Mag men het eens gaan uitleggenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef Facepalm het volgende:
De inhoud van de vaccins kan je in de bijsluiter vinden, welke je helaas nooit te zien krijgt bij vaccinatie. Niet dat het veel uitmaakt, ik denk dat er maar weinig ouders zijn die weten waar die stoffen voor zijn.
En daar lijken vele vaccinatie-voorstanders maar te negeren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:21 schreef Alentejana het volgende:
Er is wel iets voor te zeggen om niet overal blind voor te laten vaccineren. Uiteindelijk zijn er vaccinaties die veel meer opgedrongen worden door de farmaceuten dan werkelijk noodzakelijk of effectief.
Geldt dat naar jouw idee ook voor vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:21 schreef Alentejana het volgende:
Uiteindelijk zijn er vaccinaties die veel meer opgedrongen worden door de farmaceuten dan werkelijk noodzakelijk of effectief.
Ik weet niet welke daar in Nederland bij in zitten, dus daar kan ik zo niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik het vaccineren van zuigelingen over het algemeen niet overbodig vindt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Geldt dat naar jouw idee ook voor vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma?
Het probleem is dat men erg van alles wel of alles niet is, ipv selectief.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En daar lijken vele vaccinatie-voorstanders maar te negeren.
En toch zeg je net dat vaccinaties worden opgedrongen. Waar blijkt dat dan uit? Welke zijn dat dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:29 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik weet niet welke daar in Nederland bij in zitten, dus daar kan ik zo niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik het vaccinberen van zuigelingen over het algemeen niet overbodig vindt.
Maar ik moet daar dus heel vaag in blijven tot ik meer info heb.
[..]
Het probleem is dat men erg van alles wel of alles niet is, ipv selectief.
Zorg dan eerst dat je weet waar je het over hebt voor je wat zegtquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:29 schreef Alentejana het volgende:
Ik weet niet welke daar in Nederland bij in zitten, dus daar kan ik zo niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik het vaccinberen van zuigelingen over het algemeen niet overbodig vindt.
Maar ik moet daar dus heel vaag in blijven tot ik meer info heb.
Ik heb het dan over bv griepvaccinaties.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
En toch zeg je net dat vaccinaties worden opgedrongen. Waar blijkt dat dan uit? Welke zijn dat dan?
Waar val je in hemelsnaam over? ik heb algemene dingen aangegevn uit eigen ervaring en het niet gehad over voor of tegen rijksvaccinatieprogramma ofwel? Dat is een nieuwe kwestie die werd voorgelegd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zorg dan eerst dat je weet waar je het over hebt voor je wat zegt
Door wie wordt dat opgedrongen dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:33 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik heb het dan over bv griepvaccinaties.
Voor een griepprik ja?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:
Nou als je al een paar weken te laat bent met een vaccinatie krijg je al post van het rivm.
Plus artsen in het consultatiebureau geven je niet altijd een keus.
Kinderen worden op de behandeltafel vastgegespt en ouders krijgen een pistool tegen hun hoofd?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:
Nou als je al een paar weken te laat bent met een vaccinatie krijg je al post van het rivm.
Plus artsen in het consultatiebureau geven je niet altijd een keus.
Ja. Nogal logisch, ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:35 schreef Moppert het volgende:
Nee voor het rijksvaccinatie programma maargoed in de zorg verplichten ze je bijvoorbeeld wel de griepprik.
Dat is niet waar, ook daar heb je de keuze. Het wordt je alleen wel ten zeerste aangeraden het te doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:35 schreef Moppert het volgende:
Nee voor het rijksvaccinatie programma maargoed in de zorg verplichten ze je bijvoorbeeld wel de griepprik.
Vanuit de patienten geredeneerd wel fijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:35 schreef Moppert het volgende:
natuurlijk niet maar als je zegt dat je weigering in het dossier zet of doorgeeft jeugdzorg dan kunnen ouders best schrikken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kinderen worden op de behandeltafel vastgegespt en ouders krijgen een pistool tegen hun hoofd?
Opgedrongen is iets anders dan gedwongen worden of dwangmatig toegediend.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kinderen worden op de behandeltafel vastgegespt en ouders krijgen een pistool tegen hun hoofd?
Kwik is kwik en dat is een metallisch, giftig element. Dat kan niet worden afgebroken. Weliswaar bedoel je dat hrt omgeven door een organische capsule zit en dat die dus afgebroken wordt?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef Facepalm het volgende:
De inhoud van de vaccins kan je in de bijsluiter vinden, welke je helaas nooit te zien krijgt bij vaccinatie. Niet dat het veel uitmaakt, ik denk dat er maar weinig ouders zijn die weten waar die stoffen voor zijn.
[..]
Er zijn wel plannen om het waterpokkenvaccin toe te voegen aan het RVP maar daar zijn nog discussies over. Thiomersal is een organische kwikverbinding en het wordt gebruikt om de houdbaarheid van het vaccin te verbeteren. In tegenstelling tot een metallische kwikverbinding (die is giftig!) wordt het gewoon door het lichaam afgebroken. Ik zie net dat het trouwens in geen enkel vaccin van het Rijksvaccinatieprogramma zit.
Dat vind ik niet zo gek, een heleboel mensen zullen er zonder die brief niet eens aan denken om zich te laten vaccineren. Gewoon bij het oud papier als je het niet wilt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:37 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het (griepprik) wordt nadrukkelijk aanbevolen voor ouderen en mensen met bepaalde ziektes bv en je krijgt er gewoon een oproep voor in Nederland. Dat is redelijk opdringerig, ja.
Dat is toch volkomen logisch?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:37 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Opgedrongen is iets anders dan gedwongen worden of dwangmatig toegediend.
Het (griepprik) wordt nadrukkelijk aanbevolen voor ouderen en mensen met bepaalde ziektes bv en je krijgt er gewoon een oproep voor in Nederland. Dat is redelijk opdringerig, ja.
Ik vind dat wel gek, want nogmaals zoveel helpt zo´n prik niet. Ze moeten van te voren een cocktail maken van de meest waarschijnlijke virae. Het is niet gegarandeerd de goede en daarbij muteert soort griepvirus gewoon ook nog een keer (of wat), dus je bent ook niet gegarandeerd beschermd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:39 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo gek, een heleboel mensen zullen er zonder die brief niet eens aan denken om zich te laten vaccineren. Gewoon bij het oud papier als je het niet wilt.
Leg eens uit?quote:
Dat weet ik niet, zoveel weet ik niet van scheikunde. En volgens mij zeg ik het niet helemaal goed, het thiomersal wordt door het lichaam omgezet in o.a. ethylkwik en dat heeft een halfwaardetijd van 7 dagen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:39 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kwik is kwik en dat is een metallisch, giftig element. Dat kan niet worden afgebroken. Weliswaar bedoel je dat hrt omgeven door een organische capsule zit en dat die dus afgebroken wordt?
Een garantie krijg je niet, nee. Maar als je werkt met mensen die nogal vatbaar zijn en die een hoge kans hebben om zo'n ziekte niet te overleven, is het nogal logisch om je in te laten enten. De kans dat je de ziekte overbrengt daalt namelijk wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:44 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik vind dat wel gek, want nogmaals zoveel helpt zo´n prik niet. Ze moeten van te voren een cocktail maken van de meest waarschijnlijke virae. Het is niet gegarandeerd de goede en daarbij muteert soort griepvirus gewoon ook nog een keer (of wat), dus je bent ook niet gegarandeerd beschermd.
Je vaccineert natuurlijk wel eigenlijk altijd al vooral voor het grotere plaatje omdat epidemiën nu eenmaal problemen met zich meebrengen, maar ik vind toch dat er meer voorlichting en vrijere keuzes kunnen blijven bij bepaalde vaccinaties.
[..]
Leg eens uit?
1 Ik heb al gezegd dat je vaccineert voor het grotere plaatje oftewel om epedemiën te voorkomen of te remmen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een garantie krijg je niet, nee. Maar als je werkt met mensen die nogal vatbaar zijn en die een hoge kans hebben om zo'n ziekte niet te overleven, is het nogal logisch om je in te laten enten. De kans dat je de ziekte overbrengt daalt namelijk wel.
De griepprik is heel iets anders dan DKTP of BMR vaccinatie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:54 schreef Alentejana het volgende:
[..]
1 Ik heb al gezegd dat je vaccineert voor het grotere plaatje oftewel om epedemiën te voorkomen of te remmen.
Dit is ook de reden waarom het eigenlijk wel belangrijk is bij de ziektes die (bijna) verdwenen zijn en dreigen terug te komen. Maar griep roei je niet uit wegens steeds muteren van het virus.
2 Feitelijk kan iedereen doodgaan aan de complicaties van griep.
3 Je kunt zelfs dood gaan aan de complicaties van griep als je ingeënt bent, omdat het virus kan muteren.
Ik ben trouwens zo´n mens dat extra vatbaar is en grotere kans op niet overleven en dat lukt me toch steeds weer zonder vaccinatie en ik werd dus ook gewoon ziek inclusief longontstekingen mét vaccinatie. Reden waarom ik het geld nu in mijn zak houdt.
Personen die in de zorg werken niet, hoor. En mensen die een verhoogd risico lopen om te overlijden ook niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:54 schreef Alentejana het volgende:
1 Ik heb al gezegd dat je vaccineert voor het grotere plaatje oftewel om epedemiën te voorkomen of te remmen.
Is het doel ook niet.quote:Dit is ook de reden waarom het eigenlijk wel belangrijk is bij de ziektes die (bijna) verdwenen zijn en dreigen terug te komen. Maar griep roei je niet uit wegens steeds muteren van het virus.
Serieus?quote:2 Feitelijk kan iedereen doodgaan aan de complicaties van griep.
3 Je kunt zelfs dood gaan aan de complicaties van griep als je ingeënt bent, omdat het virus kan muteren.
Geen enkel argument, derhalve. Waarmee ik niet zeg dat je je moet inenten. Mag je helemaal zlf weten. Maar kom dan niet hier verkondigen dat men meer aan voorlichting moet doen en minder moet pushen om in te enten, want dat heb je dus nog helemaal niet onderbouwd.quote:Ik ben trouwens zo´n mens dat extra vatbaar is en grotere kans op niet overleven en dat lukt me toch steeds weer zonder vaccinatie en ik werd dus ook gewoon ziek inclusief longontstekingenmét vaccinatie. Reden waarom ik het geld nu in mijn zak houdt.
Ja.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De griepprik is heel iets anders dan DKTP of BMR vaccinatie.
Enig idee in welke vaccins dat zit en of het aangegeven zal worden?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:47 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, zoveel weet ik niet van scheikunde. En volgens mij zeg ik het niet helemaal goed, het thiomersal wordt door het lichaam omgezet in o.a. ethylkwik en dat heeft een halfwaardetijd van 7 dagen.
Er is ook methylkwik met een halfwaardetijd van 50 dagen, dat wordt inderdaad als schadelijk gezien. Dat wordt nogal eens door elkaar gehaald, zie dit document voor de liefhebbers.
Ik probeer helemaal niemand ook maar ergens van te overtuigen. Ik geef alleen aan waar mijn mening vandaan komt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Personen die in de zorg werken niet, hoor. En mensen die een verhoogd risico lopen om te overlijden ook niet.
[..]
Is het doel ook niet.
[..]
Serieus?Is dat je argument om maar niet in te enten? Kansberekening, zoek het eens op.
[..]
Geen enkel argument, derhalve. Waarmee ik niet zeg dat je je moet inenten. Mag je helemaal zlf weten. Maar kom dan niet hier verkondigen dat men meer aan voorlichting moet doen en minder moet pushen om in te enten, want dat heb je dus nog helemaal niet onderbouwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |