Natuurlijke selectie is dan de domheid van de mens om tegen beter weten in een staat blindelings te vertrouwen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:16 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wat heeft natuurlijke selectie hiermee te maken? Gaat niet iedereen die aan het poliovirus blootgesteld wordt, die niet ingeënt is, óf verlamd óf dood?
En hoe was dat vroeger dan? Er staat mij niks bij dat je vroeger aan de mazelen kon sterven.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een zorgwekkende trend, 1 op de 200 kinderen die mazelen krijgt gaat er aan dood, en dat is een zeer langzame tragische dood.
Hebben we het nog niet over polio, difertie, tetanus...
Nou, probeer jij nu dan maar aan te geven waarom je zou aannemen dat in een vaccin geen schadelijke stoffen zitten?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Drogredenaties en klinklare onzin. Heeft werkelijk niks met "kritisch" of "rationeel" te maken..
Nou, probeer jij nu dan maar aan te geven waarom je zou aannemen dat in een vaccin geen schadelijke stoffen zitten?quote:
Zijn hier nou al eens cijfers van?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mag ik je er op wijzen dat de grootste groep niet-ineters in Nederland niet uit (streng gelovige) Christenen bestaat maar uit Antroposofen? Je weet wel.. die biologische Vrije School gezondheid freaken?
Ik heb het wel eens uitgerekend. Zoek even op hoeveel ouders hun kinderen niet enten. Zoek vervolgens op hoeveel Gereformeerden (want over die groep Christenen gaat het) we hebben. Dan zie je dat er vele malen meer mensen hun kinderen niet enten dan we Christenen in die kerk hebben. Bedenk dan nog even dat niet alle gereformeerden hun kinderen niet enten (de ruimdenkendere doen dat wel) en dat niet iedere Gereformeerde in de leeftijdsfase zit dat ze die keuze nu moeten maken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn hier nou al eens cijfers van?
Ik hoor het altijd maar als een feit geponeerd worden in dit soort topics, maar de data is nog niet voorbij gekomen.
Tja, zo kan je je vergissenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En hoe was dat vroeger dan? Er staat mij niks bij dat je vroeger aan de mazelen kon sterven.
Gouden griffel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef Monolith het volgende:
Dit is geen data, dit is gewoon geneuzel uit de losse pols. Daarbij zit in je deductische riedeltje de stompzinnige impliciete aanname dat als mensen niet inenten ze dit of op gereformeerde of op antroposofische gronden doen.
Kortom, je loopt gewoon maar wat te zwetsen.
Kijk, dat lijkt er al meer op.quote:
De kindersterfte lag voor het vaccinatietijdperk boven de 90%. Ook door mazelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En hoe was dat vroeger dan? Er staat mij niks bij dat je vroeger aan de mazelen kon sterven.
Maar het klopt gewoon niet. Eerst staat volgens het RIVM en later na berekeningen van trouw van RIVM gegevens.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk, dat lijkt er al meer op.
Bijzondere redenaties overigens, maar antroposofen sporen natuurlijk ook net zo min als gereformeerden.
Ah interessant, heeft Trouw daar nog op gereageerd. Ze bevestigen in ieder geval mijn opmerking dat er naast gereformeerden ook nog een hele hoop verschillende groepen seculiere mafklappers zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar het klopt gewoon niet. Eerst staat volgens het RIVM en later na berekeningen van trouw van RIVM gegevens.
Het bericht in Trouw is door vele media overgenomen en als je op google kijkt zijn dat de eerste resultaten, maar het RIVM ontkent dat de cijfers op hun conto geschreven kan worden.
https://twitter.com/geertg78/status/363653560623697920
en
https://www.facebook.com/rvp.vaccinaties/posts/560807343980220
Maar dat hoor je natuurlijk nooit meer.
Wanneer je bepaalde Amerikaanse blogs/sites volgt die nogal kritisch zijn jegens anti-vaxxers (zo heet dat daar), dan ligt het toch iets anders. Kinkhoest (whooping cough) is daar in bepaalde staten terug van weggeweest en dat is helemaal geen fijne ziekte. Verder blijkt dat, ook al heb je in het algemeen een hoge inentingsgraad, je lokaal toch onder het benodigde percentage kan zitten voor "herd immunity". Die moet trouwens behoorlijk hoog zijn voor mazelen (85-90% staat me bij).quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Baas in eigen lichaam en fuck al die bangmakers. Er overlijden jaarlijks tientallen kinderen door verdrinking en dan gaan we ook niet roepen dat we alle zwembaden/meertjes en rivieren gaan droogleggen. Leven brengt risico's met zich mee en de daadwerkelijke hoeveelheid kinderen die hieraan overlijden zijn dusdanig klein dat het op geen enkele manier dwang rechtvaardigt.
Inb4 gelul over kuddebescherming, want die is al tientallen jaren hoog genoeg en zal dat ook blijven.
Heb nog niks daarover kunnen vinden, de reactie van trouw daarop. Ik denk dat ze het stilzwijgend hebben laten gaan. Grappig om te zien dat echt overal de berichtgeving in trouw wordt overgenomen en het RIVM als bron wordt gebruikt. NRC, alles. Echt niemand die een redacteur het even laat checken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah interessant, heeft Trouw daar nog op gereageerd. Ze bevestigen in ieder geval mijn opmerking dat er naast gereformeerden ook nog een hele hoop verschillende groepen seculiere mafklappers zijn.
Maar het klopt dus wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef Monolith het volgende:
Dit is geen data, dit is gewoon geneuzel uit de losse pols. Daarbij zit in je deductische riedeltje de stompzinnige impliciete aanname dat als mensen niet inenten ze dit of op gereformeerde of op antroposofische gronden doen.
Kortom, je loopt gewoon maar wat te zwetsen.
Klopt, ik vond het ook al wat vreemd dat er werd gerept over 1 op de 5 gevaccineerden vanwege gereformeerde geloofsovertuiging en vervolgens doodleuk zonder te kwantificeren poneren dat er meer weigeraars op antroposofische gronden zouden zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Heb nog niks daarover kunnen vinden, de reactie van trouw daarop. Ik denk dat ze het stilzwijgend hebben laten gaan. Grappig om te zien dat echt overal de berichtgeving in trouw wordt overgenomen en het RIVM als bron wordt gebruikt. NRC, alles. Echt niemand die een redacteur het even laat checken.![]()
Wetenschap in kranten is niet voor niks vaak bedroevend en hoogstens een aanleiding om zelf het onderwerp in te duiken.
Het klopt dus ook nog niet eens als je even iets verder had gekeken dan je neus lang was.quote:
Door de schrijfstijl van het artikel ben ik ook verder gaan zoeken, want ergens merkte je dat het niet klopte.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, ik vond het ook al wat vreemd dat er werd gerept over 1 op de 5 gevaccineerden vanwege gereformeerde geloofsovertuiging en vervolgens doodleuk zonder te kwantificeren poneren dat er meer weigeraars op antroposofische gronden zouden zijn.
Nee, zeggen 2 bronnen RIVM en 2 bronnen met wat rekenwerk aan de hand van de wel beschikbare data.quote:
Wellicht heeft het in dit geval iets te maken met de kleur van het betreffende medium.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Door de schrijfstijl van het artikel ben ik ook verder gaan zoeken, want ergens merkte je dat het niet klopte.
Denk het wel. Net zoals de insteek van posts in dit topic door een aantal users.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht heeft het in dit geval iets te maken met de kleur van het betreffende medium.
De bron waar je je nu op baseert zegt 33% gereformeerden,33% Antroposofen en 33% anders. Nog steeds zijn de gereformeerden dus de minderheid terwijl ze van het domme klootjesvolk wel de Zwarte Piet krijgen toegespeeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het klopt dus ook nog niet eens als je even iets verder had gekeken dan je neus lang was.
Ik heb je vier bronnen gegeven. Hoeveel wil je er hebben??quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De bron waar je je nu op baseert zegt 33% gereformeerden,33% Antroposofen en 33% anders. Nog steeds zijn de gereformeerden dus de minderheid terwijl ze van het domme klootjesvolk wel de Zwarte Piet krijgen toegespeeld.
Ik heb het zelf dus eens op een andere manier uitgerekend. Kwam ik ook op meer Antroposofen dan op Bevindelijk Gereformeerden. Veel mensen maken de absurde fout om te denken dat het gaat om alle Christenen en ja, dat is een grote groep. Maar de Bevindelijk Gereformeerden zijn maar een splintergroep in Nederland. De exacte aantallen zijn moeilijk te achterhalen maar het zijn er ongeveer 220.980 en in de PKN die 290.000 leden heeft moet ook nog een deel zitten.
Ter vergelijking:
We hebben 825.000 moslims in Nederland
350.000 MOElanders
19.000 leerlingen volgden in 2007 Vrije School basisonderwijs.
Je hebt de laatste twee links van OotF niet echt gelezen of wel?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De bron waar je je nu op baseert zegt 33% gereformeerden,33% Antroposofen en 33% anders. Nog steeds zijn de gereformeerden dus de minderheid terwijl ze van het domme klootjesvolk wel de Zwarte Piet krijgen toegespeeld.
Het is helaas niet zo simpel. Het probleem is dat je niet alleen jezelf en je kinderen in een gevaarlijke situatie brengt, maar ook de samenleving, doordat de kudde-immuniteit in het gedrang raakt. Hoewel her recht op onaantastbaarheid voor moet blijven gaan, is het wel asociaal en moeten mensen hierop aangekeken worden. Het is iets als iemand die uit geloofsovertuiging links gaat rijden zonder dat je er iets aan kunt doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Toch wordt het vervelend wanneer er een klimaat ontstaan waarin het haast verboden lijkt om geen vaccinaties te willen (of op zijn minst niet alle vaccinaties)
Je zou het ook van een andere kant kunnen bekijken, namelijk dat de autoriteiten meer hun best moeten doen om aan te tonen dat vaccinnaties geen ernstige bijwerkingen hebben. Dat is productiever dan je op te winden over al dan niet irrationele zorgen van ouders. Ik beperk me nu even tot de groep ouders die op basis van ratio beslist om wel of niet hun kind te laten vaccinneren, de bijbelgordelgekkies zijn een geval apart.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:16 schreef mig72 het volgende:
[..]
Walgelijk.Kinderinentingen overslaan omdat het de gezondheid zou schaden.
Hoe precies dan?
Heb je hier een bron voor? Als je griep krijgt is dat toch een gemuteerd virus? Wat voor effect zou een vaccin hiertegen hebben?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:18 schreef Ouder1 het volgende:
Hierdoor denken veel mensen onterecht dat de griepprik 'niet werkt'.
Als je tegen de griep bent ingeënt en je toch een infectie oploopt dan verloopt de griep minder heftig en minder lang omdat het lichaam sneller en beter kan reageren.
Wellicht omdat je lichaam dan toch antistoffen aanmaakt die kunnen reageren tegen net wat andere virussen dan waarvoor de prik eigenlijk bedoeld was. Zie bijvoorbeeld hier voor een laagdrempelig artikeltje met experts:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Als je griep krijgt is dat toch een gemuteerd virus? Wat voor effect zou een vaccin hiertegen hebben?
quote:But even if it doesn't prevent illness in a particular person, the vaccine still can mitigate some of the symptoms.
"(Flu vaccines) are often of benefit because they can prevent some of the complications. It makes a more serious infection somewhat milder," Schaffner [chairman of the preventive medicine department at Vanderbilt University's School of Medicine] said.
1 op de 200? Hou toch op, 1 op de 10.000 zul je bedoelen, in landen als Nederland dus. In derde wereld-landen is het anders, maar dat is dan ook een geheel andere situatie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een zorgwekkende trend, 1 op de 200 kinderen die mazelen krijgt gaat er aan dood, en dat is een zeer langzame tragische dood.
Hebben we het nog niet over polio, difertie, tetanus...
Dat lijkt me sterk. Ten eerste spreekt Alex Jones geen Nederlands, en ten tweede heeft het weinig zin om in het Nederlands tegen Amerikaanse gezinnen te praten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:07 schreef NickGrouwen het volgende:
Alex jones zegt letterlijk dat hij op gezinnen afstapt en ze zegt om hun kinderen niet in the laten enten
Ja jeeje dan noem je ook wat.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, zo kan je je vergissen
Vroegah gingen er ook kinderen dood aan mazelen, tegenwoordig vooral in de derde wereld, ieder jaar honderduizenden
Dit kan echt van alles betekenen. 1000 jaar gelden was ook 'voor het vaccinatietijdperk' en lag de kindersterfte ook giga-hoog. Dat betekent nog niet dat alleen vaccinaties de kindersterfte heeft teruggebracht.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:36 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
De kindersterfte lag voor het vaccinatietijdperk boven de 90%. Ook door mazelen.
De niet-inenters willen graag terug naar die tijd, want 90 dode kinderen is beter dan 100 levende waarvan 1 autisme heeft. Ofzo.
Onzin natuurlijk, als ik je goed begrijp dan. Mijn fictieve kinderen die niet alle vaccinaties krijgen kunnen helemaal geen gevaar voor de andere kinderen zijn; de andere kinderen zijn immers toch gevaccineerd?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:24 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het is helaas niet zo simpel. Het probleem is dat je niet alleen jezelf en je kinderen in een gevaarlijke situatie brengt, maar ook de samenleving, doordat de kudde-immuniteit in het gedrang raakt. Hoewel her recht op onaantastbaarheid voor moet blijven gaan, is het wel asociaal en moeten mensen hierop aangekeken worden. Het is iets als iemand die uit geloofsovertuiging links gaat rijden zonder dat je er iets aan kunt doen.
Sorry hoor, maar dit is wel erg tang op varken.quote:Daarnaast is het gewoon zo'n flauwekul. Die mensen zien een kind een spuitje krijgen en een paar maanden later problemen krijgen en ze zien een verband dat vervolgens door geen enkel objectief onderzoek meer aangetast kan worden. Die kinderen krijgen gewoon vaak van die spuitjes op ongeveer de leeftijd dat bepaalde problemen als autisme doorgaans aan het licht komen. Een typisch geval van correlatie |= causatie. Maar de wetenschap, nee, daar hebben die mensen geen vertrouwen in, terwijl ze in hun auto stappen, onderweg even wat appen en twitteren, om vervolgens wat TV te gaan kijken op deze door homeopaten ontwikkelde apparaten,
Je had een tijdje terug de baarmoeder(hals)kankervaccinaties voor tienermeiden. De vaccins waren helemaal niet volledig getest en toch als een mak lammetje naar de arts om een spuitje te halen. In het verleden is het gebleken dat niet alle vaccins goed waren voor de mens. Zoals DES, toch (even geen zin om te googlen hoor)? EN wat dachten jullie van de Mexicaanse Groepvaccinaties een aantal jaren terug? Alsof we massaal ons daarvoor hebben laten inenten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zou het ook van een andere kant kunnen bekijken, namelijk dat de autoriteiten meer hun best moeten doen om aan te tonen dat vaccinnaties geen ernstige bijwerkingen hebben. Dat is productiever dan je op te winden over al dan niet irrationele zorgen van ouders. Ik beperk me nu even tot de groep ouders die op basis van ratio beslist om wel of niet hun kind te laten vaccinneren, de bijbelgordelgekkies zijn een geval apart.
Dat is niet echt veel op de wereldbevolkingquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:37 schreef mig72 het volgende:
[quote]
In 2011 stierven wereldwijd naar schatting 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen. Het gaat hierbij vooral om kinderen jonger dan 5 jaar. [5]
Nee, zo werkt dat niet. Vaccinaties werken voor een substantieel deel van de bevolking helaas niet. Omdat ze bij het grootste deel van de bevolking wel werken, heeft die sustantiele minderheid er geen last van, omdat die toch beschermd wordt door de kudde. Daarom is het van algemeen belang dat iedereen zich laat vaccineren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, als ik je goed begrijp dan. Mijn fictieve kinderen die niet alle vaccinaties krijgen kunnen helemaal geen gevaar voor de andere kinderen zijn; de andere kinderen zijn immers toch gevaccineerd?
Wat hebben fabrikanten en doktoren erbij te winnen mensen te injecteren met schadelijke stoffen? Precies, geen enkele. Dus wat is dan het meest waarschijnlijk, dat er wel of geen schadelijke stoffen inzitten? Precies, nou daarom neem ik dat aan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou, probeer jij nu dan maar aan te geven waarom je zou aannemen dat in een vaccin geen schadelijke stoffen zitten?
Klopt, je mag kudde-immuniteit en moderne geneeskunde en kennis hiervoor bedanken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is niet echt veel op de wereldbevolking
(verder was het wel shocking hoor)
Ik ben het wel met je eens over het belang van vaccinatie, daar niet van, maar aan de andere kant, ben ik het niet eens dat artsen, en professionals en fabrikanten altijd het beste voor hebben met de bevolking.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat hebben fabrikanten en doktoren erbij te winnen mensen te injecteren met schadelijke stoffen? Precies, geen enkele. Dus wat is dan het meest waarschijnlijk, dat er wel of geen schadelijke stoffen inzitten? Precies, nou daarom neem ik dat aan.
Dat autisme en vaccinaties dat is wel een probleem. Maar wel van een andere orde. De onderzoeker die heeft "aangetoond" dat er een relatie is tussen BMR-vaccinaties en autisme had dit onderzoek volledig uit zijn duim gezogen. Dit is vorig jaar ontdekt, waarop het artikel is teruggetrokken. Helaas is dit onderzoek 20 jaar geleden "uitgevoerd" en gepubliceerd. Gevolg is dat de afgelopen 20 jaar rijkelijk is geciteerd uit dit artikel en probeer dat nog maar eens terug te draaien...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:36 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
De kindersterfte lag voor het vaccinatietijdperk boven de 90%. Ook door mazelen.
De niet-inenters willen graag terug naar die tijd, want 90 dode kinderen is beter dan 100 levende waarvan 1 autisme heeft. Ofzo.
Dat mag je aannemen omdat vaccins die hier worden gebruikt uitvoerig worden getest voordat ze worden gebruikt. En waarom neem jij aan dat er wél schadelijke stoffen in zouden zitten?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou, probeer jij nu dan maar aan te geven waarom je zou aannemen dat in een vaccin geen schadelijke stoffen zitten?
Tijd van voor de vaccinaties.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja jeeje dan noem je ook wat.
Maar wat is overigens voor jou "vroegah"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |