abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143386812
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat heeft natuurlijke selectie hiermee te maken? Gaat niet iedereen die aan het poliovirus blootgesteld wordt, die niet ingeënt is, óf verlamd óf dood?
Natuurlijke selectie is dan de domheid van de mens om tegen beter weten in een staat blindelings te vertrouwen.
pi_143386856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een zorgwekkende trend, 1 op de 200 kinderen die mazelen krijgt gaat er aan dood, en dat is een zeer langzame tragische dood.
Hebben we het nog niet over polio, difertie, tetanus...
En hoe was dat vroeger dan? Er staat mij niks bij dat je vroeger aan de mazelen kon sterven.
pi_143386940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Drogredenaties en klinklare onzin. Heeft werkelijk niks met "kritisch" of "rationeel" te maken..
Nou, probeer jij nu dan maar aan te geven waarom je zou aannemen dat in een vaccin geen schadelijke stoffen zitten?
pi_143386964
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Beetje net als met chemtrails :')
Nou, probeer jij nu dan maar aan te geven waarom je zou aannemen dat in een vaccin geen schadelijke stoffen zitten?
pi_143387298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mag ik je er op wijzen dat de grootste groep niet-ineters in Nederland niet uit (streng gelovige) Christenen bestaat maar uit Antroposofen? Je weet wel.. die biologische Vrije School gezondheid freaken?
Zijn hier nou al eens cijfers van?
Ik hoor het altijd maar als een feit geponeerd worden in dit soort topics, maar de data is nog niet voorbij gekomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143387419
Wat zijn niet-ineters dan?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143387496
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zijn hier nou al eens cijfers van?
Ik hoor het altijd maar als een feit geponeerd worden in dit soort topics, maar de data is nog niet voorbij gekomen.
Ik heb het wel eens uitgerekend. Zoek even op hoeveel ouders hun kinderen niet enten. Zoek vervolgens op hoeveel Gereformeerden (want over die groep Christenen gaat het) we hebben. Dan zie je dat er vele malen meer mensen hun kinderen niet enten dan we Christenen in die kerk hebben. Bedenk dan nog even dat niet alle gereformeerden hun kinderen niet enten (de ruimdenkendere doen dat wel) en dat niet iedere Gereformeerde in de leeftijdsfase zit dat ze die keuze nu moeten maken.
Zoek vervolgens de mening van Antroposofen op over inenten.

Kind kan de was doen maar het kost wel even wat tijd.
pi_143387626
Dit is geen data, dit is gewoon geneuzel uit de losse pols. Daarbij zit in je deductische riedeltje de stompzinnige impliciete aanname dat als mensen niet inenten ze dit of op gereformeerde of op antroposofische gronden doen.
Kortom, je loopt gewoon maar wat te zwetsen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:23:51 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143387679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En hoe was dat vroeger dan? Er staat mij niks bij dat je vroeger aan de mazelen kon sterven.
Tja, zo kan je je vergissen
Vroegah gingen er ook kinderen dood aan mazelen, tegenwoordig vooral in de derde wereld, ieder jaar honderduizenden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143387695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef Monolith het volgende:
Dit is geen data, dit is gewoon geneuzel uit de losse pols. Daarbij zit in je deductische riedeltje de stompzinnige impliciete aanname dat als mensen niet inenten ze dit of op gereformeerde of op antroposofische gronden doen.
Gouden griffel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:27:01 #111
45206 Pietverdriet
pi_143387793
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Specularium op 14-08-2014 07:57:33 (Geen Trouw) ]
pi_143387974
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

-
Kijk, dat lijkt er al meer op.
Bijzondere redenaties overigens, maar antroposofen sporen natuurlijk ook net zo min als gereformeerden. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Specularium op 14-08-2014 07:57:42 ]
pi_143388178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

De kindersterfte lag voor het vaccinatietijdperk boven de 90%. Ook door mazelen.
De niet-inenters willen graag terug naar die tijd, want 90 dode kinderen is beter dan 100 levende waarvan 1 autisme heeft. Ofzo.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_143388199
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kijk, dat lijkt er al meer op.
Bijzondere redenaties overigens, maar antroposofen sporen natuurlijk ook net zo min als gereformeerden. :')
Maar het klopt gewoon niet. Eerst staat volgens het RIVM en later na berekeningen van trouw van RIVM gegevens.

Het bericht in Trouw is door vele media overgenomen en als je op google kijkt zijn dat de eerste resultaten, maar het RIVM ontkent dat de cijfers op hun conto geschreven kan worden.

https://twitter.com/geertg78/status/363653560623697920

en

https://www.facebook.com/rvp.vaccinaties/posts/560807343980220

Maar dat hoor je natuurlijk nooit meer.

edit: Uit http://www.skepsis.nl/blo(...)ht4september2013.pdf blijkt het ook niet echt. Men weet het niet, dus doet er geen uitspraken over. Maar krijg dat bericht maar eens uit de hoofden van mensen.

en als je de redenatielijn van Ouder1 wat beter uitwerkt blijkt er ook geen aanwijzing te zijn voor die claim. http://fallacyhunting.wor(...)tieken-antroposofen/

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 19:41:50 ]
pi_143388401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Maar het klopt gewoon niet. Eerst staat volgens het RIVM en later na berekeningen van trouw van RIVM gegevens.

Het bericht in Trouw is door vele media overgenomen en als je op google kijkt zijn dat de eerste resultaten, maar het RIVM ontkent dat de cijfers op hun conto geschreven kan worden.

https://twitter.com/geertg78/status/363653560623697920

en

https://www.facebook.com/rvp.vaccinaties/posts/560807343980220

Maar dat hoor je natuurlijk nooit meer.
Ah interessant, heeft Trouw daar nog op gereageerd. Ze bevestigen in ieder geval mijn opmerking dat er naast gereformeerden ook nog een hele hoop verschillende groepen seculiere mafklappers zijn. :P
pi_143388408
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]
Baas in eigen lichaam en fuck al die bangmakers. Er overlijden jaarlijks tientallen kinderen door verdrinking en dan gaan we ook niet roepen dat we alle zwembaden/meertjes en rivieren gaan droogleggen. Leven brengt risico's met zich mee en de daadwerkelijke hoeveelheid kinderen die hieraan overlijden zijn dusdanig klein dat het op geen enkele manier dwang rechtvaardigt.

Inb4 gelul over kuddebescherming, want die is al tientallen jaren hoog genoeg en zal dat ook blijven.
Wanneer je bepaalde Amerikaanse blogs/sites volgt die nogal kritisch zijn jegens anti-vaxxers (zo heet dat daar), dan ligt het toch iets anders. Kinkhoest (whooping cough) is daar in bepaalde staten terug van weggeweest en dat is helemaal geen fijne ziekte. Verder blijkt dat, ook al heb je in het algemeen een hoge inentingsgraad, je lokaal toch onder het benodigde percentage kan zitten voor "herd immunity". Die moet trouwens behoorlijk hoog zijn voor mazelen (85-90% staat me bij).

Bij mazelen is er een kleine, maar gezien de aantallen, significante, kans op complicaties en die kunnen wel degelijk voor overlijden of zware ziekte zorgen. Mijns inziens is het de verantwoordelijkheid van de ouders naar de rest van de maatschappij om de inentingsgraad hoog te houden, en is het erg egoïstisch om te denken dat je zonder kan. Het idee dat vaccins dubieuze nevenwerkingen hebben is allang ontkracht, en als je daar nog in gelooft moet je je na laten kijken. Ik zou alleen wel vaccins beperken tot de belangrijke ziektes en voor zoiets als griep het optioneel houden, daartegen heeft het toch een beperkte werking.
pi_143388629
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah interessant, heeft Trouw daar nog op gereageerd. Ze bevestigen in ieder geval mijn opmerking dat er naast gereformeerden ook nog een hele hoop verschillende groepen seculiere mafklappers zijn. :P
Heb nog niks daarover kunnen vinden, de reactie van trouw daarop. Ik denk dat ze het stilzwijgend hebben laten gaan. Grappig om te zien dat echt overal de berichtgeving in trouw wordt overgenomen en het RIVM als bron wordt gebruikt. NRC, alles. Echt niemand die een redacteur het even laat checken. :')

Wetenschap in kranten is niet voor niks vaak bedroevend en hoogstens een aanleiding om zelf het onderwerp in te duiken.

Overigens verwacht ik dat in een volgende discussie trouw wel weer zal opduiken als bron voor de claim dat het vooral antroposofen zijn. Dat krijg je er niet meer makkelijk uit.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 19:48:53 ]
pi_143388694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef Monolith het volgende:
Maar het klopt dus wel. ~O>
pi_143388746
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Heb nog niks daarover kunnen vinden, de reactie van trouw daarop. Ik denk dat ze het stilzwijgend hebben laten gaan. Grappig om te zien dat echt overal de berichtgeving in trouw wordt overgenomen en het RIVM als bron wordt gebruikt. NRC, alles. Echt niemand die een redacteur het even laat checken. :')

Wetenschap in kranten is niet voor niks vaak bedroevend en hoogstens een aanleiding om zelf het onderwerp in te duiken.
Klopt, ik vond het ook al wat vreemd dat er werd gerept over 1 op de 5 gevaccineerden vanwege gereformeerde geloofsovertuiging en vervolgens doodleuk zonder te kwantificeren poneren dat er meer weigeraars op antroposofische gronden zouden zijn.
pi_143388772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het klopt dus ook nog niet eens als je even iets verder had gekeken dan je neus lang was.
pi_143388786
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, ik vond het ook al wat vreemd dat er werd gerept over 1 op de 5 gevaccineerden vanwege gereformeerde geloofsovertuiging en vervolgens doodleuk zonder te kwantificeren poneren dat er meer weigeraars op antroposofische gronden zouden zijn.
Door de schrijfstijl van het artikel ben ik ook verder gaan zoeken, want ergens merkte je dat het niet klopte.
pi_143388818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, zeggen 2 bronnen RIVM en 2 bronnen met wat rekenwerk aan de hand van de wel beschikbare data.
pi_143389013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Door de schrijfstijl van het artikel ben ik ook verder gaan zoeken, want ergens merkte je dat het niet klopte.
Wellicht heeft het in dit geval iets te maken met de kleur van het betreffende medium.
pi_143389855
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wellicht heeft het in dit geval iets te maken met de kleur van het betreffende medium.
Denk het wel. Net zoals de insteek van posts in dit topic door een aantal users.
pi_143389866
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het klopt dus ook nog niet eens als je even iets verder had gekeken dan je neus lang was.
De bron waar je je nu op baseert zegt 33% gereformeerden,33% Antroposofen en 33% anders. Nog steeds zijn de gereformeerden dus de minderheid terwijl ze van het domme klootjesvolk wel de Zwarte Piet krijgen toegespeeld.

Ik heb het zelf dus eens op een andere manier uitgerekend. Kwam ik ook op meer Antroposofen dan op Bevindelijk Gereformeerden. Veel mensen maken de absurde fout om te denken dat het gaat om alle Christenen en ja, dat is een grote groep. Maar de Bevindelijk Gereformeerden zijn maar een splintergroep in Nederland. De exacte aantallen zijn moeilijk te achterhalen maar het zijn er ongeveer 220.980 en in de PKN die 290.000 leden heeft moet ook nog een deel zitten.

Ter vergelijking:
We hebben 825.000 moslims in Nederland
350.000 MOElanders

19.000 leerlingen volgden in 2007 Vrije School basisonderwijs.
pi_143389955
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De bron waar je je nu op baseert zegt 33% gereformeerden,33% Antroposofen en 33% anders. Nog steeds zijn de gereformeerden dus de minderheid terwijl ze van het domme klootjesvolk wel de Zwarte Piet krijgen toegespeeld.

Ik heb het zelf dus eens op een andere manier uitgerekend. Kwam ik ook op meer Antroposofen dan op Bevindelijk Gereformeerden. Veel mensen maken de absurde fout om te denken dat het gaat om alle Christenen en ja, dat is een grote groep. Maar de Bevindelijk Gereformeerden zijn maar een splintergroep in Nederland. De exacte aantallen zijn moeilijk te achterhalen maar het zijn er ongeveer 220.980 en in de PKN die 290.000 leden heeft moet ook nog een deel zitten.

Ter vergelijking:
We hebben 825.000 moslims in Nederland
350.000 MOElanders

19.000 leerlingen volgden in 2007 Vrije School basisonderwijs.
Ik heb je vier bronnen gegeven. Hoeveel wil je er hebben??

Daarnaast, hoe kom je bij de PKN?
pi_143390014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je hebt de laatste twee links van OotF niet echt gelezen of wel?
pi_143390054
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Toch wordt het vervelend wanneer er een klimaat ontstaan waarin het haast verboden lijkt om geen vaccinaties te willen (of op zijn minst niet alle vaccinaties)
Het is helaas niet zo simpel. Het probleem is dat je niet alleen jezelf en je kinderen in een gevaarlijke situatie brengt, maar ook de samenleving, doordat de kudde-immuniteit in het gedrang raakt. Hoewel her recht op onaantastbaarheid voor moet blijven gaan, is het wel asociaal en moeten mensen hierop aangekeken worden. Het is iets als iemand die uit geloofsovertuiging links gaat rijden zonder dat je er iets aan kunt doen.

Daarnaast is het gewoon zo'n flauwekul. Die mensen zien een kind een spuitje krijgen en een paar maanden later problemen krijgen en ze zien een verband dat vervolgens door geen enkel objectief onderzoek meer aangetast kan worden. Die kinderen krijgen gewoon vaak van die spuitjes op ongeveer de leeftijd dat bepaalde problemen als autisme doorgaans aan het licht komen. Een typisch geval van correlatie |= causatie. Maar de wetenschap, nee, daar hebben die mensen geen vertrouwen in, terwijl ze in hun auto stappen, onderweg even wat appen en twitteren, om vervolgens wat TV te gaan kijken op deze door homeopaten ontwikkelde apparaten,
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_143392291
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Walgelijk. :') Kinderinentingen overslaan omdat het de gezondheid zou schaden. :') Hoe precies dan?
Je zou het ook van een andere kant kunnen bekijken, namelijk dat de autoriteiten meer hun best moeten doen om aan te tonen dat vaccinnaties geen ernstige bijwerkingen hebben. Dat is productiever dan je op te winden over al dan niet irrationele zorgen van ouders. Ik beperk me nu even tot de groep ouders die op basis van ratio beslist om wel of niet hun kind te laten vaccinneren, de bijbelgordelgekkies zijn een geval apart. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143392397
De overheid kan wel van alles doen, maar het gros van de weerstand tegen vaccins vindt haar oorsprong nou niet bepaald in de serieuze, rationele kijk op de beschikbare wetenschappelijke data en bijbehorende analyse.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 13-08-2014 21:38:34 ]
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:37:56 #131
430880 mig72
De Professional
pi_143393042
[quote]

Er is geen behandeling tegen mazelen. Na 1 week verdwijnen de symptomen van mazelen meestal weer spontaan. Als er complicaties optreden zijn medicijnen en/of ziekenhuisopname nodig.

Complicaties

Bij 10 tot 20% van de gevallen treden complicaties op, zoals middenoorontsteking of longontsteking. Bij 1 op de 1.000 gevallen treedt een zeer gevreesde complicatie op, namelijk hersenontsteking. Een patiënt kan dan bijvoorbeeld in coma raken. [2]

Zeldzamer is de subacute scleroserende panencefalitis,die wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie in de hersenen.

Een ernstige complicatie kan tot overlijden van de patiënt leiden. Hersenontsteking kan ook blijvende schade opleveren.

Voor 1-2 per 1000 patiënten loopt een mazeleninfectie dodelijk af. De sterfte aan mazelen in een ontwikkelingsland als Nigeria is met 5-10% [3] veel hoger dan in een land als Duitsland, waar sinds het jaar 2000 ongeveer 1 op 10.000 geinfecteerden [4] (dat is 1 à 2 personen per jaar) aan mazelen stierf.

In 2011 stierven wereldwijd naar schatting 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen. Het gaat hierbij vooral om kinderen jonger dan 5 jaar. [5]

Ten gevolge van ondervoeding is de mortaliteit het hoogst bij kinderen uit ontwikkelingslanden, vooral in delen van Afrika en Azië. [6] Tussen 2000 en 2011 daalde de mortaliteit met 71% door gerichte vaccinatiecampagnes. [7]

Het is mogelijk zich te laten vaccineren met het BMR-vaccin (bof,mazelen, rodehond). De vaccinatie is sinds 1976 opgenomen in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma (14 maanden en 9 jaar), dat uitgevoerd wordt door de Jeugdgezondheidszorg (consultatiebureaus en GGD’s). In het Vlaamse vaccinatieprogramma van Kind en Gezin raadt men vaccinatie aan op een leeftijd van 12 maanden en een tweede keer op een leeftijd tussen 10 en 13 jaar. Het vaccin beschermt voor 85% na de eerste vaccinatie [8] en voor 97% na het tweede vaccin.

Het vaccin biedt ook nog bescherming als het binnen 3 dagen na contact met mazelen wordt toegediend.

95 procent van de Nederlandse bevolking is sinds 1976 gevaccineerd; de vaccinatiegraad geldt als ‘hoog’.

In ontwikkelingslanden wordt aangeraden om kinderen met mazelen vitamine A te geven. Dit verkleint de kans op blindheid en reduceert de sterfte aan mazelen met 50%.

Bijwerkingen van de BMR-vaccinatie

De BMR-inenting geeft meestal weinig bijwerkingen. Als ze voorkomen, zijn ze mild en duren ze kort. Bijwerkingen beginnen pas 5 tot 12 dagen na de vaccinatie.

1 op de 10 tot 20 kinderen wordt na de eerste BMR-prik hangerig,krijgt koorts en/of huiduitslag. Dat duurt meestal 1 of 2 dagen. Sommige kinderen krijgen hoge koorts en heftige huiduitslag. Bij heel hoge koorts kunnen sommige kinderen koortsstuipen krijgen. Dat gebeurt bij 1 op de 5000 tot 10.000 kinderen. Heel zelden komt een tekort aan bloedplaatjes voor. Dat is bij 1 op de 25.000 kinderen en gaat vanzelf weer over. Zeer zelden krijgen kinderen gewrichtsklachten. Ook die gaan vanzelf weer over. Bij volwassen komt dit vaker voor. Na de tweede BMR-prik zijn er bijna nooit klachten.

Omdat het BMR-vaccin een levend verzwakt vaccin is, mag het niet aan zwangere vrouwen worden gegeven. Vrouwen moeten tot vier weken na een BMR-vaccinatie voorkomen dat zij zwanger worden. [9]

[quote]

Waarom zou je je kinderen deze ziekte willen aandoen? En onnodig lijden. Zie dat kindje in de foto, er is geen behandeling. Je hoopt dat het weer over gaat. Terwijl de uiterste lichte bijwerkingen van het vaccin altijd over gaan en duren maar kort.

Ga je dan jezelf/je kinderen nooit tegen rabiës vaccineren? :') Als je dat eenmaal oploopt loopt het altijd fataal af. 100% van de gevallen = pijnlijke dood.

Al die ellende op basis van een foutief geïnterpreteerd geloof? Serieus?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:48:39 #132
430880 mig72
De Professional
pi_143393506
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:18 schreef Ouder1 het volgende:

Hierdoor denken veel mensen onterecht dat de griepprik 'niet werkt'.

Als je tegen de griep bent ingeënt en je toch een infectie oploopt dan verloopt de griep minder heftig en minder lang omdat het lichaam sneller en beter kan reageren.
Heb je hier een bron voor? Als je griep krijgt is dat toch een gemuteerd virus? Wat voor effect zou een vaccin hiertegen hebben?
pi_143394660
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef mig72 het volgende:

[..]

Heb je hier een bron voor? Als je griep krijgt is dat toch een gemuteerd virus? Wat voor effect zou een vaccin hiertegen hebben?
Wellicht omdat je lichaam dan toch antistoffen aanmaakt die kunnen reageren tegen net wat andere virussen dan waarvoor de prik eigenlijk bedoeld was. Zie bijvoorbeeld hier voor een laagdrempelig artikeltje met experts:

http://edition.cnn.com/20(...)ccine-effectiveness/

quote:
But even if it doesn't prevent illness in a particular person, the vaccine still can mitigate some of the symptoms.
"(Flu vaccines) are often of benefit because they can prevent some of the complications. It makes a more serious infection somewhat milder," Schaffner [chairman of the preventive medicine department at Vanderbilt University's School of Medicine] said.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:29:57 #134
45206 Pietverdriet
pi_143395399
Mensen die hun kinderen niet vaccineren om niet medische redenen zou je gewoon de rekening zelf moeten laten betalen.
Maar de kinderen blijven het slachtoffer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:19:11 #135
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_143397716
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een zorgwekkende trend, 1 op de 200 kinderen die mazelen krijgt gaat er aan dood, en dat is een zeer langzame tragische dood.
Hebben we het nog niet over polio, difertie, tetanus...
1 op de 200? Hou toch op, 1 op de 10.000 zul je bedoelen, in landen als Nederland dus. In derde wereld-landen is het anders, maar dat is dan ook een geheel andere situatie.

Over de andere ziekten heb ik niets nagezocht, dit betreft alleen mazelen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_143399607
Alex jones zegt letterlijk dat hij op gezinnen afstapt en ze zegt om hun kinderen niet in the laten enten
pi_143399983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:07 schreef NickGrouwen het volgende:
Alex jones zegt letterlijk dat hij op gezinnen afstapt en ze zegt om hun kinderen niet in the laten enten
Dat lijkt me sterk. Ten eerste spreekt Alex Jones geen Nederlands, en ten tweede heeft het weinig zin om in het Nederlands tegen Amerikaanse gezinnen te praten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143401264
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, zo kan je je vergissen
Vroegah gingen er ook kinderen dood aan mazelen, tegenwoordig vooral in de derde wereld, ieder jaar honderduizenden
Ja jeeje dan noem je ook wat.
Maar wat is overigens voor jou "vroegah"?
pi_143401283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

De kindersterfte lag voor het vaccinatietijdperk boven de 90%. Ook door mazelen.
De niet-inenters willen graag terug naar die tijd, want 90 dode kinderen is beter dan 100 levende waarvan 1 autisme heeft. Ofzo.
Dit kan echt van alles betekenen. 1000 jaar gelden was ook 'voor het vaccinatietijdperk' en lag de kindersterfte ook giga-hoog. Dat betekent nog niet dat alleen vaccinaties de kindersterfte heeft teruggebracht.
Dus over welke jaren etc heb je het? En welke regio's? En hoe weet je dat er geen andere factoren meespeelden aan kindersterfte?
pi_143401306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:24 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het is helaas niet zo simpel. Het probleem is dat je niet alleen jezelf en je kinderen in een gevaarlijke situatie brengt, maar ook de samenleving, doordat de kudde-immuniteit in het gedrang raakt. Hoewel her recht op onaantastbaarheid voor moet blijven gaan, is het wel asociaal en moeten mensen hierop aangekeken worden. Het is iets als iemand die uit geloofsovertuiging links gaat rijden zonder dat je er iets aan kunt doen.
Onzin natuurlijk, als ik je goed begrijp dan. Mijn fictieve kinderen die niet alle vaccinaties krijgen kunnen helemaal geen gevaar voor de andere kinderen zijn; de andere kinderen zijn immers toch gevaccineerd?
quote:
Daarnaast is het gewoon zo'n flauwekul. Die mensen zien een kind een spuitje krijgen en een paar maanden later problemen krijgen en ze zien een verband dat vervolgens door geen enkel objectief onderzoek meer aangetast kan worden. Die kinderen krijgen gewoon vaak van die spuitjes op ongeveer de leeftijd dat bepaalde problemen als autisme doorgaans aan het licht komen. Een typisch geval van correlatie |= causatie. Maar de wetenschap, nee, daar hebben die mensen geen vertrouwen in, terwijl ze in hun auto stappen, onderweg even wat appen en twitteren, om vervolgens wat TV te gaan kijken op deze door homeopaten ontwikkelde apparaten,
Sorry hoor, maar dit is wel erg tang op varken.
Een vaccinatie is namelijk nog geen technologie.
pi_143401348
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je zou het ook van een andere kant kunnen bekijken, namelijk dat de autoriteiten meer hun best moeten doen om aan te tonen dat vaccinnaties geen ernstige bijwerkingen hebben. Dat is productiever dan je op te winden over al dan niet irrationele zorgen van ouders. Ik beperk me nu even tot de groep ouders die op basis van ratio beslist om wel of niet hun kind te laten vaccinneren, de bijbelgordelgekkies zijn een geval apart. ;)
Je had een tijdje terug de baarmoeder(hals)kankervaccinaties voor tienermeiden. De vaccins waren helemaal niet volledig getest en toch als een mak lammetje naar de arts om een spuitje te halen. In het verleden is het gebleken dat niet alle vaccins goed waren voor de mens. Zoals DES, toch (even geen zin om te googlen hoor)? EN wat dachten jullie van de Mexicaanse Groepvaccinaties een aantal jaren terug? Alsof we massaal ons daarvoor hebben laten inenten.
Mensen/ouders horen nooit hun hersenen uit te zetten en blindelings op anderen te vertrouwen, zeker niet wanneer het de staat betreft. Genoeg politici/filosofen uit het verleden die ons daarvoor waarschuwen. Er is niks mis met het per situatie bekijken, lijkt mij en dan te oordelen of het wel of niet verstandig is. Zoals geen vaccinatie voor waterpokken, maar wel voor polio.
pi_143401391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:37 schreef mig72 het volgende:
[quote]

In 2011 stierven wereldwijd naar schatting 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen. Het gaat hierbij vooral om kinderen jonger dan 5 jaar. [5]

Dat is niet echt veel op de wereldbevolking

(verder was het wel shocking hoor)
pi_143401457
Weer dat gezeik over vaccinatie en autisme :') En wat dan nog, zou vaccinatie autisme veroorzaken.. Iedereen zeikt om aandacht tegenwoordig, een paar extra, daar maakt weinig uit.

Bovendien is een autist zo goed als iemand anders dat is, autisten interpreteren de wereld net even anders dan zij dat doen. En ook dat maakt weinig uit; een extra beetje inzicht en reikwijdte tot out-of-the-box-denken is nooit verkeerd.

edit--
sorry pagina 3-mensen, ik zat nog vast op pagina 1.
Google is your friend, abuse your friends
pi_143402940
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, als ik je goed begrijp dan. Mijn fictieve kinderen die niet alle vaccinaties krijgen kunnen helemaal geen gevaar voor de andere kinderen zijn; de andere kinderen zijn immers toch gevaccineerd?

Nee, zo werkt dat niet. Vaccinaties werken voor een substantieel deel van de bevolking helaas niet. Omdat ze bij het grootste deel van de bevolking wel werken, heeft die sustantiele minderheid er geen last van, omdat die toch beschermd wordt door de kudde. Daarom is het van algemeen belang dat iedereen zich laat vaccineren.

Zie voor een korte uitleg bijvoorbeeld (met name de derde alinea van) deze blog (van een wetenschapper): http://scienceblogs.com/e(...)-action-hpv-vaccine/

Volgende keer dus toch even verder kijken dan je neus lang is.
pi_143402967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat hebben fabrikanten en doktoren erbij te winnen mensen te injecteren met schadelijke stoffen? Precies, geen enkele. Dus wat is dan het meest waarschijnlijk, dat er wel of geen schadelijke stoffen inzitten? Precies, nou daarom neem ik dat aan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 14 augustus 2014 @ 07:50:41 #146
430880 mig72
De Professional
pi_143403008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is niet echt veel op de wereldbevolking

(verder was het wel shocking hoor)
Klopt, je mag kudde-immuniteit en moderne geneeskunde en kennis hiervoor bedanken.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 08:02:37 #147
430880 mig72
De Professional
pi_143403080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 07:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat hebben fabrikanten en doktoren erbij te winnen mensen te injecteren met schadelijke stoffen? Precies, geen enkele. Dus wat is dan het meest waarschijnlijk, dat er wel of geen schadelijke stoffen inzitten? Precies, nou daarom neem ik dat aan.
Ik ben het wel met je eens over het belang van vaccinatie, daar niet van, maar aan de andere kant, ben ik het niet eens dat artsen, en professionals en fabrikanten altijd het beste voor hebben met de bevolking.

Een voorbeeld hiervan is de Amerikaanse BigFarma. Ze willen allerlei dubieuze rommel zo veel mogelijk verkopen en schuwen daarbij niet voor fake diagnoses te stellen, lage drempelvoorwaarden te hanteren, en geen acht te slaan op vreselijke bijwerkingen zoals diabetes, hartritmestoornisden, verlamming of zelfs de dood van patiënten tot gevolg. De industrie is een miljardenindustrie en omzet gaat voor alles. Ze zijn niet meer bang voor de kleine man en zijn rechtszaken, in het slechtste geval betalen ze hem of zijn nabestaanden gewoon om zijn mond te houden voorzover de schuld überhaupt bij hen gelegd wordt, aangezien ze een redelijke mate van bescherming genieten . Ze kopen zelfs parlementariers om door hun verkiezingscampagnes te financieren en hebben een machtige lobby in Washington waardoor ze vrijwel alle drugs door de VWA goedgekeurd kunnen krijgen.

Als je het zo bekijkt, staan ze lang niet altijd aan onze kant, los van de vaccinatiekwestie.

[ Bericht 0% gewijzigd door mig72 op 14-08-2014 08:08:57 ]
pi_143403365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat autisme en vaccinaties dat is wel een probleem. Maar wel van een andere orde. De onderzoeker die heeft "aangetoond" dat er een relatie is tussen BMR-vaccinaties en autisme had dit onderzoek volledig uit zijn duim gezogen. Dit is vorig jaar ontdekt, waarop het artikel is teruggetrokken. Helaas is dit onderzoek 20 jaar geleden "uitgevoerd" en gepubliceerd. Gevolg is dat de afgelopen 20 jaar rijkelijk is geciteerd uit dit artikel en probeer dat nog maar eens terug te draaien...

De man is helaas niet aangeklaagd voor moord. Hij heeft het leven van verschillende kinderen op zijn naam staan omdat ouders te bang zijn geworden om hun kinderen in te enten. De schade is enorm omdat hij wat uit zijn duim heeft staan zuigen.
pi_143403597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat mag je aannemen omdat vaccins die hier worden gebruikt uitvoerig worden getest voordat ze worden gebruikt. En waarom neem jij aan dat er wél schadelijke stoffen in zouden zitten?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:02:23 #150
45206 Pietverdriet
pi_143403687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja jeeje dan noem je ook wat.
Maar wat is overigens voor jou "vroegah"?
Tijd van voor de vaccinaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')