Ja, dat dan wel weer! Dankjewelquote:Op donderdag 25 september 2014 14:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan zul je wel goed om je heen gekeken hebben tijdens het parkeren.
Gefeliciteerd!!
Die van mij was altijd heel erg makkelijk naarmate ik steeds dichterbij het examen kwam, op het laatst was hetquote:Op woensdag 24 september 2014 22:03 schreef igi0n het volgende:
[..]
Thanks! Dat zei mijn rijinstructeur inderdaad ook al; net doen of ik er naast zit, maar dan is het gewoon iemand anders haha
En dat geeft je ook meer zelfvertrouwen achter het stuur, als je af en toe nét even iets meer gas mag geven of af en toe zelf mag bepalen waar je heen rijd.quote:We gaan de snelweg op, maar komen vanaf zoals je kan zien stoplichten die op rood staan, dus trap hem maar even door, want ik weet dat jij als jij het rijbewijs hebt je ook niet constant aan de regeltjes gaat houden
Gefeliciteerd .quote:Op donderdag 25 september 2014 10:39 schreef igi0n het volgende:
Geslaagd
Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel
EN? EN? EN?quote:Op donderdag 25 september 2014 07:14 schreef igi0n het volgende:
[..]
Thanks, dat is helemaal waar ! Over 2 uurtjes gaan we de uitslag horen
Gefeliciteerd!! examinatoren zoals die van jou geven hoopquote:Op donderdag 25 september 2014 10:39 schreef igi0n het volgende:
Geslaagd
Hele reis ging opzich vrij goed, totdat ik achteruit in moest gaan parkeren (ben ik totaal geen held in) en ging dus ook totaal niet goed. Toen verder gereden en uiteindelijk bij het CBR nog een keer moeten doen, en na 3x opnieuw proberen uiteindelijk in het vak haha. Examinator gaf me het voordeel van de twijfel
Dankje!quote:Op donderdag 25 september 2014 18:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Gefeliciteerd .
Was er geen plek bij het CBR waar je gwoon rechtdoor in kon parkeren?
Geslaagd hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dankje! Inderdaad, ik was ook zeer blij met zo'n chille examinatorquote:Op donderdag 25 september 2014 21:07 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!! examinatoren zoals die van jou geven hoop
Iets meer gas bijgeven! Is een kwestie van wennen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:20 schreef De_Dakgoot het volgende:
Net zelf gereden voor het eerst, auto paar keer laten afslaan
op het einde lukte het wel met het weg rijden, benzine auto heeft amper koppeling en rijd dus een beetje anders dan de lesauto's
Wou toen weg rijden van de parkeerplaats dacht dat het op de koppeling kon, sloeg die meteen af .quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Iets meer gas bijgeven! Is een kwestie van wennen.
Wel lekker he, zelf rijden?
Omdat veel mensen geen automaat willen, zoals ik. Ik wil zelf controle hebben over de auto, en wanneer ik wel of niet laat/vroeg schakel.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
Als het rijden verder gewoon goed gaat, zal je vlot genoeg je rijbewijs halen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..
Schakelen is toch simpel? Het is gewoon een extra handeling die je ff moet verrichten. Na een tijdje doe je het automatisch. Ik kreeg het de vorige les voor de eerste keer en het is niet moeilijk ofzo. Je moet ff oefenen met de versnellingspook en je hebt het zo onder de knie. Misschien gaat je instructeur te snel, waardoor je in de war raakt als je alles tegelijk moet doen. Ik lees hier dat sommige mensen de 1ste of 2de les al gelijk alles moesten doen. Ik zou dan ook in de war raken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
even een update van mijn kant.. heb bijna 20 lessen gehad en heb tehoren gekregen dat ik beter automaat kan lessen, omdat er na de zoveelse les weer vanalles fout ging.
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..
Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
Dat sowieso. Ik rij nu 2j in mijn eigen auto uit 2000, en reed gisteren een stuk in de auto van mijn vriendin uit 2012. Het grootste verschil was de koppeling, dat is echt ontzettend wennen. Bij haar kon je wegrijden, EN schakelen, zonder uberhaubt ooit gas bij te geven. Bij mijn 14j oude saab moet je gassen bij het wegrijden en ook bijgassen bij het schakelen, anders schud je jezelf door mekaarquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:08 schreef Sander166 het volgende:
Ik heb alleen nog problemen met vlot wegrijden en tijdens het rijden schokt de auto nog een beetje als ik koppel. Maar volgens mij hebben zelfs ervaren bestuurders hier last van als ze bv in een andere auto moeten rijden.
Kan aan het gewicht liggen, hoe vlot je de koppeling laat komen, brandstof, etc.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik rij nu 2j in mijn eigen auto uit 2000, en reed gisteren een stuk in de auto van mijn vriendin uit 2012. Het grootste verschil was de koppeling, dat is echt ontzettend wennen. Bij haar kon je wegrijden, EN schakelen, zonder uberhaubt ooit gas bij te geven. Bij mijn 14j oude saab moet je gassen bij het wegrijden en ook bijgassen bij het schakelen, anders schud je jezelf door mekaar
Precies. Dat is dus ook waar het over ging toch de verschillende auto's.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kan aan het gewicht liggen, hoe vlot je de koppeling laat komen, brandstof, etc.
Ligt eraan. Soms met handrem, soms gewoon alleen met voetrem en koppeling.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:25 schreef De_Dakgoot het volgende:
Hoe doen jullie trouwens de hellingproef in een benzine wagen?
Maar laat je je koppeling nog opkomen tot die trilt zoals een diesel?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan. Soms met handrem, soms gewoon alleen met voetrem en koppeling.
Meestal al gas erbij, maar zo trek ik normaal ook weg. Koppeling opkomen en gas intrappen gaat gelijktijdig. Soms voetje dwars en soort "heel and toe'n", met handrem nog steeds wachten totdat ie trekt en dan gassen. Handrem gebruik ik dan ook meer om te zorgen dat ik niet terugrol dan voor andere dingen in die situaties.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Maar laat je je koppeling nog opkomen tot die trilt zoals een diesel?
of geef je al gas en laat je handrem en koppeling dan los?
thanks voor de nodige ondersteuning! Echter gaat het rijden juist niet goed, anders zegt mn instructeur niet dat ik beter in automaat kan gaan lessen..quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als het rijden verder gewoon goed gaat, zal je vlot genoeg je rijbewijs halen.
Maar dat het rijden niet goed gaat, is dat een oorzaak van het slechte schakelen, zit je teveel met je focus op de pook en koppeling? Of rijd je gewoon slecht, maak je veel fouten en ga je daardoor stressen en vervolgens fout schakelen? Ik denk dat dit erg belangrijk is om uit te vinden en wellicht dat rijden in een automaat, al dan niet korte tijd, bij kan dragen aan het vinden van het antwoord. Of kan bijdragen aan het vinden van een bepaalde routine in het rijden om daarna weer het schakelen erbij op te pakken zonder dat het dan nogmaals problematisch verloopt.quote:Op zondag 28 september 2014 22:44 schreef TheSatanSlayer het volgende:
thanks voor de nodige ondersteuning! Echter gaat het rijden juist niet goed, anders zegt mn instructeur niet dat ik beter in automaat kan gaan lessen..
Heb al bijna 20lessen gehad, maar het gaat weer steeds mis. Denk je dat het een goeie keuze is dat ik dat doe? Of moet ik alleen een andere instructeur nemen, maar wel in schakel blijven lessen?? Mn ouders zijn er best wel teleurgesteld om en ikzelf ook want had verwacht dat ik het wel kon.
1. Automaten zijn veel duurder soms wel tot ¤2000 á 3000 extra.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:32 schreef TheSatanSlayer het volgende:
even een update van mijn kant.. heb bijna 20 lessen gehad en heb tehoren gekregen dat ik beter automaat kan lessen, omdat er na de zoveelse les weer vanalles fout ging.
Ik heb echt veel moeite met het kijken en op tijd schakelen... Het is wel erg kut om het te horen, want ik heb gehoord dat automaat auto's veel duurder zijn en ook het lessen in automaat is duurder..
Eigenlijk begrijp ik het niet, waarom niet ALLE autos naar automaat? Tegenwoordig wordt toch alles gestuurd door machines en nieuwe technologie, waarom dan nog steeds ouderwets schakelen??
Je mag toch helemaal niet in een schakel rijden met automaat rijbewijs, ook niet na een aantal jaren?quote:Op zondag 28 september 2014 23:21 schreef SgtPorkbeans het volgende:
En je mag de eerste aantal jaren alleen in automaten rijden en dan is even de auto van je (insert hier iemand die een handbak heeft) lenen er niet bij.
Klopt.quote:Op zondag 28 september 2014 23:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Je mag toch helemaal niet in een schakel rijden met automaat rijbewijs, ook niet na een aantal jaren?
Nee, maar hij zegt ook vaak dingen terwijl ik dat wél doe. Dan zegt ie: ''je kijkt weer op de pook hé'' terwijl ik dat helemaal niet deed. Of hij zegt: heb je die straatje van rechts gezien, terwijl ik dat wél gezien heb.. Hier wordt ik dan onzeker van en soms denk ik dan echt van ik kan t niet.. [heb al weinig zelfvertouwen dus]quote:Op zondag 28 september 2014 23:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat het rijden niet goed gaat, is dat een oorzaak van het slechte schakelen, zit je teveel met je focus op de pook en koppeling? Of rijd je gewoon slecht, maak je veel fouten en ga je daardoor stressen en vervolgens fout schakelen? Ik denk dat dit erg belangrijk is om uit te vinden en wellicht dat rijden in een automaat, al dan niet korte tijd, bij kan dragen aan het vinden van het antwoord. Of kan bijdragen aan het vinden van een bepaalde routine in het rijden om daarna weer het schakelen erbij op te pakken zonder dat het dan nogmaals problematisch verloopt.
Het beste kun je, ook op je examen, heel overdreven (maar niet te lang) de diverse richtingen, zijstraten van rechts, etc. inkijken, omdat zowel je instructeur als je examinator duidelijk moet zien dat je kijkt. Ik had eerst ook de neiging veel rond te kijken zonder m'n hoofd te draaien, maar dan is dus bijna niet te controleren of ik echt gekeken had. Op je examen kun je daar dus echt op zakken, ondanks dat je wellicht zelf wel gekeken had, en dus gewoon zag wat de situatie was.quote:Op maandag 29 september 2014 09:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
Nee, maar hij zegt ook vaak dingen terwijl ik dat wél doe. Dan zegt ie: ''je kijkt weer op de pook hé'' terwijl ik dat helemaal niet deed. Of hij zegt: heb je die straatje van rechts gezien, terwijl ik dat wél gezien heb.. Hier wordt ik dan onzeker van en soms denk ik dan echt van ik kan t niet.. [heb al weinig zelfvertouwen dus]
Maar stressen doe ik niet, want dat maakt t alleen mr erger als ik hem laat afslaan bijv dan blijf ik gewoon kalm en zet de auto weer aan!
Het is vooral niet weten wanneer WELKE handeling verricht moet worden en het tegelijkertijd opletten op de weg, de borden, evt. voorbijgangers. etc. etc. Dát is mijn probleem, zou dat niet verholpen kunnen worden? Ik wil t zelf heel graag goed doen, het lukt alleen niet. Moet wel zeggen dat mn instructeur een perfectionist is: alles moet perfect en hij kan zelf vlekkeloos rijden, maar dat probeert die over te brengen naar zn leerlingen wat goed is ofc, maar bij mensen zoals mij werkt dat niet echt. Een foutje kan ik wel negeren, 2 fouten ook, maar na de 3e wordt het mij toch alweer teveel :S
Zozo, dat doe je zeer snel! Nog dingetjes die kan verbeteren? Want zo te horen gaat alles perfect, goed bezig!quote:Op maandag 29 september 2014 11:41 schreef Foxiee het volgende:
Ben nu een maandje bezig, uurtje of 10 gereden. Examen is al ingepland op 31 oktober en TTT op 16 oktober. TTT vond ik zelf een beetje onzin, maar ik zou dan ook 4 uur rijles extra krijgen + TTT voor 100 euro meer dus dat heb ik maar gedaan. Gaat tot nu toe erg goed en instructeur zei ook dat ik voorliep op anderen. Komende maand veel rijden, 3/4 keer per week dus daar heb ik wel zin in. Hoop dat ik mijn praktijk ook in 1x haal dan ben ik er vanaf
Haha, ik heb nog meer dan genoeg te leren hoor en het gaat echt niet perfect, maar ik zie wel iedere les weer verbetering. Wel fijn dat mijn praktijk examen al direct werd aangevraagd nadat ik mijn theorie haalde. Heb er al zin in!quote:Op maandag 29 september 2014 12:42 schreef igi0n het volgende:
[..]
Zozo, dat doe je zeer snel! Nog dingetjes die kan verbeteren? Want zo te horen gaat alles perfect, goed bezig!
Mooi man, je snap tenminste als je iets niet helemaal lekker doet en je lost het ook goed op!quote:Op maandag 29 september 2014 14:57 schreef Foxiee het volgende:
[..]
Haha, ik heb nog meer dan genoeg te leren hoor en het gaat echt niet perfect, maar ik zie wel iedere les weer verbetering. Wel fijn dat mijn praktijk examen al direct werd aangevraagd nadat ik mijn theorie haalde. Heb er al zin in!
Ik had eerst wat moeite met de koppeling (benzine auto). Ik snapte het principe wel, maar had hem toch aantal keren laten afslaan voor het stoplicht. Toen gingen we ergens op een rustig stukje het oefenen, achter elkaar stoppen en rijden en het hielp enorm de lessen erna. Voor de rest nog niet echt dingen waar ik nu tegenaan loop, maar moet ook nog wat dingen moet leren zoals parkeren, hellingproef en heb nog niet vaak op snelweg gereden. Deed toevallig de vorige les wel een stop opdracht tussen twee auto's zonder dat ik er erg in had.
Mijn instructeur is ook heel relaxed in de auto en dat scheelt enorm. Had even het topic doorgelezen, maar een instructeur die constant zeurt als je wat fout doet lijkt mij niet echt fijn. Ik had van te voren wel aangegeven snel mijn rijbewijs te willen hebben en +- 2 maanden is een mooi termijn. 1x per week lessen zag ik ook niet zitten
Dan zal je toch echt moeten schakelenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:30 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Oke het nu wel officieel ik zit zonder rijschool en er werd dus geadviseerd om een automaat rijschool te zoeken. Ik heb er al een gevonden en die geven toevallig ook les in schakel maar dan met de RIS methode [eentje die mijn huidige rijschool niet gebruikte] en bovendien ook aan kinderen met ASS / ADHD en dat voor dezelfde prijs.
Wat zijn eigenlijk de nadelen als je werk wilt zoeken waarvoor je een rijbewijs nodig hebt? Beschikken de bdrijven alleen over schakelbakken of ook automaten? Bijv. voor studentchauffeur, bezorger, etc. (een van mijn motieven voor het rijbewijs is dan ook meer kans op werk)
liever besparen op de kosten dan meer mogelijkheden bieden voor werkzoekende? belachelijk..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:58 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dan zal je toch echt moeten schakelen
De meeste bedrijven hebben geen automaten omdat een dergelijke auto dan vaak al ¤2000,- meer kost
!!!!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:19 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
liever besparen op de kosten dan meer mogelijkheden bieden voor werkzoekende? belachelijk..
En ik vind het nog steeds vreemd ik heb net gehoord dat ze in Amerika allemaal automaat rijden en in Japan ook.. Hoeveel % zijn het er eigenlijk die automaat rijden in NL? Ik denk wel 50%?
Well f*ckquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)en-aangescherpt.html
Voor iedereen die net zijn rijbewijs heeft. Geen gekke dingen doen he!!!
en het maakt het autorijden ook een stuk leuker/actiever imoquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:35 schreef delano.888 het volgende:
Echt, sorry maar ik snap niet waarom sommige mensen niet gewoon door leren voor schakelen. Dan duurt het maar iets langer maar je hebt er zoooooveel meer aan. Bijvoorbeeld als je een auto leent van iemand. Volgens mij is het nog minder dan 10% automaat in Nederland. Ik kom ze in ieder geval vrijwel nooit tegen!
Sommige mensen kúnnen het gewoon niet, geloof me.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:35 schreef delano.888 het volgende:
Echt, sorry maar ik snap niet waarom sommige mensen niet gewoon door leren voor schakelen. Dan duurt het maar iets langer maar je hebt er zoooooveel meer aan. Bijvoorbeeld als je een auto leent van iemand. Volgens mij is het nog minder dan 10% automaat in Nederland. Ik kom ze in ieder geval vrijwel nooit tegen!
Ok. Maar dan moet je vervolgens niet verwachten dat iedere werkgever wel even een automaat voor je aanschaftquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sommige mensen kúnnen het gewoon niet, geloof me.
Heb een leerlinge gehad die al op ruim 50 lessen zat en iedere les leek wel de 1e zo beroerd ging het.
Toen ik haar voorstelde om misschien toch maar automaat te gaan rijden werd ze kwaad......
Als iets niet lukt moet men niet tegen beter weten in oneindig door blijven gaan vind ik.
Als je alleen maar een automaatrijbewijs hebt zit er weinig anders op denk je niet?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok. Maar dan moet je vervolgens niet verwachten dat iedere werkgever wel even een automaat voor je aanschaft
Denk dat een werkgever dan eerder naar een ander op zoek zou gaan die wel kan schakelen i.p.v. er extra geld voor uit te trekkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je alleen maar een automaatrijbewijs hebt zit er weinig anders op denk je niet?
En in overleg is alles mogelijk.
En ik denk van niet. Kunnen schakelen of niet heeft geen bal met je werk te maken tenzij je chauffeur bent.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Denk dat een werkgever dan eerder naar een ander op zoek zou gaan die wel kan schakelen i.p.v. er extra geld voor uit te trekken
In een file of in druk stadsverkeer zou ik ook een automaat willenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
Voordat ik begon met rijles vroeg ik me ook altijd af van, waarom rijd het overgrote merendeel in NL in een handbak? Automaat is toch veel makkelijker??
Nu ik bijna een jaar mn rijbewijs heb wil ik hier deels op terugkomen;
Schakelen is, als je het eenmaal gewoon gewend bent, niks lastigs en inderdaad wel leuk soms omdat je zelf kan kiezen hoe hoog je 'm in de toeren jaagt voordat je doorschakelt.
Echter, elke keer dat ik tot nu toe in de file heb gestaan dacht ik bij mezelf....goddamn, had ik nu maar een automaat
Maar Satanslayer geeft aan dat hij iets wil doen met studentchauffeur o.i.d. , en dan lijkt het me niet dat ze je dan zo even een automaat onder je kont drukkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
En ik denk van niet. Kunnen schakelen of niet heeft geen bal met je werk te maken tenzij je chauffeur bent.
Nou, toen ik vorige week urenlang in een oneindige satan in de hel file zat die zo'n beetje vanaf Antwerpen tot Breda duurde, en ik serieus een trillend linkerbeen kreeg van con-ti-nu de koppeling laten komen om maar in de 1 een beetje door te kunnen rollen, was de lol er echt wel vanafquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:12 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
In een file of in druk stadsverkeer zou ik ook een automaat willen
Maar het liefste speel ik gewoon met de koppeling
Dat had ik even gemist, my bad!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Maar Satanslayer geeft aan dat hij iets wil doen met studentchauffeur o.i.d. , en dan lijkt het me niet dat ze je dan zo even een automaat onder je kont drukken
Wat deed je fout volgens de examinator dan?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:20 schreef Poepz0r het volgende:
2e keer op geweest en opnieuw gezakt. Geen ingrepen of iets dergelijks gehad. Bij het wegrijden bij het CBR (klein uitritje) kwam een auto van links die de straat in wilde waar ik dus uit kwam. Opzich geen probleem, was het niet zo dat achter de linkerachterband een brommer zat geplakt. Examinator zei; Kijk die brommer meer niet.
Verder nog een keer gehad dat een auto van rechts kwam (stapvoets) en die was nog ruim 100 meter weg, vergat ik te remmen (was in de 2e minuut van het examen). Verder ging alles goed en toch gezakt.
Ik had die brommer moeten zien, maar die zat echt achter de linkerkant van de auto en kon ik niet zien. Ik reed niet door ofzo, maar gaf hem de indruk dat ik wilde gaan rijden zeg maar.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:27 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Wat deed je fout volgens de examinator dan?
Je moet beter kijken dusquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik had die brommer moeten zien, maar die zat echt achter de linkerkant van de auto en kon ik niet zien. Ik reed niet door ofzo, maar gaf hem de indruk dat ik wilde gaan rijden zeg maar.
Hoeveel lessen heb je nu gehad?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:32 schreef Poepz0r het volgende:
Vooruit kijken, maar kon hem echt niet zien verder. Het is niet iets wat de hele tijd plaatsvond, maar er lijkt wel totaal geen ruimte meer van; Oke komt misschien door de spanning, kan keer gebeuren ofzo.
40 ofzo denk ik? Heb wel de pech gehad dat ik bij mijn vorige rijschool een pakket had en hij besloot failliet te gaanquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:34 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je nu gehad?
Ohquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
40 ofzo denk ik? Heb wel de pech gehad dat ik bij mijn vorige rijschool een pakket had en hij besloot failliet te gaan
Ik onderwaardeer mijzelf. Ik kan fantastisch smooth rijden, maar bij zo'n examen heb ik last van wat faalangst ofzo. Geen spanning puur angst om.
Ik snap je helemaal. Ik moet zelf de 21e op voor de tweede keer. De eerste keer ben ik gezakt op kijken en de koppeling vanwege de zenuwen. Ik heb gelukkig wel Propranolol gekregen van de dokter. Ik moest het een keertje proberen, maar dat heb ik voor een presentatie gedaan. Het middeltje werkte wel goed.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:36 schreef Poepz0r het volgende:
Punt is nieuw examen aanvragen + lessen + vrije dag. Kost allemaal zo achterlijk veel geld.
Mijn rijinstructeur rekende ¤40 per uur dus hoewel ietsje duurder valt het wel mee.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:14 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ik heb de nieuwe rijschool benaderd en een proefles aangevraagd, wat wel ¤66 kost [voor 1,5u] is dat niet afzetterij? bij mn vorige rijschool gewoon gratis [bij aanschaf pakket]..
Waarom zou je je tegen die instructeur moeten bewijzen als je nu al weet dat je een rijbewijs voor handgeschakelde auto's wil?quote:Bij die proefles van de nieuwe instructeur kan dan bevestigd worden of ik beter verder kan lessen in schakel of in automaat.
Daarom moet ik me echt bewijzen tegen hem, omdat ik het ook echt wil! Met automaat schiet ik niks op, gezien mijn motief om me rijbewijs te halen meer kans op werk is. Ik hoop dat hij me goedkeurt, anders zit er niks anders op, want ik wil ook niet tegen beter weten in 80 lessen gaan nemen en dan slagen en vervolgens een gevaar zijn op de weg... Zit al op de ¤700 voor het lessen alleen al (
Hoeveel lessen heb je nou gehad dan? Want het schakelen is ook gewoon kwestie van wennen. De 1 pakt het sneller op dan de ander, maar dat betekent niet dat jij het niet kan of nooit zal kunnen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:14 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ik heb de nieuwe rijschool benaderd en een proefles aangevraagd, wat wel ¤66 kost [voor 1,5u] is dat niet afzetterij? bij mn vorige rijschool gewoon gratis [bij aanschaf pakket]..
Bij die proefles van de nieuwe instructeur kan dan bevestigd worden of ik beter verder kan lessen in schakel of in automaat.
Daarom moet ik me echt bewijzen tegen hem, omdat ik het ook echt wil! Met automaat schiet ik niks op, gezien mijn motief om me rijbewijs te halen meer kans op werk is. Ik hoop dat hij me goedkeurt, anders zit er niks anders op, want ik wil ook niet tegen beter weten in 80 lessen gaan nemen en dan slagen en vervolgens een gevaar zijn op de weg... Zit al op de ¤700 voor het lessen alleen al (
Ps. zijn er mensen die gelest hebben met de RIS methode? Schijnt heel goed te werken en aangezien ik dat de vorige keer niet heb gehad is DIT hét misschien??
700 euro is peanuts, dat zijn gemiddeld 15 lessen ofzo. Tegenwoordig ben je al snel 1500-2000 kwijt hoor merk ik.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:14 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ik heb de nieuwe rijschool benaderd en een proefles aangevraagd, wat wel ¤66 kost [voor 1,5u] is dat niet afzetterij? bij mn vorige rijschool gewoon gratis [bij aanschaf pakket]..
Bij die proefles van de nieuwe instructeur kan dan bevestigd worden of ik beter verder kan lessen in schakel of in automaat.
Daarom moet ik me echt bewijzen tegen hem, omdat ik het ook echt wil! Met automaat schiet ik niks op, gezien mijn motief om me rijbewijs te halen meer kans op werk is. Ik hoop dat hij me goedkeurt, anders zit er niks anders op, want ik wil ook niet tegen beter weten in 80 lessen gaan nemen en dan slagen en vervolgens een gevaar zijn op de weg... Zit al op de ¤700 voor het lessen alleen al (
Ps. zijn er mensen die gelest hebben met de RIS methode? Schijnt heel goed te werken en aangezien ik dat de vorige keer niet heb gehad is DIT hét misschien??
Dat is dan ook al minimaal ja, een pakket met 25 uur kost gemiddeld al 1700 euro (met slagingsgarantie TTT theorie etc)quote:Op donderdag 2 oktober 2014 02:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
700 euro is peanuts, dat zijn gemiddeld 15 lessen ofzo. Tegenwoordig ben je al snel 1500-2000 kwijt hoor merk ik.
En dat is heel belangrijker, want dat hou je je hele leven.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:27 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Maar daar staat nu wel tegenover dat ik het rijbewijs heb, en dat ik lekker de hele wereld rondcross sinds een paar weken
Oef, dan kom ik er met mijn 1700 euro totaal beter vanafquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:27 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Dat is dan ook al minimaal ja, een pakket met 25 uur kost gemiddeld al 1700 euro (met slagingsgarantie TTT theorie etc)
Ik heb het laatst even uitgerekend, 100 uur a 43euro = 4300 euro, 3x theorie bij CBR = 200 ongeveer, 3x theorie bij Examencentrum = 500 euro.
20 uur aan gecancelde lessen = 880 euro.
4350 + 200 + 500 + 880 = bijna 6000 euro.
Even ter vergelijking.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Deze 147 uit 2006 kost 6000 euro Oftewel, ik had een leuke Alfa kunnen kopen
Maar daar staat nu wel tegenover dat ik het rijbewijs heb, en dat ik lekker de hele wereld rondcross sinds een paar weken
Zo is het! En die 6000 euro kosten heb je er met 5-6 maanden werken ook al uit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En dat is heel belangrijker, want dat hou je je hele leven.
Tenzij je punten gaat verzamelenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En dat is heel belangrijker, want dat hou je je hele leven.
Dat heb je gelukkig wel grotendeels in eigen hand. Ik merk wel dat ik bepaalde handelingen soms niet meer of versneld uitvoer nu ik mijn rijbewijs heb wat niet altijd verstandig kan zijn, maar andere zaken (dode hoek-controle op snelweg) juist heb aangescherpt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:04 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Tenzij je punten gaat verzamelen
mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oef, dan kom ik er met mijn 1700 euro totaal beter vanaf
Maar ja, ik was dan ook in een keer geslaagd voor theorie/praktijk en zonder TTT
En ik dan?quote:
Je zei toch dat je 3 weken niet had gelest? Ik denk dat dat ook meespeelt. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar na 3 weken moet je weer inkomen en grote kans dat je bepaalde handelingen bent vergeten en niet meer automatisch doet.quote:Op zondag 28 september 2014 22:44 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
thanks voor de nodige ondersteuning! Echter gaat het rijden juist niet goed, anders zegt mn instructeur niet dat ik beter in automaat kan gaan lessen..
Heb al bijna 20lessen gehad, maar het gaat weer steeds mis. Denk je dat het een goeie keuze is dat ik dat doe? Of moet ik alleen een andere instructeur nemen, maar wel in schakel blijven lessen?? Mn ouders zijn er best wel teleurgesteld om en ikzelf ook want had verwacht dat ik het wel kon.
Een verbodsbord ten behoeve van snelheid geldt tot de volgende kruising. Kwam je in die vijf minuten een kruising tegen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:50 schreef Foxiee het volgende:
Vanochtend vroeg (7 u) met dikke mist gereden & voor het eerst in het donker dus dat was wel even wennen en tegelijk leuk om te doen.
Alleen er is wat mij eigenlijk nog steeds bezig houdt. Op een 80 km weg stond een bord werkverkeer inclusief maximum snelheid van 30 kilometer per uur, maar er was nergens een einde verbod bord en niemand hield zich aan die maximum snelheid.
Ik wist echt niet wat ik moest doen. Als ik 30 had gereden dat hele lange stuk dan had dat voor een hoop getoeter en inhaal manoevres geleid (alles behalve veilig met dikke mist) dus besloot wel snelheid te minderen naar 50 (waarbij sommige mij alsnog inhaalde overigens) waarbij ik eigenlijk alsnog veel te hard reed. Ik vroeg dit uiteraard aan mijn instructeur en die zei dat ik eigenlijk ook 30 zou moeten blijven rijden. Maar ik blijf het maar vreemd vinden. Net alsof ze gewoon vergeten waren om weer het einde aan te duiden. Het was ook niet een klein stukje, maar duurde zeker 5 minuten voordat ik weer ergens de bebouwde kom in reed. Binnen de bebouwde kom zie je wel gewoon altijd een einde verbod bord.
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat er precies van je verwacht wordt in zo'n situatie. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |