abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143273821
OP:

----------------------------------------------------------------------
quote:
Het is zaak om voor 10 augustus nog even bier, chips en misschien popcorn te scoren bij de lokale supermarkt. In navolging van de zogenoemde 'ISIS-mars' in Den Haag, is er nu een groep Hagenezen (of zijn het Hagenaars?) die een Anti-Isismars gaan houden.

Veel Hagenezen zijn namelijk verbolgen over het feit dat in hun stad rechts-radicale moslimgekkies zoveel ruimte krijgen om hun volkomen bezopen denkbeelden te propageren. De groep wil 10 augustus in de Schilderswijk duidelijk maken dat de 'Sharia-driehoek' nog steeds gewoon Nederlands grondgebied is, waar de Nederlandse wet geldt. En datdiscriminerende en xenofobische regeltjes zoals ze ooit door een schizofrene profeet bedacht zijn, daar geen enkele invloed horen te hebben. Tevens is de groep niet te spreken over de houding van Burgervader van Aertsen, die geen kwaad zag in een demonstratie waarin oproepen werden gedaan tot genocide en de antisemitische uitlatingen niet van de lucht waren.

"Het is tijd dat autochtone Nederlanders hun stem laten horen", aldus iniatiefnemer Patrick Schouten. "Er wordt radicale moslims niets in de weg gelegd om hun haat te kunnen propageren."

Om de oproep lekker breed uit te dragen, heeft Schouten een Facebookpagina aangemaakt met de klinkende naam 'Pro Patria'. Naar verluidt zijn er tot nu toe 200 tot 300 aanmeldingen. Een deel hiervan bestaat uit aanhang van ADO Den Haag, een club waar ook meer dan eens antisemitische spreekkoren ten horen gebracht zijn.
Bron: FOK!
pi_143273848
quote:
Okee, blijkbaar moet dit bij onze Nederlandse moslimbroeders dan ook nog indalen...
I´m back.
pi_143273864
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moedig van hem idd. Maar daarom toch des te noodzakelijker voor de gematigde moslims ten onzent, om een demonstratie te houden hier, om die moslims die daar dreigen te worden uitgemoord te steunen?
Ik zie dus alleen die Koerden anti-Isis demonstratie, en die is direct gelinkt aan het feit dat die Koeridische deelstaat onder vuur ligt door Isis.
Ik zie dus ook geen algehele fatwah tegen Isis, zoals toen tegen Rushdie, alleen nu terecht.
Misschien vragen aan onze regering om die moslims daar steun te leveren?
Ja, VS kan nu weer de kastanjes uit het vuur halen voor veel moslims, maar veel dankbaarheid zal dat niet oogsten voor grote satan VS...
Je weet dat het iran was die die fatwa tegen rushdie de wereld in gooide? Ga je nu ook beweren dat iran niets tegen isis doet?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143273865
"wij zijn nederland, wij zijn nederland" roepen ze in de schilderswijk :') dat tuig moet blij zijn dat ze de wijk nog levend hebben kunnen verlaten :D

http://www.regio15.nl/act(...)patria-demo-ingekort
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143273892
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, blijkbaar moet dit bij onze Nederlandse moslimbroeders dan ook nog indalen...
Nee, dat is al ingedaald. De steun voor isis is niet breed gedragen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143273903
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Slayage het volgende:
"wij zijn nederland, wij zijn nederland" roepen ze in de schilderswijk :') dat tuig moet blij zijn dat ze de wijk nog levend hebben kunnen verlaten :D

Waarom is het tuig?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_143273951
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef erodome het volgende: [..] Isis is begonnen als splintergroepje dat verzet pleegde, eerst tegen maliki en daarna tegen assad. Mensen steunde toen isis omdat ze dat verzet deden, toen duidelijk werd dat isis ook daar stevig van leer trok verloren ze al heel wat steun, alhoewel mensen tegen maliki en assad bleven. Toen ze het kalifaat uitriepen hebben ze hun kaarten verspeeld onder de meeste moslims, toen werd goedpraterij en propaganda geroep niet meer geaccepteerd en nu komt de meeste anti isis propaganda uit de islamitische wereld.
Nee, lees de Wikipedia pagina ze ontstonden als 'verzet' tegen Amerikaanse troepen in Irak. Al vanaf het begin was hun ideologie duidelijk. Ook alleen hun 'verzet' steunen is walgelijk gezien Assad en Maliki vele malen beter zijn dan ISIS.
pi_143273965
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:51 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Waarom is het tuig?
nazis/fascisten/racisten daarom :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143273966
quote:

Ik vind dit een zeer vreemde opmerking. Kun je misschien wat meer uitleggen wat je bedoelt?

quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat het een nazi-demonstratie was?
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:53:33 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_143274002
quote:

[..]

De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_143274010
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat het iran was die die fatwa tegen rushdie de wereld in gooide? Ga je nu ook beweren dat iran niets tegen isis doet?
Het gaat om de fatwah.
Maakt een moslim geen reet uit van wie, moslims zijn allemaal broeders van elkaar door de oemma.
Overigens ik weet niet precies of wat je eerder postte precies onder de noemer fatwah geplaatst kan worden, daarbij heeft meneer het erover dat het allemaal een grote samenzwering is.... van wat werd niet duidelijk. Van de Joden misschien?
I´m back.
pi_143274023
quote:
5s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik vind dit een zeer vreemde opmerking. Kun je misschien wat meer uitleggen wat je bedoelt?
tatas komen in de schilderswijk beweren dat zij nederland zijn, suggererend dat de wijk niet nederland is w/
-Rabia Al-Basri
pi_143274031
quote:

Veel ISIS aanhangers zitten hier zeg.
pi_143274060
quote:
5s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef Drxx het volgende:
[..]

Hoe kom jij erbij dat het een nazi-demonstratie was?
was op voorhand al duidelijk, maar ze hebben het bewezen vanmiddag ;)
-Rabia Al-Basri
pi_143274078
quote:
15s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Geen zorgen, vijandelijke FOK! usernames worden bewaard voor bijltjesdag
pi_143274090
quote:
15s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef oksel12 het volgende:

[..]

ik heb er geen gespot nog in dit topic :O
-Rabia Al-Basri
pi_143274109
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is mijn stijl ook niet, maar het waren volgens mij geen nazi's.
Wat veel kwalijker is, is dat tuig wat de confrontatie zocht.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nti-ISIS-demo__.html
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_143274146
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Nee, lees de Wikipedia pagina ze ontstonden als 'verzet' tegen Amerikaanse troepen in Irak. Al vanaf het begin was hun ideologie duidelijk. Ook alleen hun 'verzet' steunen is walgelijk gezien Assad en Maliki vele malen beter zijn dan ISIS.
Dan als splintergroepje tegen amerika, ook dat vind ik helemaal best. Maar dat is heel wat anders dan de uitroepers van het kalifaat en afslachters van alle andersdenkenden.

Mensen steunde ze toen ze soldaten aanvielen, toen ze burgers gingen pakken en die gruwelijke executie's begonnen zijn ze hun steun kwijtgeraakt als sneeuw voor de zon.

Nu kan je wel door blijven draaien om maar te kunnen zeggen dat alle moslims zo fout zitten(zaten), maar feit blijft dat er een breedgedragen afkeuring van isis in de moslim wereld is.
pi_143274168
quote:

Niet het meest sociale volk in dat filmpje, samen met moslims toch wel de laagste van de laagste klasse :D
pi_143274195
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat om de fatwah.
Maakt een moslim geen reet uit van wie, moslims zijn allemaal broeders van elkaar door de oemma.
Overigens ik weet niet precies of wat je eerder postte precies onder de noemer fatwah geplaatst kan worden, daarbij heeft meneer het erover dat het allemaal een grote samenzwering is.... van wat werd niet duidelijk. Van de Joden misschien?
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Je hebt toch zelf ook wel door dat je echt heel dom blaat he?
pi_143274210
quote:

[..]

tatas komen in de schilderswijk beweren dat zij nederland zijn, suggererend dat de wijk niet nederland is w/
Ze demonstreren in een gebied dat zeer kortgeleden door inwoners van desbetreffend gebied tot onderdeel van het Islamitische Staat werd uitgeroepen. Dan is het toch logisch dat ze zeggen dat het nog steeds Nederland is?

Ik begrijp jouw hetze tegen wat er geroepen wordt echt totaal niet... Gebruik die woede liever tegen die ISIS-randdebielen, zij proberen een kloof te creëren tussen Nederlanders.
pi_143274224
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:57 schreef babipangang het volgende:

[..]

Niet het meest sociale volk in dat filmpje, samen met moslims toch wel de laagste van de laagste klasse :D
Lekker generaliserend weer...
pi_143274245
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb er geen gespot nog in dit topic :O
Heb er al 2 gespot in dit deel en het vorige, jij bent er een van gezien je zegt dat anti-ISIS mensen tuig zijn.
pi_143274273
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:58 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Lekker generaliserend weer...
Criminele moslims dan
pi_143274295
quote:

[..]

Wáár dan? En op voorhand werd juist gezegd dat het een anti-ISIS-demonstratie zou worden, anti-Jihad, en dat is het ook geworden.
pi_143274306
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:59 schreef babipangang het volgende:

[..]

Criminele moslims dan
Juist.
pi_143274309
Het optreden van de politie/ME is trouwens ook niet goed te praten, wat een stelletje opgefokte types zitten er daar tussen, denken ook dat ze alles maar kunnen flikken
pi_143274318
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Isis is ook niet begonnen als splintergroepje dat verzet pleegde tegen Maliki. Ze is een afsplitsing van Al Qaida, ontstaan tijdens de burgeroorlog in Syrië. Ze maakten gebruik van onvrede van soenni clans in aangrenzende Irak om hun scoop te verbreden. Omdat de VS geen wapens leverde aan gematigd verzet tegen Assad, kon een groepering als Isis in Syrië en daarbuiten, momentum verkrijgen. De rest is geschiedenis.
I´m back.
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:01:13 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143274344
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat om de fatwah.
Tuurlijk, alle moslims zijn grote homogene groep die overal exact hetzelfde over denken...
pi_143274362
Wat een tokkies zeg, van beide kanten.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143274379
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:57 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ze demonstreren in een gebied dat zeer kortgeleden door inwoners van desbetreffend gebied tot onderdeel van het Islamitische Staat werd uitgeroepen. Dan is het toch logisch dat ze zeggen dat het nog steeds Nederland is?

Ik begrijp jouw hetze tegen wat er geroepen wordt echt totaal niet... Gebruik die woede liever tegen die ISIS-randdebielen, zij proberen een kloof te creëren tussen Nederlanders.
soort zoekt soort zou ik zeggen een paar randdebielen in de schilderswijk roepen iets en een paar randdebielen komen erop af

dat is hoe ik het zie ;)

wie een kloof probeert te creeeren tussen nederlanders is me duidelijk, namelijk de randdebielen!!! ;)
-Rabia Al-Basri
pi_143274389
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:57 schreef erodome het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Je hebt toch zelf ook wel door dat je echt heel dom blaat he?
Je hebt je eigen gequote filmpje niet gezien? :N .
I´m back.
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:02:07 #33
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_143274405
quote:

[..]

Oh ja natuurlijk. Jij steunde ISIS :D
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_143274408
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tuurlijk, alle moslims zijn grote homogene groep die overal exact hetzelfde over denken...
Vraag het anders aan Rushdie.
I´m back.
pi_143274431
quote:
15s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:58 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Heb er al 2 gespot in dit deel en het vorige, jij bent er een van gezien je zegt dat anti-ISIS mensen tuig zijn.
dan zou ik mezelf ook tuig noemen als dat zo zou zijn :D
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:02:41 #36
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143274439
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vraag het anders aan Rushdie.
... dus ALLE moslims willen Rushdie dood hebben...?
pi_143274517
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... dus ALLE moslims willen Rushdie dood hebben...?
Vraag maar hoe hij jaren lang ondergedoken heeft gezeten.
Ik denk dat je een fatwah voor Isis indien soenni en sji een beetje coördineren, geheel denkend kunt maken.
I´m back.
pi_143274533
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt je eigen gequote filmpje niet gezien? :N .
Jawel, maar aangezien de oerdomme opmerking dat het niet uitmaakt waar een fatwa vandaan komt voor moslims had ik geen zin meer er verder over te gaan.

Maar goed, ontken je dat iran tegen isis is? Ontken je ook dat er dus wel degelijk fatwa's zijn, ontken je dat er een wereldwijde afkeuring klinkt onder de gemiddelde moslim?
Heb je gezien hoe ik allang heb gezegd dat er wel erg vage complottheorieen zijn, bv dat de leider van isis een mossad is?
pi_143274568
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

soort zoekt soort zou ik zeggen een paar randdebielen in de schilderswijk roepen iets en een paar randdebielen komen erop af

dat is hoe ik het zie ;)

wie een kloof probeert te creeeren tussen nederlanders is me duidelijk, namelijk de randdebielen!!! ;)
Het ontgaat mij nog steeds waarom jij deze anti-ISIS-demonstranten afschildert als nazi's... "Wij zijn Nederland" en "geen jihad in onze straat" zijn toch hartstikke normale leuzen tegen een groep mensen die zogenaamd een Islamitische Staat hebben uitgeroepen? Duidelijk maken dat zulke sentimenten niet welkom zijn in Nederland. Niets nazistisch aan.
pi_143274583
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Isis is ook niet begonnen als splintergroepje dat verzet pleegde tegen Maliki. Ze is een afsplitsing van Al Qaida, ontstaan tijdens de burgeroorlog in Syrië. Ze maakten gebruik van onvrede van soenni clans in aangrenzende Irak om hun scoop te verbreden. Omdat de VS geen wapens leverde aan gematigd verzet tegen Assad, kon een groepering als Isis in Syrië en daarbuiten, momentum verkrijgen. De rest is geschiedenis.
Nee, ook aan jou: lees de Wikipedia pagina:
http://en.m.wikipedia.org(...)_Iraq_and_the_Levant

Onzin, bijna alle ISIS strijders in Syrië komen niet uit Syrië zelf maar uit het buitenland via de grens die de Turkse dictator heeft open gezet.
Zelfs met Amerikaanse bombardementen had ISIS veel macht gehad, zie het huidige Libië.
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:05:58 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143274588
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vraag maar hoe hij jaren lang ondergedoken heeft gezeten.
Ik denk dat je een fatwah voor Isis indien soenni en sji een beetje coördineren, geheel denkend kunt maken.
Ik stel de vraag nog een keer: ALLE moslims willen Rushdie dood hebben?
pi_143274706
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:00 schreef babipangang het volgende:
Het optreden van de politie/ME is trouwens ook niet goed te praten, wat een stelletje opgefokte types zitten er daar tussen, denken ook dat ze alles maar kunnen flikken
Alleen tegen de Nederlanders he, tegen de moslims durven ze niet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_143274771
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef Drxx het volgende:

[..]

Het ontgaat mij nog steeds waarom jij deze anti-ISIS-demonstranten afschildert als nazi's... "Wij zijn Nederland" en "geen jihad in onze straat" zijn toch hartstikke normale leuzen tegen een groep mensen die zogenaamd een Islamitische Staat hebben uitgeroepen? Duidelijk maken dat zulke sentimenten niet welkom zijn in Nederland. Niets nazistisch aan.
heb jij dat filmpje niet gezien dat deze naties "wij zijn nederland" riepen tegen mensen in een thee huisje???

die mensen in die thee huis zaten met isis vlaggen te zwaaien zeker
-Rabia Al-Basri
pi_143274791
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef Yi-Long het volgende:
Nope. Er zijn meer dan 50 landen waar moslims de meerderheid vormen, en ze beschikken dus ook over minstens 50 inlichtingendiensten en andere veiligheidsdiensten. Als alle moslims Rushdie dood willen hebben, dan kan niemand hem beschermen.
-
pi_143274824
Wel apart dat er dan op het nieuws wordt gezegd de ME greep 2x in bij kleine incidentjes maar niks laat zien van de tegendemonstranten die het finaal verziekte...
Zonder wrijving geen glans
pi_143274825
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Nee, ook aan jou: lees de Wikipedia pagina:
http://en.m.wikipedia.org(...)_Iraq_and_the_Levant

Onzin, bijna alle ISIS strijders in Syrië komen niet uit Syrië zelf maar uit het buitenland via de grens die de Turkse dictator heeft open gezet.
Zelfs met Amerikaanse bombardementen had ISIS veel macht gehad, zie het huidige Libië.
Het 1 sluit het ander niet uit, ja veel westerlingen, maar wel begonnen in Syrië.

Leesvoer:
http://mashable.com/2014/(...)ash-com-Tw-main-link
I´m back.
pi_143274849
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb jij dat filmpje niet gezien dat deze naties "wij zijn nederland" riepen tegen mensen in een thee huisje???

Nee, dat heb ik gemist. Kun je het linken?

Ik keek hier en hier, en daar zie ik ze niets verkeerds doen.
pi_143274860
ahmet snapt et

Atak1982 twitterde op zondag 10-08-2014 om 20:08:31 Radicaal-rechtse beweging #propatria (Voor het Vaderland) protesteert tegen radicaal-rechtse beweging ISIS...Für Führer, Volk und VATERLAND reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_143274874
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:10 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nope. Er zijn meer dan 50 landen waar moslims de meerderheid vormen, en ze beschikken dus ook over minstens 50 inlichtingendiensten en andere veiligheidsdiensten. Als alle moslims Rushdie dood willen hebben, dan kan niemand hem beschermen.
Ja, hoor, best wel, want de fatwah is opgeheven en Rushdie leeft nog steeds.
I´m back.
pi_143274893
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef Drxx het volgende:

fverhoef twitterde op zondag 10-08-2014 om 15:46:54 De politie ziet de leider van Identitair Verzet als de organisator van de demo. Die rechts-radicale roep zit er dus achter #propatria reageer retweet
-
pi_143274906
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:11 schreef Ryan3 het volgende:

maar wel begonnen in Syrië.

:|W Nee, in 2003 in Irak. Dat is een feit.
pi_143274913
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat is er mis met de tekst "Wij zijn Nederland" dat roept niet op tot geweld of haat. Het zijn 3 vrij normale veel uitgesproken woorden.
pi_143274915
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:11 schreef Drxx het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik gemist. Kun je het linken?

Ik keek hier en hier, en daar zie ik ze niets verkeerds doen.
eerste filmpje 00:40

-Rabia Al-Basri
pi_143274952
Ryan3, lees je dit even????

quote:
Sheikh al-cAbbaad over ISIS
Gezien het feit dat de ontwikkelingen rondom ISIS de gemoederen tot op heden nog steeds bezighouden, heeft een van de grootste hedendaagse geleerden, namelijk Sheikh cAbdoel-Moehsin al-cAbbaad, een artikel geschreven met daarin een hoop verduidelijkingen omtrent ISIS en haar praktijken. In dit artikel zullen wij de belangrijkste bevindingen met jullie delen.

De meest gruwelijke manier van doden

Nadat de Sheikh in het artikel het ontstaan van deze groep aan het licht brengt, spreekt hij duidelijk over het feit dat deze groep de pijlen voornamelijk richt op Ahl us-Soennah en hen op de meest barbaarse wijze doodt. Zo zegt de Sheikh: "En nadat de oorlog in Syrië tussen het regime en de verschillende strijdgroepen een poos duurde, zijn de leden van deze groep begonnen met het doden van Ahl us-Soennah. Zo staan zij er bekend om dat zij voornamelijk doden met messen, wat de meest gruwelijke wijze is waarop een persoon gedood kan worden."

Aboe Bakr al-Baghdaadie

Ook spreekt de Sheikh in het artikel over de leider van deze groep, een persoon genaamd Aboe Bakr al-Baghdaadie: "En hun leider, genaamd Aboe Bakr al-Baghdaadie, heeft in een moskee in Mosul een vrijdagpreek gehouden, waarin hij onder andere heeft gezegd: "Ik ben als leider over jullie aangesteld, maar zeker niet de beste onder jullie."

Hij heeft hier absoluut de waarheid gesproken. Als hij namelijk heeft bevolen, of toestemming heeft gegeven of (op z'n minst) kennis heeft gehad van het feit dat anderen worden gedood met messen, dan behoort hij ongetwijfeld tot de meest verdorven mensen. De Profeet (vrede zij met hem) zegt: “Wie uitnodigt naar Leiding, hem komt dezelfde beloning toe als degene die hem daarin volgt, zonder dat daarbij diens beloning verminderd wordt. En wie uitnodigt naar dwaling, hem komt dezelfde zonde toe als degene die hem daarin volgt, zonder dat daarbij diens zonde verminderd wordt.”

(Moeslim)

De 'gepassioneerde' jongeren

Tevens spreekt de Sheikh in het artikel zijn zorgen uit over de jongeren die met elke wind meewaaien en gauw onder de indruk raken van iedere schreeuwlelijk. De Sheikh zegt hierover: "Het is betreurenswaardig om te zien dat enkele jongeren in Saudi-Arabië de fitna van dit vermeende kalifaatschap met open armen hebben ontvangen en hiervan onder de indruk zijn geraakt. Zo zijn deze jongeren enorm verheugd geraakt na het uitroepen van dit kalifaatschap en hebben zij hun blijdschap openbaar gemaakt. Echter is deze vreugde niets anders dan de vreugde van een dorstige persoon bij het zien van een fata morgana. Zo is er zelfs een enkeling die beweert hier vandaan de eed te hebben afgelegd aan deze onbekende Kalief. Wat voor goedheid wordt er verwacht van een groep die moslims verkettert en anderen doodt op de meest afschuwelijke wijze?

Deze jongeren dienen dus op te passen dat zij niet achter elke schreeuwende schapenhoeder hollen. Zij dienen hun handelen altijd in toom te houden middels dat wat Allah en Zijn Boodschapper hebben voorgeschreven. Op deze wijze zal men redding kennen in zowel het wereldse als het Hiernamaals. Tevens dienen zij hierbij te allen tijde terug te keren naar de geleerden."

Aansluiting bij ISIS is vernietigend

Tot slot geeft de Sheikh een vaderlijk advies aan degenen die erover nadenken om zich aan te sluiten bij deze groep. Hij zegt: "De jongeren die achter de leider van deze groep hollen, dienen bij zichzelf te rade te gaan en terug te keren naar het rechte Pad. Niemand dient het daarom in zijn hoofd te halen om zich bij deze groep aan te sluiten. Dit zou namelijk als gevolg kunnen hebben dat men dit leven verlaat met een bomgordel om zijn middel of anders een mes waarmee hij een bloedbad heeft aangericht. En dit laatste behoort tot één van de specifieke kenmerken van deze groep."

Moge Allah de Sheikh belonen voor zijn gouden woorden en de harten van onze jongeren openen voor het accepteren van de waarheid.

Team al-Yaqeen
7 augustus 2014
pi_143274988
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Er bestond de morele plicht om Rushdie te doden, hoe de individuele moslim hierop reageerde is wrs onduidelijk. Inmiddels is die fatwah opgeheven.
Mooi gebaar aan de moslim slachtoffers zou het zijn om een fatwah tegen Isis uit te vaardigen en die opgewonden standjes zien demonstreren tegen Isis ipv voor Isis, daar op de hoefkade.
I´m back.
pi_143274992
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:10 schreef Charismatisch het volgende:
Er zijn al meerdere vreedzame anti-IS-demonstraties geweest in Den Haag. Vandaag ging het duidelijk mis omdat de demonstratie door extreemrechtse kneuzen was georganiseerd met het doel om alle moslims en allochtonen te provoceren.
Het ging vandaag duidelijk mis omdat die ISIS malloten de, daarvoor vreedzame, demonstratie onmogelijk maakte door oa stenen naar demonstranten en politie te gooien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_143275009
quote:
Bedankt. Ik begrijp dat jij bekend bent met deze straat? Want ik zie ze niet voor een koffiehuis staan maar gewoon op straat bij een stel verkeerslichten.

Wat ik wel verwerpelijk vind van de demonstratie is die Israëlische vlag. Israël heeft niets te maken met jihad in Nederland. De persoon die deze vlag draagt is wel zeer bewust aan het provoceren getuige de huidige gebeurtenissen in Israël en Palestina.
pi_143275013
Maar dat zal wel te veel gevraagd te zijn natuurlijk.
I´m back.
pi_143275058
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het ging vandaag duidelijk mis omdat die ISIS malloten de, daarvoor vreedzame, demonstratie onmogelijk maakte door oa stenen naar demonstranten en politie te gooien.
Fact.
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:16:39 #60
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143275080
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:13 schreef erodome het volgende:
Ryan3, lees je dit even????

[..]

Nou zie ik meer dan 4 regels staan, dus ik betwijfel dat veel FOK!ers het zuillen lezen, maar waar haal jij het idee vandaan dat diegenen die een poging doen, het ook zullen begrijpen? Ben je nieuw hier? :P
pi_143275091
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er bestond de morele plicht om Rushdie te doden, hoe de individuele moslim hierop reageerde is wrs onduidelijk. Inmiddels is die fatwah opgeheven.
Mooi gebaar aan de moslim slachtoffers zou het zijn om een fatwah tegen Isis uit te vaardigen en die opgewonden standjes zien demonstreren tegen Isis ipv voor Isis, daar op de hoefkade.
Er is net aan je getoond dat dat allang is gebeurd!!!! Wereldwijd, verschillende fatwas en overal openbare afkeuring.
pi_143275114
Zijn er nou alleen tegendemonstranten opgepakt?
pi_143275126
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nou zie ik meer dan 4 regels staan, dus ik betwijfel dat veel FOK!ers het zuillen lezen, maar waar haal jij het idee vandaan dat diegenen die een poging doen, het ook zullen begrijpen? Ben je nieuw hier? :P
Het Iraq topic is de beste plek voor deze discussie, aangezien dit topic gaat over de anti ISIS demonstratie.
pi_143275139
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat die opgefokte gastjes geen anti islam demonstratie met extreem rechts gezeik wilde bedoel je?
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:18:56 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143275181
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is vrij duidelijk hoe de overgrote meerderheid van de moslims daarop reageerde, namelijk met een massaal schouderophalen, wat zo'n beetje de universele reactie is op een idioot die gekke dingen roept.
pi_143275199
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:17 schreef Specularium het volgende:
Nee, in het eerste filmpje (http://www.regio15.nl/act(...)patria-demo-ingekort ) zie je op 1:45 dat undercovers een van die Pro Patria gasten een busjes in duwen :)
pi_143275218
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:17 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Het Iraq topic is de beste plek voor deze discussie, aangezien dit topic gaat over de anti ISIS demonstratie.
En de sympanthisanten van isis in nederland, er wordt gezegd dat "moslims" het niet afkeuren, wat dus aangetoond niet waar is. Dat stukje komt van as-Soennah, niet de kleinste moslim-organisatie in nederland, dit is de verklaring die zij aan hun leden geven over isis.
pi_143275227
Wat een inferieur volk dat zich zo gedraagt :r
pi_143275240
Hier zijn beelden dat het schilderswijktuig de boel aan het ophitsen was

http://www.telegraaf.nl/t(...)demonstranten__.html
pi_143275307
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is net aan je getoond dat dat allang is gebeurd!!!! Wereldwijd, verschillende fatwas en overal openbare afkeuring.
Je hebt niets aangetoond, een meneer die oproept te strijden tegen Isis, je land te verdedigen en met geheven hoofd dood te gaan, omdat het een samenzwering is (van wat voor makelij is onduidelijk).
En verder is het redelijk stil aan het moslim front ten onzent, behalve de Koerden, die zelf in de frontlinie liggen.
Verder zijn er redelijk wat Syriëgangers en god weet hoeveel Isis-gangers, maar een massaal protest tegen Isis, van onze lieve moslimbroeders ten onzent??? Ja, we kunnen nu van alles lezen over de zogenaamde slag bij de hoefkade en dat de Schilderswijk een Islamitische staat is....
Of denk je toch dat die lieve moslims allemaal het slachtoffer zijn toch? Zijn wij Nederlanders toch eigenlijk allemaal racisten?
I´m back.
pi_143275350
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt niets aangetoond, een meneer die oproept te strijden tegen Isis, je land te verdedigen en met geheven hoofd dood te gaan, omdat het een samenzwering is (van wat voor makelij is onduidelijk).
En verder is het redelijk stil aan het moslim front ten onzent, behalve de Koerden, die zelf in de frontlinie liggen.
Verder zijn er redelijk wat Syriëgangers en god weet hoeveel Isis-gangers, maar een massaal protest tegen Isis, van onze lieve moslimbroeders ten onzent??? Ja, we kunnen nu van alles lezen over de zogenaamde slag bij de hoefkade en dat de Schilderswijk een Islamitische staat is....
Of denk je toch dat die lieve moslims allemaal het slachtoffer zijn toch?
Het is niet redelijk stil, het is alles behalve stil.

Maar goed, het maakt jou niet uit wat men je laat zien, jouw blinddoek zit stevig.
Nogmaals, ik zeg niet dat er geen isis fans hier zijn en dat vind ik net zo kut als elk ander redelijk mens. Het is gewoon ronduit een leugen dat isis breed wordt gedragen onder moslims en dat men zich niet uitspreekt.
pi_143275366
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is niet redelijk stil, het is alles behalve stil.

Maar goed, het maakt jou niet uit wat men je laat zien, jouw blinddoek zit stevig.
Nee, het is niet stil, op het pro-Isis front idd.
I´m back.
pi_143275367
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

En verder is het redelijk stil aan het moslim front ten onzent
Aantoonbare onzin.
pi_143275396
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:19 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Nee, in het eerste filmpje (http://www.regio15.nl/act(...)patria-demo-ingekort ) zie je op 1:45 dat undercovers een van die Pro Patria gasten een busjes in duwen :)
Dat demonstreren stelt ook niets meer voor.
Deden we in de jaren 80 toch een stuk beter.
pi_143275474
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat demonstreren stelt ook niets meer voor.
Deden we in de jaren 80 toch een stuk beter.
_O_
pi_143275506
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:15 schreef Drxx het volgende:

[..]

Bedankt. Ik begrijp dat jij bekend bent met deze straat? Want ik zie ze niet voor een koffiehuis staan maar gewoon op straat bij een stel verkeerslichten.
bij 0040 is een thee huisje, bij dat stoplicht kom je bij wat in den haag bekend staat als "tanger" genoemd naar de supermarkt met dezelfde naam

ben daaro opgegroeid, één keer zelfs bekogeld met een gipsplaat tijdens mijn werk in de handhaving, dus ben best bekend en wist dat dit nooit goed zou komen dat stukje waar de demonstranten werden opgewacht is geen fijne plek burger voor burgers, geen fijne plek voor handhavers, maar zeer zeker geen veilige plek voor mensen die roepen dat zij nederland zijn met de prinsenvlag zwaaien met een kaal hoofd met bomberjacks en badges met de nederlandse vlag lopen, met tshirts lopen met stop de islamisering met een foto van een moskee en een streep er doorheen

deze demo had nooit op deze manier georganiseerd mogen worden, maar ik denk dat van aartsen wel toestemming moest geven om politieke redenen, terwijl de politie hem heeft afgeraden om dit daar toe te staan
-Rabia Al-Basri
pi_143275521
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:20 schreef maryen65 het volgende:
Hier zijn beelden dat het schilderswijktuig de boel aan het ophitsen was

http://www.telegraaf.nl/t(...)demonstranten__.html
00:32, even snel je abs laten zien aan de camera :D

De beschrijving van deze video is wel erg gekleurd trouwens, aangezien hier niet duidelijk is dat dit ISIS-aanhangers betreft. Er wordt enkel geroepen "Allah is de baas van Nederland" door één man.
pi_143275535
quote:
Zes ISIS boys opgepakt en er volgen er meer. Maar ook 1 kaalkopje zoals in dat filmpje met die undercoveragent te zien was.
http://www.omroepwest.nl/(...)sis-protest-den-haag
pi_143275562
quote:
beiden kan je ook zien in dat filmpje van regio 15
-Rabia Al-Basri
pi_143275611
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aantoonbare onzin.
Nee, hoor, of je moet de verschillende demonstraties tegen Israël bedoelen en één demonstratie van Koerden tegen Isis? En dan de pro-Isis demonstratie op de Hoefkade, maar die is dan per defintie niet anti-Isis.
Maar goed, worden er inzamelingsacties gehouden dan voor de moslims, Christenen, Yezidi's en Koerden door de moskeeën hier? Kan hoor, heb alleen zoiets niet gelezen nog.
Een aalmoes, voor die arme moslims in het MO, van de rijke Nederlandse moslims?
Allah weten.
I´m back.
pi_143275632
Eindelijk de rassenrellen die Wilders wenst.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_143275653
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

bij 0040 is een thee huisje, bij dat stoplicht kom je bij wat in den haag bekend staat als "tanger" genoemd naar de supermarkt met dezelfde naam

ben daaro opgegroeid, één keer zelfs bekogeld met een gipsplaat tijdens mijn werk in de handhaving, dus ben best bekend en wist dat dit nooit goed zou komen dat stukje waar de demonstranten werden opgewacht is geen fijne plek burger voor burgers, geen fijne plek voor handhavers, maar zeer zeker geen veilige plek voor mensen die roepen dat zij nederland zijn met de prinsenvlag zwaaien met een kaal hoofd met bomberjacks en badges met de nederlandse vlag lopen, met tshirts lopen met stop de islamisering met een foto van een moskee en een streep er doorheen

deze demo had nooit op deze manier georganiseerd mogen worden, maar ik denk dat van aartsen wel toestemming moest geven om politieke redenen, terwijl de politie hem heeft afgeraden om dit daar toe te staan
Bedankt voor je uitleg.

Ik vind niet dat dit voldoende bewijs is om te zeggen dat een stel nazi's staan te schreeuwen voor een theehuis en dús wel sinistere bedoelingen hebben. We zien namelijk heel weinig van de omgeving, kan het niet zo zijn dat ze bij dat theehuis provocerende mensen zijn tegengekomen? Hoeft niet in het theehuis zelf te zijn, kan ook op straat zijn. Nogmaals, ik ken de omgeving niet dus ik moet het hebben van wat ik zie.

Shirts met "stop de islamisering" en een moskee met een streep erdoorheen is uiteraard wel zeer kwalijk, lees: provocerend, maar dat zijn nog altijd meningen van mensen. En dat mag. Ik moet ook niets van moskeeën in mijn buurt of ISIS-aanhangers, maar evenmin van Front National of Vlaams Belang.
pi_143275654
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, het is niet stil, op het pro-Isis front idd.
http://www.breitbart.com/(...)SIS-Rally-in-Baghdad

http://www.huffingtonpost(...)-isis_n_5579370.html

Dit is echt de algemene tendens....
pi_143275674
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wat dacht je van het recht op demonstratie?
pi_143275678
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, of je moet de verschillende demonstraties tegen Israël bedoelen en één demonstratie van Koerden tegen Isis? En dan de pro-Isis demonstratie de Hoefkade, maar die is dan per defintie niet anti-Isis.
Maar goed, worden er inzamelingsacties gehouden dan voor de moslims, Christenen, Yezidi's en Koerden door de moskeeën hier? Kan hoor, heb alleen zo iets niet gelezen nog.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zijn-broeders.dhtml
pi_143275700
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:29 schreef Drxx het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg.

Ik vind niet dat dit voldoende bewijs is om te zeggen dat een stel nazi's staan te schreeuwen voor een theehuis en dús wel sinistere bedoelingen hebben. We zien namelijk heel weinig van de omgeving, kan het niet zo zijn dat ze bij dat theehuis provocerende mensen zijn tegengekomen? Hoeft niet in het theehuis zelf te zijn, kan ook op straat zijn. Nogmaals, ik ken de omgeving niet dus ik moet het hebben van wat ik zie.
Daarnaast hield de politie het prima in bedwang en in de gaten. Niets van lof voor het optreden van de ME en politie vandaag. Helaas moest een andere groep met stenen gaan gooien en geweld uitlokken.
pi_143275727
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, of je moet de verschillende demonstraties tegen Israël bedoelen en één demonstratie van Koerden tegen Isis? En dan de pro-Isis demonstratie op de Hoefkade, maar die is dan per defintie niet anti-Isis.
Maar goed, worden er inzamelingsacties gehouden dan voor de moslims, Christenen, Yezidi's en Koerden door de moskeeën hier? Kan hoor, heb alleen zoiets niet gelezen nog.
Allah weten.
Zijn al 2 demonstratie's van de koerden tegen isis. En hulp aan armeren staat zelfs als geloofszuil, dus tja...
pi_143275729
quote:
2s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef waht het volgende:
Enoch Powell.
Op zijn Hollands, half uurtje wat getrek, twee stenen gegooid, een camera van Telegraaf vernield en dat heet de slag bij de Hoefkade: Isis-Nederland: 1-0.
I´m back.
pi_143275740
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Zijn al 2 demonstratie's van de koerden tegen isis. En hulp aan armeren staat zelfs als geloofszuil, dus tja...
Maar goed.
I´m back.
pi_143275762
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar goed.
Je begint door te krijgen dat je onzin niet overeind blijft staan?
pi_143275828
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Je begint door te krijgen dat je onzin niet overeind blijft staan?
Volgens mij heb je niet één keer het tegendeel bewezen van wat de strekking van mijn posts zijn hoor. :D.
En daarom zeg ik ook: maar goed, want water naar de zee dragen is ook weer zoiets.
I´m back.
pi_143275839
quote:
sad but true ;(
-Rabia Al-Basri
pi_143275840
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:30 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daarnaast hield de politie het prima in bedwang en in de gaten. Niets van lof voor het optreden van de ME en politie vandaag. Helaas moest een andere groep met stenen gaan gooien en geweld uitlokken.
Ik vind dat ze inderdaad zeer adequaat hebben opgetreden. Dit had heel erg uit de hand kunnen lopen, maar dat is niet gebeurd. Geen Franse taferelen in Nederland _O_
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:34:30 #94
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143275864
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:33 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik vind dat ze inderdaad zeer adequaat hebben opgetreden. Dit had heel erg uit de hand kunnen lopen, maar dat is niet gebeurd. Geen Franse taferelen in Nederland _O_
Dat komt nog wel op deze manier.
pi_143275884
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van het recht op demonstratie?
laat ze dat lekker op het malieveld doen of op het spuiplein
-Rabia Al-Basri
pi_143275886
quote:
Eindelijk de rassenrellen die Wilders die ISIS boys met hun jurken wensen.
pi_143275891
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je niet één keer het tegendeel bewezen van wat de strekking van mijn posts zijn hoor. :D.
En daarom zeg ik ook: maar goed, want water naar de zee dragen is ook weer zoiets.
Euhm, geen fatwas tegen isis, aangetoonde onzin, geen tegengeluid uit de moslimwereld, aangetoonde onzin, moskeeen die hier zich niet over uitspreken, aangetoonde onzin.

Wat verwacht je van mensen? Is dat wel realistisch en verwacht je hetzelfde handelen door jouzelf?
pi_143275929
quote:
Fout.

Die Wilders met man en macht zou willen voorkomen, maar daarin continu tegen gewerkt werd en word door wegkijkers, bagataliseerders, knuffelaars en ander links tuig.
pi_143275943
quote:
Dit rassenrellen noemen. De echte rassenrellen gaan nog komen. Wacht gewoon maar rustig af.
pi_143275948
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

http://news.yahoo.com/isl(...)thers-120656878.html
pi_143275985
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:35 schreef erodome het volgende:
Euhm, geen fatwas tegen isis, aangetoonde onzin, geen tegengeluid uit de moslimwereld, aangetoonde onzin, moskeeen die hier zich niet over uitspreken, aangetoonde onzin.

Wat verwacht je van mensen? Is dat wel realistisch en verwacht je hetzelfde handelen door jouzelf?
Lol. er zijn vele duizenden Moslimgeestelijken. Natuurlijk zijn er een x aantal die ISIS veroordelen. Daden spreken luider dan woorden.

Hoeveel Soenni komen er vanuit buiten Syrie en Irak om tegen ISIS te strijden? Hoeveel Soenni komen er van buiten Syrie en Irak om met ISIS te strijden? Het antwoord lijkt me duidelijk. Ik snap echt niet hoe mensen zoals jij ISIS kunnen blijven onderschatten. ISIS heeft net de helft van Syrie en de helft van Irak over genomen. Die jongens maken geen grappen.
pi_143276006
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:35 schreef erodome het volgende:
Ryan3 heeft nog niet één keer afstand genomen van de kaalkopjes die de demonstratie hebben georganiseerd.
-
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:38:58 #103
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143276029
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit rassenrellen noemen. De echte rassenrellen gaan nog komen. Wacht gewoon maar rustig af.
Ik hoop dat je niet de illussie hebt dat alle autochtonen automatisch aan de kant van de rechts-extremistische xenofoobjes staan....
pi_143276058
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol. er zijn vele duizenden Moslimgeestelijken. Natuurlijk zijn er een x aantal die ISIS veroordelen. Daden spreken luider dan woorden.

Hoeveel Soenni komen er vanuit buiten Syrie en Irak om tegen ISIS te strijden? Hoeveel Soenni komen er van buiten Syrie en Irak om met ISIS te strijden? Het antwoord lijkt me duidelijk. Ik snap echt niet hoe mensen zoals jij ISIS kunnen blijven onderschatten. ISIS heeft net de helft van Syrie en de helft van Irak over genomen. Die jongens maken geen grappen.
Inmiddels zijn er zelfs mensen die zich aansluiten bij fokking maliki omdat die tegen isis vecht. Soenie's die zich bij de iraanse strijdkrachten aansluiten om tegen isis te knokken, andere groepjes daar die hun eigen strijd voeren tegen maliki en tegen isis. De koerden knokken, iran knokt, maliki wordt gesteund door andere landen, waar heb je het in godensnaam over?????????????????

Ik onderschat isis niet, ik zeg dat isis niet breed wordt gedragen onder de moslims.
En ik heb allang laten zien dat dit niet gaat om wat geleerden, maar om bijkans alle grote geleerden, de kleinere heb ik zelfs een beetje buiten beschouwing gehouden.
pi_143276066
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

quote:
Two of the leading voices in the Muslim world denounced the persecution of Christians in Iraq, at the hands of extremists proclaiming a caliphate under the name Islamic State.
The most explicit condemnation came from Iyad Ameen Madani, the Secretary General for the Organization of Islamic Cooperation, the group representing 57 countries, and 1.4 billion Muslims.
In a statement, he officially denounced the "forced deportation under the threat of execution” of Christians, calling it a "crime that cannot be tolerated.” The Secretary General also distanced Islam from the actions of the militant group known as ISIS, saying they "have nothing to do with Islam and its principles that call for justice, kindness, fairness, freedom of faith and coexistence.”
pi_143276082
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet de illussie hebt dat alle autochtonen automatisch aan de kant van de rechts-extremistische xenofoobjes staan....
Oh, zijn de teams al opgesteld? Uit welke groepen mag ik kiezen als er rellen uitbreken? Kan ik alvast overwegen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:41:20 #107
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143276114
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:40 schreef Drxx het volgende:

[..]

Oh, zijn de teams al opgesteld? Uit welke groepen mag ik kiezen als er rellen uitbreken? Kan ik alvast overwegen.
Je mag helemaal zelf weten wat je kiest.
pi_143276131
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:40 schreef Yi-Long het volgende:
-
14-jarige kleuters op FP met heel veel kloon-accounts om te plussen. What else is new :') Klik een willekeurig Gaza-onderwerp aan en de plusjes voor Israël's acties schieten je om de oren.

quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je mag helemaal zelf weten wat je kiest.
Omdat je het had over extreemrechtse xenofoben, zonder dat dit ter sprake was gekomen, kreeg ik het idee dat er een zeer beperkt aantal teams waren.

[ Bericht 17% gewijzigd door Specularium op 10-08-2014 20:47:15 ]
pi_143276195
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

http://news.yahoo.com/isl(...)thers-120656878.html
Ja, klopt sommige dingen heb ik gelezen, maar volgens mij dus geen fatwah.
Mensen binnen Irak zelf die tegen die vervolging c.q. gedwongen bekering van Christenen zijn worden vermoord.
Ik zie geen moslims rond gaan langs de duren om geld op te halen voor moslims in het MO.
Ik zie geen massale actie wat dan ook vanuit moslims gaan.
Geen equivalent van giro 555.
Eigenlijk heeft het niets met hen te maken, Israël dan weer wel, Isis niet.
Ik zie wel prominent moslims die pro-Isis zijn.
I´m back.
pi_143276197
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:39 schreef erodome het volgende:
Inmiddels zijn er zelfs mensen die zich aansluiten bij fokking maliki omdat die tegen isis vecht. Soenie's die zich bij de iraanse strijdkrachten aansluiten om tegen isis te knokken, andere groepjes daar die hun eigen strijd voeren tegen maliki en tegen isis. De koerden knokken, iran knokt, maliki wordt gesteund door andere landen, waar heb je het in godensnaam over?????????????????

Ik onderschat isis niet, ik zeg dat isis niet breed wordt gedragen onder de moslims.
En ik heb allang laten zien dat dit niet gaat om wat geleerden, maar om bijkans alle grote geleerden, de kleinere heb ik zelfs een beetje buiten beschouwing gehouden.
Ik heb het over Soenni van buiten Syrie en Irak.

Iran is Shia. Maliki is Shia. Ben je wel goed op de hoogte zweefteef? Aangezien ISIS alle Shia van de aardbodem wil laten verdwijnen is het logisch dat Iran en Miliki tegen ISIS strijden.

Mbt Koerden, als je dit langer had gevolgt weet je dat Koerden al veel langer met ISIS knokken omdat Koerden vaak seculier/communistisch zijn. Dan zou je trouwens ook weten dat veel Koerden voor ISIS strijden.
pi_143276270
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik heb het over Soenni van buiten Syrie en Irak.

Iran is Shia. Maliki is Shia. Ben je wel goed op de hoogte zweefteef? Aangezien ISIS alle Shia van de aardbodem wil laten verdwijnen is het logisch dat Iran en Miliki tegen ISIS strijden.

Mbt Koerden, als je dit langer had gevolgt weet je dat Koerden al veel langer met ISIS knokt omdat Koerden veel seculierder/communistisch zijn. Dan zou je trouwens ook weten dat veel Koerden voor ISIS strijden.
Ik zeg letterlijk soenie die zich bij fokking maliki aansluiten of bij iran.... Dat zegt al meer dan genoeg over wat ze van isis vinden dat ze bij hun "vijand" aansluiten om dit gevaar tegen te houden.

En volgens ryan rennen alle moslims wereldwijd achter elke fatwa aan, vandaar dat ik iran even aanhaalde. Maar in deze gaat het dus om soenie die maliki steunen en zelfs iran steunen in deze strijd.
pi_143276291
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt sommige dingen heb ik gelezen, maar volgens mij dus geen fatwah.
Mensen binnen Irak zelf die tegen die vervolging c.q. gedwongen bekering van Christenen zijn worden vermoord.
Ik zie geen moslims rond gaan langs de duren om geld op te halen voor moslims in het MO.
Ik zie geen massale actie wat dan ook vanuit moslims gaan.
Geen equivalent van giro 555.
Eigenlijk heeft het niets met hen te maken, Israël dan weer wel, Isis niet.
Ik zie wel prominent moslims die pro-Isis zijn.
Cognitieve dissonantie de gekste.
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:46:25 #113
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143276324
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:41 schreef Drxx het volgende:

[..]

14-jarige kleuters op FP met heel veel kloon-accounts om te plussen. What else is new :') Klik een willekeurig Gaza-onderwerp aan en de plusjes voor Israël's acties schieten je om de oren.

[..]

Omdat je het had over extreemrechtse xenofoben, zonder dat dit ter sprake was gekomen, kreeg ik het idee dat er een zeer beperkt aantal teams waren.
Nope. ISIS-idioten en extreem-rechtse idioten die elkaar afslachten, heb ik geen moeite mee.

Als ze aan mijn lieve islamitische buren/vrienden/klasgenoten ofzo komen, dan ga ik me er wel mee bemoeien....
pi_143276366

vs

Ik ben voor w/

van aartsen is overduidelijk voor;

pi_143276399
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:45 schreef erodome het volgende:
Ik zeg letterlijk soenie die zich bij fokking maliki aansluiten of bij iran.... Dat zegt al meer dan genoeg over wat ze van isis vinden dat ze bij hun "vijand" aansluiten om dit gevaar tegen te houden.
Ik zou wel eens een bron willen zien van Soenni van buiten Syrie en Irak die zich bij Maliki en/of Iran aansluiten om ISIS te bestrijden. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord buiten dan Koerden en als dat al zo is, ben ik benieuwd of ze bijvoorbeeld die 3,000 Westerse ISIS strijders in aantalen evenaren.
pi_143276464
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:47 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[ afbeelding ]

vs

[ afbeelding ]

Ik ben voor w/

van aartsen is overduidelijk voor;

[ afbeelding ]
Ze zijn daar wel voor oranje :P
pi_143276472
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:47 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zou wel eens een bron willen zien van Soenni van buiten Syrie en Irak die zich bij Maliki en/of Iran aansluiten om ISIS te bestrijden. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord buiten dan Koerden en als dat al zo is, ben ik benieuwd of ze bijvoorbeeld die 3,000 Westerse ISIS strijders in aantalen evenaren.
Maar eerst mag jij een bron posten van 3.000 Westerse christenen die naar Oeganda afreizen om tegen LRA te strijden.
-
pi_143276479
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Cognitieve dissonantie de gekste.
Het zal wel weer. :').
I´m back.
pi_143276513
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze zijn daar wel voor oranje :P
Dat is uit de VOC tijd puur hollands in mijn optiek w/
pi_143276596
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:49 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Maar eerst mag jij een bron posten van 3.000 Westerse christenen die naar Oeganda afreizen om tegen LRA te strijden.
Christendom valt op die manier niet te vergelijken met Islam. Nou ben ikzelf geen moslim, maar de empathie met Palestina is groot, maar met de moslims die slachtoffer worden van Isis is die niet bestaand, men trekt zijn schouders op.... waarom?
I´m back.
pi_143276599
On topic mensen, dit gaat niet over Oeganda of wat voor shit
pi_143276682
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:49 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dit kan beter hier: NWS / [Centraal] Irak en ISIS #86

Laten we het in dit topic vooral bij Nederland houden.
pi_143276709
Journalisten zijn leven niet zeker in Schilderswijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:56:55 #124
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143276716
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:53 schreef maryen65 het volgende:
On topic mensen, dit gaat niet over Oeganda of wat voor shit
Dit topic gaat over hypocrisie en selectieve verontwaardiging.
pi_143276773
quote:

[..]

Landen zeker:

quote:
Egypte stuurt troepen naar Irak om Isis te bevechten

Egypt’s former Foreign Minister, Mohammed Al-Orabi, said that Egyptian President Abdel Fattah al-Sisi will coordinate with Arab countries to send military forces to confront the organization of the Islamic State in Iraq and the Levant during the coming period.

This announcement came when Sisi called, during an extended meeting between Sisi and Egyptians media in Cairo on Saturday, to form an ‘Arab Alliance’ to counter the threat of ISIL, who dominate large parts of Iraq and Syria saying that “the organization of ISIL poses a real threat and not an illusory threat as some people believe”, adding that “this threat requires the formation of an Arab NATO.”
Ik durf niet te zeggen of ze die aantallen evenaren, durf wel te zeggen dat dat niet zo is als je het over mensen vanuit hier hebt. Maar uit de omringende gebieden, ja.
pi_143276805
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zal wel weer. :').
Jep. Er zijn je al verschillende voorbeelden gegeven, maar dat sluit niet aan bij je opvattingen dus wuif je de gegeven voorbeelden weg als zijnde irrelevant en niet noemenswaardig genoeg en stel je belachelijke eisen aan die voorbeelden.
pi_143276814
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Heb jij iets anders gelezen dan ik
pi_143276847
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Christendom valt op die manier niet te vergelijken met Islam. Nou ben ikzelf geen moslim, maar de empathie met Palestina is groot, maar met de moslims die slachtoffer worden van Isis is die niet bestaand, men trekt zijn schouders op.... waarom?
AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!

Echt waar, gewoon weer het riedeltje opnieuw? Zodra dan iemand weer opnieuw laat zien dat het niet waar is rek jij het steeds op tot elke moslims als superheld daarheen moet vliegen met zijn mooie mantel omdat ze anders niet begaan genoeg zijn naar jouw smaak en er dus niets om geven?
pi_143276906
quote:

[..]

de radicale islam is ook fascistisch en racistisch

tuig, net als die kaalkopjes

religie :')
islam :')
isis :')
pi_143276924
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jep. Er zijn je al verschillende voorbeelden gegeven, maar dat sluit niet aan bij je opvattingen dus wuif je de gegeven voorbeelden weg als zijnde irrelevant en niet noemenswaardig genoeg.
Oh, dus jij ziet het algehele fatwah daar ergens tussen staan, en ook moslims van allerlei acties verzinnen om die arme moslims als slachtoffer van Isis te helpen? Net na de ramadan zou dat nog een extra sympathiek teken zijn ook trouwens. Je bijdrage voor moslims in het MO van je schaap.
I´m back.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:02:20 #131
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143276926
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Echt waar, gewoon weer het riedeltje opnieuw? Zodra dan iemand weer opnieuw laat zien dat het niet waar is rek jij het steeds op tot elke moslims als superheld daarheen moet vliegen met zijn mooie mantel omdat ze anders niet begaan genoeg zijn naar jouw smaak en er dus niets om geven?
Waarschijnlijk is Ryan ook voor 'vrijheid van meningsuiting', maar die lafaard gaat niet eens even naar Noord-Korea om even te zeggen dat Kim Jung Un een dikke lul is... :N

Hypocriet :r

:P
pi_143276943
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.... Van de moslims.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:03:19 #133
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143276956
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:02 schreef Kanjer het volgende:

[..]

.... Van de moslims.
Splinter. Balk. Oog.
pi_143277031
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is Ryan ook voor 'vrijheid van meningsuiting', maar die lafaard gaat niet eens even naar Noord-Korea om even te zeggen dat Kim Jung Un een dikke lul is... :N

Hypocriet :r

:P
Echt |:( Als je als argument: 'Maar Kim Jung Un' doet dat ook' moet gebruiken, dan zijn je argumenten op :')
pi_143277045
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oh, dus jij ziet het algehele fatwah daar ergens tussen staan,
Er is niet zoiets als een algehele fatwa. Er is door een prominente, internationale islamitische organisatie aangegeven dat ze het geweld van ISIS veroordelen. Waarom zou dat een fatwa moeten zijn; wat verandert het precies aan de veroordeling zelf?

quote:
en ook moslims van allerlei acties verzinnen om die arme moslims als slachtoffer van Isis te helpen?
Waarom zou dat ineens het geval moeten zijn?
pi_143277062
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Echt |:( Als je als argument: 'Maar Kim Jung Un' doet ook staat er daar doet niemand wat tegen' moet gebruiken, dan zijn je argumenten op :')
Het is precies dezelfde belachelijke redenatie als die Ryan3 gebruikt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:06:33 #137
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143277063
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Echt |:( Als je als argument: 'Maar Kim Jung Un' doet ook staat er daar doet niemand wat tegen' moet gebruiken, dan zijn je argumenten op :')
Dat was mijn argument ook niet.
pi_143277069
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Splinter. Balk. Oog.
Ja, daar heb je zeker last van, maar respect voor je zelfkennis.
pi_143277167
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, gewoon wat Nederlanders over het algemeen ook altijd doen, hulp bieden aan mensen in den vreemde.
Maar van hen verwacht je juist meer, ze zien zich als een stuk rechtvaardiger dan gewone ongelovige Nederlanders, zoals mij ooit te verstaan is gegeven. Bovendien draait het om hun eigen geloofsgenoten vooral. Een beetje solidariteit ook al is die dan misschien symbolisch is op zijn plaats. Maar ja daar zien we weinig van. Na de ramadan wordt het schaap er lekker in geschoven en daarna is het uitbuiken met een sigaretje in de mond en een lekker biertje bij de hand, inshallah.
O, ja en als je dan een beetje kritisch wordt, dan is het Allah alles weten, blaadje vallen van boom, hij weten; - en alles opgeschreven, maar toch gaat hij de mensen dan beoordelen, wat vreemd is, want als hij alles al heeft opgeschreven dan hoef je niet meer te oordelen...
I´m back.
pi_143277264
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, gewoon wat Nederlanders over het algemeen ook altijd doen, hulp bieden aan mensen in den vreemde.
Maar van hen verwacht je juist meer, ze zien zich als een stuk rechtvaardiger dan gewone ongelovige Nederlanders, zoals mij ooit te verstaan is gegeven. Bovendien draait het om hun eigen geloofsgenoten vooral. Een beetje solidariteit ook al is die dan misschien symbolisch is op zijn plaats. Maar ja daar zien we weinig van. Na de ramadan wordt het schaap er lekker in geschoven en daarna is het uitbuiken met een sigaretje in de mond en een lekker biertje bij de hand, inshalla.
O, ja en als je dan een beetje kritisch wordt, dan is het Allah alles weten, blaadje vallen van boom, hij weten; - en alles opgeschreven, maar toch gaat hij de mensen dan beoordelen, wat vreemd is, want als hij alles al heeft opgeschreven dan hoef je niet meer te oordelen...
De rode halve maan e.d. zijn altijd al favoriete goede doelen, net als andere organisatie's die hulp bieden.
Maar goed, ik ken niet elke moslim in nederland dus nee hierop kan ik niet echt antwoorden, maar er zijn wel degelijk initiatieven hier en daar.

En waarom doen nederlanders dit dan niet, hebben die dan geen hart voor die mensen die daar afgeslacht worden? Kortom, beetje onzingeblaat om toch maar je punt te kunnen maken als de rest zo makkelijk omver geworpen kan worden.
pi_143277343
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:11 schreef erodome het volgende:

[..]

De rode halve maan e.d. zijn altijd al favoriete goede doelen, net als andere organisatie's die hulp bieden.
Maar goed, ik ken niet elke moslim in nederland dus nee hierop kan ik niet echt antwoorden, maar er zijn wel degelijk initiatieven hier en daar.

En waarom doen nederlanders dit dan niet, hebben die dan geen hart voor die mensen die daar afgeslacht worden? Kortom, beetje onzingeblaat om toch maar je punt te kunnen maken als de rest zo makkelijk omver geworpen kan worden.
O, ja?
Gaat dat nou naar het Midden-Oosten om daar moslims te helpen, of doet VS dat nu weer?
I´m back.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:13:44 #142
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143277370
quote:

[..]

Maar van hen verwacht je juist meer, ze zien zich als een stuk rechtvaardiger dan gewone ongelovige Nederlanders, zoals mij ooit te verstaan is gegeven. Bovendien draait het om hun eigen geloofsgenoten vooral. Een beetje solidariteit ook al is die dan misschien symbolisch is op zijn plaats. Maar ja daar zien we weinig van. Na de ramadan wordt het schaap er lekker in geschoven en daarna is het uitbuiken met een sigaretje in de mond en een lekker biertje bij de hand, inshallah.
Ben je echt zo wereldvreemd, dat je verwacht dat mensen die hier gewoon een leventje hebben, met kinderen die naar school gaan, een vaste baan, etc etc.... dan maar even besluiten om naa r de andere kant van de wereld af te reizen om daar tegen onrecht te gaan vechten, met zeer groot risico nooit meer terug te komen, of ALS ze terugkomen, als oorlogszuchtige ramp-ter-tourist bekend te staan....?

Mensen (ja, moslims zijn mensen, echt waar) willen huisje, boompje, beestje. Veiligheid en vrijheid. En dan kun je nog steeds heel erg begaan zijn met het leed van anderen en je daar over uit spreken, zonder dat je meteen naar wapens grijpt om mensen te gaan vermoorden.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:14:17 #143
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143277391
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja?
Gaat dat nou naar het Midden-Oosten om daar moslims te helpen, of doet VS dat nu weer?
De VS stelt de eigen belangen in de regio weer even veilig, meer niet.
pi_143277395
quote:
O, ja?
Wat doet VS precies?
-
pi_143277497
Schitterend dat er nog fokkers zijn die zich in allerlei bochten wringen om op te komen voor het tuig dat journalisten aanvalt en bedreigt en inmiddels een wijk tot no-go zone hebben gemaakt.

Vreemde vorm van sado-masochisme.
pi_143277521
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ben je echt zo wereldvreemd, dat je verwacht dat mensen die hier gewoon een leventje hebben, met kinderen die naar school gaan, een vaste baan, etc etc.... dan maar even besluiten om naa r de andere kant van de wereld af te reizen om daar tegen onrecht te gaan vechten, met zeer groot risico nooit meer terug te komen, of ALS ze terugkomen, als oorlogszuchtige ramp-ter-tourist bekend te staan....?

Mensen (ja, moslims zijn mensen, echt waar) willen huisje, boompje, beestje. Veiligheid en vrijheid. En dan kun je nog steeds heel erg begaan zijn met het leed van anderen en je daar over uit spreken, zonder dat je meteen naar wapens grijpt om mensen te gaan vermoorden.
Dat zeg ik helemaal niet, ik verwacht een grote humanitaire actie geïnitieerd vanuit de moslimgemeente om hun geloofsgenoten, ook immers maar mensen, te helpen, omdat zij bijzondere empathie voelen met hen. Ik zie er niets van. Maar goed misschien dat dat op gang komt vanuit de randstad. De moslims hier zijn dubbel gehandicapt, komen vaak van platteland in eigen land en zitten hier ook weer op het platteland...
I´m back.
pi_143277540
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:14 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Wat doet VS precies?
Moslims helpen.
I´m back.
pi_143277561
quote:

[..]

O, ja?
Ik zie ook geen massale noodhulp hiervandaan vanuit de burgers, daar vroeg je net om.

Iran vecht al, irak zelf en syrie ook, turkije draagt ook bij, egypte gaat bijdragen, er wordt zelfs gesproken over een arabische unie op poten zetten snel om gezamelijk in te grijpen.

Je draait ryan, je begint vast te zitten in je eigen touwtjes.
pi_143277562
quote:

[..]

Dat doen Nederlanders vooral als het in het nieuws komt en er giro's in spotjes worden uitgezet.

quote:
Maar van hen verwacht je juist meer, ze zien zich als een stuk rechtvaardiger dan gewone ongelovige Nederlanders, zoals mij ooit te verstaan is gegeven.
Doe eens een onderzoek onder mensen of ze zichzelf beter vinden dan groep X, en het merendeel zal aangeven zichzelf uitnemender te achten dan de ander. Niks nieuws onder de zon en een onzinnige rant dus.

quote:
Bovendien draait het om hun eigen geloofsgenoten vooral. Een beetje solidariteit ook al is die dan misschien symbolisch is op zijn plaats. Maar ja daar zien we weinig van. Na de ramadan wordt het schaap er lekker in geschoven en daarna is het uitbuiken met een sigaretje in de mond en een lekker biertje bij de hand, inshallah.
Ach gut, wat laat je jezelf weer kennen met je random gejank. :')

quote:
:')
pi_143277589
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
Moslims helpen.
Obama zei niet in zijn speech "we are going to help the Muslims", hij had het over christenen en jezidi's.
-
pi_143277590
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

De VS stelt de eigen belangen in de regio weer even veilig, meer niet.
Nou ja, en ze redden nog even enkele tienduizenden mensen die anders door ISIS afgeslacht waren. Dat bagatelliseren vind ik zelf eerlijk gezegd nogal misselijk.
pi_143277660
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moslims helpen.
Nederlanders ook toch? Hoeveel hebben er al het vliegtuig gepakt om daar mensen te helpen? Dat doen ze over het algemeen toch altijd?
pi_143277692
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:19 schreef Xa1pt het volgende:
Nederlanders ook toch? Hoeveel hebben er al het vliegtuig gepakt om daar mensen te helpen? Dat doen ze over het algemeen toch altijd?
Wat doet Ryan3 zelf, i.p.v. met andermans werk op te scheppen.
-
pi_143277723
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:19 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Wat doet Ryan3 zelf, i.p.v. met andermans werk op te scheppen.
Moslims bashen als internetwarrior.
pi_143277770
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als zich een ramp voltrekt dan wordt giro 555 vaak opengesteld. Wrs dat mbt huidige situatie in MO dat wellicht ook gebeurt of gaat gebeuren.
I´m back.
pi_143277791
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:20 schreef Xa1pt het volgende:
Zelfs meedoen met een anti-IS-demonstratie was teveel gevraagd.
-
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:22:49 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143277853

Geplaatst door Frank Verhoef op 10 augustus, 2014 - 20:29

De Schilderswijk in Den Haag is een no-go-area geworden voor journalisten.

Het was vandaag weer raak op de Hoefkade in de Haagse Schilderswijk. Een aangekondigde demonstratie, georganiseerd door de Facebook-groep Pro Patria, moest van de Hoefkade af omdat een grote groep islamitische tegendemonstranten van ongeveer 100 man (met ISIS-logo's, jihadvlaggen en gezichtsbedekking) hen even verderop stond op te wachten. De groep van Pro Patria werd omgeleid via de Koningstraat.

De tegendemonstranten gingen vervolgens los op zowel de politie als een klein groepje aanwezige journalisten, onder wie ikzelf. Het liep uit de hand op precies dezelfde plek als tijdens de pro-ISIS-demo. Verschillende journalisten werden belaagd: Telegraaf-verslaggever Alexander Bakker en zijn cameraman moesten rennen voor hun leven, de camera van een Novum-journalist werd vernield (zie foto hieronder), en alle nog aanwezige journalisten moesten oppassen voor talloze vliegende bakstenen.

Ja, er werd met bakstenen gegooid door de tegendemonstranten. Niet met kleine kiezelsteentjes, maar met bakstenen (zie foto bovenaan deze post en de foto hieronder). De bakstenen werden gegooid naar de ME'ers die de Hoefkade wilden schoonvegen, maar ook naar de journalisten die vlak achter die ME'ers stonden. Met een baksteen kun je iemand blijvend letsel aanbrengen en zelfs doden, als je maar hard genoeg gooit. En dat is precies wat ze deden. Zes demonstranten zijn vanmiddag opgepakt; er wordt door de politie niet uitgesloten dat er meer arrestaties zullen volgen.

Tegen het einde van de demonstratie raakte ik in gesprek met een van de (later door de politie opgepakte) sprekers van de pro-ISIS-demo van 24 juli. Hij kende mij, omdat ik verslag had gedaan van die demonstratie en hem op de foto had gezet. We hadden een geanimeerd gesprek over de demonstranten en de tegendemonstranten. Op een gegeven werd mij op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt dat ik als journalist "neutraal" zou moeten blijven, "anders kun je zomaar een keer ergens een blauwe plek oplopen, als bijvoorbeeld hij jou ergens tegenkomt".

Met 'hij' wordt in dit een geval de moslim met gezichtsbedekking bedoeld die mij vandaag ook al herkende ("Jij bent Frank Verhoef") en tegen mij, in het bijzijn van de spreker van vorige keer, zei dat ik een "vuile hond" en "kankerlijer" ben. Er was vanmiddag dus duidelijk - opnieuw - sprake van het intimideren van journalisten. Onacceptabel. Voor iedereen die nu misschien denkt dat ik het voortaan voor gezien houd: nee, natuurlijk niet. Ik laat mij niet intimideren en ik blijf verslag doen van demonstraties in Den Haag en de rest van Nederland. Dat is mijn werk.

Eén ding is vandaag voor mij heel duidelijk geworden: de Schilderswijk is een no-go-area geworden voor journalisten. Journalisten worden door orthodoxe democratiehatende moslims op alle mogelijke manieren gehinderd in het uitoefenen van hun vak. Journalisten worden geïntimideerd, hun apparatuur wordt vernield en ze worden bekogeld met bakstenen terwijl ze hun werk doen. Als ik zeg dat verslaggeving in de Schilderswijk trekjes begint te krijgen van verslaggeving in oorlogsgebied, dan overdrijf ik een beetje, maar het begint er wel op te lijken.

Burgemeester Jozias van Aartsen moet zich de ogen uit zijn kop schamen. Maar wie denkt dat de gebeurtenissen van vandaag hem doen besluiten eindelijk iets te ondernemen tegen het democratiehatende volk in de Schilderswijk, heeft het mis. Het interesseert Van Aartsen bijster weinig wat er gebeurt in zijn stad. Vandaag liet hij het vuile werk opnieuw opknappen door een locoburgemeester. Van Aartsen heeft geen idee wat hij aan moet met de Schilderswijk. Het is tijd voor een nieuwe burgemeester.

DDS
pi_143277854
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Landen zeker:

[..]

Ik durf niet te zeggen of ze die aantallen evenaren, durf wel te zeggen dat dat niet zo is als je het over mensen vanuit hier hebt. Maar uit de omringende gebieden, ja.
Ik juich dat besluit van Sisi toe. Echter, het moge duidelijk zijn dat die soldaten geen Moslims zijn die uit eigen beweging tegen ISIS gaan vechten; ze zijn gestuurd door hun dictator: Sisi. Sisi weet ook wel dat ISIS hem weg wil hebben.

Het punt dat ik wilde maken is dat ik denk dat ISIS gewoon populairder is onder Moslims dan mensen dneken. Dit verklaart het succes van ISIS. Dit verklaart waarom er 3,000 Westerse Moslims voor ISIS vechten. Nogmaals. de enige Soenni van buiten Syrie en Irak waar ik van heb gehoord die actief reizen om tegen ISIS te stiijden zijn de Koerden. Dat is echter logisch aangezien de Koerden zowel in Syrie als Irak direct worden aangevallen door ISIS. En dan nog zijn er ook veel Koerden die ondanks dit VOOR ISIS strijden. ISIS is gewoon populair.

Mbt geestelijken die ISIS veroordelen geld trouwens ook nog eens dat ISIS een bedrijging is voor veel dictatoren inclusief de Saudi royal family. Alle geestelijken uit die kringen veroordelen ISIS dus niet bepaald vanuit ideologie. En nogmaals, er zijn zoveel geestelijken dat het logisch is dat een x aantal ISIS veroordelen. Voor werkelijke steun onder Moslims lijkt het me eerlijker gewoon te kijken waar Soenni echt voor vechten.
pi_143277905
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:22 schreef AchJa het volgende:

Geplaatst door Frank Verhoef op 10 augustus, 2014 - 20:29

De Schilderswijk in Den Haag is een no-go-area geworden voor journalisten.

Het was vandaag weer raak op de Hoefkade in de Haagse Schilderswijk. Een aangekondigde demonstratie, georganiseerd door de Facebook-groep Pro Patria, moest van de Hoefkade af omdat een grote groep islamitische tegendemonstranten van ongeveer 100 man (met ISIS-logo's, jihadvlaggen en gezichtsbedekking) hen even verderop stond op te wachten. De groep van Pro Patria werd omgeleid via de Koningstraat.

De tegendemonstranten gingen vervolgens los op zowel de politie als een klein groepje aanwezige journalisten, onder wie ikzelf. Het liep uit de hand op precies dezelfde plek als tijdens de pro-ISIS-demo. Verschillende journalisten werden belaagd: Telegraaf-verslaggever Alexander Bakker en zijn cameraman moesten rennen voor hun leven, de camera van een Novum-journalist werd vernield (zie foto hieronder), en alle nog aanwezige journalisten moesten oppassen voor talloze vliegende bakstenen.

Ja, er werd met bakstenen gegooid door de tegendemonstranten. Niet met kleine kiezelsteentjes, maar met bakstenen (zie foto bovenaan deze post en de foto hieronder). De bakstenen werden gegooid naar de ME'ers die de Hoefkade wilden schoonvegen, maar ook naar de journalisten die vlak achter die ME'ers stonden. Met een baksteen kun je iemand blijvend letsel aanbrengen en zelfs doden, als je maar hard genoeg gooit. En dat is precies wat ze deden. Zes demonstranten zijn vanmiddag opgepakt; er wordt door de politie niet uitgesloten dat er meer arrestaties zullen volgen.

Tegen het einde van de demonstratie raakte ik in gesprek met een van de (later door de politie opgepakte) sprekers van de pro-ISIS-demo van 24 juli. Hij kende mij, omdat ik verslag had gedaan van die demonstratie en hem op de foto had gezet. We hadden een geanimeerd gesprek over de demonstranten en de tegendemonstranten. Op een gegeven werd mij op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt dat ik als journalist "neutraal" zou moeten blijven, "anders kun je zomaar een keer ergens een blauwe plek oplopen, als bijvoorbeeld hij jou ergens tegenkomt".

Met 'hij' wordt in dit een geval de moslim met gezichtsbedekking bedoeld die mij vandaag ook al herkende ("Jij bent Frank Verhoef") en tegen mij, in het bijzijn van de spreker van vorige keer, zei dat ik een "vuile hond" en "kankerlijer" ben. Er was vanmiddag dus duidelijk - opnieuw - sprake van het intimideren van journalisten. Onacceptabel. Voor iedereen die nu misschien denkt dat ik het voortaan voor gezien houd: nee, natuurlijk niet. Ik laat mij niet intimideren en ik blijf verslag doen van demonstraties in Den Haag en de rest van Nederland. Dat is mijn werk.

Eén ding is vandaag voor mij heel duidelijk geworden: de Schilderswijk is een no-go-area geworden voor journalisten. Journalisten worden door orthodoxe democratiehatende moslims op alle mogelijke manieren gehinderd in het uitoefenen van hun vak. Journalisten worden geïntimideerd, hun apparatuur wordt vernield en ze worden bekogeld met bakstenen terwijl ze hun werk doen. Als ik zeg dat verslaggeving in de Schilderswijk trekjes begint te krijgen van verslaggeving in oorlogsgebied, dan overdrijf ik een beetje, maar het begint er wel op te lijken.

Burgemeester Jozias van Aartsen moet zich de ogen uit zijn kop schamen. Maar wie denkt dat de gebeurtenissen van vandaag hem doen besluiten eindelijk iets te ondernemen tegen het democratiehatende volk in de Schilderswijk, heeft het mis. Het interesseert Van Aartsen bijster weinig wat er gebeurt in zijn stad. Vandaag liet hij het vuile werk opnieuw opknappen door een locoburgemeester. Van Aartsen heeft geen idee wat hij aan moet met de Schilderswijk. Het is tijd voor een nieuwe burgemeester.

DDS
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143277925
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:22 schreef AchJa het volgende:

DDS
Jammer dat hij er zo'n Telegraaf-verhaal van maakt. Dat doet zijn punt weinig goed.
pi_143277936
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Flauwekul, als ik naar mensen zou kijken in dezelfde situatie die (min of meer) dezelfde taal spraken als ik, dan voel ik daar direct empathie mee...
I´m back.
pi_143277975
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik juich dat besluit van Sisi toe. Echter, het moge duidelijk zijn dat die soldaten geen Moslims zijn die uit eigen beweging tegen ISIS gaan vechten; ze zijn gestuurd door hun dictator: Sisi. Sisi weet ook wel dat ISIS hem weg wil hebben.

Het punt dat ik wilde maken is dat ik denk dat ISIS gewoon populairder is onder Moslims dan mensen dneken. Dit verklaart het succes van ISIS. Dit verklaart waarom er 3,000 Westerse Moslims voor ISIS vechten. Nogmaals. de enige Soenni van buiten Syrie en Irak waar ik van heb gehoord die actief reizen om tegen ISIS te stiijden zijn de Koerden. Dat is echter logisch aangezien de Koerden zowel in Syrie als Irak direct worden aangevallen door ISIS. En dan nog zijn er ook veel Koerden die ondanks dit VOOR ISIS strijden. ISIS is gewoon populair.
Ook SA maakt zich zorgen over isis, ook de andere landen daar delen die zorgen en zijn aan het praten over op z'n minst de eigen grenzen veilig houden, maar ook over een ingrijpen.
Dat ligt wat lastig door de verhoudingen tussen iran en sa en co, maar ze zijn allen gewoon uitgesproken tegen isis.

Oh en dat dat natuurlijk ook over hun persoonlijke belangen gaat moge duidelijk zijn, maar dat is niet anders bij "onze" landen.
pi_143277976
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

IS, islamitische staat, de natte droom van elke moslim.
pi_143277996
quote:
Het resultaat van beleid van 20 jaar lang wegkijken, incl. van de VVD. Iedereen die een beetje geschiedenis kent weet je dat je heel erg met de radicale islam op moet passen. Maar voor 9/11 deden de Nederlanders net alsof de radicale islam niet bestond. Een volk krijgt wat het verdient.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:25:59 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143278029
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Toch wordt het door de meeste moslims een nachtmerrie genoemd.
pi_143278058
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:21 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Zelfs meedoen met een anti-IS-demonstratie was teveel gevraagd.
Moslims aanspreken op hun morele verantwoordelijkheid in zake de slachtoffers van Isis, maakt je een neonazi? :').
I´m back.
pi_143278078
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef erodome het volgende:
Ook SA maakt zich zorgen over isis, ook de andere landen daar delen die zorgen en zijn aan het praten over op z'n minst de eigen grenzen veilig houden, maar ook over een ingrijpen.
Dat ligt wat lastig door de verhoudingen tussen iran en sa en co, maar ze zijn allen gewoon uitgesproken tegen isis.
Precies, had ik er net bij geedit :). Geestelijken uit de Saudi kringen veroordelen ISIS dus niet bepaald vanuit ideologie, maar vanwege hun dictator; de Saudi Royal family.
pi_143278104
quote:
2s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het resultaat van beleid van 20 jaar lang wegkijken, incl. van de VVD. Iedereen die een beetje geschiedenis kent weet je dat je heel erg met de radicale islam op moet passen. Maar voor 9/11 deden de Nederlanders net alsof de radicale islam niet bestond. Een volk krijgt wat het verdient.
Niemand verdiend ISIS of honderden Syrie-gangers die terugkeren.
pi_143278123
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
Moslims aanspreken op hun morele verantwoordelijkheid in zake de slachtoffers van Isis, maakt je een neonazi? :').
Ik heb je geen neonazi genoemd, tenzij je met neonazi's op de organisatoren van de demonstratie van vandaag doelt.
-
pi_143278126
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarmee doorgaan als je wordt getoond dat moslims helemaal niet massaal achter isis staan maar de afkeuring vele malen groter is dan de goedkeuring maakt wel wat van je. Wat mag je zelf invullen...(en nee, neonazi is het niet, die mag je niet kiezen)
pi_143278153
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als zich een ramp voltrekt dan wordt giro 555 vaak opengesteld. Wrs dat mbt huidige situatie in MO dat wellicht ook gebeurt of gaat gebeuren.
Nutteloos, geen mens die daarvoor gaat geven, waarom ook? Om een oorlog tussen moslims te bekostigen? Daarvoor zijn de moslims al veel te veel uitgekotst.
pi_143278155
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Precies, had ik er net bij geedit :). Geestelijken uit de Saudi kringen veroordelen ISIS dus niet bepaald vanuit ideologie, maar vanwege hun dictator; de Saudi Royal family.
Ja nu nog even zeg, ja ze keuren het wel af, maar dat menen ze eigenlijk helemaal niet....
pi_143278171
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch wordt het door de meeste moslims een nachtmerrie genoemd.
In het openbaar ja...
pi_143278200
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarmee doorgaan als je wordt getoond dat moslims helemaal niet massaal achter isis staan maar de afkeuring vele malen groter is dan de goedkeuring maakt wel wat van je. Wat mag je zelf invullen...(en nee, neonazi is het niet, die mag je niet kiezen)
Je hebt helemaal niets aangetoond, dat hen ik al eerder uitgelegd.
I´m back.
pi_143278201
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:29 schreef Kanjer het volgende:

[..]

In het openbaar ja...
Ah ook hier de ja ze zeggen het wel maar menen het niet. Lekker makkelijk of niet soms?
pi_143278230
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:28 schreef erodome het volgende:
Ja nu nog even zeg, ja ze keuren het wel af, maar dat menen ze eigenlijk helemaal niet....
Ze menen het vast wel omdat hun luxe leventje mogelijk gemaakt wordt door hun dictator. Maar dat luxe leventje geldt niet voor de gemiddelde Saudi. Daarom is de mening van zo een Saudi geestelijke misschien niet representatief voor wat er onder Moslims leeft. Daarom dus, is het eerlijker te kijken om waar Soenni Moslims voor vechten om er achter te komen wat er onder hen leeft.
pi_143278234
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nutteloos, geen mens die daarvoor gaat geven, waarom ook? Om een oorlog tussen moslims te bekostigen? Daarvoor zijn de moslims al veel te veel uitgekotst.
Humanitaire hulp.
I´m back.
pi_143278246
quote:

[..]

Had ook al zoiets van gelijke strekking geplaatst, ongelovelijk dat ze dit dan in de schoenen van Wilders willen schuiven, de enige die er altijd tegen gevochten heeft. En nog.
pi_143278254
Die angst voor alles dat anders is ... zoals bijvoorbeeld de islam.. probeer eerst jezelf er in te verdiepen voordat er allemaal bullshit geroepen wordt.Wilders gaat weer zn zin krijgen en kan nu de vruchten gaan plukken van het onruststrooien en haatzaaien
nee echt niet !
pi_143278271
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
Humanitaire hulp.
Ja, wat is daarmee? De Koerdische regering heeft gisteren namelijk Iran, Turkije en Frankrijk bedankt.. niet Nederland.
-
pi_143278284
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:28 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik heb je geen neonazi genoemd, tenzij je met neonazi's op de organisatoren van de demonstratie van vandaag doelt.
Ik denk toch wel dat jij die lui als zodanig zult zien, door de manier waarop je mij probeert te kleineren.
I´m back.
pi_143278345
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:31 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk toch wel dat jij die lui als zodanig zult zien, door de manier waarop je mij probeert te kleineren.
Dit is kleineren:

quote:
-
pi_143278348
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt niets uitgelegd, je verlegt de grens gewoon weer tot het zo onzinnig is geworden dat het nergens meer op slaat.

Je zei geen fatwa's: niet waar, aangetoond
Je zei geen openlijke afkeuring: niet waar, aangetoond
Je zei geen moskeeen die zich hier tegen uitspreken: niet waar, aangetoond(wist je dat er zelfs een moskee in dit land is die jongeren die flirte met syrie ganger worden hebben aangegeven, niet dat de gemeente daar wat mee deed, maar toch!).

Nu kom je ineens met als er geen grootschalige hulp vanuit de moslimhoek is georganiseerd dan zijn ze eigenlijk gewoon best wel isis fan, anders hadden ze dat wel gedaan en had ik het moeten weten.
pi_143278364
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ze zijn als de dood dat hun eigen kop eraf gaat.

Even een stel dat: wat als IS SA pakt, gaat Mekka dan de lucht in?
pi_143278413
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niemand verdiend ISIS of honderden Syrie-gangers die terugkeren.
Hoe vaak keken Nederlanders voor 9/11 weg voor de radicale islam? Waarom was 9/11 nodig om de ogen van veel Nederlanders te openen hoe erg de radicale islam (en extreem splintergroepen van andere religies konden) zijn?
pi_143278445
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:31 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ja, wat is daarmee? De Koerdische regering heeft gisteren namelijk Iran, Turkije en Frankrijk bedankt.. niet Nederland.
Die hulp kwam inderdaad als geroepen.
pi_143278448
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ah, weer een boodschappenjongen van Bin Laden die even z'n propaganda komt spuien.
pi_143278452
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:32 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dit is kleineren:

[..]

Nee, dat is uit het leven gegrepen. Dat krijg ik te horen als ik met moslims discussieer. Want dat doe ik graag als progressieve Nederlander, praten met mensen uit een andere cultuur irl.
I´m back.
pi_143278464
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Ah ook hier de ja ze zeggen het wel maar menen het niet. Lekker makkelijk of niet soms?
Nee, realiteitszin, oh er zullen er best wezen hoor, die faliekant en gemeend tegen zijn, probleem is dat je niemand meer kan vertrouwen.
pi_143278502
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Humanitaire hulp.
Er zullen er wel weer een zooitje deze kant opkomen ja.
pi_143278528
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar ik op in ben gegaan en je vervolgens niet meer reageert.
pi_143278564
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:30 schreef HighVolume het volgende:
Die angst voor alles dat anders is ... zoals bijvoorbeeld de islam.. probeer eerst jezelf er in te verdiepen voordat er allemaal bullshit geroepen wordt.Wilders gaat weer zn zin krijgen en kan nu de vruchten gaan plukken van het onruststrooien en haatzaaien
pi_143278571
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat is uit het leven gegrepen. Dat krijg ik te horen als ik met moslims discussieer. Want dat doe ik graag als progressieve Nederlander, praten met mensen uit een andere cultuur irl.
Het is natuurlijk ook niet juist om alle moslims over 1 kam te scheren.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:36:48 #195
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_143278579
Voor dit achterlijke gedoe,ontweek ik Schilderswijk al vanwege (...)
Maar nu kom ik er echt nooit meer, jezus,dan te bedenken dat als je in de stad loopt,deze figuren er ook zullen rond lopen.

Ik begin echt steeds meer sympathie voor de PVV te krijgen.
"Do the monkey with me"
pi_143278580
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:34 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee, realiteitszin, oh er zullen er best wezen hoor, die faliekant en gemeend tegen zijn, probleem is dat je niemand meer kan vertrouwen.
Als er iets is dat de PVV-aanhang als de sodemieter af zou moeten zweren dan is het wel die constante slachtofferrol. Dat gehuil... Echt tergend.
pi_143278606
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
Vervolgens maak je hen belachelijk "Allah alles weten, blaadje vallen van boom, hij weten; - en alles opgeschreven".
-
pi_143278627
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als er iets is dat de PVV-aanhang als de sodemieter af zou moeten zweren dan is het wel die constante slachtofferrol. Dat gehuil... Echt tergend.
En als die moslims met hun constante slachtofferrol dan?
pi_143278628
Nogmaals, fundamentalisten zoals Taliban, Al Qaida, Isid en andere van zulke groeperingen; zij volgen niet de Koran, maar sommige nep hadith die na de dood van de profeet zijn verzonnen als zijnde dat de profeet Mohammed dat gezegd zou hebben.

In feite zijn het gebruiken waar de profeet Mohammed erg op tegen was.
Deze nep hadith (overleveringen) die niet in de Koran staan zijn ook tegenstrijdig met de Koran.
Vrouwonvriendelijkheid, agressie zijn de grootste voorbeelden.

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

Fundamentalisten zijn niet oprecht
Fundamentalisten zijn agressief en zondaars
Fundamentalisten zijn vrouw onvriendelijk
Fundamentalisten zijn lichamelijk niet schoon
Fundamentalisten zijn beledigend
Fundamentalisten verdienen geld door het vertellen van de Godsdienst
Fundamentalisten vinden de Koran niet genoeg

MOSLIMS

Moslims zijn uiterst vriendelijk
Moslims zijn liefdevol en medelevend
Moslims waarderen vrouwen
Moslims zijn schoon
Moslims zeggen de mooiste woorden
Moslims vertellen het geloof omwille van onze Heer
Moslims gehoorzamen alleen de Koran

Volgens de site van nazaat van de profeet Mohammed, Harun Yahya (Adnan Oktar)

www.harunyahya.com
pi_143278646
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:37 schreef Fett het volgende:

[..]

En als die moslims met hun constante slachtofferrol dan?
Zelfde verhaal.
pi_143278650
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

True that.

Echter, die gematigde Moslims hebben wij weinig steun aan. Degene die zich uitspreken worden namelijk net zo hard afgemaakt als de rest. Ik heb eerder al voorbeelden gegeven van een hoge Syrische geestelijke en recent die professor in Mosul.
pi_143278652
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:30 schreef HighVolume het volgende:
Ja je hebt gelijk ook, oke, zullen we morgen dan samen naar bv de schilderswijk gaan? Neem ik wel mijn rugtas mee met Nederlandse vlag.
pi_143278657
quote:
5s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe vaak keken Nederlanders voor 9/11 weg voor de radicale islam? Waarom was 9/11 nodig om de ogen van veel Nederlanders te openen hoe erg de radicale islam (en extreem splintergroepen van andere religies konden zijn)?
Een hoop Nederlanders hadden destijds al argwaan voor de radicale islamieten. Maar dat ook uiten was not done. Zulke gevoelens zijn toen snel meer mainstream geworden, en met de opkomst van ISIS heeft dat wederom een boost gekregen. Steeds meer mensen zien het gevaar van islamitische groeperingen zoals ISIS in.

Maar nogmaals: niemand verdiend ISIS of honderden Syrie-gangers die terugkeren. Al heb je je ogen nog zo lang gesloten voor zulke excessen.
pi_143278694
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:37 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

Nogmaals: doe eens voor dan?
pi_143278763
quote:
Nogmaals, fundamentalisten zoals Taliban, Al Qaida, Isid en andere van zulke groeperingen; zij volgen niet de Koran, maar sommige nep hadith die na de dood van de profeet zijn verzonnen als zijnde dat de profeet Mohammed dat gezegd zou hebben.

Deze nep hadith (overleveringen) die niet in de Koran staan zijn ook tegenstrijdig met de Koran.

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

[ afbeelding ]

MOSLIMS

[ afbeelding ]

Moslims zijn schoon

www.harunyahya.com
Leuk, weer deze copy/paste, voor de duizendste keer.
pi_143278771
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hahaha!!!

Pot verwijt ketel...
pi_143278807
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nogmaals: doe eens voor dan?
Net als moppen tappen, gaat niet op commando. ;)

In ieder geval, als iemand zich provocerend uitlaat tegen jou, zoals in de Koran staat op een zachte en vriendelijke toon terug praten.
pi_143278808
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:40 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hahaha!!!

Pot verwijt ketel...
Eh... Vertel?
pi_143278812
quote:

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

[ afbeelding ]

MOSLIMS

[ afbeelding ]

Moslims zijn schoon

www.harunyahya.com
Harun Yahya. :')
pi_143278842
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:41 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Net als moppen tappen, gaat niet op commando. ;)

In ieder geval, als iemand zich provocerend uitlaat tegen jou, zoals in de Koran staat op een zachte en vriendelijke toon terug praten.
Nou, je legt de lat niet erg hoog.
pi_143278844
quote:

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

[ afbeelding ]

MOSLIMS

[ afbeelding ]

Moslims zijn schoon

www.harunyahya.com
"Moslims gehoorzamen alleen de Koran"
pi_143278888
quote:
5s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe vaak keken Nederlanders voor 9/11 weg voor de radicale islam? Waarom was 9/11 nodig om de ogen van veel Nederlanders te openen hoe erg de radicale islam (en extreem splintergroepen van andere religies konden zijn)?
Er gaat nog wel iets komen, zelfs dat hele isis gebeuren en alle verschrikkingen die door hen trots op het web verspreid worden blijken niet afdoende om oogjes te openen.
In D.H kunnen geestelijk gestoorden dan ook fijn hun sympathie tonen voor isis door met hun vlag te zwaaien en roepen dat joden dood moeten, en dan zijn er geen grenzen overschreden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_143278892
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:42 schreef Fett het volgende:
Lol, inderdaad. Dat belooft weinig goeds voor ons rechtssysteem.
pi_143278908
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:42 schreef Fett het volgende:

[..]

Dan hoop ik maar dat er in de Koran iets staat over, pak 'm beet, de maximumsnelheid, anders loopt het moslimschap al vrij snel flink in de papieren.
pi_143278911
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Vertel?
Als er al een groep talentvol is in de slachtofferrol, zijn het de moslims wel.
pi_143278921
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt niets uitgelegd, je verlegt de grens gewoon weer tot het zo onzinnig is geworden dat het nergens meer op slaat.

Je zei geen fatwa's: niet waar, aangetoond
Je zei geen openlijke afkeuring: niet waar, aangetoond
Je zei geen moskeeen die zich hier tegen uitspreken: niet waar, aangetoond(wist je dat er zelfs een moskee in dit land is die jongeren die flirte met syrie ganger worden hebben aangegeven, niet dat de gemeente daar wat mee deed, maar toch!).

Nu kom je ineens met als er geen grootschalige hulp vanuit de moslimhoek is georganiseerd dan zijn ze eigenlijk gewoon best wel isis fan, anders hadden ze dat wel gedaan en had ik het moeten weten.
Geen aantoning, hoe dat met die Syriëgangers aangeven zit, link?
Ik zie vooral schouders ophalen, alleen als het om Israël gaat dan niet.
I´m back.
pi_143278924
Islam veroordeelt terrorisme.

http://www.islamdenouncesterrorism.com/

Islam veroordeelt anti semitisme.

http://www.islamdenouncesantisemitism.com/

Er is geen dwang in de Islam.

http://www.nocompulsioninislam.com/

Speciaal ook voor de Christelijke vrienden (ja wij geloven ook in hem), Jezus komt terug.

http://www.jesuswillreturn.com/
pi_143278940
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als er al een groep talentvol is in de slachtofferrol, zijn het de moslims wel.
En jij denkt dat ik moslim ben?

O, dat is dan wel weer grappig.
pi_143278988
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol, inderdaad. Dat belooft weinig goeds voor ons rechtssysteem.
Nee, je volgt het recht systeem van de desbetreffende land, als dat een Christelijk land is hanteer je zijn wet.
pi_143278992
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En jij denkt dat ik moslim ben?

O, dat is dan wel weer grappig.
En waar zeg ik dat precies?
pi_143279040
Stap 1: laat tokkies protesteren tegen de bevolking van een ghetto;
Stap 2: wees verbaasd dat het uit de hand loopt.

pi_143279072
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat precies?
Hier:

quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:40 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hahaha!!!

Pot verwijt ketel...
Ja, of je begrijpt niet wat dat spreekwoord betekent, maar dat lijkt me niet.
pi_143279074
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nou ja, zien zich wel allemaal als broeders hè, geven zoentjes aan elkaar, hebben het over de oemma, ze zijn ook allemaal beter... (achter hun rug om roddelen ze allemaal over elkaar, maar dat is een beetje de schaamtecultuur zeg maar).
I´m back.
pi_143279091
Zoals menig fokker zegt; 'waarom is het zo'n zooitje in Islamitische landen!!'.

Waarom lijden de Islamitische landen zo, Adnan Oktar legt uit.

pi_143279116
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:45 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Nee, je volgt het recht systeem van de desbetreffende land, als dat een Christelijk land is hanteer je zijn wet.
O, dus niet alleen de Koran, maar ook nog een paar andere wetten.
pi_143279125
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:47 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

Okee ben benieuwd.
I´m back.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:48:34 #227
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_143279171
quote:

[..]

_O_ _O_ _O_
Time for a change!
pi_143279179
quote:

Hé maar misschien is het een ideetje om al dit soort berichten in een speciaal topic in F&L te plaatsen. Hier is het nogal offtopic.
pi_143279220
De moslims die het gingen verpesten waren zeker geen sjiieten.
Ура для россии
pi_143279226
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:48 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_
Time for a change!
Obama for minister-president!
pi_143279254
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé maar misschien is het een ideetje om al dit soort berichten in een speciaal topic in F&L te plaatsen. Hier is het nogal offtopic.
Als ik een topic zie over zogenaamde moslims die gigantisch van het pad af zijn laat ik toch wel weten waardoor het komt.
pi_143279267
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:49 schreef Woestijnvos het volgende:
De moslims die het gingen verpesten waren zeker geen sjiieten.
Gingen verpesten? Het was al door en door verpest voordat het begon. Je kon er gif op innemen dat het een bepaald slag volk zou trekken, zowel qua demonstranten als qua tegendemonstranten.
pi_143279283
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

True that.

Echter, die gematigde Moslims hebben wij weinig steun aan. Degene die zich uitspreken worden namelijk net zo hard afgemaakt als de rest. Ik heb eerder al voorbeelden gegeven van een hoge Syrische geestelijke en recent die professor in Mosul.
Eens. En bovendien zijn veel gematigde moslims bang dat als ze toegeven dat de islam wel degelijk een radicale kant kent ze dan de PVV in de kaart spelen. Want dan kan de PVV heel triomfantelijk de woorden verdraaien en roepen "zie je wel, de islam is radicaal."

Wie bovendien de politiek in islamitische landen volgt, weet dat een klein groepje radicalen de gematigden de mond kan snoeren. Daarom is het voor de gemiddelde gematigde moslim heel verleidelijk om zich stil te houden.
pi_143279286
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef Ceberut het volgende:
Stap 1: laat mensen hun mening uiten tegen extremistische islam en dat de schilderswijk gewoon Nederland is.
Stap 2: Zorg voor voldoende politie want je kunt er op wachten dat een groep fundamentalisten klaar staan om de mars met geweld tegen te houden.

Fixed.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_143279309
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:50 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Als ik een topic zie over zogenaamde moslims die gigantisch van het pad af zijn laat ik toch wel weten waardoor het komt.
Een beetje tegenwicht kan geen kwaad. Ga zo door.
pi_143279361
quote:

Bij 2:13 uitgezet, ik ga niet naar 1 of andere koran/hadith uitlegger luisteren zeg, ik ga ook niet aan een priester/dominee/rabbijn vragen waarom het zo'n zootje is... de tering.
Leg anders even uit met je eigen woorden wat zijn punt is.
I´m back.
pi_143279370
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een beetje tegenwicht kan geen kwaad. Ga zo door.
Dank je wel! :)
pi_143279380
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen aantoning, hoe dat met die Syriëgangers aangeven zit, link?
Ik zie vooral schouders ophalen, alleen als het om Israël gaat dan niet.
Hoe wat met welke syrie-gangers zit?????

Als jij alleen schouderophalen ziet dan ben je echt zo blind als maar kan.
pi_143279381
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:50 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Fixed.
Laat die tokkies lekker Duindorp protesteren. Daar horen ze thuis. In de Schilderswijk hebben ze niks te zoeken.
pi_143279447
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij 2:13 uitgezet, ik ga niet naar 1 of andere koran/hadith uitlegger luisteren zeg, ik ga ook niet aan een priester/dominee/rabbijn vragen waarom het zo'n zootje is... de tering.
Je wil lekker hersenloos kunnen pretenderen de wijsheid in pacht te hebben met betrekking tot de islam, maar een paar minuten tijd investeren in de islam, ho maar.
pi_143279448
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe wat met welke syrie-gangers zit?????

Als jij alleen schouderophalen ziet dan ben je echt zo blind als maar kan.
De eersten zullen de laatsten zijn, zoals de blinden kunnen zien. :D.
I´m back.
pi_143279521
Deze man was gisteren te gast bij Nieuwsuur en heeft een paar uur geleden het volgende gepost op zijn FB-pagina (kritiek op IS vanuit jihadistische hoek is vele malen effectiever dan kritiek van sjiieten, christenen, nationalisten etc. op IS, want naar die laatste groepen wordt niet geluisterd):

Drs. Montasser AlDe'emeh:

Veel mensen vragen mijn mening over IS(IS). (Na onderzoek)
• De 'Peetvader van de jihad', Abu Muhammad al-Maqdisi zegt dat de groepering roekeloos, leugenachtig, afwijkend, ongepast, bedrieglijk, bloeddorstig, oppervlakkig en zondig is. http://goo.gl/DTgGaZ
• Dr. Munif Samara, de liaison tussen de salafi-jihadi-beweging in Jordanië en Jabhat an-Nusra in Syrië zegt dat IS(IS) gruwelijke moordpartijen begaat. http://goo.gl/Uo6k3o
• Dr. Muhammad Abu Irhayyim zegt dat IS(IS) het imago van de jihad besmeurt. http://goo.gl/I64Tgj
• Abu Qatada al-Filistini heeft IS(IS) weerlegd.

De grootste nog levende jihad-ideologen vinden IS(IS) extreem. Ook de leider van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri erkent het kalifaat van IS(IS) niet.
De emir van het an-Nusra front zei me onlangs nog dat IS(IS) bloeddorstig is. Als het is om bij IS(IS) te vechten, raadt hij Belgische moslims aan om thuis te blijven.
Waarom vragen jullie mijn mening nog?
Al-Maqdisi heeft het over "onstuimige jongeren zonder kennis die jihad verwarren met bomgordels en zelfmoordaanslagen". Het zijn deze onstuimige jongeren die ook in België de boel verzieken. Iedereen met een andere mening wordt uitgemaakt voor afvallige, hypocriet en verrader.
Bel zelf naar al-Maqdisi zou ik zeggen.
-
pi_143279531
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De eersten zullen de laatsten zijn, zoals de blinden kunnen zien. :D.
Hoe wat zit met welke syrie gangers????? Want ik weet even niet waar we in jouw pogingen om maar aan te tonen dat de meeste moslims achter isis staan zitten...
pi_143279571
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Charismatisch het volgende:
Deze man was gisteren te gast bij Nieuwsuur en heeft een paar uur geleden het volgende gepost op zijn FB-pagina (kritiek op IS vanuit jihadistisch hoek is vele malen effectiever dan kritiek van sjiieten, christenen, nationalisten etc. op IS, want naar die laatste groepen wordt niet geluisterd):

• De 'Peetvader van de jihad', Abu Muhammad al-Maqdisi zegt dat de groepering roekeloos, leugenachtig, afwijkend, ongepast, bedrieglijk, bloeddorstig, oppervlakkig en zondig is. http://goo.gl/DTgGaZ
• Dr. Munif Samara, de liaison tussen de salafi-jihadi-beweging in Jordanië en Jabhat an-Nusra in Syrië zegt dat IS(IS) gruwelijke moordpartijen begaat. http://goo.gl/Uo6k3o
• Dr. Muhammad Abu Irhayyim zegt dat IS(IS) het imago van de jihad besmeurt. http://goo.gl/I64Tgj

De grootste nog levende jihad-ideologen vinden IS(IS) extreem. Ook de leider van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri erkent het kalifaat van IS(IS) niet.
De emir van het an-Nusra front zei me onlangs nog dat IS(IS) bloeddorstig is. Als het is om bij IS(IS) te vechten, raadt hij Belgische moslims aan om thuis te blijven.
Al-Maqdisi heeft het over "onstuimige jongeren zonder kennis die jihad verwarren met bomgordels en zelfmoordaanslagen". Het zijn deze onstuimige jongeren die ook in België de boel verzieken. Iedereen met een andere mening wordt uitgemaakt voor afvallige, hypocriet en verrader.
Hoeveel bewijs voor het obvious blijkende heb je nodig zou ik zeggen.
pi_143279599
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:53 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je wil lekker hersenloos kunnen pretenderen de wijsheid in pacht te hebben met betrekking tot de islam, maar een paar minuten tijd investeren in de islam, ho maar.
Zeg dan even wat-ie bedoelt, want ik ben niet een gelovige. Ik vind het ook onvoorstelbaar dat zo'n publiek daar naar kan luisteren. Ik word helemaal gallisch van dit soort lui. Alsof het een directe link heeft met die moordpartijen van Isis, of je wel of niet alleen met koran of hadiths of een combinatie kunt toekomen.
I´m back.
pi_143279648
quote:

[..]

Ik kan het begrijpen Ryan, eigenlijk is dit meer voor een moslim. Adnan legt uit dat als je alleen de Koran volgt je heel erg veel ruimte hebt en vrijheid en dat het geloof simpel is.

De fundamentalisten volgen de valse hadith (overleveringen/verhaaltjes) die honderden jaren na de dood van de profeet Mohammed werden geschreven als zijnde dat de profeet dat had gedaan en gevolgd.

Een pikant detail is dat erg veel hadith door de vijanden van de profeet zijn opgesteld, de fundamentalisten uit die tijd en dat waren ook degenen die de profeet te vrij vonden.

Ze vonden de profeet zo vrij dat ze naast de moskee van de profeet hun eigen (fundamentalistische) moskee hadden geplaatst, waar het voor vrouwen verboden was o.a..

In deze video legt Adnan Oktar uit hoe de wereldpolitiek er uit zal zien de komende tijd aan vrijmetselaars uit o.a. de V.S.

pi_143279683
quote:
Deze man was gisteren te gast bij Nieuwsuur en heeft een paar uur geleden het volgende gepost op zijn FB-pagina (kritiek op IS vanuit jihadistische hoek is vele malen effectiever dan kritiek van sjiieten, christenen, nationalisten etc. op IS, want naar die laatste groepen wordt niet geluisterd):

Denk je niet dat dit de mensen van "yesterday" zijn? Al Qaeda en Al Qaeda offshoots zijn stervende. Er is nu een nieuwe generatie Jihaid's; ISIS. ISIS is succesvoller dan al die voorgangers omdat ISIS een staat heeft.
pi_143279692
quote:

Gaat over dat filmpje, dan kijk ik het af.
I´m back.
pi_143279704
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef Ceberut het volgende:
Stap 1: laat tokkies protesteren tegen de bevolking van een ghetto;
Stap 2: wees verbaasd dat het uit de hand loopt.

Het gaat niet zomaar om een ghetto maar om aanhangers van een groepering die een wereldwijd islamitisch kalifaat wil vestigen waar andersdenkenden per definitie gediscrimineerd worden. Apartheid dus.

Met dat bagetelliseren schieten we niets mee op.
pi_143279738
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Niet genoeg, want we zien nog geen giro 222 in de commercials voorbij komen waarin moslims worden opgeroepen geld te storten aan de slachtoffers van ISIS.
pi_143279776
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeg dan even wat-ie bedoelt, want ik ben niet een gelovige. Ik vind het ook onvoorstelbaar dat zo'n publiek daar naar kan luisteren. Ik word helemaal gallisch van dit soort lui. Alsof het een directe link heeft met die moordpartijen van Isis, of je wel of niet alleen met koran of hadiths of een combinatie kunt toekomen.
Of iemand wel of niet gelovig is, is geen beslissende factor in de mate van kennis hebben in een geloof.

Wat jij doet is aan de hand van snippets aan informatie algemene zaken willen duiden. Oh denk je "oemma", leuk dat kan ik dat gebruiken in discussies, zonder de omvang of de achtergrond te kennen.
pi_143279830
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, want het is erg vreemd dat extremisten concurrerende extremisten haten. :')
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:01:41 #253
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143279840
quote:

Misschien off topic maar wat verstaan deze mannen dan wel onder 'de jihad'? Weet jij dat toevallig? (En ja, is echte interesse).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143279904
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het gaat niet zomaar om een ghetto maar om aanhangers van een groepering die een wereldwijd islamitisch kalifaat wil vestigen waar andersdenkenden per definitie gediscrimineerd worden. Apartheid dus.

Met dat bagetelliseren schieten we niets mee op.
Jij denkt dat die tegendemonstranten allemaal ISIS-sympathisanten waren? Die gasten denken "he, wtf, een groep neo-nazi's wil in onze wijk ons komen beledigen" en gaan daarom kabaal maken. Wat was er gebeurd als er een anti-Wilders mars in Duindorp gehouden zou worden?
pi_143279992
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Of iemand wel of niet gelovig is, is geen beslissende factor in de mate van kennis hebben in een geloof.

Wat jij doet is aan de hand van snippets aan informatie algemene zaken willen duiden. Oh denk je "oemma", leuk dat kan ik dat gebruiken in discussies, zonder de omvang of de achtergrond te kennen.
Nee, hoor heb onlangs weer Karen Armstrong gelezen, dat zijn geen snippers.
I´m back.
pi_143280032
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij denkt dat die tegendemonstranten allemaal ISIS-sympathisanten waren? Die gasten denken "he, wtf, een groep neo-nazi's wil in onze wijk ons komen beledigen" en gaan daarom kabaal maken. Wat was er gebeurd als er een anti-Wilders mars in Duindorp gehouden zou worden?
Niet allemaal maar voor een deel wel.
pi_143280070
quote:
9s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet genoeg, want we zien nog geen giro 222 in de commercials voorbij komen waarin moslims worden opgeroepen geld te storten aan de slachtoffers van ISIS.
pi_143280105
quote:

[..]

Een groep neo-nazis :'), als ze geen sympathisanten waren hadden ze meegelopen of geen kabaal gemaakt.
pi_143280184
quote:

[..]

http://www.elsevier.nl/Ne(...)ilderswijk-1573219W/
pi_143280297
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:01 schreef Lothiriel het volgende:
Misschien off topic maar wat verstaan deze mannen dan wel onder 'de jihad'? Weet jij dat toevallig? (En ja, is echte interesse).
Bijvoorbeeld verzet tegen de bezetter, maar aanvallen op de kleine vredelievende niet-islamitische bevolkingsgroep de jezidi's keuren ze af.

De Nederlander Dr Joas Wagemakers ging op bezoek in de gevangenis in Jordanië om met de 'peetvader van de jihad' al-Maqdisi te spreken en heeft een boek over zijn ideologie geschreven.
http://www.amazon.com/Qui(...)aqdisi/dp/110760656X
-
pi_143280397
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:09 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld verzet tegen de bezetter, maar aanvallen op de kleine vredelievende niet-islamitische bevolkingsgroep de jezidi's keuren ze af.

De Nederlander Dr Joas Wagemakers ging op bezoek in de gevangenis in Jordanië om met de 'peetvader van de jihad' al-Maqdisi te spreken en heeft een boek over zijn ideologie geschreven.
http://www.amazon.com/Qui(...)aqdisi/dp/110760656X
Hoe kijk jij eigenlijk tegen islamitische overheersing aan? Moet de wereld op termijn door een islamitische staat geregeerd worden? :)

Welke landen zijn trouwens allemaal de beztters van moslims in de wereld?
pi_143280446
quote:
quote:
De politie in Den Haag heeft woensdagavond vier woningen doorzocht op verzoek van de Belgische autoriteiten. De adressen waren naar voren gekomen in een onderzoek naar een groep jihadisten.
Uit je eigen bron, 4 hele huizen...

Nu geloof ik gelijk dat er meer zijn waar isis fans zitten daar, maar dit zegt niets over dat daar er zoveel zouden zitten.
pi_143280466
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:44 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Islam veroordeelt terrorisme.

http://www.islamdenouncesterrorism.com/

Islam veroordeelt anti semitisme.

http://www.islamdenouncesantisemitism.com/

Er is geen dwang in de Islam.

http://www.nocompulsioninislam.com/

Speciaal ook voor de Christelijke vrienden (ja wij geloven ook in hem), Jezus komt terug.

http://www.jesuswillreturn.com/
Goh, ben je bewust aan het liegen, of zit je echt nog in onwetendheid?

Islam veroordeelt helemaal geen terrorisme. Kijk naar Hamas en steun van de Islam.

Islam veroordeelt helemaal geen anti-semitisme. Genoeg teksten in Koran en Hadith die juist de Joden dood willen hebben.

Er is dus absoluut wel dwang in de Islam. De profeet Mohammed heeft immers later in zijn leven een andere overtuiging/profetie gekregen toen hij een leger had.

Nee, Moslims geloven niet in Jezus, Zoon van God, opgestaan van het kruis, maar gewoon in een profeet Jezus. Jawel geloven dat Jezus terugkomt, maar totaal een andere visie hebben wat Jezus komt doen.
pi_143280498
quote:

[..]

Okee, I stand corrected on this one. Op zich interessant. Mensen maken hun eigen koran dus, een versimpelde koran, stukjes worden weggelaten, je kunt dus niet zonder de hadiths. Echter daar ligt ook een probleem, er waren opgegeven moment duizenden hadiths, in de 9de eeuw heeft men die geëdit, veel weggegooid ook, maar dat laat nog veel opening voor interpretatie over...
I´m back.
pi_143280556
quote:
5s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:11 schreef Zienswijze het volgende:

Alle grootmachten gebruiken de zandbaklanden als speeltje, zeker zo lang er iets waardevols onder de grond zit. Als het op is mogen moslims daar weer lekker doen wat ze zelf willen, dan boeit de hele regio gelukkig niets meer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:16:16 #267
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143280681
quote:
5s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe kijk jij eigenlijk tegen islamitische overheersing aan? Moet de wereld op termijn door een islamitische staat geregeerd worden? :)

Euh, zo'n beetje het hele midden-oosten wordt momenteel geregeerd door puppet-regimes die opkomen voor de westerse belangen in de regio. Waarom denk je dat de USA zo goedkoop olie kan halen daar? Of waarom er zo belachelijk veel Amerikaanse bases zijn...?

Egypte verkoos per ongeluk democratisch een regering die daarmee wilde breken, namelijk de moslimbroederschap, en we weten hoe het daar heel snel mee afgelopen is. Khadaffi WAS een vriend van het wisten, mompelde iets over niet meer handelen met US dollars wat betreft de olie, en boem, kogel in zijn kontje. En wie over de Palestijnen heersen, is ook overduidelijk.

Enige land dat nog niet echt om is in die regio, is Iran, maar goed, we weten allemaal wel waar we op af sturen.

Iedereen die denkt dat de Arabieren/moslims onafhankelijk zijn, is knettergek.
pi_143280692
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:12 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Uit je eigen bron, 4 hele huizen...

Nu geloof ik gelijk dat er meer zijn waar isis fans zitten daar, maar dit zegt niets over dat daar er zoveel zouden zitten.
4 teveel, en je zegt het zelf dat je gelooft dat er meer zitten.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:17:32 #269
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143280749
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Goh, ben je bewust aan het liegen, of zit je echt nog in onwetendheid?

Islam veroordeelt helemaal geen terrorisme. Kijk naar Hamas en steun van de Islam.

Islam veroordeelt helemaal geen anti-semitisme. Genoeg teksten in Koran en Hadith die juist de Joden dood willen hebben.

Er is dus absoluut wel dwang in de Islam. De profeet Mohammed heeft immers later in zijn leven een andere overtuiging/profetie gekregen toen hij een leger had.

Nee, Moslims geloven niet in Jezus, Zoon van God, opgestaan van het kruis, maar gewoon in een profeet Jezus. Jawel geloven dat Jezus terugkomt, maar totaal een andere visie hebben wat Jezus komt doen.
Als we sprookjesboeken erbij gaan halen, dan moet je natuurlijk niet zo selectief zijn en alleen de kwalijke boodschappen uit de Koran halen natuurlijk....
pi_143280760
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:16 schreef Yi-Long het volgende:

Zo. Dat is dan wel weer een erg stevige uitspraak.
pi_143280778
quote:

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

MOSLIMS

Moslims zijn schoon

En de Fundamentalisten zijn ook Moslims en de Moslims zijn ook Fundamentalisten, jammer joh.
pi_143280781
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:14 schreef waht het volgende:

[..]

Alle grootmachten gebruiken de zandbaklanden als speeltje, zeker zo lang er iets waardevols onder de grond zit. Als het op is mogen moslims daar weer lekker doen wat ze zelf willen, dan boeit de hele regio gelukkig niets meer.
Gebruiken is wat anders dan bezetten. Ook niet-moslimlanden worden door grootmachten gebruikt.

Kijken we puur naar het bezetten dan, bezetten Amerika (en Engeland) fysiek maar een paar moslimlanden van de in totaal meer dan 50 moslimlanden. Het overgrote deel van de moslimlanden wordt dus met rust gelaten; sterker nog, deze zijn bondgenoten van Amerika.
pi_143280795
quote:
Oh de politie doet een onderzoek. Iedereen in die wijk is dus een jihadist!!!!!!!!!!!!!!!!!!STEMP WILDERS!
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:18:21 #274
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143280806
quote:

[..]

Euh, zo'n beetje het hele midden-oosten wordt momenteel geregeerd door puppet-regimes die opkomen voor de westerse belangen in de regio. Waarom denk je dat de USA zo goedkoop olie kan halen daar? Of waarom er zo belachelijk veel Amerikaanse bases zijn...?

Egypte verkoos per ongeluk democratisch een regering die daarmee wilde breken, namelijk de moslimbroederschap, en we weten hoe het daar heel snel mee afgelopen is. Khadaffi WAS een vriend van het wisten, mompelde iets over niet meer handelen met US dollars wat betreft de olie, en boem, kogel in zijn kontje. En wie over de Palestijnen heersen, is ook overduidelijk.

Enige land dat nog niet echt om is in die regio, is Iran, maar goed, we weten allemaal wel waar we op af sturen.

De OPEC is best een machtige organisatie als je het nog niet wist. En Amerika is daar geen lid van. Denk maar aan de oliecrisissen.
- Charlton Heston
pi_143280875
quote:

[..]

Nou nu doen Nederlanders nog steeds alsof de radicale islam niet bestaat. Nederlanders hebben namelijk een beperkt geheugen en zijn 9/11 op zich alweer vergeten.
pi_143280909
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En de Fundamentalisten zijn ook Moslims en de Moslims zijn ook Fundamentalisten, jammer joh.
echt niet, mochten ze willen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:20:42 #277
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143280945
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo. Dat is dan wel weer een erg stevige uitspraak.
Niet echt. Kijk naar een map van die regio. Kijk welke regeringen er zitten. Kijk hoe ze er gekomen zijn. Kijk naar de deals die de Amerikanen hebben lopen. Kijk naar wat er gebeurt zodra je tegen de westerse belangen in gaat, etc etc etc.

Ik vind het een redelijk realistische uitspraak.

Vandaar ook dat men zich nauwelijks durft te verzetten tegen de Israelische misdaden tegen de Palestijnen. Voor je het weet staat er opeens weer een opstand voor je neus die de zittende regering met veel geweld afzet, en weer vervangt met een regering die wel gewoon braaf stil blijft en netjes de westerse belangen blijft dienen.
pi_143280946
quote:

[..]

Dat zijn geen fysieke bezetters maar dat is geopolitiek in proxy vorm. Wat moslimlanden onderling ook doen.

Kijken we naar de moslimlanden die dooe Amerika fysiek worden bezet, dan zijn het maar een handjevol. Het overgrote deel is zelfs bondgenoot van Amerika.
pi_143280952
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nou nu doen Nederlanders nog steeds alsof de radicale islam niet bestaat. Nederlanders hebben namelijk een beperkt geheugen en zijn 9/11 op zich alweer vergeten.
De meeste mensen zijn gewoon totaal niet in nieuws, of wat zich buiten Nederland afspeelt, geinteresseerd. Verder doen politici liever alsof er geen probleem is; dan hoeven ze namelijk niets op te lossen.
pi_143280974
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat heeft 9/11 met de radicale islam te maken? Het heeft meer te maken met radicale Amerikahaat dan met de islam.
pi_143281003
is die protest al geweest?
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:21:44 #282
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143281006
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Alle moslims zijn fundamentalisten?

Zijn alle joden dan ook corrupte onethische geldgraaiers? Zijn alle katholieken dan ook kinderverkrachters?
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:22:40 #283
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143281056
quote:
2s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn geen fysieke bezetters maar dat is geopolitiek in proxy vorm. Wat moslimlanden onderling ook doen.

Kijken we naar de moslimlanden die dooe Amerika fysiek worden bezet, dan zijn het maar een handjevol. Het overgrote deel is zelfs bondgenoot van Amerika.
Wat begrijp je niet aan puppet-regime?
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:22:49 #284
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143281073
Ben ik de enige die langzaamaan het idee krijgt dat veel moslims dit stiekem echt geweldig vinden? Arnoud van Doorn bijvoorbeeld.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:23:06 #285
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143281092
quote:

[..]

Je weet toch dat dat een hoax was en dat Amerika dat zelf gedaan heeft want ze hadden een excuus nodig om Afghanistan binnen te vallen?!! Eigenlijk allemaal aangestuurd vanuit de CIA.

( :') )
- Charlton Heston
pi_143281107
true dat

Politiek_ik twitterde op zondag 10-08-2014 om 22:20:59 Er is één ding waar ik het eens ben met de #pvv #ISIS hoort niet thuis in Nederland. De islam hoort hier wel. #propatria reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_143281109
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:22 schreef sonnyspek het volgende:
Ben ik de enige die langzaamaan het idee krijgt dat veel moslims dit stiekem echt geweldig vinden? Arnoud van Doorn bijvoorbeeld.
"Dit". Wat is "dit"?
pi_143281126
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:22 schreef sonnyspek het volgende:
Wat vindt hij er dan van?
pi_143281132
quote:

[..]

De meeste Nederlandeds hebben dan ook nooit een geschiedenisboek gelezen hoe de islam van Noord- en Midden-Afrika tot aan Zuidoost-Azie is verspreid. Bovendien weten de meeste Nederlanders helemaal niet hoe niet-moslims in veel moslimlanden behandeld worden want dat komt hier niet op het nieuws. De meeste Nederlanders denken dat de radicale islam een ver van mijn bed show is. Maar ze vergeten dat radicale moslims wereldwijd een islamitisch staat willen vestigen waar niet-moslims worden gediscrimineerd. Apartheid dus.
pi_143281154
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:23 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Je weet toch dat dat een hoax was en dat Amerika dat zelf gedaan heeft want ze hadden een excuus nodig om Afghanistan binnen te vallen?!! Eigenlijk allemaal aangestuurd vanuit de CIA.

( :') )
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fahrenheit_9/11
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:24:06 #291
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143281160
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:23 schreef Slayage het volgende:
true dat

Politiek_ik twitterde op zondag 10-08-2014 om 22:20:59 Er is één ding waar ik het eens ben met de #pvv #ISIS hoort niet thuis in Nederland. De islam hoort hier wel. #propatria reageer retweet
Waarom zou de PVV niet in Nederland horen? :D ISIS vergelijken met roeptoeters a la Wilders :')
- Charlton Heston
pi_143281187
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waarom zou de PVV niet in Nederland horen? :D ISIS vergelijken met roeptoeters a la Wilders :')
Begrijpend lezen 101.
pi_143281197
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:01 schreef 16meter het volgende:

[..]

de radicale islam is ook fascistisch en racistisch

tuig, net als die kaalkopjes

religie :')
islam :')
isis :')
Kaalkopjes zijn niet al eeuwen bezig met een kaalkopjeskoninkrijk. Ook bedreigen kaalkopjes niet iedereen wie hun leider/boek/geloof maar beledigt. Ook geen gebouwen van kaalkopjes door het land waar ze hun kaalkopjesgod vereren. Ook geen terroristische kaalkopjesaanslagen over de hele wereld. Geen kaalkopjes die massaal een politicus voor de rechter slepen. Ook geen vrouwen van kaalkopjes die met speciale eisen behandeld willen worden, bijvoorbeeld met hun foto op hun paspoort. Geen kaalkopjes die in het Westen al ene vrouw hebben gestenigd. Geen kaalkopjes die naar een kaalkopjesland afreizen om haarkopjes af te hakken, etc
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:24:57 #294
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143281203
quote:
Ja ik ken de theorieën , dankjewel :')
- Charlton Heston
pi_143281263
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Oh de politie doet een onderzoek. Iedereen in die wijk is dus een jihadist!!!!!!!!!!!!!!!!!!STEMP WILDERS!
pi_143281268
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:58 schreef Pharmacist het volgende:

Denk je niet dat dit de mensen van "yesterday" zijn? Al Qaeda en Al Qaeda offshoots zijn stervende. Er is nu een nieuwe generatie Jihaid's; ISIS. ISIS is succesvoller dan al die voorgangers omdat ISIS een staat heeft.
Ik denk het niet, grote jihad-ideologen als al-Maqdisi kunnen ze niet makkelijk wegschuiven. Hier is een paper over de toekomst van IS en al-Qaeda waar alles wordt besproken.
http://www.washingtoninst(...)rchNote_20_Zelin.pdf
-
pi_143281270
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:23 schreef Slayage het volgende:
true dat

'Hoort' in Nederland is raar gesteld. Natuurlijk 'hoort' de islam niet in Nederland. Neemt alleen niet weg dat er nu wel moslims in Nederland zijn.

Maar goed. Pizza 'hoort' ook niet in Nederland.
pi_143281275
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, I stand corrected on this one. Op zich interessant. Mensen maken hun eigen koran dus, een versimpelde koran, stukjes worden weggelaten, je kunt dus niet zonder de hadiths. Echter daar ligt ook een probleem, er waren opgegeven moment duizenden hadiths, in de 9de eeuw heeft men die geëdit, veel weggegooid ook, maar dat laat nog veel opening voor interpretatie over...
Omdat het geloof in die regionen niet weg is te denken is het wel degelijk de oplossing. De oplossing is in feite simpel; de Koran heeft geen uitleg nodig en geen 'aanvullende hadith'.

Sommige mensen volgen overleveringen die door weet ik wie honderden jaren na de dood van de profeet zijn ontstaan.

Dat er ook goede hadith zijn die de Koran niet tegenspreken is een feit, maar er zijn ook heel erg veel nep/verzonnen hadith en dat volgen sommige fundamentalisten.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:26:10 #299
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143281286
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:24 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Begrijpend lezen 101.
Wauw te snel gelezen inderdaad :')

Kleine opmerking dan: dat ISIS niet in Nederland hoort is geen PVV-standpunt.
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')