En met vaccins gaat het ineens anders werken denk je?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
antibiotica werkt niet voor virussen heeft daar ook nooit voor gewerkt en is er derhalve niet voor bedoeld.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:16 schreef mig72 het volgende:
[..]
1 in 1000 id toch maar 1/1000 procent? Oftewel .0001
Dat is zo..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
En met vaccins gaat het ineens anders werken denk je?
Helaas vat dit het erg goed samenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef ToT het volgende:
Ex-modje van BNW hier!
Ik heb niet alle posts doorgekeken, dus grote kans dat ik dingen herhaal.
Dit onderwerp is altijd behoorlijk hot geweest in BNW; er zouden o.a. apenhersenen in zitten (waarmee de virussen gekweekt worden waarmee de vaccins gemaakt worden), antivries (in verwaarloosbare hoeveelheden) en kwik (in een onschuldige verbinding, dus overigens hier in Europa verboden is vanwege alle commotie er omheen).
Dat vaccinaties autisme zouden veroorzaken: rond de tijd dat men begonnen is met vaccineren. is men toevallig ook in de psychiatrie labeltjes gaan hangen aan kinderen die vroeger stil, dom en verlegen genoemd werden en heeft aan een verzameling eigenschappen de naam "autisme" gegeven.
Niet zo verwonderlijk dus dat voor men kinderen ging vaccineren autisme nog niet bestond!
Ik vond het behoorlijk erg om te zien dat in BNW werd opgeroepen om je kinderen niet te laten vaccineren, maar toen een user zei dat ze in verwachting was en er over zat haar kind niet te laten vaccineren (geen idee of het serieus was of een troll-actie) heb ik wel ff heel duidelijk gemaakt wat voor grote BULLSHIT dit allemaal is en dat je dit soort paranoia echt niet moet geloven!
In veel van die conspiracies die in BNW besproken worden zit best nog wel eens een kern van waarheid, maar die angsten rondom inentingen zijn volkomen ongegrond.
Daarnaast: MOCHT het WEL zo zijn dat inentingen autisme veroorzaken: het percentage autisten in de Nederlandse bevolking is echt niet zo hoog dat het verstandiger is het leven van je kind op het spel te zetten door het NIET te laten inenten!
Blijkbaar niet maar ik denk dat hij hiermee tot de grote meerderheid van de mensen behoort.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Begrijp je het verschil tussen een virus en een bacterie?
je mengt je in een discussie en kent de basisprincipes van vaccins en antibiotica niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een bepaald slag mensen luistert nu eenmaal liever naar een voormalig Playmate dan naar wetenschappers.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas vat dit het erg goed samen
[ afbeelding ]
True, net als dat gifje hier in het topic.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas vat dit het erg goed samen
[ afbeelding ]
Jep, veel mensen vinden wat een acteur, playmate of popmuzikant zegt belangrijker dan wat wetenschappers zeggen. Ze zijn immers op tv, dan moet het wel waar zijn. En wetenschap, chemie, biologie, formules, das moeilijk dus eng.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een bepaald slag mensen luistert nu eenmaal liever naar een voormalig Playmate dan naar wetenschappers.
Dat is omdat de uitleg van die voormalige Playmate toegankelijk is terwijl die uitleg van die wetenschapper dat niet is. Het beter uitleggen dus.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een bepaald slag mensen luistert nu eenmaal liever naar een voormalig Playmate dan naar wetenschappers.
Sorry, heb mijn ADHD medicijnen nooit gehad.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:30 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
je mengt je in een discussie en kent de basisprincipes van vaccins en antibiotica niet.
Ga je luisteren terwijl ik je lesgeef? In mijn klas moet het namelijk wel stil zijn!
Valt wel mee. Wetenschappers hebben doorgaans geen eigen TV-show waarin ze kruistochten kunnen voeren. bepaalde Playmates wel. Fox News is ook niet helderder dan PBS, maar ongenuanceerd schreeuwen is nou eenmaal een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is omdat de uitleg van die voormalige Playmate toegankelijk is terwijl die uitleg van die wetenschapper dat niet is. Het beter uitleggen dus.
Niet alles is in Jip- en Janneketaal uit te leggen maar meestal kan je het wel veel helderder uitleggen dan dat gebeurt.
Okee, ff een korte uitleg:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een heldere uitleg is goed, maar dan moet de inhoud wel juist zijn..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is omdat de uitleg van die voormalige Playmate toegankelijk is terwijl die uitleg van die wetenschapper dat niet is. Het beter uitleggen dus.
Niet alles is in Jip- en Janneketaal uit te leggen maar meestal kan je het wel veel helderder uitleggen dan dat gebeurt.
Een prima uitleg maar je schetst wel een bijzonder eenzijdig beeld van autisten wat de waarheid nogal geweld aan doet aangezien dit een zeer diverse groep mensen is. Lang niet iedereen die autisme heeft is stil, dom en/of verlegen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef ToT het volgende:
Ex-modje van BNW hier!
Ik heb niet alle posts doorgekeken, dus grote kans dat ik dingen herhaal.
Dit onderwerp is altijd behoorlijk hot geweest in BNW; er zouden o.a. apenhersenen in zitten (waarmee de virussen gekweekt worden waarmee de vaccins gemaakt worden), antivries (in verwaarloosbare hoeveelheden) en kwik (in een onschuldige verbinding, dus overigens hier in Europa verboden is vanwege alle commotie er omheen).
Dat vaccinaties autisme zouden veroorzaken: rond de tijd dat men begonnen is met vaccineren. is men toevallig ook in de psychiatrie labeltjes gaan hangen aan kinderen die vroeger stil, dom en verlegen genoemd werden en heeft aan een verzameling eigenschappen de naam "autisme" gegeven.
Niet zo verwonderlijk dus dat voor men kinderen ging vaccineren autisme nog niet bestond!
Ik vond het behoorlijk erg om te zien dat in BNW werd opgeroepen om je kinderen niet te laten vaccineren, maar toen een user zei dat ze in verwachting was en er over zat haar kind niet te laten vaccineren (geen idee of het serieus was of een troll-actie) heb ik wel ff heel duidelijk gemaakt wat voor grote BULLSHIT dit allemaal is en dat je dit soort paranoia echt niet moet geloven!
In veel van die conspiracies die in BNW besproken worden zit best nog wel eens een kern van waarheid, maar die angsten rondom inentingen zijn volkomen ongegrond.
Hier ben ik het niet mee eens. Je weegt twee gruwelijke aandoeningen, het is maar de vraag welke aandoening erger is en welk verschil in risico gerechtvaardigd is. Gelukkig doet dit er echter niet toe aangezien het een vals dilemma is.quote:Daarnaast: MOCHT het WEL zo zijn dat inentingen autisme veroorzaken: het percentage autisten in de Nederlandse bevolking is echt niet zo hoog dat het verstandiger is het leven van je kind op het spel te zetten door het NIET te laten inenten!
Wat zijn ziektekiemen dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee, ff een korte uitleg:
Antibiotica zijn een soort vergif dat direct op bacteriën werkt, maar bacteriën die dit overleven, kunnen daar bestand tegen raken.
Met vaccinaties krijg je dode/verzwakte ziektekiemen of slechts stukjes van die ziektekiemen ingespoten, waardoor je eigen immuunsysteem zich tegen deze indringers gaat wapenen; je lichaam 'leert' hoe ze deze moeten uitschakelen. Mocht in de toekomst de echte ziektekiem je lichaam binnendringen (virus of bacterie) waarvoor die vaccinatie was, dan wordt die meteen door je eigen immuunsysteem onschadelijk gemaakt.
Dat is dus heel wat anders dan dat je via een tabletje, injectie of drankje een soort vergif binnen krijgt dat een bacterie direct kan doden.
I know; ikzelf heb Asperger en ADHD, maar ik omschrijf het even vanuit hoe men vroeger naar de kinderen keken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een prima uitleg maar je schetst wel een bijzonder eenzijdig beeld van autisten wat de waarheid nogal geweld aan doet aangezien dit een zeer diverse groep mensen is. Lang niet iedereen die autisme heeft is stil, dom en/of verlegen.
Bacteriën toch ook?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een micro-organisme waar je ziek van wordt.
Nee, bacteriën die dit overleven zijn er al bestand tegen en geven deze kwaliteit door aan 'nakomelingen'. Aangezien er onwijs veel bacteriën zijn en bacteriën hun DNA met een veel hogere frequentie muteert zitten er altijd wel bacteriën tussen die toevallig net die eigenschap hebben dat dat 'gif' niet werkt. Vergelijk het maar met dat een zeer klein deel van de mensen zeer toevallig geen AIDS kan krijgen dankzij een genetische mutatie die zij hebben, dankzij dat is bekend geworden hoe exact het HIV-virus werkt en dus hoe je AIDS kan voorkomen. Het blijft trouwens wel strontvervelend om HIV-positief te worden aangezien je levenslang veel pillen moet slikken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee, ff een korte uitleg:
Antibiotica zijn een soort vergif dat direct op bacteriën werkt, maar bacteriën die dit overleven, kunnen daar bestand tegen raken.
Zo zou je het kunnen zeggen.quote:Met vaccinaties krijg je dode/verzwakte ziektekiemen of slechts stukjes van die ziektekiemen ingespoten, waardoor je eigen immuunsysteem zich tegen deze indringers gaat wapenen; je lichaam 'leert' hoe ze deze moeten uitschakelen. Mocht in de toekomst de echte ziektekiem je lichaam binnendringen (virus of bacterie) waarvoor die vaccinatie was, dan wordt die meteen door je eigen immuunsysteem onschadelijk gemaakt.
Als je moet kiezen tussen 2 kwaden: een piepklein kansje op autisme (wat idd niet klopt) of een zeer reële kans op een dodelijke ziekte, dan weet ik wel wat ik zou kiezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens. Je weegt twee gruwelijke aandoeningen, het is maar de vraag welke aandoening erger is en welk verschil in risico gerechtvaardigd is. Gelukkig doet dit er echter niet toe aangezien het een vals dilemma is.
Mja zoals ik het heb geleerd is dat de bacteriën muteren om zich er tegen te bewapenen. Of het de nakomelingen zijn of de bacterie zelf is een detail.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, bacteriën die dit overleven zijn er al bestand tegen en geven deze kwaliteit door aan 'nakomelingen'.
Hoe zou jij het dan omschrijven?quote:Zo zou je het kunnen zeggen.
Ok. er kunnen inderdaad rare dingen gebeuren wanneer zoiets in bevolking terecht komt die geen weerstand heeft tegen die voor hun vreemde ziektekiemen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Bacteriën, virussen en schimmels. maar in dit geval beperk ik me tot die eerste 2.
Ik niet, die dodelijke ziekte zou best wel eens minder erg kunnen zijn dan autisme. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe ernstig die autisme is. Als iemand zo zwaar gehandicapt is dat je het direct ziet dan gaan mensen er anders mee om dan dat iemand zo licht gehandicapt is dat je het niet ziet. Ik denk dat de mensen die licht autistisch zijn er misschien wel meer onder lijden dan de mensen die zwaar autistisch zijn aangezien die eerste groep wordt afgerekend op de algemeen geldende normen terwijl die gebrekkig in staat is om hieraan te voldoen. Bot gezegd ben je een soort van paria zonder dat je er iets aan kan doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je moet kiezen tussen 2 kwaden: een piepklein kansje op autisme (wat idd niet klopt) of een zeer reële kans op een dodelijke ziekte, dan weet ik wel wat ik zou kiezen.
Vrijwel iedereen heeft een goed werkend immuunsysteem dat dagelijks continu indringers in het lichaam doodt. Het kan best zijn dat kinderen die niet ingeënt zijn zo'n ziekte zelf goed kunnen afweren, maar bepaalde ziektes zijn dusdanig ernstig dat je gewoon het risico niet wil lopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok. er kunnen inderdaad rare dingen gebeuren wanneer zoiets in bevolking terecht komt die geen weerstand heeft tegen die voor hun vreemde ziektekiemen.
Ja prima, ieder zo zijn keuze. Ikzelf zou, als ik kinderen had, liever niet het risico lopen dat ze komen te overlijden of voor de rest van het leven geestelijk en/of lichamelijk gehandicapt kunnen raken door ziektes die voorkomen kunnen worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik niet, die dodelijke ziekte zou best wel eens minder erg kunnen zijn dan autisme. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe ernstig die autisme is. Als iemand zo zwaar gehandicapt is dat je het direct ziet dan gaan mensen er anders mee om dan dat iemand zo licht gehandicapt is dat je het niet ziet. Ik denk dat de mensen die licht autistisch zijn er misschien wel meer onder lijden dan de mensen die zwaar autistisch zijn aangezien die eerste groep wordt afgerekend op de algemeen geldende normen terwijl die gebrekkig in staat is om hieraan te voldoen. Bot gezegd ben je een soort van paria zonder dat je er iets aan kan doen.
Gelukkig hoeven we echter deze keuze niet te maken aangezien het om een vals dilemma gaat, ik laat je slechts weten dat ik het niet met je eens ben.
Prima dat die al zowat uitgebannen zijn daardoor maar overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen heeft een goed werkend immuunsysteem dat dagelijks continu indringers in het lichaam doodt. Het kan best zijn dat kinderen die niet ingeënt zijn zo'n ziekte zelf goed kunnen afweren, maar bepaalde ziektes zijn dusdanig ernstig dat je gewoon het risico niet wil lopen.
Klok/klepel. Het is allesbehalve een detail, het is de essentie van evolutie.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Mja zoals ik het heb geleerd is dat de bacteriën muteren om zich er tegen te bewapenen. Of het de nakomelingen zijn of de bacterie zelf is een detail.
Laat ik het zo zeggen, het is een teleologische duiding van hoe het werkt. Dat is trouwens vrij gebruikelijk in de biologie. Technisch gezien creërt je lichaam bepaalde immuuncellen na dat eerste contact waardoor bij een volgend contact slechts nakomelingen van die cel hoeven te worden geproduceerd in plaats van dat de cel zelf nog moet worden gecreëerd. Dit bespaart veel tijd waardoor je lichaam al voldoende sterk kan optreden op het moment dat het aantal indringers nog laag is. Ook dit is nog een grote simplificatie, vandaar dat biologen graag grijpen naar die teleologische duiding.quote:Hoe zou jij het dan omschrijven?
Hoe bedoel je, "het worden er steeds meer"? In vergelijking met wat? Waarom denk je dat dat allemaal overdreven is?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Prima dat die al zowat uitgebannen zijn daardoor maar overdrijven is ook een vak.
Het worden er steeds meer en dan vraag ik me wel eens af of dat wel zo nodig is allemaal?
Hoezo?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Prima dat die al zowat uitgebannen zijn daardoor maar overdrijven is ook een vak.
Het worden er steeds meer en dan vraag ik me wel eens af of dat wel zo nodig is allemaal?
je wordt nu ingeent volgens het RVP tegenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Met die insteek ben ik het eens, dat heb ik eerder al aangegeven. Je moet vaccins enkel gebruiken voor die paar ziektes waarvan de kans groot is dat je ze krijgt als onvoldoende mensen gevaccineerd zijn en die gegarandeerd zeer ernstig letsel veroorzaken. Niet voor ziektes waarvan de kans klein is dat je ze krijgt of die goed te voorkomen of te behandelen zijn als je maar je verstand gebruikt (zowel de patiënt als de arts, in het geval van baarmoederkanker door op vaste momenten een uitstrijkje te maken en dit te laten bekijken). Het voorzichtigheidsbeginsel. Je mag trouwens m.i. best wel experimenteren met extra vaccinaties maar dat moet je dan op eerst langdurig op een kleinere schaal doen alvorens zoiets landelijk in te voeren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja okee, ik weet dat het allemaal veel gedetailleerder is, maar aangezien Sig000 de basisprincipes al niet kent, leek het me niet handig om helemaal de diepte in te gaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Klok/klepel. Het is allesbehalve een detail, het is de essentie van evolutie.
Zie de uitleg die ik had toegevoegd voordat jij jouw reactie plaatste maar blijkbaar nadat jij met jouw reactie was begonnen.
[..]
Laat ik het zo zeggen, het is een teleologische duiding van hoe het werkt. Dat is trouwens vrij gebruikelijk in de biologie. Technisch gezien creërt je lichaam bepaalde immuuncellen na dat eerste contact waardoor bij een volgend contact slechts nakomelingen van die cel hoeven te worden geproduceerd in plaats van dat de cel zelf nog moet worden gecreëerd. Dit bespaart veel tijd waardoor je lichaam al voldoende sterk kan optreden op het moment dat het aantal indringers nog laag is. Ook dit is nog een grote simplificatie, vandaar dat biologen graag grijpen naar die teleologische duiding.
Met jouw uitleg over de bacterie ging het echter wel verkeerd, de bacterie zelf is al resistent en die geeft die kwaliteit door aan de nakomelingen. Dat is ook een belangrijke reden dat onnodig gebruik van antibiotica een groot probleem is: een deel van de commensale bacteriën is toevallig resistent en die geeft via allerlei mechanismes (waaronder conjugatie) die eigenschap door aan pathogene bacteriën. Daarnaast zorgt het dalende aantal pathogene bacteriën ervoor dat pathogene bacteriën zich gemakkelijker kunnen vestigen (minder concurrentie om voeding terwijl pathogene bacteriën minder zijn aangepast aan het menselijk lichaam en zich daarom moeilijker kunnen vestigen).
Een tante van mij heeft als kind polio gehad. Je wil ECHT NIET het risico lopen dat je kind dat krijgt!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:01 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
je wordt nu ingeent volgens het RVP tegen
Bof
Mazelen
Rode Hond
Difterie
tetanus
polio
kinkhoest
heamophulus influenza B
hepatites B
pneumacoccen
meningococcen C
welke zijn onzin volgens jou?
Het aantal preventieve vaccinaties is aardig toegenomen in de loop der jaren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, "het worden er steeds meer"? In vergelijking met wat? Waarom denk je dat dat allemaal overdreven is?
In jouw wereld is autisme dan blijkbaar geen zware geestelijke en dus lichamelijke handicap (bij mijn weten is het brein een onderdeel van het lichaam). Helaas, dat is het wel en veel mensen die het hebben lijden er zwaar onder. Stel je voor dat je intelligent bent maar sociaal gezien 'dom' bent en hierdoor een paria bent in de maatschappij terwijl jij er niets aan kan doen, dat kan best een zwaar leven geven hoor.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja prima, ieder zo zijn keuze. Ikzelf zou, als ik kinderen had, liever niet het risico lopen dat ze komen te overlijden of voor de rest van het leven geestelijk en/of lichamelijk gehandicapt kunnen raken door ziektes die voorkomen kunnen worden.
"in de loop der jaren", sinds de uitvinding van het vaccin in de 18e eeuw ja..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het aantal preventieve vaccinaties is aardig toegenomen in de loop der jaren.
Er wordt nog steeds niet tegen de waterpokken ingeënt, er wordt tegen pokken ingeënt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vergelijk het dan met die ik kreeg, waterpokken was gegarandeerd, de bof ook, mazelen overleefde je ook wel.
En nu zitten we in een stroomversnelling waarvan ik me afvraag wie er beter van gaan worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
"in de loop der jaren", sinds de uitvinding van het vaccin in de 18e eeuw ja..
Mazelen overleef je als het goed inderdaad wel, maar het kan zeer ernstige, ook levensbedreigende complicaties opleveren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vergelijk het dan met die ik kreeg, waterpokken was gegarandeerd, de bof ook, mazelen overleefde je ook wel.
Ik had dan ook geen moeite met jouw teleologische duiding van de vaccinatie, ik viel wel over het feit dat jij stelde dat de bacterie zelf niet al resistent was maar de nakomelingen resistent maakt. Dat is echt een grove fout. Dat maakt verder niet uit maar ik vond het nuttig om het even te corrigeren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja okee, ik weet dat het allemaal veel gedetailleerder is, maar aangezien Sig000 de basisprincipes al niet kent, leek het me niet handig om helemaal de diepte in te gaan.
Dit is overigens wel een aardig filmpje er over:
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar trek ik persoonlijk dan ook de grens, zelf zou ik me niet hebben laten vaccineren als ik een vrouw zou zijn. Baarmoederhalskanker is op tijd op te sporen en goed te behandelen (als je er op tijd bij bent, dus als je vanaf een bepaalde leeftijd, ongeveer 40, periodiek een stuk van het slijmvlies laat halen en laat bekijken) dus dan vind ik een vaccin voor slechts een verminderd risico niet de moeite waard indien het vaccin niet goed genoeg zou zijn getest.Als je geld kon zetten op het feit dat er over een paar decennia van deze groep tieners meer aan baarmoederhalskanker zijn overleden dan aan bijwerkingen van het vaccin had ik dat meteen gedaan. Gratis geld verdienen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zal me ook nooit voor griep laten vaccineren aangezien een griep niet ernstig is, ook niet voor verreweg de meeste mensen die tot de risicogroep worden gerekend. Met de vaccins voor een aantal bekende ziektes kan ik prima leven maar de overheid moet er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de effecten hiervan zo goed mogelijk in kaart zijn gebracht en ervoor zorgen dat hier helder over wordt gecommuniceerd. Het gaat er niet alleen om of dat je gelijk hebt of niet, je moet indien je gelijk hebt ook het publiek hiervan overtuigen.
Wanneer ze vaccin tegen waterpokken vinden dan gaat dat ook grootschalig de markt op.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er wordt nog steeds niet tegen de waterpokken ingeënt, er wordt tegen pokken ingeënt.
Maar die twijfel komt toch ergens vandaan? En blijkbaar niet uit een onmetelijke kennis van de materie.. Dat vind ik vreemd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:09 schreef sig000 het volgende:
[..]
En nu zitten we in een stroomversnelling waarvan ik me afvraag wie er beter van gaan worden.
Dude, zoals ik al zei heb ik zelf Asperger en ADHD dus ik weet wel het één en ander af van autistische problemen; het leven kan inderdaad een hel zijn ja, maar nogmaals: klein kansje op (niet eens bestaand gevaar op) autisme, versus reële kansen op zware lichamelijke en/of geestelijke handicaps of zelfs de dood. Ikzelf zou wel weten wat ik zou kiezen, ook al onderschat ik de problematiek van autisme heus ECHT niet, zoals jij blijkt te beweren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In jouw wereld is autisme dan blijkbaar geen zware geestelijke en dus lichamelijke handicap (bij mijn weten is het brein een onderdeel van het lichaam). Helaas, dat is het wel en veel mensen die het hebben lijden er zwaar onder. Stel je voor dat je intelligent bent maar sociaal gezien 'dom' bent en hierdoor een paria bent in de maatschappij terwijl jij er niets aan kan doen, dat kan best een zwaar leven geven hoor.
Dat bestaat al lang..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wanneer ze vaccin tegen waterpokken vinden dan gaat dat ook grootschalig de markt op.
Waarom?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wanneer ze vaccin tegen waterpokken vinden dan gaat dat ook grootschalig de markt op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |