abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:16:15 #1
430880 mig72
De Professional
pi_143370240
quote:
MoreMainefamiliesareskippingor delayingchildhoodvaccines

Public health advocates worry the trend could lead to outbreaks of long-controlled diseases.

Mainers increasingly question the safety of vaccines, and the state now has one of the highest rates of unvaccinated children in the United States.

The number of children entering Maine’s kindergarten classrooms without all of the required shots has jumped by about half in the past decade, to about 600 statewide, because parents philosophically object to vaccines.

Parents and health officials speculate that the trend is driven by a large body of anti-vaccine literature claiming the shots are unsafe, Mainers’ sense of independence, and parents’ desire to do what’s best for their children. But public health advocates worry that diseases common decades ago that were nearly eradicated could return.

Yarmouth Dr. Laura Blaisdell, a pediatrician who is teaming with MaineHealth to research why some Mainers are choosing to forgo vaccines, predicts an outbreak of measles or pertussis will erupt in Maine. The state experienced its highest number of pertussis, or whooping cough, cases in decades in 2012, and pertussis numbers in 2013 remained high compared to recent decades.

“It’s not a matter of ‘if.’ It’s really just a matter of time, of when it will happen. These are diseases that will come back,” Blaisdell said. “It will take the death of children for people to understand and realize the merits of vaccines.”

Blaisdell said doubt about the safety of vaccines has spread from the fringes to typical parents who have read sophisticated anti-vaccination messages on the Internet. The anti-vaccination movement started in the late 1990s, stemming from a study linking autism to vaccines that has since been debunked. National surveys report that people choosing to opt out of vaccines tend to be upper middle class and educated, and autism is only part of the reason for the skepticism.

Anti-vaccine advocate Ginger Taylor, 45, of Brunswick said the free market should dictate what vaccines, if any, people choose for their children.

“The jig is up. The system is broken,” Taylor said. “If they want to live in happy-land, in a world where vaccines are completely safe, that’s up to them.”

But Blaisdell said patients who doubt vaccines are most often not anti-vaccine crusaders, but people who are misinformed.

“We shouldn’t vilify them. These are reasonable people looking to make decisions with the best information that they have,” Blaisdell said.

The opt-out increase in Maine is entirely accounted for by the number of people signing philosophic exemptions to vaccinating their children, as opposed to religious reasons, according to the Maine Center for Disease Control and Prevention.

Blaisdell is part of a group of Maine medical professionals trying to stem the anti-vaccination tide by educating the public and warning parents of the dangers of leaving their children unvaccinated. One of the leading efforts is vaxmainekids.org, a public health education partnership between MaineHealth and the Maine Immunization Coalition, an advocacy group made up of doctors, nurses and other medical professionals.

The message, if it succeeds, will take time to resonate, public health officials say.

Maine’s opt-out rate for children entering kindergarten – 3.9 percent – is the ninth highest in the country, according to a 2013 report by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention. While less than 4 percent may not sound high, vaccines are most effective when nearly everyone is immunized. When even 5 percent to 10 percent of the population opts out, what is known as “herd immunity” can be compromised, according to the CDC.

In 2012, Maine experienced its highest rate of pertussis since at least the 1960s, with 737 cases. The numbers declined to 330 in 2013 but were still high compared to historical standards, more than twice as much as a few years ago. This year, with 181 cases through June 30, pertussis cases are tracking similar to 2013.

The numbers are worrisome, health experts say, and represent a danger even to those who have had their shots.

When herd immunity breaks down, even those who are immunized can be at risk, according to scientists. That’s because not everyone’s body responds to and is inoculated by the vaccinations, but widespread vaccination prevents the spread of disease to those who aren’t protected. Herd immunity also protects babies who are not yet old enough to get their vaccines. When the percentage of those opting out of vaccines climbs, the effectiveness of herd immunity declines.

MEASLES COMING BACK

Measles, while not a problem in Maine, with only one confirmed case in 2013, is starting to make a comeback nationally. The CDC has reported nearly 600 cases so far this year in the United States, more than 10 times higher than a typical year.

One in 1,000 children who fall sick with measles dies, according to the CDC.

Children can’t start receiving their measles vaccine until age 1. As an airborne infectious disease, along with pertussis, it’s extremely contagious, Blaisdell said.

“If you’re in the same room as someone who has contracted measles and you’re not vaccinated, you’re pretty much going to get measles,” Blaisdell said. “I wouldn’t want to see a baby with measles.”

Dr. Larry Losey, a Brunswick pediatrician, said “vaccines are a victim of their own success.” Because vaccines have done such a good job eradicating or greatly minimizing diseases, people forget about those past scourges and focus instead on imagined threats, he said.

Over time, the heroic image of vaccines – Dr. Jonas Salk developing the polio vaccine in the 1950s and earning the Presidential Medal of Freedom –has faded, Losey said. The polio virus infected 50,000 people or more per year in the 1940s and 1950s, before the Salk vaccine. Those who didn’t die were often paralyzed or had to receive treatment in “iron lungs.”

Ann Lee Hussey, 60, a South Berwick polio survivor who contracted the disease as a baby, a few years before the vaccine became widely available, remembers schoolchildren standing in line to get their vaccines, and how grateful parents were to have their children vaccinated.

“I remember adults talking about how much of a sense of relief it was to have the vaccine,” said Hussey, who can walk, but with difficulty.

Similarly, hundreds of thousands of cases of measles were reported annually in the 1950s, causing hundreds of deaths per year. But, after the measles vaccine was introduced in 1963, cases dropped to near zero.

And millions were infected with German measles – rubella – in the mid-1960s, with more than 11,000 babies dying between 1963 and 1965. After a vaccine was introduced in 1969, rubella also was nearly eradicated, according to the CDC.

Hussey said it galls her to see people voluntarily forgo vaccines. In countries that don’t have easy access to the vaccine, polio is still killing and maiming people.

“Quite frankly, I think they’re being very selfish at the expense of children. I can’t imagine us going backwards,” said Hussey, who has volunteered in Africa to help administer the polio vaccine.

http://www.pressherald.co(...)-childhood-vaccines/

Walgelijk. :') Kinderinentingen overslaan omdat het de gezondheid zou schaden. :') Hoe precies dan?

Daar hoor je ze niet over, behalve dat het van een vage internetbron komt.
  Eindredactie Games woensdag 13 augustus 2014 @ 10:20:24 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_143370347
Bijna net zo achterlijk als die Staphorst/bible belt-gekkies hier in Nederland.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 13 augustus 2014 @ 10:23:38 #3
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_143370442
Het gaat trouwens in het artikel in het bijzonder om inwoners van de staat Maine, titels is derhalve nogal misleidend.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_143370476
Idd niet alleen Staphorst. Bible belt is vrij uitgestrekt van Staphorst tot aan Zeeland. Maar als je kind ziek wordt en dood gaat heeft God het zo gewild. Tegenwoordig komt de huisarts aan huis voor de inenting. Je mag absoluut niet gezien worden in de wachtkamer met je kroost.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:29:56 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_143370626
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:44:40 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_143371053
Jammer dat ook anderen het slachtoffer kunnen worden van deze zelfverkozen natuurlijke selectie. En die anderen omvatten natuurlijk ook hun eigen kinderen, die geen stem hebben hierin maar het slachtoffer worden van hun achterlijke ouders :{
pi_143371290
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Walgelijk. :') Kinderinentingen overslaan omdat het de gezondheid zou schaden. :') Hoe precies dan?

Dan moet je BNW en OUD hier even heen halen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143371313
quote:

[..]

Jij denkt serieus de inentingen die ze daar hebben (meer dan hier) blindelings te kunnen vertrouwen?
pi_143371386
quote:

[..]

Paar minuutjes nog, dan zal Lambiekje dat haarfijn uit komen leggen.
pi_143371507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij denkt serieus de inentingen die ze daar hebben (meer dan hier) blindelings te kunnen vertrouwen?
Ja.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:57:38 #11
430880 mig72
De Professional
pi_143371527
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kunnen.ze dan kiezen een deel van de inentingen te overslaan en de anderen niet? Ipv alles of niets? Lijkt mij minder extreem.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:58:25 #12
430880 mig72
De Professional
pi_143371552
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dan moet je BNW en OUD hier even heen halen.
Daar zie ik niks hierover.
pi_143371579
Voor m'n studie heb ik hier eens een presentatie over gegeven. Vond het erg bijzonder dat veel van zulke ouders het schijnbaar niet nodig vinden om hun kinderen te vaccineren omdat de ziektes niet meer voor zouden komen en het vaccin alleen maar kwaad zou doen. Dat die ziektes juist door het vaccineren bijna niet meer voorkomen en dat deze erger zijn dan de mogelijke bijwerkingen gaat ze voorbij. :')
pi_143371656
Krijg je autisme van toch? Godverdomme! Pa, ma, ik haat jullie :(
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:03:53 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143371735
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

Kunnen.ze dan kiezen een deel van de inentingen te overslaan en de anderen niet? Ipv alles of niets? Lijkt mij minder extreem.
Dat is sowieso in nl ook niet zomaar een optie.

Ik denk dat je dat veel makkelijker moet kunnen maken zodat ouders wel kunnen kiezen om dingen als polio of mazelen vaccinatie te geven en dingen als rodehond niet.

Denk dat het best goed is om als land wat meer open te staan voor meer optie's dan alleen maar het standaard programma.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143371835
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:07:26 #17
430880 mig72
De Professional
pi_143371847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:03 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat is sowieso in nl ook niet zomaar een optie.

Ik denk dat je dat veel makkelijker moet kunnen maken zodat ouders wel kunnen kiezen om dingen als polio of mazelen vaccinatie te geven en dingen als rodehond niet.

Denk dat het best goed is om als land wat meer open te staan voor meer optie's dan alleen maar het standaard programma.
Misschien vertrouwen ze Big Farma niet. De Amerikaanse overheid en media hebben helaas een slechte reputatie opgebouwd door te pas en te onpas allerlei rommel aan te smeren met neppe praatjes. Vooral de griepprik wordt in de VS groot uitgemeten om centjes te verdienen. Dan krijg je dit.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:07:48 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143371862
guns dont kill people vaccins kill people?
pi_143371902
quote:
...
One in 1,000 children who fall sick with measles dies, according to the CDC.
...
Dat is best veel. Bedenk even het volgende: In 1956 heerste er in Nederland een polio-epidemie. 2.200 slachtoffers. Zoals hierboven staat komt 1 op de 1.000 te overlijden. Dat betekent dat zo'n 2 miljoen mensen polio hadden opgelopen, op een bevolking van 10,9 miljoen.. En dan hebben we het nog niet eens over de mensen die het wel overleefden, maar permanent verlamd bleven.

Sukkels..
pi_143371932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:59 schreef Facepalm het volgende:
Voor m'n studie heb ik hier eens een presentatie over gegeven. Vond het erg bijzonder dat veel van zulke ouders het schijnbaar niet nodig vinden om hun kinderen te vaccineren omdat de ziektes niet meer voor zouden komen en het vaccin alleen maar kwaad zou doen. Dat die ziektes juist door het vaccineren bijna niet meer voorkomen en dat deze erger zijn dan de mogelijke bijwerkingen gaat ze voorbij. :')
Er worden nu ook vaccinaties tegen bijvoorbeeld waterpokken gegeven. Sorry hoor, maar dat is wel erg onzinnig. En wat heb je dan precies van die vaccinatie in je lijf gekregen?
pi_143371950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:57 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja.
Dat is dan een extreem gevaarlijke naïviteit!
Maar ehm, jouw keuze uiteraard.
Toch wordt het vervelend wanneer er een klimaat ontstaan waarin het haast verboden lijkt om geen vaccinaties te willen (of op zijn minst niet alle vaccinaties)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:11:27 #22
430880 mig72
De Professional
pi_143371989
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk.
Volgens mij moet dat wel kunnen. Dat het bespreekbaar is is nirt op zich fout. Maar dan moeten de ouders wel openstaan voor expertadvies en willen luisteren en niet weigeren alleen omdat het van een zogenaamde expert komt.

Het onderwijs in de VS lijkt me sowieso onvoldoende.
pi_143372077
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:11 schreef mig72 het volgende:

[..]

Volgens mij moet dat wel kunnen. Dat het bespreekbaar is is nirt op zich fout. Maar dan moeten de ouders wel openstaan voor expertadvies en willen luisteren en niet weigeren alleen omdat het van een zogenaamde expert komt.

Het onderwijs in de VS lijkt me sowieso onvoldoende.
Er moest sowieso meer openheid komen.
Mijn moeder ging vorig jaar voor zo'n griepprik voor bejaarden ofzo. Ze vroeg gewoon simpel wat er eigenlijk allemaal in zat. Nou, waar haalde ze het lef vandaan om die vraag te stellen? Daar kwam het op neer. Nou, juist wanneer mensen niet gewoon openheid kunnen geven, hebben ze wat te verbergen. "We" maken ons druk om wat er allemaal in onze voeding kan zitten, maar een ingrediëntenlijst van een vaccinatie is te veel gevraagd?

Maar ehm ik heb het kritisch zijn dus niet van een vreemde :)

en onderwijs in USA is volgens mij onvoldoende
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:16:00 #25
430880 mig72
De Professional
pi_143372116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is best veel. Bedenk even het volgende: In 1956 heerste er in Nederland een polio-epidemie. 2.200 slachtoffers. Zoals hierboven staat komt 1 op de 1.000 te overlijden. Dat betekent dat zo'n 2 miljoen mensen polio hadden opgelopen, op een bevolking van 10,9 miljoen.. En dan hebben we het nog niet eens over de mensen die het wel overleefden, maar permanent verlamd bleven.

Sukkels..
1 in 1000 id toch maar 1/10 procent? Oftewel .01
pi_143372156
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Er worden nu ook vaccinaties tegen bijvoorbeeld waterpokken gegeven. Sorry hoor, maar dat is wel erg onzinnig. En wat heb je dan precies van die vaccinatie in je lijf gekregen?
Er is inderdaad een vaccin tegen waterpokken maar die zit niet in het Rijksvaccinatieprogramma, die zul je zelf moeten aanvragen.

In sommige vaccins zit thiomersal wat soms als schadelijk wordt gezien, maar er is geen verband gevonden tussen die stof en schade aan het lichaam.
pi_143372195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is dan een extreem gevaarlijke naïviteit!
Maar ehm, jouw keuze uiteraard.
Toch wordt het vervelend wanneer er een klimaat ontstaan waarin het haast verboden lijkt om geen vaccinaties te willen (of op zijn minst niet alle vaccinaties)
Waarom zou je aannemen dat in een vaccin schadelijke stoffen zitten? Dat er openheid moet zijn over de ingrediënten ben ik met je eens.
pi_143372245
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:17 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Er is inderdaad een vaccin tegen waterpokken maar die zit niet in het Rijksvaccinatieprogramma, die zul je zelf moeten aanvragen.

In sommige vaccins zit thiomersal wat soms als schadelijk wordt gezien, maar er is geen verband gevonden tussen die stof en schade aan het lichaam.
Ik heb geen kids, dus ik hoor ook maar de helft van mijn kritische vrienden. De niet-kritische vrienden beginnen er niet eens over. Maar waterpokken-vaccinatie zelf aanvragen? Dat wist ik niet.

Maar ok, stel dat thiomersal schadelijk zou kunnen zijn. Dan lijkt het mij dat je dat niet zomaar in een babylijfje/kinderlijfje moet gaan stoppen. En als je het doet, dan echt alleen voor het allerbelangrijkste.
pi_143372246
Doet me denken aan een hippie moeder die ik ken en dus ook haar kind niet had laten enten. Tot ze wilde dat hij op zwemmen ging en ze daar hem weigerde tot hij geënt zou zijn. Moest hij toch nog alles krijgen. Hij was toen vier en er werd een speciaal dossier aangemaakt want hij was de enige in het land die zo laat nog werd ingeënt. Ook nog eens een drama bij elke enting omdat moeder zelf nogal bang voor naalden is etc....Plus dat hij er best ziek van werd....
Hij was al niet helemaal honderd procent voordat hij daar aan begon dus ze kunnen ook echt niet zijn stoornissen er aan ophangen.

Het lijkt mij sowieso zeer lastig te bewijzen dat een kind iets niet zou hebben gehad als hij niet was ingeënt, wat stoornissen betreft.

Overigens zijn we bij ons in de familie niet ingeënt tegen pokken omdat iemand in de familie daar een reactie op had en gehandicapt is geworden. (Dit is veel later ontkracht.)
Mijn broer is toen hij in dienst ging alsnog geënt.

Er is wel iets voor te zeggen om niet overal blind voor te laten vaccineren. Uiteindelijk zijn er vaccinaties die veel meer opgedrongen worden door de farmaceuten dan werkelijk noodzakelijk of effectief.
Zo moet ik elk jaar de griepprik halen, dat ik al jaren niet meer doe omdat het virus toch muteert en ik het dan alsnog krijg. Het heeft bij mij in elk geval nog niet een jaar griep kunnen voorkomen, dus waarom zou ik het dan doen? Hier moet je hem ook nog eens zelf betalen en voor die prijs kan ik een week boodschappen doen.
pi_143372336
De inhoud van de vaccins kan je in de bijsluiter vinden, welke je helaas nooit te zien krijgt bij vaccinatie. Niet dat het veel uitmaakt, ik denk dat er maar weinig ouders zijn die weten waar die stoffen voor zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik heb geen kids, dus ik hoor ook maar de helft van mijn kritische vrienden. De niet-kritische vrienden beginnen er niet eens over. Maar waterpokken-vaccinatie zelf aanvragen? Dat wist ik niet.

Maar ok, stel dat thiomersal schadelijk zou kunnen zijn. Dan lijkt het mij dat je dat niet zomaar in een babylijfje/kinderlijfje moet gaan stoppen. En als je het doet, dan echt alleen voor het allerbelangrijkste.
Er zijn wel plannen om het waterpokkenvaccin toe te voegen aan het RVP maar daar zijn nog discussies over. Thiomersal is een organische kwikverbinding en het wordt gebruikt om de houdbaarheid van het vaccin te verbeteren. In tegenstelling tot een metallische kwikverbinding (die is giftig!) wordt het gewoon door het lichaam afgebroken. Ik zie net dat het trouwens in geen enkel vaccin van het Rijksvaccinatieprogramma zit.

[ Bericht 65% gewijzigd door Facepalm op 13-08-2014 11:30:03 ]
pi_143372362
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef Facepalm het volgende:
De inhoud van de vaccins kan je in de bijsluiter vinden, welke je helaas nooit te zien krijgt bij vaccinatie. Niet dat het veel uitmaakt, ik denk dat er maar weinig ouders zijn die weten waar die stoffen voor zijn.
Mag men het eens gaan uitleggen :)
pi_143372399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:21 schreef Alentejana het volgende:

Er is wel iets voor te zeggen om niet overal blind voor te laten vaccineren. Uiteindelijk zijn er vaccinaties die veel meer opgedrongen worden door de farmaceuten dan werkelijk noodzakelijk of effectief.

En daar lijken vele vaccinatie-voorstanders maar te negeren.
pi_143372436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:21 schreef Alentejana het volgende:
Uiteindelijk zijn er vaccinaties die veel meer opgedrongen worden door de farmaceuten dan werkelijk noodzakelijk of effectief.
Geldt dat naar jouw idee ook voor vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma?
pi_143372505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:26 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Geldt dat naar jouw idee ook voor vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma?
Ik weet niet welke daar in Nederland bij in zitten, dus daar kan ik zo niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik het vaccineren van zuigelingen over het algemeen niet overbodig vindt.
Maar ik moet daar dus heel vaag in blijven tot ik meer info heb.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Het probleem is dat men erg van alles wel of alles niet is, ipv selectief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 13-08-2014 11:47:38 ]
pi_143372554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:29 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik weet niet welke daar in Nederland bij in zitten, dus daar kan ik zo niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik het vaccinberen van zuigelingen over het algemeen niet overbodig vindt.

[..]

Het probleem is dat men erg van alles wel of alles niet is, ipv selectief.
En toch zeg je net dat vaccinaties worden opgedrongen. Waar blijkt dat dan uit? Welke zijn dat dan?
pi_143372615
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:29 schreef Alentejana het volgende:
Ik weet niet welke daar in Nederland bij in zitten, dus daar kan ik zo niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik het vaccinberen van zuigelingen over het algemeen niet overbodig vindt.
Zorg dan eerst dat je weet waar je het over hebt voor je wat zegt :')
pi_143372626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

En toch zeg je net dat vaccinaties worden opgedrongen. Waar blijkt dat dan uit? Welke zijn dat dan?
Ik heb het dan over bv griepvaccinaties.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zorg dan eerst dat je weet waar je het over hebt voor je wat zegt :')
Waar val je in hemelsnaam over? ik heb algemene dingen aangegevn uit eigen ervaring en het niet gehad over voor of tegen rijksvaccinatieprogramma ofwel? Dat is een nieuwe kwestie die werd voorgelegd.

[ Bericht 21% gewijzigd door Alentejana op 13-08-2014 11:47:59 ]
pi_143372631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:33 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik heb het dan over bv griepvaccinaties.
Door wie wordt dat opgedrongen dan?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:33:31 #39
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143372640
Nou als je al een paar weken te laat bent met een vaccinatie krijg je al post van het rivm.
Plus artsen in het consultatiebureau geven je niet altijd een keus.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143372672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:
Nou als je al een paar weken te laat bent met een vaccinatie krijg je al post van het rivm.
Voor een griepprik ja?
pi_143372698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:
Kinderen worden op de behandeltafel vastgegespt en ouders krijgen een pistool tegen hun hoofd?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:35:11 #42
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143372707
Nee voor het rijksvaccinatie programma maargoed in de zorg verplichten ze je bijvoorbeeld wel de griepprik.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143372728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:35 schreef Moppert het volgende:
Nee voor het rijksvaccinatie programma maargoed in de zorg verplichten ze je bijvoorbeeld wel de griepprik.
Ja. Nogal logisch, ook.
pi_143372758
quote:
Dat is niet waar, ook daar heb je de keuze. Het wordt je alleen wel ten zeerste aangeraden het te doen.
pi_143372778
quote:
Vanuit de patienten geredeneerd wel fijn.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:37:16 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143372784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kinderen worden op de behandeltafel vastgegespt en ouders krijgen een pistool tegen hun hoofd?
natuurlijk niet maar als je zegt dat je weigering in het dossier zet of doorgeeft jeugdzorg dan kunnen ouders best schrikken.

Zo mag je officieel een ziek kind niet enten. En toch zijn er artsen die dan niet uit willen stellen.
En dat je stopt met lastig doen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143372787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Opgedrongen is iets anders dan gedwongen worden of dwangmatig toegediend.

Het (griepprik) wordt nadrukkelijk aanbevolen voor ouderen en mensen met bepaalde ziektes bv en je krijgt er gewoon een oproep voor in Nederland. Dat is redelijk opdringerig, ja.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:39:28 #48
430880 mig72
De Professional
pi_143372852
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Er zijn wel plannen om het waterpokkenvaccin toe te voegen aan het RVP maar daar zijn nog discussies over. Thiomersal is een organische kwikverbinding en het wordt gebruikt om de houdbaarheid van het vaccin te verbeteren. In tegenstelling tot een metallische kwikverbinding (die is giftig!) wordt het gewoon door het lichaam afgebroken. Ik zie net dat het trouwens in geen enkel vaccin van het Rijksvaccinatieprogramma zit.
Kwik is kwik en dat is een metallisch, giftig element. Dat kan niet worden afgebroken. Weliswaar bedoel je dat hrt omgeven door een organische capsule zit en dat die dus afgebroken wordt?
pi_143372858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:37 schreef Alentejana het volgende:

[..]
Het (griepprik) wordt nadrukkelijk aanbevolen voor ouderen en mensen met bepaalde ziektes bv en je krijgt er gewoon een oproep voor in Nederland. Dat is redelijk opdringerig, ja.
Dat vind ik niet zo gek, een heleboel mensen zullen er zonder die brief niet eens aan denken om zich te laten vaccineren. Gewoon bij het oud papier als je het niet wilt. :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:40:10 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143372883
Die ouders moeten onder toezicht geplaatst worden. Dit is niets anders dan je kinderen de hoognodige medische zorg ontzeggen. Als een ouder een ernstig ziek kind niet naar de dokter brengt, is dat ook kindermishandeling.
pi_143372908
quote:

[..]

Dat is toch volkomen logisch?
pi_143373018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:39 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zo gek, een heleboel mensen zullen er zonder die brief niet eens aan denken om zich te laten vaccineren. Gewoon bij het oud papier als je het niet wilt. :)
Ik vind dat wel gek, want nogmaals zoveel helpt zo´n prik niet. Ze moeten van te voren een cocktail maken van de meest waarschijnlijke virae. Het is niet gegarandeerd de goede en daarbij muteert soort griepvirus gewoon ook nog een keer (of wat), dus je bent ook niet gegarandeerd beschermd.

Je vaccineert natuurlijk wel eigenlijk altijd al vooral voor het grotere plaatje omdat epidemiën nu eenmaal problemen met zich meebrengen, maar ik vind toch dat er meer voorlichting en vrijere keuzes kunnen blijven bij bepaalde vaccinaties.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is toch volkomen logisch?
Leg eens uit?
pi_143373119
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:39 schreef mig72 het volgende:

[..]

Kwik is kwik en dat is een metallisch, giftig element. Dat kan niet worden afgebroken. Weliswaar bedoel je dat hrt omgeven door een organische capsule zit en dat die dus afgebroken wordt?
Dat weet ik niet, zoveel weet ik niet van scheikunde. En volgens mij zeg ik het niet helemaal goed, het thiomersal wordt door het lichaam omgezet in o.a. ethylkwik en dat heeft een halfwaardetijd van 7 dagen.

Er is ook methylkwik met een halfwaardetijd van 50 dagen, dat wordt inderdaad als schadelijk gezien. Dat wordt nogal eens door elkaar gehaald, zie dit document voor de liefhebbers.
pi_143373129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:44 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik vind dat wel gek, want nogmaals zoveel helpt zo´n prik niet. Ze moeten van te voren een cocktail maken van de meest waarschijnlijke virae. Het is niet gegarandeerd de goede en daarbij muteert soort griepvirus gewoon ook nog een keer (of wat), dus je bent ook niet gegarandeerd beschermd.

Je vaccineert natuurlijk wel eigenlijk altijd al vooral voor het grotere plaatje omdat epidemiën nu eenmaal problemen met zich meebrengen, maar ik vind toch dat er meer voorlichting en vrijere keuzes kunnen blijven bij bepaalde vaccinaties.

[..]

Leg eens uit?
Een garantie krijg je niet, nee. Maar als je werkt met mensen die nogal vatbaar zijn en die een hoge kans hebben om zo'n ziekte niet te overleven, is het nogal logisch om je in te laten enten. De kans dat je de ziekte overbrengt daalt namelijk wel.

Verder vreemde redenatie. Je begrijpt (volgens eigen zeggen) waarom er wordt gevaccineerd, maar toch vind je dat er meer voorlichting en vrije keuzes (alsof die er niet zijn) moeten komen. Waarom precies? Het voordeel van vaccineren is dus duidelijk, dus wat is het nadeel precies?
pi_143373407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een garantie krijg je niet, nee. Maar als je werkt met mensen die nogal vatbaar zijn en die een hoge kans hebben om zo'n ziekte niet te overleven, is het nogal logisch om je in te laten enten. De kans dat je de ziekte overbrengt daalt namelijk wel.
1 Ik heb al gezegd dat je vaccineert voor het grotere plaatje oftewel om epedemiën te voorkomen of te remmen.
Dit is ook de reden waarom het eigenlijk wel belangrijk is bij de ziektes die (bijna) verdwenen zijn en dreigen terug te komen. Maar griep roei je niet uit wegens steeds muteren van het virus.
2 Feitelijk kan iedereen doodgaan aan de complicaties van griep.
3 Je kunt zelfs dood gaan aan de complicaties van griep als je ingeënt bent, omdat het virus kan muteren.

Ik ben trouwens zo´n mens dat extra vatbaar is en grotere kans op niet overleven en dat lukt me toch steeds weer zonder vaccinatie en ik werd dus ook gewoon ziek inclusief longontstekingen mét vaccinatie. Reden waarom ik het geld nu in mijn zak houdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 13-08-2014 12:00:53 ]
pi_143373500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:54 schreef Alentejana het volgende:

[..]

1 Ik heb al gezegd dat je vaccineert voor het grotere plaatje oftewel om epedemiën te voorkomen of te remmen.
Dit is ook de reden waarom het eigenlijk wel belangrijk is bij de ziektes die (bijna) verdwenen zijn en dreigen terug te komen. Maar griep roei je niet uit wegens steeds muteren van het virus.
3 Je kunt zelfs dood gaan aan de complicaties van griep als je ingeënt bent, omdat het virus kan muteren.

Ik ben trouwens zo´n mens dat extra vatbaar is en grotere kans op niet overleven en dat lukt me toch steeds weer zonder vaccinatie en ik werd dus ook gewoon ziek inclusief longontstekingen mét vaccinatie. Reden waarom ik het geld nu in mijn zak houdt.
De griepprik is heel iets anders dan DKTP of BMR vaccinatie.
pi_143373522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:54 schreef Alentejana het volgende:

Personen die in de zorg werken niet, hoor. En mensen die een verhoogd risico lopen om te overlijden ook niet.
quote:
Is het doel ook niet.
quote:
Serieus? :') Is dat je argument om maar niet in te enten? Kansberekening, zoek het eens op.
quote:
Ik ben trouwens zo´n mens dat extra vatbaar is en grotere kans op niet overleven en dat lukt me toch steeds weer zonder vaccinatie en ik werd dus ook gewoon ziek inclusief longontstekingenmét vaccinatie. Reden waarom ik het geld nu in mijn zak houdt.
Geen enkel argument, derhalve. Waarmee ik niet zeg dat je je moet inenten. Mag je helemaal zlf weten. Maar kom dan niet hier verkondigen dat men meer aan voorlichting moet doen en minder moet pushen om in te enten, want dat heb je dus nog helemaal niet onderbouwd.
pi_143373832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:56 schreef DroogDok het volgende:

[..]

De griepprik is heel iets anders dan DKTP of BMR vaccinatie.
Ja.

Verder wil ik wel even duidelijk maken dat ik noch als voor- noch als tegenstander van vaccinaties gezien wil worden.
Ik zie het nut van bepaalde vaccinaties wel, van andere niet of minder, of zie de bezwaren wel bv. Ik gooi het niet allemaal op 1 hoop.

Ik ben niet echt voor weglaten van vaccinaties bij zuigelingen en peuters, dat wil ik er wel even bij zeggen, als dat nog niet duidelijk was.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:10:05 #59
430880 mig72
De Professional
pi_143373924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:47 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, zoveel weet ik niet van scheikunde. En volgens mij zeg ik het niet helemaal goed, het thiomersal wordt door het lichaam omgezet in o.a. ethylkwik en dat heeft een halfwaardetijd van 7 dagen.

Er is ook methylkwik met een halfwaardetijd van 50 dagen, dat wordt inderdaad als schadelijk gezien. Dat wordt nogal eens door elkaar gehaald, zie dit document voor de liefhebbers.
Enig idee in welke vaccins dat zit en of het aangegeven zal worden?
pi_143373958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Personen die in de zorg werken niet, hoor. En mensen die een verhoogd risico lopen om te overlijden ook niet.

[..]

Is het doel ook niet.

[..]

Serieus? :') Is dat je argument om maar niet in te enten? Kansberekening, zoek het eens op.

[..]

Geen enkel argument, derhalve. Waarmee ik niet zeg dat je je moet inenten. Mag je helemaal zlf weten. Maar kom dan niet hier verkondigen dat men meer aan voorlichting moet doen en minder moet pushen om in te enten, want dat heb je dus nog helemaal niet onderbouwd.
Ik probeer helemaal niemand ook maar ergens van te overtuigen. Ik geef alleen aan waar mijn mening vandaan komt.
Als er meer voorlichting is, zoals in welke gevallen het verstandig is en waarom, worden de keuzes bewuster gemaakt. Lang niet iedereen weet dat ze toch nog griep kunnen krijgen ook al zijn ze ingeënt en hoe dat dan komt bv.
Nu krijg je een brief in de bus en je gaat maar halen. (In Nederland, hier werkt het anders)
pi_143374021
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Sukkels..
Je gaat een polio-epidemie uit 1956 in Nederland vergelijken met de statistiek dat er nu 1 op de 1000 mensen met mazelen zou overlijden? Apart.

Het is het bekende doemscenario wat ook bij de afgelopen mazelenepidemie in Nederland werd gepresenteerd en velen (ook hier op FOK!) over elkaar heen tuimelden om maar te roepen dat er weet ik niet hoeveel mensen zouden gaan overlijden volgens die statistieken.
Uiteindelijk bleek het om slechts 1 persoon te gaan (op bijna 3000 gevallen) en dat bleek ook nog eens iemand te zijn die sowieso al ziek, zwak en misselijk was.

Baas in eigen lichaam en fuck al die bangmakers. Er overlijden jaarlijks tientallen kinderen door verdrinking en dan gaan we ook niet roepen dat we alle zwembaden/meertjes en rivieren gaan droogleggen. Leven brengt risico's met zich mee en de daadwerkelijke hoeveelheid kinderen die hieraan overlijden zijn dusdanig klein dat het op geen enkele manier dwang rechtvaardigt.

Inb4 gelul over kuddebescherming, want die is al tientallen jaren hoog genoeg en zal dat ook blijven.
pi_143374069
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:11 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik probeer helemaal niemand ook maar ergens van te overtuigen. Ik geef alleen aan waar mijn mening vandaan komt.
Tsja, OK. Kennelijk vorm jij je mening niet op basis van enige logica. Vooruit, dat mag.
quote:
Als er meer voorlichting is, zoals in welke gevallen het verstandig is en waarom, worden de keuzes bewuster gemaakt. Lang niet iedereen weet dat ze toch nog griep kunnen krijgen ook al zijn ze ingeënt en hoe dat dan komt bv.
Nu krijg je een brief in de bus en je gaat maar halen. (In Nederland, hier werkt het anders)
Maar dat impiceert toch duidelijk dat jij van mening bent dat er ook een nadeel aan vaccineren zit of kan zitten. Wat is dat dan?
pi_143374211
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je gaat een polio-epidemie uit 1956 in Nederland vergelijken met de statistiek dat er nu 1 op de 1000 mensen met mazelen zou overlijden? Apart.
Is zelfs redelijk vergelijkbaar.
quote:
Het is het bekende doemscenario wat ook bij de afgelopen mazelenepidemie in Nederland werd gepresenteerd en velen (ook hier op FOK!) over elkaar heen tuimelden om maar te roepen dat er weet ik niet hoeveel mensen zouden gaan overlijden volgens die statistieken.
Uiteindelijk bleek het om slechts 1 persoon te gaan (op bijna 3000 gevallen) en dat bleek ook nog eens iemand te zijn die sowieso al ziek, zwak en misselijk was.
Ja, dat zijn ze meestal..
quote:
Baas in eigen lichaam en fuck al die bangmakers. Er overlijden jaarlijks tientallen kinderen door verdrinking en dan gaan we ook niet roepen dat we alle zwembaden/meertjes en rivieren gaan droogleggen. Leven brengt risico's met zich mee en de daadwerkelijke hoeveelheid kinderen die hieraan overlijden zijn dusdanig klein dat het op geen enkele manier dwang rechtvaardigt.
Zeker wel. Sommige dingen zijn namelijk nogal eenvoudig te voorkomen, en zonder veel nadelen.
quote:
Inb4 gelul over kuddebescherming, want die is al tientallen jaren hoog genoeg en zal dat ook blijven.
Maar die moet ook op peil blijven.

En ook voor jou de vraag: wat is het nadeel van vaccineren? En kom alsjeblieft niet met dat autismegelul aan...
pi_143374216
quote:
de daadwerkelijke hoeveelheid kinderen die hieraan overlijden zijn dusdanig klein dat het op geen enkele manier dwang rechtvaardigt.
Er is dan ook geen dwang m.b.t. inenting.

Overigens, hoe verhouden de kansen van het overlijden door een vaccinatie en het overlijden door de ziekte waartegen je gevaccineerd wordt zich tot elkaar?
pi_143374339
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Deze term is te dom voor woorden. De term "vaccinatie-tegenstander" is nóg dommer. En de discussie hierover slaat al helemaal nergens op. :')

Als die mensen hun kinderen niet ingeënt willen hebben, lost natuurlijke selectie dat probleem vanzelf op.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143374577
Wat is het verschil nog tussen NWS en BNW?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_143374657
quote:
Kinderinentingen overslaan omdat het de gezondheid zou schaden. Hoe precies dan?

feitelijk is ook een inenting wel degelijk een zeker risico en sterven er ook jaarlijks kinderen door een inenting, of deze lopen een aandoening hierdoor op... (1 op een enorme groot aantal, maar het zal maar net je kind zijn)

enkel, zou men niet inenten zou het aantal doden door een evt epidemie van de ziektes waartegen ingeent worden, nog veel groter zijn en gaat het om een afweging van risico...
het 'risico' van inenting van een populatie is uiteindelijk duidelijker kleiner dan de mogelijke gevolgen van niet-inenting:
Bij inenting zullen bv 1 tot 3 op de 100.000 er een negatief gevolg hebben, maar blijft een epidemie uit, die mogelijk 40-50 van diezelfde 100.000 zou slachtofferen.
dat gebeurt overigens ook al bij een inentingsrate van 85-90%.

helaas hebben ook de kinderen zonder inenting een zekere 'bescherming' als er maar genoeg kinderen wél ingeent worden (waardoor het risico op een besmetting daalt ook voor niet ingeente kinderen) en daarvan profiteren deze vaak religieuze ouders.

de belangrijkste bescherming bij inenting is een 'collectieve' bescherming

De vraag is eigenlijk of men het kan toestaan dat een klein aantal ouders werkelijk uit mogelijk praktisch eigenbelang geen risico wil lopen op een inenting, maar deze wel profiteren van de bescherming die de inenting van 90% van de anderen wél laten doen (en die daardoor dus ook een minimaal risico voor hun kinderen in koop nemen)..
Een steeds verder groeiend aantal ouders dat inenting weigert, zou dat probleem steeds groter maken en uiteindelijk juist ook de bescherming doen verdwijnen, die inenting wel bied... als slechts 50% van de ouders hun kinderen laat inenten, is de kans op het ontstaan van epidemieen, die dan bijna net zo gevaarlijk voor wel ingeente kinderen kan zijn, ook iets dat duidelijk groeit.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_143374734
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:10 schreef mig72 het volgende:

[..]

Enig idee in welke vaccins dat zit en of het aangegeven zal worden?
Volgens mij zit het niet meer in de meeste vaccins die in de VS en Europa gebruikt worden, al kwam ik wel iets tegen over het tetanusvaccin en de griepprik. Omdat vaccins steeds meer per stuk worden verpakt is er ook geen noodzaak meer voor een desinfecterend middel.
pi_143374932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja, OK. Kennelijk vorm jij je mening niet op basis van enige logica. Vooruit, dat mag.

[..]

Maar dat impiceert toch duidelijk dat jij van mening bent dat er ook een nadeel aan vaccineren zit of kan zitten. Wat is dat dan?
Geen nadeel, maar geen garantie, dus waarom zou je het doen.

Mijn logica is als volgt.: Die mensen die zoveel met zieken in aanmerking komen, zouden als het goed is juist een beter immuunsysteem moeten hebben. Degene die dat niet hebben kunnen kiezen voor vaccinatie.

Overigens ben ik ook iemand die roept dat als je dan ziek bent, je gewoon in bed moet blijven en niet "stoer" toch naar je werk gaan om vervolgens de rest aan te steken.

Ik zou van jou wel eens willen zien wat die grote voordelen van de griepvaccinatie dan wel zijn. Ik heb zelf geen vergelijkingscijfers van voor massaal vaccineren.

Daarbij zijn zelfs de deskundigen er nog niet eens uit of het wel zo nodig is. Het is al jaren een kwestie van debat en ook de rol van de farmaceuten en bangmakerij wordt daarin altijd genoemd.
Ga dus niet doen alsof het zo klaar als een klontje is dat griepvaccinatie een must is.

Overigens nogmaals, ik wens niet als tegenstander gezien te worden. Ik ben alleen voor keus wat deze betreft.

Maar de griepprik is echt een zijstraat van het onderwerp en amper de moeite waard om er zo diep op in te gaan.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:45:54 #70
430880 mig72
De Professional
pi_143375291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

feitelijk is ook een inenting wel degelijk een zeker risico en sterven er ook jaarlijks kinderen door een inenting, of deze lopen een aandoening hierdoor op... (1 op een enorme groot aantal, maar het zal maar net je kind zijn)

enkel, zou men niet inenten zou het aantal doden door een evt epidemie van de ziektes waartegen ingeent worden, nog veel groter zijn en gaat het om een afweging van risico...
het 'risico' van inenting van een populatie is uiteindelijk duidelijker kleiner dan de mogelijke gevolgen van niet-inenting:
Bij inenting zullen bv 1 tot 3 op de 100.000 er een negatief gevolg hebben, maar blijft een epidemie uit, die mogelijk 40-50 van diezelfde 100.000 zou slachtofferen.
dat gebeurt overigens ook al bij een inentingsrate van 85-90%.

helaas hebben ook de kinderen zonder inenting een zekere 'bescherming' als er maar genoeg kinderen wél ingeent worden (waardoor het risico op een besmetting daalt ook voor niet ingeente kinderen) en daarvan profiteren deze vaak religieuze ouders.

de belangrijkste bescherming bij inenting is een 'collectieve' bescherming

De vraag is eigenlijk of men het kan toestaan dat een klein aantal ouders werkelijk uit mogelijk praktisch eigenbelang geen risico wil lopen op een inenting, maar deze wel profiteren van de bescherming die de inenting van 90% van de anderen wél laten doen (en die daardoor dus ook een minimaal risico voor hun kinderen in koop nemen)..
Een steeds verder groeiend aantal ouders dat inenting weigert, zou dat probleem steeds groter maken en uiteindelijk juist ook de bescherming doen verdwijnen, die inenting wel bied... als slechts 50% van de ouders hun kinderen laat inenten, is de kans op het ontstaan van epidemieen, die dan bijna net zo gevaarlijk voor wel ingeente kinderen kan zijn, ook iets dat duidelijk groeit.
Wat bedoel je met 'gevaarlijk voor wel ingeënte kinderen'? Virusmutatie?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:51:33 #71
430880 mig72
De Professional
pi_143375455
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:35 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Mijn logica is als volgt.: Die mensen die zoveel met zieken in aanmerking komen, zouden als het goed is juist een beter immuunsysteem moeten hebben. Degene die dat niet hebben kunnen kiezen voor vaccinatie.

Overigens ben ik ook iemand die roept dat als je dan ziek bent, je gewoon in bed moet blijven en niet "stoer" toch naar je werk gaan om vervolgens de rest aan te steken.

Ik zou van jou wel eens willen zien wat die grote voordelen van de griepvaccinatie dan wel zijn. Ik heb zelf geen vergelijkingscijfers van voor massaal vaccineren.

Daarbij zijn zelfs de deskundigen er nog niet eens uit of het wel zo nodig is. Het is al jaren een kwestie van debat en ook de rol van de farmaceuten en bangmakerij wordt daarin altijd genoemd.
Ga dus niet doen alsof het zo klaar als een klontje is dat griepvaccinatie een must is.

Overigens nogmaals, ik wens niet als tegenstander gezien te worden. Ik ben alleen voor keus wat deze betreft.

Maar de griepprik is echt een zijstraat van het onderwerp en amper de moeite waard om er zo diep op in te gaan.
Ik weet niet hoe dat zit met polio, mazelen en TB maar ik weet wel dat bij de griep het risico op resistentie tegen vaccinmiddelen bestaat. Dus dat ook even nog.

Of is dit hetzelfde als die mutatie waar je het over had? :?
pi_143375486
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:45 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'gevaarlijk voor wel ingeënte kinderen'? Virusmutatie?
een vaccin is geen tover geneesmiddel... het sterkt in meer of mindere mate het afweervermogen tegen de ziekte en kan de kans deze op te lopen minder maken of het verloop van een infectie milder...
Bovenal voorkomt het daarmee ook dat de besmette kinderen deze ziekte verder verspreiden, wat het belangrijkste doel is een inenting zo breed mogelijk te verspreiden en maakt dat ook met een inentingsgraad van 85-90% de 'dekking' genoeg is een ziekte goed in te dammen of te stoppen.

als een epidemie uitbreekt zal deze echter ook onder wel ingeente kinderen slachtoffers eisen... des te meer kinderen ingeent zijn, des te beter is de epidemie te voorkomen of sneller te onderdrukken...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:55:31 #73
430880 mig72
De Professional
pi_143375575
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

een vaccin is geen tover geneesmiddel... het sterkt in meer of mindere mate het afweervermogen tegen de ziekte en kan de kans deze op te lopen minder maken of het verloop van een infectie milder...
Bovenal voorkomt het daarmee ook dat de besmette kinderen deze ziekte verder verspreiden, wat het belangrijkste doel is een inenting zo breed mogelijk te verspreiden en maakt dat ook met een inentingsgraad van 85-90% de 'dekking' genoeg is een ziekte goed in te dammen of te stoppen.

als een epidemie uitbreekt zal deze echter ook onder wel ingeente kinderen slachtoffers eisen... des te meer kinderen ingeent zijn, des te beter is de epidemie te voorkomen of sneller te onderdrukken...
Dus je zegt hiermee dat het vaccin niet werkt want ook ingeënte kinderen kunnen het alsnog oplopen?
pi_143375854
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:55 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dus je zegt hiermee dat het vaccin niet werkt want ook ingeënte kinderen kunnen het alsnog oplopen?
nee.

wat ik zeg staat in de eerste regel van de post die je quote.

een vaccin wekt een immunresponse op, waardoor een lichaam bij een hernieuwd contact met de ziekteverwekker daarna veelal een snellere en sterkere weerstand zal hebben, en ook verdere besmettingen voorkomen kunnen worden.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:08:08 #75
430880 mig72
De Professional
pi_143375944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee
Dan snap ik je niet goed, sorry.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:18:17 #76
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_143376281
quote:

[..]

Koud kunstje om die brief gewoon te negeren hoor. Lukt mij al jaren feilloos :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:21:58 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143376416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Koud kunstje om die brief gewoon te negeren hoor. Lukt mij al jaren feilloos :P
Zijn je kinderen al dood?
pi_143376656
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:35 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Omdat het wel een voordeel kent natuurlijk. De kans dat je het krijgt wordt namelijk veel kleiner. Snap je dat nou echt niet?
quote:
Ook met een goed immuunsysteem kan je griep krijgen. Je kan het zelfs overbrengen terwijl je er zelf niet zo veel last van hebt. En dat is nou net het probleem..
quote:

Ik heb het niet over massaal vaccineren v.w.b. griep.
quote:
Dat doe ik niet, je leest dingen die er niet staan.
quote:
Hoe moet ik iemand dan noemen die nadelen opnoemt (al dan niet met een onderbouwing) en voordelen wegwuift (of negeert)?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:53:34 #79
430880 mig72
De Professional
pi_143377394
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee.

wat ik zeg staat in de eerste regel van de post die je quote.

een vaccin wekt een immunresponse op, waardoor een lichaam bij een hernieuwd contact met de ziekteverwekker daarna veelal een snellere en sterkere weerstand zal hebben, en ook verdere besmettingen voorkomen kunnen worden.
Dus je zegt dat naarmate de frequentie van blootstelling toeneemt het vaccin ineffictief wordt?
pi_143377496
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dus je zegt dat naarmate de frequentie van blootstelling toeneemt het vaccin ineffictief wordt?
:? wat loop je nu de hele tijd mn woorden anders weer te geven?

wat ik zeg staat daar gewoon, wat jij er vervolgens van probeert te maken is een hoop bullcrap, ik beweer nergens iets over 'frequentie van blootstelling' aan vaccins... waarom zuig je die bewering uit je duim
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:56:47 #81
430880 mig72
De Professional
pi_143377507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Omdat het wel een voordeel kent natuurlijk. De kans dat je het krijgt wordt namelijk veel kleiner. Snap je dat nou echt niet?

[..]

Ook met een goed immuunsysteem kan je griep krijgen. Je kan het zelfs overbrengen terwijl je er zelf niet zo veel last van hebt. En dat is nou net het probleem..

[..]

Ik heb het niet over massaal vaccineren v.w.b. griep.

[..]

Dat doe ik niet, je leest dingen die er niet staan.

[..]

Hoe moet ik iemand dan noemen die nadelen opnoemt (al dan niet met een onderbouwing) en voordelen wegwuift (of negeert)?
Is het alleen de griep dat kan muteren of ook van die traditionele hutspot zoals polio, tb, mazelen e.d.?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:57:53 #82
430880 mig72
De Professional
pi_143377542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? wat loop je nu de hele tijd mn woorden anders weer te geven?

wat ik zeg staat daar gewoon, wat jij er vervolgens van probeert te maken is een hoop bullcrap, ik beweer nergens iets over 'frequentie van blootstelling' aan vaccins... waarom zuig je die bewering uit je duim
ik bedoelde frequentie van blootstelling aan het virus niet het vaccin

dude, doe eens rustig...
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:00:06 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_143379600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zijn je kinderen al dood?
:?
Ik bedoel dat ik zo'n brief krijg over een griepprik.
Mijn kinderen zijn al volwassen gewoon gevaccineerd. Heb zelfs voor de oudste geregeld dat zij een prik kreeg voor de mazelen. Dat was toen nog niet standaard zo. Mijn broer kreeg mazelen toen hij 6 was en heeft maanden in het ziekenhuis gelegen vanwege complicaties.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_143379789
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

ik bedoelde frequentie van blootstelling aan het virus niet het vaccin

dude, doe eens rustig...
het intersseert me niet zoveel wat jij bedoelt... maar ik vind het niet prettig als iemand gaat suggereren dat ik zulke onzin zou beweren, waar ik dat juist niet doe en een duidelijke post schrijf.

nogmaals, ik beschreef gewoon de feitelijke werking van een vaccin.
Een vaccin versterkt iemands weerstand tegen een specifieke ziekteverwekker... echter, het maakt hem niet absoluut immuun ertegen; Hij zal, na contact met de zeiekteverwekker, deze ziekte minder zwaar hebben en sneller kunnen herstellen, mogelijk zelfs absoluut minimaal.
Bovenal, en dat is mogelijk de belangrijkste werking van vacinatie tegen de 'verspreiding' van besmettelijke ziektes, verminderd een vaccinatie het doorgeven van de besmetting en kan zo vooral epidemieen voorkomen.

Juist dat aspect is belangrijk in situaties waar bv een groot deel van de bevolking wel ingeent is, maar een kleine minderheid niet... die kleine minderheid ervaart alsnog een betere bescherming tegen deze ziekteverwekkers die hen grotendeels nooit bereiken dankzij hun wel ingeente mede-burgers...

andersom, en dat speelt zeker in bepaalde sterk religieus georienteerde subgemeenschappen, kunnen wel ingeente burgers wel een groter gevaar lopen als een substantieel deel van een bepaalde gemeenschap niet ingeent zijn, hierdoor komen deze wel ingeente burgers alsnog in conact met meer ziekteverwekkers en lopen ze wel degelijk een zeker gevaar alsnog ziek te worden (vaccinatie kan dat nooit geheel voorkomen).
pi_143380046
quote:
9s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Deze term is te dom voor woorden. De term "vaccinatie-tegenstander" is nóg dommer. En de discussie hierover slaat al helemaal nergens op. :')

Als die mensen hun kinderen niet ingeënt willen hebben, lost natuurlijke selectie dat probleem vanzelf op.
Heb je een beter idee om het kort te omschrijven dan?
En je hebt gelijk, ook als mensen te veel vertrouwen hebben in een staat die hun kinderen ingeënt willen hebben, lost natuurlijke selectie dat probleem vanzelf op.
pi_143380218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom zou je aannemen dat in een vaccin schadelijke stoffen zitten? Dat er openheid moet zijn over de ingrediënten ben ik met je eens.
Doordat er geluiden zijn dat het zo is (dat maakt het nog niet waar, maar er ontstaat op een gegeven moment wel een rationele twijfel)
Doordat de staat maar krampachtig met die tegengeluiden omgaat.
Doordat de bedrijven die het samenstellen niet per definitie het beste met je voor hebben.
Doordat de werking van sommige bestandsdelen gewoon niet geheel duidelijk zijn.
Doordat er steeds meer vaccins komen voor onzin-redenen en/of dat men er makkelijker op vertrouwt
Doordat er een klimaat wordt gecreëerd waarin je wordt veroordeeld wanneer je niet zomaar achter alle / of een aantal vaccinaties kan gaan staan.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:35:38 #87
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_143380597
Er wordt trouwens wel een beetje gespeeld met die sterftecijfers: ik heb opgezocht dat de kans dat je, als je in een westers land mazelen krijgt, de kans ongeveer 1 op 10.000 is dat je eraan overlijdt. In een derde wereld-land is die kans natuurlijk vele malen groter. Wat doen ze dus: ze tellen die twee cijfers bij elkaar op en het lijkt ineens een stuk erger dan het is, voor het westerse land dus...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_143380829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Doordat er geluiden zijn dat het zo is (dat maakt het nog niet waar, maar er ontstaat op een gegeven moment wel een rationele twijfel)
Doordat de bedrijven die het samenstellen niet per definitie het beste met je voor hebben.
Doordat er steeds meer vaccins komen voor onzin-redenen en/of dat men er makkelijker op vertrouwt
Doordat er een klimaat wordt gecreëerd waarin je wordt veroordeeld wanneer je niet zomaar achter alle / of een aantal vaccinaties kan gaan staan.
Drogredenaties en klinklare onzin. Heeft werkelijk niks met "kritisch" of "rationeel" te maken..
pi_143380980
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Beetje net als met chemtrails :')
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:10:52 #90
430880 mig72
De Professional
pi_143381791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het intersseert me niet zoveel wat jij bedoelt... maar ik vind het niet prettig als iemand gaat suggereren dat ik zulke onzin zou beweren, waar ik dat juist niet doe en een duidelijke post schrijf.

nogmaals, ik beschreef gewoon de feitelijke werking van een vaccin.
Een vaccin versterkt iemands weerstand tegen een specifieke ziekteverwekker... echter, het maakt hem niet absoluut immuun ertegen; Hij zal, na contact met de zeiekteverwekker, deze ziekte minder zwaar hebben en sneller kunnen herstellen, mogelijk zelfs absoluut minimaal.
Bovenal, en dat is mogelijk de belangrijkste werking van vacinatie tegen de 'verspreiding' van besmettelijke ziektes, verminderd een vaccinatie het doorgeven van de besmetting en kan zo vooral epidemieen voorkomen.

Juist dat aspect is belangrijk in situaties waar bv een groot deel van de bevolking wel ingeent is, maar een kleine minderheid niet... die kleine minderheid ervaart alsnog een betere bescherming tegen deze ziekteverwekkers die hen grotendeels nooit bereiken dankzij hun wel ingeente mede-burgers...

andersom, en dat speelt zeker in bepaalde sterk religieus georienteerde subgemeenschappen, kunnen wel ingeente burgers wel een groter gevaar lopen als een substantieel deel van een bepaalde gemeenschap niet ingeent zijn, hierdoor komen deze wel ingeente burgers alsnog in conact met meer ziekteverwekkers en lopen ze wel degelijk een zeker gevaar alsnog ziek te worden (vaccinatie kan dat nooit geheel voorkomen).
Waarom.je zo uit de hoogte doet verbaast me nogal, waarschijnlijk is het misplaatste arrogantie. Niet iedereen is even geïnformeerd over bepaalde onderwerpen, en het is niet mis vragen te stellen ter verduidelijking.

Het ging erom dat jij zelf iets las wat er niet stond; dat ik gezegd zou hebben dat je het over blootstelling aan vaccins. Ik schreef juist over de blootstelling aan het virus. Als je gewoon goed had gelezen had je je er minder om opgewonden.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:16:25 #91
430880 mig72
De Professional
pi_143381975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Heb je een beter idee om het kort te omschrijven dan?
En je hebt gelijk, ook als mensen te veel vertrouwen hebben in een staat die hun kinderen ingeënt willen hebben, lost natuurlijke selectie dat probleem vanzelf op.
Wat heeft natuurlijke selectie hiermee te maken? Gaat niet iedereen die aan het poliovirus blootgesteld wordt, die niet ingeënt is, óf verlamd óf dood?
pi_143382429
Mensen weten gewoon niet meer hoe erg de ziektes zijn waarvoor je kan worden ingeënt. En omdat de inentingsgraad (nog) hoog genoeg is, ben je als niet-ingeënte automatisch mee beschermd.

Hierdoor voelen mensen de sense of urgency niet meer om je te laten inenten. Wel laten ze zich bang maken door verhalen over mogelijke bijwerkingen.

Eigenlijk kun je wachten op een nare epidemie van het een of ander, want dat gaat natuurlijk een keer gebeuren. Ik vind het nu al tragisch dat er onnodige slachtoffers zullen vallen: zij die gered hadden kunnen worden als ze ingeënt zouden zijn geweest. Al helemaal omdat het vaak de keuze is geweest van hun ouders.

Verder heb ik ook moeite met het free-rider gedrag van niet-ingeënten, soms zelfs hardop uitgesproken: dat het niet nodig is om in te enten "omdat de rest dat wel is".

Maar goed, deze discussie is al heel vaak en op heel veel plaatsen gevoerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door zwarteweduwe op 13-08-2014 16:39:16 ]
pi_143382623
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:10 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waarom.je zo uit de hoogte doet verbaast me nogal, waarschijnlijk is het misplaatste arrogantie. Niet iedereen is even geïnformeerd over bepaalde onderwerpen, en het is niet mis vragen te stellen ter verduidelijking.

Het ging erom dat jij zelf iets las wat er niet stond; dat ik gezegd zou hebben dat je het over blootstelling aan vaccins. Ik schreef juist over de blootstelling aan het virus. Als je gewoon goed had gelezen had je je er minder om opgewonden.
ga toch ergens anders mensen lastig vallen met wat jij in hun posts leest...
en dan net te doen alsof anderen 'wat overdrijven' als ze je terechtwijzen op je gebrek aan leesvaardigheid.

ik erger me rot aan gastjes die dingen gaan roepen als reactie op mijn posts als "Dus je zegt hiermee dat het vaccin niet werkt ", terwijl ik dat nergens zeg.

wat ik wel of niet zegt staat in mijn eigen posts en heeft verdomd weinig te maken met wat jij er allemaal in denkt te kunnen lezen.
pi_143383640
quote:

[..]

Amerikaanse ouders zijn vaak net een tikje anders dan Nederlandse ouders.

Een bevriend oogarts vertelde dat tijdens de behandeling van een kwaal van een 3-jarige, de moeder nadrukkelijk wilde dat het kind zelf de beslissing zou nemen: "you have to ask the child".

Wij hebben nu zelf een kleine, en zo'n prik roept heftige reacties op bij een baby. Kan me wel voorstellen dat Amerikaanse hippie ouders excuses verzinnen waarom het kind geen inenting hoeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 13-08-2014 17:55:22 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143383771
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:24 schreef Petert87 het volgende:
Idd niet alleen Staphorst. Bible belt is vrij uitgestrekt van Staphorst tot aan Zeeland. Maar als je kind ziek wordt en dood gaat heeft God het zo gewild. Tegenwoordig komt de huisarts aan huis voor de inenting. Je mag absoluut niet gezien worden in de wachtkamer met je kroost.
Mag ik je er op wijzen dat de grootste groep niet-ineters in Nederland niet uit (streng gelovige) Christenen bestaat maar uit Antroposofen? Je weet wel.. die biologische Vrije School gezondheid freaken?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:21:29 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143383878
Een zorgwekkende trend, 1 op de 200 kinderen die mazelen krijgt gaat er aan dood, en dat is een zeer langzame tragische dood.
Hebben we het nog niet over polio, difertie, tetanus...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143385451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:11 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat bijna iedereen ziektes 'griep' noemt die feitelijk geen griep zijn. Een echte griep is zeer heftig, duurt lang en put je volledig uit zodat je daarna nog weken moet herstellen. Hij wordt veroorzaakt door het influenza virus.
De bekende buikgriep, vaak in de zomer, is geen griep maar een reactie van het lichaam op ziektekiemen in het voedsel. Vaak opgelopen door niet goed verhit vlees (bbq), rauwe eieren, slecht gewassen groenten en zelfs kruisbesmetting door het wassen van kip voor het bakken (spetters op het aanrecht e.d.).
Hierdoor denken veel mensen onterecht dat de griepprik 'niet werkt'.

Als je tegen de griep bent ingeënt en je toch een infectie oploopt dan verloopt de griep minder heftig en minder lang omdat het lichaam sneller en beter kan reageren.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:18:44 #98
430880 mig72
De Professional
pi_143385456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ga toch ergens anders mensen lastig vallen met wat jij in hun posts leest...
en dan net te doen alsof anderen 'wat overdrijven' als ze je terechtwijzen op je gebrek aan leesvaardigheid.

ik erger me rot aan gastjes die dingen gaan roepen als reactie op mijn posts als "Dus je zegt hiermee dat het vaccin niet werkt ", terwijl ik dat nergens zeg.

wat ik wel of niet zegt staat in mijn eigen posts en heeft verdomd weinig te maken met wat jij er allemaal in denkt te kunnen lezen.
:')

driftkop dus. Ga maar zelf weg; dit is mijn topic. :6
pi_143386780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Drogredenaties en klinklare onzin. Heeft werkelijk niks met "kritisch" of "rationeel" te maken..
Dream on then
pi_143386787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Naïef :')
pi_143386812
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat heeft natuurlijke selectie hiermee te maken? Gaat niet iedereen die aan het poliovirus blootgesteld wordt, die niet ingeënt is, óf verlamd óf dood?
Natuurlijke selectie is dan de domheid van de mens om tegen beter weten in een staat blindelings te vertrouwen.
pi_143386856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een zorgwekkende trend, 1 op de 200 kinderen die mazelen krijgt gaat er aan dood, en dat is een zeer langzame tragische dood.
En hoe was dat vroeger dan? Er staat mij niks bij dat je vroeger aan de mazelen kon sterven.
pi_143386940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou, probeer jij nu dan maar aan te geven waarom je zou aannemen dat in een vaccin geen schadelijke stoffen zitten?
pi_143386964
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nou, probeer jij nu dan maar aan te geven waarom je zou aannemen dat in een vaccin geen schadelijke stoffen zitten?
pi_143387298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mag ik je er op wijzen dat de grootste groep niet-ineters in Nederland niet uit (streng gelovige) Christenen bestaat maar uit Antroposofen? Je weet wel.. die biologische Vrije School gezondheid freaken?
Zijn hier nou al eens cijfers van?
Ik hoor het altijd maar als een feit geponeerd worden in dit soort topics, maar de data is nog niet voorbij gekomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143387419
Wat zijn niet-ineters dan?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143387496
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zijn hier nou al eens cijfers van?
Ik hoor het altijd maar als een feit geponeerd worden in dit soort topics, maar de data is nog niet voorbij gekomen.
Ik heb het wel eens uitgerekend. Zoek even op hoeveel ouders hun kinderen niet enten. Zoek vervolgens op hoeveel Gereformeerden (want over die groep Christenen gaat het) we hebben. Dan zie je dat er vele malen meer mensen hun kinderen niet enten dan we Christenen in die kerk hebben. Bedenk dan nog even dat niet alle gereformeerden hun kinderen niet enten (de ruimdenkendere doen dat wel) en dat niet iedere Gereformeerde in de leeftijdsfase zit dat ze die keuze nu moeten maken.
Zoek vervolgens de mening van Antroposofen op over inenten.

Kind kan de was doen maar het kost wel even wat tijd.
pi_143387626
Dit is geen data, dit is gewoon geneuzel uit de losse pols. Daarbij zit in je deductische riedeltje de stompzinnige impliciete aanname dat als mensen niet inenten ze dit of op gereformeerde of op antroposofische gronden doen.
Kortom, je loopt gewoon maar wat te zwetsen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:23:51 #109
45206 Pietverdriet
pi_143387679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En hoe was dat vroeger dan? Er staat mij niks bij dat je vroeger aan de mazelen kon sterven.
Tja, zo kan je je vergissen
Vroegah gingen er ook kinderen dood aan mazelen, tegenwoordig vooral in de derde wereld, ieder jaar honderduizenden
pi_143387695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef Monolith het volgende:
Dit is geen data, dit is gewoon geneuzel uit de losse pols. Daarbij zit in je deductische riedeltje de stompzinnige impliciete aanname dat als mensen niet inenten ze dit of op gereformeerde of op antroposofische gronden doen.
Gouden griffel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:27:01 #111
45206 Pietverdriet
pi_143387793
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Specularium op 14-08-2014 07:57:33 (Geen Trouw) ]
pi_143387974
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

-
Kijk, dat lijkt er al meer op.
Bijzondere redenaties overigens, maar antroposofen sporen natuurlijk ook net zo min als gereformeerden. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Specularium op 14-08-2014 07:57:42 ]
pi_143388178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

De kindersterfte lag voor het vaccinatietijdperk boven de 90%. Ook door mazelen.
De niet-inenters willen graag terug naar die tijd, want 90 dode kinderen is beter dan 100 levende waarvan 1 autisme heeft. Ofzo.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_143388199
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kijk, dat lijkt er al meer op.
Bijzondere redenaties overigens, maar antroposofen sporen natuurlijk ook net zo min als gereformeerden. :')
Maar het klopt gewoon niet. Eerst staat volgens het RIVM en later na berekeningen van trouw van RIVM gegevens.

Het bericht in Trouw is door vele media overgenomen en als je op google kijkt zijn dat de eerste resultaten, maar het RIVM ontkent dat de cijfers op hun conto geschreven kan worden.

https://twitter.com/geertg78/status/363653560623697920

en

https://www.facebook.com/rvp.vaccinaties/posts/560807343980220

Maar dat hoor je natuurlijk nooit meer.

edit: Uit http://www.skepsis.nl/blo(...)ht4september2013.pdf blijkt het ook niet echt. Men weet het niet, dus doet er geen uitspraken over. Maar krijg dat bericht maar eens uit de hoofden van mensen.

en als je de redenatielijn van Ouder1 wat beter uitwerkt blijkt er ook geen aanwijzing te zijn voor die claim. http://fallacyhunting.wor(...)tieken-antroposofen/
pi_143388401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Maar het klopt gewoon niet. Eerst staat volgens het RIVM en later na berekeningen van trouw van RIVM gegevens.

Het bericht in Trouw is door vele media overgenomen en als je op google kijkt zijn dat de eerste resultaten, maar het RIVM ontkent dat de cijfers op hun conto geschreven kan worden.

https://twitter.com/geertg78/status/363653560623697920

en

https://www.facebook.com/rvp.vaccinaties/posts/560807343980220

Maar dat hoor je natuurlijk nooit meer.
Ah interessant, heeft Trouw daar nog op gereageerd. Ze bevestigen in ieder geval mijn opmerking dat er naast gereformeerden ook nog een hele hoop verschillende groepen seculiere mafklappers zijn. :P
pi_143388408
quote:

[..]

Wanneer je bepaalde Amerikaanse blogs/sites volgt die nogal kritisch zijn jegens anti-vaxxers (zo heet dat daar), dan ligt het toch iets anders. Kinkhoest (whooping cough) is daar in bepaalde staten terug van weggeweest en dat is helemaal geen fijne ziekte. Verder blijkt dat, ook al heb je in het algemeen een hoge inentingsgraad, je lokaal toch onder het benodigde percentage kan zitten voor "herd immunity". Die moet trouwens behoorlijk hoog zijn voor mazelen (85-90% staat me bij).

Bij mazelen is er een kleine, maar gezien de aantallen, significante, kans op complicaties en die kunnen wel degelijk voor overlijden of zware ziekte zorgen. Mijns inziens is het de verantwoordelijkheid van de ouders naar de rest van de maatschappij om de inentingsgraad hoog te houden, en is het erg egoïstisch om te denken dat je zonder kan. Het idee dat vaccins dubieuze nevenwerkingen hebben is allang ontkracht, en als je daar nog in gelooft moet je je na laten kijken. Ik zou alleen wel vaccins beperken tot de belangrijke ziektes en voor zoiets als griep het optioneel houden, daartegen heeft het toch een beperkte werking.
pi_143388629
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah interessant, heeft Trouw daar nog op gereageerd. Ze bevestigen in ieder geval mijn opmerking dat er naast gereformeerden ook nog een hele hoop verschillende groepen seculiere mafklappers zijn. :P
Heb nog niks daarover kunnen vinden, de reactie van trouw daarop. Ik denk dat ze het stilzwijgend hebben laten gaan. Grappig om te zien dat echt overal de berichtgeving in trouw wordt overgenomen en het RIVM als bron wordt gebruikt. NRC, alles. Echt niemand die een redacteur het even laat checken. :')

Wetenschap in kranten is niet voor niks vaak bedroevend en hoogstens een aanleiding om zelf het onderwerp in te duiken.

Overigens verwacht ik dat in een volgende discussie trouw wel weer zal opduiken als bron voor de claim dat het vooral antroposofen zijn. Dat krijg je er niet meer makkelijk uit.
pi_143388694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef Monolith het volgende:
Maar het klopt dus wel. ~O>
pi_143388746
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Heb nog niks daarover kunnen vinden, de reactie van trouw daarop. Ik denk dat ze het stilzwijgend hebben laten gaan. Grappig om te zien dat echt overal de berichtgeving in trouw wordt overgenomen en het RIVM als bron wordt gebruikt. NRC, alles. Echt niemand die een redacteur het even laat checken. :')

Wetenschap in kranten is niet voor niks vaak bedroevend en hoogstens een aanleiding om zelf het onderwerp in te duiken.
Klopt, ik vond het ook al wat vreemd dat er werd gerept over 1 op de 5 gevaccineerden vanwege gereformeerde geloofsovertuiging en vervolgens doodleuk zonder te kwantificeren poneren dat er meer weigeraars op antroposofische gronden zouden zijn.
pi_143388772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het klopt dus ook nog niet eens als je even iets verder had gekeken dan je neus lang was.
pi_143388786
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, ik vond het ook al wat vreemd dat er werd gerept over 1 op de 5 gevaccineerden vanwege gereformeerde geloofsovertuiging en vervolgens doodleuk zonder te kwantificeren poneren dat er meer weigeraars op antroposofische gronden zouden zijn.
Door de schrijfstijl van het artikel ben ik ook verder gaan zoeken, want ergens merkte je dat het niet klopte.
pi_143388818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, zeggen 2 bronnen RIVM en 2 bronnen met wat rekenwerk aan de hand van de wel beschikbare data.
pi_143389013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Door de schrijfstijl van het artikel ben ik ook verder gaan zoeken, want ergens merkte je dat het niet klopte.
Wellicht heeft het in dit geval iets te maken met de kleur van het betreffende medium.
pi_143389855
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wellicht heeft het in dit geval iets te maken met de kleur van het betreffende medium.
Denk het wel. Net zoals de insteek van posts in dit topic door een aantal users.
pi_143389866
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het klopt dus ook nog niet eens als je even iets verder had gekeken dan je neus lang was.
De bron waar je je nu op baseert zegt 33% gereformeerden,33% Antroposofen en 33% anders. Nog steeds zijn de gereformeerden dus de minderheid terwijl ze van het domme klootjesvolk wel de Zwarte Piet krijgen toegespeeld.

Ik heb het zelf dus eens op een andere manier uitgerekend. Kwam ik ook op meer Antroposofen dan op Bevindelijk Gereformeerden. Veel mensen maken de absurde fout om te denken dat het gaat om alle Christenen en ja, dat is een grote groep. Maar de Bevindelijk Gereformeerden zijn maar een splintergroep in Nederland. De exacte aantallen zijn moeilijk te achterhalen maar het zijn er ongeveer 220.980 en in de PKN die 290.000 leden heeft moet ook nog een deel zitten.

Ter vergelijking:
We hebben 825.000 moslims in Nederland
350.000 MOElanders

19.000 leerlingen volgden in 2007 Vrije School basisonderwijs.
pi_143389955
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De bron waar je je nu op baseert zegt 33% gereformeerden,33% Antroposofen en 33% anders. Nog steeds zijn de gereformeerden dus de minderheid terwijl ze van het domme klootjesvolk wel de Zwarte Piet krijgen toegespeeld.

Ik heb het zelf dus eens op een andere manier uitgerekend. Kwam ik ook op meer Antroposofen dan op Bevindelijk Gereformeerden. Veel mensen maken de absurde fout om te denken dat het gaat om alle Christenen en ja, dat is een grote groep. Maar de Bevindelijk Gereformeerden zijn maar een splintergroep in Nederland. De exacte aantallen zijn moeilijk te achterhalen maar het zijn er ongeveer 220.980 en in de PKN die 290.000 leden heeft moet ook nog een deel zitten.

Ter vergelijking:
We hebben 825.000 moslims in Nederland
350.000 MOElanders

19.000 leerlingen volgden in 2007 Vrije School basisonderwijs.
Ik heb je vier bronnen gegeven. Hoeveel wil je er hebben??

Daarnaast, hoe kom je bij de PKN?
pi_143390014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je hebt de laatste twee links van OotF niet echt gelezen of wel?
pi_143390054
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Het is helaas niet zo simpel. Het probleem is dat je niet alleen jezelf en je kinderen in een gevaarlijke situatie brengt, maar ook de samenleving, doordat de kudde-immuniteit in het gedrang raakt. Hoewel her recht op onaantastbaarheid voor moet blijven gaan, is het wel asociaal en moeten mensen hierop aangekeken worden. Het is iets als iemand die uit geloofsovertuiging links gaat rijden zonder dat je er iets aan kunt doen.

Daarnaast is het gewoon zo'n flauwekul. Die mensen zien een kind een spuitje krijgen en een paar maanden later problemen krijgen en ze zien een verband dat vervolgens door geen enkel objectief onderzoek meer aangetast kan worden. Die kinderen krijgen gewoon vaak van die spuitjes op ongeveer de leeftijd dat bepaalde problemen als autisme doorgaans aan het licht komen. Een typisch geval van correlatie |= causatie. Maar de wetenschap, nee, daar hebben die mensen geen vertrouwen in, terwijl ze in hun auto stappen, onderweg even wat appen en twitteren, om vervolgens wat TV te gaan kijken op deze door homeopaten ontwikkelde apparaten,
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_143392291
quote:

[..]

Je zou het ook van een andere kant kunnen bekijken, namelijk dat de autoriteiten meer hun best moeten doen om aan te tonen dat vaccinnaties geen ernstige bijwerkingen hebben. Dat is productiever dan je op te winden over al dan niet irrationele zorgen van ouders. Ik beperk me nu even tot de groep ouders die op basis van ratio beslist om wel of niet hun kind te laten vaccinneren, de bijbelgordelgekkies zijn een geval apart. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143392397
De overheid kan wel van alles doen, maar het gros van de weerstand tegen vaccins vindt haar oorsprong nou niet bepaald in de serieuze, rationele kijk op de beschikbare wetenschappelijke data en bijbehorende analyse.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 13-08-2014 21:38:34 ]
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:37:56 #131
430880 mig72
De Professional
pi_143393042
[quote]

Er is geen behandeling tegen mazelen. Na 1 week verdwijnen de symptomen van mazelen meestal weer spontaan. Als er complicaties optreden zijn medicijnen en/of ziekenhuisopname nodig.

Complicaties

Bij 10 tot 20% van de gevallen treden complicaties op, zoals middenoorontsteking of longontsteking. Bij 1 op de 1.000 gevallen treedt een zeer gevreesde complicatie op, namelijk hersenontsteking. Een patiënt kan dan bijvoorbeeld in coma raken. [2]

Zeldzamer is de subacute scleroserende panencefalitis,die wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie in de hersenen.

Een ernstige complicatie kan tot overlijden van de patiënt leiden. Hersenontsteking kan ook blijvende schade opleveren.

Voor 1-2 per 1000 patiënten loopt een mazeleninfectie dodelijk af. De sterfte aan mazelen in een ontwikkelingsland als Nigeria is met 5-10% [3] veel hoger dan in een land als Duitsland, waar sinds het jaar 2000 ongeveer 1 op 10.000 geinfecteerden [4] (dat is 1 à 2 personen per jaar) aan mazelen stierf.

In 2011 stierven wereldwijd naar schatting 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen. Het gaat hierbij vooral om kinderen jonger dan 5 jaar. [5]

Ten gevolge van ondervoeding is de mortaliteit het hoogst bij kinderen uit ontwikkelingslanden, vooral in delen van Afrika en Azië. [6] Tussen 2000 en 2011 daalde de mortaliteit met 71% door gerichte vaccinatiecampagnes. [7]

Het is mogelijk zich te laten vaccineren met het BMR-vaccin (bof,mazelen, rodehond). De vaccinatie is sinds 1976 opgenomen in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma (14 maanden en 9 jaar), dat uitgevoerd wordt door de Jeugdgezondheidszorg (consultatiebureaus en GGD’s). In het Vlaamse vaccinatieprogramma van Kind en Gezin raadt men vaccinatie aan op een leeftijd van 12 maanden en een tweede keer op een leeftijd tussen 10 en 13 jaar. Het vaccin beschermt voor 85% na de eerste vaccinatie [8] en voor 97% na het tweede vaccin.

Het vaccin biedt ook nog bescherming als het binnen 3 dagen na contact met mazelen wordt toegediend.

95 procent van de Nederlandse bevolking is sinds 1976 gevaccineerd; de vaccinatiegraad geldt als ‘hoog’.

In ontwikkelingslanden wordt aangeraden om kinderen met mazelen vitamine A te geven. Dit verkleint de kans op blindheid en reduceert de sterfte aan mazelen met 50%.

Bijwerkingen van de BMR-vaccinatie

De BMR-inenting geeft meestal weinig bijwerkingen. Als ze voorkomen, zijn ze mild en duren ze kort. Bijwerkingen beginnen pas 5 tot 12 dagen na de vaccinatie.

1 op de 10 tot 20 kinderen wordt na de eerste BMR-prik hangerig,krijgt koorts en/of huiduitslag. Dat duurt meestal 1 of 2 dagen. Sommige kinderen krijgen hoge koorts en heftige huiduitslag. Bij heel hoge koorts kunnen sommige kinderen koortsstuipen krijgen. Dat gebeurt bij 1 op de 5000 tot 10.000 kinderen. Heel zelden komt een tekort aan bloedplaatjes voor. Dat is bij 1 op de 25.000 kinderen en gaat vanzelf weer over. Zeer zelden krijgen kinderen gewrichtsklachten. Ook die gaan vanzelf weer over. Bij volwassen komt dit vaker voor. Na de tweede BMR-prik zijn er bijna nooit klachten.

Omdat het BMR-vaccin een levend verzwakt vaccin is, mag het niet aan zwangere vrouwen worden gegeven. Vrouwen moeten tot vier weken na een BMR-vaccinatie voorkomen dat zij zwanger worden. [9]

[quote]

Waarom zou je je kinderen deze ziekte willen aandoen? En onnodig lijden. Zie dat kindje in de foto, er is geen behandeling. Je hoopt dat het weer over gaat. Terwijl de uiterste lichte bijwerkingen van het vaccin altijd over gaan en duren maar kort.

Ga je dan jezelf/je kinderen nooit tegen rabiës vaccineren? :') Als je dat eenmaal oploopt loopt het altijd fataal af. 100% van de gevallen = pijnlijke dood.

Al die ellende op basis van een foutief geïnterpreteerd geloof? Serieus?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:48:39 #132
430880 mig72
De Professional
pi_143393506
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:18 schreef Ouder1 het volgende:

Hierdoor denken veel mensen onterecht dat de griepprik 'niet werkt'.

Als je tegen de griep bent ingeënt en je toch een infectie oploopt dan verloopt de griep minder heftig en minder lang omdat het lichaam sneller en beter kan reageren.
Heb je hier een bron voor? Als je griep krijgt is dat toch een gemuteerd virus? Wat voor effect zou een vaccin hiertegen hebben?
pi_143394660
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef mig72 het volgende:

[..]

Heb je hier een bron voor? Als je griep krijgt is dat toch een gemuteerd virus? Wat voor effect zou een vaccin hiertegen hebben?
Wellicht omdat je lichaam dan toch antistoffen aanmaakt die kunnen reageren tegen net wat andere virussen dan waarvoor de prik eigenlijk bedoeld was. Zie bijvoorbeeld hier voor een laagdrempelig artikeltje met experts:

http://edition.cnn.com/20(...)ccine-effectiveness/

quote:
But even if it doesn't prevent illness in a particular person, the vaccine still can mitigate some of the symptoms.
"(Flu vaccines) are often of benefit because they can prevent some of the complications. It makes a more serious infection somewhat milder," Schaffner [chairman of the preventive medicine department at Vanderbilt University's School of Medicine] said.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:29:57 #134
45206 Pietverdriet
pi_143395399
Mensen die hun kinderen niet vaccineren om niet medische redenen zou je gewoon de rekening zelf moeten laten betalen.
Maar de kinderen blijven het slachtoffer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:19:11 #135
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_143397716
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
1 op de 200? Hou toch op, 1 op de 10.000 zul je bedoelen, in landen als Nederland dus. In derde wereld-landen is het anders, maar dat is dan ook een geheel andere situatie.

Over de andere ziekten heb ik niets nagezocht, dit betreft alleen mazelen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_143399607
Alex jones zegt letterlijk dat hij op gezinnen afstapt en ze zegt om hun kinderen niet in the laten enten
pi_143399983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:07 schreef NickGrouwen het volgende:
Alex jones zegt letterlijk dat hij op gezinnen afstapt en ze zegt om hun kinderen niet in the laten enten
Dat lijkt me sterk. Ten eerste spreekt Alex Jones geen Nederlands, en ten tweede heeft het weinig zin om in het Nederlands tegen Amerikaanse gezinnen te praten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143401264
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, zo kan je je vergissen
Vroegah gingen er ook kinderen dood aan mazelen, tegenwoordig vooral in de derde wereld, ieder jaar honderduizenden
Ja jeeje dan noem je ook wat.
Maar wat is overigens voor jou "vroegah"?
pi_143401283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

De kindersterfte lag voor het vaccinatietijdperk boven de 90%. Ook door mazelen.
De niet-inenters willen graag terug naar die tijd, want 90 dode kinderen is beter dan 100 levende waarvan 1 autisme heeft. Ofzo.
Dit kan echt van alles betekenen. 1000 jaar gelden was ook 'voor het vaccinatietijdperk' en lag de kindersterfte ook giga-hoog. Dat betekent nog niet dat alleen vaccinaties de kindersterfte heeft teruggebracht.
Dus over welke jaren etc heb je het? En welke regio's? En hoe weet je dat er geen andere factoren meespeelden aan kindersterfte?
pi_143401306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:24 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het is helaas niet zo simpel. Het probleem is dat je niet alleen jezelf en je kinderen in een gevaarlijke situatie brengt, maar ook de samenleving, doordat de kudde-immuniteit in het gedrang raakt. Hoewel her recht op onaantastbaarheid voor moet blijven gaan, is het wel asociaal en moeten mensen hierop aangekeken worden. Het is iets als iemand die uit geloofsovertuiging links gaat rijden zonder dat je er iets aan kunt doen.
Onzin natuurlijk, als ik je goed begrijp dan. Mijn fictieve kinderen die niet alle vaccinaties krijgen kunnen helemaal geen gevaar voor de andere kinderen zijn; de andere kinderen zijn immers toch gevaccineerd?
quote:
Daarnaast is het gewoon zo'n flauwekul. Die mensen zien een kind een spuitje krijgen en een paar maanden later problemen krijgen en ze zien een verband dat vervolgens door geen enkel objectief onderzoek meer aangetast kan worden. Die kinderen krijgen gewoon vaak van die spuitjes op ongeveer de leeftijd dat bepaalde problemen als autisme doorgaans aan het licht komen. Een typisch geval van correlatie |= causatie. Maar de wetenschap, nee, daar hebben die mensen geen vertrouwen in, terwijl ze in hun auto stappen, onderweg even wat appen en twitteren, om vervolgens wat TV te gaan kijken op deze door homeopaten ontwikkelde apparaten,
Sorry hoor, maar dit is wel erg tang op varken.
Een vaccinatie is namelijk nog geen technologie.
pi_143401348
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je zou het ook van een andere kant kunnen bekijken, namelijk dat de autoriteiten meer hun best moeten doen om aan te tonen dat vaccinnaties geen ernstige bijwerkingen hebben. Dat is productiever dan je op te winden over al dan niet irrationele zorgen van ouders. Ik beperk me nu even tot de groep ouders die op basis van ratio beslist om wel of niet hun kind te laten vaccinneren, de bijbelgordelgekkies zijn een geval apart. ;)
Je had een tijdje terug de baarmoeder(hals)kankervaccinaties voor tienermeiden. De vaccins waren helemaal niet volledig getest en toch als een mak lammetje naar de arts om een spuitje te halen. In het verleden is het gebleken dat niet alle vaccins goed waren voor de mens. Zoals DES, toch (even geen zin om te googlen hoor)? EN wat dachten jullie van de Mexicaanse Groepvaccinaties een aantal jaren terug? Alsof we massaal ons daarvoor hebben laten inenten.
Mensen/ouders horen nooit hun hersenen uit te zetten en blindelings op anderen te vertrouwen, zeker niet wanneer het de staat betreft. Genoeg politici/filosofen uit het verleden die ons daarvoor waarschuwen. Er is niks mis met het per situatie bekijken, lijkt mij en dan te oordelen of het wel of niet verstandig is. Zoals geen vaccinatie voor waterpokken, maar wel voor polio.
pi_143401391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:37 schreef mig72 het volgende:
[quote]

In 2011 stierven wereldwijd naar schatting 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen. Het gaat hierbij vooral om kinderen jonger dan 5 jaar. [5]

Dat is niet echt veel op de wereldbevolking

(verder was het wel shocking hoor)
pi_143401457
Weer dat gezeik over vaccinatie en autisme :') En wat dan nog, zou vaccinatie autisme veroorzaken.. Iedereen zeikt om aandacht tegenwoordig, een paar extra, daar maakt weinig uit.

Bovendien is een autist zo goed als iemand anders dat is, autisten interpreteren de wereld net even anders dan zij dat doen. En ook dat maakt weinig uit; een extra beetje inzicht en reikwijdte tot out-of-the-box-denken is nooit verkeerd.

edit--
sorry pagina 3-mensen, ik zat nog vast op pagina 1.
Google is your friend, abuse your friends
pi_143402940
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, als ik je goed begrijp dan. Mijn fictieve kinderen die niet alle vaccinaties krijgen kunnen helemaal geen gevaar voor de andere kinderen zijn; de andere kinderen zijn immers toch gevaccineerd?

Nee, zo werkt dat niet. Vaccinaties werken voor een substantieel deel van de bevolking helaas niet. Omdat ze bij het grootste deel van de bevolking wel werken, heeft die sustantiele minderheid er geen last van, omdat die toch beschermd wordt door de kudde. Daarom is het van algemeen belang dat iedereen zich laat vaccineren.

Zie voor een korte uitleg bijvoorbeeld (met name de derde alinea van) deze blog (van een wetenschapper): http://scienceblogs.com/e(...)-action-hpv-vaccine/

Volgende keer dus toch even verder kijken dan je neus lang is.
pi_143402967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat hebben fabrikanten en doktoren erbij te winnen mensen te injecteren met schadelijke stoffen? Precies, geen enkele. Dus wat is dan het meest waarschijnlijk, dat er wel of geen schadelijke stoffen inzitten? Precies, nou daarom neem ik dat aan.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 07:50:41 #146
430880 mig72
De Professional
pi_143403008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is niet echt veel op de wereldbevolking

(verder was het wel shocking hoor)
Klopt, je mag kudde-immuniteit en moderne geneeskunde en kennis hiervoor bedanken.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 08:02:37 #147
430880 mig72
De Professional
pi_143403080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 07:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat hebben fabrikanten en doktoren erbij te winnen mensen te injecteren met schadelijke stoffen? Precies, geen enkele. Dus wat is dan het meest waarschijnlijk, dat er wel of geen schadelijke stoffen inzitten? Precies, nou daarom neem ik dat aan.
Ik ben het wel met je eens over het belang van vaccinatie, daar niet van, maar aan de andere kant, ben ik het niet eens dat artsen, en professionals en fabrikanten altijd het beste voor hebben met de bevolking.

Een voorbeeld hiervan is de Amerikaanse BigFarma. Ze willen allerlei dubieuze rommel zo veel mogelijk verkopen en schuwen daarbij niet voor fake diagnoses te stellen, lage drempelvoorwaarden te hanteren, en geen acht te slaan op vreselijke bijwerkingen zoals diabetes, hartritmestoornisden, verlamming of zelfs de dood van patiënten tot gevolg. De industrie is een miljardenindustrie en omzet gaat voor alles. Ze zijn niet meer bang voor de kleine man en zijn rechtszaken, in het slechtste geval betalen ze hem of zijn nabestaanden gewoon om zijn mond te houden voorzover de schuld überhaupt bij hen gelegd wordt, aangezien ze een redelijke mate van bescherming genieten . Ze kopen zelfs parlementariers om door hun verkiezingscampagnes te financieren en hebben een machtige lobby in Washington waardoor ze vrijwel alle drugs door de VWA goedgekeurd kunnen krijgen.

Als je het zo bekijkt, staan ze lang niet altijd aan onze kant, los van de vaccinatiekwestie.

[ Bericht 0% gewijzigd door mig72 op 14-08-2014 08:08:57 ]
pi_143403365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat autisme en vaccinaties dat is wel een probleem. Maar wel van een andere orde. De onderzoeker die heeft "aangetoond" dat er een relatie is tussen BMR-vaccinaties en autisme had dit onderzoek volledig uit zijn duim gezogen. Dit is vorig jaar ontdekt, waarop het artikel is teruggetrokken. Helaas is dit onderzoek 20 jaar geleden "uitgevoerd" en gepubliceerd. Gevolg is dat de afgelopen 20 jaar rijkelijk is geciteerd uit dit artikel en probeer dat nog maar eens terug te draaien...

De man is helaas niet aangeklaagd voor moord. Hij heeft het leven van verschillende kinderen op zijn naam staan omdat ouders te bang zijn geworden om hun kinderen in te enten. De schade is enorm omdat hij wat uit zijn duim heeft staan zuigen.
pi_143403597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat mag je aannemen omdat vaccins die hier worden gebruikt uitvoerig worden getest voordat ze worden gebruikt. En waarom neem jij aan dat er wél schadelijke stoffen in zouden zitten?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:02:23 #150
45206 Pietverdriet
pi_143403687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja jeeje dan noem je ook wat.
Maar wat is overigens voor jou "vroegah"?
Tijd van voor de vaccinaties.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:03:38 #151
430880 mig72
De Professional
pi_143403702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat mag je aannemen omdat vaccins die hier worden gebruikt uitvoerig worden getest voordat ze worden gebruikt. En waarom neem jij aan dat er wél schadelijke stoffen in zouden zitten?
Omdat er dingen zoals Haldol, Fluoxetine, Ritalin en tal van andere gevaarlijke psychiatrische 'medicatie' te pas en te onpas over de toonbank worden geschoven die mensen hun gezondheid permanent schaden of zelfs tot de dood leiden?

Dat testen zeggen ze overigens ook bij deze medicatie, anders had het niet eens de FDA keuring gehaald. Ik vermoed dat het keuringsproces nogal lage eisen stelt.
pi_143403711
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Omdat er dingen zoals Haldol, Fluoxetine, Ritalin en tal van andere gevaarlijke psychiatrische 'medicatie' te pas en te onpas over de toonbank worden geschoven die mensen hun gezondheid permanent schaden of zelfs tot de dood leiden?
Zijn dat vaccins dan?
pi_143403742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zijn dat vaccins dan?
Nee. En het zijn levensreddende medicijnen (althans, haloperidol en fluoxetine).
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:08:18 #154
430880 mig72
De Professional
pi_143403750
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zijn dat vaccins dan?
Noem het wat je wilt. Het worden technisch o.a. 'preventieve middelen' genoemd. In feite zijn het chemische verbindingen die soms onvoorspelbare en ongewenste effecten op je lichaam hebben, zelfs als ze bestudeerd worden.
pi_143403776
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:07 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee. En het zijn levensreddende medicijnen (althans, haloperidol en fluoxetine).
Exact. En dat ze "te pas en te onpas" worden voorgeschreven in situaties waarin ze niet nodig zijn, duidt nog steeds niet op de juistheid van de stelling dat fabrikanten moedwillig giftige stoffen in hun vaccins of medicatie stoppen.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:08 schreef mig72 het volgende:

Noem het wat je wilt. Het worden technisch o.a. 'preventieve middelen' genoemd. In feite zijn het chemische verbindingen die soms onvoorspelbare en ongewenste effecten op je lichaam hebben, zelfs als ze bestudeerd worden.
Een vaccin is een vaccin, medicijnen zijn medicijnen. Ik kan het echt niet makkelijker maken.
pi_143403800
Inenten kan te ver gaan. Er zitten ook grote belangen achter.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 09:12:10 ]
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:12:09 #157
45206 Pietverdriet
pi_143403805
Chemische verbindingen, dat klinkt zo lekker eng als je niet weet waar je het over hebt.
pi_143403814
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:08 schreef mig72 het volgende:

[..]

het grootste deel van een vaccin is niet een "chemische verbinding". het is een biologisch product die of gedood is of verzwakt.
pi_143403815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Chemische verbindingen, dat klinkt zo lekker eng als je niet weet waar je het over hebt.
Alles is chemisch.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:14:00 #160
430880 mig72
De Professional
pi_143403826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Exact. En dat ze "te pas en te onpas" worden voorgeschreven in situaties waarin ze niet nodig zijn, duidt nog steeds niet op de juistheid van de stelling dat fabrikanten moedwillig giftige stoffen in hun vaccins of medicatie stoppen.

[..]

Een vaccin is een vaccin, medicijnen zijn medicijnen. Ik kan het echt niet makkelijker maken.
Levensreddende medecijnen? Lol. Ik vermoed dat hij sarcastisch dat zei. Zoek masr voor de lol de collectieve rechtszaak op google tegen de Zyprexa fabrikant. Dat is niet voor de poes.

Je heby t overduidelijk geen kaas van gegeten wb bigfarma en hun rommel.
pi_143403828
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:11 schreef sig000 het volgende:
Inenten kan te ver gaan. Er zitten ook grote belangen achter.
ja niet dood gaan of verlamd raken of kwijlend in een rolstoel komen te zitten of karakterwisselingen krijgen of zodanig kromme benen dat je niet meer lopen.
Of bedoel je dat niet?
pi_143403831
De natuurlijke weerstand van een mens is wetenschappelijk chemisch uit te leggen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:14:51 #163
45206 Pietverdriet
pi_143403834
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Alles is chemisch.
Waarom denk je dat ik het eerder over DihydrogeeniumMonoxide had?
pi_143403845
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:14 schreef mig72 het volgende:

[..]

Levensreddende medecijnen? Lol. Ik vermoed dat hij sarcastisch dat zei. Zoek masr voor de lol de collectieve rechtszaak op google tegen de Zyprexa fabrikant. Dat is niet voor de poes.

Donderstraal even lekker op met je bigpharma-niburugelul, aluhoedje :W
pi_143403849
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik het eerder over DihydrogeeniumMonoxide had?
die is extreem dodelijk.... ;)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:15:47 #166
45206 Pietverdriet
pi_143403854
quote:

[..]

Nieuwe nick, lambiekje?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:16:20 #167
430880 mig72
De Professional
pi_143403860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Donderstraal even lekker op met je bigpharma-niburugelul, aluhoedje :W

Hierdoor zul je serieus worden genomen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:16:40 #168
45206 Pietverdriet
pi_143403864
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:15 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

die is extreem dodelijk.... ;)
In gasvorm kan het vreselijke verbrandingen veroorzaken
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:17:20 #169
45206 Pietverdriet
pi_143403879
quote:
13s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij vooral niet serieus genomen wordt met je big pharma gelul
pi_143403880
quote:
13s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Of jij me serieus neemt of niet boeit me bijzonder weinig. Zodra iemand "big pharma" typt heeft 'ie alle geloofwaardigheid per direct verloren. Zoek het maar lekker uit dus.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:17:38 #171
430880 mig72
De Professional
pi_143403883
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nieuwe nick, lambiekje?
Je laat alleen maar zien dat jouw kant geen vrije keuze tolereert en zich alleen maar de waarheid in pacht wil toeeigenen.
pi_143403897
quote:

[..]

bigpharma = ieder bedrijf in de farmaceutische industrie met meer als 500 werknemers?? Of heb jij een andere definitie?

En welke rommel bedoel je dan? De afvalstroom of het product?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:18:43 #173
45206 Pietverdriet
pi_143403900
Voor Big Pharma ga je maar lekker hierheen
BNW / BigPharma topic #38
pi_143403902
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Je laat alleen maar zien dat jouw kant geen vrije keuze tolereert en zich alleen maar de waarheid in pacht wil toeeigenen.
Wat is dat toch altijd met aluhoedjes en drogredenaties? :? Staat op Niburu dat je mensen goed kan overtuigen met die foute argumenten of zoiets?
pi_143403904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:14 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

ja niet dood gaan of verlamd raken of kwijlend in een rolstoel komen te zitten of karakterwisselingen krijgen of zodanig kromme benen dat je niet meer lopen.
Of bedoel je dat niet?
Wanneer je leeft is er altijd risico en met een baby ben je voorzichtig.
Dat overmatige vaccineren tegen van alles en nog wat daarna is overbodige geldklopperij.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:19:26 #176
430880 mig72
De Professional
pi_143403910
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat jij vooral niet serieus genomen wordt met je big pharma gelul
BigFarma is geen gelul. Het is zelfs dmv talloze rechtszaken bewezen. Je gaat je eens inlezen alvorens te zwetsen.
pi_143403921
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:19 schreef mig72 het volgende:

[..]

BigFarma is geen gelul. Het is zelfs dmv talloze rechtszaken bewezen. Je gaat je eens inlezen alvorens te zwetsen.
Sorry, ik kom niet op Niburu.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:20:10 #178
45206 Pietverdriet
pi_143403926
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik prefereer objectief en controleerbaar onderzoek en bewijsvoering boven aluhoedjes en complottheorieen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:21:03 #179
45206 Pietverdriet
pi_143403945
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:19 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waar? Op Niburu? Infowars?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:21:04 #180
430880 mig72
De Professional
pi_143403946
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Of jij me serieus neemt of niet boeit me bijzonder weinig. Zodra iemand "big pharma" typt heeft 'ie alle geloofwaardigheid per direct verloren. Zoek het maar lekker uit dus.
Dus je bent bevooroordeeld tegen alles wat niet bij je mening hoort. Lekkere discussie wordt dat. Ook.vooral wanneer je weigert je beter in te lezen.
pi_143403958
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat overmatige vaccineren tegen van alles en nog wat daarna is overbodige geldklopperij.
kom eens bij mij thuis langs. Een vader die doof is, een broertje die een karakterwisseling heeft gehad. Nee die vaccinatie voor meningitis is inderdaad enorm overbodig.
en als je dat niet genoeg vind praat dan met het jongetje dat niet in de speeltuin gaat spelen omdat hij anders er op los mept. Of met die jongen in die rolstoel, o wacht die kan niet meer praten.....
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:22:02 #182
430880 mig72
De Professional
pi_143403964
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar? Op Niburu? Infowars?
Op de website van advocaten, rechtbanken en msm sites.
pi_143403978
Beste Piet, er is natuurlijk wel een belang om geld te verdienen en dan is de vraag of dat altijd even nuttig is?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 09:23:00 ]
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:22:29 #184
45206 Pietverdriet
pi_143403979
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zoals? Geef eens voorbeelden en onderbouw deze met risicoberekeningen
pi_143403986
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dus je bent bevooroordeeld tegen alles wat niet bij je mening hoort. Lekkere discussie wordt dat. Ook.vooral wanneer je weigert je beter in te lezen.
Ik wil graag kijken naar informatie uit betrouwbare bronnen. En dat is bij jullie het probleem..
pi_143403991
BigFarma is natuurlijk een betekenisloze term.
Er valt genoeg op de farmaceutische industrie aan te merken, hoewel dat meestal nog wel mijlenver verwijderd staat van het aluhoedjes geneuzel.
Echter, met vaccins en zeker met die voor kinderen is vrij weinig mis. Dit hele geneuzel is begonnen nadat Andrew Wakefield een keer een frauduleus onderzoekje gepubliceerd heeft gekregen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:23:43 #187
430880 mig72
De Professional
pi_143404005
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik prefereer objectief en controleerbaar onderzoek en bewijsvoering boven aluhoedjes en complottheorieen.
Dus als iemand niet met de kudde mee strompelt moet hij letterlijk en figuurlijk van kant worden gemaakt? Drogreden is dat.
pi_143404034
quote:
12s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:22 schreef sig000 het volgende:
Beste Piet, er is natuurlijk wel een belang om geld te verdienen en dan is de vraag of dat altijd even nuttig is?
Ik denk dat niemand dat belang betwist. Alleen wordt het in deze discussie als argument aangehaald.

"waarom zouden fabrikanten moedwillig giftige stoffen in hun vaccins stoppen?"
"omdat ze daar winst mee maken"

Die argumentatie is behalve incompleet ook gewoonweg belachelijk.
pi_143404043
Dit gaat offtopic nu. :{w
pi_143404062
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:23 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dus als iemand niet met de kudde mee strompelt moet hij letterlijk en figuurlijk van kant worden gemaakt? Drogreden is dat.
Nee, dat is het niet. Nog even buiten het feit dat dat er niet eens staat. Jouw post daarentegen, is een schoolvoorbeeld van een drogredenatie.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:26:29 #191
45206 Pietverdriet
pi_143404077
quote:
13s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:25 schreef sig000 het volgende:
Dit gaat offtopic nu. :{w
Ga dan weer ontopic en geef eens antwoord
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

donderdag 14 augustus 2014 @ 09:27:26 #192
45206 Pietverdriet
pi_143404092
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Nog even buiten het feit dat dat er niet eens staat. Jouw post daarentegen, is een schoolvoorbeeld van een drogredenatie.
Omdat er mensen over einstein lachten moet bassie de nobelprijs krijgen
pi_143404112
Behoudende mensen in de USA vertrouwen de inentingen niet. :D
Amerika is groot en er wonen wat achtergebleven mensen daar die het niet eens kunnen betalen. :@
Hoezo beschaafd?
pi_143404148
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat er mensen over einstein lachten moet bassie de nobelprijs krijgen
Later gaan we je genialiteit inzien.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:37:24 #195
45206 Pietverdriet
pi_143404249
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:31 schreef sig000 het volgende:

[..]

Later gaan we je genialiteit inzien.
Je had het over overbodige vaccinatie
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:40:19 #196
430880 mig72
De Professional
pi_143404306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand dat belang betwist. Alleen wordt het in deze discussie als argument aangehaald.

"waarom zouden fabrikanten moedwillig giftige stoffen in hun vaccins stoppen?"
"omdat ze daar winst mee maken"

Die argumentatie is behalve incompleet ook gewoonweg belachelijk.
Maar de realiteit is soms belachelijk, dus het kan wel.
pi_143404349
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:40 schreef mig72 het volgende:

[..]

Maar de realiteit is soms belachelijk, dus het kan wel.
Dat is geen argument..

Serieus zeg, spendeer wat minder tijd op niburu, en lees eens wat over argumentatietechnieken. Helpt je wellicht ook om je eigen mening wat beter te vormen..
pi_143404372
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je had het over overbodige vaccinatie
Mexicaanse griep bijvoorbeeld, daar zijn toch wat nadelen aan vaccin.
Narcolepsie na vaccin Mexicaanse griep
pi_143404489
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:02 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens over het belang van vaccinatie, daar niet van, maar aan de andere kant, ben ik het niet eens dat artsen, en professionals en fabrikanten altijd het beste voor hebben met de bevolking.

Een voorbeeld hiervan is de Amerikaanse BigFarma. Ze willen allerlei dubieuze rommel zo veel mogelijk verkopen en schuwen daarbij niet voor fake diagnoses te stellen, lage drempelvoorwaarden te hanteren, en geen acht te slaan op vreselijke bijwerkingen zoals diabetes, hartritmestoornisden, verlamming of zelfs de dood van patiënten tot gevolg. De industrie is een miljardenindustrie en omzet gaat voor alles. Ze zijn niet meer bang voor de kleine man en zijn rechtszaken, in het slechtste geval betalen ze hem of zijn nabestaanden gewoon om zijn mond te houden voorzover de schuld überhaupt bij hen gelegd wordt, aangezien ze een redelijke mate van bescherming genieten . Ze kopen zelfs parlementariers om door hun verkiezingscampagnes te financieren en hebben een machtige lobby in Washington waardoor ze vrijwel alle drugs door de VWA goedgekeurd kunnen krijgen.

Als je het zo bekijkt, staan ze lang niet altijd aan onze kant, los van de vaccinatiekwestie.
Bij BigFarma moet ik natuurlijk eigenlijk stoppen met lezen.... maar goed.

Natuurlijk zijn ook medicijnfabrikanten commerciële bedrijven en zullen artsen best wat te snel ritalin of viagra voorschrijven. Echter ligt hier ook eigen verantwoordelijkheid van de patiënt. Veel ouders hebben hun kind liever aan de pillen dan dat hij of zij een beetje druk is.
Dat er in medicijnen (bewust) schadelijke stoffen zitten is hiermee echter allerminst aannemelijk.
pi_143404587
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:43 schreef sig000 het volgende:

[..]

Mexicaanse griep was dan ook een hype en er was compleet hysterisch op gereageerd. De angst bij het volk dwong de overheid om toch maatregelen te nemen en blijkbaar waren er genoeg die dus alsnog het vaccin zijn gaan halen.

Sowieso griepprikken als je geen extreem zwak immuunsysteem hebt... :').

De meeste vaccins en medicijnen die in Europa te krijgen zijn, zijn echter wel gewoon OK. Europese regelgeving is zeer streng. Blijft wel over dat de 'Big Pharma' industrie niet de schoonste industrie is, er veel smerige spelletjes gespeeld worden enz. De gewone mens houdt er echter weinig gezondheidsklachten aan over hier, het kost alleen wat meer dan zou kunnen.
pi_143404649
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:49 schreef DroogDok het volgende:

Echter ligt hier ook eigen verantwoordelijkheid van de patiënt. Veel ouders hebben hun kind liever aan de pillen dan dat hij of zij een beetje druk is.

Daar heb je wel een punt te pakken.
pi_143404676
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt te pakken.
Je krijgt tegenworodig steeds sneller stempel met ADHD/ADD dan 10 jaar geleden. Dus dan gaan er ook sneller wat pilletjes in.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:10:01 #203
45206 Pietverdriet
pi_143404947
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:43 schreef sig000 het volgende:

[..]

Lezen blijft moeilijk, niet?
"Bij vier kinderen is het ontstaan van de ziekte mogelijk een gevolg van het griepvaccin, zegt Lareb."
pi_143404993
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lezen blijft moeilijk, niet?
"Bij vier kinderen is het ontstaan van de ziekte mogelijk een gevolg van het griepvaccin, zegt Lareb."
Ja en zo zijn er altijd weer tegenstrijdige verhalen.
pi_143405017
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

wat is tegenstrijdig aan het Lareb?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:16:39 #206
45206 Pietverdriet
pi_143405074
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er gaan ieder jaar tussen de 200 en 2000 mensen dood aan griep. Maar jij vind vaccinatie onzin omdat er bij 1 vaccin mogelijk, herhaal mogelijk 4 kinderen ziek zijn geworden.
pi_143405336
"Adverse-effect"-reporting is natuurlijk een belangrijk aspect van het garanderen van de veiligheid van medicijnen. Je kunt natuurlijk in trials wel redelijkerwijs vaststellen of er grote risico's zijn, maar in de praktijk kunnen er om allerhande reden negatieve effecten optreden, wellicht ook in subgroepen die niet vertegenwoordigd waren in de trials (b.v. mensen met bepaalde aandoeningen).
Wat Lareb kennelijk doet is het verzamelen van "adverse-effect reports" en het analyseren van die data. Die reports zijn vaak meldingen waarbij men aangeeft dat binnen een bepaalde tijd na het nemen van een medicijn er bepaalde negatieve effecten optraden. Dat is natuurlijk simpelweg de constatering dat het een heeft plaatsgevonden na het ander en zegt nog niet direct wat over een causaal verband. Daarbij moet middels de analyse blijken of die 'adverse effects' gerelateerd zijn aan het medicijn.
pi_143405387
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er gaan ieder jaar tussen de 200 en 2000 mensen dood aan griep. Maar jij vind vaccinatie onzin omdat er bij 1 vaccin mogelijk, herhaal mogelijk 4 kinderen ziek zijn geworden.
Vaccinatie wordt te ver doorgedreven waardoor de natuurlijke weerstand verdwijnt.
pi_143405463

quote:
Mazelen en bof beleven een enorme comeback in de Verenigde Staten, maar de artsen en journalisten maken allemaal dezelfde kritieke fout bij het begrijpen waarom. Ze verwijten ‘ouders die hun kinderen niet vaccineren' als de oorzaak, maar de werkelijke oorzaak - zoals onthuld wordt door klokkenluidende wetenschappers die werken voor top vaccin fabrikanten – is, dat mazelen en bof vaccins vanaf het begin zijn ontworpen om te mislukken.

Wetenschappelijke fraude, zo blijkt, is een wezenlijk onderdeel van de vaccin-industrie.

http://www.earth-matters.(...)n-merckenhellip.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:36:22 #210
45206 Pietverdriet
pi_143405494
Medicijnen zonder enige bijwerking zijn waarschijnlijk niet echt werkzaam.
Je kan in iedere bijsluiter de bijwerkingen lezen.
Als er één op de honderdduizend mensen ziek worden van een medicament tegen longkanker, aids of longontsteking is dat een gemakkelijke keuze voor de grootste idioot omdat de dodelijkheid van de ziekte duidelijk veel en veel groter is.
Bij vaccinatie snappen sommige mensen dat niet, want het is preventief, men is nu niet ziek en hoeveel mensen er dood gaan of voor het leven lang ellende hebben ervan is sinds dat er veel gevaccineerd wordt niet meer zo duidelijk.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:36:59 #211
45206 Pietverdriet
pi_143405517
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:31 schreef sig000 het volgende:

[..]

Vaccinatie wordt te ver doorgedreven waardoor de natuurlijke weerstand verdwijnt.
En weer roep je maar iets zonder het te onderbouwen, of zelfs maar te snappen wat je beweert
pi_143405545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:35 schreef Resonancer het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Plaatje? Echt nooit? Google er zelf eens op.....

Tekst: Dus door de vaccins is er juist meer mazelen en bof?

[ Bericht 5% gewijzigd door DroogDok op 14-08-2014 10:44:30 ]
pi_143405573
quote:
[ afbeelding ]

[..]

De site categoriseert het artikel zelf al onder "grenswetenschap". Dat zegt genoeg :')
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:40:02 #214
45206 Pietverdriet
pi_143405611
Vaccinaties, e-nummers, digitale communicatie
Wat mensen niet snappen is vreselijk eng
pi_143405662
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer roep je maar iets zonder het te onderbouwen.
Wanneer ik antibiotica nodig heb neem ik kop kippensoep.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:43:29 #216
45206 Pietverdriet
pi_143405711
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:42 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je wilt een Darwin Award?
Echt, zoveel domheid die je blaat
pi_143405797
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:42 schreef sig000 het volgende:

[..]

Doe dat, dat zal goed helpen tegen TBC ^O^
pi_143405895
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je wilt een Darwin Award?
Echt, zoveel domheid die je blaat
Daarom is http://nl.wikipedia.org/wiki/Resistentie_tegen_antibiotica een steeds groter probleem aan het worden.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:51:51 #219
45206 Pietverdriet
pi_143405942
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Longontsteking, Lyme, Syphilis , Gonorroe, cholera, roodvonk, tetanus, typhus, paratyphus, etc etc etc
pi_143405962
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik daar ooit vroeger een inenting voor gehad of was dat met die krasjes?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:52:49 #221
45206 Pietverdriet
pi_143405976
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Daarom is http://nl.wikipedia.org/wiki/Resistentie_tegen_antibiotica een steeds groter probleem aan het worden.
En weer begin je over wat anders.
pi_143405991
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Longontsteking, Lyme, Syphilis , Gonorroe, cholera, roodvonk, tetanus, typhus, paratyphus, etc etc etc
Het leven zit vol risico's.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:53:31 #223
45206 Pietverdriet
pi_143405997
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik daar ooit vroeger een inenting voor gehad of was dat met die krasjes?
Wat? Vaccinatie is geen onzin? Het voorkomt dat je TBC krijgt?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:54:19 #224
45206 Pietverdriet
pi_143406023
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:53 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het leven zit vol risico's.
Neem jij lekker een kippensoepje als je een van deze ziektes hebt?
pi_143406058
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:31 schreef sig000 het volgende:

[..]

een vaccinatie is het opbouwen van natuurlijke weerstand. Alleen op een gecontroleerde manier.
pi_143406083
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zit niet standaard in het programma.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:59:04 #227
45206 Pietverdriet
pi_143406144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zit niet standaard in het programma.
Wel als je naar de tropen gaat
pi_143406164
Hoezo worden de combi vaccins niet getest? Dat is echt klinkklare onzin. Ieder vaccin in welke combi dan ook moet eerst alle fases door. De clinical trials kunnen niet overgeslagen worden.
ook als het vaccin tegen rode hond al op de markt, net als de bof, net als mazelen. Als je ze gaat combineren is het een nieuw middel , dan moet er eerst getest worden en dan kan er geregisteerd worden. Zonder dat gaat geen enkele overheid zeggen dat het vaccin op hun markt mag.
pi_143406198
Tegen tbc wordt nauwelijks ingeent. Je kan een vaccin tegen buiktypus krijgen maar dat is wat anders als het vaccin tegen TBC.
TBC is alleen controle en als je het hebt krijg je een antibiotica kuur van een half jaar.

Het vaccin tegen tbc bestaat maar dat geneest tegenwoordig de eerste 2 stadia van blaaskanker.
pi_143406214
De waterpokken, de bof, de mazelen , heb ze allemaal gehad en leef nog steeds.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:02:12 #231
45206 Pietverdriet
pi_143406222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:59 schreef Oceanonix het volgende:
Hoezo worden de combi vaccins niet getest? Dat is echt klinkklare onzin. Ieder vaccin in welke combi dan ook moet eerst alle fases door. De clinical trials kunnen niet overgeslagen worden.
ook als het vaccin tegen rode hond al op de markt, net als de bof, net als mazelen. Als je ze gaat combineren is het een nieuw middel , dan moet er eerst getest worden en dan kan er geregisteerd worden. Zonder dat gaat geen enkele overheid zeggen dat het vaccin op hun markt mag.
Tja, roep gewoon wat en de "lambiekjes" geloven het en lopen er achter aan
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:03:34 #232
45206 Pietverdriet
pi_143406253
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:01 schreef sig000 het volgende:
En weer roep je maar wat zonder te snappen wat je beweert
pi_143406279
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer roep je maar wat zonder te snappen wat je beweert
De bof schijnt rare bijwerkingen te veroorzaken.
pi_143406288
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:01 schreef sig000 het volgende:
Ik was laatst verkouden. En dat heb ik overleefd, helemaal zonder antibiotica! Zie je wel, is nergens voor nodig!

pi_143406324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik was laatst verkouden. En dat heb ik overleefd, helemaal zonder antibiotica! Zie je wel, is nergens voor nodig!

Het was geen Ebola gelukkig dan.
pi_143406325
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 02:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je had een tijdje terug de baarmoeder(hals)kankervaccinaties voor tienermeiden. De vaccins waren helemaal niet volledig getest en toch als een mak lammetje naar de arts om een spuitje te halen.
Daar trek ik persoonlijk dan ook de grens, zelf zou ik me niet hebben laten vaccineren als ik een vrouw zou zijn. Baarmoederhalskanker is op tijd op te sporen en goed te behandelen (als je er op tijd bij bent, dus als je vanaf een bepaalde leeftijd, ongeveer 40, periodiek een stuk van het slijmvlies laat halen en laat bekijken) dus dan vind ik een vaccin voor slechts een verminderd risico niet de moeite waard indien het vaccin niet goed genoeg zou zijn getest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal me ook nooit voor griep laten vaccineren aangezien een griep niet ernstig is, ook niet voor verreweg de meeste mensen die tot de risicogroep worden gerekend. Met de vaccins voor een aantal bekende ziektes kan ik prima leven maar de overheid moet er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de effecten hiervan zo goed mogelijk in kaart zijn gebracht en ervoor zorgen dat hier helder over wordt gecommuniceerd. Het gaat er niet alleen om of dat je gelijk hebt of niet, je moet indien je gelijk hebt ook het publiek hiervan overtuigen.
#NoDAPL
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:07:30 #237
45206 Pietverdriet
pi_143406346
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

De bof schijnt rare bijwerkingen te veroorzaken.
Ja, betonnen plaat voor je kop, niet inhoudelijk kunnen disussieren, iedere keer over wat anders beginnen, je ongelijk niet kunnen toegeven, niets snappen van risico's, etc etc
pi_143406375
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het was geen Ebola gelukkig dan.
Ook dat was geen probleem geweest. Kopje kippensoep en het is over toch?
pi_143406376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Knip
Was die post in 1 adem?
pi_143406409
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ook dat was geen probleem geweest. Kopje kippensoep en het is over toch?
Dat werkt prima, ik had laatst het Novodinges virus en met 2 dagen was het weer over dankzij de kippensoep.
pi_143406492
quote:
[ afbeelding ]

[..]

Typisch gevalletje waarbij van vermeende misstanden m.b.t. trial resultaten gelijk wordt gesprongen naar absurdistische conclusies. Deze beschuldigen zijn nog in behandeling bij de rechter volgens mij. De claims van betreffende virologen is overigens helemaal niet dat het 'nooit getest zou zijn' of dat het gecombineerde vaccin niet zou werken, maar dat in het gecombineerde vaccin in het geval van de bof de 95% effectiviteit (d.w.z. 95% van de gevaccineerden zijn immuun voor de ziekte) niet zou halen en dat Merck hier moedwillig o.a. testresultaten vervalst of gemanipuleerd zou hebben. De aanklacht is hier in z'n geheel te vinden. Dat is in dezen nog extra kwalijk omdat Merck een monopolie heeft verkregen op basis van het behalen van die 95% effectiviteit.

Tussen 'gecombineerde vaccins zijn helemaal niet getest en werken niet!!!!' en 'bij het BMR vaccin van Merck zijn volgens twee oud-medewerkers resultaten in trials gemanipuleerd om de 95% effectiviteitseis met betrekking tot de bof te halen' zit echter nog een wereld van verschil.

Voor een serieuze behandeling van wat er allemaal mis is in de farmaceutische industrie en wat daar mogelijkerwijs aan gedaan kan worden kun je beter Bad Pharma van Ben Goldacre lezen dan dit soort neuzelwebsitejes waar men de ballen verstand heeft van de materie of überhaupt wetenschap in het algemeen.
pi_143406562
Zouden die Amerikaanse ouders ook zo diep denken of is het een uitvlucht omdat het te duur is?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:16:12 #243
45206 Pietverdriet
pi_143406579
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat werkt prima, ik had laatst het Novodinges virus en met 2 dagen was het weer over dankzij de kippensoep.
Een virus, en net had je het over antibiotica, je weet echt waar je het over hebt, niet?
pi_143406582
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Norovirus? Daar helpt niks tegen, maar dat gaat vanzelf weer over. De kippensoep is overigens wel OK tegen uitdroging, maar dat is alleen maar symptoombestrijding.
pi_143406772
Ex-modje van BNW hier! :W

Ik heb niet alle posts doorgekeken, dus grote kans dat ik dingen herhaal.

Dit onderwerp is altijd behoorlijk hot geweest in BNW; er zouden o.a. apenhersenen in zitten (waarmee de virussen gekweekt worden waarmee de vaccins gemaakt worden), antivries (in verwaarloosbare hoeveelheden) en kwik (in een onschuldige verbinding, dus overigens hier in Europa verboden is vanwege alle commotie er omheen).

Dat vaccinaties autisme zouden veroorzaken: rond de tijd dat men begonnen is met vaccineren. is men toevallig ook in de psychiatrie labeltjes gaan hangen aan kinderen die vroeger stil, dom en verlegen genoemd werden en heeft aan een verzameling eigenschappen de naam "autisme" gegeven.
Niet zo verwonderlijk dus dat voor men kinderen ging vaccineren autisme nog niet bestond! :')

Ik vond het behoorlijk erg om te zien dat in BNW werd opgeroepen om je kinderen niet te laten vaccineren, maar toen een user zei dat ze in verwachting was en er over zat haar kind niet te laten vaccineren (geen idee of het serieus was of een troll-actie) heb ik wel ff heel duidelijk gemaakt wat voor grote BULLSHIT dit allemaal is en dat je dit soort paranoia echt niet moet geloven!

In veel van die conspiracies die in BNW besproken worden zit best nog wel eens een kern van waarheid, maar die angsten rondom inentingen zijn volkomen ongegrond.
Daarnaast: MOCHT het WEL zo zijn dat inentingen autisme veroorzaken: het percentage autisten in de Nederlandse bevolking is echt niet zo hoog dat het verstandiger is het leven van je kind op het spel te zetten door het NIET te laten inenten!
pi_143406866
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, betonnen plaat voor je kop, niet inhoudelijk kunnen disussieren, iedere keer over wat anders beginnen, je ongelijk niet kunnen toegeven, niets snappen van risico's, etc etc
en de meest brillante in dit geval, mannen kunnen onvruchtbaar worden.
pi_143406883
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een virus, en net had je het over antibiotica, je weet echt waar je het over hebt, niet?
Ik weet er niets van, hoeveel antibiotica werken nog?
pi_143406909
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:26 schreef sig000 het volgende:

[..]

antibiotica werkt niet voor virussen heeft daar ook nooit voor gewerkt en is er derhalve niet voor bedoeld.
pi_143406914
quote:

[..]

Begrijp je het verschil tussen een virus en een bacterie?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:28:55 #250
45206 Pietverdriet
pi_143406947
quote:

[..]

Ik weet er niets van
Goed zo, en nu nog leren dat als je ergens niets vanaf weet gewoon je mond erover houden
pi_143406949
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

antibiotica werkt niet voor virussen heeft daar ook nooit voor gewerkt en is er derhalve niet voor bedoeld.
En met vaccins gaat het ineens anders werken denk je?
pi_143406969
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

1 in 1000 id toch maar 1/1000 procent? Oftewel .0001
pi_143406980
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is zo..
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:30:08 #254
45206 Pietverdriet
pi_143406984
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef ToT het volgende:

Dit onderwerp is altijd behoorlijk hot geweest in BNW; er zouden o.a. apenhersenen in zitten (waarmee de virussen gekweekt worden waarmee de vaccins gemaakt worden), antivries (in verwaarloosbare hoeveelheden) en kwik (in een onschuldige verbinding, dus overigens hier in Europa verboden is vanwege alle commotie er omheen).

Dat vaccinaties autisme zouden veroorzaken: rond de tijd dat men begonnen is met vaccineren. is men toevallig ook in de psychiatrie labeltjes gaan hangen aan kinderen die vroeger stil, dom en verlegen genoemd werden en heeft aan een verzameling eigenschappen de naam "autisme" gegeven.
Niet zo verwonderlijk dus dat voor men kinderen ging vaccineren autisme nog niet bestond! :')

Ik vond het behoorlijk erg om te zien dat in BNW werd opgeroepen om je kinderen niet te laten vaccineren, maar toen een user zei dat ze in verwachting was en er over zat haar kind niet te laten vaccineren (geen idee of het serieus was of een troll-actie) heb ik wel ff heel duidelijk gemaakt wat voor grote BULLSHIT dit allemaal is en dat je dit soort paranoia echt niet moet geloven!

In veel van die conspiracies die in BNW besproken worden zit best nog wel eens een kern van waarheid, maar die angsten rondom inentingen zijn volkomen ongegrond.
Daarnaast: MOCHT het WEL zo zijn dat inentingen autisme veroorzaken: het percentage autisten in de Nederlandse bevolking is echt niet zo hoog dat het verstandiger is het leven van je kind op het spel te zetten door het NIET te laten inenten!
Helaas vat dit het erg goed samen
pi_143406986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Begrijp je het verschil tussen een virus en een bacterie?
Blijkbaar niet maar ik denk dat hij hiermee tot de grote meerderheid van de mensen behoort. ;)
Voor al die mensen maar eventjes de uitleg dat antibiotica enkel werken tegen bacteriën, dat virussen in essentie wat DNA met wat eiwitten er omheen zijn terwijl bacteriën volledige cellen zijn. Ik voeg hier zelf filosofisch aan toe dat bacteriën meer geëvolueerd leven zijn dan virussen zoals zoogdieren meer geëvolueerd leven zijn dan bacteriën maar het is maar hoe je evolutie duidt aangezien dat primitievere leven zich juist zeer snel en zeer sterk kan aanpassen.
#NoDAPL
pi_143406992
quote:

[..]

je mengt je in een discussie en kent de basisprincipes van vaccins en antibiotica niet.

Ga je luisteren terwijl ik je lesgeef? In mijn klas moet het namelijk wel stil zijn!
pi_143407025
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een bepaald slag mensen luistert nu eenmaal liever naar een voormalig Playmate dan naar wetenschappers.
pi_143407084
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
True, net als dat gifje hier in het topic.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:34:24 #259
45206 Pietverdriet
pi_143407110
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een bepaald slag mensen luistert nu eenmaal liever naar een voormalig Playmate dan naar wetenschappers.
Jep, veel mensen vinden wat een acteur, playmate of popmuzikant zegt belangrijker dan wat wetenschappers zeggen. Ze zijn immers op tv, dan moet het wel waar zijn. En wetenschap, chemie, biologie, formules, das moeilijk dus eng.
pi_143407140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is omdat de uitleg van die voormalige Playmate toegankelijk is terwijl die uitleg van die wetenschapper dat niet is. Het beter uitleggen dus. ;)
Niet alles is in Jip- en Janneketaal uit te leggen maar meestal kan je het wel veel helderder uitleggen dan dat gebeurt.
#NoDAPL
pi_143407160
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:30 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

je mengt je in een discussie en kent de basisprincipes van vaccins en antibiotica niet.

Ga je luisteren terwijl ik je lesgeef? In mijn klas moet het namelijk wel stil zijn!
Sorry, heb mijn ADHD medicijnen nooit gehad.
pi_143407189
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is omdat de uitleg van die voormalige Playmate toegankelijk is terwijl die uitleg van die wetenschapper dat niet is. Het beter uitleggen dus. ;)
Niet alles is in Jip- en Janneketaal uit te leggen maar meestal kan je het wel veel helderder uitleggen dan dat gebeurt.
Valt wel mee. Wetenschappers hebben doorgaans geen eigen TV-show waarin ze kruistochten kunnen voeren. bepaalde Playmates wel. Fox News is ook niet helderder dan PBS, maar ongenuanceerd schreeuwen is nou eenmaal een stuk makkelijker.
pi_143407235
quote:

[..]

Okee, ff een korte uitleg:

Antibiotica zijn een soort vergif dat direct op bacteriën werkt, maar bacteriën die dit overleven, kunnen daar bestand tegen raken.

Met vaccinaties krijg je dode/verzwakte ziektekiemen of slechts stukjes van die ziektekiemen ingespoten, waardoor je eigen immuunsysteem zich tegen deze indringers gaat wapenen; je lichaam 'leert' hoe ze deze moeten uitschakelen. Mocht in de toekomst de echte ziektekiem je lichaam binnendringen (virus of bacterie) waarvoor die vaccinatie was, dan wordt die meteen door je eigen immuunsysteem onschadelijk gemaakt.

Dat is dus heel wat anders dan dat je via een tabletje, injectie of drankje een soort vergif binnen krijgt dat een bacterie direct kan doden. :)
pi_143407277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een heldere uitleg is goed, maar dan moet de inhoud wel juist zijn..
pi_143407286
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef ToT het volgende:

Een prima uitleg maar je schetst wel een bijzonder eenzijdig beeld van autisten wat de waarheid nogal geweld aan doet aangezien dit een zeer diverse groep mensen is. Lang niet iedereen die autisme heeft is stil, dom en/of verlegen. ;)

quote:
Hier ben ik het niet mee eens. Je weegt twee gruwelijke aandoeningen, het is maar de vraag welke aandoening erger is en welk verschil in risico gerechtvaardigd is. Gelukkig doet dit er echter niet toe aangezien het een vals dilemma is.
#NoDAPL
pi_143407311
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Antibiotica zijn een soort vergif dat direct op bacteriën werkt, maar bacteriën die dit overleven, kunnen daar bestand tegen raken.

Met vaccinaties krijg je dode/verzwakte ziektekiemen of slechts stukjes van die ziektekiemen ingespoten, waardoor je eigen immuunsysteem zich tegen deze indringers gaat wapenen; je lichaam 'leert' hoe ze deze moeten uitschakelen. Mocht in de toekomst de echte ziektekiem je lichaam binnendringen (virus of bacterie) waarvoor die vaccinatie was, dan wordt die meteen door je eigen immuunsysteem onschadelijk gemaakt.

Dat is dus heel wat anders dan dat je via een tabletje, injectie of drankje een soort vergif binnen krijgt dat een bacterie direct kan doden. :)
Wat zijn ziektekiemen dan?
pi_143407348
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Een micro-organisme waar je ziek van wordt.
pi_143407387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een prima uitleg maar je schetst wel een bijzonder eenzijdig beeld van autisten wat de waarheid nogal geweld aan doet aangezien dit een zeer diverse groep mensen is. Lang niet iedereen die autisme heeft is stil, dom en/of verlegen. ;)
I know; ikzelf heb Asperger en ADHD, maar ik omschrijf het even vanuit hoe men vroeger naar de kinderen keken.
Een kind met ADHD was vroeger ook alleen maar een druk en vervelend kind en moest gewoon met de nodige klappen in het gareel gebracht worden.
Dyslectische kinderen waren gewoon dom; als je niet kunt lezen, moest je maar vuilnisman worden of zo.
Hell, super intelligente kinderen die in de gewone lessen te weinig prikkels kregen om de interesse vast te houden waren lui en dom, aangezien ze niets deden en daardoor soms zelfs lage cijfers haalden.
pi_143407389
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een micro-organisme waar je ziek van wordt.
Bacteriën toch ook?
pi_143407425
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee, bacteriën die dit overleven zijn er al bestand tegen en geven deze kwaliteit door aan 'nakomelingen'. Aangezien er onwijs veel bacteriën zijn en bacteriën hun DNA met een veel hogere frequentie muteert zitten er altijd wel bacteriën tussen die toevallig net die eigenschap hebben dat dat 'gif' niet werkt. Vergelijk het maar met dat een zeer klein deel van de mensen zeer toevallig geen AIDS kan krijgen dankzij een genetische mutatie die zij hebben, dankzij dat is bekend geworden hoe exact het HIV-virus werkt en dus hoe je AIDS kan voorkomen. Het blijft trouwens wel strontvervelend om HIV-positief te worden aangezien je levenslang veel pillen moet slikken. ;)

quote:
Zo zou je het kunnen zeggen.
#NoDAPL
pi_143407426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Hier ben ik het niet mee eens. Je weegt twee gruwelijke aandoeningen, het is maar de vraag welke aandoening erger is en welk verschil in risico gerechtvaardigd is. Gelukkig doet dit er echter niet toe aangezien het een vals dilemma is.
Als je moet kiezen tussen 2 kwaden: een piepklein kansje op autisme (wat idd niet klopt) of een zeer reële kans op een dodelijke ziekte, dan weet ik wel wat ik zou kiezen. :)
pi_143407447
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Bacteriën, virussen en schimmels. maar in dit geval beperk ik me tot die eerste 2.
pi_143407458
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:42 schreef sig000 het volgende:

[..]

Bacteriën toch ook?
Bacteriën zijn micro-organismen.
pi_143407498
Bacterie
levend organisme, 1 cellig. Levend betekent dat het uit zichzelf zonder hulp van anderen zich kan verdubbelen (kindjes maken).

virus
niet levend niet dood, eiwit pakketje. Voor een virus gaan de wetten levend en dood niet op. Het is pakketje eiwit wat een gastheer nodig heeft om iets te kunnen. Voor virussen kan dat de menselijke cel zijn. Vermenigvuldiging moet met behulp van de gastheer.

antibiotica
een middel wat inwerkt op het mechanisme van de bacterie. Werkt niet op schimmels of virussen. Sommige schimmels zijn de maker van antibiotica bijvoorbeeld penicilline. Niet iedere schimmel kan antibiotica maken.

vaccin
een middel wat toegediend wordt waarbij het lichaam denkt dat de echte ziekenverwekker heeft ingebroken. Het lichaam probeert de inbreker er met grof geweld uit te werken maar maakt voordat de inbreker met kop en kont eruit gezet wordt een foto. De volgende keer als de inbreker het probeert wordt deze herkend op het tuinpad en wordt de inbreker met gepast geweld van het terrein gebonjourd.
Het vaccin bevat de hele bacterie maar dan in een verzwakte vorm. Hier wordt je niet ziek van, maar dat weet je lichaam niet en gaat toch over op een klein beetje geweld en maakt de foto van de bacterie die eruit ziet als grote boze inbreker.
Of het vaccin is een virus, in dat geval in het virus inactief gemaakt (kan zich niet delen ook niet met gastheer). Ook dan herkent het lichaam het als een indringer past wat ferme tikken toe en maakt een foto.
pi_143407509
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Nee, bacteriën die dit overleven zijn er al bestand tegen en geven deze kwaliteit door aan 'nakomelingen'.
Mja zoals ik het heb geleerd is dat de bacteriën muteren om zich er tegen te bewapenen. Of het de nakomelingen zijn of de bacterie zelf is een detail.
quote:
Zo zou je het kunnen zeggen.
Hoe zou jij het dan omschrijven?
pi_143407548
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Bacteriën, virussen en schimmels. maar in dit geval beperk ik me tot die eerste 2.
Ok. er kunnen inderdaad rare dingen gebeuren wanneer zoiets in bevolking terecht komt die geen weerstand heeft tegen die voor hun vreemde ziektekiemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 11:47:45 ]
pi_143407609
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Als je moet kiezen tussen 2 kwaden: een piepklein kansje op autisme (wat idd niet klopt) of een zeer reële kans op een dodelijke ziekte, dan weet ik wel wat ik zou kiezen. :)
Ik niet, die dodelijke ziekte zou best wel eens minder erg kunnen zijn dan autisme. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe ernstig die autisme is. Als iemand zo zwaar gehandicapt is dat je het direct ziet dan gaan mensen er anders mee om dan dat iemand zo licht gehandicapt is dat je het niet ziet. Ik denk dat de mensen die licht autistisch zijn er misschien wel meer onder lijden dan de mensen die zwaar autistisch zijn aangezien die eerste groep wordt afgerekend op de algemeen geldende normen terwijl die gebrekkig in staat is om hieraan te voldoen. Bot gezegd ben je een soort van paria zonder dat je er iets aan kan doen.

Gelukkig hoeven we echter deze keuze niet te maken aangezien het om een vals dilemma gaat, ik laat je slechts weten dat ik het niet met je eens ben.
#NoDAPL
pi_143407618
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ok. er kunnen inderdaad rare dingen gebeuren wanneer zoiets in bevolking terecht komt die geen weerstand heeft tegen die voor hun vreemde ziektekiemen.
Vrijwel iedereen heeft een goed werkend immuunsysteem dat dagelijks continu indringers in het lichaam doodt. Het kan best zijn dat kinderen die niet ingeënt zijn zo'n ziekte zelf goed kunnen afweren, maar bepaalde ziektes zijn dusdanig ernstig dat je gewoon het risico niet wil lopen.
pi_143407662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik niet, die dodelijke ziekte zou best wel eens minder erg kunnen zijn dan autisme. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe ernstig die autisme is. Als iemand zo zwaar gehandicapt is dat je het direct ziet dan gaan mensen er anders mee om dan dat iemand zo licht gehandicapt is dat je het niet ziet. Ik denk dat de mensen die licht autistisch zijn er misschien wel meer onder lijden dan de mensen die zwaar autistisch zijn aangezien die eerste groep wordt afgerekend op de algemeen geldende normen terwijl die gebrekkig in staat is om hieraan te voldoen. Bot gezegd ben je een soort van paria zonder dat je er iets aan kan doen.

Gelukkig hoeven we echter deze keuze niet te maken aangezien het om een vals dilemma gaat, ik laat je slechts weten dat ik het niet met je eens ben.
Ja prima, ieder zo zijn keuze. Ikzelf zou, als ik kinderen had, liever niet het risico lopen dat ze komen te overlijden of voor de rest van het leven geestelijk en/of lichamelijk gehandicapt kunnen raken door ziektes die voorkomen kunnen worden. :)
pi_143407771
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen heeft een goed werkend immuunsysteem dat dagelijks continu indringers in het lichaam doodt. Het kan best zijn dat kinderen die niet ingeënt zijn zo'n ziekte zelf goed kunnen afweren, maar bepaalde ziektes zijn dusdanig ernstig dat je gewoon het risico niet wil lopen.
Prima dat die al zowat uitgebannen zijn daardoor maar overdrijven is ook een vak.
Het worden er steeds meer en dan vraag ik me wel eens af of dat wel zo nodig is allemaal?
pi_143407885
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja zoals ik het heb geleerd is dat de bacteriën muteren om zich er tegen te bewapenen. Of het de nakomelingen zijn of de bacterie zelf is een detail.
Klok/klepel. Het is allesbehalve een detail, het is de essentie van evolutie.
Zie de uitleg die ik had toegevoegd voordat jij jouw reactie plaatste maar blijkbaar nadat jij met jouw reactie was begonnen.

quote:
Hoe zou jij het dan omschrijven?
Laat ik het zo zeggen, het is een teleologische duiding van hoe het werkt. Dat is trouwens vrij gebruikelijk in de biologie. Technisch gezien creërt je lichaam bepaalde immuuncellen na dat eerste contact waardoor bij een volgend contact slechts nakomelingen van die cel hoeven te worden geproduceerd in plaats van dat de cel zelf nog moet worden gecreëerd. Dit bespaart veel tijd waardoor je lichaam al voldoende sterk kan optreden op het moment dat het aantal indringers nog laag is. Ook dit is nog een grote simplificatie, vandaar dat biologen graag grijpen naar die teleologische duiding.

Met jouw uitleg over de bacterie ging het echter wel verkeerd, de bacterie zelf is al resistent en die geeft die kwaliteit door aan de nakomelingen. Dat is ook een belangrijke reden dat onnodig gebruik van antibiotica een groot probleem is: een deel van de commensale bacteriën is toevallig resistent en die geeft via allerlei mechanismes (waaronder conjugatie) die eigenschap door aan pathogene bacteriën. Daarnaast zorgt het dalende aantal pathogene bacteriën ervoor dat pathogene bacteriën zich gemakkelijker kunnen vestigen (minder concurrentie om voeding terwijl pathogene bacteriën minder zijn aangepast aan het menselijk lichaam en zich daarom moeilijker kunnen vestigen).
#NoDAPL
pi_143407888
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Prima dat die al zowat uitgebannen zijn daardoor maar overdrijven is ook een vak.
Het worden er steeds meer en dan vraag ik me wel eens af of dat wel zo nodig is allemaal?
Hoe bedoel je, "het worden er steeds meer"? In vergelijking met wat? Waarom denk je dat dat allemaal overdreven is?
pi_143407928
quote:

[..]

Hoezo? :)
pi_143407993
quote:

[..]

je wordt nu ingeent volgens het RVP tegen
Bof
Mazelen
Rode Hond
Difterie
tetanus
polio
kinkhoest
heamophulus influenza B
hepatites B
pneumacoccen
meningococcen C

welke zijn onzin volgens jou?
pi_143408024
quote:

[..]

Met die insteek ben ik het eens, dat heb ik eerder al aangegeven. Je moet vaccins enkel gebruiken voor die paar ziektes waarvan de kans groot is dat je ze krijgt als onvoldoende mensen gevaccineerd zijn en die gegarandeerd zeer ernstig letsel veroorzaken. Niet voor ziektes waarvan de kans klein is dat je ze krijgt of die goed te voorkomen of te behandelen zijn als je maar je verstand gebruikt (zowel de patiënt als de arts, in het geval van baarmoederkanker door op vaste momenten een uitstrijkje te maken en dit te laten bekijken). Het voorzichtigheidsbeginsel. Je mag trouwens m.i. best wel experimenteren met extra vaccinaties maar dat moet je dan op eerst langdurig op een kleinere schaal doen alvorens zoiets landelijk in te voeren.
#NoDAPL
pi_143408032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Klok/klepel. Het is allesbehalve een detail, het is de essentie van evolutie.
Zie de uitleg die ik had toegevoegd voordat jij jouw reactie plaatste maar blijkbaar nadat jij met jouw reactie was begonnen.

[..]

Laat ik het zo zeggen, het is een teleologische duiding van hoe het werkt. Dat is trouwens vrij gebruikelijk in de biologie. Technisch gezien creërt je lichaam bepaalde immuuncellen na dat eerste contact waardoor bij een volgend contact slechts nakomelingen van die cel hoeven te worden geproduceerd in plaats van dat de cel zelf nog moet worden gecreëerd. Dit bespaart veel tijd waardoor je lichaam al voldoende sterk kan optreden op het moment dat het aantal indringers nog laag is. Ook dit is nog een grote simplificatie, vandaar dat biologen graag grijpen naar die teleologische duiding.

Met jouw uitleg over de bacterie ging het echter wel verkeerd, de bacterie zelf is al resistent en die geeft die kwaliteit door aan de nakomelingen. Dat is ook een belangrijke reden dat onnodig gebruik van antibiotica een groot probleem is: een deel van de commensale bacteriën is toevallig resistent en die geeft via allerlei mechanismes (waaronder conjugatie) die eigenschap door aan pathogene bacteriën. Daarnaast zorgt het dalende aantal pathogene bacteriën ervoor dat pathogene bacteriën zich gemakkelijker kunnen vestigen (minder concurrentie om voeding terwijl pathogene bacteriën minder zijn aangepast aan het menselijk lichaam en zich daarom moeilijker kunnen vestigen).
Ja okee, ik weet dat het allemaal veel gedetailleerder is, maar aangezien Sig000 de basisprincipes al niet kent, leek het me niet handig om helemaal de diepte in te gaan.

Dit is overigens wel een aardig filmpje er over:

pi_143408048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:01 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

je wordt nu ingeent volgens het RVP tegen
Bof
Mazelen
Rode Hond
Difterie
tetanus
polio
kinkhoest
heamophulus influenza B
hepatites B
pneumacoccen
meningococcen C

welke zijn onzin volgens jou?
Een tante van mij heeft als kind polio gehad. Je wil ECHT NIET het risico lopen dat je kind dat krijgt! :X
pi_143408061
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, "het worden er steeds meer"? In vergelijking met wat? Waarom denk je dat dat allemaal overdreven is?
Het aantal preventieve vaccinaties is aardig toegenomen in de loop der jaren.
Ik vergelijk het dan met die ik kreeg, waterpokken was gegarandeerd, de bof ook, mazelen overleefde je ook wel.
pi_143408146
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja prima, ieder zo zijn keuze. Ikzelf zou, als ik kinderen had, liever niet het risico lopen dat ze komen te overlijden of voor de rest van het leven geestelijk en/of lichamelijk gehandicapt kunnen raken door ziektes die voorkomen kunnen worden. :)
In jouw wereld is autisme dan blijkbaar geen zware geestelijke en dus lichamelijke handicap (bij mijn weten is het brein een onderdeel van het lichaam). Helaas, dat is het wel en veel mensen die het hebben lijden er zwaar onder. Stel je voor dat je intelligent bent maar sociaal gezien 'dom' bent en hierdoor een paria bent in de maatschappij terwijl jij er niets aan kan doen, dat kan best een zwaar leven geven hoor.
#NoDAPL
pi_143408148
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

"in de loop der jaren", sinds de uitvinding van het vaccin in de 18e eeuw ja..

Maar nogmaals, waarom zou dat overdreven zijn?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:08:18 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143408177
quote:

[..]

Ik vergelijk het dan met die ik kreeg, waterpokken was gegarandeerd, de bof ook, mazelen overleefde je ook wel.
Er wordt nog steeds niet tegen de waterpokken ingeënt, er wordt tegen pokken ingeënt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143408204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

"in de loop der jaren", sinds de uitvinding van het vaccin in de 18e eeuw ja..
En nu zitten we in een stroomversnelling waarvan ik me afvraag wie er beter van gaan worden.
pi_143408219
quote:

[..]

Mazelen overleef je als het goed inderdaad wel, maar het kan zeer ernstige, ook levensbedreigende complicaties opleveren.

Daarbij; onze samenleving wordt steeds meer multi-culti en we gaan met z'n allen ook naar allerlei exotische landen op vakantie. Je komt sowieso met steeds meer verschillende ziektekiemen in aanraking. (Okee als je zelf op vakantie gaat kun je je tegen die tijd wel laten inenten natuurlijk.)
pi_143408227
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja okee, ik weet dat het allemaal veel gedetailleerder is, maar aangezien Sig000 de basisprincipes al niet kent, leek het me niet handig om helemaal de diepte in te gaan.

Dit is overigens wel een aardig filmpje er over:

Ik had dan ook geen moeite met jouw teleologische duiding van de vaccinatie, ik viel wel over het feit dat jij stelde dat de bacterie zelf niet al resistent was maar de nakomelingen resistent maakt. Dat is echt een grove fout. Dat maakt verder niet uit maar ik vond het nuttig om het even te corrigeren. ;)
#NoDAPL
pi_143408230
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar trek ik persoonlijk dan ook de grens, zelf zou ik me niet hebben laten vaccineren als ik een vrouw zou zijn. Baarmoederhalskanker is op tijd op te sporen en goed te behandelen (als je er op tijd bij bent, dus als je vanaf een bepaalde leeftijd, ongeveer 40, periodiek een stuk van het slijmvlies laat halen en laat bekijken) dus dan vind ik een vaccin voor slechts een verminderd risico niet de moeite waard indien het vaccin niet goed genoeg zou zijn getest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal me ook nooit voor griep laten vaccineren aangezien een griep niet ernstig is, ook niet voor verreweg de meeste mensen die tot de risicogroep worden gerekend. Met de vaccins voor een aantal bekende ziektes kan ik prima leven maar de overheid moet er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de effecten hiervan zo goed mogelijk in kaart zijn gebracht en ervoor zorgen dat hier helder over wordt gecommuniceerd. Het gaat er niet alleen om of dat je gelijk hebt of niet, je moet indien je gelijk hebt ook het publiek hiervan overtuigen.
Als je geld kon zetten op het feit dat er over een paar decennia van deze groep tieners meer aan baarmoederhalskanker zijn overleden dan aan bijwerkingen van het vaccin had ik dat meteen gedaan. Gratis geld verdienen.
pi_143408250
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er wordt nog steeds niet tegen de waterpokken ingeënt, er wordt tegen pokken ingeënt.
Wanneer ze vaccin tegen waterpokken vinden dan gaat dat ook grootschalig de markt op.
pi_143408284
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

En nu zitten we in een stroomversnelling waarvan ik me afvraag wie er beter van gaan worden.
Maar die twijfel komt toch ergens vandaan? En blijkbaar niet uit een onmetelijke kennis van de materie.. Dat vind ik vreemd.
pi_143408322
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In jouw wereld is autisme dan blijkbaar geen zware geestelijke en dus lichamelijke handicap (bij mijn weten is het brein een onderdeel van het lichaam). Helaas, dat is het wel en veel mensen die het hebben lijden er zwaar onder. Stel je voor dat je intelligent bent maar sociaal gezien 'dom' bent en hierdoor een paria bent in de maatschappij terwijl jij er niets aan kan doen, dat kan best een zwaar leven geven hoor.
Dude, zoals ik al zei heb ik zelf Asperger en ADHD dus ik weet wel het één en ander af van autistische problemen; het leven kan inderdaad een hel zijn ja, maar nogmaals: klein kansje op (niet eens bestaand gevaar op) autisme, versus reële kansen op zware lichamelijke en/of geestelijke handicaps of zelfs de dood. Ikzelf zou wel weten wat ik zou kiezen, ook al onderschat ik de problematiek van autisme heus ECHT niet, zoals jij blijkt te beweren.

Maar goed, lekker welles/nietes spelletje dit. Jij jouw ideeën over wat je verstandig zou vinden voor jouw kind, en ik heb er mijn ideeën over.
pi_143408325
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wanneer ze vaccin tegen waterpokken vinden dan gaat dat ook grootschalig de markt op.
Dat bestaat al lang..
pi_143408340
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Waarom?

Er is helemaal geen medische noodzaak om massaal mensen een vaccin te geven te waterpokken.

In tegenstelling tot de andere ziekten in het rijksprogramma.
pi_143408360
quote:

[..]

waterpokken heb ik niet in het lijstje gezet. wordt niet tegen gevaccineerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')