zondag 28 september 2014 22:44 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
thanks voor de nodige ondersteuning! Echter gaat het rijden juist niet goed, anders zegt mn instructeur niet dat ik beter in automaat kan gaan lessen..
Heb al bijna 20lessen gehad, maar het gaat weer steeds mis. Denk je dat het een goeie keuze is dat ik dat doe? Of moet ik alleen een andere instructeur nemen, maar wel in schakel blijven lessen?? Mn ouders zijn er best wel teleurgesteld om en ikzelf ook want had verwacht dat ik het wel kon.
Een verbodsbord ten behoeve van snelheid geldt tot de volgende kruising. Kwam je in die vijf minuten een kruising tegen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:50 schreef Foxiee het volgende:
Vanochtend vroeg (7 u) met dikke mist gereden & voor het eerst in het donker dus dat was wel even wennen en tegelijk leuk om te doen.
Alleen er is wat mij eigenlijk nog steeds bezig houdt. Op een 80 km weg stond een bord werkverkeer inclusief maximum snelheid van 30 kilometer per uur, maar er was nergens een einde verbod bord en niemand hield zich aan die maximum snelheid.
Ik wist echt niet wat ik moest doen. Als ik 30 had gereden dat hele lange stuk dan had dat voor een hoop getoeter en inhaal manoevres geleid (alles behalve veilig met dikke mist) dus besloot wel snelheid te minderen naar 50 (waarbij sommige mij alsnog inhaalde overigens) waarbij ik eigenlijk alsnog veel te hard reed. Ik vroeg dit uiteraard aan mijn instructeur en die zei dat ik eigenlijk ook 30 zou moeten blijven rijden. Maar ik blijf het maar vreemd vinden. Net alsof ze gewoon vergeten waren om weer het einde aan te duiden. Het was ook niet een klein stukje, maar duurde zeker 5 minuten voordat ik weer ergens de bebouwde kom in reed. Binnen de bebouwde kom zie je wel gewoon altijd een einde verbod bord.
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat er precies van je verwacht wordt in zo'n situatie. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Nee, het was 1 lange rechte weg (wel met bochten ofcours) tot ik weer de bebouwde kom in reed. Het was ook een lang stuk, zal zeker wel een kilometer of 3/4 zijn geweest.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:57 schreef Hinder het volgende:
[..]
Een verbodsbord ten behoeve van snelheid geldt tot de volgende kruising. Kwam je in die vijf minuten een kruising tegen?
Meer koffiequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:48 schreef MissStevie het volgende:
vandaag rijles na een nachtdienst.. geen succes
dat is zeker waar, maar hij moet in feite invoegen he.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:
maar het is in eerste instantie geen kruispunt, volgens mij. en een brommer is altijd langzamer
ja, daarom ik vul alles in volgens het principe: wat zou IK doen in deze situatie en wat is logisch? Doorrijden dus. Brommer moet sws vertragen omdat hij goed moet kijken naar de weg waar die wilt in gaan voegen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:37 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
dat is zeker waar, maar hij moet in feite invoegen he.
toegegeven, in de praktijk zal je hem écht niet voor laten gaan, maar in theorie moet het wel
Aaaaaaaaahhhh .quote:
Dat gaat natuurlijk niet op. Je moet gewoon volgens de regels handelen, of je 't er nu wel of niet mee eens bent. Op je examens word je hier gewoon op afgerekend. En terecht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:39 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
ja, daarom ik vul alles in volgens het principe: wat zou IK doen in deze situatie en wat is logisch? Doorrijden dus. Brommer moet sws vertragen omdat hij goed moet kijken naar de weg waar die wilt in gaan voegen.
De motor wil niet invoegen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:39 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Brommer moet sws vertragen omdat hij goed moet kijken naar de weg waar die wilt in gaan voegen.
Daarom juist goed dat hij het invult zoals hij het zou doen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:11 schreef Hinder het volgende:
Dat gaat natuurlijk niet op. Je moet gewoon volgens de regels handelen, of je 't er nu wel of niet mee eens bent. Op je examens word je hier gewoon op afgerekend. En terecht.
De meeste mensen lijken het ook direct na het halen van het rijbewijs over boord te zetten, wat een hoop bijna botsingen door niet kijken oplevert.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:55 schreef Sander166 het volgende:
Maargoed, het was de 1ste keer. Volgens m'n instructeur heb je leerlingen die zelfs bij het praktijkexamen massaal de mist ingaan bij het kijken. Zo had hij pas een leerling die van de 10x rechts afslaan, maar 1x over de schouder keekDie was keihard gezakt dus. Terwijl ze tijdens de lessen wel ging kijken.
Braddie? Holy shit, you're back!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:30 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Aangezien ik toch al "ontmaskerd" ben als "Braddie"
19 november afrijden
Yes i`m back!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Braddie? Holy shit, you're back!
Niet om te kloten, maar heb je nu je theorie gehaald? Neem aan van wel als je mag afrijden?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:30 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Aangezien ik toch al "ontmaskerd" ben als "Braddie"
19 november afrijden
Holy cow, ga je in een daihatsu sirion naar Denemarken rijden?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:58 schreef BazZz2 het volgende:
vandaag voor het eerst écht alleen gereden. moest even naar het winkelcentrum voor iets. ernaartoe ging goed, alleen op de parkeerplaats op de terugweg wilde die nog wel eens afslaan. nu had de auto (daihatsu sirion) een kleinere motor dan mn lesauto (VW polo), dus het is even wennen met de koppeling nog (iets meer gas bij geven bij het wegrijden), maar uiteindelijk went dat ook wel gelukkig![]()
Nu mag ik zaterdag voor het eerst écht een heel eind rijden. naar Denemarken (heb familie daar). dus ben heel benieuwd hoe dat gaat. heb er wel heel veel zin in
Bradster is backquote:
Herkenbaarquote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:58 schreef BazZz2 het volgende:, alleen op de parkeerplaats op de terugweg wilde die nog wel eens afslaan.
jupquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:25 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Ook een overstap van diesel naar benzine?
al eens eerder gedaan hoor, gaat best wel goedquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy cow, ga je in een daihatsu sirion naar Denemarken rijden?succes, ik vond een half uur in zo'n ding rijden al een ramp.
Nee maar even positief, veel plezier! Je eerste road trip is altijd awesome
Theorie heb ik echt al 5 maanden in m`n zakquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:09 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Niet om te kloten, maar heb je nu je theorie gehaald? Neem aan van wel als je mag afrijden?
Gefeliciteerdquote:
Van hartequote:
Damn..... hoeveel les heb je inmiddels in totaal wel niet gehad dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:25 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Tot m`n examen de 19e heb ik nog 28 les uur geplanned
Op zich zei je dat ook maanden geleden al.... maar goed, ik gun het je van harte hoor! Dat je maar eindelijk eens mag slagen!quote:Ook omdat m`n instructeur de dinsdag voor m`n TTT zei dat ik al op praktijkexamen niveau auto reed en dat ik dus als het een examen was geweest het pasje zou hebben gehad.
Klopt, dat zei ik maanden geleden ook al, maar toen kreeg ik een andere instructeur en was het weer minder..quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn..... hoeveel les heb je inmiddels in totaal wel niet gehad dan?
[..]
Op zich zei je dat ook maanden geleden al.... maar goed, ik gun het je van harte hoor! Dat je maar eindelijk eens mag slagen!
Dat was ook erg motiverend.quote:Als je maar niet denkt dat jij in mijn auto komt te rijden met die vrienden van je, of uberhaupt... Want ik vind dat je met het lessen moet stoppen als je er zo lang over doet.
En dat was ook na 40-45 uur les.quote:Autorijden is echt niet jouw ding he
Bij die 3e instructeur les ik nu ook een kleine 30 uur ondertussen, en die man geeft mij echt op een hele fijne manier les waardoor ik tegenwoordig niet meer zwetend achter het stuur zit, maar luidkeels samen met hem zit mee te zingen met muziek en in de stoel zit te swingen, en gewoon af en toe lekker gek doen, bij een benzinepomp stoppen, en dan gewoon lekker onder het genot van een broodje en bakkie koffie beetje doornemen hoe en wat er nou goed ging, en wat er de volgens keer gaat gebeuren, en af en toe zoeken we een parkeerplaats op en gaan we kijken hoe snel ik kan slalomen zonder dat de achterkant uitbreektquote:Je mag best af en toe wat sneller optrekken bij het stoplicht met mijn toestemming, en ik laat je ook gewoon alleen rijden, dan ga ik achterin zitten, want dat is goed voor je zelfvertrouwen, en dat heb jij nodig
Haha deed ik ook al tijdens mijn rijlessenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:34 schreef Foxiee het volgende:
Zit al stiekem te kijken naar een starters auto, maar ben er nog niet helemaal over uit. Mijn hart zegt Alfa Romeo 147 (+- 2.500), maar altijd als ik 'alfa romeo' laat vallen tijdens een gesprek dan krijg ik ellenlange verhalen van mensen waarbij de auto meer in de garage stond dan op de weg
Zoek je wel een mooie boom uit om hem tegen te parkerenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 02:06 schreef d4v1d het volgende:
Maandag eerste keer achter het stuur stappenvind t stiekem wel een beetje spannend
Alfa's zijn prima auto'squote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:34 schreef Foxiee het volgende:
Zit al stiekem te kijken naar een starters auto, maar ben er nog niet helemaal over uit. Mijn hart zegt Alfa Romeo 147 (+- 2.500), maar altijd als ik 'alfa romeo' laat vallen tijdens een gesprek dan krijg ik ellenlange verhalen van mensen waarbij de auto meer in de garage stond dan op de weg
Wat hij zegt ^ Het kost je wat meer in de wegenbelasting per kwartaal maar haal álsjeblieft een JTD.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Alfa's zijn prima auto's
Moet je wel een diesel hebben, benzine is gewoon pure aids
Heb je helemaal 0 inkomen? Dan is t inderdaad een slecht idee om een auto te nemen. Benzine, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, zorgt er voor dat je spaargeld een keer opraakt en wat doe je dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:58 schreef BazZz2 het volgende:
Ik heb nu een maand mn rijbewijs en ben ook aan het kijken naar tweedehandsjes, maar mn moeder zegt dat het niet handig is om nu al een auto te nemen. Ik heb wel een aardig bedrag aan spaargeld achter de hand, maar verder geen extra inkomen.
Is het verstandig om dan een auto te kopen? Of moet ik gewoon even wachten.
Ik mag de auto van mn moeder niet lenen omdat het een leaseauto is. Mag alleen als zij ernaast zit. De auto van mn oma mag ik wel soms lenen, maar die woont 10 km bij mij vandaan.
Dat is een vraag je alleen zelf kunt beantwoorden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:58 schreef BazZz2 het volgende:
Is het verstandig om dan een auto te kopen? Of moet ik gewoon even wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |